Monitorul Social, proiect al Friedrich- Ebert-Stiftung România, lansează un nou infografic despre Părăsirea timpurie a școlii și rețeaua școlară din România.

În România, sansele de a avea parte de o educație de calitate sunt strâns legate de mediul în care se află elevul. Rezultatele la cele mai importante examene din sistemul de învățământ românesc indică o inegalitate profundă între elevii ce provin din mediul rural și cei din mediul urban.
În 2017, din cei 144.929 de elevi înscriși la evaluarea națională, 56% proveneau din mediul urban, iar 44% din mediul rural, diferența numerică fiind de peste 16 mii de elevi. Mai puțin de 65% dintre elevii din mediul rural au obținut o medie peste cinci, în vreme ce în mediul urban peste 86% dintre elevi trec de acest prag.

Numeric, sunt de două ori mai mulți elevi din mediul rural care nu au reușit să treacă pragul mediei 5. Procentual, peste jumătate dintre elevii din mediul rural au medii mai mici decât 6, în vreme ce în urban sunt mai puțin de o pătrime dintre elevi în această situație. La polul opus, situația este inversă, cu un sfert dintre elevii din mediul urban obținând medii peste 9 iar aproape jumătate dintre ei având medii peste 8, în timp ce doar 17,5% dintre elevii din rural au medii mai mari de 8.

DISTRIBUIȚI