Financial Intelligence organizează, mâine, a patra ediție a FORUMULUI ROMÂNIA DIGITALĂ

0

Financial Intelligence organizează, mâine, 21 iunie 2022, de la ora 11:00, a patra ediție a FORUMULUI ROMÂNIA DIGITALĂ.

Evenimentul se va desfășura în format hibrid și va putea fi urmărit și online, LIVE, pe platforma www.financialintelligence.ro, pe pagina de Facebook Financial Intelligence, precum și pe canalul de YouTube Financial Intelligence.

În deschiderea evenimentului, Sebastian BURDUJA, Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, va transmite mesajul său privind tematica evenimentului.

„Digitalizarea trebuie să fie o prioritate națională”, spune Sebastian Burduja, Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării

Digitalizarea administrației publice este unul dintre obiectivele centrale ale Guvernului, prin PNRR fiind alocate fonduri de 1,81 miliarde euro. Avem nevoie de o infrastructură digitală coerentă și integrată la nivelul administrației publice din România. Prin realizarea acestui obiectiv sunt create condițiile pentru adoptarea tehnologiilor digitale în toate sectoarele și domeniile de activitate ale instituțiilor statului și pentru creșterea numărului de cetățeni și companii care vor putea beneficia și fructifica oportunitățile oferite de digitalizare. Implementarea pe scară largă a soluțiilor digitale va contribui, la creșterea gradului de transparentizare a activității autorităților statului și la reducerea barierelor birocratice, contribuind, de asemenea, la realizarea obiectivelor de dezvoltare durabilă.

În cadrul evenimentului se vor discuta următoarele subiecte:

  • Cum digitalizăm România?
  • Digitalizarea României prin investiții PNRR
  • Tehnologia 5G și impactul social al acesteia
  • Cum ne va schimba viața tehnologia 5G?
  • 5G și securitatea cibernetică
  • Abordarea globală, europeană și națională a problemei securității cibernetice, în contextul războiului din Ucraina 
  • Legea interoperabilității – cum eliminăm dosarul cu șină
  • Digitalizarea serviciilor din energie
  • Implicațiile transformării digitale în sectorul financiar-bancar
  • Inovare și AI în industrie

Speakerii evenimentului sunt:
Sebastian BURDUJA – Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării (mesaj video);
Sabin SĂRMAȘ – Președinte, Comisia pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, Camera Deputaților;
Vlad STOICA – Președinte ANCOM;
Dragoș TOHĂNEAN –  Vicepreședinte, Autoritatea pentru Digitalizarea României;
Florin PANĂ – Expert, Centrul Național Cyberint- SRI;
Daniel APOSTOL – Director Direcția Comunicare și Educație Financiară, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF);
Octavian POPA – Manager al Direcției Generale Parteneriate Instituționale, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC);
Dragoș PREDA – Director General, Societatea Națională de Radiocomunicații S.A.;
Mihaela TOADER – Administrator Public la Consiliul Județean Ilfov, Președintele Asociației Magurele Science Park;
Bogdan PĂTRU – Head of Public Policy, Mastercard România și Croația;
Ionuț ROȘCA – Data Protection Solutions Specialist, Dell Technologies;
Ciprian ZAMFIRESCU – Digital Transformation & Innovation Manager, Vodafone România;
Liviu FENOGHEN – Director CSALB (Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar;
Adina CĂLIN – Director Produse și Servicii, CEC Bank;
Raul STADLER – Chief Digital Transformation Officer, Raiffeisen Bank Romania;
Iulia RUSU – Business Strategy Lead, ING Bank România;
Alex BĂLAN – Chief Information Security Officer (CISO) al grupului Superbet;
Gabriela MINESCU – Corporate Affairs Manager, Huawei România;
Adrian BADEA – Cybersecurity Business Development Manager, S&T România;
Cătălin CÂMPEANU – Director Adjunct, Institutul de Studii Financiare și
Andreea PAUL – Președinte, INACO – Inițiativa pentru Competitivitate. 

Evenimentul va fi moderat de: Ancuța STANCIU, Membru Fondator și Redactor Șef, Financial Intelligence și Adina ARDELEANU, Membru Fondator și Redactor Șef Adjunct, Financial Intelligence.

Le mulțumim partenerilor pentru că au făcut posibilă desfășurarea evenimentului!

Evenimentul este organizat cu sprijinul Autorității Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), al Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC), al Centrului Național Cyberint și al Autorității pentru Digitalizarea României (ADR).


Partenerii evenimentului sunt: Mastercard, Dell Technologies, Intel, Vodafone, CEC Bank, Raiffeisen Bank, Superbet, Huawei, Telekom, Radiocom, S&T, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), Institutul de Studii Financiare (ISF), Nuclearelectrica, Alpha Bank, Magurele Science Park, ING Bank, Inform Lykos.

Parteneri instituționali: ANSSI – Asociatia Națională pentru Securitatea Sistemelor Informatice, ICSS, Camera de Comerț Româno-Britanică, Consiliul Național al IMM-urilor din România (CNIPMMR), PWN România.

Parteneri media: AGERPRES, România Durabilă, Economistul, Club Economic, The Diplomat -Bucharest, FinZoom, CARIERE, Revista Patronatului Roman, NewMoney, BiziLive TV.

Producție video: Boof Media

Mai multe detalii despre eveniment puteți găsi pe pagina evenimentului: https://financialintelligence.ro/forumul-romania-digitala-2022/.

Comisia Europeană aprobă o schemă de ajutoare a României de 500 de milioane de euro pentru crearea de noi suprafețe împădurite

0

Comisia Europeană a aprobat, în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat, o schemă de ajutoare a României în valoare de 500 de milioane EUR pusă la dispoziție prin intermediul Mecanismului de redresare și reziliență („MRR”) pentru a sprijini dezvoltarea de noi suprafețe împădurite. Măsura face parte din strategia României de asigurare a protecției pădurilor și a biodiversității. Schema va contribui, de asemenea, la obiectivele strategice ale UE legate de tranziția verde.

Vicepreședinta executivă Margrethe Vestager, responsabilă cu politica în domeniul concurenței, a declarat: „Schema în valoare de 500 de milioane EUR aprobată astăzi va permite României să creeze noi suprafețe împădurite. Aceste păduri vor contribui la prevenirea eroziunii și a inundațiilor, la curățarea aerului și la combaterea schimbărilor climatice. Măsura va contribui nu numai la obiectivele Pactului verde al UE, ci va sprijini, totodată, dezvoltarea economică a zonelor rurale din România.”

Măsura adoptată de România

Măsura notificată de România, care va avea un buget de 500 de milioane EUR, va fi finanțată integral prin Mecanismul de redresare și reziliență, în urma evaluării pozitive de către Comisie a Planului de redresare și reziliență al României și a adoptării acestuia de către Consiliu.

Schema, care se va desfășura până la 30 iunie 2026, urmărește să sprijine proprietarii de terenuri agricole adecvate pentru împădurire în vederea creării de noi suprafețe împădurite, ceea ce va avea un impact climatic pozitiv pe termen lung.

În cadrul schemei, se va oferi sprijin sub forma unor granturi directe proprietarilor publici și privați de terenuri agricole adecvate pentru împădurire, inclusiv municipalităților, precum și asociațiilor acestora. Pentru a beneficia de ajutor, proprietarii de terenuri agricole trebuie să creeze trupuri de pădure de cel puțin 0,5 ha sau cordoane forestiere (adică rânduri de arbori și arbuști pentru a proteja terenurile agricole împotriva eroziunii eoliene și a secetei) cu o suprafață de cel puțin 0,1 ha. În plus, beneficiarii trebuie să se asigure că terenul pe care sunt plantate trupurile de pădure sau cordoanele forestiere este adecvat pentru împădurire. În sfârșit, împădurirea trebuie realizată în conformitate cu un plan de proiect aprobat de Garda Forestieră din România, în care sunt detaliate speciile de arbori și arbuști care urmează să fie plantați, precum și densitatea plantațiilor.

Evaluarea Comisiei

Comisia a evaluat schema în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat, în special al Orientărilor din 2014 privind ajutoarele de stat în sectoarele agricol și forestier și în zonele rurale și al articolului 107 alineatul (3) litera (c) din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, care permite statelor membre să sprijine dezvoltarea anumitor activități economice în anumite condiții.

Comisia a constatat că schema:

  • facilitează dezvoltarea anumitor activități economice, în special împădurirea terenurilor agricole. În plus, aceasta are un „efect stimulativ”, deoarece beneficiarii nu ar desfășura activitățile de împădurire în aceeași măsură în absența ajutorului;
  • are un impact limitat asupra concurenței și a schimburilor comerciale în cadrul UE. În special:
    • măsura este necesară și adecvată pentru a încuraja dezvoltarea pădurilor și pentru a corecta o disfuncționalitate a pieței, deoarece piața nu asigură îndeplinirea obiectivelor preconizate în ceea ce privește împădurirea;
    • măsura este, de asemenea, proporțională. Deși valoarea maximă a ajutorului este de până la 100 % din costurile eligibile, valoarea finală va fi calculată în mod nediscriminatoriu. Costurile eligibile vor fi susținute de documente justificative clare și contemporane și se vor baza pe costuri standard;
  • promovează asigurarea unei creșteri inteligente și durabile a suprafețelor împădurite. În plus, măsura este în concordanță cu obiectivele de dezvoltare rurală și cu obiectivele strategice ale UE legate de tranziția verde.

Pe acest temei, Comisia a aprobat măsura în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat.

Toate investițiile și reformele care implică ajutoare de stat, inclusiv cele incluse în planurile naționale de reziliență și redresare prezentate în contextul MRR, trebuie notificate Comisiei spre aprobare prealabilă, cu excepția cazului în care fac obiectul uneia dintre normele de exceptare pe categorii a ajutoarelor de stat.

Comisia evaluează cu prioritate măsurile care implică ajutor de stat cuprinse în planurile naționale de redresare prezentate în contextul MRR și a oferit orientări și sprijin statelor membre în etapele pregătitoare ale planurilor naționale, pentru a facilita implementarea rapidă a MRR. În același timp, Comisia se asigură, în decizia sa, că sunt respectate normele aplicabile privind ajutoarele de stat, pentru a menține condiții de concurență echitabile pe piața unică și pentru a se asigura că fondurile MRR sunt utilizate în așa fel încât să reducă la minimum denaturarea concurenței și să nu se excludă investițiile private.

 

Bitcoin si Ethereum scad sub pragurile lor de suport

0

Atât Bitcoin, cât și Ethereum au alunecat săptămâna trecută sub pragurile lor cheie de suport, în timp ce piețele cripto continuă să resimtă o adversitate semnificativă datorată creșterii inflației și a ratelor dobânzilor.

BTC s-a prăbușit săptămâna trecută, coborând sub 20.000 de dolari până la sfârșitul săptămânii, în timp ce ETH și-a văzut prețul coborând sub 1.000 de dolari sâmbătă. În această dimineață, Bitcoin se tranzacționează puțin peste 20.000 de dolari pe platforma eToro, în timp ce Ethereum se mișcă puțin peste 1.000 de dolari.

Condițiile actuale ale pieței nu oferă prea mult loc pentru optimism. Evaluările sunt foarte deprimate după o evoluție foarte bună în ultimele 18 luni. Ne-am întors acum în zona evaluărilor din 2020, dar prețurile se deplasează în continuare peste nivelurile pe care le-am văzut în urmă cu doar 18 luni.

În ceea ce privește scăderile, piața cripto s-a mai confruntat cu astfel de situații – în termeni relativi. Bitcoin a înregistrat o cădere de aproximativ 84% de la maximele din decembrie 2017 până la minimul din decembrie 2018. Așa cum stau lucrurile în prezent, de la un vârf record de aproximativ 69.000 de dolari până acum, când se tranzacționează în jur de 20.000 de dolari, reprezintă o scădere de 71%.

Deși evidențierea perspectivei pe termen lung a oricărui activ nu este întotdeauna o lectură ușoară pentru investitorii care au cumpărat la niveluri mai ridicate, ceea ce este esențial aici este că orice caz de investiție pe termen lung făcut pentru criptoactive ar trebui să rămână valabil atunci când sunt luate în considerare ideile de bază și sunt luate în considerare tendințele istorice ale prețurilor. 

Actualizări Cardano așteptate

Fondatorul Cardano, Charles Hoskinson, a anunțat mai multe actualizări ale blockchain-ului Cardano, care vor intra în vigoare înainte de sfârșitul lunii iunie. Denumite hard fork „Vasil”, actualizările vor îmbunătăți capacitatea rețelei, viteza de tranzacționare și, teoretic, vor scădea costurile. De asemenea, blockchain-ul va primi noi funcționalități de contracte inteligente și alte actualizări. 

Actualizările au loc într-un moment dificil pentru piețe, dar sunt încurajatoare pentru investitorii care privesc dincolo de zgomotul pe termen scurt al adversității prețurilor, spre viitor și posibilitățile rețelei de a-și consolida argumentele pentru investiții. 

În ultimii câțiva ani, Cardano a apărut ca un concurent important pentru companii precum Ethereum. Prețurile nu reflectă întotdeauna munca subiacentă care se depune în astfel de proiecte – utilizarea rețelei Cardano a crescut vertiginos din septembrie anul trecut, în ciuda faptului că prețul token-ului are o evoluție dificilă din cauza competiției și a pieței în general. 

BRI lansează o platformă de informații cripto

Banca Reglementelor Internaționale (BRI, numita si Banca Decontărilor Internaționale) lansează o nouă platformă de informații pentru cripto. Hub-ul de inovație al instituției internaționale lansează platforma pentru a furniza date atent verificate cu privire la proiectele cripto.

Lansarea este o inovație binevenită într-un moment dificil pentru piețele cripto. Transparența este un element esențial pentru crearea încrederii în acest sector, astfel încât furnizarea de informații atent evaluate utilizatorilor și investitorilor este un pas important. 

Proiectul BRI va analiza, de asemenea, emiterea de CBDC prin intermediari. Criptomonedele reprezintă un spectru larg de inovații, idei și proiecte, așa că este foarte important ca instituții precum BRI să asigure supravegherea și, în esență, să urmărească modul în care se dezvoltă diverse domenii. Acest lucru asigură o mai mare supraveghere și protejează utilizatorii de riscurile cheie. 

Israel și Hong Kong testează moneda digitală

Banca Israelului (BoI) și Autoritatea Monetară din Hong Kong (HKMA) colaborează pentru a testa o monedă digitală a băncii centrale (CBDC). Potrivit BoI, testul va analiza principalele riscuri de securitate cibernetică pentru CBDC.

Proiectul urmează să înceapă testarea în trimestrul al treilea, BoI urmând să emită CBDC pentru instituții financiare precum băncile. Multe regiuni explorează în mod activ posibilitățile oferite de CBDC, astfel încât acest test ne-ar putea oferi informații neprețuite despre modul în care instituții precum băncile interacționează cu activele digitale. 

Israelul a renunțat inițial la CBDC-uri în 2018, însă este clar că potențialul tehnologic nu poate fi ignorat. Dar concurența internațională în această sferă este, de asemenea, un motor important. China, de exemplu, efectuează deja teste CBDC care implică milioane de participanți, iar țări precum Regatul Unit explorează și ele în mod activ ceea ce este posibil.

A început sezonul creșterilor agresive ale dobânzilor

0

Fed-ul american a majorat dobânda de politică monetară cu 0.75%, cea mai mare creștere din 1994 încoace, semnalând și majorări viitoare ale dobânzii, pentru a reduce inflația. După această majorare, rata dobânzii se situează la 1,75%, dar Jerome Powell, președintele Fed, o vede în intervalul 3-3,5% până la sfârșitul anului, numindu-l „un nivel restrictiv modest”.

Creșterea dobânzii peste nivelul așteptat de piață a dat, de asemenea, un semnal puternic celorlalte bănci centrale că este timpul să acționeze. Printr-o mișcare surprinzătoare, Banca Națională a Elveției a majorat rata dobânzii cu 0,5%, până la -0,25%, prima majorare în peste 15 ani. Banca Angliei a operat a cincea majorare, de la 0,25% la 1,25%, crescând în același timp la 11% estimarea privind inflația maximă. 

Rata dobânzii de referință din România, de 3,75%, este încă scăzută în comparație cu economiile vecine, dar guvernatorul Băncii Naționale a României, Mugur Isărescu, a reiterat că nu își poate permite ca decalajul să se mărească fără riscul de a vedea cum capitalurile se îndreaptă spre alte piețe. În Polonia, dobânda este de 6% cu o inflație de 13,9%, în Ungaria de 5,9% cu o inflație de 10,7%, iar în Cehia de 5,75% cu o rată a inflației de 16%.  Rata inflației din România este de 14,49% și este foarte probabil ca în următoarea ședință a BNR din iulie să asistăm la o creștere mai agresivă a dobânzii, peste nivelul de 0,5% estimat în prezent de analiști.

În timp ce Fed folosește acum un furtun mai mare pentru a stinge focul inflației, Banca Centrală Europeană (BCE) încă se gândește la posibilitatea de a majora ratele. Factorii de decizie s-au angajat să oprească achizițiile de obligațiuni până la 1 iulie și să înceapă creșteri ale ratelor dobânzilor în septembrie. Însă în Italia, randamentele obligațiunilor au crescut rapid, depășind la un moment dat 4%, încercând să se apropie de inflația estimată la 7,3%, ceea ce a declanșat îngrijorări cu privire la o nouă criză a datoriilor suverane. Răspunsul inițial al BCE rămâne utilizarea cu mai multă versatilitate a reinvestirilor din programul său de achiziții pandemice. Rata inflației în zona euro este de 8,1%, prețurile energiei fiind principalul motor de creștere. 

Inflația ridicată obligă băncile centrale să adopte o atitudine din ce în ce mai agresivă în ceea ce privește creșterea ratelor dobânzilor. Scopul este de a încetini cererea, creșterea economică și, prin urmare, inflația. Ratele mai mari ale dobânzilor și ale randamentelor obligațiunilor fac ca împrumuturile să fie mai scumpe și reduc evaluările companiilor. Acest lucru a dus la scăderea preturilor acțiuni de pe burse din ultima perioadă. Unii dintre investitori și-au rotit, de asemenea, portofoliile către acțiuni ce oferă dividende și acțiuni din zona de valoare, lăsând în urmă sectorul tehnologic și cel de companii de creștere care necesită finanțare externă pentru a funcționa. O încetinire economică mai rapidă sau o potențială recesiune crește riscul și pentru profiturile companiilor. Acestea nu au fost afectate până acum, dar într-o recesiune ar putea scădea cu 20-25%. 

Analiștii întrevăd la orizont o posibilă recesiune. Un sondaj recent al Financial Times și al Universității din Chicago arată că aproape 70% dintre economiștii intervievați prevăd că economia SUA va intra în recesiune în 2023. Factorii determinanți sunt tensiunile geopolitice, creșterea costurilor energiei, creșterea așteptărilor inflaționiste și presiunile salariale induse de piața limitată a forței de muncă. 

Însă recesiunea nu este inevitabilă. Economia mondială este încă prognozată să crească aproape de 3% în acest an, ceea ce reprezintă un obstacol semnificativ în fața unei încetiniri. Consumatorii sunt într-o formă bună, mulți au încă economii din perioada de pandemie, iar companiile continuă să se descurce bine, având profituri în creștere. Vânzările de pe burse creează oportunități de investiții. Din punct de vedere statistic, în medie o piață bull – una de creștere – este de peste 4 ori mai mare și durează de patru ori mai mult decât o piață bear – de scădere. Încetinirea economiei va reduce în cele din urmă inflația și va crea premizele unei creșteri mai durabile a PIB-ului și a profiturilor în viitor. Valorile mai scăzute ale piețelor bursiere din prezent, pregătesc creșterile din viitor.

POLITICI EUROPENE ȘI BUSINESS ÎN NOUA ECONOMIE

0

Noua Economie se rescrie la nivelul Uniunii Europene într-un context dificil: urmările pandemiei, ale crizei creșterii brutale a prețurilor la energie și alimente precum și șocul economico-financiar adus de Războiul din Ucraina cer o nouă paradigmă de dezvoltare și ridică întrebări serioase cu privire la noul model de globalizare.

EM360 Group și România Durabilă organizează miercuri, 22 iunie 2022, orele 10.30 – 12.30, evenimentul online „Politici Europene și Business în Noua Economie”, o discuție interactivă unde subiectele sunt atent dezbătute, sunt generate idei constructive și unde răspundem întrebărilor primite în timp real de la participanți și de la jurnaliști.

Noua Economie are nevoie de câteva direcții guvernate de certitudine, de stabilitate politică, de securitate energetică și de coerență a politicilor publice europene și autohtone. Pentru o corectă redresare economică și pentru o eficientă reorientare a direcțiilor de dezvoltare economică, Uniunea Europeană nu poate să nu țină cont de prioritățile și contextul regional în care se regăsesc diversele state membre. 

Condiția esențială este ca, deopotrivă, factorii decidenți și simplii cetățeni să înțeleagă rolul major pe care îl vor juca politicile europene orientate către schimbare creativă, către restructurarea economiei capitaliste către aducerea în practica curentă a celor mai avansate și mai îndrăznețe idei și tehnologii ce vor transforma fundamental relațiile dintre mijlocele de producție.

Tematica evenimentului va aborda subiecte precum:

  • Prioritățile strategice pentru dezvoltarea durabilă în Noua Economie
  • Green Deal – cum se va reorienta în contextul prezent
  • Predictibilitatea pachetelor de politici europene și impactul acestora asupra economiei
  • Căi de susținere a dezvoltării businessului și de redresare a mediului de afaceri
  • Noua Economie ESG
  • Digitalizarea, finanțare specifică pentru noua economie

Noua Economie este un demers inițiat de România Durabilă și EM360 care susține un dialog permanent între Executiv și mediul de afaceri. 

Evenimentul se bucură de sprijinul Federației Patronale Petrol și Gaze în calitate de partener strategic și al partenerilor instituționali – ASPES și RomEficiența. Parteneri media: Agerpres, Economistul, Club Economic, Financial Intelligence, Money, The Diplomat, Bugetul, Lumea Justitiei și Lumea Banilor. Partener monitorizare media: Klarmedia.

Evenimentul va fi transmis pe paginile de Facebook ale organizatorilor EM360 Studio și România Durabilă

Studiul EY Global: Family Offices obligate la adaptare pentru a se pune la adăpost de „furtuna perfectă”

0

 

Birourile unifamiliale, acele organizații private care gestionează activele unui business de familie și se ocupă de continuitatea lui, vor fi obligate să își accelereze eforturile de adaptare și de transformare a strategiei și operațiunilor, pentru a putea interveni cât mai rapid și a soluționa problemele ce pot apărea din zona legislativă sau economică, geopolitică sau a schimbărilor tehnologice – se arată în cel mai recent studiu global EY – Single Family Office. Studiul menționează trei puncte de atenție pentru acest tip de organizații: măsurarea performanței non-financiare, asigurarea unui plan pentru gestionarea atacurilor cibernetice și anticiparea problemelor fiscale ale muncii de la distanță. 

 „Peisajul fiscal global se transformă, dincolo de tot ceea ce știam până acum. Guvernele din întreaga lume, constrânse de evoluțiile economice din ultimii doi ani, s-au văzut și mai presate să caute noi surse de venituri. Dincolo de implicațiile uriașe care decurg din reforma fiscală globală ce se află în curs, birourile unifamililale trebuie, de asemenea, să țină pasul cu mișcările tot mai rapide ale autorităților fiscale către digitalizare, problemele de sustenabilitate fiscală și consecințele fiscale ale lucrului la distanță”, spune Corina Mîndoiu (foto), Partener Asociat, Impozit pe venit şi contribuţii sociale, EY România.

„Cum, în România, multe business-uri de familie fac trecerea către generația următoare, existența unor organizații ca Family Office ar putea să ajute afacerile de familie să navigheze prin aceste momente impredictibile. Suntem în fața furtunii perfecte – o combinație de perturbări strategice, tehnologice, de reglementare și operaționale fără precedent. De aceea, orice mână de ajutor este binevenită pentru afacerile de familie”, a mai precizat Mîndoiu.

Noi indicatori de performanță

Un subiect fierbinte în rândul multor familii și al Family Office, arată studiul EY Global, provine din greutatea practică a extinderii definiției valorii și a scopului business-ului dincolo de indicatorii tradiționali de performanță, incluzând criteriile de mediu, cele sociale și de guvernanță (ESG) și măsurând impactul asupra capitalului uman, comunităților, clienților și părților interesate. Astfel, deși 83% dintre respondenți sunt de părere că urmărirea valorilor non-financiare contează, doar 30% dintre respondenți chiar măsoară performanța pe alte criterii decât cele financiare obișnuite. 

Sondajul mai arată că Single Family Office se confruntă cu o presiune în creștere pentru îmbunătățirea acestei performanțe: 5% dintre respondenți invocă presiunea din partea consumatorilor, 34% arată către influența tot mai mare a generației Z, 32% evidențiază acțiunile întreprinse de concurenți și 28% spun că au fost stimulați de apariția unei noi reglementări privind declararea non-financiară și climatică. Dar, mai arată studiul, extinderea dincolo de măsurile financiare tradiționale aduce beneficii: 58% dintre respondenții birouri unifamiliale care monitorizează valorile non-financiare într-o măsură semnificativă au rezultate peste așteptări – o proporție mult mai mare decât a celor care nu le măsoară.

În general, respondenții SFO iau măsuri pentru a urmări strategii mai diverse și cadre de guvernanță robuste pentru a se asigura că ambițiile lor sunt îndeplinite. În domeniul responsabilității sociale, 44% dintre respondenții birouri unifamiliale spun că acum exclud în mod activ investițiile care intră în conflict cu etica și valorile lor. Același număr de respondenți intenționează să facă investiții sociale sau de mediu în următoarele 12 luni.

Creșterea transparenței – motiv de preocupare

Studiul arată că birourile unifamiliale sunt preocupate de numărul în creștere al raportărilor și de viteza introducerii noilor modificări. Astfel, 53% dintre respondenți sunt îngrijorați de creșterea cerințelor privind transparența globală și schimbul de informații, în timp ce 48% spun că sunt afectați de complexitatea tot mai mare a conformității fiscale transfrontaliere, iar 46% notează îngrijorarea cu privire la creșterea incertitudinii de reglementare ca urmare a pandemiei Covid19. În special, având în vedere că mulți membri ai business-ului de familiei călătoresc în mod regulat peste granițe, 72% dintre birourile unifamiliale sunt îngrijorate de potențialele implicații fiscale ale muncii la distanță.

Întrucât jurisdicțiile din întreaga lume folosesc din ce în ce mai mult politica fiscală și inițiativele de transparență pentru a aborda probleme mai ample de politică economică și socială, studiul examinează măsura în care birourile unifamiliale sunt pregătite să se transforme. Studiul dezvăluie că 64% dintre respondenți nu sunt încrezători că operațiunile lor fiscale sunt performante, respondenții indicând probleme legate de procese, oameni, tehnologie, managementul costurilor și monitorizarea riscurilor.

Îmbunătățirea securității cibernetice și
planificarea incidentelor – o urgență

Examinând abordarea birourilor unifamiliale cu privire la digitalizare și securitate, studiul arată că 74% dintre respondenți s-au confruntat cu o încălcare cibernetică în ultimii ani, totuși 72% nu au un plan pentru incidente cibernetice, iar 61% nu au procese în vigoare pentru a detecta încălcările, lăsându-i expuşi unor viitoare atacuri. Privind în perspectivă, însă, 81% dintre respondenți intenționează să ia măsuri, indicând că vor investi în trei sau mai multe tehnologii digitale în următorii doi ani. Întrebați despre managementul mai larg al riscurilor, doar 49% dintre respondenții SFO spun că sunt încrezători că au în vigoare procesele necesare pentru a identifica riscurile la orizont, în timp ce 31% recunosc că deciziile cu privire la riscurile cu care se confruntă organizațiile lor nu sunt luate la cele mai înalte niveluri. 

BCR Leasing oferă antreprenorilor acces la soluții de finanțare în leasing financiar pentru auto și echipamente prin ecosistemul digital George

0

BCR Leasing, compania de leasing din grupul BCR, oferă acces la soluții de finanțare în leasing financiar pentru autovehicule și echipamente prin ecosistemul digital George. Soluțiile se adresează atât clienților corporate, cât și microantreprenorilor și clienților PFA, iar accesul se face din magazinul George pentru Afaceri.

Oferta BCR Leasing facilitează utilizatorilor George accesarea soluțiilor de finanțare în leasing și a fost dezvoltată pentru a susține antreprenorii români în achiziția de autoturisme, vehicule comerciale ușoare și grele, precum și a altor echipamente necesare asigurarii mobilității și  eficienței operaționale. 

„Pentru cei care sunt mereu în mișcare, mobilitatea și eficiența sunt două concepte cheie, care stau la baza evoluției individuale, dar și de business. BCR Leasing răspunde necesităților de dezvoltare a economiei și susține tranziția către viitorul mobilității, prin instrumente moderne de finanțare a investițiilor antreprenoriale. Facem pași hotărâți spre viitor, către digitalizarea ofertei noastre de leasing, prin platforma George, facilitând astfel accesul la finanțare pentru clienții noștri” , a declarat Vlad Vitcu, CEO BCR Leasing . 

Soluțiile de finanțare în leasing ale autovehiculelor și echipamentelor au fost dezvoltate pentru a încuraja investițiile sustenabile și oferă antreprenorilor numeroase avantaje, de la o perioadă de finanțare de până la 5 ani, cu avans începând de la 10% din prețul bunului finantat și o dobândă variabilă în euro pe an de la 2,5% + indicele EURIBOR la 3 luni. Suplimentar, clienții pot beneficia de capital de lucru prin vânzarea către BCR Leasing a activelor aflate în proprietatea acestora, prin operațiuni de tip sale & lease back.

BCR Leasing își continuă misiunea din ultimii 21 de ani de a contribui la dezvoltarea și susținerea mediului antreprenorial din România.  Din 2019 până în prezent, portofoliul de finanțări acordate s-a majorat cu 60% astfel încât, la finalul lunii iunie va depăși valoarea de 600 de milioane de euro (3 mld. lei). 

Cristian Gheorghe, Președinte APPCR: Rețelele de foarte mare capacitate sunt vitale pentru a alimenta o Europă mai ecologică, digitală și mai sustenabilă

0

 

UE s-a angajat să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% față de 1990 până în 2030, o etapă cheie în atingerea neutralității climatice în 2050, a semnalat recent Cristian Gheorghe, Președintele Asociației Profesionale a Producătorilor de Cabluri din România (APPCR), în cadrul evenimentului Innowave Summit 2022, desfășurat la Cluj (una dintre conferințele semnificative din Europa de Sud-Est, dedicate high-tech). Potrivit scenariilor prezentate de Comisia Europeană, aceste transformări necesită o creștere a consumului până la 6800 TWh de la mai puțin de 3000 TWh în prezent, din care energia eoliană va reprezenta 50% din acest mix cu total energii regenerabile de aproximativ 81%.

„Rețelele de foarte mare capacitate sunt vitale pentru a alimenta o Europă mai ecologică, digitală și mai sustenabilă. Acest lucru necesită o infrastructură de fibră de înaltă calitate, fiabilă, eficientă din punct de vedere energetic, care utilizează materiale ecologice și reduce emisiile de-a lungul lanțului de aprovizionare. Rețelele de telecomunicații cu fibră optică sigure, fiabile, robuste, durabile și de înaltă calitate vor pune bazele activităților din ce în ce mai digitalizate, în conformitate atât cu Pactul ecologic european, cât și cu strategia digitală. În acest context, companiile membre ale asociației oferă întreaga gamă de cabluri de alimentare necesare pentru a permite trecerea către neutralitatea carbonului”, a declarat domnul Cristian Gheorghe.

Președintele APPCR a subliniat angajamentul companiilor membre ale Asociației de a acționa într-un mod responsabil din punct de vedere ecologic și social, având în vedere două direcții strategice: aplicarea legislației privind sănătatea și mediu și asigurarea unei producții de cabluri durabile, ecologice și sigure, respectiv reducerea amprentei produselor și a fabricilor lor asupra mediului.

„Industria cablurilor este pregătită să furnizeze soluții inovatoare cu emisii scăzute de carbon pentru a implementa rețele de electricitate și comunicații bazate pe surse regenerabile, eficiente din punct de vedere energetic, mai inteligente, mai sigure și durabile, care sunt esențiale pentru atingerea emisiilor de carbon”, a adăugat domnul Cristian Gheorghe.

OLX: Creșteri importante ale cererilor pentru biciclete, triciclete și rulote, în rândul consumatorilor români

0

Tot mai mulți români preferă să își petreacă timpul în aer liber, alături de cei dragi, vara fiind ocazia perfectă pentru a se bucura de soare și de natură. Datele OLX, lider al pieței locale de anunțuri generaliste, arată că, după perioada de pandemie, consumatorii aleg să profite la maximum de sezonul cald, pregătirile începând încă de luna trecută.

În sub-categoriile „Trotine – Role – Skateboard”, „Biciclete – Fitness – Suplimente” și „Camioane – Rulote – Remorci” din platforma OLX, luna mai a acestui an a adus câteva creșteri importante care demonstrează interesul sporit al consumatorilor pentru activitățile sportive, dar și pentru călătorii. 

Astfel, cererea pentru trotinete și trotinete electrice a crescut cu până la 32%, iar oferta a fost, de asemenea, pe măsură – cu 25% mai mare în luna mai, spre deosebire de aprilie 2022. Valorile mărite se mențin și pentru biciclete și biciclete electrice – un plus de 14% atât pentru cererile, cât și pentru ofertele disponibile pe OLX.

Mai mult, o altă noutate o constituie oferta mare pentru rulote și autorulote – 20% creștere în mai, față de luna anterioară, raportată la o creștere de 4% a cererilor pentru acest tip de vehicule.

Pe parcursul lunii mai, topul celor mai căutate articole din aceste sub-categorii include (în funcție de numărul total al căutărilor/produs): biciclete, cu aproape 215.000 de căutări; trotinete electrice, cu 58.800 de căutări în platformă, urmate îndeaproape de trotinete, cu peste 57.000 de căutări. Consumatorii români au mai încercat să găsească și rulote (peste 41.000 de căutări), biciclete electrice (25.000 de căutări) și autorulote (10.500 de căutări).

Prețul mediu pentru o autorulotă ajunge pe OLX la 9.600 lei, iar cel pentru o rulotă la peste 6.500 lei; bicicletele și trotinetele sunt puse spre vânzare, în medie, cu 700 – 800 lei, iar cele electrice au un cost situat în jurul a 2.000 lei.

În ceea ce privește repartizarea cererilor pentru aceste articole pe teritoriul țării, luând în considerare perioada ianuarie-mai 2022, capitala conduce detașat topul cererilor pentru biciclete (64.100), triciclete (23.300), rulote (8.300) și autorulote (1.200). Următoarele locuri, cu indicatori asemănători, sunt ocupate de Timișoara – 14.830 de cereri pentru biciclete, 2.890 pentru trotinete și Cluj-Napoca – 14.820 de cereri pentru biciclete, 2.810 pentru trotinete. Pentru rulote și autorulote, topul este completat de Ilfov și Cluj-Napoca, cu o cerere care variază între 2.500-2.900, respectiv 500-600.

Serviciul de Livrare prin OLX permite tuturor consumatorilor să primească și să expedieze colete pe întreg teritoriul României, în condiții de siguranță, să câștige timp și să economisească bani cu ajutorul costurilor preferențiale. Pentru lunile aprilie și mai ale acestui an, în sub-categoriile „Trotine – Role – Skateboard” și „Biciclete – Fitness – Suplimente” s-au înregistrat peste 1.700 de livrări prin OLX.

Fonduri europene pentru IMM-uri 2021-2027, la Craiova

0

Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), în parteneriat cu Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Vest, cu sprijinul BCR, a organizat la Craiova, al șaselea eveniment „Fonduri europene pentru IMM-URI 2021-2027”, înscris în seria „Invest in”, program de promovare a oportunităţilor de finanțare și dezvoltare la nivel regional.

Peste 200 de antreprenori au dezbătut principalele oportunități de finantare și dezvoltare a mediului de afaceri la nivelul regiunii Sud-Vest. Au fost prezentate programele PNRR, IMM Prod, Garant Construct, Start-up Nation, Programul de Microindustrializare, Electric UP, precum și alte proiecte pentru IMM-uri în domeniile digitalizării, transformării digitale, specializării inteligente, internationalizării.

Speakerii reunii au fost: Florin Jianu – preşedintele CNIPMMR, Ioan Marcel Boloș – ministrul investițiilor și proiectelor europene (online), Dorin-Cosmin Vasile – președinte Consiliul Județean Dolj, Mariana-Venera Popescu – subprefect, Instituția Prefectului Județul Dolj, Ștefan Cătălin Catană – director general interimar al ADR Sud-Vest, Oana Bâra – Head of Financing Programs BCR, Dumitru Nancu – director general al FNGCIMM, Gabriel Vlăduț – director al IPA CIFATT Craiova, Daniel-Cristian Anuța – director Eexecutiv al AIMMAIPE Craiova, Valentin Cristea – preşedintele Asociației Federația Patronatelor din Regiunea Oltenia (moderator).

Florin Jianu, președintele CNIPMMR: „Suntem la al șaselea eveniment din seria Invest In în care vorbim despre fondurile europene și exact cum s-a întâmplat și la celelalte evenimente, interesul antreprenorilor pentru acest subiect este ridicat. Pentru finanțări este o perioadă dificilă pe care noi, la CNIPMMR o tratăm cu responsabilitate și profesionalism. Am trei vești pentru antreprenorii prezenți astăzi: 1) S-a lansat oficial măsura 4.1.1 o măsură extrem de așteptată de mediul de afaceri ce va avea 2 compenente, una care se referă la sectorul educației, sănătății și asistenței sociale și una ce va acoperi domenii vaste de activitate de la industrie, comerț sau turism; 2) Pentru a exista un echilibru în regiune, va fi înființată o reprezentanță FNGCIMM și în Slatina; 3) Programele de garantare pe care antreprenorii le cunosc deja, vor avea continuitate și vor trece pe cadrul Ucraina.“

Foto: CNIPMMR