Ajutoare de stat: Comisia aprobă un ajutor în valoare de 254 milioane EUR pentru sprijinirea reabilitării sistemului de termoficare din București

0

Comisia Europeană a aprobat, în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat, planurile României de a sprijini modernizarea sistemului de termoficare al municipiului București.

Vicepreședinta executivă Margrethe Vestager, responsabilă cu politica în domeniul concurenței, a declarat: „Această măsură de ajutor în valoare de 254 de milioane EUR, finanțată prin intermediul fondurilor structurale ale UE, va ajuta România să își atingă obiectivele în materie de eficiență energetică și va contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și de alți poluanți, fără a denatura în mod nejustificat concurența.”

România a prezentat Comisiei planul de a acorda un ajutor public în valoare de aproximativ 254 de milioane EUR (1 208 miliarde RON) pentru reabilitarea rețelei de distribuție (în special a conductelor prin care apa caldă ajunge în principalele puncte de distribuție) a sistemului de termoficare din zona urbană București. Sprijinul preconizat va fi acordat sub forma unui grant direct finanțat din fondurile structurale ale UE gestionate de România.

Ca mărime, sistemul de termoficare din București este primul din UE și al doilea din lume, deservind 1,2 milioane de locuitori prin circa 940 km de conducte termice pentru sistemul de transport și 2 800 km de conducte pentru sistemul de distribuție. Reabilitarea sistemului de termoficare a municipiului București va consta în înlocuirea unor secțiuni ale principalelor conducte de transport al apei calde, reprezentând aproximativ 10 % din lungimea totală a rețelei. Această investiție va reduce pierderile de căldură și de apă, precum și alte tipuri de pierderi, generând costuri mai mici de întreținere a rețelei. Prin urmare, măsura va contribui la economii de energie și la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și de alți poluanți.

Astfel cum au demonstrat autoritățile române, în pofida reducerii cu aproximativ 10 % a costurilor de exploatare, funcționarea generală a sistemului de termoficare nu va genera venituri suficiente pentru a acoperi costul aferent acestor investiții. Prin urmare, fără sprijin public, proiectul nu ar fi viabil din punct de vedere financiar. Pentru a acoperi deficitul de finanțare al proiectului este necesar acest grant din fondurile structurale ale UE.

Normele UE în domeniul ajutoarelor de stat permit statelor membre să acorde sprijin pentru instalațiile de producție și rețelele de distribuție a energiei termice, sub rezerva îndeplinirii anumitor condiții stabilite în Orientările Comisiei din 2014 privind ajutoarele de stat pentru protecția mediului și energie. În special, orientările prevăd că, pentru a fi considerate compatibile cu normele UE privind ajutoarele de stat, proiectele trebuie să îndeplinească criteriile legate de asigurarea „încălzirii centralizate eficiente” stabilite în Directiva privind eficiența energetică.

Întrucât căldura introdusă în sistem provine în proporție de aproximativ 80 % din instalații de cogenerare, Comisia a constatat că sistemul de termoficare din București este un sistem eficient de termoficare și răcire centralizată, astfel cum este definit acest concept în Directiva privind eficiența energetică. De asemenea, Comisia a constatat că măsura este necesară – întrucât proiectul nu ar putea fi realizat fără sprijin public – și proporțională – deoarece proiectul va oferi o rată de rentabilitate rezonabilă.

Pe această bază, Comisia a concluzionat că măsura nu denaturează concurența și este conformă cu normele UE privind ajutoarele de stat, în special datorită reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră și de alți poluanți și a îmbunătățirii eficienței energetice a sistemului de termoficare.

Versiunea neconfidențială a deciziei (cu numărul de caz SA.57425) va fi disponibilă în Registrul ajutoarelor de stat, pe site-ul web al Comisiei privind concurența de îndată ce vor fi fost soluționate eventualele probleme legate de confidențialitate. Buletinul informativ electronic State Aid Weekly e-News conține lista deciziilor referitoare la ajutoare de stat publicate recent pe internet și în Jurnalul Oficial.

Salon virtual de studii în Franța și formare universitară în limba franceză în România

0

Institutul Francez din România împreună cu Campus France România organizează evenimentul virtual Le salon virtuel des études en France et des formations francophones en Roumanie/Salonul virtual al studiilor în Franța și al formărilor universitare în limba franceză din România, între 25 februarie și 5 martie, în cadrul Lunii Francofoniei.

Adresarea este către elevi de liceu, studenți și părinți, profesioniști din educație interesați de studiile în Franţa sau de formările universitare în limba franceză din România.

Organizatorii anunță că salonul „prezintă programele oferite de mai multe instituții de învățământ superior din Franța, formările universitare francofone din România și programele de dublă diplomă între România și Franța. Atelierele destinate tinerilor vizează diferite domenii, precum ingineria, medicina, științele politice, dreptul, administrarea afacerilor, turismul, comunicarea, limbile și artele. Astfel, vor fi zile dedicate studiilor medicale sau domeniilor artistice cu mai multe şcoli invitate, dar și webinarii dedicate procedurilor de aplicare, posibilităților de finanțare a studiilor.

De asemenea, vor fi prezenți studenți români și foști bursieri ai Guvernului Francez, membri ai rețelei France Alumni Roumanie care vor interacţiona cu elevii şi vor împărtăși experienţele lor internaţionale. Totodată, Liga Studenților Români din Franța va găzdui un webinar despre numeroasele beneficii ale studenților din Franța precum transportul public redus, preţul de 1 euro al meniurilor în restaurantele universitare pentru toţi studenţii, ajutoarele sociale şi financiare din partea statului francez.

Printre şcolile invitate se numără Şcoala naţională superioară de chimie din Rennes, CESI école d’ingénieur cu 25 de campusuri în Franța, Vatel Bordeaux – école de tourisme et hôtellerie, EDHEC Business School, situată la Lille, Nisa, Paris, dar și la Londra și în Singapore, Colegiul juridic franco-român de studii europene care oferă o diplomă dublă între Facultatea de Drept a Universității din București și Universitatea Paris 1 Panthéon Sorbonne, Facultatea de Economie a Universității de Vest din Timișoara, Academia de Studii Economice din Bucureşti, care oferă programe de licență și de masterat în franceză și multe altele”.

Participarea la webinarii și ateliere este gratuită. Înscrieri la:  http://bit.ly/Salonvirtuel.  Programul detaliat este disponibil pe pagina evenimentului Salon Virtuel Des Études En France (https://www.facebook.com/events/133054888686842) şi pe pagina de facebook Campus France Roumanie https://www.facebook.com/CampusFranceRo.

Reputația berii, în creștere în România

0

Reputația berii a crescut în România cu peste 6 puncte procentuale din 2018 în 2020. Studiul Reputation RepTrak® Pulse realizat în 29 de state europene, dintre toate categoriile de băuturi alcoolice analizate, berea și industria berii se bucură de cea mai bună reputație în țara noastră și în Polonia. În ceea ce privește reputația berii printre femei, România se situează în top 3 european: favorabilitate 79, pe o scală de la 0 la 100.

Julia Leferman, director general asociația Berarii României: „Berea este o băutură potrivită atât pentru bărbați, cât și pentru femei. De aceea, ne bucură să vedem că reputația berii în rândul femeilor crește semnificativ și că se apropie de nivelul de favorabilitate înregistrat în rândul bărbaților. Aceasta arată că în ultimii ani producătorii de bere și-au adaptat portofoliile de produse la preferințele și gusturile tuturor categoriilor de consumatori”.

Referitor la cultura moderației în consumul de bere, România se situează în top trei între țările europene.

Reputația producatorilor de bere din Romania a crescut cu aproape 8 puncte în 2020 față de 2018, obținând rezultate foarte bune la indicatorii privind performanța, contribuțiile economice pozitive și crearea de locuri de muncă. În România, industria berii este considerată ca „inovatoare, cu o viziune clară asupra viitorului, care oferă produse de înaltă calitate si care este dedicată campaniilor care încurajează un consum responsabil de alcool. Peste 70% dintre românii care cunoșteau inițiativele producătorilor de bere ca răspuns la criza Covid-19 le-au considerat potrivite, deoarece au încurajat consumatorii să fie solidari cu sectorul ospitalității”.

Studiul în discuție, realizat de Berarii Europei, „măsoară percepțiile despre bere și producătorii de bere în 29 de state europene. Reputation RepTrak® Pulse este un studiu cu reprezentativitate națională, realizat online, pe 520 de respondenți în cazul României. La nivel european, cercetarea se desfășoară la fiecare 2 ani, începând cu 2016. Datele celui mai recent val au fost colectate în octombrie 2020, într-un moment în care se aplicau noi restricții în toată Europa”.

Scopul studiului este „să evalueze cât de apreciate sunt berea și sectorul berii. Aprecierea măsoară conexiunea emoțională pe care consumatorii o au cu categoria și cu industria. Scorul se bazează pe 4 afirmații referitoare la respectul, impresia favorabilă, încrederea și admirația pe care le simt consumatorii”.

Asociația Berarii României reprezintă de peste 15 ani „vocea comună a industriei locale de bere. Obiectivele sale sunt să sprijine dezvoltarea unui sector durabil, să promoveze un mediu competițional transparent, să asigure un tratament egal și corect în fața instituțiilor de reglementare și să educe consumatorii de bere cu privire la beneficiile și consumul responsabil de bere. Începând din 2008, Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: Bergenbier SA, Heineken România SA, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei șase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: Souflet Malț România și Asociația Producătorilor de Hamei din România. Industria berii pune un accent deosebit pe managementul sustenabilității, în sensul eficientizării consumului de apă și de energie în producţia de bere sau în reducerea amprentei de CO2. De asemenea, este sectorul economiei cu cea mai mare pondere de ambalaje reutilizabile puse în circulație voluntar”.

TESSERACT ARCHITECTURE ajunge la o cifră de afaceri de aproape 1 milion de euro și 500.000 mp de spitale și spații industriale proiectate

0

Studioul de arhitectură este fondat de tânărul antreprenor Raluca Șoaita și este unul dintre foarte puținele din zona Europei Centrale și de Est specializate în arhitectură medicală

TESSERACT ARCHITECTURE, un studio tânăr de arhitectură fondat în anul 2015 de arhitectul Raluca Șoaita, ajunge la început de 2021 la o cifră de afaceri anuală de aproape 1 milion de euro, înregistrând o creștere de aproape 5 ori mai mare față de anul precedent, pe fondul nevoilor din ce în ce mai ridicate atât pe segmentul facilităților medicale private și publice din România, cât și pe cel al spațiilor logistice și industriale.

Până în prezent, arhitecții TESSERACT au proiectat în România peste 500.000 de metri pătrați de spitale și facilități industriale, de producție și diferite clădiri cu funcțiuni comerciale – în medie, 100.000 mp de clădiri proiectate anual.  

TESSERACT ARCHITECTURE este singurul studio de arhitectură din România și unul dintre puținele din Europa Centrală și de Est specializate în proiectare de infrastructură dedicată sectorului de sănătate, ce necesită un grad particular de expertiză.

Între proiectele realizate de TESSERACT se află numeroase spitale și clinici private din portofoliul operatorilor privați din sănătate, construcția Spitalului de copii din București (#NoiFacemUnSpital), o inițiativă – premieră în România a Asociației Dăruiește Viață, iar recent TESSERACT ARCHITECTURE a fost desemnat în calitate de proiectant general a două mari spitale județene, la Focșani și Sibiu, aflate în stadiul de studiu de fezabilitate în acest moment. 

“Arhitectura medicală are foarte multe particularități, iar la nivel tehnic – respectarea normelor epidemiologice, realizarea de circuite corecte și coordonarea de specialități specifice complexe – reprezintă o provocare pentru arhitecți. De-a lungul întregii cariere am dedicat 15 ani de studiu amănunțit acestui domeniu, iar în acest moment suntem singurii din România care am ajuns la acest nivel de specializare tehnică în arhitectura pentru sănătate.

În continuare, ne concentrăm pe viitorul acestui domeniu, iar preocuparea noastră centrală este umanizarea spațiilor reci din spitalele românești și dezvoltarea unor forme de design și arhitectură care participă la vindecarea pacientului. Cel mai recent exemplu în acest sens este conceptul de design interior “Copacul Vieții” dezvoltat pentru inițiativa #NoiFacemUnSpital, prin care am creat un spațiu ludic, atipic spitalelor românești obișnuite, care participă la îmbunătățirea moralului copiilor bolnavi de cancer și care îi ajută în mod real în lupta cu boala. Suntem foarte recunoscători că am putut participa în acest proiect,” declară Raluca Șoaita, arhitect fondator TESSERACT.

Studioul TESSERACT a realizat și numeroase spitale modulare, în multe dintre cazuri cu implicarea pro-bono a echipei de arhitecți, atât pentru pacienți cu Covid – 19 cât și pentru alte grupuri vulnerabile. Între cele mai recente dintre acestea se numără Spitalul Modular 1 Elias, în curtea Spitalului Universitar de Urgență Elias București, Unitatea Modulară Elias, Unitatea Modulară SCJU Sibiu, Spitalul Modular 2 Piatra Neamț (dedicat ATI), Spitalul modular din curtea Spitalului Județean  de Urgență Brașov. 

Studioul TESSERACT include o echipă de 10 arhitecți, dar și un epidemiolog implicat activ în proiectele de arhitectură medicală. Alături de aceștia, TESSERACT ARCHITECTURE lucrează constant cu specialiști din diverse funcțiuni adiacente proiectelor dezvoltate – precum psihologi, antropologi, sociologi – care contribuie la dezvoltarea de spații adecvate beneficiarilor finali ai acestora (ex. pacienți, aparținători, cadre medicale – în cazul spitalelor și clinicilor). 

Universitatea din București, finanțare pentru proiecte cu impact în societate

0

Universitatea din București finanțează trei proiecte cu impact în comunitate:„Oameni și arbori. Soluții de management al Pădurii Băneasa pentru dezvoltare urbană durabilă și reziliență”, „Servicii de accesibilizare a conținutului învățării și suport pentru copii/tineri din grupuri vulnerabile”, „Science for resilience. Cercetare pentru dezvoltare durabilă locală”. Proiectele sunt finanțate cu 10.000 de euro, în cadrul Open Lab CIVIS, creat de Universitatea din București ca membru al alianței europene CIVIS cu scopul de a contribui „la dezvoltarea și implementarea inițiativelor ce oferă soluții pentru abordarea provocărilor și nevoilor comunitare”.

Prof. univ. dr. Magdalena Iordache Platis, prorector pentru managementul calității, responsabilitate socială și relația cu partenerii sociali în cadrul UB și coordonator al Open Lab UB–CIVIS, subliniază: „Din dorința de a susține inițiative de responsabilitate socială, Universitatea din București a lansat, în calitate de membru al alianței europene CIVIS, primul apel de proiecte de tip Open Lab. Demersul, care s-a bazat pe o consultare a diferitelor categorii de stakeholderi și pe identificarea nevoilor comunităților locale, a fost primit cu mult interes de partenerii instituționali ai Universității din București. Diversitatea, originalitatea și inovația care au caracterizat proiectele înscrise în competiție, precum și faptul că misiunea de a alege câștigătorii a fost una extrem de dificilă ne arată, pe de o parte, că societatea românească are o nevoie crescută de astfel de proiecte cu impact societal și, pe de altă parte, că există un potențial imens de idei care ar putea conduce la schimbări locale, contribuind totodată la rezolvarea unor probleme europene și chiar globale”.

Universitatea din București precizează că „la apelul lansat către actorii instituționali și sociali interesați au fost înscrise 14 proiecte de responsabilitate socială care au implicat colaborarea între instituții publice de educație și cercetare, organizații non-guvernamentale și instituții private. Dintre acestea, au fost selectate 3 proiecte, subsecvente următoarelor direcții de dezvoltare: Sustenabilitate și reziliență urbană, Educație și cultură și Cercetare și transformare digitală”. Cele trei proiecte sunt caracterizate astfel:

„Pentru domeniul Sustenabilitate și reziliență urbană, proiectul selectat, Oameni și arbori. Soluții de management al Pădurii Băneasa pentru dezvoltare urbană durabilă și reziliență, aparține Asociației Parcul Natural Văcărești și își propune să fundamenteze o serie de măsuri de management care să promoveze sustenabilitatea, serviciile ecosistemice si bunăstarea comunităților în mediul urban. Proiectul, realizat în parteneriat cu Universitatea din București, Asociaţia pentru Conservarea Diversității Biologice și Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu, presupune realizarea unei  cercetări multi- și transdisciplinare care implică pe de o parte, sistemele naturale, iar pe de altă parte, actori socio-economici și din sfera dezvoltării și implementării politicilor de mediu, a planurilor de urbanism și dezvoltare urbană. În acest sens, autorii proiectului își propun să realizeze, pe lângă un ghid pentru promovarea serviciilor ecosistemice furnizate de Pădurea Băneasa și două activități de ghidare în pădure pentru publicul larg organizate de studenții implicați în proiect.

În domeniul Educație și cultură finanțarea a fost acordată pentru proiectul Servicii de accesibilizare a conținutului învățării și suport pentru copii/tineri din grupuri vulnerabile, careurmărește crearea, cu ajutorul studenților și specialiștilor din cadrul FPSE, a unui sistem de suport pentru copii/ tineri din grupuri vulnerabile și înființarea unui Centru de accesibilizare a conținuturilor de învățare dotat pentru tineri cu dizabilități. Proiectul este rezultatul colaborării dintre Facultatea de Psihologie și Științele Educației a Universității din București și Școala Gimnazială Nr. 1 Sfinții Voievozi din București, Liceul Tehnologic Special Regina Elisabeta din București, Clinica Medicală pentru Copii Maria din București, Școala Profesională Specială pentru Deficienți de Auz Sfânta Maria din București, Asociația Studenților la Psihologie și Științele Educației din București și Școala Gimnazială Nr. 64 Ferdinand I din București. În cadrul proiectului vor fi produse și alte resurse necesare suportului pentru învățare în cazul persoanelor din grupuri vulnerabile: elevi cu deficiențe vizuale, elevi cu deficiențe de auz, elevi cu dificultăți de învățare, elevi din medii defavorizate și elevi cu rămâneri în urmă la învățătură. Activitățile din cadrul proiectului vor fi implementate în cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Sfinții Voievozi din București, în cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 64 Ferdinand I din București, în cadrul Liceului Tehnologic Special Regina Elisabeta din București, precum și în cadrul Școlii Profesionale Speciale pentru Deficienți de Auz Sfânta Maria din București. Astfel, autorii proiectului își propun să realizeze o serie de activități de consiliere pentru părinți, în vederea eficientizării colaborării cu persoanele angajate în sprijinirea elevilor, activități de consultanță pentru cadrele didactice în vederea elaborării și implementării planurilor individualizate de învățare destinate copiilor din grupurile vulnerabile, cursuri accesibilizate în format printat și audio/format Daisy, precum și crearea unei biblioteci virtuale accesibile inclusiv persoanelor cu dizabilități vizuale.

Nu în ultimul rând, va primi finanțare și proiectul Science for resilience. Cercetare pentru dezvoltare durabilă locală, încadrat în domeniul Cercetare și transformare digitală, care vizează realizarea de noi cercetări științifice multidisciplinare în cadrul Geoparcului Internațional UNESCO Țara Hațegului – un teritoriu de dezvoltare creat și administrat de către Universitatea din București, alături de parteneri locali. Proiectul este rezultatul colaborării dintre Centrul Geomedia și Societatea Geologică a României, Societatea Paleontologilor din România, Asociația Studenților Geologi și Geofizicieni, Uniunea Studenților din România, SC Adaconi SRL, LuciAna Punct Gastronomic Local, Primăria Comunei Densuș, Primăria Comunei Sântămăria-Orlea, Primăria Comunei General Berthelot, Primăria Comunei Sălașu de Sus, Asociația Drag de Hațeg, Asociația Femeilor din Sântămăria Orlea, Asociația de Turism Retezat, Asociația Kogayon, Asociația Ținutul Buzăului și Asociația Carpaterra. Cercetările vor fi realizate de către specialiști și studenți în cel puțin șase domenii diferite. De asemenea, în realizarea cercetărilor științifice din cadrul proiectului vor fi implicați copiii și tinerii din comunitatea locală. De asemenea, în cadrul proiectului, coordonatorii își propun să realizeze o expoziție virtuală pe site-ul Geoparcului Internațional UNESCO Țara Hațegului, o expoziție itinerantă, precum și o serie de workshop-uri realizate de studenții implicați în proiect pentru antreprenorii locali, pentru geoparcurile partenere aspirante la statutul UNESCO și pentru echipa Geoparcului și a EcoDestinației Țara Hațegului”.

Open Lab CIVIS-UB a fost „gândit ca un spațiu de colaborare și de îmbinare a cercetării și a educației cu implicarea civică” și „își propune să consacre și să accelereze colaborarea dintre comunitatea academică a UB și actorii interesați din societate, pentru dezvoltarea comunităților locale, regionale sau naționale. Inițiativa, parte a proiectului CIVIS, vine să confirme încă o dată rolul asumat de comunitatea academică a Universității din București de a colabora strâns cu actorii sociali pentru găsirea de soluții inovative la problemele cu care se confruntă societatea. Pentru acest prim apel, Open Lab-ul CIVIS-UB a alocat un buget total de 10.000 Euro. Astfel, au putut propune proiecte următoarele tipuri de entități: institutele de cercetare – legate de profilul UB; actori din sfera educației: școli, universități, centre educaționale etc.; reprezentanți ai mediului de afaceri: corporații și IMM-uri, camere de comerț; ONG-uri, diferite asociații și fundații (inclusiv studențești din UB); autorități publice sau alte entități: membri ai comunității academice a UB – studenți, cadre didactice, cercetători”.

Prin raportare la implicarea în alianța europeană CIVIS, Universitatea din București se definește ca „o instituție cu responsabilitate față de societatea românească, acționând permanent pentru a-i apăra principiile, valorile culturale, sociale și morale, pentru conservarea și valorificarea realizărilor generațiilor trecute și prezente și, mai ales, pentru formarea viitorilor cetățeni, buni profesioniști. În prezent, Universitatea din București face parte, alături de alte opt universități europene, din alianța europeană CIVIS. Universitatea Civică Europeană CIVIS este o alianță academică europeană și reunește nouă dintre cele mai importante și reputate universități din Europa: Aix-Marseille Université, National and Kapodistrian University of Athens, Universitatea din București, Université Libre de Bruxelles, Universidad Autónoma de Madrid, Sapienza Università di Roma, Stockholm University, Eberhard Karls Universität Tübingen și Universitatea din Glasgow, ca partener asociat. CIVIS aduce laolaltă o comunitate cu peste 450.000 studenți și 65.000 de angajați, dintre care peste 30.000 sunt cadre didactice și cercetători”.

Foto: UB

Sancțiuni dispuse de Consiliul A.S.F.

0

Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară a decis, în urma controalelor efectuate de către departamentele de specialitate din cadrul Autorității, aplicarea mai multor sancțiuni unor entități care activează pe piața asigurărilor și pe piața pensiilor private.

Astfel, ca urmare a derulării controlului periodic la societatea Euroins România Asigurare Reasigurare S.A., Consiliul A.S.F. a decis sancționarea societății cu amendă în cuantum de 500.000 lei pentru netransmiterea ofertelor de despăgubire sau a notificărilor privind motivele pentru care nu au fost aprobate pretențiile de despăgubiri, precum și pentru plata cu întârziere a unor dosare de daună.

În urma analizării rezultatelor acțiunii de control periodic efectuat la NN Asigurări de Viață S.A., în calitate de administrator al F.P.F. NN Activ și F.P.F. NN Optim, doamna Anna Natalia Grzelonska, în calitate de Director general, a fost sancționată cu amendă contravențională în cuantum de 4.000 lei și avertisment scris. Aspectele constatate au vizat, în principal, investigarea în mod necorespunzător a motivelor pentru care actele individuale de aderare au fost recepționate cu întârziere și actualizarea deficitară a informațiilor privind participanții. Totodată, în sarcina societății au fost dispuse măsuri cu scopul îmbunătățirii procedurilor de lucru.

Consiliul A.S.F. a decis, ca urmare a controlului periodic efectuat la Metropolitan Life Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Administrat Privat S.A., în calitate de administrator al F.P.A.P. Metropolitan Life, sancționarea cu amendă contravențională în cuantum de 2.500 lei și acordarea unui avertisment scris doamnei Oana Viorica Velicu, în calitate de Director general. Sancțiunea a fost aplicată, în principal, pentru aspecte privind actualizarea necorespunzătoare a informațiilor privind participanții. În sarcina societății au fost dispuse, de asemenea, măsuri cu scopul îmbunătățirii procedurilor de lucru.

Xiaomi lansează Mi Watch pe piața din România

0

Xiaomi, lider global în tehnologie, a lansat Mi Watch pe piața din România. Dotat cu un ecran AMOLED de 1.39’’ cu o luminozitate de 450 de niți, protejat de Corning Gorilla Glass 3, și cu un buton lateral dedicat pasionaților de sport, Mi Watch le oferă utilizatorilor acces la 117 moduri de antrenament.

De asemenea, are șase senzori diferiți și GPS care asigură parametrii pentru monitorizarea sănătății, cum ar fi rata bătăilor inimii, nivelul de oxigen din sânge, cât și date despre mediu, cum ar fi presiunea aerului. Dispozitivul are o greutate de doar 32 de grame, este foarte rezistent și autonomia bateriei este de până la 16 zile la o singură încărcare*.

Din punct de vedere ale design-ului, Mi Watch se adaptează foarte ușor la orice stil. Are peste 100 de teme diferite și oferă posibilitatea de personalizare a display-ului cu propriile fotografii. De asemenea, este rezistent la apă, până la 5 atmosfere.

Mi Watch este disponibil în România, începând de la prețul recomandat de vânzare de 549,99 lei**.

Imaginile produsului sunt disponibile AICI.

Brokerul de credite bancare AVBS Credit ţinteşte să ajungă la 100 de francize în 2021

0

AVBS Credit, compania fondată în urmă cu aproape 14 ani de către antreprenorul român Valentin Anghel oferă servicii personalizate şi gratuite de intermediere credite bancare – credit de nevoi personale, credit ipotecar, credit Noua Casă, credit IMM.

Piaţa de credite bancare din ultimii ani a crescut cu aproximativ 25-30% anual, oferind noi oportunităţi de creştere în carieră pentru angajaţii din sistemul bancar – de a face trecerea de la statutul de angajat la cel de antreprenor, accesând o franciză în domeniul brokerajului bancar.

Încă de la înfiinţare, AVBS Credit a înregistrat o dezvoltare accentuată, iar la acest moment se numără printre primele companii de intermedieri credite bancare şi non-bancare, oferind soluţii de finanţare accesibile, destinate persoanelor fizice și juridice, la îndemână şi rapide.

Pe termen mediu, AVBS Credit şi-a propus să investească în reţeaua de parteneri şi vrea să ajungă la dublarea numărului de brokeri francizaţi, de la 50 în prezent la 100 de francize în 2021.

Ideea de a fonda o companie în domeniul brokerajului bancar a pornit de la identificarea unei nevoi din piaţă, de a schimba percepţia asupra creditării şi de a o transforma într-o activitate dinamică, eficientă, cu rezultate pe termen lung pentru români şi brokeri de credite. Mi-am propus să creez o cultură organizaţională în care oamenii din sistemul bancar pot regăsi un program de lucru flexibil, o nouă evoluţie profesională, prin încurajarea iniţiativei şi a spiritului întreprinzător”, povesteşte Valentin Anghel, CEO & Founder, AVBS Credit.

Pentru a acoperi nevoile în creştere ale pieței de brokeraj bancar, dar și pentru a susține puternic antreprenoriatul românesc, AVBS Credit acordă gratuit franciza foștilor angajați din bănci, până pe 30 aprilie 2021.

O parte din echipa AVBS Credit:

Roxana Alecu-Tatu, broker francizat AVBS Credit de peste 2 ani, vine după un parcurs în domeniile  bancar și energie electrică în departamentul de vânzări. În ultimul an, Roxana Alecu-Tatu a intermediat cel mai mult într-o lună credite în valoare de aproximativ 5,8 milioane lei. “Vreau să rămân antreprenor. Consider că doar cei care nu au rezultate spectaculoase și vor să încaseze un salariu și atât, vor să se întoarcă în sistem”, explică Roxana.

Robert Hordei, broker francizat AVBS Credit de 8 ani, a lucrat în domeniul bancar. În ultimul an, Robert Hordei a intermediat cel mai mult într-o lună credite în valoare de aproximativ 5,7 milioane lei. “Nu m-aș întoarce în domeniul bancar ca angajat. Ca antreprenor, broker de credite, ai posibilitatea de a câștiga pe măsura implicării și a experienței tale”, explică Robert.

Mariana Copăceanu, broker francizat AVBS Credit de 6 ani, are o experienţă de 10 ani dobândită în domeniul bancar. În ultimul an, Mariana Copăceanu a intermediat cel mai mult într-o lună credite în valoare de aproximativ 3,5 milioane lei. “Având în vedere evoluția mea din ultimii 5 ani, îmi doresc să continui ca antreprenor în domeniul brokerajului de credite”, explică Mariana.

Ionuț Bragarencu broker francizat AVBS Credit de peste 7 ani, vine după un parcurs în domeniile farma şi bancar. În ultimul an, Ionuț Bragarencu a intermediat cel mai mult într-o lună credite în valoare de aproximativ 2,6 milioane lei. “Odată ce ai ales acest drum este foarte greu să te întorci în cadrul unei organizații bancare. Primează satisfacția clientului și timpul pe care ți-l poți organiza și eficientiza mult mai bine”, explică Ionuţ.

Radu Grigore, broker francizat AVBS Credit de 1 an în Iași, vine după un parcurs în domeniul bancar. În ultimul an, Radu Grigore a intermediat cel mai mult într-o lună credite în valoare de aproximativ 2,5 milioane lei. “Nu mă voi mai întoarce ca angajat în sistemul bancar. Este mult mai bine ca antreprenor decât angajat în sistemul bancar”, explică Radu.

Georgeta Mihuțescu, broker francizat AVBS Credit de peste 5 ani în Mehedinți și în împrejurimi, are o experienţă de peste 21 ani în domeniul bancar. În ultimul an, Georgeta Mihuțescu a intermediat cel mai mult într-o lună credite în valoare de aproximativ 1 milion de lei. “Brokerajul de credite, ca antreprenor, mi-a dat posibilitatea găsirii celor mai bune variante de finanțare pentru clienți”, explică Georgeta.

AVBS Credit lucrează cu peste 30 de bănci și IFN-uri din România, iar serviciile sunt gratuite pentru clienții care optează pentru un credit. AVBS Credit este membră A.R.B.C. (Asociația Română a Brokerilor de Credite). Detalii despre obținerea unei francize AVBS Credit: Detalii Obținere Franciză – AVBS Credit  şi https://www.facebook.com/avbs.ro

Parteneriat Institutul de Studii Financiare-Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România

0

Institutul de Studii Financiare (ISF) și Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România (AAFBR) anunță încheierea unui parteneriat cu privire la educația financiară. Cei mai buni experți vor susține noi cursuri de specializare destinate tuturor profesioniștilor din domeniul asigurărilor și pieței de capital. De asemenea, în 2021, cele două instituții vor dezvolta proiecte comune de educație financiară pentru publicul larg.

Marian Siminica

Prof. univ. dr. Marian Siminică, director executive al ISF: „În baza strategiei 2021-2023, ISF îşi propune consolidarea poziţiei de furnizor de formare profesională specializat în domeniul financiar, oferind programe de calitate superioară, urmărind aplicarea unor principii de predare şi evaluare. În calitate de partener educaţional al unor asociatii profesionale de prestigiu, ISF îşi îmbunătăţeşte permanent portofoliul de cursuri prin atragerea de teme tehnice de interes în domeniul financiar. O altă latură a parteneriatului ISF-AAFBR o reprezintă demersurile de educaţie financiară din sectorul financiar nebancar care vizează grupuri de persoane cheie, cu potenţial de multiplicare a efectului de informare”.

Daniela Ropotă

Daniela Ropotă, CIIA – Președintele AAFBR: „Ne dorim sa oferim diversitate in materie de cursuri si certificari in domeniul financiar astfel incat sa putem acoperi nevoile pe toate segmentele de activitate de la nivel incepator la nivel avansat. Prin acest parteneriat, membrii AAFBR pot contribui cu expertiza acumulata in analiza financiara la cursurile de pregatire financiara pe de-o parte si beneficia de o oferta mai mare de programe financiare pe de alta parte. Sinergia in abordarea integrata a educatiei financiare duce la dezvoltarea abilitatilor, ceea ce se reflecta in cresterea productivitatii si in final a unui standard de viata mai ridicat”.

ISF, institut fondat de Autoritatea de Supraveghere Financiară, „este un centru de excelență în domeniul studierii piețelor de profil și derulării programelor de educație financiare pentru asigurarea competențelor, aptitudinilor și cunoștințelor personalului instituțiilor financiare și a personalului ASF și pentru creșterea nivelului de educație financiară al consumatorilor de servicii și produse financiare non-bancare. Pe termen lung, ISF îşi propune alinierea activităţii la cerinţele europene, trecerea de la acumularea de cunoștințe la acumularea și evaluarea de competențe, furnizarea de programe de formare profesională pentru domeniul financiar nebancar adaptate noilor procese organizaţionale, determinate de cerinţele legislative, de dinamica pieţei și a cadrului european, contribuind la maturizarea pieţei financiare nebancare din România, la crearea capacităţii acesteia de a face faţă concurenţei induse de globalizare sau efectelor crizelor economice”.

AAFBR „reunește, în calitate de membri, analiști și manageri din diverse ramuri ale spectrului financiar: macroeconomie, strategie, sector bancar, fonduri de pensii și de investiții, societăți de asigurări, piață de capital, comunicare financiară și relații cu investitorii etc. Prin activitatea desfășurată de către membrii săi, AAFBR își propune următoarele principale obiective: să prezinte un punct de vedere obiectiv și profesionist cu privire la perspectivele economiei românești și pe plan internațional: prin intermediul conferințelor cu profil financiar, comunicatelor de presă publicate ca urmare a unor sondaje interne în rândul membrilor asociației și opiniilor exprimate în massmedia românească; să ofere instrumente și opinii utile către: companiile interesate de evoluțiile macroeconomice în cadrul proceselor interne de administrare a activelor și pasivelor, analiștilor care doresc un punct de reper pentru propriile estimări, presei care identifică provocări economice în prezent și propune soluții pentru viitor, mediului universitar care se orientează asupra cercetării științifice în domeniul financiar; să joace un rol important în societate prin desfășurarea sau promovarea unor programe de perfecționare în domeniul financiar-bancar și de business”.

Coaliția pentru Dezvoltarea României solicită guvernului să se consulte cu mediul de afaceri

0

Coaliția pentru Dezvoltarea României (CDR) – inițiativă privată construită ca un acord de colaborare prin participarea colectivă a membrilor săi, formată din Camera Americană de Comerț în România (AmCham), Camera Franceză de Comerț în România (CCIFER), Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Camera de Comerț și Industrie Română-Germană (AHK), Romanian Business Leaders (RBL), Consiliul Investitorilor Străini (FIC), Confederația Patronală Concordia (CPC), Consiliul Naţional al Ȋntreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) – adresează Executivului solicitarea de consultare cu mediul de afaceri în vederea stabilirii Planului Național de Redresare și Reziliență a României:

Consultați-ne înainte să decideți!

Coaliția pentru Dezvoltarea României solicită Guvernului României consultări de substanță cu mediul de afaceri pe marginea Planului Național de Redresare și Reziliență a României.

Mediul de afaceri va contribui activ la implementarea reformelor și proiectelor propuse, de aceea este nevoie să analizăm și să discutăm cu Guvernul oportunitatea, impactul, urgența și fezabilitatea reformelor și proiectelor care vor fi incluse în PNRR. Proiectele și reformele trebuie să fie utile și realiste și să contribuie la repoziționarea strategică a României, într-un lider regional, în domeniile în care avem un potențial crescut de dezvoltare.

De conținutul, dar și de implementarea PNRR depinde viitorul românilor și al României, fondurile disponibile prin acest mecanism reprezentând nu doar o șansă istorică de a recupera decalajele față de alte state europene, ci și o oportunitate pentru România să devină un actor central în anumite domenii economice, la nivel european. De aceea, CDR solicit consultări pe fondul:

-măsurilor de reformă și al investițiilor propuse de ministere spre a fi finanțate prin Mecanismul de Redresare și Reziliență

-obiectivelor de etapă asumate, precum și țintelor propuse și a indicatorilor aferenți

-modului de finanțare a măsurilor de intervenție propuse

„Înțelegem presiunea timpului, și lucrăm pentru a transmite propuneri ministerelor de linie. Consultările cu ministerele au avut loc, însă suntem îngrijorați și dezarmați când remarcăm că în anumite cazuri, nimic din ceea ce propunem nu este luat în seamă. Momentul acesta este extrem de important, de banii aceștia depinde supraviețuirea economiei românești și nu ne permitem să îi pierdem. Nu vrem să bifăm consultarea, vrem să ne așezăm la masa împreună cu Guvernul și să propunem Comisiei Europene ceea ce este cu adevărat important și de impact pentru România”, a spus Dragoș Anastasiu, coordonatorul CDR.

Coaliția pentru Dezvoltarea României vrea să fie invitată să participe la întâlniri concrete de lucru cu guvernul și ministerele. Suntem pregătiți și vrem să contribuim!