Societatea Academică din România, sesiune de informare asupra vaccinării

0

Societatea Academică din România organizează a doua ediție a sesiunilor de informare „Vaccinarea – între mituri și adevăr”, marți, 26 octombrie, ora 17.00, live pe pagina de Facebook România Curată.

Invitați pentru a răspunde întrebărilor sunt:
– dr. Radu Lupescu – medic anestezie și terapie intensivă, președintele Asociației medicilor din clinica Rhéna de la Strasbourg (decorat de președintele Franței pentru meritele sale în combaterea pandemiei)
– Dan Jurcan – sociolog, director de cercetare al IRES

În același context, va fi lansat studiului IRES – Percepții, atitudini și comportamente cu privire la vaccinarea împotriva Covid-19.  
Prefațând evenimentul, organizatorii subliniază: „De ce trebuie să mă vaccinez? Este vaccinul sigur? Ce tip de vaccin e mai bun? Chiar suntem printre ultimele țări din UE privind măsurile împotriva pandemiei? Ce a funcționat în celelalte țări și a lipsit la noi? Care sunt cele mai mari temeri ale românilor privind vaccinarea?
Dacă și tu ți-ai pus întrebările acestea sau, pur și simplu, vrei să afli mai multe despre vaccinarea împotriva Covid-19, Societatea Academică din România te invită a doua ediție a sesiunii de informare Vaccinarea – între mituri și adevăr, care va avea loc marți, 26 octombrie, orele 17:00.
Evenimentul se adresează studenților, elevilor, părinților, profesioniștilor din sănătate, precum și tuturor cetățenilor interesați să se informeze corect, din surse abilitate, cu privire la imunizarea prin vaccinare.
Puteți participa urmărind, în direct, pe pagina noastră de Facebook. Apăsați butonul „going/particip” și veți primi notificare când intrăm în direct”.



Platforma ProfiCircle, chiriaș nou în Globalworth Plaza

0

Platforma online ProfiCircle, prima platformă B2B pentru sisteme de depozitare și echipamente comerciale, este un nou chiriaș în clădirea de birouri Globalworth Plaza din București, pe o suprafață de 520 mp, cu un contract de închiriere pe 5 ani și jumătate.

Globalworth este cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est și liderul pieței de birouri în România. 

Ema Iftimie

Ema Iftimie, Head of Leasing & Customer Care, Globalworth România: „Globalworth a reușit să construiască în ani de zile cea mai mare comunitate de business din țară. Suntem peste 200 de companii în România și ne bucurăm că respectăm promisiunea de a fi a Place to grow. Îi urăm bun venit echipei ProfiCircle în comunitatea noastră și sperăm că întreaga infrastructură pusă la dispoziție să îi ajute să crească, să dezvolte proiecte reușite în noul sediu și îi asigurăm de întregul nostru sprijin în ceea ce urmează să facă”. 

Eduard Daniliuc, cofondator și CEO ProfiCircle: „Încă de la înființare, compania noastră s-a extins într-un ritm dinamic, astfel că și nevoile de business au crescut, iar echipa s-a mărit constant. Ne bucurăm să fim parte din comunitatea Globalworth, unde am regăsit un mediu de lucru funcțional și productiv și de unde ne vom putea duce la îndeplinire planurile de expansiune și obiectivele de afaceri”.

Echipa ProfiCircle și-a început activitatea în comunitatea Globalworth din data de 1 octombrie, continuându-și aici misiunea de a digitaliza industria echipamentelor comerciale la nivel global, printr-o soluție care simplifică întregul proces de achiziție și implementare a proiectelor de amenajare pentru spații comerciale și logistice. În clădirea Globalworth Plaza, ProfiCircle va dispune de beneficiile celei mai mari comunități de business din țară: Globalworth District.

Aflată în nordul orașului București, clădirea de clasă A Globalworth Plaza este situată la intersecția șoselei Pipera cu Barbu Văcărescu. Aceasta are front stradal larg la ambele artere, ceea ce îi oferă o vizibilitate deosebită. Accesul la mijloacele de transport în comun este foarte rapid, la 2 minute regăsindu-se stațiile de autobuz, iar la 3 minute stația de metrou Aurel Vlaicu. Clădirea de 19 etaje a fost reamenajată în anul 2017 și a primit certificarea verde BREEAM EXCELLENT.

Târgul internațional Indagra 2021, la Romexpo

0

Indagra 2021 – Târgul internațional de produse și echipamente în domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii și zootehniei, organizat de Romexpo împreună cu Camera de Comerț și Industrie a României, se desfășoară între 27 și 31 octombrie, fiind cel mai cunoscut eveniment agricol din România.

Evenimentul beneficiază de Înaltul Patronaj al Președintelui României.

Organizatorii ne informează că „manifestarea prezintă tendințele anului 2021 din domeniul agriculturii, viticulturii, horticulturii și zootehniei și este prilejul perfect pentru prezentarea inovațiilor din acest sector și a soluțiilor care duc la îmbunătățirea performanțelor în afacerile agricole.

Pe parcursului celor cinci zile de târg, peste 130 de companii, din 12 țări, își expun cele mai noi produse şi prezintă soluții și servicii pe o suprafață de 12.600 mp. Evenimentul înregistrează un grad de internaționalizare de 25%.

Indagra se bucură de prezența a 12 ţări reprezentative pentru inovațiile din domeniul agricol: Belgia, Bulgaria, Federația Rusă, Germania, Grecia, Italia, Olanda, Polonia, România, Serbia, Turcia, Ungaria. Mai mult decât atât, Indagra 2021 beneficiază și de participarea oficială  internaţională a Rusiei.

În cadrul târgului, expozanții își lansează produsele anului, întâlnesc noi parteneri de afaceri, dau curs dialogului de business, își prezintă oferta de echipamente și tehnologii menite să crească productivitatea în agricultură, precum și noutățile din agronomie, zootehnie, pomicultură, floricultură sau viticultură.

Ca la fiecare ediție, târgul suține ideea de dezvoltare a agriculturii din România cu ajutorul cercetării și inovațiilor și promovează produsele românești pe piața internă și externă.

La Indagra, expozanții își prezintă produsele în cadrul unor saloane tematice, precum:  

Salonul de Agricultură – Pavilionul B1

  • material săditor, semințe, îngrășăminte pentru agricultură, echipamente pentru viticultură
  • sisteme irigații și echipamente
  • sere și solarii
  • mașini, utilaje, echipamente agricole
  • silozuri, participări de grup, bănci.

Salonul de Zootehnie – Pavilionul B1

  • utilaje și echipamente pentru zootehnie

Indagra Food – Pavilionul B1

  • materii prime și produse alimentare

Platformele exterioare B1, H3, Aleea Crown

  • retaileri, comercianți, producători din industria alimentară

Salonul de utilaje agricole – platformele exterioare 1, 4, 10, 11, 12, V5, V6, C1, Aleea Negustorilor

  • Platforma 1, 4 – utilaje agricole mari, echipamente
  • Platforma 10, 11 – utilaje agricole mari, echipamente
  • Platforma 12 – utilaje agricole mari, echipamente
  • Platforma V5, V6 – utilaje agricole mari, echipamente
  • Aleea Negustorilor – echipamente pentru irigații, echipamente zootehnice, semințe, bulbi
  • Platforma C1 – pomi fructiferi, bulbi, flori, semințe

Detalii suplimentare despre manifestare pe www.indagra.ro

Program expozițional:

27-30 octombrie 2021, interval orar 9.00-18.00

31 octombrie 2021, interval orar 9.00-16.00”

Organizatorii accentuează: „Am luat toate măsurile ca evenimentul să se desfășoare în condiții de maximă siguranță sanitară. Accesul în Centrul Expozițional Romexpo se va face în baza unor proceduri de triere epidemiologică, respectând legislația în vigoare. 

Acces pietonal – porțile A, B și C, auto – parcare B și C”

Hagag Development Europe a prezidat deschiderea zilei de tranzacționare la Bursa din Tel Aviv

0

Oficialii companiei Hagag Development Europe împreună cu echipa din Tel Aviv au deschis la 24 octombrie 2021 ziua de tranzacționare la Bursa din Tel Aviv prin participarea la emblematica ceremonie de deschidere a pieței (Opening Bell Ceremony), în calitate de invitați de onoare, devenind parte, oficial, din familia TASE.

Dezvoltatorul imobiliar Hagag Development Europe s-a listat cu succes la Bursa din Tel Aviv după derularea unei oferte publice inițiale de vânzare pentru 25% din acțiunile companiei, prin care a atras fonduri de aproximativ 28 de milioane de euro. Capitalizarea anticipată a companiei a depășit 112 milioane de euro. 

Hagag Development Europe subliniază că „în perioada activă, 22 – 24 august 2021, oferta a fost suprasubscrisă de investitorii instituționali și de retail, aceștia dovedind un interest considerabil pentru organizație și pentru proiectele din România, încă din prima zi de tranzacționare. La încheierea ofertei, prețul final per acțiune a fost stabilit la 1,099 ILS (1,45 RON)”. 

Yitzhak Hagag, cofondator și acționar al Hagag Development Europe:  „Am deschis piața din România către investitorii din Israel prin lansarea primului IPO pentru emiterea de obligațiuni corporative în anul 2018, însă aderarea la TASE în postura de companie publică ne oferă o expunere considerabilă față investitorii internaționali prin intermediul ofertei globale. Avem planuri ambițioase pentru București și ne dorim să ne consolidăm prezența pe plan local atât din punct de vedere al portofoliului, cât și din cel al segmentelor de piață reprezentate, iar capitalul tranzacționat până acum și accesul propriu-zis la piața de capital internațională ne vor susține în ceea ce privește creșterea volumului și dimensiunea proiectelor viitoare”.

Hagag Development Europe a început tranzacționarea în data de 25 august, sub simbolul bursier HGGE. În doar o două luni de la listare prețul acțiunilor a crescut cu peste 43%, depășind în prezent 1,470 ILS (1,95 RON).

Hagag Development Europe este cunoscut ca „un investitor și dezvoltator imobiliar specializat în proiecte rezidențiale și comerciale în România. Compania este implicată în achiziționarea, dezvoltarea, renovarea și administrarea mai multor clădiri și proiecte situate în zonele de lux și de dezvoltare ale Bucureștiului și este singurul jucător de pe piața locală care plasează investiții semnificative în dezvoltarea și creșterea segmentului de nișă al reînnoirii urbane prin reconversia clădirilor vechi, istorice, cu prezență arhitecturală unică”.

Finanțare acordată de Garanti BBVA către Softronic

0

Garanti BBVA România a acordat o finanțare de 4,5 milioane de euro companiei Softronic SRL pentru construcția a două noi locomotive electrice. Çağri Memișoğlu (foto), director general adjunct la Garanti BBVA România: „Garanti BBVA România continuă să sprijine, ca finanțator, mediul de afaceri local și proiectele de investiții ale antreprenorilor din România. Suntem mândri să ne unim din nou forțele cu Softronic și vom continua să fim un partener de încredere pe termen lung pentru întreprinderile locale. Fiecare proiect verde pe care îl adăugăm în portofoliu reprezintă o reușită și ne dorim să sprijinim cât mai multe inițiative de investiții prietenoase cu mediul înconjurător”. 

Ionel Ghiță, administrator al companiei Softronic: „Fără sprijinul unei bănci, activitățile de investiții și producție nu pot fi susținute. Pentru noi, Garanti BBVA a fost întotdeauna un bun partener împreună cu care am dus la bun sfârșit proiecte importante”.

Garanti BBVA subliniază că „a construit o relație pe termen lung cu Grupul Softronic, unul dintre cei mai mari producători locali de locomotive.

Finanțarea acordată recent, pentru construirea de soluții de transport feroviar curat, este a treia din istoria relației bancare Garanti BBVA – Softronic, după alte două împrumuturi acordate în 2014 și 2018. Creditele anterioare au fost, de asemenea, destinate finanțării unor investiții verzi.

Garanti BBVA România este foarte activă în susținerea mediului de afaceri românesc, aducând pe piață soluții inovatoare, adaptate nevoilor clienților săi.

Locomotivele produse de Softronic SRL sunt destinate tractării trenurilor de marfă cu multe vagoane, grele și care pot opera pe căi ferate cu pante mari, umede sau acoperite cu frunze, gheață și zăpadă abundentă”.

Garanti BBVA este caracterizată ca „o bancă universală, care face parte din Grupul Garanti BBVA Romȃnia, alături de Garanti BBVA Leasing (marca sub care activează Motoractive IFN SA) și Garanti BBVA Credite de Consum (marcă sub care activează Ralfi IFN SA), care completează oferta băncii cu produse specifice de leasing (leasing financiar pentru vehicule, echipamente, imobiliare, sale &leaseback), servicii de administrare a flotei, precum și credite de consum. Activă în România din 1998, Garanti BBVA este deținută de Garanti BBVA Turcia (TGB), a doua cea mai mare bancă privată din Turcia, cu un volum total al activelor de 70,4 miliarde dolari (iunie 2021), poziție de top pe toate liniile de business și peste 19 milioane de clienți. Acționarul majoritar al Garanti BBVA Turcia este grupul financiar spaniol Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA), unul dintre cele mai importante grupuri financiare din lume, cu un volum total al activelor de peste 648 miliarde euro si peste 78,9 milioane clienți. Pentru mai multe informații și noutăți, vă rugăm să vizitați www.garantibbva.ro, facebook.com/GarantiBBVARomania și linkedin.com/company/garanti-bbva-romania”. 

Softronic Craiova este definit ca „singurul producător de locomotive și trenuri electrice din sud-estul Europei. Fondată în 1999, Softronic s-a impus pe piața furnizorilor feroviari prin produse și servicii de bună calitate și prin mobilitate deosebită. Fondatorii companiei au o activitate bogată în domeniul testării echipamentelor pentru vehicule de tracțiune feroviară și au desfășurat anterior activități de cercetare în domeniul tracțiunii feroviare. Softronic a fost autorizat ca furnizor feroviar, cu sistem de calitate certificat ISO 9001:2008, sporindu-și activitatea de la an la an. Softronic continuă tradiția orașului Craiova de peste 50 de ani în construcția de locomotive. Înțelegând nevoile operatorilor, compania oferă o locomotivă modernă, cu motoare de tracțiune electrică asincronă, care corespund condițiilor tehnice conform standardelor europene și cerințelor Agenției Feroviare Europene. În prezent, locomotivele Softronic circulă pe căile ferate din România, Ungaria, Slovacia și Suedia”.

Mâine are loc a doua ediție a evenimentului Banking Forum by Financial Intelligence

0

Mâine, 26 octombrie 2021, de la ora 11:00, are loc a doua ediție a evenimentului “Banking Forum by Financial Intelligence”.

Evenimentul se va desfășura online și va fi transmis LIVE pe platforma www.financialintelligence.ro, pe pagina de Facebook Financial Intelligence, precum și pe canalul de YouTube Financial Intelligence.

Puțin peste 10% dintre companiile nefinanciare (fie ele IMM-uri sau corporații) au apelat la credite bancare în anii 2020 și 2021, majoritatea finanțării lor (peste 60%) provenind din reinvestirea profitului, potrivit sondajului privind accesul la finanțare al companiilor nefinanciare din România, din iunie 2021, publicat de Banca Națională a României. Băncile comerciale declară că se află în concurență pentru acordarea de credite către 20% dintre companiile nefinanciare, restul neîndeplinind criteriile de capitalizare.

În România existau aproximativ 1,36 milioane entități economice active (aproape 380 de mii de PFA-uri și 985 de mii de companii) în 2019.

Un alt sondaj privind percepția IMM-urilor cu privire la relația cu băncile comerciale, realizat în câteva județe din Transilvania și prezentat de Agnes Nagy și Amalia Fugaru, consultanți de strategie în cadrul BNR, arată că: (i) pentru jumătate dintre IMM-uri, relația cu băncile comerciale din România se reduce la contul curent; (ii) 15% dintre IMM-urile participante consideră că băncile nu sunt interesate decât de a nu prelua riscuri de la clienți, iar documentația cerută este mult prea stufoasă și dificil de completat; (iii) cu cât dimensiunea entității este mai mică, cu atât este mai mare reticența în abordarea unui credit de la bănci.

Majoritatea IMM-urilor chestionate (56,1%) au relații financiare doar cu o singură bancă comercială, în timp ce un sfert dintre acestea folosesc serviciile oferite de două instituții de credit, iar una din zece IMM-uri apelează la mai mult de trei bănci pentru a-și acoperi nevoile de servicii financiare.

Între produsele bancare oferite firmelor, cel mai popular este linia de credit, care este accesată de 40% dintre ele.

Băncile comerciale au un avantaj competitiv în fața oricărui fintech, mai arată autorii studiului. Totodată, educația financiară a fost considerată principalul motiv pentru care relațiile băncilor cu clienții s-au deteriorat după criza financiară la nivel global.

În cadrul evenimentului se vor discuta următoarele subiecte:

  • PNRR și finanțările bancare;
  • Finanțarea tranziției la economia verde;
  • Rolul băncilor în programul de relansare economică a României;
  • Impactul digitalizării asupra sistemului bancar;
  • Cum arată viitorul în banking: Bănci vs Fintech?
  • Programe guvernamentale pentru finanțarea IMM-urilor;
  • Susținerea antreprenoriatului de către bănci;
  • Cât timp vom mai avea dobânzi scăzute?
  • Educația financiară în pandemie;
  • Cum vor gestiona băncile insolvențele cauzate de pandemie?

Speakerii evenimentului sunt: Cristian POPA – Membru al Consiliului de administraţie la Banca Națională a României, Florin JIANU – Președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, Florin DĂNESCU – Președinte Executiv al Asociației Române a Băncilor (ARB), Dragoș PÎSLARU – Europarlamentar, Renew Europe Group, Radu Grațian GHEȚEA -Președintele Consiliului de Administrație Libra Bank și Presedinte de Onoare al Asociației Române a Băncilor, Radu TOPLICEANU – Director General Adjunct, coordonatorul activităților de retail la BRD – Groupe Société Générale, Ramona IVAN – Director Relații cu Instituții Naționale și Internaționale la CEC Bank, Dumitru NANCU – Director General al Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM), Adrian CODIRLAŞU – Vicepreședintele CFA Society Romania, Dragoș CABAT – Managing Partner al RisCo, Alin IACOB – Președintele Asociației Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF), Gabriela HÂRȚESCU – Decan și COO, Envisia – Boards of Elite.

Evenimentul va fi moderat de: Adina ARDELEANU, Membru Fondator Financial Intelligence.

Participanții vor putea transmite întrebări speakerilor în timpul evenimentului, în comentarii la video, prin intermediul paginii de Facebook Financial Intelligence.

Le mulțumim partenerilor pentru că au făcut posibilă desfășurarea evenimentului!

Parteneri:CEC Bank, Raiffeisen Bank, EximBank, Garanti BBVA, BRD Groupe Société Générale, Institutul de Studii Financiare (ISF), Trans Sped, Veridio, Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM), Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România (ANEVAR)

Parteneri instituționali: Asociația Română a Băncilor (ARB), CFA Society România, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Camera de Comerț Româno- Britanică (BRCC), ICSS, Asociația Națională pentru Securitatea Sistemelor Informatice (ANSSI)

Partener educațional: Envisia – Boards of Elite

Parteneri media: AGERPRES, România Durabilă, Economistul, Club Economic, The Diplomat-Bucharest, FinZoom, CARIERE, New Money, BiziLive TV

Producția video este asigurată de: Boof Media

Mai multe detalii despre eveniment puteți găsi aici.

Contrabanda crește ușor la 8,3%

0

Piața neagră a țigaretelor crește ușor în septembrie 2021 până 8,3% din totalul consumului, cu 0,6 p.p. mai mult față de luna iulie, conform Novel Research.

„În septembrie 2021, piața neagră s-a menținut relativ constantă în majoritatea regiunilor țării. Cea mai mare creștere a comerțului ilegal cu țigarete s-a înregistrat în nord-est (5,5 p.p. față de iulie 2021, până la 25,7%), regiunea continuând să fie cea mai afectată de contrabandă. O creștere de 2,1 p.p. până la 5,3% se înregistrează și în București. În regiunea sud, comerțul ilegal scade în septembrie cu 3,1 p.p. până la sub 2%. Din punct de vedere al provenienței produselor de pe piața neagră, „cheap whites” continuă să dețină cea mai mare pondere, de peste 60%, deși se află în scădere cu 5,8 p.p.. Ponderea produselor provenite din Moldova scade semnificativ cu 7,3 p.p. până la 5%, iar Ucraina și Serbia se situează la 0%.”, a declarat Marian Marcu, Director General Novel Research.

„În 2020, BAT a devenit cel mai mare contribuabil din România, după ce a plătit circa 9,6 miliarde lei către bugetul de stat. Deoarece nivelul contrabandei a rămas unul scăzut, în 2021 contribuția noastră în economie a continuat să crească: în primele 9 luni am plătit cu aproape 1 miliard de lei mai mult decât în aceeași perioadă a lui 2020. Ne dorim ca acest ritm să se mențină și de aceea este important ca autoritățile să continue acțiunile concrete pentru siguranța frontierelor României. La rândul nostru, vom sprijini în continuare eforturile autorităților pentru reducerea acestui fenomen care afectează deopotrivă consumatorii, companiile corecte și statul, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice al BAT pentru Europa Centrală și de Sud.

„Sperăm ca această urcare ușoară din septembrie să nu se transforme într-o majorare semnificativă în lunile de iarnă, când de obicei contrabanda crește. În această perioadă derulăm în parteneriat cu autoritățile o nouă campanie publică anti-contrabandă, cu un mesaj puternic ancorat în actualitate, și anume „Contrabanda e boală grea!”. Ne dorim astfel ca publicul să înțeleagă că piața neagră înseamnă creșterea criminalității și pierderi de bani la buget. De asemenea, vom continua să susținem cele 44 de echipe canine mobile active în toate punctele vamale din România, specializate în depistarea drogurilor, a numerarului și a produselor din tutun. Suntem convinși că aceste campanii anuale demarate din 2010, precum și parteneriatele inițiate cu autoritățile încă din 2005, contribuie semnificativ la scăderea pieței negre. Vom continua și pe viitor să fim consecvenți și implicați în problemele cu care se confruntă societatea”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova și Bulgaria.

„Combaterea traficului ilegal cu produse din tutun este o componentă cheie a programelor PMI de sustenabilitate la nivel global. Compania aplică, în toate țările în care este prezentă, o serie de proceduri în scopul combaterii comerțului ilicit, printre care monitorizarea volumelor pe lanțul de distribuție, campanii de informare, implementarea unor sisteme de trasabilitate. Acestea din urmă funcționează în 133 de țări și au presupus o investiție de 100 milioane de euro. Continuăm să sprijinim proiecte și inițiative anti-contrabandă, inclusiv în România, prin cea de-a treia rundă a programului PMI Impact, care este în curs de desfășurare. Ne dorim să fim în continuare un partener al autorităților și unul dintre cei mai mari investitori și angajatori pe plan local, într-un mediu de afaceri echitabil, cu un cadru de reglementare corect și predictibil”, a declarat Dragoș Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România.

„Menținerea pieței negre la cel mai scăzut nivel din ultimii 15 ani este și un rezultat al eforturilor permanente ale autorităților de aplicare a legii. Trebuie însă să fim conștienți că rețelele de crimă organizată încearcă să se replieze și să identifice noi modalități de operare, mai ales în condițiile în care România are 2.000 de km de graniță cu țări care nu sunt membre ale Uniunii Europene. Ca urmare, este necesar ca autoritățile să continue în mod coordonat acțiunile de combatere a contrabandei, iar poltica fiscală și cadrul de reglementare să nu aducă surprize care să disturbe piața legală și să ofere oportunități contrabandiștilor.”, a declarat Adrian Pirau, Market Manager, Imperial Tobacco Distribution Romania.

„Suntem hotărâți să continuăm acțiunile de combatere a contrabandei cu țigarete, în parteneriat cu celelalte instituții abilitate și cu mediul de afaceri, astfel încât acest nivel scăzut să se mențină pe viitor. De curând, funcționează în cadrul Vămii Române un nou centru de formare a echipelor canine, cu finanțare de la buget, de la OLAF, precum și cu sprijinul JTI și BAT. Ne dorim ca acest centru să fie acreditat de Organizația Mondială a Vămilor, astfel încât să avem și o recunoaștere internațională și să fim prinși în programele de formare pe care Organizația le desfășoară. Profesionalismul și eficiența echipelor canine ale Vămii Române sunt recunoscute la nivel național și internațional. Deja desfășurăm acțiuni de colaborare în ceea ce privește formarea și controlul, cu diverse instituții de aplicare a legii din țară și din străinătate.”, a declarat directorul general al Direcţiei Generale a Vămilor, Marcel Simion Mutescu.

„Combaterea contrabandei cu țigarete reprezintă o prioritate pentru Poliția de Frontieră, ceea ce înseamnă că am continuat să desfășurăm acțiuni susținute la frontierele țării. Astfel, în primele nouă luni, polițiștii de frontieră au reţinut în vederea confiscării, aproximativ 2,5 milioane pachete cu ţigări de contrabandă, cu o valoare aproximativă de 30 milioane lei, precum şi importante cantităţi de tutun. Vom continua să ne aflăm în prima linie în eforturile de combatere a contrabandei, acționând coordonat cu autoritățile cu competențe pe plan intern, precum și pe plan extern.”, a declarat inspectorul general al Poliției de Frontieră, chestor principal de poliţie Liviu Bute.

„Activitățile permanente ale Poliției Române, derulate împreună cu partenerii instituționali, cu sprijinul entităților private și al cetățenilor au făcut ca, în prezent, să vorbim de un fenomen al contrabandei mult diminuat față de anii anteriori. Rezultatul acestor operațiuni comune este că anul acesta, doar în primele 8 luni, polițiștii au scos de pe piața neagră peste 68 de tone de tutun și peste 65 de milioane de țigarete, cu 71% mai mult ca în aceeași perioadă a anului trecut, în condițiile în care nivelul contrabandei este mai redus. Suntem angajați în continuare în lupta împotriva contrabandei cu țigarete, acțiunile pe această linie fiind o prioritate instituțională.”, a declarat comisar-șef de poliție Aurel Dobre, Director al Direcției de Investigare a Criminalității Economice – Poliția Română

Producătorii de țigarete consideră că, pentru menținerea pe termen lung a unui nivel de sub 10% al traficului ilicit, sunt necesare mai multe schimbări legislative pe care, împreună cu autoritățile de aplicare a legii, le-au solicitat fără succes în ultimii ani. Încadrarea contrabandei în categoria amenințărilor identificate în Strategia de apărare a țării ar putea constitui baza pentru aceste modificări care includ reglementarea unitară, pe criteriu cantitativ, a infracțiunii de contrabandă cu țigarete, precum și stabilirea unor atribuții specifice pentru poliția locală și jandarmerie, întrucât comerțul ilegal cu țigarete se desfășoară aproape nestingherit în zona de competență a acestora – piețe, oboare, stații de metrou.

În 2019, companiile de tutun au virat la bugetul statului circa 3,6 miliarde de euro, ceea ce înseamnă 1,6% din PIB. În 2020, sectorul tutunului a devenit cel mai solid contribuabil pentru statul român. 

Acțiunile ASF în săptămâna World Investor Week

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) se alătură, în perioada 25 – 31 octombrie 2021, pentru al cincilea an consecutiv, demersurilor inițiate de IOSCO (International Organization of Securities Commissions) pentru a celebra în România „Săptămâna Mondială a Investitorului”(World Investor Week – WIW).

            Acest concept a fost lansat de IOSCO pentru conștientizarea populației cu privire la nevoia de educație financiară, în contextul unei piețe financiare în schimbare și a unui comportament din ce în ce mai mult bazat pe asumarea de riscuri.                                        

            Contribuția activă a ASF în cadrul WIW 2021 este reprezentată de organizarea de evenimente educaționale, de elaborarea și lansarea de noi materiale de informare destinate publicului larg pentru o mai bună conștientizare a importanței dobândirii de noțiuni financiare specifice pieței de capital.

            Din cauza situației generate de pandemia COVID-19 și a recomandărilor de distanțare socială, precum și ca urmare a restricțiilor impuse de autorități, evenimentele vor fi susținute online.

Săptămâna WIW este deschisă de ASF și Bursa de Valori București, cu participarea mai multor liceeni, care vor suna clopoțelul de deschidere a ședinței de tranzacționare și care vor participa la un seminar online interactiv. În cadrul WIW sunt programate apoi o serie de acțiuni, ce vor fi organizate atât la nivelul învățământului preuniversitar și universitar, cât și la nivelul publicului larg.

Evenimentele organizate de ASF sub egida WIW

  • „Clopoțelul sună la BVB!“ – eveniment care va reuni online la Bursa de Valori București un grup de elevi la deschiderea ședinței de tranzacționare. Această acțiune are drept obiectiv conștientizarea aspectelor legate de piața bursieră în rândul tinerilor, a accesibilității acesteia ca mecanism de investire.
  • Programul „FinClub” – FinClub este un „club” de finanțe pentru elevii din învățământul liceal care sunt pasionați de acest domeniu și care și-au manifestat dorința de a deține cunoștințe specifice piețelor financiare la un nivel mai avansat față de cunoștințele predate în învățământul obligatoriu.
  • Seminariile „Laboratorul Academic” – programul susținut online de ASF și adresat universităților partenere, în cadrul căruia studenții au șansa de a analiza studii de caz și de a interacționa direct cu profesioniștii din piețele financiare nebancare.
  • Programul „Student Club” – acest program se află la a doua ediție și este adresat tuturor studenților pasionați de finanțe, indiferent de profilul facultății. Studenții participă la workshop-uri practice susținute de profesioniști în piețele financiare, ceea ce va ajuta participanții să își dezvolte abilitățile și cunoștințele financiare.
  • Academic FinHub –este un program dedicat centrelor universitare din România care își propune facilitarea dialogului între universități și mediul de afaceri din domeniul financiar nebancar, în scopul creșterii nivelului de educație financiară și de susținere a învățământului universitar. A doua ediție a Academic FinHub se desfășoară sub auspiciile WIW 2021.
  • Seminariile „Wellness Financiar” – program care constă în susținerea de workshop-uri de educație financiară online, adresat societăților și angajaților acestora, pentru a oferi un suport de informare în domeniul financiar.
  • Noul număr al revistei electronice a ASF, dedicată profesorilor din învățământul preuniversitar, este lansată cu ocazia celebrării WIW 2021  oferim astfel un suport de informare cadrelor didactice, completat de unele elemente ce pot fi folosite în activitatea de predare.  
  • Sub egida WIW, ASF și entități din piața de capital oferă gratuit studenților de la universități partenere posibilitatea de a accesa platforme demonstrative de tranzacționare dedicateînțelegerii practice a modului de funcționare a bursei, încurajând și susținând astfel procesul de învățare.
  • Depozitarul Central se alătură ASF și va oferi, timp de o săptămână, începând cu data de 25 octombrie 2021, posibilitatea înregistrării contului IBAN în mod gratuit pentru deținătorii de instrumente financiare.

Acestor demersuri li se alăturăși Institutul de Studii Financiare, care va organiza în cadrul WIW 2021 o serie de seminarii în colaborare cu ASF, precum și Conferința „Cercetarea științifică în domeniul financiar. Provocări și soluții“.

Mai multe detalii despre acțiunile întreprinse de ASF cu ocazia WIW le puteți găsi pe site-ul ASF www.asfromania.ro/edu/.

Analiză BestJobs: Abilitățile de comunicare, înțelegerea nevoilor clienților și identificarea soluțiilor sunt competențele soft cele mai căutate de angajatori la un om de vânzări

0

Într-o piață a muncii tot mai competitivă, unde sute de candidați se bat de multe ori pentru același job, tot mai mulți angajatori au început să analizeze mai atent potențialul unui candidat de a se potrivi în echipă decât bagajul său teoretic. În plus, angajatorii au devenit mai dispuși să ofere angajaților training-uri interne pentru a le completa cunoștințele tehnice și a-i familiariza cât mai bine cu specificul jobului, mizând pe competențele „soft” menționate în CV-uri ca metodă de diferențiere între doi candidați cu experiență și cunoștințe similare.

Competențele „soft” reprezintă abilități de bază, legate de personalitatea unui angajat și nu de experiența sa academică sau profesională. În această categorie se încadrează abilitățile de interacțiune, creativitate, relaționare profesională, comunicare sau adaptare în echipă.

BestJobs a analizat domeniile de activitate cu cele mai multe anunțuri de joburi disponibile și a creat un profil al candidatului ideal din punct de vedere al setului de abilități „soft”, pe baza criteriilor menționate de recrutori în anunțurile de angajare pentru fiecare domeniu principal.

Astfel, unul dintre domeniile cu cel mai mare necesar de forță de muncă este cel al Vânzărilor, cu aproximativ 5.000 de poziții deshise lunar sau 13,4% din totalul anunțurilor de joburi de pe platforma de recrutare BestJobs. În cadrul acestui domeniu, cel mai des sunt căutați candidați pentru poziții precum Agent de vânzări, Consilier sau Consultant vânzări și Manager vânzări.

Competențele care ar trebui să se regăsească în CV-ul candidaților pentru a obține un job în Vânzări

Potrivit anunțurilor de angajare, pe lângă experiență și portofoliu, candidații potriviți pentru un job în Vânzări trebuie să prezinte un set de competențe soft, pe care recrutorii pun foarte mare accent. Printre cele mai căutate astfel de calități se numără: abilități de comunicare și negociere, o bună înțelegere a necesităților clienților, orientarea către atingerea rezultatelor, proactivitate și orientarea către client, capacitatea de planificare și organizare, ascultarea activă, atenția la detalii și orientarea către soluții. 

„Chiar dacă abilitățile soft nu pot fi măsurate sau testate ca în cazul abilităților hard sau tehnice, recrutorii vor să audă în cadrul interviului exemple de situații când candidații și-au pus în aplicare aceste abilități pentru a rezolva o situație inedită, pentru a păstra un client sau pentru a-și convinge colegii să aleagă o anumită direcție care a dus la succesul unui proiect. Este o realitate faptul că joburile de astăzi se transformă tot mai rapid și instrumentele pe care ne putem baza sunt chiar aceste abilități soft, tot mai apreciate și căutate de către angajatori”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs România

Pentru o poziție în Vânzări, un angajat poate obține un venit net mediu lunar de 921 euro, conform Raportului BestJobs analizând primele 6 luni ale anului 2021, în creștere cu 26,4% față de ultimele 6 luni ale anului trecut. Potrivit celor mai recente anunțuri, oferta salarială netă a unui Reprezentant vânzări pentru o poziție full-time este între 700 și 1.200 de euro, în funcție de domeniu și oraș. Un Manager Vânzări poate obține un venit net mediu lunar de 1.500 sau chiar 3.000 de euro, în funcție de zona pe care o acoperă și domeniul în care activează.

Alina Paul, CEO DO Security:„ Internaționalizarea afacerii- oportunitatea pentru a prospera într-o lume din ce în ce mai competitivă”

0

„Internaționalizarea este o oportunitate pentru companii de a prospera într-o lume din ce in ce mai competitivă, fapt ce ar putea contribui la susținerea ocupării forței de muncă. Piața europeană integrată care este în plină expansiune, liberalizarea piețelor lumii, evoluția modalităților de comunicare și informare, evoluția căilor de transport și a tehnologiei sunt unii din factorii care au deschis noi orizonturi și au creat cadrul benefic pentru noi oportunități de afaceri oriunde în lume. Oportunitătâțile create cât și presiunea de a internaționaliza sunt două feţe ale aceleiași monede”, a declarat Alina Paul, CEO DO Security. Prezentă la evenimentul organizat în Dubai UAE, de International Union of Billateral Chambers of Commerce and Industry (IUBCCI)  si IUBCCI UAE, intitulat “High End Congress of Economic Diplomacy”, directorul general al DO Security și-a exprimat intenția de dezvoltare a afacerii și pe piețele internaționale. 

Alina Paul a declarat: “Companiile văd o șansă de a se dezvolta mai rapid dacă se extind în afara granițelor țării. Evident că există riscuri de asumat în privința părăsirii zonei de comfort și orientării spre un nou mediu de afaceri în străinătate. Pregătirea temeinică bazată pe analiza amănunțită a piețelor și a mediilor de afaceri nefamiliare sunt factorii cheie pentru success”.

Potrivit unui studiu privind Internaționalizarea IMM-urilor susținut de Comisia Europeană, un număr considerabil de IMM-uri europene sunt angajate în activități internaționale, dar numai un mic procent este implicat în internaționalizarea dincolo de piața internă.

“Viitorul serviciilor de securitate constă în inovația  tehnologică care va genera un <boom economic> în viitor. Într-o lume în care securitatea este constant amenințată, noi căutam soluții integrate pentru a crea un viitor sigur atât la nivel individual, personal cât și pentru afaceri. De la firme mici la corporații multinaționale, impactul economic lăsat de pandemia de coronavirus face ca revenirea la normal să fie foarte dificilă. Soluțiile noastre inteligente de securitate ajută menținerea afacerilor în siguranță. Ne dorim să depășim etapa de companie locală și națională și să mizăm pe internaționalizare într-o lume din ce în ce mai competitivă”, a concluzionat Alina Paul.

Evenimentul din Dubai a reunit invitați din toată lumea, înalți reprezentanți ai autorităților UAE, ambasadori, președinți de camere de comerț bilaterale și importanți oameni de afaceri din România. Delegația României a fost condusă de Președintele IUBCCI, profesor universitar, doctor, domnul Nasty Vlădoiu.

DO Security este o companie cu o tradiție de peste 10 ani în domeniul securității, deservind peste 3000 de clienți la nivel național. Compania a obținut recunoaștere la nivel național: a fost premiată pentru excelență de către Camera de Comerț și Industrie Brașov și a obținut recunoaștere între companiile similare din domeniul securității primind premiul în cadrul Galei OSPA România, Outstanding Security Performance Awards. La rândul său, CEO DO Security, Alina Paul a fost premiată în cadrul “Galei Top 100 femei de succes la nivel național” și a primit recunoaștere în cadrul “Galei Women in Economy” ca fiind femeia care a reușit performanța într-un domeniu dedicat exclusiv bărbaților. Alina Paul este și Președintele sucursalei Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminim – CONAF Brașov și membru în Board- CONAF România.