Investitorii au tranzacționat acțiuni ONE în valoare totală de 362 milioane de lei în primul an de la listarea One United Properties la BVB

0

 

One United Properties (BVB: ONE), principalul investitor și dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din București, a înregistrat tranzacții în valoare totală de 362 de milioane de lei în primul an de la listarea companiei la Bursa de Valori București. Prin urmare, ONE este a noua cea mai tranzacționată companie în perioada iulie 2021 – iulie 2022 în ceea ce privește valoarea absolută tranzacționată. În plus, din punct de vedere al lichidității raportat la free float, One United Properties a fost a opta cea mai tranzacționată companie din indicele BET, raportul dintre lichiditate și free-float ridicându-se la 27%.  

„Le mulțumim tuturor acționarilor care au avut încredere în noi în ultimul an și suntem mândri că ne-am îndeplinit toate promisiunile pe care le-am făcut investitorilor noștri – începând cu faptul că ne-am concentrat pe lichiditate, includerea în indicii majori, creșterea acoperirii din partea analiștilor, până la preocuparea noastră continuă pentru transparență, guvernanță și sustenabilitate. De când ne-am exprimat intenția de a ne lista la Bursa de Valori București, am analizat toate modalitățile prin care putem crește vizibilitatea pieței de capital românești față de investitorii instituționali globali. Strategia noastră funcționează, deoarece chiar și într-o perioadă extrem de volatilă ca cea din ultimele 12 luni, am reușit să depășim piața locală și majoritatea companiilor din indicele BET, demonstrând că și companiile antreprenoriale pot oferi o creștere solidă, menținând în același timp o politică stabilă de dividende”, au declarat Victor Capitanu și Andrei Diaconescu, co-CEOs și cofondatori One United Properties.

One United Properties este a treia cea mai mare companie antreprenorială listată pe Piața Principală a Bursei de Valori București și cel mai mare dezvoltator imobiliar listat pe piața de capital locală. Acțiunile companiei au debutat la BVB pe 12 iulie 2021, în urma unui IPO de succes, în cadrul căruia compania a atras 260 de milioane de lei pentru dezvoltări viitoare atât în ​​segmentul rezidențial, cât și în cel de birouri. La 30 iunie 2022, Compania avea peste 5.500 de acționari.

În primul an de la listare la BVB, prețul acțiunilor One United Properties a crescut cu 21%, depășind semnificativ indicele de referință al Bursei de Valori București, BET, care a crescut cu 1,85% între 12 iulie 2021 și 11 iulie 2022. Doar opt companii de tip blue chip, inclusiv ONE, au înregistrat o evoluție pozitivă în această perioadă, iar doar două, Nuclearelectrica și Romgaz, au înregistrat o evoluție a prețului acțiunilor mai bună decât One United Properties. De la listarea la BVB, compania a plătit un dividend brut de 75 de milioane de lei, distribuit în două tranșe, una în decembrie 2021, iar alta în mai 2022. 

Din septembrie 2021, acțiunile ONE sunt incluse în indicele BET, principalul indice al Bursei de Valori București care urmărește cele mai lichide companii, în indicii BET-TR, BET-XT, BET-XT-TR și BET Plus. În plus, în decembrie 2021, acțiunile ONE au fost incluse în indicele FTSE Global All Cap, care urmărește performanța acțiunilor cu capitalizare mare, medie și mică la nivel global, FTSE Global Small Cap, segmentul cu capitalizare mică din cadrul grupului de indici FTSE Global Equity și FTSE Global Total Cap, care include companii mari, mijlocii, mici și micro.  

Din iunie 2022, acțiunile One United Properties sunt incluse în indicele FTSE EPRA Nareit EMEA Emerging, care urmărește performanța companiilor imobiliare listate și a REIT-urilor pe piețele emergente. One United Properties este prima companie imobiliară din România inclusă în acest indice. În urma includerii acțiunilor One United Properties, indicele FTSE EPRA Nareit EMEA Emerging este format din 33 de emitenți, dintre care doar doi sunt europeni, unul român și unul ceh. 

One United Propertie se află în prezent în curs de derulare a unei operațiuni de majorare a capitalului social, cu scopul de a atrage până la 470 de milioane de lei, pentru a fi investiți cu prioritate în noi dezvoltări imobiliare. În prima etapă a operațiunii, care se desfășoară în perioada 27 iunie – 26 iulie și este intermediată de BRK Financial Group, acționarii care dețineau acțiuni ONE la 20 mai 2022 și, în consecință, au primit drepturi de preferință ONER01 pe 23 mai, pot subscrie în operațiunea de majorare a capitalului social. Acțiunile rămase vor fi apoi oferite investitorilor instituționali globali într-un plasament privat, intermediat de Unicredit Bank, Raiffeisen Bank și Swiss Capital.

ING Bank și OLX: avertisment asupra tentativelor de fraudă pe platforme marketplace prin Horoscopul din Stele Verzi

0

OLX, cea mai mare platformă de anunțuri la nivel național, în parteneriat cu ING Bank, una dintre băncile de top din România, au lansat o campanie de conștientizare și combatere a tentativelor de fraudă cibernetică, Horoscop din Stele Verzi.
Prin abordarea inedită adusă de horoscopul antifraudă prezentat de astrologul Neti Sandu, această nouă inițiativă își propune să ajungă la și mai mulți consumatori și să continue să atragă atenția asupra faptului că metodele de fraudare cibernetică evoluează în permanență. De asemenea, campania vizează expunerea metodelor prin care atacatorii obțin datele personale ale utilizatorilor, pentru a-i ajuta pe cei din urmă să identifice și să respingă astfel de tentative. 

Cele mai recente date colectate intern de OLX arată că, numai în ultimele două luni, cele mai vulnerabile categorii de produse, ca număr de utilizatori, au fost: modă (33%), electronice (30%), casă și grădină (14%), mama și copilul (10%), sport (7%) și 6% (piese auto). Cât privește distribuția în funcție de localizare, majoritatea  victimelor fraudelor cibernetice provin din mediul urban (80%), inclusiv din București (25%).

„În contextul actual, tentativele de phishing au crescut semnificativ, atacatorii devenind din ce în ce mai abili în accesarea datelor personale ale utilizatorilor: prin website-uri false, e-mail-uri sau SMS-uri care creează iluzia că sunt de încredere. OLX, alături de ING Bank România, dorește să participe activ și să își aducă contribuția la expunerea și combaterea vulnerabilităților din mediul online, la care sunt supuși consumatorii de pretutindeni”, spune Melania Budulan, Fraud Prevention Manager la OLX România.

Suntem activ implicați în proiecte continue de informare pentru combaterea fraudelor din mediul online, dedicate tuturor deținătorilor de carduri, nu doar a clienților ING. Totodată, investim puternic în sisteme interne de monitorizare pentru identificarea și minimizarea fraudelor. Dar atacatorii cibernetici obișnuiesc să își schimbe strategiile și să își adapteze metodele pentru accesarea datelor personale ale consumatorilor. De aceea, informarea continuă este esențială. Încercăm să punem subiectul cât mai mult pe agenda publică și să transmitem mesaje cât mai simplu și cu un impact cât mai mare. Astfel, ne bucurăm să facem din nou front comun cu OLX România, abordând într-o notă jucăușă, prin horoscopul antifraudă alături de Neti Sandu, metodele de prevenție pe care fiecare dintre noi le poate lua în fața potențialelor înșelătorii”, a explicat Raluca Voicu, Manager Issuer and Acquirer Fraud Investigations la ING Bank

Cum te poți apăra de fraudatorii din mediul online:

  • Dă IBAN-ul, nu datele de pe card (numărul de pe fața cardului) dacă vinzi produse pe Internet

Ține datele de pe card pentru tine. Numărul, data expirării și codul CVV/CVC NU sunt informații de împărtășit. Dacă trebuie să primești bani, nu va fi nevoie în nicio situație să furnizezi datele menționate. Cine îți trimite bani pentru produsele pe care le vinzi pe platformele de tip marketplace are nevoie doar de IBAN și numele complet.
Dacă ți-ai dat totuși datele cardului si primești un mesaj pentru autorizarea unei tranzacții, reține să nu autorizezi niciodată o plată pe care nu ai inițiat-o tu! Citește cu atenție mesajele primite și contactează banca dacă ai suspiciuni.

  • Vorbește pe chat-ul OLX/ paltforma de vânzare-cumpărare, nu pe WhatsApp.

Ține conversațiile pe platforma de chat OLX/ platforma de vânzare-cumpărare, ca să te poți proteja de fraudatori. Dacă cineva îți cere să muți discuția pe WhatsApp sau îți ia numărul și îți scrie direct pe altă platformă, fii foarte atent. Cel mai bine este să îi spui să continuați conversația pe platforma de vânzare-cumpărare. Astfel, în cazul unei fraude, echipa de ajutor poate face investigații.

  • Fii atent la gramatică și la tonul alert.

Un fraudator poate scrie cu multe greșeli, poate folosi exprimări ciudate sau un ton foarte alert. E posibil ca acesta să facă presiuni asupra ta pentru a grăbi tranzacția. În acest caz, pune capăt conversației și raportează utilizatorul.

  • Ai grijă la link-urile false și paginile clonă.

Nu da click pe link-uri primite de la necunoscuți. Cel mai sigur este să introduci chiar tu adresa URL a site-ului în bara browser-ului tău sau să intri direct în aplicația de pe telefonul tău (descărcate doar din Google Play sau Apple Store).
Verifică și dacă paginile de plată și site-urile au un lacăt în fața link-ului. Dă click pe acel lăcățel și vei vedea dacă ai o conexiune sigură sau, dimpotrivă, dacă un atacator ți-a întins o capcană.

Ce este phishing-ul?

„Phishing” se traduce prin „pescuirea de date online”, deoarece presupune oferirea unei momeli prin intermediul unor mesaje care direcționează utilizatorii către pagini false, pentru a obține parole și acces la informații private sau chiar date ale cardurilor în vederea sustragerii anumitor sume de bani.

Ce poți face dacă ești victima unui atac de tip phishing? 

  • Anunță imediat banca și raportează problema în scopul blocării cardului
  • Depune o plângere la Poliția Română, pe https://www.politiaromana.ro/ro/petitii-online sau la cea mai apropiată secție de poliție 
  • Contactează echipa de customer success OLX și trimite-le linkul paginii false pe contact@olx.ro, pentru a-l bloca de urgență
  • Blochează numărul de telefon al atacatorului 

Pentru mai multe informații utile, accesează platforma dedicată:  https://steleverzi.olx.ro/

Eurobarometru: cetățenii UE au încredere mai ales în mass-media tradițională

0
  • 72% dintre respondenții sondajului afirmă că au citit, văzut sau auzit recent știri despre Uniunea Europeană; 57 % afirmă acest lucru despre Parlamentul European 
  • Televiziunea domină ca sursă principală de știri (75%), mai ales pentru generațiile mai în vârstă 
  • În general, posturile publice de radio și de televiziune sunt sursele de știri în care cetățenii au cea mai mare încredere în Uniune (49%); următoarele sunt presa scrisă (39%) și posturile private de radio și de televiziune (27%) 

Mass-media joacă un rol important în informarea cetățenilor europeni despre activitățile Uniunii Europene și ale instituțiilor sale.

Astăzi a fost publicat un sondaj Eurobarometru special care analizează în profunzime deprinderile oamenilor în domeniul mass-media, încrederea pe care o au în diverse surse de informații, dar și atitudinile lor față de amenințarea dezinformării.

Gradul de informare a publicului și impactul mediatic

Știrile care prezintă cel mai mare interes pentru cetățeni sunt subiectele politice naționale, declară 50% dintre respondenți. Chestiunile europene și internaționale (46%) sunt pe locul trei, cu un procentaj similar cu cel al știrilor locale (47%).

72% dintre respondenți își amintesc că au citit, văzut sau ascultat recent o știre despre Uniunea Europeană, fie în presă, pe internet, la televizor sau la radio. 57% dintre ei au citit, văzut sau auzit recent o informație despre Parlamentul European.

Procentajul oamenilor care-și amintesc de știrile referitoare la Uniune variază între 57% în Franța și 90% în România. În ceea ce privește știrile referitoare la Parlamentul European, procentajul variază între 39% în Franța și 85% în Malta.

Deprinderile oamenilor în domeniul mass-media

Televiziunea domină cu 75% și este principala sursă de știri, în special pentru europenii cu vârsta de peste 55 de ani. Pe locul doi, cu un procentaj simțitor mai mic, se află platformele de știri online (43%), radioul (39%) și platformele de comunicare socială și blogurile (26%). Presa scrisă vine pe locul cinci: unul din cinci respondenți (21%) menționează că ziarele și revistele sunt principala lor sursă de știri. Pe de altă parte, respondenții tineri folosesc într-o proporție mult mai mare platformele de comunicare socială și blogurile pentru știri (46% dintre persoanele cu vârsta între 15 și 24 de ani față de 15% dintre persoanele de peste 55 de ani).

Deși sursele tradiționale de știri, în special televiziunea, sunt importante, 88% dintre respondenți consultă cel puțin unele știri online pe telefon, calculator sau laptop. 43% dintre respondenți folosesc site-ul sursei de știri (de exemplu site-ul unui ziar) pentru a accesa știri online, iar 31% citesc articole sau postări care apar online pe rețelele lor de comunicare socială. Accesarea postărilor cu știri pe platformele lor de comunicare socială este importantă într-o măsură și mai mare pentru tineri (43% dintre persoanele cu vârsta între 15 și 24 de ani față de 24% dintre persoanele de peste 55 de ani).

Consultarea știrilor online contra plată continuă să fie o excepție: 70% dintre cei care accesează știri online consultă doar știri sau servicii de știri disponibile gratuit.

Sursele media considerate cele mai de încredere

Cetățenii europeni au încredere în mass-media tradițională (radio, televiziune sau presa scrisă), inclusiv în prezența lor online, mai mult decât în platformele de știri online și în canalele online de comunicare socială. 49% dintre respondenți se așteaptă ca posturile publice de radio sau televiziune să le furnizeze știri demne de încredere, indiferent de formatul ales (tradițional sau online). Următoarea sursă de știri în ordinea preferințelor este presa scrisă, cu 39%. Pe de altă parte, posturile private de televiziune și de radio sunt considerate de 27% dintre respondenți drept surse de știri de încredere. Polonia este un caz aparte: este singura țară în care populația consideră că posturile private de radio și de televiziune sunt sursa de știri care prezintă cea mai mare încredere. Respondenții din Ungaria arată o neîncredere și mai radicală în sursele tradiționale de știri în general. Ei consideră că o altă sursă de știri prezintă cea mai mare încredere: „persoanele, grupurile sau prietenii urmăriți pe platformele de comunicare socială”.

Importanța încrederii este evidențiată și atunci când respondenții sunt întrebați ce i-ar convinge să deschidă un articol de știri online. 54% se simt motivați dacă titlul corespunde intereselor lor, iar 37% spun că este important să aibă încredere în serviciul de știri care postează articolul respectiv.

Expunerea la dezinformare și știri false

Peste un sfert dintre respondenți (28%) consideră că, în ultimele șapte zile, au fost expuși „des” sau „foarte des” la dezinformare și știri false. Cifra atinge cote maxime în Bulgaria, cu 55% dintre respondenți, iar Olanda se află la polul opus: doar 3% dintre respondenți consideră că au fost expuși „foarte des” și 9% „des” la dezinformare sau știri false.

Majoritatea respondenților sunt încrezători că pot recunoaște dezinformarea și știrile false: 12% se simt „foarte încrezători” și 52% „întrucâtva încrezători”. Nivelul de încredere în posibilitatea de a face distincția dintre știrile adevărate și cele false scade cu vârsta și crește cu nivelul de educație.

Percepțiile cetățenilor despre Uniunea Europeană și Parlamentul European sunt influențate de ceea ce ei pot vedea, auzi și citi în diverse surse mass-media. Acest sondaj Eurobarometru Flash prezintă o analiză aprofundată a surselor media folosite de cetățeni și a obiceiurilor lor în domeniul mass-media. El ia în considerare atât mass-media tradițională, cât și cea online. Ipsos European Public Affairs a contactat un eșantion reprezentativ de cetățeni din Uniunea Europeană, în vârstă de cel puțin 15 ani, în fiecare dintre cele 27 de țări ale Uniunii Europene. Între 26 aprilie și 11 mai, au fost realizate 52.347 de interviuri prin tehnologia de interviuri online asistată de calculator (CAWI), folosind grupurile online Ipsos și rețeaua lor de parteneri.

Rezultatele de la nivelul Uniunii Europene sunt ponderate în funcție de dimensiunea populației din fiecare țară.

Datele aferente și un raport complet pot fi găsite aici.

eJobs: aproape jumătate din angajații din telecom câștigă peste 4.000 de lei pe lună

0

Cu peste 3.500 de joburi postate în fiecare lună pe eJobs.ro, telecomul se situează pe locul 7 în topul celor mai mari angajatori din România și pe locul 4 în preferințele candidaților, în condițiile în care aproximativ 90.000 dintre aplicările lunare merg către joburile din acest domeniu.

„Este unul dintre puținele domenii în care vedem o distribuire cât se poate de echilibrată a categoriilor de candidați. Aplică aproape în mod egal atât cei din segmentul entry-level și fără experiență, cât și cei cu senioritate, specialiștii sau managerii. Candidații sunt atrași nu doar de numărul mare de locuri de muncă disponibile, ci și de oportunitățile de dezvoltare pe care le oferă acest sector, de faptul că pot lucra în companii foarte mari, multinaționale, dar și de posibilitatea de a se specializa la job, în cazul aplicanților care nu au experiență”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Potrivit datelor Salario, comparatorul de salarii marca eJobs, 30% dintre cei care lucrează în telecom au un salariu lunar cuprins între 4.000 și 7.000 de lei. 25% câștigă între 2.000 și 3.000 de lei, 19,5% între 3.000 și 4.000 de lei și 12,2% între 7.000 și 10.000 de lei. 8,7% au salarii mai mici de 2.000 de lei și 4,7% de peste 10.000 de lei. 

Cele mai mari salarii înregistrate sunt asociate pozițiilor de director general (30.000 de lei), inginer software (30.000 de lei), manager IT (29.150 de lei), director tehnic (26.500) sau arhitect IT (25.000).

„Sunt poziții cu un nivel ridicat de specializare, căutate la nivel general pe piața muncii și care permit o migrare ușoară de la o industrie la alta. În plus, acest tip de specialiști sunt foarte căutați și foarte bine plătiți și în afara țării. În special dacă vorbim despre angajații marilor multinaționale din telecom, vedem frecvent cazuri de relocare pe alte piețe”, detaliază Bogdan Badea.

Telecomul este unul dintre acele domenii cu o prezență extinsă la nivel national, motiv pentru care diferențele salariale între Capitală și celelalte mari orașe au devenit aproape insesizabile. Este, totodată, și domeniul care oferă cele mai multe joburi remote, raportat la numărul total de poziții scoase în piață. Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Sibiu sau Brașov continua lista orașelor cu cele mai multe locuri de muncă libere în telecom.

Cele mai mici salarii MEDII nete introduse până în acest moment de către angajații din telecom, sunt pentru joburile:

  • Tehnician – 3.000 lei
  • Dispecer – 2.500 lei
  • Operator call-center – 2.450 lei
  • Operator introducere date  – 2.300 lei
  • Casier – 2.200 lei

Orașele cu cele mai mici salarii MEDII nete din telecom sunt:

  • Balș: 1.600 lei
  • Târgu Jiu: 1.763 lei
  • Mediaș: 2.000 lei
  • Miercurea Ciuc: 2.100 lei
  • Bacău: 2.300 lei

Orașele cu cele mai mari salarii MEDII nete din telecom sunt:

  • București : 6.000 lei
  • Cluj-Napoca: 5.000 lei
  • Timișoara: 4.500 lei
  • Constanța: 3.800 lei
  • Brașov: 3.500 lei

Iată și care sunt pozițiile pentru care s-au înregistrat cele mai mari valori salariale din acest domeniu:

  • Director General: salariul mediu net la nivel național – 9.000 lei, salariul maxim introdus în Salario – 30.000 lei 
  • Inginer software: salariul mediu net la nivel național – 7.000 lei, salariul maxim introdus în Salario – 30.000 lei
  • Director tehnic: salariul mediu net la nivel național – 10.000 lei, salariul maxim introdus în Salario – 26.500 lei 
  • IT Architect: salariul mediu net la nivel național – 13.000 lei, salariul maxim introdus în Salario – 25.000 lei 
  • Manager de proiect: salariul mediu net la nivel național – 5.500 lei, salariul maxim introdus în Salario – 25.000 lei 

Acordul de Restructurare, noul instrument de prevenire a insolvenței, în curs de a fi introdus prin ultimele modificări ale Legii 85/2014

0

Andreea Bocioacă,
Director Restructurare, Practician în Insolvență
Andrei Manea,
Senior Manager Restructurare, Practician în Insolvență

Acordul de Restructurare, noul instrument de prevenire a insolventei, va fi pus la dispoziția companiilor aflate într-o stare de dificultate, în vederea depășirii acesteia și a evitării insolvenței, într-un cadru ordonat și reglementat de Legea nr. 85/2014.

România este în curs de a finaliza procedurile de legiferare, prin modificările care au fost aduse recent Legii nr. 85/2014, având ca scop revizuirea cadrelor de prevenire a insolvenței și introducerea unui nou instrument de restructurare preventivă pentru companiile aflate în dificultate,  respectiv așa numitul Acord de Restructurare.

La baza Proiectului de Lege, inițiat de către Ministerul Justiției, și aprobat recent în Parlamentul României (fiind în curs de promulgare de către Președinte), s-a aflat Directiva Europeană în domeniul Restructurării și Insolvenței nr. 2019/ 1023, al cărui scop principal l-a reprezentat “nivelarea” diferențelor legislative dintre statele membre UE cu privire la gama de proceduri de prevenire a insolvenței disponibile debitorilor aflați în dificultate financiară, pentru a-și putea restructura afacerile și a evita o eventuală procedură de insolvență, de o manieră mult mai eficientă și cu șanse mai ridicate de reușită decât cu instrumentele existente.

Acordul de restructurare, care ar urma să fie procedura de prevenire a insolvenței cu cel mai înalt grad de confidențialitate, este un instrument de mult așteptat, atât de către comunitatea de practicieni, cât și de debitorii și creditorii care ar dori să-și poată restructura, într-un cadru organizat, dar în afara unei proceduri de insolvență, obligațiile care amenință stabilitatea financiară a unei societăți debitoare cu șanse reale de redresare.

Astfel, deși până în prezent, în România, insolvența a reprezentat principala modalitate de reorganizare, totuși aceasta este o procedură de salvare a debitorilor de ultimă instanță, eminamente judiciară și care, în general, este distrugătoare de valoare, având un grad semnificativ mai redus de recuperare a creanțelor și costuri de administrare mai mari (corelate în mod direct cu nivelul de complexitate mai ridicat al acesteia).

Origine

Directiva Europeană în domeniul restructurării a încercat să adreseze cel puțin două elemente neunitare observate în practică și în cadrele de restructurare de la nivelul țărilor membre, respectiv anumite diferențe care conduceau la nedoritul fenomen de „forum shopping” (i.e. căutarea jurisdicției mai favorabile de către părțile implicate în procedură).

Primul a fost acela că s-a constatat că unele state fie nu au implementate în legislația națională anumite proceduri eficiente de restructurare preventivă, fie deși acestea existau, sub diferite forme, erau foarte „formaliste” și cu un grad redus de eficiență și utilizare.

Al doilea a fost diferența între relativa „ineficiență” a procedurilor de restructurare de la nivelul Europei continentale, față de eficiența mai ridicată și funcționalitatea cadrului de restructurare preventivă din legislația Regatului Unit (UK), cum ar fi așa numita „Scheme of Arrangement”.

Aceasta reprezintă un cadru de restructurare, atât financiară cât și operațională, care permite companiilor care au acumulat un volum al datoriilor ce ar putea deveni o amenințare la adresa capacității de rambursare a acestora și a continuării normale a activității, să prezinte creditorilor un Plan de Restructurare, în afara unei proceduri de insolvență.  

Într-un astfel de cadru de restructurare, o majoritate reprezentativă (ex: în cazul UK, 75% din valoare creanțelor cu drept de vot, structurate pe clase de creditori), trebuie să aprobe un Plan de restructurare. Pentru a se evita situațiile în care un creditor sau un grup restrâns de creditori ar încerca să țină „ostatică” o astfel de procedură de restructurare viabilă, Planul de restructurare poate să fie validat chiar în cazul în care creditorii dintr-o anumită clasă votează „împotrivă”, însă Planul le oferă o alternativă mai bună decât următorul scenariu de evoluție/ impact advers, care ar putea fi inclusiv ajungerea în insolvență/ faliment (dar fără a se limita doar la acestea). Un astfel de mecanism, prin care un Plan viabil ar putea fi impus unor creditori disidenți/ ostili și, chiar mai mult, unei clase întregi (în măsura în care votul unei astfel de clase este influențat decisiv de poziția acestora), provine din dreptul anglo-saxon, bazat pe „common law”, și este denumit „cross-class cram down” (CCCD).

În acest context, Directiva impune implementarea, în legislațiile naționale ale statelor membre, a unor cadre de restructurare preventivă pentru acele companii aflate în dificultate financiară și pentru care se urmărește evitarea insolvenței și menținerea în zona de companii viabile, în măsura în care acest lucru este posibil. 

Cum este structurat

Spre deosebire de procedura de insolvență, care poate fi inițiată atât de către creditori cât și de către debitor, acordul de restructurare este o procedură inițiată exclusiv de către debitori. În plus, Acordul de Restructurare permite diferențierea între creanțe afectate (care fac obiectul acordului) și creanțe neafectate (care nu fac obiectul acordului), pe când în cazul insolvenței, se iau în considerare toate creanțele împotriva debitorului, fără să existe o opțiune de tratare diferențiată la latitudinea acestuia, ci doar structurarea ulterioară pe categorii de creanțe. 

Conform legii, creanțele afectate sunt acele creanțe care vor putea suferi fie diminuări de cuantum fie amânări de scadență în cadrul planului de restructurare, iar creanțele neafectate sunt acele creanțe care nu sunt modificate în mod direct de acordul de restructurare, cu precizarea suplimentară (din partea legiuitorului) că orice creanță neinclusă în lista creanțelor afectate este o creanță neafectată.

Această diferențiere este fundamentală pentru o structurare corectă și cu șanse reale de aprobare de către creditori a unui acord de restructurare viabil.

În continuare, Acordul de restructurare propus va fi votat, ca regulă generală, tot pe categorii de creditori (similar cu un Plan de reorganizare din cadrul unei proceduri de insolventa), însă doar de către creditorii care dețin creanțe afectate, iar creditorii ale căror creanțe nu vor fi afectate neavând drept de vot asupra acestuia.

Un caz special îl reprezintă situația debitorilor mai mici, încadrați ca fiind cei cu o cifră de afaceri netă până în echivalentul în lei al unui prag maximal de 500.000 euro (în anul anterior), pentru care nu este obligatorie constituirea categoriilor de creanțe, acordul putând fi socotit acceptat în cazul acestora dacă este votat de majoritatea absolută din valoarea creanțelor afectate.

Ulterior îndeplinirii procedurii de vot, debitorul va trebui să depună la instanţa competentă o cerere de confirmare a Acordului de restructurare. În acest sens, vor trebuie prezentate mai multe documente și îndeplinite mai multe formalități și condiționalități, dintre care cele mai importante sunt legate de: (i) pragul minimal din total creanțe afectate, (ii) votul în cadrul fiecărei categorii de creditori și (iii) votul exprimat de fiecare dintre categoriile de creditori (fără a se limita doar la acestea).

Primele două cerințe sunt similare cu cele din procedura insolvenței. Astfel, Acordul de restructurare impune același prag minim de 30%, însă din totalul creanțelor afectate (în timp ce pragul de 30% în cazul insolvenței se raportează la totalul masei credale, înscrise în tabelul de creanțe), și, totodată, votul în interiorul fiecărei categorii este similar cu cel din procedura insolvenței, respectiv necesită majoritatea absolută.

În acest sens, remarcăm pragul minimal de aprobare necesar, de 30%, semnificativ mai scăzut decât cel practicat în alte jurisdicții (ex: 75%), unde s-a considerat necesar a fi menținut la un un nivel mai ridicat decât cel din insolvență tocmai având în vedere faptul că s-a plecat de la premisa că debitorul derulează o afacere viabilă și, chiar dacă ajunge într-o stare de dificultate, se poate redresa în urma unui acord cu creditorii.

În ceea ce privește cerințele privind votul exprimat de categoriile de creditori, există o serie de diferențe față de procedura insolvenței (e.g coborârea treptată a palierelor de exigență coroborată cu o ajustare a tratamentului corect și echitabil al creditorilor), având la bază, în mare parte de mecanismul de „cross-class cram down” (CCCD), ceea ce ar putea conduce la anumite elemente de asimetrie între intenția debitorilor de a se restructura și interesul creditorilor de a nu le fi afectată creanța.

Trebuie menționat, de asemenea, că Acordul de restructurare are în vedere să pună un accent mult mai pronunțat pe negocierea în afara instanței, chiar dacă va avea anumite elemente de control judiciar (vezi confirmarea de către un Judecător Sindic, similar cu controlul de legalitate din procedura insolvenței), și va veni să înlocuiască un instrument deja existent, dar ineficient și foarte puțin utilizat/ apelat, respectiv Mandatul ad-hoc.

Când ar trebui utilizat

Inițiat de către debitori, procedura Acordului de restructurare pleacă de la prezumția unei „stări de dificultate”, respectiv o „afectare temporară a activității ce dă naștere unei amenințări reale și grave la adresa capacității viitoare a debitorului de a-și plăti datoriile la scadență”, însă cu menținerea premisei că debitorul nu este încă în stare de insolvență.

Validarea acestei prezumții urmează a fi făcută de către Administratorul restructurării, în baza unui Raport care va viza anumite aspecte obligatorii de verificat pentru creditori și instanță, respectiv: (i) natura stării de dificultate; (ii) factorii interni și externi care au determinat starea de dificultate a debitorului; (iii) principalii indicatori financiari care justifică existența unei amenințări la adresa capacității viitoare a debitorului de a-și plăti datoriile la scadență; (iv) motivul pentru care dificultatea nu poate fi considerată reversibilă în mod natural.

Prin urmare, se observă o corelație directă între identificarea timpurie a unei potențiale amenințări reale și șansele de salvgardare a unei întreprinderi viabile și evitarea unei stări de insolvență ulterioare.

Un acord de restructurare ar putea fi cu atât mai eficient și recomandat cu cât vorbim de un volum semnificativ al datoriilor raportat la capacitatea de rambursare a debitorilor, ajustată negativ în urma respectivelor evoluții adverse, cât și de un număr important de creditori afectați. Astfel, eventualele costuri de administrare ale unei astfel de proceduri, care va asigura un tratament corect și echitabil creanțelor din aceeași categorie, ar putea fi mult mai bine justificate.

De ce ar trebui apelat

Pe lângă scopul fundamental al acestui nou instrument de restructurare preventivă, respectiv acela de a sprijini companiile în dificultate financiară să acționeze într-un cadru de restructurare ordonat și  reglementat, pentru depășirea stării de dificultate și evitarea insolvenței, trebuie spus că Acordul de Restructurare poate fi mai mult decât o simplă restructurare financiară.

Astfel, în cadrul unui astfel de Acord de restructurare se vor putea include și implementa inclusiv anumite măsuri de restructurare operațională sau corporativă, cum ar fi: valorificarea unei linii de business ca ansamblu independent, fuziunea/ divizarea, modificarea structurii corporative – majorare de capital social, fie prin aport nou de capital, fie prin conversia unor creanțe în acțiuni, etc.

Nu în ultimul rând, Acordul de restructurare devine un instrument și o alternativă de restructurare mult mai eficientă și recomandată în cazul în care creanțele afectate fie au în vedere datorii financiare către mai mulți creditori bancari/ finanțatori instituționali, fie sunt deținute de un număr semnificativ de creditori, deoarece asigură un cadru mult mai larg, unitar și ordonat de adresare a volumului de datorii acumulate (financiare, fiscale, comerciale, etc.) decât simple acorduri individuale cu fiecare creditor, devenind astfel o continuare firească a acestora, însă cu șanse mai ridicate de reușită și implementare.

 

Bergenbier, 10% creștere a cifrei de afaceri în 2021 față de 2020

0

Compania Bergenbier SA, parte a grupului Molson Coors Beverage Company, anunță că „a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 716 milioane lei, o creștere de aproximativ 10% față de anul 2020”. 

Mihai Voicu, director general al Bergenbier SA

Mihai Voicu, director general al Bergenbier SA: „În anul 2021 restricțiile COVID-19 au continuat să afecteze sectorul HoReCa. Am reușit să compensăm prin canalul Off Trade, unul puternic pentru Bergenbier, iar planurile strategice ne-au ajutat să avem o performanță solidă la nivel de companie, în linie cu prognozele trasate. Am început anul trecut expansiunea în zona de beyond beer, a mix-urilor de bere fără alcool, acolo unde am avut o lansare de succes a brand-ului Fresh 0.0. Am fost promotori ai consumului responsabil de alcool și am continuat să fim alături de partenerii noștri, să investim în oameni și în planurile de sustenabilitate.”

La fabrica din Ploiești a companiei, în 2021, gradul de valorificare a deșeurilor menajere a fost de 100%. De asemenea, 98% din materiile prime folosite în producerea berii sunt de proveniență autohtonă, ceea ce a contribuit la încurajarea economiei locale. 

Alexandru Nomicos, director financiar al Bergenbier SA

Alexandru Nomicos, director financiar al Bergenbier SA: „Deși premisele au fost dificile pentru anul 2021, performanța Bergenbier S.A. a fost una foarte bună, înregistrând creșteri în cifra de afaceri. De asemenea, am plătit către statul român taxe și impozite aferente anului 2021 în valoare de 212 milioane de lei. Anul în curs a venit cu o serie de noi provocări date de inflația record, dar și de prețurile în creștere la utilități și materie primă care afectează tot lanțul de producție și distribuție al berii.”

Mihai Voicu: „Perspectivele pentru a doua jumătate a anului 2022 sunt departe de a fi optimiste. Puterea de cumpărare a consumatorilor a scăzut la un nivel îngrijorător, iar provocările noastre sunt mai mari de la o zi la alta. Ca producător, noi încercăm să atenuăm acest impact financiar suplimentar. Ținem aproape obiectivul nostru principal, acela de a fi în continuare partenerul de încredere al clienților, distribuitorilor și consumatorilor noștri.” 

Bergenbier SA subliniază că „portofoliul companiei cuprinde mărci care acoperă toate segmentele pieței. Pe lângă berile produse la Ploiești – Bergenbier, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu, Fresh – compania importă și distribuie în exclusivitate specialitățile pragheze Staropramen Dark și Granat, berile de abație belgiene Leffe și Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, cea mai iubită bere mexicană, Corona, precum și berea albă germană nefiltrată Frazinskaner. Recent, portofoliul Bergenbier s-a îmbogățit cu un nou brand premium Praha, dar și cu o nouă aromă FRESH 0.0, lămâie și portocală. Compania își urmează direcția pe termen lung, aceea de a-și diversifica portofoliul de produse din segmentul beyond beer. De altfel, mixurile de bere și berile aromatizate au în ultimii ani o tendință de creștere importantă, în 2021 situându-se la aproximativ 20%”. 

Compania Bergenbier SA, parte a grupului Molson Coors Beverages Company Central & Eastern Europe, reamintește că „a fost fondată în 1994, iar cea mai importantă marcă din portofoliul său, Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu. Astăzi, Bergenbier S.A. este în top trei companii producătoare de bere din România, având o fabrică modernă la Ploiești și o rețea performantă de distribuție națională”.   

Molson Coors subliniază că, „de peste două secole, fabrică băuturi care aduc oamenii împreună pentru a se bucura de toate momentele vieții. De la Coors Light, Miller Lite, Molson Canadian, Carling și Staropramen la Coors Banquet, Blue Moon Belgian White, Saint Archer Gold, Leinenkugel’s Summer Shandy, Creemore Springs și multe altele, Molson Coors produce unele dintre cele mai îndrăgite și emblematice mărci de bere realizate vreodată. În timp ce istoria companiei este înrădăcinată în bere, Molson Coors oferă un portofoliu modern care se extinde dincolo de industria berii cu cocktail-uri carbonatate, cafea, vin, kombucha, cidru și multe altele. Molson Coors Beverage Company este o companie cotată la bursă, care operează prin Molson Coors America de Nord și Molson Coors Europe și este tranzacționată la New York și la bursa canadiană (TAP). Angajamentul companiei de a ridica standardele industriei și de a lăsa o amprentă pozitivă asupra angajaților noștri, consumatorilor, comunităților și mediului se reflectă în Our Beer Print și în obiectivele noastre de sustenabilitate 2025. Pentru a afla mai multe despre Molson Coors Beverage Company, vizitați molsoncoors.com sau pe Twitter @MolsonCoors”.

 

Investiție pentru 30.000 de pacienți împotriva SARS-COV-2

0

Peste 30.000 de pacienți pe an sunt beneficiari ai unor echipamente dintre cele mai performante, cu care a fost dotat Institutul Inimii de Urgență pentru Boli Cardiovasculare „Niculae Stăncioiu” din Cluj-Napoca prin proiectul „Consolidarea capacității de gestionare a crizei sanitare Covid-19 la nivelul Institutului Inimii de Urgență pentru Boli Cardiovasculare Niculae Stăncioiu”, Cod My SMIS 138819. Proiectul, în valoare de 16.511.881,43 lei, a fost finanțat integral din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 – Axa prioritară 9.

Florin Crișan, managerul institutului: „Am trecut cu toții printr-un context unic, pe care am putut să-l gestionăm optim cu ajutorul acestei investiții importante. Rezultatele s-au reflectat într-un număr crescut de beneficiari și o activitate eficientizată prin dotările moderne puse la dispoziția echipei medicale. Anual, peste 30.000 de pacienți veniți din întreaga regiune au ajuns în grija noastră, iar așteptările lor și ale comunității au fost de a fi soluționate optim, prin accesul la cele mai bune soluții medicale pentru fiecare dintre ele. Noile achiziții ne-au ajutat să ne păstrăm renumele de unitate medicală de top pe care Institutul Inimii și l-a dobândit cu foarte mult efort din partea întregii echipe.” 

Proiectul a fost implementat în perioada 1 martie 2020-31 iulie 2022. Obiectivul general al proiectului a fost „dezvoltarea infrastructurii sanitare, prin investiții în dotări, care contribuie la dezvoltarea operaționalității la nivel național, regional și local, reducând inegalitățile în ceea ce privește starea de sănătate publică și îmbunătățind accesul la serviciile medicale de calitate”.

Prin proiect s-a urmărit adaptarea tehnică și funcțională a infrastructurii Institutului Inimii de Urgență pentru Boli Cardiovasculare „Niculae Stăncioiu” Cluj la situații epidemiologice de risc crescut, așa cum s-a dovedit a fi criza sanitară provocată de virusul SARS-COV-2, susținând substanțial creșterea siguranței pacienților și a personalului medical. 

Institutul Inimii anunță că „a achiziționat echipamente performante cum ar fi: un angiograf, un aparat portabil RX, aparat POC de testare și diagnostic Covid, aparate EKG, defibrilatoare, echipamente de imagistică medicală, sisteme pentru aspirație toracică, monitoare portabile pentru monitorizarea funcțiilor vitale, un sterilizator cu accesorii precum și mașina aferentă de spălat și dezinfectat instrumentar chirurgical, paturi ATI complexe și o targă telescopică hidraulică, stație de includere în parafină. De asemenea, s-a achiziționat aparatură medicală compatibilă investigațiilor pediatrice de specialitate, respectiv: aparat de ventilație mecanică adult-pediatrică, NCPAP copii precum și multe alte echipamente medicale necesare desfășurării actului medical la standarde de înaltă performanță”.

 

Fragedo, primul brand cu certificare Marca Etică

0

Brandul Fragedo, puiul lansat de compania transavia prin sloganul „Făcut mereu exact așa cum trebuie”, este primul brand care va purta pe un spot TV sigiliul Marca Etică, prin care este atestată „respectarea principiilor etice și a bunelor practici de publicitate”. Sigiliul a fost acordat în urma evaluării de către Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), cu sublinierea că „prin certificarea Marca Etică se confirmă, de către experții din industrie, faptul că respectiva comunicare comercială este în acord cu prevederile şi în spiritul Codului de Practică pentru Publicitate al RAC”.

Laurențiu Gheorghiu, vicepreședinte al RAC: „RAC luptă pentru ca mesajele campaniilor de promovare să ajungă la consumatori respectând o conduită publicitară onestă și transparentă. Prin acordarea statutului de Marcă Etică, RAC își propune să protejeze și, în același timp, să educe consumatorii și publicul din România, prin validarea unei conduite publicitare oneste, transparente și decente și prin promovarea bunelor practici în comunicarea brandurilor.” 

Theodora Popa, vicepreședinte al companiei Transavia: „Suntem mândri să fim primul producător din România care obține certificarea Marca Etică, o recunoaștere a faptului că facem totul după reguli. Ca lider de piață, ne-am asumat să spunem ce facem și să facem ce spunem, având o conduită onestă în toate acțiunile noastre de marketing, comunicând transparent și arătând respect pentru toți cei care ne aleg la raft. Sperăm ca exemplul nostru să fie urmat și cât mai mulți jucători care își promovează produsele prin publicitate să obțină certificarea Marca Etică în urma evaluării experților RAC.”

Sebastian Mayr, regizorul spotului: „Pentru a surprinde versatilitatea produselor, împreună cu echipa Transavia, am imaginat o abordare dinamică, orientată spre acțiune, în timp ce am creat o experiență cinematografică pentru noua reclamă TV Fragedo. Punerea în scenă a fost o muncă frumoasă, dar și incitantă, pentru că toate filmările au fost făcute pe bune, cu produse Fragedo. Greutatea reală, consistența fermă, textura sănătoasă și aspectul foarte îngrijit al acestora ne-a surprins plăcut în timpul filmărilor, și pe mine și pe echipa noastră, dar ne-a și provocat să gasim soluții tehnice pentru filmările spectaculoase pe care le-am făcut. Am avut o experiență deosebită în platou și în timpul pregătirii spotului, și aceasta mă face să mă gândesc cu încântare la viitoarea colaborare cu Transavia.”

Transvia accentuează că „puii Fragedo, crescuți natural, în ritm normal, hrăniți cu cereale din fermele proprii TRANSAVIA, sunt apreciați pentru frăgezime și savoare de cei mai exigenți consumatori, având mereu același gust și aceeași calitate, cu o valoare nutrițională superioară, indiferent în care dintre variante sunt aleși și gătiți de consumatori: pui grill, piept de pui, ciocănele, pulpe, aripioare, burgeri, cârnăciori, chiftele”.

Transavia s-a impus ca „liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brand-urile Fragedo, Libertan și Papane, ocupând locul 4 în topul celor mai valoroase portofolii din România (Brand Finance Romania 50 2022). Transavia operează sustenabil cu un model de business integrat vertical, bazat pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță. În cei 31 de ani de activitate, Transavia a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat inovația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor. Unul dintre cei mai mari angajatori români, Transavia are în prezent peste 2.300 de angajați, care activează preponderent în cele 30 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generație și în fabrica de procesare a cărnii. În fermele Transavia, localizate în 8 județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui.  Aproximativ 25% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene, pe continentul african, în zona Mării Mediterane și a CSI. Transavia investește masiv în energie verde, având ca țintă asigurarea aproape în integralitate a energiei necesare facilităților de lucru până la finalul anului 2023. Transavia este singurul producător de carne de pui care a publicat în mod voluntar Raport de Sustenabilitate în ultimii doi ani. De asemenea, este prima companie din România co-semnatară a Codului Conduită al UE cu privire la practicile responsabile comerciale şi de marketing în sectorul alimentar. Fragedo, brand emblemă al companiei Transavia, a fost desemnat și la ediția 2021 a Summit Forbes Brands for Kids, drept Cea mai de încredere marcă de carne. Pentru mai multe informații, vizitați https://transavia.ro/”.

Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) este „singurul organism de autoreglementare a publicității, constituit în scopul promovării unei publicități etice, legale, decente și oneste în România. Fondat în 1999 și membru al asociațiilor internaționale European Advertising Standards Alliance (EASA), și International Council for Ad Selfregulation (ICAS), RAC reprezintă peste 90% din piața de publicitate națională, prin cei 81 de membri: companii, agenții de publicitate, radiodifuzori și asociații profesionale. Activitatea Consiliului Român pentru Publicitate se bazează pe Codul de Practică în Comunicarea Comercială elaborat de membrii săi după modelul european al EASA. Codul reprezintă un set de reguli etice de respectat de către toți cei implicați în domeniul publicității și în orice formă de comunicare comercială. Scopul documentului este să sprijine dezvoltarea unui mediu de afaceri decent și onest în România prin oferirea unui ghid de formă și conținut pentru o informare corectă, cinstită și decentă față de consumator și industrie. Începând cu anul 2022, RAC a lansat   primul instrument de validare a comportamentului etic in publicitate: Marca Etica (https://marca-etica.rac.ro/). Marca Etică este un sigiliu care atestă respectarea principiilor etice si a bunelor practici in comunicarea comerciala, de către anunțătorii din România. Pentru mai multe informații, vizitați https://marca-etica.rac.ro/”.

 

Cum să-ți găsești un job entry-level vara aceasta?

0

Veșnica poveste – nu ai experiență, pentru că nu ai mai avut niciun job. Nu îți găsești un job, pentru că nu ai mai avut experiență. Este bucla din care ne dorim să evadăm cât mai repede. Dacă simți că lipsa de experiență te-a ținut pe loc până acum, vara aceasta ai șansa să-ți găsești un job de junior și nu oriunde, ci la unele dintre cele mai mari companii din România.  

Poate că ai un hobby pe care ai vrea să-l monetizezi. Ori poate că nu ți-ai descoperit încă pasiunea, dar ai văzut oameni care lucrează într-un domeniu care le aduce satisfacție. Ai văzut oameni care vorbesc pasionați și foarte implicați despre jobul lor. Oare au avut nevoie de ceva mai mult decât „șansă” ca să ajungă sus în carieră? Cert este că au luat inițiativa să caute un job, un proiect, un om sau o echipă alături de care să se dezvolte profesional. Bonusul acestui lucru este că primești la pachet și dezvoltarea personală. Cu fiecare job pe care îl obții, câștigi experiență socială, insights din industrie și, cel mai important, lecții de pe urma greșelilor. Nu fugi de greșeli. Cât ești tânăr, ai timp să le faci, fără să existe consecințe prea mari.  

Între 15 iunie și 19 august 2022, la Târgul Virtual Hipo.ro pentru Absolvenți ai șansa să experimentezi, să-ți dai voie să greșești și să crești alături de una dintre echipele celor mai cunoscute companii din țară: P&G, Serviciul de Informații Externe, Bookster, Nestle Romania, BDO Romania, Austrian Business Agency – Work in Austria, Saint-Gobain Romania, Automatic Data Processing (ADP) Romania, Edenred Digital Center, UniCredit Bank, British American Tobacco Romania, KPMG, Ipsos Interactive Services, BCR, Finastra, Systematic, Auchan Retail Romania, Vodafone Romania și TELUS International. 

Oportunitatea de a obține un job vara aceasta nu este decât unul dintre beneficiile pe care ți le-a pregătit Hipo.ro. Iată ce te așteaptă când accesezi gratuit Târgul Virtual pentru Absolvenți:  

Standuri virtuale ale companiilor și programe de recrutare 

Le poți accesa de oriunde te-ai afla, oricând, doar la un singur click distanță. Ai acces gratuit în zona standurilor virtuale ale companiilor, unde găsești lista joburilor deschise pentru juniori și descrierea fiecăruia. În același timp, poți alege să arunci o privire și peste pagina „Programe de recrutare”, unde Hipo.ro a făcut o selecție de joburi pentru candidații cu 0-3 ani de experiență.  

Dacă niciunul dintre joburile disponibile în acest moment nu te atrag suficient de mult, ai opțiunea să-ți depui CV-ul la companiile care te interesează. În acest mod, file-ul tău va intra în baza lor de date și te vor contacta imediat ce remarcă o oportunitate de job pentru tine.  

Carieră 360 Podcast 

Realizat în cadrul evenimentului Angajatori de TOP, Podcastul Carieră 360 este unul dintre cele mai noi proiecte lansate anul acesta de Hipo.ro. Specialiști HR, consilieri de carieră, manageri și experți în industriile Tech sau comunicare sunt invitați să discute despre ultimele tendințe și să aducă soluții la problemele care apar la angajare sau la job.  

Indiferent că te atrage mai mult tehnologia sau strategiile de comunicare și marketing, Hipo.ro a pregătit câte un episod pentru fiecare dintre aceste zone. Or, cum poți afla poți afla mai ușor insighturi și sfaturi din industrie, decât direct de la sursă? 

Giveaway – o boxă Amazon Echo Dot 4 

Dacă îți creezi un cont pe hipo.ro și îți faci un CV pe Hipo.ro în perioada 15 iunie – 15 iulie, intri automat în cursa de giveaway pentru o boxă Amazon Echo Dot 4.  

Începând cu 15 iunie 2022, ora 00:00 și până pe 15 iulie 2022, ora 23:59, te poți înregistra pe Hipo.ro, unde vei găsi o secțiune pentru crearea CV-ului. Singura condiție este să-l completezi în proporție de minimum 50%. 

Nu e necesar să completezi formularul CV-ului direct pe site-ul Hipo.ro Platforma îți permite să imporți datele de pe profilul tău de Facebook sau LinkedIn direct în CV-ul tău pe Hipo.ro.  

Ce mai este important de știut? 

Câștigătorii vor fi desemnați prin tragere la sorti și anunțați prin email și pe site-ul Hipo.ro 

Adresa de e-mail introdusă trebuie să fie una reală, iar contul trebuie să fie validat după primirea emailului de confirmare. 

Quizz-uri de carieră 

Dacă ești fan quizz-uri și de obicei vrei să afli cu ce vedetă te asemeni sau ce fel de cafea de la Starbucks ești, poate ești curios să descoperi: 

Ghiduri de carieră și noutăți  

„Unde te vezi peste 10 ani?” sau „Care sunt așteptările tale pentru acest job?”. Sunt două dintre cele mai des adresate întrebări la interviuri de către recrutori, dar probabil și cele mai intimidante, dacă ești la început de drum.   

La Târgul Virtual Hipo.ro pentru Absolvenți ai acces la :  

Toate aceste beneficii sunt gratuite și pot fi accesate până pe data de 19 august 2022, pe  Târgul de Carieră Hipo.ro pentru Absolvenți. Ai șansa să-ți găsești un job într-una dintre cele mai mari companii din România, vizitând standurile lor virtuale, să-i asculți pe profesioniștii din industrii invitați la Carieră 360 Podcast, să câștigi la giveaway o boxă Amazon Echo Dot 4, să afli ce personaj din Friends ești ca absolvent și cum să-ți gestionezi emoțiile la interviuri prin ghiduri de carieră – la doar câteva click-uri distanță.  

Vara aceasta demontează mitul „fără experiență nu-ți găsești job” și arătă-le celorlalți că se poate! 

România – în top cinci cele mai mari dobânzi din UE

Recenta majorare cu un procent  a ratei dobânzii de către Banca Națională a României plasează România în Top 10 al țărilor cu cele mai mari dobânzi de referință din Europa. Ne aflăm pe locul 9-10 la egalitate cu Islanda (4,75%), înaintea noastră se aflându-se Polonia (6,5%), Cehia (7%) și Ungaria ( 7,75%). Cu excepția Islandei, acesta este și top 5 al țărilor din Uniunea Europeană cu cele mai mari rate. Cea mai mare dobândă de referință din Europa aparține Ucrainei (25%), urmată de Moldova (18,5%), Turcia (14%), Belarus (12%) și Rusia (9,5%).  

Polonia a majorat săptămâna trecută rata dobânzii cu doar 0,5%, mai puțin decât așteptările pieței, care erau de  0,75%, deși are în continuare o inflație în creștere, care în luna iunie s-a ridicat la 15,6%. Rata reală a dobânzii – care se calculează prin scăderea ratei inflației din rata dobânzii – este la -9,1%, mai mică decât cea din România, care este de -9,74%. Dacă lăsăm la o parte Ucraina, Ungaria are cea mai mică rată reală a dobânzii din Europa, de doar -2,95%. În ciuda acestui fapt și a unei mișcări foarte agresive a Băncii Centrale, care a majorat ratele la depozitele pe o săptămână cu 2%, până la 9,75%, foarte aproape de rata inflației de 10,7%, forintul și-a continuat devalorizarea față de dolarul american. Aceasta a ajuns la aproape 25% de la începutul anului în raport cu dolarul american, și la aproape 12% față de euro.  

Fed-ul american a publicat minutele ședințelor sale care indică și mai multe majorări viitoare în încercarea de a împiedica inflația să se agraveze. Factorii de decizie au majorat ratele dobânzilor cu 0.75% luna trecută și au susținut majorarea acestora la următoarea ședință din iulie, fie cu 0.50%, fie cu 0.75%, potrivit minutelor. Acest lucru arată că membrii Fed au recunoscut că întărirea politicii ar putea încetini ritmul de creștere economică pentru o perioadă, dar au considerat că revenirea inflației la 2% este esențială pentru a atinge nivelul maxim de ocupare a forței de muncă în mod susținut. Cele mai recente mișcări ale băncilor centrale europene arată aceeași filozofie. Investitorii privesc spre BCE pentru a vedea dacă va urma exemplul Fed. 

Dolarul american a continuat să se aprecieze în raport cu Euro și cu alte monede europene, inclusiv față de leu, iar unele rapoarte indică faptul că se va ajunge la paritate. Această poziție a Fed, care este gata să tranzacționeze creșterea economică în schimbul reducerii inflației, este considerată de piețe mai puțin periculoasă decât riscul cu care se confruntă Europa ca Rusia să întrerupă livrările de gaze naturale. Strategul global privind piețele monetare, Kit Juckes, consideră că, deși dependența energetică a Europei de Rusia este în scădere, aceasta scădere nu este suficient de rapidă pentru a evita recesiunea dacă gazoductul se închide. În cazul în care acest lucru se va întâmpla, am putea asista la o nouă depreciere de 10% a monedei Euro în raport cu dolarul, ceea ce va aduce monedele la paritate pentru prima dată din 2002 încoace. 

În timp ce un euro ieftin este bun pentru exporturi, privarea Europei de gaze naturale va împiedica industria să producă mai multe bunuri. Vedem deja în Germania începutul problemelor pe care le aduce prețul ridicat al gazelor. Dar, în mijlocul acestor incertitudini, începem să vedem primele semne bune care indică o atenuare a inflației. Presiunea asupra lanțurilor de aprovizionare a continuat să scadă în iunie, deși se află încă la niveluri istorice ridicate.