Cea de-a treia ediție a University Leadership Program a reunit la Timișoara 42 de participanți din 7 universități 

0

În cadrul University Leadership Program 2025 s-au derulat la Timișoara sesiuni interactive, pe teme de leadership și antreprenoriat, susținute de experți de la Harvard University pentru profesori și lideri din conducerea universităților. 

Prin susținerea acordată acestei a treia ediții a programului de către Romanian-American Foundation (RAF) și Banca Comercială Română (BCR), 42 de participanți din mediul academic (7 centre universitare mari din țară) au avut oportunitatea să învețe și să facă schimb de bune practici, prin aplicații, studii de caz, exerciții și networking.  

Încă din 2022, prin administrarea acestui program de pregătire pentru universități, Junior Achievement România și-a coagulat eforturile împreună cu RAF pentru a susține facultățile într-un proces de formare și schimbare din punct de vedere al aplicabilității antreprenoriatului și inovației. 

„Oportunitatea de a lucra cu un grup atât de talentat și dedicat de lideri din învățământul superior din România a fost atât edificatoare din punct de vedere profesional, cât și plină de satisfacții personale. Romanian-American Foundation și toți ceilalți susținători ai programului merită recunoaștere pentru angajamentul lor de a îmbunătăți calitatea leadershipului în universitățile din România. Având în vedere numeroasele provocări actuale și viitoare cu care se confruntă învățământul superior din România, sporirea competenței de leadership și construirea capacității instituționale nu au fost niciodată mai oportune sau mai importante.” – Joseph Zolner, Harvard Graduate School of Education

„Suntem recunoscători pentru cele trei zile de învățare intensă din cadrul University Leadership Program. Acest program ne-a oferit perspective valoroase care ne-au ajutat să înțelegem mai bine cum putem să echilibrăm acțiunile, resursele și creativitatea în cadrul universității, contribuind astfel la dezvoltarea ecosistemului antreprenorial. Un aspect cu adevărat remarcabil a fost experiența directă cu profesorii de la Harvard, ale căror cunoștințe și abordări pedagogice ne-au impresionat profund. Implicarea lor activă, atât în sesiunile teoretice, cât și în discuțiile aplicative, ne-a oferit o înțelegere aprofundată și practică a modului în care putem să implementăm schimbări semnificative în cadrul universității noastre. Colaborarea între echipe, cu colegii din celelalte universități și dialogul constructiv au fost fundamentale pentru consolidarea echipei noastre, iar exercițiile interactive ne-au ajutat să ne regândim abordările și strategiile, aplicând concepte noi și metode de leadership.” – reprezentanții Universității Tehnice Gheorghe Asachi din Iași

Această inițiativă completează experiențele valoroase oferite prin programul Universitatea Antreprenorială și  urmărește sprijinirea universităților, oferind atât liderilor acestora, cât și profesorilor perspective practice menite să contribuie la stimularea ecosistemului antreprenorial în cadrul instituțiilor pe care le conduc. Participanții vor înțelege mai bine modul în care să își calibreze acțiunile în concordanță cu mediul economic și cu strategiile de cercetare, aliniindu-se la modele testate la nivel internațional și adaptându-le pentru a face față provocărilor actuale.

Transportatorii români redeschid o rută istorică

0

Se redeschid rute istorice de transport rutier între Europa și Orientul Mijlociu. Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), în parteneriat cu firma SIMON TRUCK SRL, anunță o primă cursă din România în Iordania, cu tranzitarea Irakului, sub acoperirea Convenției TIR.

După cu precizează UNTRR, „camionul operat de SIMON TRUCK SRL a ieșit din România în cursul zilei de 15 aprilie 2025, prin punctul de frontierã Giurgiu – Ruse, urmând traseul: Kapitan Andreevo – Kapikule – Habur – Zakho – Trebil – Al Karama – Amman. Transportul se realizeazã sub acoperirea sistemului TIR, emis de UNTRR – singura asociație garantã a sistemului TIR în România – și va fi monitorizat permanent prin GPS, utilizând coridoare sigure în Irak”.

Repornirea unei tradiții comerciale 

UNTRR reamintește că, „înainte de 1989, șoferii români parcurgeau frecvent rute comerciale spre Orient sub acoperirea TIR, cu camioane Roman Diesel, bazându-se pe hărți tipărite și indicatoare rutiere. Astăzi, camioanele beneficiază de tehnologii moderne, precum GPS, tahografe G2V2 și cabină dotată cu aer condiționat, oferind condiții net superioare de siguranță și confort. 

România are în vigoare acorduri bilaterale privind transportul rutier internațional cu Irakul (din 1981) și cu Turcia (din 1978), care oferă cadrul legal pentru desfășurarea acestor operațiuni și astăzi. 

TIR – singurul sistem de tranzit global care funcționeazã neîntrerupt de 76 de ani 

UNTRR subliniază că „sistemul TIR este singurul regim de tranzit vamal recunoscut la nivel global, gestionat de IRU sub mandatul ONU. Acesta permite transportul internațional al mărfurilor cu o singură garanție – de până la 100.000 EUR pentru taxe vamale – și beneficiază de proceduri simplificate, fiind recunoscut de 78 de părți contractante din întreaga lume. 

Transportul beneficiază de aplicația TIR-EPD, prin care sunt transmise în avans și simultan informațiile despre marfă printr-o pre-declarație electronică TIR. Aceasta se transmite către birourile vamale de plecare, destinație și tranzit, facilitând autorităților vamale să facă o analiză de risc și astfel permite transportatorului trecerea rapidă a frontierelor. 

Țările din Orientul Mijlociu au aderat recent la Convenția TIR și utilizează sistemul TIR cu un real succes, beneficiind de o reducere semnificativă a timpului de așteptare la trecerea frontierelor și de reducerea emisiilor poluante, înregistrând creșteri impresionante ale numărului de operațiuni, de la un an la altul, de la sute, mii, la zeci de mii în prezent. Sistemul TIR facilitează comerțul și transportul între țările GCC cu economii puternice, iar prin operaționalizarea sistemului TIR în Irak, crește conectivitatea dintre statele din Orientul Mijlociu și Europa, într-un moment cheie al explorării de noi parteneriate comerciale. 

România are o istorie comercială și diplomatică favorabilă cu țările din Orientul Mijlociu, care ar putea fi repusă în valoare în perioada următoare”. 

Radu Dinescu, președintele IRU, la aniversarea de 75 ani a sistemului TIR, în 2024: „După 75 de ani, sistemul TIR continuă să eficientizeze procedurile de trecere a frontierelor, reduce povara administrativă pentru companiile de transport, contribuie la creșterea siguranței, facilitează în baza analizelor de risc, asigură transparența, utilizează documente și proceduri reciproc recunoscute și se bazează pe operatori de transport autorizați de autoritățile vamale.” 

Date cheie despre sistemul TIR

· Reduce timpul de transport cu până la 92% și costurile cu până la 50% 

· Peste 30.000 de companii folosesc TIR la nivel global 

· Permite tranzitul prin mai multe țări sub o singură garanție vamală 

· Garanție de până la 100.000 EUR/țară pentru taxe vamale și accize 

· Sprijină Acordul de Facilitare a Comerțului al OMC 

· Respectă și implementează Cadrul SAFE al Organizației Mondiale a Vãmilor
În 2024, sistemul TIR a împlinit 75 de ani, rămânând un pilon esențial al comerțului rutier internațional eficient și sigur.

Hyundai Inster și Allview CityZEN, cele mai bune mașini electrice de oraș în 2025

0

Flote Auto, în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, cu sprijinul Arval România, lider de piață în industria soluțiilor de leasing operațional, a organizat prima ediție a competiției Best Electric City Car. Cele mai bune mașini electrice de oraș în 2025 în România au fost desemnate Hyundai Inster, la categoria mini și Allview CityZEN, la categoria micro (16 ani).

După cum precizează inițiatorii, „competiția își propune să aducă în atenția publicului o categorie de autoturisme dedicată utilizării urbane, mai exact modele electrice din categoriile mini și micro.

Un juriu de specialitate a testat intensiv vehiculele înscrise în competiție pe parcursul mai multor zile, iar publicul a avut oportunitatea de a le admira și de a le vota în cadrul unei expoziții ce a avut loc la București Mall, în perioada 11 – 13 aprilie.

Modelele înscrise în competiție la ediția 2025 a Best Electric City Car au fost Citroen e-C3, Dacia Spring, Fiat 500e, Hyundai Inster, Leapmotor T03, Mini Cooper E, Peugeot e-208 și Renault 5 la categoria mini, în timp ce la categoria micro, inclusiv a vehiculelor electrice ce pot fi conduse de la vârsta de 16 ani, au participat Aixam, Allview CityZEN, Microlino și Yoyo XEV.

Juriul de specialitate, compus din jurnaliști cu experiență în domeniul auto, a testat vehiculele participante în cadrul unei probe ce a presupus conducerea în regim urban, la diferite ore și valori de trafic, luând în calcul criterii precum consum, confort, accesibilitate, autonomie, încărcare facilă, feeling la volan sau conectivitate cu diferite dispozitive”.

Premiile Best Electric City Car 2025:

  • Best Electric City Car în 2025, categoria mini – Hyundai Inster
  • Best Electric City Car în 2025, categoria micro, 16 ani – Allview CityZEN
  • Autovehiculul cu cel mai bun consum în regim urban – Dacia Spring
  • Autovehiculul cu cel mai ridicat nivel de accesibilitate – Leapmotor T03
  • Autovehiculul cu cea mai mare autonomie în regim urban – Renault 5
  • Autovehiculul cu cea mai facilă încărcare – Yoyo XEV
  • Autovehiculul cu cea mai mare conectivitate – Citroen EC3
  • Autovehiculul cu cea mai bună experiență de condus – Peugeot e208
  • Autovehiculul cel mai dinamic – Mini E
  • Autovehiculul cu cel mai ridicat nivel de confort – Hyunday Inster
  • Autovehiculul cu cel mai bun sistemul audio – Renault R5
  • Premiul pt personalitate – Microlino

Proiectul Best Electric City Car „aduce o viziune clară asupra avantajelor vehiculelor electrice și facilitează interacțiunea cu publicul direct. Vehiculele electrice de dimensiuni mini si micro aduc multiple beneficii în contextul mobilității urbane, de la costuri reduse de utilizare la emisii zero și o experiență de condus adaptată traficului cotidian. Totodată, dimensiunile compacte și întreținerea simplificată le recomandă nu doar pentru utilizarea individuală, ci și pentru integrarea eficientă în flote, mai ales pentru companiile care utilizează soluții interne de car sharing”. 

Florin Micu, CEO al Flote Auto: „Best Electric City Car este un eveniment care va deveni o referință în domeniu și care a apărut firesc în acest an, ca o consecință a dezvoltării a segmentului vehiculelor electrice urbane. La prima ediție au participat aproape toate modelele urbane prezente în showroom-urile din țară, iar lista premiilor este una extinsă, care arată cât de ample au fost testele la care au fost supuse. Am încercat și cred că am și reușit să oferim publicului un insight valoros în ceea ce privește avantajele pe care aceste modele le au și am stabilit un set de referințe care vor fi extrem de utile în decizia de achiziție.” 

Arval Service Lease România este caracterizat ca „liderul de piață în România în domeniul leasingului operațional și al managementului de flote și  susține acest proiect ca parte a angajamentului pentru mobilitate sustenabilă luat atât la nivel de grup, cât și la cel al activităților din România”.

Răzvan Roșculeț, director comercial al Arval Service Lease România: „Categoria vehiculelor urbane electrice este una în continuă dezvoltare, cu o rată de creștere a cererii impresionantă. Chiar dacă aceste vehicule nu intră pentru în mod curent în categoria celor care fac parte din acordurile de leasing operațional, nu excludem deloc ca evoluția pieței să meargă în această direcție. Tendințele pieței din România, identificate specific în cadrul Observatorului Arval pentru Mobilitate, singurul studiu al segmentului intern, arată un interes în  creștere pentru această categorie. Arval este în plin proces de tranziție pentru că facem trecerea de la o companie de leasing operațional la un furnizor integrat de servicii de mobilitate și credem că această categorie a vehiculelor electrice urbane va câștiga tot mai mult în popularitate și interes.”

Cupoane de până la 50 de lei la reciclarea ambalajelor

0

Lidl România anunță lansarea campaniei „Reciclează și câștigă cu Lidl Plus”: „În perioada 23-25 aprilie 2025, clienții care returnează ambalaje cu simbolul SGR la aparatele de colectare a ambalajelor din magazinele Lidl și scanează voucherul generat în perioada campaniei, alături de cardul Lidl Plus, beneficiază de un cupon de cumpărături cu o valoare de până la 50 de lei, acordat ulterior în aplicație.” Lidl România ne oferă detalii asupra campaniei :  

Care este mecanismul campaniei?

Pentru a beneficia de recompensă, clienții trebuie să urmeze câțiva pași simpli:

  1. Să colecteze ambalaje cu sigla garanției (SGR) și să le returneze în aparatele de colectare amplasate în magazinele Lidl participante, în perioada 23-25 aprilie 2025; 
  2. Să utilizeze voucherul SGR eliberat de aparat pentru cumpărături în magazinele Lidl, asigurându-se că, la casa de marcat, este scanat cardul Lidl Plus. Voucherul poate fi utilizat exclusiv pentru achiziții efectuate în perioada campaniei, 23-25 aprilie; 
  3. În funcție de valoarea voucherului SGR utilizat, Lidl  transmite ulterior prin aplicația Lidl Plus un cupon de cumpărături, în perioada 29 – 30 aprilie. Cuponul poate fi folosit exclusiv la achizițiile efectuate în magazinele Lidl, în perioada 1-3 mai 2025. 

Cum se calculează cuponul primit?

Valoarea cuponului de cumpărături este stabilită în funcție de suma totală a voucherelor SGR utilizate de client în perioada campaniei. Mecanismul de calcul este următorul:

  • Pentru vouchere SGR în valoare de 10 lei și 14,99 lei, clienții primesc un cupon în valoare de 20 lei;
  • Pentru vouchere SGR în valoare de 15 lei și 19,99 lei, valoarea cuponului este de 30 lei;
  • Pentru vouchere SGR în valoare de 20 lei și 24,99 lei, clienții beneficiază de un cupon în valoare de 40 lei;
  • Pentru vouchere SGR în valoare de minimum 25 lei, Lidl acordă un cupon în valoare de 50 lei. Valoarea maximă a cuponului este de 50 lei, TVA inclus. 
  • Indiferent de valoarea pragului atins, fiecare client primește un singur cupon între 20 lei și 50 lei.

După cum precizează Lidl România, „aceasta este a doua ediție a campaniei și reflectă angajamentul Lidl de a susține comportamentele responsabile față de mediu. Lidl România a demarat implementarea infrastructurii pentru reciclare în 2019, inițial printr-un proiect-pilot. Între timp, rețeaua s-a extins, iar aparatele de colectare (RVM) sunt acum prezente în toate magazinele din țară, fiecare având o capacitate de până la 45 de ambalaje procesate pe minut. 

Regulamentul complet al campaniei poate fi consultat aici”.

Garanti BBVA România – creștere de 28,6% a veniturilor nete în 2024

0

Garanti BBVA România a înregistrat venituri nete de 654 milioane de lei în 2024, ceea ce reflectă o creștere de 28,6% față de anul anterior, atât creditele, cât și depozitele fiind pe un trend ascendent.

În perioada menționată, veniturile nete din dobânzi al băncii au crescut la 570 milioane de lei , cu 44,2% peste 2023, impulsionate de creșterea volumului de credite în toate liniile de business: Corporate (+14%), Retail (+11,4%) și IMM-uri (+24,4%). Creditele de consum au fost subsegmentul cu cea mai rapidă creștere, de 33,9%. În consecință, valoarea totală a creditelor acordate s-a majorat cu 15,6%, ajungând la 11,1 miliarde de lei, evidențiind astfel angajamentul Garanti BBVA România de a susține nevoile clienților persoane fizice și creșterea economiei locale. 

Depozitele au avansat cu 10,3% în 2024, ajungând la 13 miliarde de lei, depozitele companiilor crescând cu 10%, ceea ce demonstrează încrederea acordată băncii de către mediul de afaceri. Similar, depozitele persoanelor fizice au înregistrat un avans de 11%, ceea ce arată un interes crescut pentru economisire.

Activele totale ale băncii au înregistrat, de asemenea, o traiectorie ascendentă, ajungând la 16,8 miliarde de lei, în creștere de la 15,3 miliarde de lei în anul precedent.

Profitul net al băncii a ajuns la 133,5 milioane de lei, afectat de noua taxă pe cifra de afaceri și de cheltuielile suplimentare generate de implementarea noului sistem de core banking și proiectului de transformare digitală, comparativ cu 187 de milioane de lei fără aceste cheltuieli suplimentare.

În plus, banca a accelerat investițiile strategice în transformarea digitală, cu scopul de a îmbunătăți eficiența operațională, experiența clienților și creșterea pe termen lung prin soluții bancare digitale avansate.

„Rezultatele noastre solide din 2024 reflectă abordarea Garanti BBVA România orientată către client și concentrarea pe consultanță financiară. Ne-am extins portofoliile de credite și depozite și am continuat să investim semnificativ în transformarea digitală, pentru a spori accesibilitatea și eficiența. Atingerea obiectivelor noastre ne întărește angajamentul față de inovare și furnizarea celor mai bune soluții financiare pentru clienții noștri”, a declarat Mustafa Tiftikcioğlu, CEO al Garanti BBVA România.

În aceeași perioadă, numărul de carduri a urmat de asemenea un trend ascendent, înregistrând o creștere de aproximativ 10%, în timp ce numărul de terminale POS a crescut cu 11,2%.

Un nou spațiu de prezentare pentru antreprenori români  

0

Raiffeisen Bank România și Mezanin Market, proiect al Asociației Antrepriza Culturală, care susține antreprenorii locali și artiștii independenți prin târguri, activări și proiecte colaborative, au organizat, un spațiu care va reuni produse de la peste 60 de antreprenori români numit FactoryLab, situat în Promenada Mall. Organizatorii anunță că, „timp de 4 luni, cei interesați vor găsi, la etajul 1 din Promenada Mall, o selecție specială de produse – de la cadouri de Paște, bijuterii și ilustrații, până la haine, obiecte de decor, ceramică și produse gourmet.

Pe durata celor patru luni, FactoryLab va găzdui și o serie de antreprenori invitați, care vor anima spațiul în fiecare weekend, precum și o selecție rotativă de produse curatoriate din peste 12 categorii (băuturi artizanale, accesorii textile, produse de skincare, produse pentru copii etc.)”. 

Alexandra Arsene, director IMM, Raiffeisen Bank România: „Proiectul a venit ca o extensie firească a comunităților factory by Raiffeisen Bank și Mezanin Market. După ce am susținut financiar peste 560 de businessuri locale, cu sume în valoare totală de 32 de milioane de euro, ne-am dorit să ducem mai departe sprijinul nostru – oferind nu doar finanțare, ci și spațiu real de expunere și conectare între antreprenori și publicul larg. FactoryLab reprezintă o davadă a acestui angajament: un loc de întâlnire între brandurile creative și publicul larg.” 

Silvia Floareș, co-fondatoare Mezanin Market: „Bucureștiul se schimbă și comunitățile sale cresc în direcții noi. FactoryLab este pentru noi o formă de a rămâne aproape de ce contează: oamenii, relațiile autentice, munca făcută cu sens. Suntem recunoscători partenerilor de la Raiffeisen Bank pentru încrederea și susținerea constantă a ecosistemului antreprenorial, și le mulțumim celor de la Promenada Mall pentru că ne-au invitat să transformăm acest spațiu într-un loc viu și relevant pentru oraș. E un proiect despre creativitate locală, dar și despre comunitate, curaj și colaborare.” 

Un spațiu care transformă vânzarea în experiență

Creatorii lui subliniază că „FactoryLab este conceput ca un laborator viu al antreprenoriatului local – un loc în care designeri, artizani, ilustratori, creatori de modă, producători gourmet și branduri de îngrijire personală își spun poveștile, își testează ideile și construiesc relații directe cu publicul.

Pe lângă antreprenorii prezenți, FactoryLab va găzdui în weekend-uri și alte proiecte curatoriate, precum Peony Edit by Assamblage X RDW GO, Kids Design Market sau Vynil Days”.

Primul reprezentant regional onorific al AHK România la Satu Mare

0

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România) are, de la 16 aprilie, reprezentant regional onorific pentru județele Satu Mare, Maramureș, Sălaj și Bihor, în persoana lui Iuliu Aurel Cadar, fostul  director general  al Dräxlmaier Satu Mare. 

Iuliu Cadar a semnat, la sediul Consiliului Județean SatuMare, acordul de numire în funcția de  reprezentant regional onorific al AHK Romania. Au participat președintele Consiliului Județean Satu Mare, Pataki Csaba, prefectul Tamas Altfatter, administratorului public al orașului, Maskulik Csaba, directorul general al AHK România, Sebastian Metz. 

Sebastian Metz: „Iuliu Cadar este o personalitate marcantă a regiunii și membru al AHK România prin companiile în care a activat, încă de la înființarea lor în România, Dräxlmaier și Autonet. Domnul Cadar deschide astfel porțile către o nouă etapă a activității Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane, și anume întărirea prezenței regionale. Îi urăm succes în activitate și vom continua să găsim reprezentanți și în alte regiuni din țară.”

AHK România precizează că, „printre responsabilitățile reprezentantului regional se numără promovarea vizibilității AHK România în regiune, atragerea de noi membri, precum și cultivarea relațiilor cu actori relevanți din politică, administrație și societate din regiune. 

În conformitate cu statutul AHK România, reprezentanții regionali onorifici trebuie să fie  personalități marcante din regiunea de care aparțin, să se bucure de o reputație ireproșabilă și să fi fost în strânsă colaborare cu AHK România de-a lungul timpului”. 

Inovații pentru fluidizarea procesului de pregătire și predare a comenzilor la KFC

0

Compania Sphera Franchise Group anunță extinderea prezenței în Iași prin inaugurarea KFC Mall Moldova, în incinta celui mai recent mall din Iași, Mall Moldova, situat pe Șoseaua Păcurari, nr. 121 și are o suprafață de 176 mp. Restaurantul este situat în zona de food court și va funcționa în intervalul orar 10:00-22:00. Este al treilea restaurant KFC din oraș.

Marian Gogu, director general, KFC România: „Iașul este unul dintre orașele mari ale țării și deopotrivă important pentru noi, cu un public care a rezonat foarte bine cu brandul nostru de-a lungul anilor. De aceea, a fost un pas firesc să deschidem încă o unitate aici. Dincolo de obiectivele noastre de creștere, ne bucurăm că putem contribui la economia zonei, prin crearea de locuri de muncă și parteneriate mai strânse cu furnizorii locali. Rezultatele de până acum din zona Moldovei ne dau încredere că decizia de investiție a fost una corectă și anticipăm o evoluție promițătoare în continuare.” 

După cum subliniază investitorii, „KFC Mall Moldova a beneficiat de o investiție de aproximativ 600.000 euro și este amenajat la cele mai noi standarde de design și tehnologie.

Unitatea dispune de inovații în premieră pentru fluidizarea sporită a procesului de pregătire și predare a comenzilor. Meniurile digitale sunt amplasate deasupra chioșcurilor de comandă cu scopul de a facilita vizualizarea detaliilor produselor de către clienți.

În bucătărie, spațiul a fost reconfigurat pentru a crește viteza în zona de împachetare a produselor, prin sistemul T-line, care optimizează fluxul de lucru. Consumatorii beneficiază de free refill pentru băuturile răcoritoare în cadrul noului restaurant. Produsele pot fi consumate în incinta mall-ului, pot fi achiziționate la pachet, comandate online prin intermediul platformelor de livrare sau prin funcția Click & Collect disponibilă în aplicația KFC App.  

Cu această nouă unitate sunt generate 35 de locuri noi de muncă în comunitate, de la lucrător în bucătărie până la funcții de management. Conform practicii KFC, angajații au reale oportunități de carieră în cadrul companiei, în 2024, 88% dintre manageri provenind din promovări interne. Pachetul salarial oferit include o remunerație netă ce depășește 3.300 lei după primele două luni (cuprinzând salariul de bază, bonuri de masă și diverse stimulente financiare), conform politicilor KFC. Suplimentar, angajații beneficiază de acces nerestricționat la o platformă educațională online cu peste 750 de cursuri destinate dezvoltării atât profesionale, cât și personale.

Deschiderea de la Iași reprezintă a doua inaugurare din 2025 pentru KFC, după restaurantul Drive Thru din Galați deschis în luna martie, care a marcat și o premieră, fiind primul KFC dotat cu panouri fotovoltaice. Pentru anul în curs, planul de investiții include un buget total de 54 milioane lei destinată deschiderii de unități noi, modernizarea altora, pentru a păstra standardele înalte impuse de francizor la nivel internațional, și continuarea investițiilor în digitalizare și tehnologie”.

Pentru mai multe detalii despre noutăţile pregătite de KFC, accesaţi pagina de Facebook KFC România, pagina de Instagram KFC România, pagina de TikTok KFC România și site-ul www.kfc.ro.      

Sphera Franchise Group este caracterizat drept „cel mai mare grup din industria de food service din România, deținând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Taco  Bell în România și KFC în Republica Moldova și în anumite zone din Italia. Grupul deține peste 170 de restaurante pe cele trei piețe și are aproximativ 5.000 de angajați. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori București din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum și în indicii FTSE Global Micro Cap și MSCI Frontier Markets.   

KFC România numără 109 unități, fiind cea mai extinsă rețea de restaurante din țară, și are aproximativ 3.600 de angajați. Compania se aprovizionează preponderent de pe piața locală: 80% din bugetul de achiziții merge către producători locali, 85% dintre ingrediente fiind achiziționate din România. Principala materie primă, carnea de pui, provine în proporție de 91% de la furnizori locali”. 

TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International

0

4finance Holding S.A. a semnat un acord definitiv pentru vânzarea TBI Bank EAD către Advent International, unul dintre cei mai importanți investitori globali în private equity din Statele Unite, prin intermediul subsidiarei sale, TBI Financial Services B.V. Tranzacția este supusă aprobărilor de reglementare necesare, iar finalizarea este estimată pentru trimestrul al patrulea din 2025.

TBI Bank este una dintre cele mai dinamice și profitabile bănci challenger din Europa de Sud-Est, aflată într-un proces de transformare de la un model de finanțare integrată la un rol mai amplu de integrator de ecosisteme. tbi joacă deja un rol esențial în apropierea dintre comercianți și consumatori pe piețele în care activează, oferind o soluție completă – prin intermediul aplicației sale mobile – ce îmbină servicii financiare și de lifestyle într-o singură experiență.

TBI Bank este prezentă în peste 32.000 de puncte de vânzare ale partenerilor comerciali din piețele sale principale – Bulgaria, România și Grecia – și sprijină peste 2,4 milioane de clienți în accesarea soluțiilor financiare potrivite, prin aplicația sa premiată. În 2024, tbi a continuat să înregistreze performanțe financiare solide, raportând un profit net record de 50 de milioane de euro, în creștere cu 18% față de anul anterior, conform rezultatelor financiare consolidate și auditate, menținând în același timp o poziție solidă de lichiditate și capital.

Advent, în calitate de investitor financiar global cu expertiză locală, este bine poziționat pentru a colabora cu echipa de conducere a TBI Bank și a susține planurile sale strategice de creștere. Abordarea investițională a Advent se bazează pe o cunoaștere profundă a industriei, susținută de o echipă experimentată de lideri din domeniu și consultanți specializați.


„Echipa tbi și cu mine suntem foarte entuziasmați de perspectiva unui nou capitol în parcursul nostru către consolidarea poziției de bancă challenger lider in regiune. Sprijinul oferit de Advent va deschide noi oportunități pentru a accelera implementarea strategiei noastre și pentru a aduce și mai multă valoare clienților noștri. Suntem mândri de ceea ce am realizat până acum și recunoscători pentru încrederea pe care Advent ne-o acordă”, a declarat Petr Baron, CEO al TBI Financial Services B.V.


„4finance a transformat tbi într-o organizație agilă, digitală și profund orientată către client. Împărtășim aceeași viziune privind viitorul industriei bancare și suntem încântați să colaborăm cu echipa de management a tbi pentru a susține dezvoltarea continuă a companiei și pentru a oferi clienților soluții tot mai inovatoare”, a adăugat Ranjan Sen, Managing Partner, Advent.

Iuliu Stocklosa, reales președinte al Camerei de Comerţ şi Industrie Bucureşti

0

Adunarea Generală a Membrilor Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), constituită statutar, a avut pe ordinea de zi probleme organizatorice, precum şi probleme de natură strategică.

CCIB informează că, „în prima parte a evenimentului a fost dezbătut Raportul privind evoluţia comerţului, industriei, serviciilor şi a altor activităţi din municipiul Bucureşti în anul 2024, a fost dezbătut şi aprobat Raportul Colegiului de Conducere privind activitatea CCIB în perioada aprilie 2024-martie 2025, au fost aprobate: deciziile adoptate de Colegiul de Conducere de la precedenta adunare generală și până în prezent, obiectivele CCIB pentru următorul an, execuţia bugetară aferentă anului 2024 şi proiectul bugetului pentru anul 2025, Raportul de verificare al Auditorului pentru anul precedent, Raportul de activitate al Curții de Arbitraj București și cel al Fundației Fondul Carol I aferente perioadei scurse de la precedenta adunare generală. În partea finală a lucrărilor a fost aleasă, prin vot secret, conducerea CCIB pentru perioada 2025-2029, respectiv Colegiul de Conducere, compus din 15 membri, şi preşedintele CCIB”.

După cum anunță CCIB, „ca urmare a votului membrilor Camerei București, Iuliu Stocklosa a fost reales în funcţia de preşedinte al CCIB. Iuliu Stocklosa are o solidă experienţă antreprenorială, dar şi camerală. În 1990 a fondat compania East Electric, membră a Camerei încă de la înființare. East Electric activează în principal în domeniul cercetării-dezvoltării şi automatizării și de-a lungul timpului, a realizat proiecte în: domeniul auto, industria metalurgică, transporturi, industria chimică şi petrochimică, industria alimentară, sectorul energetic s.a, pentru beneficiari din ţară şi din străinătate (Franţa, Algeria, Maroc, Turcia etc). Are parteneriate de afaceri durabile cu Bosch Rexroth, Robert Bosch şi Aventics GmbH şi a dezvoltat proiecte pentru firme de calibru, precum Renault şi Continental. Iuliu Stocklosa este implicat și în managementul altor companii, specializate în producția de infrastructură feroviară la Arad, activități portuare la Sulina și turism în Delta Dunării. Din iulie 2020, este consul onorific al Republicii Kârgâze, şef al oficiu consular având drept circumscripție consulară întreg teritoriul României. În ceea ce priveşte experienţa camerală, în perioada 2008-2021, Iuliu Stocklosa a fost vicepreşedinte al CCIB, iar din aprilie 2021 este președintele CCIB. 

Potrivit rezultatelor votului, în perioada 2025-2029, din Colegiul de Conducere al CCIB vor face parte următoarele firme: Ati Office Support SRL, Balluff Automation SRL, Bibliostar SRL, CN Romarm SA, East Electric SRL, Eli&Gio Serv 2019 SRL, Ghele Impex SRL, Grinvest Business SRL, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Aerospaţială Elie Carafoli –INCAS Bucureşti, Law Software SRL, Maguay Impex SRL, Maguay Computers SRL, Olimpic International Turism SRL, Royal Edimex SRL, TIAB SA.

În perioada următoare se va urmări extinderea gamei de servicii oferite companiilor românești care vor să-și internaționalizeze afacerile, concomitent cu întărirea colaborării cu Ministerul Economiei, Digitalizării, Antrepreneriatului și Turismului (MEDAT), Agenția Română pentru Investiții și Comerț Exterior (ARICE) și Ministerul Afacerilor Externe. De asemenea, CCIB va continua organizarea Zilei Oportunităților de Afaceri și a seriilor de evenimente Business Breakfast și Open House Networking la Palatul CCIB. O atenție deosebită se va acorda dezvoltării publicației proprii, Afacerea, care va beneficia de o platformă modernă, prin care CCIB va pune la dispoziția comunității de business informație economică de cea mai bună calitate, precum și oportunități de promovare integrate”. 

CCIB subliniază că „a fost punctată atenția acordată punerii în valoare a Palatului CCIB, atât prin organizarea unor evenimente proprii, cât și prin încheierea de parteneriate și atragerea de noi clienți în Centrul nostru de conferințe, unul dintre cele mai frumoase din Bucureşti”. Iuliu Stocklosa: „În ceea ce privește evenimentele premium marca CCIB, pe 21 mai vom organiza cea de a șaptea ediție a conferinței anuale Focus București – Digitalizare și Dezvoltare Urbană, în octombrie, Topul firmelor din capitală și Topurile de sectoare, evenimente-reper pentru comunitatea de business, iar în decembrie, a patra ediție a Balului CCIB.”

Foto: CCIB