Profitul Grupului MOL în T1 2024 cu 18% mai mic decât în trimestrul anterior și cu 29% mai mic de la an la an

Date:

Grupul MOL a anunțat rezultatele financiare înregistrate în primul trimestru din 2024. Grupul MOL a obținut un profit înainte de impozitare în valoare de 382 de milioane de dolari în T1 2024, în contextul taxelor guvernamentale, al schimbărilor din segmentul Downstream, al efectelor nefavorabile generate de prețul mai mic al gazelor în segmentul Upstream, dar și al evoluției favorabile a dinamicii non-fuel în segmentul Consumer Services. Grupul a generat un flux de numerar liber simplificat în valoare de 402 milioane de dolari în Q1 2024, cu 22% mai mic comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. 

Zsolt Hernádi, Chairman și CEO, a comentat rezultatele: „Rezultatele financiare ale Grupului MOL demonstrează, din nou, eficiența și reziliența modelului nostru de business. În timp ce am gestionat provocările generate de mediul extern, am avut capacitatea de a genera rezultate solide. Stabilitatea noastră este cheia pentru a întări securitatea fluxului de aprovizionare în Europa Centrală și de Est și de a efectua investiții strategice, așa cum este și complexul de polioli pe care îl vom inaugura în curând în urma unei investiții de 1,3 miliarde de euro. 

În luna martie am prezentat o agendă ambițioasă de investiții care face parte din strategia noastră actualizată care are rolul de a crește competitivitatea MOL, precum și a industriei din ECE. În ciuda presiunii generate de politicile guvernamentale asupra performanței noastre, ne menținem angajamentul de a ne continua călătoria de tranziție energetică și de a crește suveranitatea energetică pe viitor.”

Rezultatele din segmentul Downstream au fost susținute atât de marjele din sectorul petrochimic, cât și de cele din rafinare, dar vânzările mai mici din producția proprie au influențat performanța. Măsurile guvernamentale suplimentare din Ungaria continuă să aibă un impact asupra rezultatelor, taxa pe bază de venituri, taxa Brent Ural și taxa CO2 influențând considerabil rezultatele trimestriale.

Segmentul Consumer Services a înregistrat o îmbunătățire continuă a marjei din vânzarea produselor non-fuel (produse gastro, produse alimentare și non-alimentare), totodată câștigul din vânzarea unor stații de carburanți au contribuit, de asemenea, la rezultatele din primul trimestru. În ciuda faptului că dimensiunea rețelei de stații din Ungaria a scăzut din cauza unor acorduri anterioare de achiziție, volumul vânzărilor de carburanți a crescut cu 6% de la an la an, în timp ce marja unitară pentru carburanți a scăzut cu 2% de la an la an. Numărul locațiilor Fresh Corner a crescut în întreaga rețea, ajungând la 1.260 în T1 2024, de la 1.172 în T1 2023.  

Segmentul Upstream a totalizat 92,3 mboepd în primul trimestru din 2024, ceea ce înseamnă o creștere de 0,8 mboepd de la un trimestru la altul. Deoarece exploatarea din Kazahstan a extras primele gaze în decembrie 2023, volumele au crescut cu 1,3 mboepd în primul trimestru din 2024. Nivelurile de producție din ECE au scăzut ușor din cauza declinului de bază al activelor onshore din Croația, în timp ce producția din Ungaria a fost menținută la nivel ridicat datorită eforturilor reușite de a contracara declinul natural. Costul de producție la nivel de grup a rămas neschimbat de la an la an, în ciuda presiunilor inflaționiste generale, datorită scăderii prețurilor la electricitate, a producției mai mari și a orientării către active cu costuri mai mici. 

Serviciile de economie circulară au fost afectate de realizarea unor venituri mai mici decât cele estimate în urma aplicării responsabilității extinse a producătorilor (EPR). Sistemul de garanție-returnare (DRS în Ungaria) este în funcțiune de la 1 ianuarie, cu aproximativ 2.400 de aparate automate de colectare instalate și disponibile în puncte de retail de pe teritoriul Ungariei.

Performanțele sectorului Gas Midstream au fost marcate de efectul combinat al unui mediu macroeconomic favorabil și al schimbării cererii de servicii de transport regional.  

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

DIGI începe activitățile comerciale în Belgia

Din 11 decembrie 2024, DIGI își extinde operațiunile comerciale...

Noua conducere aleasă a IMM România

IMM ROMANIA – Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici...

Parteneriat Teads – VIDAA SUA pentru livrare de expunere CTV premium 

Platforma media globală Teads anunță „extinderea parteneriatului său exclusiv...

Patria Credit, acord cu FEI pentru garantarea finanțării legumicultorilor, fermierilor și micilor afaceri

Patria Credit IFN SA, instituție financiară nebancară parte a...