Connections, liderul pieței de transformare digitală din România, anunță parteneriatul cu Performance Improvement Consulting 21

0

Connections, lider pe piața de transformare digitală din România,  anunță parteneriatul cu compania românească Performance Improvement Consulting 21 (PIC21). PIC21 oferă o gamă completă de servicii integrate de consultanță, care acoperă necesitățile de digitalizare și hiperautomatizare ale clienților din industriile de servicii financiare: banking, leasing, factoring, asigurări.

Cei doi fondatori ai PIC21, Ana-Maria Niculae și Constantin Milchi, pun la dispoziția clienților expertiza de peste 25 de ani câștigată în mod direct în Financial Services, atât în zona operațională, cât și în zona de implementare proiecte IT, în Europa, Orientul Mijlociu și Asia. De asemenea, fondatorii au o vastă experiență în consultanță de management și financiară, servicii B2B și B2C, design și implementare proiecte de hiperautomatizare folosind tehnologia UiPath și alte soluții IT conexe. 

PIC21 oferă fiecărui client o abordare personalizată și completă, incluzând toate etapele de planificare și dimensionare a efortului, strategia de digitalizare și automatizare la nivel organizațional/departamental, facilitarea procesului decizional la nivel de pool de procese prin definirea efortului financiar și a performanțelor așteptate, urmată de implementarea proiectului de către partenerii strategici și etapele post implementare care includ evaluarea impactului proiectului și design-ul aplicațiilor necesare pentru reporting, monitorizare și îmbunătățirea eficienței locale și globale a proceselor.

„Ne concentrăm pe clienții din zona de Banking și servicii financiare, evaluând sistematic atât performanțele de afaceri existente, cât și cele realizabile. Misiunea noastră este de a consilia executivii C-level din companiile cu care lucrăm pentru a dezvolta strategii digitale competitive și pentru a defini setul potrivit de inițiative și proiecte care să integreze concepte, tehnologii și planuri de transformare inovatoare. În final, proiectele noastre ajută clienții să își transforme viziunea în modul cel mai direct și mai eficient în avantaje competitive și creșteri de valoare direct măsurabile”, declară Ana-Maria Niculae și Constantin Milchi.

„Parteneriatul dintre Connections și PIC21 oferă clienților noștri servicii de tip Enterprise automation as-a-service, aliniate la strategia digitală a organizației clientului, fie ea existentă sau nou creată în cadrul proiectelor noastre. La modelul de până acum al echipei noastre care și-a dovedit deja succesul în cei câțiva ani de când facem implementări de tip hyperautomation, adăugăm acum prin intermediul parteneriatului nostru cu PIC21 expertiza de elaborare strategii digitale customizate pentru clienții din domeniul financiar și analiza de performanță financiară, de business și operațională a întregului program, creând astfel o abordare integrată și un model de livrare end to end.  În acest mod ne asigurăm că aducem maximum de valoare pe termen lung strategiei de business a clientului, prin variante de implementare optime și aliniate riguros obiectivelor acestuia”, declară Bogdan Florea, CEO Connections.

Connections a încheiat cu succes pe 9 iulie un plasament privat de acțiuni. Suprasubscrisă de 12 ori, oferta primară de vânzare a generat subscrieri totale record pentru plasamentul privat intermediat de TradeVille, de aproape 119 milioane RON (peste 24 milioane EUR).

Fondurile atrase în plasament sunt destinate dezvoltării pe piețe externe (inclusiv prin deschiderea unei subsidiare în SUA), investițiilor în produse proprii și achiziției de pachete majoritare în alte companii.

Listarea la Bursa de Valori București reprezintă un element central al strategei de dezvoltare a Connections, compania vizând în primă faza listarea pe piaţă AeRO, având în acest sens un parteneriat cu Tradeville, cel mai activ broker din România pe partea de finanţări corporative prin bursă.

Xiaomi avansează pe locul 338 în topul Fortune Global 500, devenind compania cu cel mai rapid avans la categoria Internet și Retail în 2021

0

Xiaomi a fost inclus pentru al treilea an consecutiv în topul Fortune Global 500, urcând pe locul 338, ceea ce reprezintă un avans semnificativ de 84 de locuri față de locul 422 pe care îl ocupa în clasamentul din 2020. Poziția sa în clasamentul din 2021 face ca Xiaomi să fie compania cu cea mai rapidă creștere la categoria Internet și Retail de pe lista Fortune Global 500 din acest an.

Potrivit raportului financiar Xiaomi, veniturile totale ale Xiaomi s-au ridicat la 245.9 miliarde RMB în 2020, ceea ce face ca Xiaomi să se claseze pe locul 338 pe Lista Fortune Global 500 din 2021. În 2021, Xiaomi rămâne o companie cu o dezvoltare rapidă, demonstrând o creștere explozivă în ceea ce privește veniturile și profitul net, care au depășit cu mult așteptările pieței.

Veniturile totale ale Xiaomi pe primul trimestru din 2021 s-au ridicat la 76.9 miliarde RMB, reprezentând o creștere anuală de 54.7%, în timp ce profitul net ajustat pentru perioada respectivă a ajuns la 6.1 miliarde RMB, o creștere anuală de 163.8%.

Această creștere este atribuită permanentei expansiuni a Xiaomi pe piața smartphone-urilor high-end, creșterii sale rapide pe piețele internaționale și dezvoltării noii divizii de retail a companiei.

Accentul Xiaomi pe tehnologiile de bază a fost forța principală în crearea unei experiențe îmbunătățite pentru utilizatori și a consolidat poziția companiei pe segmentele de piață high-end prin seriile  Mi 10 și Mi 11. În T1 din 2021, livrările globale de smartphone-uri Xiaomi la prețuri de 3.000 RMB sau mai mari în China și la prețuri de 300 Euro sau mai mari pe piețele internaționale, depășesc 4 milioane.

Expansiunea globală a Xiaomi a propulsat, de asemenea, creșterea sa per ansamblu. Pe 16 iulie, Xiaomi a anunțat că, potrivit Canalys, compania a ocupat locul al doilea la nivel global, cu o cotă de 17% din livrările de smartphone-uri, depășind Apple.

Pe piețele internaționale, Xiaomi a depășit creșterea de 300% de la an la an pe piața din America Latină, creșterea de peste 150% în Africa și creșterea de peste 50% în Europa de Vest. Smartphone-urile Xiaomi au intrat pe mai mult de 100 de piețe din întreaga lume, compania ocupând primul loc ca și cotă de piață a smartphone-urilor pe cel puțin 12 piețe și locul al doilea în Europa în ceea ce privește cota de piață. Compania s-a clasat pe primul loc în India timp de 15 trimestre consecutive.

În ceea ce privește retailul modern, rețeaua de magazine fizice Xiaomi s-a dezvoltat într-un ritm alert începând cu anul 2020. La finalul lunii aprilie 2021, pe teritoriul Chinei, numărul total de unități Mi Homes a depășit cifra de 5500, la care se adaugă alte 1000 de magazine, la nivel internațional.

Xiaomi a continuat să investească în cercetare, dezvoltare și atragerea de forță de muncă talentată, dezvoltând o serie de programe de recompensare pentru echipele sale de cercetare și dezvoltare și inițiind a doua fază a proiectului Xiaomi Smart Factory.

“În următorii zece ani, Xiaomi va reprezenta o noua forță în industria prelucratoare”, a declarat Lei Jun, Fondator, Presedinte și CEO al Xiaomi, la aniversarea de zece ani a companiei. Producția smart este pe cale de a deveni unul dintre principalele avantaje competitive ale Xiaomi.

Fiind deja liderul industriilor producătoare de telefoane inteligente, AIoT (Artificial intelligence of things) și a producției smart, Xiaomi a intrat proactiv și pe piața vehiculelor electrice smart.

În martie 2021, Xiaomi a anunțat oficial înființarea unei subsidiare deținute în totalitate de către compania mamă și conduse de către Lei Jun, care va opera afacerea cu vehicule electrice smart. Investiția în companie în următorii zece ani este estimată la 10 miliarde de dolari.

În faza inițială se vor investi 10 miliarde RMB, echivalentul a 1.55 miliarde dolari. Investiția în dezvoltarea de vehicule electrice smart va fi un vector important de creștere pentru Xiaomi.

Reformă legislativă privind persoanele cu dizabilități

0

S-a constituit la nivelul Guvernului României, prin decizia prim-ministrului nr. 357, publicată în MO nr. 594 din 14.VI.2021, Comitetul interministerial pentru redactarea unor propuneri de lege ferenda în vederea conformării cu Dispozițiile CCR nr.601/2020. Dispozițiile au la bază declararea ca neconstituțională (Decizia CCR 601/2020) a punerii sub interdicție de către instanțe a persoanelor cu dizabilități. În prezent, persoanele cu dizabilități intelectuale sau psihosociale nu au dreptul la noi să se căsătorească, să divorțeze, să fie părinți, să adopte copii, să ia credit la bancă. Pentru reformă juridică în domeniu în sensul excluderii acestor interdicții, conform deciziei CCR, comitetul interministerial reunește experți din Ministerul Justiției, Ministerul Public, Consiliul Superior al Magistraturii, Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții, Ministerul Muncii și Protecției Sociale, Ministerul Sănătății, reprezentanți ai societății civile cu expertiză în domeniul juridic și psiho-social precum Centrul de Resurse Juridice, Fundația Pentru Voi, Asociația Tonal.

Mădălina Turza,

Comitetul este coordonat de consilierul de stat Mădălina Turza, care subliniază: „Am pornit la acest drum cu credința că fiecare ființă umană are dreptul inalienabil de a-și manifesta voința și preferințele, iar acest drept și abilitate, deopotrivă, stau la baza exercitării capacității juridice. Copiii noștri deveniți adulți nu trebuie anulați social și legal. Există formule de a le reda demnitatea și pentru asta am realizat acest efort complex de a găsi împreună cea mai bună soluție adaptată contextului național. Astfel, a luat naștere cea mai importantă reformă legislativă în domeniul dizabilității din ultimele decenii”.

Comitetul informează că „pe baza propunerilor de reglementare ale Ministerului Justiției, a reușit finalizarea reglementărilor din Codul Civil și Codul de Procedură Civilă, care pun accentul pe enunțarea autonomiei celui ocrotit, a respectării voinței, preferințelor și nevoilor sale. Este o abordare nouă în legislația națională, modernă, conformă nevoilor resimțite la nivel social și în practica instanțelor și în armonie cu exigențele convenționale și constituționale în materie. Textele  propuse pot fi consultate pe site-ul Ministerului Jusțiției, unde se află în consultare publică, iar după faza de consultare, acestea vor fi aprobate de Guvernul României și vor urma parcursul legislativ în Parlament. Propunerile, sugestiile şi opiniile cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus dezbaterii pot fi transmise în scris pe adresa Ministerului Justiției, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, București, pe fax, la nr. 037 204 1195 sau la adresa de e-mail dean@just.ro”.

Propunerile pentru reglementarea ocrotirii persoanei fizice majore cu dizabilități psihosociale sau intelectuale vizează crearea unui mecanism gradual de ocrotire, după cum urmează:

  1. Asistența pentru încheierea actelor juridice – o măsură de sprijin, care nu aduce atingere capacității legale a persoanei și care urmează a se realiza pe calea unei proceduri nejurisdictionale. Această măsură este în dezbatere din punct de vedere al competențelor instituționale, urmând a fi inclusă in proiect ulterior definitivării soluțiilor de reglementare.
  2. Consilierea judiciară –  o măsură intermediară de sprijin, instituită pe cale judiciară, care aduce atingere capacității legale pe anumite paliere și în mod individualizat, pe baza unei evaluări psiho-medico-sociale. Condiția de instituire a acestei măsuri o reprezintă existența unei incapacități parțiale a majorului de a se îngriji de interesele sale, aspect care conduce, în principiu, la asistarea acestuia în participarea la viața civilă, în ceea ce priveşte încheierea actelor patrimoniale. Consilierea judiciară poate fi dispusă numai dacă ocrotirea de o manieră eficientă a persoanei nu se poate realiza prin curatelă.
  3. Tutela specială – o măsură de ocrotire instituită pe cale judiciară prin intermediul căreia este reconfigurată (și redenumită) măsura de ocrotire a punerii sub interdicție judecătorească, care în concepția noii reglementări va deveni tutelă specială și va putea fi dispusă doar ca o măsură ultima ratio.

Proiectul cuprinde, totodată, o serie de garanții esențiale, reglementate în beneficiul celui ocrotit, cum ar fi:

  • instituirea unui sistem gradual, în trepte, de dispunere a măsurilor de ocrotire,
  • perioade determinate de timp pentru care pot fi dispuse și prelungite acestea,
  • configurarea unor reguli privind reevaluarea periodică a regimului de ocrotire

Proiectul abordează, de asemenea, aspectul esențial al relației între ocrotitorul legal și persoana ocrotită.

Este configurat noul rol al ocrotitorului legal – de persoană care oferă sprijin permanent celui ocrotit, propunându-se și configurarea, în sarcina acestuia, a unor îndatoriri care accentuează rolul de persoană-suport pe care urmează să-l îndeplinească

Proiectul propune o serie de soluții noi și în materia raporturilor nepatrimoniale, care vizează, în principal, următoarele instituții reglementate de Codul civil:

  • Căsătoria: proiectul prevede că persoana aflată sub consiliere judiciară sau tutelă specială se va putea căsători, cu instituirea, în mod corelativ, a unui control preventiv eventual, prin normarea obligației viitorului soț care se află sub un regim de ocrotire de a-l informa pe ocrotitorul său legal despre intenția de celebrare a căsătoriei.
  • Divorțul: se propune ca şi cel pus sub consiliere judiciară sau tutelă specială să poată divorţa prin acord, însă numai pe cale judiciară, instanța de tutelă urmând să verifice, cu ocazia soluționării cererii, dacă acordul soților pentru desfacerea căsătoriei este liber și exprimat în cunoștință de cauză;
  • Autoritatea părintească: în cazul părintelui pus sub consiliere judiciară, instanța de tutelă poate hotărî ca drepturile și îndatoririle cu privire la bunurile copilului să fie exercitate doar de celălalt părinte; când cel ocrotit exercită singur autoritatea părintească, instanța de tutelă hotărăște, în funcție de împrejurări, cu privire la instituirea tutelei asupra copilului acestuia.
  • Adopția: spre deosebire de actuala reglementare potrivit căreia, în cazul persoanei ocrotite, consimțământul la adopția copilului său este dat de tutore, prin proiect se propune ca părintele pus sub ocrotire să consimtă la adopția copilului său, în măsura în care aceasta poate să-și exprime voința.

Printre elementele de noutate propuse mai pot fi amintite:

  • evaluările medicală și psihologică a persoanei a cărei ocrotire se cere se efectuează după obținerea consimțământului acesteia, în cazul în care starea sănătății sale o permite;
  • în ceea ce privește internarea provizorie nevoluntară a celui ocrotit pe parcursul judecării cererii de instituire a măsurii de ocrotire, noile dispoziții își propun să instituie o serie de garanții procedurale pentru respectarea drepturilor și libertăților persoanei a cărei internare se dispune, fiind introdusă expres obligativitatea motivării unei astfel de soluții (potrivit textului propus, instanța va dispune internarea motivat și proporțional cu scopul urmărit), dar și scurtarea termenului pentru care poate fi dispusă internarea; – ascultarea persoanei a cărei ocrotire se solicită urmează a fi realizată în camera de consiliu.

În considerarea faptului că în Codul civil proiectul propune configurarea unei noi instituții – mandatul de ocrotire – pe plan procesual civil a fost configurată o procedură suplă, simplă și rapidă de încuviințare a acestui contract, de competența instanței de tutelă în a cărei circumscripție își are domiciliul mandantul.

La elaborarea propunerilor de reglementare au fost avute în vedere și unele instrumente normative internaționale, dar și o serie de reglementări în materie, existente în alte state, între care amintim următoarele:

  • Codul Civil și de procedură civilă Quebec
  • Codul civil și de procedură civilă francez
  • Codul civil spaniol
  • Codul civil italian
  • Legea nr. 1/2000 privind procesul civil din Spania
  • Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități, ratificată de România prin Legea nr. 221/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 792 din 26 noiembrie 2010
  • Recomandarea nr. 99 din 23 februarie 1999 a Comitetului de miniștri ai Consiliului Europei privind principiile referitoare la protecția juridică a majorilor incapabili

Cursuri de formare profesională

0

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Ilfov organizează un curs de iniţierea în ocupaţia operator introducerea validare şi prelucrare date – iniţiere. Cursul începe la 05.08.2021, este organizat pentru un număr total de 18 cursanţişomeri și face parte din programul de formare profesională oferit de AJOFM Ilfov.

Organizatorii informează că „durata totală a acestui curs este de 180 de ore, din care pregătirea teoretică 60 ore şi pregătirea practică 120 ore. Programul face parte din planul judeţean de formare profesională şi se desfaşoară prin CRFPA Teleorman.Cursurile de formare profesională sunt gratuite pentru şomerii aflaţi în baza  AJOFM Ilfov”.

Big Tech anunta profituri record

0

_________________

de Adam Vettese, analistul eToro pentru UK

S&P 500 poate că a avut o săptămână dificilă, dar marile acțiuni de tehnologie americane au crescut după o nouă rundă de câștiguri publicate.

Apple, Alphabet (Google) și Microsoft au depășit cu mult așteptările, dezvăluind creșteri enorme ale veniturilor în ultimele lor trimestre fiscale. De asemenea, Facebook a depășit așteptările, chiar dacă a avertizat asupra unei iminente încetiniri.

Deși nu a fost un an liniștit pentru acțiunile din sectorul de tehnologie, acestea sunt un motor cheie al performanței superioare a acțiunilor americane și reprezintă aproximativ 25% din indicele S&P 500. Din acest motiv, cred că aceste rezultate justifică pe deplin evaluările lor premium.

Sunt pe drumul cel bun pentru a-și îndeplini așteptările de creștere cu +25% a veniturilor și +40% a profiturilor pentru întregul an, cu marje de profit aproape duble față de media S&P 500, în timp ce bilanțurile lor solide permit creșterea dividendelor și răscumpărările de acțiuni.



Adam Vettese, analistul eToro pentru UK, vă oferă comentariul său privind ultimele evenimente de pe piețele financiare. Adam are șase ani de experiență în domeniul piețelor financiare, specializându-se în acțiuni. De asemenea, el se ocupă de clienții Platinum Plus și Diamond la eToro.


eToro este o platformă de investiții cu active multiple ce permite oamenilor să își dezvolte cunoștințele și să-și crească veniturile ca parte a unei comunități globale de investitori de succes. Compania a fost fondată în 2007 cu misiunea de a face accesibile piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.

Forme de sprijin pentru legumicultori în 2021

0

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale face următoarele precizări cu privire la formele de sprijin pentru sectorul legumicol prevăzute pentru anul 2021:

  1. Programului de susţinere a producției de legume în spații protejate (HG nr.651/2021)

Pentru anul 2021 suma alocată este de 150.000 mii lei (30.785 mii euro)

S-au depus 14.239 de cereri a căror eligibilitate va fi verificata de APIA și de Direcțiile Agricole Județene. Valoarea maximă a ajutorului este de 2.000 euro/cultură/1000 mp/beneficiar.

Top 10 județe – nr de beneficiari:

1.Olt          45006.Prahova          663
2.Galați     31537.Teleorman     448
3.Dolj         14858.Arad                263
4.Giurgiu   10129.Bihor               225
5.Buzău       66010.Dâmbovița     191
  1. Pentru prima dată în PNDR, pentru perioada de tranziție 2021-2022, am introdus o submăsură dedicată finanțării legumiculturii 100 mil. euro pentru construirea de sere și solarii și 50 mil. Euro pentru depozitare și procesare. Sunt încurajate cooperativele și membrii cooperatori care vor avea intensitate de sprijin mai mare, pentru a stimula organizarea legumicultorilor în conformitate cu cerințele pieței, pentru a le oferi posibilitatea de a avea o anumită cantitate, ritmicitate și standardizare care să le permită contractarea și comercializarea întregii producții, precum și un grad ridicat de sustenabilitate.
  1. Sprijin Cuplat Vegetal (SCV) din Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA) după cum urmează:
    1. Sprijinul cuplat pentru tomate pentru industrializare – 2013,10 euro/ha
    2. Sprijinul cuplat pentru castraveții cultivați în câmp pentru industrializare – 3391,41 euro/ha
    3. Sprijinul cuplat pentru legumele cultivate în sere și solarii (tomate, castraveți, ardei, vinete, varza) – 4844,44 euro/ha
  2. Alte plăți:

Plata unică pe suprafață(SAPS) – 98,74 euro/ha

Plata redistributivă

  • 1-5 ha -5,00 euro/ha
  • 5-30 ha – 48,11 euro/ha

Plata pentru tinerii fermieri – 36,61 euro/ha

Subliniem că au fost organizate frecvent întâlniri între asociațiile de legumicultori și retaileri privind condițiile de desfacere.

De asemenea, facem precizarea că de piața neagră, de fraude și etichetare incorectă se ocupă alte instituții ale statului român cu atribuții specifice, cu care suntem dispuși să colaborăm pentru eradicarea acestui fenomen.

Apreciem demersurile media și încurajăm o campanie susținută în acest sens. Totodată, asigurăm publicul larg că preocuparea constantă a MADR este de a promova consumul de produse românești, fiind deschiși la propunerile venite din partea actorilor implicați în acest proces pentru a sprijini sectorul legumicol, astfel încât fermierii să poată desface pe piață producția obținută în condiții cât mai avantajoase.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

Precizări cu privire la componenta de digitalizare din PNRR

0

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării precizează cu privire la componenta de digitalizare din Programul Național de Redresare și Reziliență:

„Dialogul dintre România și Comisia Europeană pentru aprobarea a planului se află în acest moment pe ultima sută de metri. Astfel că, pe subiectul digitalizării administrației publice, reprezentanții Comisiei Europene au solicitat, printre altele, ca element de comparație, detalii despre proiecte similare desfășurate, implementate sau planificate în alte țări, în măsura în care este acest lucru este posibil. Acest aspect nu afectează structura propunerilor României care fac referire la subiectul cloud guvernamental, ci este unul informativ. Programul de digitalizare al administrației publice din România din PNRR este acceptat de Comisia Europeană”.

Locuri de muncă vacante

0

Agenţii economici din județul Ilfov dispun de 556 de locuri de muncă vacante, înregistrate la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov: 12 –   pentru persoane cu studii superioare, 55 – pentru studii medii, 225 – pentru muncitori calificaţi, 264 – pentru muncitori necalificaţi.

Profesiile, meseriile, ocupaţiile în care agenţii economici din judeţul Ilfov oferă locuri de muncă sunt: analist credite, formator, desenator tehnic, agent de vânzări, specialist marketing, recepţioner de hotel, bucătar, agent curaţenie clădiri şi mijloace de transport, cameristă hotel, casier, zidar rosar-tencuitor, fierar betonist, dulgher (exclusiv restaurator), lăcătuş mecanic, strungar universal, mecanic auto, tranşator carne, confecţioner articole din piele şi înlocutori, operator mase plastice, măţar, şofer autoturisme şi camionete, femeie de serviciu, muncitor necalificat la demolarea cladirilor, căptuşeli zidărie, plăci mozaic, faianţă, gresie, parchet, ambalator manual, muncitor necalificat în industria confecţilor, paznic, lucrător bucătarie (spălător vase mari) etc.

Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei şi informaţiile suplimentare despre fiecare loc de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105, pe site-ul ANOFM  https://www.anofm.ro/ sau la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.

Job Incubator pentru o nouă economie

0

Experiența în educație și formare a organizației Junior Achievement și profesionalismul mediului de afaceri se îmbină în proiectul Job Incubator™, având ca obiectiv „consolidarea competențelor pentru inserția profesională a tinerilor, ca salariați sau antreprenori, prin cursuri și certificări”. Este un incubator dezvoltat de Junior Achievement, în parteneriat cu Microsoft, prin intermediul căruia tinerii de peste 16 ani, elevi și studenți, beneficiază de acces la cursuri de pregătire, stagii de practică, programe de internship și acces la locuri de muncă unde pot utiliza competențele dezvoltate în incubator, pregătindu-se pentru o economie nouă, ce a schimbat dinamica pieței muncii.

În calitate de partener național al proiectului în 2021, Microsoft anunță că „oferă prin programul Global Skills Initiative acces gratuit la programe de formare profesională. Prin rețeaua Junior Achievement, tinerii de peste 16 ani (elevi și studenți) și profesorii lor au acces la aceste cursuri, certificări gratuite și subvenționate, precum și la o serie de experiențe de învățare care urmează metodologia Inspire-Prepare-Succeed™:

  • Inspire: beneficiarii acumulează informații de bază despre carieră și profesie folosind programul JA Succesul Profesional
  • Prepare: elevii de peste 16 ani, studenții și profesorii dobândesc competențe și aptitudini noi prin participarea la cursuri specifice, precum cele Microsoft Learn despre inteligență artificială și LinkedIn Learning despre competențele necesare pentru cele mai căutate locuri de muncă din prezent
  • Succeed: beneficiarii demonstrează stăpânirea competențelor acumulate la stagii de practică, internship și la noi locuri de muncă”

Profesorii participanți în proiect beneficiază de sesiuni de pregătire în cadrul Job Incubator™ și de cursuri gratuite cu certificări, urmând ca odată cu începerea noului an academic, și tinerii să participe la sesiuni speciale pentru ei. Mai multe detalii despre proiect sunt la www.jobincubator.ro.

Romsilva donează lemn pentru reconstrucția locuințelor afectate de inundații în județul Alba

0


Consiliul de Administrație al Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva a aprobat sprijinirea cu 500 metri cubi lemn de rășinoase pentru construcții a locuitorilor afectați de inundații în județul Alba. Romsilva va asigura transportul lemnului necesar lucrărilor de reconstrucție a caselor afectate de inundații până la locul indicat de Prefectura Județului Alba și de autoritățile locale, care se vor asigura că lemnul pentru construcții va ajunge la persoanele sinistrate.


Sprijinul este oferit la inițiativa ministrului mediului, apelor și pădurilor, Tánczos Barna, care a vizitat recent zonele afectate de inundații din județul Alba.
În ultimii ani, Romsilva a derulat mai multe proiecte de responsabilitate socială, prin donarea de lemn pentru încălzirea locuințelor pentru persoanele defavorizate, lemn pentru construcții în urma producerii unor calamități și sprijinirea cu puieți forestieri și asistență tehnică pentru acțiuni de împădurire.


Regia Națională a Pădurilor – Romsilva reamintește că „administrează 3,13 milioane hectare păduri proprietatea publică a statului, circa 48% din pădurile țării, și asigură servicii silvice pentru circa un milion hectare de păduri aflate în alte forme de proprietate”.


Foto: Romsilva