Xiaomi Corporation (numită
„Compania”, împreună cu subsidiarele sale, denumite în continuare „Grupul”;
1810.HK), o companie de electronice de consum și producție inteligentă, cu
smartphone-uri și hardware inteligent conectate printr-o platformă Internet of
Things (IoT), a anunțat rezultatele consolidate neauditate pentru primele șase
luni încheiate la 30 iunie 2021.
În al doilea trimestru din
2021, Xiaomi a înregistrat venituri totale de 87.8 miliarde RMB, reprezentând o
creștere anuală de 64.0%; profitul ajustat net pentru această perioadă a fost
de 6.3 miliarde RMB, o creștere de un an la altul de 87.4%. Atât veniturile
totale, cât și profitul ajustat net au atins niveluri trimestriale record,
demonstrând excelența modelului de afacere și soliditatea operațiunilor
sale.
Performanțe financiare în T2
2021:
- Venituri totale de 87.789,0
milioane RMB, o creștere de la un an la altul de 64.0%;
- Profitul brut de aproximativ 15.148,1
milioane RMB, o creștere de la un an la altul de 96.7%;
- Profitul net non-IFRS a fost de 6.321,5
milioane RMB, cu 87.4% mai mult față de anul trecut.
Performanțele financiare din
prima jumătate a anului 2021:
- Venituri totale de 164.671,2
milioane RMB, o creștere de la un an la altul de 59.5%;
- Profitul brut de aproximativ 29.309,4
milioane RMB, cu 92.1% mai mult față de anul trecut;
- Profitul net ajustat non-IFRS a
fost de 12.390,8 milioane RMB, o creștere anuală de 118.4%.
Mesajul Xiaomi Corporation:
“În al doilea trimestru din 2021, strategia noastră de bază ‘Smartphone x AIoT’
a continuat să ne sprijine performanțele remarcabile. Privind spre viitor, vom
continua să punem în aplicare strategia noastră dual-brand, vom stimula
investițiile în tehnologie avansată, vom recruta și vom promova talentele și
vom dezvolta capabilitățile canalelor, ne vom îmbunătăți ofertele de telefoane
inteligente premium și vom îmbunătăți experiența utilizatorului. De asemenea,
vom rămâne dedicați strategiei noastre de bază ‘Smartphone x AIoT’ și vom face
totul pentru a duce inovația mai departe în tehnologiile sofisticate și de
ultimă generație din toate categoriile de produse. Vom continua să îmbunătățim
conectivitatea dintre telefoanele noastre inteligente și produsele IoT pentru a
oferi o experiență de utilizare perfectă în întreaga gamă și a aduce o viață
mai bună pentru întreaga lume.”
Recapitularea
performanței trimestriale
Livrările globale de
telefoane inteligente au urcat compania pe locul al 2-lea, iar Xiaomi s-a
poziționat ca brand premium pe piața de smartphone-uri prin produsele sale
inovatoare și de înaltă calitate
Întrucât Xiaomi își
păstrează angajamentul față de tehnologia avansată, față de recrutarea și
promovarea talentelor și îmbunătățirea capacităților canalelor, afacerea sa cu
telefoane inteligente a continuat să prezinte o creștere semnificativă în al
doilea trimestru din 2021, evidențiată de venituri și livrări record.
Veniturile din telefoane inteligente au fost în valoare de 59.1 miliarde RMB în
perioada raportată și au reprezentat o creștere de la un an la altul de 86.8%.
Potrivit Canalys, livrările globale de telefoane inteligente Xiaomi au fost pe
locul al 2-lea, o premieră pentru al doilea trimestru, cu o cotă de piață de
16.7%.
Între timp, livrările de
smartphone-uri ale Grupului pe piața Chinei continentale au crescut, de
asemenea, rapid. Potrivit Canalys, în al doilea trimestru din 2021, piața
noastră de telefoane inteligente din China continentală a crescut la
16.8% de la 10.3% în al doilea trimestru din 2020, ocupând locul trei cu
o creștere de la un an la altul al livrărilor de smartphone-uri de 35.1%, cea
mai mare rată de creștere în rândul jucătorilor majori de pe piață.
Grupul a continuat strategia
noastră dual-brand. Sub brandul Xiaomi, ne-am concentrat pe îmbogățirea
portofoliului de telefoane inteligente premium. După succesele înregistrate de
Xiaomi 11 Pro, Xiaomi 11 Ultra și Xiaomi MIX FOLD în primul trimestru din 2021,
pe 10 august, am prezentat primul nostru smartphone cu cameră sub ecran, Xiaomi
MIX 4.
Potrivit datelor terților,
în al doilea trimestru din 2021, cota de piață a telefoanelor noastre
inteligente din China continentală, cu prețuri cuprinse între 3.000 RMB și 4.000
RMB, 4.000 RMB și 5.000 RMB și peste 5.000 RMB, a fost în creștere de la un an
la altul. În prima jumătate din 2021, livrările globale ale telefoanelor
noastre inteligente cu prețuri de vânzare de listă de 3.000 RMB sau mai mult în
China continentală și 300 euro sau echivalentul sumei în piețele externe au
fost de peste 12 milioane de unități, depășind totalul de aproximativ 10
milioane de unități livrate în 2020.
Brandul Redmi continuă să
ofere produse competitive. Până la data de 30 aprilie 2021, livrările globale
ale Seriei Redmi Note au depășit 200 de milioane de unități, iar acest lucru
reflectă creșterea rezonanței mass-market a brandului Redmi și calitatea înaltă
a telefoanelor Redmi.
Performanțe remarcabile
aduse de strategia de bază “Smartphone x AIoT” care îmbunătățește
conectivitatea dintre dispozitivele inteligente
În al doilea trimestru din
2021, segmentul de produse IoT și lifestyle și-a menținut creșterea solidă cu
venituri în creștere de la un an la altul de 35.9%, la 20.7 miliarde RMB.
În al doilea trimestru din
2021, livrările globale de televizoare inteligente au fost de peste 2.5
milioane de unități, menținându-se pe prima poziție din piață. Potrivit All
View Cloud (“AVC”), livrările noastre de televizoare au fost numărul 1 în China
continentală pentru al 10-lea trimestru consecutiv și s-au menținut în Top 5 la
nivel global.
De asemenea, segmentul de
produse IoT și lifestyle al Grupului și-a menținut traiectoria de creștere rapidă
din piețele externe. Veniturile din produse IoT și lifestyle din piețele
externe a crescut cu 93.8% de la un an la altul în acest trimestru. Scuterele
electrice, televizoarele inteligente, smart band-urile și ceasurile inteligente
și-au menținut popularitatea pe piețele externe.
Până la data de 30 iunie
2021, numărul dispozitivelor IoT conectate (în afară de telefoanele inteligente
și laptopuri) de pe platforma AIoT a Grupului a ajuns la 374.5 milioane de
unități, reprezentând o creștere de la un an la altul de 34.0%. Numărul
utilizatorilor cu cinci sau mai multe dispozitive conectate la platforma AIoT
(în afară de telefoane inteligente și laptopuri) a ajuns la 7.4 milioane,
reprezentând o creștere anuală de 44.5%. În iunie 2021, utilizatorii activi
lunar ai Asistentului nostru AI (“小愛同學”)
au trecut de pragul de 100 de milioane pentru prima oară, ajungând la 102.0
milioane, în timp ce utilizatorii activi lunar ai aplicației Mi Home au ajuns
la 56.5 milioane, reprezentând o creștere de la un an la altul de
38.6%.
Veniturile din serviciile de
internet au atins un nivel record, iar baza de utilizatori în piețele externe
cheie și-a continuat expansiunea
Segmentul de servicii de
internet al Xiaomi și-a menținut ritmul de creștere. În al doilea trimestru din
2021, veniturile din serviciile de internet au fost de 7.0 miliarde RMB,
atingând un nivel record și reprezentând o creștere anuală de 19.1%.
Baza globală de utilizatori
de internet a Grupului și-a continuat expansiunea rapidă și a ajuns la un
record all-time în al doilea trimestru din 2021. În iunie 2021, numărul de
utilizatori activi lunar de MIUI a înregistrat o creștere anuală de 32.1%,
ajungând la 453.8 milioane, cu numărul de utilizatori activi lunar din China
continentală de 124.0 milioane, reprezentând o creștere de la un an la altul de
13.0% și un câștig net de 5.3 milioane de utilizatori din martie 2021. În iunie
2021, numărul utilizatorilor activi lunar la nivel global de televizoare
inteligente și Xiaomi Box a continuat să crească. Până la 30 iunie 2021,
numărul de abonați cu plată TV a ajuns la 4.7 milioane, o creștere anuală de
17.1%. Veniturile din publicitate au atins un alt record trimestrial de 4.5
miliarde RMB, reprezentând o creștere de la un an la altul de 46.2%.
În al doilea trimestru din
2021, veniturile din serviciile de internet din piețele externe s-au ridicat la
1.1 miliarde RMB și au reprezentat o creștere anuală de 96.8%. În acest
trimestru, veniturile externe din servicii de internet au reprezentat 15.6% din
totalul veniturilor obținute din servicii de internet. Veniturile din
serviciile de internet din piețele externe și contribuția lor la veniturile
totale din servicii de internet au atins noi cote maxime. Creșterea rapidă s-a
datorat în mare parte eforturilor continue de a extinde baza de utilizatori din
piețele externe cheie, reliefată de creșterea de la un an la altul a numărului
de utilizatori activi lunar de MIUI din Europa de Vest și America Latină de
peste 60%, respectiv 125%.
Produsele și serviciile
recunoscute în piețe multiple, cota de piață a telefoanelor inteligente a fost
numărul 1 pentru prima oară în Europa
În al doilea trimestru din
2021, Xiaomi și-a menținut ritmul de creștere solid din piețele externe și a
obținut performanțe record în piețele majore din întreaga lume. În al doilea
trimestru, veniturile din piețele externe a avut o creștere de la un an la
altul de 81.6%, de 43.6 miliarde RMB și au atins un nou record, reprezentând
49.7% din veniturile totale. Potrivit Canalys, cota de piață Xiaomi din al
doilea trimestru a fost în top 5 pe 65 de piețe globale și numărul 1 pe 22 de
piețe, în 10 dintre ele fiind o premieră.
Xiaomi și-a îmbunătățit
avantajele competitive din piețele cheie. Potrivi Canalys, Grupul a fost pe
primul loc în Europa pentru prima oară cu o cotă de piață de 28.5% în al doilea
trimestru din 2021. În Europa de Vest, cota de piață a telefoanelor inteligente
Xiaomi a ajuns la 22.2% și s-a situat în Top 3, în timp ce în Europa Centrală
și de Est a fost numărul 1 pentru al treilea trimestru consecutiv, cu o cotă de
piață de 36.4%. Xiaomi a fost pe primul loc în Spania, pentru al șaselea
trimestru la rând, cu o cotă de piață de 41.2%. Pentru prima oară, în Italia și
Franța, Grupul s-a clasat pe locul 1, cu o cotă de piață de 35.0%, respectiv
29.7%. De asemenea, Grupul a rămas în Top 3 în Germania, cu o cotă de piață de
15.2%.
Produsele noastre de înaltă
calitate au câștigat, de asemenea, o largă popularitate și în piețele
emergente, iar livrările de telefoane inteligente din aceste regiuni au avut
creșteri rapide. Potrivit Canalys, în al doilea trimestru din 2021, livrările
de telefoane inteligente Xiaomi din America Latină au avut o creștere de la un
an la altul de 324.4%, clasându-se în Top 3. Între timp, cota de piață Xiaomi
din Orientul Mijlociu și Africa a crescut cu 20.9%, respectiv 8.5%. În plus,
Grupul a avut performanțe remarcabile în Asia de Sud-Est. Xiaomi s-a clasat pe
primul loc în Asia de Sud-Est și cota sa de piață a ajuns la 28.2%.
De asemenea, Grupul a
continuat să-și valorifice canalele online din piețele externe. În prima
jumătate a anului 2021, a vândut peste 10 milioane de telefoane inteligente
prin intermediul canalelor online din piețele externe, excluzând India, număr
ce a reprezentat o creștere de la un an la altul de 60%.
O creștere solidă susținută
de accentul pus pe inovația tehnologică și dezvoltarea talentelor
Xiaomi și-a menținut poziția
fermă în căutarea avansului tehnologic, care întărește coloana vertebrală a
afacerii sale. În al doilea trimestru din 2021, Xiaomi a investit 3.1 miliarde
RMB în cercetarea și dezvoltare, reprezentând o creștere anuală de 56.5%.
În iulie 2021, Grupul a
demarat lucrările la Fabrica Inteligente Changping, situată în districtul
Changping din Beijing. Facilitatea se va baza pe R&D propriu și pe
capacitățile de producție împreună cu Fabrica Inteligenta Yizhuang. Grupul își
propune ca Fabrica Inteligentă Changping să aibă o capacitate anuală de
producție de până la 10 milioane de telefoane inteligente premium. Grupul
consideră că fabricile inteligente își vor folosi tehnologiile de vârf și vor
demonstra câștigurile transformării eficienței, accelerând și mai mult
revoluția eficienței din industria prelucrătoare a Chinei.
De la începuturile Xiaomi,
compania a acordat o mare importanță dezvoltării talentelor, păstrării și
motivației acestora. În iulie 2021, Grupul a anunțat două burse de merit
separate. În următoarea decadă de existență, Xiaomi își propune să aducă și să
crească tinerele talente în zona managementului executiv, care să fie
răsplătite pentru a rămâne motivați să avanseze la Xiaomi, într-un spirit
antreprenorial.