Studiu XTB: Femeile din România investesc în monede virtuale mai mult ca cele din Marea Britanie, Franța sau Polonia, cu 12% din totalul investitorilor

Investitorul tipic în monede virtuale este un bărbat de 34 de ani care efectuează în medie 5 tranzacții crypto pe suport CFD pe an. De obicei, folosește aplicația mobilă pentru tranzacționare, iar durata medie în care deține un astfel de instrument financiar este de 3 zile și 21 de ore, reiese dintr-un studiu realizat de XTB, casă de brokeraj pe bursele internaționale.

În cadrul acestui studiu, XTB a analizat profilul investitorilor în monede virtuale, din mai multe țări europene, în perioada ianuarie – octombrie 2021, și l-a comparat cu cel al investitorilor mai clasici. 

Irina Cristescu, General Manager în cadrul XTB România

„Există o opinie generalizată și predominantă că doar tinerii sunt interesați de criptomonede dar, cel puțin datele noastre arată că, nu este tocmai adevărat. De fapt, vârsta medie a unui client interesat de crypto este foarte asemănătoare cu cea a unui investitor clasic, indiferent cu ce clasă de active și-a început călătoria investițională”, explică Irina Cristescu, General Manager XTB România.

Vârsta medie a investitorului în funcție de clasa de active

Printre investitorii crypto se numără atât tinerii (cei mai tineri au 18 ani), cât și cei mai în vârstă. Cea mai în vârstă persoană care investește în criptomonede la XTB are 89 de ani. Iar trei din patru investitori care efectuează tranzacții cu crypto CFD au mai puțin de 43 de ani.

Merită menționat procentul femeilor din grupul de investitori crypto, la nivel european. Ele constituie 9,6% din totalul investitorilor din acest segment, în funcție de gen, și este o proporție similară cu populația generală de clienți XTB.

Procentul investitorilor de crypto în funcție de gen

Cel mai mare procent de femei care investesc în crypto apare în România, unde reprezintă 12% din totalul investitorilor. Situația din România este similară  cu cea din Marea Britanie și Portugalia, unde procentul de femei în rândul investitorilor crypto este de aproximativ 10%.

Procentul de femei printre investitorii
în criptomonede, în funcție de țară

Cât de populare sunt monedele virtuale?

Poate părea că monedele virtuale sunt o piață specifică, iar contractele pentru diferență (CFD) pentru aceste instrumente atrag interesul unui grup restrâns de investitori. Însă, cifrele XTB arată opusul. Dintre toți investitorii, care au efectuat tranzacții în 2021, aproape o treime au făcut cel puțin o tranzacție cu monede virtuale. 

Această pondere este mai mare în Republica Cehă, Portugalia, Spania, România și mai scăzută în Slovacia și Italia. Putem observa că monedele virtuale sunt mai populare în țările Europei de Vest.

Procentul celor care investesc în monede virtuale din totalul investitorilor, în funcție de țară

În cazul criptomonedelor care sunt tranzacționate în timp real 24/7, timpul și ușurința cu care se realizează o tranzacție sunt deosebit de importante. De aceea, aplicațiile care permit tranzacționarea de pe telefoane mobile, oriunde și oricând, au o popularitate în creștere. 

Nu este diferit nici în cazul monedelor virtuale pe suport CFD. Două treimi din tranzacțiile cu crypto CFD ale clienților XTB sunt realizate cu platforma mobilă xStation.

Cum fac investitorii în criptomonede tranzacții ?

Care sunt cele mai populare criptomonede?

Criptomonedele sunt unul dintre cele mai fierbinți subiecte de investiții din ultimii ani. Descentralizarea rețelei, democratizarea banilor, creșterile gigantice ale cotațiilor – acestea sunt sloganurile care atrag atenția cercurilor mai largi de investitori. 

Există 8.000 de criptomonede diferite pe piață. Printre cele mai populare sunt Bitcoin, Litecoin, Ethereum și Ripple. Începutul criptomonedelor datează din 2009, când a fost dezvoltată Bitcoin, prima monedă digitală.

Criptomoneda aleasă cel mai frecvent de către investitorii XTB începând cu 1 ianuarie 2021

Dintre monedele virtuale mai noi, Cardano a apărut printre cel mai des tranzacționate Crypto CFD în ultimele luni, de când XTB a introdus 14 instrumente noi și scăderea simultană a costurilor de tranzacționare. 

Elaborarea Strategiei Forestiere Naționale 2030

0

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor anunță că, în procesul de elaborare a Strategiei Forestiere Naționale 2030, „a avut loc prima întâlnire a grupului de experți responsabili cu elaborarea studiului independent și a Strategiei Forestiere Naționale 2030. Astfel, conform calendarului de lucru, grupul de experți trebuie ca până la finalul lunii aprilie să elaboreze un studiu privind oportunitățile și provocările determinate de transpunerea în sectorul silvic din România a strategiei forestiere a UE, iar până la finalul lunii iulie să elaboreze obiectivele strategice pentru pădurile din România”. 

MMAP subliniază că studiul independent și Strategia Forestieră Națională 2030 „sunt documente strategice asumate și finanțate prin PNRR cu suma de 1,227 de milioane de lei. Totodată, din grupul de experți fac parte profesori ai Facultății de Silvicultură și Exploatări Forestiere din Brașov, ai Facultății de Silvicultură din Suceava și alți experți din sector”. 

Cu această ocazie, ministrul mediului, apelor și pădurilor, Tánczos Barna, a spus: „Rolul nostru este esențial în acest an: împreună vom stabili viito rul pădurilor din România până în 2030! Dacă vrem păduri valoroase, ne trebuie o linie verde pe care să o urmăm ani la rând. De aceea, îmi doresc să colaborăm pentru o abordare care să aducă echilibru între mediu, nevoile sociale și economice ale țării și conservarea diversității pădurilor. Și ceea ce nu trebuie să ne scape din vedere este că, pentru a face față provocărilor fără precedent, trebuie să avem în minte comunitățile din România ale căror mijloace de trai depind încă de resursele forestiere. În același timp, îmi doresc de la viitoarea strategie soluții concrete prin care pădurile din România să treacă cu bine prin procesul schimbărilor climatice. Gândiți-vă că oamenii se așteaptă ca pădurile să fie soluția cheie pentru reducerea schimbărilor climatice care îi afectează. Pentru asta, pădurile sunt primele care trebuie să fie pregătite să-și crească rezistența și să se adapteze la ceea ce urmează!” 

Direcțiile strategice cuprinse în viitoarea Strategie vor viza tematici precum: 

  • Trasabilitatea lemnului și prima punere pe piață
  • Obligații de procedură vs. obligații de rezultat în gestionarea pădurii
  • Manifestarea dreptului de proprietate asupra deciziei tehnice în păduri
  • Proceduri simplificate pentru monitorizarea proprietăților forestiere
  • Sistem de evaluare și compensare a serviciilor ecosistemelor
  • Segregarea conservării biodiversității de managementul forestier vs. integrarea conservării biodiversității în managementul forestier
  • Instrumente economice de sprijin pentru creșterea contribuției sectorului la economia locală
  • Evaluarea preliminară a pieței lemnului/balanță lemn
  • Identificarea celor mai bune opțiuni de selectare a speciilor forestiere pentru împădurirea terenurilor pretabile în corelare cu scenariile climatice preconizate pentru asigurarea unei adaptări cât mai bune a acestora la schimbările climatice

Ministrul Tánczos Barna a mai subliniat că: „Strategia trebuie să fie gândită și în cheia tranziției UE către o bioeconomie circulară verde, în contextul crizei provocate de COVID. Bineînțeles că redresarea după această perioadă ar fi cu mult mai simplă dacă suprafețele împădurite din România ar fi cu mult mai mari. Mă aștept ca Strategia să răspundă acestei provocări legate de creșterea suprafeței de păduri. Când vorbim despre noi suprafețe de pădure, cred că trebuie să ne gândim automat la zonele țării care suferă de lipsa pădurilor sau care sunt în pericol de deșertificare. Ne trebuie o abordare strategică prin care numărul județelor din țară cu suprafețe mici de pădure să scadă considerabil. Nu în ultimul rând, mă aștept ca Strategia să recunoască rolul important al proprietarilor de păduri și să vină cu măsuri care să-i țină motivați. Cred că aceștia sunt importanți gardieni ai pădurilor. Demotivarea lor poate expune serios pădurea: de la abandon până la tăieri ilegale!” Totodată, ministrul a accentuat: „Întreaga omenire caută să se întoarcă spre un trai mai sănătos: de la produse din lemn, până la recreerea în păduri frumoase! Cred că viitoarea strategie trebuie să găsească toate căile prin care putem pune în practică rolurile multifuncționale ale pădurilor. Însă asta doar cu grija conservării diversității pădurilor și a gestionării durabile. Gestionarea durabilă a pădurilor este un concept care trebuie păstrat și dezvoltat de Strategie.”

Endava, în relația oamenilor cu tehnologia în banking & Capital Markets

0

Compania Endava are o prezență de peste 20 de ani în zona bancară și a piețelor de capital, cu „soluții digitale pentru investiții, operațiuni bancare, hedge funds sau asset managers, structuri critice în piețele de capital și adaptându-se cu succes la noile tendințe: monede Crypto, Machine Learning sau Augmented Reality”.

Digitalizarea sistemelor bancare – necesară și ireversibilă

Endava subliniază că în prezent activează „în peste 10 industrii, însă domeniul bancar rămâne o arie-cheie pentru companie. Evoluția rapidă din ultimii ani a comportamentelor și dorințelor consumatorilor a accelerat nevoia de inovație a sistemelor bancare, nevoie la care Endava reușește să răspundă prin combinarea capabilităților tehnice cu o viziune centrată pe utilizatori”.

Claudiu Constantinescu (foto), director regional, Central Europe, Endava: „Datorită soluțiilor oferite de-a lungul anilor, am devenit un partener valoros pentru industria bancară. Ne-am ajutat clienții să își digitalizeze serviciile adresate clienților din zona de retail, am creat procedee noi și am reformat sisteme de investiții și chiar am fost inițiatori ai unor proiecte precum implementarea tehnologiei blockchain în operațiunile băncilor. Pentru jucătorii din zona piețelor de capital, colectarea datelor nu mai este o problemă. Provocarea este reprezentată de modul în care se lucrează cu aceste date, care trebuie să fie rapid și eficient. Aici intervenim noi, iată câteva exemple:  îi ajutăm să-și depășească volumul tranzacțiilor prin folosirea unor noi algoritmi, livrăm date și analize în timp real pentru a crește veniturile afacerilor bazate pe emerging trends, identificăm dependențe de date imposibil de identificat de oameni.” 

Endava își reafirmă scopul „să ajute modelele clasice de banking să se digitalizeze și să devină mai eficiente. Pentru a acoperi toate aceste sectoare, sute de angajați sunt alocați pe proiecte de banking. Fiecare dintre aceste proiecte este unic, acoperind una sau mai multe nevoi ale clientului de la platforme bancare care funcționează cu ajutorul APIs, funcționalități de tip NLP, aplicații de tranzacționare și investiții, până la servicii de design și arhitectură pentru aplicații de banking online.

Pe lângă dezvoltatorii software, testerii, inginerii în managementul aplicațiilor, experții în zona de date, analiștii, managerii de proiect, arhitecții software și specialiști în zona de Machine Learning și inteligență artificială în proiecte sunt prezenți și experți în domeniul bancar, care oferă suport și ghidare echipelor de lucru.

În total, Endava oferă servicii pentru mai mult de 150 de clienți din această industrie, câțiva dintre ei foarte cunoscuți publicului larg, precum Banca Transilvania”.

Piețele de capital, o industrie în continuă schimbare

În proiectele din zona piețelor de capital, Endava accentuează că scopul ei „a rămas mereu același – să-și ajute clienții să devină cât mai competitivi cu ajutorul tehnologiei. Compania a înțeles de la bun început nevoia clienților de a răspunde rapid schimbărilor majore de paradigmă, contribuind activ în zona de digitalizare și oferind soluția pentru ca aceștia să se poată diferenția de competitori.

Compania adresează întregul circuit al piețelor de capital, oferind soluții raportate la provocările și oportunitățile din piață. Astfel, Endava acoperă zone precum investment management, investment banking, market infrastructure, market vendors sau broking și trading, însumând în jur de 100 de proiecte active.

Peste 1200 de angajați contribuie în fiecare zi la dezvoltarea clienților din industria piețelor de capital, reprezentând peste 10% din totalul angajaților Endava”. 

Endava se recomandă ca „lider în furnizarea de servicii tehnologice de ultimă generație și își sprijină clienții în dezvoltarea propriilor organizații, prin utilizarea soluțiilor scalabile de Distributed Enterprise Agile. Endava colaborează cu clienții săi, integrându-se perfect cu echipele acestora, catalizând ideile și livrând soluții robuste.     

Compania ajută clienții să devină companii digitale bazate pe experiență, sprijinindu-i în călătoria lor de la generarea de idei la dezvoltarea și implementarea de produse, platforme și soluții. Clienții Endava activează în industriile de Plăți, Servicii Financiare, TMT (Tehnologie, Media si Telecom), Bunuri de Consum, Logistică și Medicală. 

Endava avea 10.000 de angajați la data de 8 decembrie 2021, în birourile sale din Australia, Austria, Danemarca, Germania, Irlanda, Olanda, Singapore, Elveția, Marea Britanie, Statele Unite ale Americii și centrele de livrare din Uniunea Europeană: România, Bulgaria, Croația și Slovenia; Țările din Europa Centrală: Macedonia de Nord, Moldova, Serbia, Bosnia și Herțegovina; America Latină: Argentina, Columbia, Uruguay și Venezuela”.

Industria construcțiilor se confruntă cu un nou val de creșteri de prețuri

0

Incertitudinile provocate de conflictul din Ucraina sporesc perturbările de prețuri cauzate de repornirea economiei după încheierea perioadei de izolare, afectând prețurile construcțiilor și punând presiune pe dezvoltatori. 

Conflictul și sancțiunile împotriva Rusiei au un impact direct redus asupra piețelor imobiliare globale, capitalul rusesc fiind de doar 330 de milioane de dolari investiții anuale în imobiliare, în timp ce investițiile din Ucraina sunt în mare parte interne. Dar adevăratul impact al conflictului va fi dat de elementele macroeconomice pe care le modifică, inclusiv de noi creșteri ale prețurilor la energie, care vor duce la creșterea prețurilor materialelor și vor scumpi construcțiile. 

Inflația și creșterea ratelor dobânzilor sporesc problemele din sectorul imobiliar, care se bazează în mare măsură pe finanțarea dezvoltatorilor, dar și a consumatorilor. În România, rata dobânzii ROBOR 3M a crescut de la 1,5% anul trecut, în iunie, la 4,5% în prezent. Există perspective ca aceasta să crească și mai mult. O persoană care are un credit de 500.000 de lei pe o perioadă de 30 de ani va plăti acum cu 800 de lei mai mult la rata lunară. Păstrând aceeași rată lunară ca acum 9 luni, astăzi, creditul pe care și-l va permite cineva ar fi cu 150.000 de lei mai mic. 

Prețurile mai mari ale construcțiilor, valorile mai mici ale creditelor și incertitudinea pot face ca piața imobiliară să ia o pauză și să evalueze impactul. De asemenea, inflația schimba destinația cheltuielilor gospodăriilor și toate cele de mai sus pot face ca cererea să fie afectată, comprimând marjele dezvoltatorilor între costurile mai mari și potențiala stagnare a piețelor imobiliare.

Conflictul din Ucraina are, de asemenea, un impact asupra industriei construcțiilor și a dezvoltatorilor imobiliari prin creșterea abruptă a prețurilor materiilor prime. Acesta provoacă o majorare abruptă a prețurilor armăturilor de fier utilizate în construcții. Contractele futures au sărit de la aproximativ 700 de dolari americani pe tonă la sfârșitul lunii februarie la peste 900 de dolari pe tonă în prezent. Ucraina exportă produse siderurgice în valoare de aproximativ 7,7 miliarde de dolari, după cereale fiind al doilea cel mai mare export al său. Conflictul ucrainean a oprit exporturile acestor produse punând presiune asupra prețurilor materialelor de construcții care au crescut deja cu 51% într-un an. Există, de asemenea, rapoarte conform cărora companiile de trading nu sunt foarte interesate să importe oțel din Rusia. Rusia a exportat aproximativ 28 de milioane de tone în ultimii ani, mult în urma numărului unu, China, care a exportat 52,63 milioane de tone de produse din oțel în 2021, arată datele oficiale. Ucraina exportă aproximativ 15 milioane de tone de oțel pe an, ceea ce o plasează pe locul opt la nivel mondial.  

Potrivit Reuters, acest lucru pare că determină scumpiri atât pentru minereul de fier, cât și pentru oțel, având în vedere o posibilă scădere a ofertei, în special în Europa, care a cumpărat până acum cea mai mare parte a materialelor din Rusia și Ucraina. Însă impactul deplin al sancțiunilor urmează să fie evaluat. În timp ce Rusia va încerca să își redirecționeze exporturile către Asia, producătorii asiatici vor încerca să găsească o modalitate de a vinde mai mult în Europa. Prețurile ridicate ale energiei împing în sus și prețurile altor materiale de construcții cu consum mare de energie, precum aluminiul, cimentul, sticla și unele materiale plastice. Acest lucru forțează companiile de construcții fie să absoarbă costurile, fie să le transfere către beneficiari și asta poate determina creșterea în continuare a prețurilor pe metrul pătrat construit. 

Piețele încearcă să evalueze cât va dura conflictul din Ucraina. Dar chiar dacă conflictul se va încheia foarte curând, reconstrucția infrastructurii și a clădirilor distruse din Ucraina are potențialul de a pune și mai multă presiune asupra disponibilității și prețurilor materialelor de construcții. 

Incertitudinea cu privire la ceea ce aduce viitorul crește odată cu apropierea de zona de conflict. De asemenea, în fața unui val de creșteri de costuri și prețuri la utilități și carburanți și cu creșterea ratelor dobânzilor care scumpesc creditele, sentimentul investitorilor devine cel mai important factor legat de piața imobiliară. 

Rio este pregătit pentru plățile de taxe în criptoactive

0

Orașul brazilian Rio de Janeiro a anunțat că va putea accepta în curând criptoactive pentru plata taxelor, începând cu impozitele pe proprietate. Cu toate acestea, orașul va folosi companii din domeniul cripto pentru a converti acele criptoactive plătite în scopuri fiscale înapoi în reali brazilieni. 

Se pare că există o competiție serioasă între orașele din întreaga lume pentru a fi văzute ca fiind în fruntea adoptării și acceptării criptoactivelor. De la Miami la Denver, până la Rio și alte locuri, devine din ce în ce mai mult o realitate faptul că oamenii pot plăti una dintre cele mai importante facturi, impozitele, prin intermediul cripto.

Posibilele beneficii ale acestui fenomen nu pot fi subestimate. Una dintre problemele cripto în acest moment este interacțiunea limitată dintre deținători și unul dintre cei mai mari creditori ai lor – statul. Plătim impozite prin nenumărate moduri către guvernele noastre, astfel încât transformarea cripto într-o formă acceptabilă de metodă de plată este un lucru uriaș. În timp ce Rio este doar un oraș, este doar un prim pas spre adoptarea de către întreaga Brazilie – o națiune masivă cu un potențial uriaș pentru adoptarea criptoactivelor.

Vitalik Buterin recunoaște că nivelul comisioanelor Ethereum reprezintă o problemă

0

Fondatorul celui de-al doilea cel mai mare blockchain din lume a recunoscut că nivelul ridicat al comisioanelor de pe platforma Ethereum reprezintă o provocare majoră. 

Fondatorul a recunoscut că acestea creează probleme de utilizare, în special în afara tranzacțiilor pur financiare. El a acuzat, de asemenea, propria rețea blockchain de probleme „sociale” care împiedică efectuarea unor schimbări tehnice importante. În plus, el a avertizat că rețeaua ar putea fi folosită de persoane rău intenționate, care urmăresc câștiguri personale. 

Astfel de declarații sunt îngrijorătoare venind partea fondatorului unei rețele importante precum Ethereum. Dar, în cele din urmă, o mare parte din funcțiile rețelei scapă acum de sub controlul lui Buterin, aceasta fiind gestionată așa cum a fost concepută să fie, descentralizat. Sunt în lucru actualizări majore pentru a îmbunătăți aspectei precum comisioanele și miza. Acest lucru ar putea avea un impact pozitiv asupra prețului, pe măsură ce comisioanele scad, iar tokenul devine deflaționist. 

„Stocarea energiei – cea mai mare provocare a sistemului energetic în anii următori”

0

Publicația Energy-Center.ro organizează Conferința

„Stocarea energiei – cea mai mare provocare a sistemului energetic în anii următori”

pe 14 aprilie 2022, Bucuresti, Hotel Marshal Garden, ora 10:00.

Pentru a sprijini tranziția către un sector al aprovizionării cu energie cu emisii reduse de carbon, UE a stabilit ținte privind ponderea energiei din surse regenerabile în consumul final de energie, și anume 32% pana în anul 2030. Directiva UE privind energia din surse regenerabile impune de asemenea statelor membre să dezvolte instalații de stocare pentru a stabiliza sistemul electroenergetic pe măsură ce acesta primește mai multă energie din surse regenerabile.

Potrivit estimărilor Comisiei Europene, pentru a-și atinge obiectivele climatice pentru anul 2050, ar putea fi necesar ca UE să își majoreze de până la șase ori capacitatea de stocare a energiei.

În cadrul conferinței vom aborda toate formele actuale de stocare a energiei, necesarul de investiții la nivel național, legislația pentru stimularea investițiilor precum și barierele existente în dezvoltarea realizării stocării.

Sunt invitați ca participanți autoritățile din domeniu, principalele companii specializate în tehnologii de stocare, producătorii de energie și gaze.

Pentru înscrieri:

Alexandru Moldovan / Redactor șef Energy-Center.ro

e-mail: redactia@energy-center.ro

Tel: 0746164127

BCR Școala de Business lansează un curs pentru antreprenorii aflați la început de drum: 10 sfaturi pentru startup-uri de succes, realizat împreună cu Iancu Guda

0

BCR Școala de Business pune la dispoziția antreprenorilor un nou curs gratuit de educație antreprenorială, dezvoltat împreună cu economistul Iancu Guda, care răspunde nevoii de a dezvolta afaceri puternice și de a  genera continuitate de business. Cursul 10 sfaturi pentru startup-uri de succes pornește de la analiza mediului antreprenorial local și aduce în atenție 10 elemente comune ale start-up-urile care și-au asigurat performanța pe termen lung. 

Premisa dezvoltării acestui curs a pornit de la analiza economică a afacerilor din România, care a arătat că doar 0,1% din start-up-uri ajung să atingă maturitatea de business și succesul după 10 ani de activitate. Astfel, în perioada 2000-2010, în România s-au înființat aproximativ 1 milion de companii, dintre care numai 220.000 mai activează astăzi. Dintre acestea, aproximativ 11.000 înregistrează venituri peste pragul de 1 milion euro, 5.000 au o situație financiară solidă și numai 1.000 sunt considerate afaceri antreprenoriale românești. 

Cele 10 module ale cursului urmăresc principiile pe care un antreprenor ar trebui să le aibă în vedere pentru o dezvoltare performantă a businessului său. Pe parcursul celor 10 lecții video, Iancu Guda, vice-președintele analiștilor financiari din România și autorul unora dintre cele mai citite cărți de economie din România, analizează și demonstrează prin exemple practice, cele mai importante elemente pe care le au în comun startup-urile de succes, de la crearea unei identități a afacerii până la diversificarea surselor de finanțare. 

„Prin cursul «10 sfaturi pentru start-up-uri de succes» ne-am uitat la ce putem face pe termen lung pentru clasa antreprenorială din România. Mai departe de cum administrăm o afacere și cum creștem productivitatea, am vrut să aducem în atenție importanța unui plan strategic și nevoia de a semnaliza motivele recurente pentru care unele afaceri performează sau eșuează după o anumită perioadă de timp. Acesta este modul nostru de a oferi perspectivă, încredere și expertiză pentru toți cei care au un business și au nevoie să-și seteze misiunea companiei, cu obiective măsurabile. Vrem ca BCR Școala de Business să fie acel loc unde orice antreprenor se poate reîntoarce ori de câte ori are nevoie de o soluție sau de o explicație pentru consolidarea afacerii, acel loc unde cursurile îmbină teoria cu experiența practică”, a declarat Sergiu Manea, CEO BCR.

„Este înțelept să învățăm din greșelile altora, pentru a nu le experimenta pe propria piele. Totuși, această strategie ne ajută doar la evitarea unor pierderi și la supraviețuire, nu este o cale sigură spre succes. Ajungem să jucăm un rol important în sectorul nostru de activitate doar dacă ne inspirăm din povești de succes pentru a implementa cele mai bune practici pentru dezvoltarea sustenabilă a afacerii. Toate acestea devin esențiale pentru afacerile aflate la început de drum. Pentru a înțelege ingredientele de succes în business, am analizat cele mai performante startup-uri și am găsit zece elemente pe care acestea le au în comun. Mai departe, am sintetizat totul în 10 episoade scurte și la obiect în cursul 10 Sfaturi pentru startup-uri de succes”, a afirmat Iancu Guda, vice-președintele analiștilor financiari din România și lector universitar.

Cursul de educație antreprenorială oferă celor interesați de a avea un business durabil, acces gratuit la informații ce îi vor ajuta să își consolideze strategia de finanțare și să pună bazele unei afaceri ancorate în realitatea economică, prin accesarea tuturor oportunităților oferite de mediul digital. Cele 10 lecții pe care antreprenorii le vor parcurge în cadrul cursului sunt: 

  1. Identitatea – Care sunt elementele esențiale pentru crearea identității firmei
  2. PERIP – Pasiune – Expertiza – Reputație – Independență și Planificare
  3. Echipa – Cum să recrutezi cei mai buni oameni
  4. Nevoia – Cum să ai clienți loiali și recurenți
  5. Modelul de business – Cât de scalabilă e afacerea
  6. Diversificarea surselor de finanțare – Cum să te dezvolți, chiar și în context dificile
  7. Planificarea financiară – Proiecția bugetului de venituri și cheltuieli
  8. Scenariile de stres – Câte scenarii trebuie pregătite pentru situațiile financiare
  9. Transformarea digitală prin tehnologie și comerțul online – Exploatează toate oportunitățile oferite de mediul digital
  10. Strategia de investiții – Secretul unei afaceri performante

Platforma BCR Școala de Business a ajuns la peste 18.000 de utilizatori, antreprenori, manageri, liber profesioniști, profesori și studenți care doresc să se pregătească pentru o aventură în lumea businessului.


BCR Școala de Business este o platformă online cu lecții și sfaturi practice de business pentru antreprenorii aflați la început de drum, dar și pentru cei experimentați, unde aceștia pot învăța cum să își completeze abilitățile native și simțul afacerilor cu cunoștințele necesare pentru a avea un business inteligent. Platforma cuprinde în prezent 8 cursuri, ce au în total 73 de module, peste 100 de materiale video și 95 de teste.

*  Cursul 10 sfaturi pentru start-up-uri de succes este realizat de Iancu Guda, vice-președintele analiștilor financiari din România și lector universitar. Iancu are o experiență de peste 15 ani în domeniul managementului riscului de credit. Din anul 2013 este lector asociat la Institutul Bancar Român, unde predă cursuri de analiză financiară avansată și finanțe corporative în cadrul programului CEFA. Este autorul unora dintre cele mai citite cărți de economie din România „De ce eșuează companiile? 10 greșeli și 100 șoluții” (2016-2017), cartea care a inspirat cursul de Management Financiar de pe platforma BCR Școala de Business, „Economia în vremea coronavirusului. Ghid de bune practici pentru antreprenori si politicile publice” (2020) și “Banii în mișcare” (2021).

Euler Hermes, lider mondial în asigurarea creditelor comerciale, devine Allianz Trade

0

Euler Hermes, lider mondial în asigurarea creditelor comerciale, deschide un nou capitol în istoria asigurărilor, devenind de astăzi Allianz Trade. Încă din 2018, compania este parte a Grupului Allianz, astfel că noua identitate subliniază performanțele grupului și constituie un avantaj major în susținerea planului strategic pe următorii trei ani, consolidând poziția ca jucător global. 

Rebrandingul reiterează ambiția Grupului de a se dezvolta în toate domeniile de activitate și zonele geografice în care operează, bazându-se pe trei piloni importanți: extinderea activităților, a motoarelor de creștere și pregătirea pentru o nouă lume. 

„De astăzi suntem Allianz Trade. Ce înseamnă aceasta pentru compania noastră, pentru clienții noștri și pentru angajații noștri? Într-un cuvânt: înseamnă mai mult. Mai multă expertiză și cunoștințe globale care generează mai multe soluții locale. Mai multă încredere în ziua de mâine, mai multe oportunități de a ajuta companiile să se dezvolte. Mai multă capacitate de anticipare și mai multe servicii personalizate. Mai multă abilitate în a ține pasul cu transformările tehnologice. Mai multă vizibilitate care să atragă noi talente și mai multe oportunități de carieră pentru angajații noștri. Sunt multe motivele de entuziasmare, și de abia am început să explorăm posibilitățile”, spune Clarisse Kopff, CEO Allianz Trade.

Urmărind extinderea avantajului competitiv prin furnizarea de servicii de cel mai înalt nivel, în toate segmentele de piață și bazându-se pe instrumente de asigurare contra riscurilor, pe abilitățile dobândite și pe infrastructura dezvoltată, Allianz Trade va continua dezvoltarea strategiei, în linie cu obiectivele Grupului.

Un alt obiectiv al companiei Allianz Trade îl reprezintă extinderea motoarelor de creștere, prin dezvoltarea soluțiilor de garanție și de specialitate (Transactional Cover Unit & Excess of loss) precum și prin noi investiții care vizează  majorarea rapidă a cotelor de piață. Viziunea pe termen lung, urmărește pregătirea pentru o nouă lume a comerțului, astfel încât compania să rămână în fruntea jocului odată cu mutarea comerțului B2B în online.

„Creșterea se află în centrul noii noastre strategii. Ne străduim să găsim soluții pentru clienții activi în economiile naționale și globale, deoarece creditul comercial asigură legitimitatea și executarea cu succes a tranzacțiilor comerciale. Rămânem ferm dedicați misiunii noastre de a furniza informații corecte și la timp și servicii prudente, stabile și bazate pe experiență. Intrăm într-o fază nouă și interesantă în devenirea companiei noastre și sunt încântată să pornesc în această călătorie, acum că am devenit Allianz Trade”, spune Clarisse Kopff.

Pășim cu încredere în ziua de mâine,
rămânând fideli identității proprii

De peste 100 de ani, Euler Hermes oferă tuturor companiilor instrumente puternice, care contribuie la extinderea afacerii și protejarea activelor prin asigurări de credit comercial și garanții. Principalul obiectiv al companiei a fost, întotdeauna, anticiparea și atenuarea riscurilor prin furnizarea de informații economice care permit firmelor cliente să tranzacționeze cu încredere. Cunoștințele aprofundate despre piețe și cicluri economice, combinate cu analiza predictivă aplicată celui mai mare set de date ale companiei, permit poziționarea clienților cu un pas înainte.

Chris Townsend, membru al Consiliului de Administrație al Allianz SE, adaugă: „Suntem încântați că Euler Hermes devine Allianz Trade și suntem convinși că schimbarea va aduce multe beneficii în ceea ce privește conștientizarea, dezvoltarea afacerii, creșterea și inovarea. Allianz Trade este o societate unică, bazată pe date și pe tehnologie, de care suntem extrem de mândri.”

Biofarm țintește o cifră de afaceri în creștere cu 16% în 2022

0

Biofarm, unul dintre cei mai importanți producători de medicamente din România, estimează pentru acest an o cifră de afaceri în creștere cu 16%, după ce în 2021 a înregistrat o valoare de 239 milioane lei și o EBITDA de aproximativ  82 milioane lei, iar pentru 2022 își propune o creștere de 15% comparativ cu anul încheiat. 

Cătălin Vicol

„Am încheiat anul 2021 cu rezultate foarte bune și suntem încrezători că investițiile bugetate pentru acest an vor contribui la creșterea vânzărilor. Echipamentele de ultimă generație ne permit să creștem producția și să ne extindem pe noi piețe. Avem premise puternice pentru îndeplinirea obiectivelor, în ciuda provocărilor create de creșterea costurilor de producție determinate de variațiile de cost estimate pentru aprovizionarea cu materii prime, utilități. Chiar și în acest context, sunt încrezător că, la finalul anului, ne vom consolida cota de piață și vom continua să fim unul dintre principalii jucători din industria farmaceutică locală în categoria Consumer Healthcare (CHC), a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Potrivit rezultatelor financiare, în anul 2021, situația Biofarm a fost una foarte bună, stabilă din punct de vedere economic, rezultând o marjă EBITDA de 34%. Având în vedere faptul că piața farmaceutică se află pe un trend ascendent, compania țintește anul acesta un profit cu 10% mai mare comparativ cu anul precedent. Aceste estimări se bazează pe o strategie bine conturată care este susținută de trei obiective: creșterea vânzărilor produselor din portofoliu, lansarea de produse noi și extinderea pe piețe noi. 

Înțelegând stilul de viață și contextele sociale ale angajaților, compania se angajează să răspundă nevoilor lor. Astfel, creșterea cheltuielilor aferente salariilor pentru anul 2022 reprezintă unul dintre eforturile companiei de a-și manifesta grija față de aceștia. 

Inovația face parte din ADN-ul companiei Biofarm, fiecare membru al echipei lucrând zi de zi, oră de oră, pentru oameni și pentru sănătatea lor. Biofarm certifică și recertifică periodic la cel mai înalt standard internațional toate sistemele, liniile de producție și orice alt aspect care ține de promisiunea companiei de a oferi produse sigure și de cea mai bună calitate. 

În prezent, Biofarm este cel mai important producător român de capsule gelatinoase moi, între primii trei producători români de soluții și suspensii pentru administrare orală și unul dintre cei mai mari fabricanți de comprimate și drajeuri din România. Produsele Biofarm ajung, în prezent, în 12 țări din întreaga lume, iar în viitor, conform planurilor de dezvoltare pe termen lung a business-ului Biofarm, acestea se vor regăsi pe rafturile farmaciilor din mai multe țări din Europa de Sud Est, Asia Centrală și de Sud Est, Africa și zona Arabă.