Producătorii români de dezinfectanți, semnal de alarmă: Atenție cum vă protejați împotriva coronavirusului

Producătorii români de dezinfectanți trag un semnal de alarmă în contextul creșterii semnificative a numărului cazurilor de coronavirus. Experții spun că se întâmplă acest lucru pentru că,  dincolo de măștile neconforme sau purtate incorect, există lacune semnificative în privința folosirii dezinfectanților. Producătorii fac apel la autorități, comercianți și clienți, să evite produse neautorizate care, pe lângă faptul că nu asigură o protecție reală, pot reprezenta un adevărat pericol pentru sănătate.

Deși în ultima vreme au avut loc ample controale în scopul depistării produselor falsificate și a comercianților ilegali, există în continuare pe piață produse care aduc atingere sănătății publice.

Printre acestea se află produse dezinfectante provenite în special din import care nu întrunesc toate condițiile de calitate și protecție sanitară prevăzute de legislația europeană în materie.

Potrivit producătorilor, acești dezinfectanți, care reprezintă un pericol real pentru sănătatea publică, sunt ușor de identificat după câteva elemente simple – produsul este lipicios, lasă dâre pe recipienții în care este stocat și se usucă mai greu pe mâini. În plus, poate crea senzația de încălzire a mâinilor sau poate da iritații.

Constantin Danciu

„Pe lângă faptul că nu au descrieri în limba română, marea majoritate a acestor produse prezintă abateri extrem de grave de la normele europene de etichetare a produselor chimice, respectiv nu au pe etichetă pictograme specifice pentru avertizarea consumatorilor cu privire la toxicitate și inflamabilitate. Mai mult de atât, există produse care nu au prevăzut un sistem de închidere de siguranță pentru copii, care să înlăture riscul ingestiei substanței. Astfel de produse au ajuns pe piață cu acte care nu reflectă produsele comercializate’’, afirmă Constantin Danciu, director de dezvoltare Grande Gloria Production, compania care produce în România dezinfectanții Hygienium, exportați în 24 de țări din întreaga lume.

PERICOLUL FOLOSIRII DEZINFECTANȚILOR NEAUTORIZAȚI

În prezent, multe firme și instituții publice au ales să folosească soluții dezinfectante ,,no name’’, fără niciun fel de autorizare, doar pentru că prețul este unul foarte mic.

,,Folosirea acestor produse în spațiile publice, în magazine, spații industriale și birouri, în loc să ajute la prevenirea pandemiei COVID, creează și mai multe probleme, pentru că, indirect, contribuie la extinderea numărului cazurilor de îmbolnăviri”, afirmă reprezentantul Hygienium.

Pe de altă parte, producătorii români de dezinfectanți remarcă și faptul că există firme, inclusiv din rândul celor care lucrează cu publicul, care folosesc dezinfectanți contrafăcuți în recipienți de branduri consacrate.

Dincolo de faptul că prejudiciază imaginea și produsele firmelor autorizate, producătorii trag un semnal de alarmă privind riscul folosirii unor astfel de soluții.

Într-o analiză lansată recent de Frames & Hygienium, experții afirmau că, din păcate, multe dintre firmele și instituțiile publice din România ignoră sau tratează superficial pericolul generat de coronavirusul COVID – 19.

Astfel s-a ajuns ca numărul companiilor cu cazuri de îmbolnăvire se crească semnificativ, iar pericolul, dincolo de cel sanitar, este ca business-urile să intre în blocaj, cu consecințe majore pe lanțurile economice.

Există lacune serioase în privința utilizării soluțiilor de protecție sanitară. Chiar dacă au acces la produse de calitate, sunt multe cazurile în care acestea sunt folosite incorect, fapt care le scade din eficiență și crește riscul îmbolnăvirilor”, afirmă experții.

FOLOSIȚI NUMAI PRODUSE AUTORIZATE

Producătorii români de dezinfectanți au început demersurile pentru înființarea unei asociații care să le reprezinte interesele, „Protejăm România”, și lansează un apel public prin care solicită comercianților și populației să folosească numai dezinfectanți autorizați de Ministerul Sănătății.

Potrivit reprezentanților producătorilor, în România, în prezent, este dificil pentru un producător care respectă toate standardele, care obține autorizarea Ministerului Sănătății, să concureze cu producătorii și comercianții ilegali, care vând la prețuri mici unor clienți care, din păcate, tratează cu inconștiență pericolul utilizării acestor produse.

Companiile fac apel la Ministerul Sănătății și la celelalte autoritățile competente să joace un rol mai activ în acest sector, pe întregul lanț, de la import/producție la distribuție.

„Este nevoie, în plus, de o accelerare a procedurilor de acreditare a produselor românești, pentru că birocrația reprezintă, în prezent, o mare provocare”, afirmă reprezentanții companiilor.

Producătorii români își anunță disponibilitatea de a dezvolta, împreună cu autoritățile, un laborator special care să acrediteze produsele vândute pe piața românescă, inclusiv pe cele venite din import.

ÎMPREUNĂ PROTEJĂM ROMÂNIA

Producătorii și comercianții de dezinfectanți, reuniți în asociația patronală „Protejăm România”, au pus bazele unei campanii publice de conștientizare a măsurilor de protecție sanitară în scopul limitării pandemiei.

„Dezvoltăm o platformă de training în domeniul asigurării soluțiilor de protecție sanitară și încercăm să reunim, pe o hartă virtuală, toate companiile acreditate care vin și oferă astfel de soluții. De asemenea, vrem să inventariem toate business-urile din România, mai ales din HORECA, care respectă toate măsurile de siguranță sanitară și pe cele care au nevoie de sprijin pentru a evita pericolul îmbolnăvirilor”, afirmă inițiatorii.

Totodată, companiile au început demersurile pentru dezvoltarea unei platforme de colaborare al cărei scop principal îl constituie revitalizarea industriei chimice din România.

„Vrem să construim un ecosistem de business capabil să asigure întregul necesar de produse dezinfectante pentru țara noastră și export. Hygienium vinde deja în 24 de țări din întreaga lume și, împreună, vrem să conlucrăm pentru dezvoltarea unei oferte competitive de produse de siguranță sanitară made in Romania”, afirmă Danciu.

Potrivit producătorilor, România are resursele economice și umane capabile să dezvolte o industrie de profil la standarde europene.

„Împreună cu autoritățile și experții din domeniul sanitar, pe baza fondurilor europene aflate la dispoziția României, țara noastră are șansa de a construi rapid un sistem de protecție sanitară de ultimă generație, care să includă produsele și serviciile necesare care să-i asigure un răspuns prompt și eficace în cazul apariției unor crize sanitare de tipul pademiei COVID”, a mai declarat expertul Constantin Danciu.

Vestra Industry, creștere cu 32% a cifrei de afaceri în T3 2020 față de perioada similară din 2019

0

Clusterul Vestra Industry, specializat în industria utilităților și echipamentelor de automatizare, a înregistrat în trimestrul trei al anului în curs o creștere a cifrei de afaceri cu 32% față de perioada similară a anului trecut, atingând 70 milioane de lei. Numai în trimestrul trei, cifra de afaceri a fost de 33 milioane de lei, o creștere cu aproximativ 57% față de trimestrul trei 2019. Portofoliul de clienți a crescut cu 15% față de 2019. Compania subliniază că „rezultatele se bazează atât pe parteneriatele solide cu furnizorii care aduc plus-valoare businessului, cât și pe calitatea bunurilor și serviciilor distribuite la nivelul pieței. Factorii care au generat această majorare într-un mod alert au fost apetența constructorilor pentru finalizarea proiectelor de pe piața din România aflată încă în dezvoltare și dependentă de măsurile economice și financiare aplicate de Guvern, dar si vremea neobișnuit de frumoasă pentru această perioadă care a fost de mare ajutor în implementarea proiectelor”.

Vlad Iftime

Vlad Iftime, Managing Partner Vestra Industry, accentuează: „La fel ca majoritatea sectoarelor economice, și noi am fost afectați de pandemia generată de Covid-19. Fiind o companie de consultanță trebuie să menținem constant legătura cu clienții și să ne deplasăm pe teren, astfel că starea de urgență și măsurile de distanțare socială reprezintă o provocare pentru noi. Cu toate acestea, am reușit să ne adaptăm noilor condiții și să ne continuăm activitatea și, la fel ca într-o mare familie, ne-am susținut reciproc și am luptat împreună pentru atingerea obiectivelor comune. Pentru anul 2021 ne-am propus să creștem departamentul de IT care va realiza soluții pentru orașe inteligente (smart cities) și de cyber security. Astfel, oferim posibilitatea orașelor și comunităților să devină competitive din punct de vedere economic, să își consolideze eforturile de durabilitate și să deschidă ușa către noi servicii și comunicații într-o societate mobilă în continuă creștere. Într-o lume din ce în ce mai dependentă de tehnologie, în care hub-urile urbane sunt interconectate, securitatea în mediul virtual devine și ea un must have”.

Vestra Industry este caracterizată ca „prima companie din România cu un portofoliu bogat și o experiență vastă de peste 25 de ani care creează o punte între nevoile beneficiarilor (creșterea eficienței și performanței consumului de apă, energiei termice sau gaz) și oferta internațională de produse, servicii și echipamente destinate industriei de utilități. Activitatea companiei se axează pe două divizii: cea de automatizări cu o pondere de 30% și cea de echipamente-utilități cu o pondere de 70% din cifra de afaceri. În prezent, compania desfășoară proiecte care se axează pe partea de utilități publice și de contorizare inteligentă prin comunicații de tip SMART contribuind în același timp la protejarea mediului înconjurător, impactat de schimbările climatice. Astfel, cu ajutorul partenerilor, lideri de piață la nivel mondial și alături de cei 62 de angajați, Vestra Industry a reușit să ofere clienților cele mai eficiente soluții menite să controleze pierderile de apă sau consumul inutil de energie electrică. Vestra Industry comercializează o gamă largă de echipamente de măsură și control, soluții pentru rețele de apă și canalizare dar și sisteme de automatizare aduse pe piața din România în parteneriat cu lideri modiali precum Rockwell Automation, Itron, AVK International, Kamstrup, Baroclean, Sainte-Lizaigne, Panduit, Rivard, Orbinox, Enz® Technik Ag, ProSoft Technology, Grupul ECA, Musthane, Cla-Val, Hilscher, Universal Robots”.

CEC Bank lansează plățile prin Google Pay

0

CEC Bank anunță lansarea serviciilor Google Pay. Astfel, clienții vor avea la dispoziție un nou instrument de plată modern pentru cumpărăturile din magazine și online. Cu Google Pay, posesorii de carduri emise de CEC Bank, pot face plăți contactless direct de pe telefoane cu sistem de operare Android, rapid, ușor și în siguranță.

„La CEC Bank, credem ca viitorul este în digitalizarea serviciilor bancare. În prezent, 4 din 10 utilizatori care folosesc în mod curent cardurile, apeleaza și la plățile contactless, iar plățile de pe telefoane și ceasuri smart au crescut de 4 ori raportat la primăvară, accelerând în contextul pandemiei. Colaborarea cu companii de anvergura Google are potențialul de a schimba viitorul bankingului și aduce noi beneficii pentru consumatori. Peste 85% dintre clienții CEC Bank folosesc dispozitive mobile cu Android”, a declarat Bogdan Neacșu, Director General al CEC Bank.

“Deținătorii de carduri Visa vor putea plăti contactless în magazine sau online cu orice dispozitiv Android. În acest moment, peste 70% dintre cardurile Visa din România pot fi folosite pentru a plăti cu Google Pay la comercianții locali. Românii apelează tot mai mult la plățile digitale care oferă confort sporit și reprezintă o măsură de protecție în contextul pandemiei, iar securitatea și confidențialitatea datelor sunt esențiale. Tehnologia Visa protejează datele reale ale cardului care nu sunt niciodată dezvăluite, ceea ce oferă un nivel suplimentar de securitate plăților digitale”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa Romania.

Google Pay este disponibil pentru clienții cu carduri de debit sau de credit emise de CEC Bank, care folosesc dispozitive mobile pe care este instalat sistemul de operare Android 5 sau o versiune mai noua.

Pentru a activa Google Pay, se accesează aplicația MobileBanking a CEC Bank, secțiunea Carduri/Setări și se alege opțiunea de adăugare a cardului în Google Pay.

Realizarea de plăți cu cardul la comercianți prin Google Pay este extrem de ușoară: este suficient să deblocați telefonul, folosind parola, amprenta sau alte mijloace de identificare și să-l apropiați de POS. Veți primi imediat confirmarea tranzacției. Google Pay asigură toate condițiile pentru securitatea tranzacțiilor: datele cardului nu sunt stocate pe telefon și se folosește un token criptat și securizat.

Fundația EOS, Certipro Education și Microsoft România, lansează un nou program pentru dezvoltarea competențelor digitale în rândul cadrelor didactice

0

Fundația EOS, Certipro Education și Microsoft România au realizat ghidul metodologic Proiectarea Învățării în Secolul 21, cu scopul de a sprijini cadrele didactice din România în dezvoltarea competențelor și abilităților digitale.

Demersul vineîn contextul în care profesorii din întreaga lume depun eforturi pentru a concepe și a se adapta unor noi modele de învățare cu ajutorul tehnologiei digitale, care să asigure o pregătire mai bună elevilor pentru activitatea profesională și viața în secolul 21. Astfel, cadrele didactice vor avea parte de îndrumare în identificarea și exploatarea oportunităților de învățare care formează competențele secolului 21, prin utilizarea tehnologiei digitale.

Ghidul metodologic Proiectarea Învățării în Secolul 21 este o resursă aliniată cadrului european de competențe digitale pentru profesori (DigiCompEdu) și reprezintă un reper important pentru cadrele didactice care doresc să își valideze cunoștințele și competențele de utilizare a tehnologiei în procesul de predare și învățare. Această recunoaștere se realizează prin susținerea unui examen – Predarea cu ajutorul tehnologiei (62-193) – o certificare globală dezvoltată de Microsoft și implementată în România de Certipro Education. Certificarea obținută, denumită generic Microsoft Certified Educator – MCE, demonstrează abilitățile profesorilor de a integra tehnologia digitală în predarea la clasă.

Certificarea MCE a fost echivalată de Ministerul Educației și Cercetării cu 15 credite profesionale (conform OMEC 4413/28.05.2020), iar Microsoft România pune la dispoziția comunității educaționale, prin Casele Corpului Didactic, un prim lot de 250 de examene gratuite MCE. 

Certificarea MCE este recomandată profesorilor din învățământul preuniversitar, studenților care se pregătesc să devină profesori la clasă, cadrelor didactice aflate în stadiul de formare inițială sau de formare continuă, consilierilor educativi și altor profesioniști din domeniul educațional care doresc să își certifice competențele. Profesorii certificați MCE pot dovedi că dețin competențele necesare pentru a le asigura elevilor experiențe de învățare bogate, personalizate, care includ competențele esențiale necesare în secolul 21, folosind instrumentele Microsoft.

„Microsoft Certified Educator oferă profesorilor o certificare recunoscută global și validează cunoștințele lor de integrare a tehnologiei în procesul de învățare. Ca furnizor de formare pentru cadre didactice, Fundația EOS a realizat materialul de studiu pentru

obținerea acestei certificări și sprijină profesorii în obținerea unui credențial cu adevărat important în educația digitală a secolului 21”, spune Laurențiu Bunescu, director Programe de Educație Digitală la Fundația EOS România.

„Modelele și metodele de învățare evoluează constant în direcția digitalizării, iar elevii din prezent au nevoie de o pregătire adecvată pentru profesiile din viitor. Noi am înțeles că pentru a avea o pregătire solidă pentru job-urile de peste 10, 20 sau 30 de ani, este necesar să pornim de la profesori, astfel că dezvoltăm soluții pentru a-i familiariza cu noile tehnologii, determinându-i să se antreneze într-un proces constant de învățare și să-și actualizeze metodele de predare. Aceasta este o tendință pe care o identificăm la nivel global, cu atât mai mult în contextul actual, în care școala se desfășoară în totalitate în mediul online. Astfel, le deschidem profesorilor oportunitatea de a-și îmbogăți cunoștințele digitale și le oferim o certificare recunoscută internațional, în conformitate cu prevederile normelor de la nivel european, care să ateste faptul că dețin abilități de integrare a tehnologiei în predarea la clasă”, precizează Daniel Rusen, director Marketing și Operațiuni, Microsoft România.

Proiectarea Învățării în Secolul 21 pune la dispoziția profesorilor modalități clare și practice de predare a abilităților de secol 21 cu ajutorul tehnologiilor digitale, prin intermediul unui set de lecții Office Mix. Acest set de lecții asigură un proces bazat pe

practici de colaborare, menit să ajute profesorii să transforme modul în care proiectează activitățile de învățare la clasă, făcându-le mai atractive și mai reale pentru elevi. Prin parcurgerea resurselor de Proiectare a Învățării în Secolul 21, profesorii pot învăța cum să utilizeze caracteristicile de bază ale pachetului Office 365, inclusiv Microsoft Teams, OneNote, Sway, Microsoft Forms, Office Online și OneDrive.

Ghidul metodologic descrie șase criterii pentru învățarea în secolul 21, acestea reprezentând competențe importante de care ar trebui să țină cont profesorii atunci când proiectează activități de învățare folosind tehnologia digitală. Aceste criterii extrem de importante sunt:

1.        Colaborarea

2.        Abilitățile de comunicare

3.        Construirea cunoștințelor

4.        Rezolvarea de probleme din lumea reală și inovarea

5.        Folosirea TIC pentru învățare 

6.        Autoreglarea învățării

Ghidul metodologic Proiectarea Învățării în Secolul 21și alte informații importante despre acest program pot fi consultate aici: http://certipro.ro/certificari-lista/microsoft-certified-educator-mce/.

Educație pentru managementul responsabil al pădurilor – un proiect dezvoltat în parteneriat de Ingka Investments Romania și Junior Achievement Romania

0

Proiectul Managementul forestier oferă elevilor de liceu din clasele cu domeniu de specializare silvicultura informații și concepte privind aplicarea procedurilor moderne de management al pădurilor, susținerea principiului fundamental al conservării și dezvoltării fondului forestier și modul în care tehnologia susține managementul durabil în domeniul silviculturii.

Junior Achievement (JA) România și Ingka Investments România vor desfășura, în anul școlar 2020-2021, a doua ediție a proiectului Managementul forestier, în care vor fi implicațiminimum 200 de elevi din șase licee din țară, cu clase de specializare în domeniul silviculturii.

Parte a disciplinei Junior Achievement dedicată orientării profesionale și a programului internațional Succesul profesional, proiectul are ca obiectiv familiarizarea elevilor cu aplicarea procedurilor moderne de management al pădurilor, necesitatea protejării și conservării fondului forestier, precum și modul în care tehnologia susține managementul durabil în domeniul silvic.

Cele trei module educaționale, dezvoltate în cadrul proiectului Managementul forestier, se derulează sub coordonarea cadrelor didactice, în sistem hibrid – la clasă și online –, iar materialele de studiu sunt disponibile atât in versiune digitală, cât și tipărită.

Componentele learning by doing și project based, ce caracterizează conținuturile din cadrul proiectului, ajută elevii să înțeleagă importanța și modul practic în care se aplică managementul forestier responsabil.

„În munca noastră de zi cu zi avem mereu în minte grija pentru păduri, pentru comunitățile în care suntem prezenți și pentru generațiile următoare. Iar în aceste vremuri complicate, copiii și educația au nevoie de tot suportul pe care fiecare dintre noi îl putem da. De aceea, ne bucurăm mult să putem continua acest proiect, acum și cu o componentă online. Suntem ferm convinși că managementul forestier se poate face într-un mod responsabil, cu grijă pentru mediu, și vrem să le povestim copiilor cât mai multe din ceea ce noi știm. Ei sunt, până la urmă, dintre cei care vor prelua ștafeta peste ani. Simplitatea, grija față de costuri, apropierea și grija față de oameni și planetă sunt câteva dintre valorile care ne motivează să inovăm și să îmbunătățim în mod constant felul în care lucrăm.”, Bogdan Bănică, Manager de conformitate si sustenabilitate, Ingka Investments Romania.

Proiectul este recomandat elevilor și profesorilor din învățământul vocațional și tehnologic, învățământul profesional și învățământul postliceal, domeniul silvicultură.

Informații despre proiect: https://www.jaromania.org/proiecte/managementul-forestier



Despre Ingka Investments România

Ingka Investments România este o filială a Ingka Investments, divizia de investiții a Ingka Group – partener strategic în sistemul de franciză IKEA. Ingka Group (Ingka Holding B.V. și entitățile controlate) este unul dintre cele 11 grupuri diferite de companii care dețin și operează magazine IKEA în baza unor acorduri de franciză cu Inter IKEA Systems B.V.

Ingka Investments administrează investiții în domeniul resurselor sustenabile și energiei regenerabile și are rolul de a asigura dezvoltarea pe termen lung a grupului și atingerea obiectivelor de sustenabilitate.

În prezent, Ingka Investments deține și administrează responsabil aproximativ 243.000 de hectare de păduri în România, Lituania, Letonia, Estonia şi Statele Unite ale Americii.

Despre Junior Achievement (JA) România

Junior Achievement România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing“ și „project based”, adaptate învățării hibride, sunt urmate anual de peste 230.000 de elevi și studenți din peste 1.670 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2019, Junior Achievement a celebrat 100 de ani de existență, iar în 2020, organizația s-a poziționat pe locul 7 în topul NGO Advisor, dedicat celor mai importante 500 de ONG-uri la nivel mondial.

Sondaj BestJobs: Angajații români cred că firmele pentru care lucrează sunt mai bine pregătite acum decât erau în criza financiară din 2008

0

Mai bine de 60% dintre angajații români care au răspuns unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs cred că angajatorul lor este mai bine pregătit să facă față unei eventuale crize economice decât a fost în 2008.

Gradul de îngrijorare privind pierderea locului de muncă a înregistrat o ușoară scădere de la debutul crizei epidemiologice și până în prezent astfel, doar 30,9% dintre respondenți s-au declarat îngrijorați în privința pierderii locului de muncă în următoare perioadă, versus 34,5% în perioada martie-aprilie 2020. Alți 21% dintre angajați sunt îngrijorați de o eventuală reducere a salariului, în timp ce 14% menționează șomajul tehnic. La polul opus, 23% dintre respondenți nu se așteaptă la un impact negativ asupra jobului lor. 

Criza epidemiologică actuală a avut un impact major și în ceea ce privește migrația angajaților, astfel că, la acest moment, doar puțin peste 12% ar lua în calcul să plece din țară  pe termen scurt și mediu, comparativ cu peste 35% în aceeași perioadă a anului trecut.

Angajații au pus bani deoparte în perioada pandemiei

Cei mai mulți angajați (73%) spun că au reușit să strângă între timp niște bani pentru zile negre. Cei mai mulți au economii care le-ar asigura un trai decent pentru până la 3 luni (54%), iar aproximativ 13% dintre cei care au pus bani deoparte spun că economiile le-ar ajunge până la 6 luni. Doar 9% dintre respondenți au afirmat că dacă își vor pierde locul de muncă au bani în cont cât să trăiască liniștiți până la un an. Comparativ, la un sondaj similar realizat în luna martie a acestui an, doar 21,1% dintre angajați aveau economii cât să-și asigure traiul pentru 3 luni.

Sondajul a fost efectuat în această toamnă, pe un eșantion de 1.174 de utilizatori de internet din România.


Despre BestJobs

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare. Cu un număr de peste 2,5 milioane de profesioniști conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în țară, cât și în străinătate, BestJobs creează conexiuni între toți cei care vor să găsească un job mai bun și angajatorii care caută noi talente.

Reviriment pe piața locală a peștelui și fructelor de mare

0

După o scădere cu 20% a consumului general de pește la începutul crizei Covid-19, piața locală de pește și fructe de mare marchează un reviriment, încât intervalul martie-decembrie 2020 va înregistra o creștere de aproximativ 5%, estimează specialiștii companiei Alfredo Seafood, marcă românească de referință în domeniu, importator şi distribuitor de produse din peşte şi fructe de mare.

Mihai Cristian Dărmănescu

Mihai Cristian Dărmănescu (foto), fondatorul companiei, comentează situația actuală și estimează perspectiva: „În perioada de izolare, am observat o scădere a cererii de produse de calitate superioară, cum sunt somonul, creveții sau tonul. Această tendință a fost firească în contextul respectiv, deoarece oamenii au fost mult mai atenți cu cheltuielile, având temeri legate de stabilitatea imediată a veniturilor. Totuși, consumul general de pește începe să-și revină în România. Anticipez că majorarea vânzărilor va ajunge la 5% până la finele anului, dar aceste estimări pot oricând să se schimbe din cauza climatului neobișnuit în care ne aflăm. Cred că una dintre cele mai bune strategii de creștere a consumului în următoarele luni constă în stimularea vânzărilor online, de aceea vom accelera investițiile în dezvoltarea magazinul virtual al Alfredo Seafood. Dacă în 2015 se consumau în România 6 kg/an pe cap de locuitor, în 2019 am ajuns la 8 kg/capita/an și ne situăm în coada clasamentului UE, la acest capitol”.

Brandul Alfredo Seafood, creat de Mihai Cristian Dărmănescu,a fost lansat în 2013. Succesul acumulat și dovedit „se datorează experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, a celor trei linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica situată în Bucureşti și a unui sistem logistic de transport optimizat. Produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite în cele mai importante lanţuri de hypermarketuri şi supermarketuri din ţară. Printre acestea se numără: Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Cora, Profi, Auchan etc. şi în peste 5.000 de magazine din comerţul tradiţional, și rețeaua HoReCa. Produsele sunt transportate, procesate, ambalate și distribuite în condiții adecvate de păstrare a aromei și texturii cărnii, de la recoltarea din fermele piscicole internaționale sau capturare”.

Peste o treime dintre români ar păstra economiile într-un plic în șifonier!

0

Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre atitudinea românilor față de economisirea banilor și față de investiții pentru a afla care sunt principalele lor metode de a gestiona resursele financiare. Contextul COVID-19 pune la încercare situația economică la toate nivelurile și industriile, iar oamenii sunt nevoiți mai mult ca niciodată să se gândească mai bine la modul în care cheltuie sau nu banii.

Iată care sunt rezultatele studiului:

  • Jumătate dintre români susțin că dacă ar reuși să economisească trimestrial câte 350 lei i-ar depune într-un cont bancar.
  • 32% dintre respondenți au declarat că ar prefera să păstreze banii economisiți într-un plic în șifonier.
  • Doar 8% dintre respondenți au menționat că ar alege să investească într-o asigurare de viață.
  • Doar 4% dintre români ar investi la bursă prin intermediul unui broker.

Ce ar face românii cu 350 lei economisiți?

Tinerii profesioniști sunt printre cei cei mai dispuși să apeleze la o bancă atunci când se gândesc la metodele de economisire a banilor, 57% dintre aceștia menționând că i-ar depune într-un cont bancar. Peste 70% dintre seniorii pensionari ar face același lucru. Conform datelor Reveal Marketing Research, observăm că în mediul urban și mediul rural, preferința pentru păstrarea banilor la bancă este prima opțiune a românilor atunci când vine vorba de economisire – 49% dintre cei din urban și 51% dintre cei din rural au optat pentru această variantă.

Pentru mai mult de o treime dintre respondenți, banii ținuți în propria locuință reprezintă o soluție pentru economisire. 40% dintre familiile tradiționale, întrebate cum ar proceda dacă ar reuși să strângă trimestrial o sumă de 350 lei, au afirmat faptul că ar pastra banii într-un plic în șifonier. O treime dintre maturii fară partener sunt în asentimentul familiilor tradiționale și recunosc că ar păstra acasă banii economisiți. Pentru aceștia, a avea contact direct cu banii și a avea certitudinea că îi pot vedea oricând, le poate oferi sentimentul de control asupra resurselor financiare.

Asigurările de viață și investițiile la bursă

Într-o perioadă în care asigurările de sănătate sunt în creștere, atunci când vorbim de asigurările de viață, însă, doar 8% din români manifestă interes în acest sens. Investiția prin intermediul unei asigurări de viață este o variantă la care ar apela, în special, familiile moderne, așa cum arată datele Reveal Marketing Research. 13% dintre familiile moderne ar alege să investească banii în acest fel. Doar 9% dintre mileniali, întrebați cum ar proceda cu o sumă de 350 de lei economisita, au menționat varianta investiției într-o asigurare de viață.

Procentele sunt scăzute în ceea ce privește tendința românilor de a investi la bursă cu ajutorul unui broker. Din totalul eșantionului, doar 4% dintre români ar alege acest tip de gestionare a economiilor. Comparativ cu restul segmentelor, maturii fără partener se arata mai interesați de acțiunile la bursă – 8% dintre ei au selectat această opțiune. Totuși, procentele sunt foarte mici, iar românii nu se arată deschiși la a investi banii economisiți la bursă.

Doar 6% dintre respondenți au menționat că ar opta pentru alte metode de gestionare a banilor puși deoparte, față de cele listate în sondaj.


Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1017 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 4-10 septembrie 2020. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.


Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

La 2 ani de la înființare, ARIR devine cea mai relevantă comunitate a pieței de capital

0

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR), singura asociație profesională din România dedicată profesioniștilor și celor mai bune practici în relația cu investitorii, împlinește doi ani de la înființare.

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR:

„Numărăm astăzi 26 de membri extrem de valoroși, ceea ce arată amploarea activităților noastre. Am reușit să inovăm și ne-am adaptat la nevoile pieței, am adaugat o nouă direcție strategică prin care ne propunem să sprijinim analiștii și companiile interesate de listarea la bursă sau emisiuni de obligațiuni. Vom începe luna aceasta a doua evaluare a comunicării companiilor listate cu investitorii – indicatorul VEKTOR și vom continua să fim aceeași comunitate extrem de activă care crede în piața de capital, ca important motor de dezvoltare economică a României.”

Oskar Yasar, Recruiter internațional, Partener Broome Yasar Partnership:

„Există perspective extraordinare în ceea ce privește viitorul profesioniștilor în IR și ARIR este platforma care asigură în România această dezvoltare. În ultimii 10 ani au avut loc transformări uimitoare în poziționarea, percepția și credibilitatea profesioniștilor în relația cu investitorii și acestea vor continua. Relațiile cu investitorii se schimbă și acest lucru aduce noi oportunități. Până de curând, era foarte rar întâlnită situația ca un profesionist în relația cu investitorii să facă parte din conducerea executivă a unei companii, însă în ziua de azi foarte mulți au trecut în funcții de conducere, ocupând chiar și poziția de CEO.”

„Ana-Maria Imbrea, Vicepreședinte ARIR, Director Departament Relații cu Investitorii și Relații Corporative, ALRO:

„Am început această «călătorie» ca membru fondator ARIR, am continuat ca membru activ al Asociației și astăzi ne bucurăm să sărbătorim a doua aniversare ARIR! Au fost doi ani cu o mulțime de proiecte, cu multe discuții fructuoase, cu un număr mare de evenimente reușite, care au adus o valoare semnificativă pieței de capital, membrilor comunității de investitori și, desigur, companiilor listate. Prin toate aceste acțiuni, ARIR a reușit să aducă pe scena locală profesia și profesioniștii în relația cu investitorii, poziționând astfel piața de capital din România în concordanță cu celelalte piețe dezvoltate.”

Ioan Șumandea, Vicepreședinte ARIR, Consilier Juridic Expert Guvernanță Corporativă, Banca Transilvania:

„Am avut încredere în acest proiect și am privit întotdeauna ARIR ca pe un adevărat partener al pieței de capital din România. Asociația a consolidat comunitatea de specialiști din domeniul relației cu investitorii și și-a asumat rolul de promotor pentru multiple proiecte care au condus la dezvoltarea bunelor practici în IR și guvernanță corporativă.”

Alexandra Țițan, Membru Consiliu Director ARIR, Șef Serviciu Relații cu Investitorii, Electrica:

„ARIR a dovedit și în acest an mult entuziasm în continuarea proiectelor demarate, precum și în inițierea noilor proiecte care au ca scop adoptarea celor mai bune practici de guvernanță corporativă, îmbunătățirea comunicării și transparenței companiilor listate în relație cu analiștii și cu investitorii. An de an, asociația are un impact tot mai vizibil în comunitatea actualilor și potențialilor emitenți și sprijină dezvoltarea pieței de capital din România.”

Tony Romani, Membru Consiliu Director ARIR, Secretar de Stat în Cancelaria Prim-Ministrului României:

„Deși au trecut doar doi ani de la fondare, ARIR a reușit în acest răstimp să devină organizația cea mai reprezentativă pentru piața de capital românească. Nu doar numărul membrilor, cât mai ales reputația acestora reflectă faptul că ARIR și implicit atenția acordată investitorilor se află pe o pantă ascendentă iar acest lucru reprezintă un câștig major pentru România, pentru investitorii locali și pentru dezvoltarea sustenabilă a pieței locale de capital.”

Valentina Dinu, Membru Consiliu Director ARIR, Coordonator al Departamentului de Comunicare și Relații cu Investitorii, Nuclearelectrica:

„Înființarea ARIR s-a dorit a fi o platformă integrată, profesionistă de dezvoltare a relațiilor cu investitorii, implicit de îmbunătățire a percepției pieței de capital din România, în general, și a emitenților, în particular, de aceea SNN este unul dintre membrii fondatori.. De la bune practici internaționale și benchmarking până la implicarea constantă, activă în recunoașterea și eficientizarea relațiilor cu investitorii, ARIR s-a dovedit în acești doi ani a fi un conector si un convertor al performanței relațiilor cu investitorii în România.”

ARIR a fost înființată în 13 noiembrie 2018, la inițiativa Danielei Șerban, de către companii listate, cu potențial de listare, administratori de fonduri și profesioniști în relația cu investitorii (IR). Membrii fondatori ai ARIR sunt: Bursa de Valori București, ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – Suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Daniela Șerban, Cosmin Răduță și Tony Romani. Au aderat comunității: Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania, Transgaz, Biofarm și MedLife ca Membri Asociați. INNOVA Project Consulting, ENVISIA, RTPR, Intercapital Invest și eVote au devenit Membri Afiliați.


Despre Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR):

ARIReste o organizație non-guvernamentală și non-profit care a fost înființată cu scopul de oferi emitenților actuali și potențiali o platformă pentru dezvoltarea profesioniștilor în relația cu investitorii (IR) și pentru a contribui la implementarea celor mai bune practici în comunicarea cu investitorii și în guvernanță corporativă. A fost înființată în Noiembrie 2018 și are ca membri companii listate, companii cu potențial de a deveni companii listate, administratori de fonduri, profesioniști în relația cu investitorii, precum și consultanți. Membrii fondatori sunt Bursa de Valori București (BVB), ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Daniela Șerban, Cosmin Răduță și Tony Romani, în timp ce Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania,Transgaz, Biofarm și MedLife s-au alăturat ca Membri Asociați, INNOVA Project Consulting, ENVISIA, RTPR, Intercapital Invest și eVote ca Membri Afiliați.

Urmăriți-ne pe LinkedIn, Facebook și Instagram

USR PLUS și Coaliția Pactul pentru Muncă susțin măsuri pentru muncă bine platită și flexibilă

0

USR-PLUS salută și susține inițiativa PACTUL PENTRU MUNCĂ, mai mult, propuneri din document se regăsesc în programul de guvernare al formațiunii politice.

În cadrul consultării care a avut loc între reprezentanții USR-PLUS și cei ai PACTULUI PENTRU MUNCĂ, au fost discutate modalitățile de a implementa măsurile identificate astfel încât să se atingă obiectivul propus, respectiv flexibilitatea și echitabilitatea pieței forței de muncă.

Dragoș Pîslaru, europarlamentar USR-PLUS a declarat: „USR-PLUS susține inițiativa PACTUL PENTRU MUNCĂ întrucât am constatat o nevoie de adaptabilitate la transformările din piața muncii, iar programul nostru de guvernare are ca linie directoare prioritară dezvoltarea capitalului uman și crearea de locuri de muncă. PACTUL PENTRU MUNCĂ ne oferă o proiecție a sentimentului de unitate asupra unor soluții care pot contribui la transformări profunde, benefice, corelate cu realitatea economică. În acest sens, este extrem de important să venim cu un mix de politici publice ambițioase, având în vedere faptul că asistăm în această perioadă la reforme structurale majore – automatizarea proceselor, digitalizarea, lucrul pe platforme, iar în acest context trebuie avută în vedere oportunitatea de a ne alinia cu noile strategii europene legate de promovarea competențelor și a învățământului profesional.”.

La dezbatere au participat alături de europarlamentarul USR-PLUS Dragoș Pîslaru, Oana Țoiu, fost secretar de stat în cadrul Ministerului Muncii și Justiției Sociale, Cristian Seidler, deputat USR, membru al Comisiei de muncă și protecție socială a Camerei Deputaților și Bogdan Deleanu – fondatorul Centrului de Expertiză Europeană Europuls. Din rândul inițiatorilor au fost prezenți Cristina Chiriac, președinte CONAF, Andreea Negru – președinte Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton (ADAA), Nicoleta Munteanu – vicepreședinte Asociația Națională a Antreprenorilor (ANAA), Mirabela Amarandei – reprezentant al Universității București, Dragoș Anastasiu – președinte Eurolines Group și Radu Burnete – director executiv CONCORDIA.

PACTUL PENTRU MUNCĂ reprezintă o inițiativă demarată în anul 2019 de către Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) împreună cu Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG). Din anul 2020 s-a alăturat, în calitate de partener strategic, Confederația Patronală CONCORDIA. Ulterior, pe parcursul proiectului s-au alăturat Confederația Patronală din Industria Română (CONPIROM), Asociația Națională a Antreprenorilor (ANAA), Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton (ADAA), Eurolines Romania Group, Academia de Studii Economice din București (ASE), Universitatea București și SCA Magda Volonciu și Asociații.