TransferGo: Cei mai mulți români fac transferuri de bani de pe mobil

TransferGo, compania de transferuri online internaționale rapide de bani, a înregistrat în 2020 o creștere a gradului de utilizare a aplicației pentru dispozitive mobile, în rândul românilor, în comparație cu platforma sa web. Astfel, 73% dintre românii care utilizează TransferGo preferă aplicația mobilă, spre deosebire de 27% care aleg să transfere bani prin intermediul website-ului TransferGo.

Din datele înregistrate de companie, preferința utilizatorilor români pentru aplicația sa mobilă a înregistrat o creștere susținută, de la un an la altul, pornind de la un grad de adopție de 4%, în 2016 și ajungând la 73%, în 2020. Numai în ultimii 2 ani, utilizarea aplicației mobile TransferGo, în rândul românilor, a crescut cu 20 de procente, de la 53% în 2018, an care a marcat și devansarea platformei web din punct de vedere al procentului de utilizatori.

Dezvoltarea accelerată a sectorului de smartphone-uri, cât și a tehnologiilor și aplicațiilor mobile, din ultima perioadă, a determinat o schimbare majoră în comportamentul utilizatorilor, care au devenit din ce mai orientați către serviciile și aplicațiile mobile și mai deschiși față de serviciile din sectorul fintech. Această deschidere se reflectă și în rândul utilizatorilor noștri și suntem atenți la feedback-ul lor, pentru a putea îmbunătăți constant experiența de utilizare și a îi asigura că banii lor ajung rapid și în siguranță la destinație,” a declarat Marius Nedelcu, Director of Brand Marketing & Market Expansion, TransferGo.

Această preferință a utilizatorilor români pentru aplicația mobilă se explică pe de-o parte prin ușurința de utilizare și accesibilitatea aplicației TransferGo, care este optimizată prioritar pentru dispozitivele mobile, încă din faza de dezvoltare, dar și prin faptul că românii aleg tot mai des în ultimul timp să se conecteze la internet prin intermediul smartphone-urilor. În 2019, smartphone-urile au fost cele mai utilizate dispozitive pentru accesarea internetului, în rândul românilor, de către toate categoriile de vârstă. Cu toate acestea însă, generațiile mai în vârstă au păstrat pe locul doi în topul preferințelor lor, la o distanță relativ mică, și desktop-urile/laptop-urile, acestea fiind utilizate în proporție de 52%, spre deosebire de smartphone-uri cu 72%. [1]

În plus, din punct de vedere al sistemelor de operare pe care rulează dispozitivele utilizatorilor TransferGo, datele din 2020 arată că cei mai mulți utilizează dispozitive Android, în procent de 54%, față de utilizatorii iOS, în procent de 19%, restul de 27% fiind dat de utilizatorii web. Utilizatorii de Android au câștigat peste 20 de procente în ultimii 2 ani, ei fiind aceia care au detronat platforma web în favoarea aplicației mobile, datele din 2018 ilustrând un grad de utilizare de 33% pentru Android, 53% pentru web și 14% pentru iOS.

Și de această dată, obiceiurile utilizatorilor TransferGo sunt justificate de tendința generală înregistrată în rândul românilor, care ilustrează preferința acestora pentru sistemul de operare Android: 81,6% din traficul de internet realizat de români provine de la dispozitive Android, o creștere de 2,1% față de anul precedent, în timp ce 17,6% din trafic provine de la dispozitive iOS, aceasta reprezentând o scădere de 6,3% față de anul precedent.[2]

Aplicația Android este preferată de românii care trimit bani în țară din aproape toate regiunile, cât și de cei din țară care fac transferuri peste hotare. Spre exemplu, anul acesta, românii din Regatul Unit care au efectuat tranzacții către România, au utilizat aplicația pentru dispozitive mobile în proporție de 90%. Însă există și o excepție de la această tendință generalizată de utilizare, care se observă în tranzacțiile efectuate de cei din România către rudele și prietenii lor din Germania, a căror tranzacții au fost făcute, în proporție de 60% prin intermediul website-ul TransferGo.

TransferGo este soluția cea mai la îndemână pentru imigranții români care lucrează în străinătate și trimit bani acasă, datorită taxelor mai mici și a eliminării procedurilor birocratice pe care le-ar întâmpina dacă ar apela la bănci. De asemenea, în ultima perioadă, compania a observat o creștere a transferurilor de bani și din țară către străinătate, justificată atât de transferurile către tinerii români plecați la studii peste hotare, cât și de transferurile efectuate de imigranții străini care lucrează în România și trimit bani către familile lor.


[1] Date furnizate de FOCUS CAPI și publicate în Media Fact Book 2020, http://www.mediafactbook.ro/

[2] Potrivit datelor publicate în Media Fact Book 2020, http://www.mediafactbook.ro/

IMM-urile pot accesa finanțări de la CEC Bank în cadrul schemei de granturi pentru companiile afectate de COVID-19

0

CEC Bank,  instituția financiară cu cea mai lungă tradiție și cea mai extinsă rețea teritorială din România, a semnat convenția cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, devenind astfel partener în cadrul schemei de ajutor de stat prin care IMM-urile afectate de pandemia COVID-19 pot avea acces la fonduri nerambursabile pentru activitatea curentă și pentru investiții.

„CEC Bank susține economia României. Avem cea mai extinsă rețea teritorială și astfel putem acorda suport și consiliere de specialitate în orice zonă a României. Suntem  partenerul principal în relația cu peste 120.000 de companii care au obținut finanțări de la CEC Bank, marea majoritate fiind IMM-uri. Suntem bucuroși că am fost selectați pentru implementarea acestui program de granturi pentru IMM-uri și vom depune toate eforturile astfel încât companiile afectate de pandemia COVID-19  să aibă acces cât mai rapid și facil la finanțarea de care au nevoie”, a declarat Bogdan Neacșu, președinte – director general al CEC Bank.

Prin această schemă de ajutor de stat, IMM-urile a căror activitate a fost afectată de pandemia COVID-19, inclusiv prin măsuri administrative de limitare a activității, pot obține finanțări nerambursabile, din fonduri europene, prin Programul Operațional Competitivitate  2014 – 2020 și din fonduri de la bugetul de stat, pentru cheltuielile curente și/sau pentru proiecte de investiții. Bugetul total alocat acestei scheme de ajutor de stat este de 1 miliard de euro.

Pentru accesarea granturilor, solicitanții trebuie să se înregistreze și să depună cererea de finanțare în format electronic pe site-ul granturi.imm.gov.ro, alegând inclusiv banca parteneră.  

CEC Bank este una dintre cele 7 bănci partenere în implementarea acestui program,  efectuând virarea sumelor aferente ajutorului de stat în conturile dedicate ale beneficiarilor.  De asemenea, la solicitarea beneficiarilor, pentru proiectele de investiții, CEC Bank poate acorda credite punte până la decontarea de către Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri. Creditele punte pot acoperi până la 100% din valoarea cheltuielilor eligibile aprobate, având costuri reduse. În plus, CEC Bank poate asigura credite pentru cofinanțarea proiectelor.

Cei interesați de accesarea acestei scheme de sprijin, pot obține consiliere și informații detaliate privind criteriile de eligibilitate și tipul de cheltuieli finanțate prin cele 48 de birouri de consiliere IMM și Fonduri Europene existente în sucursalele județene ale CEC Bank și în sucursalele Băncii din București.

Credite CEC Bank pentru implementarea proiectelor de investiții

CEC Bank acordă credite pentru cofinanțarea proiectelor de investiții și credite punte – pentru acoperirea cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor.

Costurile pentru creditele punte sunt foarte avantajoase: rata anuală a dobânzii este ROBOR 3M+ 2%, la care se adaugă comisionul de analiză (0,5% din valoarea creditului), de acordare (0,75%) și de gestiune (0,75%). În mixul de garanții pentru accesarea creditului punte sunt acceptate echipamentele / bunurile achiziționate în cadrul Programului, precum și garanții de stat,  în baza convențiilor încheiate de CEC Bank cu FNGCIMM,  Fondul European de Investiții (garanții Cosme).

Plafoanele maxime ale granturilor pentru investiții sunt între 50.000 și 200.000 de euro, în funcție de nevoile de finanțare ale proiectelor, iar solicitanții trebuie să asigure cofinanțare pentru minimum 30% din valoarea cheltuielilor eligibile, în cazul proiectelor din regiunea București-Ilfov, respectiv 15% – în cazul proiectelor din celelalte regiuni de dezvoltare.

Finanțările punte pot fi acordate pe o durată de maximum 2 ani.

Derularea granturilor pentru capital de lucru

IMM-urile a căror activitate a fost afectată de pandemia COVID și care dispun de un certificat de situații de urgență în acest sens, pot obține granturi între 2.000 de euro și 150.000 de euro pentru finanțarea capitalului de lucru (ex. chirie, stocuri, datorii furnizori utilități etc). Granturile se vor acorda sub formă de sume forfetare, beneficiarii având obligația de a depune un raport de progres cu cheltuielile efectuate. Pentru acest tip de ajutor de stat, CEC Bank pune la dispoziție conturile dedicate necesare derulării schemei de ajutor de stat.

Microgranturi de 2.000 de euro

IMM-urile fără salariați, dar și PFA-urile sau cabinetele medicale pot obține microgranturi în valoare de 2.000 de euro pentru susținerea cheltuielilor cu stocurile, chiriile, acoperirea datoriilor față de furnizorii de utilități. Suma va fi plătită o singură dată, după semnarea acordului de ajutor de stat și după obținerea aprobărilor necesare. Pentru acest tip de ajutor de stat, CEC Bank pune la dispoziție conturile dedicate necesare derulării schemei de ajutor de stat.

Compania Mercedes va lansa trotinetele electrice

0

Mercedes a realizat un parteneriat cu producatorul elvetian de trotinete Micro si aduce in piata auto prima trotineta electrica, ce poarta numele de eScooter. Astfel ca cei care nu isi pot permite achizitionarea unei masini Mercedes-Benz pot acum apela la acest vehicul, la un pret mai accesibil.

Cum arata trotineta electrica Mercedes

Trotineta eScooter Mercedes-Benz detine un motor de 500W, are suspensie pe ambele roti si o baterie de 280Wh. Viteza acesteia nu impresioneaza momentan piata, aceasta putand sa ajunga la 25 km autonomie si 20 km/h. Compania promoveaza vehiculul auto ca fiind un produs ”last mile”, deoarece rolul sau este sa te ajute sa completezi ultimii kilometrii din calatoria ta.

Aceasta este gandita mai mult pentru a fi tinuta in portbagajul masinii, contribuind doar la o mica parte din drumetie. Firma Micro Mobility Systems nu este la prima colaborare cu o companie auto germana, anul trecut acestia au avut un parteneriat cu BMW pentru a construi un scuter electric.

Vehiculul are o greutate de 13,5 kg, iar rotile sale au un diametru de 20 cm, putin mai neobisnuite pentru un astfel de model. Trotineta poate parcurge pana la 5.000 de km fara a fi nevoie de reparatii sau schimbari de piese.

Cand va lansa Mercedes trotineta electrica

In acest moment nu se cunoaste o data exacta de lansare a vehiculului auto, dar nici ce pret va avea acesta. Totusi, compania a pus la dispozitia publicului un videoclip de prezentare a trotinetei electrice eScooter, unde fanii acestui sport pot vedea vizual cum va arata aceasta.

Mercedes nu este singura companie care doreste sa intre pe aceasta piata auto, Ford se afla deja pe aceasta lista din anul 2018, creand la randul lor o trotineta electrica.

Tot mai multe companii auto anunta realizarea unor produse care sa diminueze poluarea naturii, acestia colaborand cu producatori de mijloace de transport usoare. Xiaomi a lansat ceea ce este, probabil, cel mai ieftin Lamborghini produs vreodata, iar Ninebot GoKart Pro Lamborghini Edition a fost gandit in mod special pentru cursele cu karturi.

De ce sa-ti cumperi o trotineta electrica

Numarul persoanelor care achizitioneaza trotinete electrice a crescut considerabil in ultima perioada. Daca pentru o masina esti nevoit uneori sa schimbi filtrele, uleiul, bateria sau sa faci reparatii turbosuflante, o trotineta electrica este mult mai simplu de intretinut.

Unul dintre cele mai mari avantaje ale trotinetelor electrice este ca vei petrece mai putin timp in trafic. Acest vehicul iti permite sa circuli pe prima banda, pe langa trotuar si sa nu mai stai in coloana.Totodata, folosind trotineta electrica poti folosi scurtaturi pentru a ajunge mai rapid la destinatie.

Un alt avantaj al acestui tip de vehicul este ca nu produce costuri mari. Pentru o trotineta electrica nu vei plati parcarea sau combustilul, pentru ca acestea se alimenteaza prin baterii performante, care sunt durabile si rezistente. Singurele costuri pe care le necesita o trotineta electrica sunt pentru anvelope si schimbarea placutei de frana.

Totodata, trotinele electrice nu produc zgomot nici atunci cand sunt pornite, nici atunci cand sunt folosite. In acest fel vei putea sa circuli fara grija ca iti vei deranja vecinii noaptea sau dimineata. Atunci cand ai o trotineta electrica nici parcarea nu mai devine o problema, pentru ca este usor de depozitat. Fie ca o vei tine in casa, la birou, fie in boxa de depozitare, aceasta nu va ocupa mult spatiu.

Trotinele electrice au devenit un mijloc de transport atat de ulilizat, incat marile companii auto se gandesc sa intervina pe aceasta piata si sa fabrice modele care sa-i surprinda pe fanii acestor vehicule.


Sursa articol aici

Premieră de cercetare românească în detectarea Covid-19

0

Compania DDS Diagnostic – specializată în soluții pentru laboratoare medicale prin comercializarea de kituri, reactivi și aparatură pentru diagnostic in vitro – anunță realizarea unei premiere de cercetare europeană: crearea unui nou produs „în scopul eficientizării semnificative a truselor de teste rapide pentru detectarea anticorpilor IgM/IgG Covid-19”.

Produsul a fost dezvoltat în cadrul unui proiect amplu coordonat de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară Horia Hulubei – IFIN-HH.

Kitul de verificare, precizează creatorii lui, „va fi introdus în trusele pentru detectarea IgM/IgG Covid-19. Acest kit conține 3 flacoane cu soluții de control, două pentru rezultat pozitiv și unu pentru negativ, care vor ajuta semnificativ utilizatorul să își verifice testul. Noua trusa de testare a anticorpilor IgM/IgG va aduce beneficii evidente prin eliminarea semnificativa a rezultatelor fals pozitive si negative. Acest produs va veni in ajutorul tuturor pacientilor suspectati a fi infectati cu SARS-COV-2 si va sustine demersul cadrelor medicale in identificarea si monitorizarea acestora, prin imbunatatirea preciziei rezultatelor. Primul lot de truse cu kit de verificare inclus va fi disponibil pe piata din Romania incepand cu luna noiembrie 2020. Produsul a fost dezvoltat in cadrul proiectului co-finantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Competitivitate si de DDS Diagnostic SRL”.

De asemenea, compania DDS Diagnostic subliniază că „este beneficiarul proiectului Creșterea diversității și calității produselor de diagnostic imunocromatografice, prin introducerea iradierii gamma tehnologice și adăugarea de controale pozitive externe”, care are ca obiectiv realizarea unei scheme flux tehnologic pentru producere controale truse IVD și întocmirea dosarului cu documentația tehnică conform legislației în vigoare privind punerea pe piață a dispozitivelor medicale in vitro (IVD), în perioada 22.01.2020-21.08.2021. Valoarea totală a proiectului este de 1.518.240,00 lei, din care valoarea co-finanțării UE este de 1.283.000,00 lei. Contract: CS 210/16.12.2019. Rezultat: Schema flux tehnologic. Dosar pentru avizare. Cod MySmis: 2014+107514”.

Compania DDS Diagnostic este un susținător active al economiei românești, o parte semnificativă a produselor comercializate fiind fabricate în România, la standarde UE.

TOP 700 COMPANII LOCALE AU GENERAT 45% DIN CIFRA DE AFACERI A TUTUROR COMPANIILOR NEFINANCIARE DIN ROMÂNIA

0

Cele mai mari 700 de companii au generat aproape 45% din cifra de afaceri a tuturor companiilor nefinanciare din România în 2019, potrivit studiului anual KeysFin „Condițiile de business din România“.

Anul trecut, cifra de afaceri a companiilor nefinanciare din România a ajuns la 1.565 miliarde de lei, fiind cu aproape 30% mai mare decât cea din 2015 și cu 70%, în creștere față de 2010, (în baza datelor extrase în septembrie 2020, care cuprind aproximativ 682 de mii de companii și care reprezintă peste 90% din totalul pentru 2019, potrivit estimărilor specialiștilor KeysFin). Față de 2018, creșterea a fost însă minoră, de doar 1%.

„Studiul nostru anual, Condițiile de business din România reprezintă o analiză complexă a mediului de afaceri local, iar specialiștii KeysFin încearcă să surprindă o imagine de ansamblu a situației mediului privat, dar și să identifice acele schimbări cheie care pot avea un impact major în următorii ani. Analiza de față reflectă perfect mediul de business efervescent de anul trecut, însă, în 2020 cifrele vor fi foarte diferite, reducându-se decalajul între principalele sectoare de activitate. Chiar dacă industria prelucrătoare a avut un parcurs extrem de bun în ultimii ani, scăderea acesteia va fi cu siguranță una considerabilă la finalul lui 2020, așa că poate e momentul ca toți actorii implicați să acționeze mai clar pentru ca producția locală să nu intre într-un con de umbră. Așa cum am mai atras atenția până acum, o economie bazată pe consum nu e sustenabilă, iar forța de muncă locală are expertiza necesară pentru a migra spre alte domenii conexe, atâta timp cât există viziune din partea antreprenorilor și susținere din partea statului“. a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin.

În România erau active aproximativ 682 mii de companii nefinanciare în 2019, dintre care 673 companii mari (cifră de afaceri de peste 50 milioane de euro), 8.100 medii (cifră de afaceri mai mică de 50 milioane de euro), 44,5 mii companii mici (cifră de afaceri mai mică de 10 milioane de euro) și 628,7 mii microîntreprinderi nefinanciare (cifră de afaceri sub 2 milioane de euro). Chiar dacă numărul microîntreprinderilor a crescut față de 2018, când existau 619,2 mii de microîntreprinderi nefinanciare, aproape 25% din acestea (168 mii) au avut cifra de afaceri din 2019 egală cu zero.

Cea mai mare pondere din cifra de afaceri a fost generată de companiile mari (44% din total), fiind urmată de companiile medii (22%), cele mici (21%) și microîntreprinderi (13%).

DEDEMAN, NOU-VENITUL ÎN TOP 10 COMPANII DIN ROMÂNIA

AUTOMOBILE-DACIA a rămas și în 2019 cea mai mare companie din România cu o cifră de afaceri de 24,7 miliarde de lei (1,6% din total), fiind urmată de OMV PETROM SA și OMV PETROM MARKETING, cu 19,9 și respectiv 19,1 miliarde de lei.

În continuarea topului, ocupanta locului 4 este ROMPETROL RAFINARE SA (14,7 miliarde de lei), iar a locului 5 KAUFLAND ROMÂNIA  SCS (11,9 miliarde de lei), care a avansat cu o poziție față de anul precedent.

Principala noutate a topului este dată însă de ieșirea LUKOIL ROMÂNIA SA, aflată pe locul 10 în 2018, și intrarea DEDEMAN SRL, care a înregistrat o cifră de afaceri de 8,6 miliarde de lei în 2019, clasându-se astfel pe poziția 10 în 2019. DEDEMAN SRL este totodată și singura companie cu 100% capital privat românesc din top.

Împreună, primele 10 companii au avut o cifră de afaceri de 141 miliarde de lei (peste 9% din total) în 2019.

COMERȚUL ÎN ROMÂNIA, POPULAR DAR ȘI RISCANT

Comerțul a rămas cel mai mare sector economic românesc și în 2019, cu o cifră de afaceri de 613,5 miliarde de lei (39,2% din total). Topul este completat de industria prelucrătoare, cu 390 miliarde de lei (25%), construcții, cu 98,5 miliarde de lei (6,3%), transport & depozitare, cu 93,6 miliarde de lei (6%) și energie & gaze, cu 66,8 miliarde de lei (4,3% din total).

Comerțul a fost cel mai mare sector economic în 2019 și din perspectiva numărului de companii: 197,3 mii (29% din total), fiind urmat de activitățile profesionale, cu 79 mii de companii (11,6%), construcții,cu 71 mii (10,4%), industria prelucrătoare, cu 62,3 mii (9,1%) și transportul & depozitarea, cu 58 mii (8,5% din total).

În corelație directă cu mărimea sectorului, pe primul loc în topul celor mai riscante sectoare de activitate după numărul de insolvențe din 2019 s-a clasat comerțul (2.066 insolvențe în 2019). Este urmat de construcții (1.033 insolvențe) și industria prelucrătoare (823 insolvențe), potrivit datelor de la Registrul Comerțului.

Cât despre topul domeniilor cu cei mai mulți angajați, pe primul loc s-a clasat industria prelucrătoare, care a înregistrat cel mai mare număr de angajați în 2019, peste un milion (26,5% din total), fiind urmată de comerț (cel mai mare sector economic după cifra de afaceri și numărul de companii), cu 784 mii de angajați (20,5%), transportul & depozitarea, cu 351 mii de angajați (9,2%), construcții,cu 340 mii de angajați (8,9%) și servicii administrative & suport, cu 267 mii de angajați (7% din total). În primele 5 sectoare după forța de muncă au fost 2,7 milioane de angajați, care au reprezentat 72% din total.

În total, în România existau 3,8 milioane de angajați în 2019, cu 2,1% mai puțini decât în 2015 și cu 7,9% sub nivelul din 2010. Cu toate acestea, peste 297 mii de companii, respectiv 43,5% din total, nu au avut niciun angajat în 2019.

PESTE 55% DIN COMPANIILE LOCALE AU FOST PROFITABILE ÎN 2019

Profitul net al companiilor nefinanciare locale a crescut cu 60% față de 2015 și cu 104% față de 2010, la 123,6 miliarde de lei în 2019. Față de 2018, creșterea a fost de doar 3%, însă, dintre cele aproape 682 de mii de companii analizate a crescut ușor și numărul celor care au înregistrat profit și a scăzut cel al celor care au avut pierderi. Cu toate acestea, numărul celor cu rezultat nul a rămas relativ constant.

Astfel, 385,7 mii companii (56,6%) au înregistrat profit, 213,9 mii din firmele locale (31,4%) au suferit pierderi, iar restul au avut un rezultat nul în 2019.

În topul celor mai profitabile companii din România în 2019 se află OMV PETROM SA, pe primul loc, cu un profit ușor în scădere față de anul anterior, de 3,6 miliarde de lei (2,9% din total), fiind urmată de HIDROELECTRICA SA și DEDEMAN SRL, care a luat locul ROMGAZ SA, ocupanta poziției 3 în clasament în 2018.

DEDEMAN reușește astfel performanța de a fi nu doar una din cele mai mari companii locale, dar și una din cele mai profitabile, creșterea de la an la an fiind susținută.

Împreună, cele mai profitabile 10 companii au avut un rezultat net pozitiv de 10,8 miliarde de lei (aproape 9% din total) în 2019.

STUDIUL CONDIȚIILE DE BUSINESS DIN ROMÂNIA,
AJUNS LA CEA DE-A 6 EDIȚIE

KeysFin realizează anual studiul „Condițiile de business din România“, în baza unei analize riguroase a informațiilor furnizate de instituțiile publice locale, cât și interpretând alte informații cheie precum calificativele internaționale primite de țara noastră sau investițiile strategice realizate pentru anul în curs.

Mai mult, studiul de față a devenit o resursă importantă de date și statistici despre economia locală pentru sute de companii prezente în România sau care intenționează să investească în țara noastră, întrucât oferă o perspectivă de ansamblu, identificând principalele oportunități, riscuri și tendințe din piață.

Printre celelalte instrumente importante oferite de KeysFin companiilor din România se numără rapoartele de credit și monitorizare, aplicația de mobil KeysFinder, precum și rapoartele trimestriale KeysFin Macro Update.   Astfel, firmele locale pot afla în timp real informații complete despre orice companie locală, pentru a înlătura riscul de neîncasare și pot lua decizii de business validate de analize riguroase.


DESPRE KEYSFIN

KeysFin oferă informații despre firmele din România și din străinătate prin intermediul unor instrumente dedicate. Cu un portofoliu de peste 500 de clienți, KeysFin este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

KeysFin deţine şi aplicaţia KeysFinder, prin intermediul căreia utilizatorul poate accesa usor şi rapid informaţii de contact, situaţii financiare, indicatori şi informaţii juridice de la peste un milion de companii active din România. Informaţiile pot fi salvate şi vizualizate în format PDF şi trimise via e-mail sau SMS oricărui contact din agendă.

Sondaj BestJobs: Două treimi dintre angajații români se simt afectați emoțional de pandemia de coronavirus

0

Unul din doi angajați români recunoaște că gândurile neîncetate despre pandemia Covid-19 au făcut ca starea lor psihică să aibă de suferit, iar 23,6% afirmă că au fost chiar foarte afectați din punct de vedere emoțional, arată rezultatele unui sondaj realizat de platforma de recrutare online BestJobs. Impunerea măsurilor stricte, dar necesare, de prevenire a răspândirii noului coronavirus au reprezentat și încă sunt un factor major de stres pentru 35% dintre respondenți, dar mulți dintre angajați au trecut și prin depresie (14%) sau stări de panică (13%).

Nevoiți să lucreze de acasă o perioadă mai lungă de timp, mai bine de 42% dintre intervievați au  perceput sarcinile de serviciu extrem de stresante și dificile în această perioadă, în timp ce pentru 28% activitatea s-a desfășurat normal, fără să se fi simțit presați sau stresați acum mai mult decât în condiții obișnuite de lucru.

Pentru a-și păstra o stare mentală bună, 32% dintre respondenții la sondajul BestJobs spun că s-au odihnit și s-au relaxat mai mult, 25% au făcut plimbări lungi în aer liber, alți aproape 17% au făcut diverse activități împreună cu cei dragi,  în timp ce 12% au făcut efort fizic mare, care i-a ajutat să rămână pozitivi și să nu se lase cuprinși de îngrijorare.                

Starea psihică generală, situația profesională și deciziile financiare neliniștesc angajații

Anxietatea și stresul în raport cu pandemia, cu starea lor de sănătate și a celor dragi sau cu situația incertă de la locul de muncă i-a determinat pe aproape 17% dintre angajații care au răspuns la sondajul BestJobs să ceară și ajutorul unui specialist pentru a-și menține sănătatea psihică. Alți 9% intenționează să apeleze și ei la această soluție în perioada următoare. 

Starea psihică generală, situația profesională și deciziile financiare reprezintă principalele trei motive de neliniște pentru  jumătate dintre angajați. Întrebați și ce i-a împiedicat să apeleze la serviciile unui consilier/terapeut până acum, 43,7% dintre respondenți au invocat lipsa timpului și/sau a banilor, iar 7,6% admit că au o reținere în acest sens.

Sănătatea emoțională a angajaților devine o prioritate pentru angajatori

Nevoia pentru consiliere de specialitate există de mai multă vreme în piața din România, urmând modele deja testate și validate pe plan internațional, și a fost accentuată în contextul epidemiei de Covid-19. Astfel, tot mai multe companii iau în calcul soluții prin care să ofere angajaților servicii de life & business coaching, consiliere sau psihoterapie, ca beneficiu extra salarial.

În ultimele luni, prin platforma integrată Avocado.red, care conectează utilizatorii cu terapeuți, coachi și alte tipuri de specialiști și care este susținută de expertiza de peste 18 ani a BestJobs, au fost desfășurate 300 de sesiuni online de consiliere individuală, iar tendința este de creștere.

Platforma le oferă profesioniștilor, antreprenorilor și companiilor care vor să-și sprijine angajații acces la consiliere pentru dezvoltarea personală și profesională sau sprijin de specialitate pentru a depăși mai ușor provocările din această perioadă, prin intermediul a peste 70 de specialiști din diverse arii. Iar în perioada următoare, platforma are în plan să ofere și mentorat în diverse arii profesionale.

Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 20 septembrie – 1 octombrie 2020, pe un eșantion de 1.263 de utilizatori de internet.


Despre BestJobs

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare. Cu un număr de peste 2,5 milioane de profesioniști conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în țară, cât și în străinătate, BestJobs creează conexiuni între toți cei care vor să găsească un job mai bun și angajatorii care caută noi talente.

Despre Avocado

Avocado.red este platforma online care facilitează interacțiuni valoroase cu profesioniști, prin care utilizatorii obțin claritate, soluții, încredere și dezvoltare. Platforma susține comunicarea integrată cu specialiștii (apeluri video, mesagerie, calendar, schimb de documente, plată etc), precum și recomandări personalizate pentru fiecare utilizator. Serviciile disponibile sunt momentan: life & business coaching, psihoterapie și sănătate mentală, consultanță juridică.

Legea europeană a climei: PE dorește să mărească la 60 % obiectivul de reducere a emisiilor pentru 2030

0

  • Un buget pentru emisiile de gaze cu efect de seră care să garanteze că Uniunea atinge obiectivele de la Paris
  • Înființarea unui organism științific independent care să monitorizeze progresele înregistrate
  • Eliminarea treptată, până cel târziu în 2025, a tuturor subvențiilor directe și indirecte pentru combustibilii fosili

Toate statele membre trebuie să devină neutre din punct de vedere climatic până în 2050, declară Parlamentul, cerând obiective ambițioase de reducere a emisiilor pentru 2030 și 2040.

Parlamentul European și-a adoptat miercuri mandatul de negociere referitor la Legea europeană a climei cu 392 de voturi pentru, 161 împotrivă și 142 abțineri. Noua lege urmărește să transforme în obligație promisiunile prin care Uniunea s-a angajat să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2050. Astfel, cetățenii și companiile europene vor beneficia de temeiul juridic și predictibilitatea de care au nevoie pentru a se pregăti să facă față schimbărilor aferente.

Eurodeputații insistă ca atât Uniunea Europeană, cât și fiecare stat membru să ajungă să aibă un impact neutru asupra climei până în 2050. Ei mai susțin că Uniunea va trebui să înregistreze „emisii negative” după acea dată. Ei mai solicită fonduri suficiente în acest scop.

Comisia trebuie să propună, până pe 31 mai 2023, prin procedura legislativă ordinară, o „traiectorie” la nivel european pentru a obține o amprentă neutră de carbon până în 2050, susțin deputații. Comisia trebuie să țină seama de cantitatea totală rămasă de emisii de gaze cu efect de seră (GES) care ar mai putea fi emisă de Uniune până în 2050 pentru a limita creșterea temperaturii globale în conformitate cu Acordul de la Paris. Traiectoria urmează să fie revizuită după fiecare evaluare la nivel global.

Eurodeputații mai doresc să creeze un Consiliu European pentru schimbările climatice (ECCC). Acest organism științific consultativ independent privind schimbările climatice ar urma să analizeze dacă politicile sunt coerente și să monitorizeze progresele realizate.

Trebuie să se stabilească un obiectiv mai ambițios pentru 2030

Obiectivul actual al Uniunii pentru 2030 de reducere a emisiilor este de 40% comparativ cu nivelul emisiilor din 1990. În propunerea sa modificată de Lege europeană a climei, Comisia a propus recent ca obiectivul să fie majorat la „cel puțin 55%”. Astăzi, eurodeputații au fost și mai ambițioși și au cerut o reducere de 60% până în 2030, adăugând necesitatea ca obiectivele naționale să fie adaptate într-un mod eficient și corect.

Ei au mai invitat Comisia să propună un obiectiv intermediar pentru 2040. Acesta ar urma să fie stabilit după o evaluare a impactului, pentru a garanta că Uniunea se înscrie în parametrii necesari pentru a-și atinge obiectivul pentru 2050..

În fine, potrivit deputaților, Uniunea Europeană și statele sale membre trebuie, de asemenea, să elimine treptat, până cel târziu pe 31 decembrie 2025, toate subvențiile directe și indirecte pentru combustibilii fosili. Deputații subliniază că trebuie să se continue în paralel eforturile pentru a combate sărăcia energetică.

După vot, raportoarea Parlamentului, Jytte Guteland (S&D, Suedia), a precizat următoarele: „Adoptarea raportului transmite un mesaj clar Comisiei și Consiliului în perspectiva negocierilor ce urmează. Ne așteptăm ca toate statele membre să ajungă să aibă un impact neutru asupra climei până cel târziu în 2050. Pentru ca Uniunea să poată atinge acest deziderat, avem nevoie de obiective interimare ferme în 2030 și 2040. Sunt mulțumită și de faptul că s-a inclus un buget pentru gazele cu efect de seră, care stabilește cantitatea totală de emisii care mai poate fi emisă până în 2050, fără a pune în pericol angajamentele asumate de Uniune în temeiul Acordului de la Paris.”

Etapele următoare

Parlamentul este gata acum să înceapă negocierile cu statele membre, după ce Consiliul cade de acord asupra unei poziții comune.

Context

În urma deciziei Consiliului European (2019) de a sprijini obiectivul de neutralitate climatică pentru 2050, Comisia a propus, în martie 2020, o Lege europeană a climei. Aceasta transformă obiectivul Uniunii de a ajunge să aibă un impact neutru asupra climei până în 2050 în obligație legală.

Parlamentul a jucat un rol important și a solicitat insistent o legislație mai ambițioasă a Uniunii în domeniul climei, iar, pe 28 noiembrie 2019, a declarat o situație de urgență privind clima.

Cooperare business-transport feroviar

0

Un exemplu de relansare a disponibilităților de cooperare între mediul economic și tranportul pe calea ferată îl oferă protocolul de colaborare încheiat între P3 Logistic Parks – investitor, proprietar, dezvoltator și manager pe termen lung de proprietăți logistice europene – și Sucursala Regională de Transport Feroviar de Călători București  (CFR Călători). Pe baza colaborării, trenurile regio și interregio pe ruta București – Videle și retur au oprire în dreptul parcului P3 Bucharest A1. Este o facilitate de transport pentru chiriașii parcul P3 Bucharest A1, care pot astfel să recruteze forță de muncă din localitățile de pe ruta Roșiori – Videle – P3 Bucharest A1 – Basarab – Gara de Nord și retur. Drumul cu trenul din parcul P3 la Gara de Nord sau Basarab este parcurs în 17-25 de minute.

P3 subliniază că „este singurul dezvoltator de spații logistice caredeține o astfel de soluție de transport feroviar pentru persoane, completând astfel serviciile de transport de marfă pe cale ferată din cadrul terminalului intermodal din P3 Bucharest A1, activ încă din anul 2011”. 

Sînziana Pardhan, Managing Director P3 în România: „Ne bucurăm să putem oferi clienților noștri această facilitate și să venim în întâmpinarea problemelor cu forța de muncă cu care aceștia se confruntă. Călătoria cu trenul se dorește a fi o alternativă de transport mai accesibilă din punct de vedere al costurilor și mai rapidă pentru a aduce forța de muncă în P3 Bucharest A1, față de microbuzele pe care chiriașii le utilizează în prezent. Astfel încercăm să ne aliniem și la trendul european de a folosi mijloace de transport în comun cât mai putin poluante. Considerația și aprecierile noastre merg către CFR Călători, cărora le mulțumim pentru deschidere și profesionalism. Noua configurație de transport va aduce rezultate pozitive atât partenerilor noștri de business, cât și persoanelor din localitățile învecinate interesate de un loc de muncă în cadrul comunității P3 Bucharest A1”.

CFR Călători salută inițiativa P3 de implementare a noului proiect de business: „Suntem încântați să contribuim activ la dezvoltarea de noi soluții logistice și în zona de vest a Bucureștiului, soluții care țin cont de ultimele concepte europene cu privire la mobilitatea forței de muncă. Misiunea CFR Călători este aceea de asigura mobilitatea călătorilor, contribuind, în același timp, la dezvoltarea societății. În acest context, ne dorim să construim pentru organizația noastră o poziție sustenabilă în toate segmentele și zonele geografice ale țării, astfel românii să poată călători către orice destinație din țară, fie în scopuri de serviciu sau recreaționale. Lucrăm intens pentru a răspunde provocării de a ține pasul cu nevoile lumii moderne în ceea ce privește mobilitatea și viteza de evoluție a noilor tehnologii și vom continua să punem călătorii în centrul activităților noastre”.

P3 Bucharest A1 este cel mai complex parc industrial din Capitală: 380.000 mp, 14 depozite, un teren care permite construirea a încă 100.000 mp de spații logistice. Adițional terminalului de cale ferată care deservește segmentul de transport marfă și căruia i-a fost adăugată de curând facilitatea de transport călători, parcul dispune și de o cantină-restaurant cu suprafață de 400 mp și 200 de locuri la mese care va fi deschisă începând cu luna noiembrie. Este aproape finalizată construcția unor spații de cazare: hostel cu capacitatea de a acomoda 212 persoane, disponibil pentru angajații din cadrul parcului.

În intervalul dintre vara 2019 şi vara 2020, P3 a semnat în România contracte pentru 173.000 mp, din care 77.881 mp, prelungiri şi contracte pe termen scurt, 95.374, contracte pe termen lung, iar peste 29.000 mp, contracte cu clienţi noi.

EximBank, finanţare pentru modernizare şi digitalizare la Poşta Română

0

Compania Naţională Poşta Română, prin directorul general Horia Grigorescu și EximBank, prin preşedintele executiv Traian Halalai, au încheiat un acord de finanţare (în urma unei proceduri competitive la care au participat mai multe bănci) în valoare de 200 de milioane de lei, care asigură Poștei Române fondurile necesare demarării unuia dintre cele mai ample programe de investiţii în modernizare şi digitalizare din ultimii 40 de ani. Ceremonia semnării acordului de finanţare a avut loc în prezenţa ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor, Lucian Bode.                 

Accentuând că Poşta Română beneficiază de unele dintre cele mai bune condiţii de creditare de pe piaţa bancară, Horia Grigorescu a subliniat: „Prin încheierea acestui acord de finanţare cu EximBank am deschis o primă pagină din istoria pe care o vom scrie în ceea ce priveşte dezvoltarea serviciilor Poştei Române. Începem, astfel, o etapă fără precedent – un amplu proces de modernizare, pe care Poşta Română nu l-a mai avut din perioada interbelică, prin care vom aduce compania la standardele internaţionale în domeniul serviciilor poştale. Suntem în discuţii atât cu Banca Mondială şi Comisia Europeană, cât şi cu Ministerul Fondurilor Europene, pentru a obţine finanţări ce vor continua investiţiile începute cu creditul de la EximBank, astfel încât, pe termen lung, Poşta Română să devină un competitor de referinţă pe piaţa de profil”.

Traian Halalai, Preşedintele Executiv al EximBank: „Competitivitatea ofertei EximBank transformă parteneriatul pe care îl avem cu Poşta Română într-o tradiţie, iar acest lucru înseamnă că avem abilitatea de a face faţă provocărilor, de a manifesta deschidere faţă de noi abordări şi de a ne adapta la nevoile partenerilor noştri. Sunt calităţi care ne permit să continuăm şi să extindem colaborări cu companii cu planuri ambiţioase de dezvoltare, cum este şi Poşta Română, cărora le putem asigura resursele financiare necesare pentru implementarea cu succes a unor proiecte de investiţii”.

Este de subliniat că „programul investiţional al companiei vizează consolidarea şi menţinerea poziţiei de lider de piaţă în sectorul poştal românesc şi are la bază recomandările companiei de servicii profesionale Deloitte potrivit cărora, pentru atingerea ţintelor de business, sunt necesare investiţii atât în infrastructura poştală, digitalizarea Top of Formşi modernizarea acesteia, cât şi în sectorul de resurse umană”.

Creditul, precizează EximBank, este acordat pe o perioadă de 12 ani și „va fi utilizat cu precădere pentru: automatizarea proceselor logistice prin înfiinţarea noilor centre de tranzit/sortare de la Bucureşti Nord şi Cluj – în valoare de 68 milioane lei; crearea şi implementarea unei arhitecturi de sistem de management digital integrat (hardware şi software), necesară asigurării fluxurilor informaţionale (ERP şi a modulelor acestuia) – în valoare de 128,3 milioane lei; reabilitarea clădirilor monumente istorice din Timişoara, Piatra Neamţ, Oradea şi Cluj, aflate în patrimoniul Poştei Române, şi valorificarea acestora atât din punct de vedere comercial, cât şi cultural şi istoric – în  valoare de 54,5 milioane lei”.

Compania Naţională Poşta Română anunță că pentru realizarea investiţiilor, „a demarat studiul de fezabilitate pentru centrul de tranzit Bucureşti Nord, estimat a fi finalizat până la sfârşitul acestui an, în timp ce pentru centrul de tranzit/sortare Cluj a fost începută procedura de dialog competitiv pentru achiziţia echipamentelor, iar pentru investiţiile în sistemul informatic de gestiune este în curs de pregătire procedura de achiziţie pentru realizarea arhitecturii de sistem. În ceea ce priveşte reabilitarea clădirilor, au fost deja eliberate autorizaţiile de construcţie pentru cele de la Timişoara şi Oradea, urmând a fi demarate, în scurt timp, procedurile de achiziţie a serviciilor de reabilitare, la Cluj au fost depuse documentele pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie, iar la Piatra Neamţ este în pregătire procedura de autorizare”.

Foto: Poșta Română

Nu există soluții monetare la problemele fiscale, nu fără efecte secundare. Problema României este fiscal-bugetară

0

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) a organizat cea de-a cincea ediție a dezbaterii lunare online „Pulsul Pieței Financiare”. Principala concluzie în urma discuțiilor este că problema României este fiscal-bugetară și nu poate fi rezolvată prin măsuri monetare, fără a genera efecte secundare.

Cristian Popa, CFA, Membru Consiliul de Administrație, BNR

Cristian Popa, CFA, Membru Consiliul de Administrație, BNR

„O temă la care revin constant în ultima perioadă este, din păcate, și trebuie să revin, este de datoria mea să revin: deficitul. Problema României este fiscal-bugetară.

O spun foarte clar: nu există soluții monetare la problemele fiscale, nu fără efecte secundare. Când nu ai o monedă de rezervă internațională (dolarul de exemplu), printarea de bani pentru finanțarea deficitului, „tiparnița” să îi spunem, creează rapid inflație, duce la deprecierea monedei naționale. Iar inflația ridicată este cel mai „parșiv” impozit, împovărează exact pe cei cu venituri scăzute.

Când vine vorba de politicile Băncii Naționale a României din ultima perioadă, cuvintele cheie sunt echilibru – dozajul corect la măsurilor, sustenabilitate – decizii rapide însă cu orizont lung, transparență – Guvernatorul a explicat constant publicului măsurile adoptate de BNR, dar și câmp de manevră.

Am coborât dobânzile, am stabilizat cursul, am dat lichiditate, iar prognozele ni s-au adeverit, cred că ne-am făcut bine treaba. Analizăm ce se mai poate face de aici încolo. BNR nu s-a lăudat cu programul de achiziții care a avut rezultate foarte bune, nici cu reducerea etapizată a dobânzii și menținerea cursului stabil în același timp, ceea ce nu este deloc ușor, nici cu măsurile prudențiale de sprijinire a piețelor și nici de alții nu a fost lăudată, ba din contră. Leul este cea mai stabilă monedă din Europa centrală și de est, înregistrând cea mai mică depreciere din regiune.

Uitându-ne spre viitor cred că termenul corect rămâne precauție, când vorbim de politica monetară și stabilitate când vorbim de curs. Chiar și în aceste condiții dificile, complicate, nu cred că este închis subiectul relaxării condițiilor monetare, însă doar cu precauție, cu foarte multă precauție, poate nu imediat și poate foarte gradual, pentru că și riscurile s-au amplificat”.

Daniela Serban, Presedinte ARIR

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR

„În acest moment nu avem atât de multe mesaje optimiste din piață, cum aveam cu două luni în urmă. Pe fondul crizei sanitare avem foarte multe companii afectate și putem vorbi de o rată a șomajului în creștere, de aceea este esențial să utilizăm toate resursele pentru a redresa economia. Numeroase studii arată că o piață de capital dezvoltată dezvoltă la rândul ei economia, cele două fiind strâns interconectate. Principalul rol al piețelor de capital este acela de a finanța economia reală și trebuie să luăm toate măsurile care se impun pentru a crește piața de capital.”