Politici Europene pentru Noua Economie

0

NOUA ECONOMIE a Uniunii Europene și implicit NOUA ECONOMIE a României este una orientată masiv pe dezvoltare durabilă și cea care va construi o Românie Durabilă. Această NOUĂ ECONOMIE are nevoie de POLITICI EUROPENE EFICIENTE pentru toate statele membre, politici europene care să fie foarte realist conectate cu resursele, capabilitățile și oportunitățile fiecărui stat membru în parte.

Pandemia de COVID-19 a reconfirmat importanța investițiilor în proiecte sustenabile care să consolideze economiile cu impact minim asupra biodiversității și schimbărilor climatice și care totodată să îndeplinească condițiile pentru atingerea obiectivelor impuse de Green Deal. Premisa construirii unei economii durabile stabilită prin sistemul de clasificare al activităților economice sustenabile ”EU Taxonomy” poate genera o relansare puternică a economiei. Condiția esențială este ca, deopotrivă, factorii decidenți și simpli cetățeni să înțeleagă rolul major pe care îl vor juca politicile europene orientate către schimbare creativă, către aducerea în practica curentă a celor mai avansate și mai îndrăznețe idei și tehnologii ce vor transforma fundamental relațiile dintre mijloacele de producție.

ROMÂNIA DURABILĂ și EM360 vă propun evenimentul online „Politici Europene pentru Noua Economie”, o discuție interactivă, unde subiectele sunt atent dezbătute, sunt generate idei constructive și unde răspundem întrebărilor primite în timp real de la participanți și de la jurnaliști.

Dată & oră: marți, 16 februarie 2021, 11.30 am – 13.30 pm.

Tematica evenimentului abordează subiecte precum:

  • Importanța Taxonomiei UE in contextul finanțărilor sustenabile
  • Status quo-ul formulării poziției României și proceselor ulterioare
  • Reglementări propuse, concept tehnic și aplicabilitatea criteriilor tehnice
  • Green Deal – Pactul ecologic European: izvorul politicilor europene pentru Noua Economie
  • Predictibilitatea pachetelor de politici europene și impactul acestora asupra economiei
  • Prioritățile strategice pentru dezvoltarea durabilă în Noua Economie
  • Instrumente și surse de finanțare specifice politicilor europene pentru Noua Economie
  • Viitorul în transporturi

Evenimentul va fi moderat de Adrian Măniuțiu, Managing Partner EM360 Group.

Agendă:

  • 11.30 – 12.30 Puncte de vedere ale Membrilor Parlamentului European
  • 12.30 – 13.00 Puncte de vedere ale experților și reprezentanților mediului de afaceri invitați
  • 13.00 – 13.30 Sesiune Q&A și concluzii

Au fost invitați să se alăture discuțiilor:

Membri ai Parlamentului European

  • Carmen AVRAM – TBC
  • Corina CREȚU – TBC
  • Adrian-Dragoș BENEA – CONFIRMAT
  • Tudor CIUHODARU – CONFIRMAT
  • Ioan-Rareș BOGDAN – TBC
  • Vlad-Marius BOTOȘ – TBC
  • Daniel BUDA – CONFIRMAT
  • Cristian-Silviu BUŞOI – TBC
  • Dacian CIOLOȘ – TBC
  • Maria GRAPINI – CONFIRMAT
  • Victor NEGRESCU – CONFIRMAT
  • Dan NICA – TBC
  • Mircea-Gheorghe HAVA – TBC
  • Marian-Jean MARINESCU – CONFIRMAT
  • Dan-Ștefan MOTREANU – TBC
  • Siegfried MUREȘAN – TBC
  • Dragos PÎSLARU – TBC
  • Traian BASESCU – TBC
  • Gheorghe Vlad NISTOR – TBC
  • Rovana PLUMB – TBC
  • Nicolae ȘTEFANUȚĂ – TBC
  • Ramona STRUGARIU – TBC
  • Cristian TERHEȘ – TBC
  • Dragoș TUDORACHE – TBC
  • Iuliu WINKLER – CONFIRMAT

Reprezentanți ai mediului de afaceri

  • Radu Căprău, Vice-președinte, Confederația Patronală Concordia – CONFIRMAT
  • Franck Neel, Președinte FPPG – CONFIRMAT
  • Petru Rușeț, Managing Director, Siemens – CONFIRMAT
  • Livia Stan, Director of Public Affairs, E.ON – CONFIRMAT

În audiență vor participa factori de decizie, manageri, antreprenori, consultanți și specialiști din toate sectoarele de activitate ale economiei românești, alături de reprezentanți ai autorităților de stat, mass media și alții.

Noua Economie este un demers inițiat de România Durabilă și EM360 care susține dialogul permanent între mediul decident și mediul de afaceri. ROMÂNIA CU ECONOMIE DURABILĂ are nevoie de o cât mai bună definire, comunicare, popularizare și înțelegere a politicilor europene care vor afecta viitoarele generații ale UE. Noua Economie invită la construcție, acțiune, vitalitate – lucruri de care avem mare nevoie pentru reconstrucția economiei.

Studiu IBM: Talentele, tehnologia și parteneriatele pot fi esențiale pentru a prospera în lumea post-COVID-19

0

Directorii executivi din țările din Europa Centrală și de Est afirmă că AI, Cloud, IoT și automatizarea proceselor companiilor (Robotic Process Automation) sunt tehnologiile de top care vor oferi beneficii în viitor.

Un nou studiu IBM Institute for Business Value (IBV) arată că o provocare majoră pentru mulți CEO, în anii următori, va fi modul de gestionare a angajaților „de oriunde”. Directori executivi cu performanțe importante – ale căror organizații au fost în top 20% pentru creșterea veniturilor – prioritizează talentul, tehnologia și parteneriatele pentru a-și orienta companiile către un parcurs de succes după pandemia de COVID-19.

Găsește-ți esențialul” este un studiu care a sondat opiniile a 3.000 de CEO din 26 de industrii și din aproape 50 de țări, inclusiv Cehia, Estonia, Polonia, România și Rusia. Acest studiu fost realizat în cooperare cu Oxford Economics și a avut ca referință studiile CEO anuale realizate de IBM de peste 20 de ani.

Mulți directori executivi chestionați din Europa Centrală și de Est (CEE) au evidențiat infrastructura tehnologică și schimbările de pe piață ca elementele cheie care vor crea cele mai mari provocări pentru organizația lor în următorii 2-3 ani. În plus, 62% dintre ei consideră tehnologia, iar 43% reglementările drept forțe externe care le vor afecta business-urile în următorii ani.

„Pandemia de COVID-19 a provocat mulți lideri să se reinventeze și să-și accelereze strategiile de digitalizare”, a declarat Marta Branska-Rybicka, Country Leader, IBM România și Moldova. „Studiul arată că directorii executivi din Europa Centrală și de Est, inclusiv din România, gândesc în mare măsură la fel când vine vorba de a oferi cinci exemple de tehnologii avansate – Internetul Lucrurilor (IoT), Cloud hibrid, AI (Inteligență Artificială) și automatizare – tehnologii care vor face afacerile lor mai inteligente, mai rapide și mai reziliente în fața schimbărilor pe care pandemia le-a adus în toate industriile.”

Alegerea bazelor tehnologice flexibile și scalabile

Directori din întreaga lume au menționat că tehnologii de top precum Cloud, AI, IoT și Robotic Process Automation (RPA) vor oferi beneficii pentru business în următorii ani. În zona Europei Centrale și de Est, 83% dintre CEO au confirmat că IoT va oferi cele mai multe beneficii, urmat de Cloud, AI și RPA.

CEO cu performanțe notabile, chestionați în acest sondaj, au declarat că fundamentele tehnologice reprezintă o provocare de top, afirmând că este important să fii cu un pas înaintea tehnologiilor emergente – pe măsură ce tehnologia evoluează, la fel trebuie și fundamentele sale. Numărul celor cu performanțe mai slabe care au indicat acest lucru a fost de două ori mai mic.

La fel și în cazul AI – de două ori mai mulți CEO performanți, față de cei cu rezultate mai slabe, se așteaptă ca această tehnologie să crească în următorii doi-trei ani. Teza IBM este că acești lideri ar putea fi cu mult mai departe în viitor decât colegii lor în ceea ce privește integrarea AI în organizațiile lor – punând Inteligența Artificială în centrul fluxurilor lor de lucru și nu doar în unele proiecte pilot.

Construite pe o infrastructură cloud hibridă, tehnologii precum AI, IoT și automatizarea pot face operațiunile esențiale care stau la baza business-urilor (lanțul de aprovizionare, finanțe, resurse umane, achiziții) mai receptive și mai inteligente, permițând o eficacitate și eficiență mai mare în contextul unui mediu de afaceri în continuă schimbare și oferind mai multe informații în timp real.

Ca urmare a rezultateloracestui studiu, mai mulți lideri din România și alte țări din regiunea CEE și-au exprimat opiniile legat de rolul tehnologiei în viețile noastre.

„În urma pandemiei de COVID-19, multe companii din întreaga lume au fost nevoite să accelereze procesul de digitalizare și, indiferent de industrie, să se bazeze pe tehnologie pentru a asigura continuitatea afacerilor. Credem că dincolo de provocările actualei pandemii, digitalizarea este un nou mod de a face afaceri, prin care clientii nostri pot obtine importante economii de costuri și de timp, precum și noi oportunități de dezvoltare. La UniCredit Bank, în România, transformarea digitală este o direcție strategică și avem ambiția de a fi un jucător de top în bankingul digital, în acord cu abordarea multi-canal a Grupului, și de a oferi clienților noștri produse bancare care contează cu adevărat pentru ei. Colaborăm cu succes cu IBM în diferite proiecte de digitalizare în care inovația și securitatea se află în centrul inițiativelor noastre”, a declarat Carlo Driussi, Head of GBS UniCredit Bank România, unul dintre clienții IBM.

Mizează pe oamenii lor

Studiul anual al IBM a constatat că majoritatea directorilor executivi chestionați au raportat că abilitarea unei forțe de muncă la distanță a fost prioritatea lor principală în cursul anului 2020. Jumătate dintre cei intervievați au spus că gestionarea unei forțe de muncă „de oriunde” este o provocare de management în următorii ani. Doar un sfert dintre directorii cu performanțe scăzute (cei din companiile cu cele mai mici creșteri ale veniturilor, circa 20% din total) au declarat același lucru. Mai mult de jumătate dintre liderii intervievați din Europa Centrală și de Est au spus că lucrul de la distanță a fost principala provocare pentru companiile lor în 2020.

În plus, 77% dintre directorii executivi care și-au depășit performanțele, în comparație cu doar 39% dintre cei cu rezultate mai slabe, au raportat că vor acorda prioritate bunăstării angajaților chiar dacă acest lucru afectează rezultatele afacerii pe termen scurt – ceea ce arată că liderii organizațiilor de top se concentrează mai puternic asupra angajaților la momentul actual.

Parteneriate pentru succes prin  inovare deschisă

Directorii executivi performanți sunt, de asemenea, mai concentrați pe parteneriate, potrivit studiului IBV. 63% dintre aceștia au declarat că parteneriatele au devenit mai importante pentru stimularea business-ului; sub jumătate dintre cei cu performanțe slabe au spus același lucru. Pe baza rezultatelor acestui studiu, teza IBM este că liderii cu rezultate își limitează atenția la ceea ce fac cel mai bine și se bazează pe parteneri și pe ecosisteme de afaceri pentru a avea acces la oportunități de inovare și idei mai largi.

În plus, IBM observă că, pe măsură ce tot mai mulți lideri înțeleg că organizațiile lor pot ajuta la abordarea problemelor globale interconectate, cum ar fi schimbările climatice, ecosistemele pot juca un rol esențial pentru stimularea unor schimbări care să fie durabile.

Studiul IBV include recomandări, ale IBM, pentru lideri privind modul în care pot profita de acest moment pentru a-și reseta sistemul de lucru și a se concentra asupra a ceea ce poate fi esențial pentru succes: alegerea platformelor tehnologice flexibile și scalabile, cum ar fi un cloud hibrid deschis, investiția în bunăstarea angajaților și parteneriatele pentru o abordare deschisă a inovației.


Despre IBM Institute for Business Value

IBM Institute for Business Value (IBV) oferă informații de încredere despre afaceri, dintr-o poziție unică de la intersecția dintre tehnologie și business. Este astfel combinată experiența liderilor de gândire din industrie, cadre universitare de top și experți în domeniu, cu date globale de cercetare și de performanță. Portofoliul IBV include cercetări aprofundate, analiza practicilor de lucru și comparații ale performanțelor, dar acces la date care sprijină luarea deciziilor de business în toate regiunile, industriile și tehnologiile.

PE: Rețelele de socializare trebuie reglementate pentru a apăra democrația

0

Eurodeputații au solicitat miercuri exercitarea controlului democratic asupra giganților tehnologici pentru a garanta libertatea de exprimare.

În cadrul unei dezbateri cu secretarul de stat pentru afaceri europene, Ana Paula Zacarias, din partea președinției portugheze a Consiliului, și cu vicepreședinta Comisiei, Věra Jourová, aproape toți vorbitorii au criticat vasta putere a rețelelor de socializare și impactul lor îngrijorător asupra politicii și libertății de exprimare.

Citând diverse decizii luate de rețele pentru a cenzura conținutul sau conturile, mulți eurodeputați au subliniat lipsa unor norme clare care să reglementeze astfel de decizii și lipsa transparenței în practicile giganților tehnologici. Aceștia au îndemnat Comisia să abordeze această chestiune în Actul legislativ privind serviciile digitale și în Actul privind piețele digitale, precum și ca parte a Planului de acțiune pentru democrație.

Majoritatea vorbitorilor s-a concentrat asupra necesității de a oferi securitate juridică pentru situațiile când este eliminat conținut online și de a se asigura că astfel de decizii aparțin autorităților responsabile din punct de vedere democratic, și nu companiilor private, pentru a proteja libertatea de exprimare.

Printre alte subiecte abordate s-au numărat:

– Necesitatea de a apăra democrația și valorile UE prin combaterea dezinformării și a eforturilor intensificate de subminare a acestora sau de incitare la violență;

– Utilizarea tehnologiei pentru a îmbunătăți, mai degrabă decât a limita, discursul politic, abordând în același timp problema proliferării discursurilor de incitare la ură și a discriminării online;

– Transparența algoritmilor, utilizarea datelor cu caracter personal și restricționarea (sau interzicerea) practicilor de adresare de conținut personalizat;

– Problemele cauzate de apariția monopolurilor tehnologice și impactul acestora asupra pluralismului mass-mediei, precum și asupra pluralismului în discursul public;

– Falsa dihotomie între sferele online și offline și necesitatea unor norme care să acopere toate aspectele vieții;

– riscurile sistemice, precum și daunele societale și economice pe care platformele majore le pot cauza sau exacerba.

Urmăriți înregistrarea video a dezbaterii aici.

Context

În octombrie 2020, în recomandările sale referitoare la Actul legislativ privind serviciile digitale, Parlamentul a subliniat că responsabilitatea pentru asigurarea respectării legii trebuie să revină autorităților publice și că, în cele din urmă, deciziile ar trebui să aparțină unui sistem judiciar independent, și nu unei entități comerciale private.

Alegerile europene din 2019 au fost protejate împotriva dezinformării prin intermediul unui plan de acțiune al UE și al Codului de bune practici al Comisiei Europene pentru platforme. Cu toate acestea, în contextul Planului de acțiune pentru democrație, Comisia a confirmat că măsurile de auto-reglementare trebuie înlocuite cu o combinație de măsuri obligatorii și de co-reglementare pentru a proteja în mod adecvat drepturile fundamentale ale utilizatorilor și pentru a reglementa moderarea conținutului.

Parlamentul s-a pronunțat recent, de asemenea, împotriva deteriorării drepturilor fundamentale, a situației îngrijorătoare a libertății mass-mediei în UE și a campaniilor de dezinformare online desfășurate de actori străini și naționali.

ANALIZĂ KEYSFIN: PIAȚA SERVICIILOR MEDICALE PRIVATE, LA MAXIM ISTORIC ÎN ANUL PANDEMIEI

 Cifra de afaceri a pieței serviciilor medicale private din România a crescut cu 18% față de 2018 și a fost cu aproape 330% peste nivelul din 2010, la aproximativ 14 miliarde de lei în 2019. Pentru 2020, specialiștii KeysFin estimează apropierea de pragul de 15 miliarde de lei, pe fondul procesului de testare și al cererii crescute de servicii din privat, în contextul direcționării eforturilor din spitalele publice către tratarea pacienților COVID 19.

Mai mult, rezultatul net (profit minus pierdere netă) al furnizorilor de servicii medicale private a crescut cu 30% față de 2018 și a fost de aproape 37 de ori (+3.570%) mai mare decât în 2010, la 2,6 miliarde de lei în 2019, datorită condițiilor pe care pacienții români le găsesc în spitalele private: calitatea serviciilor oferite, aparatura performantă și condițiile spațiilor de consult, tratament și intervenții.

Românii pun mai mult preț pe sănătatea lor, dovadă fiind cifrele în creștere înregistrate de operatorii medicali privați, iar acest trend ascedent va continua pe termen lung, astfel că, putem spune cu siguranță că profesionalismul și investițiile în medicină vin la pachet cu business-uri sustenabile. Totuși, rămâne de văzut ce se va întampla cu sistemul public de sănătate, iar o schemă public-privată care să răspundă real, pe termen mediu și lung, cererii tot mai mari de servicii medicale este nu doar oportună, ci și necesară“, a declarat Roxana Popescu, Managing Director KeysFin, unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

Piața serviciilor medicale private este una dintre puținele în care numărul de companii a crescut substanțial, cu 10% față de 2018 și cu aproape 117% față de 2010, la aproape 21,3 mii de companii în 2019. În baza datelor de la Registrul Comerțului pentru 2020, analiștii KeysFin estimează un avans de aproximativ 6%, până la 22,5 mii de companii.

Evoluție piață servicii medicale ©KeysFin

TOP REȚELE MEDICALE PRIVATE LOCALE

Topul celor mai mari companii după cifra de afaceri rămâne neschimbat în ultimii ani. Toți cei 3 jucători și-au majorat însă cota de piață, astfel că CENTRUL MEDICAL UNIREA SRL, cunoscut publicului sub numele REGINA MARIA, se află pe primul loc, cu o cifră de afaceri de 565 de milioane de lei și 4,1% din total, MED LIFE SA ocupă locul secund, cu venituri anuale de 465 milioane de lei și 3,3% din total, iar SANADOR SRL este ocupatanta locului 3, cu 357,5 milioane de lei și 2,2% din total în 2019.

În total, top 10 companii care oferă servicii medicale private însumează aproape 21% din valoarea acestei piețe pe plan local.

SISTEMUL DE SĂNĂTATE, NEPREGĂTIT

Fie că este vorba despre dotarea cu echipamente de protecție, numărul de paturi sau ventilatoare sau de personalul medical, pandemia de COVID 19 a prins pe picior greșit majoritatea guvernelor europene.

Cu toate acestea, potrivit ultimului raport Fiscal Monitor al Fondului Monetar Internațional, România a alocat măsurilor de combatere a efectelor COVID 19 (cheltuieli suplimentare, venituri la care statul a renunțat și datorii contingente din garanții) cel mai mic procent din PIB din regiune, doar 5,4% versus Bulgaria (6,7% din PIB), Ungaria (8,5%), Polonia (11,7%) și Cehia (20% din PIB). Iar decalajul crește față de statele dezvoltate, Germania și Italia alocând măsurilor fiscale de combatere a efectelor COVID 19 peste 30% din PIB.



Notă: Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanțelor (la sfârșitul perioadei), care au ca domeniu principal de activitate unul dintre codurile CAEN aferente grupei 86: activități referitoare la sănătatea umană. Toate cifrele sunt exprimate în lei iar datele au fost extrase în ianuarie 2021.

ASF: Piața asigurărilor a încheiat anul 2020 cu o creștere de 5%

0

Piața asigurărilor din România a ajuns, în anul 2020, la un volum al primelor brute subscrise de 11,5 miliarde lei, în creștere cu 5% față de anul anterior.

Anul trecut, pe segmentul asigurărilor generale, valoarea primelor brute subscrise a ajuns la 9,28 miliarde lei, în creștere cu 6% față de anul 2019. În același timp, primele brute subscrise aferente asigurărilor de viață au scăzut ușor, cu 2%, ajungând până la valoarea de 2,22 miliarde lei.

„Ponderea pieței asigurărilor în Produsul Intern Brut a fost, anul trecut, de aproximativ 2,3%. Consider că această piață are un potențial foarte mare și sper că în timp ponderea în PIB va crește. Remarc însă faptul că, deși a traversat o perioadă complicată, piața s-a comportat bine, judecând lucrurile în actualul context generat de pandemia COVID-19”, a declarat Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, domnul Nicu Marcu (foto), în cadrul conferinței „Quo Vadis!” cu tema Digitalizarea asigurărilor – prioritate ZERO.

În 2020, piața RCA a atins valoarea de circa 3,97 miliarde lei, cu 5% mai mult față de anul anterior, în timp ce pe clasa A3 – CASCO primele brute subscrise au ajuns la 2,41 miliarde lei, în creștere cu 4% în comparație cu anul 2019.

„Îmi doresc ca prin intermediul decontării directe obligatorii, prin accentuarea procesului de digitalizare, dar și prin alte reglementări pe care le avem în plan să echilibrăm piața asigurărilor și să diminuăm dependența de segmentul asigurărilor auto obligatorii.

Trebuie să încheiem eternele dispute care se poartă în jurul subiectului RCA”, a mai declarat Președintele A.S.F.

Piața asigurărilor de sănătate a ajuns, anul trecut, la valoarea de 451,45 milioane lei, ceea ce reprezintă o creștere de 18% față de anul precedent. O creștere susținută (68%) au avut și asigurările de garanții, care au ajuns la un volum al primelor brute subscrise de 464,52 milioane de lei.

The Power Table Cum arata rezultatele financiare pentru anul 2020 și cum investim

0

Sarbatorim 1 an de “The Power Table”

Prima editie din seria de 4 evenimente din 2021

Analizam companiile relevante listate la
Bursa de Valori Bucuresti

Data: 2 martie 2021

Ora: 18:00 – 20:30

Locatie: Eveniment Online

In luna februarie, cele mai importante companii listate la Bursa de Valori Bucuresti isi vor publica rezultatele financiare pentru intreg anul 2021. Dupa incheierea perioadei de raportari, pe data de 2 martie 2021, vom discuta despre cum arata aceste rezultate, in cadrul primei editii din acest an a evenimentului „The Power Table Cum arata rezultatele financiare si cum investim”.

Cu aceasta ocazie, vom analiza care sunt dividendele potentiale pe care  investitorii le-ar putea primi in aceast an din partea a peste 30 de companii importante, listate pe Piata principala si AeRO, din profitul realizat de acestea in 2020.

1 an de la primul eveniment The Power Table

Data de 2 martie coincide cu implinirea a 1 an de la primul eveniment The Power Table. Acesta a fost si ultima ocazie in care investitorii din Piata de capital autohtona s-au putut intalni fata in fata in cadrul unui eveniment dedicat lor. Dupa doar cateva zile, pe fondul agravarii situatiei sanitare, autoritatile decideau sistarea tuturor manifestarilor care presupuneau un numar mare de participanti.

In total, au fost organizate anul trecut 4 editii The Power Table, aferente celor 4 perioade de raportari financiare. In urma restrictiilor impuse de situatia sanitara generata de pandemia Covid-19 si pentru siguranta participantilor la eveniment, 3 dintre acestea s-au desfasurat online.

Care sunt subiectele abordate la prima editie din 2021 a  evenimentului „The Power Table – Cum arata rezultatele financiare si cum investim

In cadrul evenimentului, vom discuta cu Stefan Musgociu, Specialist Business Development si Marketing la Bursa de Valori Bucuresti, despre efervescenta starnita in ultima perioada pe piata Aero, cat au contat listarile din ultima perioada in cresterea interesului investitorilor pentru acest segment al pietei si vom afla care ultimele noutati legate de listarile de la BVB.

Mircea Iliescu – Trainer si Financial Advisor la BVBescu.ro

Ca de obicei, Mircea Iliescu – Trainer si Financial Advisor la BVBescu.ro (foto), va oferi o prezentarea detaliata a rezultatelor financiare publicate de cele mai importante companii listate la Bursa de Valori Bucuresti.

Evenimentul The Power Table este organizat cu sprijinul Bursei de Valori Bucuresti, 2Performant S.A., Evisara (partener tehnic), Financial Intelligence, Finzoom, InvestTenergy, Economistul.ro, Club Economic, Romania Durabila si Bucuresti Business, Prahova Business si Reusita TV (Parteneri media).

Accesul la eveniment este GRATUIT, dar necesita inscriere si confirmare din partea organizatorilor.

Care este tema evenimentului „The Power Table – Cum arata rezultatele financiare pe anul 2020 și cum investim”

Vom analiza companiile relevante listate pe Piata principala si pe segmentul AeRO la Bursa de Valori Bucuresti pentru a afla:

  • cum arata rezultatele financiare pentru anul 2020 si care sunt indicatorii importanti din raportari;
  • cum investim pentru a beneficia de dividendele si cum calculam aceste dividende;
  • facem primele estimari ale dividendelor pe care companiile listate la Bursa de Valori Bucuresti ar putea sa le distribuie din profitul aferent anului 2020.

Programul evenimentului „The Power Table – Cum arata rezultatele financiare pe anul 2020 și cum investim”:

18:00 – 18:05 – Accesul participantilor la evenimentul online
18:05 – 18:30 – Despre efervescenta starnita in ultima perioada pe piata AeRO si care sunt ultimele noutati legate de listari –  Stefan Musgociu, Specialist Business Development si Marketing Bursa de Valori Bucuresti

18:30 – 20:00 – Prezentarea rezultatelor financiare pe anul 2020 – Mircea Iliescu, Trainer si Financial Advisor la BVBescu.ro
20:00 – 20:30 – Sesiune Q&A

Evenimentul se adreseaza investitorilor de la Bursa de Valori Bucuresti si celor care sunt interesati sa investeasca pe Piata de Capital.

A.S.F. și ISF premiază, și în 2021, profesorii preuniversitari, pentru proiecte de educație financiară

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F.) și Institutul de Studii Financiare (ISF) derulează programul Start2Teach, pentru al patrulea an consecutiv, în colaborare cu toate inspectoratele școlare. Acest program este dedicat profesorilor din învățământul preuniversitar și are ca obiectiv principal furnizarea unui suport pentru cadrele didactice care predau noțiuni de educație financiară. În total, în cadrul acestui program, până la sfârșitul anului 2020, 2.604 de profesori care predau la nivel gimnazial sau liceu din 33 de inspectorate școlare, au învățat despre cum se tranzacționează acțiunile unei companii la Bursa de Valori, ce este o asigurare și care este importanța ei, sau care sunt pilonii de pensii din România și ce poate oferi fiecare beneficiarilor. Pentru acest an, învățarea continuă online, s-au înscris în luna ianuarie 240 profesori, număr record pentru această perioadă, în cadrul Start2Teach, față de 2019, cand au fost înscriși, pe tot parcursul anului, 205 cadre didactice.

Pentru a susține activitatea didactică într-un mediu concurențial, în cadrul acestui program, A.S.F. și ISF  continuă și în 2021 organizarea concursului dedicat profesorilor – „Fii ProFIN”. Perioada de înscriere în cadrul acestui concurs este 08.02.2021-15.05.2021. Cele mai bune 10 planuri de lecție vor fi premiate cu 10 tablete, câștigătorii urmând să fie anunțați pe 27 mai 2021.

Tema concursului este elaborarea unui plan de lecție având drept subiect Relația consumatorului cu instituțiile financiare nebancare – Produse și servicii de asigurare. Planul de lecție se va referi la ora (lecția) aferentă competenței specifice 1.2. din programa menționată.

Pentru a se înscrie la acest concurs, participanții vor transmite o propunere de plan (fișă) de lecție, conform standardelor în domeniu, pentru o oră de educație financiară din programa disciplinei Educație Economico-financiară pentru clasa a VIII-a, aprobată prin Ordinul Ministrului Educației nr. 3393/28.02.2017.


Înscrierea lucrărilor în concurs se va face pe adresa de e-mail edu@asfromania.ro.


Mai multe informații puteți găsi pe www.asfromania.ro/edu/pentru-profesori/

BestJobs: 3 angajați din 5 își doresc să continue să lucreze într-un sistem hibrid și să îmbine activitatea de la distanță cu prezența la birou

0

Peste 64% din totalul angajaților care au participat la un sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs spun că și-ar dori să continue să lucreze o parte din timp de acasă și după ce va trece pandemia de coronavirus. Dacă ar putea să-și aleagă programul, 23% dintre aceștia consideră că lucrul la distanță ar fi util cel puțin 1-2 zile pe săptămână, în timp ce aproape 12% ar vrea să meargă la birou doar 4 zile pe lună.

Înainte de debutul pandemiei, peste 81% dintre angajații care au răspuns sondajului BestJobs lucrau de la birou – numai de la birou (61%) sau în cea mai mare parte a timpului de la birou (20%) -, dar odată ce au experimentat și munca remote au constatat că nu mai pierd timp cu deplasarea zilnică (69%) și și-au redus semnificativ și cheltuielile zilnice, legate de transport, masă de prânz, haine etc. (51%). Însă beneficiul principal, pe care majoritatea respondenților (56%) l-au resimțit lucrând de acasă, este că s-au putut proteja mai bine de Covid-19.

În plus, programul flexibil și confortul biroului lor de acasă le-a permis celor mai mulți dintre intervievați să petreacă mai mult timp cu familia (45%), să-și gestioneze mai bine timpul (36%), să fie mai productivi (28%) și mai puțin stresați (19%).

Totuși, mai bine de jumătate (56%) dintre angajații care au răspuns sondajului BestJobs recunosc faptul că le lipsește interacțiunea zilnică cu colegii și, chiar dacă lucrează de acasă, 52% spun că ajung să aloce mai mult de opt ore pe zi activității profesionale și că le este dificil să delimiteze viața profesională de cea personală (43%), mai ales că sunt adesea întrerupți de copii, animale de companie sau au probleme cu conexiunea la internet (39%). Cu toate acestea, peste 82% dintre cei care lucrează de acasă, ar recomanda cunoscuților să experimenteze acest mod de lucru.

Cum revenirea la birou va fi treptată şi voluntară, iar în multe locuri în sistem mixt, cu muncă de acasă, în unele zile, şi şedinţe pentru proiecte la birou în altele, 81% din totalul angajaților participanți la sondajul Bestjobs consideră că angajatorul ar trebui să le plătească utilitățile (internet, curent electric, apă) și consumabile (apă potabilă, cafea, articole de birotica si papetarie etc.), dar și să aloce un buget suplimentar pentru a acoperi beneficiile de la birou (49%) sau să subvenționeze achiziția unui mobilier de birou adecvat și echipamente suplimentare (47%).

Până acum, principalele beneficii pe care le-au avut angajații în perioada de telemuncă, din partea companiei angajatoare, au fost flexibilitatea programului de lucru (63%), asigurări de sănătate private (38%), training-uri, workshop-uri, programe de dezvoltare sau reconversie (22%), dar și bonusuri în bani (14%), zile de concediu în plus (8%) sau acces la consiliere psihologică sau de carieră și mentorat (8%).

Sondajul a fost efectuat în perioada 15 – 31 ianuarie 2021, pe un eșantion de 1.300 de utilizatori de internet din România.

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

0

În cadrul şedinţei de astăzi, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a aprobat măsuri privind funcționarea pieţelor financiare nebancare supravegheate – asigurări, piaţă de capital şi pensii private, după cum urmează:

  1. Reglementare

Completarea versiunii în limba română a Ghidului Consumatorului în contextul Brexit.

  • Autorizare

Aprobarea domnului Wolfgang Kindl pentru un nou mandat în calitate de membru -președinte al Consiliului de Supraveghere la societatea Uniqa Asigurări S.A.;

Aprobarea domnului Andreas Kößl pentru un nou mandat în calitate de membru -vicepreședinte al Consiliului de Supraveghere la societatea Uniqa Asigurări S.A.;

Aprobarea domnului Wolfgang Kindl pentru un nou mandat în calitate de membru -președinte al Consiliului de Supraveghere la societatea Uniqa Asigurări de Viaţă S.A.;

Aprobarea domnului Theodoros Bardis pentru un nou mandat în funcția de Director general la societatea Garanta Asigurări S.A.;

Aprobarea numirii domnului Onel Alex–Andrei în funcția de administrator și asociat unic al societății, modificării structurii acționariatului urmare a cesiunii părților sociale și modificărilor aduse conținutului preambulului articolului 3 şi articolului 6 ale Actului constitutiv al societății Fly Insurance Broker de Asigurare Reasigurare S.R.L.;

Aprobarea prospectului UE pentru creștere în vederea majorării capitalului social al societății Norofert S.A. București și a emiterii Certificatului de înregistrare a drepturilor de preferință în vederea tranzacționării pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare administrat de BVB;

Emiterea unei decizii prin care se confirmă faptul că societatea Delaco Distribution S.A., angajată în tranzacții realizate intragrup cu instrumente financiare derivate extrabursiere cu societatea S.B. Management Services, se încadrează în excepția de la obligația de raportare prevăzută în articolul 9 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 648/2012 (EMIR);

Emiterea unei decizii prin care se confirmă faptul că societățile Continental Automotive România S.R.L., Continental Automotive Systems S.R.L. și Continental Automotive Products S.R.L., angajate în tranzacții realizate intragrup cu instrumente financiare derivate extrabursiere cu societatea Continental Aktiengesellschaft, se încadrează în excepția de la obligația de raportare prevăzută în articolul 9 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 648/2012 (EMIR);

Aprobarea modificării Actului constitutiv al societății Gothaer Asigurări Reasigurări S.A. ca urmare a reducerii capitalului social;

Avizarea modificării Actului individual de aderare la Fondul de Pensii Administrat Privat Aripi administrat de Generali Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.;

Avizarea modificării Actului individual de aderare la Fondul de Pensii Administrat Privat BCR administrat de BCR Pensii Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.;

Avizarea modificării Actului individual de aderare la Fondul de Pensii Administrat Privat BRD administrat de BRD Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.;

Avizarea modificării Actului individual de aderare la Fondul de Pensii Administrat Privat Metropolitan Life administrat de Metropolitan Life Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Administrat Privat S.A.;

Avizarea modificării Actului individual de aderare la Fondul de Pensii Administrat Privat Vital administrat de Aegon Pensii Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.;

Autorizarea modificării Actului individual de aderare la Fondul de Pensii Facultative AZT Vivace administrat de Allianz – Ţiriac Pensii Private Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.;

Autorizarea modificării Actului individual de aderare la Fondul de Pensii Facultative AZT Moderato administrat de Allianz – Ţiriac Pensii Private Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.

Horváth & Partners: România nu poate recâștiga competitivitatea economică fără utilizarea de 100% a fondurilor UE și o strategie aliniată cu Green Deal

0
Fără o creștere semnificativă a ritmului de absorbție a fondurilor europene, de minimum trei ori față de ritmul actual, și fără luarea în considerare a finanțării pentru integrarea tehnologiilor verzi, inclusiv pe bază de hidrogen, economia României nu va beneficia de șansa unei redresări sustenabile, precum și de energie la prețuri competitive în următoarele decenii, avertizează Horváth & Partners. Reprezentanții companiei de consultanță în management consideră că actorii privați trebuie implicați în  elaborarea strategiilor de utilizare a fondurilor europene, inclusiv de valorificare a potențialului energiilor verzi. Obiectivul ar trebui să fie mărirea capacității de absorbție pentru ca România să poată utiliza, în proporție de 100%, fondurile europene care i-au fost alocate, prin bugetul multianual de 80 miliarde de euro, din care 33,4 miliarde sunt destinate Planului Național de Redresare și Recuperare. 

Rolul central al energiei verzi a fost subliniat din nou în 2020, prin acordul Green Deal, axat pe dezvoltarea unei economii competitive și sustenabile, în noul context economic afectat de pandemie. Principalele ținte ale acestuia, până în 2030, vizează creșterea eficienței energetice cu 32,5%, majorarea ponderii resurselor regenerabile de energie cu 32% și scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră, cu cel puțin 55%. 

În ultimii ani, România a înregistrat unul dintre cele mai mari prețuri ale energiei electrice din Uniunea Europeană pe piața en-gros, având în 2018 cel mai ridicat al patrulea preț, după Cipru, Grecia și Spania, conform statisticilor Eurostat. Aceeași tendință s-a păstrat și în 2019, majorarea fiind de aproximativ 20%, după o creștere de 16% în 2018, în condițiile unei cereri constante. Reprezentații Horváth & Partners consideră că, dacă lipsa de competitivitate a prețurilor energiei electrice se păstrează pe termen lung, aceasta riscă să afecteze competitivitatea tuturor industriilor.

„Cred că România trebuie să declare prioritate zero absorbției integrale a fondurilor europene avute la dispoziție, precum și utilizarea acestora în domeniile care creează competitivitate pe termen lung. Între priorități se află digitalizarea și energia regenerabilă, inclusiv tehnologiile emergente adiacente, în principal hidrogenul, care ar trebui să determine prețuri competitive ale energiei electrice în circa un deceniu și să poată asigura atât securitatea energetică, cât și un impuls major pentru economia locală. Tocmai de aceea, este vital ca, în cel mai scurt timp, țara noastră să pună la punct o Strategie Națională eficace de utilizare a fondurilor europene și pașii prin care se va asigura absorbția integrală a acestora. Nu este doar sarcina autorităților să întocmească un astfel de program, ci trebuie angrenate și companiile, inclusiv cele private, întregul mediu de afaceri care este direct interesat de clarificarea și găsirea celor mai adecvate răspunsuri la provocările actuale. Horváth & Partners are în plan susținerea și implicarea într-un astfel de demers, atât prin prisma activității de consultanță de management, cât și a experienței de peste patru decenii în derularea a numeroase proiecte locale și regionale, inclusiv în ceea ce înseamnă tehnologia hidrogenului”, a explicat Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners România.

Potrivit reprezentantului Horváth & Partners, este nevoie de o implicare a companiilor din toate sectoarele de activitate, cu precădere din domenii ca infrastructura energetică. Aceste sectoare au avut de suferit în trecut din cauza lipsei cronice de investiții, mai ales în zona de generare. „O industrie energetică depășită tehnologic per ansamblul ei, lovește puternic competitivitatea tuturor industriilor care au o pondere semnificativă a energiei electrice în costul de fabricare a produselor. Fără energie curată, care să acopere necesitățile și care să fie oferită la prețuri competitive, lanțul de valoare al oricărei economii nu poate determina un avantaj competitiv sustenabil”, a mai punctat Kurt Weber. 

Hidrogenul verde, o șansă pe care România nu ar trebui să o rateze„Chiar dacă tehnologiile pe bază de hidrogen verde nu sunt încă la maturitate, iar în prezent hidrogenul produs din combustibili fosili are un cost de 2-3 ori mai mic, ele reprezintă viitorul în energie. Strategia la nivel mondial, pe care o urmează atât Uniunea Europeană cât și țări ca SUA, Japonia, Coreea de Sud sau China, este ca, în circa zece ani, hidrogenul verde să poată fi produs pe scară largă și la prețuri competitive. România trebuie să se implice în tehnologiile care produc și utilizează hidrogen obținut fără emisii sau prin captarea acestora, pentru a putea avea o poziție în cursa tehnologiilor viitorului, pe bază de energie curată. Suntem în postura în care am putea avea avantajul competitiv de a fi una dintre puținele țări cu rezerve semnificative de gaz natural. Acesta, în combinație cu tehnologii de captare a carbonului, ar putea fi una dintre cele mai competitive tehnologii de producere a hidrogenului albastru, adică hidrogen fără emisii de gaz de seră”, a adăugat reprezentantul Horváth & Partners. 

Companiile românești au limitări în a face transferul tehnologic în multe domenii, iar una dintre temele mari ale Green Deal este producția de hidrogen fără emisii și beneficiile pe care le-ar aduce. Noua Strategie a Hidrogenului în UE a fost lansată în iulie 2020 și își propune ca până în 2030 să majoreze capacitatea de producție a hidrogenului verde de la 6GW, cât este în prezent, la 80GW. În afară de contribuția masivă la decarbonizarea proceselor industriale și a sectoarelor economice poluante, această strategie poate rezolva stocarea de energie care este esențială pentru dezvoltarea resurselor regenerabile. Investițiile totale necesare pentru acest proces sunt de ordinul a 220 – 340 miliarde de euro, până în 2030.

Încă de la jumătatea lui 2020, Horváth & Partners a lansat o inițiativă de amplă consultare a mediului de afaceri, inclusiv a celui din România, prin care a discutat cu un număr semnificativ de top manageri din companii din toate domeniile de activitate. Majoritatea consideră că prioritățile momentului sunt digitalizarea și decarbonatarea, alături de realinierea strategiilor și adaptarea la noi modele de business, care să răspundă provocărilor actuale. 

„Există companii, printre care se numără și Horváth & Partners, care pot oferi experiența  acumulată deja și cunoștințe specifice, pentru a sprijini elaborarea unei Strategii Naționale a Hidrogenului, până la susținerea proiectelor marilor companii sau accesul cu aceste proiecte la finanțările UE pentru dezvoltare tehnologică. Indiferent că vom fi și noi în linia întâi sau nu, trebuie să ținem cont că majoritatea membrilor UE au deja strategii avansate și își propun să aloce miliarde de euro în susținerea acestora. Astfel, Germania a anunțat alocarea de fonduri în valoare de 9 miliarde de euro, iar Franța, de 2 miliarde de euro, pentru dezvoltarea tehnologiilor de producție a hidrogenului Danemarca și Olanda joacă în altă ligă, cu proiecte care se derulează deja la scară industrială. Este în mod cert momentul ca România să depună eforturi substanțiale pentru a ajunge în elita tehnologică a UE, prin adoptarea unei Strategii și a unui Plan al Hidrogenului verde, care să permită companiilor locale să concureze cu șanse egale în această cursă tehnologică, în a cărei coadă nu ne permitem să rămânem. În prezent, această temă se află printre primele din agenda Horváth & Partners în 2021 și ne dorim să avem alături de noi cât mai multe companii de consultanță specializată cu experiență dovedită și care pot sprijini real elaborarea unor strategii complexe, dar și a proiectelor care să fie finanțabile din Fonduri UE”, a conchis Weber.

Horváth & Partners este membră în joint-venture-ul Evety, care oferă consultanță companiilor care vor să-și decarbonateze procesele și să implementeze tehnologii pe bază de hidrogen verde. Alături de OGE, fosta E.ON Gastransport și cel mai mare operator de conducte de gaz din Germania, și TÜV SÜD, furnizor global de testare, certificare, inspecţii şi training, Horváth & Partners a acumulat experiență semnificativă în proiecte care presupun dezvoltarea de idei inovatoare bazate pe hidrogen. Pentru mai multe detalii: www.evety.com.