Flanco devine partener în cadrul ofertei Recompense pentru utilizatorii Revolut din România

0

Flanco, cel mai dinamic retailer electro-IT autohton, cu o rețea formată din peste 153 de magazine în toată țara și deținător al magazinului online flanco.ro, și Revolut, super-aplicația financiară globală cu peste 18 milioane de utilizatori în întreaga lume, din care peste 1,7 milioane în România, au semnat un parteneriat pentru acordarea de beneficii clienților comuni. 

Astfel, din aprilie 2022, utilizatorii Revolut de pe piața locală vor putea să beneficieze de 5% cashback la achiziționarea de produse electro-IT din oferta retailerului român, indiferent de modalitatea în care se realizează achiziția – online, pe flanco.ro, sau direct în magazin. Acest beneficiu va putea fi accesat în aplicație, din funcționalitatea Recompense (Rewards) și se va aplica tuturor planurilor financiare deținute de utilizatori, conform termenilor și condițiilor menționate în aplicație și pe site-ul www.flanco.ro. 

Unul dintre obiectivele noastre principale este acela de a ne susține clienții să își permită ce este mai bun: să poată alege produse de calitate, care să le aducă bucurie și confort”, a explicat Ovidiu Nicușan, Director de Marketing Flanco Retail.
Astfel, în mod constant adăugăm noi servicii de finanțare sau beneficii pentru clienți împreună cu partenerii noștri. Prin această colaborare, toate produsele noastre vor beneficia de returnarea pe card a 5% din valoare. Ne așteptăm ca acele categorii cu o creștere bună în piață să fie, în continuare, preferatele clienților, beneficiind de un preț încă și mai accesibil. Spre exemplu, anul trecut, mașinile de spălat vase și uscătoarele au avut un ritm de creștere de peste 60%, device-urile smart (smartphone, smartwatch, brățări fitness) au crescut cu peste 38%, iar espressoarele de cafea cu peste 26%.” 

„Recompensele (Rewards) au devenit disponibile pentru clienții Revolut din România în iulie 2020, iar de la acel moment am extins frecvent oferta de beneficii pentru clienții noștri. În prezent, prin includerea avantajului oferit în parteneriat cu Flanco, utilizatorii pot folosi peste 30 de Recompense pentru produse și servicii din categorii diverse – electro-IT, călătorii, modă, sport, divertisment, sănătate, produse alimentare. Această diversitate susține intenția noastră de a acoperi cât mai bine nevoile utilizatorilor și de a-i ajuta să-și gestioneze resursele financiare simplu și eficient prin aplicația financiară Revolut. One app, all things money”, a declarat Mădălina Stoica, Head of EWA Sales. 

Cashback-ul are o valabilitate limitată și poate fi cumulat cu alte discount-uri sau promoții ale partenerului, dar nu este transferabil către o altă persoană, nici nu poate fi schimbat în bani sau alte produse. Cashback-ul de 5% este virat în 72 de ore după tranzacție, cu condiția ca plata să fie realizată cu Revolut, iar plata să fie asociată cu Recompensa activă. Termenii și condițiile recompensei pot fi consultați în aplicație sau pe www.flanco.ro

Campanie cu extra bonusuri la Garanti BBVA România

0

Banca Garanti BBVA, parte a Grupului Garanti BBVA România, anunță lansarea unei campanii de încurajare a posesorilor de Bonus Card să se bucure de avantajele cumpărăturilor în weekend: „Domnul Weekend”.

Prin noua campanie, „din 30 aprilie, toți clienții Garanti BBVA care folosesc Bonus Card pentru achiziții în zilele de sâmbătă și duminică vor primi bonus suplimentar de până la 10% în magazinele și pe site-urile de cumpărături online selectate”.

După cum anunță Garanti BBVA, „campania de beneficii pentru clienții Bonus Card, prezentată cu ajutorul personajului fictiv central Domnul Weekend, interpretat de actorul Adrian Nicolae, se va desfășura în fiecare weekend până pe 10 iulie.  Primul videoclip din serie a fost lansat vineri, 22 aprilie, pe bonuscard.ro și pe platformele de social media ale băncii. Pe parcursul campaniei, Garanti BBVA și partenerii săi vor oferi bonusuri suplimentare pentru achiziții din categoriile: casă, design și decorațiuni, modă, bijuterii, electronice și electrocasnice, jucării și turism”.

Emre Unal, director Carduri Garanti BBVA: „Bonus Card este unul dintre produsele de top Garanti BBVA și a adus o mulțime de beneficii clienților noștri fideli, încă de la lansarea sa în 2007. Iar ofertele noastre continuă. Lansăm campania Domnul Weekend pentru a încuraja românii să profite la maximum de weekenduri, cu ajutorul stimulentelor Bonus Card. Suntem bucuroși să dezvoltăm acest proiect alături de parteneri puternici și cunoscuți din diverse domenii și să putem oferi clienților noștri bonusuri substanțiale la diverse achiziții, fie că este vorba de cumpărături specifice sărbătorilor, haine, jucării sau electrocasnice. Am încredere că Domnul Weekend va fi un succes și sper ca mulți dintre voi să profitați de campanie și să descoperiți o multitudine de oferte attractive.”

Garanti BBVA accentuează că beneficiile suplimentare pentru clienți „vor fi promovate într-o serie de șapte episoade video, de tip sitcom, cu Domnul Weekend drept purtător de cuvânt, care explică într-un mod unic bonusurile și categoriile de parteneri. Pentru a crește gradul de cunoaștere a platformei de comunicare, o campanie media de amploare se va desfășura pe mai multe canale de social media precum Facebook, YouTube și TikTok, dar și la radio și în agențiile Garanti BBVA, toate detaliile și conținutul fiind disponibile pe bonuscard.ro.

Bonus Card este primul card de credit de tip multibrand pe bază de cip din România. Clienții îl pot folosi pentru a cumpăra orice au nevoie de la oricare comerciant din România sau din străinătate care are sigla MasterCard. Beneficiile Cardului Bonus sunt disponibile în peste 6.000 de magazine partenere online și offline”.

Garanti BBVA este caracterizată ca „o bancă universală, cu o strategie orientată către client și un accent puternic pe digitalizare și sustenabilitate. Prezentă în România din 1998, Garanti BBVA se concentrează pe creșterea și calitatea portofoliului, iar astăzi este una dintre cele mai sănătoase instituții financiare de pe piața locală. Banca se bucură de un portofoliu solid de clienți, extinzându-și canalele digitale și gama de produse și servicii bancare de calitate pentru toate segmentele de business: Retail, IMM și Corporate.

Garanti BBVA face parte din Grupul Garanti BBVA Romȃnia, împreuna cu Garanti BBVA Leasing și Garanti BBVA Credite de Consum, care completează oferta băncii cu produse specifice de leasing, servicii de management al flotei, precum și credite de consum.

În 2021, Garanti BBVA România a fost declarată Superbrand, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, fiind selectată dintr-o listă de peste 1.800 de mărci analizate de Superbrands România.

Garanti BBVA Romania este deținută de Garanti BBVA Turcia (TGB), a doua cea mai mare bancă privată din Turcia. Acționarul majoritar al Garanti BBVA Turcia este grupul financiar spaniol Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA).

Pentru mai multe informații și noutăți, vă rugăm să vizitați www.garantibbva.ro și să urmăriți facebook.com/GarantiBBVARomania, linkedin.com/company/garanti-bbva-romania şi instagram.com/GarantiBBVARomania”.

Brand academic deschis către spațiul public

0

În stilul universităților de prestigiu, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” București a lansat primul obiect vestimentar cu sigla proprie, „Hanoracul UNATC”, disponibil în cinci culori (negru, gri, albastru, galben și roz), oferit gratuit comunității UNATC și formă de prezentare în spațiul public a unui brand renumit. 
Primul exemplar a fost purtat de rectorul UNATC, prof. univ. dr. Liviu Lucaci, la deschiderea actualului an universitar, pe scena Teatrului Național din București.

Ideea proiectului are la bază propunerea studentei Teodora Crișan, de la Facultatea de Teatru, specializarea Actorie; design, Gabi Albu, arhitect și scenograf, responsabilă și de proiectul de renovare și modernizare ale UNATC; coordonatorul proiectului, conf. univ. dr. Laura Lăzărescu-Thois, director de PR și comunicare al UNATC.

Campania de promovare a brand-ului are loc pe toate platformele de socializare pe care UNATC este prezentă, în special sub forma de story-uri pe Instagram și Facebook. Sub sintagma „X purtând #hanoracunatc” au fost publicate nenumărate fotografii ilustrând studenți, profesori și angajați purtând cu bucurie hanoracul.
La evenimentul „Uși Deschise”, desfășurat între 7 și 9 aprilie, studenții au purtat hanoracul UNATC și în cadrul unui proiect interdisciplinar de dans a cărui înregistrare o puteți vedea pe canalul de YouTube UNATC, aici: https://youtu.be/KCGMNybv6lQ

300.000 kg de deșeuri adunate în prima parte a campaniei Curățăm România!

0

În primele două săptămâni ale campaniei naționale „Curățăm România!”, derulate de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) în luna aprilie, a s-au colectat peste 300.000 de kilograme de deșeuri abandonate. Totodată, s-au desfășurat activități care, pe lângă ecologizare, au vizat educarea tinerilor și popularizarea măsurilor luate la nivel european în ceea ce privește protecția mediului înconjurător, prin explicarea regulilor ce trebuie respectate de către cetățeni pentru păstrarea integrității mediului, a propriei sănătăți și pentru creșterea calității vieții.

Ministrul mediului, apelor și pădurilor, Tánczos Barna, subliniază: „Noi suntem determinați să continuăm și ne bucurăm că din ce în ce mai multe entități ni se alătură. Să schimbăm ceva în viața noastră și în felul în care ne raportăm la lumea înconjurătoare, la mediu, în special, deoarece Pământul este casa noastră, unica pe care o avem. Fac un apel la toată lumea, să încetăm să mai aruncăm deșeuri în zone nepermise, să învățăm să ne pese și să ne implicăm chiar și atunci când nu ne obligă cineva sau când ne forțează perspectiva unor amenzi!”

MMAP precizează că zeci de primării s-au implicat în campanie, alături de instituțiile MMAP, „chiar înainte de a demara sesiunea de finanțare organizată de Administrația Fondului pentru Mediu. De asemenea, 128 de UAT-uri de pe raza a 34 de județe au depus dosare de finanțare a campaniei prin AFM, în valoare totală de peste 1.200.000 lei. 

Există la nivel de județ echipe de lucru coordonate de Instituția Prefectului formate din reprezentanți ai tuturor serviciilor deconcentrate ale MMAP, ai consiliului județean, ai asociațiilor de dezvoltare intercomunitară (ADI), ai inspectoratului școlar județean care lucrează cu sprijinul structurilor Ministerului Afacerilor Interne. 

Rezultate semnificative au înregistrat până la jumătatea campaniei instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/ în coordonarea MMAP, astfel:

  • Regia Națională a Pădurilor Romsilva – 131.624 kg deșeuri (preponderent PET-uri, doze de aluminiu, plastic și deșeuri menajere). Au fost organizate 262 de acțiuni la care au participat 3441 de voluntari și 2312 de angajați ai RNP din 188 ocoale silvice de la nivelul tuturor direcțiilor silvice din țară.
  • Administrația Națională Apele Romane (ANAR) – 131.138 kg deșeuri adunate în cadrul celor 355 de acțiuni de ecologizare. Au participat aproximativ 1000 de angajați de la 11 Administrații Bazinale de Apă (ABA), în colaborare cu peste 100 de primării,  500 de voluntari, peste 50 școli gimnaziale și reprezentanți ai altor instituții precum Salvamont Maramureș. 
  • Rezervația Biosferei Delta Dunării (RBDD) – 16.650 kg de deșeuri (în principal plastic, sticlă, hârtie/carton și metal). Au fost organizate 9 acțiuni de ecologizare pe raza UAT Sulina, Murighiol, Sf. Gheorghe, Somova, Crișan, Maliuc, Chilia Veche, Ceatalchioi, Ceamurlia de Jos, la care au participat 65 de angajați ai RBDD, 425 de elevi și peste 150 de voluntari. 
  • Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) – 13.033 kg deșeuri colectate de către cele 15 agenții care s-au implicat în activități de ecologizare, deși APM-urile aveau ca principală sarcină participarea la activități de informare/promovare și conștientizare în colaborare cu primăriile și inspectoratele școlare județene (ISJ). Peste 1000 de elevi din 12 județe au fost implicați în diferite activități în parteneriat cu ISJ.
  • Garda Națională de Mediu (GNM) – comisariatele județene au participat la 23 de întâlniri de lucru la nivelul instituției prefectului pentru stabilirea planului de acțiune pentru implementarea campaniei și la 86 acțiuni de ecologizare alături de reprezentanții UAT-urilor. Au avut loc dialoguri verzi cu elevii din 76 de unități școlare și 17 acțiuni de salubrizare cu sprijinul copiilor” 

Foto: Romsilva

Program de sprijin educațional pentru elevii defavorizați

0

Au început înscrierile în programul SEED – Sprijin Educațional pentru Elevii Defavorizați, pentru anul școlar 2022-2023, derulat de Fundația „Virtute et Sapientia” a Universității din București, împreună cu Consiliul Național al Elevilor și partenerii. Programul este adresat elevilor aflați în clasa a VII-a în anul școlar în curs, elevi cu potențial, proveniți din familii cu venituri mici, din medii defavorizate, care nu se pot dezvolta educațional din cauza lipsurilor materiale și financiare. Pentru a fi selectați în program, elevii trebuie să își depună aplicația completând un formular online în perioada 11-31 mai 2022.

Pentru a fi selectați în program, elevii trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • transmiterea tuturor documentelor dosarului de concurs la termenele stabilite prin calendarul programului
  • obținerea mediei de minimum 7 în clasa a VII-a
  • obținerea mediei de minimum 8 la limba română și la matematică
  • participarea la o testare inițială pentru recunoașterea potențialului la limba română și matematică și/sau la 1-2 discuții (dialog) cu coordonatorii activităților SEED
  • să dovedească proveniența dintr-o familie dezavantajată care nu a realizat în cele trei luni, înainte de depunerea candidaturii pentru program, un venit lunar net mediu pe membru de familie mai mare decât salariul de bază minim net pe economie

Inițiatorii subliniază că „elevii acceptați în programul UB SEED vor beneficia timp de 5 ani școlari de cursuri online, activități/evenimente, mentorat, sprijin material și/sau financiar.

Fundația UB selectează elevii, pregătește mentorii, stabilește activitățile și oferă cursuri de pregătire. Toate acestea sunt construite într-un cadru flexibil, astfel încât elevii să beneficieze de sprijinul voluntarilor implicați și să înregistreze un real progres educațional și în direcția dezvoltării personale.

Ulterior, în perioada 11-20 iunie 2022, elevii vor fi invitați la o testare simplă pentru verificarea nivelului de cunoștințe și a potențialului și/sau la o discuție elev/elevi-coordonatori SEED. 

Elevii selectați vor fi anunțați în perioada 21-23 iunie 2022 urmând să transmită, la adresa contact.seed@unibuc.ro, în perioada 24-30 iunie 2022, dosarul complet prin care să facă dovada îndeplinirii condițiilor de eligibilitate.

Principalele forme de sprijin care pot fi oferite elevilor din programul SEED în format fizic sau online, în funcție de condițiile organizatorice, resursele și disponibilitatea participanților, sunt: cursuri susținute de profesorii Universității din București (alături de care vor putea participa studenți selectați de cadrele didactice universitare), în special la disciplinele care fac obiectul evaluării naționale, respectiv matematică și limba română, activități de mentorat, oferite/coordonate prin Centrul de Învățare al Universității din București, activități/evenimente de dezvoltare personală, furnizate/coordonate de Departamentul de Consiliere și Orientare pentru Carieră al Universității din București și sprijin material/financiar pentru elevi, precum rechizite, manuale, laptopuri, în funcție de nevoile elevilor corelate cu posibilitățile programului SEED, resursele și deciziile la nivel de program SEED și Fundație UB”.

Fundația „Virtute et Sapientia” precizează că, „în prezent, programul SEED susține 36 de elevi prin cursuri, ateliere, mentorat și sprijin financiar. Dintre atelierele organizate pe parcursul anului 2021 amintim Cariera mea – proiect de dezvoltare personală, Învață să înveți – optimizarea procesului de învățare, în raport cu dezvoltarea psiho-socială a elevilor, Managementul timpului și al resurselor personale sau Cum învățăm să gestionăm emoțiile?, în timp ce anul 2022 a adus participanților ateliere despre Poveștile diversității, Timp și implicare în activități singulare/multiple sau Comunicare asertivă.

De asemenea, au fost oferite, în funcție de nevoile elevilor, rechizite, materiale educaționale (de exemplu, teste limba română pentru evaluarea națională 2022 și teste matematică pentru evaluarea națională 2022), cărți, echipamente tehnice etc.

Mai multe detalii cu privire la programul SEED – Sprijin Educațional pentru Elevii Defavorizați pot fi consultate atât pe site-ul http://fundatia.unibuc.ro/seed, cât și în Regulamentul programului, disponibil aici”.

OTP Bank România susține antreprenorii și producția autohtonă prin Programul IMM Prod

0

OTP Bank România se alătură Programului IMM Prod, implementat de Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, susținând astfel activ industrializarea economiei prin asigurarea lichidităților și finanțarea investițiilor realizate de către întreprinderile mici și mijlocii, inclusiv startup-uri, din zona urbană.

IMM-urile eligibile pot astfel obține garanții de stat de până la 90% din valoarea finanțărilor solicitate pentru finanțarea capitalului de lucru și a investițiilor pentru: încurajarea producției autohtone de bunuri de larg consum; reconversia de la intermediere la producție; digitalizarea activității sau îmbunătățirea standardelor de mediu, inclusiv îmbunătățirea eficienței energetice în cadrul proceselor de producție.

Mă bucur că antreprenorii au la dispoziție o paletă diversificată de programe dezvoltate atât intern, cât și de către stat, prin intermediul Fondurilor de Garantare, adaptate nevoilor lor. Este dovada clară că înțelegem aportul incontestabil al IMM-urilor în societatea românească. În ceea ce privește Programul IMM Prod, cred că poate avea un rol esențial în planul ambițios de a transforma economia noastră de consum într-una de producție. Având în vedere experiența noastră în cadrul Programului IMM Invest și Subprogramului AGRO IMM Invest, am convingerea că vom demonstra și de această dată că suntem parteneri care depășesc în mod pozitiv așteptările”, a declarat Roxana Hidan, Director General Adjunct, Coordonator al Diviziei de Afaceri, OTP Bank România.

Pe lângă garanții de stat de până la 90% din valoarea creditelor acordate, în cadrul Programului IMM Prod, clienții beneficiază de avantaje, precum: ajutor de stat care acoperă integral valoarea comisionului de risc și a celui de administrare pe toată perioada de valabilitate a garanției, dobândă subvenționată pe o perioadă de maximum 24 de luni, în condițiile prevăzute de legislația specifică, precum și de o componentă neramburasabilă până la maximum 10% din valoarea finanțării garantate. Cei interesați pot accesa credite în valoare de maximum 10 milioane lei pentru proiecte de investiții, respectiv 5 milioane pentru capital de lucru, în condiții de cost avantajoase, pentru o gamă diversificata de cheltuieli eligibile.IMM-urile care doresc să aplice pentru credite acordate în cadrul Programului IMM Prod se pot înscrie online în aplicaţia online disponibilă pe site-ul www.imminvest.ro la secțiunea immprod,  în momentul deschiderii opțiunii de înscriere și pot opta pentru OTP Bank România ca bancă parteneră.

OLX: 2021 a fost cel mai bun an al pieței de recrutare online

0

Conform unui raport realizat de OLX peste 740.000 de anunțuri de angajare au fost postate pe platformă în 2021 și au existat mai mult de 6.000.000 de contactări din partea aplicanților, lucrătorii din producție și logistică ajungând să fie cei mai căutați angajați în 2021.

  • 2021: Numărul total de angajați din România a crescut cu circa 77.000 de noi salariați, potrivit datelor oficiale ale Institutului Național de Statistică;
    Cea de-a 5-a ediție a Indexului locurilor de muncă arată că la nivel național numărul anunțurilor de angajare pe OLX a crescut cu 37%, comparativ cu 2020, înregistrându-se peste 740.000 de oferte de recrutare;
  • Categoria „Lucrători producție – Depozit – Logistică” trece pe primul loc în topul domeniilor cu cele mai multe locuri de muncă disponibile pe OLX: peste 151.000 de oferte de muncă (+112% vs 2020);
  • Iulie 2021: cifră record pentru anunțurile de angajare (peste 76.500);
  • București, Brașov, Cluj, Constanța și Iași rămân polii de recrutare din România;
  • Peste 15.800 de oferte de muncă pentru refugiații ucraineni, în 2022 

Peste 2,85 milioane de români și-au căutat în 2021 un loc de muncă pe OLX, liderul pieței locale de anunțuri generaliste și unul dintre cele mai vizitate site-uri din România.

2021 este anul în care piața forței de muncă și-a revenit treptat, în urma dezechilibrului puternic resimțit începând cu declanșarea pandemiei de coronavirus, care a afectat economiile din întreaga lume. Astfel, cu mai multă claritate și predictibilitate în business, angajatorii au reluat o parte din planurile pe care le-au amânat odată cu debutul pandemiei, iar printre acestea s-au numărat și planurile de recrutare, derulate pentru acoperirea posturilor vacante sau a celor nou create. Toate acestea se reflectă și în numărul total de angajați din România, care a crescut cu circa 77.000 de noi salariați, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS).

Actuala ediție a Indexului locurilor de muncă demonstrează, de asemenea, că numărul de locuri de muncă a crescut în ritm alert în 2021. Cu toate că acest sector a avut un start mai lent în primele două luni din 2021, începând cu luna martie au urmat creșteri importante: la nivel național, numărul anunțurilor de angajare pe OLX a crescut cu 37%, comparativ cu 2020, la peste 740.000 de oferte de recrutare. 

Piața muncii a dat semne îmbucurătoare de revenire în 2021, iar acest lucru s-a datorat, în primul rând, volumelor mari de locuri de muncă scoase pe piață de angajatori, volume care s-au apropiat de nivelurile de dinainte de pandemie. Cu multe joburi pe piață, un apetit crescut pentru așa-numiții angajați blue collar, mai multă deschidere din partea angajatorilor, dar și un nivel crescut de selectivitate din partea candidaților, piața muncii din România s-a caracterizat anul trecut prin efervescență și reziliență. 

Revenirea economică traversată de România a atras mai mulți angajatori către piața de recrutare, ceea ce a dus la o creștere semnificativă a ofertelor de muncă, în toate sectoarele de activitate. Angajatorii au revenit puternic în 2021, mai ales în a doua jumătate a anului, punând la bătaie mai multe locuri de muncă, pe platforma OLX. Putem afirma fără nicio ezitare că 2021 a fost cel mai bun an al pieței de recrutare online, atât din punct de vedere al investițiilor companiilor în dezvoltarea tool-urilor de recrutare și al atenției acordate calității procesului de angajare, cât și al bugetelor disponibile, înregistrându-se creșteri de până la 50% comparativ cu perioada pre-pandemică.”, susține Theodor Filoș, Business Manager OLX.

Mai mult, datele OLX aduc în prim-plan câteva tendințe importante privind recrutarea online: spre deosebire de anii trecuți, deși companiile au efectuat mai multe angajări în 2021, interesul românilor pentru un loc de muncă a fost ceva mai scăzut (-5%); pe de altă parte, candidații au fost mai hotărâți și astfel timpul mediu de ocupare a unui loc de muncă a scăzut cu 5 zile (comparativ cu 2020); chiar dacă blue collar rămâne segmentul vedetă în 2021, se observă o creștere semnificativă și pe segmentul gray collar, unde anunțurile de angajare au ajuns la 30% din piață. 

60.000 de anunțuri de joburi noi în fiecare lună din 2021

Numărul de anunțuri de angajare publicate în secțiunea Locuri de Muncă a platformei OLX, în intervalul ianuarie – decembrie 2021, a înregistrat o creștere semnificativă (+37%), ajungând la un total de peste 740.000, comparativ cu doar aproximativ 540.000 de locuri de muncă vacante, deschise în 2020. În medie, au fost adăugate aproximativ 60.000 de joburi în fiecare lună.

Apetitul pentru recrutare a fost cel mai ridicat în lunile de vară și la începutul toamnei: cele mai multe locuri de muncă vacante au fost adăugate de angajatori în lunile iunie – septembrie, cu o cifră record, de peste 76.500 de anunțuri, în luna iulie. De altfel, în intervalul menționat, creșterile înregistrate au fost cu 65-70% mai mari comparativ cu anul anterior.

La polul opus, ianuarie 2021 a fost luna în care angajatorii au publicat cele mai puține anunțuri, respectiv 37.300 (-26%).

Lucrători producție – Depozit – Logistică,
cei mai căutați candidați de pe piața muncii

În premieră, categoria „Lucrători producție – Depozit – Logistică” a trecut pe primul loc în topul domeniilor cu cele mai multe locuri de muncă disponibile pe OLX, după ce în 2020 ocupa cea de-a doua poziție. Numărul mare de anunțuri de angajare confirmă deficitul major de personal din acest domeniu. Astfel, pe parcursul anului trecut, companiile au adăugat pe OLX peste 151.000 de oferte de muncă pentru muncitorii din acest domeniu, cu 112% mai multe decât în 2020.

Categoria „Ingineri – Meseriași – Constructori”, cu 127.500 de locuri de muncă disponibile în 2021, a pierdut poziția fruntașă ocupată în 2020 în clasamentul domeniilor cu cele mai multe anunțuri de angajare. Însă, chiar și așa, numărul ofertelor de muncă din acest domeniu s-a menținut constant în ultimii doi ani.

Pe locul al treilea s-a situat anul trecut categoria „Șoferi – Servicii auto – Curierat”, cu aproximativ 117.000 de anunțuri de angajare. Creșterea în acest domeniu de activitate a fost semnificativă anul trecut, când numărul de anunțuri de angajare postate a crescut cu 69%.

8 candidați aplică, în medie,
la fiecare anunț de angajare deschis pe OLX

Persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă pe platforma OLX au efectuat pe parcursul anului 2021 un total de 5,72 de milioane de contactări la anunțurile publicate de companiile cu planuri de recrutare. În medie, fiecare anunț de angajare de pe OLX a atras opt aplicări diferite de la candidați.

Domeniul „Șoferi – Servicii auto – Curierat”, deși nu a condus clasamentul categoriilor cu cele mai multe oferte de muncă disponibile, a fost totuși în topul preferințelor candidaților în 2021. Așadar, pe parcursul anului trecut, acest domeniu a atras cele mai multe candidaturi, înregistrându-se circa 1,3 milioane de contactări din partea candidaților, respectiv 23% din total. 

Pe locul al doilea s-a aflat categoria „Ingineri – Meseriași – Constructori”, cu un total de peste 657.000 de contactări, urmată îndeaproape de categoria „Personal hotelier – Restaurant”, care a cumulat aproximativ 622.000 de aplicări. 

Pe de altă parte, este important de menționat că cea mai mare scădere în numărul de contactări din partea aplicanților a fost înregistrată de categoria „Muncă în străinătate”, cu un minus de 34% față de anul precedent.

Cele mai multe CV-uri au mers către joburile de șoferi

Peste 2,85 de milioane de români și-au depus candidaturile pentru domeniile cele mai dorite de pe OLX. 

Domeniul care a înregistrat cele mai multe candidaturi unice pe OLX în 2021 a fost „Șoferi – Servicii auto – Curierat”, peste  542.000 de români aplicând pentru aceste posturi. 

Pe locul al doilea în clasamentul domeniilor cu cei mai mulți candidați s-a situat categoria „Casieri – Lucrători comerciali”, cu aproximativ 307.000 de candidați unici. 

Podiumul a fost completat de domeniul „Personal hotelier – Restaurant”, cu aproximativ 300.000 de CV-uri primite pe parcursul anului trecut.

Capitala concentrează 30% din totalul anunțurilor de recrutare

Cele mai multe anunțuri cu oferte de angajare au fost publicate pe OLX, în 2021, de angajatori cu activitate în București, Brașov, Cluj, Constanța și Iași.

Capitala conduce detașat topul, angajatorii din București – Ilfov postând aproape 208.000 de anunțuri de recrutare, mai multe cu aproximativ 38% comparativ cu anul 2020. Raportându-ne la numărul total de anunțuri, rezultă că aproximativ 30% din totalul anunțurilor sunt destinate pentru această zonă.

Județul Brașov a urcat o poziție în top, până pe locul al doilea, cu circa 46.600 de anunțuri de angajare, în creștere cu peste 50% față de anul anterior. Județul Cluj a coborât pe locul al treilea, cu 44.200 de anunțuri, însă cu un avans de 29% comparativ cu 2020.

Cele mai puține locuri de muncă au fost înregistrate în județele Caraș-Severin, Tulcea și Harghita, însă chiar și acestea au avut creșteri comparativ cu anul anterior. 

Timpul mediu de ocupare a locurilor
de muncă pe OLX, mai rapid în 2021

Durata medie a închiderii unui anunț de angajare publicat în secțiunea OLX Locuri de muncă a fost de 27 de zile în 2021, în scădere cu cinci zile față de anul precedent.

Companiile locale au identificat cel mai rapid candidații potriviți pentru joburi în domeniul „Bone – Menajere”, unde durata medie de închidere a unui anunț a fost de 17 zile. De asemenea, angajatorii au găsit oamenii potriviți și pentru categoriile „Locuri de muncă pentru persoane cu dizabilități” (21 zile), „Marketing – PR – Media” (21 zile), precum și „Internship – Muncă temporară – sezonieră” (23 de zile).

La polul opus, cel mai dificil de identificat au fost candidații din categoriile „Casieri – Lucrători comerciali”, unde timpul mediu de ocupare a fost de 37 de zile, mai mare cu șase zile comparativ cu 2020.

Pandemia a adus schimbări esențiale în piața muncii

Dinamica relației dintre candidați/angajați și angajatori s-a transformat în pandemie, într-un timp foarte scurt. Dacă pe angajatori, criza sanitară i-a determinat să fie mai transparenți în anunțurile de angajare, să regândească pachetele de beneficii oferite și să susțină migrarea către munca remote pentru cât mai multe dintre posturile din ierarhie, pe candidați i-a încurajat să analizeze cu mai multă atenție ofertele pentru care își depun candidatura, să verifice istoricul companiilor și să aplice asumat, având date complete despre remunerațiile și beneficiile primite.

Chiar dacă accentul s-a pus cu precădere pe munca remote, meseriile cu tradiție, care necesită de cele mai multe ori prezență fizică, rămân în continuare în centrul atenției. Mai mult, competiția pentru angajații blue collar devine din ce în ce mai acerbă, cu un număr în creștere de anunțuri disponibile online, pe platforma OLX.

Nu în ultimul rând, revenirea economică a atras mai mulți angajatori către piața de recrutare și a generat o flexibilitate mai mare de a recruta online, iar, în același timp, bugetele alocate de angajatori au crescut semnificativ pentru acest mijloc de recrutare, perspectivele fiind pozitive și din acest punct de vedere. 

Peste 15.800 de oferte de muncă eligibile pentru refugiații ucraineni

    În plus față de suportul urgent acordat persoanelor din Ucraina, în luna martie a acestui an, prin inaugurarea unei secțiuni dedicate în platformă, OLX pune la dispoziția cetățenilor ucraineni mii de oportunități de angajare. Astfel, pentru cei care doresc să își continue parcursul profesional pe teritoriul țării noastre, în platforma OLX pot fi găsite peste 15.800 de oferte de muncă eligibile pentru refugiații ucraineni.

    De la începutul crizei din Ucraina și până la finalul lunii martie, nenumărați angajatori au ales OLX pentru a-și lista joburile disponibile, iar volumul ofertelor de angajare se mărește într-un ritm semnificativ: de la 1.158 de anunțuri de angajare în luna februarie 2022, se înregistrează o creștere de 611% o lună mai târziu, cu peste 8.200 de anunțuri publicate

    Principalele sectoare cu cele mai multe oferte de muncă sunt: „Personal hotelier – restaurant” (1.867 anunțuri listate), „Ingineri – Meseriași – Constructori” (1.423 anunțuri) și „Șoferi – Servicii auto – Curierat” (1.244 anunțuri).

Mai mult, chiar și pe partea de cerere din partea candidaților, domeniile se mențin, cu o singură diferență: „Personal hotelier – restaurant” (10.095 aplicări), „Șoferi – Servicii auto – Curierat” (8.918 aplicări) ocupă locul doi, urmat de „Ingineri – Meseriași – Constructori” (7.291 aplicări).

În privința orașelor cu cele mai multe anunțuri de angajare pentru refugiații ucraineni, listate în platforma OLX, topul este condus de București, angajatorii din capitală postând 3.533 de oferte, iar  Cluj-Napoca și Iași completează următoarele poziții, cu 1.121, respectiv 858 de joburi. 

Versiunea integrală a „Indexului locurilor de muncă” poate fi accesată la: https://campanii.olx.ro/indexul-locurilor-de-munca 

Nestlé Global anunță rezultatele financiare pentru trimestrul 1 2022 și raportează o creștere organică de 7,6%

0

Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, anunță rezultatele financiare înregistrate la nivel de grup pentru trimestrul 1 al anului 2022. Creșterea organică a ajuns la 7,6%, cu o creștere internă reală (RIG) de 2,4% și pricing de 5,2%. Creșterea a fost generalizată în majoritatea zonelor geografice și a categoriilor, cu o dinamică continuă a vânzărilor cu amănuntul și o redresare suplimentară a canalelor out-of-home. Vânzările totale raportate au crescut cu 5,4%, la 22,2 miliarde CHF (3M-2021: 21,1 miliarde CHF). De asemenea, în aprilie, Nestlé Health Science a finalizat achiziția pachetului majoritar de la Orgain, lider în nutriția pe bază de plante.

Mark Schneider, Nestlé CEO, a comentat: „În aceste prime luni ale anului, războiul din Ucraina a provocat suferințe umane de nedescris. Rămânem concentrați pe sprijinirea colegilor noștri de acolo și pe acordarea de ajutor umanitar, în timp ce suntem alături de comunitatea internațională în apelul la pace. Pe fondul acestui mediu provocator, am livrat o creștere puternică a vânzărilor organice cu RIG puternic. Am crescut treptat prețurile într-un mod responsabil și am văzut o cerere susținută din partea consumatorilor. Inflația costurilor continuă să crească puternic, ceea ce va necesita noi măsuri de stabilizare a prețurilor și de atenuare pe parcursul anului. Echipa Nestlé a abordat aceste probleme și a avansat cu agilitate și determinare obiectivele noastre de strategie și sustenabilitate pe termen lung. Confirmăm obiectivele noastre pentru acest an”.

Rezultatele financiare în zona Europa

Creștere organică de 6,9%: 2,8% RIG; 4,1% pricing.

 Vânzări pe Q1 2022Vânzări pe Q12021RIGPricingCreștere organicăNet M&ASchimb valutarCreștere raportată
Zona Europa*CHF 4.6 bnCHF 4.5 bn2.8%4.1%6.9%0.6%– 5.4%2.2%

* RIG, prețurile și cifrele de creștere organică exclud regiunea Rusiei, cu un impact corespunzător asupra M&A și a liniilor de schimb valutar


Creșterea organică a ajuns la 6,9%, cu RIG solid de 2,8% și pricing de 4,1%, cu o accelerare în majoritatea zonelor geografice și a categoriilor. Schimbul valutar a avut un impact negativ asupra vânzărilor cu 5,4%. Vânzările raportate în Zona Europa au crescut cu 2,2%, la 4,6 miliarde CHF.

Zona Europa a raportat o creștere organică ridicată de o singură cifră, susținută de politica de preț, de un impuls susținut al comerțului electronic și de o redresare suplimentară a canalelor out-of-home. Zona a continuat să înregistreze creșteri ale cotei de piață, în special în ceea ce privește hrana pentru animale de companie, cafeaua și alimentele pe bază de plante.

Pe categorii de produse, principalul motor de creștere a fost Nestlé Professional, vânzările depășind nivelurile din 2019. Vânzările categoriei Purina PetCare au crescut într-un ritm de două cifre, determinat de mărcile premium Purina ONE, Purina Pro Plan și Gourmet, precum și de produsele veterinare. Vânzările la categoria nutriția sugarilor au crescut într-un ritm de două cifre, ajutat de creșterea cotei de piață. Categoria Confectionary a raportat o creștere medie de o singură cifră, cu o recuperare puternică pentru KitKat și produsele sezoniere. Creșterea în segmentul de cafea a fost aproape plată, după o creștere puternică de două cifre în primul trimestru al anului 2021. Produsele Starbucks au rezonat puternic cu consumatorii. Culinary a înregistrat o scădere a vânzărilor, după o bază mare de comparație în 2021. Gama GARDEN GOURMET, produse pe bază de plante, a continuat să vadă impuls puternic.

Silvia Sticlea

„Nestlé România a terminat primul trimestru cu o creștere de 12,9%, creștere susținută de o evoluție puternică pe toate categoriile. Această creștere se datorează alegerilor sustenabile și cu un profil nutrițional echilibrat făcute în portofoliul companiei. În primele trei luni ale anului am făcut lansări în toate categoriile de produse Nestlé, fiind aduse pe piață produse inovatoare sub branduri intrate în premieră în România – precum NESVITA® (gustări de ovăz pentru micul dejun) și NANCARE® (suplimente pediatrice) sau fiind extinse gamele deja existente pe piață”, spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.


Astfel, portofoliul Nestlé a crescut în această primăvară cu noi produse potrivite pentru toate vârstele și gusturile: MAGGI Ideea Zilei Pui cu ciuperci și MAGGI Sos pentru Hamburger, Fitness Dark Chocolate, NESCAFÉ® Cappuccino Mocha și NESCAFÉ® Frappe Vanilla, NESCAFÉ® Dolce Gusto Buondi și Essenza di Moka, Starbucks By Nespresso® Breakfast Blend și The Premium Signature Chocolate, JOE Dreams Cocos, After Eight Strawberry, Les recettes de L’atelier Ciocolată neagră cu afine, migdale și alune și Ciocolată cu lapte, caramel, migdale și alune, KitKat Pops, Smarties pungă și sezonale de Paște sub brandurile Smarties și KitKat, iar în segmentul de hrană pentru animale de companie, gama Felix a fost relansată. 

Acordarea de ajutor umanitar populației din Ucraina

De la începutul războiului, Nestlé s-a concentrat pe sprijinirea angajaților săi, a familiilor lor și a poporului ucrainean. Compania a mobilizat echipe din întreaga regiune pentru a obține alimente și provizii esențiale pentru populația locală. Lucrând în parteneriat cu organizațiile caritabile ucrainene, Nestlé a organizat, de asemenea, sprijin umanitar direct în zona de război.

Nestlé este una dintre puținele companii care continuă să păstreze rafturile aprovizionate pentru populația din Ucraina. Compania a reușit să mențină în mare măsură operațiunile în vestul țării, în timp ce operațiunile fabricii sale din Harkov au fost oprite din cauza bombardamentelor grele. Angajații Nestlé
s-au oferit voluntar pentru a transforma Centrul de Distribuție Harkov al companiei într-un centru de donații pentru a oferi hrană comunității locale. Până în prezent, Nestlé a donat peste 40 de milioane de porții de produse alimentare, băuturi și nutriție în întreaga țară.

Nestlé a fost și continuă să fie în contact strâns cu cei 5.800 de angajați ai săi din Ucraina. Printre alte măsuri, compania le oferă plăți salariale în avans, plăți punctuale pentru a sprijini relocarea, menținerea nivelului salarial pentru viitorul apropiat și oferte de muncă în alte companii operate de Nestlé.

În plus, Nestlé a înființat centre de sprijin în țările vecine, cum ar fi Polonia, pentru a primi angajații și familiile lor care au fugit din Ucraina. De exemplu, o parte din fabrica companiei din Rzeszow, Polonia a fost transformată în locuințe pentru cei care fug, iar locuințele temporare au fost amenajate în alte părți ale Europei Centrale și de Est.

Angajații Nestlé din întreaga lume dau viață tradiției îndelungate a companiei de sprijin umanitar. Aceștia sprijină eforturile de ajutor umanitar prin donații către Federația Internațională a Societăților de Cruce Roșie și Semilună Roșie (IFRC), compania dublând toate contribuțiile. Compania a sprijinit, de asemenea, campania de #StandUpForUkraine a cetățenilor din întreaga lume, promițând sprijin monetar pentru Global Giving, care va oferi ajutor critic refugiaților care au fugit din Ucraina. În total, Nestlé a asigurat peste 15 milioane CHF în contribuții monetare și de produse pentru populația Ucrainei în acest an.

„În România, ne-am mobilizat local și am ajutat colegii și refugiații din Ucraina cu 69 de tone de produse în valoare totală de peste jumătate de milion de franci elvețieni, aceste produse fiind donate prin intermediul partenerilor noștri de la Banca pentru Alimente, cărora le mulțumim pentru eforturi și pentru parteneriatul din ultimii 5 ani!“, spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.

Perspectivele pentru întregul an 2022 

Ne așteptăm la o creștere organică a vânzărilor în jurul valorii de 5% și la o marjă a profitului operațional între 17,0% și 17,5%. Câștigurile per acțiune în monedă constantă și eficiența capitalului vor crește.

Mai multe detalii cu privire la rezultatele raportate de către Grup aici

*Raportarea financiară actuală se supune normelor și standardelor financiare internaționale, la nivel de grup.

De Ziua Pământului, Bolt va planta un copac de fiecare dată când utilizatorii folosesc aplicația

0

Bolt, super-aplicația de mobilitate, s-a angajat să planteze un copac, pentru fiecare dată când aplicația Bolt este folosită în ziua de vineri, sărbătorind astfel Ziua Pământului. Inițiativa globală se va aplica pentru toate serviciile Bolt din România (transport la cerere, Bolt Food, închirierea de trotinete electrice și Bolt Market) și va avea ca rezultat plantarea a milioane de copaci. Angajamentul se va materializa în parteneriat cu Seedballs, un proiect de reîmpădurire din Kenya.

Colaborarea cu Seedballs Kenya este prima dintr-o serie de soluții care au ca scop protejarea naturii, în care Bolt investește pentru a genera un impact mai bun asupra mediului, ca parte a angajamentului companiei de a neutraliza impactul propriilor operațiuni.

Alături de Seedballs Kenya, Bolt va facilita distribuirea a 25 de tone de semințe indigene pe terenurile deteriorate din Kenya, unde sunt foarte puține șanse ca reîmpădurirea naturală să aibă loc. Semințele sunt echivalente cu plantarea a 11,25 milioane de copaci*. Totodată, inițiativa dedicată Zilei Pământului va avea ca rezultat plantarea a milioane de alți copaci.

Natalia Gutiérrez, director al diviziei de sustenabilitate Bolt, a declarat: „Compania Bolt are o cultură a eficienței operaționale, iar noi aplicăm aceste valori prin modul în care ne atenuăm propriul impact asupra mediului. Am selectat, cu atenție, câteva proiecte în care colaborăm îndeaproape cu ONG-uri și alți parteneri pentru inițiative locale, despre care suntem încrezători că vor maximiza impactul pozitiv pe care îl putem avea asupra mediului. Seedballs Kenya este primul proiect de acest gen în care investim și așteptăm cu nerăbdare să vedem diferența pe care o va face în zonele din Kenya, unde procesul de reîmpădurire ar fi avut puține șanse să se deruleze în mod natural”.

Teddy Kinyanjui, co-fondator Seedballs, a declarat: „În Kenya, la fel ca în multe alte țări, pădurile și pășunile sunt supuse unor presiuni mari. Una dintre multele provocări ale proiectelor de restaurare pe scară largă a peisajului natural este faptul că semințele indigene sunt adesea hrană pentru diferite specii de animale, cum ar fi șoarecii și păsările. Aici intervenim noi. Programul Seedballs acoperă semințele cu un praf de cărbune, care le împiedică să fie consumate. Asta înseamnă că iarba și semințele de copaci pot fi plantate pe tot parcursul anului, fără să mai fie nevoie să așteptăm sezonul ploios. Când plouă suficient, praful de cărbune se dizolvă și sămânța intră mai bine în pământ, revenind la starea sa naturală.”

Pentru Bolt, acest proiect este cel mai recent exemplu al angajamentului companiei de a-și reduce impactul general asupra mediului, care a început o dată cu lansarea Planului său Verde, în 2019. Investind milioane de euro în Planul Verde, Bolt și-a adaptat operațiunile pentru a-și minimiza impactul asupra mediului, neutralizând peste 4,5 miliarde de km de curse (a devenit, în decembrie 2020, prima platformă de trotinete electrice care operează trotinete electrice pozitive pentru climă și a lansat biciclete electrice în toată Europa, în 2021).

Tesla sfidează din nou scepticii

0

Tesla, cea mai valoroasă companie auto din lume, a sfidat scepticii – creșterea prețurilor compensând presiunea pe costuri și ducând la câștiguri mai mari decât așteptările investitorilor în primul trimestru din 2022. Acest lucru va redirecționa atenția asupra tranziției accelerate către vehiculelor electrice (EV) la nivel mondial, după recentele controverse privind oferta fondatorului Elon Musk pentru preluarea Twitter.  

Așteptările investitorilor au fost temperate după ce compania a ratat anterior previziunile privind livrările de mașini din acest trimestru. Elon Musk avertizase, de asemenea, cu privire la creșterea costurilor materialelor pentru baterii, iar cea mai mare fabrică din Shanghai a companiei a fost afectată de întreruperi din cauza lockdown-ului.

Dar compania își menține în continuare ritmul puternic de expansiune, cu venituri de 18,7 miliarde de dolari, în creștere cu 80%, și cu profituri de 1 miliard de dolari, în creștere cu 246%, precum și cu noi capacități în dezvoltare de la Berlin la Austin – pe lângă faptul că a reușit să-și crească prețurile. Acest lucru susține o profitabilitate uriașă, marja sa brută de 32,9% pentru autovehicule fiind de peste patru ori mai mare decât cea a colegilor din industria globală, ceea ce înseamnă că datoria sa totală, dacă se ajustează pentru finanțarea vehiculelor, se apropie de zero.

Tesla vizează o creștere a producției de 50% pe o perioadă de mai mulți ani, în condițiile în care tranziția către vehiculele electrice abia a început, acestea reprezentând doar aproximativ 1% din mașinile aflate în circulație în prezent. Cotația acțiunilor răsplătește răbdarea investitorilor, depășind până acum în acest an atât firmele de tehnologie americane, cât și pe majoritatea producătorilor auto „tradiționali” la nivel mondial, și reacționează pozitiv la acest set puternic de rezultate din primul trimestru.