Grupul MOL a anunțat astăzi rezultatele financiare pentru T3 2024. Evoluția companiei este în linie cu previziunile din acest an, iar aceasta este pe cale să își atingă obiectivele privind profitul anual înainte de impozitare, ajungând la 503 milioane USD în această perioadă și la 1.419 milioane USD în primele nouă luni ale anului 2024. Segmentul Upstream a raportat niveluri ridicate de producție, în timp ce performanța segmentului Downstream a fost în scădere sub influența contextului macro și a restructurărilor planificate. Segmentul Consumer Services a înregistrat o performanță stabilă de la an la an, cu o contribuție pozitivă a vânzărilor de carburanți și sub efectul situațiilor excepționale. Rezultatele pe segmentul de economie circulară prezintă fluctuații mari, dar rămân în pierdere din punctul de vedere al nivelul fluxului de numerar liber, deoarece investițiile în sistemul de gestionare a deșeurilor rămân ridicate.
- Profitul MOL înainte de taxe a ajuns la 503 milioane USD în T3 2024, mai mic cu 24% comparativ cu aceeași period a anului trecut, dar în linie cu previziunile anuale
- Profitabilitatea segmentului Downstream a fost afectată semnificativ de schimbările marjelor de rafinare a țițeiului Brent, care au scăzut sub 4 USD/bbl de la 13 USD/bbl în urmă cu un an
- Nivelul crescut de producție din segmentul Upstream a compensat efectul prețului mai mic al hidrocarburilor
- Segmentul Consumer Services înregistrează o performanță stabilă de la an la an, în pofida diminuării cu 5% a numărului de stații din rețea
- Portofoliul de servicii de economie circulară a fost consolidat prin două achiziții în domeniul reciclării PET, în timp ce DRS (Sistemul de rambursare a depozitelor) a devenit complet operațional
Zsolt Hernádi, CEO și Chairman al MOL a comentat rezultatele: „Am încheiat un trimestru mixt în septembrie. Din cauza contextului macroeconomic și fiscal foarte dificil, segmentul Downstream a avut o performanță mai puțin bună. Acest lucru a fost contrabalansat de performanța bună a producției din Upstream – este deosebit de important faptul că am reușit să realizăm potențialul activelor noastre mature din Ungaria. Este, de asemenea, un semn foarte bun faptul că segmentul de Customer Services a reușit să își mențină performanțele la același nivel, deși sunt mai puține stații de servicii. Numărul crescut de ambalaje returnate ne dă un semn clar că sistemul de management al deșeurilor este pe drumul cel bun, iar decizia noastră strategică de a intra în zona de economie circulară a fost una bună. Aici avem un mare potențial pentru a ne dezvolta în continuare.
Din nou, modelul nostru de afaceri integrat și integrarea regională s-au dovedit a fi o combinație bună pentru menținerea stabilității financiare și a securității energetice. În plus, continuăm să implementăm planul nostru strategic de investiții, acordând o atenție deosebită proiectelor care consolidează tranziția inteligentă. De asemenea, sunt foarte mulțumit de faptul că ne-am putut consolida parteneriatele din Azerbaidjan și Turcia și așteptăm cu nerăbdare să le dezvoltăm în viitor.”
În segmentul Upstream a fost raportată o performanță stabilă comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, cu o producție care a atins cote ridicate, ajungând la 96,2 mboepd în T3 2024, în creștere cu 4,1 mboepd comparativ cu al doilea trimestru al anului. Creșterea se datorează în principal majorării producției de gaze în Kazahstan și eforturilor de optimizare a producției și deschiderii de noi puțuri petroliere în Ungaria. Divizia a reușit să mențină costul unitar direct de producție la un nivel competitiv în cursul trimestrului, la 5,9 USD/bep. Deoarece producția a fost de peste 93 mboepd pe tot parcursul anului, previziunile anuale au fost îmbunătățite la 92-94 mboepd.
Profitabilitatea segmentului Downstream a fost afectată de revizii majore, care au menținut activitatea de prelucrare a țițeiului sub nivelul de anul trecut, în timp ce deteriorarea condițiilor macroeconomice a influențat marjele. Marja din sectorul petrochimic a crescut ușor comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în concordanță cu îmbunătățirea situației prețurilor.
Segmentul Consumer Services a raportat o performanță stabilă de la an la an, ca urmare a impactului unor elemente excepționale în perioada de bază și în ciuda reducerii cu 5% a numărului de stații din rețea. Vânzările de carburanți au avut o contribuție pozitivă la rezultate, cu o orientare către produsele premium. Îmbunătățirea organică a marjei non-fuel a continuat pe măsură ce cererea s-a îndreptat către produse cu marjă mai mare.
Serviciile de economie circulară au avut o contribuție mai mare la rezultatele globale și au fost consolidate prin intermediul a două achiziții care au avut ca scop crearea de capacități de reciclare pentru PET de tip alimentar. DRS (sistemul de garanție-returnare) a fost implementat la nivel național în Ungaria la 1 iulie, ceea ce înseamnă că până la sfârșitul trimestrului erau disponibile aproximativ 3.500 de automate de colectare în cadrul rețelelor de retail, totalizând aproximativ 6 milioane de ambalaje de băuturi returnate pe zi până la finalul trimestrului.
Rezultatele din segmentul Gas Midstream au fost influențate de scăderea cererii de servicii de transport și de capacități transfrontaliere.