Claudiu Cazacu, XTB: Costul estimat din ransomware a crescut de 3 ori într-un an și jumătate

0

Costul din ransomware crește pe plan mondial. La fel crește și interesul investitorilor pentru companii de securitate cibernetică. De la cel mai mare procesator de carne din lume, JBS, până la Spitalul Witting din Capitală, nimeni nu scapă de atacurile hacker-ilor. La nivelul a 10 țări, printre care și SUA, Marea Britanie sau Franța, costul estimat din ransomware a crescut de circa 3 ori într-un an și jumătate, se arată într-o analiză a XTB România, casă de brokeraj listată pe Bursa de la Varșovia și realizată de Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB.

Într-o lume tot mai conectată, importanța unor elemente cheie în arhitectura economică pare a nu fi, totuși, apreciată la întreaga sa valoare. Regiunile vizate de intervenții care blochează accesul la date sau la operațiuni (deseori cele două zone se suprapun) până la plata unei răscumpărări (ransomware) sunt variate: de la infrastructură, servicii publice, transport energie, utilități până la companii majore din zona alimentară sau gestiunea sistemelor informatice. Aparent, deși tot mai des în diverse colțuri ale lumii companii, organizații guvernamentale, spitale sau institute de cercetare, fabrici întregi sau linii de producție intră în atenția unor hackeri, sub motivații diverse, vulnerabilitățile nu sunt ușor de acoperit. În spatele intervențiilor pot să fie actori individuali, grupuri private sau aflate sub umbrela unor entități bănuite a avea legături la nivel de state, fiind vehiculate nume precum China, Rusia, state din Estul Europei sau Coreea de Nord. 

Deși astfel de atacuri în care, în urma unui acces neautorizat, datele sunt transferate la distanță, criptate, sau și una și alta, au existat și în anii trecuți, amploarea acestora a crescut semnificativ în 2021. În cazul atacului asupra celui mai mare procesator de carne din lume, JBS, a fost efectuată o plată de 11 mil. dolari, iar pentru operatorul de conducte petroliere Colonial, de 4.4 mil. dolari, în bitcoin. Spitalul Witting din Capitală a fost de asemenea ținta unui atac, arătând că România nu este scutită de atenția nedorită a hackerilor.

Persoanele fizice sunt, de asemenea, vizate, iar costurile sunt în creștere spectaculoasă, mai ales dacă este inclusă populația, nu doar companiile. Dacă în SUA, potrivit unei estimări Emsisoft, costul din ransomware în SUA a fost între 0.34 și 1.37 mld. dolari în 2019, anul trecut acesta s-ar afla între 0.92 și 3.68 mld. dolari, de aproape trei ori mai ridicat. La nivelul a 10 țări (SUA, Canada, Germania, Marea Britanie, Franța, Australia, Spania, Italia, Austria, Noua Zeelandă), de la un interval 6.3 – 25 mld. dolari cost estimat în 2019, s-a ajuns la 18.7 până la 74.6 mld. de dolari anul trecut. Iar anul 2021 este încă și mai intens decât anii trecuți. Deși nu avem disponibile estimări agregate, este probabil ca ritmul să fie sensibil peste anul trecut, avertizează Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB.

În aceste condiții este de înțeles de ce companiile listate din domeniu suscită interes variabil în timp. Deloc surprinzător, o performanță modestă anul acesta a unui set de fonduri ETF din acest sector a fost înlocuită de o accelerare notabilă în iunie și iulie, după valul de atacuri la nivel larg din SUA. Global X Cybersecurity ETF (simbol BUG) a avansat cu peste 9% de la 1 iunie până pe 27 iulie. Deși anul acesta are un avans de doar 4.5%, sub S&P500, față de anul trecut este cu peste 40% mai sus, depășind avansul de 36.7% al indicelui bursier american S&P500, apreciază Caludiu Cazacu.

O posibilă explicație a temperării creșterilor din domeniu, pe piețele internaționale, anul acesta ar putea fi nivelul ridicat al evaluărilor: în condițiile unor investiții semnificative și al unor costuri înalte cu forța de muncă specializată, dar mai ales al euforiei investitorilor, în medie membrii fondului listat Global X Cybersecurity se tranzacționau la un multiplu de 55.79 ori față de profitul estimat (în scădere de la 58.60 pentru profiturile anului anterior) și de 10.69 ori față de valoarea capitalurilor proprii. Sunt repere înalte, care descriu indirect atât un nivel ridicat de entuziasm vis-a-vis de sector, cât și așteptări, în parte cel puțin, justificate pentru creșterea domeniului. Cu toate acestea, investitorii care se uită cu atenție la rezultate, fără a se concentra pe potențialul de creștere, ar putea fi mai puțin favorabili față de pierderile înregistrate de unele dintre companiile evaluate la miliarde sau zeci de miliarde de dolari. 

În perspectivă, domeniul în ansamblu este de așteptat să crească, în mod accelerat. Totuși, nu toate companiile prezente pe piețele de capital dezvoltate vor putea înregistra un trend al rezultatelor financiare satisfăcător pentru nivelul actual al speranțelor sugerate de prețul bursier. Selectivitatea foarte atentă ar fi necesară pentru a evita decuplarea unor evaluări emoționale de realitatea perspectivelor de afaceri. O alternativă ar fi diversificarea, diminuarea riscurilor printr-o răspândire cât mai largă la nivel de titluri, subdomenii și regiuni geografice ar putea aduce, de asemenea, beneficii. Dincolo de inevitabile perioade volatilitate și de caracterul fluctuant al atenției pieței pentru sectorul securității cibernetice, estimăm că într-un interval de 2-3 ani, în medie, titlurile din domeniu vor beneficia de volume de activitate în creștere de cel puțin două cifre, fapt reflectat, în parte cel puțin, în cotațiile unora dintre ele, concluzionează Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB.

85% dintre tinerii din generația Z își doresc să devină antreprenori

0

Aproximativ 85% dintre tinerii din generația Z își doresc să devină antreprenori, potrivit unui studiu realizat în cadrul proiectului Practică inteligent dezvoltarea ta! – PRIDE-U”, POCU 626/6/13/133138, implementat la nivelul Academiei de Studii Economice din București. Cercetarea a fost efectuată în perioada mai – iunie 2021, în parteneriat cu agenția de comunicare și relații publice, United Media Corporation. Studiul a inclus 171 de respondenți,  tineri aparținând generației Z, studenți înscriși în grupul țintă al proiectului, din cadrul ASE și nu numai, cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani, și a avut ca scop analizarea comportamentului, intereselor, motivațiilor și dorințelor acestora, atât în sfera profesională, cât și personală. 

Principalele motive pentru dorința tinerilor de a deveni antreprenori au fost: programul flexibil, oportunitatea de a fi propriul șef și de a-și transpune ideile în realitate, precum și posibilitatea de a fi independenți și creativi. 

În ceea ce privește sursa veniturilor, respondenții au declarat în proporție de 70% că primesc cea mai mare parte a banilor de la părinți. La capitolul cheltuieli, 89% dintre tinerii intervievați au menționat că cea mai mare parte a acestora sunt pentru mâncare. În topul cheltuielilor se mai află hainele și divertismentul. Printre cele mai importante aspirații au fost nominalizate independența financiară, în cazul a 71% dintre participanții la studiu, sănătatea – pentru 63,2% și reușita în carieră, în proporție de 60%. Nevoia de a fi parte dintr-un mediu în care să se poată exprima liber și întemeierea unei familii sunt alte deziderate ale respondenților. 

La întrebarea legată de lucrurile care le lipsesc cel mai mult în prezent, doar 20% dintre tineri au răspuns că au tot ceea ce au nevoie, în timp ce 22% au menționat timpul liber ca cea mai mare lacună în programul actual, iar 10% au reclamat insuficiența banilor raportat la nevoile lor. 

Chestionați cu privire la modalitatea și preferințele de socializare, 83% dintre tineri au declarat că preferă mediul offline, dar cu toate acestea, din diferite considerente, tot canalele online rămân cele mai utilizate. Astfel, 91,2% au indicat Instagramul ca platformă principală de socializare, iar 67,7% Whatsapp-ul. 

Această cercetare se înscrie în seria acțiunilor pe care le întreprindem prin proiectul PRIDE-U, cu scopul de a-i ghida pe tineri în tranziția către viața profesională și maturitate. Astfel, în următorii 2 ani, plănuim o serie de acțiuni care vor consta în ședințe de coaching, stagii de practică la potențiali angajatori, precum și consiliere personală și profesională. Acest studiu face parte dintr-o serie mai amplă de studii și analize, care ne ajută să-i înțelegem mai bine pe tinerii aflați la început de drum, să vedem care le sunt temerile, așteptările, lipsurile actuale, dar și nivelul de înțelegere a realității. Prin acțiunile derulate la nivelul proiectului, ne dorim să-i sprijinim pe studenți, să se transforme în adulți echilibrați, conștienți de cine sunt și ce-și doresc în viață. Le mulțumim partenerilor noștri de la United Media Corporation (www.unikorn.ro), care s-au implicat în proiect atât din punct de vedere logistic în realizarea acestui studiu, dar și ca organizație – partener de practică, acceptând ca 10 studenți din grupul țintă al proiectului PRIDE-U să își desfășoare stagiile de practică în cadrul companiei”, a declarat Conf. univ. dr. Cristian MARINAȘ – Manager proiect PRIDE-U. 

Despre proiectul PRIDE-U „Practică inteligent dezvoltarea ta!”

ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE din București derulează în perioada 22 septembrie 2020 – 21 septembrie 2022, proiectul Practică inteligent dezvoltarea ta–PRIDE – U / POCU/626/6/13/133138,  proiect co-finanțat  prin Programul Operațional Capitalul Uman, 2014-2020; Axa prioritară 6 – Educație și competențe. Obiectivul general al proiectului îl constituie facilitarea tranziţiei studenţilor de la şcoală la viaţa activă prin furnizarea unui pachet integrat de servicii  de orientare şi consiliere în carieră, coaching, învăţare practică şi organizarea unor stagii de practică la potenţiali angajatori, în vederea dobândirii de competenţe şi a învăţării pe tot parcursul vieții.

Grupul ţintă al proiectului este format din 321 de studenţi ai Academiei de Studii Economice din București, de la ciclul licenţă şi de la ciclul master, cu domiciliul în regiunile de dezvoltare Nord-Est, Sud-Est, Sud – Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest și Centru.

KEYSFIN: Care este situația companiilor în primul semestru al anului 2021? Mai multe insolvențe, suspendări, radieri și dizolvări decât în primele 6 luni din 2020


Potrivit ultimei ediții a raportului KeysFin Macro Update, mediul de afaceri românesc rămâne în continuare incert, ca urmare a impactului economic pe care îl poate avea un posibil val patru al pandemiei de COVID-19, precum și a expirării măsurilor de stimulare fiscală și a creșterii presiunilor inflaționiste.

Analiștii KeysFin estimează o creștere cu aproximativ 7% a economiei, după ce anul 2020 a fost marcat de o scădere cu 4%, în contextul pandemiei de Coronavirus. 

Numărul companiilor care au intrat în insolvență în prima jumătate din acest an a crescut cu 30% (3.076 companii) față de minimul istoric de 2.360 de companii intrate în insolvență în aceeași perioadă a anului 2020, conform datelor de la Registrul Comerțului.

„Cea mai recentă ediție a raportului KeysFin Macro Update, ce sintetizează situația mediului economic și de business local ne arată că, deși în primă fază mediul de afaceri a reușit să facă față pandemiei de COVID-19, cu excepția sectoarelor HoReCa și Cultură & Divertisment, resursele încep să dispară. Managerii trebuie să fie foarte atenți la partenerii de afaceri, să aibă la îndemână soluții de reducere și de evitare a riscului comercial, să verifice în timp real datele financiare, procesele, insolvențele, riscurile asociate partenerilor, clienților și furnizorilor, pentru a lua cele mai corecte decizii și a evita pe cât posibil pierderile asociate plăților întârziate”, a declarat Roxana Popescu, Managing Director KeysFin, unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

COMERȚUL, CONSTRUCȚIILE ȘI INDUSTRIA PRELUCRĂTOARE, CELE MAI MULTE INSOLVENȚE ÎN 2021

Cele mai multe insolvențe din 2021, la fel ca și în anul precedent, au fost înregistrate în sectoarele Comerț (30,9%), Construcții (16,8%) și Industria prelucrătoare (12,6%). La polul opus se află Industria Extractivă, Energie & Gaze și Sănătate & Asistență socială, cu câte 0,3% din total. 

În ceea ce privește distribuția geografică, în județele Maramureș, Giurgiu și Călărași s-au înregistrat cele mai mari creșteri procentuale ale insolvențelor, cu ponderi cuprinse între 133% și 190%, în timp ce în județele Harghita (-52,9%), Constanța (-35,7%) și Bacău (-31,8%) s-au înregistrat cele mai mari scăderi, în primele șase luni din 2021, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. 

De asemenea, numărul companiilor suspendate a crescut cu 18% față de primul semestru al anului 2020, ajungând la 6.043 de companii, iar radierile și dizolvările s-au majorat cu 33,6%, ajungând astfel la 35.053 companii, după ce în anul precedent s-a înregistrat cel mai scăzut nivel din ultimii 10 ani (23.007 companii).

Analiștii KeysFin punctează în raportul Macro Update și evoluțiile pozitive din prima parte a acestui an: numărul entităților active (PFA și persoane juridice) a atins cel mai ridicat nivel din istorie, mai precis 1.482.988 companii, iar numărul de înmatriculări firme a crescut cu 63% în prima jumătate a acestui an, ajungând astfel la 79.734 companii.

CE A ÎNSEMNAT ANUL 2020 PENTRU COMPANIILE DIN ROMÂNIA

La întocmirea studiului au fost centralizate și analizate datele financiare pentru anul 2020,  raportate la Ministerul Finanțelor de aproximativ 750.000 de companii, iar cifrele arată că în anul 2020 s-a înregistrat o scădere a plăților restante de 4% față de 2019, ajungând la 83,4 miliarde lei. De asemenea, puțin sub jumătate (49%) au fost facturi restante către furnizori. 

În același timp, pentru prima dată în istorie, rezultatul net a depășit pragul de 100 de miliarde de lei, mai exact 103 miliarde de lei, cu aproximativ 11% mai mult față de anul 2019.

Nu în ultimul rând, analiștii KeysFin estimează că în anul 2021, economia României va crește cu aproximativ 7%, după ce, în anul 2020 a înregistrat o scădere de 4%, ceea ce ar însemna o medie anuală de aproximativ 1,5% în pandemie. 

Cu toate acestea, în opinia analiștilor KeysFin, cele mai importante riscuri macroeconomice rămân: al patrulea val al pandemiei de COVID-19 (ca urmare a apariției noilor tulpini de SARS-CoV-2, în special a tulpinii Delta), coroborat cu numărul în scădere al vaccinărilor în România, impactul expirării măsurilor fiscale de stimulare a economiei, presiunile inflaționiste (generate de creșterea prețurilor materiilor prime pe plan internațional și de măsurile administrative locale), precum și adâncirea deficitului comercial, care va continua să aibă consecințe asupra monedei naționale. 


Ajuns la cea de-a patra ediție, KeysFin Macro Update reprezintă sinteza actualizată și obiectivă a evoluției mediului de business local în condiții de pandemie. 

BestJobs: „Munca de acasă” se transformă în „munca de oriunde”? Doar 1 din 5 angajați consideră că ar obține aprobarea angajatorului să lucreze dintr-o altă țară

Pe măsură ce activitatea angajaților devine mai flexibilă, în special în ceea ce privește locul de unde aceștia aleg să și-o desfășoare, asistăm la noi tendințe care apar pe piața muncii, printre care posibilitatea de a lucra din afara orașului sau a țării de domiciliu. Potrivit celui mai recent sondaj realizat pe platforma BestJobs, mai mult de jumătate dintre angajați (57%) au declarat că și-ar dori să lucreze pentru actualul angajator din alt oraș sau chiar din altă țară, cel puțin temporar. În ciuda acestei preferințe, doar 21,5% sunt de părere că angajatorul le-ar permite acest lucru.

Companiile au început să își aducă angajații la birou în număr din ce în ce mai mare. Potrivit sondajului BestJobs, în cazul a peste jumătate dintre respondenți (51%), angajatorii insistă ca aceștia să muncească preponderent de la birou. Astfel, 56% dintre respondenții sondajului au spus că în prezent lucrează exclusiv de la birou, în timp ce doar 26% dintre ei își desfășoară activitatea numai de la distanță. 

Cu toate acestea, 60% dintre participanții la sondaj ar prefera să lucreze de acasă cel puțin 3 zile pe săptămână, iar jumătate dintre aceștia și-ar dori să nu meargă deloc la birou. Mai mult, din perspectiva lor, lucrul la distanță deschide noi oportunități profesionale: tot mai mulți angajați se văd lucrând de acasă inclusiv pentru companii din străinătate. Astfel, 72% au spus că nu exclud posibilitatea să accepte un job într-o companie din afara țării, cât timp li se permite să aleagă de unde își desfășoară activitatea. 

„După o lungă perioadă de adaptare, angajații par că au prins gustul lucrului de acasă, sau mai degrabă al beneficiilor pe care le-au descoperit de când lucrează de la distanță. Acum nu mai vorbim doar de un sistem hibrid birou-acasă, ci se pune problema chiar de a muta biroul în afara țării, cel puțin în anumite perioade, mai ales dacă activitatea le permite. De cealaltă parte, companiile vor să își aducă angajații la birou, pentru a nu irosi costurile. Devine clar că e nevoie ca biroul, așa cum îl știm, să se transforme pentru a se acomoda la noile nevoi ale angajaților, dar și pentru a mulțumi managerii”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs România.  

Viitorul pieței muncii este remote

Două treimi (66%) dintre angajații chestionați pe platforma BestJobs confirmă tendința de a lucra de la distanță ca fiind reprezentativă pentru viitorul pieței muncii. 

Principalele beneficii pe care le aduce lucrul de la distanță, conform angajaților români, sunt: o mai mare flexibilitate (36%), mai mult timp pentru viața personală (23%), posibilitatea de a lucra la proiecte extra și a suplimenta veniturile (19%), o mai bună capacitate de concentrare (13%), conform sondajului realizat pe platforma BestJobs.

Totodată, 31% sunt de părere că munca de la birou nu va deveni de domeniul trecutului. Printre beneficiile asociate lucrului de la birou, respondenții enumeră: interacțiunea cu colegii (36%), un mai bun echilibru între viața personală și cea profesională (35%), o mai bună capacitate de concentrare (6%) și chiar șanse mai mari de promovare (5%).

Sondajul a fost efectuat în perioada 13 – 23 iulie pe un eșantion de 983 utilizatori de internet din România.

Studiu Accenture: Companiile care migrează în cloud doar pentru de a reduce costurile riscă să piardă din vedere avantajele competitive

Companiile care obțin cele mai bune rezultate din cloud — „concurenții continuum” — tratează cloud-ul ca pe un nou model de operare pentru inovare

Companiile care utilizează cloud-ul ca pe un nou model de operare pentru a-și reinventa în mod continuu afacerile și nu doar ca pe un instrument de reducere a costurilor obțin câștiguri substanțiale și sunt mai bine poziționate pentru a rezista crizelor viitoare, conform celui mai recent studiu Accenture (NYSE: ACN).

Studiul intitulat „Ever-ready for Every Opportunity: How to Unleash Competitiveness on the Cloud Continuum”, care are la bază un sondaj global, la care au răspuns peste 4.000 de directori executivi din sectorul public și cel privat, arată că organizațiile care migrează către cloud doar cu intenția de a economisi riscă să piardă din vedere avantajele competitive.

Majoritatea organizațiilor implementează, în prezent, o combinație de cloud public, privat și edge, cu integrare redusă între ele”, a declarat Karthik Narain, lider global al Accenture Cloud First. „Ca urmare, inovarea, datele și cele mai bune practici realizate într-o parte a organizației nu sunt în beneficiul altora – împiedicând astfel realizarea valorii. Cu toate acestea, un mic procent de organizații se poziționează pentru a profita de cea mai mare valoare din cloud, vizualizând cloud-ul ca pe un continuum de tehnologii care acoperă diferite locații și tipuri de proprietate, susținut dinamic de rețelele 5G și definite de software, pentru a sprijini nevoile în continuă schimbare ale afacerii lor.”

Studiul relevă faptul că, în timp ce organizațiile intenționează să migreze mai mult de două treimi din volumul lor de muncă în cloud, în medie, în următorii trei până la cinci ani, doar jumătate folosesc întregul potențial al cloud-ului în diferitele sale forme pentru a-și transforma operațiunile zilnice.

Accenture definește organizațiile care se află în top și folosesc cloud-ul în moduri mult mai strategice ca fiind „concurenți continuum”. Aceste organizații — aproximativ 12-15% dintre respondenți, în funcție de regiune — se remarcă prin extinderea experienței pe care au dobândit-o din cloud-ul public către centrele lor de date private pentru a transforma operațiunile zilnice de afaceri. Ca urmare, acestea obțin câștiguri substanțiale din implicarea lor continuă în cloud și depășesc concurența. De asemenea, acestea sunt mult mai bine poziționate pentru a rezista crizelor viitoare.

Un exemplu de astfel de companie este Carlsberg. Pe lângă reducerea costurilor operaționale, producătorul de bere danez menționează libertatea de a inova și experimenta ca unul dintre avantajele cheie ale cloud-ului, permițându-i să lanseze noi inițiative și campanii în câteva ore, și nu în ​​luni de zile. 

„Competitivitatea viitoare a unei companii depinde de alegerea tipului potrivit de cloud pentru aplicațiile potrivite și servicii bazate pe cloud – cum ar fi inteligența artificială, centrele de contact inteligente, edge computing, robotic computing, realitatea extinsă și altele – și implementarea practicilor avansate necesare pentru a utiliza aceste tehnologii”, a spus Narain. „Prin utilizarea de strategii cloud-first, companiile pot construi experiențe mai bune pentru clienți, procese de afaceri mai inteligente și produse mai durabile.”

Spre deosebire de organizațiile ale căror eforturi în cloud se concentrează în principal pe migrarea unică către cloud pentru economii și eficiență a costurilor, competitorii Continuum:

  • sunt de două până la trei ori mai probabil să inoveze, să automatizeze și să reproiecteze activitatea de cunoaștere 
  • obțin o reducere a costurilor între 1,2x (America de Nord) și 2,7x (Europa) față de organizațiile axate în principal pe migrarea datelor
  • ating mai multe obiective operaționale și financiare, cu până la 50% mai multe activități de business precum creșterea numărului de clienți și introducerea pe piață mai rapidă a produselor decât a celorlalți
  • sunt de până la trei ori mai probabil să utilizeze cloud-ul pentru cel puțin două obiective de sustenabilitate, cum ar fi utilizarea surselor de energie verde, proiectarea pentru un consum mai mic de energie și utilizarea serverelor mai eficient pentru a reduce consumul de energie.

Studiind utilizarea cloud de către “concurenții continuum”, Accenture a identificat patru abordări de succes în cloud aplicabile oricărei organizații:

  1. Stabiliți o strategie de cloud. O organizație trebuie mai întâi să dezvolte o strategie cu o viziune care să indice în mod clar valorile de bază și aspirațiile viitoare, să identifice vulnerabilitățile competitive și să clasifice capacitățile în raport cu locul în care este compania în prezent și aspirațiile sale viitoare. Reprezentanții companiei trebuie să dezvolte aceste strategii ținând cont de evoluția constantă a capacităților de cloud în cadrul continuumului.
  2. Stabiliți practici cloud pentru a vă sprijini și amplifica tehnologiile. Organizațiile trebuie să coreleze adoptarea de tehnologii cu practici care aduc disciplină și ajută la schimbarea zonelor non-tehnologice în ritmul îmbunătățirilor computaționale. Agilitatea este mentalitatea cea mai critică pentru a fi un “concurent continuu”. Aceasta inspiră crearea de aplicații cloud-first, transformarea talentelor, experimentarea tehnologiei informației și conștientizarea calculării, printre alte domenii.
  3. Accelerați inovarea pentru a oferi experiențe excepționale. „Concurenții Continuum” prioritizează investițiile într-un singur domeniu: Experiență. Acestea utilizează o combinație de design centrat pe om și tehnologii bazate pe cloud, cum ar fi edge computing, pentru a regândi experiența pentru clienți, parteneri și angajați. Acest lucru se realizează prin stimularea mentalității experienței în întreaga organizație, inclusiv produse și servicii, experiența angajaților și modele de livrare.
  4. Asigurați un angajament strategic continuu. Conducerea trebuie să stabilească obiective de afaceri, să stabilească niveluri adecvate de risc și să promoveze o cultură a agilității și a creșterii. Organizațiile trebuie să recunoască, de asemenea, natura „all-hands” a provocării: toată lumea din organizație trebuie să fie informată cu privire la potențialul și bunele practici în continuă îmbunătățire ale cloud-ului.

Studiul Accenture „Ever-ready for Every Opportunity: How to Unleash Competitiveness on the Cloud Continuum” este realizat într-un moment în care organizațiile au fost forțate de pandemie să ofere clienților lor experiențe unice și să le servească în moduri noi și virtuale. Studiile Accenture anterioare au descoperit că organizațiile care au dezvoltat inovația tehnologică în timpul pandemiei de COVID-19 își măresc veniturile de cinci ori mai rapid decât cei care adoptă mai greu noile tehnologii.


Despre cercetare

La sfârșitul anului 2020 și începutul anului 2021, Accenture a chestionat aproape 4.000 de directori executivi, atât în ​​tehnologia informației (IT), cât și în roluri non-IT, din 25 de țări și 16 industrii. Cercetarea – care a inclus interviuri, studii de caz și modelare economică – s-a axat pe colectarea de date privind adoptarea și scalarea tehnologiilor asociate cu cloud-ul, drumul în cloud a fiecărei organizații, strategia și obiectivele, practicile de gestionare în jurul cloud-ului, măsuri multiple ale performanței financiare și operaționale și impactul cloud-ului asupra rezultatelor inovării și sustenabilității.

Cinci noi parteneri asociați consolidează expertiza departamentelor de Audit, Consultanță și Taxe ale EY România

0

Cosmin Nițu și Cristina Popa au fost promovați ca Parteneri Asociați ai EY România în cadrul departamentului de Audit, Sofia Stoican și Iulian Chira în cadrul diviziei de Consultanță, iar Costin Manta este noul Partener Asociat în echipa de Asistență fiscală și juridică.

Cosmin Nițu s-a alăturat EY în 2007 ca junior în echipa de Audit, imediat după absolvirea facultății. În ultimii 14 ani a fost implicat în audituri ale clienților companii mici, mijlocii și mari din mai multe industrii, inclusiv imobiliare, retail, produse industriale, producție, asistență medicală și distribuție. Cosmin are o vastă experiență în auditarea situațiilor financiare întocmite în conformitate cu Standardele Române de Contabilitate și Standardele Internaționale de Raportare Financiară, precum și experiență în tranzacțiile de pe piețele de capital.

Cristina Popa și-a început cariera în 2008 ca proaspăt absolvent, când s-a alăturat unei echipe de tineri profesioniști din cadrul EY România. În 2013 a fost promovată în funcția de Manager și în 2016 a devenit Senior Manager. Pe măsură ce a progresat în carieră, a gestionat audituri complexe, a coordonat echipe diverse din toate departamentele și, de asemenea, din întreaga organizație de la nivel global. Principalii săi clienți sunt companii din sectoarele: telecomunicații, petrol și gaze și automotive. În plus, face parte din echipa EY Capital Markets.  

Pasionată de DIGITAL GAM, standardizare și simplificare, din 2019, deține rolul de lider de implementare a analizei datelor de țară (Country Data analytics implementation leader) și susține rolul digitalizării pentru un nou mod de a efectua procedurile de audit.  

Nicolas Sabran, Partener, Liderul departamentului de Audit și servicii conexe al EY România: „Cu o experiență profesională de peste 13 ani în EY, Cosmin și Cristina au demonstrat determinare și profesionalism în proiectele în care au fost implicați și sunt convins că vor avea o contribuție importantă la creșterea practicii noastre de audit.”

Sofia Stoican este un consultant cu experiență care deservește clienți din sectorul public de mai mult de zece ani. Deși domeniul său principal de specializare se concentrează asupra politicilor, programelor și fondurilor Europene, Sofia Stoican a coordonat inclusiv proiecte de transformare în domenii diverse precum reforma sistemului de achiziții publice, modernizarea administrației fiscale, digitalizarea serviciilor publice și inițiative legate de sistemul național de asistență socială.

Carmen Adamescu, Partener, Consultanță, Government & Public Sector Leader, Head of Technology Transformation, Solution Delivery and Cybersecurity EY România & Moldova: „Prin nominalizarea Sofiei ca Partener Asociat în cadrul Departamentului de Consultanță, EY România își confirmă angajamentul și preocuparea de a sprijini formularea și implementarea politicilor publice din România, atât prin dezvoltarea competențelor locale, cât și prin valorificarea expertizei globale.”

Iulian Chira a fost promovat ca Partener Asociat în cadrul departamentului de Consultanță al EY România, cu specializare în servicii de consultanță în tehnologie și management de proiecte. 

Iulian s-a alăturat EY în 2015, iar în prezent coordonează o echipă de 35 consultanți tehnici cu expertiză în dezvoltarea de aplicații web și mobile, integrare de aplicații enterprise, infrastructură cloud, soluții de raportare bazate pe sisteme de business intelligence și machine learning. Cu peste 14 ani de experiență în domeniul dezvoltării software, Iulian a implementat soluții pentru management de proiecte și portofolii (PPM) pentru clienți internaționali care activează în domenii diverse de business. 

Iulian este responsabil și de dezvoltarea EY Transformation Hub, un produs software complex menit să ajute organizațiile în procese ample de transformare, prin definirea strategiei de business, punerea ei în aplicare într-un mod riguros și monitorizarea transparentă a valorii generate. 

Iulian este absolvent al Facultății de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca.

Costin Manta s-a alăturat EY în 2008 ca senior consultant în echipa de impozite indirecte. În ultimii 13 ani a fost implicat în proiecte de consultanță, asistență în cadrul inspecțiilor fiscale și litigii fiscale ale clienților din mai multe industrii, inclusiv imobiliare, retail, produse industriale, producție, asistență medicală și distribuție. 

Costin a dezvoltat proiecte inovatoare, precum recuperarea TVA aferentă creanțelor neîncasate, susținerea deducerii TVA aferentă serviciilor transfrontaliere, recuperarea TVA din contribuții asimilate reducerilor, dar și dezvoltarea unor soluții de automatizare a TVA, precum EY VAT check.

Alex Milcev, Liderul departamentului de Asistență fiscală și juridică, EY România: „În noul rol, Costin va continua procesul de inovare a soluțiilor de reducere a costurilor fiscale pentru clienții noștri și va contribui și mai mult la creșterea practicii noastre de servicii fiscale și juridice.”

BCR Școala de Business, în parteneriat cu Avocatnet.ro, lansează cursul ABC Juridic cu informații legislative esențiale pentru antreprenori

0

Platforma BCR Școala de Business pune la dispoziția utilizatorilor un curs nou, gratuit, despre ABC-ul juridic. Acesta include 10 capitole și un chestionar, cu informații legislative utile pentru cei care doresc să pornească o afacere, pentru antreprenorii aflați la început de drum, precum și pentru cei care au un business solid și vor să afle noutățile legate de legile care impactează activitatea companiilor.

„De multe ori domeniul legislativ e ultimul la care se gândește un antreprenor sau chiar cineva cu experiență în business, dar în același timp, este unul dintre cele mai importante. Și tocmai pentru că de multe ori este neglijat, ajunge să fie un obstacol și să creeze dificultăți celor care doresc să-și deschidă o firmă, să facă angajări sau celor care întâmpină probleme legate de protecția datelor. Iar cum nouă nu ne plac probleme, ci soluțiile, am venit în întâmpinare tuturor celor care au nevoie de informații bine documentate pe acest subiect și am lansat ABC-ul Juridic pe care oricine ar trebui să-l parcurgă măcar o dată”, afirmă Dana Dima, Vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.

„Ne bucurăm să oferim antreprenorilor din România, prin intermediul platformei BCR Școala de Business, un ajutor în faza aceea în care totul pare greu și ușor deopotrivă, în care parcă știi de unde să începi, dar nu știi care e primul pas de făcut. Credem că, prin parcurgerea cursului, vor fi mai clare câteva dintre acele elemente de a căror înțelegere depinde, în bună măsură, fundamentul solid pe care trebuie să se construiască orice afacere. Experiența avută până acum, mai ales prin intermediul site-ului nostru, accesat lunar de peste două milioane de oameni, ne-a arătat nevoia de cunoaștere a domeniului legislativ”, spune Alin Popescu, Fondator & CEO Avocatnet.ro

Cele 10 capitole ale cursului ABC-ul juridic îi ajută pe cei interesați de legislație și de mediul de business cu cele mai bune sfaturi și practici care să-i ajute să pună bazele cunoștințelor legislative și să poată aplica legea în avantajul afacerii lor. Temele cursului sunt:

  1. Cum să îți organizezi afacerea pe care vrei să o deschizi?
  2. Concepte importante atunci când porneşti o afacere
  3. La ce să fii atent atunci când îți angajezi primii oameni?
  4. Respectă legislația muncii
  5. Obligația de neconcurență și alte obligații speciale ce pot fi impuse salariaților
  6. Încetarea contractului de muncă din motive ce țin de persoana salariatului
  7. Protecția datelor cu caracter personal și GDPR. Câteva lucruri de reținut.
  8. Marketing direct
  9. Dreptul de retur al produselor comandate online
  10. Cele trei ținte care trebuie atinse în permanență de un antreprenor

Cursul a fost dezvoltat împreună cu fondatorii Avocatnet.ro – website-ul care, de peste 16 ani, explică legislația pe înțelesul tuturor și ajută oamenii să găsească soluții la problemele lor juridice, economice sau de afaceri. 

Alin Popescu este Fondator & CEO Avocatnet.ro, iar Adriana Radu este Avocat Partener în cadrul Radu Opriș SPARL. Cursul îmbină 20 de ani de experiență ai lui Alin ca avocat, trainer și antreprenor, cu „know-how-ul” Adrianei, format în 17 ani de lucru ca avocat specializat în tehnologie, telecom și date personale. Mai mult, cei doi sunt creatorii podcast-ului „Legile Tehnologiei”, care prezintă cele mai importante noutăți tehnologice ale ultimelor zile și explică strategia din spatele acestor știri, precum și consecințele lor pentru perioada următoare. Podcastul poate fi ascultat pe Spotify sau Apple Podcasts.

De la lansare, din februarie 2020, platforma BCR Școala de Business a ajuns la peste 16.000 de utilizatori, antreprenori, manageri, liber profesioniști, profesori și studenți care doresc să se pregătească pentru o aventură în lumea businessului.

BCR Școala de Business este o platformă online cu lecții și sfaturi practice de business pentru antreprenorii aflați la început de drum, dar și pentru cei experimentați, unde aceștia pot învăța cum să își completeze abilitățile native și simțul afacerilor cu cunoștințele necesare pentru a avea un business inteligent. Platforma cuprinde în prezent 6 cursuri, ce au în total 49 de capitole, 76 de materiale video și 65 de teste.

Facilități de credit de 232 milioane euro contractate de grupul Digi

0

RCS & RDS SA și subsidiarele sale a beneficiat de asistența echipei Filip & Company la contractarea a două facilități de credit pe termen mediu, cu o valoare totală de aproximativ 232 de milioane de euro în scopul realizării de investiții.

Alexandru Bîrsan (foto), partener și coordonatorul departamentului de Fuziuni, achiziții și piețe de capital al Filip & Company: „Digi este cel mai mare angajator privat din mediul antreprenorial local și se dezvoltă constant. An de an investesc în noile tehnologii și inovează continuu. Este un business antreprenorial românesc în care se depune multă muncă și aplecare spre client. Aceste noi facilități aduc o serie de elemente care fac viața mai ușoară pentru un grup atât de activ, inclusiv din punct de vedere financiar. Suntem bucuroși că am avut din nou ocazia să lucrăm în echipă, întotdeauna este o experiență excelentă”.

Filip & Company informează că „în cadrul primei facilități în valoare de 132 de milioane de euro, DIGI Spain Telecom SLU (subsidiara RCS & RDS) are calitatea de împrumutat, iar societățile din grupul Digi – RCS & RDS, Digi Communications NV, DIGI Távközlési (subsidiara din Ungaria a RCS & RDS) și Invitel Távközlési Zrt sunt garanți. Agentul băncilor creditoare este Banco Santander din Spania. Cea de-a doua facilitate, în valoare de 500 de milioane de lei, este acordată RCS & RDS S.A., în calitate de împrumutat, iar Digi Communications NV, DIGI Távközlési (subsidiara din Ungaria a RCS & RDS), Invitel Távközlési Zrt și DIGI Spain Telecom SLU au participat în calitate de garanți. Împrumutul este acordat de un sindicat format din UniCredit, BRD, ING România și Citibank România iar ING Bank NV, sucursala Londra, este agentul băncilor finanțatoare. Echipa Filip & Company care a asistat RCS & RDS în acest proiect a fost formată din Alexandru Bîrsan (partener), Rebecca Marina (senior associate), Andreea Banică (associate) și Andrei Konya (associate). Filip & Company are una dintre cele mai dinamice practici de Finanţări şi Pieţe de Capital din România. Echipa de avocați include specialişti cu un palmares bogat dobândit în cadrul unor tranzacţii complexe desfăşurate atât pe plan intern, cât şi internaţional”.

Filip & Company este caracterizată ca „una din societăţile de avocatură de top din România care furnizează asistenţă de cea mai înaltă calitate în practic toate ramurile de drept relevante pentru afaceri care operează în România sau care vizează România. Specializaţi în proiecte complexe care implică o abordare inovativă, avocaţii Filip & Company au experienţă elocventă în mai multe domenii, cum ar fi infrastructură şi concesiuni, fuziuni şi achiziţii, energie, drept societar, imobiliar, concurenţă, finanţări şi piaţă de capital dar şi dreptul muncii, protectia datelor cu caracter personal, protectia consumatorilor sau a mediului. De asemenea, firma de avocatură asigură asistență și reprezentare în litigii și arbitraje cu implicații semnificative pentru afacerile clienților. Mai multe detalii despre domeniile de expertiză şi echipa Filip & Company găsiți pe www.filipandcompany.com”. 

EximBank, finanțare de 30 milioane lei pentru Chemark Rom

0

EximBank anunță că „a încheiat un acord financiar în valoare de 30 de milioane de lei cu compania brașoveană Chemark Rom, unul dintre principalii jucători de pe piața națională a pesticidelor și îngrășămintelor, acord financiar destinat finanțării strategiei de dezvoltare pe termen scurt și mediu a societății. Pachetul financiar structurat de bancă include atât componente de finanțare – care acoperă nevoia de capital circulant generată de dezvoltarea continuă a societății, cât și de garantare – inclusiv garanție de stat emisă în cadrul schemei de ajutor de stat Covid-19, dedicată companiilor mari”.

Traian Halalai, președintele executiv al EximBank, subliniază: „Continuăm să ne concentrăm pe structurarea de pachete de finanțare complexe care oferă companiilor românești predictibilitate, siguranță și confort în desfășurarea activității curente sau în implementarea planurilor de dezvoltare. Punând împreună produsele de creditare și garanțiile de stat putem propune soluţii financiare care servesc nevoilor şi scopurilor clienţilor noştri onorându-ne astfel angajamentul pe care ni l-am asumat, acela de susținere a dezvoltării mediului de business și, implicit, de accelerare a tendinței de creștere a economiei”.

Mircea Pop, administrator al Chemark Rom: „Ne îmbunătățim an de an capacitatea de a răspunde provocărilor specifice industriei agricole: presiunea pe operațiunile logistice (stocuri și livrări în funcție de evoluția vremii), nevoia acută a fermierilor de a limita pierderile cauzate de secetă sau excesul de precipitații sau Pactul verde european care își manifestă deja efectul în modelarea portofoliilor de produse prin delistarea unor substanțe consacrate de protecție a plantelor și apariția de noi produse cu impact redus asupra mediului. O astfel de complexitate în dinamica activității noastre zilnice necesită adaptare din partea clienților noștri, susținerea noastră ca parteneri, dar și resurse și investiții în creștere, de aceea parteneriatul financiar cu EximBank marchează o etapă importantă în evoluția companiei noastre de la actor economic local, la furnizor de produse și soluții la nivel național și lider de piață în România pe anumite segmente”.

Chemark Rom este definită ca „o companie cu capital 100% românesc, cu o activitate performantă care se desfășoară la nivel național, având sediul central în orașul Codlea din județul  Brașov și 14 puncte de lucru operaționale pe întreg teritoriul României. Prin produsele și tehnologiile sale, societatea oferă soluții de creștere a productivității și competitivității agriculturii românești, adresându-se tuturor producătorilor agricoli, atât prin vânzare directă, cât și prin intermediul magazinelor specializate. Pentru următorii ani, Chemark Rom își propune să continue strategia de dezvoltare a portofoliului de produse, în special pe segmentul tehnologiilor de nutriție a plantelor și de protecție la stres climatic, precum și cel al agriculturii ecologice”. 

Xiaomi introduce noi produse AIoT pentru o viață inteligentă

0

Xiaomi a lansat astăzi o gamă de produse AIoT cu rolul de a îmbunătăți experiențele smart din viața utilizatorilor. Noua serie de produse, care va fi disponibilă în curând și în România, include Mi Router AX9000, Mi 2K Gaming Monitor 27’’, Mi Electric Scooter 3, Redmi Buds 3 Pro și Mi Smart Air Fryer 3.5L. 

Aceste produse inovative asigură modalități mai inteligente de a-i încuraja pe cei care le utilizează să își îmbunătățească stilul de viață, fie că este vorba despre deplasările din oraș, timpul petrecut la birou sau de prepararea unei mese. Prin aceste tehnologii inovative, Xiaomi oferă alternative mai plăcute, eficiente și sănătoase și face tehnologia accesibilă pentru toată lumea.      

O viața inteligentă alimentată de o conectivitate stabilă

Mi Router AX9000: Construit pentru o casă a viitorului hiper conectată și ca un centru destinat utilizatorilor pasionați de divertismentul digital, noul Mi Router AX9000 este primul router Xiaomi Tri-Band Wi-Fi 61 echipat cu procesor Qualcomm® Hexa-core. Cu o bandă de 4GHZ și alte două de 5GHZ, acest produs flagship asigură experiențe de gaming fluide, chiar și atunci când are mai multe dispozitive smart conectate în același timp.  

Capabil să atingă viteze de până la 8.345Mbps2, Mi Router AX9000 este un produs high-end care bifează toate așteptările unui gamer sau pe ale unui utilizator obișnuit. Router-ul asigură experiențe de gaming sau download la cele mai înalte standarde, fără a încetini procesele, chiar și atunci când utilizatorii fac livestream-uri 4K în același timp. Mi Router AX9000 are integrată o antenă dedicată AIoT care le permite utilizatorilor să se conecteze ușor și să își gestioneze rețeaua de device-uri inteligente în doar câțiva pași.

Mi 2K Gaming Monitor 27’’: Xiaomi nu s-a oprit aici și lansat încă un produs pe care gamerii îl vor iubi. Noul Mi 2K Gaming Monitor 27’’ prezintă cu acuratețe fiecare detaliu datorită rezoluției 2560 x 1440 QHD și a ratei înalte și fluide de refresh de 165Hz. Acestea vor fi pe placul oricărui gamer și chiar îi vor aduce avantaje în timpul jocurilor. De asemenea, Mi 2K Gaming Monitor 27’’ este certificat VESA Display™ 400 și are 95% din gama de culori DCI-P3. Astfel, display-ul are culori strălucitoare  și vibrante și redă elemente grafice incredibile ale jocurilor și chiar conținut vizual avansat.

Un stil mai smart și mai sănătos de a găti

Mi Smart Air Fryer 3.5L: Un stil de viață inteligent începe cu bucătăria. Mi Smart Air Fryer 3.5L se adresează oamenilor extrem de ocupați, dar care nu sunt dispuși să facă compromisuri în privința unui stil de viață mai sănătos. Mi Smart Air Fryer 3.5L îi ajută să gătească acasă simplu și sănătos – fără a folosi ulei. 

Compatibil cu aplicația Mi Home, dispozitivul poate fi ușor controlat remote și poate fi setat la orice temperatură între 40°C și 200°C. Aplicația oferă și peste 100 de idei de rețete de preparate rapide ce se pot face în fiecare zi cu Mi Smart Air Fryer 3.5L3

Cu ajutorul Mi Smart Air Fryer 3.5L, utilizatorii pot programa un preparat în avans cu până la 24 de ore. Acest lucru oferă posibilități nelimitate, fie că este vorba despre fermentarea lactatelor sau deshidratarea hranei pentru animalele de companie. Atunci când mâinile nu pot fi folosite, comenzile vocale asigurate de Google Assistant și Amazon Alexa pot porni, pune pe pauză sau verifica timpul rămas pentru preparare4. Display-ul OLED afișează timpul și temperatura.   

Un pas înainte pentru cei aflați în permanentă mișcare

Mi Electric Scooter 3: Soluțiile Xiaomi îmbunătățesc atât stilul de viață din locuință cât și pe cel din exteriorul acesteia. De fapt, Xiaomi e lider în privința mobilității pe distanțe scurte cu peste 4,000,000 unități de Mi Electric Scooter livrate la nivel global5

Noul model lansat, Mi Electric Scooter 3, este un alt companion urban stilat pentru cei care parcurg distanțe scurte, ce asigură experiențe îmbunătățite și are dotări de siguranță suplimentare. Mi Electric Scooter 3 este disponibil în două variante de culoare, Onyx Black și Gravity Grey. Are și o greutate redusă și practică, precum și un sistem upgradat de pliere în 3 pași, devenind astfel mai ușor de ridicat, depozitat și transportat în portbagajul mașinii, în autobuz sau în tren. 

Cu o viteză de până la 25km/h și cu o putere maximă a motorului de 600W, Mi Electric Scooter 3 trece ușor peste pante și denivelări în timpul deplasărilor scurte din oraș. De asemenea, are și noi elemente de siguranță. Acestea includ un sistem de frânare antiblocare regenerabil E-ABS și un nou disc cu două plăcuțe de frână pe spate.