FAN Courier, liderul pieței
locale de curierat, a realizat în 2020 afaceri
de peste 1 miliard de
lei, cu peste 27% mai mult față
de anul anterior.
Felix Pătrășcanu, managing partner
FAN Courier: „Schimbările majore și
rapide pe care le-a adus criza provocată de SARS-COV2 în economie și societate
s-au reflectat pe tot parcursul anului trecut și în activitatea noastră
curentă, echipele noastre de curieri fiind în linia întâi pe tot parcursul
anului. Din cauza restricțiilor impuse, multe business-uri s-au reorientat
către vânzările exclusiv online, consumatorii au ales să folosească mai mult și
mai des serviciile de curierat, astfel că activitatea noastră curentă a fost
luni de zile comparabilă cu vârfurile de sărbători sau Black Friday. Ne
așteptam la o creștere mai mare decât estimările inițiale și chiar la depășirea
pragului de 1 miliard de lei. Acum, odată cu încheierea exercițiului financiar
pentru anul trecut, rezultatele financiare confirmă efortul excepțional făcut
de echipa noastră pe tot parcursul anului trecut. În 2020, Afacerile FAN
Courier au depășit 1 miliard de lei”.
Estimările de
creștere pentru 2021 se situează între 10%
și 15%, în funcție de evoluția
crizei sanitare și de impactul acesteia în economie: 10%, în varianta în care situația sanitară începe să se relaxeze; 15%, în cazul în care presiunea asupra
serviciilor de curierat generată de comerțul online rămâne ridicată. Bugetul pentru investiții în 2021 se ridică
la 20 milioane de euro. Una
dintre cele mai importante investiții (7
milioane de euro) este hub-ul de la
Cluj-Napoca: dare în funcțiune la finalul lui 2021, al treilea hub construit
după cele de la Ștefănești și Brașov; va fi dotat cu bandă de sortare cu o capacitate de 7.500 de colete/oră și va avea 300 de
angajați.
Adrian Mihai, cofondator
FAN Courier: „Suntem bucuroși că, după
trei ani de așteptare, putem demara investiția în HUB-ul de la Cluj, un punct
de tranzit extrem de important pentru noi, ce va fi conectat cu Iași, Baia Mare
și Oradea. HUB-ul de la Cluj ne va ajuta în eforturile pe care le facem pentru
reducerea timpilor de livrare și creșterea productivității”.
Tot în acest an,
FAN Courier vizează extinderea hub-ului de la Brașov cu 2.500 mp, analizând
oportunitatea unui nou centru logistic în Ștefănești, pentru a dezvolta
serviciile de fulfillment și logistică. De asemenea, va continua proiectul de
dotare a filialelor mari cu sisteme automate de sortare.
În condițiile în
care cererea de servicii de curierat se va menține la un nivel ridicat și în
2021, FAN Courier ia în calcul creșterea numărului de angajați cu 10% în acest
an, ritm similar celui din anul anterior.
Roboții software inteligenți dezvoltați de startup-ul de tehnologie Tailent ajung în America Centrală și de Sud. Soluțiile Robotic Process Automation (RPA) vor sprijini companiile să automatizeze și să optimizeze o gamă largă de procese operaționale și să permită echipelor existente să se concentreze pe activități mai relevante printr-un parteneriat cu Serviceaide, furnizor global de soluții IT inteligente și soluții de management al serviciilor pentru companii bazate pe inteligență artificială (AI) și machine learning cu sediul în Brazilia.
Prin acest parteneriat, Tailent își extinde acoperirea
globală și aduce tehnologii RPA convenabile și accesibile mai aproape de
companii din întreaga lume. Soluțiile Tailent oferă flexibilitate, performanță
și scalabilitate fără precedent în dezvoltarea și utilizarea roboților software
inteligenți proiectați peste aplicații existente, adaptați la nevoile de
business ale fiecărei companii și gata pentru utilizare imediată. În acest fel,
companiile capătă abilitatea de a implementa o automatizare complexă cu
ajutorul funcționalităților unui cod personalizat încorporat.
„Acest nou parteneriat duce soluțiile noastre
inovatoare la cheie pe noi piețe din America Centrală și de Sud și le
integrează în soluții inteligente de gestionare a serviciilor pentru
automatizarea proceselor repetitive sau redundante, integrarea sistemelor care
nu au fost concepute pentru a comunica între ele și dezvoltarea în continuare a
sistemelor existente cu funcții noi care sunt în mod tradițional costisitor de
integrat. Drept urmare, putem ajunge acum la companii de renume internațional
care investesc puternic în digitalizarea și automatizarea fluxurilor
operaționale, concurând astfel cu soluții oferite de jucătorii din domeniul RPA
din SUA”, explică Mario Popescu, CEO Tailent.
Mario Popescu, CEO Tailent
Pentru Serviceaide, parteneriatul cu Tailent este încă
un pas pentru extinderea rețelei sale de parteneri și creșterea valorii oferite
clienților, ca parte a strategiei de a oferi servicii și asistență la alt nivel
folosind inteligența artificială pentru impact și valoare maximă.
„Folosim cele mai noi descoperiri în inteligența
artificială și machine learning pentru a rezolva cererile și incidentele și
ajutăm companiile să-și transforme serviciile prin automatizare și cunoștințe
avansate. Tailent ne ajută în misiunea noastră și ne permite să construim
soluțiile noastre integrate prin adăugarea tehnologiilor sale extrem de
competitive dezvoltate în România”, spune Yip Ly, Chief Revenue Officer la
Serviceaide.
Yip Ly, Chief Revenue Officer la Serviceaide
Soluțiile Tailent sunt deja utilizate cu succes de
companii din industrii precum ospitalitate, servicii profesionale, producție,
dar și instituții publice locale. Tailent este în prezent în plin proces de
extindere atât pe plan local, cât și internațional, prin lansarea pe noi piețe
din Europa, America Centrală și de Sud, SUA și Asia prin parteneriate
strategice cum este cel cu Serviceaide.
Majorarea de
capital se va desfășura în două etape, iar în urma acestei operațiuni vor fi
emise 185.500 de acțiuni noi 2P
Capitalul va fi folosit
pentru atingerea obiectivelor companiei pentru 2021-2022: creșterea și
consolidarea pe piețele din România și Bulgaria și extinderea în regiune
2Performant are
în prezent o capitalizare de piață de 35,3 milioane de lei
Compania de tehnologie 2Performant, lider al pieței locale de marketing afiliat și recent listată pe piața AeRO a BVB (simbol bursier
2P), anunță intenția de a atrage 5 milioane lei de la investitorii la
Bursa de Valori București printr-o operațiune
de majorare a capitalului social. Capitalul atras va alimenta investiții în
consolidare și creștere pe piața din România, dar și în extinderea pe piețe din
regiune. Operațiunea de majorare a capitalului va fi supusă votului AGEA a 2Performant programată să aibă
loc în data de 22 martie 2021,
utilizând soluția eVote, platformă ce permite companiilor să organizeze adunări
generale ale acționarilor (AGA) online.
„În decembrie am
realizat listarea tehnică a 2Performant la Bursa de Valori București din
dorința ca piața să stabilească prețul acțiunilor 2P, iar capitalizarea de până
acum și evoluția bună a prețului acțiunii ne-au confirmat așteptările. Acum
este momentul să atragem capital pentru creșterea accelerată a companiei atât
pe piața din România, cât și pe piețele din regiune. Avem planuri ambițioase
pentru 2021 și pentru anii următori și ne dorim ca acționarii actuali și
viitori să fie alături de noi în această fază de scalare a business-ului. Prin
această majorare de capital ne dorim să susținem pe de o parte proiecte de
creștere pe piețele din România și Bulgaria, unde avem o prezență puternică și
unde avem în continuare un potențial de creștere în ritm cu accelerarea din
comerțul online și din marketingul digital; pe de altă parte, să demarăm
extinderea în regiune prin parteneriate cu jucători importanți din eCommerce cu
prezență regională sau europeană”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.
Dorin Boerescu, CEO 2Performant
Sub rezerva aprobării de către Adunarea Generală a
Acționarilor, conform convocatorului publicat pe site-ul companiei, majorarea capitalului social cu
aport în numerar se va derula în două etape, cea a alocării drepturilor de
preferință și tranzacționarea acestora pe piața SMT AeRO, urmată, în situația
în care vor rămâne acțiuni nesubscrise, de un plasament privat. Această
operațiune are scopul de a alimenta investițiile strategice pe care 2Performant
le va realiza în perioada 2021-2022 pentru a accelera dezvoltarea companiei,
atât prin proiecte de creștere pe piețele din România și Bulgaria prin produsul
de marketing afiliat, cât și prin integrări tehnice cu parteneri strategici, cu
impact puternic în business și cu potențialul de a forma comunități de
utilizatori pe piețe externe. În urma majorării de capital vor fi emise 185.500 de acțiuni noi 2P.
În prima etapă, acționarilor înregistrați în Registrul
Acționarilor la data de referință li se vor acorda drepturi de preferință, în
baza cărora vor putea să subscrie acțiunile nou emise cu un discount de 25%
pentru a-și menține participația în companie. 5,68424 drepturi de preferință vor da dreptul
unui investitor să achiziționeze o acțiune 2P nou emisă la prețul stabilit prin
Prospect. Înaintea perioadei de subscriere, investitorii vor putea tranzacționa
drepturile de preferință pe piața SMT AeRO a Bursei de Valori București, iar
cei care doresc să cumpere mai multe acțiuni sau să intre în acționariatul
companiei vor avea oportunitatea să cumpere drepturi de la alți acționari. După
încheierea perioadei de tranzacționare, investitorii care dețin drepturi de
preferință vor avea la dispoziție o perioadă pentru subscriere. În situația în
care rămân acțiuni nesubscrise în prima etapă a procesului, acțiunile rămase
vor fi oferite într-un plasament privat adresat unui număr de maximum 149 de
investitori individuali. Ambele etape ale procesului de majorare de capital vor
fi gestionate de Goldring, brokerul care a intermediat listarea 2Performant la
BVB la sfârșitul anului trecut. După finalizarea operațiunii de majorare de
capital, compania va începe programul de investiții în al treilea trimestru al anului 2021.
Acțiunile 2Performant au intrat la
tranzacționare pe Bursa de Valori București în data de 9 decembrie 2020, în
urma unei listări tehnice pe piața AeRO. 2Performant a încheiat prima zi la
bursă drept cea mai lichidă acțiune în prima zi de tranzacționare, de la
lansarea pieței AeRO și până la acea dată, iar la finalul primei zile de
tranzacționare avea un total de 900 de tranzacții în valoare de 3.006.839 de
lei. Compania a ales să se listeze la bursă pentru a accesa mecanismele de
finanțare oferite de aceasta, necesare pentru continuarea investițiilor în
tehnologie, captarea creșterilor accelerate din segmentul eCommerce și
susținerea planurilor de extindere în regiune. Fiind o companie de tehnologie
dintr-un sector nou și unic pe BVB, managementul a decis să ofere
investitorilor posibilitatea de a stabili capitalizarea de piață în baza
cererii și ofertei. Astăzi, 2Performant are o capitalizare de piață de 35,3
milioane de lei.
Numirea Consiliului de Administrație 2Performant
Pe ordinea de zi a Adunării Generale
a Acționarilor a 2Performant din data de 22 martie 2021 va fi supusă votului
acționarilor și numirea unui Consiliu de Administrație format din trei membri.
În prezent, compania este administrată de Dorin Boerescu în calitate de
Administrator Unic, însă pentru a respecta cele mai bune practici de guvernanță
corporativă, acționarii majoritari au propus numirea unui consiliu de
administrație. Primele candidaturi au fost deja publicate: Dorin Boerescu (CEO și acționar majoritar 2Performant), Anda Patzelt (avocat cu o experiență de
20 ani, în prezent titular al Cabinetului de Avocatură Anda Patzelt) și Iulian Cîrciumaru (Managing Partner V7
Capital, Președinte C.A. Holde Agri Invest, membru în Boardul consultativ al
fondului de venture capital GapMinder și al organizației non-profit Ideo Ideis).
Acționarii pot, de asemenea, să propună și alți candidați.
Anda Patzelt
Iulian-Cîrciumaru
AGA va avea loc online, cu ajutorul
platformei tehnologice eVote. Cu soluția eVote, acționarii pot participa la
ședințele AGA la distanță, de oriunde s-ar afla, și pot vota atât în timpul
AGA, cât și înaintea acesteia.
În 2020 compania
2Performant a intermediat peste 1 milion de vânzări pentru magazinele online
din platformă, în creștere cu 28% față de anul anterior. Peste 55 de milioane
de click-uri au fost înregistrate în cadrul
platformei 2Performant pe tot parcursul anului trecut, ceea ce înseamnă că în
medie afiliații au adus magazinelor înscrise în platformă peste 4,6 milioane de
click-uri pe lună. La
fiecare click generat de afiliați prin 2Performant, magazinele online au
încasat aproape un euro din vânzări (mai precis 1 click = 0,9 euro).
_________________
Dorin Boerescu este un
reprezentant al primei generații de antreprenori și specialiști în digital
marketing din România, cu 21 de ani de experiență în digital și tehnologie.
Antreprenor în serie, a fondat și condus o serie de companii de advertising,
iar din 2009 este acționar principal și CEO al 2Performant, companie pe care a
crescut-o de peste 200 de ori în 11 ani. Dorin este membru în CA al iHunt
Technology, companie listată la BVB din 2019.
Anda Patzelt este avocat cu o
experiență de 20 ani, în prezent titular al Cabinetului de Avocatură Anda
Patzelt. De-a lungul carierei, a acordat asistență
juridică pentru companii precum Bayer, Immofinanz Group, TotalSoft, McDonald`s,
GED Eastern Fund II și multe altele, în legătură cu chestiuni corporative și
comerciale, proiecte de fuziuni și achiziții, dreptul internetului, proprietate
intelectuală, protecția datelor cu caracter personal etc. Anda este membru al
Baroului București din 2003. Este licențiată în drept, deținând o specializare
în drept comparat obținută la International Faculty of Comparative Law,
Strasbourg.
Iulian Cîrciumaru este Managing Partner V7 Capital, Președinte C.A. Holde Agri Invest,
membru în Boardul consultativ al fondului de venture capital GapMinder și al
organizației non-profit Ideo Ideis. A lucrat în management consulting pentru
Kearney și PwC timp de 7 ani, iar în 2011 a fondat 7card, companie care a fost
achiziționată de Sodexo în 2019. Este investitor pe piața de capital de peste
15 ani, dar și în diverse startup-uri locale. Iulian a studiat economia și
administrarea afacerilor la ASE București, Copenhagen Business School, IMD
Lausanne.
2Performant este
o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează și monetizează 2Performant.com – platformă integrată de marketing afiliat și influencer
marketing. Prin această platformă business-urile pot apela la parteneri,
afiliați și influenceri, cu care pot lucra prin cele 2 modele de colaborare
disponibile în acest moment: marketing afiliat și influencer marketing. 2Performant este o companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București, sub simbolul 2P. Conform datelor
companiei, 2Performant este cea mai mare sursă locală de trafic pentru
magazinele online din România, aducând lunar aproximativ 4,5 milioane de
clickuri pentru clienții din portofoliu.
Cu o activitate de 12 ani, compania este cea care a lansat în România
prima rețea de marketing afiliat sub denumirea 2Parale.ro. Trei ani mai târziu
a urmat intrarea în piața din Bulgaria. În 2016 platforma și operațiunile
migrează pe 2Performant.com, o nouă soluție tehnică și un mod nou de operare
care pun accentul pe self-service și prepay ca soluție de plată. Compania a
investit până acum peste 1 milion de euro în tehnologie pentru creșterea
performanțelor, eficientizarea proceselor, lansarea unei platforme de
influencer marketing, ușurarea și îmbunătățirea experienței de utilizare (UX
& UI).
Cu o viziune unică despre uberizarea marketingului bazată pe performanță
și transparență, 2Performant a reușit în acești ani de activitate să
intermedieze prin platforma de marketing afiliat vânzări în valoare de peste 235 de milioane de euro, prin mai mult de 433 de milioane de clickuri, pentru 785 de jucători din eCommerce din România și din regiune, din
peste 30 de industrii.
Federația
Sindicatelor din Silvicultură Silva semnalează că „în ultimele luni, alți trei pădurari
au fost agresați de hoții de lemne!” și trage un nou semnal de alarmă sub
genericul „Așa nu se mai poate!”
„Din păcate, odată
cu venirea iernii, presiunea asupra pădurilor s-a intensificat, iar trei
silvicultori, pădurari în cadrul direcțiilor silvice Vâlcea, Sălaj și Argeș au
căzut victime ale infractorilor surprinși în timp ce tăiau ilegal sau sustrăgeau
material lemnos din fondul forestier national.Aceste cazuri vin să
completeze tabloul sumbru al agresiunilor îndreptate împotriva personalului
silvic, în urma cărora, în ultimii ani, apărând pădurea, 6 pădurari au fost
omorâți de hoții de lemn, iar peste 700
de silvicultori au fost atacați de infractori, suferind agresiuni și vătămări
corporale grave, amenințări cu moartea, precum și distrugerea unor bunuri
(autovehicule, locuințe, anexe gospodărești, sedii administrative, etc).
Pe fondul
intensificării agresiunilor asupra personalului silvic, care au culminat cu cele două cazuri de pădurari uciși
în anul 2019 în timp ce îndeplineau serviciul de pază a pădurilor (13 septembrie 2019 – pădurarul Gorcioaia Răducu, Direcția Silvică
Iași și 16 octombrie 2019 –
pădurarul Pop Liviu Pavel,
Direcția Silvică Maramureș), în anul 2019 Parlamentul României
a modificat OUG nr. 59/2000 Statutul personalului silvic, iar prin noul act
normativ a fost creată baza legală pentru redarea demnității profesiei de
silvicultor, pentru întărirea autorității silvicultorilor în exercitarea
atribuțiilor de serviciu, pentru asigurarea dotărilor necesare desfășurării
activităților de teren, pentru asigurarea unor condiții decente de muncă, de
salarizare și de pensionare a personalului silvic, dar, din păcate, Legea nr.
234/2019 care a completat și modificat Statutul personalului silvic, nu este
nici în prezent pe deplin respectată și aplicată.
Federatia Sindicatelor Silva a solicitat
oficial, în data de 11.02.2021, sprijinul și intervenția conducerii
Ministerului Mediului Mediului Apelor si Pădurilor și a Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva
pentru ca în anul 2021 să fie asigurate cu prioritate fondurile necesare pentru
dotarea personalului silvic de teren cu uniformă de serviciu, armament de
serviciu, dispozitive de apărare, mijloace de comunicație și de transport,
pentru plata contribuțiilor sociale în cazul locurilor de muncă încadrate în
condiții speciale, precum și plata drepturilor salariale conform Contractului
Colectiv de Muncă și a Statutului personalului silvic.
Pentru descurajarea actelor de agresiune
asupra silvicultorilor, a fost solicitată intervenția conducerii ministerului
în vederea modificării și completării Legii nr. 286/2009 privind Codul penal,
prin includerea personalului silvic în categoriile prevăzute la art. 257 alin.
4, alături de polițiști și jandarmi, în cazul cărora faptele de amenințare,
lovire și vătămare corporală comise asupra acestora se sancționează cu pedepse
mai aspre.
Totodată,
Federația Silva a solicitat intervenția Procurorului General al României pentru
monitorizarea actelor de cercetare şi urmărire penală ce se efectuează în
cazurile de agresiune îndreptată împotriva personalului silvic şi dispunerea de
măsuri în scopul efectuării cu
celeritate a cercetărilor pentru identificarea, anchetarea și pedepsirea
autorilor agresiunilor îndreptate împotriva personalului silvic.
Federația
Sindicatelor Silva va susține în continuare, prin toate mijloacele legale,
aplicarea prevederilor Statutului personalului silvic, modificat și completat
prin Legea nr. 234/2019 și a Contractului Colectiv de Muncă, inclusiv prin
organizarea, dacă va fi cazul, a unor acțiuni de protest”.
Piața asigurărilor din România a ajuns, în anul 2020, la un volum al
primelor brute subscrise de 11,5 miliarde lei, în creștere cu 5% față de anul
anterior.
Anul trecut, pe segmentul asigurărilor generale, valoarea primelor
brute subscrise a ajuns la 9,28 miliarde lei, în creștere cu 6% față de anul
2019. În același timp, primele brute subscrise aferente asigurărilor de viață
au scăzut ușor, cu 2%, ajungând până la valoarea de 2,22 miliarde lei.
”Ponderea pieței asigurărilor în Produsul Intern Brut a fost, anul
trecut, de aproximativ 2,3%. Consider că această piață are un potențial foarte
mare și sper că în timp ponderea în PIB va crește. Remarc însă faptul că, deși
a traversat o perioadă complicată, piața s-a comportat bine, judecând lucrurile
în actualul context generat de pandemia COVID-19”, a declarat Președintele
Autorității de Supraveghere Financiară, domnul Nicu Marcu, în cadrul conferinței
”Quo Vadis!” cu tema Digitalizarea asigurărilor – prioritate ZERO.
În 2020, piața RCA a atins valoarea de circa 3,97 miliarde lei, cu 5%
mai mult față de anul anterior, în timp ce pe clasa A3 – CASCO primele brute subscrise
au ajuns la 2,41 miliarde lei, în creștere cu 4% în comparație cu anul 2019.
”Îmi doresc ca prin intermediul decontării directe obligatorii, prin
accentuarea procesului de digitalizare, dar și prin alte reglementări pe care
le avem în plan să echilibrăm piața asigurărilor și să diminuăm dependența de
segmentul asigurărilor auto obligatorii. Trebuie să încheiem eternele dispute
care se poartă în jurul subiectului RCA”, a mai declarat Președintele A.S.F.
Piața asigurărilor de sănătate a ajuns, anul trecut, la valoarea de
451,45 milioane lei, ceea ce reprezintă o creștere de 18% față de anul
precedent. O creștere susținută (68%) au avut și asigurările de garanții, care
au ajuns la un volum al primelor brute subscrise de 464,52 milioane de lei.
Perioada de perturbare pe care o traversează industria
hotelieră europeană va continua până cel puțin la jumătatea anului 2021, iar intervalul
necesar pentru redresare va fi semnificativ mai lung, potrivit celei mai
recente ediții a studiului Deloitte European Hotel Industry. Jumătate (51%) dintre proprietarii, creditorii,
dezvoltatorii și investitorii activi în domeniul ospitalității se așteaptă să ajungă
din nou la nivelurile de performanță din 2019 începând din 2023, iar 20% dintre
ei consideră chiar că revenirea la nivelul anterior pandemiei se va înregistra
abia începând din 2024 și mai târziu. Pe lângă provocările cauzate de pandemia
de COVID-19, industria hotelieră europeană trebuie să gestioneze și alți
factori de risc, cum ar fi fluctuațiile cererii (72% din respondenți) și lipsa
creșterii economice (60%). Respondenții din Marea Britanie au menționat și Brexitul
ca fiind un element de risc ridicat pentru industria hotelieră locală (40%),
arată studiul.
În contextul crizei
sanitare, apetitul investitorilor pentru industria hotelieră a scăzut cu 25% în
2020 față de anul precedent. Cu toate acestea, orașe europene precum Amsterdam,
Londra și Paris sunt considerate în continuare promițătoare pentru investiții în
2021. Amsterdam, care a condus clasamentul în ultimii patru ani, continuă să
fie cel mai atractiv oraș pentru investițiile din domeniul hotelier, urmat de
Londra și Paris, în timp ce Berlinul avansează pe poziția a patra de pe locul
16, ocupat anul trecut. În plus, studiul evidențiază faptul că apartamentele închiriate
în regim hotelier – care sunt complet mobilate, disponibile pentru sejururi pe
termen scurt și lung și care oferă facilități similare hotelurilor – devin cele
mai interesante active europene pentru investiții în 2021, datorită creșterii
cererii și costurilor flexibile.
„Industria
hotelieră europeană a fost puternic afectată de criza sanitară și s-a
confruntat cu o scădere a apetitului pentru investiții anul trecut, arată
studiul, iar gestionarea lichidității a devenit prioritară. Și România trece printr-o
perioadă fără precedent pentru această industrie, marcată de o scădere a
numărului de turiști cu aproximativ 60% în decembrie 2020 comparativ cu aceeași
perioadă a anului precedent, potrivit datelor Institutului Național de
Statistică”, a spus Zeno Căprariu, Partener Audit, Deloitte România, și
liderul industriei produselor de consum.
În ceea ce privește
sursele de capital pentru achiziții în domeniul ospitalității, participanții la
studiu preconizează că investițiile fondurilor de capital privat vor rămâne opțiunile
preferate, atitudinea respondenților îmbunătățindu-se semnificativ în 2020 față
de anul precedent (creștere de 22%). La polul opus, interesul pentru achiziții din
partea investitorilor instituționali și a trusturilor de investiții imobiliare s-ar
putea tempera în 2021, având în vedere scăderea acestuia cu 9% și, respectiv,
cu 10% în 2020 față de 2019.
Studiul subliniază,
de asemenea, că împrumuturile bancare vor rămâne cea mai frecventă sursă de
finanțare pe piața hotelieră europeană, potrivit a două treimi (66%) dintre
respondenți, urmate de fondurile de investiții imobiliare (40%) și de fondurile
interesate de achiziția de credite neperformante (36%).
Cea mai recentă
ediție a studiului Deloitte European
Hotel Industry se bazează pe răspunsurile a mai mult de 100 de lideri
din domeniul ospitalității, inclusiv proprietari, creditori, dezvoltatori și
investitori, și își propune să sondeze opiniile lor cu privire la principalele tendințe
ale industriei.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de
audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul
riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către
clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru
din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte,
prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste
150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și
servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business
complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu
ajutorul celor peste 330.000 de profesioniști ai săi.
Autoritatea de
Supraveghere Financiară a derulat, în colaborare cu Banca Națională a României și cu Banca
Centrală Europeană, primul exercițiu de evaluare a Depozitarului Central S.A.,
încheiat la sfârșitul anului trecut.
Procesul de
evaluare a vizat acordurile, strategiile, procesele și mecanismele implementate
de Depozitarul Central în vederea verificării modului în care sunt respectate
cerințele Regulamentului (UE) nr. 909/2014 și a regulamentelor delegate.
De asemenea, au
fost evaluate riscurile la care Depozitarul ar putea fi expus, precum și
riscurile generate de acesta la adresa funcționării piețelor titlurilor de
valoare.
Evaluarea a fost realizată pentru perioada 19
decembrie 2019 – 30 iunie 2020 de către Grupul de lucru înființat în acest
scop, compus din specialiști în piețe secundare și servicii
post-tranzacționare.
Derularea
primului exercițiu de examinare și evaluare anuală a Depozitarului Central
S.A., în baza cerințelor CSDR și ale regulamentelor delegate, a fost un proces
complex care a necesitat expertiză și alocarea de resurse pentru analizarea
procedurilor, proceselor, mecanismelor, acordurilor și strategiilor
implementate de către Depozitarul Central, ca infrastructură a pieței de
capital.
În urma exercițiului de evaluare, care a avut
la bază datele, informațiile și documentele furnizate de Depozitarul Central
S.A., a rezultat faptul că activitatea desfășurată de societate este conformă
cu cerințele Regulamentului (UE) nr.
909/2014 privind îmbunătățirea decontării titlurilor de valoare în Uniunea
Europeană și privind depozitarii centrali de titluri de valoare și ale
reglementărilor delegate, nefiind identificate probleme de natură să afecteze
buna desfășurare a serviciilor oferite de Depozitarul Central S.A.
Cu toate acestea, echipa de evaluare a
formulat unele recomandări punctuale în scopul îmbunătățirii activității
desfășurate de Depozitarul Central S.A., recomandări care au fost comunicate
entității și care au termen de implementare 30 iunie 2021.
În conformitate cu
prevederile legale în vigoare, următorul exercițiu de evaluare va începe la
data de 1 iulie 2021.
Accelerarea procesului de digitalizare reprezintă o necesitate
absolută pentru industria asigurărilor, mai ales în noul context generat de
pandemia COVID-19. Aceasta a fost concluzia centrală a dezbaterilor care au
avut loc în cadrul conferinței ”Quo
Vadis!” – Digitalizarea asigurărilor –
prioritate ZERO, organizată de Institutul de Studii
Financiare, alături de compania de publishing DC News.
La
eveniment au participat reprezentanți la cel mai înalt nivel din partea
Autorității de Supraveghere Financiară, Ministerului Educației, Ministerului
Finanțelor, Institutului de Studii Financiare, Comisiei pentru comunicații și tehnologia
informației din Senat, Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor
din Camera Deputaților, precum din partea organziațiilor profesionale din piața
asigurărilor.
Președintele Autorității de
Supraveghere Financiară, domnul Nicu Marcu, a spus, în dechiderea conferinței,
că nevoia de digitalizare și de informatizare, la nivelul instituțiilor și al
companiilor, este mai acută ca oricând. „Numai
prin informatizare intensivă vom putea lua decizii în timp scurt, în interesul
consumatorului de servicii financiare non-bancare. Avem proiecte importante în
ceea ce privește digitalizarea activității și proceselor, care au loc în cadrul
Autorității”, a arătat domnul Nicu Marcu.
Președintele A.S.F. a mai
spus că piața asigurărilor a făcut pași importanți din perspectiva
digitalizării, mai ales în contextul generat de pandemia COVID-19.
La rândul său, domnul
Valentin Ionescu, Președintele Institutului de Studii Financiare, a arătat că
digitalizarea poate contribui, din perspectiva consumatorilor, la reducerea
costurilor și la creșterea transparenței, afirmând totodată că este necesară o
implementare prudentă a noilor tehnologii din perspectiva riscurilor ce pot
apărea. „Trebuie să acționăm în
permanență pentru identificarea soluțiilor de prevenire sau de atenuare a
acestora, pentru a menține încrederea consumatorilor la un nivel adecvat. Din
perspectiva Autorității de Supraveghere Financiară, utilizarea tehnologiei
devine inevitabilă, întrucât ne poate oferi soluții de supraveghere inovatoare
și eficiente, care ne vor permite să susținem un sistem de supraveghere mai
eficient, mai flexibil și mai receptiv. Prin urmare, în perioada următoare vom
acorda o atenție sporită procesului de digitalizare și inovației tehnologice în
domeniul serviciilor financiare, cu atât mai mult cu cât în situația pandemiei
și a nevoii de distanțare fizică,
acestea au dovedit cât de importante sunt pentru buna funcționare și stabilitate
a piețelor financiare”, a explicat domnul Valentin Ionescu.
Educația financiară digitală
O altă temă
de interes major, care a fost discutată în cadrul conferinței, a vizat
digitalizarea procesului de educație financiară. În condițiile impunerii distanțării fizice,
formatorii au fost nevoiți să-și adapteze strategia în ceea ce privește
desfășurarea cursurilor și să utilizeze platformele online de comunicare. „Unul
dintre beneficiile digitalizării educației financiare este accesul semnificativ
mai mare la cursuri pentru populație. Pe
de altă parte, la fel de importantă este și educaţia financiară digitală, care
este un concept multidimensional ce include patru zone principale: cunoașterea
produselor și serviciilor financiare digitale; conștientizarea riscurilor
asociate acestora; cunoașterea modalităților de protejare în fața acestor
riscuri, respectiv cunoașterea drepturilor consumatorilor și a procedurilor de despăgubire”,
a arătat Directorul Executiv al ISF, domnul Marian Siminică.
În acest context este vitală
includerea diferitelor părți interesate, cum ar fi companiile fintech,
universitățile, ONG-urile și instituțiile financiare în strategiile naționale
de educație financiară și identificarea de mijloace inovatoare de colaborare
pentru furnizarea educației financiare digitale. „Instruirea online (digitalizarea educației financiare) realizată de
companiile fintech poate să nu fie suficientă. Având în vedere că grupurile
dezavantajate sunt de obicei persoane cu nivel scăzut de educație, va fi
necesară și formarea personală implementată de ONG-uri și instituțiile
financiare din vecinătatea lor pentru a spori eficacitatea acestor programe”,
a conchis domnul Marian Siminică.
„Ne-am dorit o legătură între tradiția pe care o găzduim la Muzeului Țăranului Român și contemporaneitate. Pentru că este e expoziție despre Brâncuși, despre cum noi, cei de astăzi îl vedem”, a declarat Virgil Nițulescu, Directorul Muzeului Național al Țăranului Român, la vernisajul expoziției Mirrors of Brâncuși, care a avut loc ieri seară.
„Este un proiect la care a muncit mult o întreagă echipă, nu doar Fundația Art Production. Vreau să le mulțumesc tuturor pentru tot efortul depus și pentru sprijin.”, a adăugat Valerian Mareș, Președintele Fundației Art Production.
„Această expoziție pornește de la public spre Brâncuși. Am întrebat oamenii din jur ce știu și ce cred despre Brâncuși și ne-am dat seama că există amănunte din viața lui cu care ne-am putea identifica și astlfel să reușim să-l înțelegem mai bine. Ne-am dorit să vă puteți privi în opera lui ca într-o oglindă”, a precizat Silvana Dulamă-Popa, curatorul expoziției.
„Ideea unei expoziții virtuale Brâncuși a apărut acum trei ani, în perioada pregătirii Europalia. Ne gândeam cum ar fi să prezentăm Coloana fără sfârșit în Piața Rogier, din Bruxelles, sau Poarta Sărutului la intrarea în Comisia Europeană… Ar fi fost o completare a excepționalei Expoziții Brâncuși de la Bozar, organizată de ICR într-un moment de glorie pentru România. Astăzi vom vedea un alt fel de expoziție, interactivă. De la sublimarea formei la esența lucrurilor. O esență de România”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI Romania, Moldova și Bulgaria.
„Mă bucur că mă aflu aici pentru că sunt în largul meu acolo unde mesaje clasice sunt prezentate într-un context nou și într-un limbaj contemporan. Reinterpretarea valorilor noastre fundamentale va face să devenim relevanți în toată lumea.”, a concluzionat Iulian Bulai, președintele Comisiei pentru Cultură din Camera Deputaților.
Expoziția Mirrors of Brâncuși va putea fi vizitată la Muzeul Național al Țăranului Român, sala Irina Nicolau, în perioada 10 – 24 februarie, de marți până duminică, în intervalul 10:00 – 18:00. Ulterior, ea va fi prezentată în diverse orașe din România și din străinătate.
Mirrors of Brâncuși este un proiect organizat de Fundația Art Production, Centrul de Resurse pentru Cetățenie Activă și Christian Westblink, cu sprijinul JTI și al Muzeului Național al Țăranului Român.
Proiectul este finanțat prin Granturile SEE 2014 – 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA.
Sprijinul financiar nerambursabil acordat pentru realizarea proiectului Mirrors of Brâncuși este de 947.646,45 lei, echivalentul a 195.653,24 Euro.
Simon Peters, analist în domeniul criptoactivelor al platformei de investiții eToro: Prețul Bitcoin „se îndreaptă spre pragul de 70.000 de dolari anul acesta”, în timp ce Mastercard își anunță susținerea pentru activele digitale.
„Lumea cripto-activelor
năvălește pe tărâmul finanțelor tradiționale într-un ritm uluitor. Mastercard a
anunțat că va sprijini activele digitale direct prin propria rețea, semnalând
încă o etapă majoră pentru industrie.
Mastercard este operatorul celei de-a doua
cele mai mari rețele de carduri de credit din lume, iar faptul că o companie de
o asemenea dimensiune ia o astfel de decizie, arată tendința pe termen lung
pentru adoptarea criptoactivelor.
Și, deși s-ar putea să vedem o creștere pe termen scurt a prețului bitcoin-ului
și a altor criptoactive, ca urmare a anunțului Mastercard – care vine atât de
curând după anunțul Tesla mai devreme, în decursul acestei săptămâni – există
implicații reale pe termen lung pentru bitcoin și alte criptoactive.
Bitcoin și alte monede digitale, pur și simplu, vor fi parte din universul
financiar tradițional mai devreme decât ne-am așteptat. Mă aștept ca cererea de
bitcoin să crescă și prețurile să atingă cel puțin 70.000 de dolari până la
sfârșitul acestui an.”
Planurile Twitter de a
urma exemplul Tesla contribuie la consolidarea Bitcoin-ului pe termen lung
„Twitter a dezvăluit că a pus bazele integrării bitcoinului în afacerea sa, consolidând perspectivele pe termen lung pentru cel mai puternic criptoactiv din lume.
În ciuda tuturor îndoielilor legate de utilizarea bitcoin în lumea reală,
adevărul este că oamenii își doresc alternative la sistemul financiar existent.
Vor democratizarea lumii finanțelor, iar bitcoin și alte criptoactive
reprezintă o modalitate de a face acest lucru.
Mă aștept ca multe alte companii să urmeze
exemplul Twitter fie prin integrarea bitcoin-ului în sistemul de salarizare,
fie prin investiții în acesta ca parte a diversificării portofoliilor lor.”