Biofarm înregistrează un profit net de 43,6 milioane de lei în primele șase luni ale anului, în creștere cu 20%

0

Biofarm (simbol bursier BIO), unul dintre cei mai importanți producători de medicamente din România, raportează creșteri semnificative în primul semestru al anului comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021: cifră de afaceri în creștere cu 17% și un profit net de 43,6 milioane lei, în creștere cu 20%. Totodată, Biofarm a înregistrat EBITDA de 59,2 milioane lei, cu 21% mai mult comparativ cu primele șase luni ale anului precedent. 

Cătălin Vicol

„În prima jumătate a acestui an, am înregistrat rezultate financiare solide într-un context geopolitic sensibil marcat de presiuni inflaționiste. Avem încredere că și în acest an, marcat de scumpirea materiilor prime și creșterea costurilor de producție, ne vom atinge obiectivul principal și anume consolidarea poziției în piața farmaceutică locală și în piețele externe cu ajutorul unui portofoliu competitiv bazat pe nevoile reale ale pieței, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Într-un context de piață extrem de competitiv, Biofarm a înregistrat evoluții pozitive în categoria Consumer Healthcare (CHC), atât în termeni de volum, cât și de valoare. Ariile terapeutice cu cea mai mare contribuție în dezvoltarea categoriei CHC în primele șase luni au fost: Răceală & gripă, Durere în gât și Managementul durerii. Brandurile Biofarm care acoperă aceste arii terapeutice au înregistrat vânzări semnificative de două cifre, în ton cu tendința de creștere. 

În primele 6 luni ale anului 2022, Biofarm a ocupat locul 3 pe segmentul Consumer Healthcare (CHC), în ceea ce privește numărul de unități vândute. 

Biofen Extra, inovația anului 2021 din portofoliul Biofarm, și-a consolidat poziția în categoria produselor destinate managementului durerii și generat o valoare adăugată de aproximativ 7,2 milioane de lei la nivel de vânzări către consumatori.

În calitate de ambasador al inovației, în primele șase luni ale anului, Biofarm s-a concentrat pe lansarea de produse noi în segmentul CHC dedicat produselor pentru susținerea imunității, dar și pe lansarea extensiilor de linie pentru a genera vânzări suplimentare brandurilor de top din portofoliul actual. Astfel, în primul semestru al anului, au fost lansate 11 produse noi, ce vor contribui semnificativ la îndeplinirea obiectivelor setate pentru acest an. 

Sameday, nou chiriaș în Business Park Ștefănești

0

 

Compania Sameday, unul dintre liderii pieței de curierat din România, este un nou chiriaș pentru proiectul Business Park Ștefănești, anunță Globalworth și Catted. Contractul este pe 7 ani, pentru o suprafață de aproximativ 2.600 mp și „presupune punerea la dispoziție a unor spații cu folosință exclusivă destinate depozitării, birourilor, spațiilor comune sau parcărilor. Sameday va desfășura, începând cu finalul anului 2022, activități de logistică și de curierat în proiectul localizat în zona de nord a Bucureștiului”.


Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din CEE, subliniază buna colaborare cu Sameday, un argument fiind că de câteva luni, Sameday a devenit chiriaș în Globalworth Square, cea mai tehnologizată clădire de birouri din portofoliul Globalworth.


Globalworth anunță, de asemenea, că în zona de industrie ușoară și logistică, are un nou partener strategic din luna aprilie a acestui an, Catted: „În prezent, Globalworth împreună cu partenerul său dezvoltă un proiect de small business units in Ștefănești, un important pol industrial pentru zona de nord a Bucureștiului. Prima fază a Business Park Ștefănești va fi finalizată în Q4 2022, urmând ca livrarea integrală a proiectului să aibă loc în H1 2023.”

Alin Abălașei


Alin Abălașei, Chief Operational Officer Sameday: „Decizia de extindere a spațiilor logistice este parte din strategia Sameday de consolidare a capacității operaționale, în vederea menținerii și îmbunătățirii timpilor de livrare și a răspunsului prompt la nevoile clienților noștri. Experiența dezvoltării rețelei easybox și a depășirii granițelor prin operațiunile dezvoltate în Ungaria ne-au demonstrat că alegerea punctelor de desfășurare a activității este importantă în succesul activităților noastre. Ne-am alăturat proiectului Business Park Ștefănești datorită facilităților oferite și colaborării excelente pe care o avem cu Globalworth. În continuare avem încredere că efectul pozitiv al acestei hotărâri și al celorlalte măsuri pe care le întreprindem se vor reflecta în experiența de livrare oferită.”

Mihai Zaharia


Mihai Zaharia, director de investiții Globalworth România și director piețe de capital Globalworth Group : „Este o mare bucurie să vedem că Globalworth Industrial, sub-brandul de logistică și industrie ușoară a Globalworth, se dezvoltă în continuare. Am avut deplină încredere în noul partener, CATTED, și iată că modelul de business este deja unul de succes, oferind o mai mare flexibilitate de utilizare și capacitate de extindere față de depozitele logistice clasice. Având în portofoliul nostru și small business units, oferim o gamă largă de spații moderne adaptate nevoilor companiilor care operează în România. Prezența Sameday în Ștefănești ne validează buna colaborare și ne consolidează relația de business pe care am creat-o. Le mulțumim pentru încredere!”


Tudor Cobâlaș, Business Developer Catted: „Îi spunem Bun venit echipei Sameday în Business Park Ștefănești. Ne bucurăm să contribuim la viziunea de dezvoltare Sameday. Alături de Globalworth, am dezvoltat conceptul de logistică din Ștefănești pentru a susține complet nevoile clienților noștri, dar și pentru a oferi servicii integrate, profesionale și eficiente. Le suntem alături! Și le urăm mult success! Mulțumim partenerilor noștri, Globalworth, pentru deschiderea de a construi împreună acest drum în piața românească de logistică.”


Globalworth subliniază că „Business Park Ștefănești este localizat în zona de nord a Bucureștiului, cu acces facil la Centura Bucureștiului. Locația permite conexiunea rapidă cu centrul Bucureștiului prin autostrada A2. Proiectul va cuprinde 3 facilități industriale care totalizează o suprafață închiriabilă de 18.000 mp, dispuse pe un teren de 45.000 mp. Împreună, cele 3 clădiri vor oferi până la 24 unități de închiriat, cu suprafețe de depozitare de la 500 la 1.500 mp. Fiecare modul dispune de cel puțin 1 drive-in, cât și o rampă de andocare”.

Globalworth este „o companie imobiliară activă în Europa Centrală şi de Est, listată la Bursa de Valori de la Londra, în segmentul AIM, care activează în România și Polonia, în ambele ţări devenind principalul investitor pe piața imobiliară de birouri. Globalworth investește, dezvoltă și gestionează direct clădiri de birouri și parcuri industriale și de logistică, în locații premium, care generează venituri din închirierea de spații către companii de top din întreaga lume.

Gestionat de peste 240 de profesioniști în Cipru, Guernsey, România și Polonia, portofoliul companiei are o valoare totală de aproximativ 3.2 miliarde de euro, la 31 decembrie 2021. Aproximativ 95,9% din acesta este reprezentat de active producătoare de venit, închiriate către aproximativ 660 de companii naționale și multinaționale. În România, Globalworth este prezentă în Bucureşti, Timişoara, Arad, Oradea, Constanţa şi Piteşti, în timp ce în Polonia proprietăţile se regăsesc în Varşovia, Wroclaw, Lodz, Cracovia, Gdansk şi Katowice.

Consiliul IMM, selectat în comitetul de monitorizare a programelor de educație și incluziune

0

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a fost selectat pe primul loc, cu punctaj maxim de 12 puncte, ca membru al Comitetului de Monitorizare pentru Programul Operațional Educație și Ocupare 2021-2027 (POEO) și pentru Programul Operațional Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027 (POIDS) pentru următorii 5 ani, în cadrul domeniului „Promovarea unor locuri de muncă durabile și de calitate și sprijinirea mobilității lucrătorilor”.

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat lista finală a candidaților declarați admiși.

Florin Jianu, președinte CNIPMMR, subliniază: „Selectarea CNIPMMR cu punctaj maxim reprezintă o confirmare a implicării proactive în susținerea politicilor publice adecvate pentru mediul socio-economic din România. Profesionalismul echipei CNIPMMR și a membrilor celei mai mari confederații patronale pentru IMM-uri au condus la aceste rezultate remarcabile. Vom continua la fel de implicați să sprijinim antreprenoriatul, să creăm programe pentru IMM-uri, pentru angajații din IMM-uri dar și pentru integrarea diverselor categorii sociale în viața economică.”

Comitetul de monitorizare este „o structură națională de tip partenerial cu rol decizional strategic în procesul de implementare a unui program operațional. CM va fi structura națională de tip partenerial, fără personalitate juridică, cu rol decizional strategic în procesul de implementare a Programelor Operaționale Educație și Ocupare 2021-2027 și Incluziune și Demnitate Socială 2021 – 2027, care se va reuni pe parcursul întregii perioade de programare pentru a examina implementarea programului și progresele înregistrate în îndeplinirea acestuia.

Programul Operaţional Educație și Ocupare 2021-2027

Prioritate: 1. Modernizarea instituțiilor pieței muncii

Prioritate: 2. Valorificarea potențialului tinerilor pe piața muncii (Ocuparea forței de muncă în rândul tinerilor)

Prioritate: 3. Creșterea accesului pe piața muncii pentru toți

Prioritate: 4. Antreprenoriat și economie socială

Prioritate: 5. Îmbunătățirea participării copiilor la educația antepreșcolară și preșcolară

Prioritate: 6. Prevenirea părăsirii timpurii a școlii și creșterea accesului și a participării grupurilor dezavantajate la educație

Prioritate: 7. Creșterea calității ofertei de educație si formare profesională pentru asigurarea echității sistemului si o mai bună adaptare la dinamica pieței muncii și la provocările inovării și progresului tehnologic

Prioritate: 8. Creșterea accesibilității, atractivității și calității învățământului profesional și tehnic

Prioritate: 9. Consolidarea participării populației în procesul de învățare pe tot parcursul vieții pentru facilitarea tranzițiilor și a mobilității

Total program: 4.342.112.755,00

Programul Operaţional Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027

P1. Dezvoltarea locală plasată sub responsabilitatea comunității

P2. Dezvoltarea locală plasată sub responsabilitatea comunității – zona rurală

P3. Protejarea dreptului la demnitate social

P4. Sprijinirea comunităților rurale fără acces sau cu acces limitat la serviciile sociale

P5. Reducerea disparităților dintre copiii la risc de sărăcie și/sau excluziune socială și ceilalți copii

P6. Servicii de suport pentru persoane vârstnice

P7. Sprijin pentru persoanele cu dizabilități

P8. Servicii sociale și de suport acordate altor grupuri vulnerabile

P9. Ajutorarea persoanelor defavorizate (Sprijin pentru cele mai defavorizate persoane în cadrul obiectivului specific prevăzut la articolul 4 alineatul (1) litera (m) din Regulamentul FSE+ (ESO.4.13))

Total program: 4.119.698.084,00”

Atașăm lista finală a candidaților admiși/respinși:

 

Linii noi automatizate de sortat faianță la Cesarom

0

Lasselsberger Ceramics România, deținătorul brandului Cesarom și unicul producător local de plăci ceramice, pune în funcțiune două linii complet automatizate de sortare faianță, în urma unei investiții de peste 1,5 milioane de euro finalizate în 2021.


Petrișor Grindeanu, director general al Lasselsberger Ceramics România: „Continuăm să investim în liniile de productie, cu noi soluții moderne și inovatoare. Odată cu punerea în funcțiune a celor două linii de sortare faianță, ambele automatizate integral, producem plăci de faianță mai mari, la o calitate superioară, acoperind preferințele în continuă creștere ale clienților noștri pentru aceste modele. Suntem o companie cu tradiție de peste 60 ani, care punem accentul pe dezvoltare, iar acest lucru nu este posibil fără o adaptare permanentă la cerințele și exigențele pieței.”


Lasselsberger Ceramics România subliniază că „noile linii de sortare, 100% funcționale în prezent, au oferit posibilitatea lărgirii gamei de produse prin creșterea portofoliului cu articole de dimensiuni mai mari. De asemenea, linia de sortare complet automatizată aduce productivitate ridicată prin optimizarea procesului de sortare și paletizare și implicit calitate garantată a produselor livrate clienților.


Punerea în funcțiune a celor două linii de sortare faianță are impact direct la nivel de business, prin creșterea gradului de satisfacției al clienților care achiziționează faianța Cesarom, acoperind în același timp obiectivul companiei de a se adapta continuu la nevoile în schimbare ale pieței.


Lasselsberger Ceramics România estimează, pentru anul în curs, afaceri în creștere cu 12% față de 2021 și are un buget de investiții de peste 2 milioane euro, care se îndreaptă atât spre instalarea unei linii de rectificare a plăcilor ceramice, noi game de produse, respectiv deschiderea noului showroom Cesarom din București, poziționat pe Șoseaua Mihai Bravu nr. 12”.


Cesarom, liderul pieţei româneşti de gresie şi faianţă, este recunoscut ca „unul dintre brandurile cu tradiţie din România, având o istorie de 60 de ani. Cesarom se produce in fabrica Sanex SA din Cluj-Napoca, companie care a devenit, începând cu anul 2004, membră a grupului austriac Lasselsberger GmbH, lider in producţia europeană de plăci ceramice (gresie, faianţă şi decoruri ceramice).

În prezent, capacitatea totală de producţie din cadrul fabricii Sanex SA din Cluj-Napoca se ridică la peste 8 milioane de metri pătraţi anual, Sanex SA comercializând o gamă variată de modele de gresie, faianţă şi plăci decor. Toate colecţiile Cesarom pot fi vizualizate pe www.cesarom.ro”.

Invertoare solare produse de Dai-Tech pentru energie regenerabilă

0

 

Compania Dai-Tech SA, deținătoarea brandului românesc nJoy de echipamente şi soluţii IT&C de protecţie a echipamentelor electrice şi electronice, lider pe piaţa autohtonă de UPS (sisteme neîntreruptibile de alimentare cu energie), anunță că „începe producţia primei sale game de invertoare solare de tip on-grid, care facilitează producția de energie regenerabilă până la 15KW şi este destinată consumatorilor rezidenţiali. Noile produse nJoy vor fi 100% digitalizate şi pot fi configurate și monitorizate prin intermediul device-urilor inteligente ce rulează Windows, iOS ori Android. Gama invertoarelor solare nJoy va cuprinde soluții monofazice de până la 8KW și trifazice de până la 15KW, atât de tip on-grid cât şi hibrid.

Dai-Tech va livra noua gamă de produse atât către piaţa autohtonă, cât şi pe cea internațională, în momente cheie ale programelor guvernamentale de tip „Casa Verde” demarate de Administraţiile Fondului pentru Mediu.

În ultimii 5 ani, managementul Dai-Tech a dezvoltat strategic produse ce deservesc industria energetică, folosind tehnologii de ultimă generaţie şi oferind soluții complexe pentru rezerva de energie electrică în medii precum IT&C, industrial, medical, al securității și construcțiilor. Prin noua gamă de produse nJoy, Dai-Tech susține nevoia de stocare a energiei, oferind soluții de stocare de tip PowerWall și Rack Mountable bazate pe tehnologia LiFePO4, folosind celulele de calitate premium manufacturate de către jucătorii de top ai industriei.

Primii beneficiari de volum ai invertoarelor solare nJoy vor fi instalatorii din domeniul panourilor fotovoltaice și soluțiilor conexe”.

Adorian Demeter (foto), fondator şi General Manager al Dai-Tech: „Deși economia globală depinde încă de combustibilii fosili în mare măsură, evoluția spre energie regenerabilă este ireversibilă, iar costul energiei verzi scade exponențial, odată cu implementarea în masă a soluțiilor specifice, care facilitează rentabilitatea investițiilor viitoare. În acest context, Dai-Tech s-a pregătit, etapizat, pentru a reuși să susțină prin soluții proprii piața de energie regenerabilă, iar de anul acesta începe producția de invertoare solare. Suntem încrezători că brandul nJoy va aduce un plus de valoare în sectoare majore precum captarea de energie regenerabilă, digitalizarea consumului energetic și furnizarea rezidenţială de energie eco-friendly. Estimarea noastră este ca în 2 ani, brandul nJoy se va regăsi în top 3 furnizori de invertoare solare în România în ceea ce priveşte volumele vândute.”

Dai-Tech este caracterizată ca „o companie cu sediul în Timişoara, care deţine brandul de echipamente şi soluţii de infrastructură electrică și securitate, nJoy, din 2010. Până în prezent, Dai-Tech a lansat peste 500 de produse nJoy – UPS, baterii, AVR-uri (stabilizatoare de tensiune) și surse de alimentare. Produsele sale se vând în 15 ţări: Armenia, Bulgaria, Cehia, Grecia, Italia, Kosovo, Liban, Macedonia de Nord, Portugalia, România, Rusia, Serbia, Tunisia, Ucraina și Ungaria. Dai-Tech este certificată la standarde internaționale pentru managementul calității prin ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, emise de TUV Austria, iar produsele sale trec cu brio certificările de performanță IEC-62040-3, plasând compania între jucătorii de top pe plan global”.

CEC Bank raportează un profit net de 110,8 milioane de lei în prima jumătate a anului 2022

0
  • CEC Bank continuă să susțină economia: credite noi acordate de 5,5 miliarde lei în primul semestru
  • CEC Bank continuă să-și consolideze poziția pe piață – cu o creștere a activelor de 20% față de perioada similară a anului trecut, la 53,3 miliarde de lei

CEC Bank a înregistrat un profit net estimat, neauditat, de 110,8 milioane de lei în primul semestru din 2022. Banca a continuat să-și consolideze poziția pe piață și a înregistrat o creștere a activelor până la 53,3 miliarde de lei – plus 20% față de perioada similară a anul trecut.

”Pentru economie și sistemul bancar, trimestrul doi a fost unul dintre cele mai provocatoare din ultimul deceniu. Inflația crește la niveluri record – în SUA și Anglia atingând un nou maxim înregistrat în ultimii 40 de ani. La nivel global trendul dobânzilor s-a reversat brusc și de la dobânzi minime istorice anul trecut, acestea sunt acum pe un trend de creștere accelerată. CEC Bank a demonstrat că se poate adapta rapid la noile provocări în contextul presiunilor inflaționiste, coroborate cu o scădere a lichidității de pe piață. Am continuat să finanțăm economia – cu credite noi, în valoare de peste 5,5 miliarde lei acordate în primul semestru și să ne consolidăm poziția pe piață. În același timp, am crescut accelerat dobânzile la depozite, până la niveluri de 7,7% pe an deoarece considerăm că trebuie să avem o abordare corectă în fața deponenților. Deocamdată nu vedem o creștere a creditelor neperformante și nu ne-am confruntat cu un volum semnificativ de cereri de amânare la plată și continuăm să stăm aproape de antreprenori și clienți pentru a-i ajuta să depășească perioadele dificile. Urmărim cu atenție evoluțiile macroeconomice și semnalele din piață și suntem pregătiți să răspundem rapid”, a declarat Bogdan Neacșu, Președinte CEC Bank. 

Veniturile nete din dobânzi si comisioane, au crescut cu 20,5% față de perioada similară a anului trecut, până la 1,2 miliarde de lei, în condițiile în care, ratele bonificate pentru depozite au crescut într-un ritm mai accelerat decât cele pentru credite. De exemplu, în ultimul trimestru, CEC Bank majorat dobânda la sursele atrase de la populație de la 3% la 7% la depozitele pe un an, în timp ce creșterea dobânzilor la credite a fost mult mai redusă: IRCC a crescut de la  1,86% la 2,65%/an.

Creditele în sold, la valoare brută acordate clienților se ridică la 29,3 miliarde de lei, în creștere cu 20% față de perioada similară din 2021.

Depozitele atrase de la clienți au crescut cu 28,3% față de sfârșitul primului semestru al anului trecut, până la 47,5 miliarde de lei.

CEC Bank a continuat să susțină economia, finanțând companiile și segmentul persoanelor fizice, cu:

  • Peste 27 000 de credite noi în primul semestru din 2022, cu o valoare cumulată de  peste 5,5 miliarde de lei
  • 1,5 miliarde de lei – credite de investiții pentru companii
  • peste 21 000 de români, persoane fizice, au beneficiat de finanțări pentru a-și transforma proiectele și dorințele în realitate
  • Valoarea creditelor noi pentru persoane fizice acordate în semestrul I depășește 1,35 miliarde de lei, creditele pentru locuințe având o pondere de peste 64%
  • Numărul de utilizatori de internet și mobile banking a crescut cu peste 50% față de primul semestru din 2021, iar valoarea tranzacțiilor cu 94%

Proiecte în primul semestru din 2022

CEC Bank a continuat programul de modernizare și transformare. Valoarea investițiilor realizate în primele șase luni ale anului se ridică la 35,3 milioane de lei, din care peste 70% vizează investiții în sisteme IT.

În trimestrul doi a fost demarat proiectul de implementare a unui sistem informatic modern pentru activitățile de Trezorerie și management de bilanț, bazat pe soluția oferită de grupul american FIS Global – unul dintre cei mai mari furnizori la nivel global de soluții și tehnologii pentru sistemele bancare și de plăți. 

În linie cu strategia de a dezvolta un model de afaceri omni-channel, CEC Bank a deschis două unități noi cu un design modern – în Cluj Napoca și în Iași – în zone rezidențiale aflate în expansiune.

În zona de digitalizare a serviciilor bancare, a fost extinsă oferta de servicii disponibile online – cu posibilitatea de a contracta credite de nevoi personale și carduri de credit pe un flux rapid, simplificat, direct din aplicațiile de Mobile și Internet Banking și a fost relansată aplicația de mobile banking CEC app, cu un design modern și îmbunătățit.

De asemenea, CEC Bank este partener în programele guvernamentale lansate recent: Start-up Nation și subvenții APIA pe 3 ani.

Poziție financiară solidă

Portofoliul de credite se menține sănătos, iar rata creditelor neperformante a înregistrat un nivel de 4,88% la sfârșitul lunii iunie 2022, în scădere față de nivelul de 5,38% înregistrat în perioada similară a anului trecut. Banca a menținut o abordare prudentă și a înregistrat cheltuieli nete cu provizioane/ajustări aferente creditelor acordate clientelei nebancare (inclusiv cheltuiala cu ajustările pentru creanțe depreciate) în cursul primului semestru din anul 2022 în valoare de 220,4 milioane de lei.

Rata fondurilor proprii totale se situa la un nivel de circa 21,07%, la sfârșitul trimestrului doi. Rata de rentabilitate a capitalurilor (ROE) a fost de 6,61%, în creștere de la 5,97% la sfârșitul primului trimestru. 

Studiu Reveal Marketing Research: Prezentul și viitorul dezvoltării durabile în construcții

Putem afirma cu certitudine că dezvoltarea durabilă este un megatrend și o provocare pentru societatea contemporană, care se confruntă cu amenințarea din ce în ce mai mare a epuizării resurselor Pământului.

În acest context, Reveal Marketing Research a derulat un studiu la nivel național pentru a înțelege ce înseamnă și cât de importantă este pentru români dezvoltarea durabilă în construcții.

Dezvoltarea durabilă – ce este mai exact și de ce avem nevoie de ea?

Conceptul de dezvoltare durabilă cuprinde mai multe dimensiuni ce au la bază ideea că resursele naturale sunt limitate și că rolul omenirii este de a le ocroti, de a le folosi cu grijă pentru a-și satisface nevoile și de a se asigura că ele sunt suficiente și pentru generațiile viitoare. Ceea ce înseamnă că o societate durabilă știe să fie responsabilă, concentrată pe protejarea mediului  și menținerea echilibrului dintre diversele sale (eco)sisteme, în timp ce asigură creșterea și dezvoltarea economică.

  • 66% dintre români au încredere în eficiența materialelor de construcții durabile și ecologice
  • 75% dintre respondenți consideră că sustenabilitatea este la fel de importantă precum confortul în procesul de construcție și folosință a unei locuințe
  • Pentru românii care își doresc o casă mai prietenoasă cu mediul, specialiștii din construcții recomandă utilizarea BCA (33%)

Sustenabilitatea definește calitatea materialelor de zidărie

Rezultatele studiului realizat de Reveal Marketing Research arată că în timpul procesului de informare asupra unei locuințe românii caută activ soluții funcționale, prețul (88%) și calitatea materialelor de zidărie folosite (83%) fiind cele mai importante aspecte evaluate.

Dacă ne referim la atributele materialelor de zidărie folosite, 2 din 3 români declară că ar avea multă și foarte multă încredere să construiască o casă cu cel mai durabil și ecologic material, mai ales cei tineri, cu vârsta între 18 și 24 ani (70%), dar și cei care în prezent locuiesc în locuințe din cărămidă (71%) sau BCA (68%).

Pentru 52% dintre respondenți se observă că este important ca materialele de zidărie să fie prietenoase cu mediul înconjurător. Mai mult decât atât, 40% dintre români declară că au ales un material de construcție cu caracter durabil și eficient energetic, ce ajută la reducerea emisiilor de carbon din atmosferă.

În viziunea românilor, casa ideală este construită
în armonie cu mediul înconjurător

75% dintre respondenți consideră că sustenabilitatea este la fel de importantă precum confortul când vine vorba de procesul de construcție a unei case sau a unui bloc de apartamente, procentul atingând pragul de 81% în cazul specialiștilor din domeniul construcțiilor.

În ceea ce privește viziunea românilor despre locuința ideală, o treime dintre aceștia consideră că aceasta ar trebui să fie prietenoasă cu mediul în procesul de construcție și de folosință (28%), un procent semnificativ mai mare înregistrându-se în cazul tinerilor sub 35 ani (35%) care, în general, manifestă un interes mai ridicat de a proteja mediul înconjurător.

Specialiștii încurajează inițiativele ecologice în construcții

În prezent, peste jumătate dintre specialiștii în domeniu sunt preocupați în mare măsură de problemele ecologice în construcții, spre exemplu de problema emisiilor de carbon (53%) sau de utilizarea unor surse de energie neregenerabile (52%).

Mai mult decât atât, în cazul acestora se remarcă tendința de a recomanda în mai mare măsură materialul BCA pentru românii care își doresc o locuință ușor de construit (62%) și sustenabilă (33%).


Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 17-26.05.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1269 respondenți + 505 respondenti persoane care lucrează în domeniul construcţiilor, iar eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-2,8% la un nivel de încredere de 95%.

 

Distileriile Bran pregătesc o vodcă specială pentru piață americană

0

Distileriile Bran, brand deținut de Societatea Alcorom, singura distilerie din Estul Europei prezentă pe cea mai exclusivistă navă de croazieră din lume, Celebrity Cruise, se pregătește să lanseze un nou produs, o vodcă, în parteneriat cu o rafinărie din Europa, care se va adresa atât pieței din România, cât și celei externe, în principal, celei din SUA.

Daniel Bran, CEO Distileriile Bran, a declarat pentru FoodBiz că piața americană are o importanță deosebită pentru companie, mai ales că prezența aici reprezintă un fel de validare, un punct de lansare către piața altor țări și dă credibilitate în fața partenerilor.Deși pandemia și mai nou războiul din Ucraina și-au pus amprenta asupra activității societății din Mărtinești, județul Satu Mare, managerul recunoaște că există și oportunități, în contextul restricțiilor privind vânzarea vodcii rusești la nivel global. În luna august, va fi lansat un nou produs, adresat pieței americane, în special, unde compania este prezentă deja cu alte șapte.

”Vodca a fost, în principal, gândită pentru piața americană, dar și pentru alte piețe internaționale. Am văzut o oportunitate prin care noi ca și brand, venim dintr-o regiune foarte cunoscută, Transilvania, putem avea un impact mare, ținând cont de restricțiile privind vodca din Rusia”, a declarat Daniel Bran.Un moment important în viața companiei constituie colaborarea cu o rafinărie din Europa, alături de care va fi produsă noua vodcă.

”Vodca pe care urmează să o lansăm este în parteneriat cu o rafinărie din Europa, dezvoltată după rețeta familiei noastre, procedeu la care vom fi și noi prezenți, dar la care se mai adaugă încă două – trei procedee din momentul în care intră la noi în distilerie, care vor pune amprenta noastră. Sperăm să lansăm produsul în luna august anul acesta și ne vom adresa atât pieței de retail, cât și HoReCa”, afirmă Daniel Bran.

În prezent, 60% din produsele companiei se regăsesc în retail, iar 40% în HoReCa. Daniel Bran crede în potențialul pieței interne, dar recunoaște că este nevoie de acțiuni de marketing pentru educarea consumatorului. O dovadă a optimismului său este și faptul că a fost majorată capacitatea de producție cu 30% în ultimii ani.

”Pentru piața națională, potențialul este enorm. Și aici intervine puterea brand-ului care face acțiuni de promovare și care aduce la cunoștință produsul autohton. Același lucru trebuie făcut și afară. Acțiuni de marketing, acțiuni de promovare că altfel americanul nu va consuma pălincă.”

Brandul Distileriile Bran este deținut de societatea Alcorom, fondată în 1993 de către Ioan Bran, tatăl. Cel care a dat naștere brandului Distileriile Bran, recunoscut încă din 1969, este Gheorghe Bran, bunicul actualului CEO, Daniel Bran. Distileriile Bran au în portofoliu o gamă largă de băuturi alcoolice românești precum pălincă, țuică și rachiu atât pentru restaurante și hoteluri, cât și pentru minibar, crame și magazine de suveniruri și artizanat. Fructele sunt cumpărate din toate regiunile României și din Republica Moldova. Produsul cel mai bine vândut este pălinca de prune.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

Transilvania Investments, 13 milioane euro profit în semestrul I 2022

0

Fondul de investiții Transilvania Investments a înregistrat la 30 iunie a.c. un profit net de 68,77 milioane lei, reprezentând o creștere de 18,02% față de primele șase luni ale anului trecut (profit de 58,27 milioane lei).

Radu Roșca, președinte Transilvania Investments: „Ne concentrăm pe proiecte pe termen mediu și lung, este important să aducem un plus de viziune și direcție investițională în companiile în care suntem deja acționari. Schimbările încep de la investiții în dimensiunea și calitatea resursei umane cu care gestionăm tot acest efort, până la investiții financiare care, chiar dacă au nevoie de timp să aducă rezultate, știm că vor aduce o plus valoare importantă pentru investitorii noștri.”

Transilvania Investments anunță că „veniturile nete din exploatare se ridicau, la finalul primului semestru al anului curent, la 80,94 milioane lei, în creștere cu 9,72% față de perioada ianuarie-iunie 2021, în timp ce cheltuielile operaționale au scăzut cu 0,25 milioane lei, însumând 13,94 milioane.

Activul net a înregistrat, la sfârșitul lunii iunie 2022, valoarea de 1.355,85 milioane lei (0,63 lei/acțiune), în creștere cu 2,77% comparativ cu primul semestrul al anului trecut, respectiv în scădere cu 1,76% față de valoarea înregistrată la data de 31 decembrie 2021. Activele totale ale Transilvania Investments, la data de 30 iunie 2022, înregistrează valoarea de 1.433,15 milioane lei.

Dintre proiectele demarate, în ultimele luni, se află investiția de peste 8 milioane de euro în reabilitarea complexului Venus din stațiunea 1 Mai, deținut de Turism Felix, la care Transilvania Investments este acționar principal, şi transformarea acestuia ȋntr-un aquapark modern. La Sibiu, Transilvania Investments a demarat procesul de reintegrare în circuitul social și economic a fostei platforme industriale Independența Sibiu, proiect aflat, în prezent, în fază de consultări comunitare.

Pentru derularea acestor proiecte și identificarea de noi oportunități de investiții în cadrul companiilor din portofoliu, Transilvania Investments a creat propriul departament de Business Development, procesul de recrutare pentru acesta fiind în continuare deschis. Această structură nouă din cadrul companiei se va ocupa și de identificarea de programe noi de finanțare pentru proiecte”.

Transilvania Investments este cunoscut ca „unul dintre cele mai mari fonduri de investiții din România, listat pe Bursa de Valori București, sub simbolul TRANSI. Misiunea fondului este de a maximiza randamentele investitorilor, prin administrarea unui portofoliu complex de active ce include companii din sectoarele financiar, turism, real estate, energie și IT”.

Rompetrol Rafinare – profit de 58,3 milioane de dolari în semestrul I al anului

0

 

Indicatori consolidați*   T2 2022 T2 2021 S1 2022 S1 2021
Cifra de afaceri brută USD 1.802.422.782 1.278.973.648 2.972.087.612 2.285.238.133
EBITDA USD 261.084.856 39.368.684 174.391.857 68.823.277
Rezultat net USD 191.192.660 (8.091.367) 58.389.986 (22.824.507)

*Notă: Situațiile financiare consolidate ale Rompetrol Rafinare includ rezultatele Rompetrol Rafinare S.A. și cele ale subsidiarelor Rompetrol Quality Control S.R.L., Rom Oil S.A., Rompetrol Downstream S.R.L., Rompetrol Logistics S.R.L. Rompetrol Gas S.R.L și Rompetrol Petrochemicals S.R.L.

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International, a înregistrat, în primul semestru din acest an, indicatori financiari în creștere, pe fondul evoluțiilor cotațiilor internaționale la materiile prime (țiței, componente bio, etc.) și produse petroliere, dar și a marjelor de rafinare.

„În prima jumătate a anului, compania noastră a avut un rol important în stabilitatea aprovizionării cu carburanți a clienților din România și regiune, în ciuda influențelor generate de situația din regiunea Mării Negre. Continuarea programului de investiții, finalizarea lucrărilor programate de revizie în termenul estimat, alinierea rapidă a producției la cererea de produse petroliere, concentrarea pe continua îmbunătățire a fluxurilor operaționale și a costurilor de producție au susținut atingerea acestor rezultate pozitive, în condiții de maximă siguranță, performanță și protecție a mediului”, a declarat Felix Crudu-Tesloveanu, Directorul General al Rompetrol Rafinare.

Astfel, în perioada ianuarie – iunie 2022, compania a înregistrat o cifră de afaceri brută de aproape 3 miliarde de dolari, un profit operațional (EBITDA) de circa 174 de milioane de dolari și un rezultat net pozitiv de 58,3 milioane de dolari.

Rezultatele financiare au fost influențate semnificativ de volatilitatea din piață, dar și de o cerere locală și regională de produse petroliere în creștere (agricultură și transporturi), factori care au determinat niveluri record ale marjelor de rafinare. Marja europeană de rafinare a crescut cu 302,2 USD/MT în trimestrul II 2022, comparativ cu trimestrul II 2021 și s-a situat la un nivel mediu de 303,9 USD/MT. Semestrial, creșterea a fost ponderată de nivelurile mai scăzute din primul trimestru al anului, astfel că marja europeană a fost la un nivel mediu de 188,9 USD/MT.

Rompetrol Rafinare a fost, și în prima parte a anului, un contribuabil important la bugetul de stat al României, cu un aport de 347 de milioane de dolari în al doilea trimestru al anului și peste 696 de milioane de dolari în primul semestru din 2022.

Acționarii semnificativi ai Rompetrol Rafinare SA sunt KMG International (54,63% – direct și indirect) și Statul Român prin Ministerul Energiei (44,7%).

Segmentul de rafinare*

    T2 2022 T2 2021 S1 2022 S1 2021
Cifra de afaceri brută USD 1.582.858.251 1.049.547.992 2.562.212.191 1.888.567.388
EBITDA USD 266.641.301 5.351.375 199.920.339 12.262.540
Rezultat net USD 218.604.096 (29.742.365) 118.254.258 (42.320.106)
Operațional          
Materii prime procesate – Petromidia Kt 1.331 1.462 2.310 2.726
Materii prime procesate – Vega Kt 94 119 163 188
Producție benzină Kt 344 360 605 701
Producție diesel & jet Kt 693 750 1.197 1.378
Vânzări carburanți- intern Kt 613 671 1.079 1.222
Vânzări carburanți- export Kt 352 375 592 742

*Activitatea de rafinare cuprinde rezultatele societății Rompetrol Rafinare referitoare la rafinăriile Petromidia și Vega. Rompetrol Rafinare calculează marja brută de rafinare după cum urmează –  (Vânzări de produse petroliere – Costul materiei prime)/Volumul vânzărilor. Marja netă de rafinare este profitul operațional (EBITDA) împărțit la volumul vânzărilor.

Cifra de afaceri brută a segmentului de rafinare a depășit 1,5 miliarde de dolari în T2 2022 și 2,5 miliarde USD în S1 2022, în creștere cu perioadele similare de anul trecut. Totodată, rezultatul net al segmentului a fost unul pozitiv, de aproximativ 118 milioane de dolari.

În primul semestru al anului în curs, în rafinăria Petromidia Năvodari au fost procesate 2,31 milioane de tone, în scădere cu 15% față de perioada similară a anului trecut, în care au fost procesate 2,73 milioane de tone. Volumele au fost influențate de oprirea tehnologică din Petromidia în perioada martie – aprilie, dar care a fost urmată de o revenire stabilă la parametri optimi de funcționare.

În această perioadă, obligațiile contractuale pentru livrările de produse petroliere au fost asigurate din stocurile proprii sau cu sprijinul diviziei de trading a Grupului – KMG Trading.

În al doilea trimestru al anului, rafinăria Petromidia a avut un grad de utilizare ridicat, care a susținut funcționarea instalațiilor la capacități optime. La nivel semestrial, revizia programată a celei mai mari rafinării din țară a condus la scăderea gradului de utilizare a capacității de procesare a Petromidiei la aproximativ 75%. 

În primele 6 luni ale anului, unitatea din Năvodari a reușit să obțină rezultate operaționale bune la randamentul produselor albe – 85,86%wt. Rafinăria Petromidia, care reprezintă aproximativ 40% din capacitatea de rafinare din România, a obținut, în ianuarie – iunie 2022, peste 600 de mii de tone de benzine și circa 1,2 milioane de tone de combustibil diesel și jet. 

Rafinăria Vega Ploiești, singurul producător intern de bitum și hexan, a procesat peste 163 de mii de tone de materii prime, în primul semestru al anului. Unitatea din Ploiești a înregistrat rezultate bune în ceea ce privește consumul energetic (2,53 GJ/t) și disponibilitatea mecanică (98,72%).

Compania și-a orientat livrările de produse petroliere pentru asigurarea și acoperirea cererii din plan intern. Din totalul produselor obținute (carburanți și alte produse petroliere), 65% a fost destinat pieței domestice, în ușoară creștere față de perioada ianuarie – iunie 2021.

Restul totalului de produse petroliere a fost exportat pe piețele regionale, preponderent către subsidiarele Grupului KMG International. Rompetrol este cel mai important furnizor de produse petroliere din Republica Moldova și Georgia, dar și una dintre cele mai mari companii de profil din Bulgaria.

În prima jumătate a anului, Rompetrol Rafinare a realizat exporturi în valoare de 776 de milioane de dolari, iar cantitățile totale au scăzut, de la aproape un milion de tone de produse petroliere în S1 2021, la 743 de mii de tone în S1 2022.

Segmentul de petrochimie*

    T2 2022 T2 2021 S1 2022 S1 2021
Cifra de afaceri brută USD 49.447.925 68.273.673 119.742.027 115.092.277
EBITDA USD (10.628.368) 11.410.878 (18.203.525) 14.308.490
Profit net / (pierdere) USD (17.275.120) 8.600.809 (28.597.799) 4.411.050
Operațional          
Propilenă procesată kt 32 35 59 72
Etilenă procesată kt 13 19 24 24
Total vânzări kt 28 37 68 71

*Segmentul de petrochimie cuprinde activitatea de petrochimie din societatea Rompetrol Rafinare și activitatea societății Rompetrol Petrochemicals SRL.

În S1 2022, în segmentul de petrochimie al companiei au fost procesate 59 de mii de tone de propilenă. Producția totală de polimeri a fost de 63 de mii de tone, nivel în ușoară scădere față de anul trecut, iar volumul vânzărilor s-a situat la un total de 68 de mii de tone. 

Rezultatele diviziei petrochimice au fost impactate de condițiile de piață nefavorabile pentru produsele segmentului. Cifra de afaceri brută a fost la un nivel apropiat aceleiași perioade din 2021 – 119,7 milioane de dolari, iar profitul operațional (EBITDA) și rezultatul net au înregistrat valori negative, de 18,2 milioane de dolari, respectiv 28,6 milioane de dolari.

Complexul petrochimic este unicul producător de polipropilene și polietilene din România, iar principalul obiectiv strategic este menținerea avantajului competitiv, odată ce piața de profil se va stabiliza.

Segmentul de distribuție*

    T2 2022 T2 2021 S1 2022 S1 2021
Cifra de afaceri brută USD 1.027.163.609 837.785.125 1.799.767.553 1.514.315.946
EBITDA USD 26.042.816 22.219.910 21.498.675 42.300.471
Profit net / (pierdere) USD 11.187.169 12.745.681 (1.934.909) 15.360.746
Operațional          
Carburanți vânduți retail Kt 224 229 438 424
Carburanți vânduți en-gros Kt 258 335 462 611
Cantități GPL vândute Kt 84 96 160 185

*Segmentul de distribuție cuprinde rezultatele subsidiarelor Rompetrol Downstream, Rom Oil, Rompetrol Quality Control, Rompetrol Logistics și Rompetrol Gas.

Cifra de afaceri brută consolidată pentru segmentul de distribuție a înregistrat 1,8 miliarde de dolari în prima jumătate a anului. Profitul operațional (EBITDA) a consemnat o valoare de 21 de milioane de dolari în S1 2022, în timp ce rezultatul net a fost unul negativ, de circa 1,9 milioane de dolari. 

Cantitățile totale de carburanți comercializați de Rompetrol Downstream în perioada ianuarie – iunie au fost de 1,06 milioane tone, în scădere cu circa 13% față de volumul consemnat în perioada similară din 2021.

Vânzările en-gros de carburanți au scăzut față de perioada similară a anului trecut, dar pe segmentul de retail compania a reușit să comercializeze volume mai mari cu 3% față de aceeași perioadă din anul 2021. 

La sfârșitul lunii iunie 2022, segmentul de distribuție al Rompetrol Downstream cuprindea 1.222 de puncte de comercializare, incluzând rețeaua de stații proprii, stații partener și stații mobile (expres, baze interne de 9 și 20 metri cubi), în creștere cu 154 de unități față de numărul consemnat la finele lui iunie 2021.