Indicatorul de Încredere Macroeconomică realizat de Asociația CFA România a scăzut în luna iulie 2021

0

Adrian Codirlasu, CFA – Vicepresedinte al Asociatiei CFA Romania declara: „Pe fondul prudentei generate de intrarea in valul 4 al pandemiei, indicatorul de incredere macroeconomica a inregistrat o usoara scadere, prima din ultimele 12 luni. De asemenea, pe fondul majorarii ratei inflatiei, rata anticipata de dobanda de piata monetara, ROBOR 3M, implica cel putin doua majorari de dobanda de politica monetara in urmatoarele 12 luni”.

Indicatorul de Incredere Macroeconomica al Asociatiei CFA Romania a scazut cu 1,7 puncte comparativ cu luna anterioara, la valoarea de 74,5 puncte, (fata de aceeasi luna a anului precedent, indicatorul a crescut cu 44,1 puncte). Scaderea s-a datorat componentei de anticipatii a indicatorului. Rata anticipata a inflatiei pentru orizontul de 12 luni a inregistrat o valoare medie de 4,03%, peste 72% dintre participanti anticipand majorarea acesteia in urmatoarele 12 luni (la momentul realizarii sondajului, rata inflatiei inregistra valoarea de 3.94%).

In ceea ce priveste cursul de schimb EUR/RON, peste 93% dintre participantii la sondaj prevad o depreciere a leului in urmatoarele 12 luni (comparativ cu valoarea actuala). Astfel valoarea medie a anticipatiilor pentru orizontul de 6 luni este de 4,9829, in timp ce pentru orizontul de 12 luni valoarea medie a cursului prognozat este 5,0445 lei pentru un euro.

Previziunile analistilor in ceea ce priveste cei mai importanti indicatori macroeconomici:

 Actual Anticipatii1
Evolutia PIB (real) -3,9% 6,9%
Deficit Bugetar 9,8 % 6,6%
Curs EUR/RON 4,9286 5,0445
ROBOR 3M 1,60%2,21% 
Randament 5Y RON  3,00%3,26% 
Randament 10Y RON3,70%4,00% 

1Sursa: Sondaj Asociatia CFA Romania, final de an, 2021 (PIB, deficit bugetar), orizont de 12 luni (restul indicatorilor)Randament 10Y RON

Este de remarcat faptul ca 91% din participantii la sondaj prevad majorarea ratelor de dobanda de piata monetara (ROBOR 3M), nefiind inregistrata nicio opinie de reducere a acestei rate, iar 85% dintre participanti anticipeaza majorarea ratelor de dobanda pentru scadentele de 5 si 10 ani.  Peste 63% dintre participanti anticipeaza majorarea preturilor proprietatilor rezidentiale in urmatoarele 12 luni, cel mai mare procent de la introducerea acestei intrebari. 

Din luna aprilie a anului 2020, in cadrul sondajului au fost adaugate intrebari suplimentare, referitoare la impactul crizei coronavirusului asupra economiei nationale, iar rezultatele pentru luna iulie 2021 releva:

  • Deficitul bugetului de stat anticipat pentru anul 2021: valoarea medie a anticipatiilor este 6.6%;
  • Evolutia, in termeni reali a PIB in anul 2021: valoarea medie a anticipatiilor este +6,9%;
  • Datoria publica ca procent din PIB va ajunge, intr-un orizont de 12 luni, la aproximativ 53%;

In contextul atentiei sporite a autoritatilor europene cu privire la protectia mediului inconjurator, atentie concretizata in reglementari cu privire la luarea in considerare a factorilor ESG (factorii de mediu, sociali si de guvernanta) de catre institutiile financiare, au fost introduse in sondaj intrebari cu privire la constientizarea de catre institutiile financiare a acestor reglementari, pregatirea institutiilor financare pentru asigurarea respectarii noilor reglementari, precum si suportul oferit clientilor pentru asigurarea respectarii lor. 

Astfel, peste 87% cunosc pe deplin sau stiu de existenta reglementarior europene privind factorii ESG, 50% ofera suport activ clientilor in vederea respectarii criteriilor ESG iar peste 55% cunosc recomandarile Autoritatii Bancare Europene catre banci si firmele de investitii, cu privire la introducerea factorilor ESG in activitatea de creditare si investii, si deja au planuri de implementare a acestor recomandari.



Sondajul este realizat lunar de Asociatia CFA Romania, de peste 10 ani, si reprezinta un indicator prin intermediul caruia organizatia doreste sa cuantifice anticipatiile analistilor financiari cu privire la activitatea economica in Romania pentru un orizont de timp de un an. Sondajul este realizat in ultima saptamana a fiecarei luni iar participantii sunt membri ai Asociatiei CFA Romania si candidatii pentru nivelurile II si III ale examenului CFA.


Indicatorul de Incredere Macroeconomica ia valori intre 0 (lipsa increderii) si 100 (incredere deplina in economia romaneasca) si este calculat pe baza a 6 intrebari cu privire la:

  • Conditiile curente – referitoare la mediul de afaceri si piata muncii;
  • Anticipatiile pentru un orizont de timp de un an pentru: mediul de afaceri, piata muncii, evolutia venitului personal la nivel de economie si evolutia averii personale la nivel de economie.

Pe langa intrebarile necesare pentru calculul Indicatorului de Incredere Macroeconomica, sondajul evalueaza si anticipatiile, tot pentru un orizont de timp de un an, pentru rata inflatiei, ratele de dobanda, cursul de schimb EUR/RON, indicele bursier BET si conditiile macroeconomice globale.

  

Teraplast rămâne pe prima poziție în topul interesului investitorii individuali la Bursă

0

Teraplast S.A. rămâne și în Trimestrul II compania care a atras interesul celor mai multi investitorii individuali de la Bursa de Valori București. Societatea, cel mai mare producător român de materiale de construcții, a confirmat trendul pozitiv și a publicat rezultate financiare peste așteptări și în Trimestrul II reușind, pentru a doua oară la rând, să rămână pe primul loc al clasamentului BVBescu Retail Pulse Chart. Societatea din Bistrița-Năsăud a fost singura care a atras atenția a mai mult de 6 din 10 investitori.

Clasamentul a fost realizat în luna august 2021 de site-ul bvbescu.ro, cu ocazia evenimentului „The Power Table – Cum arată rezultatele financiare pe Trimestrul II și cum investim”, care va avea loc pe data de 1 septembrie 2021.

Pe locul al doilea în preferințele investitorilor individuali de la BVB se situează Norofert S.A., companie care confirmă creșterea din mai, când a ajuns în Top 5. În luna august, Norofert S.A. urca alte 3 poziții în BVBescu Retail Pulse Chart, ocupând locul secund.

Banca Transilvania, cea mai mare banca din România, completează podiumul, staționând pe locul 3.

Dacă în luna mai, la ultima ediție a clasamentului, ocupau locurile 6, respectiv 9, Purcari Wineries PLC. si Medlife S.A. intră acum pentru prima data în Top 5.

Cu o urcare de 5 locuri, de pe 26 pe poziția 21, societatea clujeana Life is Hard are cea mai mare ascensiune în clasamentul din luna august și se află la doar un pas de Top 20.

7 societăți nou listate intră în Top 40 al interesului investitorilor față de companiile listate la Bursa de Valori București

Din cele 10 societăți care au listat în ultimele 3 luni acțiuni la Bursa de Valori București, 7 reușesc să pătrundă în luna august în Top 40, confirmând interesul crescut al investitorilor individuali pentru companiile nou venite în Piața de Capital românească. One United Properties S.A. este cea mai bine clasata dintre nou-venite, ocupând locul 13. Tot in Top 20 intră și Simtel Team și Arctic Stream, pe locurile 17, respectiv 19. Transport Trade Services intra în clasament pe locul 22, Agroserv Mariuța (Lăptăria cu Caimac) ocupa locul 26, pe locul 32 găsim Agroland Agribusiness, iar pe locul 39 este Vifrana S.A.

Surpriza neplăcută a acestei ediții este adusa de Transelectrica S.A., companie care înregistrează cea mai mare coborâre din luna august, respectiv 18 poziții, ajungând pe locul 38 și ieșind, astfel, din Top 20.

Biofarm S.A., Antibiotice Iași, Impact Contractor & Developer S.A., Raiko Transilvania, AAGES S.A., Erste Bank și SIF Banat Crișana S.A. părăsesc primele 40 de poziții. De remarcat și faptul că, pentru prima dată, nici unul dintre cele 5 SIF-uri nu se mai află în Top 40.

Societățile din domeniul energetic par sa piardă, deocamdată, focusul investitorilor de retail. Doar 2 companii se mai afla, în acest moment, în Top 10, alte 2 rămânând în Top 20, dar aproape toate aflându-se pe un trend de scădere.

Schimbare de generații: Piața AeRO, focusul investitorilor individuali

În schimb, Piața AeRO se afla într-un moment de creștere în ceea ce privește interesul investitorilor individuali – 8 dintre primele 20 companii din Top făcând parte din acest segment. Totodată, 6 din 7 societăți din Servicii și IT se regăsesc, în acest moment, în Top 20.

De altfel, mai mult de jumătate dintre companiile din Top 40 sunt, în acest moment, societăți listate în ultimii ani. Practic, are loc o schimbare a generațiilor, companii precum Transgaz S.A., Transelectrica S.A., Turbomecanica S.A., Conpet S.A., Antibiotice Iași S.A., Biofarm S.A., Erste Bank sau cele 5 SIF-uri, care până acum câțiva ani se aflau în focusul investitorilor de retail, pierzând mare parte din atenție.

Sunt însă și societăți nou listate care încă nu au reușit să atragă foarte mult atenția investitorilor. Bonas Import Export, Air Claim sau Visuan Fan (Allview) nu reușesc să pătrundă, în luna august, în Top 40.

Iată care sunt companiile care ocupa primele 10 poziții din punctul de vedere al interesului investitorilor individuali la Bursa de Valori București, în luna august 2021:

Poz Ant. Ev. Societate Domeniu Procent
1 1 = TRP – Teraplast S.A. Industrie 63.64%
2 5 ^ NRF – Norofert S.A. Agricultura 55.45%
3 3 = TLV – Banca Transilvania Bănci/Financiar 54.55%
4 6 ^ WINE – Purcari Wineries FMGC 53.64%
5 9 ^ M – Medlife S.A. Sănătate 53.64%
6 4 v AG – Agroland Business Systems Agricultură 51.82%
7 10 ^ BNET – Bittnet Systems S.A. Servicii / IT 49.09%
8 2 v SNN – Nucleareletrica S.A. Energie 48.18%
9 7 v HUNT – IHunt Technologies Import – Export S.A. Comerț/IT 45.45%
10 8 v SNP – OMV Petrom S.A. Energie 45.45%

BVBescu Retail Pulse Chart este un indicator care arată interesul investitorilor individuali față de companiile listate la Bursa de Valori Bucuresti și este realizat pe baza unui chestionar completat de către investitorii individuali din comunitatea BVBescu.ro.

Rezultatele financiare publicate de companii pe Trimestrul II 2021 vor fi subiectul principal de discuție în cadrul ediției din data de 1 septembrie 2021 a evenimentului online „The Power Table – Cum arată rezultatele financiare și cum investim”.

Evenimentul „The Power Table” este organizat cu sprijinul Bursei de Valori București, 2Performant Network S.A. și Life is Hard S.A., Evisara.com (Partener tehnic), Financial Intelligence, Finzoom, NewMoney, InvestTenergy, Economistul.ro, Club Economic, România Durabilă și București Business, Prahova Business și Reușita TV (Parteneri media).

Românii preferă activele mai riscante ETF-urilor

0

În România, investitorii individuali preferă investițiile mai riscante, cum ar fi criptoactivele, în detrimentul instrumentelor mai diversificate, cum ar fi fondurile tranzacționate la bursă (ETF), potrivit unui sondaj recent comandat de platforma de investiții eToro.

Sondajul Retail investor Beat* a întrebat 6.000 de investitori de retail din 12 țări, printre care și România, dacă au ETF-uri în portofoliul lor de investiții. În România, 26% dintre respondenți au răspuns afirmativ. Este ceva mai mult decât media de 24%, dar mai puțin decât cei 38% dintre investitorii din SUA și cei 37% din Germania. Dintre țările din Europa Centrală, 29% dintre respondenții cehi și doar 13% dintre cei polonezi au investit în ETF-uri. 

Un ETF este un tip de titlu de valoare care urmărește un indice, un sector, o marfă sau un alt activ, dar care poate fi cumpărat sau vândut la o bursă de valori în același mod în care se tranzacționează o acțiune obișnuită. Astfel de fonduri sunt un instrument potrivit pentru crearea unui portofoliu de investiții larg și diversificat într-un mod rentabil. Primul ETF a fost lansat în 1993 în Statele Unite, având ca referință indicele S&P 500 și permițând o investiție diversificată și cu costuri reduse. 

Cetățenii UE pot investi în ETF-uri care sunt desemnate UCITS – Undertakings for Collective Investments in Transferable Securities, un cadru de reglementare al Comisiei Europene care creează un regim armonizat în întreaga Europă pentru gestionarea și vânzarea de asemenea fonduri. Potrivit Comisiei Europene, ETF-urile UCITS reprezintă aproximativ 75% din totalul investițiilor colective ale micilor investitori din Europa. Una dintre utilizările ETF-urilor este de a crea strategii de investiții pasive. Cu toate acestea, merită reamintit faptul că, în prezent, ETF-urile nu sunt doar „fonduri de indici”, existând în prezent și multe ETF-uri active pe piețele mondiale.

Acum, când accesul la informații este mai rapid, iar avantajul informațional al managerilor activi de fonduri de investiții nu mai este atât de mare, este din ce în ce mai dificil pentru managerii profesioniști să obțină rezultate mai bune decât indicii. În ultimii 5 ani, mai puțin de 25% dintre fondurile cu capitalizare mare, gestionate în mod activ, din SUA și Europa au depășit performanța indicelui corespunzător. Probabil că aceeași regulă se aplică și în cazul investitorilor individuali. 

Dacă teoria spune că este ușor de investit în ETF-uri, acestea oferă un grad ridicat de diversificare și sunt economice, de ce unii dintre investitorii est-europeni nu le favorizează?  

O posibilă explicație ar putea fi procentul mare de investitori tineri raportat la totalul investitorilor din această parte a lumii. Conform sondajului eToro Retail Investor Beat, România are cel mai mare segment de investitori tineri din cele 12 țări care au participat la sondaj. 40% dintre investitorii români chestionați au vârste cuprinse între 18 și 34 de ani. România este urmată de Polonia și Cehia, cu 34% dintre investitori din aceeași categorie de vârstă. La polul opus se află Marea Britanie cu 20%, Germania cu 18%, iar ultimii sunt Statele Unite cu 16%. Procentul mediu al investitorilor cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani din țările analizate este de 26%.

Este posibil ca numărul mare de investitori tineri să se traducă printr-un profil mai riscant al investițiilor. În timp ce 46% dintre investitorii români au în portofoliu o formă de criptomonedă, urmați de 44% dintre polonezi, doar 53% dintre români și 43% dintre polonezi dețin acțiuni. Procentul mediu al investitorilor care dețin acțiuni în cadrul studiului este de 62%, un procent uriaș de 84% dintre australieni și 74% dintre americani deținând astfel de active.  

O altă posibilă explicație este faptul că aproape 47% dintre investitorii români investesc de mai puțin de 2 ani, potrivit sondajului, acesta fiind și cel mai mare număr de investitori fără experiență din toate cele 12 țări analizate. Această lipsă de experiență s-ar putea traduce printr-un apetit scăzut pentru instrumente mai puțin interesante, precum ETF-urile, pe care poate nu înțeleg cum să le folosească.  Prin comparație, Polonia are 35%, iar Republica Cehă 34% dintre investitorii cu mai puțin de doi ani de experiență. Media studiului este de 23%. 

Cu toate acestea, ETF-urile se luptă pentru a-și face loc în portofoliile de investiții ale românilor, odată cu creșterea disponibilității acestora și a discuțiilor educative legate de investiții de pe diferite platforme sociale. Pe măsură ce oferta se diversifică, cu multe ETF-uri disponibile în întreaga lume, atât fonduri pasive, cât și active, din mai multe sectoare diferite, investitorii au mai multe opțiuni legate de modul în care ar putea să investească. La nivel global, activele nete ale ETF-urilor au crescut de 6,5 ori în ultimul deceniu. În prezent, există peste 7600 de ETF-uri disponibile în lume, cu active totale evaluate la peste 9 trilioane de dolari. Unele dintre acestea pot fi găsite pe platforme de investiții, cum ar fi eToro. 

* Cercetarea a fost realizată de Opinium în perioada 28 iunie 2021 – 21 iulie 2021 pe eșantion de 6.000 de investitori individuali din 12 țări – câte 500 în fiecare țară: Marea Britanie, SUA, Germania, Franța, Italia, Spania, Olanda, Danemarca, Australia, Polonia, România și Republica Cehă. Investitorii individuali au fost definiți ca fiind persoane care se administrează singure sau care beneficiază de consiliere și care dețin cel puțin un produs de investiții, inclusiv acțiuni, obligațiuni, fonduri, un ISA (cont individual de economii) pentru investiții sau echivalent. Nu a fost necesar ca aceștia să fie utilizatori eToro. 

 

Rezultatele primului semestru pentru Alpha Bank în România reflectă o performanță financiară robustă și o dinamică comercială solidă

0

  • Profitul înainte de impozitare (PBT) s-a situat la 10,6 milioane euro, în creștere față de aceeași perioadă a anului trecut; 
  • Costul riscului a scăzut semnificativ, reflectând reziliența portofoliului nostru pe parcursul pandemiei Covid-19, precum și îmbunătățirea indicatorilor macroeconomici;
  • Veniturile din comisioane au înregistrat o îmbunătățire semnificativă atenuând impactul ratelor de dobândă scăzute;
  • Activitatea comercială a continuat să crească, pe fondul impulsului puternic înregistrat în primul trimestru al anului. Creditarea a crescut într-un ritm susținut pe toate liniile de business;
  • Capitalizarea și lichiditatea s-au menținut la niveluri ridicate, peste cerințele de reglementare.

Activitatea de creditare a crescut într-un ritm susținut în semestrul I, pe măsură ce activitatea economică s-a intensificat și PIB-ul a început să recupereze decalajul față de nivelurile de dinainte de criză. Astfel, pe fondul cererii crescute din piață, activitatea noastră comercială s-a îmbunătățit în mod semnificativ, segmentul creditelor ipotecare și a celor de consum înregistrând cea mai bună performanță din ultimul deceniu. În plus, și creditarea persoanelor juridice a înregistrat performanțe notabile, atât pe segmentul întreprinderilor mici și mijlocii, cât și al companiilor mari. Astfel, Alpha Bank Romania a participat în semestrul I la sindicalizări semnificative, atât în sectorul retail, cât și pe piața energiei verzi. De asemenea, ne-am reafirmat contribuția în susținerea redresării economice aderând la cele mai importante programe de sprijin guvernamental pentru depășirea efectelor negative ale pandemiei Covid-19. 

Am continuat să ne consolidăm poziția pe piața locală de plăți, conform valorilor și strategiei noastre, devenind prima bancă ce oferă soluții complete de plată prin intermediul terminalelor noastre POS, cu carduri emise sub siglele celor mai importante organizații de plată din lume: Visa, Mastercard, Union Pay și American Express. În plus, soluția de plăți instant bazată pe tehnologiile Visa Direct și Mastercard Money Send continuă să câștige teren în piață, printre cei care au implementat-o regăsindu-se unii dintre cei mai importanți jucători din sectorul retail.

Totodată, am continuat să extindem infrastructura self service și ne-am extins rețeaua de echipamente multifuncționale (ATM 24 Banking), punând această tehnologie la dispoziția clienților în mai mult de 50% din rețeaua noastră. În plus, pentru a îmbunătăți asistența oferită și a satisface cererile clienților noștri, am extins programul de lucru al call center-ului pentru a acoperi și zilele de sâmbătă.

Calitatea remarcabilă a portofoliului nostru de credite ipotecare a fost recunoscută și de agenția de rating Moody’s Investor Services, care a crescut rating-ul Obligațiunilor Ipotecare emise de Alpha Bank Romania la A3, unul dintre cele mai mari rating-uri acordate de Moody’s pe piața din România. 

Rezultatele financiare ale primului semestru: 

La finalul primului semestru, portofoliul de credite al Alpha Bank în Romania s-a situat la 2,7 miliarde euro, la aproape același nivel ca anul precedent, activitatea de creditare susținută fiind contrabalansată de un nivel ridicat al rambursărilor. Acordarea de credite ipotecare a crescut cu 59% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, în timp ce volumul de credite de consum noi s-a dublat față de anul anterior. În ceea ce privește persoanele juridice, dinamica pozitivă a pieței, precum și implicarea noastră activă în cele mai importante programe de sprijin guvernamental, au creat premisele pentru o creștere semnificativă atât pe segmentul IMM-urilor (+26% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior), cât și pe cel al companiilor mari (+70% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior). În același timp, depozitele atrase de la clienți au rămas relativ stabile, situându-se la 2,5 miliarde euro.

Profitul înainte de impozitare a ajuns la 10,6 milioane euro, creșterea înregistrată față de aceeași perioadă a anului trecut fiind pozitiv influențată de reducerea costului riscului. Nivelul redus al provizioanelor înregistrate în semestrul I 2021 reflectă reziliența portofoliului nostru în timpul pandemiei Covid-19, precum și îmbunătățirea indicatorilor macroeconomici. La nivel operațional, creșterea solidă a veniturilor din comisioane a atenuat impactul negativ al ratelor de dobândă scăzute.

MedLife anunță o creștere de 58% a cifrei de afaceri pro-forma în primul semetru din acest an

0

Liderul pieței de servicii medicale private din România a înregistrat în primele șase luni ale anului în curs o cifră de afaceri consolidată pro-forma în valoare de 741 de milioane de lei, în creștere cu 58% față de primul semestru din 2020. Cifra raportată reflectă investițiile care au fost făcute în ultima perioadă, precum dezvoltarea de produse noi pentru zona de clinici, creșterea numărului de laboratoare prin amenajarea laboratoarelor COVID, dar și extinderea numărului de intervenții chirurgicale pe segmentul de spitale.

A fost un semestru bun, ne bucurăm că rezultatele confirmă eforturile noastre strategice de investiții și dezvoltare. Ne-am axat pe dezvoltarea de noi produse în clinici, de la pachete de screening pre și post COVID la pachete de prevenție pentru pacienții cu patologie cronică. Laboratoarele au fost un alt segment în care am investit și pe care l-am crescut considerabil. În continuare suntem prezenți pentru a oferi suport autorităților și publicului larg, mai ales în acest context al creșterii numărului de noi infectări. Ne propunem să investim și mai mult în infrastructură, astfel încât să creștem gradul de acces pentru aceste analize. Totodată, luăm în calcul dezvoltarea a noi centre mobile de testare, esențiale pentru a avea o cât mai bună acoperire națională. 

Spitalele și-au sporit și ele activitatea, tot mai mulți români s-au îngrijit de sănătatea lor și au venit să beneficieze de investigații și intervenții chirurgicale, cel mai probabil amânate pe perioada de lockdown. De altfel, suntem în proces de dezvoltare cu proiectul MedPark, cel mai mare hub medical din țară, pe care ne dorim să-l accelerăm, iar dacă lucrurile vor decurge conform planului strategic, vom replica acest model, în următorii ani, și în orașele mari din țară: Brașov, Sibiu, Cluj, Arad. Și segmentul de farmacii a luat amploare, odată cu integrarea în grup a celor două companii, CED Pharma și Pharmachem, și extinderea portofoliului de produse. Continuăm extinderea și retehnologizarea, suntem cu piciorul pe accelerație și atenți, în egală măsură, la evoluția pandemiei”, a declarat Mihai Marcu (foto), CEO și Președinte MedLife Group.

În ceea ce privește EBITDA pro-forma, aceasta a înregistrat o creștere de 96%, față de aceeași perioadă a anului trecut, cifra raportată pentru primul semestru fiind de 157,3 milioane de lei, comparativ cu 80,2 mil. înregistrați în 2020. „De-a lungul anilor, am fost consecvenți ca și poziție în piață, ne-am prezentat transparent rezultatele financiare și ne-am bucurat de o creștere constantă și sănătoasă. Este important ca și celelalte companii să facă acest exercițiu de transparență al raportărilor financiare, păstrând o consecvență a modalităților de raportare“,  a completat Mihai Marcu.

Potrivit reprezentanților companiei, primele șase luni din 2021 reflectă și nota încrezătoare pe care o capătă piața economică din România, în contextul în care companiile și-au accelerat activitatea, iar românii s-au reîntors treptat la activitățile obișnuite.

Lucrurile pot arăta bine când vorbim de o populație majoritară imunizată împotriva COVID, cel puțin acest lucru explică scăderea numărului de cazuri din vara aceasta fapt care a permis și reluarea unui număr mare de activități. Cu toate acestea, perspectivele valului 4  cauzate de tulpina Delta, par din ce în ce mai îngrijorătoare. Estimările specialiștilor arătă, fără echivoc, faptul că în perioada imediat următoare vom asista la o nouă  creștere a numărului de cazuri, situație care va pune din nou presiune pe secțiile din spitale și cele de ATI. După cum am arătat și în studiul nostru, rata mare de imunizare în România este influențată în special de cei care au trecut prin boală, procentul celor care s-au vaccinat fiind în continuare unul mic. Pe această cale, fac din nou un apel către companii și publicul larg pentru a se vaccina. Doar prin vaccinare putem să ne reluăm un flux cât mai normal al lucrurilor. Doar în felul acesta reușim cu toții, împreună, să repunem economia pe picioare, să creștem din nou locurile de muncă, producția și exporturile”, a declarat Mihai Marcu.

Accesarea unui nou credit sindicalizat 

Totodată, MedLife anunță astăzi intenția de a contracta un nou credit sindicalizat în valoare de 50 de milioane de euro pentru consolidarea poziției pe piață, fonduri ce vor fi folosite pentru accelerarea programului de achiziții. 

Intenționăm să accesăm un nou credit sindicalizat, în valoare de 50 mil. euro, sumă care se adaugă la creditul semnat în luna mai a.c., în valoare de 40 mil. euro. Așadar vorbim de un total de 90 mil. euro, fonduri pe care intenționam să le investim în extinderea programului de achiziții în țară, dar și în regiune. De altfel, suntem în discuții avansate pentru 2-3 achiziții importante care, în situația în care se vor concretiza, vor aduce plus valoare în portofoliul nostru de servicii.

Suplimentar, la acest credit se vor adăuga, după caz, și alte lichidităţi importante ale companiei care ne vor permite să facem investiții pentru dezvoltarea organică a segmentelor de business din resurse proprii.

Am dovedit în toți acești ani că suntem o companie care are o strategie consecventă și un ritm de creștere susținut, iar rezultatele sunt pe măsura eforturilor noastre. După ce anul trecut am urcat la un sfert de miliard de euro, anul acesta avem șanse mari să fim prima companie medicală privată din România care ajunge la o treime de miliard de euro ”, a declarat Mihai Marcu.

Perspective S2, 2021: Investiții în cercetare și digitalizare, extinderea programului de achiziții

Ca și obiective pentru cea de-a doua jumătate a anului 2021, reprezentanții MedLife spun că divizia de cercetare va juca în continuare un rol important în monitorizarea pandemiei din România, în timp ce programul de achiziții și digitalizarea vor reprezenta și ele o prioritate în planul de strategie pentru următoarele 6 luni.

Am jucat un rol important în monitorizarea pandemiei și vom continua investițiile în cercetare, fiind primul operator de servicii medicale private care face din cercetare un obiectiv strategic. În acest sens, lucrăm la dezvoltarea noului laborator de biosecuritate, grad III, o premieră în regiune, și, în paralel, avem în derulare mai multe studii, printre care și cel de imunizare celulară (celulele T). Până în acest moment, investițiile în cercetare au depășit 1 milion de euro, fonduri exclusiv proprii.

De asemenea, programul de achiziții este și el activ, așa cum menționam, am finalizat preluările CED Pharma și Pharmachem Distribuție și suntem în discuții avansate pentru alte achiziții. Credem că până la sfârsitul anului vom anunța cel puțin 2 tranzacții importante care ne vor ajuta să ne consolidăm poziția de lider absolut la nivel național. 

Adițional, pentru că digitalizarea este focusul pentru perioada aceasta și anii care vor urma, continuăm să investim, dezvoltând noi aplicații care să faciliteze un acces rapid și eficient pacientului la serviciile noastre. Așa cum am fost primii care au introdus accesarea rezultatele  analizelor în online, cât și cei care au implementat serviciul de consultații online, așa vom continua să oferim soluții facile pacientului din 2022. Avem la dispoziție resurse proprii pentru a demara proiecte noi”, a declarat Mihai Marcu.

Platformă de evaluare online a operelor de artă și a obiectelor de colecție

0

Compania Appraisal & Valuation SA (deținătorul brandului NAI Romania și unul dintre liderii pieței de evaluări, simbol bursier APP) a achiziționat platforma online evaluari-arta.ro, care oferă expertiză autorizată privind valoarea obiectelor de artă pe care le dețin, fără efortul de a se deplasa.

Cristian Gavrilă, fondatorul și coordonatorul proiectului evaluari-arta.ro: „Iubesc arta și adevărul în aceeași măsură. Misiunea mea este să ajut oamenii să obțină rapid prețul corect pentru obiectelor de artă pe care le cumpără, le vând sau le moștenesc”.

Andrei Botiş, CEO Appraisal & Valuation SA: „Am identificat încă de acum 10 ani nevoia de a evalua online obiectele de artă, însă atunci nu existau servicii la nivelul profesionist care să satisfacă pe deplin așteptările clienților. Astăzi, platforma modern evaluari-arta.ro se bucură de prezența unor experți de renume în domeniu, aceștia fiind acreditați de Ministerul Culturii, având experiență practică în piața de artă și de obiecte de colecție, dobândită în galerii și case de licitații importante din România. Evaluarea obiectelor de artă este un domeniu ce completează paleta de servicii de evaluări oferite de compania noastră, acest fapt fiind în deplin acord cu viziunea companiei noastre ce presupune dezvoltarea continuă pe orizontală, adaugând noi servicii complementare celor existente. Această strategie pe termen mediu și lung ne asigură creșterea continuă și oferă previzibilitate afacerilor companiei”. 

În perioada imediat următoare, acțiunile Appraisal & Valuation SA vor fi listate, sub simbolul APP, pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (piața AeRO) al Bursei de Valori București. Atragerea în echipă a celor mai buni specialiști de pe piață face parte din strategia APP de a performa pe piața de capital, alături de crearea unor noi divizii, achiziții de companii din același domeniu de activitate și arii conexe, precum și extinderea serviciilor și a platformelor digitale atât la nivel local, cât și internațional.

Fondată în 2010, Appraisal & Valuation SA subliniază că „este deținătorul brand-ului NAI Romania, fiind unul dintre liderii de piaţǎ pentru servicii de evaluǎri și în același timp, reprezentantul exclusiv al NAI Global în România şi Republica Moldova. NAI Global reprezintǎ o rețea de companii imobiliare comerciale independente și unul dintre cei mai mari furnizori de servicii imobiliare comerciale din întreaga lume, formată din 5.000 de profesioniști și 375 de birouri în 55 de țări din întreaga lume.

Compania a pregătit listarea unui pachet de acțiuni la BVB în cel de-al treilea trimestru al anului 2021, iar primul pas în atingerea acestui obiectiv a fost derularea unui plasament privat de acțiuni, care s-a desfășurat cu succes. Plasamentul privat de acțiuni, precum și operațiunile necesare listării sunt intermediate de broker-ul TradeVille. Portofoliul de servicii al companiei cuprinde: evaluări imobiliare, evaluarea companiilor, a terenurilor Agricole, a fermelor de producție, a halelor de depozitare și producție, precum și ale echipamentelor tehnice. Appraisal & Valuation SA este membru corporativ al Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR), organizație profesională de utilitate publică, fără scop patrimonial, din care fac parte evaluatorii autorizați care dobândesc această calitate, în condițiile legii”.

Bergenbier a realizat a treia etapă a proiectului „Te răcorești și reîmpădurești!”

0

Bergenbier SA, parte a grupului Molson Coors Beverage Company, una dintre cele mai importante companii de pe piața berii din România, informează că în 2020 a realizat a treia etapă a proiectului „Te răcorești și reîmpădurești!”, caracterizat ca „unul dintre cele mai ample proiecte de reîmpădurire organizat de către un berar”. Împreună cu parteneri din organizația „Plantăm fapte bune în România” și cu silvicultori din ocoalele silvice, Bergenbier a platat încă 50.000 de puieți, numărul total ajungând la 150.000 în 2020. Este unul dintre aspectele importante relevate de Raportul de sustenabilitate pentru anul 2020 lansat de Bergenbier SA, care arată progresele obținute în realizarea „obiectivelor globale Our Beer Imprint 2025 de a contribui la protecția oamenilor, a mediului înconjurător și a comunităților”.

În baza raportului, Bergenbier SA anunță că „țintele stabilite, organizate pe trei piloni – promovarea unui consum responsabil, eficienţă de la grâne la pahar, sprijin pentru oameni şi comunităţi – fac ca toate acțiunile Bergenbier SA să se îndrepte către protejarea resurselor și dezvoltarea unui viitor sustenabil. Începând cu luna noiembrie 2019, Bergenbier SA nu a mai trimis la groapa de gunoi niciun fel de deșeu menajer, procentul de valoficare fiind de 100% (valorificare prin reciclare sau valorificare energetică). În 2020 au fost puse pe piață un total de 35.348.039 kg ambalaje generând 4089,27 tone de deșeuri, dintre care 4089,12 tone au fost reciclate, iar 0,15 tone au fost eliminate în mod controlat. 

98% dintre materiile prime folosite în producerea berii în fabrica Bergenbier din Ploiești sunt de proveniență autohtonă, ceea ce a contribuit la încurajarea economiei locale. 

Bergenbier SA, companie situată în top trei producători de bere din România, realizează producția în fabrica de la Ploieşti şi are o reţea performantă de distribuţie naţională. Compania are peste 650 de angajați și a plătit către statul român impozite și taxe aferente anului 2020 în valoare de peste 196 milioane de lei”.

Mihai Voicu (foto), director general al Bergenbier SA: „Sunt mândru să fiu parte din Familia Bergenbier SA, o companie care într-un an 2020 dificil pentru toți, a arătat solidaritate, unitate și sprijin pentru parteneri și clienți. Împreună am găsit forța de a continua la același nivel. Reușita noastră a fost determinată de echipa puternică din Bergenbier, adevărați profesioniști în industria berii, care a lucrat cu o agilitate de invidiat, alături de partenerii noștri din comerțul modern și tradițional și partenerii distribuitori. Am simțit pasiunea și determinarea fiecăruia în tot acest timp și le mulțumesc pentru prietenie și parteneriat. Suntem hotărâți să continuăm pe drumul responsabilității și al sustenabilității în respectarea principiilor unui mediu de afaceri corect, să ne îmbunătățim an de an amprenta berii pe care o producem, să eficientizăm utilizarea resurselor în orice activitate”.

Totodată, Bergenbier SA, împreună cu Asociația Berarii României, a susținut campania #MancareDeSuflet #SOSHoReCa, „care își propune să atragă atenția consumatorilor asupra situației economice din sectorul ospitalității, puternic afectat de întreruperea activității pe perioada stării de urgență.  

Mai mult decât atât, compania s-a implicat în proiectul Din Linia Întâi Pentru Linia Întâi! prin care unitățile sanitare de pe întreg teritoriul României au primit materiale de strictă necesitate în tratarea persoanelor infectate COVID-19.

Raportul de sustenabilitate pe care il puteți consulta aici cuprinde informații ce fac referire la compania Bergenbier SA, parte a Molson Coors Beverage Company, cu operațiuni pe întreg teritoriul României, în Fabrica Bergenbier Ploiești, sediul central din Voluntari, Ilfov și birourile locale de vânzări din fiecare județ al țării. Datele prezentate fac referire la anul 2020, perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2020”. 


Parte a grupului Molson Coors Beverage Company, compania Bergenbier SA reamintește că „a fost fondată în 1994, iar cea mai importantă marcă din portofoliul său, Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu. Astăzi, Bergenbier SA este în top trei companii producătoare de bere din România, având o fabrică modernă la Ploieşti şi o reţea performantă de distribuţie naţională.  Prin fiecare lucru pe care îl facem, încântăm băutorii de bere din România. De aceea, Bergenbier SA acordă o atenție sporită impactului pe care îl are în comunitate și asupra mediului. Fiecare bere produsă lasă o urmă, iar aceasta ajută compania să creeze un viitor sustenabil. Portofoliul companiei cuprinde mărci care acoperă toate segmentele pieţei. Pe lângă berile produse la Ploiești – Bergenbier, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu– compania importă și distribuie în exclusivitate specialitățile pragheze Staropramen Dark și Granat, berile de abație belgiene Leffe și Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, cea mai iubită bere mexicană, Corona, precum, berea albă germană nefiltrată Frazinskaner și Fresh,  cel mai nou mix de bere cu suc de fructe”.


De peste două secole, Molson Coors fabrică băuturi care aduc oamenii împreună pentru a se bucura de toate momentele vieții. De la Coors Light, Miller Lite, Molson Canadian, Carling și Staropramen la Coors Banquet, Blue Moon Belgian White, Saint Archer Gold, Leinenkugel’s Summer Shandy, Creemore Springs și multe altele, Molson Coors produce unele dintre cele mai îndrăgite și emblematice mărci de bere realizate vreodată. În timp ce istoria companiei este înrădăcinată în bere, Molson Coors oferă un portofoliu modern care se extinde dincolo de industria berii cu cocktail-uri carbonatate, cafea, vin, kombucha, cidru și multe altele. Molson Coors Beverage Company este o companie cotată la bursă care operează prin Molson Coors America de Nord și Molson Coors Europe și este tranzacționată la New York și la bursa canadiană (TAP). Angajamentul companiei de a ridica standardele industriei și de a lăsa o amprentă pozitivă asupra angajaților noștri, consumatorilor, comunităților și mediului se reflectă în Our Beer Print și în obiectivele noastre de sustenabilitate 2025. Pentru a afla mai multe despre Molson Coors Beverage Company, vizitați molsoncoors.com sau pe Twitter @MolsonCoors.

Deloitte a asistat fondul de investiții The Rohatyn Group în vânzarea rețelei Pet Network către firma de private equity A&M Capital Europe

0

Deloitte a asistat fondul de investiții The Rohatyn Group (TRG) în vânzarea Pet Network, rețeaua omni-channel de produse și servicii pentru animale de companie, lider de piață pe acest segment, care operează în Europa de Sud-Est prin mai multe branduri prezente în România, Croația, Slovenia, Serbia și Bulgaria, către firma de private equity A&M Capital Europe. Finalizarea tranzacției este estimată pentru al treilea trimestru al anului 2021.

Pet Network este prezentă în România prin brandurile Animax și MaxiPet. Rețeaua a fost creată în 2018, după ce TRG a achiziționat și a fuzionat trei businessuri în domeniul produselor și serviciilor pentru animale de companie prezente în sud-estul Europei. Cel mai vechi dintre acestea este Pet Centar, care și-a inaugurat primul magazin în Croația în 1999, iar apoi s-a extins în Serbia și România. Celelalte două companii preluate de TRG în 2018 sunt Animax, care operează în România, fondată de Cristian Ludovic Pop, și Mr. Pet, care operează în Slovenia. În ultimul an, Pet Network s-a extins și în Bulgaria, iar acum deține peste 150 de magazine în cinci țări, mai multe canale de comerț electronic și servicii complementare, precum farmacii veterinare.

„Această tranzacție a fost un proiect complex, dată fiind amploarea ei și faptul că vizează active din mai multe țări. Echipele Deloitte din sud-estul Europei și managementul Pet Network au lucrat strâns pe parcursul mai multor luni, iar această colaborare a fost benefică atât pentru faza de pregătire a rapoartelor specifice acestui tip de tranzacție, cât și în facilitarea discuțiilor cu potențialii investitori”, a declarat Radu Dumitrescu, Partener Coordonator Consultanță Financiară, Deloitte România.

Deloitte a oferit TRG servicii de due diligence și de suport în tranzacție cu ajutorul unei echipe multidisciplinare care a inclus experți din România, Croația, Slovenia și Bulgaria. Echipa de consultanță financiară din România a fost alcătuită din Radu Dumitrescu, Partener Coordonator, Miruna Ciocea, Senior Manager, Ionuț Vasilescu, Manager, Laura Necșuliu, Senior Associate, și Crina Stratan, Associate. Echipa de servicii fiscale a fost formată din Dan Bădin, Partener, Ioana Năstase, Senior Manager, și Monica Zipiș, Consultant Senior.

„Aceasta este una dintre cele mai importante tranzacții din acest sector și demonstrează că businessurile din domeniul produselor și serviciilor pentru animale de companie atrag interesul investitorilor datorită potențialului de creștere. Echipa multidisciplinară Deloitte a avut o abordare integrată care a acoperit mai multe jurisdicții încă de la primele faze ale proiectului, aspect care a contribuit la succesul său”, a adăugat Miruna Ciocea, Senior Manager Consultanță Financiară, Deloitte România.

Rottaprint, 25%, creștere medie anuală a cifrei de afaceri în 30 de ani de activitate

0

În 30 de ani de activitate continuă, tipografia flexografică Rottaprint, cel mai mare producător de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, a înregistrat o creștere medie anuală a cifrei de afaceri de 25%, producând circa 1,3 miliarde de metri liniari de etichete și ambalaje flexibile.

Directorul general Cristi Nechita-Rotta (foto) subliniază: „Ideea de a pune bazele unei afaceri ne-a venit înainte de Revoluție, într-o perioadă în care o inițiativă privată era aproape imposibilă, dar nu am renunțat la planurile noastre. Deși am pornit ca o mică afacere de familie, ne-am dorit întotdeauna să fim cei mai buni, iar profesionalismul și perseverența ne-a caracterizat întreaga activitate. Investind în permanență în oameni, tehnologie de ultimă generație și venind întotdeauna cu soluții noi și creative pentru clienții noștri, suntem astăzi liderul companiilor din domeniu”.

Rottaprint reamintește că de la înființarea companiei în 1991, „echipa de specialiști a dezvoltat aproximativ 15 produse principale și nenumărate soluții inovatoare pentru diferite domenii precum: alimente și băuturi răcoritoare, vinuri și băuturi alcoolice, automotive, cosmetice și îngrijire personală, detergenți și îngrijirea casei, logistică, sănătate și suplimente alimentare. Din datele companiei, de-a lungul celor 30 de ani, etichetele autoadezive au fost cele mai solicitate produse din portofoliul Rottaprint de către clienți. 

Istoria Rottaprint a început în vara anului 1991, când cei trei fondatori: Arnella Nechita-Rotta, Cristi Nechita-Rotta și Melania Rotta au pus bazele unei afaceri de familie. În toți cei 30 de ani de activitate, compania a făcut din inovație o prioritate și a investit constant în cele mai noi tehnologii, construind parteneriate durabile. Astăzi, Rottaprint este liderul industriei locale de tipar al etichetelor autoadezive și ambalajelor flexibile.

Rottaprint a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro, în creștere cu circa 9% față de anul precedent, iar pentru acest an compania estimează o creștere de două cifre a veniturilor. Valoarea totală a investițiilor realizate în primele șase luni ale anului s-au ridicat la 1,5 milioane de euro și au vizat siguranța și sănătatea angajaților, dar și segmentul tehnologic prin achiziția și reînnoirea de utilaje.

Potrivit datelor companiei, în primul semestru al anului, exporturile au crescut cu 4%. În topul țărilor în care Rottaprint a exportat în prima parte a anului se află Ungaria și Germania. De asemenea, pe lângă cele două țări, compania a mai exportat în alte șapte țări precum Moldova, Israel, Olanda, Polonia, Franța, Slovacia și Letonia.

În prezent, echipa Rottaprint numără 280 de angajați, cu o medie de fidelitate a acestora de aproximativ nouă ani, în timp ce mai mult de trei sferturi dintre angajați au peste 10 ani de activitate în companie. Anticipând nevoia de specialiști în domeniu, în 2008, compania Rottaprint a făcut demersurile necesare pentru ca ocupația de tipograf flexograf să fie introdusă în Codul Ocupațiilor din România. 

Ulterior, fondatorii companiei au pus bazele primei școli de tipografi, în care angajații cu experiență în domeniu sunt traineri și profesori pentru următoarele generații, reușind astfel să ofere cursanților diplome certificate de ministerele Muncii și Educației”. 

1991 – Fondarea companiei Sunimprof Rottaprint și producția primelor etichete autoadezive.
1999 – Introducerea capacelor de aluminiu în portofoliul de produse. În prezent, acestea, alături de etichetele autoadezive imprimate, ocupă o pondere de 65% din totalul comenzilor Rottaprint.
2007 –Extinderea pe piețe externe (în special Germania și Ungaria) și dezvoltarea segmentului de exporturi.
2008 –Rottaprint începe demersurile necesare pentru includerea ocupației de tipograf flexograf în Codul Ocupațiilor din România. Compania pune bazele primei școli de tipografi, în care angajații cu experiență în domeniu sunt traineri și profesori, iar cursanților li se oferă diplome certificate de Ministerele Muncii și Educației.
2013 – Implementarea propriului sistem de management – Kaizen, care a oferit companiei structura și procesele ideale de lucru pentru a ajunge la următorul nivel de dezvoltare. 
2018 –În premieră în România, Rottaprint produce etichete inteligente, cu interacțiune digitală. 
2019 – Compania își diversifică portofoliul de produse, investind în producția capacelor de aluminiu cu smart emboss, a cartonașelor infoliate și a etichetelor antifurt (EAS)  
2019 –Sunimprof Rottaprint devine Rottaprint și are o nouă identitate vizuală, în urma unui proces integrat de rebranding
2021 – Anul în care Rottaprint aniversează 30 ani de activitate.

Rottaprint este „cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România. Cu o experiență de 30 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține în prezent 2 centre logistice în România: Brașov și Ilfov și 2 centre logistice în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 280 de angajați. În 2020, Rottaprint a livrat produse în 10 țări din Europa și Asia”.

Rețeaua socială de investiții eToro își continuă creșterea puternică

0


Comisioane totale de 362 milioane de dolari, o creștere cu 125% față de anul trecut

eToro Group Ltd. („eToro”), platforma de investiții cu active multiple ce permite oamenilor să își dezvolte cunoștințele și să-și crească veniturile ca parte a unei comunități globale de investitori de succes, a publicat rezultatele financiare intermediare din al doilea trimestru al anului 2021.

Aspecte financiare pentru trimestrul încheiat la 30 iunie 2021: 

  • 2,6 milioane de noi utilizatori înregistrați, în creștere cu 121% față de trimestrul II 2020;
  • Comisioane totale de 362 de milioane de dolari, în creștere cu 125% față de T2 2020;
  • Venituri nete din tranzacționare de 291 de milioane de dolari, în creștere cu 136% față de T2 2020;
  • La 30 iunie 2021, activele administrate erau de 9,4 miliarde de dolari.

Yoni Assia, CEO și co-fondator al eToro, a comentat: „Continuăm să vedem un dinamism puternic, iar cifrele noastre din al doilea trimestru demonstrează o creștere continuă a numărului de noi utilizatori înregistrați și a comisioanelor totale. În concordanță cu aceasta, conturile cu depuneri au crescut cu 158% de la an la an, ajungând la 2 milioane la 30 iunie 2021.

Creșterea investițiilor auto-direcționate și creșterea eToro sunt susținute de tendințele seculare în comportamentul investitorilor. Credem că investitorii caută în principal trei lucruri de la o platformă: (1) acces simplu la activele în care doresc să investească, inclusiv la criptoactive, (2) o interfață mobilă intuitivă și ușor de utilizat și (3) educație financiară, inclusiv posibilitatea de a se baza pe cunoștințele și părerile altor investitori. Oferindu-le pe toate trei într-o singură platformă, suntem încrezători că putem conduce la democratizarea investițiilor și că putem continua să ne creștem cota de piață în expansiune.”

Aspecte importante ale afacerii:

  • Investiții în cripto: eToro a adăugat 10 noi criptoactive în ultimele luni, inclusiv Dogecoin și Shiba Inu. Compania și-a extins, de asemenea, oferta holistică de criptoactive prin lansarea mizei ETH 2.0. 
  • Educație financiară: Academia eToro, recent lansată, este un centru de educație care oferă utilizatorilor de toate nivelurile de experiență în investiții resurse gratuite pentru a-și îmbunătăți înțelegerea piețelor financiare. eToro înțelege că oamenii învață în moduri diferite, astfel că Academia eToro oferă o varietate de resurse, inclusiv ghiduri scrise, videoclipuri, webinarii și podcast-uri, precum și cursuri de formare în persoană și online.
  • Sponsorizare: sentimentul de comunitate în rândul fanilor sportului este strâns aliniat cu funcțiile sociale ale eToro, iar eToro a continuat să își extindă sponsorizările în domeniul sportului. Este o onoare pentru companie să fie partenerul a peste 25 de echipe de fotbal, inclusiv cluburi din Premier League engleză și Bundesliga germană. 

Afacerea eToro pe continentul american a reprezentat 12% din conturile cu depuneri la sfârșitul celui de-al doilea trimestru al anului 2021, în creștere de la 6% la sfârșitul celui de-al doilea trimestru al anului 2020. eToro Americas este constituită din piețele din SUA și America Latină. Oferta eToro a fost lansată pe piața din Statele Unite în 2019 și este în prezent limitată la tranzacționare de criptomonede și la tranzactionarea prin copiere. Aceasta a crescut considerabil în ultimul an, iar eToro este încântată să își extindă gama de produse odată cu lansarea acțiunilor în cursul acestui an.

Criptoactivele au condus comisioanele totale în al doilea trimestru din 2021, reflectând interesul puternic al investitorilor individuali pentru piețele cripto. Interesul a fost diversificat între criptomonedele oferite de eToro, cu cele mai mari volume de tranzacționare în BTC, XRP, ETH, ADA și DOGE. eToro a constatat un șablon de-a lungul timpului, respectiv o activitate de tranzacționare crescută într-o anumită clasă de active sau piață care influențează comisionul total al eToro în anumite trimestre sau ani. Dacă ne uităm la perioada dintre T2 2020 și T2 2021, volatilitatea fără precedent a pieței indusă de COVID, petrolul care a înregistrat o valoare negativă pentru prima dată în istorie, criptomonedele care „s-au trezit” din hibernare pentru a atinge cele mai mari valori din toate timpurile, toate acestea au influențat comportamentul investitorilor. Diversitatea ofertei de produse eToro și amprenta sa globală susțin creșterea sustenabilă pe termen lung a comisioanelor totale ale eToro în diferite condiții de piață.

Venitul net de 89 de milioane de dolari a fost negativ, în principal din cauza unui cost de 71 de milioane de dolari reprezentând acțiuni oferite angajaților eToro și 36 de milioane de dolari în costuri de tranzacție legate de combinarea afacerii cu FTCV. EBITDA ajustat a fost de 33 de milioane de dolari pentru al doilea trimestru din 2021. 

Shalom Berkovitz, director financiar și director general adjunct, a declarat: „eToro este pe drumul cel bun pentru a atinge previziunile pentru 2021, estimări susținute de un al doilea trimestru* puternic. Rămânem concentrați pe creștere mai degrabă decât pe profitabilitatea pe termen scurt și, prin urmare, am continuat să reinvestim veniturile în canalele noastre de marketing și în extinderea continuă a ofertei noastre de produse și a prezenței globale. 

Privind dincolo de cifrele din al doilea trimestru, volumul de utilizatori noi care se alătură eToro și activitatea generală de tranzacționare pe platformă a încetinit până în prezent în al treilea trimestru, în comparație cu maximele istorice din S1 2021. Am fost conservatori atunci când am pregătit prognoza noastră și am anticipat condiții de piață variate, precum și comportamentul investitorilor individuali”.

Platforma eToro oferă investitorilor individuali posibilitatea de colaborare socială și acces la mai multe produse financiare diferite, de la acțiuni fracționare fără comisioane și ETF-uri până la mărfuri și criptoactive. eToro oferă, de asemenea, utilizatorilor posibilitatea de a copia alți investitori cu ajutorul ofertei sale brevetate CopyTrader™. Ca urmare a amprentei sale globale existente și a amplorii ofertei sale de produse, eToro este poziționată în mod unic pentru a genera o creștere durabilă. 

Cea mai recentă prezentare pentru investitorii eToro poate fi vizualizată aici:eToro’s Investor Relations page.