Eli Davidai, un miliardar cu viziune de business globală, vorbește despre „muntele de bani” pe care oamenii de afaceri îl au acum pentru investiții, în urma anului 2021

0

Donează în fiecare an 3 milioane de euro spitalelor de stat din România, dar nu vorbește despre asta. Are case la New York, Paris și Tel Aviv, dar se simte că acasă și în București. Unde vine și revine de peste 30 de ani.

Este omul care, în primii ani după Revoluție, a adus Pepsi în țară noastră, iar exitul din acest business şi l-a făcut după ce a vândut firma către gigantul Pepsi Americas cu 150 milioane de dolari.

Miliardarul Eli Davidai este, de peste trei decenii, managing director la fondul american Quadrant Management. Are pe mâna, anual, trei miliarde de dolari pe care îi investește pe tot globul. Un om discret, care nu a apărut niciodată în interviuri video. A decis să o facă acum, pentru prima dată, și a acceptat că echipa Financial Intelligence să realizeze filmarea în casă lui din București, cartierul Primăverii, într-o seară liniștită de sfârșit de toamna.

Un miliardar cu viziune de business globală vorbește pentru Financial Intelligence despre „muntele de bani” pe care oamenii de afaceri îl au acum pentru investiții, în urma anului 2021. Pe care îl consideră că fiind unul extraordinar din punct de vedere al bussinesului.

Ce a fost bine în tot răul din pandemie și ce ne așteaptă în 2022-2023, ce trebuie să facă autoritățile române și oamenii politici de la noi pentru a atrage investitorii, cu ce dobândă și-a cumpărat recent un apartament la New York dar și de ce l-a pus pe gânduri chelnerul nepalez care l-a servit la restaurantul din București, aflați în cele ce urmează. Un interviu exclusiv, marca Financial Intelligence.

Interviul complet cu Eli Davidai, poate fi regăsit pe Financial Intelligence.

Jason Oppenheim, brokerul vedetă din serialul Netflix Selling Sunset, și Alex Becheru, care se ocupă de designul proprietăților de lux, au vorbit cu Financial Intelligence despre piața imobiliară exclusivistă din SUA

0

Pe piața de real estate din Los Angeles se joacă, în mod sigur, în altă ligă. Zilnic sunt tranzacționate proprietăți de zeci, sau chiar sute de milioane de dolari, iar cei care reușesc să se remarce în acest mediu extrem de competitiv sunt, fără dubiu, exemple ale succesului.

Din această categorie fac parte și Jason Oppenheim (Oppenheim Group) – unul dintre cei mai cunoscuți brokeri și personajul principal din reality show-ul Selling Sunset de pe Netflix, precum și Alex Becheru – fondatorul companiei White Glove Estates, care se ocupă de renovarea și designul proprietăților de lux, multe dintre ele parte din portofoliul Oppenheim Group.

Jason Oppenheim, brokerul vedetă din serialul Netflix Selling Sunset, și românul Alex Becheru, care se ocupă de designul proprietăților de lux, au vorbit cu Financial Intelligence despre piața imobiliară exclusivistă din SUA. Ei au transmis și mesaje VIDEO pentru Gala Financial Intelligence, din 8 decembrie.

Interviul complet cu Jason Oppenheim, poate fi regăsit pe Financial Intelligence.

Acțiunile UiPath în scădere, în ciuda poziției de lider de piață și a raportărilor pozitive

0

UiPath (PATH), primul unicorn românesc și liderul pieței RPA (Robotic Process Automation) – Automatizarea Robotizată a Proceselor -, se confruntă cu o scădere accentuată a acțiunilor sale pe bursa americană, acestea pierzând peste 40% din valoare în ultimele 6 luni. 

Chiar și după ce a depășit așteptările analiștilor la raportarea situațiilor financiare pe trimestrul trei, 2022, acțiunile companiei au continuat să scadă, fiind cotate în prezent cu 15% sub prețul de 56 de dolari pe acțiune, prețul de la oferta publică inițială din aprilie. Unul din motive este legat de așteptările analiștilor ca în viitor concurența să se înăsprească, odată cu intrarea pe piața RPA a unor giganti precum Microsoft. 

UiPath Inc. a raportat, în noaptea de miercuri, rezultate peste așteptări în ultimul trimestru, deoarece tot mai multe companii au apelat la firmă pentru a le ajuta în eforturile de automatizare. Veniturile au totalizat 220,8 milioane de dolari, în creștere de la 147,3 milioane de dolari cu un an înainte, depășind așteptările analiștilor de 208,3 milioane de dolari. Compania a raportat o pierdere netă de 122,8 milioane de dolari în al treilea trimestru, în creștere de la o pierdere de 70,8 milioane de dolari în anul anterior. UiPath a înregistrat pierderi de 23 de cenți pe acțiune, dar a fost pe break-even în cazul celor calculate pe o bază ajustată, depășind din nou așteptările analiștilor care vedeau o pierdere ajustată de 4 cenți pe acțiune. Veniturile anuale recurente au fost de 818,4 milioane de dolari, în creștere cu 58% față de anul precedent. Analiștii se așteptau ca acest indicator să fie de 797,9 milioane de dolari. Cheltuielile totale de operare au fost de 294 milioane de dolari, față de 192,9 milioane de dolari cu un an înainte, deoarece compania a cheltuit mai mult pentru vânzări și marketing și cercetare și dezvoltare – R&D. 

Daniel Dines, CEO-ul UiPath Inc a menționat că eforturile companiei în domeniul cercetării și dezvoltării vor continua ca parte a strategiei generale de investiții a companiei, menită să o mențină în fruntea pieței.  „Pot să vă spun că strategia noastră de angajare în domeniul cercetării și dezvoltării a fost de a angaja ca și cum ar veni sfarsitul lumii. Glumim pe plan intern spunând că nu avem un buget pentru cercetare și dezvoltare. Și sunt foarte fericit să vă spun că, în ciuda presiunii de pe piață, trimestrul al treilea a fost pentru noi unul dintre cele mai bune trimestre în ceea ce privește angajările în cercetare și dezvoltare”, a menționat Dines. 

În pofida rezultatelor financiare care au depășit așteptările analiștilor, acțiunile companiei și-au continuat declinul de la un maxim de 90 de dolari pe acțiune la aproximativ 47 de dolari, din cauza îngrijorărilor investitorilor legate de aglomerarea pieței cu noi concurenți mai bine integrați și mai puternici.  În Cadranul Magic, UiPath a fost plasată de compania de consultanță Gartner în secțiunea Lideri. Dar într-un cadran adiacent, cel al vizionarilor, se află Microsoft (MSFT). O companie uriașă, cu bugete mari, Microsoft introduce deja servicii RPA pentru clienții săi, în mare parte legate de propriul ecosistem și folosind Azure ca și coloană vertebrală a cloud-ului, la prețuri foarte mici. Potrivit Gartner, „acest lucru ar putea perturba piața RPA mai largă, obligând mulți furnizori să ofere prețuri la fel de competitive”. Iar asta ar putea fi o amenințare pentru UiPath. 

Dines nu este însă îngrijorat. „Propriile noastre date, dacă luăm în considerare procesele de ofertare la care participă Microsoft față de cele la care nu participă Microsoft, arată că nu există schimbări semnificative în rata noastră de succes. Așa că, în acest moment, pot spune că Microsoft nu are un impact semnificativ asupra capacității noastre de a câștiga clienți.” În viitor, Dines nu vede Microsoft „deraind” UiPath de la traiectoria sa de creștere. Dar, așa cum am avertizat în urmă cu trei luni, piața se aglomerează cu alte nume mari, precum ServiceNow (NOW), Salesforce (CRM), IBM și SAP, care urmăresc să ofere servicii RPA integrate în platformele lor. Cu toate acestea, piața RPA este mare, potrivit analistului Keith Weiss de la Morgan Stanley, având o valoare de aproximativ 2 miliarde de dolari în prezent, dar ar putea ajunge până la 56 de miliarde de dolari, ceea ce face din UiPath, cu cota sa de piață de 32% (conform IDC), o companie interesantă pentru investitori.  

Laureații competiției Deloitte Technology Fast 50, startup-uri locale de tehnologie cu creștere accelerată, se extind pe piețele internaționale

0

Startup-urile locale de tehnologie recunoscute în cadrul competiției Deloitte Technology Fast 50, care au înregistrat creștere accelerată în perioada 2018-2020, au început deja să-și pună în aplicare planurile de extindere pe piețele internaționale, au declarat reprezentanții DRUID și FintechOS, laureați la categoria Growth Stars, în cadrul videoconferinței „Startup-urile locale de tehnologie recunoscute la nivel regional – care este rețeta succesului?”, organizate de Deloitte România.

DRUID și FintechOS, recunoscute pentru
creșterea organică din ultimii trei ani

Liviu Drăgan, CEO, DRUD, compania specializată în dezvoltarea de asistenți virtuali inteligenți dedicați proceselor complexe din organizații clasată pe primul loc în cadrul programului Deloitte Technology Fast 50 Europa Centrală la categoria Growth Stars, cu o rată de creștere de 6.753% în perioada 2018-2020, a spus în cadrul videoconferinței organizate de Deloitte România: „DRUID are parteneriate cu peste 100 companii din toată lumea, peste 80 de clienți și peste 60 de angajați, și facilitează aproximativ 21 de milioane de interacțiuni în fiecare lună, înregistrând o creștere de cinci ori a veniturilor lunare recurente față de anul precedent. Datorită rezultatelor excelente înregistrate în 2021, putem spune că suntem pregătiți să oferim soluțiile noastre excepționale pe noi piețe și că investim consistent în tehnologia care ne definește ca lideri al acestui sector de piață”. Rezultatele companiei se datorează oamenilor care și-au dedicat energia misiunii companiei de a oferi fiecărui angajat un asistent virtual, a adăugat Liviu Drăgan. 

Pentru FintechOS, startup-ul care creează soluții digitale pentru industria serviciilor financiare și care ocupă locul 16 în categoria Growth Stars, cu o rată de creștere de 715% în perioada 2018-2020, călătoria dezvoltării a început în 2018. Compania a înregistrat o creștere de 450% în ultimul an și și-a extins activitatea pe trei continente – cu clienți și parteneri în 20 de piețe și o echipă de peste 400 de oameni în birourile din New York, Londra, Amsterdam și București. „Este o recunoaștere incredibilă să facem parte din Deloitte Fast 50 ca una dintre companiile tinere de tehnologie cu cea mai rapidă creștere. Considerăm această nominalizare ca o reflectare a modului diferit prin care FintechOS reușește să ofere soluții reale industriei serviciilor financiare și clienților din alte industrii care fac pasul către încorporarea serviciilor financiare de a-și servi mai bine clienții – fie că ne referim la instituții noi ori existente. Suntem profund angajați să ne continuăm munca cu și mai multă ambiție, dăruire și viziune”, a spus Todi Pruteanu, VP Ecosystems EMEA, FintechOS. Planurile companiei includ expansiunea operațiunilor comerciale și accelerarea investițiilor în tehnologie și soluții alături de partenerii de industrie.

Gama IT, Tapptitude și Wave Studio, recunoscute pentru efectele pozitive asupra societății și mediului de business

„În prezent, soluția informatică medicală ATLAS med, creată de Gama IT, este folosită în peste 40 de spitale și clinici din România, dintre care 33% sunt spitale și clinici private, iar 67%, spitale publice. De asemenea, peste 12.500 de oameni utilizează zilnic soluțiile informatice ale companiei”, a spus în cadrul evenimentului Alexandru Bârsan, Executive Manager, Gama IT, compania specializată în dezvoltarea și implementarea de soluții IT complexe în domenii precum serviciile medicale (spitale, clinici, laboratoare), sanitar-veterinare și cele destinate siguranței alimentare care a fost recunoscută în cadrul programului Deloitte Technology Fast 50 Europa Centrală la categoria Impact Stars. „Prin soluțiile informatice pentru managementul spitalelor și laboratoarelor dezvoltate de Gama IT, reușim să aducem informația medicală la îndemâna medicilor într-un timp foarte scurt și să contribuim la transpunerea în practică a conceptului «medicina bazată pe informație», care duce la servicii medicale mai bune pentru fiecare dintre noi”, a adăugat el.

Gabriel Dombri, CEO Tapptitude, startup recunoscut în categoria Impact Stars pentru serviciile de dezvoltare a aplicațiilor mobile pe parcursul fiecărei etape de desfășurare a unui proiect, de la proiectarea aplicațiilor și până la dezvoltarea acestora, consideră că este complicat pentru companiile care oferă servicii să facă dovada efectelor pozitive pe care le produc, însă echipa sa este permanent motivată de însemnătatea produselor pe care le creează. „Situația companiei noastre se aseamănă cu cea a șerpașilor care împart cu tine greutatea urcușului spre un vârf himalayan: toți aud despre liderii expedițiilor, dar foarte puțini aud despre șerpașii care au fost acolo să-i pregătească de drum și să îi ghideze. E la fel și cu ce facem noi, un product studio: suntem principala echipă de produs pentru startup-uri de renume peste tot în lume, însă vorbim rar despre asta, pentru noi e mai natural să fim lângă partenerii noștri și să ne facem munca. Este un angajament la modestie pe care l-am făcut cu ani în urmă și pe care echipele noastre îl exersează la fiecare sprint, lună după lună, și la fiecare urcuș”, a menționat el în cadrul evenimentului.

Pentru Wave Studio, compania care dezvoltă aplicații mobile și care a creat prima tastatură animată din magazinul Google Play, laureată tot a categoriei speciale Impact Stars în cadrul programului Deloitte Technology Fast 50, produsele pe care le dezvoltă au efecte vizibile asupra a 70 de milioane de utilizatori care au descărcat aplicațiile sale în primele trei trimestre ale anului 2021. „Datele pentru primele trei trimestre ale anului 2021 sunt cel puțin la fel de bune precum cele înregistrate în 2020, veniturile au crescut cu peste 80% față de aceeași perioadă a anului 2020”, a spus Vlad Andrieș, CEO, Wave Studio, în cadrul evenimentului. El a mai precizat că startup-ul pe care l-a fondat are o comunitate cristalizată în jurul unei idei contemporane a artei vizuale și plănuiește să modeleze cu ajutorul blockchain Wave Live Wallpapers, una din cele mai populare aplicații din Google Play Store, prin care utilizatorii își pot personaliza fundalul telefonului, într-o platformă prin care să ofere artiștilor designeri o modalitate de a-și monetiza creațiile.

Înregistrarea integrală a videoconferinței „Startup-urile locale de tehnologie recunoscute la nivel regional – care este rețeta succesului?” este disponibilă aici

Sărbători în pandemie: 92% dintre români se pregătesc să petreacă Sărbătorile acasă, 48% și-au redus bugetul față de anul trecut

0

Românii se pregătesc pentru al doilea an consecutiv să-și petreacă Sărbătorile în condiții de pandemie: mai mult acasă, decât în deplasări și cu bugete în scădere, rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank. Astfel, 92% dintre români spun că vor petrece sărbătorile acasă, cu familia, și doar 3,5% au planuri să plece în vacanță, în timp ce 4,6% plănuiesc ieșiri în oraș.

Bugetul mediu pe care românii vor să-l cheltuie cu ocazia sărbătorilor – incluzând cadouri și masa de Crăciun, este 1 017 lei, în condițiile în care 29% dintre respondenți spun că vor cheltui sub 500 de lei și doar 4,13% își permit să cheltuie de sărbători mai mult de 3 000 de lei. 48% dintre respondenți spun că își vor reduce cheltuielile de sărbători față de anul trecut, iar la polul opus, doar 18% își permit să cheltuie mai mult decât anul trecut.

Pentru masa de Crăciun, 42,5% dintre români sunt dispuși să cheltuie mai puțin de 300 de lei, 33,8% între 300 și 600 de lei și doar 23,6% alocă un buget mai mare de 600 de lei. Bugetul mediu alocat cadourilor este 509 lei, iar 65% dintre respondenți vor să se încadreze sub acest plafon, în timp ce doar 9,5% plănuiesc să cheltuie mai mult de 1 000 de lei. În ceea ce privește bradul de Crăciun, 13% spun că nu vor împodobi un brad, 56% vor folosi bradul artificial din anii trecuți, iar 30,5% spun că și-ar cumpăra un brad, cu un buget maxim de 150 de lei.

Cu cash la mall

64% dintre respondenți plătesc cash pentru cumpărăturile de sărbători, iar cardurile de debit și de credit au o pondere de puțin peste 24%. Mall-urile rămân destinația preferată pentru cumpărăturile de sărbători (39% dintre respondenți), iar producătorii locali urcă pe locul doi (circa 27% dintre respondenți), devansând cumpărăturile online (18,5%).

Românii nu obișnuiesc să plănuiască din timp bugetul de sărbători: marea majoritate suportă cheltuielile mai mari din salariul lunii curente (42%) și doar 36% fac economii din timp. 9,5% dintre români speră că vor primi prime cu care să-și finanțeze aceste cheltuieli, iar 12,5% apelează la împrumuturi sau carduri de credit.

Sondajul privind obiceiurile financiare de Sărbători a fost realizat online, de comparatorul financiar-bancar Finzoom, la cererea CEC Bank, în luna noiembrie, pe un eșantion de peste 1.800 de respondenți din toată țara. 

Premieră în industria vinului: GRAMMA Wines lansează etichete noi bazate pe NFT-uri din colecţia „Strămoși“ lansată pe Elrond

0

GRAMMA Wines, producător local de vinuri din Iași, a achiziționat de curând 27 de NFT-uri (non-fungible tokens) din colecţia „Strămoși“ lansată pe Elrond, pe care le-a transformat în etichete fizice într-una dintre edițiile limitate de sticle de vin.

Colecția „Strămoși“ lansată ca NFT pe rețeaua românilor de la Elrond repre­zintă o colecţie de ima­gini inspi­rate din folclorul românesc, iar o parte din fondurile primite din vânzarea colecției vor fi folosite pentru a promova turismul românesc, o componentă pe care și GRAMMA Wines o explorează o dată cu lansarea conceptului de locuire în vie.

„Am integrat desenele achiziționate în eticheta unuia dintre vinurile din ediție limitată. Arta digitală va face parte din viitorul vinului, iar noi facem primii pași în această lume. Colecția pe care am achiziționat-o se potrivește atât cu linia noastră de comunicare vizuală, cât și cu ideea de promovare a turismului local, o inițiativă pe care o explorăm la GRAMMA Wines,” a explicat Marian Olteanu, general manager GRAMMA Wines. 

În acest moment, colecția limitată de vinuri este disponibilă cu patru dintre desenele achiziționate în sistem NFT, iar primii clienți au fost cei din comunitatea pasionată de tehnologie și blockchain.

Marian Olteanu, GRAMMA Wines

„Noi credem foarte tare că GRAMMA este una dintre cramele vizionare din România,  care reușește să se adapteze cerințelor pieței, fie că vorbim de pachete personalizate de autoizolare sau recent lansatele NFTs. Am reușit astfel să aducem ceva din viitor, virtual – un NFT, alături de ceva tradițional – cum este vinul, și să oferim astfel o experiență ca o călătorie în timp. Dacă plasăm în timp cele două elemente, vinul și NFT-urile, ne vom da seama că ele sunt așezate diametral opus, la o distanță de peste 6000 ani, însă ne bucurăm de amândouă acum,” adaugă Marian Olteanu.

Comunitatea crypto a primit cu entuziasm colecția limitată de vinuri GRAMMA x Strămoși, iar până acum, s-a epuizat 20% dintre pachete, ceea ce transformă crama într-una dintre puținele companii care au găsit o utilitate practică a NFT-urilor, dincolo de a fi un early adopter pentru o tehnologie nouă. 

O altă premieră oferită de GRAMMA Wineries este și faptul că începând din 9 decembrie 2021, pachetele ediție limitată GRAMMA X Strămoși vor putea fi cumpărate și de către ceilalți pasionați de vin, din magazinul online al cramei, astfel încât oricine să beneficieze de opțiunea de a avea o lucrare de colecție pe o sticlă de vin în ediție limitată.

În 2021, producătorul a plantat pe lângă Aligote, Fetească Regală şi Fetească Albă, şi Fetească Neagră, Busuioacă de Bohotin, Cabernet Sauvignon sau Sauvignon Blanc. Recolta de anul aceasta a însumat aproximativ 90.000 de litri, echivalentul a 120.000 de sticle, din cele 15 hectare de viță de vie a companiei. 

Până în acest moment, GRAMMA a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de peste 50% față de 2020, când a încheiat cu 1,4 milioane de lei, iar estimările pentru profit se ridică la 300.000 RON. Luna decembrie va aduce o creștere a vânzărilor pe toate canalele companiei, mizând în special pe pachetele corporate, unde se poate personaliza inclusiv eticheta.

Nu în ultimul rând, proiectul dedicat turismului viticol în stil minimalist pentru retragerea din cotidian rămâne o prioritate pentru GRAMMA Wines. Locuințele de tip tiny homes premium vor avea fiecare o suprafață de 24 de metri utili și vor fi așezate în via recent plantată. Proiectul cuprinde în această fază opt tiny homes, cu dotări exclusiviste precum piscină, spațiu de dormit sau cameră de zi și dispune de spații vitrate generoase. Căsuțele sunt izolate una față de cealaltă, ceea ce oferă intimitate, confort și interacțiune minimală între turiști.



GRAMMA Wines este una dintre cele mai importante companii producătoare de vinuri din nord-estul României. Crama mizează pe o cifră de afaceri de peste 350.000 euro pe an. Via deținută de companie produce aproximativ 100.000 de litri de vin pe an. GRAMMA scoate pe piață circa 11 sortimente diferite, dintre care cel mai bine vândut este vinul Aligote. Mai multe detalii despre companie și despre vinurile pe care le produce, puteți găsi pe site și pe pagina de Facebook.

Groupama extinde opțiunea de avizare a daunelor online pentru toate produsele Non-Auto

0

Groupama, unul dintre liderii pieței de asigurări din România, a implementat o nouă soluție online de gestionare a procesului de daune, de la avizare până la închiderea dosarului, pentru produsele din categoria Bunuri, Locuință, Răspundere Civilă, Transport, Agro și Riscuri Speciale. Noua funcționalitate vine în completarea serviciilor online de avizare a daunelor, disponibile pentru asigurarea de locuință cu extra acoperiri și produsele din categoria Auto și Viață (CASCO și asigurarea de răspundere civilă auto RCA, asigurări de viață). 

Soluția a fost implementată și dezvoltată în Salesforce Service Cloud, lider global în piața soluțiilor de gestionare a relațiilor cu clienții. Aceasta este disponibilă pe site-ul groupama.ro și poate fi accesată de clienții care doresc să deschidă un dosar de daună.  Transmiterea documentelor și a fotografiilor se poate face online, iar comunicarea se realizează prin e-mail, SMS sau apeluri telefonice, reducându-se astfel timpul necesar pentru instrumentarea unui dosar de daună. În medie, durata avizării unei daune în mediul online, prin noua soluție implementată de Groupama, este de 5 minute. 

„Una dintre prioritățile noastre este creșterea eficienței în tot ceea ce ține de procesul de gestionare a daunelor, atât din perspectiva clienților, dar și a echipei noastre. De altfel, Groupama a fost primul asigurător din România care a introdus soluții precum constatarea daunelor la distanță sau opțiunea de notificare a daunelor online, ca modalități de a rămâne aproape de clienții noștri și a le livra produse și servicii simple și predictibile. De data aceasta e vorba despre extinderea opțiunii de avizare a daunelor online pentru toate produsele din categoria Non-Auto. În acest fel, creștem gradul de transparență și reducem timpul de instrumentare a daunelor, iar lucrul acesta vine atât în avantajul clienților noștri, cât și al colegilor noștri care sunt implicați în proces” a declarat Călin Matei, Director General Adjunct Groupama. 

Extinderea opțiunii de avizare a daunelor online pentru toate produsele Non-Auto vine în completarea unor soluții inovatoare introduse de Groupama pe piața din România, în scopul dezvoltării unor servicii cât mai simple, intuitive și ușor de folosit. Printre ele se numără și Video Asist, serviciul de constatare a daunelor și realizare a inspecțiilor de risc de la distanță, semnarea electronică a contractelor de asigurare sau efectuarea plăților online. 

BCR emite o nouă emisiune de obligațiuni în lei cu o valoare totală de 600 de milioane de lei, ajungând la o valoare de 2,7 miliarde de lei în ultimii doi ani

0

Banca Comercială Română (BCR) a emis cu succes o nouă emisiune de obligațiuni în lei din România, în valoare de 600 de milioane de  lei, continuând strategia de extindere a surselor de finanțare și contribuind la dezvoltarea pieței de capital din România.

Banca a lansat în ultimii doi ani emisiuni de obligațiuni în valoare totală de 2,7 miliarde de lei, fiind unul dintre cei mai activi emitenți de pe Bursa de Valori București.

Emiterea include emisiuni de obligațiuni non-preferențiale, cu o maturitate la 7 ani, ce vor fi listate la Bursa de Valori București. Fitch urmează să acorde emisiunii de obligațiuni un rating pe termen lung BBB+.

Procesul de constituire a portofoliului a atras un interes ridicat din partea investitorilor, astfel că tranzacția a fost realizată cu succes la un cupon de 5,98%, reflectând, de asemenea, performanța solidă a băncii. Subscrierile au fost echilibrat distribuite între fonduri de pensii, administratori de active, companii de asigurări, instituții de credit – și au beneficiat de participarea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și a International Finance Corporation (IFC).

„Suntem consecvenți și continuăm angajamentul nostru de a avea emisiuni de obligațiuni recurente. Este a patra noastră emisiune substanțială de obligațiuni în lei, fiind emisă inclusiv o emisiune de obligațiuni verzi, în ultimii doi ani. Piața de capital românească devine din ce în ce mai atractivă pentru investitorii strategici, cu viziune pe termen lung, și vreau să le mulțumesc tuturor celor care au contribuit la această inițiativă pentru că au crezut în viziunea noastră de transformare sustenabilă a economiei”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Emisiunea de obligațiuni a fost un succes de la început, când la finalul primei zile de subscriere, registrul de ordine a fost bine acoperit, depășind de peste două ori suma de 400 de milioane de lei vizată. În cea de-a doua zi, emiterea a fost suprasubscrisă semnificativ, la peste 1 miliard de lei, ceea ce a condus la decizia de a închide registrul de ordine mai devreme și de a majora suma emisă la 600 de milioane de lei.

Cu această emisiune, BCR face un pas înainte și se aliniază la reglementările UE privind capacitatea pe care trebuie să o aibă băncile pentru a absorbi pierderile, cerința minimă de fonduri proprii și datorii eligibile (MREL) și liniile directoare MREL în linie cu strategia de rezoluție pe care o urmărește.

Protejarea societății civile și a democrației

_________________

De Michelle Bachelet, Darren Walker și Mark Malloch-Brown (foto)

SANTIAGO/NEW YORK – Cum liderii mondiali se adună virtual în perioada 9-10 decembrie pentru Summit-ul pentru democrație al președintelui american Joe Biden, aceștia ar trebui să își pună o întrebare simplă: ce putem face pentru a-i ajuta pe cei mai curajoși susținători ai democrației, precum protestatarii care își riscă propriile vieți în Sudan?

De luni de zile, sute de mii de oameni au inundat străzile Sudanului, cerând un guvern responsabil și încetarea guvernării militare, în ciuda faptului că forțele de securitate sudaneze i-au întâmpinat cu gloanțe. Zeci de protestatari au murit.

Curajul lor nu este unic. Din Belarus până în Bolivia și chiar în Regatul Unit și Statele Unite, liderii și organizațiile societății civile sunt în fruntea unor mișcări îndrăznețe pentru a rezista opresiunii structurale, autoritarismului și nedreptății.

Din păcate, efortul lor este mai important ca oricând. Amenințările la adresa liderilor societății civile și a instituțiilor democratice sunt în creștere în întreaga lume. Naționalismul, inegalitatea și polarizarea politică sunt în creștere la nivel mondial, iar restricțiile legate de pandemie privind adunările publice și tehnologia de supraveghere din ce în ce mai avansată au dat și mai multă putere regimurile autoritare.

În Columbia, 65 de activiști de mediu au fost uciși în 2020. Interzicerea guvernului nigerian privind utilizarea internă a Twitter, impusă în iunie anul acesta, rămâne în vigoare. Și în august, guvernul ugandez a suspendat operațiunile a 54 de organizații pentru drepturile omului.

Aceste represiuni, atât în ​​democrații, cât și în statele autoritare, au consecințe de durată. Prin restrângerea libertăților civile – inclusiv libertatea presei, de întrunire și de exprimare – și atacând organizațiile care le apără, statele ne lasă drepturile și instituțiile fără apărare împotriva viitoarelor atacuri.

Acesta este motivul pentru care beneficiarii și partenerii noștri din societatea civilă trag un semnal de alarmă. Organizațiile neguvernamentale care susțin diverse cauze și din diverse țări sunt vizate de strategii similare, inclusiv acuzații de „interferență străină” ori de câte ori lucrează cu organizații internaționale consacrate și instituții filantropice precum cele pe care le conducem.

Aceste atacuri nu trebuie să continue. Ele amenință nu numai viețile și mijloacele de existență a miilor de organizatori și activiști ai societății civile din întreaga lume, ci și democrația însăși. Pe măsură ce lasă aceste grupuri esențiale fără putere de acțiune și perturbă activitatea lor vitală, reprezentanții cinici ai regimurilor autoritare numesc democrația drept „idealistă” și „naivă”.

Respingem în mod fundamental acest punct de vedere. Îmbrățișăm puterea democrației tocmai pentru că necesită întreținere, protecție și participare constantă. Pacea și stabilitatea pe care le promovează sunt câștigate printr-un contract social incluziv și nicidecum printr-o mână de fier.

În acest spirit, Summit-ul lui Biden pentru Democrație își propune să sprijine reînnoirea democratică, participarea civică și colaborarea multilaterală. Întâlnirea reprezintă o oportunitate importantă pentru lideri de a se angaja din nou față de drepturile fundamentale de adunare, asociere, exprimare și informare în țară și de a promova aceste drepturi în străinătate prin diplomație strategică.

Dar doar angajamentele verbale merg atât de departe. Pe măsură ce statele se angajează într-o conversație virtuală în această săptămână, ele trebuie să fie pregătite să treacă dincolo de retorică și să afirme importanța acestor drepturi prin potrivirea cuvintelor cu faptele în lupta pentru spațiul civic. În domeniul drepturilor omului, aceasta înseamnă promovarea protecției internaționale și naționale pentru libertatea de exprimare și libertatea de întrunire, asigurând astfel dreptul fiecărui individ de a exprima disidența în fața autoritarismului. În multe state, asigurarea libertății de exprimare va necesita abrogarea legilor împotriva răzvrătirii și adoptarea de moratoriu privind închiderea internetului. Mai mult, guvernele ar trebui să blocheze exportul și transferul de echipamente de supraveghere către regimurile represive.

Cel mai urgent, liderii globali trebuie să crească substanțial investițiile în organizațiile societății civile care asigură un control critic asupra puterii de stat. Și trebuie să aloce resurse tangibile apărătorilor drepturilor omului, jurnaliștilor locali, serviciilor sociale și centrelor comunitare.

Acest lucru necesită nu numai sprijinirea acestor organizații în vremuri de criză, când se luptă deja să-și servească comunitățile, ci și investiții în creșterea lor pe termen lung – care este o investiție în susținerea unui cetățean activ, pregătit să facă față urgențelor viitoare. De exemplu, liderii democratici ar trebui să extindă mecanismele de protecție care să ofere activiștilor expuși riscului servicii legale, medicale, psihosociale, de securitate digitală și de sprijin pentru relocare – în special acele scheme care funcționează în apropierea locului în care au loc atacuri regionale și naționale asupra societății civile. Acesta este unul dintre cele mai sigure moduri prin care statele îi pot sprijini pe cei care își riscă viața pentru a apăra democrația.

În sfârșit, liderii trebuie să se unească în jurul cauzei democratice comune și să colaboreze strâns în parteneriate multisectoriale, multilaterale. La nivelul guvernului, sectorului filantropic, sectorul privat și societății civile avem ocazia de a construi pe dialogul de la summit și de a ne folosi punctele forte unice pentru a extinde spațiul civic. La urma urmei, cel mai bun protector al spațiului civic este mai mult spațiu civic – populat de cetățeni implicați, conectați, care au resursele, protecția și puterea de a-și susține propriile drepturi și mijloace de trai.

Implicare societății civile poate fi transformatoare. În Moldova și Malaezia, de exemplu, organizațiile societății civile au contribuit anul acesta la răsturnarea legilor represive ale „stării de urgență”, prevenind erodarea periculoasă a instituțiilor democratice. Și milioane de oameni au mărșăluit în protestele Black Lives Matter în vara lui 2020, formând probabil cea mai mare mișcare de masă din istoria SUA.

Indiferent de originea luptei sau de distanța pe care o parcurge, atunci când oamenii se unesc în mod pașnic pentru a-și apăra drepturile fundamentale ale omului, ei fac progrese extraordinare către demnitate, echitate și dreptate pentru toți. De la Khartoum la Kuala Lumpur, haideți să protejăm și să avansăm acest progres în cuvânt și faptă și să ne asigurăm că rămâne puternic pentru următoarea generație.


Autorii:
Michelle Bachelet, fost președinte al Chile, este Înaltul Comisar al Națiunilor Unite pentru Drepturile Omului. 
Darren Walker este președintele Fundației Ford. 
Mark Malloch-Brown este președintele Open Society Foundations.

Copyright: Project Syndicate, 2021.www.project-syndicate.org

Traducere, Adaptare și editare: Daniel Apostol, ClubEconomic.ro

Ascendia câștigă un contract în Edulib de peste 3,5 milioane euro pentru a revoluționa educația digitală din România

0

Compania românească de e-learning Ascendia S.A., tranzacționată la Bursa de Valori București (simbol ASC), anunță câștigarea contractului licitației pentru Edulib – platforma digitală națională cu resurse educaționale deschise.

Oferta consorțiului din care face parte compania a fost declarată câștigătoare, iar valoarea contractului pentru Ascendia S.A. depășește 3.5 milioane de euro.

Ascendia produce software educațional de peste 14 ani: cursuri online, lecții digitale interactive și platforme e-learning, pentru varii vârste și în varii limbi, pentru clienți companii (B2B) cât și individuali (B2C). Compania este recunoscută în plan local pentru platforma online de creare de conținut educațional în format digital LIVRESQ, platforma de e-learning pentru companii/instituții Coffee LMS (Learning Management System), pentru cursurile e-learning dedicate educației adulților eJourneys și pentru dezvoltarea de cursuri e-learning la comandă, în funcție de nevoile beneficiarilor.

Cosmin Malureanu, CEO și Co- fondator Ascendia:

Suntem într-un punct pentru care putem spune că ne-am pregătit timp de 14 ani – de când am pus bazele companiei. Edulib va aduce copiilor și cadrelor didactice din România instrumente moderne pentru învățarea online. Prin acest proiect vom avea șansa reală să producem o schimbare la nivel de sistem. Ascendia are experiența multor produse edtech dezvoltate pentru varii clienți și varii grupe de vârsta, iar contribuția noastră în Edulib va fi atât în zona dezvoltării lecțiilor e-learning, cât și a infrastructurii software a sistemului. Știm ce este necesar pentru ca acest proiect să reușească și alături de partenerii din consorțiu vom depune un efort susținut pentru implementarea cu succes a acestuia”.

Platforma LIVRESQ (www.livresq.com), unealtă importantă pentru executarea contractului Edulib, este în prezent folosită de peste 23.400 de profesori din peste 6.100 de instituții educaționale din România și Republica Moldova. Profesorii au dezvoltat până în prezent 13.200 de lecții interactive cu ajutorul LIVRESQ. Dintre acestea, peste 3.600 sunt publice. Lecțiile online sunt oferite gratuit tuturor elevilor, dar și profesorilor interesați, în biblioteca platformei.

Edulib reprezintă promisiunea că educația din România va fi capabilă să evolueze în pas cu vremurile. Principalele rezultate prevăzute oficial prin implementarea proiectului sunt crearea unei platforme digitale cu resurse educaționale deschise și integrarea și valorificarea de resurse digitale de tip resursă educațională deschisă. Totodată, proiectul cuprinde dotarea a 5.400 de școli gimnaziale cu kit-uri multimedia și instruirea indirectă (tip train-the-trainers) pentru 5.400 profesori din toată țara.

Autoritatea contractantă pentru proiectul Edulib este Agenţia de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare (AARNIEC). Procedural, după anunțarea câștigătorului, urmează atribuirea proiectului și apoi implementarea.

La finalul perioadei de implementare, din perspectiva Ascendia, vor exista mai multe elemente software ale Edulib care vor genera impact real în educație. Un exemplu este componenta pentru construcția de conținut educațional în format digital, care va da posibilitatea profesorilor să creeze materiale educaționale digitale adaptive, moderne. Prin intermediul acesteia, se vor putea construi lecții interactive pentru orice dispozitiv inteligent, de la calculatoare la telefoane inteligente. Mai mult, aceste lecții vor putea rula pe cele mai populare browsere și sisteme de operare. 

De asemenea, va exista componenta de bibliotecă virtuală, care va fi un adevărat sistem de management a conținuturilor și a procesului de învățare. Această componentă va asigura trasabilitatea conținutului educațional digital. Numărul mare de lecții în format digital dezvoltate prin proiect va oferi profesorilor care accesează sistemul o bună bază de plecare pentru folosirea lui, iar copiilor un motiv pentru care să le placă materiile respective.

O altă tehnologie care înglobează tendințele actuale din industrie este componenta de învățare adaptivă. Aceasta va permite adaptarea conținutului în funcție de nevoile elevului care accesează acest conținut. Pentru aceasta componentă se va folosi machine learning și artificial intelligence.