Există riscul ca o bună parte dintre marii contribuabili să întârzie raportarea SAF-T, arată un sondaj EY România

0

Mai mult de jumătate dintre marii contribuabili nu au început încă pregătirile pentru implementarea Fișierului Standard de Control Fiscal (SAF-T) sau D-406, cum este denumită această nouă declarație, relevă datele sondajului derulat zilele acestea de EY România, cu ocazia webinarului „În pregătirea SAF-T. Întreabă experții”. În plus, sondajul arată că peste 28% dintre companii au precizat că informațiile cerute de raportarea SAF-T se regăsesc în mai multe sisteme informatice de gestiune fiscală și contabilă (ERP), ceea ce s-ar traduce prin timpi mai mari de analiză și riscuri mari de depășire a termenelor de raportare stabilite de ANAF. Toate acestea în condițiile în care marii contribuabili vor fi obligați să completeze peste 260 de câmpuri de informații obligatorii din contabilitate referitoare la tranzacțiile cu furnizorii, clienții, postările contabile, stocuri, active, facturi, plăți, informații fiscale în cadrul Declarației 406, al cărei prim termen de depunere este 28 februarie 2022. 

Georgiana Iancu, EY Romania

„Înțelegerea cerințelor de raportare și a modalităților în care ele trebuie realizate, identificarea sursei datelor cerute de ANAF și zona de volumetrie sunt cele mai importante dificultăți cu care au început deja să se confrunte companiile cu care lucrează EY în implementarea SAF-T”, a declarat Georgiana Iancu, Partener, coordonator al departamentului de Taxe indirecte, EY România.

„Cel mai optimist interval de analizare și identificare exactă a informațiilor cerute de Declarația 406, în cazul în care nu există multe modificări și calibrări de făcut, ar fi între 10 și 14 săptămâni. De aceea, recomandăm companiilor să demareze cât mai curând posibil procesul de aplicare și să se hotărască asupra soluției tehnice cu ajutorul căreia vor face raportarea, pentru că, altfel, există riscul să depășească termenul”, a avertizat Georgiana Iancu.  

Sondajul EY mai arată că nu toți marii contribuabili au informațiile de gestiune financiară și contabilă conforme cu reglementările contabile românești, ci respectă reglementările contabile ale grupului din care fac parte. Astfel, 24% dintre companii nu sunt aliniate în totalitate la standardele contabile românești, un procent destul de mare, în contextul în care raportarea SAF-T pornește tocmai de la un set de date extrase din contabilitate, în conformitate cu cerințele contabile din România și nu cu cele privind sistemele de grup.

Cu alte cuvinte, rezultatele acestui sondaj ne spun că 24% dintre societăți nu răspund complet cerințelor privind disponibilitatea informațiilor din contabilitate, motiv pentru care ar putea întâmpina dificultăți în implementarea SAF-T. Ele pot fi depășite, desigur, dar necesită multă muncă suplimentară și timp, pentru că vor fi necesare anumite operațiuni de identificare a informațiilor relevante pentru raportare și de suprapunere a reglementărilor contabile de grup la cele românești, de unde ar putea apărea probleme privind calitatea datelor”, a mai precizat Georgiana Iancu. 

Într-o proporție foarte mare, 88%, companiile fie nu au identificat încă soluția tehnică prin care vor asigura raportarea SAF-T, fie se află în proces de analiză, a mai relevat sondajul. Acest  procent este surprinzător, mai ales dacă privim această informație în legătură cu o altă întrebare, referitoare la termenul estimat de agenții economici pentru implementarea SAF-T, la care 46% dintre respondenți au estimat că termenul de implementare a SAF-T ar dura undeva între 2-4 luni.

În condițiile în care aproape 90% dintre respondenții la acest sondaj nu au identificat încă soluția tehnică pe care o vor adopta pentru generarea SAF-T și, mai mult, 65% dintre respondenți nu au demarat faza de analiză a cerințelor de raportare SAF-T, nu pot spune decât că există mult optimism în rândul firmelor”, a concluzionat Georgiana Iancu. 

La rândul său Diana Lupu, Partener Asociat, Departamentul de Conformitate Globală şi Raportare, EY România, a atras atenția companiilor aflate în primul val de raportare, să aibă în vedere perioadele pentru care trebuie să pregătească Declarația – lunar, trimestrial, anual sau la cerere.  

Diana Lupu, EY Romania

„În cazul contribuabililor cu activitate economică intensă, materializată printr-un număr mare de înregistrări contabile și informații de transmis, există posibilitatea de depunere a raportării prin intermediul mai multor formulare D 406, pentru a facilita declararea. În acest caz, fiecare formular, cu secțiunea și subsecțiunea corespunzătoare informativă, va fi transmis succesiv de către compania respectivă, pentru perioada de raportare aferentă, până la data limită”, a adăugat Diana Lupu. 

De asemenea, specialiștii EY din echipa de implementare a proiectului SAF-T în România au prezentat, alături de echipa de SAF-T din Polonia, soluțiile informatice personalizate concepute de EY – easy SAF-T SAP Generator și okEY Generator, menite să ușureze implementarea Declarației 406 de către companii. Astfel, easy SAF-T SAP Generator este o soluție dezvoltată împreună cu EY Polonia și aplicată până în prezent de peste 200 de mari contribuabili din Polonia, care asigură extragerea automată a datelor raportabile în SAF-T direct din SAP și generarea fișierului xml SAF-T din SAP. 

Soluția EY Generator este concepută să preia informații din orice sistem de gestiune folosit de companie și să genereze fișierele în formatul cerut de ANAF. Practic, această soluție informatică poate fi utilizată indiferent care este sistemul ERP al clientului și oferă flexibilitate în importarea de fișiere sursă extrase din ERP-urile clienților, validarea acestora și integrarea în fișierului xml pentru pregătirea declarației D-406. 

„Prin intermediul SAF-T, ANAF va putea realiza controale și audituri în timp aproape real, de unde și importanța alinierii informațiilor din sistemele de gestiune financiară și contabilă cu ceea ce se raportează către administrația fiscală. Este foarte important pentru agenții economici să înceapă, dacă nu au făcut-o deja, cel puțin analiza cerințelor de raportare şi să se hotărască asupra soluției tehnice pe care o vor utiliza pentru generarea SAF-T pentru a reuși să fie gata în termenul strâns rămas până la prima raportare”, a conchis Georgiana Iancu. 

AOAR semnalează că organizarea implementării PNRR este compromisă

0

Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) se adresează decidenților politici, considerând că organizarea aplicării Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) este compromisă pe plan intern, în timp ce aprobarea la Bruxelles avansează:

„Asociația Oamenilor de Afaceri din România constată că guvernanții României ignoră interesul public și prioritățile economice și sociale actuale. Momentul în care efectele jocului politic devin nocive pentru societate și economie, depășindu-se limitele rezonabilului, reprezintă un semnal de alarmă pentru țară.

Remarcăm cu îngrijorare că, în plină criză politică, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a anunțat întreruperea procedurilor de concurs aflate în derulare, pentru PNRR si programele operationale, ceea ce poate duce la un blocaj instituțional major și întârzia implementarea.
În pragul aprobării oficiale a PNRR de către Comisia Europeană, această măsură poate aduce din nou România în centrul atenției și pune sub semnul întrebării capacitatea noastră de a implementa un set esențial de reforme, pentru care ne aflăm deja în contratimp.

Continuitatea instituțională și urmărirea constantă a interesului public trebuie să prevaleze în fața oricărui interes politic, indiferent de partidul sau coaliția aflate la guvernare. Această măsură nejustificată riscă să împiedice atingerea primelor ținte din plan și să ducă la blocarea ulterioară a PNRR din cauza incapacității instituționale.

Asociația Oamenilor de Afaceri din România recomandă respectarea calendarului și a procedurilor, în vederea operaționalizării PNRR, pentru ca MIPE să poată pregăti în mod adecvat structurile și echipele necesare implementării proiectelor majore de țară”.

BestJobs: Doar 8% dintre părinți vor școală online pentru copiii lor anul acesta

0


Părerile sunt împărțite când vine vorba de preferința angajaților care au copii pentru desfășurarea cursurilor în acest nou an școlar, în pragul valului al patrulea din pandemie, așa cum reiese din cel mai recent sondaj realizat pe platforma de recrutare BestJobs. Astfel, 76% dintre angajații care au participat la sondaj preferă cursurile cu prezență fizică, la școală. Doar 8% și-ar dori cursuri exclusiv online pentru copiii lor dacă ar avea această posibilitate, din motive de siguranță, în timp ce restul spun că sunt confortabili ca școala să se desfășoare într-un sistem mixt, atât online, cât și offline. 

Pentru 41% dintre părinți, cea mai mare îngrijorare privind școala online este faptul că pot să apară lacune în educația copiilor, pe fondul lipsei de interacțiune directă dintre elev și profesor. În același timp, 36% dintre ei se tem că școlile nu au luat măsurile de igienă potrivite și că riscul de infectare cu virusul Sars-COV-2 este în continuare ridicat. Astfel, părinții consideră că unitățile școlare ar trebui să fie mai bine pregătite pentru începerea acestui nou an școlar, în contextul în care potențialul pandemic nu mai este o noutate.

58% dintre respondenți consideră obligatoriu ca toate măsurile sanitare să fie deja luate în toate unitățile la începerea anului școlar. În plus, 51% consideră că ar fi necesare investiții în modernizarea spațiilor de învățământ, iar 46% și-ar fi dorit să fie implementat un program de uniformizare a nivelului de pregătire a elevilor care au făcut școală online. 

Până acum, doar o treime dintre angajații care au copii spun că au fost informați cu privire la condițiile în care se reiau cursurile din acest an școlar. 66% încă așteaptă începutul școlii pentru a avea toate informațiile necesare despre modul în care vor învăța copiii lor.

Cum se pregătesc părinții pentru începutul anului școlar

Școala online ar aduce schimbări în viața părinților, 58% dintre ei mărturisind că, din experiența anului trecut, va fi nevoie să dedice mai mult timp pentru a-și ajuta copilul la teme, ceea ce se va reflecta asupra vieții lor profesionale. În același timp, 28% spun că într-un sistem majoritar sau exclusiv online, vor fi nevoiți să lucreze de acasă pentru a se putea ocupa de copii, în timp ce 19% s-ar vedea nevoiți să apeleze la angajarea unei bone sau la ajutor din partea membrilor familiei, pentru că serviciul nu le permite lucrul de acasă.

61% dintre cei care au copii care încep școala săptămâna viitoare au făcut deja, măcar parțial, cumpărăturile pentru cele necesare începerii școlii, în timp ce 20% așteaptă să afle de la presonalul didactic care sunt rechizitele de care va avea copilul nevoie înainte de a face achiziții.

În ceea ce privește bugetul pe care se așteaptă părinții să îl aloce rechizitelor, acesta este cuprins între 500 și 1.000 de lei pentru 44% dintre ei. Alți 34% se așteaptă să cheltuiască în total mai puțin de 500 lei, în timp ce 22% au alocat peste 1.000 lei.

În pregătirea bagajului pentru școală, părinții vor achiziționa rechizite și papetărie (82%), ghiozdan (64%), penar (59%). Alți 66% dintre părinți prioritizează cumpărarea uniformei școlare sau a hainelor potrivite pentru școală.

Sondajul a fost efectuat în perioada 23 august – 06 septembrie pe un eșantion de 1.044 de utilizatori de internet din România.

XTB: Care sunt cele mai volatile monede în Q4 2021?

Dolarul american, dolarul canadian, lira turcească și rupia indiană dau semne de volatilitate mai ridicată față de alte monede, la nivel internațional, până la finalul acestui an, se arată în analiza elaborată de Radu Puiu (foto), Financial Analyst în cadrul XTB, casă de brokeraj listată pe Bursa de la Varșovia.

Efectul negativ asupra dolarului american ca urmare a unei potențiale amânări a procesului de înăsprire a condițiilor monetare ale băncii centrale americane Fed s-a încheiat la începutul acestei săptămâni. Evenimentul de la Jackson Hole, care a confirmat intenția bancherilor centrali de a menține o politică monetară relaxată, și publicarea datelor dezamăgitoare NFP privind numărul angajaților din SUA (din toate domeniile de activitate cu excepția industriei agricole și a guvernului) au stat la baza schimbării de atitudine. Cu toate acestea, piața a revenit după un weekend prelungit în SUA cu o atitudine posomorâtă, pe măsură ce răspândirea variantei Delta continuă să tulbure perspectivele economiei globale și creșterea inflației forțează multe bănci centrale să intervină cu normalizarea sau înăsprirea monetară. Acesta este un mix care pe piața valutară se transpune, de obicei, într-un dolar mai puternic, în timp ce monedele care depind de materii prime, precum dolarul canadian sau coroana norvegiană, au avut de pierdut.

O atenție deosebită în perioada următoare necesită și dolarul canadian. Anunțul de curs al Băncii Canadei a adus astăzi o pauză în procesul de normalizare a politicilor monetare, iar moneda canadiană a pierdut teren în fața dolarului american. În primul rând, viitoarele alegeri federale din 20 septembrie reprezintă un potențial factor de incertitudine. Deși evenimentul a fost dorit de premierul Trudeau pentru a asigura o majoritate parlamentară, sondajele de opinie sugerează acum că susținerea se întoarce mai mult în favoarea partidului conservator de opoziție, ceea ce ar putea reprezenta un risc politic. În al doilea rând, o contracție a activității canadiene în al doilea trimestru a indicat efecte mai ample ale valului pandemic din primăvară. În general, se pare că majoritatea aspectelor negative au fost deja incluse în preț atunci când vine vorba de dolarul canadian. În același timp, o abordare mai precaută a Bank of Canada (banca centrală canadiană) poate sugera că dolarul canadian ar putea întâmpina dificultăți în recuperarea unora dintre pierderile recente.

Banca Canadei a lăsat rata dobânzii de referință neschimbată la limita inferioară efectivă de 0,25%, respectând așteptările. De asemenea, programul de relaxare cantitativă a fost menținut la 2 miliarde de dolari canadieni pe săptămână, ca urmare a unei reduceri de 1 miliard de dolari în ședința anterioară. Membrii băncilor centrale anticipează, în continuare, un ritm solid de creștere economică în a doua jumătate a anului 2021, deși al patrulea val de infecții cu COVID-19 și blocajele continue ale rețelelor de aprovizionare ar putea avea un impact asupra redresării.

De asemenea, banca centrală consideră că economia canadiană are în continuare spațiu de extindere în ceea ce privește capacitatea potențială de productivitate a economiei și că redresarea continuă va necesita un suport extraordinar al politicii monetare. Banca își păstrează angajamentul de a menține rata dobânzii în zona nivelului țintă până la redresarea economiei, astfel încât obiectivul de inflație de 2% să fie atins într-o manieră durabilă. În cadrul proiecției din iulie a băncii, acest obiectiv este așteptat să fie atins în a doua jumătate a anului 2022. 

Dacă ne referim la lira turcească, în ultimele săptămâni, moneda a recuperat o parte din declinul accentuat de la începutul anului, inversând trendul într-o perioadă negativă pentru monedele emergente. Moneda s-a apreciat pe măsură ce investitorii s-au reîntors către obligațiunile denominate în lire ale Turciei, pe fondul optimismului legat de fapul că banca centrală nu a cedat presiunilor exercitate de președintele Recep Erdogan de a reduce ratele dobânzilor, în ciuda creșterii inflației. Lira s-a apreciat cu aproximativ 6% în perioada iulie – august în fața dolarului, în iulie marcând prima lună cu evoluții pozitive din ianuarie, fapt ce a făcut din moneda turcească cea mai performantă dintre principalele valute emergente în raport cu dolarul american.

Semnele provizorii de stabilitate au urmat unei căderi a monedei în martie după ce Erdogan l-a concediat pe guvernatorul băncii centrale și l-a înlocuit cu Sahap Kavcıoglu, care împărtășește opinia neconvențională a președintelui că majorarea ratelor dobânzii alimentează inflația și nu o temperează. În ciuda schimbării conducerii, ratele dobânzilor au rămas în așteptare la 19% în iulie, pentru a patra lună consecutivă, după ce inflația a accelerat la 17,5% în iunie.

Pentru liră, lipsa de știri noi reprezintă un aspect pozitiv. În urma unor comentarii recente ale președintelui Erdogan, au apărut temeri că reduceri ale ratei de dobândă ar putea avea loc. Totuși, moneda rămâne cu 12% mai mică față de dolar în acest an, după ce a scăzut dramatic în popularitatea în rândul investitorilor străini. Performanța bună din ultima perioadă a venit pe fondul unui efect de bază favorabil din trecut, moneda turcească având un „palmares” negativ în fața dolarului american. 

Pe de altă parte, rupia indiană a fost una dintre cele mai stabile monede din Asia-Pacific în acest an, dar se așteaptă ca stabilitatea sa să fie de scurtă durată, potrivit UBS. Reprezentanții băncii de investiții elvețiene au declarat că se așteaptă ca moneda indiană să scadă la 77 rupii pe dolar până la sfârșitul anului, adică o scădere de peste 5% față de nivelurile actuale, și să se deprecieze până la nivelul de 79,5 până în septembrie 2022.

Retragerea randamentelor obligațiunilor din SUA a oferit stabilitate unor monede emergente precum rupia. Rezistența rupiei a fost determinată în mare parte de doi factori. În primul rând, fluxurile consistente de fonduri și, în al doilea rând, banca centrală a Indiei a cumpărat dolari pentru a-și construi rezervele și a se pregăti pentru niveluri mai ridicate de volatilitate. Fluxurile fondurilor nu au fost alimentate doar de investitorii instituționali străini, ci și printr-un flux consistent de investiții străine directe.

Fluxul de capitaluri străine directe în India a crescut cu 168%, până la 17,57 miliarde de dolari, între aprilie și iunie (față de aceeași perioadă a anului trecut), care reprezintă primul trimestru din anul fiscal 2022 al Indiei. Aceasta se referă la capitalul străin investit atât pe piețele indiene, cât și în întreprinderi. Fluxurile de fonduri au fost unul dintre motivele majore care au ajutat rupia să recupereze constant.

Rupia indiană pare totuși să piardă din tracțiune după ce raliul său din august a împins-o în topul valutelor emergente din Asia. Moneda a avansat în august, câștigând aproape 2%, pe măsură ce un val de oferte publice inițiale a atras intrări de capital, iar speculațiile că banca centrală își va relaxa controlul asupra monedei au crescut. De asemenea, moneda a fost impulsionată de deprecierea dolarului american după ce președintele Rezervei Federale Jerome Powell a avut o abordare mai înclinată către menținerea stimulentelor monetare decât se prognoza la discursul său de la Jackson Hole. Cu toate acestea, este posibil ca banca Indiei să poată decide în curând că rupia a crescut suficient de mult și să intervină la nivelul cursului, având în vedere că o monedă mai puternică poate reduce competitivitatea exporturilor, pe măsură ce economia de abia se recuperează după impactul pandemiei.

Acord pentru accelerarea absorbției fondurilor europene alocate prin PNDR

0

EximBank și Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) au semnat un acord de colaborare pentru accelerarea absorbției fondurilor europene alocate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR), prin finanțarea companiilor eligibile în perioada de tranziție 2021-2022. 

Traian Halalai, președintele executiv al EximBank: „EximBank se implică permanent în susținerea proiectelor de investiții în agricultură și dezvoltare rurală, prin identificarea celor mai potrivite soluții pentru a sprijini companiile românești în procesul de accesare a fondurilor europene nerambursabile. Oferim o gamă extinsă de produse adaptate specificului și cerințelor programului PNDR, astfel încât, în funcție de tipul proiectului, beneficiarii eligibili să poată accesa: credite de prefinanțare a grantului, credite pentru cofinanțarea contribuției proprii la cheltuielile eligibile și neeligibile sau scrisori de garanție bancară de restituire a avansului”.

Mihai Moraru, directorul general al AFIR: „Inițiativa pe care am avut-o la AFIR, aceea de a face demersurile necesare pentru a facilita accesul la finanțarea privată pentru solicitanții și beneficiarii noștri, începe să prindă contur. Avem deja acorduri de colaborare în derulare și am speranța că acest lucru va sprijini în mod concret  beneficiarii PNDR în a obține credite avantajoase pentru a-și asigura atât partea de cofinanțare, cât și pe cea de rulaj aferentă implementării proiectului”.

EximBank reamintește că „este o instituție specializată ce se implică activ în susținerea și promovarea mediului de afaceri românesc. Instrumentele sale financiare sunt dedicate exclusiv segmentului corporate și pot fi accesate în condiții avantajoase de orice tip de societate comercială, fie ca este IMM sau companie mare, derulează tranzacții internaționale, ori se adresează pieței interne. Companiile au la dispoziție și un portofoliu competitiv de produse de trezorerie, cash management, trade finance și factoring, ce întregesc oferta de finanțare și garantare. Totodată, pentru că acționează ca agent al statului pe piața de garanții și asigurări, EximBank este unul dintre canalele prin care fondurile publice, puse la dispozitie de statul roman, susțin dezvoltarea economiei. Pentru detalii: www.eximbank.ro”.

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) are ca atribuție „implementarea tehnică și financiară a Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2020). Până în prezent, 67.828 de fermieri, procesatori, antreprenori și autorități publice au încheiat contracte de finanțare cu Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale pentru a primi fonduri europene nerambursabile prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020. Valoarea plăților efectuate de către AFIR, până în prezent, beneficiarilor Programului se ridică la 7,65 de miliarde de euro, ceea ce reprezintă un grad de absorbție efectivă a fondurilor alocate de peste 81,24%. Pentru perioada de tranziție, 2021-2022, AFIR mai are la dispoziție fonduri pentru agricultură și dezvoltare rurală în valoare totală de 3,28 miliarde de euro”.

Sondaj PE: Fondurile UE de redresare ar trebui să ajungă doar în țări care respectă statul de drept

  • Patru din cinci respondenți afirmă că UE ar trebui să acorde fonduri doar statelor membre care respectă principiile democratice și statul de drept 
  • 60% dintre europeni se așteaptă ca proiectele NextGenerationEU să ajute țara lor să depășească efectele negative economice și sociale cauzate de pandemia de coronavirus 
  • 41% pun sub semnul întrebării capacitatea guvernelor lor naționale de a utiliza fondurile în mod corespunzător 

În cel mai recent sondaj, patru din cinci respondenți (81%) afirmă că UE ar trebui să acorde fonduri numai statelor membre care respectă statul de drept și valorile democratice.

Președintele Parlamentului European David Sassoli, a declarat: „Poziția Parlamentului European a fost una clară, și anume că fondurile UE de redresare nu trebuie să ajungă la guverne care nu respectă valorile democratice fundamentale sau nu susțin statul de drept. Acest sondaj confirmă faptul că o majoritate covârșitoare a cetățenilor UE sunt de acord cu această poziție. Cine subminează în mod constant valorile UE, nu ar trebui să se aștepte să primească fonduri UE.”

Un sondaj Eurobarometru publicat astăzi de Parlamentul European înainte de dezbaterea privind Starea Uniunii Europene din 15 septembrie arată un sprijin public clar pentru transparența și controlul eficace al fondurilor UE acordate în cadrul programului NextGenerationEU. Potrivit sondajului, 53% dintre cetățenii UE (58% în România) sunt pe deplin de acord că trebuie să existe un control eficace, iar alți 32% (29% în România) tind să fie de acord. Numai 8% dintre respondenți, în medie la nivelul UE, nu împărtășesc această opinie. Aceasta este o poziție împărtășită de Parlamentul European, care evaluează în prezent îndeaproape planurile naționale împreună cu Comisia pentru a se asigura că aceste fonduri sunt utilizate în conformitate cu obiectivele unei societăți europene mai ecologice, mai digitalizate și mai reziliente.

Cetățenii evaluează pozitiv premisa programului de redresare al Uniunii Europene în valoare de 800 miliarde EUR: Trei din cinci cetățeni (60%) cred că proiectele NextGenerationEU vor ajuta țara lor să depășească efectele negative economice și sociale cauzate de pandemia de coronavirus. 59% dintre cetățeni afirmă, de asemenea, că programul va ajuta țara lor să fie mai bine pregătită pentru provocările viitoare. În acest context, sondajul arată, de asemenea, că 53% dintre cetățenii europeni (65% dintre cei români) au o imagine pozitivă despre Uniunea Europeană, doar 19% (13% în România) având o imagine destul de negativă sau foarte negativă.

© Parlamentul European

Cu toate acestea, rezultatele sondajului sugerează îngrijorări într-o serie de țări ale UE cu privire la modul în care guvernele naționale vor utiliza efectiv aceste fonduri suplimentare ale UE. În timp ce, în medie, 45% dintre cetățenii UE (34% în România) au încredere în guvernele lor naționale în această privință, 41% dintre respondenți (56% în România) își exprimă îndoiala, indicând diferențe semnificative în UE în ceea ce privește nivelurile de încredere în propriile guverne.

© Parlamentul European
© Parlamentul European

De asemenea, opinia publică sprijină în mod clar poziția adoptată recent de Parlamentul European în dezbaterea privind necesitatea condiționalității, controlului și transparenței.

Acest lucru se reflectă în sprijinul continuu al cetățenilor pentru respectarea statului de drept ca o condiție pentru acordarea de fonduri UE. Patru din cinci cetățeni (81% în UE, 85% în România) sunt de acord că UE ar trebui să acorde fonduri statelor membre numai cu condiția ca guvernul lor să respecte statul de drept și principiile democratice. Rezultatele sondajului arată un nivel uniform și înalt de sprijin pentru această poziție în toate statele membre ale UE, cu puține variații. Respectarea statului de drept reprezintă o preocupare majoră pentru Parlamentul European.

Priorități politice în schimbare

Întrebați care sunt chestiunile pe care Parlamentul European ar trebui să le urmărească ca priorități politice, respondenții au readus în prim-plan acțiunile de combatere a schimbărilor climatice, menționate de 43% dintre cetățeni. Alte priorități avute în vedere de respondenți (care corespund priorităților Parlamentului pentru redresarea post-pandemică) sunt măsurile de combatere a sărăciei și a excluziunii sociale (32%), sprijinirea economiei și crearea de noi locuri de muncă, precum și combaterea terorismului (ambele cu 31%). Sănătatea publică, precum și migrația și azilul se află împreună pe a patra poziție, cu 27% fiecare. Este demn de remarcat faptul că cetățenii din Ungaria și Polonia plasează „democrația și statul de drept” ca priorități pentru Parlament (locul al doilea în Polonia, al treilea în Ungaria), în timp ce, în medie la nivel UE, acest aspect se situează pe locul al optulea.

© Parlamentul European

_________________

Acest sondaj a fost realizat pentru Parlamentul European de către Ipsos European Public Affairs în perioada 17-25 august 2021, online, cu 26.459 de respondenți cu vârsta de 15 ani și peste, în toate cele 27 de state membre. Dimensiunea aproximativă a eșantionului pentru fiecare țară a fost de 500 de interviuri în Luxemburg, Cipru și Malta, și 1.000 de interviuri în toate celelalte țări ale UE.

Puteți găsi aici o prezentare detaliată a rezultatelor sondajului, fișe informative naționale, precum și tabele de date complete.

Ziua Petrolistului: Industria de petrol și gaze trebuie ajutată să contribuie la redresarea economiei

0

Cu ocazia Zilei Petrolistului, FPPG mulțumește zecilor de mii de oameni dedicați, cu al căror efort și responsabilitate încă se scrie povestea frumoasă a acestei industrii. În ciuda restricțiilor prelungite deja de un an și jumătate de pandemie, petroliștii nu au luat pauză, asigurând permanent resursele de energie fără de care nu putem crește standardele de viață în România.  

La mulți ani! 

”În această zi aniversară, ne îndreptăm gândurile noastre către oamenii pe umerii cărora este construită industria de petrol și gaze a României. Continuăm să trecem printr-o perioadă marcată de crize profunde și suprapuse, a căror gestionare devine imposibilă fără menținerea siguranței aprovizionării cu energie. De aceea, munca fără întreruperi a petroliștilor a devenit cu atât mai vitală pentru depășirea acestui context. Le mulțumim și îi încurajăm să rămână precauți și responsabili, adevărate modele pentru lucrătorii din oricare alte industrii.”, transmite Franck Neel, președintele Federației Patronale Petrol și Gaze (FPPG).

Este important să ne amintim, cu atât mai mult într-o zi ca aceasta, faptul că România are una dintre cele mai vechi industrii ale ţiţeiului și gazelor naturale din lume. Cu peste 100 de ani de producţie a gazelor naturale și peste un secol și jumătate de extracţie și rafinare industrială a ţiţeiului, această industrie a sprijinit continuu dezvoltarea economică a României. Astăzi, industria noastră se confruntă cu noi provocări precum tranziția energetică, rolul gazului în mixul de combustibili din România și noile reglementări destinate pieței libere, pentru care avem nevoie însă de măsuri rapide și ferme ale autorităților statului, care să ajute industria să răspundă tuturor provocărilor locale și globale.

În contextul Zilei Petrolistului, sărbătorită anual pe data de 8 septembrie, industria de petrol şi gaze naturale reiterează nevoia urgentă a unor măsuri din partea autorităților, precum deblocarea proiectelor din Marea Neagră, ce vor permite un volum redus de importuri și prețuri la gaze și energie în general care se vor ajusta în consecință

„Actualizarea urgentă a cadrului legislativ este absolut necesară ca acest sector să se mențină competitiv la nivel global și adaptat vremurilor moderne. Din păcate, vedem cum populația este tot mai afectată de creșterile de prețuri la energie, fără să oferim o șansă gazului din Marea Neagră să intre cât mai rapid pe piață și să echilibreze astfel costurile în următorii ani. Petroliștii sunt pregătiți și așteaptă, iar cetățenii sunt dornici să se bucure de propriile resurse în locul celor importate, așa cum reiese dintr-o multitudine de studii privind favorabilitatea proiectului gazelor din Marea Neagră. Așteptăm, în ultimul ceas, să vedem dacă și decidenții politici sunt pregătiți și poate, cu prilejul zilei petrolistului, își amintesc de urgența acestei măsuri.”, a conchis Franck Neel.

Amintim că pentru demararea producției în Marea Neagră – cea mai mare investiție privată a ultimelor decenii și totodată una dintre investițiile istorice din sectorul românesc de petrol și gaze naturale – e nevoie de un cadru legal stabil și predictibil și, cu precădere, de amendarea corespunzătoare a Legii offshore în puținul timp rămas până la închiderea ferestrei de oportunitate. 

DEKRA România lansează la Braşov primul centru de evaluare pentru autoturisme rulate şi vizează să atragă peste 10.000 de clienţi în primul an

0

DEKRA, cea mai mare organizație nelistată la bursă din lume, din domeniul Testărilor, Inspecțiilor, Certificării și Trainingului lansează în data de 7 septembrie primul centru de evaluare dedicat autoturismelor rulate din România, localizat în Braşov.

Compania se așteaptă să genereze din noua linie de business venituri de peste 1 milion de euro în primul an, obiectivul de dezvoltare fiind de a deschide 25 de centre de testare la nivel național, până la sfârșitul anului 2022.

Conform datelor deţinute de ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România), înmatriculările de autoturisme rulate în România au ajuns în august 2021 la cifra de 34.828 unităţi, o creştere de +17.03 % faţă de august 2020. Pe primele opt luni din 2021, nivelul înmatriculărilor de autoturisme rulate în România a atins nivelul de 270.016 unităţi, o creştere de 11.82% faţă de perioada similară din 2020, respectiv 241.565 unităţi.

„Piaţa de autoturisme rulate din România este una importantă, în creştere, motiv pentru care ne dorim să contribuim cu know-how-ul şi expertiza DEKRA la această dezvoltare accentuată. Evaluarea şi verificarea autoturismelor rulate se bazează pe o reputaţie internaţională, DEKRA fiind cel mai mare furnizor de servicii de evaluări și inspecții auto la nivel mondial, clienții noștri din România putând să beneficieze de o imagine completă, imparțială și credibilă privind starea autoturismului rulat pe care doresc să îl cumpere sau vândă”, declară Ionuţ Muntean, Director Executiv, DEKRA România.

„Ne propunem ca prin lansarea noului serviciu de evaluare să aducem o îmbunătăţire în piaţă prin simplificarea şi transparentizarea procesului de vânzare-cumpărare a autoturismelor rulate. Pachetul de inspecții DEKRA eVAL aduce servicii integrate de verificări profesioniste auto iar prin pachetele puse la dispoziţie, atât cumpărătorii cât şi vânzătorii pot alege din aceste soluţii în funcţie de nevoi şi de buget. Totul într-o manieră facilă şi rapidă, putând afla informaţii despre starea generală a autoturismului rulat, elementele de caroserie, funcţionarea motorului, istoricul de daune din România şi din Europa dar şi corectitudinea kilometrajului”, declară Cristian Flămînzeanu, responsabil de această linie de business, în cadrul DEKRA România.

Serviciul DEKRA eVAL cuprinde 3 tipuri de inspecţii: DEKRA Essentials (durează 30 de minute şi costă 300 RON), DEKRA Complete (durează 60 de minute şi costă 400 RON) şi DEKRA Safety (durează 90 de minute şi costă 500 RON) şi se adresează conducătorilor auto care doresc să securizeze tranzacțiile aflându-se fie în postura de cumpărător, fie în cea de vânzător a unui autoturism rulat.

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

0

În cadrul ședinţei, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a adoptat măsuri privind funcționarea pieţelor financiare nebancare supravegheate – asigurări, piaţă de capital şi pensii private, după cum urmează:

  1. Reglementare

Regulamentul pentru modificarea și completarea Regulamentului Autorității de Supraveghere Financiară nr. 5/2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață (regulamentul va fi transmis, spre publicare, Monitorului Oficial al României);

Norma privind aplicarea Ghidului ESMA referitor la raportarea în conformitate cu articolele 4 și 12 din Regulamentul (UE) 2015/2365 privind transparența operațiunilor de finanțare prin instrumente financiare și transparența reutilizării și de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 (norma va fi transmisă, spre publicare, Monitorului Oficial al României);

Proiectul de Normă privind modificarea Normei Autorității de Supraveghere Financiară nr. 39/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu Standardele internaționale de raportare financiară aplicabile entităților autorizate, reglementate și supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiară din Sectorul Instrumentelor și Investițiilor Financiare (proiectul va fi publicat pentru consultare publică, pe www.asfromania.ro, timp de 10 zile);

Proiectul Normei pentru completarea articolului 45 din Norma Autorității de Supraveghere Financiară nr. 13/2020 privind autorizarea administratorilor de fonduri de pensii ocupaționale (norma va fi publicată pe www.asfromania.ro, pentru consultare publică, timp de 10 zile).

  • Autorizare

Aprobarea solicitării Evergent Investments S.A. de autorizare a modificării intervenite în Actul constitutiv al societății, ca urmare a diminuării capitalului social;

Autorizarea modificării în modul de organizare și funcționare a Societății de Servicii de Investiții Financiare BRK Financial Group S.A., ca urmare a reducerii capitalului social;

Aprobarea solicitării SAI Atlas Asset Management S.A. de autorizare a modificărilor intervenite în documentele FDI Audas Piscator, FDI Monolith, FDI Piscator Equity Plus;

Aprobarea solicitării SSIF Interfinbrok Corporation S.A. de prelungire cu 2 ani a perioadei maxime de auditare de 5 ani consecutivi a societății de către actualul auditor financiar, S.C. Audit Consult Group S.R.L., respectiv pentru situațiile financiare aferente exercițiilor financiare 2021 și 2022;

Aprobarea Statutului Fondului de Compensare a Investitorilor (F.C.I.).

Seria Xiaomi 11T extinde accesul la cele mai noi specificații și măsuri de securitate

Xiaomi anunță că seria Xiaomi 11T – Xiaomi 11T Pro și Xiaomi 11T – va oferi 3 generații de upgrade-uri ale sistemului Android, împreună cu 4 ani de update-uri de securitate. Prin această schimbare, utilizatorii seriei Xiaomi 11T se vor bucura de o experiență mai bună și de o protecție a datelor pe o perioadă mai îndelungată. Cu toate că alte dispozitive nu au fost incluse pentru moment în acest demers, Xiaomi consideră că schimbarea este una pozitivă și este adaptată nevoilor utilizatorilor seriei Xiaomi 11T.

“Prin îmbunătățirea continuă a hardware-ului telefoanelor inteligente, ciclul de viață al acestora se va extinde gradual și utilizatorii nu vor mai trebui să își schimbe atât de des dispozitivele. Din acest motiv, tot mai mulți consumatori acordă o mare importanță update-urilor de sistem pe care le primesc, dar și celor mai noi caracteristici tehnice”, a spus Albert Shan, Head of Product & Technology, Xiaomi International. “Xiaomi și-a luat angajamentul de a le oferi utilizatorilor săi hardware de top în industrie și performanțe de durată. Pentru a-și respecta promisunile, Xiaomi extinde ciclul de viață al telefoanelor sale prin asigurarea a trei generații de update-uri de sistem Android. În acest fel, utilizatorii pot alege să folosească telefoanele pe o perioadă mai lungă și să se bucure în același timp de cele mai noi specificații. De asemenea, le vom oferi update-uri de securitate care le vor asigura folosirea telefonului în siguranță pentru o perioadă mai lungă de timp”.

Xiaomi va evalua și posibilitatea de a extinde update-urilor sistemului Android și de securitate pe mai multe telefoane Xiaomi. “Pentru Xiaomi și echipa sa nu este o misiune deloc ușoară să ofere update-uri de sistem și de securitate tuturor modelelor de telefoane inteligente existente. Cu toate acestea, perspectiva acestei provocări și satisfacerea dorințelor clienților noștri ne motivează. Pe de-o parte, îndeplinim din nou promisiunea brandului Xiaomi către utilizatorii din întreaga lume – aceea de a le oferi produse uimitoare. Pe de altă parte, extinderea graduală a ciclului de viață al telefoanelor inteligente Xiaomi este un mare pas înainte pentru obiectivele de sustenabilitate și protecția mediului ale companiei”, a adăugat Albert Shan.