Protocol de colaborare între Camera bucureșteană și Ordinul Arhitecților din România, Filiala București

0

La sediul Camerei de Comerţ și Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a avut loc semnarea protocolului de colaborare între Camera bucureşteană şi Ordinul Arhitecților din România, Filiala Bucurețti. Ca urmare a semnării acestui document de către preşedintele CCIB, ing. Iuliu Stocklosa, şi de către presedintele OAR-Fil. București, arh. Emil Ivănescu, cele două părţi vor coopera în vederea promovării reciproce și dezvoltarea unor programe și activități cu implicații asupra comunității de afaceri bucureștene și a comunității de arhitecți din capitală. La eveniment au participat din partea OAR – Fil. București: arh. Irina Meliță, vicepreședinte cu comunicarea, arh. Andrei Fenyo, vicepreședinte cu legislația și arh. Cătălin Berescu, trezorier.

„Rolul nostru este de a aduce plus valoare oamenilor de afaceri. În baza parteneriatelor instituționale cu primăriile de sector și primăria capitalei, Camera bucureșteana va susține proiectele OAR – Fil. București privind calitatea în domeniul urbanismului și arhitecturii, în rândul comunității de afaceri bucureștene”, a afirmat cu acest prilej preşedintele Camerei bucureştene. De asemenea, Iuliu Stocklosa a subliniat implicarea CCIB în dezvoltarea Capitalei, punctând preocuparea pentru asigurarea de forţă de muncă de bună calitate, în concordanţă cu solicitările pieţei, pregătită inclusiv în sistem dual.

La rândul său, arh. Emil Ivanescu, presedintele OAR – Fil. București, a apreciat că: „Protocolul semnat azi stabilește colaborarea cu CCIB pe partea de servicii specifice oferite de Camera bucureșteana, cursurile, formările profesionale în domeniul de business utile în construcții și proiectare, organizarea de evenimente comune axate pe diverse teme cu accente pe zona dezvoltării mediului de afaceri și a mediului de constructii și arhitectura”. În opinia arh. Emil Ivănescu, Bucureștiul este un organism complex, în care decidenții din administrație, profesioniștii OAR, societatea civila și cei din zona economică  trebuie să se implice deopotrivă pentru dezvoltarea sustenabilă a Capitalei. 

Semnarea protocolului de colaborare cu OAR – Fil. București se înscrie în sfera procupărilor constante ale Camerei bucureştene de a pune la dispoziţia comunităţii de afaceri instrumente utile pentru a-şi eficientiza activitatea și este o dovadă a disponibilităţii CCIB de a participa în mod constructiv la reformarea structurală a României și de a-şi asuma noi responsabilităţi pentru a contribui la îmbunătăţirea mediului economic.

eJobs: cu 26% mai multe joburi noi în septembrie 2021 versus septembrie 2020 și cu 19% în plus față de 2019

0

Peste 38.000 de noi locuri de muncă au fost create pe piața muncii în luna septembrie a acestui an, numărul fiind în creștere cu 26% față de aceeași lună a anului trecut, potrivit datelor eJobs România, cea mai mare platformă de recrutare din țară. Vorbim de o creștere inclusiv față de 2019, cu 19 procente, an în care, așa cum știm, piața muncii trecea printr-un adevărat boom.

Cele mai multe locuri de muncă disponibile în septembrie 2021 au fost publicate de angajatorii din Capitală (peste 16.000). Următoarele clasate, Timișoara, Cluj-Napoca și Brașov, au depășit din nou Bucureștiul la oferta cumulată de joburi, cu peste 17.000 de noi locuri de muncă disponibile în același interval de timp. Totodată, domeniile pentru care s-au căutat cei mai mulți angajați au fost Retail, Transport/Logistică, Prestări servicii, Industria alimentară și IT/Telecom, fiecare dintre acestea având deschise peste 4.000 de poziții noi în luna septembrie. 

Roxana Draghici, Head of Sales eJobs

„Lunile de toamnă, în general, sunt perioade în care piața muncii își dă un restart după concediile de vară și în care sunt lansate tot mai multe proiecte care necesită întregirea echipelor. În 2021, pe întreg parcursul anului au fost înregistrate recorduri în ceea ce privește numărul de noi locuri de muncă apărute și chiar și vara a fost una atipică, cu o ofertă de joburi ieșită din tipare. Cu atât mai mult, ținând cont de toate aceste recorduri, ne bucurăm să vedem că trendul se menține crescător și că și acest sezon a debutat în forță”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales eJobs România.

În ceea ce privește cei mai căutați candidați de pe piața muncii, aceștia sunt, în continuare, absolvenții cu studii superioare. Pentru aceștia, luna trecută au fost create aproape 29.000 de locuri de muncă. În plus, din totalul locurilor de muncă apărute în septembrie, 5,8% au fost remote, în creștere față de septembrie 2019, când acestea reprezentau doar 1,3% din întreaga ofertă de angajare și chiar și față de 2020, când totalizau 4,2% din numărul total de joburi. 

Și interesul candidaților pentru găsirea unui nou loc de muncă rămâne ridicat la început de sezon, joburile postate de către angajatori atrăgând, în total, peste 1.100.000 de aplicări din partea acestora. Observăm, de asemenea, un interes ridicat pentru joburile remote și din partea candidaților, 12,8% dintre aplicări fiind pentru astfel de locuri de muncă, în creștere față de septembrie 2019 (când totalizau doar 1,3% din aplicări) și chiar față de 2020 (când atrăgeau 9,6% din candidaturi).

Pe de altă parte, interesul candidaților pentru joburile în afară rămâne scăzut (doar 1,2% din totalul de aplicări). Și interesul pentru locurile de muncă în sistem de freelancing rămâne la un minim istoric în luna septembrie, atrăgând sub 1% dintre aplicări. Peste 900.000 din totalul de aplicări înregistrate de eJobs România au fost pentru locurile de muncă full-time. 

„Avem semnale pozitive din piața muncii în ceea ce privește menținerea unui trend ascendent de angajări. În următoarele luni e posibil să simțim o ușoară domolire a ritmului de creștere și totul e strâns legat de cum va evolua situația sanitară și ce restricții noi se vor impune. Cu toate acestea, o mare parte dintre angajatori sunt deja pregătiți pentru munca de la distanță și vor continua să recruteze. Astfel, indiferent de context, atât companiile, cât și candidații se vor adapta la noile condiții de lucru”, spune Roxana Drăghici. 

În acest moment, aproape 35.000 de locuri de muncă pentru România și străinătate sunt disponibile pe www.ejobs.ro

STUDIU Neîncrederea publică: Direcția țării. Tăierile ilegale ale pădurilor. Atitudinea față de imigranți și refugiați

0

Capitolul 1: Direcția țării. Tăierile ilegale ale pădurilor. Atitudinea față de imigranți și refugiați

Potrivit sondajului de opinie intitulat „Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false” – Ediția a III-a, pesimismul populației privind viitorul țării este accentuat, aproximativ  80% dintre români fiind de părere că lucrurile în România se îndreaptă într-o direcție greșită. Totodată, cercetarea sociologică relevă că aproape jumătate dintre români se opun primirii de refugiați, în timp ce două treimi sunt de părere că aducerea de imigranți ar putea genera probleme grave în societatea românească.

Sondajul de opinie „Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false” – Ediția a III-a a fost realizat de INSCOP Research în parteneriat cu Verifield la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group în cadrul unui proiect de cercetare sprijinit de TheGerman Marshall Fund of the United States și finanțat de Black Sea Trust for Regional Cooperation prin True Story Project.

Sondajul de opinie, realizat în perioada 15 – 27 septembrie 2021, este împărțit în cinci capitole, primul capitol fiind dedicat opiniei românilor privind direcția țării, tăierile ilegale ale pădurilor, primirea de imigranți și refugiați [1].

Prezentarea grafică a acestui capitol poate fi descărcată accesând link-ul: https://www.strategicthinking.ro/wp-content/uploads/2021/10/Prezentare-grafica-Capitolul-I-SONDAJ-STG-GMF-INSCOP-4.10.2021.pdf

Remus Ștefureac, președinte Strategic Thinking Group: „Suprapunerea a trei crize majore pe o perioadă scurtă de timp – criza pandemică, criza economico-socială și o criza politică neașteptată și inexplicabilă pentru populație a determinat o stare de pesimism accentuată și o prăbușire a percepției cu privire la direcția în care se îndreptă țara. În acest moment, cred că înregistrăm unul dintre cel mai scăzute niveluri ale indicatorului «direcție bună» din ultimul deceniu, cu perspectiva chiar de înrăutățire în contextul apropierii sezonului rece și a impactului exploziei prețurilor la energie asupra costului vieții. Consecințele ignorării faptului că 80% din români cred că lucrurile merg într-o direcție greșită riscă să fie dramatice, mai ales că o parte semnificativă a populației va fi împinsă în plasa unor opțiuni politice radicale care în orice caz nu vor vindeca, ci doar vor înrăutăți problemele din societate”.


Dan Andronache, vice-președinte True Story Project (TSP): „Observăm cum un complex de factori externi și interni determină fenomenul de percepție a îndreptării României într-o direcție greșită. Valul 4, ce vine cu o intensitate mult mai mare decât în alte state, inflația și mai ales creșterile de preturi la utilități, taxările anunțate sau sugerate pe care nici guvernările cu orientare de stânga nu le-au efectuat, confuzia reglementarilor publice pe linie de sănătate, cresc gradul de insecuritate și nemulțumire al populației.  Această creștere se reflecta în mișcări de radicalizare accentuată pe fondul creșterii fenomenului de diseminare a informațiilor false sau denaturate. Actualele rezultate ale măsurătorilor noastre, comparabile cu cele efectuate în 2010 în contextul crizei globale, reflectă decuplarea politicului de la realitățile societății”.

ANALIZA EXTINSĂ ȘI INTERPRETAREA DATELOR

Direcția țării: 80,9% dintre români sunt de părere că lucrurile în România se îndreaptă într-o direcție greșită (față de 68,1% în iunie și 70,3% în martie), în timp ce 12,5% cred că se îndreaptă într-o direcție bună (față de 25,1% în iunie și 23% în martie), iar 6,5% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Sunt în medie mai optimiști decât restul populației în ceea ce privește direcția țării următoarele categorii: cei cu vârsta sub 45 de ani,  persoanele cu educație superioară, gulerele albe. Gulerele albastre și locuitorii din regiunea Sud Muntenia, cei care nu utilizează rețelele sociale sunt în medie mai pesimiști decât restul populației în ceea ce privește direcția țării.

Tăierile ilegale ale pădurilor

În opinia a 48,8%, tăierile ilegale ale pădurilor din România sunt produse mai ales de companii românești și cetățeni români (față de 42,1% în iunie și 45,8% în martie). 44,8% dintre cei intervievați consideră că tăierile ilegale ale pădurilor din România sunt produse mai ales de companii străine (față de 48,6% în iunie și 47,3% în martie). 6,4% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Printre cei care cred că tăierile ilegale ale pădurilor din România sunt produse mai ales de companii românești se regăsesc cu precădere: locuitorii din București și cei din regiunea București Ilfov. Categoriile de persoane inactive, persoanele cu studii primare și bărbații consideră într-o măsură mai mare decât restul populației că tăierile ilegale ale pădurilor din România sunt produse mai ales de companii străine.

Impactul imigranților

„Aducerea de imigranți ar putea ajuta la acoperirea nevoii de forță de muncă din economia românească” în opinia a 30% dintre cei intervievați, în timp ce 64,2% consideră că ar putea genera probleme grave în societatea românească. Nu știu sau nu răspund 5,8%.

Analiza socio-demografică: Sunt de acord într-o proporție mai mare decât media cu afirmația că „aducerea de imigranți ar putea ajuta la acoperirea nevoii de forță de muncă din economia românească” tinerii, persoanele cu educație superioară, gulerele albe, angajații la privat.
Consideră că aducerea de imigranți ar putea să genereze probleme grave în societatea românească mai ales inactivii pasivi, persoanele mai în vârstă, cei cu un nivel de educație mai scăzut și locuitorii din urbanul mic sau din mediul rural.

Atitudinea față de refugiați

Sunt de acord fără condiții ca România să primească refugiați din alte țări 12,3% dintre cei chestionați. 38,8% sunt de acord ca România să primească doar anumite categorii de refugiați și 47,3% se opun ferm acestei idei fiind de păere că în niciun caz România nu ar trebui să primească refugiați din alte țări. Nu știu sau nu răspund 1,6%.

Analiza socio-demografică: Sunt de acord ca România să primească, cu anumite condiții, refugiați în special tinerii sub 30 de ani, persoanele cu educație superioară și gulerele albe. Se opun primirii de refugiați mai ales cei cu un nivel de educație mai scăzut, cei cu vârsta peste 30 de ani, cei care nu folosesc rețelele sociale.


Sondajul de opinie „Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false” – Ediția a III-a a fost realizat de INSCOP Research în parteneriat cu Verifield la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group în cadrul unui proiect de cercetare sprijinit de The German Marshall Fund of the United States – și finanțat de Black Sea Trust for Regional Cooperation prin True Story Project.

Ancheta sociologică s-a derulat în perioada 15-27 septembrie 2021, metoda de cercetare fiind interviu prin intermediul chestionarului.

Datele au fost culese prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eșantionului multistadial stratificat fiind de 1204 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2.8 %, la un grad de încredere de 95%.

Primele două ediții au fost realizate în martie și iunie 2021, putând fi consultate pe pagina https://www.strategicthinking.ro/category/proiecte/


Asociația Grupul de Gândire Strategică este un think tank avangardist care își propune să furnizeze o platformă civică activă dedicată încurajării reflecției și a gândirii strategice prin analize, studii și cercetări de profunzime. STRATEGIC THINKING GROUP sprijină dezbaterile publice bazate pe utilizarea riguroasă de date științifice și evaluări structurate în vederea elaborării de contribuții de substanță pentru dezvoltare și progres în domenii relevante din sectorul public și privat.

True Story Project reprezintă o sursă de știri și analize verificate, relevante și de interes despre România și bazinul Mării Negre în contextul geopolitic internațional. TSP își propune realizarea unei informări bazate pe adevăr, promovarea valorilor statului de drept și a economiei de piață și stimularea gândirii critice la nivelul populației.

Reducerea deficitului de încasare la TVA, obiectiv asumat prin PNRR

Material de opinie de Vlad Boeriu, Partener Coordonator Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România (foto)

Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), aprobat recent de Comisia Europeană, prevede, dincolo de direcțiile asumate pentru absorbția celor 29 de miliarde de euro, și un set de reforme fiscale de implementat până la finalul anului 2026. Printre acestea se numără modernizarea administrației cu două obiective principale – creșterea veniturilor fiscale cu 2,5 puncte procentuale din PIB până la finalul anului 2025 și reducerea deficitului de încasare la TVA cu cel puțin cinci puncte procentuale până la jumătatea anului 2026 (ambele în raport cu 2019). Cel de-al doilea obiectiv poate fi considerat conservator, raportat la experiența țărilor vecine cu privire la reducerea evaziunii fiscale ca urmare a implementării unor metode eficiente de creștere a colectării, precum SAF-T sau facturarea electronică.

Printre cele mai importante acțiuni asumate de România în domeniul fiscal prin PNRR se numără analiza sistemului fiscal, în 2022, cu scopul de a uniformiza legislația în ceea ce privește taxare veniturilor, respectiv eliminarea graduală a stimulentelor acordate în anumite domenii. Pentru sectorul construcțiilor, se menționează expres că retragerea facilităților acordate trebuie să înceapă în 2025 și să se finalizeze până la sfârșitul anului 2028, când, de altfel, ar expira conform reglementărilor actuale. În plus, în plan sunt prevăzute schimbări în taxarea companiilor (în special pentru microîntreprinderi), în domeniul contribuțiilor sociale și pentru taxele pe proprietate. Măsurile ar urma să fie transpuse gradual până la începutul anului 2024 și să aducă o creștere a veniturilor fiscale cu 0,5 puncte procentuale din PIB până în 2025, comparativ cu 2019.

Însă cel mai mare accent se pune pe reforma administrației fiscale, în special în direcția îmbunătățirii serviciilor digitale (extinderea SPV pentru firme, asocieri, PFA-uri și profesii liberale), o    ptimizării sistemului informatic al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), astfel încât 60% dintre serviciile pentru firme să fie accesibile online în 2024 (față de 45% în prezent) sau derulării controalelor fiscale la distanță (60% din total până în 2025).

Totodată, în plan este inclus și procesul de înrolare a autorităților și instituțiilor publice centrale și locale în sistemul informatic al Ministerului Finanțelor și ANAF, PatrimVen, începând cu data de 1 martie 2022. De altfel, multe dintre măsurile prevăzute în PNRR se află deja în diverse stadii de implementare – conectarea caselor de marcat electronice la sistemul ANAF, cu termen final 30 noiembrie 2021 pentru toți contribuabilii, mecanismul One Stop Shop pentru înregistrarea electronică în scop de TVA sau proiectul e-factură, prevăzut să funcționeze, în prima fază, în relația dintre persoane juridice și instituțiile de stat și ulterior să fie extins pentru facturile emise între companii. 

Noi informații privind implementarea SAF-T

Pe lângă acțiunile cuprinse în PNRR, ANAF mai are în derulare și alte măsuri pentru a asigura o colectare mai bună a taxelor, de departe cea mai importantă fiind introducerea raportării în sistemul SAF-T (Fișierul Standard de Audit de Taxe), care devine obligatorie pentru marii contribuabili de la 1 ianuarie 2022. ANAF a publicat, recent, noi informații cu privire la aplicarea noului mecanism, printre cele mai importante fiind cele referitoare la natura datelor pe care contribuabilii trebuie să le declare în format electronic, procedura de transmitere, dar și termenele de implementare pe categorii de contribuabili. Astfel, pentru companiile mari se menține termenul de 1 ianuarie 2022, iar pentru contribuabilii mijlocii și mici, raportarea în noul sistem devine obligatorie la începutul anilor 2023, respectiv 2025. Prin excepție, pentru instituțiile financiar-bancare și societățile de asigurare-reasigurare, încadrate la data de 31 decembrie 2021 în categoria marilor contribuabili, obligația de raportare în sistemul SAF-T începe de 1 ianuarie 2023.

În plus, perioada de grație pentru primele termene de depunere a raportărilor în noul format se prelungește de la maximum trei luni, cât se anunțase anterior, la cel mult șase luni (pentru prima raportare). 

Reducerea evaziunii fiscale – experiența țărilor vecine

Acest sistem a fost creat de OECD în urmă cu mai mult de zece ani tocmai cu scopul de a asigura o mai bună colectare a taxelor la bugetele de stat, iar țările care l-au implementat în diverse forme îi demonstrează eficiența. 

Spre exemplu, Polonia și Ungaria, țări comparabile cu România din punct de vedere economic, și-au redus semnificativ decalajul de încasare la TVA după adoptare. În Polonia, deficitul a scăzut cu 10,5 puncte procentuale în doi ani, de la 20,4% în 2016, la 9,9% în 2018, iar în Ungaria, cu peste 5 puncte procentuale, la 8,4%, în mai puțin de un an (în 2018).

Astfel, România, cu un deficit de încasare la TVA de aproape 34% în 2019, potrivit celor mai recente estimări ale Comisiei Europene, și-a stabilit o țintă realizabilă, luând în considerare măsurile demarate precum și pe cele cuprinse în PNRR. 

Criptomoneda românească LANC va putea fi achiziționată direct cu cardul bancar, din peste 180 de țări, în urma parteneriatului dintre Lanceria și exchange-ul local CryptoCoin.PRO

0

LANCERIA, proiectul de tehnologie românesc dedicat ecosistemului de freelancing, anunță că tokenul LANC, criptomoneda nativă a platformelor LANCERIA, poate fi achiziționat acum direct cu cardul de credit și prin transfer bancar, în România și alte peste 180 de țări, în baza parteneriatului cu platforma licențiată de exchange CryptoCoin.PRO. 

Pionier al industriei crypto, platforma CryptoCoin.PRO este complet licențiată pentru operațiuni cu criptomonede în conformitate cu legislația UE și acceptă plata cu cardul în orice monedă și retragerile în conturi bancare în euro.

Tudor Motreanu, CFO, CryptoCoinPRO

Prin soluțiile noastre complet reglementate, ajutăm proiectele din industria crypto și blockchain să depășească barierele cu care se confruntă din punct de vedere al adopției, facilitând deschiderea către utilizatori din întreaga lume prin integrarea serviciului de plata cu card si cont bancar. Suntem încântați să demarăm colaborarea cu Lanceria, un proiect de tehnologie menit să susțină ecosistemul de freelancing, iar astfel să avem o contribuție activă la promovarea unui proiect de viitor în spațiul crypto, bazat pe know-how românesc”, a declarat Tudor Motreanu, Chief Financial Officer, CryptoCoin.PRO.

LANCERIA este cel mai nou proiect 100% românesc dezvoltat cu tehnologia blockchain, o inițiativă antreprenorială, care a reușit să atragă o finanțare de peste un milion de dolari în nici 24 de ore, din partea comunității și investitorilor, la mai puțin de o lună de la înființare. Potrivit reprezentanților companiei, acest parteneriat deschide practic operațiunile cu criptomonede către freelanceri și companii deopotrivă, inclusiv pe piața platformelor de tip marketplace în care activează LANCERIA. 

Robert Tudor, COO & Co-fondator LANCERIA

„Considerăm parteneriatul cu CryptoCoin.Pro nu doar ca pe un motiv de bucurie, ci un demers necesar, de foarte mare utilitate, pe o piață globală a veniturilor rulate prin platforme dedicate freelancerilor estimată la 3.2 miliarde de dolari în 2020 și la peste 9 miliarde până la finalul anului 2027. Pentru LANCERIA, acest parteneriat ne aduce cu încă un pas mai aproape de obiectivul nostru de a elimina sau reduce la minimum taxele și comisioanele, prin introducerea opțiunii de plăți prin criptomonede alături de cele în lei sau valută”, a afirmat Robert Tudor, COO și Co-Fondator LANCERIA.

Integrarea soluției oferite de CryptoCoin.PRO în platformele proiectelor LANCERIA face ca procesul de conversie a peste 140 de valute în LANC și invers să fie un proces simplu, sigur și intuitiv, accesibil tuturor freelancerilor din industrii creative sau de cercetare și profesiilor liberale, pe de-o parte, cât și clienților lor, pe de alta.

O nouă campanie împotriva contrabandei

0

A fost lansată o nouă campanie naţională anti-contrabandă, cu genericul „Contrabanda e boală grea!”, derulată în parteneriat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), Direcţia Generală a Vămilor (DGV), Poliţia de Frontieră, Poliţia Română, cu sprijinul JTI România. Obiectivul campaniei îl constituie „informarea publicului referitor la efectele negative ale contrabandei asupra economiei şi societăţii”.

Campania este concretizată prin afişaj stradal, printr-un spot difuzat de TVR şi online pe www.faracontrabanda.ro şi pe www.facebook.com/faracontrabanda.ro.

În contextul lansării campaniei, găzduite de Centrul Vămii Române pentru Formarea Echipelor Canine, o veritabilă școală de profil, ne-au fost oferite o serie de date privind evoluția fenomenului contrabandei cu țigări. Reținem că în iulie, anul acesta, s-a înregistrat cel mai scăzut nivel al contrabandei din ultimii 15 ani: 7,7%. Anul trecut nivelul mediu al contrabandei fusese de asemenea scăzut comparative cu o lungă perioadă: 10%.

Marcel Simion Mutescu, directorul general al Direcţiei Generale a Vămilor: „În 2020, comerţul ilegal cu ţigarete a înregistrat un nivel mediu de sub 10%, cel mai mic din ultimii 15 ani. Şi în anul în curs, contrabanda cu produse din tutun se menţine la cele mai mici niveluri. Direcţia Generală a Vămilor va continua să deruleze acţiuni de amploare pentru combaterea traficului ilegal, în strânsă colaborare cu instituţiile abilitate ale statului, precum şi cu mediul privat onest. În momentul de faţă, în punctele vamale din România sunt active, şi cu sprijinul JTI, 44 de echipe canine mobile, specializate în depistarea ţigaretelor, drogurilor şi a numerarului. De asemenea, derulăm de mai bine de zece ani în parteneriat cu JTI campanii publice de conştientizare a efectelor profund negative ale contrabandei cu ţigarete asupra economiei şi a societăţii”.

Gilda Lazăr, director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova şi Bulgaria: „În 2020, un an de criză fără precedent, veniturile din acciza la ţigarete au fost singurele în creştere, cu 10,9% mai mult decât in 2019. Conform execuţiei bugetare pe primele opt luni ale anului 2021, veniturile provenite din acciza pe tutun au crescut cu 11,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Aceasta pentru că piaţa neagră s-a situat în 2020 sub nivelul mediei europene de 10%, tendinţă menţinută şi în 2021. Foarte important, politica fiscală a fost predictibilă, iar cadrul de reglementare nu a suferit schimbări radicale şi neaşteptate. Suntem convinşi că aceste campanii anuale de informare a publicului larg despre consecinţele comerţului ilegal asupra economiei şi societăţii, desfăşurate de-a lungul ultimului deceniu, precum şi parteneriatele iniţiate cu autorităţile de aplicare a legii încă din 2005, contribuie semnificativ la scăderea pieţei negre. Vom continua şi pe viitor să fim un contribuabil solid, implicat în rezolvarea problemelor comunităţii”.

Chestor principal de poliţie Liviu Bute, inspectorul general al Poliţiei de Frontieră: „În primele nouă luni, poliţiştii de frontieră au reţinut în vederea confiscării, aproximativ 2,5 milioane pachete cu ţigări de contrabandă, cu o valoare aproximativă de 30 milioane lei, precum şi importante cantităţi de tutun. De asemenea, prin parteneriate încheiate cu producătorii de ţigarete a fost dezvoltat şi segmentul de prevenire a acestui fenomen care prejudiciază nu doar veniturile la buget, ci reprezintă şi un real pericol pentru societate, alimentând infracţionalitatea şi crima organizată. De-a lungul anilor, Poliţia de Frontieră Română a colaborat cu JTI Romania într-un cadru mai larg, fiind derulate mai multe campanii publice naţionale şi regionale de conştientizare a efectelor negative ale comerţului ilegal cu ţigarete, care reprezintă o dovadă a efortului comun pe care îl depun instituţiile de aplicare a legii şi producătorii de tutun pentru stoparea traficului ilegal de ţigarete”.

Dan Vîlceanu, ministrul finanţelor: „Salut iniţiativa tuturor celor implicaţi în lupta împotriva traficului ilicit de produse, şi în special de ţigarete. Trebuie menţionate rezultatele bune ale inspectorilor Direcţiei Generale a Vămilor în protejarea veniturilor bugetului de stat. Vom implementa cât mai multe măsuri de prevenire şi combatere a evaziunii fiscale, pentru că îmi doresc să avem o economie dezvoltată corect şi echitabil. Dotarea punctelor vamale din România cu echipamente de scanare performante este vitală, mai ales că beneficiile acestei achiziţii vor compensa investiţiile. Acest demers trebuie accelerat, de aceea am adăugat în Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) şi această componentă, de reformă a autorităţii vamale, în valoare de peste 64,3 milioane euro. Cu toate acestea, indiferent de gradul de sofisticare tehnică, sunt remarcabile abilităţile şi devotamentul acestor echipe canine, special antrenate pentru a fi un mijloc eficient de luptă împotriva contrabandei”.

Tehnologii de viitor în industria de prelucrare a polimerilor

0

„Tehnologii pentru viitor – AECTRA Plastics #TechDay” este evenimentul de referință pentru comunitatea procesatorilor de mase plastice și OEM din România organizat de compania AECTRA Plastics, lider de piață în furnizarea de polimeri tehnici pentru industrii precum auto, medicală, echipamente electrice, ambalaje, construcții. AECTRA Plastics activează în industria petrochimică de peste 25 de ani. De 5 ani este parte din Hromatka Group, parteneriat ce a adus în România investiții de peste 9.5 milioane de euro. Hromatka Group deține o rețea de 41 de depozite și 3 laboratoare proprii în Europa, precum și peste 10.000 de clienți active și este partenerul preferat pentru distribuția de polimeri tehnici în cele 23 de țări în care activează, printre care: România, Bulgaria, Ungaria, Austria, Slovacia, Cehia, Elveția, Spania, Portugalia, Germania, Franța, Turcia.

Hans Wolfgang Hromatka subliniază: „Consolidarea poziției Hromatka Group în regiune se datorează într-o mare măsură dedicației și spiritului de autodepășire care guvernează echipa noastră din România. Suntem bucuroși că am ales un partener de încredere, care nu încetează să ne surprindă cu performanța sa, oricât de vitrege ar fi condițiile socio-economice. Succesul pe care îl scriem împreună zi de zi este motorul care ne face să fim an de an mai buni. Ideea evenimentului dedicat industriei este unul dintre exemplele de efervescență și încercare continuă de autodepășire. Iar aceasta primă ediție ne-a convins să transformăm proiectul Tehnologii pentru viitor – AECTRA Plastics #TechDay într-un eveniment recurrent”.

Ediția actuală a evenimentului a avut ca obiectiv „să reunească membrii reprezentativi din mai multe domenii ce deservesc industria prelucării de polimeri de înaltă performanță și poliolefine. Principalele teme atinse în cadrul prezentărilor și discuțiilor au fost: e-mobility, materiale inovatoare, tehnologii și aplicații noi conform cerințelor actuale, dar și direcțiile pentru viitorul industriei (reducerea greutății, a costurilor și a amprentei de CO2 a reperelor din mase plastice).  

Evenimentul a fost gândit pe modelul unui târg expozițional în cadrul căruia au avut loc prezentări axate pe tehnologii noi, inovative și teme foarte actuale precum sustenabilitatea, reciclarea și soluțiile pentru reducerea poluării. Cei aproape 200 de participanți au luat parte la ceea ce a fost un schimb de experiență inedit pentru partenerii din domenii precum: auto, 3D printing, reciclare, extrudare, tehnologii de injectie, laboratoare de testare și multe altele. De remarcat a fost prezența primului model electric Dacia Spring și a primului model hibrid Ford Puma produs la Craiova.

Atmosfera a fost întregită de un super show, în ton cu tehnologiile de viitor prezentate, oferit de Zoli Toth”.

În ceea ce privește perspectiva domeniului, organizatorii accentuează că „o direcție principală pentru viitorul industriei a fost prezentată de către SABIC Specialities, una dintre cele mai mari companii din industria petrochimică din lume și vizează soluțiile pentru înlocuirea metalului cu materiale speciale cu proprietăți deosebite de conductibilitate și polimerii de înaltă performanță cu rezistență la temperaturi extrem de ridicate, transferând astfel know-how-ul din domeniul aerospațial către industria auto și nu numai.

O altă preocupare a jucătorilor din industria auto este și reducerea greutății vehiculelor prin utilizarea de materiale termoplastice ușoare, ceea ce implicit constituie o reducere a consumului de carburant. La acest efect benefic din punct de vedere al protecției mediului și reducerii poluării se adaugă și preocuparea constantă pentru soluții cu rol în reducerea emisiei de carbon, folosind materiale ce au la bază polimeri regenerați.

Conștienți de faptul că este imperios necesar să schimbe modul în care plasticul este produs și folosit, partenerii prezenți la eveniment au arătat că susțin eforturile de tranziție către o economie circulară, un model de producție și consum care implică partajarea, reutilizarea, repararea, renovarea și reciclarea materialelor și a produselor existente cât mai mult posibil. În acest fel, ciclul de viață al produselor este extins. În practică, aceasta implică reducerea la minimum a deșeurilor. 

Au fost prezentate și materiale din categoria elastomerilor termoplastici din surse regenerate și având proprietăți bio-degradabile, în vederea înlocuirii reperelor din cauciuc care sunt non bio-degradabile la ora actuală. Divizia MCPP din cadrul Mitsubishi Chemicals a prezentat și materiale destinate uzului medical, dar și materiale utilizate în fabricarea pieselor care intră în contact cu mâna conferind aderență mai bună și proprietăți tacticle deosebite. 

De la echipamentele de protecție utilizate în domeniul industrial prezentate de Delta Plus și până la echipamentele ENGEL Injectie și imprimantele 3D pentru uz industrial destinate realizării de prototipuri în domeniul medical, aeronautică, automotive prezentate de Nutechnologies, toate industriile interesate au putut descoperi soluții ce aduc inovație în procesul de fabricare”. 

Hromatka Group se recomandă printr-un „portofoliu extins de clienți (peste 10.000 de clienți activi), dar și o expertiză tehnică fără egal, având facilități de producție certificate conform celor mai înalte standarde și un lanț de peste 41 de depozite proprii ce acoperă Europa de la Vest la Est, plus 3 laboratoare proprii de analize specifice maselor plastic. Hromatka Group este unul dintre cel mai importante grupuri de distribuție de polimeri tehnici și poliolefine standard din piața europeană de profil. Din 2016, AECTRA Plastics face parte din Hromatka Group”.

AECTRA Plastics este recunoscută, de la primele operațiuni comerciale, din 1996, „pentru distribuția de soluții viabile și performante în furnizarea de polimeri tehnici cu aplicabilitate directă în industria auto, medicală, echipamente electrice, industria ambalajelor și de construcții. La ora actuală, AECTRA Plastics este unicul distribuitor de polimeri din România care deține certificatul ISCC Plus, certificat ce reprezintă atestarea companiei drept importator și vânzător de polimeri tehnici cu amprenta redusă de carbon. De menționat că acești polimeri sunt obținuti ca urmare a unui proces tehnologic cu un impact net pozitiv asupra amprentei de carbon în mediul înconjurător, emisiile de CO2 eliberate în aer scăzând cu aproximativ 65% comparativ cu producția de hidrocarburi fosili, întrucât vorbim de materie primă cum ar fi uleiurile lemnoase ca substituenți ai hidrocarburilor clasice”.

Analiză CIEL România: Cei mai mulți antreprenori cred că digitalizarea în școlile din România este la un nivel minim și că profesorii sunt începători în folosirea calculatorului și a Internetului

0

Digitalizarea în școlile din România este la nivel minim, de 20% din potențialul maxim, iar profesorii sunt începători în folosirea calculatorului și a Internetului, comparativ cu alte țări din Europa, consideră majoritatea antreprenorilor români, potrivit unui studiu realizat de CIEL România, unul dintre cei mai importanți producători de software pentru companii. Principalele cauze pentru lipsa de investiții în tehnologie și digitalizare în învățământ sunt mentalitatea învechită și dezinteresul guvernanților, deși am avea resursele necesare, mai arată analiza CIEL România.

Astfel, 46% dintre antreprenori cred că nivelul de dotări este minim, lucru vizibil cu ochiul liber, iar 26% cred chiar că nivelul din România este cel mai slab din Europa. Doar 25,8% dintre respondenți consideră că nivelul de dotare este moderat și că școlile beneficiază de dotări esențiale, dar nu suficiente.

În ceea ce privește dotările școlilor cu infrastructură IT și digitalizare, peste 20% dintre antreprenori consideră că este nevoie deconexiune la Internet și calculatoare mai performante în toate scolile de stat, inclusiv cele din mediul rural. Aproape 35% dintre antreprenori afirmă că este nevoie de

dotări superioare, în afară de cele de bază, cum ar fi calculatoare pentru cursul de informatică/TIC, platforme digitale (catalog digital accesibil părinților), programă școlară pe abilități digitale încă de la școala primară.

Totodată, peste 34% dintre ei sunt de părere că este nevoie nu doar de educație digitalizată, ci și de dotări fizice avansate în școli – de exemplu, ferestre inteligente care se deschid când nivelul de oxigen din sala de curs scade – iar 10% cred că predarea tradițională ar trebui înlocuită în licee și facultăți cu predarea și învățarea digitale (table digitale, cărți digitale, teme facute online și prezentate digital, biblioteca digitală).

”România are toate ingredientele necesare pentru a fi un model în Europa la digitalizarea în școli, însă sistemul de învățământ este lăsat să se degradeze continuu. Paradoxal, deși țara noastră stă foarte bine la capitolul IT, suntem Silicon Valley al Europei și suntem renumiți pentru  forța de muncă din IT și pentru viteza mare a Internetului, totuși suntem ultimii la digitalizarea sistemului de învățământ. Este trist să constatăm că nici măcar pandemia nu a accelerat acest proces de digitalizare. Acesta este al doilea an școlar care începe sub auspiciile crizei sanitare, se vorbește din nou de școala online, iar situația nu s-a îmbunătățit deloc față de toamna lui 2020. Noi susținem digitalizarea în școli oferind gratuit softuri în mai multe licee și facultăți și știm din discuțiile cu profesorii și elevii că este nevoie de dotări serioase în tehnologie și digitalizare în școli, inclusiv în cele din orașele mari. De asemenea, colectăm calculatoare pentru elevii din familiile defavorizate, pentru ca ei să beneficieze de acces la școala online și să își dezvolte abilitățile digitale”, declară Roxana Epure, managing partner CIEL România.

Forțate de pandemie, școlile din România ar putea atinge un nivel decent de digitalizare (acces la Internet, calculatoare noi, creare platforme de educare) relativ curând, consideră 7,1% dintre antreprenori, în timp ce 19,4% din ei cred că asta se va întâmpla în ritm natural în următorii 5 ani. Însă majoritatea antreprenorilor sunt pesimiști în legătură cu acest subiect și cred că acest nivel va fi atins doar când România va fi obligată de UE (36,1%) și că orizontul de timp este incert și nu există interes deoarece se poate și așa (37,4%).

Deși sectorul local de IT este în plină dezvoltare și România are printre cele mai bune viteze la Internet din lume, școlile din România au beneficiat de puține dotări tehnologice și digitale și nu sunt pregătite pentru școala online. Peste 23% dintre antreprenorii români cred că acest lucru se întâmplă deoarece există nepăsare și dezinteres din partea guvernanților, 22,6% dintre respondenți cred că profesorii nu sunt pregătiți și nu au deschiderea să deprindă abilități digitale, în timp ce  36,8% dintre antreprenori sunt convinși că motivul este mentalitatea învechită atât la nivel de guvernare, cât și la nivel academic, mediul academic fiind sigur că metodele clasice de predare/învățare sunt mai bune decât cele moderne. În schimb, 17,4% dintre respondenți cred că este o perceptie falsă și că doar sectorul privat de IT este în dezvoltare, România fiind în urmă la capitolul IT per total.

Nivelul de competențe digitale ale profesorilor în pandemie este aproape de zero, consideră 20% dintre antreprenorii români, afirmând că aceștia nici nu știu să se conecteze pe platformele de live streaming folosite pentru școala online. De asemenea, 55,5% dintre respondenți afirmă că profesorii au competențe digitale de începători și au doar abilități de bază în folosirea unui laptop și a internetului. Doar 23,2% dintre respondenți sunt de părere că nivelul de competențe digitale ale profesorilor este mediu și doar 1,3% consideră aceste competențe avansate.

Lipsa educației digitalizate și a dotărilor tehnologice din școli are efecte majore: 43,9% dintre antreprenori afirmă că elevii nu sunt pregătiți pentru schimbările din viitor, evoluție și câmpul muncii, 27,1% dintre respondenți spun că activitatea profesorilor și elevilor este îngreunată, iar 16,1% dintre antreprenori cred că elevii nu dezvoltă abilitățile digitale necesare în prezent.

Dintre participanții la studiul CIEL România, 28% activează în comerț, 23% în servicii financiar-contabile, 19% în IT, 10% în industria medicală și farmaceutică, 8% în construcții. Aproximativ 15,5% au o cifră de afaceri cuprinsă între 1 și 5 milioane de euro, 7,7% trec de acest prag, iar 76,8% dintre antreprenorii respondenți au o cifră de afaceri sub 1 milion de euro.

Concluziile studiului Taste Tommorow 2021: Pandemia ne aduce experiența “figitală”! Ce fel de produse de panificație preferă consumatorii!

0

Restricțiile COVID-19 au făcut ca experiența de a face cumpărături să treacă de la magazinul fizic la cel online. Acesta a devenit important chiar și pentru industrii mai tradiționale, cum este cea a panificației, însă consumatorii nu sunt dispuși să renunțe la magazinele fizice atunci când își aleg astfel de produse. Își doresc mai multe informații disponibile în mediul online, cum s-a realizat acel produs, din ce ingrediente, cu ce beneficii nutriționale vine sau care sunt combinațiile de gusturi din acel produs, însă achiziția să fie mai degrabă realizată în magazinul fizic. Vorbim de o combinare a magazinelor fizice cu avantajele online-ului pentru a oferi experiențe de cumpărare la un alt nivel, si anume o experiență „figitală”. De asemenea, consumatorii de azi sunt mult mai conștienți de ceea ce consumă și de impactul pe care alimentele le pot avea asupra stării de sănătate. Fac alegeri asumate și mai bine conștientizate și vedem un apetit tot mai mare pentru produse nutriționale, care să contribuie la sănătatea lor și care să le confere o stare de bine. Acestea sunt câteva dintre concluziile uneia dintre cele mai ample cercetări de piață, Taste Tomorrow, efectuată la nivel global, în 44 de țări, inclusiv în România, comandată și prezentată, în cadrul unui eveniment organizat de Puratos România, parte a grupului belgian Puratos, unul dintre cei mai importanți producători globali de materii prime inovative pentru industria de panificaţie, patiserie şi ciocolaterie.

Taste Tomorrow este la a 10-a aniversare și azi, mai mult ca oricând, în această perioadă în care viteza de reacție este crucială, este important să înțelegem așteptările, temerile, nevoile și comportamentele consumatorilor. Parte din misiunea noastră de a-i ajuta să-și dezvolte afacerile, le oferim producătorilor din industrie informații utile despre tendințe, atitudini și obiceiuri de consum pe care să le traducă mai departe în produse inovatoare, la nivelul așteptărilor consumatorilor. Încercăm să anticipăm toate aceste tendințe la nivel global și tocmai de aceea efectuăm acest studiu în 44 de țări, cu regularitate la fiecare 3 ani, a explicat Gabriela Bereș director regional pentru Europa Centrală și de Est.

În cadrului evenimentului de două zile Taste Tomorrow, experți din cadrul Ipsos, Puratos și unii dintre cei mai apreciați lideri și speakeri din industrie au împărtășit rezultatele cercetării, opiniile, sfaturile și predicțiile care vor ajuta deținătorii de branduri, producătorii și comercianții să navigheze într-un peisaj al consumatorilor care a evoluat semnificativ în ultimele luni cu perspectivă de dezvoltare în continuare.

Taste Tomorrow nu este doar despre a observa evoluția tendințelor din piața de panificație. Ne asumăm rolul de a traduce mai departe aceste așteptări ale consumatorilor în soluții și ingrediente inovatoare în domeniul panificației și al cofetăriei. Iar modul prin care am înțeles tendințele anul acesta este și el unul inovator. Am adăugat metodologiei standard de cercetare, tehnici de inteligență artificială semantică. Observăm și analizăm continuu, cu ajutorul algoritmilor de AI, o multitudine de cuvinte cheie apărute în spațiul online, tocmai pentru a putea anticipa și cuantifica viitoare noi atitudini și comportamente de consum.”, a explicat Andreea Ciocănescu, marketing manager Puratos România.

Taste Tommorow 2021, pe scurt

Evenimentul global Taste Tomorrow 2021 a avut loc, pentru prima dată, în mediu online, în condițiile în care Puratos marchează aniversarea de 10 ani a propriului program de cercetare. Tema evenimentului din această lună a fost „Food Beyond Nutrition”, un concept care cuprinde nouă tendințe clare care au impact asupra industriei alimentare de astăzi și de mâine.

În mod deloc surprinzător, pandemia a avut consecințe semnificative asupra industriei noastre”, a spus Nanno Palte, group marketing intelligence manager la Puratos, „dar nu este singurul factor care modelează conversațiile și comportamentele. Deși nu mai este o noutate coronavirusul, asta nu înseamnă că tendințele pe care le împărtășim săptămâna aceasta vor deveni foarte rapid istorie”.

Primele cinci tendințe evidențiate la Taste Tomorrow 2021 sunt:

1. Sănătate holistică și hiper-personală

Căutarea unei alimentații mai sănătoase continuă, iar cercetările Puratos evidențiază strategiile pe care consumatorii le urmează pentru obținerea ei. „Ingredientele vedetă”, care nu numai că sunt sănătoase, ci și augmentează gustul, sunt în creștere, la fel ca și familiaritatea cu fibrele dietetice și impactul acestora asupra digestiei (până la 87% în Asia Pacific) și a sănătății digestive generale. La nivel global, aproape patru din cinci consumatori înțeleg că îmbunătățirea sănătății digestive este un beneficiu pentru imunitate și 75% sunt de acord că are un efect pozitiv asupra bunăstării mintale. Această înțelegere generală, împreună cu o mai mare conștientizare a propriei sănătăți, înseamnă că astăzi consumatorii așteaptă din ce în ce mai mult oferte hiper-personalizate; 63% caută alimente adaptate stilului lor de viață individual. Când vine vorba de panificație, aproape două treimi dintre respondenți ar aprecia o pâine adaptată nevoilor lor nutriționale personale, de exemplu. Odată cu creșterea numărului de consumatori care sunt de acord că ingredientul cacao are o valoare nutritivă ridicată și un rol în reducerea anxietății, există o „oportunitate clară de a scrie un nou capitol în rolul pâinii, al patiseriei și al ciocolatei în societate”, potrivit lui Sophie Blum, chief marketing officer al grupului Puratos.

2. Consumatorul conștiincios

În 2021, consumatorii sunt mai conștiincioși ca oricând cu privire la ceea ce mănâncă și la modul în care acest lucru le influențează propria sănătate și pe cea a planetei – determinându-i să facă alegeri mai informate. Astăzi, două treimi dintre ei vor să știe de unde provin mâncarea lor și cum este preparată. Schimbarea priorităților, alături de educație sporită și accesul îmbunătățit la informații, determină alegerile și obiceiurile alimentare de astăzi. În consecință, numărul consumatorilor care cumpără produse pe bază de plante s-a dublat la 60%, devenind cea mai mare tendință alimentară din lume, potrivit datelor Ipsos. Pentru prima dată, problemele de mediu și de sănătate sunt ponderate în mod egal în ochii consumatorilor; 56% dintre respondenți sunt de acord că alimentele pe bază de plante sunt mai sănătoase decât cele pe bază de animale – în creștere cu 47% din 2018. Șase din zece sunt de asemenea de acord că are un impact pozitiv asupra mediului – o creștere de o treime față de 2018.

3. Gust

În ciuda COVID-19, gustul rămâne principala prioritate pentru consumatorii de astăzi. Dar acum, datorită creșterii cumpărăturilor online și prezenței în creștere a rețelelor sociale – în special în rândul generațiilor mai tinere – imaginea devine rapid la fel de importantă. 59% dintre consumatori sunt de acord că și mâncarea care arată bine este gustoasă. Gustul se schimbă, de asemenea: pandemia a generat nostalgie pentru mulți oameni, declanșând întoarcerea la rețetele tradiționale pentru trei din patru consumatori. Cu toate acestea, cu ingrediente cheie de negăsit pe rafturile magazinelor, planuri de călătorie în așteptare și o influență tot mai mare a rețelelor sociale, consumatorii s-au bucurat, de asemenea, să experimenteze diferite ingrediente și să încerce alimente noi, pentru a-și satisface curiozitatea și gustul aventurii. 60% ar dori să încerce gusturi exotice din alte părți ale lumii. Și aceasta este o oportunitate interesantă pentru brutarii, patiserii și ciocolaterii agili și creativi, potrivit lui Nanno.

4. Confort maxim

„Ceea ce a început ca o evoluție, a devenit o revoluție” atunci când vine vorba de comoditate, conform concluziilor Taste Tomorrow. Adoptarea cumpărăturilor online a crescut exponențial; după ani de creștere „lentă și constantă”, cumpărăturile săptămânale de produse alimentare online s-au dublat în doar trei ani, iar 17% dintre consumatori comandă acum online mâncare gătită cel puțin o dată pe săptămână. Cu o creștere accentuată a achizițiilor online de produse de panificație, patiserie și ciocolată, companiile mari și mici trebuie să își adapteze prezența digitală pentru a avea succes. Consumatorii se așteaptă, de asemenea, la o comunicare mai bună atât în ​​magazin, cât și online, pentru a rămâne bine informați și a avea încredere în deciziile lor de cumpărare.

5. Experiență de nivel următor

Deși pandemia a contribuit la creșterea cumpărăturilor online, magazinele fizice sunt încă o prioritate pentru majoritatea oamenilor. 77% dintre consumatori nu doresc ca magazinele să dispară. Experții Taste Tomorrow au identificat necesitatea unei experiențe „figitale” fără probleme în viitor, combinând avantajele canalelor online și offline. Noile tehnologii, precum inteligența artificială și tehnologia smart, vor contribui la furnizarea de recomandări mai bune și mai personalizate consumatorilor – ajutându-i să facă alegeri alimentare mai bune în magazin și online.

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

0

În cadrul ședinţei de astăzi, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a adoptat măsuri privind funcționarea pieţelor financiare nebancare supravegheate – asigurări, piaţă de capital şi pensii private, după cum urmează:

  1. Reglementare

Proiectul de Regulament pentru modificarea și completarea Regulamentului Autorității de Supraveghere Financiară nr. 5/2019 privind reglementarea unor dispoziții referitoare la prestarea serviciilor și activităților de investiții conform Legii nr. 126/2018 privind piețele de instrumente financiare (proiectul va fi publicat pe www.asfromania.ro, pentru consultare publică, timp de 20 zile);

Norma pentru modificarea Normei Autorității de Supraveghere Financiară nr. 13/2018 pentru aplicarea Ghidului ESMA privind scenariile de simulare a situațiilor de criză în temeiul art. 28 din Regulamentul (U.E.) nr. 1131/2017 privind fondurile de piață monetară (Money-market funds) – norma va fi transmisă, spre publicare, Monitorului Oficial al României;

Norma pentru completarea articolului 45 din Norma Autorității de Supraveghere Financiară nr. 13/2020 privind autorizarea administratorilor de fonduri de pensii ocupaționale (norma va fi transmisă, spre publicare, Monitorului Oficial al României).

  • Autorizare

Aprobarea cererii S.A.I. Erste Asset Management S.A. de autorizare a doamnei Laura Hexan în calitate de membru al Consiliului de Supraveghere al societății, ca urmare a numirii acesteia pentru un nou mandat;

Aprobarea cererii S.A.I. Erste Asset Management S.A. de autorizare a doamnei Cristina Reichmann în calitate de membru al Consiliului de Supraveghere al societății, ca urmare a numirii acesteia pentru un nou mandat;

Aprobarea propunerii de numire a domnului Fănel Chirtu în funcția de Director general al Fondului de Compensare a Investitorilor;

Aprobarea domnului Andreas Haschka pentru un nou mandat în calitate de membru al Consiliului de Supraveghere la societatea Generali Romania Asigurare Reasigurare S.A.;

Aprobarea solicitării SSIF Share Invest S.A. de autorizare a actualizării obiectului de activitate în conformitate cu prevederile Legii nr. 126/2018, cu modificările și completările ulterioare;

Aprobarea alegerii de către BT Asset Management S.A.I. S.A. a următoarelor burse/piețe reglementate din state terțe, în vederea realizării de investiții în conformitate cu art. 35 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 243/2019: New York Stock Exchange (SUA), Nasdaq Stock Market (SUA), London Stock Exchange (Regatul Unit al Marii Britanii) și The Swiss Stock Exchange (Elveția);

Aprobarea solicitării BRD Asset Management S.A.I. S.A. de autorizare a modificărilor intervenite în documentele Fondului Deschis de Investiții BRD Global;

Aprobarea solicitării S.A.I. Broker S.A. de autorizare a Fondului BET-FI Index Invest în calitate de Fond de Investiții Alternative destinat investitorilor de retail (F.I.A.I.R.) și înregistrarea acestuia în Registrul A.S.F. în această calitate;

Aprobarea solicitării S.A.I. Certinvest S.A. de autorizare a fondului Certinvest Leader în calitate de Fond de Investiții Alternative destinat investitorilor de retail (F.I.A.I.R.) și înregistrarea acestuia în Registrul A.S.F. în această calitate;

Aprobarea solicitării BT Asset Management S.A.I. S.A. de autorizare a Fondului de Investiții Alternative cu capital privat BT Invest în calitate de Fond de Investiții Alternative destinat investitorilor de retail (F.I.A.I.R) și înregistrarea acestuia în Registrul A.S.F.;

Aprobarea solicitării BT Asset Management S.A.I. S.A. de autorizare a Fondului de Investiții Alternative cu capital privat BT Invest 1 în calitate de Fond de Investiții Alternative destinat investitorilor profesionali (F.I.A.I.P) și înregistrarea acestuia în Registrul A.S.F.;

Aprobarea solicitării S.A.I. Star Asset Management S.A. de autorizare a Fondului de Investiții Alternative Multicapital Invest în calitate de Fond de Investiții Alternative destinat investitorilor profesionali (F.I.A.I.P.) și înregistrarea acestuia în Registrul A.S.F. în această calitate;

Aprobarea autorizației de funcționare ca intermediar principal – companie de brokeraj a societății Corporate Risk Insurance Broker de Asigurare S.R.L.;

Aprobarea modificării adusă Actului constitutiv al societății Dexasig Broker de Asigurare S.R.L. referitoare la completarea obiectului de activitate;

Aprobarea cererii de autorizare a modificării Contractului de custodie a activelor Fondului de Pensii Facultative Raiffeisen Acumulare, administrat de S.A.I. Raiffeisen Asset Management S.A.