FAN courier, afaceri de peste 1 miliard de lei în 2020

0

FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, a realizat în 2020 afaceri de peste 1 miliard de lei, cu peste 27% mai mult față de anul anterior.

Felix Pătrășcanu, managing partner FAN Courier: „Schimbările majore și rapide pe care le-a adus criza provocată de SARS-COV2 în economie și societate s-au reflectat pe tot parcursul anului trecut și în activitatea noastră curentă, echipele noastre de curieri fiind în linia întâi pe tot parcursul anului. Din cauza restricțiilor impuse, multe business-uri s-au reorientat către vânzările exclusiv online, consumatorii au ales să folosească mai mult și mai des serviciile de curierat, astfel că activitatea noastră curentă a fost luni de zile comparabilă cu vârfurile de sărbători sau Black Friday. Ne așteptam la o creștere mai mare decât estimările inițiale și chiar la depășirea pragului de 1 miliard de lei. Acum, odată cu încheierea exercițiului financiar pentru anul trecut, rezultatele financiare confirmă efortul excepțional făcut de echipa noastră pe tot parcursul anului trecut. În 2020, Afacerile FAN Courier au depășit 1 miliard de lei”.

Estimările de creștere pentru 2021 se situează între 10% și 15%, în funcție de evoluția crizei sanitare și de impactul acesteia în economie: 10%, în varianta în care situația sanitară începe să se relaxeze; 15%, în cazul în care presiunea asupra serviciilor de curierat generată de comerțul online rămâne ridicată.  Bugetul pentru investiții în 2021 se ridică la 20 milioane de euro. Una dintre cele mai importante investiții (7 milioane de euro) este hub-ul de la Cluj-Napoca: dare în funcțiune la finalul lui 2021, al treilea hub construit după cele de la Ștefănești și Brașov; va fi dotat cu  bandă de sortare cu o capacitate de 7.500 de colete/oră și va avea 300 de angajați.

Adrian Mihai, cofondator FAN Courier: „Suntem bucuroși că, după trei ani de așteptare, putem demara investiția în HUB-ul de la Cluj, un punct de tranzit extrem de important pentru noi, ce va fi conectat cu Iași, Baia Mare și Oradea. HUB-ul de la Cluj ne va ajuta în eforturile pe care le facem pentru reducerea timpilor de livrare și creșterea productivității”.

Tot în acest an, FAN Courier vizează extinderea hub-ului de la Brașov cu 2.500 mp, analizând oportunitatea unui nou centru logistic în Ștefănești, pentru a dezvolta serviciile de fulfillment și logistică. De asemenea, va continua proiectul de dotare a filialelor mari cu sisteme automate de sortare.

În condițiile în care cererea de servicii de curierat se va menține la un nivel ridicat și în 2021, FAN Courier ia în calcul creșterea numărului de angajați cu 10% în acest an, ritm similar celui din anul anterior.

Tailent accelerează expansiunea internațională și exportă roboți software inteligenți în America Centrală și de Sud printr-un parteneriat cu Serviceaide

0

Roboții software inteligenți dezvoltați de startup-ul de tehnologie Tailent ajung în America Centrală și de Sud. Soluțiile Robotic Process Automation (RPA) vor sprijini companiile să automatizeze și să optimizeze o gamă largă de procese operaționale și să permită echipelor existente să se concentreze pe activități mai relevante printr-un parteneriat cu Serviceaide, furnizor global de soluții IT inteligente și soluții de management al serviciilor pentru companii bazate pe inteligență artificială (AI) și machine learning cu sediul în Brazilia.

Prin acest parteneriat, Tailent își extinde acoperirea globală și aduce tehnologii RPA convenabile și accesibile mai aproape de companii din întreaga lume. Soluțiile Tailent oferă flexibilitate, performanță și scalabilitate fără precedent în dezvoltarea și utilizarea roboților software inteligenți proiectați peste aplicații existente, adaptați la nevoile de business ale fiecărei companii și gata pentru utilizare imediată. În acest fel, companiile capătă abilitatea de a implementa o automatizare complexă cu ajutorul funcționalităților unui cod personalizat încorporat.

„Acest nou parteneriat duce soluțiile noastre inovatoare la cheie pe noi piețe din America Centrală și de Sud și le integrează în soluții inteligente de gestionare a serviciilor pentru automatizarea proceselor repetitive sau redundante, integrarea sistemelor care nu au fost concepute pentru a comunica între ele și dezvoltarea în continuare a sistemelor existente cu funcții noi care sunt în mod tradițional costisitor de integrat. Drept urmare, putem ajunge acum la companii de renume internațional care investesc puternic în digitalizarea și automatizarea fluxurilor operaționale, concurând astfel cu soluții oferite de jucătorii din domeniul RPA din SUA”, explică Mario Popescu, CEO Tailent.

Mario Popescu, CEO Tailent

Pentru Serviceaide, parteneriatul cu Tailent este încă un pas pentru extinderea rețelei sale de parteneri și creșterea valorii oferite clienților, ca parte a strategiei de a oferi servicii și asistență la alt nivel folosind inteligența artificială pentru impact și valoare maximă.

„Folosim cele mai noi descoperiri în inteligența artificială și machine learning pentru a rezolva cererile și incidentele și ajutăm companiile să-și transforme serviciile prin automatizare și cunoștințe avansate. Tailent ne ajută în misiunea noastră și ne permite să construim soluțiile noastre integrate prin adăugarea tehnologiilor sale extrem de competitive dezvoltate în România”, spune Yip Ly, Chief Revenue Officer la Serviceaide.

Yip Ly, Chief Revenue Officer la Serviceaide

Soluțiile Tailent sunt deja utilizate cu succes de companii din industrii precum ospitalitate, servicii profesionale, producție, dar și instituții publice locale. Tailent este în prezent în plin proces de extindere atât pe plan local, cât și internațional, prin lansarea pe noi piețe din Europa, America Centrală și de Sud, SUA și Asia prin parteneriate strategice cum este cel cu Serviceaide.

2Performant intenționează să atragă 5 milioane lei de la investitori într-o operațiune de majorare de capital

0

  • Majorarea de capital se va desfășura în două etape, iar în urma acestei operațiuni vor fi emise 185.500 de acțiuni noi 2P
  • Capitalul va fi folosit pentru atingerea obiectivelor companiei pentru 2021-2022: creșterea și consolidarea pe piețele din România și Bulgaria și extinderea în regiune
  • 2Performant are în prezent o capitalizare de piață de 35,3 milioane de lei

Compania de tehnologie 2Performant, lider al pieței locale de marketing afiliat și recent listată pe piața AeRO a BVB (simbol bursier 2P), anunță intenția de a atrage 5 milioane lei de la investitorii la Bursa de Valori București printr-o operațiune de majorare a capitalului social. Capitalul atras va alimenta investiții în consolidare și creștere pe piața din România, dar și în extinderea pe piețe din regiune. Operațiunea de majorare a capitalului va fi supusă votului AGEA a 2Performant programată să aibă loc în data de 22 martie 2021, utilizând soluția eVote, platformă ce permite companiilor să organizeze adunări generale ale acționarilor (AGA) online.

„În decembrie am realizat listarea tehnică a 2Performant la Bursa de Valori București din dorința ca piața să stabilească prețul acțiunilor 2P, iar capitalizarea de până acum și evoluția bună a prețului acțiunii ne-au confirmat așteptările. Acum este momentul să atragem capital pentru creșterea accelerată a companiei atât pe piața din România, cât și pe piețele din regiune. Avem planuri ambițioase pentru 2021 și pentru anii următori și ne dorim ca acționarii actuali și viitori să fie alături de noi în această fază de scalare a business-ului. Prin această majorare de capital ne dorim să susținem pe de o parte proiecte de creștere pe piețele din România și Bulgaria, unde avem o prezență puternică și unde avem în continuare un potențial de creștere în ritm cu accelerarea din comerțul online și din marketingul digital; pe de altă parte, să demarăm extinderea în regiune prin parteneriate cu jucători importanți din eCommerce cu prezență regională sau europeană”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Dorin Boerescu, CEO 2Performant

Sub rezerva aprobării de către Adunarea Generală a Acționarilor, conform convocatorului publicat pe site-ul companiei, majorarea capitalului social cu aport în numerar se va derula în două etape, cea a alocării drepturilor de preferință și tranzacționarea acestora pe piața SMT AeRO, urmată, în situația în care vor rămâne acțiuni nesubscrise, de un plasament privat. Această operațiune are scopul de a alimenta investițiile strategice pe care 2Performant le va realiza în perioada 2021-2022 pentru a accelera dezvoltarea companiei, atât prin proiecte de creștere pe piețele din România și Bulgaria prin produsul de marketing afiliat, cât și prin integrări tehnice cu parteneri strategici, cu impact puternic în business și cu potențialul de a forma comunități de utilizatori pe piețe externe. În urma majorării de capital vor fi emise 185.500 de acțiuni noi 2P.

În prima etapă, acționarilor înregistrați în Registrul Acționarilor la data de referință li se vor acorda drepturi de preferință, în baza cărora vor putea să subscrie acțiunile nou emise cu un discount de 25% pentru a-și menține participația în companie. 5,68424 drepturi de preferință vor da dreptul unui investitor să achiziționeze o acțiune 2P nou emisă la prețul stabilit prin Prospect. Înaintea perioadei de subscriere, investitorii vor putea tranzacționa drepturile de preferință pe piața SMT AeRO a Bursei de Valori București, iar cei care doresc să cumpere mai multe acțiuni sau să intre în acționariatul companiei vor avea oportunitatea să cumpere drepturi de la alți acționari. După încheierea perioadei de tranzacționare, investitorii care dețin drepturi de preferință vor avea la dispoziție o perioadă pentru subscriere. În situația în care rămân acțiuni nesubscrise în prima etapă a procesului, acțiunile rămase vor fi oferite într-un plasament privat adresat unui număr de maximum 149 de investitori individuali. Ambele etape ale procesului de majorare de capital vor fi gestionate de Goldring, brokerul care a intermediat listarea 2Performant la BVB la sfârșitul anului trecut. După finalizarea operațiunii de majorare de capital, compania va începe programul de investiții în al treilea trimestru al anului 2021.

Acțiunile 2Performant au intrat la tranzacționare pe Bursa de Valori București în data de 9 decembrie 2020, în urma unei listări tehnice pe piața AeRO. 2Performant a încheiat prima zi la bursă drept cea mai lichidă acțiune în prima zi de tranzacționare, de la lansarea pieței AeRO și până la acea dată, iar la finalul primei zile de tranzacționare avea un total de 900 de tranzacții în valoare de 3.006.839 de lei. Compania a ales să se listeze la bursă pentru a accesa mecanismele de finanțare oferite de aceasta, necesare pentru continuarea investițiilor în tehnologie, captarea creșterilor accelerate din segmentul eCommerce și susținerea planurilor de extindere în regiune. Fiind o companie de tehnologie dintr-un sector nou și unic pe BVB, managementul a decis să ofere investitorilor posibilitatea de a stabili capitalizarea de piață în baza cererii și ofertei. Astăzi, 2Performant are o capitalizare de piață de 35,3 milioane de lei.

Numirea Consiliului de Administrație 2Performant

Pe ordinea de zi a Adunării Generale a Acționarilor a 2Performant din data de 22 martie 2021 va fi supusă votului acționarilor și numirea unui Consiliu de Administrație format din trei membri. În prezent, compania este administrată de Dorin Boerescu în calitate de Administrator Unic, însă pentru a respecta cele mai bune practici de guvernanță corporativă, acționarii majoritari au propus numirea unui consiliu de administrație. Primele candidaturi au fost deja publicate: Dorin Boerescu (CEO și acționar majoritar 2Performant), Anda Patzelt (avocat cu o experiență de 20 ani, în prezent titular al Cabinetului de Avocatură Anda Patzelt) și Iulian Cîrciumaru (Managing Partner V7 Capital, Președinte C.A. Holde Agri Invest, membru în Boardul consultativ al fondului de venture capital GapMinder și al organizației non-profit Ideo Ideis). Acționarii pot, de asemenea, să propună și alți candidați.

AGA va avea loc online, cu ajutorul platformei tehnologice eVote. Cu soluția eVote, acționarii pot participa la ședințele AGA la distanță, de oriunde s-ar afla, și pot vota atât în timpul AGA, cât și înaintea acesteia.

În 2020 compania 2Performant a intermediat peste 1 milion de vânzări pentru magazinele online din platformă, în creștere cu 28% față de anul anterior. Peste 55 de milioane de click-uri au fost înregistrate în cadrul platformei 2Performant pe tot parcursul anului trecut, ceea ce înseamnă că în medie afiliații au adus magazinelor înscrise în platformă peste 4,6 milioane de click-uri pe lună. La fiecare click generat de afiliați prin 2Performant, magazinele online au încasat aproape un euro din vânzări (mai precis 1 click = 0,9 euro).

_________________

Dorin Boerescu este un reprezentant al primei generații de antreprenori și specialiști în digital marketing din România, cu 21 de ani de experiență în digital și tehnologie. Antreprenor în serie, a fondat și condus o serie de companii de advertising, iar din 2009 este acționar principal și CEO al 2Performant, companie pe care a crescut-o de peste 200 de ori în 11 ani. Dorin este membru în CA al iHunt Technology, companie listată la BVB din 2019.

Anda Patzelt este avocat cu o experiență de 20 ani, în prezent titular al Cabinetului de Avocatură Anda Patzelt.  De-a lungul carierei, a acordat asistență juridică pentru companii precum Bayer, Immofinanz Group, TotalSoft, McDonald`s, GED Eastern Fund II și multe altele, în legătură cu chestiuni corporative și comerciale, proiecte de fuziuni și achiziții, dreptul internetului, proprietate intelectuală, protecția datelor cu caracter personal etc. Anda este membru al Baroului București din 2003. Este licențiată în drept, deținând o specializare în drept comparat obținută la International Faculty of Comparative Law, Strasbourg.

Iulian Cîrciumaru este Managing Partner V7 Capital, Președinte C.A. Holde Agri Invest, membru în Boardul consultativ al fondului de venture capital GapMinder și al organizației non-profit Ideo Ideis. A lucrat în management consulting pentru Kearney și PwC timp de 7 ani, iar în 2011 a fondat 7card, companie care a fost achiziționată de Sodexo în 2019. Este investitor pe piața de capital de peste 15 ani, dar și în diverse startup-uri locale. Iulian a studiat economia și administrarea afacerilor la ASE București, Copenhagen Business School, IMD Lausanne.

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează și monetizează 2Performant.com – platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing. Prin această platformă business-urile pot apela la parteneri, afiliați și influenceri, cu care pot lucra prin cele 2 modele de colaborare disponibile în acest moment: marketing afiliat și influencer marketing. 2Performant este o companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București, sub simbolul 2P. Conform datelor companiei, 2Performant este cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online din România, aducând lunar aproximativ 4,5 milioane de clickuri pentru clienții din portofoliu.

Cu o activitate de 12 ani, compania este cea care a lansat în România prima rețea de marketing afiliat sub denumirea 2Parale.ro. Trei ani mai târziu a urmat intrarea în piața din Bulgaria. În 2016 platforma și operațiunile migrează pe 2Performant.com, o nouă soluție tehnică și un mod nou de operare care pun accentul pe self-service și prepay ca soluție de plată. Compania a investit până acum peste 1 milion de euro în tehnologie pentru creșterea performanțelor, eficientizarea proceselor, lansarea unei platforme de influencer marketing, ușurarea și îmbunătățirea experienței de utilizare (UX & UI).

Cu o viziune unică despre uberizarea marketingului bazată pe performanță și transparență, 2Performant a reușit în acești ani de activitate să intermedieze prin platforma de marketing afiliat vânzări în valoare de peste 235 de milioane de euro, prin mai mult de 433 de milioane de clickuri, pentru 785 de jucători din eCommerce din România și din regiune, din peste 30 de industrii.

Semnal de alarmă al silvicultorilor

0

Federația Sindicatelor din Silvicultură Silva semnalează că „în ultimele luni, alți trei pădurari au fost agresați de hoții de lemne!” și trage un nou semnal de alarmă sub genericul „Așa nu se mai poate!”

„Din păcate, odată cu venirea iernii, presiunea asupra pădurilor s-a intensificat, iar trei silvicultori, pădurari în cadrul direcțiilor silvice Vâlcea, Sălaj și Argeș au căzut victime ale infractorilor surprinși în timp ce tăiau ilegal sau sustrăgeau material lemnos din fondul forestier national.Aceste cazuri vin să completeze tabloul sumbru al agresiunilor îndreptate împotriva personalului silvic, în urma cărora, în ultimii ani, apărând pădurea, 6 pădurari au fost omorâți de hoții de lemn,  iar peste 700 de silvicultori au fost atacați de infractori, suferind agresiuni și vătămări corporale grave, amenințări cu moartea, precum și distrugerea unor bunuri (autovehicule, locuințe, anexe gospodărești, sedii administrative, etc).

Pe fondul intensificării agresiunilor asupra personalului silvic, care au culminat cu cele două cazuri de pădurari uciși în anul 2019 în timp ce îndeplineau serviciul de pază a pădurilor (13 septembrie 2019 – pădurarul Gorcioaia Răducu, Direcția Silvică Iași și 16 octombrie 2019 – pădurarul Pop Liviu Pavel, Direcția Silvică Maramureș),  în anul 2019 Parlamentul României a modificat OUG nr. 59/2000 Statutul personalului silvic, iar prin noul act normativ a fost creată baza legală pentru redarea demnității profesiei de silvicultor, pentru întărirea autorității silvicultorilor în exercitarea atribuțiilor de serviciu, pentru asigurarea dotărilor necesare desfășurării activităților de teren, pentru asigurarea unor condiții decente de muncă, de salarizare și de pensionare a personalului silvic, dar, din păcate, Legea nr. 234/2019 care a completat și modificat Statutul personalului silvic, nu este nici în prezent pe deplin respectată și aplicată.

Federatia Sindicatelor Silva a solicitat oficial, în data de 11.02.2021, sprijinul și intervenția conducerii Ministerului Mediului Mediului Apelor si Pădurilor  și a Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva pentru ca în anul 2021 să fie asigurate cu prioritate fondurile necesare pentru dotarea personalului silvic de teren cu uniformă de serviciu, armament de serviciu, dispozitive de apărare, mijloace de comunicație și de transport, pentru plata contribuțiilor sociale în cazul locurilor de muncă încadrate în condiții speciale, precum și plata drepturilor salariale conform Contractului Colectiv de Muncă și a Statutului personalului silvic.

Pentru descurajarea actelor de agresiune asupra silvicultorilor, a fost solicitată intervenția conducerii ministerului în vederea modificării și completării Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, prin includerea personalului silvic în categoriile prevăzute la art. 257 alin. 4, alături de polițiști și jandarmi, în cazul cărora faptele de amenințare, lovire și vătămare corporală comise asupra acestora se sancționează cu pedepse mai aspre.

Totodată, Federația Silva a solicitat intervenția Procurorului General al României pentru monitorizarea actelor de cercetare şi urmărire penală ce se efectuează în cazurile de agresiune îndreptată împotriva personalului silvic şi dispunerea de măsuri în scopul efectuării cu celeritate a cercetărilor pentru identificarea, anchetarea și pedepsirea autorilor agresiunilor îndreptate împotriva personalului silvic.

Federația Sindicatelor Silva va susține în continuare, prin toate mijloacele legale, aplicarea prevederilor Statutului personalului silvic, modificat și completat prin Legea nr. 234/2019 și a Contractului Colectiv de Muncă, inclusiv prin organizarea, dacă va fi cazul, a unor acțiuni de protest”.

Piața asigurărilor a încheiat anul 2020 cu o creștere de 5%

0

Piața asigurărilor din România a ajuns, în anul 2020, la un volum al primelor brute subscrise de 11,5 miliarde lei, în creștere cu 5% față de anul anterior.

Anul trecut, pe segmentul asigurărilor generale, valoarea primelor brute subscrise a ajuns la 9,28 miliarde lei, în creștere cu 6% față de anul 2019. În același timp, primele brute subscrise aferente asigurărilor de viață au scăzut ușor, cu 2%, ajungând până la valoarea de 2,22 miliarde lei.

”Ponderea pieței asigurărilor în Produsul Intern Brut a fost, anul trecut, de aproximativ 2,3%. Consider că această piață are un potențial foarte mare și sper că în timp ponderea în PIB va crește. Remarc însă faptul că, deși a traversat o perioadă complicată, piața s-a comportat bine, judecând lucrurile în actualul context generat de pandemia COVID-19”, a declarat Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, domnul Nicu Marcu, în cadrul conferinței ”Quo Vadis!” cu tema Digitalizarea asigurărilor – prioritate ZERO.

În 2020, piața RCA a atins valoarea de circa 3,97 miliarde lei, cu 5% mai mult față de anul anterior, în timp ce pe clasa A3 – CASCO primele brute subscrise au ajuns la 2,41 miliarde lei, în creștere cu 4% în comparație cu anul 2019.

”Îmi doresc ca prin intermediul decontării directe obligatorii, prin accentuarea procesului de digitalizare, dar și prin alte reglementări pe care le avem în plan să echilibrăm piața asigurărilor și să diminuăm dependența de segmentul asigurărilor auto obligatorii. Trebuie să încheiem eternele dispute care se poartă în jurul subiectului RCA”, a mai declarat Președintele A.S.F.

Piața asigurărilor de sănătate a ajuns, anul trecut, la valoarea de 451,45 milioane lei, ceea ce reprezintă o creștere de 18% față de anul precedent. O creștere susținută (68%) au avut și asigurările de garanții, care au ajuns la un volum al primelor brute subscrise de 464,52 milioane de lei.

Studiu Deloitte: industria hotelieră europeană estimează că va ajunge din nou la nivelurile de performanță din 2019 începând din 2023

0

Perioada de perturbare pe care o traversează industria hotelieră europeană va continua până cel puțin la jumătatea anului 2021, iar intervalul necesar pentru redresare va fi semnificativ mai lung, potrivit celei mai recente ediții a studiului Deloitte European Hotel Industry. Jumătate (51%) dintre proprietarii, creditorii, dezvoltatorii și investitorii activi în domeniul ospitalității se așteaptă să ajungă din nou la nivelurile de performanță din 2019 începând din 2023, iar 20% dintre ei consideră chiar că revenirea la nivelul anterior pandemiei se va înregistra abia începând din 2024 și mai târziu. Pe lângă provocările cauzate de pandemia de COVID-19, industria hotelieră europeană trebuie să gestioneze și alți factori de risc, cum ar fi fluctuațiile cererii (72% din respondenți) și lipsa creșterii economice (60%). Respondenții din Marea Britanie au menționat și Brexitul ca fiind un element de risc ridicat pentru industria hotelieră locală (40%), arată studiul.

În contextul crizei sanitare, apetitul investitorilor pentru industria hotelieră a scăzut cu 25% în 2020 față de anul precedent. Cu toate acestea, orașe europene precum Amsterdam, Londra și Paris sunt considerate în continuare promițătoare pentru investiții în 2021. Amsterdam, care a condus clasamentul în ultimii patru ani, continuă să fie cel mai atractiv oraș pentru investițiile din domeniul hotelier, urmat de Londra și Paris, în timp ce Berlinul avansează pe poziția a patra de pe locul 16, ocupat anul trecut. În plus, studiul evidențiază faptul că apartamentele închiriate în regim hotelier – care sunt complet mobilate, disponibile pentru sejururi pe termen scurt și lung și care oferă facilități similare hotelurilor – devin cele mai interesante active europene pentru investiții în 2021, datorită creșterii cererii și costurilor flexibile.

„Industria hotelieră europeană a fost puternic afectată de criza sanitară și s-a confruntat cu o scădere a apetitului pentru investiții anul trecut, arată studiul, iar gestionarea lichidității a devenit prioritară. Și România trece printr-o perioadă fără precedent pentru această industrie, marcată de o scădere a numărului de turiști cu aproximativ 60% în decembrie 2020 comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, potrivit datelor Institutului Național de Statistică”, a spus Zeno Căprariu, Partener Audit, Deloitte România, și liderul industriei produselor de consum.

În ceea ce privește sursele de capital pentru achiziții în domeniul ospitalității, participanții la studiu preconizează că investițiile fondurilor de capital privat vor rămâne opțiunile preferate, atitudinea respondenților îmbunătățindu-se semnificativ în 2020 față de anul precedent (creștere de 22%). La polul opus, interesul pentru achiziții din partea investitorilor instituționali și a trusturilor de investiții imobiliare s-ar putea tempera în 2021, având în vedere scăderea acestuia cu 9% și, respectiv, cu 10% în 2020 față de 2019.

Studiul subliniază, de asemenea, că împrumuturile bancare vor rămâne cea mai frecventă sursă de finanțare pe piața hotelieră europeană, potrivit a două treimi (66%) dintre respondenți, urmate de fondurile de investiții imobiliare (40%) și de fondurile interesate de achiziția de credite neperformante (36%).

Cea mai recentă ediție a studiului Deloitte European Hotel Industry se bazează pe răspunsurile a mai mult de 100 de lideri din domeniul ospitalității, inclusiv proprietari, creditori, dezvoltatori și investitori, și își propune să sondeze opiniile lor cu privire la principalele tendințe ale industriei.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 330.000 de profesioniști ai săi.

Premieră pe piața de capital – A.S.F. a evaluat activitatea Depozitarului Central

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară a derulat, în colaborare cu Banca Națională a României și cu Banca Centrală Europeană, primul exercițiu de evaluare a Depozitarului Central S.A., încheiat la sfârșitul anului trecut.

Procesul de evaluare a vizat acordurile, strategiile, procesele și mecanismele implementate de Depozitarul Central în vederea verificării modului în care sunt respectate cerințele Regulamentului (UE) nr. 909/2014 și a regulamentelor delegate.

De asemenea, au fost evaluate riscurile la care Depozitarul ar putea fi expus, precum și riscurile generate de acesta la adresa funcționării piețelor titlurilor de valoare.

            Evaluarea a fost realizată pentru perioada 19 decembrie 2019 – 30 iunie 2020 de către Grupul de lucru înființat în acest scop, compus din specialiști în piețe secundare și servicii post-tranzacționare.

Derularea primului exercițiu de examinare și evaluare anuală a Depozitarului Central S.A., în baza cerințelor CSDR și ale regulamentelor delegate, a fost un proces complex care a necesitat expertiză și alocarea de resurse pentru analizarea procedurilor, proceselor, mecanismelor, acordurilor și strategiilor implementate de către Depozitarul Central, ca infrastructură a pieței de capital.

În urma exercițiului de evaluare, care a avut la bază datele, informațiile și documentele furnizate de Depozitarul Central S.A., a rezultat faptul că activitatea desfășurată de societate este conformă cu cerințele Regulamentului (UE) nr. 909/2014 privind îmbunătățirea decontării titlurilor de valoare în Uniunea Europeană și privind depozitarii centrali de titluri de valoare și ale reglementărilor delegate, nefiind identificate probleme de natură să afecteze buna desfășurare a serviciilor oferite de Depozitarul Central S.A.

Cu toate acestea, echipa de evaluare a formulat unele recomandări punctuale în scopul îmbunătățirii activității desfășurate de Depozitarul Central S.A., recomandări care au fost comunicate entității și care au termen de implementare 30 iunie 2021.

În conformitate cu prevederile legale în vigoare, următorul exercițiu de evaluare va începe la data de 1 iulie 2021.

Quo Vadis 2021: Digitalizarea va reduce costurile în piața asigurărilor. Educația financiară digitală este prioritară

0

Accelerarea procesului de digitalizare reprezintă o necesitate absolută pentru industria asigurărilor, mai ales în noul context generat de pandemia COVID-19. Aceasta a fost concluzia centrală a dezbaterilor care au avut loc în cadrul conferinței ”Quo Vadis!” –  Digitalizarea asigurărilor – prioritate ZERO, organizată de Institutul de Studii Financiare, alături de compania de publishing DC News.

La eveniment au participat reprezentanți la cel mai înalt nivel din partea Autorității de Supraveghere Financiară, Ministerului Educației, Ministerului Finanțelor, Institutului de Studii Financiare, Comisiei pentru comunicații și tehnologia informației din Senat, Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din Camera Deputaților, precum din partea organziațiilor profesionale din piața asigurărilor.

Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, domnul Nicu Marcu, a spus, în dechiderea conferinței, că nevoia de digitalizare și de informatizare, la nivelul instituțiilor și al companiilor, este mai acută ca oricând. „Numai prin informatizare intensivă vom putea lua decizii în timp scurt, în interesul consumatorului de servicii financiare non-bancare. Avem proiecte importante în ceea ce privește digitalizarea activității și proceselor, care au loc în cadrul Autorității”, a arătat domnul Nicu Marcu.

Președintele A.S.F. a mai spus că piața asigurărilor a făcut pași importanți din perspectiva digitalizării, mai ales în contextul generat de pandemia COVID-19.

La rândul său, domnul Valentin Ionescu, Președintele Institutului de Studii Financiare, a arătat că digitalizarea poate contribui, din perspectiva consumatorilor, la reducerea costurilor și la creșterea transparenței, afirmând totodată că este necesară o implementare prudentă a noilor tehnologii din perspectiva riscurilor ce pot apărea. „Trebuie să acționăm în permanență pentru identificarea soluțiilor de prevenire sau de atenuare a acestora, pentru a menține încrederea consumatorilor la un nivel adecvat. Din perspectiva Autorității de Supraveghere Financiară, utilizarea tehnologiei devine inevitabilă, întrucât ne poate oferi soluții de supraveghere inovatoare și eficiente, care ne vor permite să susținem un sistem de supraveghere mai eficient, mai flexibil și mai receptiv. Prin urmare, în perioada următoare vom acorda o atenție sporită procesului de digitalizare și inovației tehnologice în domeniul serviciilor financiare, cu atât mai mult cu cât în situația pandemiei și a nevoii de distanțare fizică,  acestea au dovedit cât de importante sunt pentru buna funcționare și stabilitate a piețelor financiare”, a explicat domnul Valentin Ionescu.

Educația financiară digitală

O altă temă de interes major, care a fost discutată în cadrul conferinței, a vizat digitalizarea procesului de educație financiară.  În condițiile impunerii distanțării fizice, formatorii au fost nevoiți să-și adapteze strategia în ceea ce privește desfășurarea cursurilor și să utilizeze platformele online de comunicare. Unul dintre beneficiile digitalizării educației financiare este accesul semnificativ mai mare la cursuri pentru populație.  Pe de altă parte, la fel de importantă este și educaţia financiară digitală, care este un concept multidimensional ce include patru zone principale: cunoașterea produselor și serviciilor financiare digitale; conștientizarea riscurilor asociate acestora; cunoașterea modalităților de protejare în fața acestor riscuri, respectiv cunoașterea drepturilor consumatorilor și a procedurilor de despăgubire”, a arătat Directorul Executiv al ISF, domnul Marian Siminică.

În acest context este vitală includerea diferitelor părți interesate, cum ar fi companiile fintech, universitățile, ONG-urile și instituțiile financiare în strategiile naționale de educație financiară și identificarea de mijloace inovatoare de colaborare pentru furnizarea educației financiare digitale. „Instruirea online (digitalizarea educației financiare) realizată de companiile fintech poate să nu fie suficientă. Având în vedere că grupurile dezavantajate sunt de obicei persoane cu nivel scăzut de educație, va fi necesară și formarea personală implementată de ONG-uri și instituțiile financiare din vecinătatea lor pentru a spori eficacitatea acestor programe”, a conchis domnul Marian Siminică.

Mirrors of Brâncuși sau reinterpretarea marelui sculptor în limbaj contemporan

0

„Ne-am dorit o legătură între tradiția pe care o găzduim la Muzeului Țăranului Român și contemporaneitate. Pentru că este e expoziție despre Brâncuși, despre cum noi, cei de astăzi îl vedem”, a declarat Virgil Nițulescu, Directorul Muzeului Național al Țăranului Român, la vernisajul expoziției Mirrors of Brâncuși, care a avut loc ieri seară.

„Este un proiect la care a muncit mult o întreagă echipă, nu doar Fundația Art Production. Vreau să le mulțumesc tuturor pentru tot efortul depus și pentru sprijin.”, a adăugat Valerian Mareș, Președintele Fundației Art Production.

„Această expoziție pornește de la public spre Brâncuși. Am întrebat oamenii din jur ce știu și ce cred despre Brâncuși și ne-am dat seama că există amănunte din viața lui cu care ne-am putea identifica și astlfel să reușim să-l înțelegem mai bine. Ne-am dorit să vă puteți privi în opera lui ca într-o oglindă”, a precizat Silvana Dulamă-Popa, curatorul expoziției.

„Ideea unei expoziții virtuale Brâncuși a apărut acum trei ani, în perioada pregătirii Europalia. Ne gândeam cum ar fi să prezentăm Coloana fără sfârșit în Piața Rogier, din Bruxelles, sau  Poarta Sărutului la intrarea în Comisia Europeană… Ar fi fost o completare a excepționalei Expoziții Brâncuși de la Bozar, organizată de ICR într-un moment de glorie pentru România. Astăzi vom vedea un alt fel de expoziție, interactivă. De la sublimarea formei la esența lucrurilor. O esență de România”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI Romania, Moldova și Bulgaria.

„Mă bucur că mă aflu aici pentru că sunt în largul meu acolo unde mesaje clasice sunt prezentate într-un context nou și într-un limbaj contemporan. Reinterpretarea valorilor noastre fundamentale va face să devenim relevanți în toată lumea.”, a concluzionat Iulian Bulai, președintele Comisiei pentru Cultură din Camera Deputaților.

Expoziția Mirrors of Brâncuși va putea fi vizitată la Muzeul Național al Țăranului Român, sala Irina Nicolau, în perioada 10 – 24 februarie, de marți până duminică, în intervalul 10:00 – 18:00. Ulterior, ea va fi prezentată în diverse orașe din România și din străinătate.

Mirrors of Brâncuși este un proiect organizat de Fundația Art Production, Centrul de Resurse pentru Cetățenie Activă și Christian Westblink, cu sprijinul JTI și al Muzeului Național al Țăranului Român.

Proiectul este finanțat prin Granturile SEE 2014 – 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA.

Sprijinul financiar nerambursabil acordat pentru realizarea proiectului Mirrors of Brâncuși este de 947.646,45 lei, echivalentul a 195.653,24 Euro.

Simon Peters, eToro: Prețul Bitcoin „se îndreaptă spre pragul de 70.000 de dolari anul acesta”

0

Simon Peters, analist în domeniul criptoactivelor al platformei de investiții eToro: Prețul Bitcoin „se îndreaptă spre pragul de 70.000 de dolari anul acesta”, în timp ce Mastercard își anunță susținerea pentru activele digitale.


„Lumea cripto-activelor năvălește pe tărâmul finanțelor tradiționale într-un ritm uluitor. Mastercard a anunțat că va sprijini activele digitale direct prin propria rețea, semnalând încă o etapă majoră pentru industrie.

Mastercard este operatorul celei de-a doua cele mai mari rețele de carduri de credit din lume, iar faptul că o companie de o asemenea dimensiune ia o astfel de decizie, arată tendința pe termen lung pentru adoptarea criptoactivelor.


Și, deși s-ar putea să vedem o creștere pe termen scurt a prețului bitcoin-ului și a altor criptoactive, ca urmare a anunțului Mastercard – care vine atât de curând după anunțul Tesla mai devreme, în decursul acestei săptămâni – există implicații reale pe termen lung pentru bitcoin și alte criptoactive.

 
Bitcoin și alte monede digitale, pur și simplu, vor fi parte din universul financiar tradițional mai devreme decât ne-am așteptat. Mă aștept ca cererea de bitcoin să crescă și prețurile să atingă cel puțin 70.000 de dolari până la sfârșitul acestui an.” 

Planurile Twitter de a urma exemplul Tesla contribuie la consolidarea Bitcoin-ului pe termen lung


„Twitter a dezvăluit că a pus bazele integrării bitcoinului în afacerea sa, consolidând perspectivele pe termen lung pentru cel mai puternic criptoactiv din lume.


În ciuda tuturor îndoielilor legate de utilizarea bitcoin în lumea reală, adevărul este că oamenii își doresc alternative la sistemul financiar existent. Vor democratizarea lumii finanțelor, iar bitcoin și alte criptoactive reprezintă o modalitate de a face acest lucru.

Mă aștept ca multe alte companii să urmeze exemplul Twitter fie prin integrarea bitcoin-ului în sistemul de salarizare, fie prin investiții în acesta ca parte a diversificării portofoliilor lor.”