Visual Fan (Allview), aviz favorabil pentru preluarea Intervision Trading

0

Compania Allview (Visual Fan SA), listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW, anunță că „a primit avizul favorabil din partea Consiliului Concurenței pentru a deveni asociat majoritar, cu o deținere de 51%, în cadrul companiei Intervision Trading RO SRL, distribuitor unic în Europa Centrală și de Est (ECE) al produselor brandului japonez de electronice, AKAI. Fondată în 1996, Intervision Trading a avut o evoluție ascendentă pe piața distribuției de sisteme audio, înregistrând o cifră de afaceri de 7,42 milioane de euro (36,57 milioane de lei) în anul 2020. Aria sa de distribuție cu drepturi exclusive asupra produselor AKAI cuprinde, în afara României, țări precum: Bulgaria, Cehia, Croația, Grecia, Polonia, Slovacia, Slovenia și Ungaria. 

Achiziția participației majoritare în cadrul unicului distribuitor din ECE al produselor comercializate sub brandul popular AKAI, reconfirmă poziția Visual Fan între cei mai puternici jucători pe piața IT&C din regiune, obținându-se sinergii la nivelul canalelor de distribuție, atât externe, cât și interne. Prin realizarea acestei achiziții, va fi generată pe termen lung o creștere semnificativă a cifrei de afaceri și a profitabilității ALW. Astfel, aceasta tranzacție este de așteptat să conducă la o creștere de cel puțin 25% a profitului Visual Fan pe anii 2022-2023 față de estimările din memorandumul de listare”.

Lucian Peticilă, CEO și fondator al Visual Fan SA

Lucian Peticilă, CEO și fondator al Visual Fan SA: „Preluarea participației majoritare într-o companie de distribuție de succes, precum a demonstrat că este Intervision Trading, propulsează brandul Allview pe noi piețe internaționale, prin multiplicarea canalelor de vânzare și creșterea puterii de penetrare a portofoliului nostru de produse. Experiența de până acum ne-a demonstrat faptul că diversificarea gamei de produse este benefică în industria IT&C, iar produsele AKAI vor îmbogăți oferta Allview, fiind vorba despre echipamente complementare, pe care noi nu le producem. Mai mult, extinderea portofoliului cu produse complementare generează creșterea profitabilității. În cadrul companiei nou-intrate în familia Visual Fan am găsit aceleași valori care ne-au călăuzit și pe noi, în tot ceea ce am construit – încredere, responsabilitate și respect -, alături de pasiunea pentru tehnologie, astfel că există toate premisele ca această tranzacție să contribuie la dezvoltarea business-ului nostru, în avantajul tuturor acționarilor”.

Dorin Ciobanu, CEO Intervision Trading RO SRL

Dorin Ciobanu, CEO Intervision Trading RO SRL: „Eforturile depuse în ultimii ani şi munca susținută a întregii echipe au făcut ca Intervision Trading să deţină un sistem de business adaptat provocărilor pieţei, ceea ce ne permite creşterea accelerată pe pieţele externe. Planurile de expansiune externă au în vedere atât dezvoltarea pe pieţele unde Intervision Trading este prezentă acum, cât şi accesarea de noi pieţe și canale de distribuție în țări din Europa de Vest, dar și din Europa Centrală și de Est. Pentru îndeplinirea acestei strategii de dezvoltare, ne bazăm pe experiența câștigată, expertiza certificată de rezultate obținute de-a lungul anilor, sprijinul companiei Visual Fan, precum și pe notorietatea brand-ului AKAI”.

Intervision Trading RO SRL subliniază că „a înregistrat profituri în creștere, de cel puțin 16 ani încoace, iar în anul 2020, profitul net s-a situat la 1,20 milioane de euro (5,94 milioane de lei), în timp ce previziunile bugetare pentru 2021 iau în calcul un profit cel puțin la același nivel față de anul trecut. Între produsele AKAI distribuite de Intervision Trading, se numără amplificatoare, sisteme audio (home și auto), boxe active, boxe portabile cu Bluetooth, sisteme DJ și altele.

Din punct de vedere organizațional, CEO-ul și fondatorul Intervision Trading, Dorin Ciobanu, va rămâne la conducerea companiei, urmând să beneficieze de know-how-ul și sprijinul Visual Fan pentru a menține și îmbunătăți performanțele în vânzări ale distribuitorului AKAI. Pentru perioada imediat următoare achiziției, Visual Fan își propune integrarea Intervision Trading și valorificarea celor mai bune practici din cadrul fiecăreia dintre companii. Ulterior, ambele societăți ar urma să beneficieze de rețeaua comercială a celeilalte, pentru maximizarea oportunităților de dezvoltare”. 

În procedura de avizare de către Consiliul Concurenței, compania Visual Fan a fost asistată de către Firma de Avocatură Grecu și Asociații.

Listată pe Segmentul Multilateral de Tranzacționare al BVB, la 26 iulie 2021, Visual Fan SA urmărește să folosească instrumentele pieței de capital pentru finanțarea strategiei de dezvoltare, atât pe plan intern, cât și internațional. Compania își propune să mențină un nivel de motivare ridicat pentru investitori, atât prin creșterea performanțelor financiare, cât și prin derularea recurentă de majorări de capital, având în vedere operațiuni periodice de capitalizare a profitului prin distribuirea de acțiuni gratuite, dar și majorări viitoare cu aport de capital.

Visual Fan (simbol bursier ALW) se caracterizează ca „o companie cu capital integral românesc si deținătoarea brandului Allview, care și-a confirmat statutul de vizionar și pionier atunci când vine vorba de tehnologie, cu un portofoliu de produse diversificat. A fost fondată la Brașov, în 2002, și produce telefoane mobile inteligente, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri și alte gadgeturi. A lansat cel mai complex sistem Smart Home din România (2016), AVI – singurul asistent vocal în limba română (2017), a fost printre primele companii din Europa care a încheiat un parteneriat direct cu Google Android TV™ (2019), fiind primul brand din România care a adoptat tehnologia QLED (2020). Este prezentă pe piețele IT&C din peste 10 țări. Allview investește constant în R&D și își propune ca, pe termen lung, să creeze un robot inteligent – asistent personal. Pentru a rămâne conectați la noutățile Allview, urmăriți paginile companiei de pe Facebook, YouTube și Instagram”.

Raport: Un sfert dintre tinerii între 18 și 24 de ani la nivel mondial și-au pierdut locurile de muncă în timpul pandemiei. Automatizarea este următoarea amenințare

0

Aproape un sfert dintre tinerii cu vârsta între 18 și 24 de ani la nivel mondial, însemnând circa 325 milioane de persoane, și-au pierdut locurile de muncă sau au veniturile diminuate din cauza pandemiei, iar pe termen mediu și lung automatizarea este următoarea amenințare, relevă raportul „Reaching YES. Addressing the youth employment and skilling challenge”, realizat de PwC, UNICEF și Generation Unlimited.

Raportul notează că, deși numărul tinerilor cu vârste între 15 și 24 de ani a crescut cu 30% între anii 1999 și 2019, rata de angajare în rândul lor a scăzut cu aproximativ 12% în aceeași perioadă. Dintre tinerii care sunt angajați, mulți se află în economia informală și ocupă locuri de muncă cu salarii mici, condiții de muncă periculoase și cu siguranța redusă. Aceștia au fost cei mai expuși pierderii locurilor de muncă în timpul pandemiei. Dintre cei care au un loc de muncă formal, mulți sunt angajați pe poziții inferioare calificării lor pentru că nu au competențe aliniate cu nevoile angajatorilor sau pentru că oferta pentru pozițiile care li s-ar potrivi este prea mică.

Potrivit Institutului Național de Statistică, în trimestrul al doilea din 2021, rata de ocupare a tinerilor (15-24 ani) din România a fost de 22%, de aproape 3 ori mai mică decât rata de ocupare a populaţiei generale în vârstă de muncă (15-64 ani), de 62,4%.

„Tranziţia de la școală la piaţa muncii este dificilă pentru mulți tineri fie pentru că s-au pregătit pentru profesii unde oferta este prea mică, fie pentru că aptitudinile lor sunt nealiniate cu așteptările angajatorilor, fie pentru că nu vor să urmeze alte programe de învățare, considerând că studiile formale sunt suficiente. Cu alte cuvinte există un decalaj între ceea ce oferă economia reală și competențele generațiilor care intră pe piața muncii. Situația riscă să devină mai complicată în contextul digitalizării accelerate care va necesita o pregătire tot mai sofisticată, însemnând competențe tehnice, dar și creativitate, comunicare, gândire critică și capacitate de a rezolva probleme. Atât sistemele de educație formală, cât și angajatorii au o misiune și o responsabilitate de a ajuta tinerii să se integreze pe piața muncii”, a declarat Dinu Bumbăcea(foto), Country Managing Partner PwC România.

Multe locuri de muncă care tradițional au fost ocupate de tineri riscă să fie automatizate, într-un ritm accelerat, iar fără programe educaționale, scăderea ratei de angajare și șomajul în rândul acestora pot avea implicații sociale mai largi prin creșterea polarizării, erodarea încrederii instituționale și generarea de tulburări sociale.  Mai îngrijorător este că 63% dintre tinerii între 15 și 24 de ani de la nivel mondial nu au acces la internet acasă pentru a învăța cel puțin competențe digitale de bază.

Dobândirea competențelor potrivite pentru piața muncii de către tineri este o problemă globală și trebuie abordată la nivel național și local, mai ales în contextul în care companiile au pe agendă creșterea productivității prin automatizare.

Peste 40% din directorii generali din România, interesați de creșterea productivității prin automatizare

Potrivit raportului CEO Survey 2021, 83% dintre directorii generali la nivel global au în plan creșterea investițiilor în digitalizare. În același timp, 36% vor să crească productivitatea companiilor lor prin tehnologie și automatizare, ceea ce reprezintă mai mult decât dublul ponderii directorilor executivi care au spus același lucru în 2016. Și în acest context, ei au în topul priorităților crearea unei forțe de muncă calificate, educate și adaptabile.

Procentul este și mai mare în România, unde peste 40% dintre directorii generali se arată interesați de adaptarea strategiei forței de muncă și de creșterea productivității prin automatizare și tehnologizare pentru a asigura competitivitatea propriilor organizații. Circa jumătate dintre directorii generali din România planifică creșteri de peste 10% a investițiilor în transformare digitală.

Mai mult, directorii generali din România spun că disponibilitatea abilităților cheie reprezintă o amenințare pentru dezvoltarea organizațiilor, 82% dintre ei declarându-se preocupați și extrem de preocupați de acest aspect. Astfel, 39% dintre ei sunt interesați să asigure competențele necesare angajaților și să crească posibilitatea acestora de a se adapta la o realitate dinamică și incertă. De asemenea, 61% dintre liderii de organizații din România plasează pe locul trei în topul agendei de priorități a Guvernului dezvoltarea unei forțe de muncă pregătite, educate și flexibile.

Politica BCE a pașilor mici dar siguri

0

_________________

De Melvyn B. Krauss

STANFORD – Luna aceasta, marile bănci centrale ale lumii „au călcat accelerația” și au anunțat planuri de înăsprire a politicii monetare. Dar a existat o excepție notabilă: Banca Centrală Europeană (BCE), care spune că nu intenționează să majoreze ratele dobânzilor în 2022, deși cunoaște bine riscurile inflaționiste de astăzi.

Încheierea primului IPO de pe piața AeRO a Bursei de Valori București

0

 ABN Systems International – compania care deține singurul brand 100% românesc de aplicații, produse și accesorii Smart Home, Tellur – a încheiat prima ofertă publică inițială primară de vânzare de acțiuni din istoria pieței AeRO a Bursei de Valori București și, totodată, prima ofertă de acest tip în care toți investitorii au putut alege de la început, în regim de licitație, prețul la care au putut subscrie.

ABN Systems International subliniază că, „derulată în perioada 15 decembrie 2021-4 ianuarie 2022, oferta a fost intermediată de TradeVille, cel mai mare broker de retail din România. Asistența juridică pentru derularea în bune condiții a ofertei a fost asigurată de Victor Stănilă – Cabinet de Avocat și de Bogdan Dumitru – Cabinet de Avocat. Relațiile publice și comunicarea au fost asigurate de Market Cap PR.

În ofertă au fost subscrise 1.059.434 de acțiuni, numărul total de subscrieri fiind de 859. Prețul final stabilit în ofertă a fost de 5,18 lei/acțiune. În urma încheierii ofertei, capitalizarea anticipată a ABN Systems International se situează la 99.090.468 de lei, adică 20.032.845 de euro.

Fondurile atrase în ofertă vor fi folosite pentru susținerea nevoilor de creștere a cifrei de afaceri, având în vedere contextul de business și potențialul anticipat de extindere a piețelor externe. Pe lângă intenția de a folosi resursele atrase în vederea obținerii de capital de lucru adițional, ABN Systems International ia în considerare potențiale investiții și achiziții de branduri sau companii care prezintă sinergie cu modelul de business actual.

ABN Systems International va face demersurile necesare listării acțiunilor sale pe sistemul multilateral de tranzacționare operat de Bursa de Valori București, pe piața AeRO, cu simbolul ABN. Listarea va fi asistată de TradeVille în calitatea sa de Consultant Autorizat”.

George Barbu, CEO, ABN Systems International: „Apreciem încrederea arătată, de peste 850 de investitori, în business-ul ABN Systems International și în potențialul nostru de creștere, mai ales pe piețele internaționale. Le mulțumim celor care au venit alături de noi în acționariatul companiei și ne ajută să facem acest prim pas pe piața de capital. În continuare, credem în finanțarea prin mecanismele bursiere și în faptul că rezultatele noastre, mai ales cele obținute prin brandul propriu, Tellur, vor convinge și alți investitori, în viitor”.

Ovidiu-George Dumitrescu, CFA, director general adjunct, TradeVille: „Începem anul cu o veste bună: succesul primului IPO de pe piața AeRO. Brandul Tellur va veni astfel, cât de curând, la cota bursei prin compania care îl deține, ABN Systems International. Sperăm ca acest pas să fie primul dintr-o lungă serie care să ajute companiile românești să se extindă nu doar la nivel național, ci și în afară țării. Am încredere în ABN și Tellur ca branduri ce pot deveni globale, ele fiind deja prezente inclusiv în afara bătrânului continent. Le mulțumim tuturor celor care au făcut acest lucru posibil și le dorim un 2022 fabulos!”

ABN Systems International, fondată în 2002, este cunoscută ca „deţinătoarea brandului Tellur şi unul dintre liderii pieţei de distribuție a produselor şi accesoriilor IT&C din România, oferă soluţii integrate de mobilitate, infrastructură IT şi de stocare, sisteme de supraveghere video, echipamente şi automatizări industriale. Compania a investit intensiv în automatizarea proceselor, transferul electronic de date, trasabilitatea stocurilor, mărirea capacității de depozitare și întărirea echipei, ceea ce i-a permis, alături de expertiza acumulată în cei peste 19 ani de activitate, să dezvolte parteneriate valoroase cu jucători globali de referință. Cu un portofoliu de peste 30.000 de produse și accesorii IT&C, ABN Systems este prezentă deja pe piețe din peste 25 țări, de pe 4 continente, și își propune o extindere accelerată a canalelor de vânzare externe, atât prin intrarea pe noi piețe, cât și prin consolidarea celor actuale”.

TradeVille este „cel mai mare broker de retail din România, având o prezență activă de peste 27 de ani pe piața de capital din România și oferind clienților de retail acces facil și rapid la instrumentele financiare listate la Bursa de Valori București și pe marile burse internaționale. În 2021, TradeVille a intermediat 16 oferte de vânzare de tip plasament privat de acțiuni și obligațiuni corporative pentru companii antreprenoriale românești din diferite industrii, reușind să atragă circa 40 milioane de euro cu subscrieri totale din partea investitorilor care au depășit 131 milioane de euro. Tot în 2021, TradeVille a primit din partea Bursei de Valori București cele mai multe trofee la ceremonia de premiere a performanțelor bursiere: Participantul anului 2020 pe segmentul de retail și Intermediarul companiilor antreprenoriale la BVB în 2020 pe segmentul de obligațiuni”.

eJobs: Peste 12,6 milioane de aplicări pe eJobs.ro în 2021, cel mai mare număr de candidaturi din ultimul deceniu

0

Una dintre principalele priorități ale candidaților în 2021 a fost găsirea unui loc de muncă sau schimbarea celui curent. Astfel, anul trecut, românii au aplicat de peste 12,6 milioane de ori la joburi pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România. Numărul candidaturilor depuse este cu 34% mai mare ca în 2019 și cu 5% mai mare ca în 2020, 2021 fiind și anul cu cele mai multe aplicări din ultimul deceniu pentru eJobs România. 

În același timp, și oferta de angajare a fost foarte apropiată de nivelul pieței din perioada prepandemică: aproape 365.000 de joburi noi au fost scoase la bătaie în 2021, cu doar 5% mai puține ca în 2019 și, totodată, cu 22% mai multe ca în 2020.

„Dacă în 2020 am văzut candidați nevoiți să facă schimbări profesionale ca urmare a disponibilizărilor și a transformărilor impuse de pandemie, în 2021 s-a resimțit puternic faptul că schimbarea jobului a redevenit o alegere și a încetat să mai fie o constrângere, ca în anul anterior. Am văzut candidați mai curajoși ca oricând, iar asta s-a reflectat în cifre record la nivel de aplicări: 12,6 milioane, cele mai multe din ultimii zece ani”, spune Bogdan Badea (foto), CEO eJobs România, liderul pieței de recrutare. 

Domeniile care au atras cele mai multe CV-uri în 2021 au fost Retail, Prestări servicii, Call-center/BPO, IT/Telecom și Financiar/Banking. Pe de altă parte, cele mai puține aplicări au ajuns la angajatorii care activează în Industria textilă, Asigurări, Educație/Training, dar și Sport & Wellness.

Cei mai mulți candidați dornici de o schimbare în carieră provin din Capitală, care a atras peste un sfert din aplicări. Totodată, marile centre universitare, precum Cluj, Timișoara și Brașov, au venit puternic din urmă, cumulând aproape 19% din totalul aplicărilor. De asemenea, interesul candidaților pentru joburile în afară rămâne la un nivel minim istoric. Anul trecut, doar 1,3% din totalul aplicărilor au fost pentru pozițiile disponibile în străinătate. 

Cei mai activi candidați în 2021 au fost cei cu vârste cuprinse între 25-35 de ani. Aceștia au fost urmați de cei cu vârste între 18-24 de ani și  36-45 de ani. În continuare cea mai mare reticență la schimbare o observăm la categoria 45+, acești candidați aflându-se și în topul celor mai greu angajabili de pe piața muncii, potrivit unui studiu realizat de eJobs în 2021. 

„Cu siguranță, 2022 va fi un an în care piața muncii se va stabiliza și mai mult. Ne vom reîntoarce la o luptă acerbă pentru talente – în multe domenii deja se întâmplă acest lucru – și va crește rata de fluctuație în echipe. De asemenea, va exista o presiune și mai mare pe bugetele pentru salarii și vom vedea creșteri salariale în majoritatea domeniilor. Totodată, candidații vor fi mai selectivi în fața ofertelor de muncă și vor îmbrățișa schimbarea doar dacă oportunitatea profesională le va bifa toate criteriile dorite. Companiile care vor investi în continuare în brandul de angajator și vor ști să-l folosească în favoarea lor vor reuși să iasă câștigătoare din lupta pentru cele mai bune talente”, mai spune Bogdan Badea. 

O perspectivă mai amplă asupra anului 2021, dar și principalele trenduri pentru anul în curs sunt prezentate pe larg în ediția din acest an a raportului Review & Trends, realizat de eJobs România, disponibil aici în varianta integrală. 

În acest moment, peste 23.822 de locuri de muncă pentru România și străinătate sunt disponibile pe www.ejobs.ro

Educația financiară pentru „Credite inteligente”

0

Compania Kruk România, parte a Grupul Kruk, liderul pieței de management al creanțelor din zona Europei Centrale și organizația Junior Achievement România, parte a JA Worldwide® USA și JA Europe, au implementat proiectul Credite inteligente, de care au beneficiat peste 1.500 de tineri din 110 licee din 49 de localități.

Aflat la a patra ediție, proiectul educațional este susținut financiar de Kruk România și utilizează un curriculum dezvoltat de Junior Achievement România, disponibil atât sub forma unui workbook, cât și în format online pe o platformă LMS, cu 7 activități: Oportunitatea alegerii unui credit, Economisire-creditare, Valoarea actualizată a banilor, Identificarea soluției optime de finanțare, Calcularea graficului de rambursare pentru un credit, Efectul bulgărelui de zăpadă și Exerciții de evaluare.

După cum subliniază inițiatorii proiectului, „specialiștii KRUK România au realizat o serie de clipuri video informative, pe care elevii le-au accesat în cadrul modulului digital Credite inteligente™ de pe platforma LMS JA Inspire™. Aceștia au aflat cu ajutorul acestor materiale ce sunt cu adevărat creditele, importanța diferențierii nevoilor de dorințe la solicitarea unui credit și despre necesitatea planificării financiare încă de la primul salariu. De asemenea, elevii au beneficiat de consultanța voluntarilor în cadrul webinarelor interactive despre creditele inteligente. În acest fel, deși activitățile școlare s-au desfășurat și online, și în format hibrid, elevii au avut acces la resurse interactive pentru a înțelege mai bine cum să facă alegeri financiare responsabile.

Proiectul oferă acces la informații specifice și oportunități de învățare practică, prin intermediul cărora elevii de liceu află cum să își gestioneze corect resursele și cum să acceseze eficient un împrumut financiar. Aceștia au acces gratuit la un kit cu exerciții, studii de caz, resurse digitale adaptate învățării hibride, la module interactive pe platforma LMS JA Inspire™, dar și la o serie de experiențe susținute de voluntarii Kruk România. În acest fel, printr-o serie de experiențe de învățare blended learning, retenția pe termen lung a informațiilor și dezvoltarea de comportamente și atitudini responsabile este mai ridicată prin comparație cu un curs obișnuit. Prin activitățile propuse, elevii sunt provocați să discute în familie pentru a înțelege cum pot să aplice informațiile dobândite, dar și pentru a observa situații specifice unui comportament financiar responsabil”.

Taxe și impozite plătite fără aglomerație și fără stat la coadă

0

În primele 24 de ore de la activarea noului sistem de colectare a taxelor și impozitelor locale în sectorul 4, și-au efectuat plățile 10.482 de oameni. Contribuabilii au folosit toate metodele noi alternative de plată puse la dispoziție de administrația locală: instrumentele online de plată și aparatele de tip SelfPay.

Daniel Băluță, primarul sectorului 4: „Le mulțumesc tuturor locuitorilor Sectorului 4 pentru că sunt deschiși către folosirea noilor tehnologii care ne simplifică viața și ne oferă mai mult timp liber pentru familie. Încă de acum 4 ani, ne-am propus să venim în ajutorul oamenilor și să implementăm acest sistem nou de  interacțiune cu administrația, care să elimine statul ore în șir la coadă, aglomerația și timpii pierduți. Mă bucur să văd că oamenii au înțeles efortul nostru. Spre exemplu, numai anul trecut peste 60% dintre plățile către bugetul local s-au efectuat online, prin ordin de plată sau la aparatele SelfPay. Doar în prima zi a acestui an 10.482 de oameni și-au plătit taxele fără să mai stea la coadă”.

Primăria Sectorului 4 reamintește că „începând cu luna ianuarie a acestui an, toate plățile datorate bugetului local al Sectorului 4 se efectuează exclusiv online, prin ordin de plată sau la aparatele SelfPay. Pentru aceasta, cetățenii au la dispoziție 30 de aparate SelfPay, destinate exclusiv pentru plata taxelor și a impozitelor locale. Amplasate în cele mai aglomerate zone comerciale de pe raza Sectorului 4: Mall Grand Arena (10 aparate în interiorul complexului comercial, iar alte 2 în exterior, în zona căilor de acces, destinate persoanelor care nu dețin un certificat  verde), precum și în Sun Plaza, Piața Progresul, Piața Apărătorii Patriei, Piața Sudului, Piața Covasna, Metro Berceni, Auchan Berceni, Selgros, Carrefour, Hornbach, în benzinării și supermarket-uri de pe raza sectorului), toate aceste aparate sunt asistate zilnic de angajați ai Primăriei Sectorului 4, care vin în ajutorul persoanelor ce pot întâmpina dificultăți în efectuarea plăților. 

Automatele utilizează, de altfel, o tehnologie foarte simplă și ușor de folosit, pe care, locuitorii sectorului 4 o au la dispoziție de mai bine de trei ani, din momentul în care plata taxelor și a impozitelor locale a devenit posibilă cu ajutorul aparatelor de plată. În acest sistem, contribuabilii (persoane fizice/juridice) se identifică în baza de date cu ajutorul CNP/CUI, află ulterior, valoarea datoriilor și aleg să facă plățile integral sau parțial.

În paralel cu funcționarea acestor dispozitive de plată, locuitorii sectorului 4 își pot achita taxele și impozitele locale, accesând metodele alternative online consacrate deja, precum www.ghișeul.ro cărora, începând din acest an, li s-a adaugat un nou instrument de încasare online. 

Noua metodă poate fi folosită la adresa http://taxeimpozite.ps4.ro din cadrul noii platforme electronice a sectorului 4 al municipiului București, http://start.ps4.ro accesul fiind permis pe baza unui cont unic de identificare, atribuit de către autoritatea locală a sectorului 4 fiecărui deținător de rol fiscal de pe raza sectorului”. 

Primăria Sectorului 4 accentuează că, „începând din acest an, toate ghișeele fizice ale DGITL Sector 4, au fost închise, iar spațiile administrative în care acestea au funcționat până acum vor fi transformate în creșe. Spre exemplu, clădirea de pe strada Sergent Nițu Vasile nr. 50-54 va putea găzdui 120 de copii”.

Foto: PS 4

Soluție de afacere pentru românii reveniți acasă din diaspora

0

Românilor din diaspora interesați să revină în țară li se adresează beneficiile oferite de Mail Boxes Etc. (MBE). Rețeaua MBE România este definită ca „furnizor de soluții integrate de ambalare, curierat, logistică, fullfilment”. A fost lansată în România în 2019, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor companiilor mici și medii și ale persoanelor fizice. În 2022, își propune să dubleze numărul agențiilor și să atingă o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, în primii zece ani. În 2021, rețeaua MBE în România a crescut la 5 agenții, două în București și câte una în Cluj, Bacău și Negrești-Oaș, în ciuda contextului economic provocator.    

Adrian Minea, master-francizorul MBE România, antreprenor de peste 30 de ani: „MBE este soluția potrivită pentru acei români care vor să demareze propria afacere dar nu dispun de un capital mare sau vor să învețe să facă business și să devină antreprenori, fără riscurile inerente oricărui început în afaceri. MBE oferă viitorului francizat asistență și suport nu doar din perspectiva amenajării spațiului ci și a realizării unui plan de business viabil. Marea noastră bucurie a fost să descoperim că există români plecați la muncă în străinătate care au ales să se întoarcă definitiv în România pentru că au descoperit MBE România. MBE România are toate premisele pentru succes, așa cum este în toată lumea, mai ales în contextul în care tot mai mulți oameni caută idei și soluții pentru a se dezvolta pe cont propriu.

Olivia și Vasile Spătăcean (foto), din Mediaș, plecați să muncească în străinătate acum 21 de ani, reveniți definitiv în România, antreprenori intrați în rețeaua MBE România, au deschis prima agenție MBE la Cluj-Napoca; Vasile Spătăcean: „Am plecat în străinătate în anul 2000, cu gândul să muncim 1-2 ani, timp în care să strângem bani pentru a ne întoarce în țară cu finanțele necesare pentru a face ceva pe cont propriu. În ultimii 20 de ani, ne-am făcut, în fiecare an, planul de a ne întoarce acasă, însă abia în 2021 am găsit afacerea care ni se potrivește și în care nu ești nevoit să o iei de la zero, de unul singur. Acum, prin MBE România am reușit să ne îndeplinim acest vis, iar faptul că avem suportul necesar ca antreprenori din partea Francizorului, contează foarte mult pentru noi. Din 2015 până anul trecut, am lucrat în Republica Panama, un stat din America Centrală, unde am fost detașați de compania spaniolă la care lucram pentru a dezvolta business-ul. În Panama, ne-am intersectat pentru prima oară cu conceptul One-Stop-Shop dezvoltat de Mail Boxes Etc. și tot acolo am înțeles forța pe care MBE o are la nivel global, prin rețea, logistică și clienți la nivel internațional”; Olivia Spătăcean: „Cunoscând foarte bine conceptul, am decis să ne alăturăm rețelei din România. Am ales să deschidem o agenție în Cluj, datorită oportunităților de dezvoltare economică pe care le are municipiul Cluj Napoca dar și a specificului MBE și a viziunii noastre. Ne-am propus să deschidem un business prin care să ajutăm oameni și companii care au nevoie nu doar de servicii ci și de suport iar planul nostru este să nu ne oprim la o singură agenție. Pentru prima agenție, obiectivul este de a ajunge pe break-even în primele șase luni și pe profit în primul an de funcționare”.

Artur Jalbă

Artur Jalbă, 32 de ani, antreprenor, a lucrat ca Brand Manager pentru mai mulți retaileri din zona de tehnologie, a decis să-și testeze abilitățile de antreprenor prin intermediul unei francize Mega Image Shop&GO alături de doi parteneri și a ajuns în câteva luni să administreze două magazine Shop&GO și să studieze noi oportunități pentru a dezvolta un business în domeniul serviciilor, deschizând astfel prima agenție din cele două funcționale în București: „Un prieten care știa că vreau să mă dezvolt și era în contact cu MBE pentru niște colete speciale, mi-a spus despre această afacere. Inițial, nu știam despre ce este vorba și nu înțelegeam cum funcționează conceptul MBE. Ce m-a convins a fost că pot oferi foarte multe servicii, ceea ce mă protejează din perspectiva veniturilor chiar luând în calcul riscul unei crize. Un alt aspect decisiv pentru mine în accesarea francizei MBE a fost posibilitatea de automatizare și integrarea cu magazinele online, ceea ce îmi asigură un flux operațional ușor de gestionat și posibilitatea de a fi pro-activ cu fiecare colet și client în parte prin opțiuni de track&trace avansate. Este foarte important faptul că prin franciză, ai acces la know-how-ul necesar, altfel decât dacă începi un business de la zero și faptul că în MBE ai libertatea de a te dezvolta, prin comparație cu alte francize. Anul viitor, îmi propun să includ în lista serviciilor și opțiunea de transporturi speciale – pentru industrii precum automotive sau medical. Pentru mine, MBE România înseamnă oportunitatea de a învăța să devin antreprenor în timp ce muncesc și câștig bani dar și ocazia de a ajuta oameni și companii care au nevoie de servicii specifice pe care doar MBE le oferă. În viitorul apropiat, ne propunem să accesăm casele de licitații, cărora le oferim servicii de ambalare profesională și livrare către clientul final precum și firme de cercetare care livrează probe biologice peste tot în lume”.

Mail Boxes Etc. se caracterizează prin „servicii integrate de ambalare și curierat, logistică și fulfillment, poștă și management poștal, secretariat și customer service, atât pentru companii, cât și pentru persoane fizice. Totodată, compania prestează și servicii de graphic design, print și de marketing, oferind pachete personalizate în funcție de nevoile și preferințele fiecărui client. Astfel, într-o agenție MBE se găsesc trei domenii principale de business în același loc: ambalare și curierat, grafic design și print, micrologostică și fulfillment  cărora, datorită terminației ETC, le pot fi adăugate numeroase alte servicii personalizabile, în funcție de nevoile clienților. Fondată în San Diego, California, în 1980, Mail Boxes Etc. a fost adusă pe piața din Italia în 1993 de Graziano Fiorelli și, de la deschiderea centrului pilot, rețeaua italiană MBE a crescut la peste 570 de centre. MBE Italia a achiziționat ulterior drepturi de licență master MBE pentru Spania, Germania și Austria, iar în 2009 a devenit singurul proprietar al mărcii Mail Boxes Etc. și francizor al sistemului de franciză MBE. În prezent, compania are peste 2.800 de agenții operaționale în 53 de țări și a încheiat anul 2020 cu vânzări de peste 1 mld. de dolari, la nivel de rețea”.

Casa EFdeN Signature, certificare LEED la nivel maxim

0

Casa EFdeN Signature a obținut un succes important pentru sectorul construcțiilor: a primit certificarea LEED – Leadership in Energy and Environmental Design, cea mai folosită metodă de a clasa clădirile sustenabile din lume. Creație în totalitate a echipei EFdeN formate din studenți la Construcții și Arhitectură, casa EFdeN Signature a obținut 105 din 110 puncte posibile, punctaj care o încadrează la nivelul maxim de certificare, Platinum și o situează pe primul loc din Europa la toate categoriile.

Casa EFdeN Signature se află în Orașul Viitorului din campusul Facultății de Inginerie a Instalațiilor a Universității Tehnice de Construcții din București, B-dul Pache Protopopescu.

Proiectată pentru a concur la întrecerea globală a caselor eficiente energetic de la Dubai, în 2018, EFdeN Signature „răspunde la probleme impuse de climatul din Orientul Mijlociu, cum ar fi temperatura extremă, umiditatea și furtunile de nisip, îmbinând un design biofilic cu echipamente eficiente energetic. Inspirat din arhitectura locală, prototipul de casă adaptează 2 concepte importante: Mashrabiya, prin stratul exterior, un shell cu perforații ce creează un spațiu exterior umbrit, lucru foarte important pentru o zona climatică în care oamenii nu petrec timp în exterior din cauza temperaturilor mult prea ridicate și Turnurile de Vânt, care sunt reprezentate prin 2 volume înălțate deasupra bucătăriei și a zonei de dormit, în care se află 2 geamuri motorizate prin care se asigură ventilația naturală”.

Aflată acum la dispoziția specialiștilor în domeniile energiei, construcțiilor, arhitecturii etc., casa EFdeN Signature se recomandă prin:

„Sistem constructiv – Structura casei este din lemn și conține 3 elemente folosind simultan avantajele acestora:

  • Ergio wall – folosit pentru pereții exteriori, avantajele fiind reducerea cantității de lemn și îmbunătățirea proprietăților termice  
  • Lemn lamelat încleiat (Glulam) – folosit pentru grinzile de susținere a turnurilor
  • Timber Frame – pentru pereții interiori și din turnuri, având un cost și o greutate redusă

Termosistemul este realizat din vată bazaltică și etanșat cu folii atât la interior cât și la exterior, astfel schimburile de aer între exterior și interior sunt reduse, lucru ce diminuează necesarul de încălzire și răcire.

Sisteme active – Necesarul de climatizare redus de implementarea strategiilor pasive este asigurat de un sistem de tip pompă de căldură aer-aer multisplit, cu două unități interioare. Casa își produce singură energia folosind un ansamblu de 32 panouri fotovoltaice și un sistem de stocare de 13kWh. Anual, s-a constatat un bilanț energetic pozitiv de 1MWh.

Condiții de confort – O componentă foarte importantă în cadrul competiției Solar Decathlon este reprezentată de etapa de monitorizare în care sunt măsurați diverși parametrii: de la nivelul de CO2 și temperatură pâna la consumul și producția de energie electrică. Datorită sistemului de automatizare și a strategiilor active implementate echipa a reușit performanța de a deveni vicecampioni la proba de Condiții de Confort”. 

În 2021, echipa EFdeN a obținut de asemenea următoarele performanțe:

– Eurosolar – premiul la categoria Education and vocational training pentru promovarea dezvoltării sustenabile prin educarea publicului și îmbunătățirea eficienței energiei în orașele din România

– Climate Launchpad – cu proiectul EFdeN Terry, un concept pentru folosirea bateriilor second life de mașini electrice, cu care echipa a reușit să ajungă în finala regională

– Cities of tomorrow – premiul la categoria Civil Society

– Bienala de Arhitectură – premiul la categoria Arhitectura verde, sustenabilă

În 2022, echipa EFdeN este calificată pentru a treia oară la competiția Solar Decathlon Europe, care se va desfășura acum în orașul Wuppertal, Germania, prima ediție axată pe regenerarea fondului urban.

În 2023 la București se va desfășura un festival internațional al clădirilor sustenabile.

Echipa EFdeN subliniază că „toate proiectele EFdeN sunt implementate de studenți, astfel aceștia trec printr-un proces interdisciplinar de tip design – build – optimize, ce contribuie la parcursul lor profesional. Munca depusă de echipa EFdeN este validată prin rezultate la competiții, premii și certificări, tinerii ajungând să lucreze la nivelul profesioniștilor. Pe lângă aceste realizări, în tot acest timp au format peste 2000 de studenți, care astăzi sunt profesioniști ce aplică informațiile acumulate. Pe de altă parte, prin cele câteva sute de evenimente, workshop-uri, apariții TV/radio, unde au participat sau ghiduri pe care le-au făcut, au dus mesajul sustenabilității la zeci de mii de oameni din România și nu numai”.

Susținerea parcursului unui student în proiectele EFdeN se poate face prin donație, prin sponsorizare (redirecționarea celor 20% din impozitului pe profit). Mai multe detalii aici.

Studiu Deloitte: 60% dintre românii din generațiile Millennials și Z vor un program de lucru flexibil și să lucreze de la distanță, dar nu mai mult de două zile pe săptămână

0

Șase din zece (60%) români din generațiile Millennials și Z vor un program de lucru flexibil și să lucreze din diferite locuri, inclusiv de acasă, potrivit celei mai recente ediții a studiului Deloitte Central Europe First Steps into the Labour market, desfășurat în 19 țări europene, inclusiv în România. Această tendință se observă și în celelalte țări din Europa Centrală, 50% dintre respondenți preferând un mod de lucru similar. În schimb, doar 5% dintre respondenții români și 10% dintre cei din regiune preferă modul tradițional de lucru la birou și un program fix. În ciuda popularității muncii în regim flexibil, exponenții Millennials și Gen Z din România (44%), similar cu cei din Europa Centrală (51%), ar prefera să lucreze doar o dată sau de două ori pe săptămână de la distanță, în contextul în care aceștia se confruntă cu dificultăți generate de munca la distanță cum precum singurătatea, lipsa interacțiunii umane și întreruperile cauzate de responsabilitățile legate de familie sau de locuință.

„Studiul arată că generațiile Millennials și Z se așteaptă, atât la nivel local, cât și regional, să beneficieze de un mod de lucru flexibil, însă, spre deosebire de alte cercetări, subliniază că preferința lor pentru munca de acasă este limitată. Acest aspect poate fi legat atât de provocările cauzate de lucrul la distanță, cât și de faptul că absolvenții de studii universitare consideră că oportunitățile de dezvoltare a carierei sunt mai importante decât posibilitatea de a lucra de acasă și conștientizează faptul că biroul rămâne un mediu care accelerează integrarea într-o organizație și dezvoltarea profesională în primele etape ale carierei”, a declarat Alexandru Reff (foto), Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.

Când vine vorba de opțiunile de angajare preferate, mai mult de jumătate dintre respondenții din țara noastră (59%) și-ar dori să aibă un contract cu normă întreagă cu un singur angajator și mai mult de un sfert (29%) ar dori să fie liber profesioniști sau consultanți, lucrând într-un regim flexibil sau pe termen scurt, două opțiuni subliniate și de respondenții din Europa Centrală.

Atât în România, cât și în Europa Centrală, studenții și proaspeții absolvenți de studii universitare manifestă dorința de a lucra în alte țări, 22% dintre persoanele intervievate la nivel local plănuind să se mute în străinătate pentru oportunități de carieră, iar 66% sunt dispuse să se mute în altă țară pentru un loc de muncă, arată studiul. Acesta poate fi unul dintre motivele pentru care marile companii internaționale sunt cel mai atrăgător tip de angajator, 37% dintre respondenți considerându-le prima opțiune pentru un loc de muncă, la fel ca respondenții din regiune. Pandemia de COVID-19 nu a influențat dorința a 66% dintre respondenții români de a se muta în străinătate pentru un loc de muncă, aceștia vizând țări precum Germania (16%), Marea Britanie (15%) și Statele Unite (7%). 

Studiul subliniază, de asemenea, că 61% dintre respondenții români sunt încrezători că își vor găsi locul de muncă dorit în mai puțin de șase luni, ușor sub nivelul de încredere înregistrat la nivelul Europei Centrale (peste 70%).

În ceea ce privește diversitatea, o majoritate covârșitoare a respondenților români (93%) ar prefera să lucreze într-o organizație cu o forță de muncă diversă din punctul de vedere al vârstei, sexului, naționalității, etniei etc. În plus, 77% dintre respondenți nu au nicio preferință legată de genul persoanei care le va fi superior ierarhic.

Studiul Deloitte Central Europe First Steps into the Labour Market a fost efectuat în rândul a peste 9.000 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani (Millennials și primii reprezentanți ai Generației Z), toți fiind studenți la universități de top din 19 țări din Europa Centrală, inclusiv România. Raportul abordează factorii importanți în alegerea unui loc de muncă și a unui angajator, percepțiile asupra organizațiilor din întreaga lume și modul în care atitudinile lor s-au schimbat față de cele dinainte de pandemie.