90% dintre români consideră că schimbările climatice sunt reale, conform celei mai recente cercetări sociologice realizate de UNSAR împreună cu IRES. Procentul este similar cu cel care reiese din analizele făcute și anul precedent, semn că românii continuă să se preocupe și în acest an de realitatea schimbărilor climatice. Rezultatele complete ale cercetării urmează a fi făcute publice în luna octombrie.
Față de ediția anterioară a studiului au avut loc modificări
importante în percepția românilor atunci când vine vorba despre tipul de schimbări
climatice care ne afectează. Astfel, acum, cele mai mari îngrijorări sunt
legate de: furtunile violente 29% (în scădere cu 4 puncte procentuale față
de 2019); seceta, cu 23%, care a urcat pe locul al doilea (+8pp față de
2019); topirea ghețarilor 15% (-1pp); valurile de căldură 14% (-3pp);
incendiile de vegetație 9% (-5pp); inundațiile 8% (+2pp).
“Românii continuă să fie conștienți cu privire la efectele
schimbărilor climatice. Ne dorim ca societatea și economia să fie mai bine
pregătite în fața riscurilor viitoare, precum catastrofele naturale – care de
multe ori sunt amplificate de schimbările climatice. În acest context,
asigurările joacă un rol esențial în protecția financiară a oamenilor și a
companiilor în fața unor astfel de riscuri”, a declarat Adrian MARIN,
Președintele UNSAR.
Studiul mai relevă și faptul că românii au luat o serie de măsuri
pentru a contribui la diminuarea impactului negativ al acestor schimbări
climatice, precum utilizarea de becuri eficiente energetic (87%), colectarea
selectivă a deșeurilor (84%), utilizarea ambalajelor biodegradabile
(81%), achiziția electrocasnicelor cu consum redus de energie (79%), reciclarea
materialelor reutilizabile (76%) sau izolarea termică a locuinței
(72%).
Sondajul IRES-UNSAR privind Evoluția percepției consumatorilor
privind asigurările de locuințe și noile riscuri generate de schimbările
climatice a fost realizat pe un eșantion format din 1.181 respondenti, cu
vârsta de peste 18 ani, în august 2020, utilizând metoda CATI (Computer
Assisted Telephone Interviewing).
Federația Sindicatelor din Silvicultură Silva salută decizia Curții
Constituționale a României „prin care a admis obiecția de neconstituționalitate formulată de Președintele României
și a constatat că sunt neconstituționale prevederile art. I din Legea pentru
modificarea Legii nr.165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de
restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv
în perioada regimului comunist, precum și pentru modificarea și completarea
Legii nr. 46/2008 – Codul silvic”.
Federației
Sindicatelor Silva apreciază decizia ca istorică pentru pădurile statului și subliniază că practic prin aceasta îi este confirmat punctul de vedere:
„FederațiaTop of Form Sindicatelor Silva a solicitat Președintelui României,
Klaus Werner Iohannis, în 5 august 2020, să atace la Curtea Constituțională
Proiectul de Lege PL-x
nr. 188/2020 privind unele măsuri pentru deblocarea procesului de restituire a
terenurilor către foştii proprietari, adoptat de Camera Deputaților în data
de 28.07.2020 şi trimis spre promulgare la 3 august 2020.
Urmare demersurilor sindicatelor din
silvicultură, prin care s-a solicitat stoparea unui nou tun pe seama pădurilor
statului, Președintele României a sesizat, în data de 21 august 2020, Curtea
Constituțională a României.
Prin
legifererea acestui proiect de lege, Statul Român era în pericol să piardă din
proprietate o suprafață de cel puțin142.722
hectare terenuri forestiere, ceea ce reprezintă circa 5 % din pădurile pe care le mai deține încă, pierdere evaluată la
circa 2,6 miliarde de euro, dacă luăm în calcul doar raportat la valoarea lemnului. De asemenea, ar
fi deschis calea pentru pierderea, în total, a circa un milion de hectare de
păduri aflate acum în proprietatea publică a statului.
Prin
retrocedarea acestor suprafețe de păduri, urmau a fidesființate
cel puțin 20 de ocoale silvice de statiar
peste 1000 de salariați erau în pericol de a fi disponibilizați.
Proiectul de lege trimis spre promulgare conținea prevederi controversate, precum posibilitatea restituirii terenurilor forestierepe alte amplasamente, chiar dacă pădurile respective s-au aflat în proprietatea statului înainte de anul 1948, sau introducerea noțiunii de „fond forestier proprietate privată a statului” pentru a crea posibilitatea retrocedării pădurilor aparținând statului.
Federaţia
Sindicatelor din Silvicultură Silva a apreciat că iniţiativa legislativă
încalcă prevederile Constituţiei României, respectiv art. 135 alin. (2) lit. b)
şi lit. d)-e), care reglementează principiile pe care Statul Român trebuie să
le asigure în cadrul economiei de piaţă, art. 136 alin. (2) care garantează şi
ocroteşte proprietatea publică, alin. (4) care statuează caracterul inalienabil
al bunurilor proprietate publică, precum și dispozițiile art. 34 din Legea nr.
46/2008 – Codul Silvic („terenurile
forestiere proprietate publică a statului nu fac obiectul constituirii
dreptului de proprietate sau al vreunui dezmembrământ al acestuia”).
Reamintim că din totalul de 6,56
milioane de hectare păduri la nivel național, au fost validate pentru reconstituirea
dreptului de proprietate peste 3,3 milioane de hectare, din acestea circa 212
mii hectare păduri proprietate privată neavând nici în prezent servicii de pază
sau administrare asigurate, fiind expuse unui risc iminent de a cădea pradă tăierilor ilegale.
Urmare aplicării
succesive a legilor de retrocedare începând din anul 1991, s-a ajuns astăzi ca
statul să mai dețină în proprietate doar 48 % din suprafața de păduri a
României”.
La Şcoala Naţională
de Studii Politice şi Administrative, s-a încheiat primul exercițiu pilot pentru dezvoltarea
hub-ului de politici publice lansat ca premieră în România în luna februarie a
acestui an de SNSPA prin colaborarea dintre mediul universitar, autoritățile
publice și zona privată. Inițiativa-pilot, caracterizată ca unică în mediul
academic românesc, a fost dezvoltată în parteneriat cu Camera de Comerț și
Industrie a României (CCIR) şi Unitatea Executivă pentru Finanțarea
Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), în
cadrul proiectului „Cercetător-antreprenor pe piața loc muncii în domeniile de
specializare inteligentă” (CERT-ANTREP).
SNSPA subliniază că
în calitate de școală de guvernare, a avut întotdeauna misiunea „de a forma
tineri activi, aflați în slujba comunității, implicați în elaborarea
politicilor publice cu impact social, care vor modela viitoarea guvernare și
vor provoca schimbări pozitive în societate. Prin intermediul acestui hub-accelerator
de politici publice, doctoranzi şi postdoctoranzi, interesaţi să genereze idei
şi soluţii cu impact social, au beneficiat de mentoratul unor experţi în antreprenoriat,
politici publice şi guvernare. Studenţii Școlii Doctorale a SNSPA au învăţat
cum să ducă o idee din punctul incipient, cum să o rafineze pentru a o
poziţiona într-un context favorabil, iar apoi să o transforme într-o propunere
concretă de politică publică pe care să o pună direct pe masa decidenţilor”.
Evenimentul online
de finalizare a primului exercițiu pilot, „Pitch Day@Policy Accelerator Hub”
(foto SNSPA), este definit prin aceea că „și-a propus să dezbată propunerile de
politici publice ajunse în etapa finală a primei ediții a programului, alături
de factori de decizie, de reprezentanți ai mediilor universitar și de afaceri
și de practicieni”. Alături de studenţii doctoranzi şi postdoctoranzi ai SNSPA, la eveniment au
participat: prof. univ. dr. Remus Pricopie – rectorul SNSPA, prof. univ. dr.
Iordan Bărbulescu – președintele Senatului SNSPA, prof. univ. dr. Adrian Curaj – directorul UEFISCDI.
Membrii juriului
care au evaluat propunerile câștigătoare: Ligia Deca – consilier prezidențial,
Departamentul educație și cercetare al Administrației Prezidențiale, Victor Negrescu
– vicepreşedinte al Comisiei pentru Educaţie şi Cultură din Parlamentul
European, Dragoș Preda – secretar de stat în Ministerul Transporturilor,
Infrastructurii şi Telecomunicaţiilor, Ioana Petrescu – Harvard Kennedy School,
director al Centrului de Leadership și Inovare al SNSPA, Gabriela Mechea –
Asociaţia Patronală a Industriei de Software și Servicii, Dorin Pena – AmCham
Board Member, CEO Cisco Romania, Mihai Sebe – Institutul European, Cristina
Ionescu – Camera de Comerț și Industrie a României.
Echipa de mentori: Mădălina
Marcu – Romanian Business Leaders & Asociația pentru Relații Comunitare, Matei
Dumitrescu – TechAngels, Ionuț Țața – Asociația Pro Democrația & Iceberg +,
Peter Barta – Commons Accel.
Mai multe despre
proiectul Cercetator-antreprenor pe piața muncii în domeniile de specializare
inteligentă (CERT-ANTREP), aici.
Dezvoltatorul
imobiliar Portland Trust (de peste 20 de ani în Europa Centrală și de Sud-Est)
integrează în parcul de birouri J8 Office Park, pe care îl construiește în
București, în zona Jiului, în asociere cu Ares Management Corporation, antreprenor
general, Bog’art, o serie de specificații tehnice cu efect protector igienico-sanitar
în premieră: „Aport de 100% aer proaspăt, un sistem de filtrare avansată și
dezinfectarea cu lumină ultravioletă UV-C a aerului proaspăt, care împreună
asigură un mediu de lucru cu adevărat sigur și igienic. Lumina ultravioletă
UV-C, introdusă în sistemul de ventilație și în lifturi, sterilizează aerul și
suprafețele și asigură o protecție ridicată împotriva virusurilor cum este
SARS-CoV-2, precum și a altor agenți patogeni. În plus, a fost introdus și un
sistem de acces fără atingere care include recunoașterea plăcuțelor de
înmatriculare ale vehiculelor, porți automate de acces și intrare în
ascensoare, fără a fi nevoie de apăsarea butoanelor”.
Iain Seller,
șeful Departamentului de construcții al Portland Trust,
accentuează: „Sănătatea și confortul chiriașilor noștri sunt de o importanță
capitală pentru noi, motiv pentru care investim continuu în îmbunătățirea
designului și a specificațiilor acestui proiect. Folosim materiale
anti-bacteriene și sisteme de ventilare a aerului la standarde medicale, pentru
a ne asigura că toți angajații firmelor care vor lucra în clădirile J8 vor avea
totală încredere în mediul în care își desfășoară activitatea”.
Chiriașul principal al parcului J8 este
compania Ubisoft: 28.000 mp din suprafața totală de 46.000 mp
închiriabili. Clădirea va include și o sală de fitness, un magazin alimentar,
două centre medicale, un restaurant, o cafenea. De asemenea, vor exista stații
de încărcare pentru vehicule electrice și o zonă de stocare securizată pentru
200 de biciclete, dotată cu vestiare și dușuri. Termenul de finalizare a proiectului
este vara lui 2021.
Digitalizarea este factorul cheie care a determinat impactul crizei pandemiei asupra IMM-urilor, potrivit unui studiu realizat de Vodafone Group.
Studiul, care a implicat 1.200 de companii mici și mijlocii, a analizat experiențele acestora pe parcursul crizei, de la începutul pandemiei și până în iulie 2020, și demonstrează modul în care digitalizarea a stat la baza rezilienței IMM-urilor în această perioadă;
În ciuda beneficiilor pe scară largă ale digitalizării, datele indică faptul că IMM-urile sunt în urma organizațiilor mai mari în ceea ce privește adoptarea tehnologiilor;
Digitalizarea permite companiilor mici și medii să răspundă provocărilor și să inoveze pentru a se dezvolta, contribuind la redresarea economică pe scară largă;
Datele evidențiate de acest studiu, combinate cu analiza realizată de către Deloitte, oferă recomandări tangibile pentru viitoare politici guvernamentale.
Vodafone prezintă concluziile unui nou studiu vast care a implicat 1.200 de companii mici și medii din mai multe țări europene, realizat de la începutul pandemiei până în iulie 2020, cu scopul de a înțelege mai bine principalele provocări cu care s-au confruntat aceste companii și modul în care digitalizarea a stat la baza rezilienței IMM-urilor în timpul crizei pandemice.*
57% dintre companiile mici și medii din toate sectoarele au înregistrat
anulări ale comenzilor sau contractelor din cauza pandemiei, în timp ce 35% dintre
IMM-uri au indicat faptul că pandemia a avut un impact semnificativ asupra
cererii și veniturilor.
Companiile mici și medii care s-au digitalizat au avut cele mai mari șanse
de a identifica noi oportunități de business în timpul pandemiei. Afacerile cu
cel mai mare nivel de digitalizare și-au asigurat oportunități cu o rată de cel
puțin două ori mai mare comparativ cu afacerile cel mai puțin digitalizate.
Cu toate acestea, multe IMM-uri s-au confruntat cu bariere semnificative în
ceea ce privește adoptarea serviciilor digitale. Șansele ca aceste companii să
profite de avantajele noilor tehnologii sunt încă mult mai mici comparativ cu
cele ale organizațiilor mai mari, chiar dacă sunt conectate la internet în
aceeași măsură. În ciuda beneficiilor digitalizării, datele raportului DESI 2020 arată că IMM-urile rămân în urma companiilor mai mari în
ceea ce privește adoptarea aproape a tuturor tehnologiilor. Cele mai mari decalaje
sunt în digitalizarea proceselor organizaționale interne, unde se poate câștiga
cel mai mult prin eficientizare.
„Companiile mici și medii joacă un rol important în economiile europene, dar acestea au fost deosebit de vulnerabile la criza pandemiei. Investind în IMM-uri și în transformarea lor digitală avem ocazia să modelăm redresarea economică a Europei într-un mod care să ofere schimbări durabile și de impact. Credem că rezultatele studiului sunt foarte relevante pentru guverne în dezvoltarea de politici care să asigure că IMM-urile beneficiază de ceea ce au nevoie pentru a se redresa. Acum este momentul să sistematizăm digitalizarea companiilor mici și medii și să analizăm modul în care Fondul de Redresare al UE poate fi cel mai bine utilizat la nivel național pentru a sprijini reziliența și redresarea IMM-urilor”, a declarat Mihnea Rădulescu, Director Enterprise Business Unit, Vodafone România.
Conform studiului Vodafone, există o serie de motive pentru care companiile
mici și medii au avut dificultăți în a se digitaliza:
73%
au declarat că au întâmpinat dificultăți cu implementarea noilor tehnologii,
integrarea cu tehnologiile existente și cu procesele de business, migrarea de
la vechile sisteme și retragerea vechilor tehnologii;
51%
au spus că au avut dificultăți să identifice tehnologiile potrivite sau
furnizorul potrivit;
38%
dintre companiile mici și medii au spus că au avut nevoie de sprijin prin
cursuri de instruire;
29%
au indicat costul investițiilor în digitalizare ca fiind o barieră atunci când
au luat în calcul aceste transformări.
Cu toate acestea, în timp ce firmele de tehnologie pot face mai mult pentru
a-și face produsele și serviciile mai accesibile și, prin urmare, pentru a
spori adoptarea acestora, guvernele pot juca un rol semnificativ pentru a
sprijini accelerarea digitalizării companiilor mici și mijlocii, cu beneficii
economice și sociale pe mai departe. Rezultatele studiului evidențiază
complexitatea proiectării de politici, ca răspuns, pentru un grup atât de eterogen,
și oferă, de asemenea, informații valoroase despre modul în care aceste
provocări pot fi abordate în practică.
În fazele inițiale ale crizei COVID-19, guvernele europene au prioritizat
sprijinul acordat companiilor mici și medii prin introducerea de măsuri de
ajutor financiar pe termen scurt, pentru a atenua provocările cu care s-au
confruntat aceste companii. Studiul prezintă o serie de bune practici la
nivelul mai multor tări. Următoarele politici au jucat un rol important,
permițând IMM-urilor să rămână reziliente în timpul crizei: acces gratuit sau
la costuri reduse la instrumente și servicii digitale; granturi și vouchere; resurse
informaționale online; programe de training și sprijin direct.
Cercetarea arată în continuare că guvernele naționale trebuie să țină seama
de provocările cu care se confruntă companiile mici și mijlocii în procesul de
digitalizare și ar trebui să adopte un cadru clar de politici de digitalizare a
IMM-urilor care:
să abordeze decalajele în ceea ce
privește disponibilitatea instrumentelor și
tehnologiilor necesare pentru digitalizare,
și anume conectivitate de mare viteză și instrumente și servicii digitale
adecvate. Pentru a facilita digitalizarea companiilor mici și mijlocii, acest
cadru ar trebui să urmărească creșterea accesului per ansamblu și în rural, cu
eventuale scheme pe termen scurt de vouchere pentru a sprijini adoptarea
conectivității de mare viteză, reducând astfel barierele în calea continuării
digitalizării;
să ofere vouchere flexibile,
subvenții sau credite fiscale pentru investiții digitale, astfel încât
IMM-urile să aibă capacitatea de a
găsi soluții pe baza nevoilor lor individuale; și
să
ofere măsuri suplimentare de sprijin, cum ar fi un ghișeu unic, accesibil, care
să ofere îndrumări și instruire specifice pentru sectoarele cheie.
Reducerea decalajului digital prezintă, prin urmare, o oportunitate pentru
factorii de decizie, care trebuie să abordeze resorturile acestei realități.
* Pentru a înțelege mai bine principalele provocări
pentru companiile mici și medii și modul în care digitalul a sprijinit
reziliența IMM-urilor în timpul crizei COVID-19, Vodafone Group a comandat către
Context Consulting un studiu care a implicat un sondaj pe un eșantion de 1.200
de IMM-uri din Marea Britanie, Spania, Germania și Italia, peste care a fost
ulterior suprapusă o analiza efectuată de Deloitte.
Studiu Boston Consulting Group: Asigurările – al patrulea cel mai afectat sector la nivel global, după
HoReCa, bănci și energie, în contextul pandemiei. Scădere de 21% a
randamentului total pentru acționarii celor mai mari asiguratori mondiali, la
jumătatea anului.
Concluzii cheie:
Industria asigurărilor a fost al patrulea cel
mai afectat sector din economie, fiinddepășit doar de hoteluri și agrement,
bănci și energie.
Decalajele
între companii cu performanțe superioare și inferioare din industria asigurărilor
este acum mai mare decât din orice altăindustrie studiată.
Raportul Value Creators 2020 al Boston Consulting Group, companie globală
de consultanță, cuprinde cei mai mari 97 de asigurători internaționali cotați
la bursă, cu o capitalizare de piață mai mare de 5 miliarde de dolari la
31/12/2019. Dintre acești 97 de asigurători, 41 aveau sediul central în America,
33 în Europa și Africa și 23 în Asia și Pacific (APAC).
Pe parcursul ultimilor cinci ani, asigurătorii au înregistrat un randament
total pentru acționari (TSR) de 8,2%, în medie, subperformând ușor piața cu 1,4
puncte procentuale. Acest randament ia în calcul evoluția prețului acțiunilor,
inclusiv dividende. Asigurătorii mari au înregistrat însă performanțe mult mai
bune — cei situați în topul industriei
au furnizat un randament de 36% TSR în 2019 și o medie de 20% TSR din 2014.
Odată cu izbucnirea pandemiei globale cauzată de virusul SARS-CoV-2, totul
a decurs mai anevoios. Multe guverne au redus ratele dobânzilor la niveluri
minime, cu efectele scontate asupra industriilor dependente de investiții. În
sectorul financiar, băncile au fost cele mai afectate, urmate de domeniul
asigurărilor de viață.
La nivelul lunii iunie 2020, industria asigurărilor înregistra o scădere de
21%, din perspectiva randamentului total pentru acționari, fiind al patrulea
cel mai afectat sector în pandemie, în timp ce indicele bursier S&P Global
1200 avea o pierdere de doar 9%, după cum putem vedea în tabelul de mai jos.
Pe de altă parte, există asiguratori care au înregistrat performanțe
semnificative, mult mai bune decât alți competitori sau companii din alte
industrii, subliniind una dintre lecțiile noastre fundamentale: orice companie își
poate găsi calea către crearea de valoare adăugată.
Mai mult, această performanța a fost înregistrată atât în zone geografice
diferite, cât și pe segmente de piață distincte. Primele cinci companii din
ultimii cinci ani, 2014 – 2019, au fost: Sul América (Brazilia, în principal proprietăți,
accidente, dar și sănătate, TSR anual de 43,6%), Progressive (SUA, proprietăți
și accidente, TSR anual de 25,2%), Ping An (China, asigurare multilină, TSR
anual de 23.5%), Hannover Rück (Germania, reasigurare, TSR anual de 23.5%) și
Porto Seguro (Brazilia, în principal proprietăți, accidente și sănătate, TSR anual de 21,9%). Lista
completă este ilustrată în tabelele de mai jos.
Niciuna dintre companiile de asigurări din România nu se află în acest top (de
fapt, doar 3 asigurători europeni se află în primul sfert) și doar unul se află
în al doilea sfert.
Previziuni și imperative
strategice
Perspectiva neclară, pe termen mediu, asupra
perioadei post-COVID-19, aduce un nivel de incertitudine cu care majoritatea
echipelor de management nu s-a mai confruntat până acum. Cât va dura, de
exemplu, recuperarea cererii? Cum vor evolua solicitările de daune altele decât
cele de viață? Cât de mult capital oportunist va intra în industrie în urma
creșterii prețurilor? Cum pot acoperi asigurătorii produse de viață și pensii
atractive într-o lume cu randament zero?
Am identificat 4 imperative, în plus față de a cincea, respectiv îmbunătățirea
alocării de capital, pentru ca firmele de asigurări să se dezvolte în lumea
post-COVID:
Accelerarea transformării pentru a crea un Model de Afaceri Bionic
În urma cercetărilor, BCG a constatat faptul că
majoritatea companiilor de asigurări investesc insuficient în inițiative
digitale și se află în mod constant în spatele campionilor digitali din
industrie, și anume companii care acordă prioritate acestor investiții și
construiesc organizații digitale. Asiguratorii ar trebui să se concentreze pe
digitalizarea a cinci domenii cheie care necesită: distribuție, servicii pentru
clienți, operațiuni, organizare și gestionarea daunelor.
Creșterea productivității prin noi moduri
de lucru
Asigurătorii care vor ieși mai puternici din criza
COVID-19, vor fi cei care, pe parcursul lunilor următoare, vor aborda următorii
factori critici: cost, viteză și perseverență. Mulți vor trebui să reducă
costurile, fără însă a afecta capacitățile cheie. Abilitatea de a reacționa
rapid la circumstanțe, cum ar fi schimbările privind cererea, vor avea un
impact major asupra eforturilor asiguratorilor de a reduce cererile de daune și
de a profita la maximum de noi oportunități. Toate companiile au conștientizat
faptul că sistemele critice de care depind sunt foarte fragile și au nevoie de
sisteme operaționale rezistente. Capacitatea de a opera cu agilitate va fi
cheia succesului.
Adoptarea gândirii în scenarii
Întrucât se confruntă cu o mai mare incertitudine
asupra mediului macro, companiile trebuie să facă față unor provocări din ce în
ce mai mari, într-o lume mai puțin previzibilă. Datorită lecțiilor învățate din
impactul neașteptat al COVID-19, mai mulți asiguratori se îndreaptă către
analiza scenariilor avansate. Această abordare permite managementului să
exploreze efectul strategiei și tacticilor în diverse scenarii, să calculeze
rapid impactul deteriorării condițiilor asupra afacerii (precum capitalul,
marjele și lichiditatea), să identifice riscurile, concentrațiile între
expuneri și să reevalueze ipotezele de afaceri și măsurile financiare
existente.
Optimizarea portofoliului de afaceri prin
fuziuni și achiziții inteligente
M&A este o strategie cheie pentru creșterea
productivității capitalului prin realinierea portofoliului de afaceri și
îmbunătățirea poziției strategice. Asiguratorii care urmăresc ce va fi în
viitor vor folosi această criză pentru a evalua și a urmări atât achizițiile,
cât și oportunitățile de vânzare.
În concluzie: asigurătorii au în față un drum anevoios. Acesta ar putea
deveni și mai dificil dacă redresarea economică globală va fi de lungă durată
sau dacă COVID-19 va reveni în forță. Dar, după cum a spus Albert Einstein „în
mijlocul dificultății stă oportunitatea”. Este un moment bun pentru ca
asigurătorii perseverenți să acționeze.
Testul rapid este foarte
adecvat pentru utilizarea descentralizată în centrele mobile de testare.
Bosch CEO, Dr. Volkmar Denner:
„Putem aduce oamenilor, mai rapid, liniște sufletească.”
Testul Bosch are o
sensibilitate de 98 de procente și o specificitate de 100 de procente.
Va fi posibilă testarea
simultană a cinci persoane cu un singur cartuș de testare, de la începutul lunii
octombrie.
Bosch lucrează pentru a
reduce și mai mult timpul de obținere a rezultatului.
Bosch a dezvoltat un nou test rapid pentru dispozitivul său de analiză Vivalytic, pentru detectarea agentului patogen SARS-CoV-2. Testul oferă un rezultat fiabil în 39 de minute și în prezent este cel mai rapid test de reacție în lanț a polimerazei (PCR) la nivel mondial. Noul test rapid Bosch este destinat utilizării descentralizate în centrele de testare mobile din stațiile de service de pe autostrăzi sau din aeroporturi. Persoanele pentru care este efectuat testul pot obține un rezultat fiabil în timp ce se află la locul de testare. Disponibil acum în Europa, testul aprobat de CE ajută la evitarea petrecerii timpului în carantină, ușurează activitatea laboratoarelor și contribuie la siguranța călătoriilor și a muncii. „Unul dintre elementele principale pentru combaterea pandemiei de coronavirus este identificarea rapidă a surselor de infecție. De aceea, după primul nostru test pentru coronavirus, ne-am concentrat pe dezvoltarea unuia și mai rapid”, spune dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH. „Cu ajutorul acestuia vom putea să aducem oamenilor, mai rapid, liniște sufletească.”
Dezvoltarea noului test singleplex PCR Bosch face parte dintr-un proiect de cercetare și
dezvoltare finanțat de Ministerul Federal German al Educației și Cercetării
(BMBF). Așa cum spune ministrul federal al educației și cercetării, Anja
Karliczek, „Cred că este important ca oamenii să știe cu claritate care este
starea lor de sănătate cât mai rapid posibil. În acest sens, cunoștințele
științifice și datele obținute din cercetare pot aduce oamenilor beneficii
imense. În următoarele câteva luni, ne vom confrunta cu provocarea de a fi
nevoiți să testăm mai mulți oameni. Procedura îmbunătățită de testare
dezvoltată de Bosch cu sprijinul BMBF reprezintă un ajutor extraordinar în
această activitate complexă. Îmbunătățirea rapidă a capacităților noastre
tehnologice demonstrează realizările inovatoare pe care le pot furniza
companiile germane în perioade de criză.”
Testul
are o sensibilitate de 98 de procente și o specificitate de 100 de procente.
Pentru a-l dezvolta, filiala Bosch, Bosch Healthcare Solutions și-a unit
forțele cu compania germană de biotehnologie R-Biopharm, un furnizor important
de teste manuale PCR, extrem de sensibile. Testele PCR sunt considerate
standardul de aur al metodelor de testare.
O premieră mondială: testarea simultană a cinci probe
Bosch a lansat primul test rapid pentru dispozitivul său de analiză Vivalytic la sfârșitul lunii martie, după doar șase săptămâni de dezvoltare. Ca test multiplex, verifică simultan probele cu privire la virusul SARS-CoV-2 și la alte nouă boli respiratorii în două ore și jumătate. Noul test accelerat este destinat în exclusivitate testării pentru SARS-CoV-2. „Cu diferitele noastre teste pentru coronavirus și strategiile de analiză variabilă deschidem o serie de scenarii de testare cu un dispozitiv Vivalytic, de la screening până la asistarea diagnosticării diferențiale pentru boli cu simptome similare”, spune Marc Meier, președintele Bosch Healthcare Solutions GmbH. Iar activitatea de dezvoltare este încă în plină desfășurare la Bosch: de la începutul lunii octombrie 2020, va fi posibilă evaluarea simultană a cinci probe într-un singur cartuș de testare și la o viteză comparabilă: o premieră mondială, potrivit companiei. Bosch sporește astfel capacitatea de testare disponibilă, permițând prelucrarea complet automatizată a peste 160 de probe pe zi cu ajutorul unui dispozitiv Vivalytic. În plus, software-ul optimizat va reduce în următoarele săptămâni timpul de obținere a rezultatului testului SARS-CoV-2 pentru probe pozitive.
Dispozitiv
de analiză Vivalytic: ușor de utilizat la locul de testare
Avantajele
testului rapid Bosch constau nu numai în analiza rapidă, ci și în ușurința
utilizării. Este prelevată o probă din nasul sau gâtul pacientului folosind un
tampon steril și este introdusă în cartușul de testare. Apoi, cartușul de
testare, care conține deja toți reactivii necesari pentru testare, este
introdus în dispozitivul Vivalytic pentru analiză automatizată. Dispozitivul de
analiză Vivalytic este conceput pentru a fi ușor de utilizat; personalul
medical necesită doar o scurtă pregătire cu privire la modul de utilizare.
Dezvoltarea sistemului Vivalytic, care include un dispozitiv de analiză și
cartușe de testare, a rezultat dintr-o colaborare de lungă durată între cercetarea
corporativă și ingineria avansată Bosch și Bosch Healthcare Solutions.
Până
la finalul anului, Bosch intenționează să atingă o capacitate de un milion de
teste. Deoarece cererea pentru dispozitivul de analiză și testele rapide rămâne
ridicată, compania lucrează îndeaproape cu furnizorii săi pentru a maximiza
capacitatea și a spori în continuare oferta.
Fluxul
net al Investițiilor Străine Directe (ISD) a fost anul trecut de 5,173 miliarde
de euro, cu 1,76% mai puțin decât în 2018, când valoarea indicatorului a fost
de 5,266 miliarde de euro, potrivit unui comunicat al Băncii Naționale a
României (BNR), scrie Profit.ro.
„Fluxul
net de ISD în anul 2019 a înregistrat valoarea de 5.173 milioane euro, din
care: 5.021 milioane euro participații la capitalurile proprii (nivel rezultat
prin însumarea aportului la capitalurile proprii ale întreprinderilor ISD,în
valoare de 2.238 milioane euro, cu profitul reinvestit în întreprinderile ISD
în valoare de 2.783 milioane euro); 152 milioane euro instrumente de natura
datoriei în relația cu investitorii străini direcți și cu societățile din
cadrul grupului acestora (datorii minus creanțe)”, se arată în comunicat.
Soldul ISD la 31 decembrie 2019 a atins nivelul de 88,304
miliarde euro, din care 61,352 miliarde euro capitaluri proprii, inclusiv
profitul reinvestit (69,5%), iar 26,952 miliarde euro instrumente de natura
datoriei în relația cu investitorii străini direcți și cu societățile din
cadrul grupului acestora (datorii minus creanțe) (30,5%), potrivit sursei
amintite.
Indicele ROBOR la 3
luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în
lei, a crescut miercuri de la 2,09% la 2,11%, potrivit datelor publicate de
Banca Naţională a României (BNR).
Indicele ROBOR la 6 luni a
urcat la rândul său de la 2,10% la 2,11%, scrie News.ro.
De
asemenea, Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României (BNR) a
decis reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,5% pe an,
de la 1,75% pe an, începând cu 6 august, dar şi de reducere a ratei dobânzii
pentru facilitatea de depozit la 1% pe an, de la 1,25%. Măsura a fost luată
pentru atenuarea impactului economic al pandemiei de coronavirus, potrivit sursei
citate.
ROBOR
(Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se
împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa
este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.
Xiaomi,
lider global în tehnologie, a anunțat astăzi lansarea trio-ului de telefoane
inteligente sub sloganul “Power Your Creativity”. Flagship-ul Mi 10T Pro duce creativitatea la
următorul nivel, având specificații tehnice de top în categoria sa. Mi 10T continua
să împingă limitele, oferind experiențe de vârf, atât pentru cei care îl
folosesc la birou, cât și pentru pasionații de streaming și gaming. Mi 10T
Lite vine cu tehnologia 5G accesibilă tuturor și propune o experiență de
neegalat pentru utilizatorii săi.
Mi 10T Pro și Mi 10T: Creativitatea și
experiența de utilizare duse la următorul nivel
Xiaomi continuă tradiția camerelor foto
de înaltă rezoluție
Xiaomi
a avut un rol esențial în definirea segmentului de camere de 108MP. Doar în
ultimul an, a lansat primul telefon inteligent cu cameră de 108MP și a realizat
multiple inovații în ceea ce privește software-ul destinat fotografiei. Mi 10T
Pro continua tradiția brandului de a oferi o rezoluție ultra-înaltă cu Stabilizator
Optic de Imagine (OIS) și filmare 8K. Mi 10T vine cu o cameră principală
impresionantă de 64MP. Surprizele nu se opresc aici – atât Mi 10T Pro, cât și Mi
10T aduc un setup triplu, cu o cameră ultra wide de 13MP și o cameră macro de
5MP, astfel încât utilizatorii să poată surprinde toate momentele care contează.
Cu o cameră frontală de 20MP, oricine va arăta foarte bine atunci când își face
un selfie sau inițiază un video call.
Dezvoltate
pe tehnologia Xiaomi existentă, Mi 10T Pro și Mi 10T prezintă noi caracteristici
de software pentru fotografierea subiecților în mișcare. Cele șase moduri de
expunere lungă permit oricui să realizeze fotografii artistice, de la modul „Moving crowd” – ce permite focalizarea pe un
singur subiect static, celelalte elemente dinamice fiind blurate – până la
modul „Star trails” – care
creează un efect de cer cu stele care se rotesc. Modul
„Photo Clones” surprinde patru ipostaze
ale aceluiași subiect într-o
singură fotografie. Pe lângă acestea, modul „Timed burst” oferă posibilități
nelimitate de divertisment, prin care utilizatorii pot face fotografii la
intervale egale, ce se pot transforma în scurte secvențe video. Cele trei noi
filtre foto – Cyberpunk, Gold vibes și Black ice – te ajută să transpui în
fotografii starea de spirit dorită.
Limitele
sunt împinse și mai departe, deoarece Mi 10T Pro și Mi 10T oferă noi modalități
de filmare. „Video Clones” surprinde două ipostaze ale aceluiași subiect într-un singur video, în
timp ce „Dual Video” poate înregistra simultan cu camerele de pe spatele
și de pe fața telefonului, acesta fiind un mod perfect de a surprinde instantanee.
Modul video „Time-lapse selfie” le permite utilizatorilor să creeze un efect de “repede înainte” pentru vloguri mai
dinamice.
Display-ul viitorului – AdaptiveSync
TrueColor de 144Hz
Mi
10T Pro și Mi 10T sunt echipate cu unul dintre cele mai performante display-uri
existente pe piață, cu o rată de refresh de top, de 144Hz. În timp ce multe
dintre diplay-urile cu rate mari de refresh consumă bateria mai repede, iar
afișarea nu este fluidă, display-ul
Xiaomi AdaptiveSync se adaptează automat la rata de frame-uri a conținutului
redat. Acum te poți bucura de vizionarea filmului preferat la o rată de 48Hz,
sau a serialelor TV la 50Hz, de streamingul video la rate de 30Hz/60Hz, de
navigarea pe rețelele de socializare sau de experiența de gaming, la rate de
până la 144Hz. Display-ul garantează o experiență fluidă și un consum optim al
bateriei. Tehnologiile Motion Estimation, Motion Compensation
(MEMC) aduc în plus mai multe frame-uri care fac clipurile video mai fluide și
mai ușor de vizionat.
Cu
gamă de culori P3 la care se adaugă tehnologia TrueColor, afișajul oferă o paletă
de culori extrem de largă și foarte realistă. Modul de citire 3.0 simulează
textura hârtiei pentru a proteja ochii, în timp ce display-ul Sunlight 3.0 îmbunătățește
automat contrastul și reglează saturația dinamică a culorilor în aer liber. Cu
un senzor de lumină 360° aflat în interior, ecranul își ajustează în mod
inteligent intensitatea, chiar și atunci când lumina vine din spate.
Elibereaza-ți creativitatea cu
procesorul Qualcomm® Snapdragon 865™
Dotat
cu procesorul flagship Qualcomm® Snapdragon™
865, Mi 10T Pro și Mi 10T oferă putere la eficiență maximă, performanță și
conectivitate 5G. Xiaomi s-a pregătit pentru o mare varietate de benzi 5G,
asigurându-se de compatibilitatea cu mai multe rețele și în mai multe locații.
Utilizatorii
se vor bucura de o experiență de gaming asemănătoare cu cea de desktop, datorită
procesorului grafic Qualcomm® Adreno™ 650. Fiind echipate cu UFS3.1
și LPDDR5, noile telefoane Xiaomi au cea mai performantă memorie de pe piață.
Bateria de mare capacitate de 5000mAh rezistă
toată ziua
Mi
10T Pro și Mi 10T au una dintre cele mai mari baterii flagship, de 5000mAh
(typ). Prin tehnologia care optimizează puterea bateriei, cele două modele
asigură mai multă energie pentru o durată de viață mai lungă.
Tehnologia
MMT (Middle middle tab) este extrem de rapidă și procesul de încărcare unic
prin fir de 33W îi ajută pe utilizatori să nu rateze nimic din ceea ce este
important. Un încărcător de 33W este inclus în pachet.
Mi
10T Pro în varianta 8GB+128GB va fi disponibil la nivel global cu prețuri
începând de la 599 euro, respectiv 649 euro pentru varianta 8GB+256GB. Mi 10T va
fi disponibil la nivel global cu prețuri începând de la 499 euro pentru
varianta 6GB+128G, respectiv 549 de euro pentru varianta 8GB+128GB.
Disponibilitatea
pe piață și prețurile din România vor fi anunțate în
curând.