Locuri de muncă vacante

0

Agenţii economici din județul Ilfov dețin 1548 de locuri de muncă vacante, conform datelor rezultate din propriile declarații, înregistrate în evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov. Oferta de locuri de muncă include 101 locuri – pentru studii superioare, 517 – pentru studii medii, 

156 – pentru muncitori calificaţi, 774 – pentru muncitori necalificaţi.

Profesiile, meseriile, ocupaţiile în care agenţii economici din judeţul Ilfov oferă locuri de muncă sunt: director vânzări, manager, şef atelier, şef schimb, manager siseteme de transport, manager de zonă, fizician, cercetător în fizică, asistent de cercetare în fizică, inginer de cercetare în instalaţii, inginer mecanic, inginer chimist, inginer aviaţie, consilier tehnic, inginer sisteme de securitate, analist credite, responsabil procese, asistent comercial, specialist marketing, consilier juridic, copilot, asistent medical generalist, contabil, agent vănzări, asistent manager, funcționar administrativ, operator introducere, validare şi prelucrare date, recepţionist, gestionar depozit, agent transporturi, bucătar, îngrijitor vilă, vânzător, cameristă hotel, casier, agent de securitate, agent de securitate intervenţie, sudor, electrician auto, mecanic auto, tâmplar universal, şofer de autoturisme şi camionete, conducător auto transport rutier de mărfuri, stivuitorist, femeie de serviciu, spălător vehicule, ambalator manual, curier, casier încasator, portar, paznic, ajutor bucătar etc.

Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei şi informaţiile suplimentare despre fiecare loc de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105, pe site-ul ANOFM  https://www.anofm.ro/ sau la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.

Primul consiliu de administrație al MAM Bricolaj

0

Lanțul românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă MAM Bricolaj, prezent pe piața AeRo a Bursei de valori București, anunță trecerea de la conducerea prin administrator unic la consiliu de administrație format din trei membri. Hotărârea în acest sens a fost votată în cadrul adunării generale ordinare a acționarilor (AGOA). Cristian Găvan (foto), fondatorul și acționarul majoritar al companiei, a fost ales președinte al primului Consiliu de Administrație al MAM Bricolaj.

Cristian Găvan: „Am propus această structură de conducere pentru a forma o echipă managerială și mai performantă, cu potențial pentru valorificarea oportunităților și pentru a răspunde provocărilor ce stau în fața noastră, în acest context economic global. Noua echipă de conducere va permite MAM Bricolaj să mențină ritmul accelerat vizat pentru extinderea business-ului și să fie compania de succes care a câștigat încrederea celor care au decis să investească în acțiunile societății. Sunt onorat de votul acordat din partea acționarilor, care nu doar că reflectă încrederea lor, dar mă și responsabilizează.”

Ceilalți doi profesioniști aleși pentru a conduce compania listată de peste un an pe piața AeRo și aflată în plină dezvoltare sunt nume cunoscute din mediul de afaceri, cu experiență relevantă în managementul unor societăți de top în piețele pe care activează: Mihaela Humelnicu – cu experiență semnificativă la nivel local si internațional în domeniul financiar si de strategie de afaceri, este absolventă a programului Global MBA al IE Business School din Madrid, expert contabil cu acreditare CIMA si AICPA și a fost director financiar și administrativ în cadrul companiilor Bunge, Biofarm, Avon și Praktiker România. Între 2009 și 2012 a ocupat funcția de director financiar pentru Europa Centrală și de Est al companiei Avon Cosmetics, lucrând la regionala din Varșovia. Din 2016 este partener in cadrul companiei Ross Consultants  care activează în domeniul consultantei de business și de management; Romeo Iacob – cofondator și consultant în board-ul companiei Smart ID, specializată în furnizarea de soluții proprii de automatizare personalizate și complete ce se adresează companiilor din comerț, logistică și producție, cu scopul optimizării costurilor și creșterii productivității. Printre clienții Smart ID se numără multinaționale de top, precum Carrefour, Leroy Merlin, DHL sau lideri locali, precum eMAG, Sameday, Cargus.

MAM Bricolaj anunță că „a încheiat anul financiar 2021 cu un profit net în valoare de 1,8 milioane de lei și o cifră de afaceri de 53,116 milioane de lei în creștere cu 34,4% față de 2020, confirmând strategia de dezvoltare a companiei. Veniturile obținute din exploatare au ajuns, anul trecut, la 53,656 milioane lei, comparativ cu cele 40,067 milioane lei raportate în 2020. 

Numărul tranzacțiilor a urcat în 2021 la 306.726, cu 20,2% peste nivelul din anul precedent, iar numărul clienților companiei a înregistrat o creștere cu 20%, față de 2020, cu o contribuție însemnată a segmentului de vânzări către clienții din zona publicului larg, unde avansul a fost de 34%, în 2021. Valoarea medie a coșului unui client MAM Bricolaj s-a apreciat cu 12,5%.

În aceeași ședință a AGOA, a fost aprobată distribuirea sub formă de dividende a sumei de 1.900.000 de lei din profitul nerepartizat al anilor 2018-2019, cu fixarea unei valori de 0,2246 pentru un dividend brut/acțiune, ceea ce reprezintă un randament peste media instrumentelor financiare de economisire.

De asemenea, acționarii au aprobat repartizarea sumei de 1.801.355 lei, reprezentând profitul net statutar al societății realizat în anul 2021, astfel: 92.917 lei pentru rezerva legală; 1.708.438 lei ca profit nerepartizat cu scopul de a fi reinvestit în dezvoltarea MAM Bricolaj.

Obiectivele de dezvoltare a rețelei MAM Bricolaj sunt extinderea la 12 magazine, în București și marile orașe, și o o cifră minimă de afaceri de 70 de milioane de euro, în 2026.

Compania are o situație foarte bună a lichidităților, un nivel de îndatorare scăzut și deține toate resursele interne necesare pentru a susține o creștere organică și sustenabilă a rețelei sale de magazine”.

MAM Bricolaj accentuează că, „după ce a acumulat o experiență de 26 de ani în producția de mobilă, Cristian Găvan a venit, în 2011, cu un concept nou de magazin, situat la granița dintre bricolaj și fabricarea de mobilă, permițând publicului larg să participe la construcția propriei mobile, într-un mod similar procurării mobilei la comandă, dar la un preț mult mai avantajos. Astfel, cu ajutorul unui consultant MAM Bricolaj, clienții au posibilitatea de a-și proiecta mobila pe are și-o doresc și de a participa efectiv la asamblarea ei, având la dispoziție în magazine o gamă largă de materiale, accesorii și culori.

Primul magazin MAM Bricolaj din București, cu o suprafața de 800 mp, a fost deschis în aprilie 2011, pe Blv. Burebista. Unitatea a fost mutată în 2019 pe Șos. Morarilor, iar suprafața a fost mărită la 1.100 mp. Al doilea magazin MAM Bricolaj, cu o suprafață de 1.500 mp, a fost inaugurat, în 2014, în Str. Luică, iar cel de-al treilea a fost deschis în martie 2021, în Prelungirea Ghencea, pe o suprafață totală de 1.500 mp. Din 2014, MAM Bricolaj are și magazin online. 

În 2014, Cristian Găvan a inițiat și Școala de mobilă, un proiect de formare profesională pentru specialiști în domeniul mobilei. Proiectul este unul de referință pentru industria de profil, formând până în prezent peste 500 de specialiști în fabricarea și asamblarea mobilei”.

Comisia Europeană propune revizuirea unor directive pentru atragerea de competențe și de talente în UE

0

Ca parte a abordării cuprinzătoare în ceea ce privește migrația prevăzută în Pactul privind migrația și azilulPactul pprivind migrația și azilul , Comisia Europeană propune inițiative juridice, operaționale și de politic care vor aduce beneficii economiei UE, vor consolida cooperarea cu țările terțe și vor îmbunătăți gestionarea globală a migrației pe termen lung. Setul de propuneri include, de asemenea, acțiuni specifice care să faciliteze accesul pe piața forței de muncă a UE al persoanelor care fug din Ucraina ca urmare a invadării țării de către Rusia.

Vicepreședintele pentru promovarea modului nostru de viață european, Margaritis Schinas, a declarat: „Deși statele membre sunt ocupate cu gestionarea sosirii a peste 5 milioane de persoane din Ucraina, aceasta nu exclude necesitatea de a pune bazele unei abordări durabile și comune în ceea ce privește migrația forței de muncă pentru a răspunde nevoilor UE în materie de competențe pe termen lung. Prin inițiativele de astăzi recunoaștem că migrația legală are un impact pozitiv din toate punctele de vedere: aceasta oferă persoanelor care doresc să migreze o oportunitate de a-și îmbunătăți situația, asigurând în același timp existența mai multor lucrători calificați în țările-gazdă, ceea ce, în definitiv, va stimula economia pentru toți.

Comisara pentru afaceri interne, Ylva Johansson, a declarat: „În fiecare an, în UE intră în mod legal 2-3 milioane de resortisanți din țări terțe, spre deosebire de 125 000-200 000 de intrări neregulamentare. Migrația legală este esențială pentru redresarea economică, pentru tranziția digitală și verde și pentru crearea unor canale sigure către Europa, reducând în același timp migrația neregulamentară. Prin pachetul de astăzi, simplificăm procesul de solicitare a dreptului de a locui și lucra în UE și îmbunătățim drepturile rezidenților și ale membrilor familiilor acestora. Am convingerea că punem în aplicare un demers solid pentru a atrage noi talente în UE acum și în viitor.

Un cadru legislativ consolidat

Pentru a oferi un cadru mai eficace pentru căile legale de intrare în UE, Comisia propune revizuirea Directivei privind permisul unic și a Directivei privind rezidenții pe termen lung.

  • O procedură simplificată pentru permisul unic, atât în vederea șederii, cât și a ocupării unui loc de muncă, va accelera și simplifica procesul pentru solicitanți și angajatori. Solicitanții vor putea să depună cereri atât din țări terțe, cât și din state membre ale UE și vor fi consolidate, de asemenea, garanțiile privind egalitatea de tratament și protecția împotriva exploatării prin muncă.
  • Revizuirea Directivei privind rezidenții pe termen lung va facilita obținerea statutului de rezident pe termen lung în UE prin simplificarea condițiilor de admitere, de exemplu prin permiterea cumulării perioadelor de ședere în diferite state membre. În plus, revizuirea va consolida drepturile rezidenților pe termen lung și ale membrilor familiilor acestora și va aduce îmbunătățiri inclusiv în ceea ce privește reîntregirea familiei și facilitarea mobilității în interiorul UE.

O mai bună corelare a competențelor cu nevoile pieței forței de muncă

Comisia propune intensificarea cooperării operaționale la nivelul UE între statele membre, precum și cu țările partenere. Se înregistrează deja progrese în ceea ce privește o serie de inițiative-cheie care vizează corelarea nevoilor pieței forței de muncă cu nevoile în materie de competențe ale statelor membre și țărilor partenere. După lansarea  în iunie 2021 a parteneriatelor pentru atragerea de talente, Comisia propune acum o serie de etape pentru operaționalizarea parteneriatelor, cu scopul de a aproba până la sfârșitul anului 2022 primele parteneriate pentru atragerea de talente.

Comisia propune crearea primei platforme la nivelul UE și a primului instrument de corelare, o rezervă de talente la nivelul UE, astfel încât UE să devină mai atractivă pentru resortisanții țărilor terțe care caută oportunități și angajatorii să poată să găsească persoanele talentate de care au nevoie. Pentru a răspunde nevoii urgente de a facilita accesul pe piața forței de muncă al persoanelor nou-sosite din Ucraina, Comisia propune o inițiativă-pilot care ar trebui să fie operațională până în vara anului 2022.

O politică orientată spre viitor în materie de migrație legală

În fine, Comisia analizează noi posibilități de migrație legală în UE pe termen mediu și lung. Comisia consideră că este benefic să se pună accentul pe politici orientate spre viitor axate pe trei domenii de acțiune: îngrijire, tineret și inovare. Scopul va fi:

  • atragerea de competențe și talente în sectoarele în care există deficite și nevoi de forță de muncă, de exemplu în sectorul îngrijirii pe termen lung;
  • crearea de oportunități pentru tineri pentru a explora noi țări, pentru a beneficia de locuri de muncă și de călătorii și
  • promovarea antreprenoriatului în domeniul inovării în cadrul UE și realizarea de investiții în suveranitatea tehnologică europeană.


Deși statele membre decid singure cu privire la volumul de migranți legali pe care doresc să îi admită, UE le poate sprijini cu instrumente practice și operaționale. În ultimele două decenii, UE a elaborat un cadru juridic care armonizează în mare măsură condițiile de intrare și de ședere ale statelor membre pentru resortisanții țărilor terțe. O evaluare din 2019 a acestui cadru juridic a evidențiat necesitatea unor acțiuni care să intensifice impactul cadrului UE privind migrația legală asupra provocărilor demografice și legate de migrație ale UE. În urma unei ample consultări publice și a două rezoluții ale Parlamentului European din 2021, Comisiei i s-a solicitat să prezinte un set de propuneri care să faciliteze migrația legală în UE, cu scopul de a reduce birocrația, de a consolida armonizarea, de a promova drepturile fundamentale și egalitatea de tratament și de a preveni exploatarea prin muncă.

Cu un pas mai aproape de independența energetică: MOL începe să producă hidrogen verde

0

Grupul MOL a încheiat un parteneriat cu  Plug Power Inc., unul dintre principalii furnizori globali de soluții pe bază de  hidrogen pentru economia verde, pentru a construi una dintre cele mai mari fabrici de hidrogen verde din Europa, la Rafinăria Dunărea, deținută de Grupul MOL în Ungaria, la Százhalombatta. Hidrogenul verde va contribui la reducerea amprentei de carbon generată de operațiunile de la Rafinăria Dunărea, facilitând tranziția către dezvoltarea unor soluții de mobilitate fără emisii pe termen lung. 

Folosind o instalație de electroliză Power Plug de 10 MW, fabrica MOL în valoare de 22 de milioane de euro va putea produce aproximativ 1.600 de tone de hidrogen verde, curat, neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon și, în consecință, anual, va fi evitată eliberarea în atmosferă a peste 25.000 de tone de dioxid de carbon, generate prin procesul de producție pe bază de gaz. Având în vedere că acest proces generează o șesime din emisiile de dioxid de carbon de la nivelul Grupului MOL, această investiție contribuie la atingerea obiectivului companiei, acela de a deveni neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon, facilitând și creșterea independenței energetice în regiune. 

De îndată ce fabrica va deveni operațională în 2023, MOL va folosi hidrogenul verde de la Rafinăria Dunărea în cadrul propriului proces de producție a carburanților. Hidrogenul verde va fi încorporat în moleculele carburanților MOL, diminuând cantitatea de emisii de carbon generate atât de tehnologia de prelucrare folosită, cât și de produsul finit. 

„Suntem convinși că hidrogenul nu este doar una dintre cele mai importante surse de energie pe care o folosim deja în plin proces de tranziție energetică, ci este un element esențial al noului sistem energetic fără emisii de dioxid de carbon. Această tehnologie nouă ne permite să începem să producem hidrogen verde la Százhalombatta, iar MOL poate deveni astfel unul dintre cei mai importanți actori ai unui sector economic sustenabil energetic la nivel regional,” spune Gabriel Szabó, Vicepreședinte Executiv Downstream al Grupului MOL.

„Hidrogenul verde poate fi răspunsul pentru două dintre provocările cruciale ale omenirii: schimbările climatice și independența energetică,” a declarat Andy Marsh, CEO al Plug. „Oportunitățile pe care le avem la dispoziție, pentru a răspunde acestei tendințe globale de a integra hidrogenul verde în industriile tradiționale la nivel global, par nelimitate. Suntem onorați să punem la dispoziția Grupului MOL tehnologia de ultimă generație pe bază de electroliză pe care am dezvoltat-o și avem încredere că, folosită în procesele de la Rafinăria Dunărea, va permite Grupului MOL să înregistreze progrese semnificative din punctul de vedere al diminuării amprentei de carbon și al creșterii independenței energetice regionale.”

Producția hidrogenului verde nu generează deloc gaze cu efect de seră: echipamentul Plug Power folosește energia electrică dintr-o sursă regenerabilă pentru a descompune apa în oxigen și hidrogen, printr-un proces numit electroliză. Acest proces nu generează niciun produs secundar care ar putea avea efecte negative asupra mediului și, în plus, pentru a produce o tonă de hidrogen, echipamentul are capacitate să elibereze 8-9 tone de oxigen pur, contribuind și la economisirea a aproximativ 10.000 de tone de gaze naturale care ar fi fost necesare pentru acest proces. Electrolizoarele Plug, cu aproape 50 de ani de experiență operațională în aplicații care necesită o fiabilitate ridicată, sunt generatoare de hidrogen modulare, scalabile, optimizate pentru producția de hidrogen curat.

Plug este compania care a dezvoltat primul și cel mai complex ecosistem de producție a hidrogenului, Green Hydrogen Ecosystem, dezvoltând soluții care să ajute companiile în procesul de tranziție către energia verde, pentru ca acestea să își îmbunătățească procesele operaționale și să devină mai eficiente și sustenabile. Rețeaua independentă de producție a hidrogenului verde a companiei Plug are ca obiectiv generarea a 70 de tone pe zi până la finalul anului 2022 și menținerea planurilor de producție la 500 de tone de hidrogen verde pe zi până în 2025 în America de Nord și o producție de 1.000 de tone pe zi, la nivel global, până în 2028. 

Producția de hidrogen verde face parte din strategia actualizată SHAPE TOMORROW a Grupului MOL, care se concentrează pe sustenabilitate și este armonizată cu Pactul Verde European. În contextul acesteia, compania a prevăzut o investiție totală de un miliard de euro pentru dezvoltarea tehnologiilor care să ajute la diminuarea sau neutralizarea emisiilor de carbon până în 2025. Tot ca parte a acestei strategii, până în 2030, MOL va reduce cu 30% amprenta de carbon asociată operațiunilor sale și va direcționa 50% din totalul investițiilor către proiecte sustenabile. Mai mult, MOL și-a propus ca până în 2050, operațiunile sale să devină complet neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon.

AVBS Credit: Peste 40% din creditele ipotecare acordate de bănci vor fi intermediate de brokerii de credite, până la finalul anului

0

Conform datelor furnizate de unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa de credite bancare, AVBS Credit estimează că, până la finalul anului 2022, mai mult de 40% din creditele ipotecare acordate de bănci clienților pentru achiziționarea de imobile vor fi intermediate de brokerii de credite din România.

Trendul de achiziţii de imobile prin împrumuturi ipotecare intermediate de brokerii de credite este unul în creştere și în acest an. În primul trimestru al anului 2022, AVBS Credit a intermediat un volum total de credite ipotecare cu 30% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ca şi anul anterior, principala preocupare a românilor care contractează un credit bancar prin brokerii de credite este nevoia de a se muta într-o locuinţă mai spaţioasă și mai confortabilă. 

„În general, primăvara este un sezon în care apetenţa românilor pentru accesarea de produse de finanţare este una în creştere, mai ales în acest context optim, oferit pe de o parte de ridicarea restricţiilor, dar şi de posibilitatea refinanţării Creditelor Prima Casă / Noua Casă, ale căror rate lunare sunt influențate de creșterile ROBOR sau IRCC, în credite ipotecare standard cu dobânda fixă pe 5, 7, 8, 10, 15 sau chiar 30 de ani. Soluţiile de creditare cele mai potrivite pentru clienți sunt explicate şi intermediate cu succes de către cei peste 50 de brokeri de credite francizaţi ai AVBS Credit din Bucureşti şi din tară”, explică Valentin Anghel, CEO & Founder AVBS Credit.

În România, cele mai căutate imobile care vor fi cumpărate prin credite ipotecare intermediate de brokerii de credite sunt localizate în oraşe precum: București, Iași, Constanța, Cluj, Pitești, Ploiești, Timișoara, Craiova, Drobeta Turnu-Severin și altele. 

Clienții AVBS vor să achiziționeze prin credite ipotecare, de regulă, case și apartamente de peste 80-100 mp, suprafață locuibilă.

Valoarea medie a unui credit ipotecar intermediat de brokerul AVBS Credit ajunge la 76.000 euro, valoarea medie a ipotecarului contractat în 2022 a crescut cu 15% față de 2021, iar cel mai mare credit ipotecar intermediat în primul trimestru al acestui an se situează la valoarea de 220.000 euro.

Majoritatea românilor care contractează credite ipotecare intermediate de brokerii de credite AVBS au, de regulă, vârste cuprinse între 24 şi 40 ani şi au un venit mediu net de 5.000 RON lunar.

Cifră de afaceri în creștere accelerată cu 58% la TeraPlast în T1 2022

0

Grupul TeraPlast raportează o creștere robustă a cifrei de afaceri în trimestrul 1, în linie cu evoluțiile recente. Marjele operaționale, deși în scădere față de aceeași perioadă a anului trecut, sunt într-o îmbunătățire semnificativă față de ultimul trimestru încheiat (T4/2021). Acest lucru dovedește reziliența operațiunilor grupului având în vedere schimbarea radicală a contextului economic în T1/2022 față de anul precedent. Evoluția lunară arată o accelerare a marjelor operaționale în martie față de ianuarie și februarie cu o perspectivă bună pentru trimestrele viitoare. 

Cifra de afaceri a crescut în primele trei luni ale anului cu 58%, la 170,5 milioane de lei, inclusiv ca urmare a demarării producției în noi unități în urma investițiilor realizate. Rezultatele bune obținute reconfirmă așteptările Grupului cu privire la realizarea bugetului ambițios aprobat pentru întreg anul 2022, ținând cont de faptul că prognoza trimestrială a fost construită pe o altă sezonalitate decât în anii precedenți, luând în calcul și începerea producției în noua unitate de țevi de apă și gaz în trimestrul al doilea.  

Profitul net a fost de 6,8 milioane de lei, în regresie față de trimestrul 1 al anului trecut, un rezultat bun în condiții economice total schimbate față de anul 2021. Scăderea față de profitul record din T1/2021 a fost generată de o reducere relativă a marjei la segmentul Instalații și de un rezultat negativ al diviziei de ambalaje flexibile. Cu toate acestea, scăderea a fost compensată parțial de creșterea accelerată a vânzărilor, aproape de recordul absolut trimestrial din T3/2021 (cu doar 4% mai puțin) și îmbunătățirea marjelor față de T4/2021. Divizia de ambalaje flexibile, care include și ambalajele biodegradabile, reprezintă unul dintre segmentele noi în cadrul Grupului, care încă suportă costurile de operaționalizare a liniilor de producție și de eficientizare a unor active provenite din fuziuni și achiziții.

EBITDA s-a situat la 15,6 milioane de lei, ceea ce reprezintă o marjă de 9,2%. Nivelul este în scădere cu 11% față de trimestrul I al anului precedent. Cu toate acestea, EBITDA a crescut cu 54% față de trimestrul 4 al anului trecut, iar rata EBITDA s-a îmbunătățit față de aceeași perioadă cu 3 puncte procentuale. Evoluția a fost marcată de doi factori majori. Pe de o parte, s-a manifestat un efect de bază, prin raportarea la un rezultat excepțional înregistrat în perioada similară a anului precedent în care Grupul era format doar din business-urile mature. Pe de altă parte, s-au resimțit accentuat constrângerile generate de volatilitatea prețurilor pe piața materiilor prime. TeraPlast a reușit o îmbunătățire a marjelor față de ultimul trimestru chiar dacă trendul de creștere a prețului la materii prime s-a menținut și în 2022. Deși s-au făcut progrese semnificative, încă sunt vizibile întârzieri în privința transferului costurilor adiționale pe lanțul valoric, generate de decalajul de adaptare la noile prețuri din piață a contractelor finanțate prin fonduri publice, unde mecanismele de reindexare a prețurilor s-au dovedit insuficiente. 

TeraPlast s-a concentrat pe creșterea volumelor vândute, chiar dacă asta a presupus o reducere a marjei unitare, prin internalizarea unor costuri, cu impact asupra rezultatului consolidat. 

„Creșterea accelerată a cifrei de afaceri a grupului cu 58% ne-a apropiat foarte mult de maximul istoric trimestrial al cifrei de afaceri din trimestrul III din 2021 (cu doar 4% sub acest nivel record) și peste nivelul din trimestrul II din 2021, în ciuda sezonalității specifice la început de an. Comparația inevitabilă cu aceeași perioadă a anului trecut necesită unele clarificări de natură să ofere imaginea corectă. Grupul are o altă structură în prezent, cu noi linii de business aflate în curs de operaționalizare. Rezultatul consolidat a avut de suferit inclusiv din cauza unor întârzieri la noile linii, dar din luna martie am observat o evoluție mult îmbunătățită a marjelor operaționale. Această îmbunătățire ne pune pe drumul corect de atingere a obiectivelor ambițioase bugetate pentru 2022”, a declarat Ioana Birta (foto), directorul financiar al Grupului TeraPlast.

Ea a mai adăugat: „În ultimii doi ani am învățat să navigăm într-un mediu dificil, dominat de crize. Suntem mulțumiți de performanța businessurilor mature din grup și avem încredere că investițiile realizate în noile linii de activitate vor începe să recupereze în timp startul mai lent într-un context economic dificil. Am învățat să atenuăm cât mai mult impactul asupra Grupului, să menținem un control bun asupra capitalului de lucru și asupra investițiilor pentru a ne asigura dezvoltarea pe termen lung. Climatul de piață actual este mai dificil decât anul trecut, dar avem abordarea corectă, bazată pe investițiile realizate pentru a ne îndeplini obiectivele ambițioase în 2022.”

mii leiTotal GrupInstalații & ReciclareGranule & ReciclareFerestre & ușiAmbalaje flexibile
Cifra de afaceri170.560113.73635.10412.0729.648
% vs T1 202158%49%55%36%n/a






EBITDA15.61812.9585.347(115)(2.572)
% vs T1 2021-11%-3%55%-116%n/a
Marja EBITDA9,2%11,4%15,2%-1,0%-26,7%






Profitul net6.8656.9604.176(656)(3.614)

Business-urilor mature, a căror amprentă în cadrul Grupului a fost extinsă, li s-au adăugat noi linii, aflate în plin proces de accelerare și atingere a potențialului. Diviziile Instalații și Granule (inclusiv reciclate) au avut în primul trimestru marje EBITDA în procente de două cifre (11,4%, respectiv 15,2%). 

Tot în trimestrul I, TeraPlast a pus în funcțiune noi facilități de producție. Un nou produs a intrat în portofoliul Grupului sub brand-ul TeraDuct (tubulatură pentru infrastructură de telecomunicații și fibră optică). De asemenea, o parte din utilajele pentru noua fabrică de polietilenă au fost instalate. Linia NeoTer (sisteme de încălzire și răcire prin pardoseală) urmează să fie pusă în funcțiune în T2/2022. Pentru aceasta din urmă au existat unele întârzieri în privința disponibilității unora dintre materiile prime, rezolvate doar la finalul lunii aprilie. 

Impactul noilor facilități de producție, menționate mai sus, asupra rezultatelor financiare urmează să fie evidențiat în trimestrele următoare. 

Linia de business Instalații și Reciclare (TeraPlast și TeraPlast Recycling)

  • Cifră de afaceri în creștere cu 49% față de trimestrul I/2021 (113,7 milioane lei);
  • A asigurat 66% din cifra de afaceri consolidată la nivel de Grup;
  • EBITDA: 12 milioane lei;
  • EBITDA în scădere cu 3% din cauza voltatilității ridicate pe piața materiilor prime, dar rata EBITDA în creștere cu 3,4 puncte procentuale față de ultimul trimestru din 2021. 

Linia de business Granule (TeraPlast și TeraPlast Recycling)

  • Include Granulele rigide și plastifiate din PVC, granulele HFFR (fără halogen, rezistente la foc), dar și granulele reciclate;
  • Cea mai bună performanță la nivel de grup din perspectiva marjelor operaționale, au avansat cu 55% comparativ cu T1/2021. Cifra de afaceri a avut același ritm de creștere, la 35 de milioane lei.  

Linia de business Ferestre și uși (TeraGlass)

  • Cifră de afaceri în creștere (12 milioane de lei, + 36%), dar impact negativ asupra rezultatului consolidat: EBITDA -0,11 milioane de lei;
  • Rezultatul a fost afectat de un decalaj mare de implementare a creșterilor de preț, care a generat o scădere pe termen scurt a marjei brute.  Noile prețuri (renegociate în T1/2022) vor intra în vigoare în a doua parte a trimestrului 2, ceea ce va duce la o îmbunătățire a rezultatelor din a doua parte a anului. 

Linia de business Ambalaje flexibile (TeraBio Pack)

  • Divizie nouă în cadrul Grupului;
  • Cifră de afaceri de 9,6 milioane de lei;
  • Pierderi operaționale inerente începutului de activitate de 2,57 milioane de lei;
  • TeraBio Pack a demarat producția de ambalaje biodegradabile la finalul anului trecut, volumele sunt în creștere constantă, dar o majorare semnificativă a producției este așteptată după finalizarea licitațiilor de achiziții ale marilor lanțuri de magazine; 
  • Produsele acestei divizii sunt în curs de omologare la mari clienți, care vor genera comenzi considerabile după încheierea acestor proceduri necesare.

CEC Bank va implementa un nou sistem informatic core treasury cu grupul american FIS Global – unul dintre cei mai mari provideri de astfel de soluții din lume

0

CEC Bank va implementa un sistem informatic modern pentru activitățile de Trezorerie și management de bilanț, bazat pe soluția oferită de grupul american FIS Global – unul dintre cei mai mari furnizori la nivel global de soluții și tehnologii pentru sistemele bancare și de plăți. 

Noul sistem de core treasury va fi utilizat pentru activitățile specifice de Trezorerie din bancă, cum ar fi tranzacțiile pe piața interbancară – monetară și valutară – și operațiunile cu titluri de stat, inclusiv generarea mesajelor SWIFT aferente. 

Totodată, sistemul va oferi în timp real situații agregate despre pozițiile bilanțiere ale băncii, fiind un instrument util în gestionarea unor indicatori bancari esențiali, precum lichiditatea, expunerea la riscul de dobândă sau profitabilitatea. 

„Sunt mândru de interesul pe care principalii provideri de soluții de trezorerie pentru sistemul financiar l-au arătat proiectului nostru, participând la procesul internațional de selecție. Cu soluția FIS, CEC Bank va beneficia de una dintre cele mai moderne platforme de trezorerie pentru bănci disponibile la nivel global”, a declarat Ionuț Lianu, Ofițer Șef Management Active și Pasive în cadrul CEC Bank.

Implementarea soluției digitale pentru activitățile de trezorerie face parte din programul de modernizare și transformare a băncii, prin care CEC Bank își propune să urce în top 5 cele mai mari bănci din România, din punct de vedere al activelor. 

FIS Global este o companie multinațională globală, din topul Fortune 500, specializată în oferirea de servicii și produse destinate sectorului financiar și cunoscută în special datorită dezvoltărilor de tip Fintech care adresează segmentele de procesare a plăților, bancar și piețe de capital. Anual, prin tehnologiile FIS se realizează peste 75 de miliarde de tranzacții în valoare de peste 9 000 de miliarde de dolari. 

România este pe locul trei în Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul amenzilor GDPR, în 2021

0

Potrivit Accace România, una dintre principalele companii de consultanță de afaceri și externalizare servicii din Europa Centrală și de Est, România se află pe locul trei în topul țărilor din Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul amenzilor aplicate în baza GDPR (Regulamentul General privind Protecția Datelor), fiind înregistrate 71 de sancțiuni în 2021. Topul este condus de Spania, cu 381 de amenzi, și Italia, cu 123 de sancțiuni.

Din datele Accace, valoarea totală a amenzilor la nivel european în anul 2021 a însumat peste 1,5 miliarde euro, sumă rezultată din aplicarea unui număr de 941 de amenzi. 

În ceea ce privește valoarea amenzilor, cea mai mare sancțiune aplicată anul trecut a fost raportată în Luxemburg, în valoare de 745 milioane euro pentru o companie din sectorul comercial, urmată de Irlanda cu 225 milioane euro și Franța cu 90 milioane euro, ambele pentru companii din sectorul media, telecomunicații și radiodifuziune. De altfel, Luxemburg, Franța și Irlanda se află și în topul țărilor europene cu cea mai mare valoare medie a amenzilor. 

La nivel european, sectoarele de activitate care au acumulat cele mai multe sancțiuni în 2021 privind nerespectarea GDPR au fost: industrie și comerț (220 de amenzi), media, telecomunicații și radiodifuziune (175) și transport și energie (46). 

Conform reprezentanților Accace România, pe parcursul anului trecut, cele mai frecvente proiecte de consultanță în domeniul protecției datelor au vizat realizarea documentației pentru angajatori (prelucrarea datelor cu caracter personal al angajaților, transferul datelor către alte companii din cadrul unui grup) sau întocmirea documentației necesare pentru vânzarea de servicii și produse online (cookie-uri sau alte date personale prelucrate de vânzător în scop de marketing). 

În ceea ce privește Regulamentul GDPR 2016/679, acesta se aplică la nivelul întregii Uniuni Europene, țările membre transpunând măsurile de aplicare și în legislația națională. Cu toate acestea, în timp ce în alte țări cultura protecției datelor cu caracter personal este profund asimilată, în România se observă o tendință a ANSPDCP (Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal) de a promova educarea operatorilor, împuterniciților, cât și a persoanelor vizate în aplicarea principiilor de protecție a datelor cu caracter personal. 

„Autoritatea abilitată în domeniul GDPR (ANSPDCP) participă activ la promovarea unei culturi de educare și sancționează încălcările sesizate de date cu caracter personal, astfel că deși numărul de amenzi este mare, România fiind pe locul trei în UE, cuantumul sancțiunilor nu este unul excesiv. În ceea ce privește condițiile de prelucrare a datelor personale la nivel de țară, cadrul legislativ nu diferă, însă diferențe se pot face prin raportarea la tehnologiile utilizate și modalitatea de lucru. De exemplu, birocrația și utilizarea mediului de lucru cu documente în format letric implică proceduri diferite pentru a se asigura protecția datelor cu caracter personal, comparativ cu mediul de lucru online”, a declarat Andreea Manolache, Coordonatorul departamentului juridic al Accace România.

Studiu Deloitte: mai mult de jumătate dintre companiile locale au planuri de reducere a emisiilor de carbon, pe care le vor finanța în principal din surse interne și fonduri UE

0

Mai mult de jumătate (54%) dintre companiile locale intenționează să-și reducă emisiile de carbon, conform celei mai recente ediții a studiului Deloitte CFO Survey România, desfășurat în rândul a peste 100 de directori financiari din România. Aproape un sfert dintre companiile participante la studiu (24%) intenționează să-și reducă emisiile cu 50% sau mai mult, în timp ce 16% au în plan reduceri de până la 50%, iar 14% și-au stabilit obiective și mai ambițioase, de zero emisii nete. Aceste procente plasează România peste media Europei Centrale, unde doar 41% dintre companiile situate în cele 15 țări participante la sondaj au un plan clar de reducere a emisiilor de carbon.

Companiile locale care operează în industriile prelucrătoare, servicii financiare și bunuri de consum sunt mai active și au deja strategii de reducere a emisiilor de carbon, se mai arată în raport. La polul opus, companiile din domenii precum tehnologie, mass-media și telecomunicații, energie, utilități și minerit încă nu au făcut pași în această direcție.

O treime (33%) dintre companiile care intenționează să-și reducă emisiile de carbon au stabilit anul 2030 ca termen pentru atingerea obiectivelor, un procent similar cu cel raportat în celelalte țări participante la sondaj (31%). O mică parte dintre companiile participante la studiu care au planuri în acest sens au declarat că și-au atins deja obiectivele de reducere a emisiilor (3%, atât la nivel local, cât și la nivel regional).

În ceea ce privește beneficiile strategiilor de combatere a schimbărilor climatice, directorii financiari care au participat la studiu apreciază cel mai mult oportunitatea de a reduce costurile ca urmare a eficientizării consumului de energie, inclusiv pentru instalațiile de încălzire și răcire (55%), precum și perspectiva de a compensa în viitor creșterile de costuri  determinate de prețul carbonului și de costul capitalului (36%). Inovația (35%) și reputația (34%) sunt următorii doi factori motivanți în ceea ce privește acțiunile de combatere a modificărilor climatice, în timp ce necesitatea respectării reglementărilor a fost evidențiată de 33% dintre directorii financiari din România, iar nevoia de a se adapta la așteptările clienților a fost indicată de 22% dintre respondenți.

Tranziția către o economie mai durabilă presupune costuri precum cele cu materialele reciclate, cu adaptarea producției și a prelucrării la standarde mai ridicate de sustenabilitate, cu determinarea trasabilității produselor și asigurarea unui audit adecvat al acestor procese, mai explică raportul. Dintre sursele de finanțare pe care companiile din România le iau în considerare pentru combaterea schimbărilor climatice, cea preferată este finanțarea internă (77%), urmată de fonduri UE precum Planul Național de Redresare și Reziliență și ciclul multianual de programare (32%), de împrumuturile bancare (17%) și de emiterea de obligațiuni „verzi” (9%).

„În România, interesul companiilor și autorităților pentru finanțarea «verde» este tot mai mare, aceasta fiind văzută ca un pilon cheie pentru reducerea emisiilor de carbon la nivelul întregii economii. Potrivit Băncii Naționale a României, expunerea instituțiilor de creditare pe segmentul finanțării «verzi» s-a dublat între 2015 și 2021, ajungând la 5,1 miliarde de lei, ceea ce reprezintă 4% din totalul expunerilor față de sectorul nefinanciar. Această creștere este însoțită de un set de reglementări în continuă evoluție și de criterii de evaluare pentru împrumuturi sau obligațiuni «verzi». Companiile trebuie să acționeze acum pentru a rămâne atractive pentru piață pe termen lung și pentru a putea finanța tranziția către un mod de operare durabil”, a declarat Sorin Elisei (foto), Director, Deloitte România, liderul practicilor de sustenabilitate și energie.

Studiul mai arată că măsurile cele mai populare pentru reducerea emisiilor de carbon întreprinse sau planificate de companii sunt reducerea emisiilor rezultate din propriile operațiuni prin schimbări graduale (62%), dezvoltarea de noi produse și servicii „verzi” (41%) și reducerea emisiilor de carbon în lanțul de aprovizionare (35%).


Studiul Deloitte CE CFO Survey a fost efectuat în rândul a peste 600 de directori financiari din Albania, Bulgaria, Bosnia și Herțegovina, Croația, Republica Cehă, Estonia, Ungaria, Kosovo, Letonia, Lituania, Polonia, România, Serbia, Slovacia și Slovenia.

Acţionarii One United Properties aprobă plata unui dividend de 75 milioane de lei pentru exercițiul financiar 2021

0

Pe 26 aprilie 2022, One United Properties (BVB: ONE), principalul dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din România, a convocat Adunarea Generală a Acționarilor (AGA). În cadrul AGA, acționarii au aprobat, printre altele, distribuirea celei de-a doua tranșe a dividendelor, majorarea capitalului social cu aporturi în numerar sau emiterea de obligațiuni convertibile, precum și răscumpărarea de acțiuni. De asemenea, acționarii au ales noi membri ai Consiliului de Administrație. Cvorumul AGOA și AGEA a fost de peste 87%.

„În numele noului consiliu de administrație ales, aș dori să mulțumesc tuturor acționarilor noștri pentru angajamentul lor la AGA anuală. Piața imobiliară, în special cea rezidențială, are un potențial semnificativ de creștere și consolidare. Încrederea noastră în viitorul imobiliarelor ecologice și durabile a făcut din ONE un lider în acest segment. În timp ce culegem beneficiile acestor realizări, ne și pregătim afacerea pentru următorul capitol de creștere. Suntem încântați că am primit sprijinul investitorilor noștri pentru toate propunerile noastre, inclusiv operațiunea de majorare de capital, ceea ce arată că părțile interesate au încredere în strategia noastră de dezvoltare. Suntem hotărâți să ne accelerăm planurile de dezvoltare pentru a profita de oportunitățile ulterioare de pe piețe”, a declarat Claudio Cisullo, președintele Consiliului de administrație al One United Properties.

Pentru 2021, One United Properties va plăti un dividend total brut de 75 milioane de lei. Prima tranșă de dividende brute de 32,5 milioane de lei a fost aprobată în AGA din septembrie 2021 și plătită în octombrie 2021. Consiliul de Administrație a propus acționarilor aprobarea celei de-a doua tranșe de 42,5 milioane de lei. În urma aprobării în AGA, dividendul brut de 0.0165 lei pe acțiune va fi plătit în data de 30 mai 2022. Politica de dividende a One United Properties include plata dividendelor pe bază semestrială. AGA a aprobat și răscumpărarea de acțiuni în scop de trezorerie în limita totală a 10 milioane de lei, la un preț de achiziție maxim de 1,75 lei per acțiune.

AGA a ales un nou Consiliu de Administrație al One United Properties, format din șapte membri: Claudio Cisullo, Victor Capitanu, Andrei-Liviu Diaconescu, Dragoș Manda, Marius Diaconu, aceștia făcând parte din precedentul Consiliu de Administrație al One United Properties, precum și doi noi membri ai Consiliului – Augusta Dragic, co-fondator al Grupului Superbet, și Magdalena Souckova (Soucek), Country Managing Partner pentru EY în Republica Cehă între 2008 și 2021. Mandatele membrilor anteriori ai Consiliul de Administrație au expirat la 26 aprilie 2022, dată la care a fost numit noul Consiliu.

De asemenea, acţionarii au aprobat o operaţiune de majorare a capitalului social cu aporturi în numerar sau prin emiterea de obligaţiuni convertibile. One United Properties intenționează să strângă până la 750 milioane de lei pentru a alimenta strategia de creștere și pentru a permite companiei să profite de oportunități suplimentare de pe piață. AGA a delegat decizia finală privind tipul de operațiune care urmează să fie efectuată Consiliului de Administrație nou numit. Majorarea de capital planificată va fi a cincea pentru companie, care din iulie 2021 este listată pe Piața Principală a Bursei de Valori București după ce a strâns cu succes 252 milioane de lei într-o IPO.

Noul capital va fi investit cu prioritate în noi dezvoltări, conform planului existent al companiei, în timp ce poziția actuală de numerar va fi folosită pentru a accelera livrarea dezvoltărilor în curs. One United Properties se află în prezent în negocieri avansate pentru zece dezvoltări viitoare, precum și în faze incipiente de discuții sau negocieri pentru alte peste 20 de dezvoltări. Cele zece dezvoltări aflate în prezent în negocieri avansate se concentrează în primul rând pe proprietăți rezidențiale pentru venituri medii și medii-mari. Dacă vor fi semnate, aproximativ 10.000 de apartamente cu peste 1 milion de metri pătrați suprafață construibilă brută ar urma să fie dezvoltate pe aceste terenuri de către One United Properties în următorii șapte ani. După ce vor fi dezvoltate, acestea ar putea genera o valoare brută de dezvoltare de peste 2.3 miliarde de euro și un potențial profit brut pentru One United Properties de 900 de milioane de euro. Aproximativ 10% din dezvoltări vor fi spații de birouri și comerciale. Accentul companiei este să investească cu prioritate în București, unde se află cea mai mare parte a rețelei.

În 2021, cifra de afaceri a One United Properties a crescut cu 109%, atingând un reper istoric de 1,120 miliarde de lei în venituri anuale consolidate. Atât în ​​segmentul rezidențial, cât și în cel de birouri, veniturile și profiturile au crescut semnificativ, permițând aproape triplarea profitului brut consolidat la 604,4 milioane de lei, în timp ce profitul net a ajuns la 509,7 milioane de lei. În ciuda investițiilor continue, poziția de numerar aproape s-a triplat la sfârșitul anului 2021, ajungând la 508,4 milioane de lei, în timp ce raportul credit/valoare a scăzut cu 6%, până la 24%. Rezultatele auditate ale One United Properties pentru 2021 sunt disponibile AICI.