Premier Hospitality deschide la Braşov primul birou din Transilvania din care va oferi atât servicii de recrutare, cât şi consultanţă şi management pentru HoReCa şi vizează să atragă peste 10 clienţi noi şi dublarea cifrei de afaceri

0

Hotel Staff, parte a companiei Premier Hospitality, jucător de top de pe piaţa de outsourcing si HR, anunţă deschiderea primului birou dedicat industriei ospitalităţii din Transilvania, la Braşov, acesta fiind cel de-al doilea din portofoliul companiei, care vine să îl completeze pe cel central, de la Bucureşti, din Str. Vidin Nr. 76.

Biroul companiei de Recrutare, Consultanţă şi Management Hotelier este localizat în Poarta Schei nr 10, accesibil pentru clienţii din zona Transilvania şi va oferi acces la o echipă de specialişti şi experţi, care vor ridica nivelul serviciilor hoteliere la unul de standard, cu beneficii pentru hotelieri dar şi pentru turişti.

Lansarea primului birou din afara Capitalei presupune deschidere către piaţa ospitalităţii şi a serviciilor HoReCa din Transilvania, iar reprezentanţii Premier Hospitality se așteaptă să atragă peste 10 clienţi în primul an, obiectivul de business fiind de a dubla cifra de afaceri până la sfârșitul anului 2022.

„Piaţa ospitalităţii din Transilvania este una plină de oportunităţi şi suntem bucuroşi să fim mai aproape de hotelierii de aici pentru a putea acoperi nevoile lor pe un subiect foarte fierbinte în această perioadă – personalul. Experienţa de 15 ani în sectorul ospitalităţii şi implicarea în proiecte de diverse dimensiuni şi poziţionări, a dezvoltat o echipă competentă şi versatilă care identifică cu uşurinţă nevoile unei proprietăţi hoteliere în materie de recrutare, formare sau organizare a angajaţilor şi propune formule complete şi customizate clienţilor săi, formule în care cultura organizaţională joacă un rol cheie”, declară Rocsana Borda, Managing Partner, Hotel Staff.

„Suntem un grup de companii care cunoaşte din interior acest business şi îşi propune modernizarea industriei hoteliere. O investiţie de succes în HoReCa începe cu definirea conceptului potrivit pentru segmentele ţintă, cu poziţionarea corectă în piaţă pe baza unor cercetări serioase şi continuă cu alegerea furnizorilor şi partenerilor specializaţi în această industrie şi cu lucrul în echipe multi-disciplinare pentru deschidere şi management operaţional.  Scopul nostru final este găsirea unui echilibru cât mai bun între investiţiile făcute, confortul oaspeţilor şi usurinţă în exploatare. Abordarea noastră presupune extinderea parteneriatelor de business pentru înţelegerea nevoilor locale, cu scopul de a veni cu servicii şi propuneri valoroase către proprietarii şi investitorii din Transilvania”, declară Lucian Marinescu, Managing Partner, Premier Hospitality.

Compania Premier Hospitality înţelege specificul industriei hoteliere şi oferă asistenţă în managementul hotelier, respectiv, consultanţă în operarea unui hotel, prin brand-ul Hotel Equip, compania oferă dotări de top hotelierilor iar prin intermediul brand-ului Hotel Staff, compania funcţionează ca o agenţie de recrutare şi selecţie cu o reţea extinsă de conexiuni care îşi propune să aducă oamenii potriviţi pentru a reuşi cristalizarea unei echipe performante.

Conform datelor Premier Hospitality, hotelurile independente din România totalizează 95% din piaţa de profil.

Despre Premier Hospitality

Premier Hospitality este o companie românească specializată în activitatea hotelieră, care oferă servicii de top, consultanţă, management operaţional, dotări hoteliere dar şi recrutare şi selecţie pentru industria ospitalităţii, hoteluri de lanţ sau independente. Biroul central al companiei este situat în Bucureşti, iar în anul 2021, Premier Hospitality a deschis primul birou din Transilvania şi cel de-al doilea din portofoliu.

Compania gestionează toate provocările privind construirea şi operarea unei proprietăţi hoteliere, livrând prin brand-ul Hotel Staff peste 30 de proiecte de recrutare şi selecţie pentru partenerii din zona serviciilor şi a ospitalităţii, iar prin intermediul brand-ului Hotel Equip, dotări cu echipamente hoteliere. Fondatorii companiei, prin experienţa de peste 15 ani acumulată în domeniul ospitalităţii în România şi în străinătate, pe un portofoliu vast de proiecte în managementul hotelier, aduc un plus de valoare prin competenţe extinse, cu expertiză în zona de activitate hotelieră, prin consultanţă, operare a unei astfel de proprietăţi. Pentru detalii, https://premierhospitality.ro

Evoluția sistemului de pensii private în primele 9 luni ale anului 2021

0

Piața pensiilor private din România a ajuns, în primele nouă luni ale anului, la active totale de 90,43 miliarde lei, în creștere cu 25% comparativ cu intervalul similar al anului precedent.

Ca pondere în PIB, activele totale ale sistemului de pensii private au înregistrat un nivel de aproape 8%, marcând o evoluție pozitivă de-a lungul ultimilor ani.

 La 30 septembrie 2021, erau înscriși 8,29 milioane participanți la cele 17 fonduri de pensii private (Pilon II + Pilon III), în timp ce la finalul lunii septembrie a anului trecut era înregistrat un număr de 8,10 milioane participanți.

Sistemul pensiilor private a marcat o evoluție pozitivă pe tot parcursul funcționării sale, fiind adaptabil în fața episoadelor de volatilitate întâlnite de-a lungul timpului.

Creșterea activelor fondurilor de pensii private este remarcabilă la nivel european, România fiind printre țările cu cele mai mari creșteri din ultimii 10 ani.

Fondurile de pensii private reprezintă investitori instituționali care sprijină, în principal, economia locală, având totodată un rol de factor de echilibru și de stabilitate al pieței financiare.

Pilonul II

Valoarea totală a activelor nete ale fondurilor de pensii administrate privat a fost de 87,06 miliarde lei la finalul lunii septembrie a anului 2021, în creștere cu aproximativ 25% comparativ cu aceeași dată a anului 2020.

Numărul participanților înregistrați în sistemul Pilonului II a fost de 7,73 milioane persoane, față de 7,58 milioane persoane înregistrate în luna septembrie a anului 2020.

La nivelul Pilonului II, contribuția medie a participanților, cu contribuții virate la 30 septembrie 2021, a fost de 204 lei/participant, în timp ce la 31 decembrie 2020 valoarea acesteia a fost de 192 lei/participant.

În perioada ianuarie – septembrie 2021, contribuțiile virate în sistemul de pensii administrate privat au fost în cuantum de 7,28 miliarde lei, în creștere cu aproximativ 9% față de aceeași perioadă din anul 2020.

Rata medie ponderată de rentabilitate a tuturor fondurilor de pensii administrate privat a fost 5,94% în septembrie 2021, în luna decembrie 2020 valoarea acesteia fiind de 5,38%.

La finalul lunii septembrie 2021, valoarea medie a activului unui participant la sistemul pensiilor administrate privat era de 11.265 lei, înregistrând o creștere de 14,2% comparativ cu decembrie 2020 și cu 2,6% față de trimestrul precedent.

De la începutul anului până la data de 30 septembrie 2021 au fost efectuate plăți ale activului personal net către participanți în cuantum de 208 milioane lei pentru 13.604 de participanți și beneficiari.

Distribuția valorii conturilor participanților arată o concentrare mare, 62% din active fiind deținute de doar 20% din participanți. Cel mai mare cont are o valoare de 1.469.858 lei, iar cel mai mic are o valoare de 1 leu. Totodată, peste 20% din participanți dețin active sub valoarea de 1.000 lei.

La 30 septembrie 2021, titlurile de stat și acțiunile erau principalele instrumente financiare în care au investit fondurile de pensii administrate privat. Investițiile în titluri de stat ale fondurilor de pensii din Pilonul II au reprezentat 61% la 30 septembrie 2021. Investițiile în acțiuni au crescut, reprezentând, în primele nouă luni ale anului, 25% din valoarea totală a activelor fondurilor de pensii din Pilonul II.  De asemenea, ponderi semnificative sunt investite și în obligațiuni corporative și fonduri de investiții.

Pilonul III

Valoarea totală a activelor nete, în sistemul facultativ de pensii, a fost de 3,317 miliarde lei, la finalul primelor nouă luni ale anului 2021, în creștere cu aproximativ 22% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

Numărul de participanți înregistrați în sistemul pensiilor facultative a fost de 553.775 persoane, comparativ cu 520.879 persoane înregistrate la 30 septembrie 2020.

La nivelul Pilonului III, contribuția medie a participanților, cu contribuții virate la 30 septembrie 2021, a fost de aproximativ 149 lei/participant, în creștere cu 12% comparativ cu luna septembrie 2020.

În perioada ianuarie – septembrie 2021, contribuțiile virate în sistemul de pensii facultative au fost în cuantum de aproximativ 294 milioane lei, în creștere cu 9% față de aceeași perioadă din anul 2020.

Rata medie ponderată de rentabilitate a tuturor fondurilor de pensii facultative cu grad de risc ridicat a fost 7,18% în septembrie 2021, în luna septembrie 2020 valoarea acesteia fiind de 3,71%.

Rata medie ponderată de rentabilitate a tuturor fondurilor de pensii facultative cu grad de risc mediu a înregistrat un nivel de 5,51% la finalul lunii septembrie 2021, mai mare comparativ cu cel înregistrat în luna septembrie 2020 (4,13%).

La finalul lunii septembrie 2021, valoarea medie a unui cont în sistemul pensiilor facultative era de 5.991 lei, cu 8% mai mare decât în decembrie 2020, reprezentând totodată 53% din valoarea unui cont mediu din fondurile de pensii administrate privat.

În intervalul ianuarie – septembrie 2021, au fost efectuate plăți ale activului personal net către participanți în cuantum de aproximativ 75 milioane lei pentru 7.569 de participanți și beneficiari.

  Valoarea medie a conturilor participanților înregistrează o variație semnificativă între diferitele fonduri, cu valori cuprinse între 2.765 lei și 7.659 lei. Ca și în cazul Pilonului II, valoarea activelor deținute de participanți înregistrează o concentrare ridicată, puțin peste 10% din participanți totalizând 50% din active. Cea mai mare valoare a unui cont este de 1.486.069 lei, în timp ce 20% din participanți dețin active în valoare de sub 507 lei.

  La finalul lunii septembrie 2021, titlurile de stat și acțiunile au rămas principalele instrumente financiare în care au investit fondurile de pensii facultative. Investițiile fondurilor de pensii facultative în titluri de stat au reprezentat 61% la 30 septembrie 2021, în scădere cu 2 puncte procentuale comparativ cu finalul anului 2020.

  Investițiile în acțiuni au reprezentat 28% din valoarea totală a activelor fondurilor de pensii din Pilonul III. O altă categorie importantă de active financiare în care au investit fondurile de pensii facultative este reprezentată de obligațiunile corporative și titluri de participare OPCVM.

  Raportul privind evoluția sistemului de pensii private din România în primele 9 luni ale anului 2021 poate fi consultat AICI.

Xiaomi România și Confident Communications au câștigat două trofee Silver la Romanian PR Award 2021 pentru campania Xiaomi, „Mi 11 – Movie Magic”

0

Campania Xiaomi, „Mi 11 – Movie Magic”, realizată de Xiaomi România și Confident Communications, a fost recompensată cu două trofee Silver la categoriile Brand PR – New products and services și Tech PR & Communication of innovation, în cadrul Galei Romanian PR Award 2021. A 19-a ediție s-a desfășurat online pe 25 noiembrie, iar componența juriului a fost internațională și a reunit reprezentanți din 10 țări.

„Sunt două premii extrem de importante pentru noi și care ne confirmă că am făcut o treabă excelentă și în acest an. În 2020, echipa Confident a primit premiul Small Consultancy of the Year.

Mulțumim echipei Xiaomi România pentru susținere și pentru toate eforturile depuse pentru a construi această campanie la care s-a muncit enorm și despre care chiar se poate spune că a fost magică. Aceste trofee la PR Award ne onorează și ne confirmă că suntem pe drumul cel bun”, spune Mara Gojgar, fondator Confident Communications. 

„Ne bucură faptul că am reușit să construim aici, în România, o echipă performantă, care reușește să surprindă întotdeauna. Suntem uniți și ambițioși și ne propunem să facem lucruri mari în continuare. Le mulțumim și partenerilor oficiali Xiaomi din România. Avem o colaborare foarte strânsă atât cu operatorii de telefonie mobilă, cât și cu retailerii offline și online. Au dat dovadă de mult profesionalism și aceste premii sunt și ale lor”, declară Gina Gavriliu, Marketing Manager, Xiaomi România.

Campania Xiaomi, „Mi 11 – Movie Magic” s-a derulat pe parcursul a patru luni, perioadă în care Seria Mi 11 (formată din modelele Mi 11, Mi 11 Ultra, Mi 11 Lite 5G și Mi 11 Lite) a ajuns în România. Echipa locală Xiaomi și echipa Confident Communications și-au unit forțele și au derulat o serie de evenimente de lansare și activări în care au fost implicate publicații de tehnologie și lifestyle, key opinion leaders (atât din zona tech, cât și din lumea filmului și a fotografiei), actori, bloggeri de travel și food vloggers.  

Sub umbrela conceptului „Movie Magic” au stat toate mesajele cheie ale campaniei Xiaomi. Seria de telefoane inteligente Mi 11 le oferă utilizatorilor specificații cinematice și experiențe la un alt nivel. Dacă magia le aparținea înainte doar profesioniștilor, de-acum ea este la îndemâna oricui. Așa că invitațiile la evenimentele online au luat forma unor snack box-uri de Oscar, iar capabilitățile incredibile ale noilor telefoane au fost explicate și testate de regizori și fotografi profesioniști. Punctul culminant, Mi 11 a fost unul dintre personajele principale ale filmului „Complet Necunoscuți”, regizat de Octavian Strunilă. Cu ajutorul smartphone-ului s-a filmat și primul trailer al peliculei.  

Activările nu s-au oprit aici. Mi 11 Ultra, modelul high-end al seriei, a fost folosit la crearea unui foto-reportaj în National Geographic, cu zimbrii din Parcul Natural Vânători Neamț. Bogdan Daragiu, video director, a filmat trei clipuri memorabile care au fost văzute în întreaga lume prin intermediul Xiaomi Studios. Mi 11 Lite 5G și Mi 11 Lite și-au arătat rafinamentul într-o serie de rețete colorate, realizate de Chef Cristian Boca, iar trei fotografi profesioniști s-au implicat într-un concurs pe Instagram. 

„Campania Xiaomi „Mi 11 – Movie Magic” a ‘atins’ peste 3 milioane de oameni. Nu în ultimul rând, trebuie menționate și zecile de review-uri pozitive din partea jurnaliștilor specializați pe tehnologie, cărora le mulțumim pentru interesul pe care îl arată pentru produsele Xiaomi. Am reușit să dăm voce în România misiunii Xiaomi, aceea de a face inovația accesibilă pentru oricine”, adaugă Mara Gojgar.

Campania Xiaomi „Mi 11 – Movie Magic” ar fi fost mult mai greu de implementat fără sprijinul Venus Five, divizia inhouse foto & video a Confident Communications. Înființată în anul 2015, împreună cu fotograful Dragoș Constantin, ca o linie de business independentă, studioul completează serviciile de comunicare oferite de Confident PR. Venus Five este în acest moment unul dintre cele mai mari studiouri foto independente din centrul Bucureștiului, complet echipat pentru proiecte foto-video de amploare.

O nouă secțiune dedicată finanțării sustenabile în site-ul ASF

0

Pe site-ul Autorității de Supraveghere Financiară www.asfromania.ro este disponibilă o nouă secțiune, dedicată finanțelor sustenabile și tranziției verzi.

În contextul inițiativelor din ultimii ani, derulate la nivel european și care vizează dezvoltarea durabilă, se remarcă o preocupare sporită pentru transformarea sectorului financiar în vederea câștigării capacității de a finanța proiecte sutenabile, de termen lung, în condițiile în care provocărilor legate de schimbările climatice la nivel global li se adaugă și impactul pandemiei de COVID-19.

 „În acest scop, Autoritatea de Supraveghere Financiară este foarte interesată să urmărească felul în care entitățile din piețele financiare nebancare decid planurile viitoare de investiții luând în considerare factorii de mediu, sociali și de guvernanță (factorii ESG). Astfel putem să observăm cum anume se orientează investițiile pe termen mai lung în activități și proiecte economice durabile. Reamintesc totodată că piețele supravegheate de Autoritate vor trebui să înglobeze direcții de dezvoltare specifice reducerii semnificative a riscului climatic”, afirmă domnul Nicu Marcu, Președintele Autorității de Supraveghere Financiară.

Noua secțiune din site-ul ASF oferă acces la legislația de nivel european și național dedicată acestei problematici, precum și recomandări și informații ce pot fi considerate utile în abordarea acestui domeniu de către entitățile ce activează în piața financiară nebancară.

Secțiunea va fi dezvoltată cu noi informații, date și abordări pe măsură ce acestea devin disponibile.

Somaco Grup Prefabricate, parte a Grupului Holcim Romania, contribuie la reabilitarea coastei Mării Negre din zona Eforie

0
Somaco Grup Prefabricate a fost selectată de către Van Oord Dredging and Marine Contractors bv. pentru a produce 4500 elemente prefabricate Xbloc pentru proiectul de reabilitare a coastei Mării Negre în zona Eforie, Lot 5. Proiectul este implementat de către Van Oord Dredging and Marine Contractors bv. pentru Administrația Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral.

Somaco a produs și transportat pentru acest proiect 4500 elemente prefabricate de protecție costieră tip Xbloc. Elementele produse la fabrica noastră din Buzău vor contribui la protejarea a peste 5750m de litoral și la crearea a peste 33 ha de plajă.

Ne-am asumat provocarea creării unei noi linii de business pentru a contribui la conservarea mediului din România, atât prin producția de elemente prefabricate care protejează o zonă sensibilă a României, dar și prin utilizarea ECOPlanet – cimentul verde cu amprentă redusă de carbon. Este un proiect complex, care necesită respectarea unor cerințe stricte în privința performanței tehnice a produselor, dar și un grafic de livrare ambițios. Suntem bucuroși că numele Somaco Grup Prefabricate și al Grupului Holcim Romania, din care facem parte, este acum asociat cu protejarea celei mai vechi regiuni din țară”, a declarat Sorin Miron, Director General Somaco Grup Prefabricate
 
„Am ales Somaco Grup Prefabricate ca partener pentru acest proiect, pentru că împărtășim aceeași viziune și aceleași valori – sustenabilitate, inovație, calitate înaltă a produselor și serviciilor și standarde ridicate de siguranță și securitate în muncă”, a menționat Marius Stamat, Manager Van Oord Romania

Elementele prefabricate pentru protecția costieră a zonei Eforie au fost realizate cu beton verde ECOPact, în componența căruia a fost folosit ciment verde ECOPlanet (cu 40% mai puține emisii de CO2 și 30% material reciclat).

În condițiile actuale, când controlul sporit al emisiilor de CO2 este imperios necesar, Grupul Holcim România face un pas important pentru întreaga industrie a construcțiilor și deschide, prin intermediul Somaco și al cimentului ECOPlanet, drumul construcțiilor prefabricate cu cimenturi verzi.

CEC Bank va contracta un împrumut de 1,4 miliarde de lei de la acționarul său, Ministerul Finanțelor Publice

0

  • Împrumutul este necesar pentru a asigura conformarea la cerințele europene privind capitalizarea băncilor (MREL) și a fost inclus în Planul de Afaceri aprobat de Comisia Europeană în 2019, plan care a stat la baza majorării capitalului social al băncii și care a trecut testul investitorului privat prudent
  • CEC Bank intenționează să își acopere nevoile viitoare de fonduri eligibile pentru acoperirea cerinței MREL, care vor fi generate de creșterea activului, prin emisiuni de obligațiuni

CEC Bank va iniția în perioada următoare demersurile pentru contractarea împrumutului subordonat de 1,4 miliarde de lei aprobat în ședința de guvern de azi (n.r. 26.11.2021), pentru a asigura conformarea cu cerințele europene privind capitalizarea băncilor (MREL). Acest împrumut subordonat a fost inclus în Planul de Afaceri 2019-2023 care a stat la baza procesului de majorare de capital și care a fost aprobat de Comisia Europeană în 2019, trecând testul investitorului privat prudent. Pentru acest împrumut, CEC Bank va plăti trimestrial dobânzi stabilite la nivelul pieței și îl va rambursa la expirarea termenului de 10 ani, într-o singură tranșă. 

Fondurile din acest împrumut îndeplinesc condițiile reglementate pentru încadrarea în categoria fondurilor proprii de nivel II, și se vor adăuga fondurilor proprii ale băncii și permit CEC Bank să-și continue dezvoltarea și să finanțeze economia. Contractarea de împrumuturi subordonate este o practică uzuală pentru conformarea cu cerințele de capital MREL, atât la nivelul băncilor din România (prin împrumuturi subordonate de la băncile mamă), cât și la nivel european.

Începând din 2019, când a fost aprobat Planului de Afaceri și majorarea capitalului social al băncii în condiții de piață, CEC Bank a demarat un amplu program de modernizare și consolidare a poziției sale. Activele băncii au crescut cu peste 35% în perioada 2019-septembrie 2021, până la 45,15 miliarde de lei, iar banca a finanțat activ economia României: peste 17 miliarde de lei  finanțări acordate sectorului privat și peste 5 miliarde lei – finanțare netă acordată sectorului public (în special prin intermediul titlurilor de stat).  

Simultan cu procesul de creștere, CEC Bank a demarat un amplu program de modernizare și eficientizare și s-a concentrat pe îndeplinirea indicatorilor din Planul de afaceri aprobat la nivelul Comisiei Europene.  În perioada 2019 – septembrie 2021, banca și-a îmbunătățit performanța și a generat un profit net cumulat de 1,05 miliarde de lei, în fiecare an fiind raportate profituri record. 

În același timp, CEC Bank intenționează să își asigure în viitor necesarul de pasive eligibile pentru acoperirea cerinței MREL prin emisiune de obligațiuni, sursele tradiționale ale băncii constând în depozitele atrase de la clientelă, acestea nefiind eligible pentru scopul menționat. În acest sens, banca a demarat deja primele acțiuni premergătoare pentru accesarea piețelor de capital, prin inițierea discuțiilor cu una dintre cele mai mari agenții de rating de credit și prin punerea bazelor unui viitor birou de relații cu investitorii. Următorii pași sunt obținerea ratingului de credit și aprobarea unui program de tip MTN (Medium Term Note), în baza căruia banca poate realiza emisiuni succesive de obligațiuni.

Evoluție negativă a piețelor financiare datorată știrilor privind noua varianta a SARS- CoV 2

0


Ben Laidler, strateg pentru piețele globale al eToro:

Creșterea numărului de cazuri din „valul patru” și preocupările privind o nouă variantă, mai contagioasă, au dus la scăderea accentuată a piețelor globale. Această reacție de aversiune la risc lovește primul rând în activele cele mai sensibile la perspectiva unei creșteri mai slabe a PIB, precum mărfurile fungibile și acțiunile. In acest timp, activele de „refugiu” precum dolarul american, obligațiunile și aurul sunt în creștere.

Europa suferă cel mai mare impact. Este regiunea din lume cu cele mai multe cazuri de infectare cu virusul și este cea mai expusă la o încetinire a economiei globale care ar putea sa urmeze. Europa are cel mai mare raport exporturi/PIB, de 45%, și cea mai mare proporție de venituri ale companiilor provenite din afara continentului, de peste 50%.

Însă economiile și consumatorii au arătat din ce în ce mai multă reziliență cu fiecare nou val al virusului. O proporție mai mare a populației este acum vaccinată. Ratele de spitalizare sunt acum mai mici. Mai multe tratamente devin disponibile. În acest timp așteptările sunt deja mici pentru cele mai afectate sectoare, cele de legate de redeschidere, precum cel al turismului, așa că noi vedem revenirea economiei ca fiind încetinită, nu deraiată. 

Autoritatea de Supraveghere Financiară: Evoluția sistemului de pensii private în primele 9 luni ale anului 2021

0

Piața pensiilor private din România a ajuns, în primele nouă luni ale anului, la active totale de 90,43 miliarde lei, în creștere cu 25% comparativ cu intervalul similar al anului precedent.

Ca pondere în PIB, activele totale ale sistemului de pensii private au înregistrat un nivel de aproape 8%, marcând o evoluție pozitivă de-a lungul ultimilor ani.

La 30 septembrie 2021, erau înscriși 8,29 milioane participanți la cele 17 fonduri de pensii private (Pilon II + Pilon III), în timp ce la finalul lunii septembrie a anului trecut era înregistrat un număr de 8,10 milioane participanți.

Sistemul pensiilor private a marcat o evoluție pozitivă pe tot parcursul funcționării sale, fiind adaptabil în fața episoadelor de volatilitate întâlnite de-a lungul timpului.

Creșterea activelor fondurilor de pensii private este remarcabilă la nivel european, România fiind printre țările cu cele mai mari creșteri din ultimii 10 ani.

Fondurile de pensii private reprezintă investitori instituționali care sprijină, în principal, economia locală, având totodată un rol de factor de echilibru și de stabilitate al pieței financiare.

Pilonul II

Valoarea totală a activelor nete ale fondurilor de pensii administrate privat a fost de 87,06 miliarde lei la finalul lunii septembrie a anului 2021, în creștere cu aproximativ 25% comparativ cu aceeași dată a anului 2020.

Numărul participanților înregistrați în sistemul Pilonului II a fost de 7,73 milioane persoane, față de 7,58 milioane persoane înregistrate în luna septembrie a anului 2020.

La nivelul Pilonului II, contribuția medie a participanților, cu contribuții virate la 30 septembrie 2021, a fost de 204 lei/participant, în timp ce la 31 decembrie 2020 valoarea acesteia a fost de 192 lei/participant.

În perioada ianuarie – septembrie 2021, contribuțiile virate în sistemul de pensii administrate privat au fost în cuantum de 7,28 miliarde lei, în creștere cu aproximativ 9% față de aceeași perioadă din anul 2020.

Rata medie ponderată de rentabilitate a tuturor fondurilor de pensii administrate privat a fost 5,94% în septembrie 2021, în luna decembrie 2020 valoarea acesteia fiind de 5,38%.

La finalul lunii septembrie 2021, valoarea medie a activului unui participant la sistemul pensiilor administrate privat era de 11.265 lei, înregistrând o creștere de 14,2% comparativ cu decembrie 2020 și cu 2,6% față de trimestrul precedent.

De la începutul anului până la data de 30 septembrie 2021 au fost efectuate plăți ale activului personal net către participanți în cuantum de 208 milioane lei pentru 13.604 de participanți și beneficiari.

Distribuția valorii conturilor participanților arată o concentrare mare, 62% din active fiind deținute de doar 20% din participanți. Cel mai mare cont are o valoare de 1.469.858 lei, iar cel mai mic are o valoare de 1 leu. Totodată, peste 20% din participanți dețin active sub valoarea de 1.000 lei.

La 30 septembrie 2021, titlurile de stat și acțiunile erau principalele instrumente financiare în care au investit fondurile de pensii administrate privat. Investițiile în titluri de stat ale fondurilor de pensii din Pilonul II au reprezentat 61% la 30 septembrie 2021. Investițiile în acțiuni au crescut, reprezentând, în primele nouă luni ale anului, 25% din valoarea totală a activelor fondurilor de pensii din Pilonul II.  De asemenea, ponderi semnificative sunt investite și în obligațiuni corporative și fonduri de investiții.

Pilonul III

Valoarea totală a activelor nete, în sistemul facultativ de pensii, a fost de 3,317 miliarde lei, la finalul primelor nouă luni ale anului 2021, în creștere cu aproximativ 22% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

Numărul de participanți înregistrați în sistemul pensiilor facultative a fost de 553.775 persoane, comparativ cu 520.879 persoane înregistrate la 30 septembrie 2020.

La nivelul Pilonului III, contribuția medie a participanților, cu contribuții virate la 30 septembrie 2021, a fost de aproximativ 149 lei/participant, în creștere cu 12% comparativ cu luna septembrie 2020.

În perioada ianuarie – septembrie 2021, contribuțiile virate în sistemul de pensii facultative au fost în cuantum de aproximativ 294 milioane lei, în creștere cu 9% față de aceeași perioadă din anul 2020.

Rata medie ponderată de rentabilitate a tuturor fondurilor de pensii facultative cu grad de risc ridicat a fost 7,18% în septembrie 2021, în luna septembrie 2020 valoarea acesteia fiind de 3,71%.

Rata medie ponderată de rentabilitate a tuturor fondurilor de pensii facultative cu grad de risc mediu a înregistrat un nivel de 5,51% la finalul lunii septembrie 2021, mai mare comparativ cu cel înregistrat în luna septembrie 2020 (4,13%).

La finalul lunii septembrie 2021, valoarea medie a unui cont în sistemul pensiilor facultative era de 5.991 lei, cu 8% mai mare decât în decembrie 2020, reprezentând totodată 53% din valoarea unui cont mediu din fondurile de pensii administrate privat.

În intervalul ianuarie – septembrie 2021, au fost efectuate plăți ale activului personal net către participanți în cuantum de aproximativ 75 milioane lei pentru 7.569 de participanți și beneficiari.

Valoarea medie a conturilor participanților înregistrează o variație semnificativă între diferitele fonduri, cu valori cuprinse între 2.765 lei și 7.659 lei. Ca și în cazul Pilonului II, valoarea activelor deținute de participanți înregistrează o concentrare ridicată, puțin peste 10% din participanți totalizând 50% din active. Cea mai mare valoare a unui cont este de 1.486.069 lei, în timp ce 20% din participanți dețin active în valoare de sub 507 lei.

La finalul lunii septembrie 2021, titlurile de stat și acțiunile au rămas principalele instrumente financiare în care au investit fondurile de pensii facultative. Investițiile fondurilor de pensii facultative în titluri de stat au reprezentat 61% la 30 septembrie 2021, în scădere cu 2 puncte procentuale comparativ cu finalul anului 2020.

Investițiile în acțiuni au reprezentat 28% din valoarea totală a activelor fondurilor de pensii din Pilonul III. O altă categorie importantă de active financiare în care au investit fondurile de pensii facultative este reprezentată de obligațiunile corporative și titluri de participare OPCVM.

Generația Z: 30% dintre ei vor să lucreze în domenii tehnice. Vezi care sunt așteptările lor de la piața muncii

0

 

Conform studiului recent „Insights PulseZ”, 30% din reprezentanții generației Z care vor să se angajeze în România își doresc să lucreze în domenii tehnice precum: IT, software, hardware, inteligență artificială, gaming, inginerie, electronică sau telecomunicații. Studiul a fost efectuat în rândul unui eșantion reprezentativ național din mediul urban și rural, cu 1200 de tineri cu vârste între 16 și 24 de ani.

Generația Z: cine sunt cei născuți în era Internetului?

S-au născut după 1995 și au energie pentru a învăța. Sunt inteligenți, motivați să facă o schimbare în lume, inovatori, responsabili și înțelegători. Numiți și „nativi digitali” sau „generația rețelei”, aceștia au crescut într-o lume modelată de internet. Sunt practici, inteligenți și le place să preia conducerea, deoarece sunt curajoși. Sunt mai nerăbdători și mai agili decât predecesorii lor din generația Millennials și caută noi provocări și impulsuri continuu. 

Planuri de viitor ale Generației Z: educație și jobul dorit

Unul din trei tineri plănuiește să se angajeze în România, în timp ce 21% vor să își continue studiile tot în țară. Sunt 12% care vor să lucreze în străinătate și tot atâți cei care vor să-și deschidă o afacere. 

Studii științifice anterioare demonstrează că această generație își alege cariera într-un mod diferit față  de alte generații, deoarece o privesc ca pasiune, nu ca pe o simplă meserie. Acest lucru explică de ce, atunci când își aleg angajatorul, pentru ei contează cel mai mult să le placă ceea ce fac (82%), echipa și atmosfera de lucru au de asemenea o importanță semnificativă (63%), iar abia apoi urmează pachetul salarial și flexibilitatea programului (60%). 

Domeniul de activitate preferat s-a schimbat semnificativ față de anul trecut. Dacă în 2020, unul din doi tineri își dorea să fie antreprenor sau manager, în 2021, pe lângă domeniile tehnice care cumulează opțiunile a 30% dintre respondenți, domeniile umaniste precum psihologie, resurse umane, sunt alese de 1 din 4 dintre respondenți. Următoarele opțiuni profesionale vizează medicină/wellbeing (17%) și educație/training (15%).

Cine sunt cei care doresc să lucreze în domenii tehnice?

70% dintre doritorii de domenii tehnice sunt băieți, iar 59% dintre ei spun că își doresc să învețe mai multe lucruri ce țin de domeniul tehnologiei (programare, robotică) pentru a se dezvolta (față de 37% la nivelul general al eșantionului). O altă competență ce se dorește a fi dobândită de 39% dintre reprezentanții acestui segment este munca în echipă, semnificativ mai mult față de procentul de 26% la nivel de eșantion. Interesant este și faptul că 44% dintre cei care doresc să lucreze în domenii tehnice vor să se angajeze în România, mult mai mulți față de nivelul eșantionului total (30%). Pentru ei, să le placă ceea ce fac este cel mai important (76%), alături de împlinirea personală (52%). Viitorii ingineri și IT-ști studiază la un profil real în prezent (91%) și majoritatea dintre ei stau cei mai mult pe Instagram (27%). 

Nu-și doresc o carieră, ci să fie împliniți personal

Când vine vorba de ce îi motivează pe tineri în viață, lucrurile stau în felul următor: pe primul loc se află împlinirea personală (55%), urmată de independența financiară (50%) și de sănătate (43%). Crește nevoia de dezvoltare psihică și emoțională (36% față de 31% în 2020) și scade ca număr de mențiuni ideea de a avea o carieră de succes (31% față de 36% în 2020).

Dornici să învețe pentru a se dezvolta, deși întâmpină piedici

Puțini dintre cei ce fac parte din Gen Z sunt activi pe piața muncii, însă acest lucru nu este un factor care să-i descurajeze din dorința de a învăța abilități precum organizarea personală ce privește gestionarea timpului și productivitatea (60%), educația financiară/investiții (60%, în creștere cu 9% față de anul precedent) sau dezvoltarea abilităților sociale de tip comunicare,  empatie și leadership (54%). 

Cu toate acestea, în 2021 tinerii resimt mai pregnant lipsurile din societatea românească față de acum un an. Cele mai importante lipsuri percepute în ceea ce privește dorința de educație sunt resursele financiare (77%) urmate la o distanță considerabilă de lipsa consilierii în carieră (59%) și de problema birocrației și lipsa digitalizării (55%). 

Unde îi găsim în online pe tinerii Generației Z

Angajatorii ce doresc să se apropie și să interacționeze cu potențialii lor tineri angajați, ar trebui să-i abordeze pe rețelele sociale unde acestora le place să-și petreacă timpul. Conform studiului, pe primul loc în topul platformelor social media utilizate de tinerii între 16-21 de ani este Instagram (38%), urmat de Facebook (19%) și Youtube (15%). Popularitatea se schimbă însă pentru cei cu vârsta între 22-24 de ani, primul loc fiind ocupat de Facebook (28%), Youtube (23%) și Instagram (18%). 

Generația Z este considerată prima generație născută într-o perioadă în care internetul și noile tehnologii sunt disponibile la scară largă, acești tineri fiind extrem de conectați la mediul digital și consumatori avizi de social media. Companiile, organizațiile, dar și autoritățile se raportează la preferințele lor în construirea strategiilor de business, dar și de recrutare”. – Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights PulseZ

Schimbările pentru care ar trebui să se pregătească angajatorii

Generația Z are oportunitatea de a schimba „echilibrul de putere” dintre angajator și angajat la un model în care, în loc ca angajații să încerce să se încadreze într-o cutie numită „fișa postului”, organizațiile vor trebui să adapteze munca în funcție de setul de abilități ale angajatului. Generația Z va avea capacitatea de a cere o personalizare mai mare a ceea ce fac la muncă pentru a-și putea crea un job care să-i satisfacă și care să se alinieze cu dorințele lor.

Pentru ca angajatorii să atragă și să-i rețină pe cei mai buni și mai străluciți din această generație, va fi nevoie de o gândire diferită. Angajatorii vor trebui să înțeleagă comportamentele și tendințele unei generații care se așteaptă la mult mai multă personalizare în ceea ce privește modul în care doresc să fie tratați de către angajatorul lor și care caută mai mult decât să se potrivească într-o formă deja decupată.

Puteți afla mai multe aici: https://vsfa.ro/pulsez2021-tehnic/ 


Studiul „Insights PulseZ” a surprins
starea Generației Z în 2021

Aflat la cea de a doua ediție, studiul „Insights PulseZ” a fost conceput și coordonat de specialiștii programelor naționale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și „Insights” – din cadrul organizației Romanian Business Leaders (RBL) și realizat de agenția de studii de piață IZI data, în luna iulie a.c., în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România cu vârste cuprinse între 16-24 de ani, fiind reprezentativ la nivel național din punct de vedere al distribuției pe sexe, regiunii și mediului urban-rural. Cercetarea s-a axat pe surprinderea stărilor, comportamentelor, intereselor și dorințelor tinerilor din România, în noul context pandemic, membri ai generației Z. Mai multe despre rezultatele studiului puteți afla AICI.

Parteneri ai studiului

Studiul a fost coordonat de către echipa programelor naționale „Vreau să fiu Antreprenor” și „Insights”, din cadrul organizației non-guvernamentale Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor de cercetare iZi data și suport Chilli Ideas, Coca-Cola HBC, Aegon și Banca Transilvania. Parteneri media: AGERPRES, Curs de Guvernare, IQads, Revista Cariere, Adservio, New Money, Economistul, România Durabil, Club Economic, România Pozitivă, Sparknews. Parteneri monitorizare presă: Klarmedia

DRUID este compania de tehnologie cu cea mai mare creștere organică din Europa Centrală în ultimii trei ani

0

DRUID este compania de tehnologie cu cea mai mare creștere organică din Europa Centrală în ultimii trei ani, potrivit clasamentului Deloitte Technology Fast 50; FintechOS se află, de asemenea, printre startup-urile cu cea mai rapidă dezvoltare din regiune

Startup-ul românesc DRUID, specializat în dezvoltarea de asistenți virtuali inteligenți dedicați proceselor complexe din organizații, este compania de tehnologie cu cea mai mare creștere organică din Europa Centrală în ultimii trei ani, potrivit clasamentului Deloitte Technology Fast 50. Cu o rată de creștere de 6.753%, DRUID ocupă primul loc în rândul celor 25 de startup-uri incluse în categoria „Growth Stars”, care reunește companii care au înregistrat cea mai rapidă dezvoltare în perioada 2018-2020. FintechOS, startup-ul românesc care creează soluții digitale pentru industria serviciilor financiare, se numără, de asemenea, printre companiile cu cea mai rapidă dezvoltare din regiune, clasându-se pe locul 16 în categoria „Growth Stars”, cu o rată de creștere de 715%

De asemenea, trei companii românești – Gama IT, Tapptitude Apps și Wave Studio – sunt recunoscute în cadrul competiției Deloitte Technology Fast 50 din Europa Centrală la categoria „Impact Stars”, care premiază startup-urile ale căror produse sau servicii au efecte pozitive asupra mediului de business, societății, mediului, diversității sau zonei de inovație.

Gama IT este specializată în dezvoltarea și implementarea de soluții IT complexe în domenii precum serviciile medicale (spitale, clinici, laboratoare), sanitar-veterinare și cele destinate siguranței alimentare, Tapptitude Apps este o companie care oferă servicii de dezvoltare a aplicațiilor mobile pe parcursul fiecărei etape de desfășurare a unui proiect, de la proiectarea aplicațiilor și până la dezvoltarea acestora, iar Wave Studio se concentrează pe dezvoltarea de aplicații mobile, fiind creatorul primei tastaturi animate din magazinul Google Play.

„Sunt mândru să felicit companiile de tehnologie din România pentru rezultatele remarcabile înregistrate și pentru efectele lor pozitive asupra societății. Anul acesta, programul Deloitte Technology Fast 50 din Europa Centrală aduce recunoaștere unor companii locale de tehnologie care activează în arii diverse, de la inteligența artificială și transformarea digitală, la dezvoltarea de aplicații mobile sau pentru sectorul medical, ceea ce reprezintă o dovadă a creativității acestora și a potențialului incredibil de creștere a ecosistemului de tehnologie din România. Deloitte este onorat să le ofere recunoașterea pe care o merită prin intermediul platformei Fast 50 și a partenerilor din cadrul programului”, a spus Andrei Ionescu, Partener coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România, și coordonatorul programului Technology Fast 50 Europa Centrală în România. 

Anul acesta, Google Cloud este partenerul regional al programului Deloitte Technology Fast 50 din Europa Centrală, iar Citi este partener local.

„Ultimul deceniu a fost extraordinar pentru businessurile din Europa Centrală. Acum aproximativ zece ani, în 2010, valoarea colectivă a afacerilor din regiune se ridica la aproximativ zece miliarde de dolari. Astăzi, această valoare ajunge la 186 de miliarde de dolari, de aproape 20 de ori mai mult. Pentru mine, acest lucru spune multe despre încrederea și hotărârea cu care cresc companiile din regiunea noastră, multe dintre ele vizând chiar creșteri la nivel global. Această tendință se manifestă tot mai puternic, ceea ce ne arată faptul că, astăzi, companiile din Europa Centrală atrag capital din întreaga lume, nu doar din partea finanțatorilor locali, iar asta înseamnă că regiunea poate fi punctul de pornire al unora dintre cele mai valoroase companii din Europa. Acesta este unul dintre motivele pentru care Google Cloud este atât de mândru să fie partenerul Deloitte Technology Fast 50 din Europa Centrală, un programul de o importanță fundamentală, care ajută companiile tinere să treacă la următorul nivel de succes”, a declarat Nir Chinsky, Director, Google Cloud CEE și Africa.

Companiile de tehnologie cu cea mai mare
creștere din Europa Centrală

Câștigătorul categoriei principale a clasamentului, care recunoaște companiile de tehnologie cu cea mai rapidă creștere în Europa Centrală  care s-au înființat de cel puțin patru ani, este FTMO, un fintech din Republica Cehă, cu o creștere a veniturilor de 39.432%, cea mai rapidă dezvoltare înregistrată vreodată de o companie înscrisă în program, care a dezvoltat o platformă educațională unică pentru jucătorii de pe piețele financiare ce le permite să se concentreze asupra gestionării riscurilor și a educației în desfășurarea activității de tranzacționare pentru a adopta cele mai bune practici, a evita erorile și a reduce pierderile. Kilo.Health, companie care activează în domeniul sănătății, a obținut locul al doilea, cu o creștere de 17.710%. Companiile incluse în clasamentul principal au înregistrat o creștere medie de 2.278%, cea mai mare obținută vreodată (față de 1.460%, în 2020).

Competiția din acest an, aflată acum la cea de-a 22-a ediție, este dominată de jucători din domeniul software (33), urmat de domeniile hardware (cinci companii), media și divertisment (patru companii), fintech (trei companii), sănătate (trei companii) și comunicații (două companii).

Categoria „Companies to watch”

Pe lângă categoria principală, care include companiile cu cea mai mare creștere din sectorul tehnologiei, programul Deloitte 2021 Central Europe Technology Fast 50 include și categoria „Companies to watch”, introdusă anul acesta pentru prima dată, care oferă recunoaștere companiilor ce nu îndeplinesc încă criteriile pentru clasamentul principal Fast 50, și care cuprinde două subcategorii, „Growth Stars” și „Investment Stars”. În timp ce prima poziție din subcategoria „Growth Stars”, alcătuită din companii care au venituri de minimum 10.000 de euro în 2018 și 2019 și de cel puțin 30.000 de euro în 2020, a fost revendicată de o companie românească, prima poziție din subcategoria „Investment Stars”, ce include companii care au beneficiat de cele mai mari investiții în perioada 1 ianuarie 2018 – 31 mai 2021 (cu o sumă minimă de 500.000 de euro), este ocupată de compania bulgară Payhawk, o platformă de plăți care permite organizațiilor să gestioneze toate procesele pentru cheltuieli dintr-un singur loc, oferind echipelor financiare control deplin și permițând accesul angajaților la metode sigure și convenabile pentru procesarea cheltuielilor. 


Despre Deloitte Central Europe Technology Fast 50

Pentru a fi eligibile pentru principala categorie a competiției Technology Fast 50, companiile trebuie să îndeplinească anumite condiții financiare, și anume să aibă un venit operațional anual minim de 50.000 de euro în primii trei ani analizați (2017-2019) și de 100.000 de euro în 2020. De asemenea, acestea trebuie să aibă sediul central în Europa Centrală și să dețină drepturile de proprietate intelectuală sau să fi creat tehnologie patentată. 

Mai multe informații despre programul Deloitte Technology Fast 50 din Europa Centrală sunt disponibile aici.