În ultimii ani, tehnologia a devenit indispensabilă vieții de zi cu zi, iar noi căutăm să obținem soluții care ne pot ușura munca și, de ce nu, chiar ne pot accelera timpul de lucru. Tot mai des simțim nevoia de a utiliza și de a integra produse care sunt simplu de folosit și îmbunătățesc activitatea.

Împins de nemulțumirea reprezentată de numărul foarte mare de date și documente analizate manual, Bogdan Naforniță se află astăzi în postura de CEO și fondator al unui startup a cărui principală misiune o reprezintă automatizarea acestei acțiuni în domeniul financiar și operațional. Cu o experiență de peste 20 de ani în domeniul financiar, Bogdan ne povestește cum alături de Cosmin Merișescu, chief technical architect, au pornit împreună în călătoria pe care o reprezintă formarea unui startup, pe care astăzi îl regăsim sub numele de Profluo.

Fondată în anul 2016, Profluo este o platformă digitală care are ca scop transformarea documentelor fizice în obiecte digitale, care pot fi integrate și implementate în sarcinile tale de zi cu zi. Toate aceste acțiuni se desfășoară cu ajutorul unor algoritmi matematici foarte avansați care reușesc să recunoască într-un mod rapid și eficient datele din documente. Acești algoritmi sunt preciși și rapizi, având nevoie de un singur document pentru a învăța șablonul existent, fiind specializați în înțelegerea documentelor. O astfel de soluție pare greu de utilizat și integrat, însă Profluo reușește să permită fuziunea într-un mod ușor și rapid, aceasta fiind foarte flexibilă.

În mod evident, există o competiție acerbă pe piață, iar diferențierea și acapararea reprezintă două obiective foarte greu de atins, însă Profluo reușește din ce în ce mai mult să câștige vizibilitate. După numeroase încercări, căutări și după variate experiențe, echipa a realizat importanța în identificarea unui utilizator final, a clientului care poate folosi și beneficia cel mai mult din soluția pe care o oferă. Acesta a fost găsit în companiile mijlocii, care au o nevoie uriașă pentru acest tip de tehnologie, dar care din punct de vedere financiar nu își permit să folosească sau să implementeze soluții asemănătoare deja existente. Alte avantaje majore le reprezintă reducerea timpului alocat pentru astfel de acțiuni, care acum pot fi făcute digital, și mai ales reducerea semnificativă a numărului de erori care pot apărea din cauza operatorului.

Întrebat despre efectul pe care pandemia l-a avut asupra companiei, Bogdan a specificat că aceasta nu a afectat într-un mod major activitatea și structura companiei. În mod întâmplător, anul 2020 a reprezentat perioada în care s-a hotărât o nouă organizare a startupului, în ceea ce privește echipa, tehnologia, cât și concentrarea pe un singur produs, și anume a ceea ce cunoaștem astăzi ca fiind Profluo, mai exact un produs care se focusează pe procesarea inteligentă a documentelor.

Bineînțeles, toate aceste schimbări au adus cu ele o perioadă mai dificilă, cu o oarecare nesiguranță, însă tot acest demers a fost răsplatit, odată cu lansarea unui produs „excelent, matur, coerent, foarte performant și în dezvoltare accelerată!”, după cum ne anunță CEO-ul. Prin răbdare, un efort uriaș și sacrificii, echipa Profluo aduce pe piață un produs inovator.

Compania a participat în 2021 la programul de accelerare InnovX BCR, în cadrul căruia a reușit să câștige locul întâi în grupa Grinders, cât și premiul oferit de UiPath pentru cel mai inovativ startup în tehnologie. Bogdan menționează că intrarea în cadrul acestui program a adus de la sine o înțelegere mai bună a modelului de business, ajutor primit din partea curriculei Disciplined Entrepreneurship, un ghid recomandat pentru orice startup aflat la început de drum.

Prin intermediul programului InnovX BCR, Profluo a reușit să se întâlnească și să discute cu potențiali clienți, chiar reușind să încheie contracte cu unii dintre ei. Totodată, accesul la partenerii de tehnologie ai programului (Microsoft, UiPath și Modex) a prezentat un mare avantaj, întrucât deschiderea către programele lor tehnice a contribuit la economisirea unor resurse financiare și de timp.

Formarea unei echipe bine puse la punct, care înțelege direcția de mers a proiectului și care este pasionată de ceea ce face ocupă cea mai importantă parte din crearea unui business de succes. Un grup care are un țel comun și care înțelege adevăratul potențial al unui produs reprezintă baza unei dezvoltări exponențiale, spune Bogdan Naforniță.

În construirea unei companii, munca de echipă aduce cea mai mare eficacitate, iar cu asta Bogdan ne mărturisește că „teamwork-ul are o mare valoare și este bine sudat în jurul misiunii și al produsului”.

În cele din urmă, clientul este cea mai importantă componentă în extinderea unui startup, și nu numai. Orice companie, indiferent de mărimea ei, trebuie să conștientizeze că testul final îl reprezintă părerea clientului. De aceea, orice feedback sau remarcă constructivă din partea acestora este binevenită și chiar încurajată.

În ceea ce privește evenimentele importante, cu un impact major pentru Profluo, care vor urma să aibă loc în decursul acestui an, Bogdan insistă să păstreze surprizele, astfel că îndemnăm publicul să fie atenți la ce pregătește acest startup.

Ca țintă principală, echipa își dorește ca până la sfârșitul anului 2021 produsul să poată deveni din ce în ce mai independent de orice intervenție umană, un pas major care ar duce la o autonomie a procesului de prelucrare a documentelor. Pe lângă îmbunătățirile care vor fi aduse, alte planuri pentru viitorul apropiat includ și parteneriate cu diverse canale de distribuție, dar și integrări cu alte sisteme.


_________________

Articol de Simina Iriza, assistant project manager at InnovX BCR

DISTRIBUIȚI