Mentoratul și acompanierea în parteneriat cu sectorul de afaceri – un proiect de inserție socio-profesională de succes

0

Opt oameni vulnerabili au acum un loc de muncă și un viitor pe piața muncii, iar 29 au un CV cu experiență de muncă și interacțiune cu angajatorii. Acest lucru a fost posibil prin programul RE-insert derulat de Ateliere Fără Frontiere cu sprijinul mai multor companii și fundații printre care se află și Fundația Alstom.

Colaborarea dintre companii și întreprinderi sociale de inserție este vitală pentru ca piața din România să activeze persoanele care nu au un loc de muncă. Motivele sunt un cumul de multiple dificultăți – șomaj de lungă durată, adicții, dizabilități, abandon școlar, violență domestică, trafic de persoane, probațiune, pedepse privative de libertate, lipsă locuință.

„Procesul de integrare pe piața muncii a unei persoane cu multiple dificultăți este unul anevoios care necesită timp și efort susținut din partea persoanei aflate în inserție, dar și a echipei care se ocupă – asistent social, jurist, psiholog, șefi de echipă/job coach ceea ce înseamnă resurse umane și în final, financiare. La Ateliere Fără Frontiere credem că fiecare om are dreptul la a doua șansă și de aceea orice efort merită realizat. Colegii de la Alstom România au oferit ceva foarte important – contactul cu viața reală – ceea ce este important în procesul de autoevaluare, de creare a așteptărilor pentru colegii noștri aflați în inserție’’, declară Damien Thiery, directorul general al Ateliere Fără Frontiere.

În cadrul proiectului, au avut loc șase vizite la Alstom România și șase sesiuni de mentoring online, în cadrul cărora angajați, supervizori și reprezentanți din boardul companiei le-au arătat persoanelor vulnerabile ce înseamnă o zi de muncă, care sunt activitățile din cadrul locurilor de muncă, ce presupune angajarea și contractul de muncă în cadrul companiei.

„Fiind copil de mecanic, am fost impresionat de vizita la depoul Alstom și mi-am găsit un curs de calificare în acest domeniu. După admitere, vreau să  mă angajez într-o companie precum Alstom” – declară DP, 19 ani, angajat în inserție la Ateliere Fără Frontiere.

Înființată în 2007, Fundația Alstom sprijină și finanțează proiecte propuse de angajații Alstom care fac echipă cu parteneri locali de tip organizații non-profit pentru a desfășura inițiative menite să îmbunătățească condițiile de viață în comunitățile situate în proximitatea proiectelor și a locațiilor Grupului, în întreaga lume. Proiectele Fundației se concentrează pe patru axe: Mobilitate, Protecția mediului, Energie & apă și Dezvoltare socio-economică.

„Fundația Alstom a finalizat cu succes până în prezent peste 180 de proiecte, în întreaga lume. Astfel de proiecte, precum cel pe care l-am susținut în România, fac în mod real diferența în viața grupurilor defavorizate. Dezvoltat de Ateliere fără Frontiere, o organizație românească non-profit cu prezență locală pe termen lung, proiectul REinsert combate excluziunea, marginalizarea sau discriminarea, prin creșterea șanselor de integrare pe piața muncii prin programe de mentorat și job shadowing pentru a reduce riscul de sărăcie severă care amenință 31% din totalul populației românești. Fundația Alstom, precum și colegii implicați din companie au fost foarte mândri că fac parte din acest proiect” – spune Anne-Cecile Barbier, Secretar General al Fundației Alstom.

Impactul acestor acțiuni sunt noi oportunități și moduri de lucru pentru creșterea integrării pe piața muncii a persoanelor vulnerabile. Momentan, rata de inactivitate în România rămâne ridicată, de 31,6% (2019) din totalul populației și întreprinderile sociale de inserție reprezintă una dintre puținele soluții reale pentru diminuarea acesteia.



Conducând lumea către un viitor fără emisii de carbon, compania Alstom dezvoltă și comercializează soluții de mobilitate care asigură fundații sustenabile pentru transportul viitorului. Portofoliul de produse al Alstom cuprinde o gamă diversă, de la trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule tip monorail și tramvaie, până la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructură, controlul traficului și soluții digitale de mobilitate. Alstom are 150,000 de vehicule în operare comercială în întreaga lume. După preluarea Bombardier Transportation la 29 ianuarie 2021, cifra de afaceri combinată a noului Grup se ridică la 14 miliarde de Euro pentru perioada de 12 luni încheiată la 31 martie 2021. Compania Alstom are sediul principal în Franța și este prezentă în 70 de țări, având peste 70.000 de angajați.

Ateliere Fără Frontiere este o organizație non-profit pentru reintegrarea socială, profesională și civică a persoanelor vulnerabile, excluse și marginalizate, parte din SOS Group – International action, o rețea globală ce lucrează pentru atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă. Educlick este unul dintre cele 3 întreprinderi sociale de inserție prin activitatea economică, alături de remesh și ferma bio&co, ce oferă servicii personalizate de acompaniere socială, consiliere pentru inserție, psihoterapie și acompaniere pedagogică pentru formarea 

Raport EY: o rețea rezilientă susținută de soluții digitale va sprijini o tranziție de succes spre eMobilitate

0

Adoptarea eMobilității nu este doar un fenomen economic sau ecologic, ci și unul psihologic, care depinde de acceptarea la scară largă de către clienți. Ritmul actual de adoptare a vehiculelor electrice este rapid, unul din cinci autovehicule vândute în Europa în 2021 fiind electric. Cu toate acestea, accelerarea acestui ritm depinde de asigurarea unei experiențe de consum optimizate prin intermediul unei infrastructuri de alimentare solide, care să permită tuturor o încărcare rapidă și eficientă. 

Un nou raport realizat de EY și de asociația industriei europene de energie, Eurelectric, intitulat „Pot companiile de utilități să transforme vehiculele electrice în resurse de valoare pentru rețele?”, analizează creșterea masivă anticipată a numărului de vehicule electrice, de la aproximativ 5 milioane de autoturisme, vehicule comerciale ușoare și vehicule grele în prezent, la 130 de milioane de vehicule până în 2035, precum și impactul acesteia asupra rețelei. Raportul constată că operatorii sistemelor de distribuție (OSD) joacă un rol de o importanță critică în succesul eMobilității și al infrastructurii de alimentare necesară sprijinirii acesteia.

Raportul se bazează pe date puse la dispoziție de Eurelectric și de membrii asociației și cuprinde informații obținute în urma discuțiilor cu lideri din domeniile care formează întregul ecosistem al eMobilității, printre care industria auto, utilități, administrarea flotelor, planificare urbană și infrastructură de alimentare.

Mihai Drăghici, Director, Consultanţă, EY România: „130 de milioane de vehicule electrice sunt aşteptate în Europa până în 2035, susţinute de aproximativ 65 de milioane de puncte de încărcare. Creșterile rapide și imprevizibile ale cererii de încărcare pot cauza probleme rețelelor electrice, cum ar fi fluctuațiile de tensiune și chiar întreruperi în alimentarea cu energie electrică. Operatorii de distribuţie locali au mai multe soluții disponibile pentru a transforma aceste costuri suplimentare într-o investiţie cu potenţial de finanțare prin programele UE.”

De la o vulnerabilitate, la o resursă de valoare pentru rețele

Apariția preconizată pe piață a 130 de milioane de vehicule electrice reprezintă o provocare enormă pentru rețelele electrice ale Europei. Potrivit calculelor realizate în cadrul raportului, creșterea anticipată a numărului de vehicule electrice va face necesară instalarea a cel puțin 65 de milioane de puncte de încărcare, dintre care 9 milioane publice, față de cele 374.000 de stații existente în prezent. Și cererea de electricitate pentru alimentare este așteptată să se majoreze cu 30% pe an, ceea ce înseamnă o creștere de 200 TWh până în 2030. Cu toate acestea, potrivit raportului, un eventual efect destabilizator nu ar urma să fie provocat de creșterea cererii, ci mai degrabă de faptul că mii sau chiar milioane de vehicule electrice vor fi alimentate simultan.

Analiza EY relevă că rețelele, care sunt deja extrem de solicitate în numeroase zone, s-ar putea transforma în puncte de blocaj, dacă perioadele de vârf pentru alimentarea vehiculelor electrice ar coincide cu intervalele de solicitare maximă în general. Potrivit unei analize a celor șase cele mai comune scenarii de utilizare în materie de alimentare a vehiculelor electrice (rezidențial rural, rezidențial urban, la locul de muncă, autobaze, în timpul nopții și pe autostrăzi), majorarea sarcinii maxime va fi între 21% și 90%. Din acest motiv, o abordare de tipul „instalare și atât” în ceea ce privește punctele de încărcare riscă să exacerbeze congestionarea rețelelor deja suprasolicitate.

Raportul sugerează că alimentarea gestionată va fi un element crucial, care îi va ajuta pe operatorii sistemelor de distribuție (OSD) să transforme vulnerabilitatea reprezentată de alimentarea necontrolată a milioane de vehicule electrice într-o resursă de valoare. Instalarea de rețele inteligente va oferi operatorilor informații în timp real cu privire la rețelele pe care le exploatează, precum și posibilitatea de a analiza necesarul curent și viitor. Aceste date îi vor ajuta să stabilească dacă sunt necesare investiții în consolidarea rețelei sau soluții de flexibilitate pentru a susține alimentarea vehiculelor electrice. Totodată, înglobarea soluțiilor digitale le va permite OSD să controleze capacitatea disponibilă, momentul și durata alimentării și să faciliteze alimentarea vehiculelor electrice la ore la care energia din rețea este abundentă și ieftină, preîntâmpinând astfel prăbușirea rețelelor din cauza suprasolicitării.

Nevoia critică de a accelera substanțial instalarea de infrastructură de alimentare în concordanță cu adoptarea vehiculelor electrice va impune o colaborare la scară largă între autoritățile municipale, autoritățile naționale, urbaniști, operatorii punctelor de încărcare, furnizorii de servicii de eMobilitate, producătorii de autovehicule și operatorii sistemelor de distribuție. Prin această cooperare, sistemul de transport rutier conceput astăzi trebuie să îi deservească pe toți consumatorii pentru o perioadă lungă de timp în viitor. 

Cumpărarea unei locuințe, între scumpirea creditelor și cota redusă de TVA

0


Material de opinie de Adrian Teampău, Director, și Raluca Ciocîia, Senior Consultant, Taxe Indirecte, Deloitte România  (foto)

După intrarea în vigoare a legii care extinde aplicarea cotei reduse de TVA de 5%, față de cea standard de 19%, pentru achiziția de locuințe de până la 700.000 de lei, autoritățile au publicat recent și norme de implementare. Calificarea locuințelor pentru cota redusă de TVA a fost de-a lungul anilor un subiect de interes atât pentru dezvoltatorii imobiliari, cât și pentru persoanele fizice interesate de o casă nouă. Dar rămâne de văzut în ce măsură noua regulă va avea efectul scontat asupra prețurilor.

Piața locuințelor este influențată de numeroși factori la acest început de an. Pe de o parte, avem semnalul de scumpire a creditelor transmis de Banca Națională a României prin majorarea dobânzii de politică monetară peste așteptări, care ar putea avea ca efect temperarea cererii, și lărgirea sferei de aplicare a cotei reduse de TVA pentru achiziția de locuințe, care ar trebui să conducă la scăderea prețurilor, cel puțin pe segmentul vizat de această măsură. Pe de altă parte, presiunile inflaționiste, tensiunile din piața muncii, dar și cererea ridicată pun sub semnul întrebării direcția prețurilor pe această piață în perioada următoare. 

Revenind la majorarea plafonului pentru aplicarea TVA de 5% de la 450.000 de lei la 700.000 de lei, trebuie menționat faptul că măsura este aplicabilă pentru o singură achiziție. Cu alte cuvinte, orice persoană fizică, individual sau în co-proprietate cu o altă persoană fizică, poate să cumpere o singură locuință cu TVA 5%, dacă prețul de achiziție este cuprins între 450.000 de lei și 700.000 de lei (fără TVA). Nu este relevant dacă respectiva persoană a mai cumpărat locuințe cu cotă redusă și în anii anteriori, când plafonul maxim era de 450.000 de lei.

Cum se verifică aplicarea corectă a facilității?

Pentru a ține evidența acestor tranzacții, autorii legii au prevăzut înființarea registrului achizițiilor de locuințe cu cota de TVA 5%, iar modelul acestuia a fost publicat oficial la începutul lunii februarie. 

Registrul se completează și se verifică de către notarii publici la data autentificării contractelor de vânzare-cumpărare ce au ca obiect transferul dreptului de proprietate pentru locuințe cu cotă redusă de TVA. Acesta se completează atât pentru locuințele cu o valoare mai mică de 450.000 de lei, fără TVA (caz în care nu este relevant numărul achizițiilor efectuate), cât și pentru cele cu o valoare cuprinsă între 450.000 de lei și 700.000 de lei, fără TVA (unde intervine limitarea la o singură achiziție).

Accesul la registru este permis online, în baza unui certificat digital, întrucât acesta va fi organizat în format electronic și gestionat cu ajutorul aplicației informatice puse la dispoziție de Ministerul Finanțelor. 

Facilitatea fiscală oferită pe acest segment de preț are potențialul de a impulsiona achizițiile, atât ca locuință personală, cât și în scop investițional. Aici intervine, însă, și efectul scumpirii creditelor, care ar putea afecta cererea, dat fiind că, pe acest segment de preț, finanțarea prin credit ipotecar este mai prezentă. 

În concluzie, actualul context macroeconomic este dominat de inflație, cu efect inclusiv asupra prețurilor materialelor de construcție, și de deficit de forță de muncă. Dar cazul României nu este singular, situații similare se regăsesc în majoritatea economiilor lumii, în sectorul imobiliar. Pe de altă parte, în România, cererea de locuințe este pe un trend ascendent de mai mulți ani, iar oferta este subdimensionată, așa că rămâne de văzut cum va evolua piața în perioada următoare.

Previziuni economice de iarnă ale Comisiei Europene pentru România: 4,2% creştere economică în 2022 şi 4,5% în 2023

0

Previziunile economice din iarna anului 2022 estimează că, în urma unei expansiuni semnificative de 5,3 % în 2021, economia UE va crește cu 4,0 % în 2022 și cu 2,8 % în 2023. În privința României, se estimează că, în 2022, creșterea economică va fi de 4,2%, respectiv 4,5% în anul 2023.

De asemenea, în zona euro se anticipează o creștere de 4,0 % în 2022, cu un ritm mai moderat, de 2,7 %, în 2023. În al treilea trimestru al anului 2021, UE în ansamblul său a atins nivelul de dinainte de pandemie și se preconizează că toate statele membre vor fi depășit această etapă până la sfârșitul anului 2022.

Creșterea economică recâștigă tracțiune

După relansarea robustă a activității economice, care a început în primăvara anului trecut și a continuat cu aceeași intensitate până la începutul toamnei, se estimează că ritmul de creștere în UE a încetinit la 0,4 % în ultimul trimestru al anului 2021, de la 2,2 % în trimestrul anterior. Deși în previziunile economice din toamna anului 2021 se preconiza deja o încetinire a creșterii economice, după ce economia UE a eliminat decalajul față de nivelul anterior pandemiei în trimestrul al treilea din 2021, aceasta a fost mai accentuată decât se preconizase, dat fiind că s-au intensificat provocările: în special, creșterea bruscă a infecțiilor cu COVID-19, prețurile ridicate la energie și perturbările în aprovizionare.

Creșterea continuă să fie modelată de pandemie, multe țări din UE fiind sub tensiune din cauza unei presiuni sporite asupra sistemelor de sănătate și a lipsei de personal în urma îmbolnăvirilor, a carantinei preventive sau a sarcinilor de îngrijire. Blocajele logistice și de aprovizionare, inclusiv deficitele de semiconductori și de anumite metale, vor continua să afecteze producția, cel puțin pe parcursul primei jumătăți a anului. Nu în ultimul rând, se preconizează că prețurile energiei vor rămâne ridicate pentru o perioadă mai lungă decât se anticipase în previziunile de toamnă, cu un efect mai îndelungat asupra economiei și presiuni inflaționiste mai mari.

În prezentele previziuni se presupune că presiunea exercitată de valul actual de infecții asupra economiei va fi de scurtă durată. Se preconizează că activitatea economică își va recâștiga tracțiunea și pe măsură ce condițiile de aprovizionare continuă să se normalizeze, iar presiunile inflaționiste să se reducă. Dincolo de turbulențele pe termen scurt, elementele fundamentale care stau la baza acestei faze expansioniste rămân în continuare solide. O piață a forței de muncă în continuă îmbunătățire, economii ridicate ale gospodăriilor, condiții de finanțare încă favorabile și implementarea integrală a Mecanismului de redresare și reziliență (MRR) sunt toate menite să susțină o fază expansionistă solidă și de lungă durată.

Revizuirea în sens ascendent a perspectivelor în materie de inflație

Previziunile privind inflația au fost revizuite considerabil în sens ascendent în comparație cu previziunile din toamnă. Ele reflectă efectele prețurilor mai mari la energie, dar și amplificarea presiunilor inflaționiste asupra altor categorii de bunuri față de toamna anului trecut.

După atingerea unei rate record de 4,6 % în trimestrul al patrulea al anului trecut, se estimează că inflația în zona euro va atinge un nivel maxim de 4,8 % în primul trimestru din 2022 și va rămâne peste 3 % până în trimestrul al treilea. Pe măsură ce se vor diminua presiunile generate de constrângerile legate de aprovizionare și de prețurile ridicate la energie, se preconizează că inflația va scădea la 2,1 % în ultimul trimestru al anului, iar pe parcursul anului 2023 se va situa sub obiectivul de 2 % al Băncii Centrale Europene.

În ansamblu, se estimează că inflația în zona euro va crește de la 2,6 % în 2021 (2,9 % în UE) la 3,5 % (3,9 % în UE) în 2022, înainte de a scădea la 1,7 % (1,9 % în UE) în 2023.

Incertitudinea și riscurile rămân ridicate

Chiar dacă impactul pandemiei asupra activității economice s-a diminuat cu timpul, aplicarea în continuare a măsurilor de limitare a răspândirii bolii și deficitul prelungit de personal ar putea afecta activitatea economică. De asemenea, ele ar putea afecta funcționarea lanțurilor de aprovizionare critice pentru o perioadă mai lungă decât se preconizase. În schimb, încetinirea ritmului de creștere a cererii în viitorul apropiat poate contribui la rezolvarea blocajelor în aprovizionare puțin mai devreme decât se preconizase.

Pe de altă parte, cererea gospodăriilor ar putea crește mai puternic decât se preconizase, după cum s-a întâmplat deja odată cu redeschiderea economiilor în 2020, iar investițiile stimulate de MRR ar putea genera un impuls mai puternic pentru activitatea economică.

Inflația se poate dovedi mai ridicată decât se preconizase dacă presiunile asupra costurilor sunt în cele din urmă transferate de la producător la prețurile de consum într-o măsură mai mare decât se estimase, amplificând riscul unor efecte secundare.

Riscurile la adresa perspectivelor de creștere și inflație sunt puternic agravate de tensiunile geopolitice din Europa de Est.

Valdis Dombrovskis, vicepreședintele executiv pentru o economie în serviciul cetățenilor, a declarat: „Economia UE a recâștigat acum tot terenul pierdut în perioada de apogeu a crizei, datorită campaniilor de vaccinare reușite și sprijinului coordonat pentru politica economică. Șomajul a atins un nivel minim record. Acestea sunt realizări majore. Având în vedere că pandemia nu s-a încheiat încă, provocarea noastră imediată este de a ne menține ancorați pe traiectoria de redresare. Creșterea semnificativă a inflației și a prețurilor la energie, împreună cu blocajele din lanțul de aprovizionare și de pe piața forței de muncă, frânează creșterea economică. Cu toate acestea, privind în perspectivă, ne așteptăm să revenim la un ritm mai intens de creștere în cursul acestui an, pe măsură ce unele dintre blocajele menționate se diminuează. Fundamentele UE rămân solide și vor fi consolidate în continuare pe măsură ce statele membre încep să își pună pe deplin în aplicare planurile de redresare și reziliență.

Paolo Gentiloni, comisarul pentru economie, a declarat: „În această iarnă, numeroase provocări și-au pus amprenta pe economia Europei: răspândirea rapidă a Omicron, o nouă creștere a inflației ca urmare a măririi prețurilor la energie și perturbările persistente ale lanțului de aprovizionare. Având în vedere că aceste provocări vor dispărea treptat, se estimează că ritmul de creștere economică se va accelera din nou în această primăvară. Presiunile asupra prețurilor vor rămâne probabil puternice până în vară, după care se estimează că inflația va scădea pe măsură ce creșterea prețurilor la energie se va tempera, iar blocajele în aprovizionare se vor diminua. Cu toate acestea, incertitudinea și riscurile rămân ridicate.”

Previziunile economice din iarna anului 2022 oferă o actualizare a previziunilor economice din toamna anului 2021, care au fost prezentate în noiembrie 2021, concentrându-se pe evoluția PIB-ului și a inflației în toate statele membre ale UE.

Prezentele previziuni se bazează pe un set de ipoteze tehnice referitoare la cursurile de schimb, la ratele dobânzilor și la prețurile produselor de bază, fiind întemeiate pe datele disponibile până la 27 ianuarie. Pentru toate celelalte date-sursă, incluzând ipotezele referitoare la politicile publice, prezentele previziuni iau în considerare datele disponibile până la 1 februarie, inclusiv.

Comisia Europeană publică în fiecare an două seturi de previziuni detaliate (în primăvară și în toamnă) și două seturi de previziuni intermediare (în iarnă și în vară). Previziunile intermediare cuprind valorile anuale și trimestriale ale PIB-ului și ale inflației tuturor statelor membre pentru anul în curs și pentru anul următor, precum și date agregate pentru UE și zona euro.

Următoarele previziuni ale Comisiei Europene vor fi previziunile economice din primăvara anului 2022, programate a fi publicate în mai 2022.

Sondaj BestJobs de Valentine’s Day: Un sfert dintre angajații români și-au găsit în ultimii 2 ani perechea printre colegii de muncă

0

Relațiile interumane au fost afectate în ultima perioadă, întrucât pandemia și condițiile sanitare au limitat interacțiunile sociale și au redus șansele oamenilor de a întâlni persoane noi. Locul de muncă oferă însă contextul potrivit pentru menținerea interacțiunilor constante și, astfel, apropierile dintre oamenii care lucrează împreună sunt mai facile. Poate de aceea un sfert dintre angajații români au declarat că au avut în ultimii 2 ani relații romantice la muncă, în ciuda faptului că jumătate dintre ei consideră că o astfel de legătură la job poate scădea productivitatea, așa cum reiese din sondajul de Valentine’s Day realizat de platforma de recrutare BestJobs.

Când vine vorba despre relațiile la locul de muncă, părerile sunt împărțite, astfel că o parte importantă (29%) se declară împotriva lor, în timp ce 23% afirmă că sunt binevenite. Pentru a nu oferi motiv de bârfă la birou, 41% dintre respondenți au declarat că și-ar ține relația ascunsă de văzul colegilor dacă ar dezvolta o pasiune pentru cineva cu care își împart activitatea, în timp ce 26% dintre ei spun că nu ar avea o problemă în a-și afișa sentimentele.

În ceea ce privește politica companiilor în raport cu relațiile la locul de muncă, doar 10% au o politică clară și se poziționează vehement împotriva acestora. Din declarațiile respondenților, 12% au avut colegi care au fost sancționați sau chiar concediați pentru că au încălcat politica firmei privind relațiile romantice la locul de muncă. 

În ciuda faptului că în ultima vreme Valentine’s Day a început să fie sărbătorită mai des în România, sondajul realizat de BestJobs arată că 95% dintre angajatori nu vor organiza nimic pentru angajați cu ocazia acestei zile. Cei mai mulți angajați români (97%) au spus că angajatorii nu acordă  beneficii cu această ocazie, ci doar o mică parte dintre ei (4%) ia în calcul să acorde angajaților mici cadouri, zi liberă sau program mai scurt. 

30% au declarat că intenționează să ia un cadou simbolic, neutru, care să nu lase loc de interpretări,  colegului/colegei preferate de Valentine’s Day. Deși cei mai mulți dintre angajați au declarat că nu vor oferi un cadou superiorului, 12% au declarat că vor oferi un cadou simbolic, care să nu lase loc de interpretări. 

Dintre cei care și-au făcut planuri de Valentine’s Day, 21% vor petrece această zi alături de partener/ă, 4% își vor căuta perechea, iar alți 62% o vor petrece ca pe o zi obișnuită, muncind sau petrecând în compania familiei sau prietenilor.  


Sondajul a fost efectuat în perioada 25 ianuarie – 8 februarie, pe un eșantion de 957 de utilizatori de internet.

Subsidiară ABN Systems în SUA

0

ABN Systems International, lider pe piaţa de accesorii telecom și produse Smart Home din România, deţinător al brandului de accesorii IT&C și produse Smart Home, Tellur, a deschis o subsidiară în SUA, pentru extinderea vânzărilor brandului propriu, present pe piața americană din prima jumătatea a anului 2021. ABN Systems International estimează că până la finele acestui an, vânzările din SUA ale brandului Tellur le-ar putea depăși pe cele din Europa.

George Barbu, CEO al ABN Systems International

George Barbu, CEO al ABN Systems International: „Deschiderea unei subsidiare în SUA va susține creșterea rapidă pe aceasta piață si atestă angajamentul nostru de a ne extinde, cât mai rapid, pe piețele externe, după ce, în ultimii ani, am efectuat investiții semnificative în infrastructura de business, dobândind know-how și flexibilitate, pentru a ne adapta specificului fiecăreia dintre cele aproape 30 de țări unde avem vânzări. Produsele sub brandul propriu, Tellur, mai ales cele din gama Smart Home, și-au demonstrat atractivitatea, iar noi suntem pregătiți pentru a valorifica oportunitățile care ni se deschid pe această piață în ascensiune puternică. Finanțarea atrasă prin IPO, ne va asigura capitalul de lucru necesar extinderii, iar prin rezultatele ce le vom obține și care se vor reflecta în cifra de afaceri și profitabilitatea companiei vom reconfirma încrederea investitorilor noștri.”

ABN Systems International LLC este „subsidiara nord-americană, fiind deținută în proporție de 100% de către ABN Systems International SA și înregistrată în Houston, Texas, statul aflat pe locul al doilea ca pondere în Produsul Intern Brut al SUA, ca mărime a populației, respectiv ca rată de creștere economică în 2021 (4,3%)”. 

ABN Systems subliniază că „are un reprezentant în Texas, certificat potrivit legislației americane, iar până la sfârșitul anului și-ar putea mări echipa pentru susținerea ritmului de creștere a vânzărilor. Pe lângă sporirea vânzărilor, compania din Texas ar putea servi ca bază pentru accesarea altor piețe din vecinătatea SUA, inclusiv în America de Sud. Toate produsele Tellur sunt compatibile cu sistemul electric folosit în SUA sunt deja certificate pentru aceasta piață, iar în topul celor mai vândute, în cursul anului 2021, se numără Headset-ul Bluetooth Vox 55, Boxa portabilă Callisto și Senzorul de geam și ușă.

Pe lângă intenția de a crește vânzările din SUA, ABN Systems International este în curs de autorizare a produselor Tellur pe două mari piețe, India și Egipt. Până la jumătatea acestui an, compania ar putea intra și pe piețele din Canada și Mexic.

Pe 4 ianuarie 2022, ABN Systems International a încheiat prima Ofertă Publică Inițială de pe piața AeRO a Bursei de Valori București, în urma căreia a atras 5,48 milioane de lei (1,10 milioane de euro), sumă care va fi utilizată la consolidarea poziției pe piețele externe unde înregistrează deja vânzări, precum și pentru accesarea de noi piețe. Capitalizarea anticipată a companiei se ridică la 99,09 milioane de lei (20,03 milioane de euro)”.
ABN Systems International a fost fondată în 2002 și este „deţinătoarea brandului Tellur şi unul dintre liderii pieţei de distribuție a produselor şi accesoriilor IT&C din România, oferă soluţii integrate de mobilitate, infrastructură IT şi de stocare, sisteme de supraveghere video, echipamente şi automatizări industriale. Compania a investit intensiv în automatizarea proceselor, transferul electronic de date, trasabilitatea stocurilor, mărirea capacității de depozitare și întărirea echipei, ceea ce i-a permis, alături de expertiza acumulată în cei peste 19 ani de activitate, să dezvolte parteneriate valoroase cu jucători globali de referință. Cu un portofoliu de peste 30.000 de produse și accesorii IT&C, ABN Systems este prezentă deja pe piețe din peste 25 țări, de pe 4 continente, și își propune o extindere accelerată a canalelor de vânzare externe, atât prin intrarea pe noi piețe, cât și prin consolidarea celor actuale”.

Serate muzicale la Palatul Camerei de Comerț și Industrie București

0

Compania Lanto Communication și Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București lansează seria de evenimente „Serate muzicale în București”, organizate în centrul istoric al Capitalei, în sălile spectaculoase din Palatul Camerei bucureștene, din Str. Ion Ghica nr 4. Cu o experiență vastă în domeniul organizării de concerte de mare calitate, Lanto Communication are în vedere reunirea unui public variat pentru a asculta muzică bună și a admira artă de calitate în centrul istoric al Bucureștiului, la Palatul Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București, edificiu de prestigiu al arhitecturii bucurestene a începutului de secol XX.

Toate manifestările culturale se vor desfășura conform normelor în vigoare, la capacitatea permisă desfășurării în siguranță și cu validarea certificatelor verzi pentru toți participanții.

Primul eveniment se desfășoară marți, 1 martie, la ora 19.00: recitalul de pian „De la clasic la jazz”, susținut de Mădălina Pașol și vernisajul de pictură Ava Pașol. 

Recitalul pianistei Mădălina Pașol cuprinde lucrări de Mozart ca „Alla turca”, variațiuni de jazz pe o temă de Mozart, „Ah, vous dirai-je, Maman”, cu un aranjament al artistei, D. Marinelli – „Pride and prejudice”, George Gershwin – „3 Prelude”, A. Piazzolla, arr. M. Paşol – Libertango, Concertul în Do major pentru violoncel și Orchestră RV 399, interpretat alături de Ada Pașol la violocel.

Mădălina Pașol provine dintr-o familie de muzicieni: „A primit primele lecții de pian de la bunicul său, solist al Orchestrei Radio din România, iar la vârsta de 9 ani a debutat cu Orchestra de Camera Sinfonietta, la Ateneul Român. Artista a urmat cursurile Universității de Arte din Berlin. În turneele sale, Mădălina Pașol a concertat ca solistă, sau în formații camerale împreună cu soliști și artiști de renume mondial, activitatea sa artistică fiind recunoscută prin premii, burse și diplome la concursuri naționale și internaționale. Din anul 2014 Mădălina Pașol s-a dedicat promovării tinerelor talente, a artiștilor români și valorilor culturale naționale, pe plan regional și internațional în cadrul Institutul de Arte, având rolul de președinte al acestei instituții.”  

Dorin Ioniță, coordonatorul proiectului: „În aceste vremuri grele este important să fim împreună în condiții de siguranță. Ne dorim ca acest nou proiect Serate muzicale în București să reunească o comunitate culturală extinsă prin implicarea artiștilor, a mediului privat din companii și Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București, precum și a mediului public pentru a pune în valoare clădirea istorică din centrul Capitalei, dar și marii artiști pe care îi avem. Vă invit astfel alături de noi să petrecem Serate muzicale în București la Palatul Camerei de Comerț și Industrie a Capitalei. Țin să afirm că acesta este rolul muzicii: de a ne ajuta să trecem cu bine în orice perioadă dificilă. Vă așteptăm la Seratele muzicale!” 

Iuliu Stocklosa, președintele CCIB: „Rolul Seratelor muzicale este de a contribui la educarea societății prin transmiterea valorilor și asigurarea accesului la muzică clasică, artă, cultură – pentrua crește o nouă generație cu educație prin cultură. Invităm astfel publicul la activități recreative alături de familie, de copii, de parteneri în comunitatea pe care o formăm împreună cu garanția respectării măsurilor de siguranță. Pe lângă programul cultural, veți avea prilejul să vizitați și să aflați povestea Palatului Camerei de Comerț și Industrie, construit între anii 1907 și 1911, după planurile arhitectului Ștefan Burcuș. Ne deschidem larg porțile către publicul larg, nu numai către oamenii de afaceri, așa cum în perioada antebelică au făcut-o înaintașii noștri, care au sprijinit material și logistic evenimente importante de cultură bucureşteană, precum şi artişti români ai momentului.”

Seria de evenimente va continua cu prezența unor artiști de marcă, programul Seratelor Muzicale în București va fi publicat pe www.lanto.ro www.ccib.ro. Biletele pentru concertele din cadrul Seratelor muzicale în București sunt disponibile pe www.lanto.ro, www.bilete.ro. Toate evenimentele se vor desfășura de la ora 18:00, cu o introducere în tema serii.

Lanto Communication „a apărut acum aproape un deceniu. Încă de la început, inițiatorul său, Dorin Ioniță, şi-a propus ca unic scop să arate lumii că România, prin tinerii ei, a păstrat intactă sclipirea diamantină a geniului muzical al locuitorilor acestor locuri străvechi. Compania a organizat 10 ediții ale Festivalului Vara Magică și peste 100 de concerte oferite publicului român în sezonul estival, precum și 12 ediții ale concertelor exclusiviste Iarna Magică.

Apariția Asociației Lanto Magia Muzicii a adus un spor substanțial de calitate și a înlesnit crearea unor parteneriate benefice culturii naționale. Asocierile cu mediul de afaceri, cu entități instituționale – fie ele locale sau guvernamentale, în cele din urmă cu oameni care au același scop al promovării binelui și frumosului, au adus tuturor celor implicați notorietate și respect. Proiectele artistice ale Lanto Communication și Lanto Magia Muzicii constituie, în egală măsură, garanția unui act artistic de calitate, dar și a unei vizibilități social-culturale și comunitare ridicate. Mai multe detalii și datele următoarelor concerte din cadrul festivalului Vara Magică le puteți consulta la: https://lanto.ro/ precum și pe pagina de Facebook: https://www.facebook.com/FestivalulVaraMagica/”.

În căutare de parteneri pentru proiecte sociale în Moldova

0

ZDBMoldova este genericul demersului lansat de Asociația Zi de Bine, pentru realizare de proiecte ale asociației în Moldova. Primul proiect de acest fel este „Loc de Bine”, care constă în amenajarea unei camere de audiere pentru minori, la Bacău. Alte proiecte care urmează a fi implementate vizează amenajarea unui amfiteatru într-o școală din mediul rural, un panou senzorial pentru copiii cu dizabilități, o bibliotecă rurală și tabere de dezvoltare socio-emoțională.

Amfiteatrul din școală va fi realizat prin proiectul „Pe trepte la școală – ZDBMoldova” – un amfiteatru pe holul unei școli din satul Icușeni, comuna Victoria. Melania Medeleanu și Luciana Zaharia (foto), fondatoarele Asociației Zi de Bine, subliniază că „au realizat acest proiect cu scopul de a contribui la diminuarea ratei abandonului școlar din mediul rural, prin crearea unui spațiu creativ, cu ateliere diverse și activități atractive, prin care să ofere o nouă perspectivă de viitor copiilor. Pe trepte la școală oferă copiilor din Icușeni șansa de a reface legăturile cu școala, de a-și petrece timpul participând la activități extracurriculare, de a se bucura de copilăria care, odată cu muncile câmpului și treburile gospodărești, a fost maturizată prematur”.   

Fondatoarele asociației accentuează: „Un amfiteatru în holul școlii poate fi doar începutul schimbării pentru copiii din Icușeni. În acest spațiu creativ se vor întâlni periodic în ateliere din cele mai diverse, vor putea purta discuții cu psihologul despre adolescență și transformările specifice și se vor putea uita la documentare proiectate pe pereți. Într-un cuvânt, copiii se vor putea descoperi într-un context diferit. Își vor putea descoperi pasiunile și nevoile, dar, în același timp, vor putea privi dincolo de condiția modestă de acasă și își vor descoperi curajul de a visa.”

Bugetul necesar pentru implementarea proiectului „Pe trepte la școală – ZDBMoldova” este de 15.000 euro și este asigurat de Iulius.

Fondatoarele Asociației Zi de Bine și-au propus să lanseze și să implementeze lunar câte un proiect social în zonele din Moldova în care există cea mai mare nevoie. Pe lângă fondurile necesare implementării fiecărui proiect, ZDBMoldova are nevoie și de sprijinul ONG-urilor mici și mijlocii pentru a putea contura și implementa noi proiecte pentru cauzele ignorate din Moldova.  

Melania Medeleanu: „Am lansat Asociația Zi de Bine, filiala Moldova, cu ideea de continuitate – să continuăm ce am făcut bun în 2021. Așa că, am deschis cu Loc de Bine, cea de-a șaptea cameră de audiere pentru minori. S-a întâmplat la Bacău. În februarie facem Pe trepte la școală, iar în martie vom amenaja la Iași un panou de escaladă senzorial pentru copii cu dizabilități, dar și pentru copii tipici. Urmează proiecte care vizează educația formală și non-formală, precum tabere în care vom aborda subiectul bullying sau biblioteca rurală, vom amenaja locuri de joacă incluzive. Ce este important de spus e că suntem în căutare de noi proiecte și așteptăm înscrieri de la ONG-uri mici și medii.”

Cei care doresc să susțină proiectele realizate de Asociația Zi de Bine, o pot face fie printr-un SMS cu textul SUS la 8845 (2E/lună) sau pot face o faptă prin donarea zilei aniversare: shorturl.at/tGKZ6. Mai multe metode de implicare pot fi găsite aici: https://www.zidebine.ro/doneaza.

În anul 2021, Asociația Zi de Bine a finalizat 12 proiecte construite în domenii precum educație, sănătate mintală, incluziune socială și drepturile copilului, cu peste 5000 de beneficiari direcți și 12 ONG-uri sprijinite. Suma totală a proiectelor depășește 2.500.000 lei. 

În anul 2020, Asociația Zi de Bine a facilitat implementarea a 10 proiecte sociale. Cauzele susținute de asociație au primit ajutorul a peste 50.000 de donatori persoane fizice și a 40 de companii, atrăgând donații de peste 1 milion de euro.

Asociația Zi de Bine reamintește că are „scopul de a crea comunități, de a sprijini mii de oameni aflați în situații vulnerabile și de a crea notorietate în jurul unor cauze ignorate. Asociația va susține câte un ONG în fiecare lună a anului. Fiecare cauză selectată de Asociația Zi de Bine se adresează unei comunități și se implementează cu ajutorul unui ONG local. Mecanismul de funcționare este unul simplu: la fiecare început de lună se va anunța cauza susținută și se vor descrie nevoia și beneficiarii. La finalul lunii, donatorii vor afla ce s-a întâmplat cu banii și vor fi invitați să vadă rezultatul implicării lor. Dacă aveți un proiect în care credeți, dar pentru care nu ați găsit încă finanțare, îl puteți înscrie pe www.zidebine.ro”. 

Confirmări electronice de livrare prin Gebrüder Weiss România

0

Compania de transport și logistică Gebrüder Weiss România introduce confirmarea livrării în format electronic, serviciul POD – Proof of Delivery, eliminând dovezile în format fizic, pe hârtie. Serviciu POD electronic va fi disponibil pe plan local pentru transporturile în regim de grupaj din februarie 2022 pentru toți partenerii companiei la nivel local, fiind o soluție în curs de implementare la nivel de grup. 

Viorel Leca, director general al Gebrüder Weiss România:

Viorel Leca, director general al Gebrüder Weiss România: „Digitalizarea serviciilor devine, treptat, modul de operare implicit al tuturor proceselor de business ale Gebrüder Weiss România. De altfel, transformarea digitală este una dintre principalele priorități ale companiei noastre, aceasta fiind acceleratorul eficienței operaționale în industria în care activăm. Mai mult de atât, un rol important în deciziile privind adoptarea de noi soluții digitale îl joacă și componenta de mediu și astfel, investim permanent în procese mai sustenabile și mai prietenoase. La nici un an de la lansarea pe plan local a portalului myGW destinat clienților din toate domeniile de activitate, continuăm eforturile de a veni în întâmpinarea partenerilor cu servicii integrate în platformă care să asigure o mai mare transparență, trasabilitate și flexibilitate.” 

Gebrüder Weiss România accentuează că „una dintre cele mai recente inițiative ale companiei în acest context privește eliminarea, începând cu luna în curs, a POD-urilor (en. Proof of Delivery) care, până în prezent, erau utilizate în format fizic la livrare și ulterior scanate și încărcate în arhiva electronică. Odată cu digitalizarea acestui proces, dovezile de livrare vor fi disponibile doar în format electronic, prin intermediul portalului pentru clienți myGW, în timp ce confirmarea din partea destinatarului devine digitală cu ajutorul scannerelor utilizate de curieri. 

Implementarea POD-ului electronic aduce cu sine o serie de avantaje, printre care disponibilitatea – dovezile de livrare fiind la îndemână, oricând, la un click distanță prin portalul myGW. De asemenea, acestea oferă clienților o mai mare flexibilitate, putând fi accesate oricând, de oriunde. Un aspect ce nu trebuie omis este faptul că acestea sunt prietenoase cu mediul prin eliminarea hârtiei. 

În acest context, myGW dovedește, o dată în plus, că reprezintă evoluția digitală a Excelenței în Servicii, iar accentul pus pe calitatea logistică și contactul personal cu destinatarii rămâne neschimbat. Pentru clienții companiei, myGW înseamnă flexibilitate: toate documentele relevante, cum ar fi facturile sau dovezile de livrare, sunt stocate online, comenzile pot fi plasate electronic sau prețurile de transport pot fi stabilite în scurt timp, cu un singur click. Un alt avantaj decisiv este că mai mulți reprezentanți ai unui client Gebrüder Weiss comunică online prin intermediul aceluiași instrument și pot monitoriza procesele în mod transparent, în orice moment”. 

Conferințele Info Social – România – Orizont 2040

0

Care este potențialul de dezvoltare economică a României? Cum valorificăm acest potențial? Ce piedici ne țin în loc? Care ar trebui să fie modelul economic românesc? Cum restructurăm economia? Cum va arăta România în anul 2040, din punct de vedere economico-social? Ce rol vom avea, în dezvoltarea generală a Uniunii Europene? Sunt câteva întrebări esențiale la care vor răspunde invitații primei ediții a noului proiect editorial Impact Economic, parte a Conferințelor Info Social.

https://www.youtube.com/watch?v=ZFD5fYFgtaA