Din dorința de a înțelege percepțiile și alegerile românilor în materie de design interior, Genuin în parteneriat cu Igloo, IZI data și specialistul în marketing, Cristiana Belodan, au demarat în luna martie un studiu de piață în rândul consumatorilor lor, studiu ce a fost finanțat prin Innovation Norway.
Sustenabilitatea
Rezultatele acestuia au scos în evidență preocuparea oamenilor pentru sustenabilitate, pe care și-o traduc prin materiale naturale care rezistă mult mai bine în timp – pentru 74% dintre aceștia, durabilitatea fiind cel mai important criteriu atunci când se gândesc la designul interior. Esteticul este pe locul doi (61%), urmat îndeaproape de ușurința cu care se întreține spațiul (55%). Mai mult, 8 din 10 români preferă un design durabil în locul unuia actual, în pas cu tendințele. Deci sustenabil înseamnă trainic – timeless.
Starea de bine
Respondenții asociază designul interior cu esteticul (37%), dar și cu starea de bine (36%) și cu un spațiu eficient și util (25%). Pentru 3 din 10, sănătatea și starea de bine sunt la fel de importante ca estetica, iar jumătate dintre respondenți spun că materialele naturale contribuie la îmbunătățirea stării de spirit și a calității aerului din interiorul locuinței.
Designul biofilic și materialele naturale
În topul tendințelor se află designul biofilic (43%) și cel minimalist (37%), urmate de stilul scandinav (33%). Mai mult de jumătate dintre respondenți ar opta pentru materiale naturale în locuința lor și tot atâția le aleg pentru estetică, cât și pentru textură.
În ceea ce privește inul, 9 din 10 persoane știu că este un material complet natural, 8 din 10 îl recunosc ca fiind prietenos cu mediul și non-toxic, iar jumătate dintre aceștia știu că este benefic pentru somn. Cu toate acestea, cei mai mulți respondenți (84%) preferă așternuturile din bumbac și 49% le aleg pe cele din in. Această decizie se poate explica prin faptul că jumătate dintre români consideră materialele naturale mai greu de întreținut și mai scumpe, dar și pentru că 71% dintre aceștia percep bumbacul ca fiind mai rezistent decât inul, lâna sau cânepa.
„De regulă, când ne uităm la designul interior, obișnuim ca prin el să ne exprimăm stilul, statutul și poate uneori puterea, toate fiind motivații externe. Dar dacă schimbăm paradigma și facem alegeri pentru a îmbunătăți sănătatea noastră mentală și fizică, lucrurile ar putea lua cu totul altă formă. Observăm că în cadrul respondenților studiului, care sunt parte din comunități interesate atât de design, cât și de nutriție sau haine naturale, există o înclinație spre natură și alegeri naturale în casă. Asta poate să ducă în timp la un impact puternic și adânc societal, asupra modului în care ne simțim în casă ”, declară Oana Opriș (Genuin) și Anda Zota (Igloo).
*Studiul a fost realizat online în comunitățile Igloo, Genuin și IZI data pe un eșantion de N=771 persoane interesate de designul interior, utilizatori de internet. Perioada de colectare a datelor a fost 3 februarie – 20 martie 2024. Studiul a fost parte dintr-o rundă de finanțare primită de Genuin în parteneriat cu Innovation Norway, pentru a sprijini impactul start-up-urilor sustenabile în România.
Genuin este un business de familie, fondat în 2021 la Brașov, construit în jurul valorilor de autenticitate, tradiție, răbdare și muncă în echipă. Brandul oferă o gamă variată de produse premium din in 100% prespălat pentru paturi de adulți și copii, accesorii de plajă, mic mobilier și decorațiuni pentru geamuri (perdele, draperii) atat pentru consumatorii direcți cât și pentru sectorul B2B. Genuin oferă cea mai mare gamă de culori de in de pe piață, dar și produse personalizate, create doar din in 100% european.