Sondaj FREE NOW: 2 din 3 pasageri consideră că siguranța și fiabilitatea sunt cele mai importante criterii atunci când aleg taxi sau o opțiune de ridesharing din aplicație

0

Pe măsură ce opțiunile de mobilitate s-au diversificat și au devenit tot mai accesibile, utilizatorii au devenit mai exigenți în ceea ce privește calitatea serviciilor de mobilitate pe care le folosesc pentru a se deplasa în oraș. Astfel, 65% dintre utilizatorii serviciilor de taxi și ridesharing declară că apreciază siguranța și fiabilitatea serviciului FREE NOW mai mult decât alte aspecte atunci când aleg o opțiune de transport în aplicație, potrivit celui mai recent sondaj realizat de FREE NOW, liderul european de servicii multimodale de mobilitate. Alte criterii semnificative în alegerea aplicației includ ușurința de utilizare a aplicației (64%), raportul calitate-preț și prețurile accesibile (56%), precum și timpul rapid de preluare pe care îl oferă aplicația (49%). 

Pasagerii FREE NOW spun că aleg aplicația pentru a comanda un taxi sau o opțiune de ridesharing cel mai des atunci când se îndreaptă spre sau se întorc acasă de la un eveniment, cum ar fi o cină, o ieșire după serviciu, etc (74%), mai arată sondajul. Aplicația FREE NOW este, de asemenea, utilizată adesea pentru deplasările către sau dinspre locul de muncă și la întâlniri de serviciu (70%), pentru a călători spre sau dinspre aeroport/gară (66%), pentru a merge la întâlniri cu prietenii și familia (54%) sau pentru a merge către sau dinspre o programare la spital sau la medic (46%). 

„Apreciem feedback-ul clienților noștri și ne bucurăm să vedem că aceștia aleg FREE NOW pentru siguranța pe care le-o oferă. Pentru a ne asigura că utilizatorii se simt mereu în siguranță, lucrăm numai cu șoferi licențiați, care sunt atent selectați și evaluați periodic. O măsură suplimentară pentru îndeplinirea condițiilor de siguranță este îmbunătățirea constantă a serviciului de plată cu cardul în aplicație, alături de dezvoltarea sistemului de asistență a clienților, pentru a veni în sprijinul utilizatorilor. În cele din urmă, încrederea utilizatorilor noștri reprezintă cel mai important indicator atunci când evaluăm rezultatele eforturilor noastre”, a declarat Lennart Zipfel, Country Manager al FREE NOW România. 

FREE NOW integrează atât opțiunea de taxi, cât și cea de ridesharing, o caracteristică foarte apreciată de mai mult de jumătate dintre utilizatorii aplicației, care preferă să folosească cele două servicii alternativ, în funcție de costuri și de timpul de așteptare pentru o mașină disponibilă.

Serviciul de mobilitate FREE NOW este disponibil în România din 2019 și permite pasagerilor să se miște liber și rapid în oraș, cu opțiuni atât de taxi, cât și de ridesharing, în București, Iași, Cluj-Napoca, Brașov, Târgu-Mureș, Timișoara, Oradea, Constanța și Sibiu.

Sondaj Undelucram.ro: 76% dintre angajații români au suferit de burnout în ultimii cinci ani

0

32% acuză volumul de munca, iar 81% spun că angajatorii nu îi ajută să treacă peste epuizarea profesională

  • 54% au suferit de mai multe episoade de burnout în ultimii cinci ani
  • 22,5% au suferit de un moment de burnout în ultimii cinci ani
  • Principalele cauze: volumul de muncă, cultura organizațională, managerul direct, lipsa concediilor
  • 81% acuză companiile că nu îi ajuta să treacă peste burnout

Aproximativ 76,5% dintre angajații români spun că au trecut prin cel puțin un episod de burnout în ultimii cinci ani, conform unui sondaj realizat în luna august a acestui an de platforma Undelucram.ro, cea mai mare comunitate online a angajaților din România. Pentru acest sondaj au răspuns 3.016 angajați cu vârsta peste 18 ani.

Astfel, 54% dintre angajații români spun au trecut prin mai multe episoade de burnout în ultimii cinci ani, iar 22,5% printr-un singur moment de epuizare generată de muncă. În jur de 20% spun că nu stiu să identifice starea de burnout și doar 3% afirmă că nu au trecut prin astfel de momente. 

Aproximativ, 32% dintre angajați spun că starea de burnout le-a fost cauzată de volumul foarte mare de muncă, 24,7% de cultura companiei, 24,2% de managerul cărora le raportau și 13,3% de lipsa concediilor de odihnă. 

Angajații: Companiile nu ne ajută să trecem peste burnout 

Pe de altă parte, 81% dintre angajați declară că nu au primit ajutor din partea angajatorului pentru a trece peste această stare. Doar 5% au afirmat că au fost ajutați de compania în care lucrau.

În ceea ce privește acțiunile concrete pe care le iau companiile pentru ca angajații lor să beneficieze de zile de concediu, în jur de 43,7% dintre salariați spun că sunt încurajați să își ia zile libere. Aproximativ 25,8% afirmă că nu există acțiuni concrete de informare despre importanța concediului, circa 19,3% nu sunt încurajați să își ia zile de odihnă, iar 12% nu se simt încurajați să își concediu pentru că nu are cine să-i înlocuiască. 

Andra Pintican

„Tot mai mulți romani suferă de burnout atât din cauza volumului mare de muncă, dar și din cauza lipsei de leadership a managerilor. Pe de altă parte, pandemia și lipsa unei delimitări clare între spațiul pentru muncă și cel pentru viață personală i-a făcut pe mulți să petreacă și mai multe ore lucrând. Acest sondaj ne arată din nou faptul că angajatorii ar trebui să fie tot mai atenți la starea de bine a angajaților și să implementeze acțiuni concrete, un exemplu fiind încurajarea oamenilor să își ia concediu”, declară Andra Pintican, director de marketing al Undelucram.ro. 

De altfel, doar 42% dintre respondenți spun că se relaxează complet și închid tot ce ține de muncă atunci când sunt în vacanță, 39% se ocupă de urgențe, iar 18,5% își verifica constant e-mailul. 

La momentul realizării sondajului, aproximativ 60% dintre respondenți fuseseră în vacanță sau aveau de gând să facă acest lucru; 25,8% nu doreau să meargă în vacanță, iar restul de 13,4% erau nehotărâți. 

Dintre cei care urmau să plece în concediu sau făcuseră deja acest lucru, vacanța în țară a fost o opțiune pentru 41,1% dintre respondenți, un concediu în străinătate pentru 32,4%, iar 26,4% plănuiau să petreacă câteva zile libere acasă.

Înainte de pandemie, 71% dintre angajați mergeau în vacanță în fiecare an.

UiPath, liderul unei piețe care se aglomerează

0

UiPath Inc.(PATH), primul unicorn românesc, născut într-un modest apartament din București, s-a mișcat rapid de la IPO-ul său din luna aprilie a acestui an pentru a se poziționa în fruntea unei noi piețe de tehnologie pregătită să se extindă masiv în viitorul apropiat. 

Piața globală de automatizare robotizată a proceselor este așteptată să crească la peste 18 miliarde dolari în 2027, de la 2,7 miliarde dolari în 2020, cu o rată compusă de creștere anuală de peste 30%. „Ne aflăm în stadiile incipiente ale pieței de automatizare”, a declarat Daniel Dines, co-fondator și director executiv al UiPath. 

Aseară, UiPath a publicat al doilea său raport de venituri de când este listată la bursa din New York. Compania a raportat o pierdere în al doilea trimestru al anului său financiar 2022 de 100 de milioane de dolari, sau 19 cenți pe acțiune, față de un venit net de 5 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut. Veniturile au crescut cu 40% de la an la an, la 195,52 milioane de dolari, cu aproximativ 8 milioane de dolari peste estimările analiștilor. EPS ajustat, de 0,01 dolari, a fost cu 0,07 dolari peste estimări. În urma rezultatelor, acțiunile UiPath au scăzut cu peste 7%, până la 57,79 dolari pe acțiune, în tranzacțiile de după închiderea pieței. 

În ciuda pierderii din al doilea trimestru, creșterea companiei pare impresionantă. ARR – Annualized Renewal Run-Rate – a fost de 726,5 milioane de dolari, o creștere de 60% de la an la an, firma mărind estimarea pentru întregul an la aproximativ 880 de milioane de dolari. ARR este un indicator utilizat adesea de companiile de software ca serviciu (SaaS) pentru a arăta la ce venituri se poate aștepta compania pe baza abonamentelor. Firma a ajuns la peste 9100 de clienți, cu o rata de retentie netă de 144%. Compania are o marjă brută de 86%, care este una dintre cele mai mari din cadrul industriei SaaS. Oferta publică inițială a ajutat UiPath să își construiască o poziție de cash solidă de peste 1,9 miliarde de dolari, practic fără datorii.  După listare, UiPath a intrat rapid și în top 10 al preferințelor investitorilor români de pe platforma eToro, ocupând locul trei în Q2 2021.

Dar cu ce se ocupă mai exact UiPath? Un procent semnificativ din volumul zilnic de muncă într-o companie constă în procese repetitive, plictisitoare, consumatoare de timp, uneori obligatorii, cu impact limitat asupra dezvoltării afacerii. În trecut, soluția era să angajezi personal nou sau să împovărezi personalul existent cu aceste sarcini. Pe măsură ce forța de muncă a devenit mai scumpă și mai rară, UiPath a oferit o soluție diferită: Robotics Process Automation (RPA – automatizare robotizată a proceselor).  

Facem roboți software, pentru ca oamenii să nu fie roboți”, este scris pe primul slide al prezentării companiei. UiPath a dezvoltat soluții RPA prin emularea comportamentului uman pe computere. Roboții, unii dintre ei folosind Inteligență Artificială, literalmente citesc ecranul computerului, decid ce să facă, interacționează cu aplicațiile așa cum fac oamenii, inclusiv mișcând mouse-ul pe ecran și pot învăța de la angajat cum să îndeplinească și să execute mai bine sarcinile în viitor. Același proces poate fi aplicat pentru orice sarcini repetitive și poate fi extins la nivelul întregii companii. 

În timp ce pandemia Covid a creat o mulțime de provocări pentru unele companii și o creștere exponențială pentru altele, pentru UiPath a fost «net neutră». Pe măsură ce ne aflăm, sperăm, în ultima fază a pandemiei, observăm o cerere solidă pentru tehnologia noastră și un pipeline solid pentru a doua parte a anului”, a menționat Dines. 

UI Path a fost plasată de Gartner în Magic Quadrant în secțiunea Leaders. Punctele sale forte sunt integrarea și un ecosistem de parteneri tehnologici care include peste 250 de companii, printre care Amazon Web Services (AMZN), Adobe (ADBE), IBM (IBM), Microsoft (MSFT), Oracle (ORCL) si SAP (SAP). De asemenea, UiPath găzduiește un marketplace cu peste 1,5 milioane de descărcări care se adaugă la suita sa de programe. Dar UiPath nu este singură în domeniul RPA. 

Cel mai apropiat concurent este Automation Anywhere, o companie din California cu operațiuni în toate regiunile importante ale lumii și care se concentrează pe firmele mari. Cu o rată de creștere mai mică decât UiPath, compania are în vedere o ofertă publică inițială (IPO), dar data nu a fost încă stabilită. Alți concurenți sunt: Blue Prism, NICE, Pegasystems, Kofax și NTT Advanced Technology Corporation. 

Și alte firme se pregătesc să intre în acest domeniu. Când a fost întrebat despre schimbările recente din peisajul concurențial, Dines a menționat în mod special Salesforce (CRM) care a achiziționat o companie mică, germană – Servicetrace – pentru a adăuga automatizarea la propria linie de produse. 

„Dar aceasta este o piață mare, în creștere rapidă, automatizarea este piesa centrală a transformării digitale, așa că toți marii jucători din domeniul Cloud și al aplicațiilor pentru business sunt cu ochii pe spațiul nostru”, a adăugat Dines.   

Implementarea SAF-T în România: Top 3 implicații pentru agenții economici

Inge Abdulcair, Director, PwC România,
Anca Macovei, Director, PwC România (foto)


Implementarea fişierului standard de raportare SAF-T a intrat în linie dreaptă, prin Ordonanța Guvernului nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Codului de procedură fiscală fiind prevăzută obligația depunerii acestui fișier începând cu 1 ianuarie 2022. Însă versiunile finale privind natura informațiilor pe care contribuabilii le vor declara prin SAF-T, modelul de raportare, procedura, condițiile de transmitere, datele, categoriile de contribuabili care vor fi obligate să depună fișierul vor fi aprobate prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). După cum au anunțat autoritățile fiscale în ghidul publicat anterior, privind SAF-T, într-o primă etapă cei vizați de obligație ar urma să fie marii contribuabili.

Fiind un set de raportări lunare de informații, într-un format predefinit, SAF-T se pretează oricărui tip de impozit ce se bazează pe înregistrări contabile, cu alte cuvinte atât impozitelor directe, cât și celor indirecte. Informația va fi standardizată,  astfel că vor fi cerute aceleași date, în același format, care vor putea fi citite foarte ușor de către autoritatea fiscală.

Dezvoltarea SAF-T este o inițiativă OECD care a emis, de altfel, și un Ghid în acest sens, lăsând, totuși, la latitudinea fiecărei autorități fiscale formatul și informațiile ce trebuie raportate. În plus, fiecare țară care decide să ”adere” la SAF-T poate crea o versiune specifică a fișierului, în funcție de nevoile interne de raportare. Documentele pe baza cărora ar trebui întocmit SAF-T sunt consistente și includ date din Registrul jurnal, Registrele de casă și bancă, Registrul mijloacelor fixe și Registrul de inventar.

Așa cum reiese din noul set de documente ce detaliază elementele obligatorii și opționale încorporabile la nivelul noului model declarativ SAF-T publicat în august de ANAF, în România raportarea SAF-T va fi foarte detaliată, iar experiența noastră arată că, de obicei, unde sunt multe informații, apar mai multe provocări. 

Prin urmare, la nivelul companiilor care țin documentația în mai multe sisteme, pot apărea dificultăți privind identificarea datelor incluse în fișier, dacă sunt stocate în mai multe sisteme de contabilitate sau software. De asemenea, ar putea fi mai greu de identificat legătura între datele disponibile în evidență și un detaliu specific cerut de sistem.  Totodată, trebuie acordată atenție și sistemului de contabilitate utilizat, conform cu specificațiile clientului sau furnizorului, dar care ar putea să nu permită extragerea rapoartelor SAF-T. Atunci când apar astfel de solicitări este important să cartografiem datele care trebuie raportate și să ne asigurăm că fișierul SAF-T poate fi depus în formatul cerut. 

În plus, companiile ar trebui să își ”califice” datele pe care le dețin și le vor folosi, pentru a fi sigure de calitatea lor. Din experiență, știm că, în acest fel, vor fi ușor de descoperit diferențele dintre raportarea TVA și contabilitate, modul în care sunt utilizate cotele de TVA diferite sau erorile în deducție. 

Avantaje versus dezavantaje. Top 3 implicații pentru agenții economici

Dacă privim în ansamblu, avantajele companiilor – de exemplu, scurtarea inspecțiilor fiscale, reducerea costului conformării, întărirea concurenței loiale, interacțiune rapidă cu fiscul, ar fi mai numeroase decât dezavantajele – costuri inițiale mari pentru crearea sistemelor IT corespondente și, apoi, costurile legate de mentenanță. 

Inspecții fiscale mai scurte, dar amănunțite Va fi redus timpul petrecut de inspectorii fiscali la sediul companiilor, firmele nu își vor întrerupe mult timp activitatea, dar controlul va fi bazat pe tranzacții efective. În plus, dacă raportările vor fi extinse, inspectorii vor putea controla simultan mai multe tipuri de impozite. 

Rambursarea TVA, mai rapidă Prin SAF-T, pot fi identificate într-un timp mult mai scurt neconformitățile din declarațiile contribuabilului,  ceea ce înseamnă reducerea, atunci când este cazul, a intervalului de rambursare a TVA, cu evitarea dereglarii fluxurilor de numerar. 

Analize de risc Existând posibilitatea emiterii de formulare standard privind inspecțiile fiscale, dar și fișe de analiză a riscului, vor putea fi identificate rapid neconcordanțele și va fi redus timpul de comunicare a lor către contribuabili. În plus, se va deschide posibilitatea remedierii voluntare a deficiențelor pentru a evita constituirea penalităților.  

Prin implementarea SAF-T, România face un pas important în programul de modernizare a ANAF și de digitalizare a instituției necesar pentru îmbunătățirea capacității de colectare a TVA și a celorlalte taxe și impozite. Experiența altor state membre, așa cum este Polonia, arată că gradul de colectare a TVA a crescut datorită tehnologiei și reformei administrației locale și, implicit, deficitul de încasare a TVA a coborât  de la 24% în 2014 la 9,9% în 2018 (anul analizat de cel mai recent raport pe acest subiect al Comisiei Europene).

Allview oferă 5 acțiuni gratuite la fiecare acțiune deținută

0

Compania cu capital integral românesc Allview (Visual Fan SA), listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW, anunță o majorare a capitalului social oferindu-le acționarilor 5 acțiuni gratuite pentru fiecare acțiune deținută.

Lucian Peticilă (foto), CEO și fondator al Visual Fan SA: „Obiectivul principal al listării la Bursă a fost să finanțăm extinderea Allview pe noi linii de business și vizăm să facem acest lucru atât organic, folosind resursele noastre interne, cât și prin preluarea altor companii, cu capabilități complementare, care să îmbunătățească portofoliul nostru de  produse și servicii, contribuind la poziționarea Allview (Visual Fan SA) drept unul din principalii furnizori de tehnologie din regiune. Pentru a putea beneficia deplin de mecanismele pieței de capital, orice companie are nevoie de investitori motivați, care au încredere că planurile de creștere vor duce la sporirea valorii plasamentelor lor. Prin urmare, ne propunem ca această mărire de capital cu acțiuni gratuite să fie prima etapă dintr-un program de recompensare a încrederii și loializare a investitorilor, pentru susținerea obiectivelor de dezvoltare asumate de Allview. Intenția noastră este să efectuăm măriri de capital, în fiecare an, dar vom modela acest program în funcție de rezultatele financiare anuale și de oportunitățile de dezvoltare identificate în piață. Sunt convins că recompensarea investitorilor, prin distribuții de acțiuni gratuite, alături înregistrarea de performanțele financiare în creștere pot mări interesul față de compania noastră, asigurându-ne un capital financiar și de încredere pentru îndeplinirea planurilor ambițioase de dezvoltare pe care le avem pentru perioada următoare”.

Allview informează că „propunerea administratorului unic al societății, Lucian Peticilă, va fi supusă aprobării Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor (AGEA), din 12 octombrie, și se înscrie în strategia companiei de a derula operațiuni recurente de majorare de capital prin intermediul Bursei, atât prin aport, cât și prin distribuții de acțiuni gratuite, care vor conduce atât la creșterea free-floatului și la susținerea dezvoltării companiei, cât și la asigurarea unui nivel de motivare ridicat pentru investitori. Toți acționarii înregistrați în Registrul Acționarilor la data de înregistrare propusă în convocator, vor primi, pentru fiecare acțiune, alte 5 acțiuni, fiecare având o valoare nominală de 0,1 lei și urmează să dețină 6 acțiuni în locul uneia deținute inițial. 

În primul semestru (S1) al anului 2021, Allview a înregistrat o cifră de afaceri de peste 13,58 milioane de euro (66,77 milioane de lei), din vânzarea de dispozitive electronice, segmentul care reprezintă activitățile de bază ale companiei. Creșterea față de S1 2020 a fost de peste 55%. În ceea ce privește profitul net din semestru anterior, acesta a urcat la 972.000 de euro (4,78 milioane lei), în creștere cu 62,74% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Pentru perioada 2021-2022, Allview are în pregătire preluarea altor companii și deschiderea unor noi linii de business. Cele două direcții de dezvoltare vor genera o creștere semnificativă a cifrei de afaceri și a profitului, la finele anului viitor.

Condițiile privind atestarea calității de acționar ALW, detaliile organizării AGEA, posibilitatea de a introduce noi puncte pe ordinea de zi și exercitarea votului (în persoană, prin procură sau corespondență) se găsesc în convocatorul AGEA, disponibil pe pagina emitentului, de pe site-ul Bursei de Valori București, sau la secțiunea Investitori de pe site-ul companiei”. 

Allview (simbol bursier ALW) este caracterizată ca „o companie cu capital integral românesc, care și-a confirmat statutul de vizionar și pionier atunci când vine vorba de tehnologie, cu un portofoliu de produse diversificat. A fost fondată la Brașov, în 2002, și produce telefoane mobile inteligente, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri și alte gadgeturi. A lansat cel mai complex sistem Smart Home din România (2016), AVI – singurul asistent vocal în limba română (2017), a fost printre primele companii din Europa care a încheiat un parteneriat direct cu Google Android TV™ (2019), fiind primul brand din România care a adoptat tehnologia QLED (2020). Fiind prezentă pe piețele IT&C din peste 10 țări, Allview investește constant în R&D (cercetare și dezvoltare) și își propune ca, pe termen lung, să creeze un robot inteligent –  asistent personal. Pentru a rămâne conectați la noutățile Allview, urmăriți paginile companiei de pe Facebook, YouTube și Instagram”.

Impactul creșterii costurilor văzut de antreprenori

0

Antreprenorii resimt, practic, în totalitatea lor impactul creșterii costurilor din actuala perioadă, rezultă dintr-un sondaj efectuat de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) în perioada 17 august-3 septembrie 2021. Obiectul sondajului l-a constituit identificarea opiniei antreprenorilor cu privire la impactul creșterii costurilor.

Din 760 de antreprenori chestionați, circa trei sferturi (72,8%) au declarant înregistrarea unor creșteri cuprinse între 10% și 30%.

Cei mai mulți dintre subiecții sondajului (36,8%) estimează creșteri ale prețurilor produselor/serviciilor în următoarea perioadă cuprinse între 10% și 30%.

Categoriile de costuri ale căror creșteri au afectat cel mai mult activitatea economică au rezultat a fi costul materiei prime (66,3%), al energiei electrice (65,3%), al forței de muncă (65,3%), al serviciilor suport de felul transport, depozitare, comunicații etc. (57,9%), al gazului natural (44,2%).

Rezultatele sondajului pot fi consultate aici.

Calificare în croitorie pentru integrare socio-economică

0

Pentru facilitarea integrării profesionale și sociale a tinerilor instituționalizați ajunși la majorat, Asociația „Zi de Bine” împreună cu Asociația „Lindenfeld” a organizat în luna august trei tabere de croitorie prin proiectul „Croiește-ți viitorul”, pentru tinerele care se pregătesc să părăsească centrele de plasament.  Taberele au avut loc în județele Suceava, Prahova și Hunedoara, cu 54 de fete din centre de plasament și 10 fete din zone defavorizate din județul Bihor. Selectarea tinerelor instituționalizate a fost realizată cu sprijinul direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului și al voluntarilor „Ajungem Mari”. Suportul de curs a fost asigurat de un specialist în croitorie și formator cu experiență în lucrul cu tinerii din medii defavorizate. Bugetul de 35.000 de euro necesar pentru implementarea proiectului a fost susținut de partenerii strategici ai Asociației „Zi de Bine”: Lidl România, Grupul EON România și UniCredit Bank. În cadrul programului au fost achiziționate 40 de mașini de cusut casnice și încă 3 mașini de surfilat. În cele peste 160 de ore de croitorie, 8 croitorese trainer au folosit 150 metri liniari de material textil, 100 metri de elastic, 160 de papiote și multă cretă de croitorie. Suplimentar finanțării oferite de cei trei parteneri strategici, tinerele participante au primit oferte de lucru, două mașini de cusut și 108 ore de curs pentru viață independentă și educație financiară, din partea trainerilor și voluntarilor programului „Ajungem Mari”. Luciana Zaharia, co-fondator al Asociației „Zi de Bine”, și-a donat ziua de naștere pentru această cauză; din banii strânși se vor cumpăra materiale și mașini de cusut pentru ca fetele să își poată continua activitatea în centrul de plasament.

Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației „Zi de Bine”: „După ce împlinesc vârsta de 18 ani, tinerii care părăsesc centrele de plasament se găsesc în postura în care trebuie să afle, rapid, cum să se descurce pe cont propriu. Sunt nevoiți să își găsească un job, o casă, îmbrăcăminte și tot ce are nevoie un tânăr la o vârstă încă fragedă. Abilitățile pe care le-au căpătat în ultimele săptămâni în taberele de croitorie și viață independentă le-au oferit tinerelor nu doar o deprindere care le-ar putea deschide drumul spre o meserie cu ajutorul căreia să se întrețină, ci și încredere în forțele lor”.

Cei care doresc să contribuie suplimentar, pentru ca programul „Croiește-ți viitorul” să se extindă la un număr și mai mare de tinere, o pot face fie printr-un SMS cu textul SUS la 8845 sau își pot dona ziua de naștere. Mai multe metode prin care se poate susține această cauza pot fi găsite aici: https://www.zidebine.ro/doneaza.

Asociația „Zi de Bine” are scopul „de a crea comunități, de a sprijini mii de oameni aflați în situații vulnerabile și de a crea notorietate în jurul unor cauze ignorate. Asociația va susține câte un ONG în fiecare lună a anului. Fiecare cauză selectată de Asociația Zi de Bine se adresează unei comunități și se implementează cu ajutorul unui ONG local. Mecanismul de funcționare este unul simplu: la fiecare început de lună se va anunța cauza susținută și se vor descrie nevoia și beneficiarii. La finalul lunii, donatorii vor afla ce s-a întâmplat cu banii și vor fi invitați să vadă rezultatul implicării lor. Dacă aveți un proiect în care credeți dar pentru care nu ați găsit încă finanțare, îl puteți înscrie pe www.zidebine.ro”. 

„Ajungem Mari” este „un program educațional al Asociației Lindenfeld, ce sprijină copiii instituționalizați și din medii defavorizate pe termen lung să ajungă mari. În prezent, lucrează cu 2500 de copii și tineri din București și 24 de județe alături de peste 1400 de voluntari care se implică săptămânal în activități și devin pentru copii prieteni, profesori și modele. Toate proiectele Ajungem Mari pun accent pe dezvoltarea personală a copiilor – creșterea încrederii în sine și formare de abilități de comunicare și lucru în echipă: pregătire și recuperare școlară, cursuri vocaționale, ieșiri și excursii, tabere de dezvoltare personală, consiliere vocațională, vizite de orientare profesională, cursuri de calificare, psihoterapie, mentorat, logopedie, educație financiară, educație pentru sănătate, educație civică, ateliere creative”.

Profi, o nouă campanie de responsabilitate socială

0

Educație, sănătate, mediu, cultură și social sunt domeniile vizate de ediția din acest an a campaniei CSR „Fapte bune făcute profi”, derulate de retailerul Profi neîntrerupt de 11 ani. 

Pawel Musial, directorul general al Profi, își amintește: „Când, în 2011, am constatat că școala ar trebui să le ofere elevilor cunoștințe de IT astfel încât să fie pregătiți pentru piața muncii din viitor, ne-am hotărât să venim în ajutorul sutelor de școli din apropierea magazinelor noastre dăruindu-le mii de laptopuri și videoproiectoare; puteți vedea cum se prezintă școlile de azi. Mai apoi, am înțeles că în jurul magazinelor noastre comunitățile au multe alte nevoi stringente, așa că ne-am diversificat susținerea și am dezvoltat parteneriate cu ONG-uri specializate, de succes, care să ducă în cele mai bune condiții, acolo unde este nevoie de ea, contribuția noastră anuală de 1.5 milioane de lei. Pentru ca proiectele promovate de aceste ONG-uri să beneficieze de o parte cât mai mare din donația Profi, ele trebuie să-și activeze comunitățile astfel încât să voteze în favoarea lor, căci fiecare obține o sumă proporțională cu numărul de voturi pe care îl acumulează”. 

Campania din acest an se desfășoară între 1 și 21 septembrie. Proiectele înscrise în competiție (https://responsabilitate.profi.ro/projects) sunt:

  • Nu lăsăm pe nimeni în urmă – (Asociația Blondie) – Sănătate
  • Educând o generație, schimbi viitorul țării – (Asociatia Îngeri pentru Suflete) – Educație
  • Schimbă destinul unui refugiat – (Fundația Consiliul Național Român pentru Refugiați – CNRR, și Asociația LOGS) – Social
  • Hidroterapia schimbă vieți – (Asociația Școala Mamei Junior) – Sănătate
  • Ambulanța pentru Monumente(Asociația Monumentum) – Cultură
  • Viitor cu păduri, fără viituri – (Asociația Viitor Plus) – Mediu

Organizatorii ne oferă câteva detalii: „ca și în anii precedenți, clienții nu plătesc nimic pentru a susține campania, ci doar dedică puțin timp pentru a decide ce procent din donația Profi va ajunge la fiecare dintre aceste proiecte. Tot ce au de făcut este ca în drumul spre ieșire, să scaneze bonul de casă la infochioșcul din magazin și să aleagă căruia dintre cele șase proiecte să îi ofere punctele pe care le-au acumulat. Orice cumpărătură, indiferent de sumă, aduce clientului un punct. Oricare dintre produsele sponsorizate aduce, și el, un punct suplimentar, tot indiferent de cantitatea cumpărată. Noutatea din acest an este că se poate vota și de acasă, accesând pagina www.profi.ro/responsabilitate-sociala și completând informațiile de pe bonul de casă. Un număr de 66 de companii partenere (https://responsabilitate.profi.ro/partners) contribuie la succesul acestei campanii participând cu 348 de produse sponsorizate”.

Profi reamintește că având „aproape 1500 de magazine în 681 de localități și peste 25.000 de angajați, este nu doar retailerul cu cea mai mare acoperire geografică din România, dar și cel mai mare angajator privat”.

Studiu EY România: Trei sferturi dintre salariații români vor condiționa angajarea la următorul loc de muncă de posibilitatea de a munci de acasă

0

Opțiunea muncii de acasă devine un element hotărâtor în alegerea următoarei destinații de carieră pentru trei sferturi dintre salariații români, conform studiului EY România „Munca în noile condiții”, desfășurat în perioada iunie – iulie 2021, care a sondat opiniile a 542 de angajați români din diverse sectoare de activitate. Aceste rezultate vin să le întregească pe cele reliefate de studiul EY global „Work Reimagined”, unde se arăta că peste jumătate dintre salariații de la nivel mondial și-ar dat demisia dacă nu li se oferă flexibilitatea după pandemie. 

„Discuțiile avute în spațiul public, dar și în cadrul specific fiecărei companii, arată că întrebarea despre viitorul muncii s-a mutat de la „Când ne întoarcem la birou?” spre „Care este noua definiție a muncii eficace?”. În contextul în care angajații care lucrează de acasă consideră că obțin aceleași rezultate ca cele de la birou, noua provocare pentru angajatori devine aceea de a netezi acest drum prin oferirea de sprijin administrativ și identificarea momentelor optime de reunire organizațională necesare păstrării liantului cultural”, spune Horaţiu Cocheci, Director, People Advisory Services, EY România.      

Privire retrospectivă către telemuncă

Potrivit datelor furnizate de studiu, munca de acasă nu era o metodă de lucru utilizată în România în perioada care a precedat pandemia, fiind privită cu neîncredere de companii – 48% dintre respondenți nu utilizaseră niciodată telemunca în relațiile profesionale. 

Cea mai mare provocare pentru salariații care au lucrat de acasă a fost gestionarea programului de lucru și a orelor efectiv lucrate: 38% dintre participanții la studiu au declarat că au lucrat mai multe ore în perioada pandemiei, iar 54% și-au modificat orarul clasic de lucru în diferite forme.  

Totuși, 68% dintre respondenți consideră că facilitățile avute în perioada derulării activității de acasă au fost suficiente. În privința realizării sarcinilor de serviciu, 73% dintre cei intervievați sunt încrezători și foarte încrezători că sarcinile primite au fost îndeplinite la nivelul solicitat de către angajatori.

„Pentru a asigura sustenabilitatea noii realități, este de datoria companiilor să înlăture munca în exces, compensatorie, necesară la începutul crizei sanitare pentru atingerea rezultatelor dorite. Investițiile în tehnologii relevante și în rescrierea proceselor vor menține gradul de încredere al angajaților în activitățile proprii, în timp ce, în paralel, vor elimina orele suplimentare lucrate”, avertizează Horaţiu Cocheci, Director, People Advisory Services, EY România.          

Beneficiile și provocările lucrului de acasă

Dezechilibrul între planul muncii și cel al vieții personale se detașează ca principal risc al lucrului de acasă, 24% dintre respondenți subliniind această situație. Următoarele locuri de pe podiumul provocărilor aduse de telemuncă sunt deținute de colaborarea redusă și de comunicarea ineficientă, ambele semnalate de 14% dintre participanți. 

Din perspectiva beneficiilor aduse de munca de acasă, eliminarea costurilor de transport se situează pe primul loc și este menționată de 23% dintre respondenți, în timp ce 16% și, respectiv, 14% dintre participanți declară că au identificat modalități mai eficiente de derulare a activității și că s-au concentrat mai bine de acasă. 

Privirea înspre viitor: lucrul de acasă și devotamentul angajaților

Datele colectate subliniază într-o proporție mare dorința angajaților de a-și continua activitatea într-o modalitate hibridă: 49% dintre respondenți declară că doresc să lucreze de acasă câteva zile pe săptămână, în timp ce 21% îşi doresc să facă acest lucru mereu. 

Un prim pas către această direcție se pare că este deja făcut: 62% dintre persoanele intervievate susțin că managementul lor direct încurajează munca de acasă. 

Pe de altă parte, angajații ai căror organizații sau șefi direcți nu vor permite munca hibridă se declară dispuși, în proporție de 32%, să renunțe la companiile actuale imediat ce situația le-o va cere. 

Mai mult, conform opiniilor exprimate, opțiunea muncii de acasă va ocupa un loc tot mai important în alegerea noului loc de muncă: 72% dintre participanții la studiul EY spun că următoarea destinație de carieră le va fi influențată fundamental de posibilitatea de a munci de acasă.

ROLUL PEDOLOGIEI ȘI AL LEGII SOLULUI ÎN AGRICULTURA ROMÂNEASCĂ

0

Confederația Sindicală Națională MERIDIAN, Societatea Naţională Română pentru Ştiinţa Solului și Academia de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu Şişești”, (ASAS), organizează GALA PEDOLOGULUI, vineri, 10 septembrie 2021, începând cu ora 10,00, în Aula ASAS,  București, eveniment ce va avea tema:

ROLUL PEDOLOGIEI ȘI AL LEGII SOLULUI ÎN AGRICULTURA ROMÂNEASCĂ

Este pentru prima dată în România când se organizează o gală dedicată truditorilor din pedologie, tocmai pentru a trage un semnal de alarmă cu privire la ritmul accelerat în care solurile se degradează la nivel global și național, cu implicații majore asupra mediului înconjurător și a calității vieții oamenilor. 

Legea solului inițiată și adoptată la inițiativa CSN MERIDIAN, ASAS și SNRSS și susținută de Președintele Comisiei pentru agricultură din Camera Deputaților din legislatura 2016-2020, asigură mijloacele legale pentru o mai bună administrare a solurilor României, precum și pentru consolidarea unui cadru instituțional și științific dedicat pedologiei. 

Rețeaua națională de oficii pentru studii pedologice și agrochimice, joacă un rol cheie în monitorizarea, menținerea și îmbunătățirea calității solului, asigurând astfel o capacitate instituțională suverană pentru protejarea intereselor strategice ale României. 

Apa, rolul pedologiei, Legea Solului nr. 246/2020, pericolul degradării solului, evoluția humusului în sol și implicațiile Pactului Ecologic European asupra pedologiei și în general asupra agriculturii din România, toate acestea vor fi tematici care vor fi abordate de specialiștii din acest domeniu de activitate, în prezența factorilor de decizie politică și administrativă din instituțiile relevante din România. 

Așadar, vineri, 10 septembrie 2021, ora 10:00, în Aula ASAS, b-dul Mărăşti, nr.61, sector1, Bucureşti, la Gala Pedologului, vom dezbate împreună cu reprezentanți ai instituțiilor relevante și ai societății civile organizate, aspectele mai sus menționate, care sunt deosebit de importante pentru implementarea corectă și în interesul României a politicilor agricole naționale și europene.