DUPĂ BELȘUGUL ANILOR ANTERIORI VINE ȘI SECETA ÎN BUSINESS. AGRICULTURA ROMÂNEASCĂ VA SCĂDEA CU APROXIMATIV 15% ÎN 2020

0

Cifra de afaceri a companiilor din agricultura românească va scădea cu aproximativ 15% în anul în curs, conform estimărilor specialiștilor de la KeysFin.

Astfel, seceta, dar și lipsa investițiilor în infrastructură au dus la scăderi ale cifrei de afaceri ale celor peste 25 mii de companii din agricultura locală, de la aproape 46 miliarde lei în 2019 în jurul pragului de 39 miliarde lei în 2020.

„Realizăm anual analiza dedicată agriculturii locale, însă acesta e primul an în care veștile nu sunt bune: nu putem decât să avertizăm asupra scăderii accentuate atât a cifrei de afaceri, cât și a profitabilității. Chiar dacă fenomenele extreme nu pot fi contracarate în totalitate, mai multe investiții în infrastructură și modernizarea acestui sector ar face ca agricultura românească să nu mai fie meteodependentă în business”, a declarat Roxana Popescu, managing director al KeysFin, unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
În 2019, în România existau 25,2 mii de companii active, cu 4% mai puține însă, decât în 2018, când au depus bilanțul aproximativ 26,2 mii companii (în baza datelor extrase în octombrie 2020).

În ceea ce privește topul celor mai mari companii cu profil agricol, REGIA NAȚIONALĂ A PĂDURILOR ROMSILVA ocupa și în 2019 poziția fruntașă, însă analiștii de la KeysFin remarcă o cifră de afaceri în scădere, de la 2,3 miliarde lei (5,3% din total) în 2018 la 2 miliarde de lei în 2019 (4,5% din total). Pe locurile 2 și 3, în același clasament, se situează PROMAT COMIMPEX SRL (775 milioane lei) și AGRO- CHIRNOGI SA (662 milioane lei).
Primii 10 jucători din agricultură au realizat afaceri însumate în valoare de 6,2 miliarde lei, concentrând 13,6% din totalul cifrei de afaceri a acestui sector în 2019.

Raport Ericsson: Consumatorii anticipează că mașinile și dispozitivele inteligente conectate vor căpăta o importanță semnificativă în viețile noastre, până în anul 2030

0

  • Conform estimărilor consumatorilor pasionați de tehnologie, conectivitatea inteligentă va înlesni apariția unor servicii care depășesc cu mult experiențele facilitate de conectivitatea mobilă în prezent
  • Așteptările consumatorilor privind funcționalitățile create de funcțiile de conectivitate inteligentă sunt mai mari decât pentru orice alt tip de dispozitiv sau mașină inteligent(ă) conectat(ă)
  • Așteptările consumatorilor de la mașinile sau dispozitivele inteligente conectate ale viitorului indică oportunități de noi servicii inteligente de rețea pentru furnizorii de servicii 5G

Consumatorii anticipează că tehnologia conectată va deveni mai flexibilă și mai interactivă în viitor, iar până în 2030 vom vedea dispozitive care să poată anticipa și chiar lua decizii creative într-o gamă largă de scenarii de utilizare cotidiene.

Cea de-a zecea ediție a raportului Ericsson (NASDAQ: ERIC) ConsumerLab 10 Hot Consumer Trends subliniază anticipările consumatorilor cu privire la diferitele roluri pe care dispozitivele inteligente conectate le-ar putea avea în viitor. Fiecare dintre aceste roluri ar putea fi considerat drept o nouă zonă de servicii, deschizând, pentru furnizorii de servicii 5G, o serie de oportunități de extindere treptată a rețelelor viitoare către clienții lor.

Potrivit Ericsson Research, progresele în domeniul inteligenței artificiale și al tehnologiei comunicațiilor celulare vor permite dispozitivelor inteligente conectate să comunice în siguranță, folosind rețelele viitorului. Între timp, acestea ar putea aduce un grad de receptivitate la nevoile consumatorilor mai ridicat decât oricând, aceștia așteptând o conectivitate inteligentă care să ducă la apariția unor servicii ce depășesc cu mult experiențele facilitate de conexiunile mobile din prezent.

Pe baza unor analize îndelungate ale trendurilor globale, raportul ConsumerLab, vizând cele mai importante tendințe de consum în 2030, indică așteptările și predicțiile a 50 de milioane de consumatori (din 15 orașe mari ale lumii) care au adoptat timpuriu tehnologia.

În acest studiu, respondenții au evaluat 112 concepte/prototipuri de mașini/dispozitive inteligente conectate, atât dintr-o perspectivă centrată pe utilizarea individuală, cât și dintr-o perspectivă mai largă. Rezultatul constă într-o prezentare generală a celor 10 roluri pe care consumatorii se așteaptă ca mașinile sau dispozitivele inteligente conectate să le îndeplinească în viața de zi cu zi, până în anul 2030; fiecare tendință din raport descrie un rol specific pe care acestea l-ar putea avea.

Dr. Michael Björn, Head of Research Agenda, Ericsson Consumer & IndustryLab, și autor al raportului citat, declară: „Am fost surprins să observ că așteptările consumatorilor cu privire la conectivitatea inteligentă sunt mai mari decât în cazul oricărui alt tip de dispozitiv/mașină inteligent(ă) conectat(ă). De exemplu, trendul Asistenți de conectivitate (Connectivity Gofers) descrie funcții conform cărora dispozitivele se vor adapta în mod inteligent la orice semnal – conectivitate celulară, Wi-Fi sau fixă, precum și folosirea de detectoare inteligente de semnal care să ghideze utilizatorii către punctele cu acces optim, chiar și în zonele aglomerate. Pentru furnizorii de servicii 5G, toate trendurile prezentate indică oportunități de extindere treptată a rețelelor inteligente, pentru a acoperi o gamă completă de servicii noi pentru clienții lor, iar fiecare dintre rolurile prezentate în acest raport ar putea fi văzut ca o zonă de servicii cu totul nouă”.

„Continuând, serviciul de Boți comunitari evidențiază rolul pe care inteligența artificială l-ar putea avea în furnizarea serviciilor comunitare atât de necesare. Explicatorii prezintă ideea că toate dispozitivele conectate trebuie să fie capabile să-și facă înțelese funcțiile și folosirea către utilizatori, iar Boții de sustenabilitate se axează pe nevoia crescută de consiliere inteligentă localizată, privind problemele climatice în viitor. Toate aceste potențiale servicii au în comun faptul că se bazează pe comunicarea inteligentă dintre dispozitive, conectivitatea lor devenind astfel chiar mai importantă decât este astăzi”, mai afirmă  Michael Björn.

Cele mai importante 10 tendințe de consum pentru 2030

  • Boți pentru corp: Putere suplimentară – 76% dintre consumatori cred că vor exista costume inteligente care susțin și ajută postura corpului.
  • Îngeri păzitori: Trei sferturi dintre cei intervievați cred că acești „gardieni ai intimității” vor putea ajuta în a „păcăli” camerele de supraveghere și vor bloca supravegherea electronică.
  • Boți comunitari: 78% consideră că serviciile electronice de pază vor alerta locuitorii din cartiere sau autoritățile relevante la prezența intrușilor.
  • Boți de sustenabilitate: În viitor, condițiile meteo vor fi unele extreme – 82% dintre consumatori cred că dispozitivele vor furniza date și vor emite avertizări locale în privința ploilor torențiale sau a valurilor de căldură.
  • Ofițeri la domiciliu: Lucru neîntrerupt acasă – 79% spun că difuzoarele inteligente vor proiecta câmpuri de anulare a zgomotului în jurul biroului de acasă.
  • Explicatori: Peste 8 din 10 anticipează sisteme de management financiar automatizate care să explice modul în care sunt gestionate investițiile.
  • Asistenți de conectivitate: Dispozitivele inteligente de localizare a semnalului vor putea ghida utilizatorii către puncte optime de conectivitate, spun 83% dintre consumatori.
  • Boți pentru infractori: 37% dintre utilizatorii de AR/VR spun că își doresc un bot care să poată fi programat/setat/instruit să dea spargeri sau să atace alte persoane.
  • Creatori de media: Dispozitivele vor fi responsabile de conținut – 62% din utilizatori cred că, în viitor, consolele vor crea jocuri noi pe baza felului lor de a se juca.
  • Boți autoritari: Aproximativ 7 din 10 cred că rețelele sociale bazate pe AI vor înțelege personalitatea utilizatorilor și vor crea un cerc de prieteni, benefic pentru sănătatea lor mentală și fizică.

Citiți raportul ConsumerLab Hot Consumer Trends 2030 aici.

Experții Deloitte România în servicii fiscale, recunoscuți de International Tax Review în elita profesioniștilor în domeniu la nivel mondial

0

Experții Deloitte România în servicii fiscale au câștigat, din nou, recunoașterea publicației International Tax Review (ITR), fiind desemnați printre cei mai apreciați profesioniști în domeniu din întreaga lume în ghidul World Tax 2021. În cea mai recentă ediție, patru lideri locali sunt menționați în ghidul general, dar și în cele trei ghiduri individuale relevante realizate de ITR, respectiv Indirect Tax Leaders, Controversy Tax Leaders și Women in Tax. Ghidurile ITR se realizează pe baza recomandărilor primite de la practicienii din piață, a aprecierilor primite din partea clienților, precum și a cercetărilor independente realizate de publicație și acoperă 90 de jurisdicții de pe toate continentele. La nivel global, peste 550 de profesioniști Deloitte figurează în ghidul pentru 2021.

Vlad Boeriu, Partener Coordonator Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România, este considerat unul dintre cei mai apreciați profesioniști în taxe indirecte (Highly regarded in Indirect Tax). De asemenea, el este menționat în ghidul Tax Controversy Leaders, alături de Dan Bădin, Partener Servicii Fiscale, și Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, printre cei mai apreciați profesioniști în dispute fiscale (Highly regarded in Tax Controversy). În ghidul Women in Tax 2021, dedicat celor mai apreciate femei din domeniul fiscalității (Highly regarded Women in Tax), Deloitte România este reprezentată de Raluca Bontaș, Partener Servicii Fiscale.

„Suntem onorați de recunoașterea oferită de International Tax Review prin desemnarea profesioniștilor Deloitte România printre cei mai performanți specialiști în taxe la nivel global. Îi felicit pe colegii mei pentru profesionalismul și performanțele înregistrate în ariile lor de expertiză și în relațiile cu clienții. În actualul context epidemiologic, companiile au nevoie mai mult decât oricând de consultanți fiscali capabili să le ajute să depășească provocările legate de schimbările legislative operate pentru a combate efectele pandemiei și să își mențină activitatea la un nivel optim“, a declarat Vlad Boeriu, Partener Coordonator Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România.

Deloitte este unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii fiscale din România, oferind un spectru larg de servicii integrate, care acoperă impozitare pe profit și pe venit, impozitare indirectă, servicii vamale, servicii dedicate angajatorilor globali, servicii în domeniul prețurilor de transfer și soluții de procese de business, prin intermediul a aproximativ 200 de profesioniști.

Pe lângă serviciile tradiționale, echipa de experți fiscali a Deloitte România oferă și soluții digitale dezvoltate special pentru clienți, cum ar fi SmarTax, cu ajutorul căreia companiile își pot calcula impozitul pe profit și completa declarațiile fiscale trimestriale și anuale, PartnerSCAN, care permite companiilor să-și evalueze partenerii de afaceri din punctul de vedere al riscului fiscal, D.Tax, o aplicație dedicată raportării de TVA, un calculator estimativ de costuri salariale dedicat angajatorilor care sunt afectați de restricțiile impuse pe fondul pandemiei de COVID-19 și care nu mai pot suporta integral plata salariilor.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 330.000 de profesioniști ai săi.

Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a 2.000 de profesioniști.

Marele câștigător al SCIA 2019, Mihai Chirica, președintele juriului ediției aniversare a Smart City Industry Awards

0

Mihai Chirica, primarul Municipiului Iași, marele câștigător al celei de-a IV-a ediții a galei Smart City Industry Awards, devine, potrivit tradiției, Președinte de Onoare al Juriului la gala SCIA din acest an. Smart City Industry Awards 2020 va fi transmis online, pe data de 20 decembrie 2020, începând cu ora 20:00, pe toate canalele media disponibile ale Asociației Române pentru Smart City (Facebook, LinkedIN, Youtube) și ale partenerilor săi.

Pe 11 decembrie 2019, la Palatul Parlamentului, în fața a peste 450 de decidenți ai industriei Smart City din România, primarul Municipiului Iași, Mihai Chirica, urca pe scenă pentru a primi marele premiu al evenimentului, „Best Smart City Project”, pentru proiectul de oraș implementat în Municipiul Iași, care integrează soluții pe toate cele 6 verticale ale conceptului Smart City. Astfel, potrivit tradiției, Mihai Chirica, aflat la cel de-al doilea mandat de primar, este noul Președinte de Onoare al Juriului Smart City Industry Awards, cel mai important eveniment al Industriei de Smart City din România, ajuns deja la cea de-a V-a ediție.

Pol de dezvoltare al Regiunii Nord-Est a României, Municipiul Iași este unul dintre cele mai prospere orașe la nivel național, obținând în anul 2019, în cadrul CEE Outsourcing Awards din Polonia, distincția „Emerging City of the Year”, fiind recunoscut ca „oraşul anului pentru dezvoltarea industriei IT & Outsourcing din Europa Centrală şi de Est”. Important centru universitar, Municipiul Iași a atras numeroase investiții și s-a dezvoltat sub o viziune integrată, având soluții implementate pe toate cele 6 verticale Smart City definite de Uniunea Europeană. În anul 2019, primarul Mihai Chirica (foto), a anunțat unul dintre cele mai ambițioase proiecte Smart City din România, Iași Innovation District, în valoare de aproximativ 1,4 miliarde de euro. Primăria Municipiului Iași este membru al Asociației Române pentru Smart City.

Membri ai juriului Smart City Industry Awards sunt:

  • Dragoș Preda, Secretar de stat pentru Comunicații în cadrul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC), Guvernul României
  • Conf. dr. ing. ec. Florin Nemțanu, Prodecan Facultatea de Transporturi, Universitatea Politehnica București
  • Conf. Dr. Ing. Ec. Ciprian Alexandru Caragea, Prorector, Universitatea Ecologică din București
  • Lect. univ. dr. Cătălin Vrabie, Facultatea de Administraţie Publică, SNSPA
  • Av. drd. Alina Bilan, expert achiziții publice, specialist dezvoltare durabilă, partener coordonator drept administrativ, infrastructură și servicii de utilitate publică în cadrul ONV LAW, președinte al Asociației Române de Dezvoltare Locală Durabilă
  • Cristian Dragu, PMP, MBA, Managing Partner Dewatering & Silent Piling
  • Gabriel Tomescu, CEO, BMF Group
  • Vlad Stoicescu, expert în Strategie și Dezvoltare Antreprenorială / Manager Strategie și Standardizare Europeană CNAB.

Cele 6 categorii din cadrul competiției SCIA 2020 care urmează a fi jurizate sunt: Smart Mobility, Smart Economy, Smart Environment, Smart Living, Smart Governance și Smart Citizen.

Program de educație antreprenorială pentru elevi

0

Organizația Junior Achievement România, cu sprijinul Citi România și Citi Foundation, implementează și în actualul an școlar programul de antreprenoriat pentru elevide liceu„Antreprenor Junior”, de data aceasta, adaptat condițiilor, adică în format hibrid și online, prin platforma e-learning JA Inspire™.

Investiția Citi Foundation în program face parte din inițiativa globală proprie Pathways to Progress de sprijinire a pregătirii pentru carieră și a oportunităților economice pentru tineri din întreaga lume:„Cu o nouă investiție totală de 100 milioane de dolari, Pathways to Progress își propune să sprijine peste 1 milion de tineri prin dezvoltare de aptitudini și educație antreprenorială”.

Programul JA de antreprenoriat „Antreprenor Junior” este conceput „astfel încât să îi motiveze, să îi inspire și să îi pregătească atât pe tineri, cât și pe profesorii coordonatori să folosească o abordare antreprenorială în rezolvarea problemelor cu care se pot confrunta în comunitate sau în carieră.

În cadrul programului de antreprenoriat, cu ajutorul profesorilor coordonatori și al consultanților voluntari din mediul de afaceri, 7200 de tineri din România vor avea oportunitatea să înțeleagă mai bine conceptul de afacere, cum funcționează domeniul financiar, care sunt diferitele ocupații din România în funcție de industrie, cum poți administra un start-up și cum te poți integra mai bine într-o economie de piață la baza căreia se află principii de etică și de sustenabilitate.

Elevii din programul Antreprenor Junior (program recunoscut de Comisia Europeană drept model de bună practică în educația antreprenorială) își dezvoltă competențele antreprenoriale prin activități de tip learning by doing, care presupun o experiență antreprenorială reală în dezvoltarea unui business pilot. Activitățile se desfășoară sub coordonarea unui profesor și beneficiază de consultanță din partea unui voluntar JA, antreprenor sau specialist cu experiență în domeniul afacerilor.

Elevii care participă la acest program pot susține gratuit examenul pentru obținerea Certificatului European de Competențe Antreprenoriale (European Skills Pass – ESP), dobândind astfel recunoașterea competențelor lor antreprenoriale la nivel european”.

Materialele programului sunt disponibile în format tipărit și prin platforma e-learning JA Inspire,„adaptate atât pentru predarea sincronă, care presupune prezența concomitentă a elevilor și profesorilor, cât și pentru predarea asincronă, în care resursele digitale interactive și exercițiile cu feedback pot fi accesate și utilizate de elevi în mod autonom.

O componentă importantă a programului JA de educație antreprenorială o reprezintă interacțiunea elevilor cu voluntarii din mediul de afaceri. În anul curent, 15 consultanți voluntari din partea Citi România sunt implicați în program. JA România a lansat seria webinarelor pentru educație antreprenorială încă din toamna acestui an școlar, iar informațiile prezentate au fost centrate pe teme generale de antreprenoriat, care să-i ajute pe elevi să dezvolte un concept de business și să îl testeze ulterior pe piață prin lansarea și conducerea unei afaceri pilot sau a unui start-up.Prin participarea în calitate de voluntar JA la clasă, profesioniștii din diferite domenii explică, pe înțelesul elevilor, concepte și termeni din economia de piață, oferind exemple inspirate din propria experiență profesională. Prin exemplele concrete, profesionale şi personale, pe care le oferă, consultanții voluntari implicați în sesiunile online tematice sau în sesiunile de mentorat dedicate echipelor înscrise în etapa a II-a programului, incubatorul JA BizzFactory, devin un model pozitiv pentru elevi și aduc valoare adăugată activităților educaționale”.

Alexandra Oniceanu-Becuț, director de comunicare al Citibank România, precizează:„Asigurarea continuității accesului la educație pentru copii și adolescenți este una dintre temele principale pe care avem responsabilitatea să le prioritizăm la nivelul societății în contextul pandemiei. Gândirea antreprenorială, inovația și cunoștințele financiare devin cu atât mai importante în perioade de criză sau de transformare sistemică. De succesul nostru colectiv în dezvoltarea acestor abilități depinde, într-o mare măsură, progresul și viitorul țării, iar comunitatea de afaceri poate avea un rol important aici. Parteneriatul de lungă durată între Citi Foundation și Junior Achivement continuă să sprijine acest demers educațional, cu beneficii importante în pregătirea pentru o viață independentă a noilor generații”.

Informații complete despre programele Junior Achievement România: https://www.jaromania.org.

Huawei România, partener al asociației Magic în susținerea secțiilor de oncologie pediatrică

0

CompaniaHuawei România a devenit partener al Asociației Magic în echiparea secțiilor de oncologie pediatrică de la Institutul Oncologic București, Spitalul Clinic de Urgență M.S. Curie, Institutul Clinic Fundeni și Clinica Pediatrie 2 Cluj Napoca – Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii cu tablete necesare copiilor în perioada spitalizării.

Jeanina Zgirie, responsabil comunicare Asociația Magic: „În fiecare an, aproximativ 600 de copii din România sunt diagnosticați cu cancer. Perioada de spitalizare este traumatizantă pentru ei, indiferent de vârsta lor. Mulți dintre acești copii petrec luni la rând în spital. Nu mai pot merge la școală, nu pot interacționa cu colegii și nu pot fi lângă familiile și prietenii lor, care reprezentau sistemul lor de sprijin. Mulți dintre copiii aflați în această situație suferă depresii și pierd etape în dezvoltarea lor emoțională și socială. Ne dorim ca cei mici să nu piardă în spital bucuria copilăriei și pofta de cunoaștere. De aceea suntem foarte fericiți că Huawei devine partenerul copiilor în lupta cu boala și că a decis să le vină în ajutor cu tablete care îi vor ajuta să descopere lumea virtual, până când își vor recăpăta forțele”.

George Zhang, CEO al Huawei România: „Suntem conștienți de faptul că acești copii și familiile lor trec prin cea mai dificilă perioadă a vieții lor și ne dorim să facem ceva pentru a-i ajuta. Din discuțiile cu Magic, am înțeles că foarte mulți dintre acești copii suferă de depresie pentru că se simt deconectați de lumea exterioară, în special acum, în pandemie, când accesul în spitale este permis doar unui părinte însoțitor. Așa ca ne-am gândit că le putem oferi ceva ce face parte din misiunea companiei noastre: conectivitate. În acest fel, sperăm să îi ajutăm să învețe online, să se vadă cu familia și prietenii în întâlniri online și să exploreze virtual în fiecare zi lumea, pe toată durata spitalizării”.

Huawei subliniază că „donația către Asociația Magic face parte din programul 1.000 Dreams, un proiect regional de responsabilitate socială al Huawei, prin intermediul căruia compania își propune să susțină educația și dezvoltarea copiilor și a tinerilor. Pe parcursul celor 18 ani de prezență pe piața locală, Huawei s-a implicat constant în educație, prin programele Seeds for the Future și ICT Academy. De asemenea, la finalul anului 2019 Huawei a devenit partener al Salvați Copiii, susținând un amplu program de educație digitală adresat copiilor și părinților acestora. Recent, compania a lansat un program de conectare la Internet a școlilor din zonele rurale ale României, pentru a sprijini copiii și a le facilita accesul la o educație mai bună”.

Huawei este un important furnizor global de infrastructură de tehnologie a informațiilor și comunicațiilor (TIC) și dispozitive inteligente. Cu soluții integrate pe patru domenii cheie – rețele de telecomunicații, IT, dispozitive inteligente și servicii cloud – ne-am angajat să aducem tehnologia digitală fiecărei persoane, case și organizații pentru o lume inteligentă, complet conectată. Portofoliul complet de produse, soluții și servicii Huawei este competitiv și sigur. Prin colaborarea deschisă cu partenerii ecosistemului, creăm o valoare de durată pentru clienții noștri, facem eforturi pentru a oferi posibilități oamenilor, pentru a îmbogăți viața de acasă și pentru a inspira inovație în organizațiile de toate formele și dimensiunile. La Huawei, inovația se concentrează pe nevoile clienților. Investim masiv în cercetarea de bază, concentrându-ne pe descoperiri tehnologice care conduc lumea înainte. Avem 194.000 de angajați și operăm în peste 170 de țări și regiuni. Fondată în 1987, Huawei este o companie privată deținută integral de angajații săi. Pentru mai multe informații, vizitați Huawei online pe www.huawei.com sau urmăriți-ne pe:http://www.linkedin.com/company/Huawei; http://www.twitter.com/Huawei; http://www.facebook.com/Huawei; http://www.google.com/+Huawei; http://www.youtube.com/Huawei

Asociația Magic este una dintre cele mai importante organizații caritabile din România, axată pe proiectarea și furnizarea de servicii, intervenții bazate pe știință și tehnologii pentru îmbunătățirea sănătății și bunăstării copiilor, a adolescenților și a adulților tineri diagnosticați cu cancer și alte afecțiuni grave.MagiCAMP organizează tabere de vară și alte evenimente pentru copiii cu cancer și alte afecțiuni severe. MagicBOX este un furnizor lunar de ajutor pentru familiile care au copii bolnavi și care sunt vulnerabile din punct de vedere financiar. Cu MagicHOME, asociația oferă părinților cazare gratuită în timpul tratamentului copiilor în casele asociației din București, Cluj, Iași, Craiova, Tg. Mureș, Chișinău și Viena. MagicTICKET se asigură că familiile petrec timp de calitate împreună, oferindu-le vacanțe scurte sau evadări din oraș. Avem un centru gratuit de terapie psihologică și asistență care ajută copiii cu afecțiuni severe și familiile lor. MagicMAKERS sprijină copiii, adolescenții și adulții tineri din întreaga țară în demersurile lor de organizare de evenimente de strângere de fonduri pentru a ajuta persoanele vulnerabile. MagicROOFS construiește case noi pentru familiile cu copii bolnavi, care trăiesc în condiții inadecvate. Cu aplicația MagicHELP contribuim activ la crearea unei rețele de ajutor în jurul copiilor care se confruntă cu un diagnostic sever.

Mesaj către noul Guvern: Relansarea depinde de noi toți și trebuie să înceapă chiar acum

Autor: Alex Milcev,
Liderul Departamentului de Asistență fiscală și juridică, EY România (foto)

Atenția tuturor este, de câteva zile bune, îndreptată către cele două Palate – Cotroceni și Victoria și către discuțiile care se poartă pentru nominalizarea unui nou premier. În 2020, pentru prima oară de la Marea Depresiune, și economiile avansate, și cele emergente au intrat în recesiune. Cel de-al doilea val al pandemiei a mărit presiunea – consumul scade, schimburile comerciale suferă. În acest context, redresarea și relansarea economică vor veni dacă statele vor ști să ofere companiilor un spațiu de manevră și acele măsuri care să le susțină. Pe scurt, despre câteva priorități fiscale imediate pe care noul Guvern ar trebui să le ia în calcul pentru relansare.

România are șanse reale de relansare economică post-pandemie, chiar Fondul Monetar Internațional (FMI) ne creditează, previzionând o creștere reală de peste 4,5% an/an în 2021. Acest lucru va depinde, evident, de evoluțiile viitoare ale partenerilor noștri, de evoluția pandemiei, dar și de cât de bine ne vom juca șansele și cum vom ști să gestionăm economia. Măsurile la care mă voi referi în continuare ar putea contribui la poziționarea corectă la punctul de start al redresării-relansării.

Prima prioritate și cea mai importantă este, dat fiind contextul economic actual, păstrarea sistemului actual de impozitare, și mă refer aici în special la păstrarea cotei unice pentru impozitul pe venit și impozitul pe profit.

Pentru a-mi susține afirmațiile, voi face apel la recomandările aceluiași organism internațional, FMI, devenit în ani un simbol al austerității: „Criza nu s-a terminat! Continuați să cheltuiți (înțelept). O retragere prematură a sprijinului ar aduce un prejudiciu suplimentar asupra mijloacelor de trai și ar spori probabilitatea unor falimente pe scară largă, care la rândul lor ar putea pune în pericol recuperarea”. Am citat dintr-un document publicat pe site-ul instituției, care venea să precizeze că, într-un astfel de scenariu, cicatricile generate de criză ar deveni mult mai profunde.

Un alt argument ar fi acela că este în van să stabilești impozite care nu pot fi plătite de către contribuabili, argument recunoscut de reprezentanții Ministerului de Finanțe.

Pe de altă parte, suntem cu toții conștienți de mărimea deficitului bugetar, dar ar fi de dorit ca statul să își acopere acest deficit fără să apeleze la majorarea impozitelor. Cum se poate face asta? Prin întărirea disciplinei de colectare – doar din recuperarea deficitului de încasare a TVA, unde an de an suntem pe ultimul loc în Europa, am putea acoperi o parte bună din deficit. Digitalizarea Fiscului și automatizarea proceselor, inclusiv prin introducerea SAF-T, ar ajuta la realizarea acestui deziderat. Salutăm progresele făcute de Ministerul de Finanțe și ANAF în zona digitalizării, demarajul rapid pe care l-au avut în plină pandemie, și, bazându-ne pe aceste fapte, îndrăznim să spunem că ar fi posibilă și întărirea colectării. De altfel, modelele altor țări ne pot inspira. Italia și-a folosit facturarea electronică în întărirea colectării, Portugalia a apelat, la rândul ei, la utilizarea datelor din facturi, Belgia a introdus casele de marcat certificate, Polonia a apelat la un sistem de stimulare/sancțiune și a introdus SAF-T – fișierul standard de raportare. Toate acestea sunt îndemnuri la acțiune.

În paralel, noul Guvern ar trebui să se concentreze și către combaterea evaziunii fiscale și aducerea la lumină a economiei gri. Trebuie să fiscalizăm cât mai multe venituri, ceea ce va aduce implicit mai mulți bani la buget și va contribui la asanarea mediului de afaceri, curățindu-l, prin reducerea concurenței incorecte pe seama diferenței de taxe și impozite.

Clarificarea legislației cu privire la activitățile de cercetare-dezvoltare-inovare, în așa fel încât facilitățile fiscale acordate acestui sector să poată fi aplicate cu adevărat,  ar fi o altă prioritate fiscală pe care viitorul guvern ar trebui să o aibă în vedere, pentru că vorbim de sectoare cu un foarte mare potențial de a aduce valoare adăugată țării și contribuții semnificative la buget.

O altă zonă pe care o considerăm prioritară este cea a relației contribuabilului cu Fiscul, care ar trebui echilibrată, iar ANAF ar fi de dorit să își asume mai bine rolul său de îndrumător. Până la urmă, așa cum o spune și Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare: „coloana vertebrală a eforturilor administrațiilor fiscale ar trebui să fie reprezentată de stimularea și gestionarea conformării voluntare a contribuabililor în raportarea veniturilor impozabile și în plata impozitelor”. Atunci când autoritățile fiscale vor trata cu adevărat contribuabilii ca pe niște clienți, nu ca pe o sursă de evaziune și alte probleme fiscale, atunci și conformarea voluntară va spori, crescând mult gradul de colectare și reducând mult costul ei.

În final, o altă recomandare: clarificarea pe termen mediu a poziției pe care o va adopta România în privința Green Deal și în aplicarea noilor taxe și impozite discutate la nivel european și global. Mă refer aici la costurile aferente planului de relansare al Comisiei Europene: impozitul pe reziduurile din plastic nereciclate, o taxă pe carbon, introducerea unui nou sistem de tranzacționare a emisiilor din sectoarele aviatic și maritim, dar și o taxa pe tranzacțiile financiare sau una pe afaceri digitale. Știm cu toții câți bani vor veni din partea Europei – cele 80 de miliarde de euro? – și ne-am entuziasmat de cât de multe putem face cu ei, dar s-a vorbit semnificativ mai puțin despre cum vom face rost de bani. Pentru a obține cele 750 de miliarde, scutul financiar de protecție oferit de Uniunea Europeană, ar fi necesar să se împrumute însăși Uniunea, cu costuri mai mici, dar cu costuri care vor trebui recuperate de undeva.

Este limpede pentru oricine că noul Guvern va avea multe de făcut. Nu doar pe parte fiscală, ci și în sectorul proiectelor capabile să atragă banii europeni pe care ni-i pune la dispoziție Uniunea, în cel al proiectelor de infrastructură și în multe altele. E nevoie de continuarea inițiativelor bune deja începute, dar și de punerea în practică a ideilor noi care sunt încă în faza de concepție.

Beneficii pentru angajatori la integrarea tinerilor cu dizabilități

0

Unii angajatori continuă să integreze în echipele lor tineri cu dizabilităţi în pofida crizei actuale, subliniază Nicolae Dobrescu, director executiv al Fundaţiei Health Action Overseas Romania (HAO), managerul proiectului „Labour market Employment for young Adults with a Disability – LEAD”, apreciind că nu este vorba nu numai „de companii multinaţionale cunoscute, care au o politică bine conturată în domeniul responsabilităţii sociale, ci şi de firme locale, mici şi mijlocii, din domenii de activitate diverse, de la producţie, până la comerţ şi alimentaţie publică”. De asemenea, semnalează că cei mai mulţi dintre tinerii beneficiary ai proiectului angajaţi înainte de pandemie şi-au păstrat locul de muncă: „Atât angajatorii, cât şi tinerii cu dizabilităţi au beneficiat, inclusiv în perioada pandemiei, de servicii de angajare asistată furnizate de echipa noastră, în cadrul proiectului LEAD”. 

Nicolae Dobrescu enunță avantajele pentru care o firmă ar angaja o o persoană cu dizabilităţi: „Pentru că, pe de o parte, beneficiază de facilităţi fiscale deloc de neglijat. Aş aminti, de exemplu, subvenţia de 2250 lei/lună, acordată de stat timp de un an şi jumătate, pentru fiecare persoană cu dizabilitate, absolventă a unei instituţii de învăţământ, angajată, cu obligaţia menţinerii raporturilor de muncă cel puţin 18 luni. Pe de altă parte, apelând la programul nostru de angajare asistată, serviciile de recrutare, pre-screening și de formare și sprijin la locul de muncă sunt oferite gratuit, în condiţiile în care pe piaţa de profil aceste servicii se ridică la circa 600 de euro/persoană”.

Proiectul este cofinanţat din EEA and Norway Grants Fund for Youth Employment şi se adreseaza tinerilor cu dizabilităţi, cu vârsta cuprinsă între 15 şi 29 de ani; părinţilor şi aparţinătorilor tinerilor cu dizabilităţi; companiilor; specialiştilor şi furnizorilor de servicii de angajare asistată. Fundatia Health Action Overseas România (HAO) conduce  consorţiu transnaţional care derulează proiectul, din care mai fac parte Valakupiai Rehabilitation Centre (Lituania), Consultis – Consultoria Empresarial, Unipessoal Lda (Portugalia) şi Status Employment (Marea Britanie), în calitate de partener expert.

Inițiatorii subliniază că „spre deosebire de procesul clasic de plasare de forţă de muncă, procesul de angajare asistată sprijină atât candidatul, cât şi angajatorul. În ceea ce priveşte candidatul, acesta beneficiază de: profilare vocaţională, consiliere pentru creșterea încrederii în sine, instruire și dezvoltarea abilităților, pregătire în vederea angajării, sprijin la locul de muncă şi în afara lui. În ceea ce priveşte oamenii de afaceri, pe lângă serviciile menţionate anterior, aceştia beneficiază de asistenţă în procesul de adapare la locul de muncă a proaspătului angajat. Specialiştii în angajare asistată păstrează o legătură permanentă cu fiecare angajator înscris în program, pentru a identifica problemele ce apar pe parcursul procesului de integrare a tânărului şi a le remedia şi lucrează cu membrii echipei pentru a-i ajuta să comunice eficient cu acesta. Nu în ultimul rând, echipa de proiect oferă informații complete despre: eligibilitate, reguli și proceduri pentru a obține beneficiile financiare disponibile pentru angajatorii care integrează tineri cu dizabilități, precum şi sprijin în accesarea efectivă a acestora. Tot în cadrul proiectului LEAD, tinerii cu dizabilităţi au fost implicaţi de către specialiştii din cadrul centrelor de servicii de angajare asistată în activităţi de voluntariat şi au beneficiat de sesiuni de consiliere vocaţională de grup menite să le stimuleze motivaţia pentru a pune bazele unei schimbări atitudinale și comportamentale, cu scopul de a-şi maximiza şansele de integrare socială şi profesională.

Datorită proiectului LEAD, 265 de tineri cu dizabilităţi, dintre care 124 din România, au beneficiat de asistenţă în identificarea abilităţilor şi intereselor profesionale, de elaborarea profilelor vocaţionale şi de identificarea unor oportunităţi de dezvoltare a carierei. De asemenea, 72 de tineri, dintre care 40 în România, au fost angajaţi şi benficiază de sprijin în procesul de integrare la locul de muncă, 28 de tineri dintre care 18 din România au fost implicaţi în activităţi de voluntariat, iar 58 din tineri dintre care 18 în ţara noastră au fost înscrişi la cursuri de formare profesională. În plus, datorită programului demarat de HAO la Constanţa la finalul lunii august a.c., 16 tineri au participat la sesiuni de consiliere vocaţională de grup. De menţionat că până acum 248 de reprezentanţi ai unor firme şi/sau specialişti în resurse umane, dintre care 85 în România, au beneficiat de consultanţă în ceea ce priveşte avantajele angajării asistate, iar 118, dintre care 54 în România, au participat la sesiuni de instruire.

De asemenea, în cadrul proiectului se acordă o atenţie deosebită părinţilor şi aparţinătorilor tinerilor cu dizabilităţi. Astfel, aceştia beneficiază, până la finele anului 2021, de un pachet de instruire dedicat, validat în perioada iunie-iulie a.c., care le oferă informaţii practice menite să-i ajute să-si sprijine copiii în accesarea serviciilor şi tipurilor de suport disponibile pentru integrarea acestora pe piaţa muncii; noţiuni teoretice şi abilităţi practice pentru a-şi motiva copiii în a obţine şi menţine un loc de muncă, precum şi strategii specifice de abordare individuală a nevoilor/dorinţelor tinerilor cu dizabilităţi şi de dezvoltare a abilităţilor acestora de lucru în echipă, de luare a deciziilor şi de rezolvare a conflictelor. 35 de părinţi, dintre care 15 din România, au participat deja la sesiuni de instruire individuale şi de grup, cu respectarea măsurilor de distanţare fizică și a dorinţeleor specificate de participanţi, iar 27 de părinţi din România şi Lituania au participat la întâlniri ale grupurilor suport dedicate”.

Fundaţia Health Action Overseas România (HAO) susţine de peste 25 de ani „tinerii cu dizabilităţi din instituţii ale statului să se integreze în societate. Îi sprijină să-şi dezvolte abilităţile de care au nevoie pentru a duce o viaţă pe deplin independentă, să-şi facă prieteni, să găsească un loc de muncă. De asemenea, lucrează în comunitate cu tinerii cu dizabilităţi, cu părinţii şi aparţinătorii acestora, dar şi cu firme, dezvoltând programe de angajare asistată”.

Concurs național în campania „Apa Noastră”

0

Campania națională de conștientizare și informare publică „Apa Noastră”, parte a proiectului „Controlul Integrat al Poluării cu Nutrienți” derulată de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, a inclus evenimentul de premiere a câștigătorilor Concursului Național de Desen „SuperEroii lui Picurici”, organizat în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării. Concursul a reprezentat „un apel comun la educație responsabilă pentru generațiile viitoare, în grija față de apă sănătoasă și mediu curat”. Au participat peste 900 de elevi din 170 de școli, s-a dorit un Concursul s-a derulat în cadrul derulată de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, ca (CIPN). Au fost premiați cei mai talentați 10 concurenți și cele mai active 10 școli participante. Galeria desenelor concurente, clasamentele finale și alte informații despre concurs sunt disponibile pe apanoastra.ro/concurs-supereroii-lui-picurici. Vedeta evenimentului online a fost Văru’ Săndel, îndrăgitul ambasador #apanoastra, care i-a susținut pe micii artiști în pasiunea lor și i-a încurajat să păstreze lumea minunată pe care au desenat-o, cu apă bună și curată.

MMAP subliniază că „proiectul Controlul Integrat al Poluării cu Nutrienți (CIPN) este parte a demersurilor Guvernului României de asigurare a implementării Directivei Nitrați, prin care se urmărește reducerea poluării cu nutrienți din surse agricole. Managementul gunoiului de grajd la nivel de comună este o preocupare principală a Proiectului, având în vedere că, la ora actuală, în România sunt peste 3 milioane de ferme mici, de subzistență, care au o capacitate redusă de a implementa individual măsurile necesare prevenirii poluării solului și a apei freatice. 

Proiectul CIPN, finanțat de Guvernul României, dintr-un împrumut de la Banca Mondială, este în a doua fază, cea de finanțare adițională. Proiectul inițial a demarat în 2008 și s-a încheiat în 2017 și a finanțat un număr de 86 de platforme de management de gunoi de grajd. Finanțarea adițională a proiectului a fost alocată pentru cinci ani, până în martie 2022. În această fază a proiectului vor fi finanțate peste 90 de comunități locale”.