CRED este proiectul „Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi”, derulat prin Programul Operaţional Capital Uman (POCU) 2014-2020 de Ministerul Educaţiei Naţionale pentru formarea a 55.000 de profesori (15.000 de la ciclul primar şi 40.000 de la ciclul gimnazial) în concordanţă cu perspectiva dezvoltării economice şi sociale în orizontul următoarelor câteva decenii. Sunt alocate subvenţii pentru participarea la cursurile de formare a tuturor profesorilor implicaţi în proiect.
Cu ocazia conferinţei de lansare, ministrul educaţiei naţionale, Valentin Popa, a făcut observaţia că 65 % dintre actualii elevi vor lucra în domenii economice care astăzi nici nu există şi a subliniat că proiectul ”reprezintă parte a unei strategii ample şi coerente de formare a cadrelor didactice şi se înscrie în politica educaţională legată de învăţarea pe tot parcursul vieţii”.
Anvergura proiectul este reliefată inclusiv de diversitatea şi cuprinderea partenerilor, în număr de 12: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, inspectoratele şcolare ale judeţelor Iaşi, Bihor şi al municipiului Bucureşti, casele corpului didactic Bucureşti, Botoşani, Braşov, Buzău, Cluj, Olt, Teleorman, Timiş.
Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă „prevenirea părăsirii timpurii a şcolii prin măsuri sistemice de aplicare inovativă şi sustenabilă a noului curriculum naţional, urmărind creşterea accesului la experienţe de învăţare de calitate ale eelevilor din învăţământul preuniversitar primar şi gimnazial”.
Din proiect vor rezulta, în principal, 7200 de resurse educaţionale deschise, 18 ghiduri metodologice de aplicare a programelor şcolare la toate disciplinele din noul plan-cadru de învăţământ primar şi de învăţământ gimnazial, 17 programe de formare continuă acreditate, nouă centre resursă la nivel naţional, o metodologie de formare, 20 de programe pentru discipline opţionale integrate etc.