MANPRES a lansat catalogul 2022 cu oferte de preț pentru anul viitor

0

Manpres, firmă de distribuție de abonamente presă, a lansat catalogul 2022 cu oferte de preț pentru anul viitor. Ziarul Financiar, Business Magazin, Economistul, Financial Times sau The Economist sunt cele mai vândute ziare și reviste în regim de abonament!

Catalogul se tipărește de două ori pe an, în luna decembrie şi în iunie  a fiecărui an. Acesta poate fi solicitat gratuit la adresa office@manpres.ro.

Câteva detalii din Catalogul MANPRES 2022:

  • Catalogul MANPRES de preţuri la ziare şi reviste în regim de abonament 2022, s-a tipărit în 3.000 de exemplare şi va fi distribuit abonaţilor MANPRES – în special managerilor de companii multinaţionale, naţionale, bănci, asigurări, ambasade, instituţii publice, universităţi, media-publicitate etc.;
  • Acesta se tipăreşte de fiecare dată în 3.000 de exemplare, în format A4;
  • Cele mai vândute publicații prin Manpres sunt cele economice internaționale. Vorbim despre nume din Marea Britanie, ca Financial Times și The Economist. De asemea, se vinde bine și publicația Harvard Business Review;
  • Cea mai vândută publicație din România, prin Manpres, este Ziarul Financiar, urmat de Business Magazin, Economistul, Monitorul Oficial, Adevărul, Jurnalul Naţional, România Liberă, Biz, Capital sau Business Arena.
  • Manpres vă pune la dispoziție o gamă de peste 200.000 de reviste științifice, românești și străine din Franța, Anglia, Germania, Italia, SUA, China, Japonia, Rusia, Slovacia, Ucraina, Letonia sau Estonia;
  • Compania Manpres deține licența exclusivă de a tipări și distribui, în țara noastră, peste 7.000 de ziare cotidiene şi reviste inetrnaţionale din 95 de țări și în 52 de limbi.  Publicațiile se livrează în format A3 pe hârtie de imprimantă, printată alb-negru față/verso. Publicațiile sunt replici digitale exacte ale formatelor tipărite, identice din punct de vedere editorial și grafic. Imaginea este exact cea a publicației originale, așa cum apare ea în format tipărit.
  • Persoanele interesate să se aboneze, editorii de presă, difuzorii de presă şi abonaţii MANPRES pot solicita gratuit acest catalog pe office@manpres.ro .

Ce spune despre catalog Mihai Manea – Director General Manpres: „Catalogul MANPRES este un element foarte important pentru identitatea şi brandul MANPRES, al modului de relaţionare dintre MANPRES  şi abonaţii săi. Am ajuns la al cincisprezecelea an consecutiv să tipărim acest catalog, el devenind astfel cel mai important element de relaţionare cu abonaţii noştri. În catalog găsiţi preţurile de abonament la peste 1.500 de ziare şi reviste româneşti şi internaţionale din domeniile achiziţii publice, fiscalitate, economic, financiar, contabil, business juridic, legislativ, resurse umane, medical, auto, IT etc”.

Avantajele abonamentelor prin Manpres:

  • Prețul unui abonament este mai mic cu 40% față de prețul unei publicații la chioșc;
  • Publicațiile sunt primite la orele indicate de clienți, ele fiind livrate de fiecare dată într-un pachet cu un ambalaj protector sigilat, însoțite de avize de expediție, personalizate cu numele și adresa clientului;
  • Modificări în structura comenzilor făcute de clienți pe durata derulării acestora;
  • Livrările pachetelor de abonamente către abonaţi încep la miezul nopții.

Modalități de abonare

Clienții se pot abona pe site-ul www.manpres.ro  pe mail – office@manpres.ro , la sediul firmei – Piața Presei Libere (nr. 1, Parter, Corp C, Cam. 11, Sector 1, București) sau la telefon – 0722 341 546

Cum livrează Manpres

Livrările se fac printr-un sistem de curierat propriu, prin echipajele de monitorizare și prin agenții de abonamente. Manpres face ca abonatul să aibă publicațiile favorite la micul dejun, între orele 6:00-9:00 dimineața. 

Primul autovehicul electric lansat de Visual Fan

0

Compania Visual Fan SA, listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW, deținătoarea brandului Allview, a lansat primul model de mașină full electric – Skywell ET5. Intrarea Visual Fan pe piața auto din România se face prin deschiderea unei companii cu obiect de activitate principal distribuția de mașini electrice – Visual EV SRL, al cărei capital este deținut în proporție de 95% de către Visual Fan SA, cu sublinierea că „diferența de 5% din capitalul companiei, este deținută de către o persoană fizică din cadrul companiei. Prin abordarea acestui nou proiect, Visual Fan preconizează o creștere a cifrei de afaceri la nivelul grupului, cu 10%, până la finalul anului 2022. Strategia pe termen lung vizează dezvoltarea portofoliului și adiția de noi modele, pentru a acoperi necesitățile pieţei de masă”.

Lucian Peticilă, CEO Visual Fan SA și Visual EV SRL: „Astăzi am pus bazele unui proiect ce vizează un viitor sustenabil, durabil și care plasează grupul Visual Fan în topul noilor tendințe din industria IT. Experiența și know-how-ul dobândite în cei aproape 20 de ani de activitate, ne-au ajutat de-a lungul timpului să anticipăm trendurile din industrie și să integrăm ultimele tendințe și inovații tehnologice în portofoliul nostru. Momentan, există la nivel global trendul prin care companiile din tehnologie aderă la industria auto, ca urmare a gradului ridicat de inovare și tehnologizare a autovehiculelor. Deși tatonăm această idee de business de peste doi ani, acum am decis că este momentul să ne lansăm în industria mașinilor electrice, care se îndreaptă din ce în ce mai mult spre tehnologie și inovație. Decizia de aderare la industria vehiculelor electrice pune în mișcare strategia de dezvoltare a grupului Visual Fan din următoarea decadă și astfel, ne dorim să transmitem o nouă viziune strategică”. 

Noua companie, Visual EV, precizează că „distribuie pentru început modelul SUV Skywell ET5, cu o autonomie de 400 km mixt (WLTP), un spațiu interior extrem de generos și bine compartimentat, sistemul automat de asistență la conducere – L2.5, dar și numeroase opțiuni și elemente inovatoare incluse în varianta de bază ce aduc siguranță, dar și un plus de confort, menite să transforme condusul și simpla deplasare cu mașina într-o călătorie în viitor. Modelul Skywell ET5 este comercializat în acest moment prin intermediul primului dealer al companiei Visual Fan, Brady Auto Center din București, iar persoanele care doresc să descopere mașina în perioada următoare se pot înscrie pe site-ul www.visualev.ro la realizarea unui test drive. Skywell ET5 este disponibilă în două variante Premium și Luxury, iar clienții au la dispoziție opțiuni de personalizare a culorii caroseriei (Midnight Blue, Metallic Grey, Pearl White) și a designului interior (Fusion Design – Black Leather Seat, Grey interior sau Royal Design – Brown Leather Seat, Brown interior). Prețul de comercializare pornește de la 39.980 euro (prețul include TVA și este disponibil prin Programul Rabla) sau în leasing de la 499 euro/lună. În funcție de opțiunile de personalizare alese de către clienți, termenul de livrare este de minim 75 zile. Clienții își pot rezerva modelul dorit începând de astăzi, accesând acest link, iar toate rezervările confirmate până la data de 31 decembrie se vor livra în luna martie 2022”.  

În context, Visual Fan ne informează că „a înregistrat, în primul semestru al anului 2021, o cifră de afaceri de peste 13,58 milioane de euro (66,77 milioane de lei) din vânzarea de dispozitive electronice, respectiv un profit net de 972.000 de euro (4,78 milioane lei) pe acest segment de business ce reprezintă activitățile de bază ale companiei. Atât cifra de afaceri, cât și profitul net s-au situat peste previziunile bugetare pentru prima jumătate a acestui an, prezentate în memorandumul de listare a acțiunilor la BVB, arătând că producătorul IT&C din Brașov are premise excelente pentru depășirea obiectivelor de venit și profitabilitate anuale”.

FAN Courier, cifră de afaceri în creștere cu 5% în 2021 față de 2020

0

Compania FAN Courier, cu capital integral românesc, lider pe piața locală de curierat, estimează o cifră de afaceri de 1,06 miliarde de lei în acest an, în creștere cu 5% față de 2020. Perspectiva asumată pentru 2022 este a unei creșteri a afacerilor de 15%.

Adrian Mihai

Adrian Mihai (foto), CEO și unul dintre fondatorii companiei FAN Courier: „Anul 2021 a fost un an foarte bun, în care am continuat investițiile în infrastructură, îmbunătățind astfel calitatea serviciilor prestate. Anul acesta, piața s-a „așezat” și am avut timp să gândim strategia de business și să continuăm dezvoltarea componentei de digitalizare și automatizare, accelerată în anul anterior pe fondul pandemiei. Ritmul activității a rămas unul ridicat datorită creșterilor din industria de e-commerce. Trăgând linie la final de an, cuvintele care au definit activitatea FAN Courier în 2021 au fost calitate, dezvoltare și cross border e-commerce, prin extinderea în Republica Moldova”.

Pentru investiții în 2021, FAN Courier a alocat aproximativ 25 milioane de euro: mai mult de o treime, pentru finalizarea hub-ul din Cluj și extinderea celui din Brașov, ambele dotate cu sisteme automate de sortare; achiziționare de PDA-uri destinate curierilor aflați în teren, modernizarea și deschiderea de sedii noi, achiziționare de terenuri și clădiri.

FAN Courier a intrat pe piața din Republica Moldova (buget de 3 milioane de euro), un prim pas în dezvoltarea internațională a companiei.

Compania a dezvoltat digitalizarea și introducerea inteligenței artificiale, prin lansarea chatbotului ȘteFAN, caracterizat ca „asistentul personal care îi ajută pe clienți cu orice informație, direct de pe site-ul companiei, fără ca aceștia să interacționeze cu serviciul de customer service”.

Adrian Mihai subliniază: „Tehnologizarea a fost întotdeauna o componentă de business pe care am pus un accent deosebit și în care am făcut investiții masive, în special în ultimii ani, pe măsură ce comportamentul și așteptările clienților s-au schimbat. Toți vrem ca livrările noastre să ajungă cât mai repede, în aceeași zi, să urmărim unde se află coletul nostru și să interacționam cât mai rapid și mai eficient cu curierul. Tehnologizarea joacă un rol foarte important pentru că ușurează munca angajaților operaționali – curieri, manipulanți, îmbunătățește timpul de răspuns la solicitările clienților, asigură o comunicare facilă între angajați și crește exponențial calitatea serviciilor pe care le oferim clienților noștri. Având în vedere situația sanitară incertă, tehnologizarea ne ajută și să asigurăm un mediu de lucru sigur pentru angajații noștri, care își pot desfășura activitatea de la distanță, cu rapiditate și cu aceeași eficiență”.

Ca perspectivă, Adrian Mihai apreciază: „În 2022, ne așteptăm la o creștere substanțială a pieței de curierat, de minim 15%, în condițiile în care mai mulți retaileri internaționali și-au anunțat intenția de a intra pe piața din România sau de a continua investițiile pe care le au deja aici. Pentru FAN Courier, va fi un an în care vom continua investițiile începute în 2021, vom ține cont de evoluțiile pieței și ne vom adapta și dezvolta business-ul prin investiții în digitalizare și automatizare. Acestea vor fi în continuare direcțiile pe care va merge FAN Courier, pentru a oferi servicii de calitate și în conformitate cu așteptările clienților noștri”. De asemenea, interlocutorul accentuează: „Suntem încontinuu preocupați de găsirea unor soluții pentru provocările legate de încălzirea globală. Astfel, ne angajăm să luăm măsuri pentru protecția biodiversității, scăderea consumului de apă și de energie și evitarea risipei. Suntem mândri să semnăm The Climate Pledge și să susținem inițiativa de a a atinge obiectivul de zero emisii de carbon până în 2040, cu zece ani mai devreme decât prevede Acordul de la Paris”.

Certificare Well Health-Safety pentru întregul portofoliu Globalworth

0

Compania Globalworth, caracterizată a fi „cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est și liderul pieței de birouri din România”, a obținut certificarea Well Health-Safety pentru întregul portofoliu de aproape jumătate de milion de metri pătrați format din 15 clădiri de birouri în România. Globalworth subliniază că „certificarea Well Health-Safety se obține în urma unui proces bazat pe dovezi și verificat de terți, aplicabilă tuturor tipurilor de clădiri și spații noi și existente, care se axează pe politici operaționale, protocoale de întreținere, implicarea părților interesate și planuri de urgență pentru a aborda un mediu post-Covid-19 în prezent și în viitor.

Pandemia Covid-19 a evidențiat rolul clădirilor de birouri în protejarea sănătății, siguranței și bunăstării oamenilor. Concepută pentru a permite proprietarilor și operatorilor de clădiri de orice dimensiune să ia măsurile necesare pentru sănătatea și siguranța angajaților, vizitatorilor și părților interesate, Certificarea Well Health-Safety ajută la ghidarea utilizatorilor în pregătirea spațiilor lor pentru revenirea în urma pandemiei de Covid-19, dând încredere celor care trec prin clădire, precum și comunității mai largi”.

Andreea Chirea, Quality Assurance Engineer la Globalworth: „Încă din primele zile ale pandemiei, am adoptat o abordare foarte practică și proactivă, iar deciziile de implementare a măsurilor au fost luate într-un timp foarte scurt. Certificarea Well Health-Safety este dovada că prioritățile noastre au fost și vor continua să fie sănătatea, siguranța și bunăstarea oamenilor care lucrează în comunitatea Globalworth sau ne vizitează proprietățile. Considerăm că inițiativele noastre și comunicarea detaliată și continuă cu cele peste 210 companii care închiriază spații în cele 15 clădiri de birouri de înaltă calitate din București le-au oferit încrederea necesară pentru ca aceștia să înceapă în mod activ implementarea revenirii lor la birou. Certificarea Well Health-Safety oferă o asigurare suplimentară că întoarcerea la birou este una sigură pentru comunitatea Globalworth”.

Procesul extins de certificare a fost coordonat de Colliers, divizia  Green & Healthy  Buildings Certifications. Oana Stamatin, Deputy Head Green & Healthy Buildings Certifications and Building Surveying în cadrul Colliers: „Unul dintre efectele pandemiei de Covid-19 este anxietatea generată de incertitudinea cu privire la locul în care oamenii se simt în siguranță. Am fost mândri să fim implicați în acest proces și să ajutăm Globalworth să obțină Certificările Well Health-Safety pentru întregul portofoliu de clădiri de birouri. Globalworth a demonstrat un leadership incredibil în sprijinirea directă a sănătății, siguranței și bunăstării generale a persoanelor care intră în proprietățile lor, certificarea fiind o dovadă de încredere recunoscută internațional, care comunică tuturor celor care intră într-un spațiu că au fost adoptate măsuri bazate pe dovezi și verificate de către terți”.

Globalworth precizează că „fiecare clădire a obținut Certificarea Well Health-Safety prin implementarea funcțiilor în cinci categorii:

  • Proceduri de curățenie și sanitizare, inclusiv asigurarea spălării adecvate a mâinilor și a contactului cu suprafațele des atinse de către personal, îmbunătățirea practicilor de curățenie și frecvența acestora și selectarea produselor de curățenie care  dezinfecteaza  fără ingrediente dăunătoare
  • Programe de pregătire pentru situații de urgență, care oferă planuri pentru a face față evenimentelor neprevăzute și oferă un plan de acțiune pentru revenirea la birou după un eveniment de urgență
  • Resurse pentru servicii de sănătate, care promovează bunăstarea angajaților prin servicii de screening, servicii de sănătate mintală, programe sezoniere de vaccinare și un mediu fără fum de țigară
  • Managementul calității aerului și apei, care include evaluarea ventilației și a aportului de aer proaspăt  și examinarea inventarului tuturor filtrelor instalate în sistemele de ventilație
  • Implicarea și comunicarea către părțile interesate, care include utilizarea unei signalistici adecvate în clădirile de birouri și promovarea informațiilor  în materie de sănătate către angajați și chiriași, inclusiv verificarea siguranței serviciilor alimentare

Următoarele clădiri de birouri Globalworth au primit Certificarea Well Health-Safety: BOB, BOC, City Offices, Gara Herăstrău, Globalworth Campus A, Globalworth Campus B, Globalworth Campus C, Globalworth Plaza, Globalworth Tower, Green Court A, Green Court B, Green Court C, Renault Bucharest Connected, Tower Center International, Unicredit HQ”.

IMM-urile se opun schimbării regimului fiscal pentru microîntreprinderi

0

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) se opune schimbării regimului de impozitare a microîntreprinderilor, așa cum este preconizat prin PNRR și susține păstrarea sistemului actual de încadrare a firmelor în categoria microîntreprinderilor. CNIPMMR își argumentează poziția prin următoarea analiză: 

„În cadrul PNRR sunt menționate modificări ale sistemului de impozitare a microîntreprinderilor astfel:

În Partea II. Componenta 8 – Reforma fiscală și reforma sistemului de pensii, la punctul 17 Asistență tehnică pentru revizuirea cadrului fiscal, se enunță cu titlu de exemplu «reducerea treptată a beneficiarilor sistemului special de impozitare pentru microîntreprinderi. La acest moment și pe baza datelor existente intern, se estimează o diminuare graduală a numărului de contribuabili care beneficiază de acest regim fiscal, după cum urmează: scădere de 15% în primul an, scădere de 33% în anul 2, scăderea cu 33% în anul 3».

Raportat la situația financiară a celor 490.000 de microîntreprinderi din România, care au înregistrat venituri la nivelul anului 2019, realizată de către Ziarul Financiar, acestea au o cifră de afaceri de 203,6 mld. lei. Aplicându-se 1% la veniturile obținute de microîntreprinderi, rezultă că statul a încasat în medie 2,03 mld. lei, reprezentând 414 mil. euro la un curs de schimb de 4,9 lei. 

În condițiile trecerii la impozitul pe profit de 16% conform celor menționate în PNRR, este puțin probabil să existe încasări suplimentare la bugetul de stat, în practică veniturile încasate la bugetul de stat diminuandu-se cu sumele care nu vor mai fi plătite sub forma impozitului pe venit.

În același timp, introducerea impozitului de 16% pe profit, conduce la diminuarea sumelor aflate la dispoziția antreprenorilor, ceea ce se transpune în lipsa de lichidități, creditare scăzută, investiții reduse, pierderea competitivității, dispariția unor microîntreprinderi.

Având în vedere cele menționate mai sus, atragem atenția asupra următoarelor aspecte:

– Impozitul pe profit este o chestiune incertă deoarece în condițiile actuale ale creșterilor de prețuri la energie, materie primă, materiale de construcții, tot mai multe societăți pot înregistra pierderi. În schimb, impozitarea veniturilor microîntreprinderilor este certă, ușor cuantificabilă și mai puțin birocratică pentru acestea;

– Deși se vorbea despre introducerea așa-numitei taxe de solidaritate aplicată multinaționalelor, s-a ajuns în situația în care microîntreprinderile să plătească;

Se încalcă dispozițiile Codul Fiscal care dispun că orice modificare trebuie făcută cu cel puțin 6 luni înainte de intrarea în vigoare, modificarea regimului de impozitare a microîntreprinderilor se va face printr-un act normativ din decembrie 2021 cu aplicare de la 01 ianuarie 2022;

Modificarea regimului de impozitare a microîntreprinderilor, în plină criză epidemiologică care a afectat mediul de afaceri și la mai puțin de 6 ani, conduce la un mediu economic lipsit de stabilitate și predictibilitate;

– Nu a fost efectuat Testul IMM care este obligatoriu potrivit Legii 346/2004 pentru toate proiectele de acte normative cu impact asupra IMM/urilor;   

– În Raportul semestrial de țară se menționează că România are un grad scăzut de colectare a taxelor și impozitelor la bugetul de stat și se propune eficientizarea colectării acesta și nu creșterea impozitării mediului economic.

CNIPMMR se opune ferm schimbării regimului de impozitare a microîntreprinderilor, își exprima susținerea pentru păstrarea sistemului actual de încadrare a firmelor în categoria microîntreprinderilor și trage un semnal de alarmă asupra riscului ieșirii de pe piață a unor microîntreprinderi”.

Apelul comunității de afaceri „Pentru o Românie Sănătoasă!”

0

În contextul problemelor apărute pe piața testelor rapide pentru elevi, compania DDS Diagnostic, selectată prin licitație în livrarea testelor și ulterior blocată, face o expunere asupra „motivelor reale ale nedistribuirii testelor în școli la timp”. Expunerea are forma unei scrisori deschise din perspectivă profesionistă, lansate la Camera de Comerț și Industrie a României. Fiind semnată de exponenți ai mediului de afaceri și ai mediului de cercetare, scrisoarea se constituie într-un veritabil apel sub genericul „Pentru o Românie Sănătoasă!”

„În calitate de membri ai comunității de afaceri românești care contribuie la funcționarea în condiții decente a țării, credem cu tărie și convingere că toți cetățenii trebuie să știe și să acționeze împotriva obtuzității și comportamentului abuziv al unor funcționari publici, pentru o Românie Sănătoasă. E momentul să cerem autorităților responsabile să acționeze hotărât și fără întârziere în interesul public. Nodul gordian a fost rezolvat prin tăierea lui directă. De asta e nevoie acum.

Astfel, informăm și solicităm autorităților statului prin această scrisoare deschisă, respectarea și luarea măsurilor care se cuvin, în regim de urgență, în condițiile în care DSU-IGSU nu a luat în seamă Avizul privind existența cazului de forță majoră emis de Camera de Comerț și Industrie a României pentru compania noastră, conform legii, pentru livrarea testelor în școli.

În calitatea noastră de companie care contribuie de aproape 20 de ani la bugetul de stat și la bunul mers al societății românești, ne considerăm îndreptățiți să cerem autorităților să trateze acest aspect cu asumare și responsabilitate, având ca bază următoarele 

FAPTE:

  1. Mii de elevi au intrat luni la ore fără a fi testați, după zilele de vineri, sâmbătă și duminică, zile în care este posibil ca unii elevi să se fi infectat deja și să fi transmis virusul apoi în școli sau în familie.
  2. Compania noastră de cercetare-dezvoltare și producție a câștigat licitația pe primul loc pentru lotul din achiziția de teste Covid pentru școli, cu un preț bun pentru stat. A fost semnat un contract cu DSU-IGSU.
  3. DSU-IGSU refuză recepționarea acestora, invocând o întârziere a livrării. Întârzierea invocată de DSU-IGSU, de mai puțin de o zi și jumătate (30 ore), a fost explicată imediat, printr-un Aviz privind existența cazului de forță majoră emis de Camera de Comerț și Industrie a României, conform legii și contractului de livrare. Mai mult decât atât, în media s-a comunicat faptul că, în procesul de achiziție al testelor aferente lotului 1, o companie a livrat testele cu o zi întârziere și au fost acceptate!
  4. Avizul privind existența cazului de forță majoră nu a fost luat în considerare de DSU – IGSU. A fost dincolo de puterile noastre să controlăm situații de criză din aeroporturi de tranzit, lipsa combustibilului în anumite aeroporturi sau neeliberarea autorizațiilor de zbor de către diverse țări, toate acestea datorate crizei OMICRON, apărută cu câteva zile înainte de livrare. Am avut alături de noi unul dintre cei mai mari și mai buni operatori de cargo și logistică din România și una dintre cele mai mari companii aviatice.
  5. 2,4 milioane de teste comandate de Guvern pentru elevi sunt acum în depozite, de peste 11 zile, gata de livrare la orice oră și gata de a fi distribuite către elevi, cei mai afectați de situație.
  6. Putem livra testele oricând la cererea IGSU, evitându-se astfel pierderi majore create la bugetul statului, care se află acum în situația absurdă de a achiziționa de la alți furnizori, la prețuri mai mari decât al nostru și la termene imprecise, așa cum deja a anunțat DSU.
  7. De ce alege Statul să alerge după altă soluție, când are deja una la îndemână? Este rea-voință sau acțiune vădită contra interesul public?
  8. Statul român are nevoie de teste, dar alege să pedepsească absolut nejustificat o întârziere de 30 de ore, justificată de Forța majoră? Asta în condițiile în care decizia IGSU a generat o întârziere a campaniei de testare din școli cu peste 30 de ore și a bulversat fără sens o țară întreagă: copii, părinți, profesori, responsabili locali.
  9. Prin acțiunea disproporționată a funcționarilor IGSU se creează prejudicii mai mari decât valoarea contractului, se blochează proiecte de cercetare esențiale, punerea în producție a noi produse, punerea în pericol a brevetelor și prototipurilor, se afectează locuri de muncă și se zădărnicește combaterea pandemiei. 
  10. Acțiunea IGSU a fost făcută fără să conștientizeze urmările dezastruoase ale faptelor sale, cu impact economic și în sistemul de educație și sănătate.

Un om simplu care nu poartă mască poate fi acuzat de zădărnicirea combaterii pandemiei. Dar un funcționar, care oprește distribuirea a 2.400.000 de teste, de ce poate fi acuzat? 

Astfel, facem un apel pentru intrarea în normalitate a autorităților statului, în speță a Inspectoratului pentru Situații de Urgență – IGSU și, anume, să analizeze cu celeritate situația și să identifice o soluție corectă în acest caz, în spiritul legii și al bunei-credințe. 

Respect și bunăvoință, asumare și responsabilitate, asta cerem Statului. 

Elevii au simțit că lucrurile nu merg și au ieșit primii în stradă. Chiar nu putem rezolva situația rapid? Tinerii au înțeles! Consiliul Național al Elevilor se declară «consternat de o astfel de situație care denotă o totală lipsă de mobilizare din partea autorităților și solicită remedierea problemei în regim de urgență».

Reamintim că DDS Diagnostic este implicată în numeroase proiecte de cercetare avansată din domeniul medical, a pus în piață primele teste românești pentru combaterea pandemiei, a ajutat școli, teatre, universități și evenimente, inclusiv prin sponsorizări și acțiuni benevole. DDS Diagnostic este o companie inovativă cu capital integral românesc din domeniul biotehnologiilor cu aplicații medicale și a demonstrat de-a lungul anilor reziliență și determinare în promovarea valorilor autentice ale antreprenoriatului și cercetării.

DDS Diagnostic este o companie românească aflată pe lista UE de furnizori de teste COVID-19  și singura companie privată din România care produce autohton teste de diagnostic molecular (RT-PCR), inclusiv pentru SARS-CoV-2. DDS Diagnostic a dezvoltat și a acreditat în România, conform tuturor normelor legale în vigoare, în decursul celor aproximativ 20 de ani de activitate, un număr de peste 50 de dispozitive medicale cu ajutorul unei echipe de cercetare-dezvoltare formată din doctori în chimie și biochimie.

Cerem comunității de afaceri și tuturor oamenilor buni solidaritate prin semnarea acestei scrisori deschise, care să rezolve situația măcar în ceasul al 12-lea. 

Prin această scrisoare dorim să vă spunem tuturor că iubim România, credem în România și nu vom părăsi lupta pentru români și pentru interesul lor, pentru o Românie Sănătoasă. Nu e vorba numai despre noi, este vorba despre România și despre situațiile în care iresponsabilitatea afectează dezvoltarea pe baze corecte. Avem nădejdea că oamenii buni se vor mobiliza oriunde ar fi!DDS Diagnostic poate fi oricare dintre noi.

DDS Diagnostic este unul dintre noi. Vă cerem să ne sustineti, cu respect și bunăvoință și, mai ales, în spiritul legii și al bunei-credințe. 

Nerezolvarea problemei în regim de urgență are efect asupra combaterii pandemiei, duce la daune însemnate pentru bugetul statului și la blocarea companiei noastre, pierderea rezultatelor cercetărilor – brevete, prototipuri, produse, punerea în șomaj a cercetătorilor și experților noștri.

Noi facem! DDS Diagnostic este implicată în numeroase proiecte de cercetare avansată din domeniul medical, a pus în piață primele teste românești pentru combaterea pandemiei, de exemplu kitul RT-PCR, singurul astfel de test dezvoltat în țara noastră. 

Un alt exemplu de proiect de cercetare este «Creşterea diversităţii şi calităţii produselor de diagnostic imunocromatografice, prin introducerea iradierii gamma tehnologice şi adăugarea de controale pozitive externe», care are ca obiectiv realizarea unei scheme flux tehnologic pentru producerea de kituri de control pentru trusele IVD şi întocmirea dosarului cu documentaţia tehnică conform legislaţiei în vigoare privind punerea pe piaţă a dispozitivelor medicale in vitro (IVD).

Un alt proiect de cercetare aplicativă la care lucrăm este «Obținerea și testarea acțiunii biologice a unui bionanocompozit cu activitate regeneratoare dermoepidermică», care urmărește obținerea unor preparate medicale sub formă de gel, cu efect antimicrobian, pentru tratamentul inovativ și eficient al rănilor și arsurilor. Proiectul este dezvoltat sub coordonarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei şi Ştiinţelor Biomedicale Victor Babeş.

Avem și un proiect de cercetare fundamentală, în colaborare cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Microtehnologie, «Platforme de metasuprafețe plasmonice și dielectrice pentru îmbunătățirea fluorescentei». Aici vorbim despre metode și tehnologii noi, în dezvoltare la nivel mondial, ce vor fi realizate, probabil, abia în următorii 4-5 ani. 

Cerem comunității de afaceri și tuturor oamenilor buni solidaritate prin semnarea acestei scrisori deschise, pentru o Românie Sănătoasă!

Cu deosebită considerație, în numele cercetătorilor și întregii echipe DDS Diagnostic, dr. Dana Stan, CEO și fondator”Ca semnatari ai scrisorii, se regăsesc Mihai Daraban – președintele de Camerei de Comerț și Industrie a României, Dragoș Anastasiu, Felix Pătrășcanu – cofondator FAN Courier, Omer Tetik CEO Banca Transilvania, Felix Tătaru – președinte GMP Group, Sergiu Iordache – Managing Director DSV, Sebastian Onac – cofondator al Centrului Național Pediatric „Maria Beatrice”.

Bursa Binelui încheie anul cu peste 100.000 euro strânși pe platformă în 2021

0

BursaBinelui.ro, platforma de donații fără comision inițiată de BCR în parteneriat cu Euplătesc.ro, a strâns de la începutul anului și până în prezent, peste 100.000 euro, bani obținuți în urma a peste 6.000 de donații. 

Fondurile au ajuns către cele 741 de ONG-uri prezente pe platformă, asociații mici sau mari din toată țara și din domenii diferite de activitate. În medie, zilnic au fost realizate 19 donații pe platformă, iar suma medie a unei donații a fost de 79 de lei.

World Animal Veterinary Emissaries este ONG-ul care a strâns cele mai multe donații anul acesta pentru proiectele care vizează îngrijirea medicală pentru animalele fără stăpân. În top se află și Asociația Tiberius, care ajută copiii și tinerii instituționalizați, fiind urmată de Asociația Școala Mamei Junior, care este alături de tinerii părinți. 

„Pentru mine, nu există un sentiment mai frumos decât atunci când văd că oamenii contribuie și lucrează împreună ca să-i ajute pe ceilalți. Empatia și bunătatea cred că sunt cele mai mari calități ale noastre și, datorită platformei Bursa Binelui, putem vedea și rezultatele concrete atunci când le manifestăm. Din 2012 și până astăzi, s-au strâns pe platformă aproape 1 milion de euro, bani care au ajuns integral la cei care au avut mai mare nevoie de ei. Este un bilanț  încurajator pentru toată lumea care demonstrează, încă o dată, că orice faptă bună și orice sumă dăruită contează, oricât de mică ar putea părea”, spune Nicoleta Deliu Pașol,  Director Comunicare BCR.

Pe lângă rolul de agregator al donațiilor, Bursa Binelui este și locul în care ONG-urile găsesc diferite resurse de care au nevoie și se pot implica în proiecte care să le dezvolte competențele. Cel mai recent exemplu este seria de webinarii „Învață cu Bursa Binelui”, unde au participat peste 100 de membri de la 75 de organizații înscrise pe platformă. Rolul acestor întâlniri online a fost să învețe asociațiile să comunice mai bine și să le ajute să atragă sponsori mai eficient.

Primul workshop a fost susținut de Alex Negrea – specialist social media, care le-a vorbit participanților despre strategii de social media potrivite organizațiilor, al doilea webinar a fost prezentat de Nicoleta Deliu Pașol – Director Comunicare BCR, pe tema „Cum convingi companiile să-ți susțină cauza”, iar ultimul workshop a fost „Storytelling pentru ONG-uri”, susținut de Laura Ionescu – autor, copywriter freelancer și trainer în comunicare.

BursaBinelui.ro, proiect inițiat de BCR, este singura platformă online din România, deschisă tuturor ONG-urilor, unde donațiile nu sunt comisionate. Anul acesta, platforma a sărbătorit 9 ani de existență și a înregistrat, de la înființare, peste 74.000 de donații în valoare de aproape 1 milion de euro. În prezent, 741 de ONG-uri sunt înscrise pe platformă. Donațiile continuă pe platforma www.bursabinelui.ro, unde cei care vor să susțină o cauză sunt invitați să doneze sau să se înscrie cu un proiect. 

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

0

În cadrul ședinţei de astăzi, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a adoptat măsuri privind funcționarea pieţelor financiare nebancare supravegheate – asigurări, piaţă de capital şi pensii private, după cum urmează:

  • Reglementare

Instrucțiune privind modul de transmitere a raportărilor și a altor documente în format electronic către Autoritatea de Supraveghere Financiară (Instrucțiunea va fi transmisă, spre publicare, Monitorului Oficial al României);

Proiectul Normei pentru modificarea Normei A.S.F. nr. 19/2021 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor private (proiectul va fi publicat pe www.asfromania.ro, în vederea consultării publice, pentru 20 zile).

  • Autorizare

Aprobarea domnului Cristian-Eduard Ionescu pentru un nou mandat în funcția de membru și Președinte al Directoratului la societatea Asigurarea Românească – Asirom Vienna Insurance Group S.A.;

Aprobarea domnului Oleg Boian pentru un nou mandat în calitate de membru al Consiliului de Administrație la societatea Asito Kapital S.A.;

Aprobarea modificării adusă Actului constitutiv al societății Holfin Insurance Reinsurance Broker S.A. referitoare la numirea domnului Mischie Viorel ca administrator și noua structură a asociaților;

Aprobarea solicitării OTP Asset Management S.A.I. S.A. de autorizare a modificărilor intervenite în documentele fondurilor deschise de investiții OTP Dinamic și OTP Premium Return;

Aprobarea solicitării Roca X Management S.R.L. de înregistrare a acesteia în Registrul A.S.F. în calitate de Administrator de Fonduri de Investiții Alternative;

Aprobarea prospectului simplificat în vederea majorării capitalului social al societății Patria Bank S.A.;

Aprobarea prospectului întocmit în vederea admiterii la tranzacționare pe piața reglementată administrată de BVB a acțiunilor emise de Chimcomplex S.A. Borzești;

Aprobarea retragerii de la tranzacționare și a radierii din evidența A.S.F. a acțiunilor emise de societatea Rosar S.A. Rădăuți, având în vedere finalizarea procedurii prevăzute de art. 115 din Regulamentul A.S.F. nr. 5/2018, cu modificările și completările ulterioare;

Aprobarea retragerii de la tranzacționare și a radierii din evidența A.S.F. a acțiunilor emise de societatea Natura Quattuor Energia Holdings S.A. București având în vedere declanșarea falimentului;

Aprobarea retragerii de la tranzacționare a acțiunilor emise de societatea Retrasib S.A. Sibiu și radierea din evidențele A.S.F., având în vedere finalizarea procedurii de retragere a acționarilor în conformitate cu art. 44 din Legea nr. 24/2017;

Prelungirea suspendării, la cerere, a autorizației de funcționare a S.S.I.F. Optimus Fintech S.A.;

Aprobarea modificărilor aduse Actului constitutiv al societății Domas Insurance Broker de Asigurare S.R.L. (numire administrator și actualizarea datelor de identificare ale unui asociat al societății),

Acordarea autorizației de funcționare ca intermediar principal companie de brokeraj a societății Klausenburg Broker de Asigurare S.R.L.;

Aprobarea modificării adusă Actului constitutiv al societății Kunden Broker de Asigurare S.R.L. (schimbare denumire societate);

Aprobarea cererii de avizare a modificării Regulamentului de Organizare și Funcționare al NN Asigurări de Viață S.A.;

Aprobarea cererii de avizare prealabilă a modificării Prospectului schemei de pensii facultative pentru Fondul de Pensii Facultative Pensia Mea, administrat de BT Pensii Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Facultative S.A.;

Aprobarea cererii de avizare a modificării Contractului de administrare pentru Fondul de Pensii Facultative Pensia Mea, administrat de BT Pensii Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Facultative S.A.;

Aprobarea realizării de investiții în burse/piețe din state terțe de către S.A.I. Atlas Asset Management S.A. în conformitate cu art. 35 alin. (1) lit. b) și lit. f) din Legea nr. 243/2019 și cu art. 82 lit. b) și lit. f) din O.U.G. nr. 32/2012;

Autorizarea modificărilor intervenite în documentele FDI Audas Piscator și FDI Monolith ca urmare a adaptării acestora conform solicitării SAI Atlas Asset Management S.A. de a investi în burse din state terțe;

Aprobarea solicitării SAI Atlas Asset Management S.A. de autorizare a Fondurilor de investiții alternative Herald, DCP Investiții, Hermes, Michelangelo și Alchemist în conformitate cu Legea nr. 243/2019 și înregistrarea acestora în Registrul public al A.S.F. în această calitate.

Rezerva Federală SUA: inflația nu mai e „tranzitorie”, dobânzile cresc în 2022

Inflația și-a pierdut aseară atributul de „tranzitorie”, potrivit comunicatului oficial al  Rezervei Federale a SUA, care stabilește ratele dobânzilor pe piața americană. Acest lucru înseamnă că inflația este aici pentru a rămâne cel puțin până anul viitor. Președintele Fed, Jerome Powell, consideră că aceasta se va diminua în 2022 și va reveni la nivelurile anterioare pandemiei în 2024. Prin urmare, Rezerva Federală a decis să dubleze reducerea achizițiilor de obligațiuni pentru a le încheia până în luna martie a anului viitor și să ia în calcul trei majorări ale ratelor dobânzilor în 2022. 

În timp ce SUA începe să își limiteze inflația ridicată, în Europa petrecerea continuă, cel puțin pentru țările din zona euro. BCE nu intenționează încă să închidă programul PEPP – Programul de achiziții de urgență pentru pandemii sau să majoreze ratele dobânzilor. Dar, cu rate ale inflației de 9,2% în Lituania, 8,8% în Estonia, 7,8% în România și Polonia sau 7,4% în Ungaria, 7,3% în Bulgaria și 6% în Cehia, băncile centrale ale țărilor care nu fac parte din zona euro au început deja să majoreze dobânzile. Unele timide, cum ar fi 0,25% – creșterea de luna trecută în România și 0,5% în Polonia, altele mai agresive, cum ar fi creșterea cu 1,25% în Cehia.

În afara UE, campioana inflației din Europa este Turcia cu 21,31%, urmată de Moldova cu 12,44%, Belarus și Ucraina cu 10,3%. La nivel mondial, campioană la inflație este Venezuela cu o rată impresionantă de 1575%, urmată de Sudan cu 351% și Liban cu 174%. 

În SUA, inflația a ajuns la 6,8% în noiembrie, cel mai ridicat nivel din iunie 1982. La aceasta s-a adăugat și de un raport dezamăgitor privind vânzările cu amănuntul, care a venit cu o creștere de numai 0,3% în noiembrie, față de 0,8% cât se preconiza. Datele sugerează că americanii se simt împovărați de creșterea abruptă a prețurilor. În ultima lună, a apărut chiar o mică scădere a vânzărilor la dealerii auto, care reprezintă 20% din totalul vânzărilor cu amănuntul. Marile magazine și-au văzut vânzările scăzând brusc cu 5,4% față de luna precedentă, iar acestea au fost stabile la retailerii online. Acest lucru arată că evenimente precum Black Friday și Cyber Monday s-ar putea să nu fi avut prea mult succes în acest an. De asemenea, vânzările s-au prăbușit cu 4,6% la magazinele de electronice și au scăzut și la farmacii. Vânzările au crescut însă cu 1% la baruri și restaurante. Cheltuielile mai mari pentru alimente în afara casei sunt în general considerate ca un semn că consumatorii au încredere în economie.

În afară de îngrijorările legate de inflație, președintele Fed, Jerome Powell, a declarat că economia a făcut suficiente progrese pentru a justifica eliminarea stimulentelor pe care banca le-a pus în aplicare la începutul pandemiei pentru a preveni o depresiune economică majoră. 

Răspândirea variantei Omicron a fost evidențiată ca un risc de către Fed, în ciuda evaluării inițiale care arăta că această variantă este foarte transmisibilă, dar mai puțin gravă și că vaccinurile existente și imunitatea în urma unei infecții anterioare oferă o anumită protecție împotriva formelor grave ale bolii. Jerome Powell a menționat că necunoscuta este modul în care va afecta economia, „cât de mult inhibă cererea, spre deosebire de suprimarea ofertei. Nu este clar cât de mari vor fi efectele asupra inflației, asupra creșterii sau asupra angajărilor”. „Varianta Delta a încetinit angajările și a afectat redresarea lanțurilor de aprovizionare. Dar, val după val, oamenii vor învăța să trăiască cu această pandemie”, crede Powell. „Mergând mai departe, finalizarea reducerii achizițiilor este potrivită, iar Omicron nu are prea mult de-a face cu asta”, a mai adaugat Powell.  

Seria de creșteri preconizată va duce ratele dobânzilor până la 2,5% (în prezent, dobanda cheie este de 0-0,25%). Aceast lucru înseamnă o serie de creșteri mai mici și mai lente decât media din trecut, când ratele au crescut cu 3 puncte procentuale într-o perioadă de 15 luni. Powell a precizat foarte clar că majorările dobânzilor nu vor începe înainte de a se pune capăt achizițiilor de obligațiuni. „Nu ar fi «potrivit» să se majoreze dobânzile în timp ce încă se măresc achizițiile de active”.
Practic, suntem la două ședințe distanță de finalizarea reducerii treptate a achizițiilor”, a declarat Powell.

Piețele au reacționat pozitiv la remarcile lui Powell, Nasdaq și S&P 500 urcând în timpul conferinței de presă. S&P Futures sunt și ele în urcare.  

Black Friday 2021: românii continuă să fie prudenți când vine vorba de cheltuieli

Potrivit celei de-a VII-a ediții a studiului Black Friday realizat de Starcom, românii din mediul urban au cheltuit mai puțin pe cadouri și s-au concentrat mai mult pe nevoile lor personale. O posibilă explicație pentru acest lucru ar putea fi incertitudinea în care românii trăiesc din cauza contextului pandemic, aceștia alegând să aibă mai multă grijă de bugetul lor. 

Conform noului studiu Starcom, consumatorii români sunt mai atenți când vine vorba de cheltuieli, evaluând importanța fiecărei achiziții, precum și reducerile oferite de comercianți în această perioadă. În ceea ce privește bugetul total pentru Black Friday de anul acesta, utilizatorii români de internet din mediul urban au cheltuit mai puțin decât și-au planificat. Astfel, doar 46% dintre aceștia au cheltuit tot bugetul planificat pentru Black Friday. Cele mai multe cheltuieli în timpul Black Friday se situează între 500 și 2000 RON (40%), iar cei mai mulți români continuă să plătească de Black Friday din economii. Totodată, plățile făcute din salariul curent și prin descoperiri de cont sunt mai frecvente în 2021 față de anii anteriori.

Comportamentul consumatorilor de Black Friday

În acest an, majoritatea utilizatorilor de internet din mediul urban și-au pregătit lista de cumpărături pentru Black Friday cu 3-4 săptămâni înainte de campania propriu-zisă. Deciziile spontane (cu 1-2 zile înainte de evenimentul propriu-zis) s-au estompat, pe măsură ce românii au devenit mai conștienți de buget și de cheltuieli și au urmărit evoluția prețurilor produselor. În plus, s-a observat că tipul de investiție a influențat procesul de cumpărare al consumatorilor în această perioadă. Un exemplu bun în acest sens este cazul televizoarelor și al electronicelor, 1 din 2 români începând să caute produsele pe care au dorit să le cumpere de Black Friday chiar și cu o lună înainte de campanie.

Surse de informare

Site-urile retailerilor au fost principalele surse de informare în timpul campaniei de Black Friday, cu o creștere semnificativă în acest an. În ceea ce privește rețelele de socializare, acestea se află pe un trend descrescător față de anii precedenți, cea mai vizibilă scădere fiind în rândul postărilor de pe Facebook (-8% față de 2020). Conform noilor date, românii au cautat informații sigure și de încredere, precum recomandarea prietenilor, a familiei sau a colegilor.

Metode de achiziție

În ceea ce privește metoda preferată de achiziție, observăm că, pentru categoriile de modă și frumusețe, sunt mai mulți cei care preferă cumpărăturile în magazin, deoarece acolo pot încerca produsele și pot primi o recomandare din partea vânzătorilor. Categoriile precum electronice și elecrocasnice sunt în mai mare măsură achiziționate online, chiar dacă reprezintă o investiție mai semnificativă. Dintre avantajele achizițiilor online pe care românii le iau în calcul, cele mai importante sunt reducerile suplimentare și recenziile altor consumatori.

Cele mai cumpărate produse

Printre produsele preferate de români de Black Friday se numără, și anul acesta, articolele vestimentare, produsele de îngrijire corporală, parfumurile, smartphone-urile și accesoriile electronice (ex: căști, monitor), televizioarele smart și sistemele audio, dar și aparatele electrocasnice. 

În privința articolelor vestimentare, comportamentul de achiziție a rămas similar cu cel de anul trecut: cizmele, puloverele și hanoracele, blugii și pantalonii au fost principalele obiecte de îmbrăcăminte cumpărate de Black Friday anul acesta, însă cu o ușoară scădere față de anul trecut. În același timp, românii au acordat o atenție sporită produselor de îngrijire corporală, dar și parfumurilor. 

O scădere față de anul 2021 se observă în cazul smartphone-urilor, utilizatorii de internet din mediul urban cumpărând mai puține decât au intenționat inițial. În acest an, accentul a fost pus pe accesorii electronice, o posibilă explicație fiind faptul că oamenii au început să pună sănătatea lor și a familiei pe primul loc și doresc să o monitorizeze prin intermediul smartwatch-urilor sau a altor dispozitive. De asemenea, cel mai probabil au avut nevoie de mai multe dispozitive pentru școala online sau pentru a lucra de acasă.

Televizoarele smart au fost, și în acest an, produsele preferate din categoria electronicelor, în timp ce cuptorul cu microunde, aspiratorul vertical și fierul de călcat au fost principalele electrocasnice cumpărate de Black Friday 2021.

Motivație

Necesitatea unor produse pe care oamenii nu le dețin momentan, dar de care au nevoie, rămâne principalul motiv pentru care se fac cumpărături de Black Friday. De asemenea, românii au cumpărat produse care le plac, fără un motiv special, precum și produse pe care intenționează să le ofere cadou (de Crăciun și zile de naștere), însă în mai mică măsură față de 2020. 

În 2021 se obervă și o rată de conversie semnificativ mai mare în cumpărarea de produse promovate de personalități publice (bloggeri/vloggeri), 35% dintre aceștia fiind experți în diferite sectoare (IT, media, sănătate).

În plus, când vine vorba de comenzi online, achiziția a fost declanșată în principal de comentariile și recomandările altor consumatori, alături de serviciile de livrare și retur, care vin ca un plus pe lângă reducerile și prețurile mai mici de Black Friday.

Așteptări și emoții

În ceea ce privește scorul de satisfacție, 6 din 10 utilizatori de internet din mediul urban s-au declarat mulțumiți de campania Black Friday din acest an. În condițiile unui nou an de incertitudine, se pare că așteptările consumatorilor sunt din ce in ce mai greu de îndeplinit.

Pe de altă parte, pe fondul adaptării la contextul pandemic, observăm că emoțiile pozitive din timpul Black Friday 2021 au înregistrat o creștere semnificativă în comparație cu anul 2020.  Astfel, majoritatea utilizatorilor de internet din mediul urban s-au declarat relaxați, având totul sub control și fiind bine informați. Interesul pentru următoarea ediție Black Friday este mai mare decât în 2020, dar rămâne la o diferență semnificativ mai mică față de 2019, 66% dintre respondenți declarându-se interesați și foarte interesați de ediția Black Friday 2022.

Cumpărături viitoare

După Black Friday, românii încep să își pregătească lista de cumpărături pentru următorul eveniment important: sărbătorile de iarnă. Comparativ cu anul 2020, când oamenii se concentrau pe categoriile de subzistență (alimente, dulciuri, băuturi), anul acesta românii doresc să se răsfețe cu ceva special: un parfum, aparatul electrocasnic de care au nevoie, o bijuterie / un accesoriu, sau o vacanță mult dorită.


Studiul Starcom s-a derulat în două etape: prima, realizată înainte de Black Friday pentru a identifica intențiile viitorilor cumpărători, iar a doua, derulată după finalizarea evenimentului, pentru a descoperi comportamentul real de cumpărături și cum s-au schimbat planurile cumpărătorilor. Cercetarea a fost realizată pe un eșantion reprezentativ, format din 1079 de respondenți, utilizatori de internet din zonele urbane. Aceiași respondenți au fost intervievați în ambele etape ale cercetării (înainte și după Black Friday) pentru a surprinde cu exactitate schimbările comportamentale între faza planificată și comportamentul final de cumpărare.