Capacitate crescută de gestionare a crizei sanitare generate de SARS-Cov-2

0

Pentru creșterea capacității de gestionare a crizei sanitare generată de virusul SARS-Cov-2, Liceul Tehnologic Topolog, din județul Tulcea, derulează proiectul „Consolidarea capacității Liceului Tehnologic Topolog în vederea gestionării situației de pandemie generate de virusul SARS-COV-2”, cod  SMIS 149686, finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, Axa prioritară (AP) 10 Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de Covid-19 și al consecințelor sale sociale, Obiectivul Specific (OS) 10.1 Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de Covid-19 și al consecințelor sale sociale, în baza contractului de finanțare cu nr. 1408/29.04.2022 încheiat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Infrastructură Mare.

Valoarea totală a contractului este de 760,857.46 lei, asistența financiară nerambursabilă fiind finanțat integral prin Fondul European de Dezvoltare Regională – REACT-EU.

Pe baza proiectului, derulat în parioada 01.01.2022-31.12.2022, Liceul Tehnologic Topolog beneficiază de dotare cu echipamente de protecție și produse de dezinfecție în vederea realizării în condiții de siguranță sanitară a activității educaționale. 

Sunt sprijiniți 961 de elevi, profesori și personal angajat ai liceului prin asigurarea de echipamente de protecție de uz personal (măști), produse de dezinfecție (săpun, dezinfectant etc.) și echipamente de prevenție și protecție necesare în vederea participării în bune condiții la activitatea educațională și pentru diminuarea riscului de propagare a infecției cu SARS-Cov-2.

Rezultate așteptate în urma implementării proiectului sunt „asigurarea unei gestionări corespunzătoare a procesului de implementare a proiectului prin activitatea A1 ceea ce duce la îndeplinirea OS1 si OS2 și atingerea rezultatelor 2S130 și 2S132; realizarea unei achiziții de echipamente și bunuri pentru protecția GT al proiectului împotriva virusului Sars-CoV-2 și distribuția/utilizarea acestora; realizarea unei campanii de informare și publicitate a proiectului și a finanțatorului; asigurarea unei proceduri de audit în vederea implementării în condiții optime a proiectului”.

Zilele Vânătorilor Români

0

Zilele Vânătorilor Români sunt organizate pe 17 și 18 septembrie, la Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” din București, de Federația Asociațiilor Vânătorești din România. Organizatorii subliniază că este „singurul eveniment de cultură, tradiție și educație cinegetică și de conservare activă a faunei sălbatice organizat în România. Pe parcursul celor două zile vor fi organizate conferințe de specialitate, ateliere gastronomice cu specific vânătoresc, concurs de frumusețe canină, lecții și demonstrații de dresaj”.

Evenimentul este definit ca „sărbătoarea tradițională a breslei vânătorilor care, an de an, reunește publicul larg și vânătorii în jurul valorilor care fac această activitate actuală și în prezent: educarea responsabilității asumate pentru conservarea unui mediu natural sănătos, tradiția, credința și familia”.  

Accesul este gratuit pe parcursul celor două zile. Programul, anunță organizatorii, cuprinde „activități care își propun să inițieze publicul în înțelegerea necesității vânătorii în epoca în care trăim”, între care: „atelier gastronomic cu specific vânătoresc; concerte de muzică tradițională vânătorească; prezentarea unor autoturisme ce se pretează activității vânătorilor; concurs de frumusețe canină – în parteneriat cu Asociația Chinologică din România; expoziții chinologice și lecții și demonstrații de dresaj canin; manifestări artistice, meșteșugărești și de tradiție vânătorească din România, Franța, Ungaria, Bulgaria, Serbia și Ucraina (țări cu tradiție în domeniul vânătorii); atelier interactiv acvi-faunistic și vernisajul unei expoziții de fotografie de natură – în parteneriat cu Asociația Accipiter; copiii și tinerii vor putea lua parte la activități specifice vânătorii, cum ar fi tirul cu arcul, simulator de tir de vânătoare cu arma precum și la activități conexe vânătorii din domeniul artistic, meșteșugăresc tradițional și gastronomic”. 

Vor fi prezente o delagație de vânători par force din Franța, care va susține un concert de trompes de chasse, precum și un ansamblu de suflători și imitatori de sunete de animale sălbatice din Ungaria și România.

În cursul zilei de sâmbătă, 17 septembrie, va avea loc momentul central al evenimentului, procesiunea cu relicvele Sfântului Eustațiu, protectorul familiei și al vânătorilor în Biserica Ortodoxă, în incinta muzeului, începând cu ora 15.15 în prezența unui cortegiu al vânătorilor cu păsări și câini de vânătoare, urmată de o slujbă de binecuvântare în marja începutului noului sezon de vânătoare. Președintele de onoare al Federației Asociațiilor Vânătorești din România, Alteța Sa Prințul Dimitrie Sturdza, va transmite un mesaj adresat breslei vânătorilor, oaspeților din străinătate și mai ales părinților și copiilor care sunt așteptați în număr cât mai mare.

Participanții care doresc să încerce preparatele vânătorești pot achiziționa vouchere pentru mâncare și băutură de pe site-ul Eventim și de pe site-ul Bilete.ro. Voucherele vor putea fi achiziționate și în timpul evenimentului, din incinta Muzeului Satului.

Federația Asociațiilor Vânătorești din România (FeAV) a fost constituită în anul 2020 și are ca scop „sprijinirea, sub diverse forme, a protecției și conservării faunei cinegetice, a activităților educative în domeniul conservării active a faunei sălbatice, apărarea intereselor vânătorilor și a gestionarilor de fonduri cinegetice, promovarea bunelor practici cinegetice a tradiției, valorilor și culturii din acest domeniu”.

UniCredit Bank – până la 8% pe an pentru depozite

0

UniCredit Bank majorează dobânzile pentru depozite și oferă până la 8% pe an pentru depozite în lei constituite pe 12 luni de clienții persoane fizice, liber profesioniști, Persoane Fizice Autorizate și companii cu cifra de afaceri sub 1 milion de euro

UniCredit Bank încurajează clienții să economisească, propunând atât persoanelor fizice cât și clienților liber profesioniști, Persoane Fizice Autorizate și companii cu cifra de afaceri sub 1 milion euro o ofertă comercială cu dobânzi în topul celor mai competitive din piață pentru depozitele la termen

Antoaneta Curteanu, vicepreşedinte Executiv Divizia Retail în cadrul UniCredit Bank: Ajustăm o dată în plus propunerea comercială de dobânzi pentru depozitele la termen astfel încât să ne susținem și încurajăm clienții să continue să economisească și în actualul climat economic. Atât pentru persoane fizice, cât și pentru liber profesioniști, Persoane Fizice Autorizate și companii cu cifra de afaceri sub 1 milion euro, prin oferta actuală, UniCredit Bank se poziționează în rândul băncilor care oferă cele mai bune alternative de economisire, cu dobânzi de până la 8% pe an pentru depozitele la termen în lei pe o perioadă de 12 luni”.

Astfel, începând cu data de 5 septembrie 2022, clienții persoane fizice beneficiază de dobânzi avantajoase pentru depozitele la termen constituite prin Mobile și Online Banking:

  • pentru depozitele în lei : 8% pe an pentru depozitele la termen pe 12 luni, 7% pe an pentru depozitele la termen pe 6 luni și 6% pe an pentru depozite la termen pe 3 luni. 
  • pentru depozitele în euro:  1% pe an pentru depozite la termen de 12 luni, respectiv 0,8% pe an pentru termen de 6 luni și 0.4% pe an pentru depozite la termen pe 3 luni. 
  • pentru depozitele în dolari:  2% pe an pentru depozite la termen de 12 luni, respectiv 1,5% pe an pentru termen de 6 luni și 1% pe an pentru depozite la termen pe 3 luni. 

Clienții pensionari care încasează pensia folosind oferta GeniusCont de la UniCredit Bank beneficiază și în sucursale de aceleași dobânzi ca pentru depozitele constituite prin mijloace electronice. Pentru toate categoriile de clienți persoane fizice, suma minimă necesară pentru deschiderea unui depozit este de 500 lei sau 200 euro/dolari. 

Pentru depozitele la termen cu dobândă fixă pe 3, 6 si 12  luni constituite în sucursală se aplică dobânda corespunzătoare pentru depozitul constituit prin Online Banking sau Mobile Banking minus 0.30 puncte procentuale pentru depozitele în lei și 0.10 puncte procentuale pentru depozitele în euro sau dolari. 

Începând de la aceeași dată, banca majorează dobânzile oferite și pentru clienții liber profesioniști, Persoane Fizice Autorizate și companii cu cifra de afaceri sub 1 milion euro, astfel: 

  • pentru depozitele în lei cu sau fără prelungire automată, constituite pentru perioade de 12 luni, dobânda este de 8%  pe an, pentru termen de 6 luni – de 7% pe an, iar pentru termen de 3 luni – de 6% pe an, luând în considerare că suma minimă pentru deschiderea unui depozit este de 10.000 de lei. Depozitele în lei constituite pentru o lună (cu scadență unică sau cu prelungire automată) beneficiază de dobânzi de 5% pe an, iar cele pentru o săptămână de o dobândă de 4% pe an, dacă sumele din depozit se ridică la minim 50.000 de lei. 
  • pentru depozitele în dolari constituite pentru perioade de 12 luni, cu sau fără prelungire automată, companiile beneficiază de o dobândă de 2% pe an, pentru depozitele pe 6 luni – de 1,5% pe an, pentru depozitele pe 3 luni – de 1% pe an, iar pentru depozitele pe o lună – de 0,8% pe an. Suma minimă pentru deschiderea unui depozit este de 3.000 USD. 

Din totalul achizițiilor în retail din CEE, cumpărăturile online reprezintă 15%, iar în 4 ani procentul se va majora la 20%

0

 

România, pe primul loc în CEE la cheltuielile consumatorilor pe alimente în magazinele fizice 

 

Granița dintre cumpărăturile online și cele offline devine din ce în ce mai puțin perceptibilă. Observăm o tendință evidentă a companiilor din retail către abordarea omnichannel, în special către combinarea diferitelor canale de vânzare adaptate nevoilor individuale ale consumatorului, iar acest lucru necesită o dezvoltare și mai amplă a comerțului electronic, care s-a accelerat semnificativ în ultima perioadă. În ultimii 5 ani, ponderea vânzărilor online în Europa Centrală și de Est a crescut cu 9 puncte procentuale până la 15%, iar în următorii 4 ani se estimează că procentul se va majora la până la 20% – potrivit previziunilor CBRE.  

Carmen Ravon

„Ponderea cumpărăturilor online în retailul din regiunea CEE a crescut constant în ultimii ani. Pandemia a fost impulsul care a accelerat și mai mult această evoluție și care va continua să dicteze ritmul de dezvoltare în următorii ani. Cele mai populare categorii de bunuri achiziționate online includ electronicele, cu o cotă de piață de 14%, hainele și încălțămintea, care reprezintă 10% din totalul achizițiilor. Trebuie adăugat că, exceptând anul pandemic 2020, cumpărăturile offline sunt, de asemenea, în creștere, iar previziunile pentru acest segment sunt și ele optimiste. Cea mai largă categorie de bunuri achiziționate în magazinele tradiționale o reprezintă mâncarea. Cota sa actuală în regiunea CEE este de 59%, fiind una dintre categoriile cu cea mai rapidă creștere, alături de electronice și articolele din categoria sănătate și frumusețe. Produsele alimentare au dominat vânzările din retail în toate țările din CEE, România fiind pe primul loc în top, cu un impresionant procent de 66% din totalul cheltuielilor consumatorilor în magazinele fizice”, spune Carmen Ravon, Head of Retail Occupiers CEE, CBRE.

În Europa Centrală și de Est, canalul online acoperă în prezent 15% din totalul vânzărilor în retail, restul de 85% fiind cumpărături offline. Între 2016 și 2021, ponderea comerțului electronic a crescut cu 9 puncte procentuale, de la 6% la 15%, iar până în 2026 ar putea acoperi până la o cincime din retail, potrivit estimărilor CBRE. Creșterile se observă în aproape toate categoriile de produse. În ultimii 5 ani, însă, vânzarea de alimente și băuturi a fost cea care a crescut cel mai rapid; cota sa din comerțul electronic fusese anterior marginală, în timp ce la sfârșitul anului 2021 era de până la 5% din piață. Jucăriile și jocurile, precum și bunurile de uz casnic au început, de asemenea, să-și facă simțită prezența și mai puternic, deținând împreună aproximativ 2% din totalul cumpărăturilor online. 

Românii cumpără online din ce în ce mai mult

Deși dintre toate țările din regiune, Cehia și Polonia se remarcă în ceea ce privește totalul cumpărăturilor online, conform previziunilor CBRE, România se află pe un trend ascendent în ceea ce privește comerțul electronic pe termen scurt și mediu, în următorii 4 ani fiind estimat ca acesta să reprezinte până la 15% din totalul vânzărilor din retail. Chiar și cu o astfel de creștere de 5 puncte procentuale există potențial suplimentar, deoarece media în regiunea Europei Centrale și de Est este estimată să atingă un procent de 20% în 2026.

Spre deosebire de alte țări din regiune, românii cumpără preponderent îmbrăcăminte și încălțăminte, categorie care a avut cea mai mare pondere în vânzările online din România în 2021. Achizițiile online de electronice sunt a doua cea mai populară categorie din țara noastră, spre deosebire de celelalte țări din CEE în care reprezintă cel mai important segment. A treia cea mai populară categorie din România este mâncare & băuturi, urmată de decorațiuni interioare & mobilier, și produse media.

 

Magazinele fizice sunt încă pe val

În concordanță cu tendința de abordare omnichannel, creșterea canalelor de retail online merge mână în mână cu un număr tot mai mare de magazine tradiționale. Cu excepția anului 2020, când piețele s-au confruntat cu perioade de carantinare extinse, formatele tradiționale de retail au continuat să se dezvolte. Odată depășit momentul de vârf al perioadei de pandemie, numărul mare de vizitatori înregistrat după redeschiderea magazinelor demonstrează dorința consumatorilor de a face cumpărături offline. Prognozele CBRE arată că până în 2026 acest sector de piață ar putea crește cu 10%. 

Omnichannel, o strategie din ce în ce mai populară

Există o suprapunere clară a canalelor de vânzare din punctul de vedere al consumatorilor, dar și din perspectiva lanțurilor de retail. Spațiile de depozitare închiriate de rețele sunt adesea folosite pentru a onora comenzile care urmează să fie expediate către magazinele tradiționale, precum și pentru a le expedia pe cele plasate online de către clienții individuali. Prin combinarea diferitelor canale, tipuri de vânzare și retur, acestea pot ieși în evidență pe piață, garantând confortul și abordarea individuală a clienților lor, dar își pot folosi spațiul de depozitare mai eficient.

Victor Rachita

„Ambele sectoare, cel de Retail dar și cel Industrial&Logistică se vor confrunta cu noi provocări și vor trebui să se completeze reciproc, nu doar pentru a se conecta ci mai ales pentru a se completa integrând canalele online și cele tradiționale, deoarece această abordare aduce cele mai multe beneficii tuturor – retaileri și clienți. Comerțul electronic pur evoluează, iar posibilitatea de a comanda online și simpla livrare la domiciliu nu mai sunt suficiente acum. Experiența clienților în magazine necesită soluții noi, avansate din punct de vedere tehnic, în timp ce aspectul ESG și costurile ridicate ale combustibilului influențează obiceiurile consumatorilor și strategiile retailerilor”, spune Victor Răchită, Head of Industrial and Logistics Services, CBRE România.

Un nou parteneriat între Rezolv Energy și Low Carbon anunță dezvoltarea celui de-al doilea cel mai mare parc eolian din România, cu o capacitate de 450MW

0

Low Carbon anunță parteneriatul cu Rezolv Energy, producător independent de energie verde axat pe  Europa Centrală și de Sud-Est. Acordul reprezintă unul dintre cele mai mari proiecte din domeniul energiei regenerabile ale Low Carbon – companie privată de investiții și gestionare a activelor dedicată dezvoltării și operaționalizării proiectelor de energie regenerabilă. Proiectul vizează dezvoltarea unui parc eolian onshore de 450MW în România.

Numele proiectului este Vis Viva și va fi localizat în Buzău. Odată operațional, parcul eolian va deveni al doilea cel mai mare din România, după parcul eolian Fântânele-Cogealac, dar și unul dintre cele mai mari parcuri onshore din Europa. Practic, Vis Viva va genera energie verde suficientă pentru a alimenta 272.000 de locuințe, echivalentul a unor comunități de dimensiunea Clujului și a Iașului la un loc, la care se adaugă și o capacitate semnificativă pentru rezervă. Această cantitate de energie verde înlocuiește combustibilii fosili, care ar fi generat emisii de aproximativ 180,000 de tone de CO2 în fiecare an. 

Rezolv Energy, proiectul recent lansat cu susținerea investitorului global în infrastructura energetică sustenabilă Actis, a achiziționat un pachet de 51% din proiect. Deși Rezolv Energy este o companie nouă, conducerea sa este asigurată de o echipă cu o vastă experiență în domeniu, care a dezvoltat mai multe proiecte de energie regenerabilă în Europa Centrală și de Sud-Est, inclusiv parcul eolian de la Chirnogeni, România.

Parcul eolian Vis Viva va beneficia de resursele naturale de vânt din regiune, terenul drept și infrastructura energetică interconectată, contribuind astfel la atingerea obiectivelor setate de Uniunea Europeană pentru 2030 și 2050 în ceea ce privește tranziția la energia verde. 

Acesta este cel mai recent proiect de energie regenerabilă din portofoliul în continuă creștere al companiei Low Carbon, reprezentând totodată și prima investiție în România a companiei. Grupul Low Carbon și-a setat ca obiectiv extinderea în Europa dar și pe alte piețe globale. Low Carbon gestionează proiectul Vis Viva încă din 2020, când investitorul a demarat tranzacția cu dezvoltatorii locali și Nero Renewables NV. Este așteptat ca acordul financiar pentru parcul eolian Vis Viva să se finalizeze până în primul semestru din 2023.

Comentând acest parteneriat, Roy Bedlow, Chief Executive la Low Carbon a declarat: „În contextul în care Europa încearcă să accelereze producția de energie din surse regenerabile, parcul eolian Vis Viva va aduce o contribuție importantă la tranziția energetică și la atingerea obiectivului asumat pentru reducerea emisiilor de carbon. Capacitatea de 450MW a proiectului marchează, de asemenea, o etapă importantă pentru compania pe care o reprezint, deoarece ne-am propus să dezvoltăm o capacitate de 20GW de energie regenerabilă și să atingem obiectivul de 0 emisii de carbon până în 2030. Suntem încântați că Rezolv Energy a ales să colaboreze cu Low Carbon pentru prima sa tranzacție în Europa. Ambele companii împărtășesc angajamentul de a genera investiții durabile în beneficiul generațiilor viitoare și așteptăm cu nerăbdare să oferim energie eoliană verde și accesibilă pentru milioane de oameni”. 

„Costurile în continuă creștere ale energiei, provocările legate de securitatea energetică, presiunea de a atinge țintele privind schimbările climatice, dar și așteptările tuturor factorilor implicați modifică obiceiurile de consum și producție ale energiei. Astăzi, companiile private, dar și cele de utilități publice, realizează că dependența de combustibilii fosili este din ce în ce mai puțin viabilă. Proiectul Vis Viva va juca un rol major în accelerarea acestei tranziții în România, oferind în același timp consumatorilor comerciali și industriali din regiune energie electrică pe termen lung, la prețuri stabile”, a completat Jim Campion, Chief Executive în cadrul Rezolv Energy.

ELIAN Solutions (Bittnet group) a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 161% în trimestrul 2 al anului 2022

0

ELIAN Solutions, parte a grupului Bittnet, companie specializată în furnizarea de soluții de business ERP, a înregistrat în cel de-al doilea trimestru din 2022 o creștere importantă a performanței de afaceri și operaționale, cifra de afaceri fiind cu 161% mai mare comparativ cu perioada similară a anului trecut. De asemenea, în semestrul 1 2022, compania și-a dublat veniturile față de S1 2021 ajungând la 5,49 milioane lei, iar profitul brut în aceeași perioadă a fost de 859 mii lei.

După un an 2021 în care ELIAN Solutions s-a situat permanent pe un trend ascendent, tendința a continuat și în primul trimestru din 2022, dar și în cel de-al doilea. Astfel, toate cele trei componente ale modelului de afaceri al companiei au avut un ritm de creștere de peste 100% în trimestrul 2 al acestui an față de perioada similară a anului trecut: serviciile de implementare ERP Microsoft Dinamics 365 Business Central au crescut cu 123%, volumul serviciilor de suport s-a majorat cu 172%, iar vânzarea de licențe este cu 193% mai mare.

Creșterea volumului serviciilor a impus o politică de dezvoltare a echipelor fiecărei divizii a ELIAN Solutions. Procesul de recrutare început anul trecut va continua și anul acesta. Iar dacă în 2021 echipa număra 29 de persoane, la finalul celui de-al doilea trimestru li s-au adăugat încă 10 specialiști. 

Ritmul accelerat de creștere al companiei, care deține o certificare Microsoft Gold Enterprise Resource Planning încă din 2016, se datorează pe de-o parte creșterii volumului de servicii oferite, de peste 100% față de aceeași perioadă a anului trecut, dar și investițiilor în echipă și în pregătirea profesională a acesteia. „Acest fapt contribuie la menținerea profitabilității companiei pe termen lung”, explică Iulian Motoi(foto), CEO ELIAN Solutions

Specializată în dezvoltarea și implementarea soluției Microsoft Dynamics 365 Business Central, local sau în Cloud, ELIAN Solutions este una dintre companiile de top din România pe segmentul pe care operează. Cu o experiență de peste 14 ani pe piața implementărilor soluției software ERP Microsoft, compania targetează piața internațională de profil ca obiectiv pentru următorii doi ani și deja a realizat primii pași în această direcție. Încă din 2015, ELIAN prestează servicii și livrează soluții și peste hotare. Bulgaria, Croația, Germania, Elvetia și SUA sunt câteva dintre țările în care au fost exportate serviciile ELIAN. 

Credem că respectul față de munca împreună cu partenerii noștri – una dintre valorile noastre fundamentale – pune o temelie solidă tuturor proiectelor pe care le demarăm. Concret, aceasta înseamnă că oferim tuturor celor interesați de consolidarea și extinderea afacerii cu ajutorul tehnologiei soluții informatice personalizate în funcție de nevoile de business și obiectivele dorite. Lucrăm în strânsă cooperare cu clienții și le oferim nu numai ingineri, ci și consultanți de business alături de care pot construi cele mai bune soluții pentru dezvoltarea companiilor. Cifrele de afaceri spectaculoase din primul semestru se explică atât prin caracterul inovator al business-ului nostru, cât și prin faptul că avem o echipă unită, omogenă, cu vechime în domeniu”, mai spune CEO-ul ELIAN Solutions.  

Pentru anul în curs, compania și-a propus dublarea cifrei de afaceri față de anul anterior, iar obiectivul pentru primul semestru a fost atins. 

Eurobarometru: Încrederea în UE este în creștere, pe fondul unui sprijin puternic pentru răspunsul UE la invadarea Ucrainei de către Rusia și pentru politicile energetice

0

Sondajul Eurobarometru standard din vara anului 2022 arată o încredere sporită a cetățenilor în UE și un sprijin puternic continuu pentru răspunsul UE la agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei.

Fișa de țară pentru România este disponibilă aici.

O majoritate covârșitoare a cetățenilor UE sprijină investițiile în energia din surse regenerabile și acțiunile de reducere a dependenței UE de sursele de energie rusești. Nivelul de aprobare a monedei euro a atins cel mai înalt nivel înregistrat vreodată.

Cu toate acestea, europenii sunt din ce în ce mai preocupați de situația economică din UE și din propria țară.

Percepția generală asupra UE

Eurobarometrul, realizat în iunie-iulie 2022, arată că 67 % dintre respondenții români sunt optimiști cu privire la viitorul UE, ceea ce reprezintă o creștere cu opt puncte în comparație cu un sondaj similar realizat în ianuarie-februarie anul acesta, înainte de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei (media UE: 65 %).

În România, imaginea pozitivă a UE este în prezent la un nivel de 47 % (+ 6 puncte procentuale), în timp ce 36 % dintre respondenți au opinii neutre și 14 % au opinii negative cu privire la UE. În plus, 54 % dintre români tind să aibă încredere în UE (+ 5 puncte procentuale), peste media europeană de 49 %.

Răspunsul la invadarea Ucrainei de către Rusia

În conformitate cu sondajele anterioare, cetățenii europeni își confirmă sprijinul ferm pentru răspunsul UE la războiul de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei. În ceea ce privește acțiunile UE, la nivel european, sprijinul umanitar este cel mai aprobat (92 % media UE vs 75 % în România), urmat de primirea ucrainenilor din UE care fug din calea războiului (90 % media UE vs 75 % în România).

69 % dintre români sprijină sancțiunile economice impuse de UE guvernului rus, întreprinderilor și persoanelor fizice din Rusia, sub media europeană de 78 %.

61 % dintre români sunt în favoarea finanțării furnizării și livrării de echipamente militare către Ucraina (media UE: 68 %), iar majoritatea absolută a respondenților români (61 %) e mulțumită de răspunsul UE (media UE: 57 %).

Energia și securitatea energetică

71 % dintre respondenții români sunt de acord că UE ar trebui să investească în energia din surse regenerabile (media UE: 87 %), să își reducă dependența de sursele de energie rusești (70 % vs 86 % media UE) și că stocarea gazelor în țările UE ar trebui să fie efectuată rapid pentru a permite aprovizionarea neîntreruptă cu gaze în timpul iernii (70 % vs 86 % media UE).

În plus, 71 % dintre români consideră că creșterea eficienței energetice ne va face mai puțin dependenți de producătorii de energie din afara UE (media europeană: 85 %), în timp ce 68 % sunt în favoarea achiziționării în comun a energiei de către statele membre ale UE din alte țări pentru a obține un preț mai bun (media UE: 83 %). De asemenea, 65 % dintre respondenții români afirmă că au luat recent măsuri pentru a-și reduce consumul de energie sau că intenționează să facă acest lucru în viitorul apropiat (media UE: 78 %).

La nivel european:

Economia și moneda euro

Percepția pozitivă a situației economiei europene a scăzut cu 5 puncte procentuale de la începutul anului 2022 și este în prezent la 40 %. Majoritatea respondenților (51 %, + 6 puncte procentuale) consideră că situația economiei europene este în prezent dificilă. În plus, percepția pozitivă a situației economiei naționale a scăzut, de asemenea, cu 5 puncte procentuale, la 34 %, 64 % considerând că situația economiei lor naționale este dificilă (+ 5 pp). Majoritatea respondenților se așteaptă ca situația economiei naționale să se înrăutățească în următoarele 12 luni (53 %, + 22 puncte procentuale).

În același timp, sprijinul pentru moneda euro este în creștere, acesta atingând cel mai înalt nivel înregistrat vreodată: opt din 10 respondenți din zona euro (+ 3 puncte procentuale) și 72 % din UE (+ 3 puncte procentuale) sunt în favoarea unei uniuni economice și monetare europene cu o monedă unică, euro.

Mai mult de jumătate dintre europeni (56 %) consideră că cel mai mare pachet de stimulente economice al UE – NextGenerationEU – poate fi eficace pentru a răspunde provocărilor economice actuale.

Principalele preocupări ale europenilor la nivelul UE și la nivel național

Principalele preocupări ale europenilor reflectă percepția pesimistă asupra economiei.

Atât la nivel național, cât și la nivelul UE, inflația și aprovizionarea cu energie au înregistrat creșteri bruște și se situează pe primul loc și, respectiv, pe locul al doilea. Atunci când au fost întrebați despre cele mai importante probleme cu care se confruntă UE în prezent, peste o treime dintre respondenți menționează „creșterea prețurilor/inflației/costului vieții” (34 %, + 10 puncte procentuale din februarie și acum pe primul loc) și „aprovizionarea cu energie” (28 %, + 12 puncte procentuale și acum pe locul al doilea față de cel de-al șaptelea loc anterior), împreună cu „situația internațională” (de asemenea, 28 %).

Creșterea prețurilor/inflației/costului vieții este, de asemenea, una dintre principalele preocupări la nivel național pentru mai mult de jumătate din respondenți (54 %, + 13 puncte procentuale), urmată de „aprovizionarea cu energie” (22 %, + 11 puncte procentuale) și de „situația economică” (20 %, + 1 punct procentual). Acest lucru nu este surprinzător, deoarece mai mult de șase din zece respondenți (62 %) afirmă că războiul din Ucraina a avut consecințe grave asupra finanțelor lor personale.

Pandemia de COVID-19

Cetățenii rămân pozitivi în ceea ce privește răspunsul național și al UE la pandemia de coronavirus. Mai mult de jumătate dintre respondenți sunt mulțumiți de măsurile luate de guvernul lor și de UE pentru a combate pandemia de coronavirus (ambele cu 56 %). Satisfacția cu privire la răspuns, atât la nivelul UE, cât și la nivel național, a crescut, de asemenea, în 23 de state membre. Încrederea în UE pentru a lua deciziile corecte în viitor ca răspuns la pandemia de coronavirus a crescut, de asemenea, și este în prezent de peste șase din zece (63 %, + 3 puncte procentuale).



„Sondajul Eurobarometru standard din vara anului 2022” (EB 97) a fost realizat prin intermediul unor interviuri față în față și online desfășurate între 17 iunie și 17 iulie 2022. Au fost intervievați 26 468 de cetățeni UE în cele 27 de state membre. Informații despre Eurobarometru și toate sondajele sunt disponibile pe site-ul web.

Peste 900 de instituții publice și companii din România, digitalizate prin aplicația de e-Guvernare Regista

0

 

Regista, lider național al aplicațiilor de registratură electronică și e-Guvernare, anunță că peste 100 de noi instituții și companii au optat să implementeze în prima jumătate a anului modulele aplicației. Astfel, Regista numără în prezent peste 900 de clienți, și își menține obiectivul de a digitaliza, până la finalul anului, mai mult de 1000 de instituții publice și companii locale.

Suplimentar cu creșterea numărului de clienți, echipa Regista a reușit o diversificare a structurii portofoliului, astfel încât în prezent, pe lângă segmentul principal constituit din Unități Administrativ Teritoriale, a dezvoltat și alte segmente de piață, precum unități medicale sau instituții de învățământ inferior și superior. Astfel, în prezent printre instituțiile publice care beneficiază de aplicația Regista se află: Spitalul Clinic de Nefrologie „Doctor Carol Davila” din București, Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov, Spitalul Municipal Ploiești, Spitalul Municipal Aiud, dar și Universitatea Tehnică de Construcții București, Inspectoratul Școlar Județean Iași, Liceul Teoretic Grigore Moisil din Timișoara sau Inspectoratul Școlar Județean Prahova.

„Am atins un prag important în eforturile noastre de digitalizare ale instituțiilor și companiilor locale, lucru care ne confirmă eforturile și ne motivează să venim cu noi soluții inovative. În continuare ne vom concentra pe diversificarea portofoliului de clienți, astfel încât soluția Regista să poată fi utilizată și în spitale, școli sau universități, acolo unde reducerea birocrației, eficiența modului de lucru a angajaților și interacțiunea cu cetățenii sunt la fel de importante. Credem că digitalizarea se poate face mai ușor de jos în sus, din comunități mici, unde factorii de decizie sunt mai aproape de cetățeni. Pentru ei ne pregătim să lansăm funcționalități noi în această toamnă”, a declarat Alexandru Lăpușan(foto), Director General Regista Digital SA.

Rolul aplicației este să automatizeze și să eficientizeze activitatea instituțiilor publice prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor și e-Guvernare. Astfel, Regista facilitează atât o comunicare optimă între departamentele unei instituții, cât și între funcționari și cetățeni, pentru o rezolvare rapidă și mult mai organizată a solicitărilor.

În prezent, peste 900 de instituții publice publice și companii din toate județele României și-au îmbunătățit procesele de lucru și au redus birocrația cu ajutorul Regista. Peste 46.000 de utilizatori folosesc zilnic aplicațiile Regista, care au înregistrat mai bine de  24 milioane de documente, respectiv 40.000 de solicitări, precum formulare, sesizări sau diverse programări și audiențe.

Totodată, echipa Regista a optimizat „Modulul Programări online” pentru a-l face ușor de utilizat în activitatea instituțiilor și a companiilor private, Astfel, modulul este adaptat în totalitate cerințelor acestora, instituțiile care îl utilizează având posibilitatea de a-l configura  în funcție de nevoile lor.

Platforma Regista este dezvoltată de Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, specializat în dezvoltarea de soluții și servicii de transformare digitală și este deținută și operată de compania SC Regista Digital SA din August 2021. Zitec este una dintre puţinele companii româneşti recunoscută oficial ca Partener Gold Microsoft și este certificată conform standardelor ISO27001:2013 pentru Sistemul de management al securității informațiilor și ISO 9001:2015 pentru Sistemul de management al calității.

Regista poate fi accesată de oriunde de către funcţionarii publici sau angajaţii companiilor, fiind disponibilă direct din browser, fără instalare şi cu toate informaţiile stocate în siguranţă în cloud Microsoft Azure în Uniunea Europeană.

Analiză Lighthouse: Încrederea consumatorilor, la minime istorice. Companiile românești, mai expuse

0

î

Încrederea consumatorilor europeni s-a prăbușit începând cu luna iunie a acestui an, coborând sub nivelul înregistrat în perioada pandemiei (-24,7 puncte în aprilie 2020) și mult sub cel din perioada crizei din 2009 (-21,1 puncte).

Potrivit datelor Comisiei Europene consultate de Lighthouse, și sentimentul economic a continuat să scadă în august, până la 96,5 puncte, față de indicatorul de bază de 100 de puncte. În contextul unui optimism tot mai redus al consumatorilor, firmele românești devin și mai expuse la criză, fiindcă nu stabilesc canale de comunicare eficientă cu clienții.

„Pesimismul cu privire la evoluția economiei determină scăderea cheltuielilor, cu impact semnificativ asupra cifrei de afaceri a companiilor. Comunicarea eficientă dintre brand și clienți devine și mai importantă în perioadele de criză. Însă firmele românești încă au rețineri în a-și face cunoscută prezența pe Internet, fiindu-le cu atât mai greu să mențină o relație constantă cu clienții și să consolideze încrederea acestora în produsele oferite. Iar acest lucru le face să fie mai vulnerabile atunci când consumul scade”, explică Ana Maria Gardiner, managing partner în cadrul Lighthouse România.

Potrivit cifrelor oficiale consultate de Lighthouse, în 2021, 78% din companiile românești cu peste 250 de angajați aveau o pagină de Internet, față de o medie europeană de 94%, și pe ultimul loc din UE.

În ceea ce privește IMM-urile, cele care constituie cea mai mare parte a mediului de afaceri autohton, doar jumătate dintre acestea aveau un website, față de o medie europeană de aproape 80%.

Există firme care investesc în publicitate, dar nu au o pagină de Internet. Clientul îi găsește greu sau deloc, de multe ori doar pe social media, unde mesajul și interacțiunea cu utilizatorii sunt greu de controlat. Nu cunosc serviciile oferite, nu cunosc tarifele, nu cunosc produsele, nu-i cunosc pe oamenii din spate pentru a stabili conexiuni emoționale. Un website, un blog, un newsletter sunt instrumente aflate în controlul total al unui brand și cele care permit o relație directă și eficientă cu utilizatorul. În situații de criză, când bugetele, dar și apetitul pentru consum, sunt reduse, firmele care doresc să-și păstreze clienții nu-și pot permite să ignore aceste canale de comunicare”, explică, la rândul său, Steve Gardiner, partener în cadrul Lighthouse România.

Doar 6% din firmele românești au un blog activ, în timp ce aproape 30% folosesc social media pentru a-și promova imaginea și 18% solicită evaluări ale clienților, interacționează cu aceștia prin comentarii sau le oferă soluții. De asemenea, 12% din firmele cu pagină de internet oferă opțiunea de chat cu răspuns automat sau cu angajat dedicat întrebărilor adresate de clienți.

BestJobs: Companiile și-au dublat oferta de joburi comparativ cu vara anului 2021

0

Prima vară fără restricții rescrie obiceiurile pe piața muncii. Companiile și-au dublat oferta de joburi comparativ cu vara anului 2021, iar candidații au fost cu aproape 20% mai activi, chiar și în perioada concediilor

Piața muncii a fost extrem de dinamică în perioada iunie – august a acestui an. Deși restricțiile au fost ridicate și anumite sectoare ale economiei s-au reactivat, războiul din Ucraina a creat instabilitate, iar măsurile adoptate la nivel internațional au condus către creșterea inflației și scăderea puterii de cumpărare a românilor. Prin urmare, mulți candidați s-au reorientat către oportunități mai bine plătite sau au căutat modalități de suplimentare a veniturilor, prin joburi cu jumătate de normă. Datele platformei de recrutare BestJobs arată că, în lunile de vară, candidații au devenit mai activi în căutarea de joburi, iar numărul de aplicări a crescut cu 18% față de aceeași perioadă a anului anterior. Mai mult, se remarcă o creștere a interesului candidaților pentru domenii precum Inginerie, Producție/Logistică și HoReCa.

Sezonul estival a adus de asemenea creșteri semnificative și în activitatea companiilor, iar numărul total de joburi disponibile s-a dublat comparativ cu vara anului 2021.

Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs

„Piața muncii se adaptează constant la contextul social și economic, astfel că în lunile de vară atât activitatea angajatorilor, cât și a candidaților s-a intensificat. De asemenea, angajatorii sunt mai atenți la nevoile candidaților, care sunt în căutarea unui loc de muncă ce le oferă flexibilitate și stabilitate, dovadă fiind și faptul că în perioada iunie – august, oferta de joburi ce pot fi făcute de la distanță a crescut cu aproape un sfert comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs

Modul de lucru hibrid care a prins contur în 2021, ca efect al pandemiei, a crescut în preferințele angajaților și angajatorilor. Astfel, în perioada iunie – august a acestui an, 40% dintre ofertele de joburi de pe BestJobs au menționat formatul hibrid, acest mod de lucru devenind o tendință a anului 2022.

Lunile de vară au reprezentat un moment bun și pentru candidații fără experiență, care își doresc să se orienteze în carieră și să ia contact cu piața muncii. Companiile care au dorit să atragă tinerii în echipe au publicat aproape 3.000 de joburi potrivite pentru entry-level.

Chiar și după creșteri, salariile din HoReCa și Turism se mențin sub salariul mediu net național. IT-ul rămâne domeniul cu cele mai mari oferte

Ridicarea restricțiilor din primăvara acestui an a redresat domeniul HoReCa, revitalizând Turismul. Salariile au crescut în prima jumătate a acestui an în aceste două sectoare de activitate (cu 10%) și se află pe o pantă ascendentă, din dorința de a atrage personal specializat după instabilitatea și sentimentul de neîncredere față de aceste domenii, generate de pandemie. În acest sens, printre joburile specifice sezonului estival se numără rolul de Recepționist, cu 500 – 700 de euro pe lună, în medie, Agent turism, cu o ofertă salarială medie cuprinsă între 600 – 800 de euro pe lună, Ospătar, care poate accesa un salariu mediu de 500 – 800 de euro/lună și Livrator, cu un salariu mediu lunar de 500 – 650 euro. Așadar, deși salariile au crescut în primele 6 luni ale anului 2022 în HoReCa și Turism, cele mai multe poziții nu depășesc salariul mediu net, la nivel național. 

Companiile au mai recrutat în această vară pentru poziții precum Merchandiser, cu o ofertă salarială medie care pornește de la 450 de euro și poate ajunge până la 600 de euro pe lună, Lucrător comercial, cu un câștig mediu lunar de 450 – 600 de euro și Casier, cu un salariu net lunar de 450 – 600 de euro. Acestea au fost totodată și printre cele mai mici oferte salariale de pe piață, adresându-se unor candidați necalificați sau fără experiență. 

„În urma valului semnificativ de activități specifice sezonului estival, observăm că densitatea ofertelor profesionale a fost mai mare în Constanța, București, Brașov, Cluj și Timișoara, principalele orașe cu potențial turistic din România, care în același timp sunt principalii poli demografici și economici la nivel național, completează Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs

Salariile din Transporturi, Producție/ Logistică, Vânzări și Financiar se situează la un nivel mediu, potrivit datelor BestJobs. Printre astfel de poziții, se numără cea de Manager Transport, cu un salariu mediu net de 800 – 1.300 euro, Gestionar depozit, cu un salariu de 700 – 900 euro, Specialist achiziții, cu 800 – 1000 euro pe lună și cea de Contabil, cu 800 – 1000 euro.În topul celor mai mari câștiguri se încadrează salariile nete ale specialiștilor ce lucrează în domeniul IT, care pot ajunge până la 4.600 de euro. Un astfel de job este cel de Senior C++ Developer, precum și cel de DevOps Engineer, iar ambele pot fi realizate de la distanță, în timp ce un Country Manager poate atinge nivelul de 4.000 de euro. Un Senior Sales Executive poate accesa o ofertă salarială medie de 3.600 de euro pe lună, în timp ce salariul lunar net al unui Automation engineer Siemens PLC este de 2.500 de euro.