BCR Leasing IFN lansează un produs de leasing auto verde pentru antreprenori, destinat susținerii achiziției de autoturisme electrice și hibrid

0

BCR Leasing IFN lansează un produs de leasing auto verde destinat companiilor interesate de achiziționarea de autoturisme noi electrice și hibride. Oferta BCR Leasing a fost dezvoltată pentru a încuraja investițiile sustenabile și oferă antreprenorilor numeroase avantaje, de la o perioadă de finanțare de până la 5 ani, cu avans începând de la 10% din prețul autoturismului  și o dobândă variabilă în euro de 1,9% pe an. 

Lansarea produsului de leasing auto verde are la bază nevoia reducerii poluării ca urmare a creșterii traficului și orientarea BCR Leasing spre susținerea electro-mobilității. BCR Leasing  este una dintre companiile de pe piața leasing-ului care în ultimii 20 de ani a contribuit la dezvoltarea mediului antreprenorial din România, având un model de business axat pe diversificarea ofertei de servicii cu soluții adaptate nevoilor clienților. 

Considerăm că este esențial pentru o companie de pe piața leasing-ului să se implice în susținerea mobilității clienților, cu soluții de finanțare care să combată schimbările climatice și care să fie în concordanță cu avansul tehnologic, dar și cu legislația și normele internaționale. BCR Leasing  susține mediul antreprenorial românesc în consolidarea și înnoirea parcului auto, prin achiziționarea de autoturisme electrice și hibrid, mai întâi pentru că sprijinim modelele de business bazate pe respect pentru mediu, dar și pentru că suntem consilieri pentru clienții noștri și ținem cont de evoluția pieței și de reglementările internaționale. Încă o dată, efortul nostru trebuie să fie comun, finanțatori și clienți deopotrivă, cu toții suntem datori să acționăm în mod responsabil, contribuind la reducerea poluării și la creșterea calității vieții pentru noi toți”,  a declarat Vlad Vitcu (foto), CEO BCR Leasing IFN.

Grupul BCR  este aliniat la setul de angajamente UN Global în aspectele legate de mediu, implicare socială și guvernanță corporativă, iar BCR Leasing, prin activitățile de finanțare verde, își îndreaptă eforturile spre atenuarea impactului negativ al factorilor de risc ESG.

În cei 20 de ani de activitate, BCR Leasing a încheiat peste 130.000 de contracte cu firme mici și mijlocii,  mari companii, entități din sectorul public și clienți individuali, care au accesat finanțări pentru 140.000 de bunuri precum: autoturisme, vehicule comerciale, echipamente și utilaje. În plus, finanțările acordate de BCR Leasing au crescut cu 45% în S1 2021, comparativ cu S1 2020, până la 800 de milioane de lei, oferind susținere antreprenorilor din toate domeniile de activitate.

Appraisal & Valuation achiziționează compania Simad Contex

0

Compania Appraisal & Valuation SA (deținătorul brandului NAI Romania și unul dintre liderii pieței de evaluări, indicativ bursier APP) anunță achiziționarea companiei de audit și contabilitate Simad Contex SRL din Timișoara, cu peste 150 de clienți activi. La mijlocul anului 2021, Simad Contex SRL a raportat un profit de 20% din cifra de afaceri, iar previziunile până la finalul anului financiar 2021 se încadrează într-un trend ascendent, profitul raportat urmând să se situeze în jurul valorii de 30%.

Simona Puiuleț, expertul contabil care conduce Simad Contex SRL, subliniază: „În majoritatea cazurilor, antreprenorii ajung la noi nemulțumiți fiind de serviciile actuale de contabilitate. Nu poți schimba trecutul, însă îți poți învăța lecția ca să mergi mai departe pe drumul tău, iar lecția a fost de fiecare dată aceeași – ai grijă pe ce mână lași documentele și implicit viitorul firmei tale”.

Andrei Botiş (foto), CEO al Appraisal & Valuation SA: „Lipsa cunoașterii îndeaproape a actualizărilor cadrului legislativ privind Codul Fiscal și amânarea la nesfârșit a deciziei de a consulta unui expert contabil, pot duce la haos și la instabilitate financiară cu consecințe grave asupra profitului companiilor. De aceea, îi asigur pe antreprenorii din România că problemele lor de audit și contabilitate au de astăzi o soluție: Appraisal & Valuation SA. Dincolo de procesarea impecabilă și la timp a documentelor din trecut, antreprenorii români primesc sfaturi legate de viitor care le vor face afacerile mult mai previzibile. Eliminăm pe deplin temerile și nesiguranța legate de viitor, astfel încât antreprenorii să se poată concentra 100% asupra creșterii afacerilor lor. Serviciile de audit și contabilitate completează paleta de servicii de evaluări oferite de compania noastră, acest fapt fiind în deplin acord cu viziunea companiei noastre ce presupune dezvoltarea continuă pe orizontală, adăugând noi servicii complementare celor deja existente”.

Appraisal & Valuation SA anunță că în perioada imediat următoare, acțiunile ei „vor fi listate, sub simbolul APP, pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (piața AeRO) a Bursei de Valori București. Atragerea în echipă a celor mai buni specialiști de pe piață face parte din strategia APP de a performa pe piața de capital, alături de crearea unor noi divizii, achiziții de companii din același domeniu de activitate și arii conexe, precum și extinderea serviciilor și a platformelor digitale atât la nivel local, cât și international”.

Appraisal & Valuation SA, fondată în 2010, este caracterizată ca „deținătorul brand-ului NAI Romania, fiind unul dintre liderii de piaţǎ pentru servicii de evaluǎri și în același timp, reprezentantul exclusiv al NAI Global în România şi Republica Moldova. NAI Global reprezintǎ o rețea de companii imobiliare comerciale independente și unul dintre cei mai mari furnizori de servicii imobiliare comerciale din întreaga lume, formată din 5.000 de profesioniști și 375 de birouri în 55 de țări din întreaga lume. Compania a pregătit listarea unui pachet de acțiuni la BVB în cel de-al treilea trimestru al anului 2021, iar primul pas în atingerea acestui obiectiv a fost derularea unui plasament privat de acțiuni, care s-a desfășurat cu succes. Plasamentul privat de acțiuni, precum și operațiunile necesare listării sunt intermediate de broker-ul TradeVille. Portofoliul de servicii al companiei cuprinde: evaluări imobiliare, evaluarea companiilor, a terenurilor Agricole, a fermelor de producție, a halelor de depozitare și producție, precum și ale echipamentelor tehnice. Appraisal & Valuation SA este membru corporativ al Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR), organizație profesională de utilitate publică, fără scop patrimonial, din care fac parte evaluatorii autorizați care dobândesc această calitate, în condițiile legii”.

Raport global PwC: Companiile vor arăta diferit în următorii trei ani datorită noilor modele de afaceri și de lucru, susținute de digitalizare

0

Mai mult de trei sferturi (78%) dintre directorii generali la nivel global se așteaptă ca organizațiile pe care le conduc să arate diferit în următorii trei ani ca urmare a pandemiei, anticipând schimbări în modul de lucru și dezvoltarea de noi modele de afaceri, susținute de investiții în digitalizare, arată raportul „Great expectations: Global executives respond to business disruption”, realizat de departamentul de strategie globală din rețeaua PwC.

Criza generată de pandemie i-a convins pe liderii de companii că șansele de creștere depind de transformarea modelelor de afaceri și a modalitățile de lucru, și nu doar de măsuri temporare, precum reducerea de costuri, restructurarea portofoliului sau soluții tehnice ad-hoc. Construirea unor noi modele de afaceri și adaptarea modelului de operare implică schimbări semnificative în structura de investiții și de cheltuieli, inclusiv reduceri de personal în unele industrii. Este evident că executivii mizează foarte mult pe digitalizare în acest procese și consideră că investițiile în tehnologie și securitate cibernetică au devenit cruciale”, a declarat Dinu Bumbăcea (foto), Country Managing Partner PwC Romania.

În prezent, 23% dintre respondenți spun că organizațiile pe care le conduc se reconfigurează pentru creștere, în timp ce restul se concentrează încă pe regândirea și optimizarea modelului de operare (44%) și recuperare după criza sanitară (33%). Toate sectoarele vor suferi transformări, cele mai importante fiind așteptate în farma, asigurări și transporturi.

Transformarea, între investiții și reduceri de costuri

Investiții suplimentare în medie de 10-15% vor fi îndreptate în principal către digitalizare, securitate cibernetică și vânzări, pentru a stimula creșterea. Investițiile în digitalizare se vor concentra pe dezvoltarea de noi produse și servicii, capabilități IT și securitate cibernetică, precum și mediu, sănătate și siguranță. De altfel, ESG a ajuns o prioritate de afaceri pe agenda executivilor, domeniul fiind menționat de 17% dintre participanții la sondaj.

În general, companiile vor să diminueze costurile cu până la 11%, cele mai mari scăderi fiind preconizate pentru zona imobiliară, cercetare și dezvoltare, marketing și resurse umane. Astfel, 96% dintre companii iau în considerare tranziția forței de muncă într-un „birou al viitorului” pentru a permite noi modalități de lucru în timpul și după pandemie, care vor reduce amprenta imobiliară și implicit costurile. 

În ceea ce privește personalul, 37% dintre directorii executivi estimează reduceri de personal în următoarele 12 luni, în special în sectorul industrial, în conformitate cu așteptările de scădere a veniturilor. Alți 37% dintre executivi spun că vor angaja personal nou.

Companiile prevăd creștere,
dar se tem de efectele unui nou val de infecții

Principalele temeri menționate de directorii generali pentru viitorul companiilor lor sunt incertitudinea unui nou val de infecții (51%), impactul financiar al acestuia (48%), impactul unei recesiuni economice globale (48%), riscuri de securitate cibernetică (31%) și capacitatea de a gestiona eficient modele hibride de la distanță și de lucru la birou (26%).

În ciuda riscurilor, 72% dintre directori se așteaptă la venituri stabile sau în creștere în următoarele 12 luni, menționând că au atins deja cel mai redus prag și văd o cale de revenire. Creșteri sunt preconizate în retail, servicii medicale, asigurări și servicii financiare, dar și în industria auto. 

La polul opus, previziunile directorilor din industria aerospațială, produse industriale și comerțul cu produse nealimentare sunt cele mai pesimiste, 38% dintre respondenții din aceste industrii așteptând venituri în scădere.

Sondajul a fost realizat în rândul a 250 de directori executivi seniori din EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), America de Nord și Asia, care conduc companii cu venituri anuale de peste un miliard de dolari.

De la începutul anului, 20 de agresiuni asupra personalului Romsilva

0

Federația Sindicatelor Silva insistă asupra situației grave reprezentate de violențele manifestate constant asupra salariaților în domeniu, trăgând un nou semnal de alarmă, determinat de un caz de ultimă oră petrecut în județul Dâmbovița: 

Așa nu se mai poate!

În urmă cu doar câteva luni, Federația Sindicatelor Silva trăgea un semnal de alarmă, avertizând că pe fondul creșterii presiunii asupra pădurii se constată în anul 2021 o intensificare alarmantă a cazurilor de agresiune asupra personalului silvic care își face datoria apărând pădurea de hoții de lemn și de braconieri.

De la începutul acestui an au fost sesizate peste 20 de cazuri de agresare a personalului silvic numai la Regia Națională a Pădurilor-Romsilva, de la violență fizică care a necesitat îngrijiri medicale, până la amenințări cu moartea, incendierea mașinilor personale și hărțuirea membrilor familiilor, inclusiv a copiilor. Aceste cazuri au fost înregistrate în județele Argeș, Bacău, Brașov, Dâmbovița, Dolj, Hunedoara, Mehedinți, Mureș, Sălaj, Suceava și Vâlcea, fiind sesizate unitățile de poliție și parchetele competente teritorial, pentru desfășurarea cercetărilor penale și pedepsirea agresorilor. 

De cele mai multe ori însă, aceste anchete durează luni și chiar ani întregi, la care se adaugă durata proceselor în instanțele de judecată – minim unul sau doi ani până la o eventuală condamnare definitivă a infractorilor, fapt ce creează o stare de nesiguranță și de revoltă în rândul silvicultorilor.

Ceea ce s-a întâmplat zilele trecute în localitatea Bilciurești din județul Dâmbovița, când un pădurar și familia lui a fost atacat în propria curte de un grup de infractori certați cu legea silvică, este extrem de grav și dovedește încă odată faptul că hoții de lemn nu mai au nicio limită, acționând organizat și devenind extrem de periculoși. 

Acest nou caz vine să completeze un tablou sumbru al agresiunilor îndreptate împotriva personalului silvic, în urma cărora, în ultimii ani, apărând pădurea, 6 pădurari au fost omorâți de hoții de lemn, iar peste 700 de silvicultori au fost atacați de infractori, suferind agresiuni și vătămări corporale grave, amenințări cu moartea, precum și distrugerea unor bunuri (mașini, locuințe, anexe gospodărești, sedii administrative etc.).

Federația Sindicatelor Silva a atras atenția în nenumărate rânduri că personalul silvic de teren se confruntă cu o presiune tot mai ridicată asupra pădurii și face față cu dificultate acestei presiuni, în principal din cauza lipsei dotărilor necesare prevăzute de legislația specifică, absolut necesare personalului silvic în cadrul acțiunilor în teren pentru asigurarea pazei și a integrității fondului forestier (armament de serviciu, mijoace de comunicare, de intervenție și de apărare, uniforme de serviciu, echipament individual de protecție, precum și mijloace de transport adecvate).

În prezent, situația este una cel puțin alarmantă, aproximativ jumătate dintre silvicultori – pădurari și șefi de districte din cadrul administratorului fondului forestier proprietate publică a statului român, care au ca obligație de serviciu paza pădurilor și asigurarea integrității fondului forestier, nu sunt dotați cu armament de serviciu așa cum prevede legea (Codul silvic și Statutul personalului silvic), desfășurându-și activitatea în cele mai multe cazuri doar sub protecția divină. Lipsirea de armament a personalului silvic a fost posibilă printr-o decizie aberantă a Guvernului, care prin Hotărârea nr. 11/2018, a interzis utilizarea mai multor categorii de armament între care și cel cu care era dotat o bună parte a personalului silvic din România.

În afara lipsei de armament și de dotări, la această situație îngrijorătoare a agresiunilor asupra personalului silvic s-a ajuns și din cauza dimensionării insuficiente a personalului silvic cu atribuții de pază, precum și a dimensionării cantoanelor și districtelor silvice fără a se ține seama de complexitatea și specificul activității de pază a pădurilor la nivel local și regional, dar și din cauza retrocedărilor haotice, care au condus la o fragmentare excesivă a pădurilor.

Pe această cale, Federația Sindicatelor Silva solicită oficial, din nou, sprijinul și intervenția Procurorului General al României pentru monitorizarea actelor de cercetare şi urmărire penală ce se efectuează în cazurile de agresiune îndreptată împotriva personalului silvic şi dispunerea de măsuri în scopul efectuării cu celeritate a cercetărilor pentru identificarea, anchetarea și pedepsirea autorilor acestor agresiuni. 

Totodată, solicităm public intervenția d-lui Tanczos Barna, Ministrul Mediului Apelor și Pădurilor pentru urgentarea dotării personalului silvic cu responsabilități în ce privește paza pădurilor cu armament de serviciu, cu uniformă de serviciu, cu mijloacele de apărare și de intervenție, cu mijloace de comunicație și mijloace de deplasare așa cum sunt prevăzute de lege, astfel încât riscul determinat de producerea în viitor a unor astfel de evenimente nedorite, să se reducă cât mai mult posibil. 

Pentru descurajarea actelor de agresiune asupra silvicultorilor, Federația Silva a promovat, cu sprijinul d-lui Tanczos Barna, în calitate de senator, un proiect de lege pentru modificarea și completării Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, prin includerea personalului silvic în categoriile prevăzute la art. 257 alin. 4, alături de polițiști și jandarmi, în cazul cărora faptele de amenințare, lovire sau alte violențe, vătămare corporală, etc. comise asupra acestora se sancționează cu pedepse mai aspre.

Federația Sindicatelor Silva va susține în continuare, prin toate mijloacele legale, respectarea prevederilor Statutului personalului silvic, modificat și completat prin Legea nr. 234/2019, dimensionarea cantoanelor, districtelor și ocoalelor silvice în funcție de activitățile specifice și realitățile din teren, precum și dotarea personalului silvic conform legislației în vigoare, inclusiv prin organizarea, dacă va fi cazul, a unor acțiuni de protest.

Foto: Silva 

REZULTATELE FINANCIARE ALE FONDULUI PROPRIETATEA

0

Fondul Proprietatea („Fondul”) a publicat astăzi rezultatele financiare pentru primul semestru al anului, încheiat la 30 iunie 2021, și dorește să sublinieze următoarele aspecte importante:

  • Prețul pe acțiune a înregistrat o performanță impresionantă în prima jumătate a anului, atingând un nou prag istoric pentru Fond: tranzacționarea la primă. La finalul perioadei de șase luni, respectiv la 30 iunie 2021, prețul pe acțiune a fost de 1,85 lei, înregistrându-se astfel o primă de tranzacționare de 0,77%, pe baza VAN disponibilă la data calculului.
  • Randamentul total al prețului acțiunii în primul semestru a fost de 32,9%. VAN-ul total la 30 iunie 2021 a fost cu 11,3% mai mare comparativ cu cea de la sfârșitul anului 2020, în timp ce VAN pe acțiune a crescut cu 13,8% în aceeași perioadă.
  • În perioada 1 ianuarie 2021 – 30 iunie 2021, discountul față de VAN a fost mai mic de 15% în toate zilele de tranzacționare, atât pentru acțiuni cât și pentru GDR-uri, in timp ce discountul mediu al prețului acțiunii față de VAN a fost 4,2% in aceeași perioadă.
  • Pe 28 aprilie 2021, acționarii au aprobat distribuția unui dividend special brut de 0,072 lei pe acțiune. Fondul a început plata dividendelor pe 22 iunie 2021.
  • Profitul obținut de Fondul Proprietatea în primele șase luni din 2021 a fost de 1,801.1 milioane lei. Principalul factor care a contribuit la profitul înregistrat în primele șase luni ale anului 2021 a fost reprezentat de câștigul net nerealizat aferent participaților Fondului înregistrate la valoare justă prin contul de profit și pierdere, generat de OMV Petrom SA ca urmare a evoluției pozitive a prețului acțiunilor companiei în primul semestru al anului 2021 (creștere de 243,8 milioane Lei, prețul acțiunilor crescând cu 16,9%), precum și de creșterea valorii companiilor nelistate ca urmare a procesului de evaluare a acestora (în principal ca urmare a evaluării Hidroelectrica SA, care a înregistrat o creștere de 909,7 milioane Lei).
  • Valoarea totală a veniturilor brute din dividende înregistrată de Fond în cursul perioadei de șase luni încheiată la 30 iunie 2021 este de 655,1 milioane lei, iar cele mai importante sume sunt aferente Hidroelectrica SA (456 milioane lei) și OMV Petrom SA (122,8 milioane lei).
  • Numerarul și echivalentele de numerar (activele lichide) ale Fondului la sfârșitul primelor șase luni ale anului 2021 includ depozite la termen la bănci și obligațiuni guvernamentale emise de Ministerul Finanțelor Publice al României. Toate instrumentele sunt denominate în lei și au maturități de până la un an.
  • Scăderea activelor lichide cu 48% în perioada de șase luni încheiată la 30 iunie 2021 este în principal determinată de ieșirile de numerar aferente plăților de dividende (380,4 milioane Lei) și de achiziționarea acțiunilor proprii în cadrul celui de-al doisprezecelea program de răscumpărare (209,8 milioane Lei), fiind în principal compensată de încasările din vânzarea obligațiunilor – creșterea netă de 297,4 milioane Lei.
  • Datorii au crescut cu 86% comparativ cu 31 decembrie 2020 în principal datorită înregistrării datoriei aferente impozitului pe dividende datorat către Bugetul de Stat (11,8 milioane Lei).
  • Alte datorii au crescut cu 96% comparative cu 31 decembrie 2020 deoarece data de plată a dividendelor anuale a fost 22 iunie 2021 și nu toate sumele corespunzătoare au fost transferate încă către acționari.

Pentru informații mai detaliate despre rezultatele financiare pentru primul semestru al anului 2021, consultați raportul de pe www.fondulproprietatea.ro sau www.bvb.ro.

Situația poziției financiare

Milioane Lei30 iun 202131 mar 202131 dec 202030 iun 202030 iun 2021 vs. 31 dec 2020 (%)

NeauditatNeauditatAuditatNeauditat
Numerar și conturi curente65,632,7 34,4 431,3 
Depozite la bănci415,3652,5 660,0 139,5 
Obligațiuni guvernamentale77,6254,4 380,3 152,0 
Dividende de încasat525,3 436,1 
Participații10.446,89.964,8 9.246,7 9.449,0 
Alte active4,10,9 0,6 0,5 
Total active11.534,710.905,3 10.322,0 10.608,4 11,7%
Datorii36,621,0 19,8 21,1 
Alte datorii69,233,5 35,3 445,9 
Total datorii106,054,5 55,1 467,0 92,4%
Total capitaluri proprii11.428,710.850,8 10.266,9 10.141,4 11,3%
Total datorii și capitaluri proprii11.534,710.905,3 10.322,0 10.608,4 11,7%

Sursa: Situațiile financiare IFRS

Situația rezultatului global

Milioane LeiT1 2021NeauditatT2 2020NeauditatS1 2021 NeauditatS1 2020 Neauditat
Pierderi nete nerealizate aferente participațiilor la valoare justă prin profit sau pierdere(5,3)(98,2)(103,5)(1.995,3)
Câștiguri nete nerealizate aferente participațiilor la valoare justă prin profit sau pierdere723,0570,11.293,133,6
Câștiguri nete realizate aferente participațiilor la valoare justă prin profit sau pierdere0,8
Venituri brute din dividende655,1655,1 1.151,2 
Venituri din dobânzi6,04,010,0 6,4 
Alte venituri/(cheltuieli), nete*(1,1)2,31,2 4,4 
Venituri/(pierderi) nete din activitatea operațională722,61.133,31.855,9 (798,9)
Cheltuieli cu comisioanele de administrare recunoscute în contul de profit și pierdere(16,3)(22,5)(38,8) (29,1)
Alte cheltuieli operaționale(4,9)(5,0)(9,9) (10,1)
Cheltuieli operaționale(21,2)       (27,5)(48,7) (39,2)
Cheltuieli de finanțare –    –  
Profit/(Pierdere) înainte de impozitare701,41.105,81.807,2 (838,1)
Cheltuiala cu impozitul pe profit(6,1)(6,1) (10,5)
Profitul/(Pierderea) perioadei701,41.099,71.801,1 (848,6)
Alte elemente ale rezultatului global –  
Total rezultat global aferent perioadei701,41099,71.801,1 (848,6)

Sursa: Situațiile financiare IFRS

* Alte venituri/(cheltuieli), nete includ în principal câștigurile/ (cheltuielile) nete din reevaluarea titlurilor de stat la valoare justă, câștigurile/ (cheltuielile) nete din diferențe de curs valutar și alte venituri/ (cheltuieli) operaționale.

Xiaomi lansează primul său festival de film cu scurtmetrajul “One Billion Views”

0

Xiaomi a anunțat lansarea celui mai nou scurtmetraj, „One Billion Views”. Acest film îl are ca personaj principal pe influencerul tech Arun Maini, cunoscut și sub numele de „MrWhoseTheBoss”. Acest lucru marchează momentul în care Xiaomi demarează primul său festival de film anual, care începe marți, 31 august, cu tema “The New Normal” (Noua normalitate) pe fondul pandemiei.

În „One Billion Views”, Arun își prezintă călătoria de zece ani, perioadă în care a devenit unul dintre cei mai mari influenceri pe zona de tech, și povestește cum a ajuns la peste un milliard de vizualizări pe canalul său de YouTube. 

În acord cu tema festivalului, „The New Normal”, Arun discută despre mediul de dezvoltare al creatorului de conținut – de la începuturile sale greoaie și provocările pe care le-a întâmpinat în realizarea conținutului video, până la momentul în care se află acum, în plin progres tehnologic al telefoanelor inteligente care permit oricărui utilizator să creeze și să arate lumii conținutul surprins pe dispozitivele sale mai ușor ca oricând. 

Dacă mi-ați fi spus la început că aici aș fi ajuns peste 10 ani, aș fi râs în hohote. Multe lucruri s-au schimbat de când am început și includ aici și pandemia. În ciuda tuturor piedicilor, unul dintre lucrurile pozitive a fost renașterea creatorilor de conținut, care a devenit posibilă nu doar pentru că oamenii au stat acasă, ci și datorită ușurinței de a produce conținut cu ajutorul telefonului din buzunar”, a povestit Arun.

Pentru a demonstra cât de ușoară și accesibilă a devenit crearea de conținut, întregul scurtmetraj a fost filmat cu un Xiaomi Mi 11 Ultra* – flagshipul care a revoluționat fotografia și videografia în rândul telefoanelor inteligente prin debutul senzorului de cameră GN2.

Arun a adăugat: „Cred cu tărie că fotografia și videografia computerizate pe care începem să le vedem pe telefoane vor fi viitorul filmului. Nimic nu poate depăși confortul, portabilitatea sau conectivitatea unui smartphone”.

Pentru a surprinde această poveste unică, „One Billion Views”, regizorul Mike Harvey a decis să folosească un stil de filmare continuu, pentru a scoate în evidență mobilitatea fără egal a filmării de pe un telefon inteligent. „O parte a obiectivului nostru din acest film a fost să-i inspirăm pe viitorii cineaști”, a spus regizorul Mike Harvey. „Mi-am dorit să creez ceva la care nu te-ai fi așteptat vreodată să fie filmat cu un telefon, să demonstrez că în prezent nu există limite în privința producerii de filme pe mobil. Această abordare a fost o provocare tehnică pentru că era nevoie ca mai multe elemente diferite să funcționeze perfect împreună, dar cred că a dat roade”.  

„One Billion Views” este doar o mică parte din ceea ce reprezintă primul Festival de Film Xiaomi din istorie. Vă invităm să rămâneți pe canalele globale de social media ale Xiaomi pentru livestream-ul Festivalului de Film Xiaomi, pe 31 august, ora 15:00.  

România Eficientă începe lucrările de renovare energetică la Liceul Tehnologic „Elie Radu” din Ploiești

0

  • Investiție de 1 milion de euro, susținută de OMV Petrom
  • Renovarea se va realiza, în premieră națională, la standarde nZEB  (clădiri cu un consum de energie aproape de zero)

România Eficientă, cel mai mare proiect privat de interes național dedicat eficienței energetice în clădiri, derulat de Energy Policy Group (EPG) cu finanțarea sponsorului oficial OMV Petrom, trece în etapa de renovare energetică la cele mai noi standarde a primei școli selectate în acest program. Astăzi au demarat lucrările de renovare la Corpul C10 al Liceului Tehnologic Energetic „Elie Radu” din Ploiești, clădire care găzduiește atât săli de curs, la parter, cât și un cămin-internat, la etajele superioare. 

Christina Verchere, CEO al OMV Petrom: „Putem contribui cu toții la un viitor sustenabil și un mediu mai curat, printr-un consum energetic mai eficient. România are un potențial uriaș să obțină, prin eficiență energetică, reduceri semnificative ale consumului de energie. Renovarea clădirilor publice și a locuințelor va avea un rol esențial în creșterea standardului de viață și pentru o dezvoltare economică sustenabilă, conform agendei climatice.” 

Radu Dudău, director EPG și coordonator al proiectului România Eficientă: „Să investești în școli înseamnă să investești în viitor. De aceea, ne bucurăm să vă anunțăm că am demarat lucrările de renovare aprofundată la această școală din Ploiești – investiție cu rol-pilot. În ciuda contextului economic dificil generat de pandemie, care a îngreunat realizarea proiectelor de reabilitare energetică a școlilor, astăzi am trecut la acțiune.”

Andrei-Liviu Volosevici, primarul municipiului Ploiești: „Un mediu interior confortabil și sănătos în școli este esențial pentru starea de bine a elevilor. Măsurile de eficiență energetică sunt importante nu doar prin prisma economiilor pe care le produc, ci și pentru beneficiile legate de sănătatea și productivitatea școlară a copiilor, cu efecte pe termen lung asupra dezvoltării societății. Suntem recunoscători proiectului România Eficientă că prima clădire școlară pilot selectată pentru renovare la standarde nZEB este din municipiul Ploiești. Sperăm ca acest proiect să aducă o contribuție solidă la declanșarea Valului de Renovare de care România are atâta nevoie.”

În prezent, unitatea de învățământ se confruntă cu numeroase probleme care țin de izolarea termică și fonică, sistemul de iluminat, precum și calitatea scăzută a aerului interior. Investiția totală estimată pentru reabilitarea acestei clădiri este de aproximativ un milion de euro, iar de rezultate vor beneficia în jur de 250 de elevi și 60 de cadre didactice. 

Renovarea se va realiza, în premieră națională, la standarde nZEB (clădire cu consum energetic aproape zero, datorită unui grad ridicat de eficiență energetică). Acest lucru va duce la realizarea unor economii substanțiale de energie și implicit la diminuarea semnificativă a facturilor, precum și la îmbunătățirea radicală a condițiilor de utilizare a școlii, cu beneficii directe pentru starea de bine a elevilor și a profesorilor. 

Printre lucrările ce vor fi realizate de echipa România Eficientă se află modernizarea sistemului de iluminat, prin înlocuirea corpurilor de iluminat fluorescent și incandescent existente cu unele corpuri de iluminat cu eficiență energetică ridicată și durată mare de viață, oferite de sponsorul Signify, precum și introducerea echipamentelor de producere a energiei din surse regenerabile.

Pe fondul noilor standarde de renovare impuse de legislația europeană și de metodologia națională, am decis realizarea în prealabil a renovării unei clădiri cu caracter de pilot, de dimensiuni relativ mici, pentru a putea elabora un model tehnic și financiar riguros pentru renovările aprofundate pe care le realizăm în cadrul programului. Acesta este motivul pentru care am decis includerea în program a unui corp de clădire din cadrul Liceului Tehnologic Energetic „Elie Radu” din Ploiești. 

Lansat în iunie 2019, proiectul România Eficientă a fost construit în jurul a două direcții strategice: campanii de informare și educare a publicului despre beneficiile eficienței energetice asupra societății, economiei și mediului înconjurător, precum și realizarea de lucrări de renovare energetică a unor școli publice din România la standarde internaționale, cu rol de model pentru autoritățile publice.

Detalii despre  unitatea școlară

Corpul C10 al Liceului Tehnologic Energetic „Elie Radu” din Ploiești a fost dat în funcțiune în anul 1978. Clădirea (S+P+2E) are destinația principală de școală și cămin. În școală studiază la învățământ de zi aproximativ 150 de elevi cu vârstele între 14 și 19 ani, iar la învățământ liceal seral – aproximativ 100 de elevi adulți. În cămin sunt cazați aproximativ 80 elevi, învățământ de zi liceal și profesional. De asemenea, circa 60 de profesori își desfășoară activitatea în această clădire școlară. 

Suprafața construită a parterului este aproximativ 504 metri pătrați, iar aria desfășurată a celor trei niveluri este de 1.512 metri pătrați. 

Probleme între consumatori și bănci rezolvate prin negociere

0

Centrul de Soluționare Alternativa a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) evidențiază numărul în creștere al rezolvării unor situații apărute între clienți și bănci pe calea negocierii: „Peste 20 de procese, inclusiv dosare de dare în plată, au încetat anul acesta deoarece băncile și consumatorii au decis să-și rezolve problemele prin negociere”. Negocierea individuală este recomandată inclusiv de Curtea Europeană de Justiție, subliniază CSALB. Pe tema apelului la soluția negocierii, CSALB prezintă următorul comentariu:  

CSALB: Negocierea este mai eficientă decât procesele și darea în plată

Peste 20 de procese au încetat anul acesta deoarece băncile și consumatorii au decis să-și rezolve problemele prin negociere, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). În timp ce majoritatea cererilor de conciliere au ca obiectiv soluționarea unui diferend prin evitarea proceselor, mai multe cazuri și-au găsit rezolvarea anul acesta după începerea procedurilor judiciare. Un astfel de exemplu este un dosar de dare în plată pentru trei credite diferite care, după aproape 5 ani petrecuți în instanță, și-a găsit rezolvarea prin negociere, în doar câteva luni. 

A person with long hair

Description automatically generated with low confidence

Dan Cristina Mihaela, consumator din București

„Povestea, pe scurt, este că am avut dosar de dare în plată pentru trei credite diferite, la aceeași bancă. După ce am făcut notificarea de dare în plată, banca a intentat acțiune în instanță. Din fericire, sfârșitul a fost foarte bun. Nu m-am adresat băncii pentru negociere, nici nu credeam că un consumator chiar poate rezolva astfel. În schimb, am aflat de CSALB, pentru că începusem să mă documentez despre soluțiile pe care le aveam. După ce am citit în media și mi-am întrebat cunoștințele, am dat de acest Centru. La momentul acela, avocații care mă reprezentau în instanță m-au descurajat. Spuneau că niciodată nu va accepta banca o negociere într-un astfel de caz. Însă, creditorul s-a dovedit a fi foarte dispus să terminăm litigiile.

Când am mers la bancă, oamenii de acolo mi-au recomandat și ei CSALB din prima clipă. Mi-au spus că putem rezolva repede și gratuit pentru mine. Am terminat trei dosare diferite în mai puțin de șase luni. Drept vorbind, nici nu știu care ar fi fost soarta lor dacă ar fi fost soluționate în instanță.

Într-un final am obținut restructurarea creditelor, comasarea lor, eliminarea unor comisioane, o rată mai mică, nu am mai fost supusă penalităților de neplată a ratelor din ultimii cinci ani, am scăpat de procese. Plus o reducere de aproximativ 10.000 de euro a datoriei. M-a bucurat și disponibilitatea oamenilor din bancă  de a rezolva problema. Faptul că mi-au acceptat cerințe pe care, foarte ușor mi le-ar fi putut respinge. E interesant că nu am reușit cu case mari de avocatură ce am reușit prin CSALB. Am citit apoi și despre alte cazuri de oameni care și-au rezolvat problema. Mai sunt speranțe ca lucrurile să meargă foarte bine și în România.”

A person in a suit

Description automatically generated with medium confidence

Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB 

„Asistăm la un trend care, putem spune, este benefic și instanțelor, nu doar părților aflate în proces. Este vorba de cazurile în care litigiile dintre consumatori și bănci, unele vechi de câțiva ani, iar altele abia începute, se rezolvă amiabil în cadrul negocierilor derulate la CSALB. Încep să apară și cazuri de soluționare amiabilă a cererilor de dare în plată. Este evident că oamenii nu vor să își piardă locuințele, mulți dintre ei și-au rezolvat problemele financiare din trecut și vor să reintre într-o relație echitabilă cu banca. Din fericire, compromisurile făcute în urma negocierilor purtate la CSALB sunt avantajoase financiar. Ținând cont de clarificările termenului de impreviziune acceptate de CCR ca fiind constituționale, recomandăm băncilor să fie mai deschise față de solicitările de reechilibrare a contractelor formulate de către consumatori, atunci când sunt întrunite condițiile prevăzute de lege. Vorbim de cei care vor să recurgă la instanță pentru rezolvarea unor situații punctuale, cum ar fi dobânzi, comisioane, eliminarea sau modificarea unor clauze contractuale. Iar invitația pe care o adresăm este ca aceste reechilibrări să se facă direct, între consumatori și bănci sau instituții financiare nebancare, iar dacă rezolvarea directă nu are finalitatea dorită, să se apeleze la procedurile derulate în cadrul CSALB, prin negociere și cu implicarea unui specialist neutru, conciliatorul. De altfel, vedem că inclusiv Curtea Europeană de Justiție recomandă negocierea individuală. Relevant este un caz finalizat în 2020, în care un consumator din Spania a reclamat existența unor clauze abuzive în contractul cu banca. Decizia CJUE în această speță (din 09.07.2020, cauza C-452/18) este interpretată în sensul că părțile pot să negocieze înainte de schimbarea unor clauze considerate ori calificate ca abuzive, cu altele noi. Intenția este ca noile condiții să nu mai fie impuse printr-un alt contract sau act adițional, ci să fie agreate de părți. În concluzie, concilierea, compromisul și soluțiile echitabile pot înlocui cu succes litigiile din instanțele clasice, indiferent de stadiul în care acestea se află”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB. 

CAZURI ÎN CARE PROCESELE AU FOST ÎNLOCUITE CU PROCEDURI DE SOLUȚIONARE AMIABILĂ

Aurora Z., București,

Banca a acordat familiei Z. un credit de nevoie personale cu ipotecă în valoare de 35.000 EUR în aprilie 2008. În septembrie 2016 au fost stopate contractul de credit și graficul de rambursare ca urmare a depunerii notificării de dare în plată. Pentru a stinge litigiul și a găsi o soluție la restanțele de peste 10.000 de euro, banca a propus stingerea amiabilă a litigiului, în cadrul CSALB. Creditorul a eliminat pe viitor comisionul de adminstrare credit, a returnat același comision încasat de la acordarea împrumutului până la notificarea de dare în plată și a renunțat la o treime din dobânzile restante.  În total, beneficiile directe obținute de consumator depășesc 7.500 de euro. 

Leonard G., Brașov

Banca oferă consumatorului suma de 7.000 EUR cu care se va rambursa parțial creditul, în vederea închiderii amiabile a litigiului aflat pe rolul Judecătoriei Brașov din 2021. Părțile sunt de acord să renunțe la orice alte pretenții în legătură cu actele de executare silită, cheltuielile de judecată, onorariile și cu alte sume datorate. 

Manuela F., Vrancea

În vederea stingerii pe cale amiabilă a litigiului aflat pe rolul Tribunalului Vrancea din anul 2017, banca oferă consumatoarei suma de 2.764 Euro. Suma reprezintă diferența dintre dobânda încasată conform  contractului de credit și dobânda fixă de 5,8 % pe an, până la scadența finală. Fiecare parte se obligă să suporte propriile cheltuieli ocazionate de promovarea demersurilor judiciare. 

Ileana V. Iași

Banca va restitui consumatoarei sumele de 5.000 RON și 1.200 EUR în vederea stingerii pe cale amiabilă a litigiului care face obiectul unui proces intentat în anul 2018, care se află pe rolul Curții de Apel Iași. 

Cristian. I. Z., Iași

Banca achită consumatorului suma de 7.100 de lei, iar părțile convin să stingă pe cale amiabila litigiul deschis anul acesta și aflat pe rolul Judecătoriei Iași. 

Gheorghe C., Huși

Banca va plăti consumatorului suma de 12.432 RON în vederea stingerii pe cale amiabilă a litigiului dintre părți, obiect al unui dosar din anul 2021 aflat pe rolul Judecătoriei Huși. 


Despre CSALB

CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Holcim România deschide o nouă stație ecologică de betoane, în Ilfov. Compania accelerează tranziția către un mediu construit mai verde

0

Grupul Holcim România, cel mai mare producător de materiale de construcții de pe piața locală, anunță deschiderea unei noi stații ecologice de betoane, în Tunari, județul Ilfov. Compania ajunge la 19 astfel de stații în întreaga țară și își continuă angajamentul pentru sustenabilitate.

Asemenea celorlalte stații ecologice de betoane, în cadrul unității de la Tunari se va fabrica și comercializa ECOPact, prima gamă de betoane verzi din industrie, cu 30% mai puține emisii de CO2.

Grupul Holcim răspunde, astfel, nevoilor dinamice ale pieței de construcții, susținând dezvoltarea industriei locale și accelerând tranziția către un mediu construit mai verde.

Anca Alexandru, Director Divizia de Betoane Holcim România

„Prin intermediul acestei noi stații de betoane ecologice din Tunari, suntem cu un pas mai aproape de clienții noștri și ne consolidăm investiția în creșterea pieței de construcții sustenabile din România. Totodată, ne respectăm angajamentul asumat la începutul acestui an prin ECONCEPT, noul nostru model de business, și oferim o gamă integrată de produse și soluții ECO, astfel încât să accelerăm tranziția către un mediu construit mai verde. Scopul nostru este să construim cu responsabilitate față de mediu și față de generațiile viitoare”, a declarat Anca Alexandru, Director Divizia de Betoane Holcim România.

Stația ecologică de betoane din Tunari este a șasea stație a Holcim România deschisă în zona București-Iflov și face parte din strategia pe termen lung a companiei de a sprijini construcțiile sustenabile.

Betoanele ECOPact, fabricate și comercializare în stația de la Tunari, sunt betoane ecologice de clasă climatică A, având cu 30% mai puține emisii de CO2. Mai mult, această gamă contribuie cu 2 puncte în evaluarea LEED și 6 puncte în sistemul de certificare BREEAM pentru construcții verzi, oferind un scor ridicat de sustenabilitate.

ECOPact poate fi folosit într-o gamă largă de aplicații: construcții din sectorul rezidențial și non-rezidențial, construcții industriale, hidrotehnice sau de infrastructură. Pe lângă aportul pe care îl are la reducerea de CO2, gama ECOPact asigură un nivel de rezistență superior în condiții de mediu agresive.

Stația de betoane ecologice din Tunari va fi inclusă și în platforma clicbeton.ro – prima platformă online pentru achiziționarea de beton din țară, dezvoltată de Holcim România. Astfel, clienții locali vor beneficia de un nou punct de lucru din care se pot aproviziona cu beton, printr-un proces de achiziție simplu și rapid. 

Noul punct de lucru este situat în comuna Tunari, județul Ilfov, adresa Șoseaua de Centură nr.29-3. 

Studiu Deloitte: directorii financiari din sănătate, preocupați de incertitudinea financiară. Investițiile în tehnologie, o prioritate pentru 68% dintre ei


Directorii financiari din organizațiile care activează în sistemul de sănătate susțin că incertitudinea financiară rămâne principala lor preocupare pentru perioada care urmează, în condițiile în care două treimi dintre aceștia se așteaptă la o creștere a veniturilor anul acesta, după scăderea semnificativă din 2020, care însă va fi anulată, în mare măsură, de majorarea costurilor în domeniu, reiese din studiul Deloitte „The changing role of health care finance leaders”. Totodată, 68% dintre participanții la studiu spun că investițiile în tehnologie digitală reprezintă o prioritate, având în vedere că modelele tradiționale de afaceri și-au demonstrat limitele în timpul pandemiei de COVID-19.  

Conform studiului, reprezentanții organizațiilor din sănătate sunt interesați de motivarea și bunăstarea angajaților și de asigurarea unui mediu de lucru atractiv. Jumătate dintre participanții la sondaj au menționat că acordă atenție noilor modele de lucru (virtual, în sistem gig, automatizat) și propun investiții pentru realizarea unui sistem care să combine programul de muncă hibrid cu cel complet virtual, având în vedere redresarea treptată a economiilor.

Pentru a implementa modelul de muncă hibrid, directorii financiari au în vedere direcționarea investițiilor către tehnologie, pentru a permite munca angajaților la distanță și pentru a le măsura productivitatea, și către imobiliare, pentru reamenajarea și redimensionarea spațiilor de lucru în conformitate cu noile cerințe.

„Anul 2020 a fost unul dificil pentru organizațiile din toate domeniile, dar pentru cele din sănătate a însemnat o criză fără precedent. Deși au reacționat rapid și au salvat milioane de vieți, multe dintre ele au întâmpinat dificultăți financiare, legate de forța de muncă și de lanțul de aprovizionare. Doar în SUA, Asociația Americană a Spitalelor estimează că pierderile în sectorul de sănătate s-au ridicat la aproximativ 323 de miliarde de dolari anul trecut. Veniturile revin pe creștere în acest domeniu, dar este tot mai evident că, pentru viitor, trebuie gândit un sistem de management flexibil, bazat pe tehnologie, care să poată fi adaptat la cât mai multe situații neprevăzute, pentru a asigura continuitatea afacerii în condiții din cele mai dificile”, a declarat Vlad Boeriu (foto), Partener Coordonator Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România, și liderul serviciilor de consultanță pentru industria de sănătate.

Mai mult de trei sferturi (77%) din directorii financiari participanți la studiu au declarat că, în perioada recentă, și-au depășit rolul tradițional în cadrul organizației pentru a se implica mai mult în procesul decizional, cu scopul de a stimula creșterea afacerii. Printre inițiativele cele mai frecvente în care aceștia spun că au jucat un rol decisiv în adoptarea deciziilor se numără transformarea modelului de afaceri și investițiile în digitalizare. 

Pentru următorii trei ani, directorii financiari din organizațiile care activează în sistemul de sănătate și-au stabilit ca obiective principale optimizarea capitalului de lucru (55%), adoptarea celor mai noi tehnologii (50%), îmbunătățirea capacității de prognoză (48%) și automatizarea (47%). Studiul Deloitte „The changing role of health care finance leaders” a fost realizat pe baza unui sondaj derulat în rândul a 60 de organizații din domeniul medical, la nivel de director financiar, vicepreședinte cu responsabilități în zona financiară sau președinte, și a opiniilor exprimate de directorii financiari din 12 sisteme de sănătate importante, pentru a înțelege modul în care aceștia percep lecțiile învățate în timpul pandemiei, principalele lor preocupări și prioritățile stabilite în vederea creșterii sustenabile a activității.