Premieră națională: Școală renovată la standard de consum de energie aproape zero, prin România Eficientă

1

Investiție de aproximativ 1 milion de euro,
susținută de OMV Petrom

România Eficientă, cel mai mare proiect privat de anvergură națională dedicat eficienței energetice în clădiri, derulat de Energy Policy Group (EPG) cu finanțarea sponsorului oficial OMV Petrom, a finalizat lucrările de renovare la standard nZEB (clădire cu consum de energie aproape zero) realizate la Liceul Tehnologic Energetic „Elie Radu” din Ploiești. Aceasta reprezintă o premieră la nivel național, fiind prima investiție privată de acest tip și cel mai amplu proiect de renovare la standard nZEB a unei școli publice din țară, cu soluții tehnologice inovatoare. Datorită acestei investiții, clădirea școlară va avea un consum mediu anual de energie diminuat cu aproximativ 60%. În plus, datorită echipării cu panouri fotovoltaice și panouri solare termice, clădirea și-ar putea asigura aproape integral consumul energetic din surse proprii, în sezoanele calde.

Investiția pentru reabilitarea energetică a Corpului C10 de la Liceul Tehnologic Energetic „Elie Radu” din Ploiești a fost de circa un milion de euro și a fost susținută de OMV Petrom, sponsorul oficial al proiectului România Eficientă. Pe parcursul lucrărilor de la Ploiești s-au alăturat ca sponsori compania Signify, care a oferit sistemul de iluminat ultramodern, și Grupul Electrica, ce a contribuit cu sistemul de panouri fotovoltaice. 

Christina Verchere

Christina Verchere, CEO al OMV Petrom: „Clădirile consumă circa 45% din necesarul de energie din România, în condițiile în care multe dintre cele construite înainte de 1990 au un consum de 2-3 ori mai mare decât cele moderne. Avem un potențial foarte mare pentru eficiență energetică și proiectul de reabilitare a liceului «Elie Radu» de la Ploiești este un exemplu în acest sens. Putem contribui cu toții la un mediu mai curat, printr-un consum mai responsabil de energie”.  


Radu Dudău

Radu Dudău, director Energy Policy Group și coordonator al proiectului România Eficientă: „Când am lansat proiectul România Eficientă, în iunie 2019, ne-am angajat să realizăm câteva renovări aprofundate ale unor școli din țară, care să aibă un rol de referință din punctul de vedere al standardelor de renovare. Ne bucurăm de acest prim succes, prin care am reușit să transformăm această clădire școlară de la Ploiești într-una foarte performantă energetic, la standard nZEB, un nivel extrem de ambițios și destul de puțin atins, în general, în Europa. Dincolo de reducerile substanțiale în consumul de energie ce vor fi realizate, elevii vor dispune de acum de un mediu interior mult mai sănătos și adecvat performanței școlare, sălile de clasă fiind dotate inclusiv cu echipamente de dezinfectare a aerului”.

Corpul C10 al Liceului Tehnologic Energetic „Elie Radu” din Ploiești găzduiește atât săli de curs, la parter, cât și un cămin-internat, la etajele superioare, având o suprafață desfășurată pe cele trei niveluri de circa 1.500 metri pătrați. În această clădire școlară învață în jur de 250 de elevi și își desfășoară activitatea circa 60 de cadre didactice. În cămin sunt cazați aproximativ 80 elevi.

Lucrările de renovare au demarat în vara anului trecut, iar pentru a fi adusă la standardul nZEB, clădirea a fost dotată cu echipamente extrem de performante și materiale de cea mai bună calitate. Iată principalele lucrări de reabilitare energetică realizate la exteriorul și la interiorul clădirii, prin programul România Eficientă:

  • izolarea termică a pereților exteriori cu vată minerală bazaltică de 15 cm grosime, izolare termică a soclului cu polistiren extrudat ignifugat de 12 cm, izolare termică a terasei cu polistiren extrudat ignifugat de 20 cm, izolare termică a planșeului peste subsolul neîncălzit;
  • schimbarea integrală a tâmplăriei existente la ferestre cu tâmplărie performantă energetic din aluminiu, cu geamuri triplu strat low-e;
  • modernizarea sistemului de iluminat, prin înlocuirea corpurilor de iluminat fluorescent și incandescent existente cu altele de tip LED, având eficiență energetică ridicată și durată mare de viață, și instalarea unui sistem inteligent de iluminat (echipamente asigurate de Signify);
  • introducerea unui sistem de producere a energiei electrice prin panouri fotovoltaice, ce cuprinde 14 panouri fotovoltaice de câte 410 W fiecare (echipamente oferite de Grupul Electrica)
  • instalarea unui sistem de încălzire a apei menajere cu 10 panouri solare termice și depozitarea ei în boilere ce au o capacitate totală de stocare de 3.000 litri, astfel încât clădirea se va decupla automat de la punctul termic al campusului ori de câte ori condițiile climatice favorizează autonomia; 
  • înlocuirea conductelor și a radiatoarelor din întreaga clădire: înlocuirea coloanelor de agent termic pentru încălzire; înlocuirea tuturor corpurilor de încălzire existente cu unele noi, din oțel, și dotarea lor cu robineţi termostatici, robineţi de reglare pe retur, robineţi de dezaerisire;
  • montarea unor echipamente de filtrare a aerului cu recuperare de căldură și dotarea sălilor de clasă cu echipamente de dezinfectare a aerului, ce vor asigura protecția în fața virusurilor și un mediu mai sănătos pentru elevi și profesori în timpul orelor de clasă;
  • instalarea parasolarelor la ferestrele puternic însorite;
  • reamenajarea interioară integrală (finisaje pardoseli/pereți/plafoane integral refăcute, obiecte sanitare noi etc.), ceea ce a crescut calitatea confortului în utilizarea clădirii.

Achiziție simplifică de mașini cu finanțare de la Cetelem prin Autovit.ro

0

Platforma online Autovit.ro oferă posibilitatea accesării unui credit pentru achiziționarea unei mașini noi sau second-hand în condiții transparente, printr-un parteneriat cu Cetelem: „Clienții trebuie să aibă vârsta între 18 și 70 de ani și minimum trei luni vechime la locul de muncă. Creditul poate fi accesat și de persoane fizice autorizate sau pensionari. Prin acest parteneriat, Autovit.ro și Cetelem facilitează accesul la credite de nevoi personale cu rate fixe pentru achiziția de autoturisme, transformând cea mai mare platformă online de anunțuri auto într-un furnizor de soluții financiare complete pentru achiziția de mașini”. 

Sorin Bălan

Sorin Bălan, Head of Operations Autovit.ro & OLX Motors: „În actualul context economic și geo-politic, oamenii au nevoie de stabilitate financiară, de predictibilitate, de ajutor specializat. Autovit.ro înseamnă mai mult decât o platformă de anunțuri auto, înseamnă un partener de încredere pentru utilizatorii noștri și vrem să le punem la dispoziție cât mai multe instrumente pentru a lua decizii corecte și potrivite nevoilor lor. De aceea am și oferit posibilitatea ca aceștia să verifice istoricul mașinii dorite direct pe site-ul nostru sau să acceseze un credit de nevoi personale cu rate fixe pentru achiziția ei. Informația este putere și chiar ne dorim ca utilizatorii Autovit.ro să cunoască toată, toată povestea mașinii lor și cum să o obțină.” 


Liviu Purcărea

Liviu Purcărea, director vânzări și dezvoltare comercială BNP Paribas Personal Finance Sucursala București: „Suntem încântați să punem la dispoziția clienților o nouă posibilitate de finanțare a proiectelor personale prin produsele de creditare oferite de banca noastră. Prin intermediul colaborării cu Autovit.ro, cea mai mare platformă online de anunțuri auto din România, continuăm să facilităm accesul la o creditare transparentă, în rate fixe. Oferim clienților posibilitatea de a-și realiza proiectele în mod responsabil, ajutându-i să-și gestioneze eficient și predictibil bugetul din prima și până în ultima lună a creditului. În plus, produsele financiare pot fi accesate rapid, din confortul propriei locuințe, telefonic sau online, fără a fi necesare deplasări ce consumă timp.”

Inițiatorii sistemului subliniază că „avantajele unui credit auto Cetelem, accesat direct prin intermediul platformei Autovit.ro, presupune avans și comision de analiză zero și rate fixe pe durata creditării. Creditul este flexibil, adaptat bugetului, iar durata contractului este între 6 și 60 luni, cu posibilitatea de închidere anticipată. Autoturismul se înmatriculează direct pe numele solicitantului creditului. Totodată, prin acest parteneriat, clienții Autovit.ro pot accesa și un card de credit care poate fi folosit pentru service auto sau pentru achiziționarea de accesorii auto.

Autovit.ro a creat pentru utilizatori o pagină dedicată finanțării pe site. Aici utilizatorii pot simula valoarea și durata împrumutului și completa un formular de contact, urmând să fie contactați în aproximativ 24 de ore de un consultant Cetelem pentru consultanță financiară personalizată ://blog.autovit.ro/cetelem/

Autovit.ro are un volum mare de oferte disponibile pe site (www.autovit.ro), peste 35.000 de anunțuri active de autoturisme în fiecare lună, peste 3 milioane de vizitatori și peste 1.000 de dealeri auto prezenți pe platformă. BNP Paribas Personal Finance – Cetelem oferă asistență și consiliere specializată, credite de nevoi personale pentru achiziționarea de autoturisme, card de credit pentru service și accesorii auto, analiză și răspuns rapid pentru fiecare dosar depus. 

Potrivit datelor băncii, caracteristicile clientului care achiziționează o mașină prin credit de nevoi personale definesc un client matur, cu vârsta de 40 de ani, din mediul urban, de sex masculin, căsătorit, cu studii medii sau superioare, venituri peste medie, proprietar al propriei locuințe sau care face parte dintr-o locuință multigenerațională. Valoarea medie contractată de clienți pentru un credit auto se ridică la aproximativ 8.000 euro.

Noul parteneriat cu Autovit consolidează poziția BNP Paribas Personal Finance – Cetelem în topul jucătorilor de pe piața creditelor de consum din România, adăugând valențe noi prin diversificare și potențial.

Autovit.ro și BNP Paribas Personal Finance încurajează deciziile financiare inteligente și bine documentate și pune la dispoziție toate resursele necesare pentru alegeri informate, atunci când este vorba de cumpărarea unei mașini.

În 2021, piața mașinilor second-hand din import a crescut, iar tranzacțiile cu mașini second-hand pe plan intern au avut cel mai bun an din istoria lor. Piața mașinilor second-hand din import a crescut de la 381.495 unități în 2020 la 395.759 unități în 2021 și s-au înregistrat 20% mai multe reînmatriculări, versus anul anterior. Luna martie 2021 a marcat 63.998 de mașini reînmatriculate, fiind luna cu cele mai multe mașini înmatriculate din istoria României”. 

Autovit.ro este recunoscută drept „cea mai  mare platformă online din România destinată vânzării și cumpărării de  mașini noi și second-hand, cu peste 3 milioane de vizitatori lunar și peste 1.000 de dealeri auto care folosesc serviciile companiei. Potrivit unui studiu Unlock Market Research, 78% dintre românii interesați de domeniul auto au folosit Autovit.ro pentru a vinde sau a cumpăra o mașină. Aparținând OLX Group și cu o experiență de 21 de ani pe piața din România, Autovit.ro consolidează relațiile între vânzători și cumpărători și oferă acces la informații de încredere și consultanță asupra vânzărilor de autoturisme, camioane, autoutilitare, motociclete, utilaje de construcții, mașini agricole și piese auto second-hand.

Cetelem www.cetelem.ro, este un brand comercial BNP Paribas Personal Finance: „Începând cu 1 martie 2018, Cetelem IFN SA a devenit – BNP Paribas Personal Finance SA Paris Sucursala București, ca urmare a fuziunii strategice transfrontaliere dintre Cetelem IFN SA și banca mamă franceză BNP Paribas Personal Finance. După finalizarea procesului de fuziune, activitatea comercială din România a continuat sub brandul Cetelem, cunoscut publicului de credite de consum din România. Compania continuă să ofere servicii de credite de consum în magazin, carduri de credit, credite auto, credite de nevoi personale, fie la locul vânzării, fie la distanță, prin telefon sau Internet. În cei peste 15 ani de când este prezentă pe piața românească, Cetelem a oferit peste 1,8 milioane de credite”.

Metropolitan Life anunță o creștere de 26% a primelor brute subscrise în anul 2021

0

Metropolitan Life anunță o creștere de 26% a primelor brute subscrise în anul 2021, comparativ cu anul precedent. 

În anul 2021, Metropolitan Life a înregistrat prime brute subscrise în valoare de 523.571.824 lei, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, când valoarea primelor brute subscrise s-a ridicat la 415.393.485 lei. 

„Prioritatea Metropolitan Life de a oferi servicii și produse flexibile, care să răspundă nevoilor clienților, în fiecare etapă a vieții lor, ne-a plasat pe o poziție importantă pe piața asigurărilor de viață, iar rezultatele ne arată că, în 2021, compania noastră a continuat să își consolideze poziția de partener de încredere al românilor. Pentru a susține această direcție și pentru a oferi protecție financiară familiilor din întreaga țară vom continua să ne concentrăm atât pe dezvoltarea echipei și a parteneriatelor durabile, cât și pe digitalizarea și simplificarea serviciilor noastre în linie cu noile tendințe”, declară Carmina Dragomir, CEO Metropolitan Life, overseeing CZ, SK, HU, BU and UA.

În ceea ce privește indemnizațiile plătite în 2021, acestea au avut o valoare de 156.073.704 lei, cu 34% mai mult față de aceeași perioadă din 2020, când s-au ridicat la 116.263.917 lei.

Platformă online de personal shopping FAN Delivery la Timișoara

0

Platforma online de personal shopping cu livrare rapidă FAN Delivery, lansată anul trecut de FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, este operațională din această lună și în Timișoara și în localitățile limitrofe Giarmata-Vii, Dumbrăvița, Ghiroda, Chișoda, Giroc, Moșnița Nouă și Moșnița Veche 

Dragoș Arnăutu, CEO FAN Delivery: „Conform strategiei de dezvoltare, anul acesta punem în aplicare un plan accelerat de expansiune, astfel încât, în decembrie 2022, să fim prezenți în 10 orașe reprezentative ale țării. Rezultatele obținute în București ne-au motivat să ne extindem rapid astfel că lansarea în Timișoara vine la doar câteva săptămâni după Cluj-Napoca. Piața indică o nevoie încă nesatisfăcută de astfel de platforme cu livrare rapidă în orașele României, de aceea vrem să ajungem la cât mai mulți clienți, în cât mai multe zone din țară. FAN Delivery este exact serviciul de care au nevoie oamenii ocupați, care au foarte puțin timp liber, pe care ar prefera să-l petreacă cu familia și nu la cumpărături. Noi îi ajutăm să-și optimizeze timpul, oferind clienților noștri posibilitatea de a achiziționa, prin intermediul aplicației, o gamă largă de produse, de la hipermarket, cosmetice și electronice, flori, cărți sau cadouri. Așa cum ne-am obișnuit deja clienții, menținem și la Timișoara parteneriatul cu lanțul Auchan, astfel încât clienții noștri să-și poată achiziționa produsele preferate din magazinele pe care retailerul le are în oraș.”

Compania continuă și la Timișoara parteneriatul strategic cu lanțul de magazine Auchan, încheiat la lansare și valabil în toate orașele în care platforma se extinde. Clienții FAN Delivery pot comanda produse din orice hipermarket Auchan din Timișoara, iar acestea le vor fi livrate acasă. 

De asemenea, între vendorii disponibili pe platformă se numără distribuitorul de parfumuri și produse cosmetice My Geisha și magazinul de articole pentru casă English Home. 

Produsele comandate în oricare dintre magazinele înrolate pe platformă vor fi livrate în 90 de minute, iar taxa de livrare va fi de 1 leu, în perioada aprilie-mai.

FAN Delivery precizează că „pentru a deveni vendor în aplicație, o companie trebuie să acceseze secțiunea Înrolare vendor, pe aceeași platformă”.

Lansată în București, la finalul anului trecut, aplicația mobilă FAN Delivery și  platforma online www.fandelivery.ro a performat atât în ceea ce privește oferta de produse înscrisă prin intermediul vendorilor, dar și în privința cererii de la consumatorii finali. După  primele două luni de la lansarea în București, în aplicația FAN Delivery erau înrolați 28 de vendori, urmând ca încă cel puțin 20 să intre pe platformă în curând. Platforma de personal shopping își propune ca, în primele 12 luni de activitate, să depășească 10 milioane de lei și o medie zilnică de 700 de comenzi.

FAN Delivery este un start-up „lansat în decembrie 2021 de către FAN Courier, liderul pieței de curierat din România, este o platformă de personal shopping accesibilă tuturor companiilor, mari și mici, care oferă produse și servicii incluse în categoriile listate: Supermarket, Local & Sănătos, Florărie, Beauty & Care, Party Shop, Delicatese, Books & Gifts și Electronice. În lista serviciilor nu va fi inclus serviciul de livrare produse preparate gătite – mâncare caldă.

Clienții interesați să folosească serviciile FAN Delivery pot vedea lista vendorilor și, implicit, a produselor ce pot fi livrate rapid după înregistrarea pe platformă sau din aplicația mobilă. FAN Delivery este o platformă care acceptă plata online sau numerar a serviciilor”.

Invest in, evenimente dedicate alocării de fonduri europene pentru IMM-uri

0

Sub auspiciile conceptului „Invest in”, Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a organizat, în parteneriat cu ADR NV și cu sprijinul BCR, la Oradea, evenimentul „ Fonduri europene pentru IMM-uri 2021-2027”, primul eveniment dintr-un „program de promovare a oportunităţilor de finanțare și dezvoltare la nivel regional prin organizarea unei serii de evenimente specific în parteneriat cu Autoritățile pentru Dezvoltarea României (ADR) din fiecare regiune a țării, vizând dezvoltarea mediului de afaceri din regiune”.

În prezența a peste 150 de antreprenori, au fost dezbătute principalele oportunități de finantare și dezvoltare ale mediului de afaceri la nivelul regiunii Nord-Vest. Speakeri au fost: Florin Jianu – reşedintele CNIPMMR, Ioan Marcel Boloș – ministrul cercetării, inovării și digitalizării, Dumitru Țiplea – prefectul județului Bihor, Florin Birta – primarul municipiului Oradea, Oana Bâra – Head of Financing Programs BCR, Anca Ioana Roman – expert tehnic specializare inteligentă ADR NV, Mircea Miheștean – director executiv al Agenției IMM Cluj-Napoca, Sterică Fudulea – secretar general al CNIPMMR, membru al CA FNGCIMM, Ioan Mintaș – prim-vicepreședinte al CNIPMMR, președinte al IMM Bihor.

Au fost promovate și prezentate „cele mai importante programe de finanțare dedicate IMM-urilor la nivel regional și național precum IMM Prod, Garant Construct, Start-up Nation, Programul de Microindustrializare, Electric UP și alte proiecte pentru IMM-uri în domeniul digitalizării, transformării digitale, specializare inteligentă sau internationalizare”.

Florin Jianu, președinte CNIPMMR: „Mă bucur să fiu prezent astăzi la Oradea și să deschidem seria de evenimente Invest in, care se referă la fonduri europene regionale și naționale dedicate IMM-urilor în perioada 2021-2027. Evenimentele vin ca urmare a cererii antreprenorilor și a dorinței noastre în calitate de reprezentanți ai mediului de afaceri de a aduce informațiile către IMM-uri în avans, astfel încât aceștia să fie pregătiți pentru următoarea perioadă programatică, implicarea și activitatea tuturor stakeholderilor, autorități, parteneri instituționali și privați, fiind deosebit de necesară. Prin implicarea mea și în Consiliul de Administrație a FNGCIMM, doresc să dau și o veste bună antreprenorilor și mediului public și social din Bihor: deschiderea unei reprezentanțe a FNGCIMM în Oradea. Decizia vine ca urmare a eficienței și interesului mare al mediului de afaceri cu privire la activitatea fondului de garantare, județul Bihor fiind pe locul al doilea la nivel național în ceea ce privește programul IMM Invest ceea ce arată un mediu de afaceri dinamic ce are nevoie de susținere pentru a se dezvolta și mai mult.” 

 

Produse electronice eco lansate în România

0

ABN Systems International, unul dintre liderii pieţei de accesorii telecom și produse Smart Home din România, deţinător al brandului 100% românesc de accesorii IT&C și produse Smart Home, Tellur, anunță că „lansează prima gamă de produse electronice eco de pe piaţă, realizate exclusiv din materiale biodegradabile, reciclate şi reciclabile, fiind, astfel, deschizător de drumuri în România şi Europa de Est. Materiale precum fibra de grâu, nailonul reciclat sau plasticul reciclabil stau la baza realizării produselor ecologice din gama verde Tellur Green, cum ar fi cablurile, încărcătoarele şi boxele Bluetooth. Ambalajele acestor produse sunt confecţionate tot din materiale verzi”. 

George Barbu, CEO al ABN Systems International, companie deținătoare a brandului Tellur: „Tellur dezvoltă constant produse noi, iar Tellur Green, conceptul nostru ecologic, se va extinde în fiecare an, oferind în mod continuu opțiuni avansate pentru produse electronice durabile. Să devenim sustenabili este unul dintre planurile noastre pe termen lung, iar dorința noastră cea mai mare este ca, până în 2030, toate produsele brandului Tellur să devină ecologice. Este de datoria noastră, a tuturor, să reducem impactul poluării cu plastic asupra mediului și cred că, prin acest prim pas, vom putea livra produse de calitate, dar în același timp vom oferi un sprijin consistent și naturii. Odată cu achiziţia fiecărui produs verde Tellur, fiecare dintre noi are posibilitatea să protejeze mediul şi să folosească un produs 100% sigur, performant.” 

ABN Systems International prezintă exemplul unuia dintre „cele mai versatile produse, folosite de toată lumea, un cablu de încărcare, fabricat din 96% nailon reciclat sau fibră de grâu. Toate produsele din această gamă sunt la fel de performante şi au aceleaşi funcţii ca echivalentele lor, realizate din materiale convenţionale. Produsele Tellur Green sunt fabricate într-o manieră responsabilă şi etică, respectând normele de reglementare în fiecare dintre pieţele pe care activează compania. 

Luna aceasta, produsele sunt disponibile în magazinele Orange (Orange Shop şi Orange.ro), iar începând cu luna mai, vor fi disponibile în toate magazinele partenere ABN/Tellur din România. 

Mai mult, odată cu fiecare produs Tellur Green achiziţionat, 1% din valoarea acestuia va merge, ca donaţie, către «Plantăm fapte bune în România», cel mai amplu proiect de împădurire”.

Profitați de ultimele zile în care vă puteți înregistra la Cities of Tomorrow #10!

0

Vă așteptăm pe 12 aprilie, la conferința principală care va avea loc la hotelul Crowne Plaza București, Bdul. Poligrafiei 1, cât și online. Agenda evenimentului poate fi consultată aici: https://www.citiesoftomorrow.ro/agenda/

Vă puteți înscrie până sâmbătă, 9 aprilie ora 12:00 folosind acest formular de înregistrarehttps://crm.ahkrumaenien.ro/EventOnline/Event.aspx?contextId=8A8A3B068D1B5A4A5B46F494BD618A11&event=0x9901CB21DC1C4937991FE58EF88F9AD4

Pe 12 aprilie în cadrul evenimentului principal,  se vor desfășura cele 2 paneluri sub forma unui dialog.

Primul panel va fi o retrospectivă a celor 10 ani, ce am învățat în acest timp privind dezvoltarea durabilă a orașelor și va fi moderat de arhitectul Șerban Țigănaș,  decan al Facultății de Arhitectură și Urbanism din cadrul Universității Tehnice Cluj-Napoca.

Vom încerca sa aflăm de la invitații noștri ce am învățat și ce am reușit să implementăm în acești ani în care ne-am implicat activ în dezvoltarea sustenabilă a orașelor și regiunilor, am promovat exemple de bune practici în domeniul administrației publice, planificării urbane și sustenabilității.

Alături de moderatorul panelului, la discuție vor participa invitați din varii domenii care au mai fost alături de noi în acești 10 ani la Cities of Tomorrow și care ne pot împărtăși acum din lunga lor experiență.

Arh. Eugen Pănescu, arhitect și urbanist, partener fondator al biroului Planwerk din Cluj
Dr. Marcel Ionescu-Heroiu, Expert Senior Dezvoltare Urbană la Banca Mondială
Raluca Munteanu, Director Dezvoltare Iulius
Tatian Diaconu, CEO Nhood Romania
Ioan Popa, Primarul Municipiului Reșița

Tema celui de al doilea panel va fi: „Retrospectiva de 10 ani: Cine suntem și ce urmează?”, moderat de Ing. Arch. Dorothee Hasnaș, arhitect și manager cultural. La discuție vor participa:

Alina Silaghi, Director ADLO, Agenția de Dezvoltare Locală Oradea
Prof. Dr. Rolf Heyer, Bochum Perspektive 2022 și MARK 5107
Arch. Mihai Danciu, Asociației pentru Dezvoltare Teritorială Integrată Valea Jiului
Allen Coliban, Primarul Municipiului Brașov

De asemenea, pe 12 aprilie se vor prezenta concluziile meselor rotunde și va avea loc sesiunea de prezentare a celor nouă proiecte finaliste înscrise în concurs. Tot în această zi, dvs veți avea posibilitatea de a desemna proiectul câștigător dintre finaliștii prezenți, precum și masa rotundă cu cele mai bune soluții.

*Participarea la evenimentul Cities of Tomorrow #10 este contra cost.
**Pentru conferință puteți opta pentru participare fizică/online, aceasta fiind organizată în format hibrid

Descoperiți mai multe detalii despre conceptul și structura evenimentului pe www.citiesoftomorrow.ro.

Arctic deschide în România un hub regional de piese de schimb care va deservi 23 de țări

0

Compania Arctic, liderul pieței locale de electrocasnice, deschide în județul Argeș un hub regional de piese de schimb ce va aproviziona 23 de țări, ca parte a strategiei de dezvoltare a grupului Arçelik în România și în regiune. Astfel, țara noastră va deține un rol esențial în calitate de centru logistic pentru întregul continent european. 

Situat în Căteasca, județul Argeș, în apropierea autostrăzii Pitești-București, noul depozit are o suprafață de 10.000 metri pătrați și o capacitate de stocare de 11.500 metri cubi. Acesta a devenit complet operațional la finalul lunii martie și include birouri și zone funcționale pentru noii angajați. 

Hub-ul va deservi în prima fază 15 țări din Uniunea Europeană și 8 din afara blocului comunitar. Rețeaua se va extinde, urmând să includă și alte state europene. 

„Noul hub regional înființat în Argeș este încă o dovadă a angajamentului nostru față de România și a poziției speciale de care aceasta se bucură în cadrul grupului Arçelik. România are un rol strategic, la intersecția a trei mari piețe, ceea ce o face ideală atât ca hub de producție, cât și ca un centru important de coordonare a activităților logistice. În același timp, deschiderea acestui depozit se aliniază strategiei noastre de sustenabilitate, axată pe produse fiabile, cu grad de reparabilitate ridicat și pe reducerea amprentei de carbon”, a declarat Murat Büyükerk (foto), Chief Executive Officer Arctic.

Hub-ul va îmbunătăți semnificativ viteza și calitatea serviciilor companiei în regiune, termenele de livrare fiind reduse în medie cu 14 zile. Depozitul reprezintă un avantaj pentru piața domestică, care va avea astfel un acces facil la stocuri importante de piese de schimb, ceea ce va influența pozitiv activitatea rețelei de service-uri Arctic.

Centrul va asigura piese de schimb pentru toate produsele vândute de Arctic și Arçelik, în principal pentru categoriile frigidere, mașini de spălat rufe, mașini de spălat vase și aparate de aer condiționat. Piesele provin de la cele două fabrici Arctic din România, Găești și Ulmi, de la cinci fabrici Arçelik din Turcia și din China. 

eToro se extinde în domeniul NFT prin lansarea eToro.art, dedicat susținerii colecțiilor NFT și a creatorilor emergenți

0

Rețeaua socială de investiții eToro a făcut astăzi primul său pas în lumea NFT-urilor prin lansarea eToro.art, un nou program dedicat susținerii creatorilor, agențiilor și mărcilor NFT.

Fondul de 20 de milioane de dolari va fi folosit pentru a achiziționa NFT-uri blue chip, dar și pentru a susține creatori emergenți și proiecte NFT. eToro își dorește astfel să aducă în fața celor peste 27 de milioane de utilizatori înregistrați pe platformă puterea, distracția și comunitatea NFT-urilor și intenționează să ofere noi căi prin care aceștia să exploreze și să se bucure de NFT-uri. 

Yoni Assia, co-fondator și director executiv la eToro, a declarat: „Fiind o companie care se uită în permanență la «ceea ce urmează», eToro vede un potențial uriaș în metavers și într-o serie de noi active digitale. eToro are o comunitate de peste 27 de milioane de utilizatori înregistrați care doresc să cunoască și să aibă acces la tehnologii noi și emergente. Fiind una dintre primele companii care a oferit cripto alături de activele mai tradiționale, este firesc ca eToro să servească drept punte de legătură pentru a aduce noi utilizatori în lumea NFT-urilor și a metaversului. Suntem incredibil de entuziasmați să vedem evoluțiile din acest domeniu în următoarele luni.”

Prima etapă a programului eToro.art este dezvăluirea colecției NFT a eToro, care include proiecte blue chip precum Bored Ape Yacht Club, CryptoPunks, World of Women și proiecte ale unor artiști emergenți. Odată ce fondurile sale totale vor fi alocate, această colecție va face din eToro unul dintre cei mai importanți colecționari NFT din lume.

În plus, eToro plănuiește să sprijine creatorii și brandurile care dezvoltă noi proiecte NFT. Compania intenționează să aloce 10 milioane de dolari pentru proiecte emergente și să acționeze ca partener strategic pentru a sprijini lansarea pe piață a noilor proiecte în 2022. Proiectele care se asociază cu eToro vor primi suport și o serie de servicii care îi vor ajuta pe creatori să își aducă proiectul NFT de la concept la lansarea pe piață. Pentru a participa la program, aceștia vor trebui să completeze cererea de înscriere pe eToro.art.

Guy Hirsch, director general al eToro Art, a declarat: „NFT-urile reunesc cultura, tehnologia și investițiile. În calitate de principală platformă socială de investiții, eToro este bine poziționată pentru a se impune în acest domeniu, iar eToro.art va aduce împreună creatorii și investitorii prin intermediul tehnologiei, unind comunitățile în jurul artei. Suntem încântați să acordăm sprijinul nostru unei game largi de proiecte de tip NFT care reflectă diversitatea, creativitatea și impactul social pozitiv al comunităților de pasionați de artă pe care le reprezintă.”

eToro va debuta cu colecția la Muzeul de Artă Contemporană Bass din Miami în această săptămână, în cadrul unui eveniment privat axat pe viitorul culturii. 

Săptămâna trecută, Delta, o aplicație de explorare și urmărire a activelor pe care eToro a achiziționat-o în 2019, a anunțat posibilitatea de a explora NFT-uri alături de acțiuni, criptomonede și alte instrumente. 

Genesis Property: Peste 80% dintre angajați spun că lucrul de acasă le-a afectat relația cu echipa

0

Aproape 88% își îmbunătățesc colaborarea cu colegii atunci când merg la birou.

Relaxarea restricțiilor Covid-19, la doi ani de la începerea pandemiei, întărește perspectivele revenirii angajaților la birou, dar scoate în evidență tot mai mult și efectele lipsei de interacțiune fizică dintre angajați și echipe în tot acest timp. Astfel, 82,6% dintre angajați spun că lucrul de acasă le-a afectat relația cu echipa. În prezent, aproape 88% dintre angajații care s-au întors la birou sau lucrează într-un sistem hibrid cu prezență preponderent fizică spun că alocă o bună parte din timp interacțiunii și colaborării directe cu colegii atunci când sunt la birou, arată un sondaj inițiat recent de Genesis Property în rândul a 1.073 de angajați din toată țara. 

3 din 10 angajați spun că lipsa interacțiunii și colaborării fizice a avut efecte asupra evoluției lor profesionale, peste 38% simt că lucrul de acasă le-a afectat și activitatea de zi cu zi la job și aproximativ tot atâția cred că și activitatea companiei are de suferit pe termen lung în sistemul de lucru de la distanță. Interacțiunea fizică a angajaților este concentrată în prezent pe colaborarea pe proiecte sau activități în echipă (63,5%), urmată de acțiuni de socializare (23,5%).

„Importanța interacțiunii la locul de muncă a devenit în ultimii doi ani tot mai evidentă, iar o evoluție profesională solidă, mai ales pentru cei aflați la început de carieră, nu poate prinde contur fără această componentă de colaborare. Interacțiunea fizică la birou, indiferent că are loc într-un cadru formal sau informal, oferă posibilitatea unei înțelegeri mult mai detaliate și nuanțate a mediului de lucru și a pașilor care trebuie urmați pentru a urca pe scara profesională”, spune Teodor Stoica, managerul de resurse umane al Genesis Property.

Teodor Stoica

Acest fapt e întărit și de cei aproape 95% dintre respondenți ce consideră că tinerii angajați, aflați la început de drum, ar avea mai mult de câștigat în carieră dacă ar veni la birou măcar câteva zile pe săptămână. 

„Mai mult decât atât, la fel de importante sunt beneficiile evidente ale interacțiunii fizice asupra fiecăruia dintre noi; să fim în preajma semenilor noștri ne poate ajuta sănătatea mentală și fizică”, completează Teodor Stoica.

Sănătatea spațiilor interioare susține accelerarea revenirii la birou

Chiar dacă România a ieșit din starea de alertă, sănătatea spațiilor interioare rămâne o preocupare importantă pentru angajați. Aproape 92% dintre respondenți susțin că este nevoie de măsuri suplimentare în birouri, care să protejeze mai bine sănătatea angajaților, mai arată sondajul inițiat de Genesis Property. 


Sondajul Genesis Property privind percepția angajaților despre sănătatea clădirilor a fost desfășurat, la nivel național, în februarie 2022 prin platforma iVox, pe un eșantion total de 1.073 de utilizatori de internet din România. Circa 57% dintre participanți sunt femei, peste 60% au vârsta cuprinsă între 20 și 40 de ani, iar 60% au un venit net mai mare de 3.000 de lei.