Firmele incluse în Topul bucureștean realizează 44,9% din cifra de afaceri a companiilor incluse în Topul Național

0

Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a organizat în Sala Ștefan Burcuș din sediul său istoric, ediţia a XXVIII-a a TOPULUI FIRMELOR DIN BUCUREŞTI, eveniment aflat sub semnul promovării excelenţei în afaceri.

La ceremonia de înmânare a premiilor au participat, alături de manageri ai celor mai performante companii bucureştene, membri ai Guvernului, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale, dar şi reprezentanţi ai presei. Printre personalităţile care au onorat invitaţia Camerei bucureştene s-au aflat: Daniela Niculescu și Terente Ciui, secretari de stat în cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ovidiu Silaghi, secretar general al Camerei de Comerț și Industrie a României, Radu Hanga, președintele Bursei de Valori București, Dan Paul, președintele Asociației Brokerilor. Evenimentul s-a desfaşurat cu respectarea strictă a condiţiilor privind accesul invitaţilor.

Potrivit metodologiei de top, dintre cele 151.495 firme cu sediul social în Capitală, care au depus bilanţul aferent anului 2020, au îndeplinit criteriile de eligibilitate 49.092 firme, adică 32,4%. Dintre acestea, premiem 6.958 firme, care reprezintă 14,2% din totalul firmelor considerate eligibile şi 4,6% din totalul firmelor care au depus bilanţul aferent anului trecut. În ceea ce priveşte structura pe domenii de activitate, 35% dintre firmele laureate activează în domeniul serviciilor, 28% în comerţ, 20% în industrie, cate 6% în construcţii şi în cercetare, dezvoltare şi high-tech, 3% în turism şi 2% în agricultură, silvicultură şi pescuit. În vederea realizării unui clasament cât mai obiectiv, în cadrul fiecărei grupe companiile au fost premiate pe cinci clase de mărime: întreprinderi foarte mari, mari, mijlocii, mici si microîntreprinderi.

„Am bucuria să anunţ că dintre cele aproape 7000 de firme incluse în ediţia de anul acesta a Topului firmelor din Capitală, 817, adică 12%, s-au calificat pentru a primi TROFEUL DE EXCELENŢĂ pentru clasarea, timp de cinci ani consecutiv, pe primele trei poziții ale Topului nostru. Dintre acestea, companiile care au confirmat participarea la Gală, fizic sau online, au fost incluse, în Catalogul excelenței, un nou produs marca CCIB”, a declarant în deschidere președintele Camerei bucureștene Iuliu Stocklosa.

„Vreau să subliniez buna colaborare a Ministerului cu sistemul cameral din România și mai ales cu CCIB, am fost permanent invitați la evenimentele Camerei, iar CCIB a participat la proiectele noastre. Vă invit în continuare sa accesați proiectele Ministerului, relansăm Masura 1, dar avem în plan și alte proiecte”, a punctat Daniela Niculescu. De asemenea, secretarul de stat în cadrul MEAT a anunțat redeschiderea programului de promovare a exporturilor cu fonduri de la bugetul de stat cu târgul destinat industriei de apărare de la Cairo, din finalul acestui an.

Conform lui Ovidiu Silaghi, secretar general al Camerei de Comerț și Industrie a României, din cele 6958 firme premiate de Camera bucureșteană, 3396 sunt incluse în primele 10 poziții din Topul Național al Firmelor. De asemenea, companiile din Topul bucureștean concentrează 44,9% din cifra de afaceri a companiilor din Topul Național, 44,6% din profitul din exploatare și 36,5% din personalul angajat. 

Pe lângă distincţiile acordate pentru rezultatele economice obţinute în anul 2020, în cadrul evenimentului au fost decernate trofee de excelenţă companiilor care în ultimii cinci ani s-au clasat pe primele trei poziţii în competiţia elitelor, trofeul „George G. Assan”, pentru „Brandul românesc al anului” grupului de companii Erbașu, trofeul „Ioan V. Socec”, televiziunii Digi 24 pentru emisiunea „Banii în mișcare” De asemenea, au fost acordate o serie de trofee speciale companiilor: Robert Bosch SRL, angajatorul anului in industria automotive, Olimpic Internațional Turism SRL, pentru sustinerea activitatii de internationalizare a firmelor romanesti, Ghele Impex SRL, pentru dezvoltarea activităților de producție de jocuri educative, MLH Creation Factory SRL, pentru promovarea creației românești peste hotare; Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului pentru susținerea și sprijinul acordat companiilor și firmelor bucureștene în realizarea și promovarea propriilor programe; Radio Romania Actualități, pentru contribuția la dezvoltarea antreprenoriatului românesc, Agenției Națională de Presă Agerpres – Redacția Știri Economice, pentru promovarea informației economice de calitate, precum și antreprenorului Aristide Caranda, la aniversarea a 90 ani de viață, 65 de ani în industria acumulatoarelor și 30 de ani de antreprenoriat.

În a doua parte a evenimentului a avut loc o licitație caritabilă în beneficiul Fundației Health Action Overseas, care de peste 25 de ani sprijină tinerii cu dizabilități din instituțiile statului să se integreze în societate. Obiectul licitat a fost ceasul de mână „Brâncuși. Coloana Infinitului”, creat de Augustin Matei.

Biroul de Presă al CCIB

G:\Alina Marcu\cristina.jpg

Platformă educațională de management comportamental

0

Compania de marketing și tehnologie Ideologiq, împreună cu Asociația Autism Voice, lansează proiectul ProfAid Kit, „prima platformă educațională de terapie ABA ce oferă instrumente inovative de management comportamental. Platforma se adresează în special cadrelor didactice, dar și părinților, și are scopul de a înlătura conceptul de copil problemă și de a oferi soluții concrete privind integrarea în societate a copiilor diagnosticați cu autism”.

Fondatorii companiei Ideologiq donează suma de 10.000 de euro pentru proiect. Unul dintre fondatori, Adrian Ichim, subliniază: „Considerăm că educația reprezintă piatra de temelie pentru o societate sănătoasă. De aceea, cadrele didactice care au printre elevi copii diagnosticați cu autism au nevoie să știe cum să interacționeze cu ei, să le înțeleagă comportamentul și să îi îndrume cu inteligență și normalitate. Astfel, aceștia se vor simți în siguranță și integrați în comunitate, potențialul lor de evoluție fiind semnificativ crescut. Cât timp investim în educație și în oameni, putem avea încredere că, treptat, și societatea se poate dezvolta într-o direcție pozitivă. Acest proiect reprezintă doar un pas într-un proces mult mai amplu, însă cu siguranță este un exemplu că se poate și că atât timp cât există voință, ideile se pot transforma în realitate”.

Nicoleta Orlea, Fundraising Director Autism Voice: „Ne dorim ca prin platforma ProfAid Kit, în termen de cinci ani de zile de la lansare, cel puțin 1000 de cadre didactice să fie pregătite cu suficiente instrumente și cunoștințe de management colectiv pozitiv, altfel încât comportamentele neadecvate ale elevilor la clase să dispară, iar cel puțin 25.000 de elevi să vină cu drag la ore și să învețe într-un mediu plăcut și armonios social și emoțional”.

Inițiatorii platformei ne oferă detalii: „Terapia ABA (analiza aplicată a comportamentului) este  știința comportamentului uman și este folosită în lucrul cu tinerii și copiii diagnosticați cu autism. Acest proces de aplicare sistematică a intervențiilor bazate pe principiile învățării, are scopul de a dezvolta noi comportamente și de a îmbunătăți comportamentele de adaptare la mediu. Cu ajutorul programului de formare ProfAid Kit, cadrele didactice vor avea la îndemână materiale educaționale și tehnici specifice de management al comportamentelor dificile și al tulburărilor severe de comportament.

Începând din acest an, programul ProfAid Kit se va desfășura exclusiv în mediul online, iar compania Ideologiq va dezvolta platforma digitală adecvată, pentru ca acest program să poată fi accesat cu ușurință, de câte ori este nevoie. 

În cadrul acceleratorului Innovators for Children, Asociația Autism Voice a primit un micro-grant în valoare de 15.000 euro pentru dezvoltarea platformei ProfAid Kit și va beneficia de sprijin în următoarele șase luni pentru lansarea și creșterea proiectului. Programul Innovators for Children este organizat de către Impact Hub Bucharest în parteneriat cu Impact Hub Basel, Fundația Botnar și Fundația Vodafone România.

Platforma ProfAid Kit va fi finalizată până la sfârșitul acestui an și va oferi toate instrumentele necesare pentru a veni în ajutorul cadrelor didactice din România.

Acesta este cel de-al doilea proiect dezvoltat de către compania Ideologiq împreună cu Asociația Autism Voice. La jumătatea anului trecut, a fost realizat proiectul Digital Therapy for Autism, singurul program din România care folosește tehnologia de tip VR în terapia copiilor cu tulburări de spectru autist”.

PwC a încheiat anul financiar 2021 cu venituri de 45 miliarde dolari la nivel global

0

PwC a înregistrat venituri de 45 miliarde dolari la nivel global, în anul financiar încheiat la 30 iunie 2021, în creștere 4,9%. După o evoluție liniară în cea mai mare parte a anului, creșterea a ajuns la 18,1% în perioada aprilie-iunie, comparativ cu intervalul similar din 2020, reflectând cererea mare pentru servicii de restructurări sau tranzacții, pe măsură ce economiile au început să se deschidă.

„Prioritatea noastră principală a fost protejarea sănătății, siguranței și bunăstării colegilor noștri. Cu rezistența și angajamentul lor am reușit să lucrăm împreună astfel încât să livrăm proiecte de calitate și să venim cu soluții inovatoare pentru toți clienții noștri din întreaga lume. De asemenea, am lansat noua strategie globală «The New Equation», care răspunde celor două nevoi critice ale fiecărei organizații: cea de a construi încredere pentru clienți și obținerea unor rezultate de durată. Și vom susține această strategie cu investiții de peste 12 miliarde dolari în următorii 5 ani și peste 100.000 de noi locuri de muncă”, a declarat Bob Moritz (foto), Președintele PwC la nivel global.

Rezultate solide pentru toate liniile de servicii

Pe linii de servicii, veniturile din audit au crescut cu 1,2%, până la 17,1 miliarde dolari, cele din consultanță au înregistrat un avans de 3,1%, la 7 miliarde dolari, iar cele din taxe/ legal au urcat cu 1,7%, până la 11 miliarde dolari.

În pofida provocărilor economice din ultimul an, PwC a investit, în perioada 01 iulie 2020 – 30 iunie 2021, peste 2,6 miliarde dolari  în angajați, tehnologii, în calitatea muncii și noi produse și servicii. 

În anul financiar 2021, compania a angajat peste 90.000 de persoane, ajungând la un total de 295.000 de angajați în 156 de țări la nivel mondial.

Rezultatele pe regiuni

Veniturile din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) s-au majorat cu 2%. În Marea Britanie veniturile au crescut cu 2%, în Orientul Mijlociu cu 4,8%, iar în Turcia au avut un avans puternic de 30%. În schimb, veniturile din Africa au fost afectate de pandemie și au înregistrat o scădere cu 3,6% față de anul precedent.

În Asia, PwC a raportat o creștere cu 6,2%, cel mai mare aport la această creștere avându-l Coreea de Sud, care a înregistrat o majorare de 12,3%. Și PwC Australia a revenit la creștere în anul fiscal 2021, cu 2,4%, după o scădere de 1,2% în anul anterior.

Operațiunile din America au stagnat, reflectând scăderea semnificativă a plăților și a cheltuielilor realizate de clienți, care au avut un impact deosebit asupra PwC SUA, unde veniturile au rămas la același nivel de la an la an. Excepția a fost PwC Canada, ale cărei venituri au crescut cu 5,1%.

Locuri de muncă vacante

0

Agenţii economici din județul Ilfov au în acest moment disponibile 580 de locuri de muncă, înregistrate în evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov: 24 – pentru persoane cu studii superioare, 130 – pentru studii medii, 221 – pentru muncitori calificaţi, 205 – pentru muncitori necalificaţi.

Profesiile, meseriile, ocupaţiile în care agenţii economici din judeţul Ilfov oferă locuri de muncă sunt: contabil-şef, manager de securitate, inginer automatist, analist credite, tehnician maşini şi utilaje, tehnician mecanic, agent de vânzari, agent comercial, bucătar, ospatar, vânzător, casier, agent securitate, grădinar, betonist, fierar-betonist, lucrător pentru drumuri şi căi ferate, vopsitor auto, zugrav, mecanic auto, brutar, patiser, şofer de autoturisme şi camionete, stivuitorist, menajeră, spălător, muncitor necalificat în agricultură, muncitor necalificat la demolarea clădirilor, căptuşelei zidăriei, plăci mozaic, faianţă, gresie, parchet, ambalator manual, curier, paznic, portar  etc.

Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei şi informaţiile suplimentare despre fiecare loc de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105, pe site-ul ANOFM  https://www.anofm.ro/  sau la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.

Agroland a inaugurat primul magazin MEGA din Sibiu, cu o investiție de 200.000 euro

0

  • Agroland își face intrarea pe piața din Sibiu, deschizând al cincisprezecelea magazin MEGA din rețea și al zecelea din 2021
  • Magazinul ocupă aproape 700 mp, în incinta celui mai nou parc de retail din Sibiu, Prima Shopping Center
  • Se așteaptă ca Agroland MEGA Sibiu să înregistreze vânzări de peste 810.000 euro (4.000.000 lei), în 2022

București, 07.10.2021. Grupul Agroland (simbol bursier AG) intră pe piața din Sibiu, prin deschiderea primului magazin din oraș, în urma unei investiții de 200.000 euro, în care nu sunt incluse stocurile de marfă. Agroland MEGA Sibiu este situat în nordul orașului, în incinta Prima Shopping Center, cel mai nou parc comercial din oraș, deschis publicului astăzi, 7 octombrie. Acesta este cel de-al zecelea magazin MEGA inaugurat de Agroland în 2021. Reprezentanții rețelei Agroland au în plan ca, până la sfârșitului acestui an, să mai deschidă două unități MEGA, în Bârlad (jud. Vaslui) și Balș. 

Cel mai nou magazin MEGA din rețea ocupă 675 metri pătrați, dintre care 603 sunt destinați magazinului propriu-zis, iar 72 sunt utilizați pentru depozitarea mărfii. Agroland MEGA Sibiu are o ofertă variată, care cuprinde circa 3.000 de produse, din gamele deja cunoscute: (1) produsele pentru grădină; (2) produse destinate animalelor de companie; (3) produse pentru hobby farming, casă și gospodărie. Cu ocazia inaugurării, cumpărătorii vor beneficia de numeroase oferte speciale și promoții, în special pe segmentul de grădinărit și îngrijire a animalelor de companie. 

Fondatorii rețelei estimează pentru acest magazin un trafic mediu zilnic de aproximativ 250 – 300 de persoane și vânzări în valoare de peste 810.000 euro, în primul an de activitate și să genereze profit, din 2022.

Horia Cardoș, fondator și director general al Agroland: „Suntem încântați că am deschis al zecelea magazin Agroland MEGA, din 2021, și că această inaugurare a avut loc în Sibiu, un oraș cu un potențial ridicat pentru business-ul nostru. Ne doream de mai mult timp să ajungem aici, dar acum ni s-a oferit oportunitatea, prin colaborarea cu dezvoltatorul Oasis Retail Development. Am convingerea că sibienii vor adopta foarte rapid conceptul Pet & Garden, pe care ne concentrăm acum, la fel cum s-a întâmplat și în cazul celorlalte magazine MEGA pe care le-am deschis anul acesta. Acest concept este cel mai dinamic în Europa de Vest, la nivelul retailului specializat, iar obiectivul nostru este ca, până la finele lui 2022, să atingem numărul de 30 de magazine MEGA deschise, iar astfel să devenim cel mai important jucător din regiune”.

Fondatorul celei mai extinse rețele de retail agricol din România consideră că gamele destinate animalelor de companie și grădinăritului se vor menține la același nivel și în ultimul trimestru din 2021, nefiind afectate de restricțiile generate de pandemie. „Anul acesta a fost foarte bun din punct de vedere al prețului cerealelor și al producției și văd cu bucurie că micii fermieri și antreprenorii români din agribusiness sunt tot mai dedicați afacerilor lor”, a mai punctat Horia Cardoș

Agroland Sibiu nu reprezintă doar prima unitate din rețea deschisă în oraș, ci și cea dintâi în care a fost implementată noua identitate vizuală promovată de Grupul Agroland, care va fi prezentă în toate magazinele MEGA din țară, foarte curând. Conceptul Agroland MEGA este unic în România, a fost lansat în 2017, și se referă la magazine specializate, cu produse dedicate grădinăritului, îngrijirii animalelor de companie și hobby farming-ului, având o suprafață mai mare cu 300% decât magazinele Agroland tradiționale.

Bergenbier SA, acțiuni pentru păduri și mediu

0

Compania Bergenbier SA, parte a grupului Molson Coors Beverage Company, a participat și în acest an la inițiativa globală „Our Imprint Month”. Pe 24 septembrie, sub genericul „Toamna se numără prietenii”, echipe de voluntari Bergenbier SA au desfășurat acțiuni de ecologizare și curățenie în zona Moara Vlăsiei și în jurul fabricii de la Ploiești: au strâns pentru reciclare gunoaie, deșeuri, plastic și alte materiale ce nu sunt biodegradabile.

Alexandra Barroso, Legal & Corporate Affairs Director, Bergenbier SA: „Știm cu toții că pădurile și spațiile verzi din România sunt, din păcate, pline de tone deșeuri și gunoaie. Însă putem contribui la o schimbare în bine! În fiecare an, dorim să contribuim la efortul care trebuie realizat pentru a avea un aer mai curat și un viitor sustenabil. Ultimul raport de sustenabilitate publicat recent arată, de altfel, progresele obținute în realizarea obiectivelor noastre globale Our Beer Imprint 2025”.

Bergenbier SA subliniază că „după ce în 2020 a organizat a treia etapă a proiectului Te răcorești și reîmpădurești!, unul dintre cele mai ample proiecte de reîmpădurire organizat de către un berar, Bergenbier SA a asigurat în acest an mentenanța celor 150.000 de puieți de brad. Cu ajutorul partenerilor și al Ocoalelor Silvice s-a asigurat îngrijirea tuturor copacilor plantați pe cei 370.000 de m2 împăduriți începând din 2018 în județele Alba, Maramureș, Hunedoara, Prahova, Cluj.

Compania Bergenbier SA este dedicată obiectivelor Our Beer Imprint 2025 de a contribui la protecția oamenilor, a mediului înconjurător și a comunităților: din noiembrie 2019,  Bergenbier SA nu a mai trimis la groapa de gunoi niciun fel de deșeu menajer și a continuat proiectele începute pentru protejarea resurselor și dezvoltarea unui viitor sustenabil. De asemenea, în anul 2020, compania a reușit să reducă cu mai mult de 10%, față de țintele asumate, consumul de apă în fabrica de la Ploiești și cu peste 5% consumul de energie, ceea ce a dus la o reducere cu 5% a emisiilor de carbon în 2020, comparativ cu 2019”.

Compania Bergenbier SA este parte a grupului Molson Coors Beverage Company și a fost fondată în 1994, „iar cea mai importantă marcă din portofoliul său, Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu. Astăzi, Bergenbier SA este în top trei companii producătoare de bere din România, având o fabrică modernă la Ploieşti şi o reţea performantă de distribuţie naţională.  Prin fiecare lucru pe care îl facem, încântăm băutorii de bere din România. De aceea, Bergenbier SA acordă o atenție sporită impactului pe care îl are în comunitate și asupra mediului. Fiecare bere produsă lasă o urmă, iar aceasta ajută compania să creeze un viitor sustenabil. Portofoliul companiei cuprinde mărci care acoperă toate segmentele pieţei. Pe lângă berile produse la Ploiești – Bergenbier, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu– compania importă și distribuie în exclusivitate specialitățile pragheze Staropramen Dark și Granat, berile de abație belgiene Leffe și Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, cea mai iubită bere mexicană, Corona, precum, berea albă germană nefiltrată Frazinskaner și Fresh, cel mai nou mix de bere cu suc de fructe”.

Molson Coors reste recunoscut că „de peste două secole, fabrică băuturi care aduc oamenii împreună pentru a se bucura de toate momentele vieții. De la Coors Light, Miller Lite, Molson Canadian, Carling și Staropramen la Coors Banquet, Blue Moon Belgian White, Saint Archer Gold, Leinenkugel’s Summer Shandy, Creemore Springs și multe altele, Molson Coors produce unele dintre cele mai îndrăgite și emblematice mărci de bere realizate vreodată. În timp ce istoria companiei este înrădăcinată în bere, Molson Coors oferă un portofoliu modern care se extinde dincolo de industria berii cu cocktail-uri carbonatate, cafea, vin, kombucha, cidru și multe altele. Molson Coors Beverage Company este o companie cotată la bursă care operează prin Molson Coors America de Nord și Molson Coors Europe și este tranzacționată la New York și la bursa canadiană (TAP). Angajamentul companiei de a ridica standardele industriei și de a lăsa o amprentă pozitivă asupra angajaților noștri, consumatorilor, comunităților și mediului se reflectă în Our Beer Print și în obiectivele noastre de sustenabilitate 2025. Pentru a afla mai multe despre Molson Coors Beverage Company, vizitați molsoncoors.com sau pe Twitter @MolsonCoors”.

Neîncrederea publică: Vest vs. Est. Încredere în țări și lideri internaționali

0

Conform sondajului de opinie intitulat „Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false” – Ediția a III-a, aproximativ 60% dintre români apreciază că SUA și UE au mai degrabă o influență pozitivă asupra României. Pe de altă parte, încrederea în lideri, țări și organizații internaționale scade semnificativ.
 
Sondajul de opinie „Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false” – Ediția a III-a a fost realizat de INSCOP Research în parteneriat cu Verifield la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group (www.strategicthinking.ro) în cadrul unui proiect de cercetare sprijinit de The German Marshall Fund of the United States și finanțat de Black Sea Trust for Regional Cooperation prin True Story Project .

Sondajul de opinie, realizat în perioada 15 – 27 septembrie 2021, este împărțit în cinci capitole, cel de al doilea capitol fiind dedicat încrederii românilor în țări, organizații și lideri internaționali[1].
 
Prezentarea grafică a acestui capitol poate fi descărcată accesând link-ul: https://www.strategicthinking.ro/wp-content/uploads/2021/10/7.10.2021-Prezentare-grafica-Sondaj-STG-GMF-Capitolul-2.pdf 

Remus Ștefureac, președinte Strategic Thinking Group: „Starea de nemulțumire profundă instalată în societatea românească contaminează  și încrederea în țări, organizații sau lideri internaționali. Românii rămân pro-occidentali convinși, marea majoritate apreciind că SUA și UE au mai degrabă o influență pozitivă asupra României. Totuși, diminuarea încrederii în repere precum Uniunea Europeană sau NATO reflectă în primul rând un fundal emoțional intens, marcat de anxietate și lipsa de orizont provocate de cele trei crize interne care afectează societatea românească – criza sanitară, criza social-economică și criza politică. În acest context, devine remarcabil faptul că dintre liderii altor țări măsurați, președinta Republicii Moldova, Maia Sandu, se află pe primul loc în topul popularității. Tendința de scădere a încrederii atât în entități interne, cât și externe subliniază o dată în plus nevoia critică de calmarea scenei politice și reconectarea actului de guvernare de agenda cetățenilor”.

Dan Andronache, vice-președinte True Story Project (TSP): „Retragerea pripită si dezordonată a forțelor SUA din Afganistan, percepută în general ca un abandon, regresia societală românească pe fondul crizei de guvernare și a decuplării agendei acestuia de la agenda societății, comunicarea externă susținută pentru menținerea imaginii de lider puternic a președintelui de la Kremlin determină aceste percepții ce reflectă nevoia societății de securitate și echilibru”.

 
ANALIZA EXTINSĂ ȘI INTERPRETAREA DATELOR

Încrederea în țări și organizații internaționale

Dintre țările și organizațiile enumerate, românii au cel mai ridicat nivel de încredere în NATO (47,1% față de 59,3% în iunie și 49,4% în martie). 45,8% dintre români au încredere multă și foarte multă în Germania (față de 49,2% în iunie și 57,6% în martie) și 42,5% în Uniunea Europeană (față de 55% în iunie și 51,6% în martie). Dintre cei intervievați 40,3% declară că au încredere multă și foarte în Statele Unite ale Americii (față de 47,8% în iunie și 47,2% în martie). Încrederea în Rusia și China se situează sub 20 de procente. 16,2% declară că au încredere în Rusia (față de 17,9% în iunie și 16% în martie) și 13,5% în China (față de 16,8% în iunie și 19% în martie).
Analiza socio-demografică: Încrederea în SUA este mai ridicată în rândul persoanelor care nu au cont pe rețelele sociale și al celor care declară că venitul lunar le permite să aibă tot ce le trebuie fără să se restrângă de la ceva. Tind să aibă o încredere mai mare în Germania gulerele albe și persoanele cu studii superioare. Locuitorii din regiunea Vest și gulerele gri au un nivel de încredere mare și foarte mare în Rusia semnificativ mai ridicat decât media. Persoanele cu studii superioare și gulerele albe au încredere în NATO, respectiv UE într-o proporție mai mare decât celelalte categorii.

Încrederea în personalități internaționale

În Maia Sandu, președinta Republicii Moldova,  au  încredere multă și foarte multă 28,8% dintre români. 25,9% dintre cei intervievați declară că au încredere multă și foarte multă în Joe Biden, președintele SUA (față de 36,4% în iunie și 41,6% în martie). În Vladimir Putin, președintele Rusiei, au  încredere multă și foarte multă 21% dintre respondenți (față de 23,9% în iunie și 19% în martie). 16,4% dintre cei intervievați declară că au încredere multă și foarte multă în Victor Orban, premierul Ungariei, iar 10,1% în Xi Jinping, președintele Chinei.

Influența pozitivă a UE și a SUA asupra României

61,8% consideră că SUA și UE au mai degrabă o influență pozitivă asupra României. 16,5% din totalul eșantionului/populației este de părere că Rusia și China au mai degrabă o influență pozitivă asupra României. Ponderea non-răspunsurilor este de 21,8%.
Analiza socio-demografică: Persoanele cu educație superioară, locuitorii din urbanul peste 90 de mii de locuitori și persoanele care declară că reușesc să cumpere si unele bunuri mai scumpe, dar cu restrângeri în alte domenii consideră într-o proporție mai mare decât media că SUA și UE au mai degrabă o influență pozitivă asupra României.
 

Politica externă

Întrebați de care dintre următoarele țări ar trebui România să se apropie mai mult în politica sa externă, 30,2% dintre cei intervievați au ales Germania, 18,5% SUA, 7,4% Rusia, 6,5% Franța și 3,8% China. 26% au indicat varianta ”niciuna”, iar 7,5% aleg să nu răspundă.
Analiza socio-demografică: Sunt în favoarea unei apropieri de Germania mai ales persoanele cu educație superioară, gulerele albastre și gulerele albe,  locuitorii din urbanul peste 90 de mii de locuitori și din regiunile Centru și București Ilfov. Sunt de părere că ar trebui România să se apropie mai mult de SUA cu precădere tinerii sub 30 de ani și persoanele cu vârsta de peste 60 de ani, cei care reușesc să aibă tot ce le trebuie. Femeile, persoanele cu o educație scăzută, gulerele gri și cei cu un venit mai redus consideră într-o măsură mai mare decât celelalte categorii România nu ar trebui să se apropie de nicio altă țară.
 

Baze militare americane

68,1% dintre cei intervievați (față de 73,8% în iunie și 75,4% în martie)  își exprimă acordul față de afirmația ”Existența unor baze militare americane în România ar ajuta la apărarea țării în cazul unei agresiuni externe”, în timp ce 24,9% își exprimă dezacordul (față de 20,3% în iunie și 20% în martie). 7% nu știu sau nu răspund la această întrebare.
Analiza socio-demografică: Își exprimă acordul față de afirmația ”Existența unor baze militare americane în România ar ajuta la apărarea țării în cazul unei agresiuni externe” mai ales tinerii sub 30 de ani și persoanele cu un nivel de educație mai ridicat, în timp ce părerea contrarie se regăsește mai ales în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 45 și 59 de ani și al gulerelor gri.
 

NATO și apărarea României

55,7% dintre români sunt de părere că, în cazul unei agresiuni, NATO va apăra România (față de 66,6% în martie), în timp ce 37,9% consideră că, într-un astfel de scenariu, țara noastră va fi nevoită să se apere singură (față de 29,3% în martie). Ponderea non-răspunsurilor este de 4%.
Analiza socio-demografică: Printre cei care cred că, în cazul unei agresiuni, NATO va apăra România se regăsesc cu precădere bărbații, persoanele peste 60 de ani, cei cu un nivel de educație ridicat. Sunt de părere că, în cazul unei agresiuni, România va fi nevoită să se apere singură în special femeile, persoanele până în 45 de ani, cei inactivi potențiali activi, gulerele gri și rezidenții din mediul rural.
 
 


Sondajul de opinie „Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false” – Ediția a III-a a fost realizat de INSCOP Research în parteneriat cu Verifield la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group în cadrul unui proiect de cercetare sprijinit de The German Marshall Fund of the United States – și finanțat de Black Sea Trust for Regional Cooperation prin True Story Project.
Ancheta sociologică s-a derulat în perioada 15-27 septembrie 2021, metoda de cercetare fiind interviu prin intermediul chestionarului.
Datele au fost culese prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eșantionului multistadial stratificat fiind de 1204 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2.8 %, la un grad de încredere de 95%.
 
Primele două ediții au fost realizate în martie și iunie 2021, putând fi consultate pe pagina https://www.strategicthinking.ro/category/proiecte/
 

STRATEGIC THINKING GROUP – Asociația Grupul de Gândire Strategică este un think tank avangardist care își propune să furnizeze o platformă civică activă dedicată încurajării reflecției și a gândirii strategice prin analize, studii și cercetări de profunzime. STRATEGIC THINKING GROUP sprijină dezbaterile publice bazate pe utilizarea riguroasă de date științifice și evaluări structurate în vederea elaborării de contribuții de substanță pentru dezvoltare și progres în domenii relevante din sectorul public și privat.
 
True Story Project reprezintă o sursă de știri și analize verificate, relevante și de interes despre România și bazinul Mării Negre în contextul geopolitic internațional. TSP își propune realizarea unei informări bazate pe adevăr, promovarea valorilor statului de drept și a economiei de piață și stimularea gândirii critice la nivelul populației.


[1] Capitolul 3: European versus național  din cadrul studiului sociologic va fi publicat în data de 11 octombrie 2021.

ISF a lansat platforma stagii.isf.ro care listează stagiile de practică din domeniul financiar disponibile pentru studenți

0

Institutul de Studii Financiare a prezentat marți, 5 octombrie, în cadrul dezbaterii online organizată de Ziua Internațională a Educației, proiectele din domeniul Educației pe care le desfășoară în parteneriat cu diferite universități, companii sau instituții.

„În ultimul an, peste 2.500 de elevi și studenți au beneficiat de programele de educație financiară ale ISF. Este un angajament pe care ni-l onorăm în continuare, derulând programele existente și dezvoltând altele noi! Educația financiară este esențială pentru creșterea calității economiei și a nivelului de trai al populației și ne vom concentra resursele pentru a crește nivelul de cultură financiară dar și de deveni o punte sustenabilă între mediul academic și mediul de afaceri”, a declarat, în cadrul evenimentului Marian Siminică, directorul executiv al ISF.

 La acest eveniment au mai participat Mihaela Onofrei, Prorector al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Alexandru Ciuncan, Director General UNSAR, Cătălin Câmpeanu, director adjunct ISF, Laura Naghi – Coordonator Departament Educație Financiară din cadrul ISF, Raluca Lădaru, coordonator Cercetare şi Revista de Studii Financiare ISF, Alexandra Bontaș, șef Serviciu Monitorizare și Educație Financiară din cadrul ASF. De asemenea, au participat și reprezentanți ai peste 10 centre universitare din toată țara.

În cadrul acestui eveniment, ISF a lansat platforma stagii.isf.ro, din cadrul proiectului ”Stagii de practică pentru studenți” care concretizează demersul ISF de creare a unui liant între mediul de afaceri (domeniul financiar) şi studenţii dornici să participe la stagii de practică.

„Acest proiect este unic în sectorul financiar. Ne-am dorit să creăm o punte între companiile care activează în sectorul financiar și studenții/masteranzii la facultățile de profil. Platforma este în continuă expansiune, având deja stagii oferite de companii din domenii precum asigurări, pensii private, piața de capital și nu numai, înscrise și dornice să primească tinerii la sediul lor. Orice companie dornică să se alăture proiectului o poate face accesând platforma”, a explicat Cătălin Câmpeanu, directorul adjunct al ISF.

Principalele proiecte ale  ISF în Educație

 Academia de Asigurări- oferă, pentru 30 de studenți, oportunitatea de a cunoaște în profunzime industria asigurărilor. Proiectul este conceput pentru a fi adresat la nivel naţional, în centrele universitare membre ale ISF şi are drept obiectiv creşterea gradului de educaţie financiară în domeniul asigurărilor la un nivel de detaliere semnificativă. Proiectul presupune participarea unui număr de 25-30 studenţi, selecţionaţi din universităţile partenere printr-un proces de selecţie ce presupune trimiterea unui eseu şi susţinerea unui interviu. Programul “Academia de Asigurări” va fi lansat în martie 2022 şi include:

  • 8 module de învățare online ( 90 min/120 min) care acoperă toate domeniile din asigurări.
  • Sesiuni predate de personal din cadrul companiilor de asigurări membre UNSAR .
  • Lucrul in echipe pentru rezolvarea unor probleme practice / studii de caz.

La finalul sesiunilor de instruire, cele 6 echipe de participanţi vor fi provocate să prezinte propriul proiect, pe baza unui studiu de caz dezvoltat de specialişti din proiect. In baza evaluării acestor proiecte (prezentări susţinute de fiecare echipă), se va alege o echipă câştigătoare. Pentru creşterea atractivităţii programului “Academia de Asigurări”, proiectul îsi propune oferirea următoarelor beneficii:

  1. vouchere de participare gratuită la examenul de pregătire profesională iniţială pentru intermediari în asigurări – tuturor participanţilor la program ;
  2.  invitaţii gratuite la 1 eveniment UNSAR / ISF desfăşurate în perioada sau ulterior programului – tuturor participanţilor la program;
  3. stagii de practică în cadrul ISF, UNSAR, membri UNSAR – minim 5 locuri;
  4. 5 vouchere de participare gratuită la cursuri ISF adresate intermediarilor în asigurări – echipa câştigătoare.

Susţinerea sesiunilor de comunicări științifice ale universităților partenere- Pornind de la experienţa din primăvara acestui an, ISF îsi reafirmă disponibilitatea pentru a susţine excelenţa cercetărilor în domeniul financiar. Institutul de Studii Financiare (ISF) și cele trei centre universitare partenere în cadrul programului SmartFIN@ISF au anunțat proiectele câștigătoare ale  studenților și masteranzilor care au participat la Sesiunile de comunicări științifice aferente anului universitar 2020-2021. Premiile, acordate de ISF, au recompensat gradul de inovație, rigoarea oferită de fundamentele teoretice solide și valoarea practică pe care lucrările o au în domeniul piețelor financiare, asigurărilor și pensiilor private sau pentru piața de capital. Alegerea lucrărilor câștigătoare a fost dificilă, excelența fiind cuvântul care caracterizează cel mai bine modul în care s-au prezentat studenții și masteranzii centrelor universitare partenere: ASE București, Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași și Universitatea din Pitești.

Seminare SmartFin@ISF şi parteneriat cu Laboratorul academic al ASFÎn acest an universitar (2021/2022) vor fi reluate seria de seminare de perfecționare vocațională, parte a proiectului SmartFIN@ISF.  Prin acest proiect, ISF și-a propus ca, în parteneriat academic cu universitățile din România, să susțină demersurile de educație financiară  prin atragerea  studenților din ani terminali, ciclul licență sau master. Obiectivul urmărit constă în îmbunătățirea abilităților și cunoștințelor studenților care vor deveni consumatori de servicii financiare dar și potențiali angajați în piețele financiare (asigurări, bănci, pensii private, investiții). – https://www.isf.ro/ro/comunicat-de-presa-18-mai-2021

Echivalarea programelor universitare – Conform prevederilor specifice în vigoare, ISF dezvoltă metodologia prin care Universităţile pot echivala cursuri/ programe din ciclul de master/ licenţă cu programe de formare profesională iniţială obligatorii pentru persoanele care doresc să desfăşoare activităţi de distribuţie în asigurări. 

Publicarea Revistei de Studii Financiare, revistă indexată BDI, în care au publicat preponderent cadre didactice și doctoranzi din universitățile din România.

Conferința Europeană a Serviciilor Financiare ECFS 2022 – Organizarea celei de  a VI-a ediții este programată în martie 2022.

Platformă cu stagii de practică în domeniul financiar

0

Institutul de Studii Financiare a lansat platforma stagii.isf.ro, din cadrul proiectului „Stagii de practică pentru studenți”. Cătălin Câmpeanu, directorul adjunct al ISF: „Acest proiect este unic în sectorul financiar. Ne-am dorit să creăm o punte între companiile care activează în sectorul financiar și studenții/masteranzii la facultățile de profil. Platforma este în continuă expansiune, având deja stagii oferite de companii din domenii precum asigurări, pensii private, piața de capital și nu numai, înscrise și dornice să primească tinerii la sediul lor. Orice companie dornică să se alăture proiectului o poate face accesând platforma”.

Prezentarea platformei a avut loc în contextul Zilei Internaționale a Educației, ISF oferind o expunere asupra ofertei de proiecte în domeniu, printr-un eveniment la care au participat Mihaela Onofrei – prorector al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Alexandru Ciuncan – director general al UNSAR, Cătălin Câmpeanu – director adjunct al ISF, Laura Naghi – coordonator al Departamentului educație financiară al ISF, Raluca Lădaru – coordonator cercetare şi revista de Studii Financiare ISF, Alexandra Bontaș – șef Serviciu Monitorizare și Educație Financiară din cadrul ASF, reprezentanți ai mai multor centre universitare din toată țara. 

Marian Siminică, directorul executiv al ISF: „În ultimul an, peste 2.500 de elevi și studenți au beneficiat de programele de educație financiară ale ISF. Este un angajament pe care ni-l onorăm în continuare, derulând programele existente și dezvoltând altele noi! Educația financiară este esențială pentru creșterea calității economiei și a nivelului de trai al populației și ne vom concentra resursele pentru a crește nivelul de cultură financiară dar și de deveni o punte sustenabilă între mediul academic și mediul de afaceri”.

Principalele proiecte ale ISF în educație

-Academia de Asigurări – oferă, pentru 30 de studenți, oportunitatea de a cunoaște în profunzime industria asigurărilor. Proiectul este conceput pentru a fi adresat la nivel naţional, în centrele universitare membre ale ISF şi are drept obiectiv creşterea gradului de educaţie financiară în domeniul asigurărilor la un nivel de detaliere semnificativă. Proiectul presupune participarea unui număr de 25-30 studenţi, selecţionaţi din universităţile partenere printr-un proces de selecţie ce presupune trimiterea unui eseu şi susţinerea unui interviu. Programul Academia de Asigurări va fi lansat în martie 2022 şi include:

  • 8 module de învățare online ( 90 min/120 min) care acoperă toate domeniile din asigurări 
  • Sesiuni predate de personal din cadrul companiilor de asigurări membre UNSAR 
  • Lucrul in echipe pentru rezolvarea unor probleme practice/studii de caz

La finalul sesiunilor de instruire, cele 6 echipe de participanţi vor fi provocate să prezinte propriul proiect, pe baza unui studiu de caz dezvoltat de specialişti din proiect. În baza evaluării acestor proiecte (prezentări susţinute de fiecare echipă), se va alege o echipă câştigătoare. Pentru creşterea atractivităţii programului Academia de Asigurări, proiectul îsi propune oferirea următoarelor beneficii:

  1. vouchere de participare gratuită la examenul de pregătire profesională iniţială pentru intermediari în asigurări – tuturor participanţilor la program 
  2.  invitaţii gratuite la 1 eveniment UNSAR/ISF desfăşurate în perioada sau ulterior programului – tuturor participanţilor la program
  3. stagii de practică în cadrul ISF, UNSAR, membri UNSAR – minim 5 locuri
  4. 5 vouchere de participare gratuită la cursuri ISF adresate intermediarilor în asigurări – echipa câştigătoare

– Susţinerea sesiunilor de comunicări științifice ale universităților partenere –  Pornind de la experienţa din primăvara acestui an, ISF îsi reafirmă disponibilitatea pentru a susţine excelenţa cercetărilor în domeniul financiar. Institutul de Studii Financiare (ISF) și cele trei centre universitare partenere în cadrul programului SmartFIN@ISF au anunțat proiectele câștigătoare ale  studenților și masteranzilor care au participat la Sesiunile de comunicări științifice aferente anului universitar 2020-2021. Premiile, acordate de ISF, au recompensat gradul de inovație, rigoarea oferită de fundamentele teoretice solide și valoarea practică pe care lucrările o au în domeniul piețelor financiare, asigurărilor și pensiilor private sau pentru piața de capital. Alegerea lucrărilor câștigătoare a fost dificilă, excelența fiind cuvântul care caracterizează cel mai bine modul în care s-au prezentat studenții și masteranzii centrelor universitare partenere: ASE București, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași și Universitatea din Pitești.

– Seminare SmartFin@ISF şi parteneriat cu Laboratorul academic al ASF- În acest an universitar (2021/2022) vor fi reluate seria de seminare de perfecționare vocațională, parte a proiectului SmartFIN@ISF.  Prin acest proiect, ISF și-a propus ca, în parteneriat academic cu universitățile din România, să susțină demersurile de educație financiară  prin atragerea  studenților din ani terminali, ciclul licență sau master. Obiectivul urmărit constă în îmbunătățirea abilităților și cunoștințelor studenților care vor deveni consumatori de servicii financiare dar și potențiali angajați în piețele financiare (asigurări, bănci, pensii private, investiții) https://www.isf.ro/ro/comunicat-de-presa-18-mai-2021 

– Echivalarea programelor universitare – Conform prevederilor specifice în vigoare, ISF dezvoltă metodologia prin care Universităţile pot echivala cursuri/ programe din ciclul de master/ licenţă cu programe de formare profesională iniţială obligatorii pentru persoanele care doresc să desfăşoare activităţi de distribuţie în asigurări.  

– Publicarea Revistei de Studii Financiare – revistă indexată BDI, în care au publicat preponderent cadre didactice și doctoranzi din universitățile din România.

– Conferința Europeană a Serviciilor Financiare ECFS 2022 – Organizarea celei de  a VI-a ediții este programată în martie 2022.

Managementul stocurilor – implicații fiscale și raportarea în SAF-T

0

Material de opinie de Camelia Malahov, Director, și Andreea Geacu, Senior Manager, Taxe Directe, Deloitte România (foto)

Managementul stocurilor reprezintă o activitate complexă din perspectivă operațională și depinde de numeroase aspecte precum specificul activității, gradul de perisabilitate a produselor sau reglementările legale aplicabile modului de comercializare. În plus, agenții economici trebuie să știe care sunt aspectele fiscale de luat în calcul atunci când gestionează stocurile pe care le dețin și ce reguli și restricții se aplică din perspectiva deductibilității cheltuielilor. Nu în ultimul rând, trebuie să țină cont de noutățile aduse de raportarea SAF-T în această zonă.

În cazul în care produsele aflate pe stoc sunt în condiții optime pentru a fi vândute, aspectele sunt clare. Însă, în contextul economic actual, și mai ales în condițiile pandemiei, există multe situații în care bunurile se degradează calitativ, expiră, sunt perisabile și se distrug (din diverse motive) înainte de comercializare. În astfel de cazuri, regulile fiscale și criteriile care se aplică pentru a susține deductibilitatea pierderilor sunt diferite.

În primul rând, agenții economici trebuie să determine natura acelor pierderi – de exemplu, nu toate bunurile degradate pot fi tratate drept perisabilități și încadrate în limitele deductibile prevăzute de legislația specifică. Perisabilități sunt doar acele pierderi cauzate de procesele naturale (uscare, evaporare, fermentare). Pierderile cauzate de erori umane nu sunt perisabilități – în cazul acestora, companiile trebuie să poată face dovada distrugerii lor, fie prin mijloace proprii, fie prin predarea produselor distruse către unități specializate pentru a susține deductibilitatea pierderilor.

Pentru celelalte lipsuri din inventar, care nu intră în categoriile menționate anterior, trebuie să analizeze dacă stocurile respective erau asigurate sau costurile înregistrate cu aceste pierderi pot fi imputate, conform prevederilor contractuale, unei terțe părți (de exemplu, firma de pază a magazinului/depozitului, transportatorului etc.). În caz contrar, aceste pierderi sunt, în general, nedeductibile din punct de vedere fiscal, iar impozitul pe profit aferent va reprezenta un cost suplimentar pentru companie.

Pentru producători, obligațiile documentare sunt, de asemenea, foarte importante. Rețeta pentru fabricarea unui bun nu este același lucru cu norma tehnologică, iar în baza legii, pentru deducerea pierderilor tehnologice, este necesar și acest document.

Ce trebuie să conțină modulul stocuri din raportarea SAF-T?

Informațiile menționate mai sus și mișcările stocurilor sunt importante pentru că vor putea fi solicitate de autorități, începând cu data de 1 ianuarie 2022 (pentru marii contribuabili și ulterior și pentru ceilalți), prin intermediul modulului dedicat stocurilor din cadrul raportării SAF-T („Standard Audit File for Tax Purposes”).

Deși raportarea modulului de stocuri nu se va face periodic, ci la cererea autorităților fiscale, volumul de informații solicitate este considerabil și va reprezenta o provocare pentru contribuabili.

Astfel, la cererea ANAF, companiile vor fi obligate să transmită un raport cu privire la stocuri (în format electronic), care va conține informații precum: depozitul unde sunt păstrate mărfurile, codul și tipul produselor, proprietarul lor (relevant mai ales pentru produsele aflate în custodie), prețul, cantitatea și valoarea. De asemenea, autoritățile solicită și raportarea unor informații detaliate privind mișcările de stocuri (nu doar intrări/ieșiri, dar și ce fel de ieșiri – de exemplu: consum, plus/minus la inventar, bunuri acordate gratuit, bunuri degradate, bunuri expirate). 

O parte dintre aceste informații se pot raporta în forma în care ele există la nivelul companiei, însă, pentru altele, autoritățile au dezvoltat nomenclatoare și codificări standard pe care contribuabilii vor fi obligați să le folosească în raportări. 

Această procedură reprezintă o noutate absolută, având în vedere că astfel de cerințe nu au existat în trecut, informațiile despre stocuri fiind verificate de către inspectorii fiscali în cadrul controalelor derulate la sediul contribuabililor.

Astfel, prin intermediul raportării SAF-T, autoritățile vor putea corela mai rapid informațiile primite și vor putea realiza o primă verificare a riscului în ceea ce privește deductibilitatea diverselor tipuri de pierderi, prezentate mai sus. Din aceste considerente, gestionarea adecvată a stocurilor, documentarea corespunzătoare și transmiterea informațiilor către autorități în formatul solicitat devin acțiuni tot mai importante și mai relevante pentru companii.