Xiaomi lansează primul său festival de film cu scurtmetrajul “One Billion Views”

0

Xiaomi a anunțat lansarea celui mai nou scurtmetraj, „One Billion Views”. Acest film îl are ca personaj principal pe influencerul tech Arun Maini, cunoscut și sub numele de „MrWhoseTheBoss”. Acest lucru marchează momentul în care Xiaomi demarează primul său festival de film anual, care începe marți, 31 august, cu tema “The New Normal” (Noua normalitate) pe fondul pandemiei.

În „One Billion Views”, Arun își prezintă călătoria de zece ani, perioadă în care a devenit unul dintre cei mai mari influenceri pe zona de tech, și povestește cum a ajuns la peste un milliard de vizualizări pe canalul său de YouTube. 

În acord cu tema festivalului, „The New Normal”, Arun discută despre mediul de dezvoltare al creatorului de conținut – de la începuturile sale greoaie și provocările pe care le-a întâmpinat în realizarea conținutului video, până la momentul în care se află acum, în plin progres tehnologic al telefoanelor inteligente care permit oricărui utilizator să creeze și să arate lumii conținutul surprins pe dispozitivele sale mai ușor ca oricând. 

Dacă mi-ați fi spus la început că aici aș fi ajuns peste 10 ani, aș fi râs în hohote. Multe lucruri s-au schimbat de când am început și includ aici și pandemia. În ciuda tuturor piedicilor, unul dintre lucrurile pozitive a fost renașterea creatorilor de conținut, care a devenit posibilă nu doar pentru că oamenii au stat acasă, ci și datorită ușurinței de a produce conținut cu ajutorul telefonului din buzunar”, a povestit Arun.

Pentru a demonstra cât de ușoară și accesibilă a devenit crearea de conținut, întregul scurtmetraj a fost filmat cu un Xiaomi Mi 11 Ultra* – flagshipul care a revoluționat fotografia și videografia în rândul telefoanelor inteligente prin debutul senzorului de cameră GN2.

Arun a adăugat: „Cred cu tărie că fotografia și videografia computerizate pe care începem să le vedem pe telefoane vor fi viitorul filmului. Nimic nu poate depăși confortul, portabilitatea sau conectivitatea unui smartphone”.

Pentru a surprinde această poveste unică, „One Billion Views”, regizorul Mike Harvey a decis să folosească un stil de filmare continuu, pentru a scoate în evidență mobilitatea fără egal a filmării de pe un telefon inteligent. „O parte a obiectivului nostru din acest film a fost să-i inspirăm pe viitorii cineaști”, a spus regizorul Mike Harvey. „Mi-am dorit să creez ceva la care nu te-ai fi așteptat vreodată să fie filmat cu un telefon, să demonstrez că în prezent nu există limite în privința producerii de filme pe mobil. Această abordare a fost o provocare tehnică pentru că era nevoie ca mai multe elemente diferite să funcționeze perfect împreună, dar cred că a dat roade”.  

„One Billion Views” este doar o mică parte din ceea ce reprezintă primul Festival de Film Xiaomi din istorie. Vă invităm să rămâneți pe canalele globale de social media ale Xiaomi pentru livestream-ul Festivalului de Film Xiaomi, pe 31 august, ora 15:00.  

România Eficientă începe lucrările de renovare energetică la Liceul Tehnologic „Elie Radu” din Ploiești

0

  • Investiție de 1 milion de euro, susținută de OMV Petrom
  • Renovarea se va realiza, în premieră națională, la standarde nZEB  (clădiri cu un consum de energie aproape de zero)

România Eficientă, cel mai mare proiect privat de interes național dedicat eficienței energetice în clădiri, derulat de Energy Policy Group (EPG) cu finanțarea sponsorului oficial OMV Petrom, trece în etapa de renovare energetică la cele mai noi standarde a primei școli selectate în acest program. Astăzi au demarat lucrările de renovare la Corpul C10 al Liceului Tehnologic Energetic „Elie Radu” din Ploiești, clădire care găzduiește atât săli de curs, la parter, cât și un cămin-internat, la etajele superioare. 

Christina Verchere, CEO al OMV Petrom: „Putem contribui cu toții la un viitor sustenabil și un mediu mai curat, printr-un consum energetic mai eficient. România are un potențial uriaș să obțină, prin eficiență energetică, reduceri semnificative ale consumului de energie. Renovarea clădirilor publice și a locuințelor va avea un rol esențial în creșterea standardului de viață și pentru o dezvoltare economică sustenabilă, conform agendei climatice.” 

Radu Dudău, director EPG și coordonator al proiectului România Eficientă: „Să investești în școli înseamnă să investești în viitor. De aceea, ne bucurăm să vă anunțăm că am demarat lucrările de renovare aprofundată la această școală din Ploiești – investiție cu rol-pilot. În ciuda contextului economic dificil generat de pandemie, care a îngreunat realizarea proiectelor de reabilitare energetică a școlilor, astăzi am trecut la acțiune.”

Andrei-Liviu Volosevici, primarul municipiului Ploiești: „Un mediu interior confortabil și sănătos în școli este esențial pentru starea de bine a elevilor. Măsurile de eficiență energetică sunt importante nu doar prin prisma economiilor pe care le produc, ci și pentru beneficiile legate de sănătatea și productivitatea școlară a copiilor, cu efecte pe termen lung asupra dezvoltării societății. Suntem recunoscători proiectului România Eficientă că prima clădire școlară pilot selectată pentru renovare la standarde nZEB este din municipiul Ploiești. Sperăm ca acest proiect să aducă o contribuție solidă la declanșarea Valului de Renovare de care România are atâta nevoie.”

În prezent, unitatea de învățământ se confruntă cu numeroase probleme care țin de izolarea termică și fonică, sistemul de iluminat, precum și calitatea scăzută a aerului interior. Investiția totală estimată pentru reabilitarea acestei clădiri este de aproximativ un milion de euro, iar de rezultate vor beneficia în jur de 250 de elevi și 60 de cadre didactice. 

Renovarea se va realiza, în premieră națională, la standarde nZEB (clădire cu consum energetic aproape zero, datorită unui grad ridicat de eficiență energetică). Acest lucru va duce la realizarea unor economii substanțiale de energie și implicit la diminuarea semnificativă a facturilor, precum și la îmbunătățirea radicală a condițiilor de utilizare a școlii, cu beneficii directe pentru starea de bine a elevilor și a profesorilor. 

Printre lucrările ce vor fi realizate de echipa România Eficientă se află modernizarea sistemului de iluminat, prin înlocuirea corpurilor de iluminat fluorescent și incandescent existente cu unele corpuri de iluminat cu eficiență energetică ridicată și durată mare de viață, oferite de sponsorul Signify, precum și introducerea echipamentelor de producere a energiei din surse regenerabile.

Pe fondul noilor standarde de renovare impuse de legislația europeană și de metodologia națională, am decis realizarea în prealabil a renovării unei clădiri cu caracter de pilot, de dimensiuni relativ mici, pentru a putea elabora un model tehnic și financiar riguros pentru renovările aprofundate pe care le realizăm în cadrul programului. Acesta este motivul pentru care am decis includerea în program a unui corp de clădire din cadrul Liceului Tehnologic Energetic „Elie Radu” din Ploiești. 

Lansat în iunie 2019, proiectul România Eficientă a fost construit în jurul a două direcții strategice: campanii de informare și educare a publicului despre beneficiile eficienței energetice asupra societății, economiei și mediului înconjurător, precum și realizarea de lucrări de renovare energetică a unor școli publice din România la standarde internaționale, cu rol de model pentru autoritățile publice.

Detalii despre  unitatea școlară

Corpul C10 al Liceului Tehnologic Energetic „Elie Radu” din Ploiești a fost dat în funcțiune în anul 1978. Clădirea (S+P+2E) are destinația principală de școală și cămin. În școală studiază la învățământ de zi aproximativ 150 de elevi cu vârstele între 14 și 19 ani, iar la învățământ liceal seral – aproximativ 100 de elevi adulți. În cămin sunt cazați aproximativ 80 elevi, învățământ de zi liceal și profesional. De asemenea, circa 60 de profesori își desfășoară activitatea în această clădire școlară. 

Suprafața construită a parterului este aproximativ 504 metri pătrați, iar aria desfășurată a celor trei niveluri este de 1.512 metri pătrați. 

Probleme între consumatori și bănci rezolvate prin negociere

0

Centrul de Soluționare Alternativa a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) evidențiază numărul în creștere al rezolvării unor situații apărute între clienți și bănci pe calea negocierii: „Peste 20 de procese, inclusiv dosare de dare în plată, au încetat anul acesta deoarece băncile și consumatorii au decis să-și rezolve problemele prin negociere”. Negocierea individuală este recomandată inclusiv de Curtea Europeană de Justiție, subliniază CSALB. Pe tema apelului la soluția negocierii, CSALB prezintă următorul comentariu:  

CSALB: Negocierea este mai eficientă decât procesele și darea în plată

Peste 20 de procese au încetat anul acesta deoarece băncile și consumatorii au decis să-și rezolve problemele prin negociere, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). În timp ce majoritatea cererilor de conciliere au ca obiectiv soluționarea unui diferend prin evitarea proceselor, mai multe cazuri și-au găsit rezolvarea anul acesta după începerea procedurilor judiciare. Un astfel de exemplu este un dosar de dare în plată pentru trei credite diferite care, după aproape 5 ani petrecuți în instanță, și-a găsit rezolvarea prin negociere, în doar câteva luni. 

A person with long hair

Description automatically generated with low confidence

Dan Cristina Mihaela, consumator din București

„Povestea, pe scurt, este că am avut dosar de dare în plată pentru trei credite diferite, la aceeași bancă. După ce am făcut notificarea de dare în plată, banca a intentat acțiune în instanță. Din fericire, sfârșitul a fost foarte bun. Nu m-am adresat băncii pentru negociere, nici nu credeam că un consumator chiar poate rezolva astfel. În schimb, am aflat de CSALB, pentru că începusem să mă documentez despre soluțiile pe care le aveam. După ce am citit în media și mi-am întrebat cunoștințele, am dat de acest Centru. La momentul acela, avocații care mă reprezentau în instanță m-au descurajat. Spuneau că niciodată nu va accepta banca o negociere într-un astfel de caz. Însă, creditorul s-a dovedit a fi foarte dispus să terminăm litigiile.

Când am mers la bancă, oamenii de acolo mi-au recomandat și ei CSALB din prima clipă. Mi-au spus că putem rezolva repede și gratuit pentru mine. Am terminat trei dosare diferite în mai puțin de șase luni. Drept vorbind, nici nu știu care ar fi fost soarta lor dacă ar fi fost soluționate în instanță.

Într-un final am obținut restructurarea creditelor, comasarea lor, eliminarea unor comisioane, o rată mai mică, nu am mai fost supusă penalităților de neplată a ratelor din ultimii cinci ani, am scăpat de procese. Plus o reducere de aproximativ 10.000 de euro a datoriei. M-a bucurat și disponibilitatea oamenilor din bancă  de a rezolva problema. Faptul că mi-au acceptat cerințe pe care, foarte ușor mi le-ar fi putut respinge. E interesant că nu am reușit cu case mari de avocatură ce am reușit prin CSALB. Am citit apoi și despre alte cazuri de oameni care și-au rezolvat problema. Mai sunt speranțe ca lucrurile să meargă foarte bine și în România.”

A person in a suit

Description automatically generated with medium confidence

Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB 

„Asistăm la un trend care, putem spune, este benefic și instanțelor, nu doar părților aflate în proces. Este vorba de cazurile în care litigiile dintre consumatori și bănci, unele vechi de câțiva ani, iar altele abia începute, se rezolvă amiabil în cadrul negocierilor derulate la CSALB. Încep să apară și cazuri de soluționare amiabilă a cererilor de dare în plată. Este evident că oamenii nu vor să își piardă locuințele, mulți dintre ei și-au rezolvat problemele financiare din trecut și vor să reintre într-o relație echitabilă cu banca. Din fericire, compromisurile făcute în urma negocierilor purtate la CSALB sunt avantajoase financiar. Ținând cont de clarificările termenului de impreviziune acceptate de CCR ca fiind constituționale, recomandăm băncilor să fie mai deschise față de solicitările de reechilibrare a contractelor formulate de către consumatori, atunci când sunt întrunite condițiile prevăzute de lege. Vorbim de cei care vor să recurgă la instanță pentru rezolvarea unor situații punctuale, cum ar fi dobânzi, comisioane, eliminarea sau modificarea unor clauze contractuale. Iar invitația pe care o adresăm este ca aceste reechilibrări să se facă direct, între consumatori și bănci sau instituții financiare nebancare, iar dacă rezolvarea directă nu are finalitatea dorită, să se apeleze la procedurile derulate în cadrul CSALB, prin negociere și cu implicarea unui specialist neutru, conciliatorul. De altfel, vedem că inclusiv Curtea Europeană de Justiție recomandă negocierea individuală. Relevant este un caz finalizat în 2020, în care un consumator din Spania a reclamat existența unor clauze abuzive în contractul cu banca. Decizia CJUE în această speță (din 09.07.2020, cauza C-452/18) este interpretată în sensul că părțile pot să negocieze înainte de schimbarea unor clauze considerate ori calificate ca abuzive, cu altele noi. Intenția este ca noile condiții să nu mai fie impuse printr-un alt contract sau act adițional, ci să fie agreate de părți. În concluzie, concilierea, compromisul și soluțiile echitabile pot înlocui cu succes litigiile din instanțele clasice, indiferent de stadiul în care acestea se află”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB. 

CAZURI ÎN CARE PROCESELE AU FOST ÎNLOCUITE CU PROCEDURI DE SOLUȚIONARE AMIABILĂ

Aurora Z., București,

Banca a acordat familiei Z. un credit de nevoie personale cu ipotecă în valoare de 35.000 EUR în aprilie 2008. În septembrie 2016 au fost stopate contractul de credit și graficul de rambursare ca urmare a depunerii notificării de dare în plată. Pentru a stinge litigiul și a găsi o soluție la restanțele de peste 10.000 de euro, banca a propus stingerea amiabilă a litigiului, în cadrul CSALB. Creditorul a eliminat pe viitor comisionul de adminstrare credit, a returnat același comision încasat de la acordarea împrumutului până la notificarea de dare în plată și a renunțat la o treime din dobânzile restante.  În total, beneficiile directe obținute de consumator depășesc 7.500 de euro. 

Leonard G., Brașov

Banca oferă consumatorului suma de 7.000 EUR cu care se va rambursa parțial creditul, în vederea închiderii amiabile a litigiului aflat pe rolul Judecătoriei Brașov din 2021. Părțile sunt de acord să renunțe la orice alte pretenții în legătură cu actele de executare silită, cheltuielile de judecată, onorariile și cu alte sume datorate. 

Manuela F., Vrancea

În vederea stingerii pe cale amiabilă a litigiului aflat pe rolul Tribunalului Vrancea din anul 2017, banca oferă consumatoarei suma de 2.764 Euro. Suma reprezintă diferența dintre dobânda încasată conform  contractului de credit și dobânda fixă de 5,8 % pe an, până la scadența finală. Fiecare parte se obligă să suporte propriile cheltuieli ocazionate de promovarea demersurilor judiciare. 

Ileana V. Iași

Banca va restitui consumatoarei sumele de 5.000 RON și 1.200 EUR în vederea stingerii pe cale amiabilă a litigiului care face obiectul unui proces intentat în anul 2018, care se află pe rolul Curții de Apel Iași. 

Cristian. I. Z., Iași

Banca achită consumatorului suma de 7.100 de lei, iar părțile convin să stingă pe cale amiabila litigiul deschis anul acesta și aflat pe rolul Judecătoriei Iași. 

Gheorghe C., Huși

Banca va plăti consumatorului suma de 12.432 RON în vederea stingerii pe cale amiabilă a litigiului dintre părți, obiect al unui dosar din anul 2021 aflat pe rolul Judecătoriei Huși. 


Despre CSALB

CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Holcim România deschide o nouă stație ecologică de betoane, în Ilfov. Compania accelerează tranziția către un mediu construit mai verde

0

Grupul Holcim România, cel mai mare producător de materiale de construcții de pe piața locală, anunță deschiderea unei noi stații ecologice de betoane, în Tunari, județul Ilfov. Compania ajunge la 19 astfel de stații în întreaga țară și își continuă angajamentul pentru sustenabilitate.

Asemenea celorlalte stații ecologice de betoane, în cadrul unității de la Tunari se va fabrica și comercializa ECOPact, prima gamă de betoane verzi din industrie, cu 30% mai puține emisii de CO2.

Grupul Holcim răspunde, astfel, nevoilor dinamice ale pieței de construcții, susținând dezvoltarea industriei locale și accelerând tranziția către un mediu construit mai verde.

Anca Alexandru, Director Divizia de Betoane Holcim România

„Prin intermediul acestei noi stații de betoane ecologice din Tunari, suntem cu un pas mai aproape de clienții noștri și ne consolidăm investiția în creșterea pieței de construcții sustenabile din România. Totodată, ne respectăm angajamentul asumat la începutul acestui an prin ECONCEPT, noul nostru model de business, și oferim o gamă integrată de produse și soluții ECO, astfel încât să accelerăm tranziția către un mediu construit mai verde. Scopul nostru este să construim cu responsabilitate față de mediu și față de generațiile viitoare”, a declarat Anca Alexandru, Director Divizia de Betoane Holcim România.

Stația ecologică de betoane din Tunari este a șasea stație a Holcim România deschisă în zona București-Iflov și face parte din strategia pe termen lung a companiei de a sprijini construcțiile sustenabile.

Betoanele ECOPact, fabricate și comercializare în stația de la Tunari, sunt betoane ecologice de clasă climatică A, având cu 30% mai puține emisii de CO2. Mai mult, această gamă contribuie cu 2 puncte în evaluarea LEED și 6 puncte în sistemul de certificare BREEAM pentru construcții verzi, oferind un scor ridicat de sustenabilitate.

ECOPact poate fi folosit într-o gamă largă de aplicații: construcții din sectorul rezidențial și non-rezidențial, construcții industriale, hidrotehnice sau de infrastructură. Pe lângă aportul pe care îl are la reducerea de CO2, gama ECOPact asigură un nivel de rezistență superior în condiții de mediu agresive.

Stația de betoane ecologice din Tunari va fi inclusă și în platforma clicbeton.ro – prima platformă online pentru achiziționarea de beton din țară, dezvoltată de Holcim România. Astfel, clienții locali vor beneficia de un nou punct de lucru din care se pot aproviziona cu beton, printr-un proces de achiziție simplu și rapid. 

Noul punct de lucru este situat în comuna Tunari, județul Ilfov, adresa Șoseaua de Centură nr.29-3. 

Studiu Deloitte: directorii financiari din sănătate, preocupați de incertitudinea financiară. Investițiile în tehnologie, o prioritate pentru 68% dintre ei


Directorii financiari din organizațiile care activează în sistemul de sănătate susțin că incertitudinea financiară rămâne principala lor preocupare pentru perioada care urmează, în condițiile în care două treimi dintre aceștia se așteaptă la o creștere a veniturilor anul acesta, după scăderea semnificativă din 2020, care însă va fi anulată, în mare măsură, de majorarea costurilor în domeniu, reiese din studiul Deloitte „The changing role of health care finance leaders”. Totodată, 68% dintre participanții la studiu spun că investițiile în tehnologie digitală reprezintă o prioritate, având în vedere că modelele tradiționale de afaceri și-au demonstrat limitele în timpul pandemiei de COVID-19.  

Conform studiului, reprezentanții organizațiilor din sănătate sunt interesați de motivarea și bunăstarea angajaților și de asigurarea unui mediu de lucru atractiv. Jumătate dintre participanții la sondaj au menționat că acordă atenție noilor modele de lucru (virtual, în sistem gig, automatizat) și propun investiții pentru realizarea unui sistem care să combine programul de muncă hibrid cu cel complet virtual, având în vedere redresarea treptată a economiilor.

Pentru a implementa modelul de muncă hibrid, directorii financiari au în vedere direcționarea investițiilor către tehnologie, pentru a permite munca angajaților la distanță și pentru a le măsura productivitatea, și către imobiliare, pentru reamenajarea și redimensionarea spațiilor de lucru în conformitate cu noile cerințe.

„Anul 2020 a fost unul dificil pentru organizațiile din toate domeniile, dar pentru cele din sănătate a însemnat o criză fără precedent. Deși au reacționat rapid și au salvat milioane de vieți, multe dintre ele au întâmpinat dificultăți financiare, legate de forța de muncă și de lanțul de aprovizionare. Doar în SUA, Asociația Americană a Spitalelor estimează că pierderile în sectorul de sănătate s-au ridicat la aproximativ 323 de miliarde de dolari anul trecut. Veniturile revin pe creștere în acest domeniu, dar este tot mai evident că, pentru viitor, trebuie gândit un sistem de management flexibil, bazat pe tehnologie, care să poată fi adaptat la cât mai multe situații neprevăzute, pentru a asigura continuitatea afacerii în condiții din cele mai dificile”, a declarat Vlad Boeriu (foto), Partener Coordonator Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România, și liderul serviciilor de consultanță pentru industria de sănătate.

Mai mult de trei sferturi (77%) din directorii financiari participanți la studiu au declarat că, în perioada recentă, și-au depășit rolul tradițional în cadrul organizației pentru a se implica mai mult în procesul decizional, cu scopul de a stimula creșterea afacerii. Printre inițiativele cele mai frecvente în care aceștia spun că au jucat un rol decisiv în adoptarea deciziilor se numără transformarea modelului de afaceri și investițiile în digitalizare. 

Pentru următorii trei ani, directorii financiari din organizațiile care activează în sistemul de sănătate și-au stabilit ca obiective principale optimizarea capitalului de lucru (55%), adoptarea celor mai noi tehnologii (50%), îmbunătățirea capacității de prognoză (48%) și automatizarea (47%). Studiul Deloitte „The changing role of health care finance leaders” a fost realizat pe baza unui sondaj derulat în rândul a 60 de organizații din domeniul medical, la nivel de director financiar, vicepreședinte cu responsabilități în zona financiară sau președinte, și a opiniilor exprimate de directorii financiari din 12 sisteme de sănătate importante, pentru a înțelege modul în care aceștia percep lecțiile învățate în timpul pandemiei, principalele lor preocupări și prioritățile stabilite în vederea creșterii sustenabile a activității.

Aproape 2 ani de la implementarea trasabilității la țigarete. Ce urmează?

0

Ludmila Petrescu, Senior Manager PwC Romania, Alina Niculescu, Senior Associate

După aproape doi de la implementarea sistemului de trasabilitate a produselor din tutun, conceput de Uniunea Europeană în vederea combaterii evaziunii fiscale, este de așteptat să se intensifice controalele în acest domeniu, autoritățile având ca punct de plecare informațiile introduse în sistem.

În toată această perioadă, operatorii economici de la producători la distribuitori, transportatori și comercianții en-detail, în fapt toți cei implicați în industria tutunului, au fost lăsați să se acomodeze cu noua structură de urmărire la nivel european a acestor produse.

Însă, acolo unde operatorii economici, din greșeală sau nu, au omis să înregistreze informații cheie (ex: comenzi, facturi, plăți, informații privind transportul sau transportatorii, etc) sau pur și simplu informațiile înregistrate de operatorii economici ridică suspiciuni privind concordanța datelor furnizate de aceștia cu cele deținute de autorități, cu siguranță autoritățile vor acționa prin control. Consecințele unui control pot impacta major companiile din domeniu, întrucât se poate ajunge la suspendarea activității acestora sau chiar demararea unor acțiuni penale.

Ce presupune acest sistem? 

În prezent, sistemul este implementat pentru țigarete și tutunul de rulat în țigarete. Practic, toți jucătorii de pe piață implicați în lanțul de aprovizionare a țigaretelor pe teritoriul României, începând de la producător și până la ultimul operator economic, înainte de primul punct de vânzare cu amănuntul, trebuie să asigure trasabilitatea acestor produse în sistemul european de urmărire. 

Începând cu anul 2024, toate celelalte produse de tutun (ex: trabucurile, produsele de tutun care nu ard, etc) vor intra de asemenea sub incidența acestui sistem și vor circula de la producător până la ultimul comerciant en-detail sub atenta supraveghere a autorităților naționale, dar și a Uniunii Europene. 

Ce e de făcut în continuare? 

Operatorii economici ar trebui să acorde un interes deosebit modului în care au implementat și implementează sistemul de trasabilitate a țigaretelor și a tutunului de rulat în țigarete, mai ales în ceea ce privește acuratețea și corectitudinea informațiilor introduse în baza de date la care autoritățile au acces, ținând cont de faptul că nicio informație introdusă în sistem nu mai poate fi modificată sau completată ulterior.

A dus acest sistem la scăderea evaziunii fiscale în domeniu?  

Răspunsul îl vom afla în curând. Asta întrucât anul acesta UE a solicitat statelor membre, inclusiv României, să demareze și să accentueze controalele vamale, să pună accent pe combaterea evaziunii și așteaptă rezultate. România a luat act de solicitarea UE și primul pas a fost acela de a schimba legislația în domeniul supravegherii și controlului astfel încât controalele vamale se vor desfășura cu mai mare ușurință pentru autorități și cu mai puțină birocrație internă a acestora.

Studiu Youth Finance Academy: 15% dintre tinerii din România au un nivel mediu de educație financiară

0

În perioada ianuarie – iunie 2021, opt organizații non-profit din România, Finlanda, Danemarca, Norvegia, Lituania, Grecia și Bulgaria au derulat un studiu privind managementul financiar în rândul tinerilor și tinerilor antreprenori. Studiul „Bunăstarea financiară a generației Z” (Financial Well Being of the Z Generation) a fost derulat pe un eșantion de 1.600 de tineri și tineri antreprenori și a vizat identificarea factorilor care influențează managementul financiar.

Cercetarea relevă factori psihologici, sociali, situaționali, demografici și de personalitate cu impact asupra gestiunii financiare, precum și o analiză a exemplelor de bune practici. Rezultatele au fost integrate în șapte rapoarte naționale, un raport European și un ghid de bune practici, disponibile aici.

Conform datelor colectate în România, 15% dintre respondenți estimează că au un nivel mediu de alfabetizare financiară, 22% consideră că dețin și aplică cunoștințele financiare pe care le au. Un procentaj de 63% consideră că nu au avut acces la acest tip de educație. Doar 30,2% dintre respondenți au afirmat că nivelul cheltuielilor pe care le înregistrează lunar se află în echilibru cu cel al economiilor; 19,1% se bucură în prezent de un nivel ridicat al calității vieții datorită modului în care își gestionează resursele financiare, în timp ce doar 13,6% consideră că sunt capabili să își asigure un viitor financiar bun. Principalele cauze ale lipsei de alfabetizare financiară identificate de către tineri sunt: fondurile insuficiente, lipsa cunoștințelor în luarea decizii financiare/gestionarea veniturilor, economisire sau lipsa capacității de a identifica cele mai bune metode de gestionare a fondurilor.

„Odată cu evoluția pandemiei, educația financiară a revenit pe agenda publică ca subiect de actualitate. Actualul climat economic a pus presiune pe majoritatea categoriilor sociale, iar tinerii nu au făcut excepție, fiind puternic afectați financiar, pe fondul educației financiare precare. În acest context, ne-am propus să extindem serviciile de sprijin pe care le oferim tinerilor și să echipăm lucrătorii de tineret cu o gamă de cunoștințe, competențe și instrumentele esențiale pentru un bun management financiar. Am invitat alături de noi organizații de tineret din țări precum Finlanda, Danemarca, Norvegia care au deja un nivel mare de educație financiară, dar și alte tări pentru a dezvolta Youth Finance Academy – o colecție unică de instrumente de sprijin dedicate ONG-urilor de tineret Europene și angajaților acestora. Suntem încrezători că alături de partenerii noștri vom contribui la creșterea gradului de educație financiară în rândul tinerilor și tinerilor antreprenori”, a declarat Alexandra OROS – Coordonatorul proiectului Youth Finance Academy.

Studiul face parte din Proiectul „Youth Finance Academy” (YFA), coordonat de Asociația Monomyths, și este implementat în perioada 01.12.2020 și 30.11.2022 de către opt organizații din șapte țări – România, Finlanda, Danemarca, Norvegia, Lituania, Grecia și Bulgaria. Acesta este finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus+ și își propune dezvoltarea cu ajutorul unei rețele de experți financiari a unei colecții de 3 instrumente financiare pentru ONG-uri de tineret care să susțină peste 400 de tineri și tineri antreprenori să atingă un nivel ridicat de calitate în educație financiară. Proiectul se va finaliza cu 6 seminare naționale și evenimentul internațional Youth Financial Education Forum. 

România, un hub logistic pentru piețele din sud-estul Europei

0

„România a devenit în ultimii ani un hub logistic pentru piețele din sud-estul Europei, atrăgând astfel investiții pe acest segment, ceea ce a dus la o extindere a suprafețelor industriale”, apreciază Mirela Brojban (foto), Business Unit Manager Soluții Logistice în cadrul companiei Gebrüder Weiss România, jucător important al pieței locale de transport și soluții logistice. Totodată, estimează că „evoluția va fi pozitivă și în următorii ani, în special datorită creșterii pieței de e-commerce. De asemenea, odată cu dezvoltarea infrastructurii rutiere, România va atrage cu siguranță mai multe investiții ce vor presupune o lărgire a suprafețelor logistice”, cu semnalarea că, „în situația în care infrastructura rutieră, în special în zona de est, nu se dezvoltă în viitorul apropiat, majorarea suprafețelor logistice și crearea de depozite suplimentare va fi direcționată tot către orașele unde deja se află cele mai mari proiecte de acest tip”.

Gebrüder Weiss România anunță că „vizează extinderea spațiilor logistice cu circa 20% în următorul an pentru hub-urile din Sibiu și pentru cele din apropiere de București. Compania deține în acest moment centre logistice cu o suprafață totală de circa 65.000 de metri pătrați, având un grad mediu de ocupare de 90%. Cea mai mare suprafață logistică a Gebrüder Weiss România este concentrată în apropierea Capitalei, însumând 35.000 mp în 4 hub-uri. Al doilea centru din punct de vedere al mărimii este localizat în Arad, cu circa 15.000 mp, urmat de hub-ul din Cluj-Napoca, cu 7.000 mp, și cele din Sibiu și Brașov cu circa 5.000 mp fiecare. Compania mai ocupă spații de circa 3.000 mp și în Constanța, Craiova și Bacău”.

Mirela Brojban ne informează că „din totalul celor circa 65.000 mp de spațiu logistic pe care îl gestionăm pe plan local, aproximativ 15% este proprietatea companiei, restul fiind închiriat în parcuri logistice de mare anvergură. Pentru întreaga suprafață, procentul de ocupare este permanent de 90%. Desigur, există și un grad de fluctuație a ocupării de câteva procente, determinat în special de sezonalitatea produselor, campanii promoționale, finalul de lună când se încearcă atingerea țintelor de vânzări sau perioadele de Sărbători și Black Friday”. 

Clientul de spații logistice Gebrüder Weiss România îl caracterizează astfel: „În acest moment, este reprezentat, de cele mai multe ori, de companii mari, multinaționale, cu o cotă de piață importantă, pentru care avantajele puse la dispoziție de spațiile noastre, dar și de serviciile pe care le oferim, sunt fundamentale. Printre cei cca. 2.000 de clienți pe care îi deținem în portofoliu pe plan local, majoritatea activează în domenii precum industria de petrol și gaze, retail, mobilier, automotive sau telecomunicații”. Din acest motiv, „ponderea clienților care aleg doar serviciile de depozitare este redusă. Majoritatea partenerilor companiei optează pentru o gamă largă de servicii logistice în care sunt incluse cele de transport sau cele de comisionare vamală. De altfel, de cele mai multe ori clienții care aleg doar serviciile logistice de depozitare și manipulare marfă sunt cei ale căror mărfuri nu sunt destinate consumatorului final”.

Compania Gebrüder Weiss este prezentă în România din 1994 și „se bazează pe o infrastructură națională de hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța și Craiova. Compania oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim. Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo – Home Delivery, iar în 2020 a deschis un hub logistic dedicat acestui serviciu, de unde sunt gestionate operațiunile de cross-docking, terminalul deservind întreaga țară. Ca parte din strategia digitală, Gebrüder Weiss a lansat la începutul anului 2020 platforma ETA (en. Estimated Time of Arrival), prin care clienții companiei pot urmări procesul de expediere online, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. Gebrüder Weiss oferă acest serviciu digital pentru transportul de marfă în regim de grupaj în toate locurile unde compania efectuează livrarea finală. Odata cu lansarea myGW în România și integrarea ETA în portal, clienții companiei au acces la toate informațiile relevante dintr-un singur cont, oricând și de oriunde”. 

Formare profesională în industrii creative

0

Platforma Formare Culturală oferă în toamna acestui an evenimente de networking cultural (întâlniri profesionale) planificate special pentru mediul online, găzduite de o platformă cu funcționalități specifice, conduse de un facilitator specializat. Obiectivele asumate sunt „de a investiga posibilități de proiecte interdisciplinare creative și de a identifica soluții la provocările întâlnite de colegi în proiectele lor”. Prima întâlnire este pe 11 septembrie 2021, online, ora 10.00; detalii: https://formareculturala.ro/networking-cultural/ 

Organizatorii anunță că „înscrierile vor fi urmate de trimiterea prin curier, din partea Formare Culturală, a unui volum din publicația proprie Noii industriași, creativii și a unui pachet de ceai sau cafea, ca un gest virtual de convivialitate. Organizatorii păstrează atenția pentru comunități și principii de sustenabilitate, achiziționând ceaiul și cafeaua din surse certificate de proveniență din agricultura ecologică, cu etichete care garantează produse locale și practici de comerț echitabile”.

În ceea ce privește oferta programului, organizatorii Formare Culturală propun „o privire largă asupra domeniului creativ, pentru a încuraja dezvoltarea mai multor proiecte care combină atât instrumentare culturale (din dans, literatură, film etc.) cât și domenii de lucru (antropologie, istorie, sociologie, psihologie etc.), cât și axe transversale de acțiune (sociale, de mediu, sănătate, educație etc.). 

Astfel, oferă trainingurile de profesionalizare în cultură de Specialist în activitatea de lobby (specializare în Clasificarea Ocupațiilor din România nr. 243220) și Facilitator de dezvoltare comunitară (specializare în Clasificarea Ocupațiilor din România nr. 341204) și le pregătește specific pentru sectorul cultural. Trainingurile sunt atestate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării și Ministerul Muncii și Justiției Sociale prin Autoritatea Naţională de Calificare.

Facilitatorul de dezvoltare comunitară iniţiază, facilitează, administrează, oferă asistenţă pentru implementarea unor programe de intervenţie şi asistenţă socială, culturală și comunitară, oferind și consultanţă de specialitate. Utilizarea termenului de facilitator, pentru a descrie un mod de intervenţie în domeniul socio-cultural, folosind metode specifice şi un set particular de maniere de comportare, este relativ nouă, dar şi-a câştigat rapid o acceptare largă. Specializarea de facilitator cultural oferită de Formare Culturală are 50 de ore (teorie și practică) se desfășoară exclusiv online, în perioada 13-24 septembrie 2021. Detalii aici https://formareculturala.ro/facilitator-de-dezvoltare-comunitara/ 

Activitatea de lobby (advocacy) este influenţarea legitimă a deciziilor politice, prin activităţi de comunicare profesionist realizate, care implică expertiză legislativă, tehnici discursive şi abilităţi strategice. Această meserie ajută comunități locale sau sectoare profesionale să poată face tranziția de la nevoi și acțiuni la firul ierbii (grassroots) la acțiuni și strategii de intrare pe agenda publică a autorităților publice. Specializarea de lobby-ist cultural oferită de Formare Culturală are 100 de ore (teorie și practică) se desfășoară exclusiv online, în perioada septembrie-octombrie 2021. Detalii aici https://formareculturala.ro/specialist-lobby-cultural/ 

Activitățile fac parte din programul Formare Culturală Aplicată, organizat de platforma Formare Culturală în perioada martie 2020- noiembrie 2021, beneficiind de o cofinanțare AFCN. Parteneri traininguri: Fundația Pact, Centrul pentru Legislație Nonprofit. Parteneri program: Muzeul Municipiului București, Modernism.ro, Ziarul Metropolis, Revista Cultura, Ediția de Dimineață

www.FormareCulturala.ro; www.facebook.com/FormareCulturala; www.facebook.com/groups/480190968702353; www.linkedin.com/company/formare-culturala” 

Platforma Formare Culturală reamintește că din 2014, de când organizează întâlniri de networking cultural, „au participat câteva sute de lucrători culturali, interesați cum să își desfășoare, colaborativ, proiectele culturale și creative. Deși rețeaua Formare Culturală s-a dezvoltat în online încă de la început, pandemia, începută în 2020 și încă generalizată, a arătat (și) un lucru pozitiv: conexiuni profesionale pot fi făcute de oriunde, fără nevoi suplimentare (de cost și timp) din partea multora din sectorul creativ românesc”.

Aegon, prime brute subscrise în TI 2021 în creștere cu 21% față de perioada similară din 2020

0

Compania Aegon România a înregistrat în primul trimestru (T1) din 2021 un total al primelor brute subscrise de 36,8 milioane lei (7,46 milioane euro), în creștere cu 21% față de perioada similară din 2020.  Ca urmare, a urcat o poziție în topul celor mai mari asiguratori de viață de pe piața locală, clasându-se pe locul al șaptelea.   

Sînziana Maioreanu (foto), director general al Aegon România, subliniază: „Așa cum am estimat, piața asigurărilor de viață este într-o etapă de revenire. Aegon a început 2021 cu valori în creștere și, după toate probabilitățile, aceasta va fi evoluția și pentru primul semestru. Cred că aceste rezultate reflectă preocuparea noastră continuă pentru confortul și nevoile clienților, care a ieșit și mai mult în evidență, în ultimul an și jumătate. Oamenii au fost, și sunt în continuare, temători față de ceea ce le rezervă viitorul. În aceste condiții, necesitatea de a avea un plan de siguranță bine pus la punct a devenit mai stringentă. Din păcate, deși ne dorim cu toții ca pandemia să se sfârșească, se pare că numărul de cazuri crește din nou, la nivel mondial și național. Sperăm că acest al patrulea val, care a fost preconizat de specialiști, să aibă o intensitate mult mai scăzută față de cele precedente. Totuși, este firesc să le fim alături clienților noștri cu tot ceea ce putem și să fim flexibili, atunci când situația cere. În ultimul an și jumătate, poate accelerată de pandemie, am remarcat o creștere a nivelului de conștientizare în ceea ce privește serviciile financiare. Românii sunt cu siguranță mai preocupați de aceste aspecte și vedem, de exemplu, cum piața asigurărilor de viață a crescut cu 13% în primul trimestru din 2021. Anul acesta, pregătim extinderea paletei de servicii a Aegon România și ne dorim să răspundem și mai bine nevoilor în schimbare a românilor, precum și preocupării lor pentru un viitor financiar mai sigur. Astfel că suntem aproape gata de lansarea unui nou produs de asigurare destinat întregii familii, despre care vom da mai multe detalii în viitorul foarte apropiat”. 

Aegon România prelungește din nou măsurile excepționale de acoperire a riscurilor asociate pandemiei cu coronavirus. De la finalul lui aprilie 2020, compania a decis să nu mai aplice excluderea riscului pandemiei pentru niciunul dintre produsele din portofoliu care acoperă decesul sau spitalizarea din îmbolnăvire. Această măsură excepțională va continua și pe parcursul lui 2021.

Aegon România se recomandă ca făcând parte „dintr-unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat în asigurări de viață, planuri de pensie și soluții pentru investiții. Aegon are, la nivel mondial, o tradiție de peste 175 de ani. În total, cei peste 22.300 de angajați ai companiei oferă servicii financiare pentru aproximativ 34,4 de milioane de clienți din America, Europa și Asia. Aegon a intrat pe piața din România în 2007, prin compania de pensii private, și în 2008 prin compania de asigurări de viață. În prezent, Aegon are în România peste un milion de clienți și 150 de angajați.

Notă: Rezultatele Aegon România nu se regăsesc în statisticile oficiale publicate de ASF, deoarece Aegon România este sucursală a Aegon Polonia, iar conform legislației în vigoare, rezultatele nu sunt în mod explicit prezentate în raport, ci sunt cumulate cu ale celorlalte sucursale active în segmentul asigurărilor de viață”.