Într-o propunere trimisă pe 6 aprilie, Consiliului European, Comisia Europeană propune începerea negocierilor cu Ucraina și Moldova în vederea încheierii unor acorduri de transport rutier de mărfuri între UE și cele două țări.
Având în vedere că rutele tradiționale de transport
din regiune sunt în prezent închise, inițiativa urmărește să asigure
lanțurile de aprovizionare, inclusiv securitatea alimentară, în urma
agresiunii neprovocate și nejustificate a Rusiei împotriva Ucrainei.
Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat: „Acordurile cu Ucraina și Moldova presupun liberalizarea parțială a transportului rutier pentru transportatorii din aceste țări. Acest lucru va permite Ucrainei să transfere mărfurile de export de pe rutele maritime – indisponibile în prezent din cauza blocării de către Rusia a porturilor ucrainene din Marea Neagră. Blocarea acestor porturi a afectat negativ și Moldova, care a pierdut rutele de transport prin Ucraina pentru propriile exporturi și a cărei economie a fost puternic afectată de războiul din Ucraina. Propunerea noastră va oferi o soluție imediată pentru economiile acestor două țări.”
Comisia Europeană propune o mai mare flexibilitate pentru transportul rutier de mărfuri, permițând transportatorilor ucraineni, moldoveni și din UE să tranziteze și să opereze pe teritoriile celorlalți. Propunerea include, de asemenea, clauze privind recunoașterea permiselor de conducere ucrainene și a certificatelor de competență profesională.
Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov organizează prin programul de formare profesională cursuri de iniţierea în ocupaţiile:
femeie de serviciu – începând cu data de 28.04.2022; programul de formare profesională se organizează pentru un număr total de 14 cursanţi; durata totală a cursului este de 180 de ore, din care pregătirea teoretică 60 ore şi pregătirea practică 120 ore; programul face parte din planul judeţean de formare profesională şi se desfăşoară prin CRFPA Teleorman; programul de formare se desfăşoară la sediul Primariei Comunei Nuci; cursurile de formare profesională sunt gratuite pentru şomerii aflaţi în baza AJOFM Ilfov
operator introducerea validare şi prelucrare date – începând cu data de 12.04.2022; programul de formare profesională se organizează online pentru 14 cursanţi;durata totală a cursului este de 180 de ore, din care pregătirea teoretică 60 ore şi pregătirea practică 120 ore; programul face parte din planul judeţean de formare profesională şi se desfaşoară prin CRFPA Teleorman; cursurile de formare profesională sunt gratuite pentru şomerii aflaţi în baza AJOFM Ilfov
Agenţii economici din județul Ilfov dețin în acest moment 1869 locuri de muncă vacante, înregistrate în evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov: 83 pentru persoane cu studii superioare, 617 pentru studii medii, 313 pentru muncitori calificaţi, 856 pentru muncitori necalificaţi.
Profesiile, meseriile, ocupaţiile în care agenţii economici din judeţul Ilfov oferă locuri de muncă sunt: director societate comercială, director comercial, director vânzări, manager, manager relații cu clienții bănci, contabil-șef, șef atelier, șef secție, șef birou comerț cu ridicata și cu amănuntul, șef departament mărfuri alimentare, inginer geolog, inginer construcții civile, industriale și agricole, inginer instalații pentru construcții, inginer mecanic, inginer chimist, inginer în industria alimentară, inginer sisteme de securitate, farmacist, administrator societate comercială, analist, consilier juridic, asistent medical generalist, agent vânzări, bucătar, specialist resurse umane, contabil, agent de vânzare, secretară, agent servicii client, administrator cont, bonă, vânzator, lucrător comercial, agent de securitate, zidar restaurator, mecanic agricol, cofetar, tâmplar universal, tapițer, mecanic auto, conducător auto transport rutier de mărfuri, macaragiu, şofer autocamioane, sudor, zugrav, lăcătuș mecanic, menajeră, femeie de servicu, tractorist, muncitor necalificat la ambalarea produselor solide și semisolide, casier, paznic, portar etc.
Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei şi informaţiile suplimentare despre fiecare loc de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105, pe site-ul ANOFM https://www.anofm.ro/ sau la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.
Autor:Georgiana Iancu (foto), Partener, Coordonatorul Departamentului de Impozite Indirecte, EY România
Statelor membre li se oferă premisele să implementeze zero TVA pentru produsele esențiale – alimente, produse farmaceutice sau produse de uz medical. Consiliul Uniunii Europene tocmai a adoptat Directiva care permite „reformarea” cotelor de TVA în întreaga Uniune Europeană și oferă statelor membre flexibilitate în stabilirea cotelor. Cutia Pandorei a fost deschisă. Statelor le va reveni responsabilitatea găsirii acelui echilibru fin între atingerea obiectivelor de politică socială, care să ofere avantaje concrete contribuabililor, consumatori finali sau firme, sau în atingerea obiectivelor de politici verzi și neafectarea veniturilor bugetare sau respectarea neutralității TVA. Nu trebuie pierdut din vedere nici faptul că gestionarea mai multor cote creează complexitate și potențează litigiile privind corectitudinea aplicării cotelor de TVA și variațiile lor în limitele aceluiași sector, mai ales când se pune problema unor diferențe de cotă pentru produse aflate în concurență. Iar aici, noile instrumente de audit fiscal în timp real (SAF-T, E-Factura) în curs de implementare la nivelul administrației fiscale creează pârghiile unei detectări mai rapide ale diferențelor de cote şi tratament de TVA aplicabile pentru produse similare sau identice, la nivel de sector, sau cel puțin aceasta pare să fie direcția.
Revizuirea cotelor de TVA este un proiect la care se lucrează de multă vreme la nivelul Consiliului UE, intenția forurilor europene fiind aceea de a oferi guvernelor mai multă flexibilitate în stabilirea şi adoptarea cotelor reduse de TVA, dar și în îndeplinirea priorităților generale ale Uniunii Europene (în principal reziliența sistemului de sănătate, Pactul verde european și tranziția digitală). Practic, vorbim despre prima reformare a cotelor de TVA într-o istorie de aproape 30 de ani.
Noua Directivă a actualizat și modernizat lista bunurilor și serviciilor pentru care sunt permise cote reduse de TVA (anexa III la Directiva de TVA), pentru a ține cont și de transformarea digitală a economiei. Actualizarea listei a fost determinată de o serie de principii, cum ar fi interesul consumatorului final și interesul general. Toate derogările existente, care au permis anumitor state membre să aplice cote preferențiale pentru anumite produse sunt deschise acum tuturor statelor, cu condiția respectării unor condiții similare. Directiva conține și o nouă dispoziție, care va da statelor membre permisiunea de a reacționa rapid în circumstanțe excepționale, cum ar fi pandemiile, crizele umanitare sau dezastrele naturale.
Tot Directiva stipulează că produselor dăunătoare mediului, cum ar fi combustibilii fosili și îngrășămintele, nu li se vor mai putea aplica cote reduse, începând cu 1 ianuarie 2030 și, respectiv, 1 ianuarie 2032.
Noile prevederi au intrat în vigoare chiar pe 6 aprilie 2022 – la publicarea în Monitorul Oficial al Uniunii Europene.
Statele membre vor continua să aplice cota normală sau standard de cel puțin 15%, dar vor putea aplica două cote reduse de cel puțin 5% la maxim 24 din categoriile de articole cuprinse în lista din anexa III la Directiva TVA – de exemplu apă, medicamente, produse farmaceutice, produse de sănătate și igienă, transport de persoane, cărți, ziare și periodice. De altfel, noua Directivă introduce 10 categorii noi în anexa III, cum ar fi: livrarea şi instalarea de panouri solare, îmbrăcăminte şi încălțăminte pentru copii, scaune auto pentru copii sau biciclete. Multe din categoriile existente dobândesc un domeniu de aplicare mai larg – de exemplu, transmisiunea în direct pe internet a unor evenimente sportive sau ore de exerciții fizice, atunci când sunt transmise prin internet, bunuri ecologice. În plus, fiecare stat membru poate stabili o cotă super-redusă (mai mică de 5%) și o scutire cu drept de deducere (cota 0%) pentru produsele care să acopere nevoile de bază, precum alimente, medicamente, produse farmaceutice, dar și panouri solare.
Veștile bune trebuie însă tratate cu atenție – o structură fragmentată a cotelor de TVA nu va face decât să crească complexitatea, atât pentru companii, cât și pentru administrația fiscală, care trebuie să fie gardianul aplicării corecte a Legii. Ori, așa cum vedem din exemplele anterioare, scăderile cotelor de TVA nu au adus o reducere a evaziunii sau fraudei şi nici o creștere a veniturilor bugetare.
Cum se văd reducerile de cote de TVA în buzunarul consumatorului? Experiența arată că prețurile răspund mai mult la majorările de TVA decât la scăderi. Potrivit unui studiu privind incidența modificărilor de cote de TVA asupra prețurilor, se pare că prețurile sunt de două ori mai sensibile la o creștere de TVA, decât la o scădere a cotei – pentru aceleași produse, cu același procent de creștere/scădere. Totodată, asimetria prețurilor este reflectată și în profiturile operatorilor economici. Concret, firmele cu rate mai mici de profitabilitate tind să transfere mai mult creșterile de cote de TVA prin prețul către consumatori, comparativ cu scăderile. Apoi, același studiu mai arată că asimetria persistă pe termen lung, chiar la câțiva ani după eliminarea unei reduceri de cote de TVA. Cu alte cuvinte, reducerile cotelor de TVA nu au întotdeauna chiar efectele scontate, cel puțin nu la nivelul consumatorului final.
În concluzie, diversificarea structurii de cote reduse de TVA poate să ridice probleme și din punctul de vedere al neutralității TVA, atunci când produse similare aflate în concurență unele cu altele, pot fi subiectul unor cote diferite de TVA. Toate acestea fac ca soluția succesului noii Directive să stea în modul în care statele, deci și România, vor înțelege să acceseze beneficiile unor structuri flexibile ale cotelor reduse de TVA și cum le vor transpune în legislațiile naționale.
Fenomenul lucratului de acasă a caracterizat o bună parte a ultimilor doi ani, cu circa30% dintre angajații români desfășurându-și activitatea în afara biroului în acest interval, în contextul pandemiei și al crizei sanitare[1]. În România, 50% dintre companiile din sectorul business au preferat modelul full remote, în timp ce 45% dintre acestea au optat pentru un program hibrid.Fie că vorbim despre un model de lucru hibrid sau în totalitate de acasă, această nouă realitate a determinat o creștere bruscă a cererii pentru amenajarea spațiilor dedicate biroului la domiciliu în ultimii doi ani, potrivit VELUX, unul dintre principalii producători de ferestre de mansardă, ce comercializează produse și soluții pentru case inteligente.
Grupul VELUX a realizat un studiu global[2]pentru
determinarea atitudinii față de lucratul de acasă, provocările întâmpinate și
cerințele oamenilor atunci când caută să amenajeze spațiul ideal de lucru la
domiciliu.
În medie, la nivel global, angajații au lucrat de acasă în regim de telemuncă între 4-5 zile pe săptămână. Conform studiului, 40% dintre cei care lucrează de acasă cel puțin o zi pe săptămână au efectuat deja modificări pentru îmbunătățirea spațiului dedicat biroului de acasă. De asemenea, potrivit companiei, unul dintre cei mai importanți factori pentru un spațiu dedicat muncii este prezența luminii naturale, imediat după echipamentele IT sau de birou.
Potrivit studiului global, cei mai mulți respondenți consideră că raportul dintre mersul la birou și telemuncă este echilibrat sau chiar că și-ar dori să lucreze și mai mult de acasă, datorită beneficiilor pe care le aduce acest stil de lucru: 56% dintre respondenți sunt de părere că unul dintre principalele avantaje îl reprezintă timpul câștigat pe care îl alocau înainte deplasării între domiciliu și birou, 47% consideră că economisesc bani de mâncare, îmbrăcăminte și transport, în timp ce același procent de47% susțin că munca de acasă le oferă mai multă flexibilitate în programul zilnic. Referitor la beneficiile personale, 75% dintre participanții la studiu se simt mai liberi atunci când lucrează de acasă, 70% au răspuns că au mai mult timp liber și tot70% cred că telemunca le îmbunătățește per total calitatea vieții.
Specialiștii sunt de părere că modul de a lucra de acasă sau hibrid va continua cel mai probabil pe termen lung, iar efectele asupra fiecărei părți a vieții cotidiene se observă încă de acum, inclusiv asupra modului în care sunt proiectate, amenajate sau îmbunătățite locuințele. Timpul petrecut în interior mai mult ca niciodată și dorința de a avea condiții de muncă optime au făcut ca accesul la lumina naturală să devină una dintre cele mai importante priorități ale celor care lucrează la domiciliu. 59% dintre cei care lucrează de acasă consideră că lumina naturală este extrem de importantă pentru ei, urmată de temperatura camerei (58%) și de aerul curat (56%). Cu toate acestea, doar 49% sunt cu adevărat mulțumiți de lumina naturală de care dispun în spațiul de lucru de acasă.
Potrivit echipei VELUX, un spațiu de lucru dedicat, care ajută concentrarea și motivarea, este un spațiu plin de lumină naturală și aer proaspăt, izolat de celelalte părți ale casei. O mansardă ar putea fi soluția perfectă pentru amenajarea unui astfel de spațiu de lucru acasă, deoarece are o atmosferă confortabilă și ajută la delimitarea vieții personale de cea profesională. În plus, aceștia subliniază că accesul luminii naturale și a aerului proaspăt, printr-o fereastră de mansardă de cea mai bună calitate, reprezintă una dintre cele mai simple modalități de a transforma un birou de acasă și de a îmbunătăți condițiile de lucru. Tot mai mulți dintre cei care lucrează de acasă aleg să fructifice această oportunitate, 16% dintre aceștia transformându-și deja mansarda într-un spațiu menit să sprijine munca la domiciliu.
De asemenea,pe lângă crearea unei zone de muncă separate, există numeroase îmbunătățiri ce pot fi făcute acasă pentru ca telemunca să se desfășoare în cele mai optime condiții. Îmbunătățirile viitoare planificate pentru casă vor fi mai puțin legate de mobilier sau culori noi, fiind înregistrată o creștere a cererii pentru instalarea sau înlocuirea ferestrelor din locuință, în contextul muncii de acasă, situându-se pe locul trei în topul dorințelor clienților.
„Oamenii au trăit și au lucrat în
același spațiu în toată această perioadă, și vor continua să o facă și de acum
înainte, iar în unele cazuri, amplasarea spațiului de lucru nu oferă cea mai
bună lumina naturală sau acces la aer proaspăt. Spațiul în care lucrăm nu
trebuie să fie doar un loc care să ne facă să ne simțim confortabil și
productivi, ci ar trebui să ne ajute și să ne menținem sănătatea. Îmbunătățirea
accesului la lumina naturală și aer curat sunt esențiale pentru bunăstarea
noastră mentală și fizică” –a declarat Noemi Ritea, Director de Piață
pentru VELUX Romania și Moldova
Conform datelor VELUX, optimizarea suprafeței utile din casă și luarea în considerare a luminii naturale în procesul de amenajarea a unei camere, a făcut ca numărul celor care caută montarea de ferestre noi să fie în continuă creștere la nivel mondial. 7% dintre cei care lucrează de acasă și-au montat deja ferestre noi sau le-au înlocuit pe cele existente, cu scopul de a-și îmbunătăți spațiul de lucru de acasă, acest aspect fiind una dintre prioritățile lor.
Concluzia studiului relevă că munca de acasă a devenit cea mai mare tendință a ultimilor ani și va rămâne și în continuare, iar noul trend de a transforma locuințele în locuri mai potrivite pentru a munci contribuie astfel la un echilibru între viața personală și cea profesională.
[1]European
Parliament, Directorate-General for Internal Policies of the Union,
Frecassetti, P., Junge, K., Drabble, D., et al., The impact of teleworking and
digital work on workers and society: special focus on surveillance and
monitoring, as well as on mental health of workers, Samek Lodovici, M.(editor),
European Parliament, 2021, https://data.europa.eu/doi/10.2861/72272
[2]VELUX a colaborat cu Ipsos pentru un sondaj la care au participat 15.504 de respondenți din Germania, Austria, Elveția, Belgia, Țările de Jos, Marea Britanie, Irlanda, Danemarca, Suedia, Franța, Spania, Italia, Cehia, Polonia, SUA și Australia într-o cercetare intitulată „Experiența lucratului de acasă, 2021” (titlu original: “The Work from Home Experience, 2021”)
Comisia
va oferi sprijin tehnic pentru a ajuta 17 state membre să își elimine
treptat dependența de combustibilii fosili ruși, în conformitate cu
planul REPowerEU pentru o energie mai accesibilă, mai sigură și mai
durabilă.
Expertiza tehnică va sprijini statele membre să
identifice și să pună în aplicare cele mai bune reforme de politică și
investiții în domenii precum diversificarea aprovizionării cu energie,
accelerarea tranziției către energia din surse regenerabile și sporirea
eficienței energetice, pentru a atinge aceste ambiții europene comune.
Statele membre care au solicitat și vor primi acest sprijin în lunile
următoare sunt Belgia, Bulgaria, Cehia, Estonia, Irlanda,
Grecia, Spania, Croația, Italia, Cipru, Ungaria, Polonia, Portugalia,
România, Slovenia, Slovacia și Finlanda.
Comisarul pentru coeziune și reforme, Elisa Ferreira, a declarat: „Pe
lângă criza umanitară din Ucraina, statele membre se confruntă și cu o
criză energetică fără precedent. Instrumentul de sprijin tehnic va oferi
sprijin specific, personalizat și care va răspunde în timp util
nevoilor în schimbare rapidă ale fiecăruia dintre aceste state membre.”
La
21 martie 2022, în urma agresiunii Rusiei asupra Ucrainei, Comisia a
lansat o cerere specifică prin care invită statele membre să își exprime
interesul de a primi sprijin tehnic. Comisia a evaluat și aprobat toate
solicitările prezentate de statele membre. Expertiza se furnizează în
cadrul instrumentului de sprijin tehnic (IST), gestionat de Comisie.
Acesta
va sprijini eliminarea treptată a dependenței statelor membre de
combustibilii fosili ruși și va contribui la atenuarea șocurilor
prețurilor pe termen mediu, inclusiv prin accelerarea tranziției verzi a
UE, ținând seama în același timp de dimensiunea interregională și
transfrontalieră.
Inge Abdulcair, Director PwC Romania Andreea Molodau, Manager PwC Romania Corina Mortici, Senior Associate
Sistemul național RO e-Transport, pentru monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat, precum legume, fructe, băuturi alcoolice, produse minerale, îmbrăcăminte și încălțăminte, va deveni obligatoriu de la 1 iulie 2022, conform unui proiect de ordonanță de urgență. Nerespectarea prevederilor va atrage amenzi de până la 50.000 lei pentru persoanele fizice și de până la 100.000 lei pentru persoanele juridice, la care se va adăuga confiscarea contravalorii bunurilor nedeclarate.
Scopul implementării sistemului RO e-Transport este de a crește gradul de colectare a impozitelor și a taxelor datorate bugetului de stat precum și de prevenire și combatere a comerțului ilicit de bunuri. Lista bunurilor cu risc fiscal ridicat urmează să fie stabilită prin ordin al ANAF.
Ce înseamnă RO e-Transport?
Ministerul Finanţelor, prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală și Autoritatea Vamală Română, va monitoriza prin intermediul RO e-Transport produsele cu risc fiscal ridicat transportate pe teritoriul național, sistemul fiind interconectat cu RO e-Factura și Trafic control.
Transportul de bunuri cu risc fiscal ridicat înseamnă orice transport care începe și se finalizează pe teritoriul național, orice tranzacție transfrontalieră care începe în România (de exemplu: export, livrare intracomunitară) ori se finalizează în România (de exemplu: import, achiziție intracomunitară) sau este în tranzit pe teritoriul României, deoarece și în acest caz, o parte din transport are loc pe teritoriul României.
Obligația declarării datelor în sistemul RO e-Transport revine:
destinatarului înscris în DVI, respectiv expeditorului înscris în DVE, în cazul bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul operațiunilor de import sau export, după caz;
beneficiarului din România în cazul achizițiilor intracomunitare de bunuri cu risc fiscal ridicat;
furnizorului din România în cazul tranzacțiilor interne sau a livrărilor intracomunitare de bunuri cu risc fiscal ridicat, după caz;
depozitarului în cazul bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul tranzacțiilor intracomunitare aflate în tranzit, atât pentru bunurile descărcate pe teritoriul României spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, cât și pentru bunurile încărcate după depozitare sau după formarea unui nou transport pe teritoriul național din una sau mai multe partide de bunuri.
Generarea și utilizarea codului UIT
Orice transport înscris în RO e-Transport va fi identificat printr-un cod unic UIT, generat de sistem. Deținerea codului UIT este obligatorie pe tot timpul transportului de către operatorul de transport rutier, în format fizic sau electronic, împreună cu documentul care însoțește transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat.
Centrul Național pentru Informații Financiare din cadrul Ministerului Finanțelor pune la dispoziția utilizatorilor, în mod gratuit, modulele informatice de gestiune a transporturilor de bunuri necesare în vederea obținerii codului UIT.
Totodată, potrivit proiectului OUG, în cazul în care sunt transportate atât bunuri cu risc fiscal ridicat, cât și alte bunuri care nu fac parte din categoria celor cu risc fiscal ridicat, utilizatorii au obligația să declare în Sistemul RO e-Transport datele aferente tuturor bunurilor transportate, iar codul UIT sau codurile UIT trebuie să însoțească documentul de transport aferent acestora.
Sunt exceptate de la prevederile RO e-Transport transporturile de bunuri destinate misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare, precum şi ale organizaţiilor internaţionale şi forţelor armate ale statelor străine membre NATO sau ca urmare a executării contractelor clasificate potrivit legii sau a executării contractelor de achiziție publică care necesită impunerea unor măsuri speciale de securitate pentru protejarea unor interese esențiale de securitate ale statului.
Date ce vor putea fi urmărite în cadrul sistemului RO e-transport
Datele referitoare la expeditor și beneficiar, denumirea, caracteristicile, cantitățile și contravaloarea bunurilor transportate, locurile de încărcare și descărcare, detalii cu privire la mijlocul de transport utilizat, precum și codul UIT generat.
Este de menționat, de asemenea, faptul că sistemul RO e-transport va fi interconectat cu alte sisteme de monitorizare: camere de luat vederi, instrumente sau dispozitive pentru determinarea cantităților de produse transportate, precum și orice alte dispozitive specifice de monitorizare a traficului rutier.
În ediția 2022 a clasamentului QS World University Rankings by Subject, care include 1.543 de universități, Universitatea din București figurează în trei din cele cinci domenii analizate: Arte și științe umaniste, Științele naturii, Inginerie și tehnologie.
Domeniul Arte și științe umaniste – Universitatea din București este pe primul loc la nivel național și în intervalul 451-500 la nivel mondial. În subdomeniul Lingvistică, se situează în intervalul 201-250 la nivel mondial și este singura universitate din România prezentă în subdomeniu. În subdomeniul Limbi moderne, se situează în intervalul 251-300 la nivel mondial.
Domeniul Științele naturii – Universitatea din București se situează pe prima poziție la nivel național și în intervalul 451-500 la nivel mondial. În subdomeniile Chimie și Fizică și astronomie (în intervalul 551-600 mondial, singura universitate românească prezentă în top), ocupă primul loc la nivel național. În subdomeniului Matematică, se situează pe a doua poziție la nivel național.
Domeniul Inginerie și tehnologie – Universitatea din București este prezentă în ierarhia mondială în subdomeniul Informatică și sisteme informaționale.
QS World University Rankings by Subject analizează performanțele universităților pe baza unor indicatori precum reputația academică, numărul de citări pentru lucrările publicate, reputația în rândul angajatorilor, impactul și calitatea lucrărilor publicate de cercetători și cadre didactice (h-index), eficiența colaborărilor interinstituționale (IRN).
Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță că în campania de împăduriri din această primăvară „a plantat 90 de hectare de perdele forestiere în proximitatea autostrăzii A2, la Ocolul Silvic Lehliu din cadrul Direcției Silvice Călărași”.
Lungimea perdelelor forestiere nou plantate este de 30 de kilometri, iar la lucrările de împădurire s-au utilizat circa 450.000 de puieți forestieri.
Romsilva subliniază că între 2014 și 2021, a plantat 142,89 de hectare de perdele forestiere pentru protecția autostrăzii A2, în județele Ialomița, Călărași și Constanța.
Programul actual de înființare a perdelelor forestiere prevede 34 de obiective de investiții, cu o suprafață totală de 650,14 hectare, pentru protecția autostrăzilor și drumurilor naționale din județele Arad, Argeș, Brăila, Buzău, Călărași, Constanța, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Ilfov și Vrancea.
Regia Națională a Pădurilor – Romsilva reamintește că „administrează 3,13 milioane hectare păduri proprietatea publică a statului, circa 48% din pădurile țării, și asigură servicii silvice pentru circa un milion hectare de păduri aflate în alte forme de proprietate. De asemenea, Romsilva administrează 22 de parcuri naționale și naționale, precum și 12 herghelii de stat.
Din totalul pădurilor proprietatea publică a statului, 80% dețin certificarea managementului forestier în standard internațional”.
Grupul Bistromar la Timona, care deține Alfredo Seafood, divizia de distribuție și procesare a peștelui și fructelor de mare, anunță că „a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de aproximativ 100 milioane lei. Aceasta depășeste cu 22% valoarea de 82 milioane lei, atinsă în 2020”.
Mihai Cristian Dărmănescu, director general al Bistromar la Timona: „Funcționăm în parametri financiari estimați la începutul anului. Am avut o creștere bună față de 2020 și ne dorim să păstrăm și anul acesta același trend. Am devenit parteneri cu câțiva retaileri online care au o evoluție bună. Canalul online este un domeniu care a explodat în pandemie, iar o parte dintre clienți a rămas în acest mod de a face cumpărături. Un alt domeniu în care am crescut în perioada pandemiei a fost horeca.”
Bistromar la Timona subliniază că „cele mai recente investiții ale grupului au fost în divizia logistică și tehnologizare. De curând, grupul a achiziționat un nou utilaj, ceea ce a dus la lansarea unei noi game de produse ambalate în termofomare.
În ce privește zona de logistică, 2021 a fost anul în care compania a încheiat o tranzacție cu un jucător important din piață care a crescut numărul de clienți recurenți pe lună pentru Frigonet Logistics la 100. Cu un depozit central de circa 1500 paleți în zona de sud a capitalei și depozite de tip hub în Cluj, Bacău și Constanța, Frigonet poate atinge 3000 de puncte de livrare pe săptămână. Zilnic, mașinile frigorifice transportă 20 de tone de pește și 15 tone de alte produse.
În viitorul apropiat, principalele două preocupări ale Bistromar la Timona sunt creșterea canalului online și dezvoltarea exportului. Acestora li se adaugă și creșterea numărului de angajați cu 10% până la finalul acestui an”.
Bistromar la Timona se caracterizează ca „o companie deținută de către familia Dărmănescu. Grupul are două divizii – Alfredo Seafood, divizia de procesare și distribuție a peștelui și fructelor de mare și BistroMar, restaurant – pescărie pe bază de pește și fructe de mare, situat în zona Floreasca, din București.
Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013. Succesul Alfredo Seafood se datorează experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, a celor trei linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica situată în Bucureşti și a unui sistem logistic de transport optimizat. Alfredo Seafood distribuie pește și fructe de mare în HoReCa, Traditional Market, Ika și online”.
BistroMar este „un restaurant pe bază de specialități din pește și fructe de mare, deschis la începutul anului 2018. Acesta funcționează într-un concept integrat, fiind și primul magazin fanion de desfacere a produselor marca Alfredo Seafood. Mai multe detalii despre concept, meniu și oferte speciale, pot fi găsite accesând www.bistromar.ro sau www.facebook.com/bistromar.ro/”.
Frigonet „s-a lansat în 2020 sub grupul Bistromar la Timona iar din 2022 este o companie de sine stătătoare, dedicată serviciilor de logistică și transport național al produselor congelate și refrigerate, asigurând transportul pe rute interne și depozitare în hub-urile din București, Cluj-Napoca, Bacău și Constanța”.