Sondaj Fundația Vodafone: părinții din Portugalia și România susțin cel mai tare ideea ca școlile să fie responsabile pentru dezvoltarea competențelor digitale.

Date:

Europa ar trebui să-și uniformizeze abordarea privind predarea competențelor digitale pentru o mai bună pregătire a copiilor și pentru a reduce decalajele regionale, arată un nou sondaj al Fundației Vodafone, adresat părinților din 10 țări europene. Studiul evidențiază preocupările legate de calitatea instrumentelor digitale de care beneficiază elevii în școli și necesitatea de a sprijini mai bine profesorii cu îndrumare și formare. Studiul poate fi consultat integral aici.

Sondajul, efectuat pe 10.000 de respondenți, părinți europeni, și realizat de IPSOS Germania pentru Fundația Vodafone, a constatat că, deși părinții sunt optimiști cu privire la potențialul tehnologiei digitale în educație, sunt necesare acțiuni care să asigure constanța resurselor și a infrastructurii pentru a crește oportunitățile de formare a  competențelor digitale pentru elevii de pretutindeni din Europa.

Rezultatele sondajului:

  • 85% dintre părinții chestionați cred că perspectivele de carieră ale copilului lor depind în mare măsură de competențele digitale, dar doar trei sferturi (78%) consideră că folosirea instrumentelor digitale precum laptopuri, tablete și table digitale ar putea ajuta copii să învețe la școală.
  •  Accesul la instrumente digitale în școli variază semnificativ între țările europene. Studenții britanici, olandezi și portughezi se bucură de cele mai mari rate de acces (87% – 88%), procentul scăzând la aproximativ 70% pentru studenții maghiari, italieni și greci.
  • În total, puțin peste jumătate dintre școli oferă predare online și doar 59% dintre acestea oferă elevilor un dispozitiv pentru a accesa educația online de acasă. În Italia și Portugalia, doar 2 din 5 elevi au acces la educația online oferită de școlile lor.
  • Aproape trei sferturi dintre părinți (73%) au declarat că ar sprijini stabilirea unor standarde europene pentru predarea competențelor digitale, iar 85% au spus, de asemenea, că alfabetizarea digitală ar trebui să fie un obiectiv cheie de învățare la școală. Susținerea este una puternică în Portugalia, România și Grecia, dar substanțial mai scăzută în Olanda.
  • Portugalia și România sunt țările care susțin cel mai tare ideea ca școlile să fie responsabile pentru dezvoltarea competențelor digitale.

Joakim Reiter, Membru în Consiliul de Administrație al Fundației Vodafone și Chief External & Corporate Affairs Officer la Vodafone Group, a declarat: „Europa se confruntă cu o lipsă semnificativă de competențe și trebuie să stimuleze alfabetizarea digitală a tinerilor dacă dorește să atingă obiectivele Deceniului Digital. În calitate de părinte, înțeleg de ce părinții sprijină profesorii în eforturile lor de a stabili standarde europene pentru predarea competențelor digitale, dar mi se par alarmante diferențele foarte mari de calitate a instrumentelor digitale la care au acces elevi din diferite școli, orașe, regiuni și țări. Programul SkillsUpload Jr al Fundației Vodafone arată că tinerii pot fi ajutați de competențele digitale, motiv pentru care Europa trebuie să acționeze acum pentru a egaliza șansele elevilor.”

Studiul Fundației Vodafone a fost lansat în contextul Anului European al Competențelor, în care se încurajează finanțarea de proiecte de educație digitală în Europa, asigurarea de oportunități echitabile pentru tineri și reducerea decalajului de competențe digitale.

Misiunea Fundației Vodafone, prin SkillsUpload Jr, este să ofere elevilor și profesorilor abilitățile, încrederea și cunoștințele pentru a prospera într-o societate digitală în creștere.

SkillsUpload Jr a ajuns deja la peste 7,8 milioane de elevi și profesori din Europa, oferind resurse educaționale de ultimă oră pentru a face sistemele educaționale echitabile, inovatoare și reziliente, pentru a le permite în mod activ tinerilor să modeleze lumea digitală din jurul lor.

Raportul anterior al Fundației Vodafone din octombrie 2022, 21st Century Teachers report,  a chestionat 3.000 de profesori din 11 țări europene. Raportul a constatat că 75% dintre profesorii europeni ar prefera să aibă standarde pentru politici și educație digitală pentru a se asigura că elevii lor primesc o educație de înaltă calitate.


 

Ipsos Germania a chestionat între 23 februarie și 16 martie 2023, în numele Fundației Vodafone, 1.000 de părinți în fiecare dintre cele 10 țări: Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Olanda, Portugalia, România, Spania, Turcia și Marea Britanie. Grupurile țintă includ părinți ai elevilor din școli primare, secundare și gimnaziale.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Abonamentele Netflix bazate pe reclame sunt profitabile

Netflix este incontestabil numărul unu în sectorul divertismentului. Cele...

Consiliul Național al IMM susține orientările politice ale Ursulei von der Leyen

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din...