UE în prima linie a răspunsului umanitar mondial: 1,5 miliarde EUR pentru anul 2022

0

Crizele umanitare continuă să se intensifice la nivel mondial. Deși conflictele și violența se află la originea principalelor nevoi umanitare, situația este, din ce în ce mai des, exacerbată de dezastre naturale precum seceta sau inundațiile, alimentate de schimbările climatice și de degradarea mediului. Pentru a-i ajuta pe cei mai afectați din lume de aceste crize, Comisia a adoptat bugetul său anual inițial pentru ajutor umanitar de 1,5 miliarde EUR pentru anul 2022.

Comisarul pentru gestionarea crizelor, Janez Lenarčič, a declarat: „Nevoile umanitare se află la un nivel record și continuă să crească. Această situație este cauzată în principal de conflicte, dar din ce în ce mai mult și de provocările globale, precum schimbările climatice și COVID-19. Grație ajutorului nostru umanitar, UE își va putea juca rolul, continuând să salveze vieți și să acopere nevoile de bază ale populațiilor afectate. Bugetul permite nu numai gestionarea crizelor noi și foarte vizibile, ci și evitarea punerii în plan secund a crizelor umanitare existente, prelungite sau recurente, cum ar fi cele care afectează Columbia sau Sudanul de Sud ori populația rohingya.”

Asistența umanitară acordată de UE în 2022 se va distribui după cum urmează: 469 milioane EUR se vor aloca Africii Subsahariene; 351 milioane EUR din ajutorul umanitar din partea UE se vor aloca nevoilor Orientului Mijlociu și Africii de Nord; 152 milioane EUR vor finanța proiecte în Europa de Sud-Est și în vecinătatea europeană; 188 milioane EUR vor continua să sprijine populațiile cele mai vulnerabile din Asia și America Latină.

Restul de 370 milioane EUR se vor utiliza pentru a răspunde unor crize neprevăzute sau exacerbări bruște ale crizelor existente, precum și pentru finanțarea altor acțiuni.

Serviciile intragrup: De ce sunt ușor de contestat de către autoritățile fiscale? Ce pot face companiile?

_________________

Monica Todose, Director și
Andreea Dumitrescu, Consultant Senior, PwC

Prestarea de servicii intragrup este una dintre cele mai frecvente tranzacții derulate între persoane afiliate. În prezent, marea majoritate a companiilor multinaționale, în special subsidiarele marilor grupuri, achiziționează o gamă variată de servicii intragrup, în scopuri de eficientizare sau centralizare a activităților proprii (ex.: administrare, suport IT, management strategic, financiar sau comercial, resurse umane, servicii juridice etc.).

Dat fiind că prestarea de servicii este o tranzacție foarte des întâlnită, practica autorităților fiscale, în trecut, a fost preponderent aceea de a contesta nivelul de remunerare al acestor servicii. Paradigma s-a schimbat mult în contextul BEPS, care a promovat intens, inclusiv în cazul serviciilor, un nou principiu, bazat pe substanța acestora și valoarea adăugată obținută de beneficiarul acestora.

Serviciile intragrup sunt frecvent contestate de autoritățile fiscale, întrucât, atunci când sunt evaluate incorect, acestea reprezintă o țintă ușoară pentru ajustarea prețurilor de transfer. În mod justificat, societățile multinaționale sunt, în principal, preocupate de stabilirea unei marje de profitabilitate conforme principiului valorii de piață, ignorând însă, de cele mai multe ori, alte două aspecte extrem de importante, respectiv baza de cost și valoarea adăugată obținută local de beneficiarul acestora, din prestarea efectivă a serviciilor respective. 

Cum se pot asigura companiile că nivelul de remunerare a serviciilor intragrup este evaluat corect?

Liniile directoare privind prețurile de transfer pentru companii multinaționale și administrații fiscale, emise de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică recomandă ca, atunci când se stabilesc prețurile pentru serviciile intragrup, să fie urmați următorii pași de analiză:

Clarificarea aspectelor aferente beneficiului obținut: această etapă presupune stabilirea valorii adăugate rezultate din prestarea serviciului respectiv, pentru beneficiarul acestora, pentru a clarifica dacă astfel de servicii implică sau nu remunerare, respectiv dacă o entitate independentă este dispusă să plătească pentru obținerea unor astfel de servicii;

Stabilirea nivelului adecvat de remunerare și a bazei de cost: acest fapt implică identificarea corectă a costurilor (directe și indirecte) alocabile serviciului respectiv, inclusiv realizarea unei evidențe a acestora, segregate, la nivelul tranzacției analizate, cu clarificarea categoriilor de costuri și mai ales justificarea cheilor de alocare folosite în cazul costurilor indirecte;

Prestarea efectivă: beneficiul obținut din prestarea serviciilor, respectiv realitatea prestării efective a acestora, la nivelul beneficiarului local, nu pot fi demonstrate decât prin existența unei documentații suport sau a oricărei alte forme de evidențe. 

Simplu sau complicat?

Analiza anterior menționată pare simplă la o primă vedere. În practică, demonstrarea, în context de inspecție fiscală, a corectitudinii și acurateței bazei de cost, justificarea cheilor de alocare, respectiv a beneficiului obținut la nivelul entității locale din prestarea serviciilor respective este o adevărată provocare. Stabilirea nivelului de remunerare nu poate fi disociată de stabilirea adecvată și justificabilă a bazei de cost a serviciului respectiv. Dacă prestatorul serviciilor este o entitate rezidentă fiscal în România, acest exercițiu poate fi realizat relativ ușor, dat fiind faptul ca societatea în cauză deține documente suport, poate justifica chei de alocare și are informații, pe care le poate segrega, despre categoriile de costuri incluse în baza de cost etc. Lucrurile se complică atunci când prestatorul serviciilor nu este rezident fiscal român iar societatea beneficiară este pusă în ipostaza de a justifica, în context de control, o bază de cost care aparține entității afiliate nerezidente. În marea majoritate a cazurilor, rezidentul fiscal român are informații precare din perspectiva modului de formare, la nivel de tranzacție, a bazei de cost a prestatorului nerezident sau cu privire la cheile de alocare utilizate pentru segregare la nivelul fiecărei entități afiliate (în situațiile în care un membru al grupului prestează aceeași tipologie de servicii către mai multe entități afiliate).  

De cele mai multe prestatorul pune la dispoziția beneficiarului serviciului o prezentare a centrelor/categoriilor de costuri, respectiv a cheilor de alocare utilizate, însă aceasta se poate dovedi insuficientă din perspectiva așteptărilor inspectorilor ANAF, iar finalitatea, poate fi neluarea în considerare a acestor informații/documente în formularea constatărilor incluse.

În situațiile în care informațiile/documentele furnizate trec testul beneficiului și al realității prestării, discuția cu inspectorii fiscali se poate muta în zona nivelului de remunerare. 

În această etapă a discuțiilor, autoritățile fiscale, apelează tot mai des la o analiză diferențiată a serviciilor suport intragrup în funcție de natura fiecărui serviciu în parte, încercând să stabilească, în funcție de concluziile proprii privind valoarea adăugată adusă beneficiarului prestării, dacă nivelul de remunerare este sau nu unul adecvat, în cazul fiecărei tipologii de serviciu. Spre exemplu, în cazul prestărilor de servicii de promovare se analizează dacă entitatea beneficiară contribuie sau nu la procesul decizional strategic de creare al acestora sau doar este un simplu beneficiar al unei strategii de marketing elaborată strategic la nivelul prestatorului, implicarea entității beneficiare limitându-se exclusiv la implementarea acesteia. În mod evident nivelul de remunerare al unei entități este mai mare dacă își asumă riscurile generate de elaborarea strategică a unei strategii de marketing față de situația implementării acesteia, când nu își asumă riscul de piață al unui eventual eșec de marketing.

Autoritățile fiscale române au justificat astfel de segregări prin necesitatea de a analiza diferențiat activitățile/serviciile prestate între companii multinaționale din perspectiva valorii adăugate aduse beneficiarului acestora, încercând astfel să clarifice care este nivelul de remunerare adecvat și mai ales dacă nu cumva acesta ar trebui să fie mai mare la nivelul fiecărui serviciu în parte.

Evident, analiza specifică realizată ca parte a dosarului prețurilor de transfer, respectiv modul de a alocare a riscurilor și activităților între cele două părți participante la tranzacție, este esențială în a convinge autoritatea fiscală că nivelul de remunerare practicat este unul adecvat și conform principiului valorii de piață.

Ce e de făcut?

Recomandarea noastră este de a nu trata simplist analiza prestărilor de servicii intragrup, fără a realiza o analiză prealabilă, atât din perspectiva bazei de cost cât și a nivelului de remunerare adecvat. În lipsa unei abordări lipsite de precauție, consecințele fiscale pot fi considerabile, variind de la negarea dreptului de deducere până la stabilirea unui alt nivel de remunerare, cu ajustări realizate la valoarea mediană a intervalului de comparare. 

Platforma Brio® își dublează evaluarea la 5,5 milioane de euro

0

Platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale Brio® anunță atingerea valorii de 5,5 milioane de euro (evaluare post-money), valoare dublă față de septembrie 2020 (prima campanie de finanțare pe aceeași platformă de crowdinvesting) și deschiderea unei noi runde de investiții prin intermediul SeedBlink. Noua rundă de investiții este condusă de oamenii de afaceri Horia Manda și Valentin Tăbuș, parteneri în AXXESS Capital, care au investit 550.000 de euro, devenind acționari ai Brio®. Lor doi investitori li se alătură o nouă rundă de finanțare deschisă pe SeedBlink, de 250.000 de euro. Membrii Brio Syndicate (SPV-ul constituit ca urmare a listării precedente pe platformă), care dețin deja calitatea de acționar, și-au exercitat dreptul de preempțiune la investiții a priori deschiderii ofertei publice. Valoarea disponibilă pentru oferta publică devine 150.000 de euro.

Dragoș Iliescu, CEO, Chief Scientist și fondator Brio
Dragoș Iliescu, CEO, Chief Scientist și fondator Brio

Dragoș Iliescu, CEO, Chief Scientist și fondator Brio® „La mai puțin de un an și jumătate distanță de prima noastră campanie pe SeedBlink, Brio® a crescut într-un ritm accelerat și am reușit să facem lucruri cu însemnătate pentru educația din România, foarte multe în premieră, printre care: prima olimpiadă digitală de matematică, testele naționale de literație și de literație digitală, teste de istorie și primul program integrat de pregătire a profesorilor din România în utilizarea platformelor digitale. Avem în continuare planuri importante care vizează dezvoltarea și expansiunea noastră, iar faptul că anunțăm acum o nouă rundă de investiții reprezintă o confirmare a parcursului nostru de succes și o dovadă de încredere a investitorilor în produsul nostru”.

Horia Manda, investitor: „Doi factori mă conving să investesc într-un business: calitatea grupului de oameni care stă în spatele produsului (aceasta fiind condiția esențială), și perspectivele reale de creștere ale businessului. În plus, în cazul specific al lui Brio® am văzut – pe lângă impactul imediat în transformarea digitală a educației din România, prin premise științifice, aliniate timpurilor pe care le trăim – potențialul de aplicare internațională a proprietății intelectuale generate”.

Andrei Dudoiu, Managing Partner la SeedBlink
Andrei Dudoiu, Managing Partner la SeedBlink

Andrei Dudoiu, Managing Partner la SeedBlink: „Brio® se remarcă prin leadership-ul puternic, rezultatele financiare și potențialul oportunităților de piață. Angajamentul față de utilizatorii lor și obiectivul educațional cu impact social este o sursă de inspirație. Evoluția companiei este susținută de o platformă cu adevărat diferențiată, bazată pe psihologie cognitivă, bine aliniată la curriculum-ul de bază pentru clasele I-XII. Suntem încântați de validarea investitorilor ce conduc această rundă, Horia Manda si Valentin Tăbuș, și de faptul că sprijinim încă o dată planurile de evoluție ale Brio® prin comunitatea noastră de investitori”.

Brio® subliniază că „finanțarea corespunzătoare acestei runde va fi destinată, în primul rând, consolidării produsului pe piața românească, prin dezvoltarea unei platforme SaaS ce va acoperi în totalitate nevoile de testare și evaluare ale oricărei instituții de învățământ și, în al doilea rând, dezvoltării și lansării externe a produsului de învățare prin testare pe care Brio® îl dezvoltă utilizând algoritmi de generare programatică de itemi și Artificial Intelligence. 

În septembrie 2020, Brio® a lansat pentru prima dată o rundă de finanțare pe platforma de investiții in startup-uri tehnologice europene SeedBlink, când a reușit să depășească ținta inițială propusă înainte de finalizarea campaniei și să adune o finanțare de 285.000 de euro”. 

Sistemul de Testare Brio® este „avizat de Ministerul Educației și Cercetării, este conceput pe baza programei școlare din România. Platforma Brio® oferă teste la Matematică, Limba Română și Istorie, dar și de Literație (alfabetizare funcțională) și Literație Digitală și este folosită în prezent de peste 100.000 de utilizatori și înregistrează peste 3.000 de abonamente active și sute de mii de teste”.

Brio® este caracterizată ca „prima și singura platformă de teste digitale standardizate pentru elevii români. Prin testele școlare Brio® , elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștințele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăți performanța la examene. Testele standardizate sunt dezvoltate pe baza unor principii științifice de măsurare (ramura științei care se ocupă de aceasta se numește psihometrie), astfel încât întrebările, procedurile de scorare și de interpretare să fie aceleași pentru toate persoanele care trec prin testul respectiv. Ele utilizează metode statistice complexe pentru a respecta principiile de fidelitate și validitate, adică acuratețe (lipsă de eroare) și adecvare (corectitudine, acoperirea teritoriului conceptual țintit). De aceea, sunt mult mai riguroase decât testele dezvoltate ad-hoc. Scorul unui test standardizat nu este supus subiectivității, el nefiind dependent de blândețea sau severitatea evaluatorului ori de lejeritatea ori dificultatea întrebărilor.

După fiecare testare, elevul și părintele sau profesorul primesc un raport de evaluare – Raportul Brio® –  un document detaliat ce descompune în termeni foarte clari aspectele din subcapitolele analizate, indicând ce noțiuni sunt stăpânite deja de elev, respectiv pe cele pentru care e nevoie de aprofundare. Un instrument de ghidare și de informare obiectivă și acționabilă, este singurul tool de pe piața românească de educație digitală ce sprijină pregătirea și performanța susținută, identificând cu exactitate ariile unde elevul trebuie să mai lucreze pentru a fi competitiv față de colegii săi de generație. 

Brio® este avizat de Ministerul Educației și Cercetării, Sistemul de Testare fiind un produs științific conceput pe baza programei școlare din România, conceptualizat de o echipă de profesori și experți internaționali în testare și psihometrie”.

SeedBlink este „cea mai mare platformă de equity crowdfunding din Europa de Sud-Est, atât din punct de vedere al sumelor tranzacționate cât și al numărului de investitori, oferind celor interesați o metodă simplă de a investi în startup-uri inovative. Candidații preferați listați pe SeedBlink sunt startup-urile inovative cu tracțiune dovedită, cu un MVP deja testat, etice și având un model de afaceri clar, articulat, cu potențial de dezvoltare atât pe piața locală cât și pe piețele internaționale”.

SeedBlink accentuează: „Misiunea noastră este să democratizăm investițiile în startup-uri și să dezvoltăm mediul antreprenorial inovator din regiune”. 

 

Activele SAI Patria Asset Management au crescut cu 117% în 2021

0

Razvan Pașol, SAI Patria Asset Management: „activele administrate de companie au crescut cu 117% în 2021 și ne așteptăm la o creștere cu două cifre în 2022, sprijinită de noua platformă de tranzacționare online”

Cu o evoluție pozitivă în 2021 și o performanță foarte bună a tuturor fondurilor administrate, SAI Patria Asset Management, companie din Grupul Patria Bank, administra active totale de 102,6 milioane RON la finalul lui 2021, în creștere cu 117% față de finalul anului 2020.  

SAI Patria Asset Management oferă acum acces online la fonduri de investiții pentru toți cei care doresc să obțină mai mult de la economiile lor, prin lansarea platformei de tranzacționare Online Patria Fonduri

În nou platformă de tranzacționare, accesibilă la adresa online.patriafonduri.ro, sunt disponibile patru din cele cinci fonduri de investiții administrate de Patria Asset Management: 

  • Patria Global, un fond diversificat în Lei, cu un nivel de risc scăzut-mediu și un câștig adus investitorilor de +10,5% în 2021
  • Patria Stock, un fond în Lei, cu expunere mai ridicată pe acțiuni listate la bursă, un nivel de risc mediu-ridicat și o performanță de +14,8% în 2021
  • Patria Obligațiuni, un fond de instrumente cu venit fix în Lei, pentru investiții pe termen scurt, cu un nivel de risc scăzut și o performanță de +2,41% în 2021 
  • Patria Euro Obligațiuni, un fond de instrumente cu venit fix, în Euro, cu un nivel de risc scăzut și o performanță de +1,89% în 2021.

Cel de-al cincilea fond administrat, ETF BET Patria-Tradeville, preluat de SAI Patria Asset Management în luna aprilie 2021, este singurul fond de tip Exchange Traded Fund din România și este listat la Bursa de Valori București cu simbolul TVBETETF. Fondul urmărește structura indicelui BET al Bursei de Valori București și a înregistrat un randament pozitiv de +36,2% în 2021. ETF BET Patria-Tradeville poate fi cumpărat prin orice intermediar autorizat de Bursa de Valori București și reprezintă un instrument simplu și modern de achiziționare indirectă a unui coș cu cele mai reprezentative companii românești listate la bursă. De la preluarea sa activul fondului a crescut cu 167%.

Răzvan Pașol

„Creșterea pieței fondurilor de investiții și a numărului de investitori poate fi accelerată prin simplificarea modalității în care oamenii pot investi în fonduri, alături de efortul continuu de creștere a nivelului de transparență și vizibilitate în rândul publicului. Începem să vedem și în România un interes în creștere pentru aceste instrumente din partea celor care își doresc mai mult de la economiile lor. Patria Asset Management a înregistrat o creștere  de 126% a numărului investitorilor în fondurile sale pe parcursul anului 2021, atât pe fondul preluării administrării ETF BET Patria-Tradeville cât și considerând randamentele obținute”, a menționat Răzvan Pașol, Directorul General al SAI Patria Asset Management.

Noua platformă de tranzacționare online destinată persoanelor fizice se înscrie în demersul de extindere a digitalizării serviciilor oferite clienților, proces început anul trecut, și care urmărește creșterea nivelului de transparență și acces la investiții. Accesibilă de pe orice dispozitiv, computer sau telefon mobil, platforma este simplă, intuitivă și oferă acces mai rapid, adaptat comportamentului tot mai digital al oamenilor, la produsele performante ale Patria Asset Management.

Funcțiile principale oferite de platformă includ:

  • Acces în timp real, oricând și de oriunde. la valoarea deținerilor în fondurile de investiții Patria
  • Vizualizarea istoricului operațiunilor cu unități de fond și a randamentului investițiilor în acestea
  • Operațiuni de depunere de bani în fonduri și de retragere de bani din fonduri prin internet, fără vizite la bancă
  • Informații detaliate despre fondurile administrate: prezentări, documente utile, performanțe, investiții, rapoarte și altele. 

Lansarea platformei de tranzacționare online, anticipată încă de anul trecut când am făcut un prim pas prin acces la vizualizarea investițiilor în fonduri în aplicația de internet banking a Patria Bank, deschide acum universul investițiilor fără limită geografică. Aceasta este un nou canal de vânzare care estimăm că va înregistra o creștere importantă în 2022. Avem în continuare planuri de extindere a platformei și urmărim să adaugăm noi facilități, fie că vorbim de extinderea metodelor de achiziție a unităților de fond, fie că vorbim de noi moduri de a o accesa”, a declarat Adrian Cojocar, Director General Adjunct la SAI Patria Asset Management. 

Holcim și Școala de Valori lansează a doua ediție a proiectului „Profesii bine cimentate”

2
  • 100 de studenți din 9 centre universitare vor putea descoperi industria cimentului, interacționând cu profesioniști din domeniu.
  • 20 dintre aceștia vor urma ulterior stagii de practică în locațiile Holcim România

Grupul Holcim România și Școala de Valori lansează a doua ediție a proiectului „Profesii bine cimentate”. În cadrul acestuia, studenții vor avea oportunitatea sa descopere industria cimentului, conectându-se cu profesioniști din cadrul Holcim. Tinerii vor lua parte la ateliere de tip soft skills și la ateliere tehnice, care să-i ajute să-și construiască cariere de succes și care să le faciliteze accesul la piața muncii.

Proiectul se adresează studenților și masteranzilor de la specializările: Chimie și Inginerie Chimică, Inginerie Mecanică, Electronică și Automatizări și Inginerie Minieră, Construcții Civile și Industriale, Căi Ferate Drumuri și Poduri, Utilaj Tehnologic, Geologie și SSM și Mediu, dar și  masteranzilor înscriși la Project Management.

Astfel, tinerii din București, Brașov, Cluj, Baia Mare, Craiova, Iași, Oradea, Petroșani, Pitești și Timișoara se pot înscrie în perioada 17 ianuarie – 27 februarie, accesând pagina dedicată a proiectului, disponibilă aici.

„Prin intermediul acestui proiect, oferim posibilitatea tinerilor să descopere și chiar să-și construiască cariere de succes în industrii tehnice, cu impact vizibil în dezvoltarea societății, așa cum este cea a cimentului, în care activăm noi”, a declarat Alina Cristea, Manager CSR și Proiecte Educaționale în cadrul Grupului Holcim România.

Pe durata proiectului, participanții vor beneficia de:

  • 3 webinarii online cu profesioniști din industria cimentului și invitați din cadrul universitar
  • 6 ateliere de dezvoltare personală, care vor aborda teme precum: branding personal, inteligență emoțională, eficiență personală, intraprenoriat, și implicare organizațională.
  • 6 ateliere tehnice, organizate cu sprijinul specialiștilor Holcim, în cadrul cărora vor primi informații aplicate despre Mecanică, Automatizări, Mine, Inginerie chimică, Mediu și Sănătate și Securitatea Muncii, Ready Mix proces și Produse.

„Profesii Bine Cimentate aduce o experiență deplină de învățare. Ca student, îți descoperi abilitățile participând la atelierele Soft Skills, ai șansa să aplici cunoștințele învățate la facultate prin atelierele tehnice desfășurate sub îndrumarea mentorilor de la Holcim, iar în urma programului poți aplica la un internship în cadrul companiei”, menționează Crina Bonea, manager de proiect.

Ulterior, 20 dintre studenți vor avea oportunitatea să urmeze, în perioada iulie-octombrie, stagii de practică în locațiile Grupul Holcim Romania.

În prima ediție, desfășurată în 2021, proiectul „Profesii bine cimentate” s-a axat pe diversitatea de gen în industria construcțiilor.


Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală înființată în 2009, care oferă tinerilor și profesorilor experiențe de dezvoltare, astfel încât să renunțe la convingerile și comportamentele învechite, care și-au dovedit tarele și să-și dezvolte competențe pentru viață. Prin educația inovativă bazată pe valori, aceștia își vor crește abilitățile de a lucra în echipă, vor deține cunoștințele multidisciplinare și vor ajunge să își creeze propriile vieți bazându-se pe valori sănătoase. Doar așa vor ajunge să transforme România.

Agroland încheie cu succes majorarea capitalului social

0

Grupul antreprenorial românesc Agroland Business System (BVB: AG), specializat în retail, agricultură și alimentație, deținător al celei mai mari rețele de magazine agricole din România, anunță încheierea operațiunii de majorare a capitalului social și atragerea unei sume totale de aproximativ 14,7 milioane de lei de la investitori. Capitalul atras va fi utilizat pentru continuarea dezvoltării tuturor liniilor de afaceri ale Agroland.

Horia Cardoș (foto), fondator și CEO al Agroland Business System: „Le mulțumim investitorilor pentru interesul ridicat acordat acțiunilor AG. Succesul operațiunii de majorare a capitalului social atestă încrederea acestora în potențialul de creștere al companiei și ne confirmă că strategia de dezvoltare a Agroland beneficiază de susținerea acționarilor de la bursă. Sumele atrase ne vor ajuta să continuăm dezvoltarea tuturor liniilor de business ale Agroland. În momentul de față, suntem prezenți în toată țara cu 250 de magazine Agroland, activitatea de retail fiind cea mai importantă linie de business a companiei noastre. În ceea ce privește rețeaua de magazine Agroland MEGA, acestea reprezintă principalul motor pentru creșterea veniturilor și profiturilor în următorii ani. Prin urmare, avem în vedere ca până la finalul anului 2022 să ajungem la 30 de astfel de magazine, dublu față de câte avem deschise în prezent. De asemenea, estimăm că în 2023 aceste magazine vor realiza vânzări de minimum 100 milioane de lei și vor avea o contribuție la EBIDTA de minimum 10 milioane de lei. În paralel cu deschiderea de noi magazine Agroland MEGA, avem în plan continuarea extinderii platformei Avicola Mihăilești și modernizarea fabricii de furaje de la Caransebeș. Ne bucurăm să vedem că avem o piață de capital locală activă și cu jucători implicați în susținerea dezvoltării companiilor românești”.

Agroland subliniază că „în cadrul primei etape a operațiunii de majorare a capitalului social, SevenX Ventures, un vehicul de investiții deținut de Leonard Leca și Iulian Cîrciumaru, a achiziționat o participație de 3% în Agroland – 1.553.720 de acțiuni. SevenX este un investitor dinamic pe piața AeRO a Bursei de Valori București și susținător al dezvoltării companiilor românești. De asemenea, compania este un acționar semnificativ în cadrul Holde Agri Invest. În urma acestei tranzacții, Leonard Leca se va implica în mod activ în Agroland și va fi totodată propus pentru o poziție în cadrul Consiliului Administrativ ce urmează să fie numit în cadrul AGA din aprilie 2022”.

Leonard Leca, fondator SevenX Ventures: „Agroland Business System este o companie cu un potențial semnificativ de dezvoltare și cu un fondator a cărui viziune ne-a convins să facem parte din echipa sa. Investiția realizată de SevenX Ventures înseamnă încredere acordată planurilor de extindere ale afacerilor companiei, cât și deschiderea de a pune la dispoziția Agroland cunoștințele noastre de business prin care putem să aducem valoare adăugată afacerii, acolo unde va fi nevoie. În ceea ce mă privește, îmi doresc ca Agroland să devină un reper al pieței în care activează și să livreze rezultatele așteptate de investitori”.

George Dumitrescu, CFA, director general adjunct în cadrul TradeVille, brokerul care a intermediat plasamentul Agroland Business System: „Anul 2022 începe sub bune auspicii: succesul ofertei secundare de majorare de capital a Agroland Business System. Piața arată, astfel, că răsplătește munca și seriozitatea antreprenorilor români care au ales să împartă beneficiile talentului și ale eforturilor lor cu micii investitori ai pieței AeRO. Sperăm, deci, să vedem o continuare frumoasă, atât pentru companie, cât și pentru toți investitorii implicați în această poveste de succes care este Agroland”.

Agroland accentuează că „în cadrul AGEA din aprilie 2021, compania a aprobat majorarea capitalului social prin emiterea a 4.708.236 de acțiuni noi. Operațiunea a fost desfășurată în două etape, la finalul lui 2021 și începutul anului 2022. În prima etapă, care a avut loc în perioada 15.12.2021 și 13.01.2022, acționarii existenți au avut posibilitatea de a cumpăra acțiuni AG nou emise pe baza drepturilor de preferință AGR01. La finalizarea acestei etape, investitorii au subscris un total de 3.990.956 de acțiuni din totalul disponibil, reprezentând 84,77% din emisiunea totală, iar compania a atras 12,3 milioane de lei. Acțiunile au avut o valoare nominală de 0,1 lei și au fost oferite la un preț de 3,07 lei/acțiune. Restul de 717.280 acțiuni rămase nesubscrise au fost oferite în cadrul unui plasament privat intermediat de TradeVille și programat să aibă loc în perioada 17.01.2022 și 31.01.2022. Prețul unei acțiuni în cadrul acestei etape a fost de 3,3 lei. Având în vedere interesul ridicat, plasamentul a fost închis anticipat încă din prima zi, investitorii care au participat primind acțiuni cu alocare pro rata, cu indicele de alocare 0,4181. În urma celei de-a doua etape, compania a atras 2,4 milioane de lei.

Sumele atrase în cadrul operațiunii de majorare a capitalului social vor sprijini compania, în principal, pentru dezvoltarea rețelei de magazine Agroland MEGA, extinderea platformei Avicola Mihăilești prin mărirea capacității de producție a puilor de o zi până la o capacitate de 1.000.000 de ouă de incubație pe lună și creșterea capacității de producție ouă de consum la minimum 180.000 de ouă de consum pe zi. O altă parte a capitalului atras va fi utilizată pentru modernizarea fabricii de furaje de la Caransebeș.

Acțiunile Agroland Business System sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AG. Compania are o capitalizare de piață de peste 170 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acțiunile AG sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru piața AeRO”.

Agroland Business System (BVB: AG) este definite ca „o companie antreprenorială românească, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România. Compania a fost fondată în anul 2009 la Timișoara de către antreprenorul Horia Cardoș și astăzi operează o rețea de peste 200 de magazine specializate în vânzarea de produse pentru grădină, fermă și animale de companie. De asemenea, compania deține și platforma Avicola Mihăilești, unde produce ouă de consum și pui de o zi. Această platformă este formată din șase ferme aflate pe o suprafață de 30 de hectare în județul Giurgiu. Agroland este activă și în zona de tehnologie prin AgTech TM by Agroland, primul program complet de incubare din România care stimulează și susține inovația în agricultură. Acțiunile Agroland Business System sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 sub simbolul AG”.

TradeVille este „cel mai mare broker de retail din România, având o prezență activă de peste 27 de ani pe piața de capital din România și oferind clienților de retail acces facil și rapid la instrumentele financiare listate la Bursa de Valori București și pe marile burse internaționale. În 2021, TradeVille a intermediat 16 oferte de vânzare de tip plasament privat de acțiuni și obligațiuni corporative pentru companii antreprenoriale românești din diferite industrii, reușind să atragă circa 40 milioane de euro, cu subscrieri totale din partea investitorilor care au depășit 131 milioane de euro. Tot în 2021, TradeVille a primit din partea Bursei de Valori București cele mai multe trofee la ceremonia de premiere a performanțelor bursiere: Participantul anului 2020 pe segmentul de retail și Intermediarul companiilor antreprenoriale la BVB în 2020 pe segmentul de obligațiuni”.

Lansarea ediției a VI-a a albumului Lifestyle Design Interior

0

A fost lansată ediția a VI-a a albumului Lifestyle Design Interior, lucrare de referință pentru piața de profil, ce reunește, după cum subliniază editorii, „cele mai reușite amenajări interioare rezidențiale din 2021 din România. O parte dintre proiectele prezentate în album au fost premiate anul trecut, la ediția a XIV-a ACUM a Bienalei Naționale de Arhitectură, la ediția a XIX-a Anualei de Arhitectură București și la European Property Awards 2021-2022.

Lucrarea se caracterizează „printr-un număr record de pagini (432), printr-un standard mai ridicat al proiectelor față de anii anteriori și prin includerea unor nume noi din domeniu care aduc efervescență în designul românesc”.

La ediția actuală, proiectul editorial a fost preluat de RIDA – Romanian Interior Design Association, definită ca „prima și singura asociație profesională de design interior din România. RIDA își propune să modeleze viitorul în designul interior pe piața românească împreună cu arhitecții și designerii de interior care vor să se alăture comunității sale. Demersul este susținut de profesioniștii din domeniile conexe arhitecturii și designului de interior”.

Coperta este realizată de designerul internațional Karim Rashid: „Am dorit să creez un model decorativ care să vorbească despre timpul în care trăim. Premisa de la care am pornit a fost să creez linii grafice 2D complexe care să fie percepute ca fiind 3D. Liniile ondulate vorbesc despre felul nostru de a fi și ating o sensibilitate estetică recent identificată a erei tehno pop”

Albumul a fost tipărit în peste 10.000 exemplare cu sprijinul partenerilor Kerama Marazzi, Porcelanosa Grupo, Laufen, Delta Studio, Steinberg, Egger, Dalet.

Publicul este invitat să se inspire din cele 63 de proiecte rezidențiale de top din toată țara, semnate de arhitecți și designeri talentați din întreaga țară, prin comandarea albumului Lifestyle Design Interior 2022 de pe pagina: 

https://designdeinterior.ro/pag/Album-Lifestyle-Design-Interior-2022

Albumul poate fi achiziționat și din librăriile Cărturești, la prețul de 69 de lei. 

Asociația RIDA anunță că „a lansat de curând și platforma www.designdeinterior.ro. Aceasta reprezintă o modalitate de promovare pentru arhitecți și designeri de interior. Fiecare dintre aceștia are o pagină dedicată care conține datele de contact, serviciile pe care le oferă și proiectele reprezentative. În același timp, oamenii pasionați de design de interior sau care își propun să se înceapă un proiect de amenajare sau renovare găsesc pe platformă proiecte din care să se inspire, tendințe și sfaturi în secțiunea blog, dar și profilul arhitecților/designerilor de interior la care pot apela să îi ghideze și să îi sprijine în acest proces. Arhitecții și designerii de interior sunt invitați să contribuie la proiectul RIDA de creare a unei comunități de profesioniști în domeniu și la dezvoltarea platformei www.designdeinterior.ro prin trimiterea profilului profesional și a unui portofoliu de proiecte la album@designdeinterior.ro”. 

Patronatele și sindicatele cer limitarea preţurilor la energie şi gaz la valoarea din decembrie 2020

0

Confederaţiile patronale şi confederaţiile sindicale representative i-au adresat o scrisoare prim-ministrului Nicolae-Ionel Ciucă în care se declară „alarmate de criza energetică cu care România se confruntă” și formulează o serie de observații și propuneri:

„Deoarece situaţia este datorată unui cumul de factori, printre care enumerăm:
− Liberalizarea pieţelor energetice (gaz şi energie electrică) în România simultan cu problemele generate de criza pandemică, care la rândul ei a generat o criză energetică internaţională;
− Lipsa tuturor actelor normative de reglementare a liberalizării, atât pentru cetăţeni, cât şi pentru mediul economic;
− Lipsa mecanismelor de control aplicate preventiv

Vă solicităm ca în procedură de urgenţă, în conformitate cu prevederile Legii concurenţei (Legea 21/1996, art. 4) să se limiteze preţurile aplicate la energie şi gaz la valoarea celor din decembrie 2020, pentru cel puţin 1 an (legea prevede posibilitatea de prelungire până la 3 ani).

În acest fel se poate câştiga timpul necesar ca, împreună cu partenerii sociali, să se poată corecta şi realiza cadrul legislativ, cuprinzând şi reglementările care să evite o criză economică şi socială, inclusiv conflicte sociale deschise.

Solicităm de asemenea crearea unui Task Force național care în termen de maxim o lună să vină cu soluții pe termen mediu și lung pentru asigurarea securității energetice a României, iar aceste soluții să se materializeze într-un pact asumat de toate forțele politice și de partenerii sociali!”

Organizațiile sindicale și patronale semnatare, prin liderii lor, sunt: Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) – Florin-Nicolae Jianu, Confederaţia Naţională Sindicală „Cartel Alfa” – Bogdan Iuliu Hossu, Confederaţia Patronală din Industrie, Agricultură, Construcţii şi servicii din România (CONPIROM) – Ionel Boroș, Confederaţia Naţională a Sindicatelor Libere din România Frăţia – Sorin Leonard Bărășoiu, Patronatul Naţional Român – Florin Costache, Confederaţia Sindicatelor Democratice din România (CSDR) – Iacob Baciu, Uniunea Generală a Industriaşilor din România (UGIR) – George Constantin Păunescu, Confederaţia Sindicală Naţională Meridian – Ion Popescu, Blocul Naţional Sindical – Dumitru Costin.

Panfora Oil & Gas demarează construcția primei sonde de explorare din perimetrul EX-6 Curtici

0

Panfora Oil & Gas va începe construcția primei sonde de explorare în perimetrul EX-6 Curtici din județul Arad. Sonda va fi amplasată în perimetrul localității Dorobanți, iar lucrările de construcție demarează pe data de 17 ianuarie.

Compania va începe lucrările la prima sondă de explorare 1E – Dorobanți în baza unei autorizații de construcție eliberată de autoritățile locale în data de 15 noiembrie 2021. Construcția va fi demarată de o firmă locală, cu sediul în Arad, ceea ce confirmă angajamentul Panfora Oil & Gas de a sprijini economia și afacerile locale. Lucrările la această sondă vor dura aproximativ șase luni.

Cu această ocazie, Panfora Oil & Gas reiterează respectul față de comunitatea locală, un obiectiv extrem de important în economia acestui proiect. Lucrările se vor desfășura într-un mod foarte rapid și profesionist, folosind tehnologie de ultimă generație. De-a lungul anilor, compania a răspuns tuturor preocupărilor fermierilor locali și este pregătită să cooperez într-un mod sustenabil cu părțile interesate.

PwC România și D&B David și Baias au asistat Banca Transilvania în tranzacția de achiziție a Țiriac Leasing

0

 

O echipă integrată de specialiști ai PwC România și D&B David și Baias, societatea de avocatură corespondentă PwC în România, a asistat Banca Transilvania în preluarea companiei Țiriac Leasing de la Grupul Țiriac.

„Implicarea echipei noastre în achiziția pe care a realizat-o cea mai mare bancă de pe piața românească pentru consolidarea serviciilor sale de leasing a însemnat un efort combinat al echipei de tranzacţii PwC, cuprinzând atât consultanţi financiari şi fiscali, cât şi al avocaților D&B David şi Baias. A fost un proces de negociere extrem de complex care se va finaliza odată ce va fi primită aprobarea autorității competente”, a declarat Diana Coroabă, Partener și lider servicii financiare, coordonatoarea proiectului.

PwC România și D&B David și Baias au oferit servicii de due diligence și asistență financiară, fiscală și juridică la tranzacție. 

Echipa PwC care a asistat tranzacția a fost formată din Diana Coroabă, Ana-Maria Butucaru, Partener servicii financiare, Cornelia Bumbăcea, Partner Deals, Cosmin Rancu, Senior Manager, Bogdan Cârpă Veche, Senior Manager, Violeta Raileanu, Manager și Ramona Curta, Manager. 

Din echipa D&B David și Baias au făcut parte Anda Rojanschi, Partener, Ovidiu Bold, Avocat Senior Coordonator D&B David și Baias, Lucian Bozian, Avocat Senior Coordonator și Andreea Toncu, Avocat Colaborator.

Firma de avocatură Filip & Company a asistat Grupul Țiriac.