OPPO deschide o nouă fabrică în Turcia, extinzând astfel capacitatea globală de producție

0


OPPO, lider global în tehnologie. a anunțat că noua sa fabrică din Istanbul, Turcia, a început producția în luna mai, sporind capacitatea globală de producție a companiei și consolidându-și investițiile pe termen lung în regiune.

OPPO a lucrat îndeaproape cu comunitatea locală, iar deschiderea fabricii a contribuit la crearea a sute de locuri de muncă, sprijinind economia locală și  consolidând lanțul de aprovizionare OPPO.

Dezvoltarea brandului OPPO a fost una exponențială  devenind al patrulea cel mai mare brand de smartphone-uri din lume. În prezent, OPPO este de asemenea, singurul brand de smartphone-uri care deține o fabrică în Turcia după ce a primit o certificare CKD (Completely Knocked Down), care permite fabricii să construiască produsele OPPO de la zero, mai degrabă decât să asambleze componente gata importate. 

 „Dezvoltarea acestei fabrici de ultimă generație din Tuzla, Istanbul, marchează o altă etapă importantă în extinderea continuă a companiei OPPO în regiune. Suntem extrem de recunoscători pentru generozitatea și sprijinul oferit de oameni în ceea ce privește operațiunile noastre comerciale și construcția acestei facilități”, a declarat Johnny Zhang, președintele Regiunii Europei Centrale și de Est la OPPO. „Noua fabrică reprezintă doar una dintre acțiunile prin care vrem să demonstrăm devotamentul nostru față de piața locală și clienții fideli pe care îi avem”

Construită în patru luni și situată la doar câțiva kilometri de sediul OPPO din Atașehir, fabrica de 10.200 mp are aproximativ 850 de angajați, dintre care 99% sunt cetățeni turci locali. În loc de lucrări de asamblare tradiționale, această fabrică inteligentă desfășoară întregul proces de producție al smartphone-urilor printr-o linie de fabricație Surface Mount Technology (SMT), care oferă un nivel ridicat de automatizare. În plus, se estimează că fabrica va oferiaproximativ 10.000 de locuri de muncă din perspectiva lanțului de aprovizionare.

Pentru a răspunde cererii locale în creștere, fabrica produce în prezent telefoane inteligente din seria A și Reno Lite, care sunt populare printre consumatorii turci care apreciază o experiență de telefonie mobilă performantă, combinată cu un design elegant,  și tehnologii inovatoare.

După ce a intrat pe piața locală turcească în 2019, OPPO a obținut performanțe remarcabile pe piață din întreaga regiune. Conform datelor IDC, livrările globale OPPO au înregistrat o creștere anuală de peste 60% în primul trimestru al anului 2021. OPPO consideră că potențialul de piață al acestei regiuni este promițător, datorită economiei și populației sale dinamice. Compania așteaptă cu nerăbdare să joace un rol activ în comunitatea locală și să se asigure că produsele și inovațiile sale îmbunătățesc viața tuturor utilizatorilor.

Fiind un brand global, OPPO a construit până acum zece fabrici, în China, India, Asia de Sud, Europa de Est și alte regiuni pentru a satisface cerințele tot mai mari de smartphone-uri și alte dispozitive inteligente ale consumatorilor OPPO. Furnizarea produselor și serviciilor OPPO în tot mai multe locații din lume demonstrează faptul că OPPO este determinat să își întărească prezența și notorietatea la nivel global. 

Cum a modificat pandemia preferințele consumatorilor și regulile campaniilor promoționale?

Material de opinie de Camelia Malahov (foto),
Director, Taxe Directe, Deloitte România 

Comerțul și industria bunurilor de larg consum își schimbă rapid strategia de marketing și de vânzări, pentru a se adapta la noile cerințe dictate de pandemia care a generat temeri cu privire la sănătatea proprie și a celor din jur, siguranța locului de muncă, calitatea vieții și stabilitatea financiară atât la nivel personal, cât și la nivel macro. Pentru a se poziționa corect pe piață în fața consumatorilor, companiile trebuie mai întâi să analizeze cum a influențat perioada pandemiei preferințele consumatorilor și apoi să își creioneze strategiile de vânzare și de marketing astfel încât să întrunească preferințele clienților. În același timp, însă, trebuie să acorde atenție și implicațiilor fiscale apărute în procesul de promovare a produselor.

Atât la nivel global, cât și în România, prioritatea producătorilor de bunuri de consum este adaptarea la schimbările care au intervenit recent în preferințele consumatorilor. Spre exemplu, direcționarea atenției asupra produselor ce conțin materie primă produsă local, cu scopul de a sprijini companiile autohtone, conduce la creșterea preocupării comercianților de a transmite povestea din spatele produselor și de a comunica proveniența ingredientelor. În aceeași notă a schimbărilor comportamentale, se observă și grija consumatorilor față de impactul pe care produsele cumpărate îl au asupra mediului, crescând ponderea produselor sustenabile în preferințele acestora, chiar dacă sunt mai scumpe decât cele care nu respectă astfel de cerințe. 

Din perspectiva canalelor de distribuție, tot mai multe companii consideră că trebuie să continue migrarea către online și să asigure o experiență plăcută și în acest mediu comparativ cu celelalte canale de vânzare. Mulți dintre jucătorii care înainte de pandemie au acordat o importanță redusă dezvoltării acestui canal de vânzare au alocat resurse semnificative pentru a-și egala competitorii care au luat startul mai din timp. 

În ceea ce privește comportamentul marilor lanțuri de magazine, expansiunea a continuat și au fost intensificate măsurile de siguranță pentru a încuraja consumatorii să revină la preferințele și comportamentul anterioare pandemiei.

Indiferent din ce categorie fac parte, comercianți sau producători, jucătorii din comerț și industria bunurilor de larg consum au fost nevoiți să găsească noi programe de loialitate pentru clienți, să își adapteze campaniile promoționale pentru a crea o experiență unică pentru consumatori, indiferent de condițiile impuse de pandemie, dar și să-și repoziționeze produsele din portofoliu și să facă mai atractivă oferta, personalizată pe profilul și comportamentul consumatorului. 

Activitatea de promovare vine și cu provocări fiscale 

Din perspectivă fiscală, regândirea promoțiilor și a programelor de loialitate, în general, determină implicații ce trebuie analizate în detaliu în funcție de strategia de marketing adoptată.

În urma pandemiei, relația dintre comercianți și producători a întâmpinat noi provocări generate de prevederile legislative neclare privind noua realitate, dar și de nevoile impuse de activitatea zilnică. Astfel, întrebări precum modul în care pot fi remunerate de către producători anumite servicii prestate de comercianți, cum ar fi asigurarea transportului, aranjarea produselor la raft sau amenajarea unor spații dedicate produselor respectiv, continuă să fie dezbătute intens, cu atât mai mult cu cât legislația în domeniu a suferit modificări.

Și în relația dintre comerciant și consumatorul final pot apărea complicații fiscale în situația în care, în demersul de a-și menține clienții, vânzătorul acordă promoții, vouchere, puncte sau utilizează alte modalități de promovare a anumitor produse. Toate aceste beneficii trebuie, de asemenea, reflectate în situațiile financiare și, implicit, supuse tratamentului fiscal potrivit.

În concluzie, pandemia a determinat reinventarea strategiei de relaționare atât dintre partenerii de afaceri, dar mai ales dintre companii și consumatorii lor, iar implicațiile juridice și fiscale generate de noua realitate trebuie gestionate cu mare atenție.

Altex România lansează Altex Travel, în parteneriat cu touroperatorul Karpaten Turism

0

Altex în parteneriat cu una dintre cele mai mari agenții touroperatoare din România, Karpaten Turism, lansează un nou serviciu, Altex Travel, prin care clienţii au posibilitatea să-şi aleagă vacanţele mult visate, direct în magazinele Altex şi Media Galaxy, dar şi online pe www.altextravel.ro. 

Oferta de lansare include peste 10.000 de pachete turistice, la cele mai bune prețuri, către țări precum Grecia, Egipt, Turcia, Dubai, Croația, Spania, Portugalia şi destinații exotice consacrate ale agenției Karpaten Turism – Maldive, Republica Dominicană, Kenya sau Zanzibar. În plus, zilnic, clienţii pot verifica ofertele Last minute disponibile atât pe platforma online, cât şi în magazine.

Prin Altex Travel, compania propune servicii turistice create special pentru clienţii săi, care să le ofere acestora vacanţele dorite, cu un raport preţ-calitate superior. Ca noutate, acestea se pot achiziţiona şi în rate lunare egale, prin intermediul serviciului de creditare din magazine şi online prin Credex, pentru servicii turistice în valoare de până la 30.000 lei, cu perioada de rambursare între 3 luni şi 5 ani. De asemenea, clienții au posibilitatea de a achiziționa asigurări storno și de călătorie.

Altex Travel se adresează clienţilor care vor să călătorească şi vine în completarea gamei de produse şi accesorii de vacanţă oferite de Altex prin camere foto, boxe portabile, căşti, genţi de voiaj, produse de protecţie solară, din care clienţii îşi pot alcătui un bagaj de călătorie ideal pentru un concediu reuşit.

,,Suntem o companie extrem de atentă la nevoile clienţilor noştri, iar Altex Travel este modul nostru de a reacţiona la cererea pieţei. Altex Travel oferă o gamă variată de servicii turistice atât în țară cât și în străinătate. Ne propunem să devenim un jucător important pe piață, să ne diversificăm portofoliul de produse și destinații și să oferim clienților noștri prețuri mici la vacanțele mult visate”, a declarat Edvin Abdulachim, Director Comercial Altex România.

,,Acest nou parteneriat este un pas firesc ȋn dezvoltarea noastră, ca touroperator. Avem deja peste 20 de ani de experiență ȋn piața locală de turism și am demonstrat, chiar și ȋn pandemie, când industria era la cel mai scăzut nivel, că putem oferi clienților experiențe de călătorie memorabile și, mai ales, sigure. Ne bucurăm că, prin intermediul Altex Travel, mai mulți turiști români vor avea acces la pachetele noastre și ȋi asigurăm că vom păstra aceeași calitate a serviciilor”, a declarat Alexandru Mărginean, Manager General Karpaten Turism. 

Luna trecută, Karpaten Turism a câștigat Premiul 1 la categoria Best Initiative for Supporting Global Tourism, pentru lansarea ȋn premieră a zborurilor charter către Maldive și alte destinații exotice, la Gala TopHotel Awards 2021. 

Prin reţeaua de magazine Altex şi Media Galaxy, clienții au acces într-un singur loc la toate serviciile menite să le îmbunătățească experiența de cumpărare și să le salveze timp în alegerile făcute: de la servicii de consultanță în achiziția de servicii de energie și gaze, la posibilitatea de livrare acasă în aceeași zi, inclusiv în weekend, rabla pentru electrocasnice sau opțiunea achiziționării de asigurări pentru locuințe sau asigurări CASCO, soluții de creditare personalizată, livrare planificată, retur oriunde, „click&collect”

Vacanţele disponibile prin Altex Travel se pot rezerva şi achiziţiona în magazinele Altex şi Media Galaxy la biroul Altex Travel şi online, pe www.altextravel.ro

Raport PwC: Piața auto din Europa dă semne că își va reveni din a doua jumătate a acestui an

0

Piața auto europeană încă se luptă cu impactul pandemiei Covid-19 și un semn de recuperare este așteptat în a doua jumătate a acestui an, când consumatorii ar putea începe să cheltuiască economiile făcute în timpul pandemiei, reiese din raportul „Autofacts” realizat de PwC și Strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC. În primul trimestru din acest an, vânzările auto europene au scăzut cu 25,5%, față de perioada pre pandemică (2019).

„Anul 2020 a fost foarte dificil pentru industria auto. Producătorii nu s-au mai confruntat cu o criză atât de puternică din 2009 și, fără îndoială, amploarea scăderilor cauzate de restricții va avea ecouri și în anii următori. În România, observăm o revenire a vânzărilor în acest an față de 2020, chiar dacă numărul vehiculelor noi, înmatriculate este departe de cel precriză. În primele cinci luni din 2021, vânzările de mașini noi erau cu 4% sub aceeași perioadă din 2020, din cauza evoluției an la an din ianuarie, respectiv a faptului că în prima lună a anului trecut nu se declanșase criza sanitară și vânzările erau mari. Vestea bună este că din februarie observăm o ușoară revigorare în 2021, cu vânzări mai mari în fiecare lună față de anul trecut”, explică Daniel Anghel (foto), Partener, Lider industria auto, PwC România.

Pe lângă impactul restricțiilor și cererea scăzută, „Autofacts” estimează că numărul în creștere al furnizorilor afectați de criza sanitară va reprezenta o provocare suplimentară pentru producătorii de automobile în acest an, în ciuda faptului că majoritatea pornesc de la o poziție financiară mai puternică decât înainte de criza din 2008. 

Tranziția către mașinile electrice domină piața 

În pofida scăderii generale a pieței auto, vânzările de vehicule electrice și hibride s-au dublat în primele trei luni ale anului, comparativ cu perioada similară din 2020, producătorii auto începând astfel să culeagă roadele investițiilor uriașe realizate în acest domeniu.

Astfel, în Europa au fost vândute 892.000 de vehicule electrice și hibride în primul trimestru, dublu față de aceeași perioadă din 2020. Cele mai mari vânzări s-au înregistrat în cazul vehiculelor hibride care s-au dublat, urmate de cele electrice cu baterie (BEV), + 59%, și cele plug-in hibrid (PHEV) +160%.

Primele cinci piețe din Europa (Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie) au înregistrat cea mai rapidă creștere, de 111,4%, în primul trimestru din 2021 față de aceeași perioadă din 2020. Cota totală de piață a vehiculelor electrice pe aceste piețe se situează la 34,6%.

Preferința pentru mașini electrice și hibride prinde tot mai mult teren și în România, fiind vândute de două ori mai multe astfel de vehicule în primul trimestru din 2021 decât în aceeași perioadă a anului trecut”, spune Daniel Anghel.

În timp ce vânzările auto din Europa au fost afectate puternic de restricțiile impuse de guverne, în China sau America vânzările s-au redus doar cu 3,2% și, respectiv, 2,9%. 

La nivel global, estimările „Autofacts” arată o recuperare de 7,3% a vânzărilor auto, luând în calcul restricțiile care încă se mențin în unele state. Totuși, în cazul în care un nou val de îmbolnăviri va întrerupe din nou producția auto, PwC prognozează că avansul va fi de numai 3,7%. Scenariul cel mai optimist ia în calcul o creștere a pieței auto globale de 18% dacă vor fi relaxate restricțiile, iar consumatorii vor începe să cumpere mașini noi, 


Despre PwC

Misiunea PwC este de a construi încredere în cadrul societății și de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Suntem o rețea de firme prezentă în 155 de țări cu mai mult de 284.000 de profesioniști ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri. Spuneți-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastră și descoperiți mai multe informații despre noi vizitând site-ul www.pwc.ro.

Xiaomi a publicat Raportul de Sustenabilitate pentru a-și reafirma angajamentul de a construi o lume sustenabilă

0

Xiaomi, lider global în tehnologie, a publicat Raportul de Sustenabilitate pe 2020 care detaliază abordarea și practicile companiei pentru dezvoltarea sustenabilă.

Raportul de peste 30 de pagini cuprinde o gamă extinsă de inițiative sustenabile ale companiei, inclusiv protecția mediului, responsabilitățile sociale corporative și activitățile umanitare. De asemenea, oferă printre alte subiecte și informații despre angajamentul Xiaomi în privința accesibilității, securității datelor și confidențialității utilizatorilor. Raportul acoperă atât piața din China, cât și piețele din restul lumii pentru a documenta felul în care inițiativele Xiaomi în privința sustenabilității au fost aplicate la nivel global. 

“Din momentul în care am înființat această companie, în 2010, Xiaomi și-a asumat angajamentul de a face mai bună lumea în care trăim. În 2020, ne-am alăturat Pactului Global al Națiunilor Unite și ne-am dedicat celor 10 principii referitoare la responsabilitatea corporativă”, a declarat în raport Lei Jun, președintele și CEO-ul Xiaomi Corporation. “Din raport puteți vedea și felul în care sustenabilitatea este aplicată de Xiaomi pe toate planurile, felul în care ne tratăm oamenii și furnizorii, cum interacționăm cu comunitățile noastre și răspunsul nostru la provocările globale de mediu”. 

Raportul descrie modul în care Xiaomi a lucrat pentru a încorpora măsuri de protecție a mediului în designul și fabricarea produselor. De exemplu, la ambalarea modelelor Mi 10T și Mi 10T Pro a existat o reducere de 60% a plasticului. Până la finalul anului 2021, Xiaomi își propune să atingă un nivel de reducere a plasticului și mai mare la ambalarea noilor produse din Europa. Raportul subliniază și abilitatea Xiaomi de a face din consumul redus de energie o caracteristică importantă pentru peste 40 de tipuri de produse destinate consumatorilor. Așa cum se arată în documente, Xiaomi garantează faptul că produsele sale sunt în conformitate cu toate reglementările de mediu și siguranță din țările în care sunt comercializate. Produsele sunt conforme cu reglementările UE, inclusiv cele CE, REACH, RoHS și Directivele WEEE.    

Xiaomi evidențiază rolul crucial pe care îl are inovația în sustenabilitate și în abordarea problemelor globale. De exemplu, potrivit angajamentului pe care Xiaomi îl are de a contribui la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ONU, acesta a devenit partener în dezvoltarea unui sistem de avertizare timpurie împotriva cutremurului. În China, și în curând în alte țări cu risc seismic, smartphone-urile Xiaomi care rulează sistemul MIUI (de la versiunea 11 în sus) și televizoarele Mi pot anunța utilizatorii cu câteva secunde înainte de producerea unui cutremur. Aceste alerte oferă informații în privința celui mai apropiat refugiu, contactele de urgență, contactele medicale și informațiile de salvare în situații critice. Pe parcursul anului 2020, Alerta de Cutremure MIUI Xiaomi a detectat 29 de seisme cu o magnitudine de peste 4.0 și a emis peste 9.4 milioane de alerte.  

Pe parcursul anului 2020, Xiaomi a jucat un rol activ și în lupta împotriva COVID-19. În martie 2020, a donat zeci de mii de măști FFP3 Guvernului Italian și a ajutat rezidenții din Veneto, una dintre cele mai afectate regiuni. De asemenea, a trimis ajutoare și către Franța, Regatul Unit și Polonia. În momentul în care școlile din Europa au fost nevoite să se închidă și să treacă la sistemul online, Xiaomi Spania a donat 1.000 de telefoane inteligente Ministerului Educației din Spania și le-a distribuit către copiii din întreaga țară. Până la data de 15 iulie 2020, Beijing Xiaomi Foundation a făcut donații către sistemele medicale din 14 țări, printre care Italia, Spania, Japonia, Coreea, Indonezia și Myanmar. Aceste donații au fost în valoare totală de 5.9 milioane RMB (854.000$). 

În România, în luna aprilie a anului trecut, Xiaomi a donat zeci de mii de măști de protecție către Spitalul Clinic de Copii „Dr. Victor Gomoiu”. 

Raportul de Sustenabilitate Xiaomi pe 2020 este disponibil integral AICI.

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

0

În cadrul ședinţei de astăzi, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a adoptat măsuri privind funcționarea pieţelor financiare nebancare supravegheate – asigurări, piaţă de capital şi pensii private, după cum urmează:

  1. Autorizare

Autorizarea doamnei Dumitrașcu Oana Mădălina în calitate de administrator al societății Depozitarul Central S.A.;

Retragerea de la tranzacționare a acțiunilor emise de societatea MAT S.A. Craiova și radierea din evidențele A.S.F., având în vedere finalizarea procedurii de retragere a acționarilor în conformitate cu art. 42 din Legea nr. 24/2017;

Avizarea modificării Regulamentului de Organizare și Funcționare al NN Pensii Societate de Administrare a Unui Fond de Pensii Administrat Privat S.A.;

Avizarea modificării Prospectului schemei de pensii private pentru Fondul de Pensii Administrat Privat Vital, administrat de Aegon Pensii – Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.;

Autorizarea modificării Declarației privind politica de investiții a Fondului de Pensii Administrat Privat Vital, administrat de Aegon Pensii – Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.;

Avizarea prealabilă a modificării Prospectului schemei de pensii facultative pentru Fondul de Pensii Facultative Aegon Esențial, administrat de Aegon Pensii – Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.;

Autorizarea modificării Declarației privind politica de investiții a Fondului de Pensii Facultative Aegon Esențial, administrat de Aegon Pensii – Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.

Analiză Deloitte: piața de fuziuni și achiziții rămâne dinamică

0

Piața de fuziuni și achiziții din România (M&A – mergers and acquisitions) a înregistrat 54 de tranzacții în prima jumătate a anului 2021, comparativ cu 42, în aceeași perioadă din 2020. Deloitte estimează valoarea totală a pieței pentru tranzacțiiile cu valoare comunicată și necomunicată la aproximativ 1,2-1,4 miliarde de euro, din care tranzacțiile cu valoare comunicată au fost de 485 de milioane de euro. Pentru comparație, valoarea totală a pieței în prima jumătate a anului 2020 a fost de 1-1,2 miliarde de euro, din care tranzacțiile cu valoare comunicată au însumat  572 de milioane de euro.

„Notăm interesul investitorilor în particular pentru companiile care au excelat în perioada de pandemie, precum cele active în domeniul tehnologiei și cele care s-au adaptat și au dezvoltat noi tehnologii pentru a-și menține sau îmbunătăți rezultatele. Pe lângă tehnologie, domeniile în care investitorii vor continua să fie foarte activi sunt energia regenerabilă, imobiliarele și sănătatea. Din ce în ce mai mulți investitori vor evalua impactul ESG (environmental, social, governance) al companiilor pe care vor să le achiziționeze, așa că activitatea de M&A în anumite industrii poate aduce surprize în viitor. Acest aspect va depinde și de unghiurile multiple din care investitorii vor evalua companiile. Anul 2021 arată promițător din punctul de vedere al activității de M&A, având în vedere entuziasmul din mediul de business local”, spune Radu Dumitrescu, Partener Coordonator Consultanță Financiară, Deloitte România.

Patru tranzacții cu o valoare declarată sau estimată de minimum 100 de milioane de euro au fost anunțate în prima jumătate a anului, similar cu acceași perioadă a anului 2020.

„Cu toate că pandemia de COVID-19 a avut un impact fără precedent asupra oamenilor, piețele de M&A sunt guvernate de optimism. Infuzia cu lichidități a piețelor cuplată cu presiunea pe strategiile de alocare a capitalului favorizează o situație dinamică în domeniul M&A. Ne așteptăm ca activitatea să evolueze pozitiv pe fondul creșterii de certitudine”, spune Iulia Bratu, Director, Corporate Finance, Deloitte România.

Cele mai mari tranzacții din prima jumătate a anului 2021 au fost:

  1. Novalpina Capital, cu sediul în Londra, a achiziționat MaxBet România pentru o valoare estimată de 250 de milioane de euro;
  2. achiziționarea de către Glovo a operațiunilor Delivery Hero din regiunea balcanică pentru o valoare comunicată de 170 de milioane de euro;
  3. fondul de investiții Adventum a achiziționat Hermes Business Campus de la Atenor pentru o valoare estimată de 150 de milioane de euro;
  4. preluarea de către Hidroelectrica a parcurilor eoliene Crucea Wind Farm și Steag Energie pentru o valoare comunicată de 130 de milioane de euro.

Cele mai active sectoare după numărul de tranzacții au fost imobiliarele (inclusiv construcțiile), tehnologia și serviciile financiare. Împreună, acestea au generat 24 de tranzacții. Din punctul de vedere al valorii tranzacțiilor, cel mai activ sector a fost cel imobiliar, urmat de energie și servicii financiare.

Piața de fuziuni și achiziții din România în primele șase luni ale anului 2021:

  • valoarea de piață pentru tranzacțiile cu valoare comunicată: 485 de milioane de euro;
  • valoarea de piață estimată (inclusiv tranzacții cu valoare necomunicată): 1,2-1,4 miliarde de euro;
  • număr tranzacții cu valoare comunicată: 15;
  • valoarea medie de tranzacție (calculată pentru tranzacțiile cu valoare comunicată): 32,4 milioane de euro.

În prima jumătate a anului, Românii au cheltuit online cu 22,3% mai mult decât anul trecut pe produse de fashion

0

O categorie considerată de mulți specialiști cea mai matură din comerțul online, cu comportamente de cumpărare specifice, puternic influențate de pandemie, categoria Fashion a cunoscut în primele șase luni ale acestui an o creștere a valorii vânzărilor cu 22,3% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 6,81 milioane de euro fără TVA, conform datelor disponibile în platforma 2Performant.com. Compania de tehnologie 2Performant, liderul pieței de marketing afiliat din România, listată pe piața AeRO a BVB (simbol bursier 2P), observă creșteri în valoarea vânzărilor pentru produsele din categoria Fashion, dar și în valoarea medie a coșului de cumpărături pe acest segment, în prima jumătate a acestui an. 

Conform datelor disponibile în platforma de marketing afiliat 2Performant.com, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2021, a crescut și valoarea medie a coșului de cumpărături (AOV) pentru articolele de Fashion la 46,87 euro fără TVA, cu 20,8% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. În același timp, aproape 72% din vânzările din categorie în primele șase luni ale anului sunt făcute de pe device-uri mobile, în timp ce aproximativ 27% de pe desktop, în timp ce valoarea coșului de pe desktop rămâne mai mare cu 14,6% față de cea de pe mobil. Martoră a schimbărilor produse de pandemie, categoria Fashion surprinde foarte bine interesul românilor pentru achiziții de produse care servesc stilului lor de viață. Dacă anul trecut, în plină pandemie, aceștia au cumpărat haine de casă sau pentru sport și activități în natură, noul context al anului 2021 cu reluarea anumitor activități și evenimente i-a determinat pe români să cumpere haine de stradă și ocazii (nunți, botezuri), pentru birou, pe fondul revenirii unor angajați la lucrul la birou, dar și încălțăminte.  

Categoria Fashion a înregistrat creșteri în comerțul online de la lună la lună în 2021, atât ca valoare a vânzărilor, cât și ca valoare medie a coșului de cumpărături. Luna martie a anului în curs a adus o creștere consistentă a numărului de vânzări, cu peste 45%, și o valoare a vânzărilor mai mare cu 66% față de martie 2020, când românii se aflau la început de pandemie. Luna martie este în mod tradițional o perioadă foarte bună pentru comerțul online, mai ales pentru categoria Fashion, care a fost afectată anul trecut dar și-a revenit anul acesta cu ajutorul unui coș de cumpărături de valoare mai mare. De asemenea, luna martie 2021 a înregistrat și o cerere semnificativă pentru încălțăminte.

În primăvara lui 2021 s-a simțit în online și prezența clienților cu o putere de cumpărare mai mare și interes pentru branduri mai scumpe. În intervalul aprilie – mai 2021 valoarea medie a coșului de cumpărături a crescut cu peste 33% față de aceleași luni ale anului anterior, când România era în lockdown. Deși numărul vânzărilor în aceste două luni este mai mic ca anul trecut, coșul de cumpărături cu articole diferite de anul acesta are o valoare semnificativ mai mare. Cu alte cuvinte, românii au trecut de la haine de casă, la haine de stradă.  

În iunie 2021, odată cu relaxarea restricțiilor și reluarea evenimentelor, dar și a vacanțelor și călătoriilor, datele din platforma 2Performant.com indică un interes crescut pentru produsele din categoria Fashion, cu o preferință pentru hainele și accesoriile pentru evenimente, în special pentru botezuri și nunți. Valoarea vânzărilor în această lună a crescut cu peste 40% față de iunie 2020, iar traficul adus magazinelor online din platformă este și el cu 21,2% mai mare.   

În platforma de marketing afiliat 2Performant.com 133 de magazine online din categoria Fashion au fost active în primele șase luni ale anului și au colaborat cu specialiști în digital care le promovează produsele pentru a genera vânzări. În acest interval, pentru fiecare euro investit în marketingul afiliat, un magazin online a câștigat în medie 12,54 euro, cu 24,3% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Rata de conversie la nivelul categoriei Fashion a fost în acest interval de 2,04%. De asemenea, comisionul câștigat de afiliați la fiecare vânzare din categoria Fashion a fost în medie de 8% în primele șase luni ale anului. 

Raluca Negrea

„Într-adevăr, pandemia a rescris regulile, iar categoria produselor Fashion a reflectat foarte bine în comerțul electronic schimbările de consum ale românilor în această perioadă și preferința pentru anumite articole adecvate stilului de viață impus de context. În marketingul afiliat, categoria Fashion reprezintă o nișă aglomerată, cu multe provocări pentru specialiștii în digital care colaborează cu magazine online de profil și care trebuie să dea dovadă de multă creativitate pentru a obține rezultate, traduse în trafic și vânzări pentru aceste magazine. Tocmai de aceea afiliații cu rezultate în această categorie, cea mai matură din comerțul online, muncesc foarte mult, inovează des și sunt consecvenți”, explică Raluca Negrea, Country Manager România și Bulgaria 2Performant

În platforma de marketing afiliat 2Performant.com, în categoria Fashion se regăsesc magazine online precum: answear.ro, fashiondays.ro, dyfashion.ro, epantofi.ro, depurtat.ro, otter.ro, starshiners.ro, footshop.ro, zonia.ro, manzara.ro, astratex.ro, sneakerindustry.ro, ccc.eu, wevelvet.ro. Cele mai noi lansări în categorie sunt magazinele ccc.eu, reserved.com, vgeneration.ro. Magazinele online din platformă colaborează cu afiliați, cele mai întâlnite tipuri pe categoria Fashion fiind: PPC, CSS, cashback-uri, creatori de conținut care fac review-uri de produse și sugestii de ținute, inițiatori/ manageri de comunități pe teme legate de modă și stil de viață, specialiști sau antreprenori în digital, dar și companii mari precum bănci cu programe de cashback. 


2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează și monetizează 2Performant.com – platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing. Prin această platformă business-urile pot apela la parteneri, afiliați și influenceri, cu care pot lucra prin cele 2 modele de colaborare disponibile în acest moment: marketing afiliat și influencer marketing. 2Performant este o companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București, sub simbolul 2P. Conform datelor companiei, 2Performant este cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online din România, aducând lunar aproximativ 4,5 milioane de clickuri pentru clienții din portofoliu. 

Studiu ROTSA: 70% dintre start-up-urile de tehnologie românești au fost afectate de COVID-19

0

Aproximativ 70% dintre start-up-urile de tehnologie românești au fost afectate de COVID19, potrivit primului studiu „Impactul COVID19 asupra Start-up-urilor de tehnologie din România” inițiat de Romanian Tech Startups Association (ROTSA), în parteneriat cu peste 130 de actori ai ecosistemului național de start-up-uri. 

Pentru a lua decizii în vederea atenuării impactului pandemiei, fondatorii start-up-urilor s-au consultat cu întreaga echipă (50%) sau cu consiliul consultativ, cu mentorii și antrenorii (49%), în timp ce 39% au primit sfaturi de la alți antreprenori. Răspunsul start-up-urilor în față pandemiei a fost influențat de nivelul de dezvoltare și maturitate (ani în piață, număr de angajați și venituri). Am observat că start-up-urile au făcut schimbări în trei mari zone: angajați, financiar și poziționare în piață. În timp ce unele start-up-uri și-au redus toate operațiunile, altele au mers în direcția opusă și și-au crescut echipele și investițiile. Alții au balansat diminuarea costurilor administrative cu expansiunea echipei, sau creșterea bugetelor de marketing pentru a câștiga un procent mai mare din piață.

Start-up-urile de tehnologie românești au
în medie venituri de 150.000 de euro 

Profilul start-up-urilor de tehnologie din România este: organizație înregistrată local, activă pe piață de mai puțin de 4 ani, cu mai puțin de 4 angajați și o cifra de afaceri de aprox 150.000 de euro pe an.

Cel mai prosper ecosistem de start-up-uri de tehnologie locale se află în București, care este urmat de Cluj, Timiș și Bihor. De asemenea, cea mai semnificativă evoluție a ecosistemului de start-up-uri din România a avut loc în 2017, când numărul de start-up-uri tehnologice nou-înființate aproape s-a triplat față de anul precedent.

Principalele piețe reprezentate sau vizate de ecosistemul de start-up-uri din România sunt în Europa, în Franța, Spania, Italia și, în timp ce 41% dintre respondenți indică SUA drept piața principală. 

Cele mai mari venituri și cei mai mulți angajați
sunt în automatizare, fintech și marketing

Start-up-urile cu cel mai mare număr de angajați sunt cele din categoriile fintech (35,2%), automatizare (35,2%) și marketing (14,2%). Pe de alta parte, start-up-urile cu cele mai mari venituri se regăsesc în aceleași categorii: Automatizare (38,1%), Fintech (31,8%) și Marketing (12,1%).

Principala provocare a start-up-urilor de tehnologie este nevoia de finanțare pentru susținerea operațiunilor și extindere. Principala sursă de finanțare a start-up-urilor de tehnologie este autofinanțarea, în timp ce 36% dintre acestea au realizat strângere de fonduri private (Business Angels 23%, VC 9%, Equity Crowdfunding 4%). 

Cristiana Bogățeanu, Director Executiv ROTSA

„Studiul prezintă impactul pandemiei asupra start-up-urilor de tehnologie, dar, totodată, identifică strategii, programe și servicii menite să accelereze dezvoltarea sectorului antreprenorial în domeniul tehnologiei. Odată cu acest studiu, lansăm ROTSA Digital Hub, o inițiativă prin care susținem start-up-urile de tehnologie, energie, sustenabilitate, energie regenerabilă prin trei tipuri de acțiuni: mapare, promovare gratuită, mentorat și educație”, declară Cristiana Bogățeanu, Director Executiv ROTSA.

ROTSA Digital Hub va realiza o hartă interactivă a start-up-urilor de tehnologie și a investitorilor de tip business angel, va publica articole săptămânale dedicate câte unui start-up, va organiza hackathoane urmate de programe de incubare și acțiuni de mentorat în parteneriat cu rețeaua de colaboratori. De asemenea, se află în curs de elaborare, tot printr-o acțiune comună, un dicționar de termeni specifici domeniului de start-up-urilor

ROTSA Digital Hub va face parte din rețeaua de 9 hub-uri digitale corespunzătoare fiecăruia dintre partenerii din cadrul proiectului Danube Energy+. Danube Energy + este un proiect care se desfășoară în 9 țări europene (Bulgaria, Cehia, Croația, Germania, România, Serbia, Slovacia, Slovenia, Ucraina) și vizează orice entuziast până în 35 de ani cu idei de transformare a sistemului energetic într-unul verde. Proiectul, cu o durată de 3 ani își propune să accelereze dezvoltarea unor start-up-uri inovatoare în regiune care să contribuie la transformarea durabilă a sistemului energetic. Danube Energy + se încheie în România astăzi, 13 iulie, prin lansarea ROTSA Digital Hub.  Misiunea programului este preluată și extinsă de ROTSA. Acest nou Hub va susține prin activitatea de promovare, mentorat și educație, nu doar start-up-urile din domeniul energie, ci toate start-up-urile de tehnologie din România.

„Start-up-urile ce activează în tehnologie aduc în prim plan inovația, creativitatea și colaborarea din mediul economic românesc. Ele ne-au pus pe harta internațională. Știm nevoia lor de a fi ghidate, de a fi susținute în inițiativele lor de internaționalizare și de a identifica surse de finanțare cu ajutorul cărora să crească. Înțelegem deci nevoia lor de a accesa oportunități iar prin acest studiu ne-am propus să aflăm direct de la start-up-uri cum au fost afectate și ce nevoi de dezvoltare au. Proiectele care au fost realizate până în prezent, precum și viitoarele noastre proiecte, sunt și vor continuă să fie consolidate cu ajutorul comunității pe care am reușit să o strângem în jurul nostru“, declară Cristiana Bogățeanu, Director Executiv ROTSA.


Cercetarea care a stat la baza studiului a fost realizată în perioada februarie – martie 2021 pe un eșantion de 117 start-up-uri de tehnologie din România. Studiul poate fi accesat AICI.

ROTSA (Romanian Tech Startups Association) este o organizație nonprofit care își propune să promoveze, să sprijine și să reprezinte interesele start-up-urilor de tehnologie din România. ROTSA, prin colaborarea cu principalii actori ai ecosistemului național de start-up-uri de tehnologie, realizează maparea națională a start-up-urilor tech din Romania, într-un efort de generare de date legat de starea si evolutia companiilor de tip start-up tech.

Colliers: Piața închirierilor de locuințe va crește în România în următorii ani, susținută de rata ridicată de supraaglomerare și de scăderea accesibilității locuințelor noi din prisma prețurilor

0

Piața închirierilor de locuințe este așteptată să crească în regiunea Europei Centrale și de Est, pe măsură ce cresc costurile de construcție și inflația, iar rata de supraaglomerare este mai ridicată comparativ cu restul Uniunii Europene (UE), arată Colliers în raportul „The Private Rental Sector: Has it found a home in CEE?” realizat în colaborare cu Greenberg Traurig și Kinstellar. România are cea mai mare rată de supraaglomerare din UE și, chiar dacă procentul proprietarilor este foarte ridicat, creșterea prețurilor locuințelor și a costurilor de construcție limitează posibilitatea oamenilor să dețină o locuință mai mare și va susține evoluția pieței închirierilor. 

Procentul de locuințe aflate în proprietate în România este la cel mai înalt nivel din UE. Potrivit statisticilor Eurostat, aproximativ 96% dintre oameni dețin casa sau apartamentul în care locuiesc, însă unele estimări citate de Ministerul Dezvoltării indică un nivel al apartamentelor închiriate de până la 20% din stocul total în orașe mari precum București și Cluj-Napoca. Există o motivație culturală a acestei tendințe, dar și o explicație economică, anume că ipotecile au fost multă vreme mai accesibile decât chiriile. În București, rata lunară la un credit ipotecar este, în medie, cu 12% mai mică decât chiria lunară,  nivel comparabil cu Varșovia sau Sofia. Prin comparație, chiriile din Praga, de exemplu, sunt cu peste 40% mai ieftine decât un credit ipotecar.

Rata supraaglomerării în România, calculată pe baza disponibilității camerelor per persoană și a dimensiunii medii a gospodăriei, a fost de 45,8% în 2019, nivel urmat de Letonia (42,2%) și Bulgaria (41,1%). Datele sugerează că majoritatea gospodăriilor din Europa Centrală au o rată mai mare de supraaglomerare față de media UE, dar tendința europeană pe termen lung arată o scădere treptată a supraaglomerării, iar piețele din Europa Centrală și de Est continuă spre convergență, potrivit consultanților Colliers. Această evoluție pe termen lung va aduce un decalaj la nivel de ofertă, va fi nevoie de mai multe locuințe și, din noua ofertă, consultanții Colliers anticipează că proprietățile disponibile pentru închiriere vor constitui o parte semnificativă, în condițiile unei schimbări de strategie pentru mai mulți dezvoltatori și investitori.

Creșterea continuă a prețurilor de vânzare este un alt motor pentru piața închirierilor de locuințe, mai ales că băncile centrale au luat unele măsuri pentru a limita creșterea creditelor ipotecare în ultimii ani în CEE. Acest lucru este cel mai vizibil în Republica Cehă, care are peste 50.000 de unități în sectorul închirierilor private, iar Polonia abia începe să câștige teren, cu peste 10.000 de unități deja planificate sau în curs de construcție, care se adaugă stocului existent de 5.000 de unități.

România a rămas în urmă în Europa Centrală și de Est, cu puțin peste 1.000 de unități construite, în construcție sau planificate, dar consultanții Colliers se așteaptă la un interes crescut pentru piața închirierilor în următorii ani. O creștere așteptată a prețurilor de vânzare – indusă în special de costurile mai ridicate de construcție – combinată cu o scădere a accesibilității pentru creditele ipotecare vor spori probabil interesul pentru proprietățile de închiriat din România.

„În ultimii 5 ani, în Europa Centrală și de Est s-au înregistrat creșteri rapide ale prețurilor de vânzare, inclusiv în România, parțial determinate de lipsa stocurilor, ușurința relativă și costul scăzut al creditării. Mai mult, oamenii au dorința de a investi, căutând să câștige mai mulți bani din economiile lor decât ar primi de la bancă. Toate acestea au reprezentat vectori pentru creșterea prețurilor și a costurilor, o tendință care îi va obliga pe mulți români să se îndrepte spre închiriere pe termen lung”, a spus Gabriel Blăniță, Associate Director Valuation & Advisory Services la Colliers România. 

Din perspectiva dezvoltatorilor, pentru ca închirierea în sectorul rezidențial să aibă sens financiar, proiectele trebuie să fie concepute, proiectate și construite special pentru piața de închiriere. Drept urmare, acestea au nevoie de mult timp și planificare, în special în ceea ce privește mixul de unități și serviciile sau facilitățile relevante pentru locația respectivă și pentru grupul țintă de clienți.

„Piața închirierilor de locuințe necesită, de asemenea, o atenție semnificativă pentru serviciile oferite chiriașilor. O platformă unde chiriașii pot vorbi cu cineva, pot semnala probleme și pot primi feedback sau rezolvare în timp util este un serviciu pe care mulți jucători l-au implementat deja sau au în plan să îl dezvolte. Progresele tehnologiilor moderne (PropTech) fac acest proces din ce în ce mai eficient și mai ușor de gestionat”, explică Gabriel Blăniță, Associate Director Valuation & Advisory Services la Colliers România. 

În piața închirierilor de locuințe, randamentele depind de zonă și variază între 3,5-4% în Republica Cehă și 5-5,5% în Polonia. Cele mai bune estimări plasează nivelul mediu al randamentului pentru sectorul rezidențial din București în intervalul 6-6,5%, dar pot exista ușoare variaţii în funcție de zona în care se află locuința, potrivit consultanților Colliers.

„Sectorul închirierilor de locuințe privit ca o clasă de active este un fenomen relativ nou în Europa Centrală și de Est și cu siguranță este tot mai puțin întâlnit cu cât ne uităm mai mult înspre est. Parțial, acest lucru ține de tradiție: rata locuințelor deținute a fost întotdeauna extrem de ridicată, reflectând mentalitatea că este necesar să deții casa în care locuiești. Acest lucru nu mai este neapărat valabil acum. Pe măsură ce demografia se schimbă, prețurile cresc în mod constant în zonele aglomerate, oportunitățile devin tot mai rare, iar mulți oameni nu-și mai permit achiziția unei case, ne așteptăm ca această clasă de active să crească în Europa Centrală și de Est”, explică Victor Constantinescu, Managing Partner Kinstellar București, Co-head al practicii de Real Estate la nivel regional. 

Conform datelor Eurostat, costul pentru construirea de noi locuințe în UE a crescut cu 15% în perioada 2010-2019. Dintre statele din Europa Centrală și de Est, cele mai mari creșteri au fost observate în Ungaria (+47%) și în România (+46%). În acest context, mulți dezvoltatori din întreaga regiune nu sunt tentați să schimbe modelul de business axat pe construcția pentru vânzare.

Privind datele Eurostat referitoare la prețurile locuințelor între 2011 și 2020, există o tendință ascendentă constantă în UE începând cu 2013, cu creșteri deosebit de mari între 2016 și 2020. În total, a existat o creștere de 25% în UE între 2011 și 2020. Unele dintre cele mai mari creșteri au fost observate în Europa Centrală și de Est, cea mai mare fiind în Ungaria (+96%), dar evoluții notabile au fost sesizate și în Republica Cehă (+61%) și Slovacia (+52%), urmate de Bulgaria (+ 37%), Polonia (+28%) și România (+23%). Bucureștiul are unele dintre cele mai accesibile locuințe din regiune, cu un preț mediu de vânzare de aproximativ 1.800 de euro pe metru pătrat în clădirile noi de apartamente. Spre comparație, în Budapesta și Varșovia prețul mediu este de aproximativ 2.600 de euro pe metru pătrat, în timp ce Praga are cel mai scump sector rezidențial din regiune, cu un nivel de 4.700 de euro pe metru pătrat.

În Europa, sectorul încheierilor de locuințe reprezintă unul dintre cele mai atractive modele în rândul investitorilor. Conform Real Capital Analytics (RCA), aceasta este a doua clasă de active cu cele mai mari investiții din Europa, sectorul industrial și logistic urmând pe locul al treilea, la mică distanță. Evoluția sectorului rezidențial vine în contextul unei scăderi în sectorul investițiilor în retail în 2018, cu un volum al tranzacțiilor de aproximativ 50 de miliarde de euro. Volumele au crescut la peste 60 de miliarde de euro atât în 2019, cât și în 2020, demonstrând un apetit semnificativ al investitorilor și rezistența la pandemie.