De ce și contribuabilii corecți primesc în „dar” poprirea conturilor?

0

Autori: Cristina Cristea, Senior Manager, Impozit pe venit și contribuții sociale, EY România și Călin Stan, Avocat, Senior Managing Associate, Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL (foto)

În ultimele luni, tot mai mulți contribuabili au fost subiectul unor popriri înființate în mod eronat. Popririle în discuție nu au fost înființate conform prevederilor Codului de Procedură Fiscală ori ca urmare a înregistrării unor obligații fiscale restante, ci din alte motive, care ar putea ține de breșe din infrastructura ANAF. Despre ce este vorba și ce este de făcut?

Dacă privim din unghiul contribuabilului onest, subiectul este, de departe, unul frustrant. Din prisma consultantului fiscal, partenerul de afaceri al contribuabilului și legătura sa în relația cu inspectorii fiscali, problema este și mai delicată pentru că ceea ce iese la iveală nu este, așa cum am fi tentați să credem, reaua-voință a organului fiscal, cât mai degrabă sincope în organizarea și în modul de lucru ale ANAF, de care, pe de altă parte, nu pot fi considerați vinovați contribuabilii.

Din nefericire, identificăm din ce în ce mai multe cazuri în care persoanele se confruntă cu conturile bancare poprite în mod eronat – cu accent pe conturile, deoarece nu vorbim doar de unul, ci de toate conturile bancare pe care contribuabilii în cauză le au deschise la băncile din România. Un plus de gravitate este adus și de faptul că indisponibilizarea sumelor nu ține cont de corectitudinea impunerii și, în plus, afectează atât sumele existente deja în cont, cât și eventuale sume viitoare, în principiu, în limita obligațiilor fiscale stabilite în mod eronat de ANAF în sarcina contribuabilului.

Câteva dintre cazurile întâlnite în practică, privind poprirea eronată a conturilor bancare (nu includem cazurile în care contribuabilul chiar datorează obligațiile fiscale stabilite și subiectul popririlor):

  • Declarații inițiale neprocesate la timp. Acestea pot conduce la o ordine diferită de stingere a obligațiilor fiscale sau chiar la neprocesarea declarațiilor rectificative ce aveau drept scop tocmai diminuarea obligațiilor fiscale ale contribuabilului. 
  • Decizii de impunere emise ca urmare a declarării veniturilor prin intermediul declarațiilor anuale, care nu au fost, însă, comunicate de către ANAF contribuabilului. Există și cazul în care acestea au fost comunicate însă prin publicitate (caz în care rar sunt identificate de contribuabil), urmare a faptului că nu s-a putut efectua comunicarea prin celelalte mijloace (poștă, prin mijloace electronice). Pentru acest ultim caz, ANAF trebuie să poată face atât dovada că deciziile de impunere nu au putut fi comunicate prin celelalte mijloace, cât și că a avut loc comunicarea prin publicitate.
  • Neacordarea sau neprocesarea bonificațiilor conform legii, privind veniturile obținute și declarate prin intermediul Declarațiilor Unice sau, pur și simplu, erori de sistem invocate de ANAF.

În toate cazurile menționate mai sus, contribuabilul ajunge să fie vătămat, întrucât va figura cu obligații fiscale neachitate, fapt ce adesea conduce la poprirea conturilor bancare.

Se pare, însă, că și motivele pentru care se întâmplă aceste erori sunt variate, ce țin în principal de lipsa resurselor umane, care face imposibilă procesarea la timp a declarațiilor fiscale depuse de către contribuabil. În acest moment, de exemplu, ne confruntăm cu un val de decizii de impunere emise pentru anul 2017. Un alt motiv poate fi și perioada de pandemie care a forțat inclusiv inspectorii fiscali să muncească de acasă, fără să le fie asigurată infrastructura IT care să le permită procesarea informațiilor. O a treia posibilă cauză se leagă de implementarea înregistrării electronice a unor declarații fiscale (ex. D224 – Declaraţie privind veniturile sub formă de salarii şi asimilate salariilor din străinătate obținute de către persoanele fizice care desfăşoară activitate în România), care nu se regăsesc în fișa fiscală a contribuabilului decât prin intervenția manuală a inspectorului fiscal (spre deosebire de D112 – Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, unde informațiile sunt preluate cu ajutorul sistemului informatic).

Cum vedem, cauzele pot fi multiple, însă, pentru a cita declarația unui contribuabil: “ANAF are răspunderea de a-mi furniza un răspuns și de a-mi rezolva situația fiscală. Sistemul IT face parte din structura ANAF și nu este problema mea că există dificultăți la acest nivel, că resursa umană este insuficientă sau că regimul de telemuncă nu le permite procesarea informațiilor. Întotdeauna am achitat în termen obligațiile fiscale. De ce nu am fost informat înainte de poprirea contului bancar?

În ceea ce privește informarea prealabilă popririi contului bancar, am întâlnit cazuri în care somația, titlul executoriu și informarea privind poprirea contului au fost comunicate contribuabilului în același timp. Din ce motiv? Sau au fost comunicate treptat dar aceste informații nu au ajuns cumva la contribuabil? Este greu de spus, mai ales acum când mulți contribuabili au conturi deschise pe Spațiul Privat Virtual, platforma online a ANAF, iar acolo nu se regăsesc comunicatele.

Iar povestea trece la un nivel următor, întrucât, în cazul fericit în care se reușește rezolvarea rapidă a respectivei erori la nivelul ANAF, urmează procedura de ridicare a popririi la nivelul băncilor la care a fost efectuată poprirea conturilor, care depinde de la un caz la altul: fie a fost stinsă deja obligația fiscală stabilită eronat, ca urmare a plății de către bancă a sumelor indisponibilizate, fie contribuabilul a ales să achite suma în mod separat, în vederea deblocării contului. În acest din urmă caz, deși comunicarea ridicării popririi ar trebui să fie realizată direct de autoritățile fiscale către bancă, adeseori se înregistrează întârzieri în acest circuit. 

Mai mult, dacă se alege achitarea sumei poprite şi ulterior se constată că nu era datorată, aceasta rămâne frecvent blocată într-un cont al trezoreriei alocat popririlor, contribuabilul trebuind să solicite transferul acesteia din contul de popriri în cel în care obligația fiscală ar putea stinge obligații fiscale viitoare. Sunt rare cazurile când sumele instituite în mod eronat sunt rambursate din oficiu. În cele mai multe situații, ridicarea popririi nu este un proces care să se rezolve de pe o zi pe alta și presupune drumuri la bancă și/sau la autoritățile fiscale.

În loc de concluzie, având în vedere cele de mai sus și în contextul în care oamenii nu își mai “țin banii la saltea”, poprirea conturilor ar putea reprezenta o mare problemă. Sperăm în continuare că se vor lua măsuri în vederea alinierii sistemelor interne ale autorităților fiscale, pentru a ușura munca inspectorilor fiscali și elimina din situațiile neplăcute generate contribuabililor care, cu siguranță, își doresc să fie în posesia banilor lor, mai ales de sărbători.

În contextul în care se tot discută de reforma ANAF și transformarea acesteia într-o instituție de încredere pentru contribuabili, poate că o idee bună ar fi ca în dar de sărbători să fie implementat un proiect de sistare a popririlor. Se spune că “timpul costă bani”,  dar știm cu toții și că “graba strică treaba”. 

Rezoluții profesionale pentru 2022, la aproape doi ani de la debutul pandemiei: Tot mai mulți candidați caută o schimbare profesională

0

Tot mai mulți angajați își conturează în această perioadă rezoluțiile pentru 2022 și iau în calcul o schimbare pe plan profesional. Dinamica și tendințele din piața muncii indică o intensificare a căutărilor de joburi la aproape doi ani de la debutul pandemiei.

Numărul de aplicări la joburi pe platforma BestJobs a crescut spre finalul anului cu 15% față de aceeași perioadă a anului anterior, când piața înregistra deja o evoluție față de anul anterior pandemiei, și cu 5% mai mult comparativ cu lunile septembrie și octombrie ale acestui an.

Tendința se observă în contextul în care candidații white-collar (angajați la birouri) își schimbă jobul, în medie, o dată la 2 ani, conform unui studiu recent. În cazul candidaților gold-collar (angajați cu funcții de conducere), acest lucru se întâmplă mai târziu, la aproximativ 4-5 ani de vechime la un job, și este mai degrabă susținută de dorința de dezvoltare personală decât de nevoia de schimbare profesională.

Procesul de schimbare a jobului poate dura în cazul candidaților white-collars până la 6 săptămâni, conform studiului D&D Research, în funcție de domeniu și nivelul de experiență. Conform datelor din platforma BestJobs, un candidat aplică într-o lună, în medie, la 3-4 poziții deschise. 

Joburile către care se îndreaptă un număr mare de candidați sunt în domenii precum Call Center / Client service, unde au fost cazuri chiar și cu 3000 de candidați pentru o singură poziție deschisă, sau Vânzări și Administrativ / Secretariat. Competiția este mai scăzută în cazul joburilor din IT, pentru care recrutorii sunt în permanentă căutare de candidați. Iar în domeniul Medicină și Sănătate, angajatorii întâmpină dificultăți în a găsi candidații potriviți, din cauza numărului mic de specialiști, pe de o parte, dar și din cauza ofertelor mult mai atractive care vin din alte țări.

Angajatorii au accelerat și ei căutările de personal, fie pentru a acoperi poziții eliberate, fie pentru a-și extinde echipele în contextul dezvoltării activității în acest an. În primele 11 luni din 2021, companiile au realizat aproximativ 1.000.000 de contactări pe platforma BestJobs.

Pe lângă provocarea de a găsi candidații potriviți pentru joburile pe care le au disponibile, angajatorii se confruntă și cu nevoia de retenție a personalului deja existent, în contextul dinamicii din echipele existente. Mobilitatea angajaților a crescut în al doilea an pandemic, iar companiile resimt presiunea de a găsi noi strategii pentru a păstra angajații buni.

În urma unui sondaj BestJobs recent, recrutorii au răspuns că motivele care i-ar aduce promovarea ierarhică sau financiară unui angajat sunt: depășirea obiectivelor (67%), creativitatea (44%) și integritatea (33%). Alte motive care i-ar crește șansele de promovare unui angajat sunt profesionalismul dovedit în realizarea sarcinilor (33%), buna colaborare în echipă (23%) sau abilitățile de gestionare a oamenilor din echipă (22%). 

Când vine vorba de recrutarea oamenilor noi, 45% dintre angajatori se uită prima dată la secțiunea dedicată experienței atunci când analizează un CV, iar alți 44% analizează inițial abilitățile descrise. Principalele abilități care fac diferența între 2 candidați cu pregătire similară sunt: abilitățile de comunicare (89%), capacitatea de adaptare (56%) și capacitatea de a lua decizii (33%). 

Studiu Deloitte: vaccinarea împotriva COVID-19 și munca la distanță au impulsionat reluarea călătoriilor

Evoluția pozitivă a ratei de vaccinare la nivel global și menținerea flexibilității în piața muncii au contribuit la reluarea călătoriilor, astfel că numărul turiștilor care au mers cu avionul și s-au cazat la hotel a crescut cu 50% în ultima parte a anului 2021 în comparație cu anul trecut, potrivit studiului Deloitte 2021 Holiday Travel Survey. Cei care pot lucra la distanță sunt mai dispuși să călătorească pentru perioade mai lungi și să-și majoreze bugetul aferent vacanței față de cel din 2019, comparativ cu cei care vor să se deconecteze complet de la activitatea profesională când călătoresc. Dintre cei care plănuiesc să și muncească în timpul vacanței, 75% își prelungesc excursia cu cel puțin o zi.

În ceea ce privește bugetul pentru cazare, aproape 60% dintre participanții la studiul Deloitte spun că vor aloca aceeași sumă pentru călătorii ca și în urmă cu doi ani, iar 21%, semnificativ mai mult.

Cei mai mulți participanți la studiu apreciază măsurile impuse de autorități pentru a limita răspândirea virusului, 64% fiind mai dispuși să rezerve un zbor dacă purtarea măștii este obligatorie, iar 58%, dacă se impune dovada vaccinării. 

„Dorința oamenilor de a călători a revenit odată cu creșterea ratei vaccinării și cu redresarea economică. În Europa, datele Eurostat arată o majorare de peste 20% a cazărilor în unități turistice în vara acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul creșterii indicatorilor de încredere în economia europeană. În România, avansul a fost de peste 50% în perioada menționată. Referitor la măsurile de siguranță luate de autoritățile europene, conform celui mai recent Eurobarometru, 65% dintre europeni sunt de acord cu faptul că certificatul digital COVID-19 reprezintă cel mai sigur mijloc de a călători liber în UE în timpul pandemiei. În România, ponderea este de 56%”, a declarat Raluca Bâldea (FOTO), Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum

Cei care nu călătoresc invocă pandemia ca motiv principal, urmată de îngrijorările de natură financiară. Și stadiul în care se află vaccinarea copiilor influențează planurile de vacanță, 10% din persoanele cu vârsta sub 55 de ani invocând acest motiv pentru renunțarea la călătorii, iar una din șapte evită unitățile de cazare.

De asemenea, atitudinea față de călătorii variază în funcție de vârstă. Persoanele de peste 55 de ani manifestă mai multă prudență decât cele mai tinere – sunt mai puține cele care călătoresc, iar excursiile lor sunt mai scurte.

Sărbătorile de iarnă sunt specifice revederii cu persoanele apropiate, astfel că 60% dintre participanți spun că vor să organizeze o excursie care implică petrecerea timpului cu prietenii sau cu familia, iar 54% optează pentru cazarea la hotel sau într-o unitate privată. Cei care aleg să stea la hotel sunt motivați de încrederea în brand, de așteptările cu privire la respectarea măsurilor de siguranță și de ofertele disponibile.  

Studiul Deloitte 2021 Holiday Travel Survey a fost realizat pe baza răspunsurilor oferite de peste 6.500 de participanți din SUA.

Florin Jianu, reales vicepreședinte al Uniunii Europene a IMM-urilor

0

Președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Florin Jianu, a fost reales în funcția de vicepreședinte al Uniunii Europene a IMM-urilor – SMEunited, cea mai puternică organizație de IMM-uri din Europa.

Alegerile pentru conducerea SMEunited au avut loc la Bruxelles. CNIPMMR este singura organizație patronală din România membră SMEunited. În calitate de reprezentat al României, Florin Jianu a subliniat în discursul prezentat cu ocazia evenimentului „importanța colaborării internaționale și asocierii patronale în oferirea suportului în fundamentarea unor teme europene, generarea unor subiecte și politici pro-active menite să vină în sprijinul IMM-urilor în această perioadă dificilă și întărirea eforturilor necesare în domeniul digitalizării IMM-urilor”.

Florin Jianu, președintele CNIPMMR, accentuează că „alegerea în funcția de vicepreședinte al SMEunited vine într-o perioadă extrem de grea, o perioadă în care rolul partenerilor sociali este crucial pentru IMM-urile europene care s-au confruntat cu o criză pandemică. Astfel, este necesar să construim instrumentele pentru a contracara această situație și să facilităm un mediul în care IMM-urile sunt capabile să inoveze, să se dezvolte și să performeze”. 

Președinte al SMEunited pentru perioada 2022-2023a fost ales Petri Salminen, Finlanda. Vicepreședinții SMEunited sunt:

  • Florin Jianu, CNIPMMR (România)
  • Abela Paul, Malta Chamber of SMEs (Malta)
  • Anract Dominique, U2P (France)
  • Asimakopoulos Dimitris, GSEVEE (Greece)
  • Berthilsson Carl-Johan, Företagarna (Sweden)
  • Cappellini Claudio, CNA (Italy)
  • Crosetto Luca, Confartigianato Imprese (Italy)
  • De Felipe Maria Helena, CEPYME (Spain)
  • De Melo Vasco, CCP (Portugal)
  • Dimitriadis Dimitris, ESEE (Greece)
  • Fourny Joël, CMA (France)
  • Gogolewski Jan, ZRP (Poland)
  • González Josep, PIMES Group (Spain)
  • Haefelin Arnaud, CPME (France)
  • Herk Josef, WKÖ (Austria)
  • Majerus Anne, Chambre des Métiers (Luxembourg)
  • Massoletti Carlo, Confcommercio (Italy)
  • Rozen    Egbert, MKB (Netherlands)
  • Van Assche Danny, UNIZO (Belgium)
  • Wollseifer Hans Peter, ZDH (Germany)

SMEunited cuprinde 65 de organizații membre din peste 30 de țări europene și „reprezintă federații naționale intersectoriale de artizanat și IMM-uri, organizații europene ale IMM-urilor și membri asociați. La un loc, repreintă peste 22,5 milioane de companii cu aproximativ 82 de milioane de angajați în toată Europa. SMEunited este o organizație recunoscută a angajatorilor și partener social european. SMEunited a fost cunoscut anterior ca UEAPME. https://smeunited.eu/”.

ABN Systems International,prima ofertă publică inițială a unei companii IT&C la BVB

0

ABN Systems International, lider pe piaţa de accesorii telecom și produse Smart Home din România, deţinător al brandului de accesorii IT&C și produse Smart Home Tellur, anunță lansarea unei oferte publice iniţiale pentru vânzarea a 7,73 milioane de acţiuni, reprezentând un free float de 30%, oferind următoarele informații: „Prospectul de ofertă şi admitere la tranzacţionare a fost aprobat de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), iar oferta publică inițială începe miercuri, 15 decembrie. Demersurile pentru oferta premergătoare listării și pentru procesul de listare sunt realizate împreună cu TradeVille, în calitate de Intermediar Autorizat. Toate detaliile necesare subscrierii în ofertă (inclusiv pentru deschiderea unui cont de tranzacționare 100% online) se găsesc la adresa web: https://tradeville.ro/landingpages/ipo_abn/ipo_abn.aspx.

În urma închiderii cu succes a ofertei în acord cu Prospectul aprobat de ASF, ABN Systems va solicita admiterea la tranzacţionare a acţiunilor pe Segmentul Multilateral de Tranzacționare (SMT) al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), fiind prima companie din domeniul IT&C care vine la Bursă în urma unei oferte publice inițiale, totodată fiind prima ofertă de acest tip de pe piața AeRO a BVB.

Compania a înregistrat venituri totale de 50,1 milioane de lei (10,22 milioane de euro), în primul semestru (S1) din 2021, în creştere cu 35%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Principalul motor de creștere a fost reprezentat de vânzările pe piețe internaționale, pe 4 continente, inclusiv ale brandului Tellur, care au ajuns să reprezinte peste 52% din totalul cifrei de afaceri în primele șase luni ale acestui an, în creștere puternică față de finalul anului trecut, când ponderea vânzărilor la export era cu puțin peste o treime. Profitul net al ABN Systems s-a situat la 2,44 milioane de lei (480.000 de euro), în primul semestru din 2021, fiind de peste 8 ori mai mare decât cel înregistrat în perioada similară a anului precedent. De asemenea, în primul semestru al acestui an, vânzările pe pieţe externe au crescut cu 114%, față de aceeaşi perioadă a anului trecut, depăşind 26 de milioane de lei (5 milioane de euro). 

Prin această atragere de finanţare de pe piaţa de capital, ABN Systems are în plan dezvoltarea accelerată pe pieţele externe şi consolidarea poziţiei pe piaţa autohtonă, prin accesarea unor noi nișe de business. Compania a investit în ultimii ani în infrastructura de business, astfel încât aceasta să fie adaptată la toate provocările pieței, permiţând astfel creșterea accelerată a acesteia pe piețele externe, unde este deja prezentă și consolidarea poziției pe piața locală. 

Pe lângă brandul propriu Tellur (creat în 2015 și ale cărui vânzări sunt în ascensiune, deopotrivă pe plan intern și pe piețele externe), ABN Systems are parteneriate pe termen lung cu branduri de renume mondial, între care se numără Poly (ex. Plantronics și Polycom), Panasonic, EPOS (ex. Sennheiser), Logitech și altele.  

Alături de parteneri globali de top şi o experienţă vastă în cucerirea de noi pieţe, ABN Systems este prezentă în peste 25 țări, atât prin rețele de distribuitori, cât și prin intermediul platformelor de retail online. Principalele piețe externe sunt situate în Europa, America, Africa și Orientul Mijlociu, în țări precum Africa de Sud, Canada, Franța, Germania, Israel, Italia, Polonia, Spania, Suedia, Turcia, UK și SUA. Planurile de expansiune externă, care vor fi susținute prin atragerea de finanțare de pe piața de capital, au în vedere atât creșterea pe piețele unde ABN Systems este prezentă acum, cât și accesarea de noi piețe în state din Europa de Vest, țările din fosta URSS, Orientul Apropiat și chiar America de Sud”.
 

Visual Fan intră pe piața autovehiculelor electrice

0

Compania Visual Fan SA, listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW, deținătoarea brandului Allview, își anunță intrarea pe piața mașinilor electrice prin deschiderea unei companii noi, „ce va avea ca obiect de activitate principal distribuția de mașini electrice – Visual EV SRL și al cărei capital este deținut în proporție de 95% de către Visual Fan SA”. 

Lucian Peticilă, CEO Visual Fan SA și Visual EV SRL: „Prin lansarea acestei noi linii de business ne dorim să fim parte încă la început din tranziția către o mobilitate mai curată și mai durabilă, dintr-un viitor sustenabil, în care calitatea aerului va conta tot mai mult. În cei aproape 20 de ani de activitate, compania Visual Fan a anticipat tendințele și a înțeles nevoile consumatorilor, venind în întâmpinarea acestora cu produse adaptate solicitărilor primite din piață. În prezent, ne confruntăm cu această tendință de deplasare a companiilor din tehnologie către industria auto, ca urmare a gradului ridicat de inovare și tehnologizare a autovehiculelor. În plus, tendinţa de electrificare este tot mai accentuată, iar din aceste motive ne-am propus să venim în sprijinul utilizatorilor și potențialilor clienți de autovehicule electrice cu modele de mașini sigure, ce oferă un confort sporit datorită opțiunilor integrate și autonomiei crescute, dar și costurilor de mentenanţă cât mai mici. În viitor, dorim să ne aducem aportul pe această piață și în industria mașinilor electrice”. 

Visual Fan ne informează că „primul model de mașină va fi prezentat în cadrul evenimentului de lansare, ce va avea loc în data de 16 decembrie 2021, la showroom-ul Brady Auto Center, care reprezintă primul dealer al companiei Visual EV SRL. Noul model va fi expus în cadrul showroom-ului Brady Auto Center din București, începând cu data lansării”.  

Visual Fan este caracterizată ca „o companie cu capital integral românesc, care și-a confirmat statutul de vizionar și pionier atunci când vine vorba de tehnologie, cu un portofoliu de produse diversificat. A fost fondată la Brașov, în 2002, și produce telefoane mobile inteligente, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri și alte gadgeturi. A lansat cel mai complex sistem Smart Home din România (2016), AVI – singurul asistent vocal în limba română (2017), a fost printre primele companii din Europa care a încheiat un parteneriat direct cu Google Android TV™ (2019), fiind primul brand din România care a adoptat tehnologia QLED (2020). Este prezentă pe piețele IT&C din peste 10 țări. Allview investește constant în R&D (cercetare și dezvoltare) și își propune ca, pe termen lung, să creeze un robot inteligent – asistent personal. Pentru a rămâne conectați la noutățile Allview, puteți urmări paginile companiei de pe Facebook, YouTube și Instagram”.

Industria berii, stimul important pentru economia românească

0

„Industria berii continuă să aibă o contribuție semnificativă la dezvoltarea economică și socială din România prin investiții, locurile de muncă pe care le creează și contribuțiile constante la bugetele de stat și locale, prin sprijinirea fermierilor locali de orz și hamei și prin promovarea unor inițiative sustenabile de protecție a mediului” este ideea de bază conturată de ediția a noua a evenimentului anual „Berea face cinste României!”, organizată de Asociația Berarii României, ai cărei membri dețin împreună 80% din piața de bere, ei fiind Bergenbier SA, Heineken România SA, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries, Martens, microberăria Clinica de Bere – toți, producători care furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România, precum și reprezentanții producătorilor de materii prime Souflet Malt Romania și Asociația Producătorilor de Hamei din România.

Paul Barnett, președintele Asociației Berarii României:  „România este a opta piață de bere din Europa, ceea ce demostrează faptul că prin inovație și flexibilitate sectorul local al berii are o contribuție semnificativă la economia românească și europeană. Datorită caracterului său național, definit deopotrivă prin faptul că peste 97% din berea consumată în România este produsă local și 50% din ingrediente provin din țară, sectorul berii reușește să genereze un adevărat lanț de efecte pozitive pentru economie”.

Julia Leferman, director general al Asociației Berarii României: “În România, în anul 2020, sectorul berii și-a menținut și reconfirmat rolul important în economie însă piața berii a fost puternic afectată și anul acesta de criza sanitară. Ținând cont de faptul că ne așteptăm în continuare la o perioadă plină de provocări și necunoscute, este foarte important ca mediul de afaceri să fie susținut, să existe predictibilitate fiscală și un dialog deschis cu autoritățile în care să fie analizate constructiv măsurile de corecție și ajustare propuse a fi implementate”. 

Adrian Câciu, ministrul finanțelor: „Cei care au o problemă vor găsi formule chiar şi prin digitalizarea accelerată a instituţiilor noastre să poată beneficia de facilităţi în momentul în care intră în normalitate. Mediul de afaceri nu trebuie să își facă griji, cei care îşi plătesc taxele vor beneficia de programe şi politici care să îi ajute să se dezvolte în continuare. Teama de taxare să o aibă cei care greşesc faţă de economie, pentru ei va fi toleranţă zero la ministerul de Finanţe”.

Julia Leferman, referitor la caracterul circular al pieței berii: „Pentru a implementa o economie circulară, nu este suficient să ai un angajament în ceea ce privește ambalajele sau să investești în inovarea produselor, lucru pe care toți producătorii de bere o fac deja. Sunt necesare investitii în infrastructură, care să permită o colectare și reciclare eficientă a ambalajelor folosite”. 

Cosmin Dorin Teodoru, director general în Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor: „Implementarea sistemului de garanție-returnare este cel mai important deziderat al ministerului din ultimul timp, un proiect extrem de complex și important pentru protejarea mediului.  În acest moment suntem într-un dialog deschis cu producătorii și comercianții care au fost invitați să se alăture acestei inițiative pentru a găsi un mecanism eficient care să atingă rezultatele dorite. Primul obiectiv ambițios este să punem în funcționare acest sistem în octombrie 2022”. 

Julia Leferman: „Punerea în funcțiune a sistemului de garanție-returnare care asigură o colectare din piață a unui număr important de ambalaje reciclabile este un obiectiv important al industriei noastre. Tendințele de consum din perioada pandemiei și evoluția ascendentă a consumului generează o creștere a folosirii ambalajelor de unică folosință. În paralel, există presiunea reglementărilor, țara noastră având niște obiective extrem de ambițioase de colectare impuse de Uniunea Europeană, respectiv o creștere accelerată a eficienței în colectare în următorii trei ani. În 2025 ținta de colectare la PET trebuie să fie 77%, iar până în 2029 ar trebui să atingă 90%. Industria berii deține o pondere importantă din ambalajele care vor fi colectate prin sistemul returnare-garanție, prin urmare avem responsabilitatea de a susține în mod activ obiectivul de mediu din spatele acestui sistem”.

Reuniunea evidențiat prioritatea pe care o reprezintă aprovizionarea din surse locale pentru industria berii, cu „efect pozitiv asupra economiei naționale prin crearea de locuri de muncă, creșterea veniturilor furnizorilor și plata taxelor, dar și asupra mediului. Potrivit studiilor derulate la nivelul Asociației Berarii României, industria berii generează în România peste 7.600 de locuri de muncă în agricultură. Dezvoltarea pieței locale de hamei și malț poate determina o creștere economică semnificativă având în vedere climatul specific și limitat în care pot fi cultivate cele două produse, iar susținerea din partea autorităților este esențială prin promovarea unor linii strategice de finanțare/subvenționare a acestor culturi”. 

Julia Leferman: „Există potențial de creștere, iar susținerea din partea autorităților este esențială pentru promovarea unor linii strategice de finanțare sau subvenționare a acestor culturi. De asemenea, este important să găsim soluții pentru încurajarea fermierilor să acceseze fondurile din Planul Național Strategic și să facilităm accesul la fonduri europene pentru dezvoltarea de plantați noi de hamei sau orz de bere, precum si crearea unei rețele de stații de compost pentru fermieri”.

Adrian Chesnoiu, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale: „Referitor la producția de hamei şi orz avem o mică problemă, pentru că în viziunea mea este un sector care se poate dezvolta foarte frumos şi poate fi un motor de creştere al sectorului şi de integrarea producţiilor în lanţ. Dacă mă uit la hamei, doar 15% din cantitatea totală folosită în industria berii în România este din producţia autohtonă, restul se importă şi aici este un factor asupra căruia va trebui să intervenim prin politici publice coerente, care să conducă la echilibrarea balanţei comerciale. La o scurtă analiză putem vedea că sprijinul cuplat pentru producţia de hamei nu a fost suficient de motivant pentru producătorii români şi atunci cred că trebuie foarte mult uzat şi de o informare mai centrată şi mai directă către fermieri români astfel încât să creştem producţia de materii prime care pot fi procesate în lanţul integrat al producerii berii şi realizăm plus valoare. Cred că asta ne-a lipsit în ultimii 30 de ani în agricultura României: să putem adăuga plus valoare materiilor prime pe care noi le producem cu prisosinţă de foarte mult timp”. 

Julia Leferman a conchis: „Industria noastră este una de tradiție definită prin inovație. Există multă presiune în acest moment pe domeniul nostru și perspective imprevizibile în contextul pandemiei. În același timp este important să nu uităm de valorile care au clădit această industrie – Creație, Tradiție și Inovație. Mai mult ca oricând ne propunem să fim solidari și constructivi, să avem un impact pozitiv la nivel de industrie, să fim creativi în găsirea soluțiilor, să ne regăsim puterea în tradiții și să îmbrățișăm cu optimism tot ce înseamnă flexibilitate și inovație”.

Eli Davidai, un miliardar cu viziune de business globală, vorbește despre „muntele de bani” pe care oamenii de afaceri îl au acum pentru investiții, în urma anului 2021

0

Donează în fiecare an 3 milioane de euro spitalelor de stat din România, dar nu vorbește despre asta. Are case la New York, Paris și Tel Aviv, dar se simte că acasă și în București. Unde vine și revine de peste 30 de ani.

Este omul care, în primii ani după Revoluție, a adus Pepsi în țară noastră, iar exitul din acest business şi l-a făcut după ce a vândut firma către gigantul Pepsi Americas cu 150 milioane de dolari.

Miliardarul Eli Davidai este, de peste trei decenii, managing director la fondul american Quadrant Management. Are pe mâna, anual, trei miliarde de dolari pe care îi investește pe tot globul. Un om discret, care nu a apărut niciodată în interviuri video. A decis să o facă acum, pentru prima dată, și a acceptat că echipa Financial Intelligence să realizeze filmarea în casă lui din București, cartierul Primăverii, într-o seară liniștită de sfârșit de toamna.

Un miliardar cu viziune de business globală vorbește pentru Financial Intelligence despre „muntele de bani” pe care oamenii de afaceri îl au acum pentru investiții, în urma anului 2021. Pe care îl consideră că fiind unul extraordinar din punct de vedere al bussinesului.

Ce a fost bine în tot răul din pandemie și ce ne așteaptă în 2022-2023, ce trebuie să facă autoritățile române și oamenii politici de la noi pentru a atrage investitorii, cu ce dobândă și-a cumpărat recent un apartament la New York dar și de ce l-a pus pe gânduri chelnerul nepalez care l-a servit la restaurantul din București, aflați în cele ce urmează. Un interviu exclusiv, marca Financial Intelligence.

Interviul complet cu Eli Davidai, poate fi regăsit pe Financial Intelligence.

Jason Oppenheim, brokerul vedetă din serialul Netflix Selling Sunset, și Alex Becheru, care se ocupă de designul proprietăților de lux, au vorbit cu Financial Intelligence despre piața imobiliară exclusivistă din SUA

0

Pe piața de real estate din Los Angeles se joacă, în mod sigur, în altă ligă. Zilnic sunt tranzacționate proprietăți de zeci, sau chiar sute de milioane de dolari, iar cei care reușesc să se remarce în acest mediu extrem de competitiv sunt, fără dubiu, exemple ale succesului.

Din această categorie fac parte și Jason Oppenheim (Oppenheim Group) – unul dintre cei mai cunoscuți brokeri și personajul principal din reality show-ul Selling Sunset de pe Netflix, precum și Alex Becheru – fondatorul companiei White Glove Estates, care se ocupă de renovarea și designul proprietăților de lux, multe dintre ele parte din portofoliul Oppenheim Group.

Jason Oppenheim, brokerul vedetă din serialul Netflix Selling Sunset, și românul Alex Becheru, care se ocupă de designul proprietăților de lux, au vorbit cu Financial Intelligence despre piața imobiliară exclusivistă din SUA. Ei au transmis și mesaje VIDEO pentru Gala Financial Intelligence, din 8 decembrie.

Interviul complet cu Jason Oppenheim, poate fi regăsit pe Financial Intelligence.

Acțiunile UiPath în scădere, în ciuda poziției de lider de piață și a raportărilor pozitive

0

UiPath (PATH), primul unicorn românesc și liderul pieței RPA (Robotic Process Automation) – Automatizarea Robotizată a Proceselor -, se confruntă cu o scădere accentuată a acțiunilor sale pe bursa americană, acestea pierzând peste 40% din valoare în ultimele 6 luni. 

Chiar și după ce a depășit așteptările analiștilor la raportarea situațiilor financiare pe trimestrul trei, 2022, acțiunile companiei au continuat să scadă, fiind cotate în prezent cu 15% sub prețul de 56 de dolari pe acțiune, prețul de la oferta publică inițială din aprilie. Unul din motive este legat de așteptările analiștilor ca în viitor concurența să se înăsprească, odată cu intrarea pe piața RPA a unor giganti precum Microsoft. 

UiPath Inc. a raportat, în noaptea de miercuri, rezultate peste așteptări în ultimul trimestru, deoarece tot mai multe companii au apelat la firmă pentru a le ajuta în eforturile de automatizare. Veniturile au totalizat 220,8 milioane de dolari, în creștere de la 147,3 milioane de dolari cu un an înainte, depășind așteptările analiștilor de 208,3 milioane de dolari. Compania a raportat o pierdere netă de 122,8 milioane de dolari în al treilea trimestru, în creștere de la o pierdere de 70,8 milioane de dolari în anul anterior. UiPath a înregistrat pierderi de 23 de cenți pe acțiune, dar a fost pe break-even în cazul celor calculate pe o bază ajustată, depășind din nou așteptările analiștilor care vedeau o pierdere ajustată de 4 cenți pe acțiune. Veniturile anuale recurente au fost de 818,4 milioane de dolari, în creștere cu 58% față de anul precedent. Analiștii se așteptau ca acest indicator să fie de 797,9 milioane de dolari. Cheltuielile totale de operare au fost de 294 milioane de dolari, față de 192,9 milioane de dolari cu un an înainte, deoarece compania a cheltuit mai mult pentru vânzări și marketing și cercetare și dezvoltare – R&D. 

Daniel Dines, CEO-ul UiPath Inc a menționat că eforturile companiei în domeniul cercetării și dezvoltării vor continua ca parte a strategiei generale de investiții a companiei, menită să o mențină în fruntea pieței.  „Pot să vă spun că strategia noastră de angajare în domeniul cercetării și dezvoltării a fost de a angaja ca și cum ar veni sfarsitul lumii. Glumim pe plan intern spunând că nu avem un buget pentru cercetare și dezvoltare. Și sunt foarte fericit să vă spun că, în ciuda presiunii de pe piață, trimestrul al treilea a fost pentru noi unul dintre cele mai bune trimestre în ceea ce privește angajările în cercetare și dezvoltare”, a menționat Dines. 

În pofida rezultatelor financiare care au depășit așteptările analiștilor, acțiunile companiei și-au continuat declinul de la un maxim de 90 de dolari pe acțiune la aproximativ 47 de dolari, din cauza îngrijorărilor investitorilor legate de aglomerarea pieței cu noi concurenți mai bine integrați și mai puternici.  În Cadranul Magic, UiPath a fost plasată de compania de consultanță Gartner în secțiunea Lideri. Dar într-un cadran adiacent, cel al vizionarilor, se află Microsoft (MSFT). O companie uriașă, cu bugete mari, Microsoft introduce deja servicii RPA pentru clienții săi, în mare parte legate de propriul ecosistem și folosind Azure ca și coloană vertebrală a cloud-ului, la prețuri foarte mici. Potrivit Gartner, „acest lucru ar putea perturba piața RPA mai largă, obligând mulți furnizori să ofere prețuri la fel de competitive”. Iar asta ar putea fi o amenințare pentru UiPath. 

Dines nu este însă îngrijorat. „Propriile noastre date, dacă luăm în considerare procesele de ofertare la care participă Microsoft față de cele la care nu participă Microsoft, arată că nu există schimbări semnificative în rata noastră de succes. Așa că, în acest moment, pot spune că Microsoft nu are un impact semnificativ asupra capacității noastre de a câștiga clienți.” În viitor, Dines nu vede Microsoft „deraind” UiPath de la traiectoria sa de creștere. Dar, așa cum am avertizat în urmă cu trei luni, piața se aglomerează cu alte nume mari, precum ServiceNow (NOW), Salesforce (CRM), IBM și SAP, care urmăresc să ofere servicii RPA integrate în platformele lor. Cu toate acestea, piața RPA este mare, potrivit analistului Keith Weiss de la Morgan Stanley, având o valoare de aproximativ 2 miliarde de dolari în prezent, dar ar putea ajunge până la 56 de miliarde de dolari, ceea ce face din UiPath, cu cota sa de piață de 32% (conform IDC), o companie interesantă pentru investitori.