Scorilo, membru nou în Asociația Berarii României

0

Producătorul de bere artizanală Scorilo, din Poiana Mărului, a devenit membru al Asociației Berarii României de la 1 ianuarie 2022.

Julia Leferman, director general al Asociației Berarii României: „Ne bucurăm că familia berarilor se extinde prin alăturarea Scorilo, un jucător intrat pe piață în martie 2020, dar cu ambiții mari de dezvoltare. Asociația reprezintă interesele comune ale industriei de bere în fața autorităților și a societății. De aceea, include în componența sa atât producători mari, cât și pe cei medii sau mici, dar și furnizori de materii prime agricole pentru producția de bere. Cum segmentul berilor craft este într-o continuă efervescență, sunt binevenite și alte microberării în cadrul asociației Berarii României pentru a dezvolta împreună o cultură autentică a berii în țara noastră”.

În 2021, primul an complet din punct de vedere financiar de la lansare, Scorilo a înregistrat o cifră de afaceri de peste 681 de mii de lei. 

Mihai Schelean-Șomfelean, coproprietar and berar la Fabrica de Bere Artizanală Scorilo: „Pentru 2022, ne dorim dublarea cifrei de afaceri prin extinderea zonelor în care vindem berea artizanală Scorilo. Ne vom concentra pe dezvoltarea rețelei de distribuție, pe consolidarea colaborărilor pe care le avem cu partenerii din zona cash and carry și inițierea unor parteneriate noi, dar și pe o listare mult mai puternică în zona Horeca. Totodată, în 2022, intenționăm să ne mărim echipa de vânzări și ne vom implica în promovarea și dezvoltarea zonei unde avem capacitatea de producție. Poiana Mărului din Munții Țarcu, Caraș-Severin este o zonă deosebit de frumoasă care merită să fie cunoscută de către românii care știu să aprecieze natura și zonele speciale pe care le oferă țara noastră”.

Scorilo este „o afacere de familie izvorâtă din pasiunea pentru bere, istorie și legende. Fabrica de bere Scorilo se află situată în localitatea Poiana Mărului, Caraș-Severin, în inima Munților Țarcu, la 600 de metri altitudine. Localitatea în care este construită fabrica este asociată cu legenda regelui dac Scorilo. Aceasta spune că Scorilo, tatăl lui Decebal, ar fi ascuns comoara sa într-o peșteră aflată în Poiana Mărului, iar cel norocos o poate găsi acolo atunci când cade prima rază de soare, ce vine de pe creasta muntelui Nedeia, în ziua de 21 iunie a fiecărui an. Familia Șomfelean, care deține afacerea Scorilo, produce beri artizanale, tip Lager (Blondă), IPA (arămie) și Weizen (wheat), realizate după rețete dezvoltate în colaborare cu maeștri berari din Austria. Colaboratorii austrieci îi asistă de altfel pe specialiștii locali și în procesul de producție. Capacitatea de producție a instalațiilor fabricii de la Poiana Mărului este de 300.000 de litri de bere anual, cu posibilitatea de a crește producția până la o capacitate maximă de 900.000 de litri pe an. Valoare inițială a investiției s-a ridicat la aproximativ 2 milioane de euro. Scorilo este o bere naturală, de calitate superioară, care iese pe ușa fabricii după o perioadă de fermentație de 30 de zile. Materia primă este importată din Austria, Slovenia și Germania”. 

Asociația Berarii României este recunoscută de 18 ani ca „vocea comună a industriei locale de bere. Obiectivele sale sunt să sprijine dezvoltarea unui sector durabil, să promoveze un mediu competițional transparent, să asigure un tratament egal și corect în fața instituțiilor de reglementare și să educe consumatorii de bere cu privire la beneficiile și consumul responsabil de bere. Din 2008, Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, aderând la organizația Berarii Europei, fondată în 1958 la Bruxelles. Industria berii pune un accent deosebit pe managementul sustenabilității, în sensul eficientizării consumului de apă și de energie în producţia de bere sau în reducerea amprentei de CO2. De asemenea, este sectorul economiei cu cea mai mare pondere de ambalaje reutilizabile puse în circulație voluntar”.

One United Properties anunță recepția dezvoltării One Herăstrău Towers

0

Compania One United Properties S.A., unul dintre principalii dezvoltatori imobiliari de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din România, listată pe Piața Principală a Bursei de Valori București (simbol ONE), anunță realizarea recepției pentru dezvoltarea One Herăstrău Towers, situată pe Strada Nicolae G. Caranfil 74A. Construcția imobilului a fost începută în urmă cu doi ani, iar acum își va primi rezidenții și chiariașii. Valoarea brută de dezvoltare (GDV) a acestei dezvoltări este de aproximativ 54,3 milioane EUR. 

One Herăstrău Towers este în acest moment vândut în proporție de 90%.  

Dezvoltarea oferă un concept modern ce îmbină elementul rezidențial cu cel comercial, cu acces eficient și vederi panoramice asupra lacului Herăstrău și asupra zonei de Nord a orașului. Cele 2 turnuri rezidențiale includ 139 de unități locative, în vreme ce parterul și primul etaj al ansamblului au o suprafață de aproximativ 5.000 de mp destinată spațiilor comerciale și birourilor. 

Compania are în derulare un parteneriat și cu Le Manoir pentru deschiderea unui concept de gourmet market în cadrul One Herăstrău Towers, care va oferi accesul la o gamă largă de produse premium, serviciu de vânzare asistată sau posibilitatea accesării prin intermediul unei aplicații mobile dedicate.

„Atunci când dezvoltăm un proiect, ne propunem să realizăm mixul perfect între locație, arhitectură, design, standarde înalte în ceea ce privește construcția și servicii integrate pentru viitorii rezidenți. One Herăstrău Towers îndeplinește toate aceste criterii și pe deasupra include o dezvoltare boutique commercial & offices la parter și primul etaj, o formulă de succes pe piața imobiliară actuală, prin care răspundem cerințelor specifice ale clienților. Credem că acest tip de dezvoltări, deja populare, vor câștiga și mai mult teren în perioada următoare”, declară Beatrice Dumitrașcu, CEO Residential Division One United Properties.  

Imobilul continuă trilogia începută de dezvoltările One Herăstrău Park și One Herăstrău Plaza și a obținut de la Romania Green Building Council certificarea „Green Homes” care atestă norme superioare de performanță și sustenabilitate. Cu o poziție deosebită în peisajul urban și o arhitectură modernă și elegantă semnată de biroul de arhitectură condus de Marius Călin, X Architecture & Engineering, One Herăstrău Towers se înscrie în strategia dezvoltatorului de a investi în proprietăți multifuncționale care oferă valoare și o calitate îmbunătățită a vieții. 

One Herăstrău Towers reprezintă o dezvoltare cu numeroase avantaje nu numai pentru chiriașii și rezindeții săi, ci și pentru întreaga comunitate și pentru mediu. Construcția a presupus demolarea unei clădiri abandonate care timp de aproape 30 de ani a reprezentat o cicatrice în peisajul urban, fiind abandonată după Revoluția din 1989. Noua dezvoltare este menită să fie un upgrade pentru întregul cartier, în timp ce magazinele și serviciile disponibile la parter și la primul etaj deservesc atât rezidenții, cât și pe cei care își desfășoară activitatea sau locuiesc în zonă sau pur și simplu sunt în trecere.

Grupul TechAngels a investit 8,9 milioane de euro în 2021 în startup-uri locale, dublu față de anul trecut

0

Sumele agregate ale investițiilor realizate de membrii TechAngels, cea mai extinsă rețea de investitori privați interesați să susțină ecosistemul de startup-uri tech din România, s-au ridicat la 8,9 milioane de euro în 2021, o dublare a investițiilor față de anul 2020 și o depășire cu 43% a nivelului de investiții față de anul 2019. Finanțările au vizat 69 de startup-uri, din care 14 au beneficiat de runde follow on. 

În total, grupul TechAngels a întâlnit în pitch-uri organizate de asociație 116 startup-uri locale. La acestea se adaugă altele, până la un total de aproximativ 200, întâlnite în cadrul programelor de accelerare, unde membrii TechAngels sunt mentori și jurați sau în campaniile organizate de partenerii asociației, platforme de finanțare și fonduri.

Creșterea colaborării în comunitatea startup-urilor tech a fost o coordonată importantă a anului 2021, pentru TechAngels. Asociația a intensificat proiectele comune cu parteneri din piața locală, a participat la finanțări sindicalizate cu alte rețele de investitori, a organizat sesiuni de pitch-uri regionale (de exemplu, cu parteneri din Bulgaria) și a devenit membră în cele mai mari două asociații de investitori la nivel european (EBAN și BAE).

Malin-Iulian Stefanescu

„Rezultatele arată că 2021 a fost un an de recuperare, în sensul recâștigării terenului afectat de izbucnirea pandemiei  de către echipele startup-urilor și în sensul însănătoșirii mediului, al colaborării, al deschiderii, al continuării unor relații de sprijin pentru dezvoltarea echipelor și proiectelor valoroase. Creșterea volumului de investiții vine din angajarea unor sume mai mari și din extinderea, cu 46 % a asociației. Mai mulți investitori înseamnă și mai multe proiecte susținute, și mai multă diversitate”, spune Mălin-Iulian Ștefănescu, Președintele TechAngels.

40% dintre investitori au alocat sume până în 50.000 de euro, 37,5% au investit între 50.000 – 500.000 de euro, iar 5,5% au alocat sume de peste 500.000 de euro. În acest an, un procent de 20% din grup a optat să nu investească în noi soluții, parte dintre aceștia fiind noi membri ai grupului.

Domeniile acoperite de startup-urile care au participat la pitch-uri demonstrează conectarea industriei tech la activitatea cotidiană sub numeroase aspecte. După cum era de așteptat, soluțiile de automatizare, robotizare și cele care propun eficientizarea proceselor de business, b2b, au reprezentat o pondere importantă (44%) din ideile prezentate de startup-urile întâlnite de TechAngels. La fel de puțin surprinzător, soluțiile care urmează ca număr sunt cele din sănătate și educație (câte 10%), în linie cu preocupările majore ale societății în această perioadă. În acest an au apărut și soluții tech pentru creșterea unor comunități și mai multe soluții orientate către sustenabilitate, cu aplicații în viața de zi cu zi și în business. Multe dintre resursele solicitate de startup-uri au avut ca scop extinderea soluțiilor în regiune și internațional, scalarea și dezvoltarea produselor.

„Contextul economic general este marcat de destul de multe tensiuni, cum ar fi creșterea prețului la utilități, transformările la nivelul companiilor generate de noile modele de lucru, presiunile privind tranziția către economia verde. Toate acestea vor aduce probabil un plus de prudență în 2022. În industria tech se vor căuta în continuare soluții pentru acoperirea necesarului de specialiști tech, valabil și pentru companiile mari și pentru startup-uri. Nu va fi probabil un an ușor, dar în comunitatea startup-urilor tech pornim de la o bază destul de bună, tehnologia a devenit indispensabilă în multe domenii și mă aștept ca proiectele valoroase să primească sprijinul necesar pentru a crește rapid și pentru a se extinde regional și internațional”, precizează Mălin Ștefănescu.

Pentru anul 2022, asociația TechAngels și-a propus să continue ritmul constant de conectare cu fondatorii și echipele startup-urilor, să crească nivelul de implicare și interactivitate în cadrul grupului de investitori, în măsura în care și situația sanitară o va permite. Intenția este de a valorifica expertizele multiple și de a favoriza schimbul de experiențe și opinii în cadrul grupului. De asemenea, pentru investitori vor exista oportunități de învățare și actualizare legate de apartenența și, respectiv accesul, la asociațiile europene.

Beko, pe locul 20 în topul companiilor și brandurilor care creează un impact pozitiv în societate și asupra mediului

0

Beko, lider al pieței europene de electrocasnice, s-a clasat pe locul 20 în Top 200 Companii cu Impact în 2022, clasament realizat de Real Leaders, prestigioasa revistă internațională destinată afacerilor și leadershipului sustenabil. 

Distincțiile The Real Leaders 200 Top Impact Companies sunt oferite organizațiilor care au un impact pozitiv în societate și asupra mediului, contribuind activ la dezvoltarea unei lumi mai bune. Clasamentul din acest an conține un mix de branduri recunoscute la nivel mondial și care provin din diverse industrii.

Viziunea Beko este „un stil de viață cu adevărat sănătos este posibil numai pe o planetă sănătoasă”, brandul asumându-și astfel ca prioritate promovarea în rândul generației tinere a unui stil de viață echilibrat, dar și conștientizarea faptului că acesta este posibil numai într-un mediu înconjurător curat și printr-un trai mai sustenabil. Poziția Beko în clasament demonstrează că eforturile companiei în domeniul sustenabilității reprezintă un model de urmat în lumea afacerilor, fiind aliniate cu misiunea Real Leaders. 

În ultimele două decenii Beko s-a axat pe inovație în slujba unui stil de viață mai sănătos și pe dezvoltarea de electrocasnice prietenoase cu mediul în acord cu misiunea de sustenabilitate a brandului. Linia de produse eco-friendly include o mașină de spălat rufe/mașină de spălat rufe cu uscător, un cuptor încorporabil, un uscător de rufe, un frigider, un espressor și mașini de spălat vase, acestea fiind concepute pentru a-i ajută pe consumatori să limiteze impactul asupra mediului înconjurător în viața de zi cu zi. Electrocasnicele integrează materiale reciclabile, biocompozite și tehnologii de dozare corectă a detergentului. De exemplu, în cazul mașinii de spălat/mașinii de spălat cu uscător EcoTub, aproximativ 60 PET-uri de 0,5 litri sunt folosite în crearea manșonului cuvei, în cazul anumitor modele. Cuptorul EcoFiber are elemente din plastic, precum cele utilizate în cazul decorului ușii sau a carcasei display-ului, ce au în componență 5% plase de pescuit reciclate și 65% deșeuri din fire industriale. Mașinile de spălat vase cu sistemul de dozare automată AutoDose asigură cantitatea ideală de detergent pentru vase impecabile de fiecare dată, astfel că la fiecare spălare este folosit cu până la 28% mai puțin detergent, ceea ce contribuie la o planetă mai curată (valabil pentru murdărire ușoară, cu utilizarea unui detergent gel). 

Hakan Bulgurlu -CEO Arcelik

Suntem onorați să primim acest premiu și să fim recunoscuți drept una dintre Top 200 Companii cu Impact în 2022, datorită eforturilor susținute ale Beko pentru a construi un viitor mai durabil. Continuăm să inovăm și suntem conștienți că avem responsabilitatea colectivă de a da un exemplu în ceea ce privește lupta împotriva distrugerii mediului. Eforturile de sustenabilitate și inovare trebuie să meargă mână în mână pentru a obține un impact semnificativ și facem apel la cei din industrie și la clienți să se alăture acestei cauze, pentru a asigura un viitor mai bun pentru toți”, a declarat Hakan Bulgurlu, CEO Arçelik.

Arçelik, compania care deține Beko, s-a clasat pe locul 19 în Top 200 Companii cu Impact în 2022. Clasamentul din acest an poate fi consultat aici. Pentru mai multe informații privind electrocasnicele eco-friendly Beko accesați acest link

XVision obține 1 milion de euro într-o nouă rundă de finanțare

0

În 2022, își consolidează prezența în Europa de Vest
și începe demersurile pentru SUA

XVision, platforma medicală bazată pe algoritmi de inteligență artificială, care dezvoltă produse pentru a-i sprijini pe medicii radiologi în analiza și interpretarea imaginilor medicale, obține un milion de euro într-o rundă de finanțare de tip seed, cu aportul bValue ca Lead Investor și a încă șapte investitori din România: GapMinder VC, RocaX, Cleverage, Growceanu, Cristian Pop ca angel investor și Polonia: ResQMed și Marek Dziubinski.

Aceasta este cea de-a doua rundă de finanțare obținută de XVision, compania atrăgând în total fonduri de 1,5 milioane de euro până acum. 

Suma va fi direcționată către mărirea echipei existente cu specialiști din zona de business development, AI, software development și imagistică, pentru a extinde compania către Europa de Vest și mai apoi, începând cu 2023, către Statele Unite. Platforma este operațională în peste 60 de spitale și clinici private și activează în alte trei țări din Europa: Ungaria, Slovacia și Polonia.

XVision este o companie MedTech fondată în 2018 de o echipă multidisciplinară din Timișoara, formată din Ștefan Iarca – CEO, Cristian Avramescu – CTO, Bogdan Bercean –Head of AI și Andrei Tenescu – Head of DevOps, pasionată de inteligența artificială și optimizarea proceselor medicale. 

Foto echipa XVision

Din 2019, XVision este alumni al Techcelerator, primul accelerator din România care alocă fonduri pentru dezvoltarea companiilor aflate în faza de accelerare și care se adresează startup-urilor românești de tehnologie. Techcelerator, prin programul de accelerare, a investit și a contribuit atât la consolidarea proceselor de business ale XVision, cât și la susținerea și  extinderea companiei. 

„Runda pe care am ridicat-o este extrem de importantă din punct de vedere strategic. XVision este într-un punct în care produsul și-a dovedit utilitatea în practică, iar acum este momentul să începem să ne extindem mai departe de Europa Centrala și de Est, zonă cu care suntem familiari. Astfel, vom folosi fondurile atât pentru a grăbi accesarea piețelor din vestul Europei, cât și pentru dezvoltarea produselor existente și a unora noi”, a declarat Ștefan Iarca, Co-founder & CEO XVision.

Compania își propune să devină o soluție complexă pentru imagistică medicală, prin adăugarea de noi produse în portofoliul existent, care să păstreze elementul de diferențiere actual: complexitatea soluției dezvoltate și acuratețea acesteia.

După aproximativ doi ani de testare și dezvoltare, au rezultat două produse: un program software dedicat radiografiilor de torace și altul creat pentru analiza mai rapidă și mai precisă a CT-urilor de torace (computer tomograf). Cercetările întreprinse de XVision au relevat faptul că în utimii ani există o creștere a numărului de imagini medicale realizate, respectiv a complexității acestora. 

Odată cu procesul accelerat de tehnologizare, imaginile complexe precum CT și RMN sunt tot mai solicitate, dar și mai greu de interpretat. În plus, numărul radiologilor instruiți pentru a analiza și interpreta aceste imagini medicale a stagnat în ultimii ani, atât în România, cât și la nivel global.  

În plus, studiile interne derulate de companie au arătat că că XVision economisește 25% din timpul de analiză a unei radiografii de torace și până la 30% din timpul de analiză a CT-urilor pulmonare, fapt care determină o eficiență sporită în diagnosticarea corectă a unor afecțiuni importante.

În prezent XVision este primul soft de Inteligență Artificială implementat de un lanț de clinici private – Regina Maria – și este utilizat la nivel internațional în peste 60 de clinici și spitale, analizând lunar peste 26.000 de radiografii de torace și 10.000 de CT-uri pulmonare.

Hub global de achiziții deschis de Bosch Service Solutions la Timișoara

0

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a inaugurat un hub global de achiziții la nivelul diviziei Service Solutions din Timișoara. Noul departament de Achiziții Strategice Indirecte are o echipă de profesioniști, caracterizați ca „achizitori specializați cu expertiză extinsă, ale căror atribuții prevăd managementul furnizorilor și al tuturor părților interesate, negocierile contractuale care vizează solicitările clienților din toate regiunile Europei, precum și alte sarcini strategice”

Steffen Hammer, vicepreședinte al diviziei de Achiziții Indirecte pentru categorii non-tehnice: „Timișoara este deja, de ceva vreme, unul dintre hub-urile Global Business Services (GS), astfel că decizia de a pune bazele unui hub de achiziții aici a venit oarecum natural. De asemenea, ne-a fost foarte ușor să aderăm la infrastructura și la metodele de lucru pe care le-am găsit aici și mă bucur să văd că rezultatele obținute până acum sunt foarte bune”.

În 2021, Bosch Services Solutions din Timișoara a angajat aproximativ 600 de persoane specializate în domenii precum dezvoltare software, IT Help Desk, customer service, controlling, contabilitate, project management, logistică, achiziții și vânzări, dintre care 50 de specialiști lucrează exclusiv în cadrul noului departament.

Jaroslav Moravek, vicepreședinte al diviziei de Achiziții Indirecte pentru categorii tehnice: „Este impresionant cât de mult s-a dezvoltat, a crescut și evoluat această echipă în doar un an de activitate. Integrarea noilor colegi în cadrul echipei globale a fost o surpriză extrem de plăcută, în special prin prisma relaționării cu partenerii cheie și a rezultatelor înregistrate”. 

Bosch Service Solutions își propune să asigure și să securizeze o legătură strânsă între clienții interni și piețele regionale și face acest lucru prin intermediul achizitorilor care reprezintă compania în relația cu furnizorii, procurând cu succes diferite categorii de mărfuri și produse.

Adrian Comănean

Adrian Comănean, managerul hub-ului de achiziții din Timișoara: „Deși aflați încă la început de drum, suntem o echipă dinamică și pasionată de ceea ce se întâmplă în acest domeniu. Departamentul nostru acoperă întreaga paletă de activități care au legătură cu zona de achiziții, de la cercetarea pieței până la managementul contractelor pe care le gestionăm cu ajutorul unui software avansat de achiziții de tip Source to Contract, dezvoltat pe o platforma Cloud. Acest aspect le oferă colegilor noștri foarte multe perspective de dezvoltare și de creștere. Există două componente cheie în structura organizației noastre de achiziții indirecte. Una dintre acestea se ocupă exclusiv de segmentul de achiziții strategice, iar cea de a doua gestionează sarcinile operaționale și este o entitate de sine stătătoare. Concret, suntem o echipă de achizitori care se ocupă de negocieri, managementul furnizorilor și al părților interesate, precum și de alte sarcini, atât strategice cât și operaționale”.

Divizia Bosch Service Solutions din Timișoara se definește, de 14 ani, prin „servicii complete în 18 limbi străine clienților interni și externi și desfășoară mai multe programe prin care conduce transformarea digitală. Compania oferă soluții software adaptate, utilizând tehnologii noi precum RPA (Robotic Process Automation) sau inteligența artificială, care elimină sarcinile repetitive și sporesc calitatea și eficiența. 

Bosch recrutează activ noi talente care să se alăture departamentului său internațional de achiziții indirecte, conectat la nivel global, unde angajații au capacitatea de a modela viitorului, zi de zi, prin intermediul activității lor.  

În plus, locația din Timișoara oferă oportunități de carieră pe diverse niveluri de expertiză, în diferite domenii de activitate: contabilitate, cu diverse limbi străine, controlling, comercial, IT, achiziții, logistică și altele. Cele mai multe poziții deschise se adresează vorbitorilor de limba engleză, germană, franceză, spaniolă, turcă, italiană, cehă și maghiară. 

Mai multe detalii pe www.bosch.ro/cariere”.

Locuri de muncă vacante

0

Agenţii economici din județul Ilfov dispun de 731 de locuri de muncă vacante, înregistrate în evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov: 64 – pentru studii superioare, 211 – pentru studii medii, 107 – pentru muncitori calificaţi, 331 – pentru muncitori necalificaţi.

AJOFM Ilfov precizează că „profesiile, meseriile sau ocupaţiile în care agenţii economici din judeţul Ilfov oferă locuri de muncă sunt: director societate comercială, director vânzări, director tehnic, contabil-șef, șef atelier, șef secție, șef coloană auto, șef departament mărfuri alimentare, manager de zonă, inginer de securitate, asistent medical generalist, agent de vânzări, secretară, manager de produs, consilier juridic, programator, funcționar administrativ, inginer electrician, operator mașină de calculat, tâmplar universal, administrator cont, funcționar economic, muncitor necalificat la ambalarea produselor solide şi semisolide, muncitor necalificat în industria confecţiilor, îngrijitor spații verzi, gestionar depozit, bucătar, ajutor ospătar, lăcătuș mecanic, portar, paznic, curier, zugrav etc.

Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei şi informaţiile suplimentare despre fiecare loc de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105, pe site-ul ANOFM  https://www.anofm.ro/ sau la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov”.

 

Regista organizează pe 20 ianuarie 2022 Gala Regista, prima Gală de premiere a primăriilor și instituțiilor digitalizate din România

0

Regista Digital SA, compania dedicată digitalizării administrației publice din România, anunță organizarea primului eveniment național prin care premiază primăriile și instituțiile care s-au remarcat în procesul de digitalizare în anul precedent: Gala Regista 2022. Reprezentanții instituțiilor publice, administrației locale și a companiilor de tehnologie sunt invitați să participe la evenimentul din 20 ianuarie 2022, începând cu ora 16:00, transmis online de la sediul Regista din București pe pagina evenimentului https://spotmedia.ro/gala-regista.

Până în prezent, peste 800 de instituţii publice şi companii din toate judeţele României şi-au îmbunătăţit procesele de lucru și au redus birocraţia prin intermediul Regista, lider de piaţă pe segmentul aplicaţiilor de registratură şi managementul documentelor în administraţia publică locală. Regista are peste 15.000 de utilizatori la nivel naţional care au înregistrat de-a lungul timpului peste 16 milioane de documente în aplicație, și numără peste 500 de instituții care folosesc portalul e-Guvernare. 

Recunoscând rezultatele și aportul instituțiilor la accelerarea digitalizării și a interacțiunii cu cetățenii, Regista organizează în data de 20 ianuarie 2022, o gală de premiere a celor mai digitalizate și performante primării și instituții publice din România. Reprezentanți ai primăriilor și instituțiilor din întreaga țară, dar și publicul general, sunt invitați să participe la evenimentul care va celebra demersurile și ambiția pentru dezvoltare și digitalizare în cadrul administrației locale. 

Pe parcursul celor 2 ore de eveniment online, participanții sunt invitați să ia parte la o dezbatere pe tema digitalizării în România și a schimbărilor și oportunităților care se anunță pentru 2022 cu personalități relevante din administrația publică, cât și reprezentanți ai unor companii de tehnologie de top. Apoi, în cadrul Galei de premiere, se vor acorda premiile pentru 6 categorii, printre care: „Cea mai digitalizată primărie de oraș”, „Cea mai digitalizată primărie de comună”, „Cea mai digitalizată instituție”, „Primăria cu cea mai bună interacțiune digitală cu cetățenii”, „Cea mai bună prezență în mediile sociale”, dar și un premiu surpriză. 

Nominalizările au fost selectate automat pe baza informațiilor disponibile în aplicația Regista privind utilizarea reală a funcționalităților pentru digitalizare corespunzătoare fiecărei categorii în parte, iar câștigătorii vor fi desemnați pentru întreaga activitate din anul 2021. Gala Regista 2022 se va încheia cu o tombolă pentru participanți, cu premii totale în valoare de 1.000 euro, și cu un moment artistic live susținut de artistul Damian Drăghici. 

„Cu ajutorul Regista, susținem activ digitalizarea, reducerea birocraţiei şi facilitarea comunicării dintre cetăţean şi instituţiile publice în toate județele din România. Prin evenimentul Gala Regista 2022 ne dorim să oferim primăriilor și instituțiilor, prin reprezentanții primarilor și a echipelor, un cadru de celebrare a eforturilor lor, pentru faptul că sunt promotorii digitalizării într-o Românie care încă se mișcă greu la acest capitol. Îi invităm pe toți cei interesați de domeniul digitalizării să participe la eveniment și să obțină informații la cald în cadrul Galei Regista, eveniment ce își propune să devină un barometru al digitalizării sectorului public din România”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO Regista Digital.

Gala Regista 2022 este organizată în parteneriat cu publicația online Spotmedia, partenerii principali ai evenimentului sunt Zitec, Microsoft, Banca Transilvania și Namirial, iar partenerii media sunt Total PR, Wall-street, 9AM, Start-up.ro, Ghidul Primăriilor, Europa FM și Agerpres. 

Accesul la eveniment este deschis pentru toți reprezentanții primăriilor, instituțiilor, dar și pentru toți cei interesați de digitalizarea administrației publice. Pentru a primi la timp toate detaliile evenimentului, inclusiv informații despre participarea la tombolă, se recomandă înregistrarea pe pagina evenimentului disponibilă la https://spotmedia.ro/gala-regista

Aplicația Regista este dezvoltată de Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, specializat în dezvoltarea de soluții și servicii de transformare digitală. Zitec este una dintre puţinele companii româneşti recunoscută oficial ca Partener Gold Microsoft și este certificată conform standardelor ISO27001:2013 pentru Sistemul de management al securității informațiilor și ISO 9001:2015 pentru Sistemul de management al calității.

Regista automatizează și eficientizează activităţile din instituţiile administrației locale, județene și centrale dar și din companii private. Aplicația facilitează atât o comunicare optimă între departamentele instituţiilor, cât şi între funcţionari şi cetăţeni, pentru o rezolvare rapidă şi mult mai organizată a solicitărilor primite. Aplicaţia Regista poate fi accesată de oriunde de către funcţionarii publici sau angajaţii companiilor, fiind disponibilă direct din browser, fără instalare şi cu toate informaţiile stocate în siguranţă în cloud Microsoft Azure în Uniunea Europeană.

Pozițiile Bitcoin și DeFi, creștere spectaculoasă în preferințele investitorilor pe platforma eToro în 2021

0

– Bitcoin se menține pe primul loc, pozițiile deținute crescând cu 223% de la an la an

– Monede mai mici precum TRON, IOTA și Stellar înregistrează o creștere de peste 400%, în timp ce boom-ul DeFi captează atenția investitorilor

– Dogecoin și Shiba intră direct în top 10 în primul an pe platformă 

Investitorii individuali și-au reafirmat încrederea în bitcoin după un an 2021 spectaculos, arată noile date eToro. Clasamentul criptoactivelor eToro pe anul 2021 arată că bitcoin a înregistrat o creștere de 223% a numărului de poziții deținute pe platformă de la an la an. Bitcoin are cele mai multe poziții deținute de către utilizatorii eToro la nivel global, urmat de Cardano, Ether și Dogecoin.

Dintre monedele mai mici, TRON a avut cea mai bună performanță, cu o creștere de 661% de la an la an a numărului de poziții deținute, în timp ce IOTA a crescut cu 514%, iar Stellar cu 468%. Dogecoin și Shiba, deși sunt „noi” pe platforma eToro, au intrat amândouă în top 10 cele mai deținute poziții, ocupând locurile 4, respectiv 7.

Simon Peters, analist în domeniul criptoactivelor al platformei de investiții eToro, a comentat: „2021 a fost un an important pentru criptoactive, bitcoin și ether atingând maxime istorice în mai multe rânduri. De la adoptarea sa ca mijloc de plată legal de către El Salvador, până la sosirea ETF-urilor și adoptarea instituțională, bitcoin este acum ferm ancorat în universul investițiilor.”

Clasamentul global al criptoactivelor eToro 2021

CriptoactiveTop 2021Top 2020Schimbare
Bitcoin (BTC)11Nicio schimbare
Cardano (ADA)24Creștere 2 poziții
Ether (ETH)33Nicio schimbare
Dogecoin (DOGE)4NOUNOU
XRP (XRP)52Scădere 3 poziții
TRON (TRX)67Creștere 1 poziție
Shiba (SHIB)7NOUNOU
Stellar (XLM)86Scădere 2 poziții
IOTA (MIOTA)99Nicio schimbare
Litecoin (LTC)105Scădere 5 poziții

Sursă: eToro, 31 decembrie 2021

 
Investitorii cumpără criptoactive DeFi pe măsură ce metaversul se dezvoltă 


Dincolo de top 10, investitorii de pe platforma eToro au început să achiziționeze noi criptoactive, odată cu apariția boom-ului financiar descentralizat (DeFi).  Decentraland (MANA), Solana (SOL) și Chainlink (LINK) au început anul ca token-uri noi pe platformă, dar toate au ajuns în top 20. 

MANA a urcat vertiginos în ultimul trimestru al anului, devenind a 13-a cea mai deținută poziție. Creșterea criptoactivului este o dovadă a conștientizării mult mai mari a importanței tehnologice a metaversului, în special odată cu recenta schimbare de marcă a Facebook în Meta. 

Peters a adăugat: „DeFi a apărut brusc pe scena investițiilor în 2021. Deși multe proiecte sunt în derulare de ceva timp, anul trecut a fost cu adevărat momentul în care un număr tot mai mare de investitori au îmbrățișat DeFi. Având în vedere că proiectele descentralizate sunt dornice să le ofere deținătorilor de token-uri o participare la decizii, investitorii au astfel acum mai mult ca oricând un cuvânt de spus în ce privește guvernanța și recompensele. Cu tendințe precum Web 3.0 și metaverse care nu vor face decât să crească în 2022, ne așteptăm ca DeFi să meargă din ce în ce mai bine pe măsură ce se va integra mai mult în mainstream”.


Investițiile în criptomonede nu sunt reglementate în unele țări din UE și în Regatul Unit. Nu există protecție a consumatorilor. Capitalul dumneavoastră este în pericol.

eToro este o companie de servicii financiare autorizată și reglementată în Europa de Comisia Valorilor Mobiliare și Bursiere din Cipru, în Marea Britanie de către Autoritatea pentru Conduită Financiară (FCA).

eToroX este înregistrată în Gibraltar cu numărul 116348 și are sediul social la 57/63 Line Wall Road, Gibraltar. Licența sa de furnizor de tehnologie de registru distribuit (DLT) a fost acordată de Comisia pentru servicii financiare din Gibraltar în decembrie 2018 (numărul de licență FSC1333B).

Grupul MOL achiziționează peste 400 de stații de servicii în Polonia

0
  • MOL intră pe piața din Polonia prin achiziția a 417 stații de servicii LOTOS, la nivel național, pentru suma de 610 milioane USD; Astfel, MOL are potențialul de a deveni al treilea jucător pe piața locală de retail de combustibili;
  • Ca parte a tranzacției, PKN Orlen cumpără 185 de stații de servicii din portofoliul Grupului MOL din Ungaria și Slovacia pentru suma de 259 milioane USD;
  • Prin această achiziție, MOL își depășește deja obiectivul strategic setat pentru 2025 și ajunge să dețină aproape 2400 de stații de servicii;
  • Tranzacția este supusă deciziei Comisiei Europene prin care PKN Orlen urmează să primească undă verde pentru a încheia fuziunea cu LOTOS.

MOL a semnat astăzi un set de acorduri cu Grupa Lotos SA și PKN Orlen care vizează vânzarea și cumpărarea mai multor elemente de portofoliu. MOL achiziționează 417 stații de servicii în Polonia și are potențialul de a deveni al treilea jucător pe piața locală de retail de combustibili. Un acord suplimentar pe termen lung asigură aprovizionarea cu combustibili pentru rețeaua achiziționată în Polonia. Acordurile sunt în conformitate cu strategia actualizată pe termen lung a Grupului MOL „SHAPE TOMORROW” 2030+.

Prin această achiziție, Grupul MOL își continuă expansiunea și are reprezentare  în cea de-a zecea țară prin segmentul Consumer Services. Numărul de stații de servicii din portofoliul MOL ajunge la 2390, de la 1943,  și sunt operate sub cinci mărci diferite. Sunt incluse și cele 120 de stații de servicii OMV din Slovenia, recent achiziționate, cât și cele 95 de noi stații din Slovacia și Ungaria. Aceste achiziții sunt condiționate de aprobarea fuziunii. 

În urma finalizării tranzacției, MOL se evidențiază ca un jucător important pe piața poloneză de retail de combustibili. Acordul de astăzi oferă o oportunitate remarcabilă de expansiune anorganică și o aliniere perfectă din perspectiva strategiei ambițioase de creștere a segmentului Consumer Services.

„Pentru MOL, această tranzacție reprezintă un pas major în călătoria strategică de transformare pe care a început-o în 2016 și care a fost accelerată anul trecut prin strategia noastră actualizată. Achiziționarea activului ACG din Azerbaidjan, construcția noii fabrici de polioli în Ungaria și intrarea pe piața din Polonia sunt repere importante în îndeplinirea obiectivelor noastre. Prin această achiziție vom avea acces la cea mai mare economie din Europa Centrală și de Est, iar produsele și serviciile noastre vor ajunge la aproape 40 de milioane de potențiali clienți. Maghiarii și polonezii împărtășesc aceleași experiențe istorice, iar obiectivul nostru comun este să asigurăm eficient aprovizionarea cu energie în regiunea Centrală şi de Est a Europei. Am convingerea că prin acest acord, coridorul energetic Nord-Sud se va consolida și mai mult,”  a declarat Zsolt Hernádi, Președinte și CEO al Grupului MOL.

„Acesta este un moment decisiv pentru industria poloneză de combustibili. Suntem pe cale să finalizăm achiziția Grupului LOTOS, o tranzacție în beneficiul întregii economii poloneze, din perspectiva ambelor companii implicate, respectiv clienți, angajați și acționari. Încă de la demararea procesului de fuziune, am subliniat că prioritatea o reprezintă obținerea de beneficii suplimentare și tocmai asta am reușit. În zona de retail, am negociat cu partenerul nostru maghiar un acord de schimb de proprietăți, care ne va  permite să progresăm din perspectiva planurilor de extindere geografică prin consolidarea lanțului de retail în Slovacia, dar și prin intrarea pe o piață complet nouă, cea a Ungariei”, a spus Daniel Obajtek, Președintele Consiliului de Administrație al PKN ORLEN.

Amprenta regională a MOL va continua să fie una diversă și extinsă, în cea mai mare economie din regiunea Europei Centrale și de Est. Activele achiziționate vor oferi o bază solidă de creștere la nivel local, unde MOL a avut o prezență limitată până acum. Polonia are perspective economice puternice și o rată ridicată de motorizare, cu un important potențial de piață din regiune, cu un consum anual de combustibili de 23 de milioane de tone și perspective de creștere de 1-2% pe termen mediu. Această achiziție oferă o poziționare bună prin localizarea pe autostrăzi, cu oportunități suplimentare de creștere organică și avantaje semnificative pentru extinderea vânzărilor de non-fuel.

„În urmă cu mai puțin de un an am lansat strategia actualizată MOL 2030+, iar unul dintre obiectivele noastre a fost să creștem prezența noastră în Europa Centrală și de Est și să ajungem la un număr de 2200 de stații de servicii până în 2025. Prin finalizarea acestei tranzacții vom depăși acest obiectiv și salutăm intrarea Poloniei în portofoliul nostru de Consumer Services. Nu ne vom opri aici, deoarece credem că segmentul Consumer Services are un potențial semnificativ în procesul tranziției energetice. Scopul nostru este să ajungem la un număr cât mai mare de clienți și să oferim soluții de mobilitate aliniate obiceiurilor de consum aflate mereu în schimbare, împreună cu servicii și produse de cea mai bună calitate. Rețeaua de stații de servicii Lotos va oferi premise extraordinare pentru toate acestea”, a declarat Péter Ratatics, Vicepreședinte Executiv, Consumer Services, MOL Group.

Sub rezerva aprobării finale a achiziției activelor din Polonia, MOL va ceda 185 de stații de servicii din portofoliul său – 144 situate în Ungaria și 41 în Slovacia – către PKN Orlen, pentru suma de 259 milioane USD. Acordul se supune deciziei Comisiei Europene prin care PKN Orlen va obține undă verde pentru a încheia fuziunea cu Lotos.