Va încetini războiul lui Putin creșterea Chinei?

_________________

De Nancy Qian

CHICAGO – Pe 5 martie, China anunța o țintă de creștere a PIB-ului pentru acest an de aproximativ 5,5%, cea mai scăzută țintă din 1991. Dar asta nu ar trebui să fie o surpriză. În 2013, economiștii Băncii Mondiale și Consiliul de Stat chinez au estimat că rata anuală de creștere a Chinei va scădea la 5% până în 2030. Aceasta poate fi încă o supraestimare, având în vedere că ratele de creștere în perioada 2010-2016 s-au dovedit a fi umflate cu 1,8 puncte procentuale iar creșterea medie în economiile OCDE este de aproximativ 3%.

Pe atunci, economiștii și factorii de decizie politică au prezis, de asemenea cu exactitate, principalele provocări pentru creșterea pe termen lung în China, inclusiv creșterea inegalității, corupția, îmbătrânirea populației, ineficiența companiilor mari și adesea deținute de stat și poluarea. Dar nimeni nu ar fi putut prevedea incertitudinea economică semnificativă suplimentară care decurge din pandemia COVID-19 și acum din invazia Ucrainei de către Rusia.

Pandemia a perturbat grav lanțurile de aprovizionare și a crescut prețurile peste tot. China este deosebit de îngrijorată de creșterea prețurilor la alimente, deoarece țara este un importator net de alimente, factura totalizând 133 de miliarde de dolari în 2019. Problemele de aprovizionare și vremea nefavorabilă au făcut ca prețul legumelor din orașele chineze să crească cu 30,6% în Noiembrie 2021 față de Noiembrie 2020. Prețul ouălor, o sursă majoră de proteine ​​pentru clasa de mijloc, a crescut cu 20,1% în aceeași perioadă.

Pot funcționa fără China sancțiunile împotriva Rusiei?

_________________

De Shang-Jin Wei

NEW YORK – Acum că puterile occidentale au impus sancțiuni economice și financiare drastice Rusiei în urma invaziei Ucrainei, mulți se întreabă dacă neparticiparea Chinei le va submina eficacitatea. De asemenea, ar trebui să ne întrebăm dacă țările bogate pot face mai mult pentru oamenii săraci din multe țări în curs de dezvoltare, care sunt pagubele colaterale ale războiului și ale sancțiunilor.

Pe baza datelor din 2019 (ultimul an complet înainte de pandemie), China este cel mai mare partener comercial al Rusiei, reprezentând aproximativ 14% din exporturile Rusiei și 19% din importurile acesteia. Acest lucru pare să sugereze că participarea Chinei la sancțiuni ar putea face o mare diferență. Dar două considerații suplimentare califică această concluzie în mod semnificativ.

În primul rând, peste 60% din exporturile rusești către China sunt țiței și petrol rafinat, care – cel puțin pentru moment – ​​sunt scutite de sancțiunile Uniunii Europene. Deci, o decizie a Chinei de a adera la regimul de sancțiuni ar bloca mai puțin de 40% din exporturile Rusiei către țară sau mai puțin de 6% din totalul exporturilor rusești.

În al doilea rând, comerțul Rusiei cu Europa în ansamblu este de multe ori mai mare decât comerțul său cu China. De exemplu, exporturile combinate (pre-sancțiuni) ale Rusiei către Țările de Jos și Germania au depășit doar exporturile sale către China. Și asta sugerează că nu ar trebui să supraestimăm contribuția potențială a Chinei la eficacitatea generală a regimului de sancțiuni.

Pregătirea economiei Europei pentru război

_________________

De Lucrezia Reichlin

LONDRA – Uniunea Europeană a arătat o unitate politică remarcabilă – și, pentru mulți oameni, surprinzătoare chiar – în răspunsul la invazia Rusiei asupra Ucrainei. De la suspendarea gazoductului Nord Stream 2, la excluderea unor bănci rusești din sistemul de mesagerie financiară SWIFT pentru plățile bancare internaționale și până la revocarea statutului comercial al Rusiei de „națiune cea mai favorizată”, membrii UE au luat măsuri decisive pentru a constrânge Rusia din punct de vedere economic. Dar Europa nu a luat încă măsuri adecvate pentru a-și proteja propria economie de consecințele războiului președintelui rus Vladimir Putin.

La o recentă întâlnire informală la Versailles, președintele francez Emmanuel Macron i-a îndemnat pe colegii săi lideri din UE să se concentreze mai întâi pe ceea ce trebuie să facă și să amâne pentru mai târziu discuțiile despre cum anume să o facă. A fost o sugestie înțeleaptă din partea unui lider care înțelege că noile instrumente de politică, care pot implica o mai mare împărțire a sarcinilor între statele membre, tind mai mult să dividă decât să unească.

EDUCAȚIA FINANCIARĂ, CELEBRATĂ DE ASF ÎN CADRUL GLOBAL MONEY WEEK

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) va organiza, în perioada 21-27 martie 2022, cu ocazia Global Money Week (GMW), o serie de acțiuni dedicate promovării educației financiare în rândul copiilor și tinerilor.
Evenimentele, care vor fi derulate în cadrul GMW, urmăresc, în principal, creșterea nivelului de conștientizare cu privire la importanța educației financiare atât la nivelul corpului didactic, cât și la nivelul elevilor și studenților, precum și îmbunătățirea accesului copiilor și tinerilor la noțiuni și informații de educație financiară.


Global Money Week este un prilej pentru A.S.F. de a lansa un nou program de educație financiară, Start4Life, destinat copiilor și tinerilor aflați în centre de plasament. În cadrul programului, tinerii vor beneficia de lecții de educație financiară și de economie generală, care vor fi utile pentru a se adapta cât mai bine din punct de vedere financiar, în momentul în care vor fi nevoiți să părăsească centrele de plasament. Programul se va adresa, într-o primă etapă, tinerilor cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani, iar pe parcurs acesta va acoperi toate categoriile de vârstă. Acestui program i se vor alătura voluntar lectori ai entităților din toate cele trei piețe financiare reglementate, iar Institutul de Studii Financiare va oferi, în mod gratuit, unora dintre tineri, cursuri de formare profesională care să îi ajute la integrarea pe piața muncii.

Educația financiară este, așa cum am spus de mai multe ori, o misiune strategică a Autorității de Supraveghere Financiară. Vom continua să desfășurăm  programe și proiecte dedicate elevilor, studenților și publicului larg, întrucât prin educație vom putea contribui la dezvoltarea piețelor financiare și a economiei României”, a declarat Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, domnul Nicu Marcu.

Global Money Week este un eveniment internațional desfășurat sub patronajul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), în cadrul căruia comunități întregi își unesc eforturile pentru a stimula o mai bună cunoaștere a mediului financiar, pentru înlăturarea politicilor financiare depășite și pentru a oferi tinerilor instrumentele și inspirația necesare pentru a-și modela propriul viitor. Această inițiativă reunește organizații din aproape 170 de țări și implică anual peste 40 de milioane de copii și tineri.

Evenimentele organizate de ASF în săptămâna GMW pot fi consultate AICI.

În prima lună de la lansarea programelor guvernamentale IMM INVEST și AGRO IMM INVEST ediția 2022, s-au acordat 2.016 garanții, în valoare de peste 1 miliard de lei.

0

De la operaționalizarea Programului IMM INVEST ROMÂNIA și a subprogramului AGRO INVEST, prin adoptarea de către Guvernul României a HG nr. 206/14.02.2022, folosirea instrumentelor financiare de tipul garanțiilor de stat aferente Programelor IMM Invest si Agro IMM Invest, se dovedesc a fi cele mai de succes măsuri de susținere a mediului antreprenorial în perioade de criza. FNGCIMM a aprobat un număr de 2.016 garanții, în valoare de 1.011.112.670 lei, ce au susținut credite acordate de cele 20 de instituții financiare partenere, în valoare de 1.219.051.695 lei, în doar o lună de la relansarea programului. 

„IMM INVEST reprezintă cel mai eficient program guvernamental care atestă că intervenția guvernului în economie este benefică și necesară, iar prin astfel de instrumente se asigură IMM-urilor accesul rapid la finanțare, fiind un program extrem de util pentru companiile din toate domeniile de activitate. Facilitățile de garantare și subvenționarea costurilor finanțării, reprezintă argumente puternice pentru a apela la un credit prin acest program guvernamental. Monitorizarea constantă a Programelor guvernamentale de garantare, pe care o facem pentru a ne asigura de calibrarea corectă a măsurilor pe care le implementăm, ne indică acest lucru și ne arată că există o cerere consistentă pentru finanțările cu garanții de stat”, a declarat Adrian Câciu, ministru, Ministerul Finanțelor. 

Programul IMM INVEST ROMÂNIA rămâne în continuare cel mai accesat program guvernamental dedicat mediului antreprenorial. Un număr de 1.649 garanții au fost înregistrate într-o singură lună, pentru a se asigura finanțarea rapidă a unor domenii vitale ale economiei românești, valoarea totală a creditelor pentru capital de lucru sau pentru investiții, fiind în valoare de 996.709.354 lei.

Cele mai multe garanții au fost accesate de către antreprenorii din domeniul transporturilor rutiere de mărfuri, Cod CAEN 4941, urmate de cei din construcții, Cod CAEN 4120, IMM-urile din sectoarele Comerț cu ridicata al materialului lemnos, a materialelor de constructie și a echipamentelor sanitare, cod CAEN 4673, Comerțul cu amănuntul – Cod CAEN 4711 și Comerțul cu autoturisme și autovehicule – Cod CAEN 4511.

Subprogramul  AGRO IMM INVEST, a înregistrat un număr de 322 de garanții, în valoare de 182.440.034 lei,  cele mai multe solicitări venind din sectorul primar al Cultivării cerealelor, Cod CAEN 0111, urmat de procesare, respectiv Fabricarea produselor lactate și a brânzeturilor – Cod CAEN 1051, Activități în ferme mixte – Cod CAEN 0150, Creșterea păsărilor – Cod CAEN  0147 și Fabricarea produselor din carne – Cod CAEN 1013.

Pentru anul 2022, plafonul total alocat FNGCIMM este în valoare de 7,5 miliarde lei, din care 2,5 miliarde lei este alocat programului AGRO IMM INVEST. Perioada până la care se pot face înscrieri este 30 Iunie 2022.

În anul 2020 IMM INVEST ROMANIA a fost accesat de peste 25.000 de companii românești, care au accesat credite de circa 15 miliarde lei, iar în anul 2021 au fost acordate alte 17.000 de credite garantate, în valoare de peste 12,8 miliarde lei. Subprogramul AGRO IMM Invest, lansat în anul 2021 este primul program guvernamental adaptat nevoilor specifice IMM-urilor din sectorul agricol, pescuit, acvacultură și din sectorul alimentar. De la lansarea sa, în luna aprilie 2021, prin subprogramul AGRO Invest au fost acordate 2.500 de credite/garanții solicitate de IMM-uri, valoarea totală a solicitărilor de garantare aprobate de FNGCIMM depășind 2,1 miliarde lei, cu o valoare a finanțării de peste 2,6 miliarde lei.

IMM-urile care nu sunt eligilibile în programele IMM INVEST și AGRO INVEST, pot accesa garanții din surse proprii FNGCIMM, care se acordă atât pentru credite de investiții, cât și pentru credite pentru capital de lucru, valoarea maximă a garanției, în funcție de finanțator poate fi între 1,6 mil. lei și 2,4  mil. lei. Perioada maximă de garantare este de 36 luni, cu posibilitate de prelungire pe perioade consecutive de 36 luni în cazul  creditelor pentru capital de lucru. 

eToro adaugă ApeCoin la oferta sa de criptoactive

0

Rețeaua socială de investiții eToro a anunțat că a adăugat ApeCoin (APE) pe platforma sa în prima sa zi de tranzacționare a criptoactivului.  APE este un criptoactiv care are comunitatea ca principală forță motrice, fiind un token pentru cultură, gaming și comerț pe care comunitatea îl deține și pe care poate construi.

ApeCoin DAO este o organizație autonomă descentralizată (DAO), în care fiecare deținător de ApeCoin poate vota asupra modului în care va fi guvernată organizația. Un consiliu special, alcătuit din unii dintre cei mai avangardiști lideri și veterani din domeniul web3, gaming și tehnologie, va administra deciziile comunității.

Yuga Labs, care a creat Bored Ape Yacht Club (BAYC), va adopta ApeCoin ca token principal pentru toate produsele și serviciile noi.

Bored Ape Yacht Club este o colecție de 10.000 de NFT-uri Apes, fiecare cu propriile trăsături unice. Prin achiziționarea unui NFT Ape, proprietarii primesc drepturi de comercializare pentru NFT-ul respectiv și au acces exclusiv la alte avantaje ca membri ai comunității. 

„Comunitatea din spatele Bored Ape Yacht Club a explodat în ultimul an. ApeCoin este primul token generat în urma unei mișcări sociale care are sprijinul comunității. Fiind o rețea socială de investiții cu o comunitate de peste 27 de milioane de utilizatori, este un pas firesc pentru eToro să pună acest token la dispoziția investitorilor săi”, a declarat Guy Hirsch, director general pentru NFT-uri la eToro.

„Fiind o companie orientată în permanență cu un ochi spre viitor, eToro vede un mare potențial în domeniul NFT-urilor și în spațiul metaversului. ApeCoin reprezintă un moment de referință pentru ecosistemele NFT și activele digitale. Dorim să le oferim clienților noștri acces la ecosisteme care împărtășesc aceste valori. eToro a jucat un rol esențial în stimularea adoptării în masă a piețelor financiare și permite investitorilor obișnuiți să acceseze tehnologiile de mâine. Continuăm să facem acest lucru, permițând investitorilor să investească în proiecte NFT”.

eToro oferă clienților de retail acces la piețele cripto încă din 2013. Utilizatorii eToro pot cumpăra, deține și vinde cu ușurință activele reale care stau la baza ApeCoin (APE) pe platforma sa de investiții, folosind moneda tradițională. Numărul total de criptoactive oferite pe eToro este în prezent de 58 (n. r. – oferă doar 27 de monede pentru utilizatorii americani ai platformei, respectiv 56 de monede pentru utilizatorii din Olanda). 

Deocamdată, ApeCoin nu va fi listat în SUA.

Color Smart Distribution aduce în România brandul american de vopseluri premium plus Pittsburgh Paints

0

Compania româneascăColor Smart Distribution, unic importator și distribuitor în România și Republica Moldova al Benjamin Moore și Novacolor, își extinde portofoliul și aduce pe piețele din România și Republica Moldova brandul american de vopseluri premium plus, Pittsburgh Paints.

Pittsburgh Paints este brandul numărul 1 mondial de vopseluri și materiale speciale pentru decorațiuni interioare. Rețetele sunt dezvoltate în Statele Unite, iar compania face parte din renumitul fond de investiții PPG.

„Am sesizat că pe piața locală există cerere pentru finisaje de lux și ne-am propus să oferim clienților noștri soluții care să îndeplinească cele mai sofisticate cerințe în acest domeniu. Color Smart devine astfel unic importator și distribuitor în România și Republica Moldova al brandului american Pittsburgh Paints. Experiența noastră de peste 14 ani în distribuirea unor produse de cea mai bună calitate a contat enorm în luarea deciziei partenerului extern, care a analizat mai multe opțiuni  înainte să semneze cu noi”, a declarat Cătălina Trupșor, fondator și CEO Color Smart Distribution.

Industria decorațiunilor de interior a revenit la un ritm de normal în 2021, după un start dificil ca urmare a pandemiei.  Piața din România s-a aliniat trendurilor internaționale și românii au ales și ei produse la modă, precum betoanele, micro cimentul sau pietrele. Oamenii s-au orientat mai mult decât înainte spre vopsele decorative, spre o paletă cromatică în culori mai vii, naturale, cu o luminozitate ridicată, care se armonizează ușor cu mediul.

În 2022 trendurile în designul de interior se păstrează în aceleași linii, cu un accent mai puternic pe confort, culori vii, materiale ecologice, antibacteriene, funcționalitate maximă, combinații de culori și texturi inspirate în mare măsură din natură.

Color Smart estimează pentru anul în curs o cifră de afaceri în creștere cu 50%, față de 2021, până la 4 milioane euro, din care un sfert se va datora portofoliului Pittsburgh Paints.

„Estimăm că în anul 2022 cifra de afaceri va crește cu 50% față de anul 2021. Din această creștere doar un sfert se va datora portofoliului Pittsburgh Paints, iar restul creșterii prognozate va veni din portofoliile existente de vopsele lavabile și decorative, gleturi și ustensile de zugrăvit. Ne așteptăm la creșteri cu adevărat spectaculoase în 2023, când consumatorul român va fi deja familiarizat cu valoarea unică oferită de portofoliul Pittsburgh Paints și va avea destule exemple practice de rezultate absolut ieșite din comun obținute în lucrări existente din care să se inspire”, a mai declarat Cătălina Trupșor.

Pittsburgh Paints are în portofoliu peste 2000 de culori marcă înregistrată, care pot fi reproduse în mai multe tipuri de finisaje: mat, lucios, satinat sau eggshell. Produsele Pittsburgh Paints oferă soluții extraordinare pentru decorări pretențioase și rafinate, în culori închise și mate, spre deosebire de vopselele în nuanțe închise din alte surse, care ridică probleme la peste 90% din amenajări. În SUA, unde produsele Pittsburgh Paints sunt foarte cunoscute și utilizate pe scară largă, multe persoane le aplică fără specialiști – în regim Do it yourself.

Produsele premium plus Pittsburgh Paints sunt ecologice, realizate din materiale sustenabile, se aplică și se întrețin ușor. În plus, acestea au o rezistență îndelungată și își păstrează culoarea, textura și finisajul ales pentru o perioadă de ani de zile.

Analiză NextUp: Peste 60% dintre antreprenori spun că sunt afectați de situația din Ucraina și majoritatea mizează pe decizii calculate pentru a reduce cheltuielile

0

Peste 60% dintre antreprenori din comunitatea NextUp afirmă că afacerea și activitatea lor sunt afectate direct sau indirect de situația din Ucraina, care a generat creșterea prețurilor și a costurilor sau a blocat colaborarea cu furnizori externi, potrivit unei analize realizate de NextUp, unul dintre cei mai importanți producător de software pentru scalarea companiilor. În acest context, peste 80% dintre antreprenori spun că devin mult mai precauți și iau decizii mai calculate în business, cu ajutorul sistemelor de tip ERP care oferă date în timp real privind evoluția afacerii și că plănuiesc să automatizeze mai multe procese în activitate pentru a reduce cheltuielile cu până la 50%.

Astfel, 48% dintre ei spun că momentan preferă să aștepte pentru a lua decizii de afaceri cu miză pe termen lung, cum ar fi deschiderea de noi puncte de lucru, 30% dintre respondenți afirmă că simt anxietate și incertitudine privind evoluția businessului, iar 22% sunt optimiști și cred că orice schimbare negativă poate deveni o oportunitate de business.

„În astfel de situații, din analiza noastră reiese că, în peste 80% din cazuri, antreprenorii devin mai precauți și își doresc să se bazeze mai mult pe cifre și mai puțin pe instinct, analizând rapoartele financiare pe care la au la dispoziție în orice moment într-un soft potrivit pentru afacerea lor, cum este un sistem de tip ERP. Astfel, iau decizii corecte, fără risc și au încredere să facă pasul următor în afacerea lor, având siguranța că vor avea creștere de business reducând consumul de resurse materiale”, declară Roxana Epure (foto), Managing Partner NextUp.

Întrebați în ce măsură criza din Ucraina le modifică planurile de business, 44% dintre antreprenorii români spun că iau decizii cu precauție și se adaptează contextului actual, întrucât criza le-a modificat parțial planurile. Totodată, 39% dintre respondenți afirmă că ajustează bugetul de cheltuieli, fac investiții controlate și iau decizii pe termen scurt-mediu până când conflictul va înceta, iar 17% își continuă activitatea și planurile de business la fel ca până acum.

În ceea ce privește abordarea business-ului în situații de criză, 54% dintre antreprenorii români pun rațiunea înaintea emoțiilor, iau decizii ponderate și se bazează pe cifre și rapoartele financiare pe care le generează în timp real în softuri de tip ERP pe care le folosesc. În același timp, 42% dintre aceștia susțin că devin mai precauți, iau decizii calculate în anumite privințe și se bazează pe instinct în alte situații. Doar 4% din antreprenori afirmă că se bazează strict pe instinct și că acesta funcționează întotdeauna indiferent de context.

„Pe fondul conflictului din Ucraina, antreprenorii se responsabilizează să reducă și să controleze cheltuielile. De aceea, ei simt nevoia să aibă vizibilitate crescută în business și măsurători în cifre ale indicatorilor specifici afacerii lor pentru a lua decizii corecte care le pun organizația la adăpost pe termen mediu.  O soluție la îndemână este automatizarea, care reduce costurile unei companii  cu până la 50%  în medie și ține sub control întregul buget al unei afaceri”, adaugă Roxana Epure, Managing Partner NextUp.

Datele NextUp arată că în eventualitatea unei noi crize economice, 55% dintre antreprenorii români ar căuta noi metode de a economisi resurse financiare, cum ar fi automatizarea unor procese de business, pentru a nu fi nevoiți să concedieze angajați. 33% dintre respondenți afirmă că și-ar restrânge activitatea și ar reduce bugetul de marketing și numărul de angajați, în timp ce 12% ar încerca să găsească noi surse de investiții.

Dintre participanții la studiul NextUp România, 32% sunt furnizori de servicii, 25% activează în comerț, 15% în construcții, 12% în IT, iar restul au afaceri și în industria producătoare de materiale, alimente sau confecții. Aproximativ 14% au o cifră de afaceri cuprinsă între 1 și 5 milioane de euro,  2,7% trec de acest prag, iar 83% dintre antreprenorii respondenți au o cifră de afaceri sub 1 milion de euro.

EXEC-EDU lansează o campanie de strângere de fonduri pentru refugiații ucraineni

0

EXEC-EDU, liderul pieței de executive education, vine în ajutorul refugiaților ucraineni și lansează campania „Together We Heal”, prin care își propune să colecteze fonduri pentru cetățenii din Ucraina care ajung în țara noastră. Fondurile vor fi direcționate către servicii de consiliere psihologică și coaching.

„Trăim o perioadă cu totul atipică ce vine să ne destabilizeze și mai mult emoțional, pentru că dincolo de business, suntem în primul rând oameni. Pe noi ne-a impresionat profund efortul companiilor și al românilor în general de a veni în sprijinul refugiaților și ne dorim să ne alăturăm demersurilor umanitare, punând la dispoziție experiența noastră”, a declarat Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU.

Companiile se pot astfel alătura campaniei de susținere a refugiaților din Ucraina participând la cele trei cursuri organizate de EXEC-EDU ca parte a acestei acțiuni.  

„Noi propunem trei cursuri adaptate acestei perioade, urmând ca fondurile obținute în urma acestora să fie direcționate integral către servicii de consiliere psihologică și coaching 1 la 1 pentru refugiații ucraineni relocați în România. Suntem în strânsă legătură cu managerii de HR din marile companii multinaționale, care în toată această perioadă au petrecut zile și nopți pentru a le oferi hrană și adăpost colegilor lor din Ucraina și toți ne-au spus că sunt copleșiți emoțional, iar unii dintre ei trăiesc o traumă majoră”, a mai declarat Oana Scarlat.

Cele trei cursuri organizate de EXEC-EDU ca parte a campaniei „Together We Heal” sunt următoarele:

  1. Managementul comunicării în situații de criză – cursul se adresează echipelor manageriale și departamentelor de resurse umane care vor să identifice cele mai potrivite soluții legate de modul în care pot adresa comunicarea în interiorul organizației, construirea strategiei, a măsurilor și a stakeholderi-lor implicați și cum pot gestiona eficient și transparent posibilele blocaje interne survenite în acest context.
  2. Managementul riscului în situații de criză – această sesiune reia cele mai utile modele de analiză de risc din perspectiva actuală și pune pe tapet potențiale soluții de abordare a riscurilor (impact, prioritizare, contracarare, reducere și control).
  3. Managing uncertainty – programul se adresează atât managerilor, cât și altor persoane din cadrul companiilor care au nevoie să găsească resurse să-și susțină echipele pentru a gestiona mai ușor stresul și anxietatea cu care se confruntă în această perioadă.

Înscrierile companiilor în această campanie sunt deschise până pe 31 Martie.

EXEC-EDU poate organiza și alte cursuri și workshop-uri, în funcție de interesele și prioritățile companiilor.

Înscrierile pentru sesiunile de terapie și coaching se vor face în ordinea primirii acestora și vor fi programate cu ajutorul reprezentanților departamentelor de HR din companiile care au făcut sau urmează să facă demersuri pentru a aduce colegii din Ucraina în România. Sesiunile se vor desfășura în limba engleză.

Participarea președintelui Curții de Conturi a României la Conferința Internațională „Viitorul Europei după criza sanitară”

0

Președintele Curții de Conturi a României, Mihai Busuioc, a participat, în perioada 14 – 15 martie 2022, la Paris, la Conferința internațională „Viitorul Europei după criza sanitară”,organizată de Curtea de Conturi a Franței, în marja Președinției Franceze a Uniunii Europene.

Discuțiile au vizat identificarea măsurilor care urmează să fie implementate la nivelul instituțiilor supreme de audit (SAI) în contextul crizei sanitare generate de pandemia Covid-19, consolidarea dimensiunii europene a SAI-urilor și modernizarea activității acestora. Astfel, au fost dezbătute aspecte privind monitorizarea eficacității și eficienței acțiunii publice în timpul pandemiei, respectiv verificarea regularității cheltuielilor publice.

Președintele Mihai Busuioc a avut o întrevedere cu Prim-Președintele Curții de Conturi a Franței, domnul Pierre Moscovici. Cei doi oficiali au agreat consolidarea colaborării în materia auditului public extern prin inițierea unui Memorandum de înțelegere.

„Lucrările din aceste zile au abordat principalele preocupări cu care se confruntă instituțiile supreme de audit din statele europene, în special în ceea ce privește contextul sanitar și de securitate pe care îl traversăm. Apreciez deschiderea Curții de Conturi a Franței în ceea ce privește întărirea cooperării dintre instituțiile noastre pentru a putea răspunde provocărilor din domeniul auditului și al cooperării internaționale a SAI”. (Mihai Busuioc, președintele Curții de Conturi a României)

O secțiune a conferinței a fost dedicată unui forum deschis societății civile, desfășurat la Universitatea Sorbona din Paris, în cadrul căruia au fost abordate teme privind reforma cadrului european al finanțelor publice, Europa socială și sanitară, relansarea suveranității economice, industriale și digitale a Uniunii Europene și Europa verde. La eveniment au participat mai multe personalități, precum domnul Joseph Eugene Stiglitz, economist și laureat al premiului Nobel în anul 2001, doamna Elisa Ferreira, comisar european pentru coeziune și reforme sociale și doamna Christa Schweng, președintele Consiliului Economic și Social European.