Implementarea SAF-T în România: Top 3 implicații pentru agenții economici

Inge Abdulcair, Director, PwC România,
Anca Macovei, Director, PwC România (foto)


Implementarea fişierului standard de raportare SAF-T a intrat în linie dreaptă, prin Ordonanța Guvernului nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Codului de procedură fiscală fiind prevăzută obligația depunerii acestui fișier începând cu 1 ianuarie 2022. Însă versiunile finale privind natura informațiilor pe care contribuabilii le vor declara prin SAF-T, modelul de raportare, procedura, condițiile de transmitere, datele, categoriile de contribuabili care vor fi obligate să depună fișierul vor fi aprobate prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). După cum au anunțat autoritățile fiscale în ghidul publicat anterior, privind SAF-T, într-o primă etapă cei vizați de obligație ar urma să fie marii contribuabili.

Fiind un set de raportări lunare de informații, într-un format predefinit, SAF-T se pretează oricărui tip de impozit ce se bazează pe înregistrări contabile, cu alte cuvinte atât impozitelor directe, cât și celor indirecte. Informația va fi standardizată,  astfel că vor fi cerute aceleași date, în același format, care vor putea fi citite foarte ușor de către autoritatea fiscală.

Dezvoltarea SAF-T este o inițiativă OECD care a emis, de altfel, și un Ghid în acest sens, lăsând, totuși, la latitudinea fiecărei autorități fiscale formatul și informațiile ce trebuie raportate. În plus, fiecare țară care decide să ”adere” la SAF-T poate crea o versiune specifică a fișierului, în funcție de nevoile interne de raportare. Documentele pe baza cărora ar trebui întocmit SAF-T sunt consistente și includ date din Registrul jurnal, Registrele de casă și bancă, Registrul mijloacelor fixe și Registrul de inventar.

Așa cum reiese din noul set de documente ce detaliază elementele obligatorii și opționale încorporabile la nivelul noului model declarativ SAF-T publicat în august de ANAF, în România raportarea SAF-T va fi foarte detaliată, iar experiența noastră arată că, de obicei, unde sunt multe informații, apar mai multe provocări. 

Prin urmare, la nivelul companiilor care țin documentația în mai multe sisteme, pot apărea dificultăți privind identificarea datelor incluse în fișier, dacă sunt stocate în mai multe sisteme de contabilitate sau software. De asemenea, ar putea fi mai greu de identificat legătura între datele disponibile în evidență și un detaliu specific cerut de sistem.  Totodată, trebuie acordată atenție și sistemului de contabilitate utilizat, conform cu specificațiile clientului sau furnizorului, dar care ar putea să nu permită extragerea rapoartelor SAF-T. Atunci când apar astfel de solicitări este important să cartografiem datele care trebuie raportate și să ne asigurăm că fișierul SAF-T poate fi depus în formatul cerut. 

În plus, companiile ar trebui să își ”califice” datele pe care le dețin și le vor folosi, pentru a fi sigure de calitatea lor. Din experiență, știm că, în acest fel, vor fi ușor de descoperit diferențele dintre raportarea TVA și contabilitate, modul în care sunt utilizate cotele de TVA diferite sau erorile în deducție. 

Avantaje versus dezavantaje. Top 3 implicații pentru agenții economici

Dacă privim în ansamblu, avantajele companiilor – de exemplu, scurtarea inspecțiilor fiscale, reducerea costului conformării, întărirea concurenței loiale, interacțiune rapidă cu fiscul, ar fi mai numeroase decât dezavantajele – costuri inițiale mari pentru crearea sistemelor IT corespondente și, apoi, costurile legate de mentenanță. 

Inspecții fiscale mai scurte, dar amănunțite Va fi redus timpul petrecut de inspectorii fiscali la sediul companiilor, firmele nu își vor întrerupe mult timp activitatea, dar controlul va fi bazat pe tranzacții efective. În plus, dacă raportările vor fi extinse, inspectorii vor putea controla simultan mai multe tipuri de impozite. 

Rambursarea TVA, mai rapidă Prin SAF-T, pot fi identificate într-un timp mult mai scurt neconformitățile din declarațiile contribuabilului,  ceea ce înseamnă reducerea, atunci când este cazul, a intervalului de rambursare a TVA, cu evitarea dereglarii fluxurilor de numerar. 

Analize de risc Existând posibilitatea emiterii de formulare standard privind inspecțiile fiscale, dar și fișe de analiză a riscului, vor putea fi identificate rapid neconcordanțele și va fi redus timpul de comunicare a lor către contribuabili. În plus, se va deschide posibilitatea remedierii voluntare a deficiențelor pentru a evita constituirea penalităților.  

Prin implementarea SAF-T, România face un pas important în programul de modernizare a ANAF și de digitalizare a instituției necesar pentru îmbunătățirea capacității de colectare a TVA și a celorlalte taxe și impozite. Experiența altor state membre, așa cum este Polonia, arată că gradul de colectare a TVA a crescut datorită tehnologiei și reformei administrației locale și, implicit, deficitul de încasare a TVA a coborât  de la 24% în 2014 la 9,9% în 2018 (anul analizat de cel mai recent raport pe acest subiect al Comisiei Europene).

Allview oferă 5 acțiuni gratuite la fiecare acțiune deținută

0

Compania cu capital integral românesc Allview (Visual Fan SA), listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW, anunță o majorare a capitalului social oferindu-le acționarilor 5 acțiuni gratuite pentru fiecare acțiune deținută.

Lucian Peticilă (foto), CEO și fondator al Visual Fan SA: „Obiectivul principal al listării la Bursă a fost să finanțăm extinderea Allview pe noi linii de business și vizăm să facem acest lucru atât organic, folosind resursele noastre interne, cât și prin preluarea altor companii, cu capabilități complementare, care să îmbunătățească portofoliul nostru de  produse și servicii, contribuind la poziționarea Allview (Visual Fan SA) drept unul din principalii furnizori de tehnologie din regiune. Pentru a putea beneficia deplin de mecanismele pieței de capital, orice companie are nevoie de investitori motivați, care au încredere că planurile de creștere vor duce la sporirea valorii plasamentelor lor. Prin urmare, ne propunem ca această mărire de capital cu acțiuni gratuite să fie prima etapă dintr-un program de recompensare a încrederii și loializare a investitorilor, pentru susținerea obiectivelor de dezvoltare asumate de Allview. Intenția noastră este să efectuăm măriri de capital, în fiecare an, dar vom modela acest program în funcție de rezultatele financiare anuale și de oportunitățile de dezvoltare identificate în piață. Sunt convins că recompensarea investitorilor, prin distribuții de acțiuni gratuite, alături înregistrarea de performanțele financiare în creștere pot mări interesul față de compania noastră, asigurându-ne un capital financiar și de încredere pentru îndeplinirea planurilor ambițioase de dezvoltare pe care le avem pentru perioada următoare”.

Allview informează că „propunerea administratorului unic al societății, Lucian Peticilă, va fi supusă aprobării Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor (AGEA), din 12 octombrie, și se înscrie în strategia companiei de a derula operațiuni recurente de majorare de capital prin intermediul Bursei, atât prin aport, cât și prin distribuții de acțiuni gratuite, care vor conduce atât la creșterea free-floatului și la susținerea dezvoltării companiei, cât și la asigurarea unui nivel de motivare ridicat pentru investitori. Toți acționarii înregistrați în Registrul Acționarilor la data de înregistrare propusă în convocator, vor primi, pentru fiecare acțiune, alte 5 acțiuni, fiecare având o valoare nominală de 0,1 lei și urmează să dețină 6 acțiuni în locul uneia deținute inițial. 

În primul semestru (S1) al anului 2021, Allview a înregistrat o cifră de afaceri de peste 13,58 milioane de euro (66,77 milioane de lei), din vânzarea de dispozitive electronice, segmentul care reprezintă activitățile de bază ale companiei. Creșterea față de S1 2020 a fost de peste 55%. În ceea ce privește profitul net din semestru anterior, acesta a urcat la 972.000 de euro (4,78 milioane lei), în creștere cu 62,74% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Pentru perioada 2021-2022, Allview are în pregătire preluarea altor companii și deschiderea unor noi linii de business. Cele două direcții de dezvoltare vor genera o creștere semnificativă a cifrei de afaceri și a profitului, la finele anului viitor.

Condițiile privind atestarea calității de acționar ALW, detaliile organizării AGEA, posibilitatea de a introduce noi puncte pe ordinea de zi și exercitarea votului (în persoană, prin procură sau corespondență) se găsesc în convocatorul AGEA, disponibil pe pagina emitentului, de pe site-ul Bursei de Valori București, sau la secțiunea Investitori de pe site-ul companiei”. 

Allview (simbol bursier ALW) este caracterizată ca „o companie cu capital integral românesc, care și-a confirmat statutul de vizionar și pionier atunci când vine vorba de tehnologie, cu un portofoliu de produse diversificat. A fost fondată la Brașov, în 2002, și produce telefoane mobile inteligente, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri și alte gadgeturi. A lansat cel mai complex sistem Smart Home din România (2016), AVI – singurul asistent vocal în limba română (2017), a fost printre primele companii din Europa care a încheiat un parteneriat direct cu Google Android TV™ (2019), fiind primul brand din România care a adoptat tehnologia QLED (2020). Fiind prezentă pe piețele IT&C din peste 10 țări, Allview investește constant în R&D (cercetare și dezvoltare) și își propune ca, pe termen lung, să creeze un robot inteligent –  asistent personal. Pentru a rămâne conectați la noutățile Allview, urmăriți paginile companiei de pe Facebook, YouTube și Instagram”.

Impactul creșterii costurilor văzut de antreprenori

0

Antreprenorii resimt, practic, în totalitatea lor impactul creșterii costurilor din actuala perioadă, rezultă dintr-un sondaj efectuat de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) în perioada 17 august-3 septembrie 2021. Obiectul sondajului l-a constituit identificarea opiniei antreprenorilor cu privire la impactul creșterii costurilor.

Din 760 de antreprenori chestionați, circa trei sferturi (72,8%) au declarant înregistrarea unor creșteri cuprinse între 10% și 30%.

Cei mai mulți dintre subiecții sondajului (36,8%) estimează creșteri ale prețurilor produselor/serviciilor în următoarea perioadă cuprinse între 10% și 30%.

Categoriile de costuri ale căror creșteri au afectat cel mai mult activitatea economică au rezultat a fi costul materiei prime (66,3%), al energiei electrice (65,3%), al forței de muncă (65,3%), al serviciilor suport de felul transport, depozitare, comunicații etc. (57,9%), al gazului natural (44,2%).

Rezultatele sondajului pot fi consultate aici.

Calificare în croitorie pentru integrare socio-economică

0

Pentru facilitarea integrării profesionale și sociale a tinerilor instituționalizați ajunși la majorat, Asociația „Zi de Bine” împreună cu Asociația „Lindenfeld” a organizat în luna august trei tabere de croitorie prin proiectul „Croiește-ți viitorul”, pentru tinerele care se pregătesc să părăsească centrele de plasament.  Taberele au avut loc în județele Suceava, Prahova și Hunedoara, cu 54 de fete din centre de plasament și 10 fete din zone defavorizate din județul Bihor. Selectarea tinerelor instituționalizate a fost realizată cu sprijinul direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului și al voluntarilor „Ajungem Mari”. Suportul de curs a fost asigurat de un specialist în croitorie și formator cu experiență în lucrul cu tinerii din medii defavorizate. Bugetul de 35.000 de euro necesar pentru implementarea proiectului a fost susținut de partenerii strategici ai Asociației „Zi de Bine”: Lidl România, Grupul EON România și UniCredit Bank. În cadrul programului au fost achiziționate 40 de mașini de cusut casnice și încă 3 mașini de surfilat. În cele peste 160 de ore de croitorie, 8 croitorese trainer au folosit 150 metri liniari de material textil, 100 metri de elastic, 160 de papiote și multă cretă de croitorie. Suplimentar finanțării oferite de cei trei parteneri strategici, tinerele participante au primit oferte de lucru, două mașini de cusut și 108 ore de curs pentru viață independentă și educație financiară, din partea trainerilor și voluntarilor programului „Ajungem Mari”. Luciana Zaharia, co-fondator al Asociației „Zi de Bine”, și-a donat ziua de naștere pentru această cauză; din banii strânși se vor cumpăra materiale și mașini de cusut pentru ca fetele să își poată continua activitatea în centrul de plasament.

Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației „Zi de Bine”: „După ce împlinesc vârsta de 18 ani, tinerii care părăsesc centrele de plasament se găsesc în postura în care trebuie să afle, rapid, cum să se descurce pe cont propriu. Sunt nevoiți să își găsească un job, o casă, îmbrăcăminte și tot ce are nevoie un tânăr la o vârstă încă fragedă. Abilitățile pe care le-au căpătat în ultimele săptămâni în taberele de croitorie și viață independentă le-au oferit tinerelor nu doar o deprindere care le-ar putea deschide drumul spre o meserie cu ajutorul căreia să se întrețină, ci și încredere în forțele lor”.

Cei care doresc să contribuie suplimentar, pentru ca programul „Croiește-ți viitorul” să se extindă la un număr și mai mare de tinere, o pot face fie printr-un SMS cu textul SUS la 8845 sau își pot dona ziua de naștere. Mai multe metode prin care se poate susține această cauza pot fi găsite aici: https://www.zidebine.ro/doneaza.

Asociația „Zi de Bine” are scopul „de a crea comunități, de a sprijini mii de oameni aflați în situații vulnerabile și de a crea notorietate în jurul unor cauze ignorate. Asociația va susține câte un ONG în fiecare lună a anului. Fiecare cauză selectată de Asociația Zi de Bine se adresează unei comunități și se implementează cu ajutorul unui ONG local. Mecanismul de funcționare este unul simplu: la fiecare început de lună se va anunța cauza susținută și se vor descrie nevoia și beneficiarii. La finalul lunii, donatorii vor afla ce s-a întâmplat cu banii și vor fi invitați să vadă rezultatul implicării lor. Dacă aveți un proiect în care credeți dar pentru care nu ați găsit încă finanțare, îl puteți înscrie pe www.zidebine.ro”. 

„Ajungem Mari” este „un program educațional al Asociației Lindenfeld, ce sprijină copiii instituționalizați și din medii defavorizate pe termen lung să ajungă mari. În prezent, lucrează cu 2500 de copii și tineri din București și 24 de județe alături de peste 1400 de voluntari care se implică săptămânal în activități și devin pentru copii prieteni, profesori și modele. Toate proiectele Ajungem Mari pun accent pe dezvoltarea personală a copiilor – creșterea încrederii în sine și formare de abilități de comunicare și lucru în echipă: pregătire și recuperare școlară, cursuri vocaționale, ieșiri și excursii, tabere de dezvoltare personală, consiliere vocațională, vizite de orientare profesională, cursuri de calificare, psihoterapie, mentorat, logopedie, educație financiară, educație pentru sănătate, educație civică, ateliere creative”.

Profi, o nouă campanie de responsabilitate socială

0

Educație, sănătate, mediu, cultură și social sunt domeniile vizate de ediția din acest an a campaniei CSR „Fapte bune făcute profi”, derulate de retailerul Profi neîntrerupt de 11 ani. 

Pawel Musial, directorul general al Profi, își amintește: „Când, în 2011, am constatat că școala ar trebui să le ofere elevilor cunoștințe de IT astfel încât să fie pregătiți pentru piața muncii din viitor, ne-am hotărât să venim în ajutorul sutelor de școli din apropierea magazinelor noastre dăruindu-le mii de laptopuri și videoproiectoare; puteți vedea cum se prezintă școlile de azi. Mai apoi, am înțeles că în jurul magazinelor noastre comunitățile au multe alte nevoi stringente, așa că ne-am diversificat susținerea și am dezvoltat parteneriate cu ONG-uri specializate, de succes, care să ducă în cele mai bune condiții, acolo unde este nevoie de ea, contribuția noastră anuală de 1.5 milioane de lei. Pentru ca proiectele promovate de aceste ONG-uri să beneficieze de o parte cât mai mare din donația Profi, ele trebuie să-și activeze comunitățile astfel încât să voteze în favoarea lor, căci fiecare obține o sumă proporțională cu numărul de voturi pe care îl acumulează”. 

Campania din acest an se desfășoară între 1 și 21 septembrie. Proiectele înscrise în competiție (https://responsabilitate.profi.ro/projects) sunt:

  • Nu lăsăm pe nimeni în urmă – (Asociația Blondie) – Sănătate
  • Educând o generație, schimbi viitorul țării – (Asociatia Îngeri pentru Suflete) – Educație
  • Schimbă destinul unui refugiat – (Fundația Consiliul Național Român pentru Refugiați – CNRR, și Asociația LOGS) – Social
  • Hidroterapia schimbă vieți – (Asociația Școala Mamei Junior) – Sănătate
  • Ambulanța pentru Monumente(Asociația Monumentum) – Cultură
  • Viitor cu păduri, fără viituri – (Asociația Viitor Plus) – Mediu

Organizatorii ne oferă câteva detalii: „ca și în anii precedenți, clienții nu plătesc nimic pentru a susține campania, ci doar dedică puțin timp pentru a decide ce procent din donația Profi va ajunge la fiecare dintre aceste proiecte. Tot ce au de făcut este ca în drumul spre ieșire, să scaneze bonul de casă la infochioșcul din magazin și să aleagă căruia dintre cele șase proiecte să îi ofere punctele pe care le-au acumulat. Orice cumpărătură, indiferent de sumă, aduce clientului un punct. Oricare dintre produsele sponsorizate aduce, și el, un punct suplimentar, tot indiferent de cantitatea cumpărată. Noutatea din acest an este că se poate vota și de acasă, accesând pagina www.profi.ro/responsabilitate-sociala și completând informațiile de pe bonul de casă. Un număr de 66 de companii partenere (https://responsabilitate.profi.ro/partners) contribuie la succesul acestei campanii participând cu 348 de produse sponsorizate”.

Profi reamintește că având „aproape 1500 de magazine în 681 de localități și peste 25.000 de angajați, este nu doar retailerul cu cea mai mare acoperire geografică din România, dar și cel mai mare angajator privat”.

Studiu EY România: Trei sferturi dintre salariații români vor condiționa angajarea la următorul loc de muncă de posibilitatea de a munci de acasă

0

Opțiunea muncii de acasă devine un element hotărâtor în alegerea următoarei destinații de carieră pentru trei sferturi dintre salariații români, conform studiului EY România „Munca în noile condiții”, desfășurat în perioada iunie – iulie 2021, care a sondat opiniile a 542 de angajați români din diverse sectoare de activitate. Aceste rezultate vin să le întregească pe cele reliefate de studiul EY global „Work Reimagined”, unde se arăta că peste jumătate dintre salariații de la nivel mondial și-ar dat demisia dacă nu li se oferă flexibilitatea după pandemie. 

„Discuțiile avute în spațiul public, dar și în cadrul specific fiecărei companii, arată că întrebarea despre viitorul muncii s-a mutat de la „Când ne întoarcem la birou?” spre „Care este noua definiție a muncii eficace?”. În contextul în care angajații care lucrează de acasă consideră că obțin aceleași rezultate ca cele de la birou, noua provocare pentru angajatori devine aceea de a netezi acest drum prin oferirea de sprijin administrativ și identificarea momentelor optime de reunire organizațională necesare păstrării liantului cultural”, spune Horaţiu Cocheci, Director, People Advisory Services, EY România.      

Privire retrospectivă către telemuncă

Potrivit datelor furnizate de studiu, munca de acasă nu era o metodă de lucru utilizată în România în perioada care a precedat pandemia, fiind privită cu neîncredere de companii – 48% dintre respondenți nu utilizaseră niciodată telemunca în relațiile profesionale. 

Cea mai mare provocare pentru salariații care au lucrat de acasă a fost gestionarea programului de lucru și a orelor efectiv lucrate: 38% dintre participanții la studiu au declarat că au lucrat mai multe ore în perioada pandemiei, iar 54% și-au modificat orarul clasic de lucru în diferite forme.  

Totuși, 68% dintre respondenți consideră că facilitățile avute în perioada derulării activității de acasă au fost suficiente. În privința realizării sarcinilor de serviciu, 73% dintre cei intervievați sunt încrezători și foarte încrezători că sarcinile primite au fost îndeplinite la nivelul solicitat de către angajatori.

„Pentru a asigura sustenabilitatea noii realități, este de datoria companiilor să înlăture munca în exces, compensatorie, necesară la începutul crizei sanitare pentru atingerea rezultatelor dorite. Investițiile în tehnologii relevante și în rescrierea proceselor vor menține gradul de încredere al angajaților în activitățile proprii, în timp ce, în paralel, vor elimina orele suplimentare lucrate”, avertizează Horaţiu Cocheci, Director, People Advisory Services, EY România.          

Beneficiile și provocările lucrului de acasă

Dezechilibrul între planul muncii și cel al vieții personale se detașează ca principal risc al lucrului de acasă, 24% dintre respondenți subliniind această situație. Următoarele locuri de pe podiumul provocărilor aduse de telemuncă sunt deținute de colaborarea redusă și de comunicarea ineficientă, ambele semnalate de 14% dintre participanți. 

Din perspectiva beneficiilor aduse de munca de acasă, eliminarea costurilor de transport se situează pe primul loc și este menționată de 23% dintre respondenți, în timp ce 16% și, respectiv, 14% dintre participanți declară că au identificat modalități mai eficiente de derulare a activității și că s-au concentrat mai bine de acasă. 

Privirea înspre viitor: lucrul de acasă și devotamentul angajaților

Datele colectate subliniază într-o proporție mare dorința angajaților de a-și continua activitatea într-o modalitate hibridă: 49% dintre respondenți declară că doresc să lucreze de acasă câteva zile pe săptămână, în timp ce 21% îşi doresc să facă acest lucru mereu. 

Un prim pas către această direcție se pare că este deja făcut: 62% dintre persoanele intervievate susțin că managementul lor direct încurajează munca de acasă. 

Pe de altă parte, angajații ai căror organizații sau șefi direcți nu vor permite munca hibridă se declară dispuși, în proporție de 32%, să renunțe la companiile actuale imediat ce situația le-o va cere. 

Mai mult, conform opiniilor exprimate, opțiunea muncii de acasă va ocupa un loc tot mai important în alegerea noului loc de muncă: 72% dintre participanții la studiul EY spun că următoarea destinație de carieră le va fi influențată fundamental de posibilitatea de a munci de acasă.

ROLUL PEDOLOGIEI ȘI AL LEGII SOLULUI ÎN AGRICULTURA ROMÂNEASCĂ

0

Confederația Sindicală Națională MERIDIAN, Societatea Naţională Română pentru Ştiinţa Solului și Academia de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu Şişești”, (ASAS), organizează GALA PEDOLOGULUI, vineri, 10 septembrie 2021, începând cu ora 10,00, în Aula ASAS,  București, eveniment ce va avea tema:

ROLUL PEDOLOGIEI ȘI AL LEGII SOLULUI ÎN AGRICULTURA ROMÂNEASCĂ

Este pentru prima dată în România când se organizează o gală dedicată truditorilor din pedologie, tocmai pentru a trage un semnal de alarmă cu privire la ritmul accelerat în care solurile se degradează la nivel global și național, cu implicații majore asupra mediului înconjurător și a calității vieții oamenilor. 

Legea solului inițiată și adoptată la inițiativa CSN MERIDIAN, ASAS și SNRSS și susținută de Președintele Comisiei pentru agricultură din Camera Deputaților din legislatura 2016-2020, asigură mijloacele legale pentru o mai bună administrare a solurilor României, precum și pentru consolidarea unui cadru instituțional și științific dedicat pedologiei. 

Rețeaua națională de oficii pentru studii pedologice și agrochimice, joacă un rol cheie în monitorizarea, menținerea și îmbunătățirea calității solului, asigurând astfel o capacitate instituțională suverană pentru protejarea intereselor strategice ale României. 

Apa, rolul pedologiei, Legea Solului nr. 246/2020, pericolul degradării solului, evoluția humusului în sol și implicațiile Pactului Ecologic European asupra pedologiei și în general asupra agriculturii din România, toate acestea vor fi tematici care vor fi abordate de specialiștii din acest domeniu de activitate, în prezența factorilor de decizie politică și administrativă din instituțiile relevante din România. 

Așadar, vineri, 10 septembrie 2021, ora 10:00, în Aula ASAS, b-dul Mărăşti, nr.61, sector1, Bucureşti, la Gala Pedologului, vom dezbate împreună cu reprezentanți ai instituțiilor relevante și ai societății civile organizate, aspectele mai sus menționate, care sunt deosebit de importante pentru implementarea corectă și în interesul României a politicilor agricole naționale și europene. 

Genesis Property: Angajații din România recunosc importanța sănătății spațiilor de birouri. 43% dintre angajați își doresc în primul rând birouri sănătoase, 26% le vor „verzi”

0

Pandemia a schimbat percepția românilor despre biroul lor, sănătatea fiind astăzi pe primul plan. Astfel, 43% dintre angajații români consideră că principala caracteristică pe care trebuie să o aibă biroul în care lucrează este să fie un spațiu sănătos, bazat pe tehnologii și proceduri menite să protejeze sănătatea oamenilor, arată un sondaj inițiat de Genesis Property în rândul a 1.208 de angajați din toată țara. Totodată, 26% cred că biroul lor trebuie să fie „verde”, acordând astfel tot mai multă importanță sustenabilității, atât prin eficientizarea consumului de resurse și utilizarea de energie regenerabilă (23%), cât și prin colectarea selectivă și reciclarea deșeurilor. 

Dacă în ultimii ani sustenabilitatea clădirilor de birouri a  devenit o parte importantă a vieții pentru tot mai mulți angajați români, în ultimul an și jumătate sănătatea, atât personală cât și a spațiului de lucru, a devenit o parte integrantă esențială din inițiativele pentru sustenabilitate.

Astfel, aproape 71% consideră că o clădire este sustenabilă atunci când are un consum foarte eficient al resurselor, dar și când protejează mediul înconjurător, dar 48% atrag atenția că o clădire sustenabilă este mai ales una care protejează sănătatea ocupanților. 

Roxana Albu, Genesis Property

„Sustenabilitatea nu mai este doar un concept, ci a devenit astăzi o necesitate, iar efectele pandemiei și tendințele de mediu au accentuat importanța comportamentelor sănătoase și sustenabile, atât în business, cât și în viața de zi cu zi. În plus, inițiativele pentru sustenabilitate nu se mai referă azi doar la protejarea mediului, ci pun tot mai mult accent pe sănătatea oamenilor. O clădire nu mai poate fi considerată, cu adevărat, robustă și sustenabilă fără a fi asigurate condiții sănătoase pentru angajați și fără măsuri care să diminueze, în mod real, impactul asupra mediului”, spune Roxana Albu, director general al diviziei de facility management din cadrul Genesis Property.

Aproape jumătate dintre angajați cred că schimbarea trebuie să pornească în primul rând de la oameni, prin grija pe care o acordă sănătății și mediului înconjurător și prin adoptarea unor comportamente sustenabile atât la birou, cât și acasă. Astfel, 86% sting lumina dacă iluminatul natural este suficient sau atunci când un spațiu nu este folosit, 65% opresc alimentarea cu energie electrică a echipamentelor dacă nu le utilizează și tot atâția au grijă ca ferestrele să fie închise dacă funcționează sistemul HVAC (aerul condiționat/răcirea/ încălzirea), pentru a eficientiza consumul resurselor. În plus, 57% spun că și-ar dori să se implice în inițiative de voluntariat pentru mediu, iar aproape 48% în acțiuni care vizează protejarea sănătății.

În ceea ce privește creșterea sustenabilității clădirii de birouri în care lucrează, 36% dintre angajați cred că e nevoie de tehnologii de automatizare și control, pentru o eficiență maximă a consumului de energie, 25% susțin dezvoltarea economiei circulare, care se bazează pe reciclare și reutilizare, iar 19% își doresc soluții care aduc natura la interior, precum colțuri de verdeață și cât mai multă lumină naturală. Totodată, peste 55% vor tehnologii care să le dea posibilitatea să stabilească temperatura și nivelul de lumină din propriul spațiu de birou, iar peste 45% cred că e important să aibă acces permanent la echipamente de protecție sanitară. 

Măsurile prevăzute în standardul IMMUNE™, esențiale pentru sănătatea clădirilor

Ștefan Tudos, Genesis Property

„Studiul ne arată cât de important este pentru majoritatea angajaților să lucreze într-o clădire sănătoasă, iar acest rezultat pune presiune pe proprietari și angajatori să colaboreze pentru implementarea unor măsuri care să asigure acest deziderat”, spune Ștefan Tudos, vicepreședinte în cadrul Genesis Property, responsabil de administrarea portofoliului de clienți.

IMMUNE Building Standard™ a fost conceput și dezvoltat la începutul pandemiei, pentru a evalua și a certifica sănătatea spațiului fizic în mediul construit, unde oamenii își petrec peste 90% din timp. Standardul propune 135 de măsuri coerente care, odată implementate – fie parțial sau integral, oferă proprietarilor clădirii sau angajatorilor care își desfășoară activitatea în acel spațiu, instrumentele necesare pentru a-i monitoriza și ajusta starea de sănătate.

În prezent există mai multe clădiri de birouri din lume care au implementat sau au în curs de implementare măsuri prevăzute de standard și au obținut certificarea pentru „clădiri sănătoase”. Clădirea H3 din complexul de birouri West Gate Business District este prima din lume care a atins cel mai înalt nivel de certificare IMMUNE™, oferind astfel ocupanților o experiență sănătoasă atunci când lucrează la birou.

Sondajul Genesis Property privind percepția angajaților despre sănătatea clădirilor a fost desfășurat în luna iunie 2021 prin platforma iVox, pe un eșantion total de 1.208 de utilizatori de internet din toată țara. Aproape 50% dintre participanți sunt femei, circa 70% au vârsta mai mare de 35 de ani, iar 43% au un venit net mai mare de 3.000 de lei. 

Provocările Generației Z, în 2021: lipsa resurselor și a educației financiare, ghidarea în carieră și gestionarea emoțiilor

0

Lipsa resurselor financiare (77%) și a educației în acest domeniu (60%), lipsa motivației (65%) și a consilierii în carieră (59%), dar și stările emoționale fluctuante (49%) sunt principalele provocări cu care se confruntă, în prezent, tinerii din România, la mai bine de un an de la începutul pandemiei, arată datele celui mai recent studiu național Insights PulseZ.

Studiul „Insights PulseZ”, aflat la cea de-a doua ediție, a fost conceput și coordonat de specialiștii programelor naționale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și „Insights” – din cadrul organizației Romanian Business Leaders (RBL) și realizat de agenția de studii de piață IZI data, în luna iulie a.c., în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România. Cercetarea s-a axat pe surprinderea stărilor, comportamentelor, intereselor și dorințelor tinerilor din România, în noul context pandemic, membri ai generației Z (cei născuți după 1995, cunoscuți și ca iGeneration, Centannials sau „nativii digitali”), în ultimele luni ale acestui an (iulie 2021), comparativ cu valul 2020 (perioada mai-iunie 2020, când a fost desfășurată prima ediție a studiului).

,,Prin acest studiu ne-am propus să analizăm comportamentele și stările tinerilor din România, interesele și motivațiile lor, în acest context pandemic, comparativ cu ceea ce a însemnat 2020 pentru ei, astfel încât să le putem înțelege deciziile de acțiune și consum, planurile de dezvoltare, precum și percepția asupra lumii de astăzi și a noii realități. Generația Z este considerată prima generație născută într-o perioadă în internetul și noile tehnologii sunt disponibile la scară largă, acești tineri fiind extrem de conectați la mediul digital și consumatori avizi de social-media – companiile, organizațiile, dar și autoritățile se raportează la preferințele lor în construirea strategiilor de business”, punctează Alin Claudiu Apostu, coordonator al studiului Insights și Project Manager în cadrul programelor naționale „Insights” și „Vreau să fiu Antreprenor”.

„Cei care nu se uită la generația Z, care nu se modelează după aceștia, vor deveni inadaptați mai curând decât se așteaptă. Viitorul se întâmplă deja și se întâmplă repede. De multe ori, relevanța generației Z este subestimată, deoarece puterea financiară a acestei generații este mai scăzută. Însă, forța generației Z se manifestă deja, prin puterea ei de influență asupra generațiilor mai mature dar și prin nealinierea tinerilor la structurile sociale tradiționale. Gen Z se remarcă în toate studiile noastre, nativii digitali sunt structural diferiți. Prin studiul «Insights PulseZ» ne-am propus să o înțelegem în profunzime, să ne pregătim activ pentru ce urmează” – Silvia Luican, fondator IZI data.

În 2021, generația Z resimte oboseală, stări emoționale fluctuante și are probleme financiare

La aproape un an și jumătate de la începutul pandemiei de coronavirus, tinerii generației Z din România au mărturisit că se simt mai obosiți (50% în 2021 vs. 34% în 2020), că se confruntă cu stări emoționale fluctuante (49% în 2021 vs. 37% în 2020), dar și cu momente de incertitudini referitoare la perioada ce va urma, luând în calcul și actualele tensiuni din sfera personală și profesională (32% în 2021 vs. 26% în 2020).

Totodată, datele arată că, în 2021, tinerii resimt mai pregnant lipsurile din societatea românească față de acum un an. Cele mai importante dintre lipsurile menționate de reprezentanții generației Z sunt resursele financiare (77% în 2021 vs. 59% în 2020), urmate la o distanță considerabilă de lipsa consilierii în carieră (59% în 2021 vs 47% în 2020), precum și problema birocrației și lipsa digitalizării (55% în 2021 vs. 32% în 2020), dar și lipsa susținerii morale din partea apropiaților (50% în 2021 vs. 34% în 2020) și, nu în ultimul rând, lipsa accesului la programe de învățare non-formală – cursuri, programe de leadership (48% în 2021 vs. 37% în 2021).

Organizarea personală, educația financiară și tehnologia – în topul abilităților de dezvoltare

Participanții au fost întrebați despre abilitățile/ariile de care au nevoie și pe care și-ar dori să le învețe pentru a se dezvolta. Topul abilităților menționate de ei suferă mici modificări față de cel menționat anul trecut, iar explicația stă în contextul economic prin care a trecut România în ultimul an. Astfel, dacă organizarea personală (gestionarea timpului, productivitatea proprie) rămâne, în continuare, pe primul loc în topul preferințelor (60%), în 2021, nevoia de educație financiară și de investiții crește semnificativ, ajungând pe primul loc printre nevoile tinerilor (60% în 2021 vs 51% în 2020).

Dacă fetele menționează într-o mai mare măsură nevoia de a învăța să-și gestioneze mai bine emoțiile (66% fete vs. 40% băieți), băieții menționează mai des educația financiară (64% băieți vs 56% fete), tehnologia (44% băieți vs 29% fete) și lucrul în echipă (30% băieți vs 21% fete).

Referitor la planurile profesionale ale tinerilor, 1 dintre 3 respondenți ai generației Z precizează că plănuiește să se angajeze în România, iar 21% dintre ei se gândesc să își continue studiile în țara noastră. Doar 12% dintre participanții la studiu declară că vor să lucreze în străinătate și tot atâția sunt cei care intenționează să își deschidă o afacere.

Preferințele tinerilor privind
consumul digital și platformele social-media

Cei mai mulți dintre respondenții studiului (43%) au declarat că, în această perioadă, petrec zilnic între 4 și 8 ore în fața ecranelor, urmați de aproape o treime (28%) care susține că sta în fața ecranelor între 8 și 12 ore. Nu se remarcă diferențe în funcție de genul tinerilor, în ceea ce privește timpul petrecut în fața ecranelor, dar sunt mai mulți cei între 19-21 de ani care acordă mediului digital între 8-12 ore (32% vs. 24% 16-19 ani). De asemenea, sunt mai mulți tinerii din mediul urban (31%) care își petrec între 8-12 ore navigând pe ecrane în comparație cu cei din mediul rural (25%).

În ceea ce privește platformele social-media preferate de către Generația Z, Instagram este principalul canal folosit de o treime din tinerii din România (33%), urmat de Facebook (22%), Youtube (17%), WhatsApp (13%) și TikTok (12%). Cei cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani folosesc Instagram în mai mare măsură (47%) decât ceilalți tineri din categoriile de vârstă 19-21 ani, respectiv 22-24 ani, menționându-l pe primul loc în topul preferințelor, mențiunile scăzând, însă, gradual cu vârsta: Instagram este înlocuit cu Facebook, care ajunge pe locul I în rândul celor de 22-24 ani (28%).

AVBS Credit a intermediat credite bancare în valoare de 36 milioane de euro în primele 7 luni ale anului, cu aproape 80% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut

0

Compania cu profil antreprenorial românesc, AVBS Credit, a terminat primele 7 luni ale anului cu un volum al creditelor bancare intermediate în valoare de 36 milioane de euro, înregistrând o creştere de aproape 80% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

AVBS Credit are o experiență de peste 14 ani pe piața de intermedieri credite bancare, cu un volum total de credite intermediate de peste 350 milioane de euro. Ascensiunea se datorează serviciilor ireproșabile de brokeraj bancar prestate de brokerii de credite AVBS, care au contribuit la creșterea gradului de conștientizare a românilor în ceea ce privește nevoia de a apela la un broker de credite pentru obținerea unui împrumut bancar în cele mai bune condiții. Compania susține puternic antreprenoriatul românesc și își consolidează în continuare rețeaua de brokeri de credite prin dezvoltarea sistemului de francize. Expansiunea numărului de francize este un obiectiv pe care reprezentanții companiei îl susțin și anul acesta.  Un broker de credite în sistem de franciză, dedicat și implicat total în activitatea sa, poate să câștige chiar și peste 15.000 euro pe lună, adică peste 180.000 euro pe an.

„Piaţa de brokeraj bancar este în plină dezvoltare, iar interesul românilor de a accesa credite bancare cu ajutorul brokerilor de credite este în creştere de la an la an, deoarece aceștia au conștientizat că prin brokerii de credite obțin soluții de finanțare potrivite și adaptate nevoilor lor. Astăzi, brokerajul bancar este un domeniu de activitate cu o foarte bună reputație, dovedindu-și eficiența și productivitatea pe termen lung. Astfel, specialiștii din domeniul financiar-bancar devin brokeri de credite și membri valoroși ai pieței de brokeraj bancar, dezvoltându-și cariera și bucurându-se de toate beneficiile acestei profesii”, afirmă Valentin Anghel, CEO & Founder, AVBS Credit.

Românii apelează într-un număr din ce în ce mai mare la brokerii de credite. Doar în primele 7 luni ale anului 2021, vânzările totale de credite bancare intermediate de către companie sunt cu aproape 80% mai mari faţă de aceeași perioadă a anului 2020 și cu 70% mai mari decât au fost în primele 7 luni ale anului 2019. Față de aceeași perioadă a anului trecut, AVBS Credit a înregistrat o creștere de 115% în ceea ce privește volumul de credite ipotecare și o creștere de 55% în ceea ce privește volumul de credite de nevoi personale.

Astfel, în primele 7 luni ale anului, aproximativ 1000 de români au beneficiat de credite bancare intermediate prin brokerii de credite francizaţi, iar printre cele mai solicitate credite se numără: 73% Credite Ipotecare, 12% Credite Noua Casă, 13% Credit Nevoi Personale și 2% alte tipuri de credite din portofoliul AVBS Credit. Românii care apelează la brokerii de credite fac  achiziţii importante, așa cum sunt locuințele și autoturismele. În 2021, valoarea celui mai mare credit ipotecar intermediat de compania AVBS Credit a fost de aproximativ 260.000 euro.

AVBS Credit preconizează o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro în anul 2021.

Pe final de an, compania va accelera dezvoltarea în regim de franciză şi vizează să încheie anul cu un număr total de 100 de francize, în cele mai importante oraşe din ţară. Astfel, expertul cu background financiar-bancar poate oricând să treacă de la statutul de angajat în bancă, la cel de antreprenor în sistem de franciză în domeniul brokerajului bancar. AVBS Credit estimează o valoare de peste 60 de milioane de euro credite bancare intermediate până la finalul anului 2021, pentru un număr total de cel puțin 1500 de clienți.

AVBS Credit este compania de intermedieri credite bancare fondată în anul 2007 de către antreprenorul Valentin Anghel, care oferă servicii personalizate de intermedieri credite bancare, 100% gratuite pentru clienți.

AVBS Credit lucrează cu peste 30 de bănci și IFN-uri din România, iar serviciile sunt gratuite pentru clienții care optează pentru un credit. AVBS Credit este membră A.R.B.C. (Asociația Română a Brokerilor de Credite). Detalii despre obținerea unei francize AVBS https://www.avbs.ro/franciza/detalii-obtinere-franciza/