Platformă de evaluare online a operelor de artă și a obiectelor de colecție

0

Compania Appraisal & Valuation SA (deținătorul brandului NAI Romania și unul dintre liderii pieței de evaluări, simbol bursier APP) a achiziționat platforma online evaluari-arta.ro, care oferă expertiză autorizată privind valoarea obiectelor de artă pe care le dețin, fără efortul de a se deplasa.

Cristian Gavrilă, fondatorul și coordonatorul proiectului evaluari-arta.ro: „Iubesc arta și adevărul în aceeași măsură. Misiunea mea este să ajut oamenii să obțină rapid prețul corect pentru obiectelor de artă pe care le cumpără, le vând sau le moștenesc”.

Andrei Botiş, CEO Appraisal & Valuation SA: „Am identificat încă de acum 10 ani nevoia de a evalua online obiectele de artă, însă atunci nu existau servicii la nivelul profesionist care să satisfacă pe deplin așteptările clienților. Astăzi, platforma modern evaluari-arta.ro se bucură de prezența unor experți de renume în domeniu, aceștia fiind acreditați de Ministerul Culturii, având experiență practică în piața de artă și de obiecte de colecție, dobândită în galerii și case de licitații importante din România. Evaluarea obiectelor de artă este un domeniu ce completează paleta de servicii de evaluări oferite de compania noastră, acest fapt fiind în deplin acord cu viziunea companiei noastre ce presupune dezvoltarea continuă pe orizontală, adaugând noi servicii complementare celor existente. Această strategie pe termen mediu și lung ne asigură creșterea continuă și oferă previzibilitate afacerilor companiei”. 

În perioada imediat următoare, acțiunile Appraisal & Valuation SA vor fi listate, sub simbolul APP, pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (piața AeRO) al Bursei de Valori București. Atragerea în echipă a celor mai buni specialiști de pe piață face parte din strategia APP de a performa pe piața de capital, alături de crearea unor noi divizii, achiziții de companii din același domeniu de activitate și arii conexe, precum și extinderea serviciilor și a platformelor digitale atât la nivel local, cât și internațional.

Fondată în 2010, Appraisal & Valuation SA subliniază că „este deținătorul brand-ului NAI Romania, fiind unul dintre liderii de piaţǎ pentru servicii de evaluǎri și în același timp, reprezentantul exclusiv al NAI Global în România şi Republica Moldova. NAI Global reprezintǎ o rețea de companii imobiliare comerciale independente și unul dintre cei mai mari furnizori de servicii imobiliare comerciale din întreaga lume, formată din 5.000 de profesioniști și 375 de birouri în 55 de țări din întreaga lume.

Compania a pregătit listarea unui pachet de acțiuni la BVB în cel de-al treilea trimestru al anului 2021, iar primul pas în atingerea acestui obiectiv a fost derularea unui plasament privat de acțiuni, care s-a desfășurat cu succes. Plasamentul privat de acțiuni, precum și operațiunile necesare listării sunt intermediate de broker-ul TradeVille. Portofoliul de servicii al companiei cuprinde: evaluări imobiliare, evaluarea companiilor, a terenurilor Agricole, a fermelor de producție, a halelor de depozitare și producție, precum și ale echipamentelor tehnice. Appraisal & Valuation SA este membru corporativ al Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR), organizație profesională de utilitate publică, fără scop patrimonial, din care fac parte evaluatorii autorizați care dobândesc această calitate, în condițiile legii”.

Bergenbier a realizat a treia etapă a proiectului „Te răcorești și reîmpădurești!”

0

Bergenbier SA, parte a grupului Molson Coors Beverage Company, una dintre cele mai importante companii de pe piața berii din România, informează că în 2020 a realizat a treia etapă a proiectului „Te răcorești și reîmpădurești!”, caracterizat ca „unul dintre cele mai ample proiecte de reîmpădurire organizat de către un berar”. Împreună cu parteneri din organizația „Plantăm fapte bune în România” și cu silvicultori din ocoalele silvice, Bergenbier a platat încă 50.000 de puieți, numărul total ajungând la 150.000 în 2020. Este unul dintre aspectele importante relevate de Raportul de sustenabilitate pentru anul 2020 lansat de Bergenbier SA, care arată progresele obținute în realizarea „obiectivelor globale Our Beer Imprint 2025 de a contribui la protecția oamenilor, a mediului înconjurător și a comunităților”.

În baza raportului, Bergenbier SA anunță că „țintele stabilite, organizate pe trei piloni – promovarea unui consum responsabil, eficienţă de la grâne la pahar, sprijin pentru oameni şi comunităţi – fac ca toate acțiunile Bergenbier SA să se îndrepte către protejarea resurselor și dezvoltarea unui viitor sustenabil. Începând cu luna noiembrie 2019, Bergenbier SA nu a mai trimis la groapa de gunoi niciun fel de deșeu menajer, procentul de valoficare fiind de 100% (valorificare prin reciclare sau valorificare energetică). În 2020 au fost puse pe piață un total de 35.348.039 kg ambalaje generând 4089,27 tone de deșeuri, dintre care 4089,12 tone au fost reciclate, iar 0,15 tone au fost eliminate în mod controlat. 

98% dintre materiile prime folosite în producerea berii în fabrica Bergenbier din Ploiești sunt de proveniență autohtonă, ceea ce a contribuit la încurajarea economiei locale. 

Bergenbier SA, companie situată în top trei producători de bere din România, realizează producția în fabrica de la Ploieşti şi are o reţea performantă de distribuţie naţională. Compania are peste 650 de angajați și a plătit către statul român impozite și taxe aferente anului 2020 în valoare de peste 196 milioane de lei”.

Mihai Voicu (foto), director general al Bergenbier SA: „Sunt mândru să fiu parte din Familia Bergenbier SA, o companie care într-un an 2020 dificil pentru toți, a arătat solidaritate, unitate și sprijin pentru parteneri și clienți. Împreună am găsit forța de a continua la același nivel. Reușita noastră a fost determinată de echipa puternică din Bergenbier, adevărați profesioniști în industria berii, care a lucrat cu o agilitate de invidiat, alături de partenerii noștri din comerțul modern și tradițional și partenerii distribuitori. Am simțit pasiunea și determinarea fiecăruia în tot acest timp și le mulțumesc pentru prietenie și parteneriat. Suntem hotărâți să continuăm pe drumul responsabilității și al sustenabilității în respectarea principiilor unui mediu de afaceri corect, să ne îmbunătățim an de an amprenta berii pe care o producem, să eficientizăm utilizarea resurselor în orice activitate”.

Totodată, Bergenbier SA, împreună cu Asociația Berarii României, a susținut campania #MancareDeSuflet #SOSHoReCa, „care își propune să atragă atenția consumatorilor asupra situației economice din sectorul ospitalității, puternic afectat de întreruperea activității pe perioada stării de urgență.  

Mai mult decât atât, compania s-a implicat în proiectul Din Linia Întâi Pentru Linia Întâi! prin care unitățile sanitare de pe întreg teritoriul României au primit materiale de strictă necesitate în tratarea persoanelor infectate COVID-19.

Raportul de sustenabilitate pe care il puteți consulta aici cuprinde informații ce fac referire la compania Bergenbier SA, parte a Molson Coors Beverage Company, cu operațiuni pe întreg teritoriul României, în Fabrica Bergenbier Ploiești, sediul central din Voluntari, Ilfov și birourile locale de vânzări din fiecare județ al țării. Datele prezentate fac referire la anul 2020, perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2020”. 


Parte a grupului Molson Coors Beverage Company, compania Bergenbier SA reamintește că „a fost fondată în 1994, iar cea mai importantă marcă din portofoliul său, Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu. Astăzi, Bergenbier SA este în top trei companii producătoare de bere din România, având o fabrică modernă la Ploieşti şi o reţea performantă de distribuţie naţională.  Prin fiecare lucru pe care îl facem, încântăm băutorii de bere din România. De aceea, Bergenbier SA acordă o atenție sporită impactului pe care îl are în comunitate și asupra mediului. Fiecare bere produsă lasă o urmă, iar aceasta ajută compania să creeze un viitor sustenabil. Portofoliul companiei cuprinde mărci care acoperă toate segmentele pieţei. Pe lângă berile produse la Ploiești – Bergenbier, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu– compania importă și distribuie în exclusivitate specialitățile pragheze Staropramen Dark și Granat, berile de abație belgiene Leffe și Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, cea mai iubită bere mexicană, Corona, precum, berea albă germană nefiltrată Frazinskaner și Fresh,  cel mai nou mix de bere cu suc de fructe”.


De peste două secole, Molson Coors fabrică băuturi care aduc oamenii împreună pentru a se bucura de toate momentele vieții. De la Coors Light, Miller Lite, Molson Canadian, Carling și Staropramen la Coors Banquet, Blue Moon Belgian White, Saint Archer Gold, Leinenkugel’s Summer Shandy, Creemore Springs și multe altele, Molson Coors produce unele dintre cele mai îndrăgite și emblematice mărci de bere realizate vreodată. În timp ce istoria companiei este înrădăcinată în bere, Molson Coors oferă un portofoliu modern care se extinde dincolo de industria berii cu cocktail-uri carbonatate, cafea, vin, kombucha, cidru și multe altele. Molson Coors Beverage Company este o companie cotată la bursă care operează prin Molson Coors America de Nord și Molson Coors Europe și este tranzacționată la New York și la bursa canadiană (TAP). Angajamentul companiei de a ridica standardele industriei și de a lăsa o amprentă pozitivă asupra angajaților noștri, consumatorilor, comunităților și mediului se reflectă în Our Beer Print și în obiectivele noastre de sustenabilitate 2025. Pentru a afla mai multe despre Molson Coors Beverage Company, vizitați molsoncoors.com sau pe Twitter @MolsonCoors.

Deloitte a asistat fondul de investiții The Rohatyn Group în vânzarea rețelei Pet Network către firma de private equity A&M Capital Europe

0

Deloitte a asistat fondul de investiții The Rohatyn Group (TRG) în vânzarea Pet Network, rețeaua omni-channel de produse și servicii pentru animale de companie, lider de piață pe acest segment, care operează în Europa de Sud-Est prin mai multe branduri prezente în România, Croația, Slovenia, Serbia și Bulgaria, către firma de private equity A&M Capital Europe. Finalizarea tranzacției este estimată pentru al treilea trimestru al anului 2021.

Pet Network este prezentă în România prin brandurile Animax și MaxiPet. Rețeaua a fost creată în 2018, după ce TRG a achiziționat și a fuzionat trei businessuri în domeniul produselor și serviciilor pentru animale de companie prezente în sud-estul Europei. Cel mai vechi dintre acestea este Pet Centar, care și-a inaugurat primul magazin în Croația în 1999, iar apoi s-a extins în Serbia și România. Celelalte două companii preluate de TRG în 2018 sunt Animax, care operează în România, fondată de Cristian Ludovic Pop, și Mr. Pet, care operează în Slovenia. În ultimul an, Pet Network s-a extins și în Bulgaria, iar acum deține peste 150 de magazine în cinci țări, mai multe canale de comerț electronic și servicii complementare, precum farmacii veterinare.

„Această tranzacție a fost un proiect complex, dată fiind amploarea ei și faptul că vizează active din mai multe țări. Echipele Deloitte din sud-estul Europei și managementul Pet Network au lucrat strâns pe parcursul mai multor luni, iar această colaborare a fost benefică atât pentru faza de pregătire a rapoartelor specifice acestui tip de tranzacție, cât și în facilitarea discuțiilor cu potențialii investitori”, a declarat Radu Dumitrescu, Partener Coordonator Consultanță Financiară, Deloitte România.

Deloitte a oferit TRG servicii de due diligence și de suport în tranzacție cu ajutorul unei echipe multidisciplinare care a inclus experți din România, Croația, Slovenia și Bulgaria. Echipa de consultanță financiară din România a fost alcătuită din Radu Dumitrescu, Partener Coordonator, Miruna Ciocea, Senior Manager, Ionuț Vasilescu, Manager, Laura Necșuliu, Senior Associate, și Crina Stratan, Associate. Echipa de servicii fiscale a fost formată din Dan Bădin, Partener, Ioana Năstase, Senior Manager, și Monica Zipiș, Consultant Senior.

„Aceasta este una dintre cele mai importante tranzacții din acest sector și demonstrează că businessurile din domeniul produselor și serviciilor pentru animale de companie atrag interesul investitorilor datorită potențialului de creștere. Echipa multidisciplinară Deloitte a avut o abordare integrată care a acoperit mai multe jurisdicții încă de la primele faze ale proiectului, aspect care a contribuit la succesul său”, a adăugat Miruna Ciocea, Senior Manager Consultanță Financiară, Deloitte România.

Rottaprint, 25%, creștere medie anuală a cifrei de afaceri în 30 de ani de activitate

0

În 30 de ani de activitate continuă, tipografia flexografică Rottaprint, cel mai mare producător de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, a înregistrat o creștere medie anuală a cifrei de afaceri de 25%, producând circa 1,3 miliarde de metri liniari de etichete și ambalaje flexibile.

Directorul general Cristi Nechita-Rotta (foto) subliniază: „Ideea de a pune bazele unei afaceri ne-a venit înainte de Revoluție, într-o perioadă în care o inițiativă privată era aproape imposibilă, dar nu am renunțat la planurile noastre. Deși am pornit ca o mică afacere de familie, ne-am dorit întotdeauna să fim cei mai buni, iar profesionalismul și perseverența ne-a caracterizat întreaga activitate. Investind în permanență în oameni, tehnologie de ultimă generație și venind întotdeauna cu soluții noi și creative pentru clienții noștri, suntem astăzi liderul companiilor din domeniu”.

Rottaprint reamintește că de la înființarea companiei în 1991, „echipa de specialiști a dezvoltat aproximativ 15 produse principale și nenumărate soluții inovatoare pentru diferite domenii precum: alimente și băuturi răcoritoare, vinuri și băuturi alcoolice, automotive, cosmetice și îngrijire personală, detergenți și îngrijirea casei, logistică, sănătate și suplimente alimentare. Din datele companiei, de-a lungul celor 30 de ani, etichetele autoadezive au fost cele mai solicitate produse din portofoliul Rottaprint de către clienți. 

Istoria Rottaprint a început în vara anului 1991, când cei trei fondatori: Arnella Nechita-Rotta, Cristi Nechita-Rotta și Melania Rotta au pus bazele unei afaceri de familie. În toți cei 30 de ani de activitate, compania a făcut din inovație o prioritate și a investit constant în cele mai noi tehnologii, construind parteneriate durabile. Astăzi, Rottaprint este liderul industriei locale de tipar al etichetelor autoadezive și ambalajelor flexibile.

Rottaprint a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro, în creștere cu circa 9% față de anul precedent, iar pentru acest an compania estimează o creștere de două cifre a veniturilor. Valoarea totală a investițiilor realizate în primele șase luni ale anului s-au ridicat la 1,5 milioane de euro și au vizat siguranța și sănătatea angajaților, dar și segmentul tehnologic prin achiziția și reînnoirea de utilaje.

Potrivit datelor companiei, în primul semestru al anului, exporturile au crescut cu 4%. În topul țărilor în care Rottaprint a exportat în prima parte a anului se află Ungaria și Germania. De asemenea, pe lângă cele două țări, compania a mai exportat în alte șapte țări precum Moldova, Israel, Olanda, Polonia, Franța, Slovacia și Letonia.

În prezent, echipa Rottaprint numără 280 de angajați, cu o medie de fidelitate a acestora de aproximativ nouă ani, în timp ce mai mult de trei sferturi dintre angajați au peste 10 ani de activitate în companie. Anticipând nevoia de specialiști în domeniu, în 2008, compania Rottaprint a făcut demersurile necesare pentru ca ocupația de tipograf flexograf să fie introdusă în Codul Ocupațiilor din România. 

Ulterior, fondatorii companiei au pus bazele primei școli de tipografi, în care angajații cu experiență în domeniu sunt traineri și profesori pentru următoarele generații, reușind astfel să ofere cursanților diplome certificate de ministerele Muncii și Educației”. 

1991 – Fondarea companiei Sunimprof Rottaprint și producția primelor etichete autoadezive.
1999 – Introducerea capacelor de aluminiu în portofoliul de produse. În prezent, acestea, alături de etichetele autoadezive imprimate, ocupă o pondere de 65% din totalul comenzilor Rottaprint.
2007 –Extinderea pe piețe externe (în special Germania și Ungaria) și dezvoltarea segmentului de exporturi.
2008 –Rottaprint începe demersurile necesare pentru includerea ocupației de tipograf flexograf în Codul Ocupațiilor din România. Compania pune bazele primei școli de tipografi, în care angajații cu experiență în domeniu sunt traineri și profesori, iar cursanților li se oferă diplome certificate de Ministerele Muncii și Educației.
2013 – Implementarea propriului sistem de management – Kaizen, care a oferit companiei structura și procesele ideale de lucru pentru a ajunge la următorul nivel de dezvoltare. 
2018 –În premieră în România, Rottaprint produce etichete inteligente, cu interacțiune digitală. 
2019 – Compania își diversifică portofoliul de produse, investind în producția capacelor de aluminiu cu smart emboss, a cartonașelor infoliate și a etichetelor antifurt (EAS)  
2019 –Sunimprof Rottaprint devine Rottaprint și are o nouă identitate vizuală, în urma unui proces integrat de rebranding
2021 – Anul în care Rottaprint aniversează 30 ani de activitate.

Rottaprint este „cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România. Cu o experiență de 30 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține în prezent 2 centre logistice în România: Brașov și Ilfov și 2 centre logistice în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 280 de angajați. În 2020, Rottaprint a livrat produse în 10 țări din Europa și Asia”.

Rețeaua socială de investiții eToro își continuă creșterea puternică

0


Comisioane totale de 362 milioane de dolari, o creștere cu 125% față de anul trecut

eToro Group Ltd. („eToro”), platforma de investiții cu active multiple ce permite oamenilor să își dezvolte cunoștințele și să-și crească veniturile ca parte a unei comunități globale de investitori de succes, a publicat rezultatele financiare intermediare din al doilea trimestru al anului 2021.

Aspecte financiare pentru trimestrul încheiat la 30 iunie 2021: 

  • 2,6 milioane de noi utilizatori înregistrați, în creștere cu 121% față de trimestrul II 2020;
  • Comisioane totale de 362 de milioane de dolari, în creștere cu 125% față de T2 2020;
  • Venituri nete din tranzacționare de 291 de milioane de dolari, în creștere cu 136% față de T2 2020;
  • La 30 iunie 2021, activele administrate erau de 9,4 miliarde de dolari.

Yoni Assia, CEO și co-fondator al eToro, a comentat: „Continuăm să vedem un dinamism puternic, iar cifrele noastre din al doilea trimestru demonstrează o creștere continuă a numărului de noi utilizatori înregistrați și a comisioanelor totale. În concordanță cu aceasta, conturile cu depuneri au crescut cu 158% de la an la an, ajungând la 2 milioane la 30 iunie 2021.

Creșterea investițiilor auto-direcționate și creșterea eToro sunt susținute de tendințele seculare în comportamentul investitorilor. Credem că investitorii caută în principal trei lucruri de la o platformă: (1) acces simplu la activele în care doresc să investească, inclusiv la criptoactive, (2) o interfață mobilă intuitivă și ușor de utilizat și (3) educație financiară, inclusiv posibilitatea de a se baza pe cunoștințele și părerile altor investitori. Oferindu-le pe toate trei într-o singură platformă, suntem încrezători că putem conduce la democratizarea investițiilor și că putem continua să ne creștem cota de piață în expansiune.”

Aspecte importante ale afacerii:

  • Investiții în cripto: eToro a adăugat 10 noi criptoactive în ultimele luni, inclusiv Dogecoin și Shiba Inu. Compania și-a extins, de asemenea, oferta holistică de criptoactive prin lansarea mizei ETH 2.0. 
  • Educație financiară: Academia eToro, recent lansată, este un centru de educație care oferă utilizatorilor de toate nivelurile de experiență în investiții resurse gratuite pentru a-și îmbunătăți înțelegerea piețelor financiare. eToro înțelege că oamenii învață în moduri diferite, astfel că Academia eToro oferă o varietate de resurse, inclusiv ghiduri scrise, videoclipuri, webinarii și podcast-uri, precum și cursuri de formare în persoană și online.
  • Sponsorizare: sentimentul de comunitate în rândul fanilor sportului este strâns aliniat cu funcțiile sociale ale eToro, iar eToro a continuat să își extindă sponsorizările în domeniul sportului. Este o onoare pentru companie să fie partenerul a peste 25 de echipe de fotbal, inclusiv cluburi din Premier League engleză și Bundesliga germană. 

Afacerea eToro pe continentul american a reprezentat 12% din conturile cu depuneri la sfârșitul celui de-al doilea trimestru al anului 2021, în creștere de la 6% la sfârșitul celui de-al doilea trimestru al anului 2020. eToro Americas este constituită din piețele din SUA și America Latină. Oferta eToro a fost lansată pe piața din Statele Unite în 2019 și este în prezent limitată la tranzacționare de criptomonede și la tranzactionarea prin copiere. Aceasta a crescut considerabil în ultimul an, iar eToro este încântată să își extindă gama de produse odată cu lansarea acțiunilor în cursul acestui an.

Criptoactivele au condus comisioanele totale în al doilea trimestru din 2021, reflectând interesul puternic al investitorilor individuali pentru piețele cripto. Interesul a fost diversificat între criptomonedele oferite de eToro, cu cele mai mari volume de tranzacționare în BTC, XRP, ETH, ADA și DOGE. eToro a constatat un șablon de-a lungul timpului, respectiv o activitate de tranzacționare crescută într-o anumită clasă de active sau piață care influențează comisionul total al eToro în anumite trimestre sau ani. Dacă ne uităm la perioada dintre T2 2020 și T2 2021, volatilitatea fără precedent a pieței indusă de COVID, petrolul care a înregistrat o valoare negativă pentru prima dată în istorie, criptomonedele care „s-au trezit” din hibernare pentru a atinge cele mai mari valori din toate timpurile, toate acestea au influențat comportamentul investitorilor. Diversitatea ofertei de produse eToro și amprenta sa globală susțin creșterea sustenabilă pe termen lung a comisioanelor totale ale eToro în diferite condiții de piață.

Venitul net de 89 de milioane de dolari a fost negativ, în principal din cauza unui cost de 71 de milioane de dolari reprezentând acțiuni oferite angajaților eToro și 36 de milioane de dolari în costuri de tranzacție legate de combinarea afacerii cu FTCV. EBITDA ajustat a fost de 33 de milioane de dolari pentru al doilea trimestru din 2021. 

Shalom Berkovitz, director financiar și director general adjunct, a declarat: „eToro este pe drumul cel bun pentru a atinge previziunile pentru 2021, estimări susținute de un al doilea trimestru* puternic. Rămânem concentrați pe creștere mai degrabă decât pe profitabilitatea pe termen scurt și, prin urmare, am continuat să reinvestim veniturile în canalele noastre de marketing și în extinderea continuă a ofertei noastre de produse și a prezenței globale. 

Privind dincolo de cifrele din al doilea trimestru, volumul de utilizatori noi care se alătură eToro și activitatea generală de tranzacționare pe platformă a încetinit până în prezent în al treilea trimestru, în comparație cu maximele istorice din S1 2021. Am fost conservatori atunci când am pregătit prognoza noastră și am anticipat condiții de piață variate, precum și comportamentul investitorilor individuali”.

Platforma eToro oferă investitorilor individuali posibilitatea de colaborare socială și acces la mai multe produse financiare diferite, de la acțiuni fracționare fără comisioane și ETF-uri până la mărfuri și criptoactive. eToro oferă, de asemenea, utilizatorilor posibilitatea de a copia alți investitori cu ajutorul ofertei sale brevetate CopyTrader™. Ca urmare a amprentei sale globale existente și a amplorii ofertei sale de produse, eToro este poziționată în mod unic pentru a genera o creștere durabilă. 

Cea mai recentă prezentare pentru investitorii eToro poate fi vizualizată aici:eToro’s Investor Relations page.

Din perspectiva BNR inflația de bază se va menține în jurul valorii de 3,5%

0

La finalul orizontului de prognoză comparând 5% rata anuală efectivă în luna iulie cu estimarea de 5,6% rată anuală în decembrie, înțelegem că partea cea mai consistentă a creșterii prețurilor este în spate, s-a produs deja.

Analizând structura inflației, respectiv contribuția prețurilor din cadrul fiecărei categorii principale de bunuri și servicii la evoluția indicelui agregat al prețurilor de consum, observăm că în prezent o parte importantă a prețurilor din economie nu este influențată deloc sau este doar foarte puțin afectată de conduita politicii monetară a băncii centrale. Se remarcă în această privință în special prețurile administrate și cele care au fost până foarte recent incluse în această categorie iar ulterior au trecut printr-un proces de liberalizare. În strânsă legătură cu această caracteristică, se evidențiază caracterul probabil predominant tranzitoriu al amplificării recente a inflației, pentru că circa jumătate din creșterea recentă a indicelui prețurilor de consum s-a făcut pe seama saltului prețurilor la energie în urma liberalizării acestora.

Componenta asupra căreia instrumentele băncii centrale acționează cu succes dar evident cu o întârziere dată de specificul mecanismului de transmisie a politicii monetare este CORE2 ajustat. Estimăm că dinamica acesteia se va încadra în culoarul țintei de inflație la finalul orizontului de prognoză. Așadar vedem o creștere anuală a inflației CORE2 ajustat de până la 3,5% în acest an și anul viitor.

Din perspectiva conduitei politicii monetare, în condițiile de incertitudine foarte ridicată cu privire la efectele și durata șocului pandemic inițial, a fost necesară o reacție promptă dar totodată prudentă și graduală. De asemenea, complexitatea implicațiilor evoluției pandemice a reclamat utilizarea cât mai largă a instrumentarului de măsuri. Prin aceasta vreau să subliniez că dobânda de politică monetară este un instrument important dar nu este singurul din arsenalul nostru. Așadar, atunci când vorbim de o întărire graduală a politicii monetare, nu este neapărat vorba de creșterea dobânzii de referință. Totodată, în contextul în care economiile și sistemele financiare sunt puternic interconectate iar informațiile și fluxurile de capital circulă cu rapiditate, nu putem face abstracțiile de condițiile existente pe piețele internaționale și de conduita politicii monetare a principalelor bănci centrale din economiile dezvoltate și în special de abordarea Băncii Centrale Europene.

Trebuie să evităm riscul de a restrânge condițiile monetare prea devreme și a provoca astfel o frânare timpurie a recuperării economice, inclusiv în contextul în care este de așteptat ca și politica fiscală să-și reducă în viitor caracterul stimulativ ca urmare a necesității de consolidare și diminuare a deficitului bugetar. Dincolo de obiectivul nostru principal de a menține stabilitatea prețurilor, cel mai important lucru la care trebuie să fim atenți este să nu împingem economia înapoi în declin. Din contră, trebuie să ne străduim să menținem condițiile pentru o recuperare durabilă.

Modul inteligent pentru găsirea telefonului rătăcit

0

Găsirea de la distanță a telefonului cine știe pe unde rătăcit, cum se-ntâmplă, e de-acum posibilă chiar și când acesta e pe mod vibrații sau silențios, prin funcția „Găsește telefonul”, lansată de Visual Fan S.A., compania deținătoare a brandului Allview, listată la BVB sub simbolul ALW. Este o nouă funcționalitate a aplicației AVI, singurul asistent vocal în limba română. Folosind căștile Soul AV1, găsirea smartphone-ului de la distanță se face prin comandă vocală. 

Lucian Peticilă, General Manager Allview: „Fiind un brand românesc, Allview a creat AVI gândindu-se la utilizatorii de smartphone-uri din România ce își doresc să interacționeze cu un asistent vocal chiar în limba maternă. Acest gen de proiecte fac parte din agenda strategică a companiei, iar ideea unui asistent vocal în limba română a avut mai multe puncte de plecare: analiza tendințelor tehnologice ale industriei IT&C la nivel global, dorința de accesare rapidă a acestora de către utilizatorii români, dar și viziunea și misiunea Allview. Dezvoltarea AVI reprezintă doar un pas înainte spre adoptarea tehnologiilor de generație viitoare, în funcție de tendințele tehnologice manifestate la nivel global și cerințele pieței. Acesta funcționalitate este doar un nou exemplu din categoria noilor experiențe pe care Allview își dorește să le pună la dispoziția utilizatorilor”. 

Creatorii ei subliniază că funcția „este compatibilă cu orice telefon Allview, la care se pot conecta căștile Soul AV1 și care rulează AndroidTM 7 sau o versiune ulterioară. Noua opțiune utilizează tehnologia Bluetooth și este foarte utilă în situațiile în care utilizatorii își rătăcesc telefonul. În astfel de cazuri, datorită celei mai noi abilități dobândite de AVI, telefonul va reda un sunet, grație căruia găsirea device-ului se va dovedi a fi mult mai simplă. După simpla conectare a căștilor Soul AV1 la smartphone-ul Allview, utilizatorii pot beneficia direct de această nouă funcționalitate, doar prin atingerea căștilor și rostirea comenzii vocale Găsește telefonul. Indiferent dacă telefonul se află pe modul vibrații sau silențios, va emite un sunet ce va facilita găsirea lui”.   

Căștile Soul AV1 reprezintă primele modele de căști wireless din portofoliul companiei și împreună cu AVI au fost integrate într-un sistem ce permite controlul telefonului simplu și rapid, fără atingere. Prin asocierea lor cu orice smartphone Allview ce ruleaza AndroidTM 7 sau o versiune ulterioară, pot fi utilizate pentru a controla device-ul prin intermediul asistentului personal AVI, chiar în limba română. Astfel, doar prin apăsarea lungă a căștilor și comanda vocală în limba română, utilizatorii beneficiază de conectare permanentă și interacțiune nelimitată, fără atingerea telefonului. Funcțiile sistemului AVI – căști Soul AV1 prezintă numeroase avantaje în diverse scenarii de utilizare: la volan, pentru a rămâne concentrat la trafic sau pentru a porni cu ușurință sistemul de navigație; la sală, pentru a nu întrerupe antrenamentul fizic; în familie, pentru a rămâne conectat la activitățile realizate împreună cu cei dragi; sau în orice alt scenariu ce nu permite manevrarea directă a telefonului, acesta fiind controlat cu ajutorul căștilor și unicului asistent vocal în limba română – AVI (citește notificări, preia apeluri, completează lista de cumpărături, setează alarmă, întâlniri, memento)”. 

Allview (simbol bursier ALW) este caracterizată ca „o companie cu capital integral românesc, care și-a confirmat statutul de vizionar și pionier atunci când vine vorba de tehnologie, cu un portofoliu de produse diversificat. A fost fondată la Brașov, în 2002, și produce telefoane mobile inteligente, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri și alte gadgeturi. A lansat cel mai complex sistem Smart Home din România (2016), AVI – singurul asistent vocal în limba română (2017), a fost printre primele companii din Europa care a încheiat un parteneriat direct cu Google Android TV™ (2019), fiind primul brand din România care a adoptat tehnologia QLED (2020). Este prezentă pe piețele IT&C din peste 10 țări. Allview investește constant în R&D (cercetare și dezvoltare) și își propune ca, pe termen lung, să creeze un robot intelligent –  asistent personal”.

XTB: Aur, petrol, gaze naturale, soia, cafea și zahăr – cele mai tranzacționate mărfuri de români în 2021

0

  • Alegerile investitorilor din România s-au orientat către materiile prime care au beneficiat de o dinamică favorabilă în acest an. 
  • Acest fapt ne arată că preferințele lor se bazează pe identificarea oportunităților de moment care au potențialul de a oferi rezultate pozitive pe o perspectivă pe termen scurt și mediu. 
  • În plus, se poate observa că investitorii români urmăresc trendurile globale și încearcă să se adapteze acestor tendințe.

Pe lângă materiile prime considerate clasice precum aurul sau petrolul, care s-au regăsit în preferințele investitorilor din România, s-au observat și mărfuri exotice. Comparând acest tip de active din punct de vedere al numărului de tranzacții realizate și a valorii nominale tranzacționate observăm că, în top trei, se regăsesc două materii prime: gazele naturale și soia. În plus, cele două clasamente sunt completate de cafea, în cazul numărului de tranzacții, și zahărul, în ceea ce privește valoarea nominală, se arată în analiza elaborată de Radu Puiu, Financial Analyst în cadrul XTB, casă de brokeraj listată pe Bursa de la Varșovia.

„Anul 2021 a debutat într-o manieră extrem de optimistă, care l-ar putea ajuta să fie plasat într-o poziție privilegiată în cărțile de economie, prezentând un context favorabil. Astfel, investitorii au beneficiat de o atitudine exuberantă, un optimism «exagerat», care a fost determinat de așteptările unei redresări puternice a economiei globale ca urmare a redeschiderii, dar și de niveluri masive de lichiditate în piețele de capital. Având în vedere că indicii bursieri și acțiunile se aflau deja la maxime istorice, investitorii au căutat noi instrumente către care să își transfere capitalul, dar care să se afle la prețuri «accesibile». Această tendință a trezit o mișcare ascendentă pentru majoritatea materiilor prime”, explică Radu Puiu. 

Cererea pe termen scurt de gaze naturale din SUA poate fi afectată negativ de scăderea temperaturilor. Stocurile de gaze naturale cresc mai lent decât media pe 5 ani. Oferta limitată contribuie la un asemenea scenariu. Aprovizionarea este aproape de minimul pe 5 ani pentru perioada curentă. În plus, gazul natural rămâne supravândut de speculatori. Oferta depășește cererea, ceea ce este de obicei cazul pentru perioada de vară. Nivelurile stocurilor înainte de perioada rece vor fi esențiale. Prețurile gazelor naturale s-au retras după recentele creșteri abrupte. Modelele sezoniere indică o posibilă mișcare laterală care s-ar putea extinde până în prima săptămână a lunii septembrie. În plus, acest lucru sugerează că mișcări ascendente mai ample ar putea începe în perioada toamnă-iarnă. Agenția Internațională a Energiei  prognozează prezența unor stocuri mai mici la începutul sezonului de încălzire decât anul trecut. Previziunile instituției indică faptul că stocurile de gaze naturale ar putea atinge minimul pe 5 ani în ianuarie 2022. Producția americană de gaze naturale rămâne stabilă, dar exporturile de GNL (gaze naturale lichefiate) sunt în creștere. 

În ceea ce privește soia, previziunile recente mai slabe pentru piețele asiatice au stimulat incertitudinea referitoare la exporturile SUA. De asemenea, slăbiciunea realului brazilian crește competitivitatea culturilor sud-americane. În plus, precipitațiile așteptate în regiunile de producție de porumb și soia îmbunătățesc perspectivele pentru producția din acest an (recoltarea începe în câteva săptămâni). Soia și porumbul au suferit scăderi de preț puternice după ce Agenția pentru Protecția Mediului din SUA a recomandat un conținut mai scăzut de biocombustibil în amestecul de combustibili. În ciuda precipitațiilor recente, datele din Statele Unite au arătat o deteriorare a calității culturilor de soia și porumb. Modelele sezoniere sugerează că s-ar putea apropia o scădere a prețurilor la soia. Un nou sezon de vânzare pentru porumb și soia începe în septembrie iar China continuă să arate o cerere puternică.

Prețurile cafelei continuă scăderea pe fondul știrilor despre înghețul din Brazilia. Piața se așteaptă ca impactul vremii nefavorabile să fie limitat, mai ales că aceste condiții nefavorabile sunt așteptate într-o singură regiune. Corelația dintre prețurile cafelei și realul brazilian (BRL) rămâne ridicată. Moneda a fost slabă în ultima perioadă și oferă puține motive pentru o apreciere pe termen scurt. Modelele sezoniere ale cafelei indică stabilizarea prețurilor până la jumătatea lunii octombrie. Organizația Internațională a Cafelei se așteaptă ca prețul să rămână ridicat timp de 2-3 ani din cauza plantelor deteriorate din Brazilia. În plus, se observă o reducere semnificativă a numărului de poziții de cumpărare deschise. Stocurile de cafea ale ICE (Bursa Internațională de Mărfuri) au încetat să crească, ceea ce ar putea sugera probleme viitoare de aprovizionare din Brazilia deoarece cafeaua braziliană a fost cea care, recent, a aprovizionat stocurile pe ICE. Fitch prognozează că, la nivel global, cheltuielile pentru cafea ar trebui să crească cu 5,8% în 2020 – peste media din perioada 2015-2019

În ceea ce privește zahărul, finalizarea tendinței ascendente de pe piața cafelei nu a afectat tendința ascendentă de pe piața zahărului. Prețul zahărului a depășit nivelul de 20 de cenți pe kilogram. Zahărul s-a aflat la cel mai înalt nivel din 2017, în ciuda slăbiciunii realului brazilian. În schimb, culturile braziliene sunt amenințate de temperaturi ridicate și secetă. Traderii menționează despre posibilele reduceri ulterioare ale recoltei braziliene din acest sezon deoarece seceta dură și trei valuri de înghețuri au afectat zonele agricole ale celui mai mare exportator din lume. Condițiile meteorologice actuale sunt comparate cu cele din 2014. Astfel, mai mulți analiști își reduc estimările legate de culturile braziliene și, prin urmare, deficitul din 2021-22 crește. În Brazilia se prognoza deja că recolta de cultură de trestie de zahăr va fi cu aproximativ 10% mai scăzută anul acesta, din cauza celei mai grave secete din ultimii 90 de ani, dar înghețurile recente ar putea agrava lucrurile. Conform unui sondaj Reuters, producția mai redusă din Brazilia a contribuit la trimiterea pieței globale în deficit de ofertă. Modelele sezoniere indică posibilitatea de continuare a mișcării ascendente. Cu toate acestea, zahărul a fost supracumpărat de speculatori din octombrie 2020, similar cu situația din 2017. Prognoza referitoare la trestia de zahăr a fost redusă din cauza condițiilor meteorologice. Producția este acum așteptată să se plaseze în intervalul de 490-500 milioane tone în sezonul 2021/22, în scădere față de 605 milioane tone estimate anterior. Cu toate acestea, prețurile zahărului pot fi expuse riscului din cauza scăderii recente a prețurilor petrolului. Odată cu ridicarea restricțiilor din Europa, consumul de zahăr a crescut în iulie și august.

În concluzie, alegerile investitorilor din România s-au orientat către materiile prime care au beneficiat de o dinamică favorabilă în acest an. Acest fapt ne arată că preferințele lor se bazează pe identificarea oportunităților de moment care au potențialul de a oferi rezultate pozitive pe o perspectivă pe termen scurt și mediu. În plus, se poate observa că investitorii români urmăresc trendurile globale și încearcă să se adapteze acestor tendințe.

Sondaj: 55% dintre consumatorii europeni și 100% dintre managerii de flote intenționează să cumpere vehicule electrice în următorii 2 ani

Interesul pentru vehicule electrice este în creștere în Europa, 55% dintre consumatori și 100% dintre managerii de flote declarându-și intenția de a cumpăra un astfel de vehicul în următorii doi ani, potrivit sondajului e-Readiness Report 2021, realizat de Strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC.

Vânzările de vehicule electrice ar putea atinge 23% (1,7 milioane unități) din totalul vânzărilor de mașini noi până în 2024, pe cele mai importante șase piețe din Europa (Franța, Germania, Italia, Norvegia, Spania și Elveția), evoluție impulsionată de mașinile cu baterii. Segmentul de flotă (B2B) va rămâne cel mai atractiv, cu o cotă estimată la aproximativ 55% din totalul pieței de mașini electrice, cele mai importante trei criterii avute în vedere pentru aceste achiziții fiind: imaginea companiei, stimulentele fiscale și reducerea amprentei de carbon. În următorii doi ani, companiile mari vor deține cele mai mari flote de mașini electrice, în timp ce firmele medii vor înregistra cea mai mare creștere.

Daniel Anghel – Partener, Liderul departamentului de taxe si consultanta juridica, PwC Romania

În ultimii ani consumatorii din Europa au început să devină din ce în ce mai preocupați de protejarea mediului ceea ce a dus și la creșterea interesului pentru mașinile nepoluante. Astfel, piața auto are șanse să se redreseze, după criza sanitară, și printr-o orientare mai mare către vehiculele electrice, mai ales că multe state susțin achiziția de mașini electrice și hibride prin stimulente financiare care ajung să reprezinte până la o treime din prețul de vânzare cu amănuntul al acestora pe unele piețe”, spune Daniel Anghel, Partener, Lider pentru industria auto, PwC România.

În România, autoritățile vor să sprijine cumpărarea autovehiculelor nepoluante prin programul Rabla Plus, oferind un ecotichet de 45.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric și de 20.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid.

Principalii factori menționați de respondenți pentru alegerea unei mașini electrice sunt economia de combustibil, impactul asupra mediului și posibilitatea de a încărca mașina acasă. Iar printre argumentele contra se numără timpul de încărcare și lipsa infrastructurii publice de încărcare.

Raportul mai arată că se conturează totodată o piață a mașinilor electrice second hand. Vehiculele electrice uzate sunt căutate în principal de către clienți mai tineri și cu venituri mai mici. Două treimi (67%) dintre consumatorii europeni care vor să-și cumpere un vehicul electric (BEV – cu baterii și PHEV – hibrid plug-in) în următorii trei ani iau în considerare o achiziție second hand, arată raportul. În prezent, doar 15% dintre proprietarii de vehicule electrice le-au cumpărat la mâna a doua.

Tipologia cumpărătorilor de mașini electrice

Analiza a grupat consumatorii europenii care prospectează achiziția unei mașini electrice în șase tipuri de comportamente: 

  • Visătorul (prioritățile lui sunt mediul și schimbările climatice; este un nativ digital; este dispus să plătească un preț mai mare pentru o cauză bună și nu folosește mașina prea des);
  • Pasionatul de tehnologie (este îngrijorat de mediu, dar nu pune acest lucru pe primul plan; implementează lucrurile din timp și are încredere cu tehnologia; este dispus să plătească în plus pentru a câștiga accesul mai rapid la tehnologie; alternează deplasarea cu mașina cu alte mijloace de transport)
  • Înstăritul (protejarea mediul este printre cele mai neînsemnate preocupări ale sale; cumpără tehnologie de ultimă oră, dar folosește funcționalitățile de bază; prețul nu este o preocupare; folosește mașina ca principală modalitate de transport)
  • Pragmaticul (preocuparea pentru mediu este crucială, dar nu merită efort în plus; este un nativ digital; caută un raport bun între calitate și preț;  combină mașina cu alte mijloace de transport)
  • Convenționalul (nu prea este preocupat de mediu; folosește tehnologia de bază, în timp ce devine răspândită; economisirea este importantă și primești ceea ce plătești; folosește mașina ca mijloc principal de transport)
  • Modestul (este preocupat de mediu, dar aceasta nu este prima lui prioritate; nu este un dependent de tehnologie, dar o folosește ca să găsească oportunități; este conștient de preț și este mereu în căutare de chilipiruri; reduce la minimum folosirea mașinii, preferând alternative mai ieftine).

Studiul a fost realizat în rândul a peste 4.000 de consumatori din cele mai mari șase piețe menționate mai sus și 103 corporații de dimensiuni medii și mari cu flote de vehicule de peste 100 de unități.

Deloitte România își consolidează echipa de management prin promovarea a patru angajați la nivelul de directori

0

Deloitte România își consolidează echipa de management prin promovarea a patru angajați din practicile de consultanță în managementul riscului, de consultanță fiscală, de consultanță financiară și de audit ca urmare a contribuției și implicării acestora în oferirea de servicii către clienți și în dezvoltarea echipelor. Andrada Tănase a fost promovată pe poziția de Director în practica de consultanță în managementul riscului, Monica Țariuc a fost numită Director Global Employer Services în cadrul practicii de consultanță fiscală, Vlad Bălan a fost numit Director Consultanță Financiară și Ion Efros, Director de Audit, începând cu 1 septembrie 2021.

„Sunt mândru de colegii care au devenit parte a echipei noastre de conducere datorită implicării lor distinctive în crearea unui impact semnificativ asupra clienților și angajaților Deloitte. Andrada, Monica, Vlad și Ion sunt profesioniști remarcabili, implicați activ în deservirea clienților și în formarea altor experți talentați. Sunt convins că vor contribui cu succes la accelerarea creșterii Deloitte România, la consolidarea reputației organizației și a prezenței noastre în comunitatea de afaceri din România”, a spus Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.

Andrada Tănase, Director în practica de consultanță în managementul riscului,  s-a alăturat echipei Deloitte în 2015 și are o experiență de zece ani în domeniul reglementărilor Basel III, practicilor de supraveghere, managementul riscurilor și serviciilor de audit și raportare în sectorul financiar. A coordonat proiecte pe diverse teme de risc și de reglementare, cum ar fi procesul intern de evaluare a adecvării capitalului (ICAAP), procesul intern de evaluare a adecvării lichidității (ILAAP), planuri de afaceri, licențiere și autorizări, redresare și rezoluție. Andrada este, de asemenea, trainer pentru Institutul Bancar din România și Republica Moldova și pentru mai multe bănci comerciale și centrale din Europa. Ea este membră a Asociației Experților Contabili Autorizați (ACCA), a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) și deține certificarea Financial Risk Manager (FRM) acordată de Asociația Globală a Profesioniștilor în Managementul Riscului (GARP).

Monica Țariuc, Director Global Employer Services în cadrul practicii de consultanță fiscală, s-a alăturat Deloitte în 2008 ca intern și încă de atunci s-a specializat în probleme ce țin de mobilitatea angajaților la nivel global. Ea este recunoscută de clienți pentru cunoștințele sale tehnice în acest domeniu, capacitatea sa de a coordona proiecte mari la nivel global și regional, interesul său autentic pentru îmbunătățirea proceselor zilnice și pentru gândirea ei out-of-the-box și soluțiile inovatoare. Monica se concentrează acum pe creșterea gradului de conștientizare și sprijinirea organizațiilor în regândirea politicilor de mobilitate, astfel încât conceptul de muncă la distanță – munca de acasă, din vacanță, de pretutindeni sau de orice alt tip – să fie înțeles și gestionat în mod corespunzător atât de companii, cât și de angajați. De asemenea, ea a fost implicată în proiectarea și implementarea instrumentelor tehnologice proprietare Deloitte care ajută la monitorizarea și îndeplinirea obligațiilor de raportare pentru angajații mobili din toate țările.

Vlad Bălan, Director Consultanță Financiară, s-a alăturat Deloitte ca intern în departamentul de audit în ultimul său an de studii universitare în 2008.Doi ani mai târziu, făcea partea din echipa de consultanță financiară și de atunci a lucrat la numeroase proiecte, majoritatea constând în oferirea de servicii de due diligence și tranzacții. Companiile pe care le-a servit cu succes în ultimii 11 ani sunt active în diverse industrii, dar se concentrează în principal pe sectorul imobiliar și de energie. Vlad a lucrat cu companii de top din sectoarele lor și în tranzacții care sunt considerate repere atât pentru orice profesionist din acest domeniu, cât și pentru domeniul fuziunilor și achizițiilor din România, cum ar fi vânzarea subsidiarelor din România deținute de Grupul CEZ către Macquarie Infrastructure and Real Assets. El este membru al Asociației Experților Contabili Autorizați (ACCA) și absolvent al Facultății de Automatică și Calculatoare, Universitatea Politehnica din București.

Cu o experiență de peste 12 ani în servicii de audit și consultanță, Ion Efros, Director de Audit, și-a început cariera în practica Deloitte din Moldova în 2007, apoi a condus biroul Deloitte din Timișoara până în 2019. Cea mai mare parte a portofoliului său constă în oferirea de servicii privind raportarea duală, și anume Standardele Române de Contabilitate (SRC) și Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS). A lucrat cu organizații din diverse industrii, în special cu companii din sectorul produselor de consum și industriale.Este membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), al Autorității de Supraveghere Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS), al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) și al Asociației Experților Contabili Autorizați (ACCA). Ion deține o diplomă de licență în contabilitate și audit, o alta în drept economic și are un master în managementul afacerilor.