Ghidul DAC6 a fost publicat în sfârșit. Ce clarificări aduce?

0

Material de opinie de Mihaela Popescu-Ichim, Director, Anca Ghizdavu, Manager, și Anca Preda, Consultant Senior Servicii Fiscale, Deloitte România (foto)

Ghidul privind interpretarea Directivei Europene 822/2018 (DAC6) a fost, în cele din urmă, publicat pe site-ul ANAF pe data de 13 ianuarie 2021. Documentul era așteptat de companiile vizate, având în vedere că publicarea acestuia a fost prevăzută expres în Ordonanța Guvernului nr. 5/2020 care transpune directiva în România. DAC6 impune raportarea către autoritățile fiscale a tranzacțiilor transfrontaliere cu risc fiscal care au fost derulate începând din data de 25 iunie 2018. Primul termen, respectiv 31 ianuarie 2021, vizează aranjamentele din a doua jumătate a anului 2020, în timp ce tranzacțiile „istorice”, din perioada 25 iulie 2018 – 30 iunie 2020, au ca termen de raportare 28 februarie 2021.

Pentru societățile din România, ghidul DAC6 este mai mult decât bine-venit, pentru că ajută contribuabilii în interpretarea legislației DAC6 (atât prin exemplele furnizate cu privire la aranjamentele transfrontaliere raportabile, cât și prin clarificarea unor noțiuni de bază prevăzute de directivă) și ușurează, astfel, procesul de analiză a tranzacțiilor. Cu toate acestea, mai pot fi aduse clarificări suplimentare, având în vedere că ghidul DAC6 nu limpezește toate aspectele „gri” ale legislației.

Câteva din lămuririle cuprinse în ghid

În primul rând, este utilă clarificarea pe care o aduce cu privire la noțiunea de „avantaj fiscal”, care este esențială în evaluarea „testului beneficiului principal” pentru anumite semne distinctive (aspecte care determină dacă o tranzacție este raportabilă sau nu). Astfel, se lămurește faptul că tranzacția intră în sfera directivei doar dacă beneficiul principal  sau unul dintre principalele beneficii ale tranzacției vizează obținerea unui „avantaj fiscal”. Ghidul precizează că această noțiune este una largă, care nu surprinde doar obținerea unei scutiri/rambursări de taxe și impozite, ci și situațiile în care sunt maximizate deducerile fiscale, pierderile fiscale ori sunt diminuate veniturile sau câștigurile etc.

Totodată, ghidul aduce lămuriri pentru mai multe semne distinctive DAC6, care vin să armonizeze prevederile din textul inițial al OG 5/2020 cu cel al directivei europene. Printre acestea se numără clarificările în zona tranzacțiilor circulare, care presupun interpunerea unor entități fără scop comercial sau tranzacții care se compensează/anulează reciproc. În acest caz, OG 5/2020 face trimitere, indirect, la acțiuni de spălare a banilor, iar ghidul DAC6 se referă la „mutarea circulară” a banilor (în linie cu textul directivei), fapt care schimbă radical sfera de aplicare a semnului distinctiv.

O altă clarificare adusă în vederea armonizării cu textul directivei se referă la plățile către jurisdicțiile necooperate, conform listei UE / OCDE. Potrivit ghidului, aplicarea testului beneficiului principal nu mai este necesară, tranzacțiile fiind considerate automat raportabile.

În plus, ghidul precizează că lista cu jurisdicțiile necooperante trebuie analizată la data la care intervine obligația de raportare, și nu la data implementării aranjamentului. În cazul în care lista se modifică ulterior, nu mai este necesară reevaluarea aranjamentului din acest punct de vedere. Astfel, societățile trebuie să acorde atenție sporită plăților efectuate către jurisdicții precum Barbados, Fiji, Seychelles, Insulele Virgine Americane, Samoa, Panama etc.

Cu privire la transferurile transfrontaliere de funcții/active/riscuri, prin ghid se revine la noțiunea de EBIT în sens de „câștiguri” (profituri), asemenea textului directivei, și nu la „venituri”, cum menționează OG 5/2020. Această clarificare aduce un plus pentru contribuabili, având în vedere că sensul celor două noțiuni este complet diferit.

OG 5/2020 versus Ghidul DAC6

Având în vedere faptul că ghidul aduce o serie de modificări legislației DAC6 care nu sunt în concordanță cu textul OG 5/2020, apare întrebarea referitoare la forța juridică a ghidului DAC6 și o dilemă în plus pentru contribuabili: care dintre cele două are putere legislativă mai mare? Este de precizat în acest sens că, deși OG 5/2020 face referire la emiterea ulterioară a unui ghid de interpretare, acesta a fost publicat doar pe website-ul ANAF, ceea ce pune în discuție caracterul său normativ și forța sa juridică.

În substanță, modificările prevăzute de ghid au fost introduse în spiritul reglementării DAC6, cu scopul de a alinia legislația națională cu cea prevăzută în textul directivei europene, în sensul lămuririi unor termeni care, traduși în limba română, creau confuzii de interpretare. Deși clarificările aduse prin ghid sunt bine-venite pentru contribuabili, ar fi fost totuși de dorit ca, prin intermediul acestuia, să se faciliteze interpretarea actului normativ existent, iar eventualele neconcordanțe dintre acesta și directivă să se regleze prin modificarea legislației.

Arii care pot fi îmbunătățite

Pe lângă problematica puterii legislative a ghidului, există în continuare multe semne de întrebare, unele derivând din însuși textul ghidului.

Un exemplu ar fi definiția aranjamentului transfrontalier, care poate conduce fie la o interpretare holistică, fie la o interpretare fragmentară a aranjamentului (de exemplu, pentru fiecare plată). Acesta ar fi fost un aspect extrem de important de clarificat, întrucât influențează direct obligația de raportare a contribuabililor.

Totodată, rămâne un semn de întrebare, respectiv o discrepanță față de textul directivei în ceea ce privește obligația unui contribuabil relevant de a raporta către ANAF un aranjament dacă deține dovada că același aranjament a fost raportat de un alt contribuabil către o altă autoritate din alt stat membru.

Alte aspecte care ar fi fost util să fie clarificate se referă la termenul până la care trebuie făcută raportarea anuală pentru acele aranjamente cu prestare succesivă multianuală (de exemplu, împrumuturi multianuale) și, poate, introducerea unui prag valoric de la care tranzacțiile transfrontaliere devin raportabile, pentru a diminua atât eforturile de raportare ale contribuabililor/intermediarilor, precum și efortul de administrare a acestora de către ANAF.

În concluzie, după o lungă perioadă de așteptare, publicarea ghidului DAC6 este benefică pentru mediul de afaceri, pentru că aduce o serie de clarificări importante în procesul de evaluare a tranzacțiilor transfrontaliere. Reglementarea DAC6 rămâne, totuși, una foarte complexă și uneori subiectivă și care, de cele mai multe ori, depinde de consecințele fiscale ale aranjamentelor transfrontaliere în toate jurisdicțiile implicate, ceea ce face cu atât mai dificilă evaluarea obligațiilor de raportare. Deși scopul declarat al autorităților este acela ca sensul reglementării DAC6 să fie cât mai larg și să poată impune raportarea unui număr cât mai mare de tranzacții cu elemente de planificare fiscală agresivă, din perspectiva contribuabililor este cu atât mai important să depună toate diligențele pentru a se asigura că declară doar acele tranzacții care se încadrează propriu-zis în vreunul din semnele distinctive și sunt eligibile pentru raportare. 

REI Finance Advisors: România obține 100 mld. EUR fonduri europene în exercițiul financiar 2021-2027. Ce programe vor primi finanțare?

0

Analiză REI Finance Advisors: România obține 100 mld. EUR fonduri europene în exercițiul financiar 2021-2027, de 3 ori mai mult decât în perioada 2014-2020. Agricultura și programele de Dezvoltare Durabilă, o treime din bugetul disponibil. Ce programe vor primi finanțare?

  • Nouă programe operaționale vor putea absorbi bugetul de 79,9 mld. EUR pentru România și alte programe destinate agriculturii vor beneficia de un buget de circa 20 mld. EUR;
  • România primește 7,5% din totalul bugetului multianual aprobat de UE pentru perioada 2021-2027;
  • Investiții de miliarde sunt vizate în noul program de finanțare europeană pentru școli, spitale, lucrări de infrastructură, mediul de afaceri, digitalizare și multe altele;

România va avea la dispoziție un buget total de 100 miliarde euro în exercițiul de finanțare europeană 2021-2027, dintre care 79,9 miliarde euro fonduri europene nerambursabile repartizate în numai puțin de 9 programe operaționale pe mai multe sectoare cheie ale economiei, cât și un buget de circa 20 miliarde euro fonduri nerambursabile, destinate agriculturii.

Liderii țărilor europene şi ai instituţiilor UE au aprobat un buget multianual pentru perioada 2021-2027, în valoare de 1.074 miliarde de euro. Din valoarea totală bugetată, România a obținut aproximativ 7,5%, respectiv 79,9 miliarde euro, sumă ce va fi folosită sub forma unui pachet de redresare economică, ce vizează pe de-o parte îmbunătățirea infrastructurii din țara noastră, construirea de noi spitale și școli, modernizarea sistemelor publice, cât și sume ce vor fi alocate pentru dezvoltarea mediului de afaceri din România, în domenii cheie.

„România primește în exercițiul financiar 2021-2027 o alocare de peste două ori mai mare față de valoarea obținută în intervalul 2014-2020, ceea ce înseamnă o disponibilitate financiară mai mare pentru companiile cu activitate în România, atât pentru nevoile proprii (dezvoltare, digitalizare), cât și indirect pentru a executa lucrări de infrastructură: eficiență energetică, școli, grădinițe, reabilitare de drumuri, construire de autostrăzi, poduri, construirea de noi spitale, investiții care vor genera dezvoltare pe orizontală în rândul companiilor românești. Mai mult, Guvernul României a anunțat disponibilitatea unui buget suplimentar în valoare de circa 20 miliarde euro fonduri nerambursabile ce sunt destinate sectorului agriculturii. În exercițiul financiar 2021-2027, companiile vor putea solicita fonduri direct de la Agențiile de Dezvoltare Regionale, ceea ce se traduce printr-o scădere a perioadelor necesare evaluării proiectelor și semnarea contractelor, deci o eficientizare a procesului de absorbție”, a declarat Roxana Mircea (foto), partener REI Finance Advisors, una dintre cele mai dinamice și mai mari companii de consultanță specializate în atragerea de fonduri europene și ajutoare de stat pentru companiile cu activitate în România.

Ce programe vor primi finanțare nerambursabilă în intervalul 2021 – 2027

  1. Programul Operațional Dezvoltare Durabilă (PODD), axat în special pe investiții în sectoare cheie, va beneficia de o alocare pe regiuni, totalul bugetului fiind de peste 13,62 miliarde de euro[1]. Spre deosebire de exercițiul financiar anterior, în perioada 2021-2027, PODD va fi disponibil și gestionat independent de către una dintre cele opt Agenții de Dezvoltare Regională (ADR) astfel: POR București-Ilfov, POR Nord-Vest, POR Vest, POR Centru, POR Sud-Muntenia, POR Sud-Est, POR Sud-Est Oltenia, POR Nord-Est;
  2. Principala provocare pe care Programul Operațional Transport (POT 2021-2027) va trebui să o rezolve este reprezentată de recuperarea decalajului de dezvoltare a infrastructurii de transport a României, adaptată inclusiv utilizării duale și asigurând, în același timp, atingerea obiectivelor europene de reducere a emisiilor de carbon și transferul spre o mobilitate durabilă și sigură. Bugetul total estimat al POT 2021-2027 este de 8,368 miliarde de euro, iar fondurile vor fi alocate pentru principalele obiective de infrastructură – șosele de mare viteză, drumuri naționale, feroviare, mobilitate urbană, transport multimodal, canale navigabile și portuare etc[2];
  3. Programul Operațional Educație și Ocupare (POEO) va beneficia de un buget estimat de 5,775 miliarde euro[3], din care 3,861 miliarde euro fonduri structurale europene și 1,913 miliarde euro cofinanțare națională. POEO 2021-2027, cu un buget gestionat de Ministerul Educației, are o serie de obiective specifice, printre careîmbunătățirea accesibilității, calității educației și îngrijirii copiilor preșcolari, inclusiv ale infrastructurii aferente, prevenirea abandonului școlar timpuriu, ameliorarea calității educației și formării profesionale, integrarea tinerilor pe piața muncii, dezvoltarea culturii antreprenoriale, sprijinirea antreprenoriatului și a economiei sociale sau creșterea participării la învățarea pe parcursul întregii vieți pentru asigurarea tranzițiilor pe piața muncii și a mobilității profesionale a angajaților;
  4. Programul Operațional Sănătate (POS) are ca obiectiv general îmbunătățirea accesibilității, eficacității, eficienței și rezilienței sistemului de sănătate, iar ca obiective specifice îmbunătățirea eficacității serviciilor medicale de urgență, creșterea accesului la servicii de asistență medicală primară, comunitară și servicii oferite în regim ambulatoriu, îmbunătățirea accesibilității și eficacității serviciilor de reabilitare/recuperare, serviciilor de îngrijire paliativă, serviciilor de îngrijire pe termen lung, creșterea eficacității sectorului medical prin investiții în infrastructură și servicii,  îmbunătățirea eficacității și eficienței serviciilor medicale prin investiții în cercetare și în digitalizarea sistemului medical sau creșterea gradului de utilizare a metodelor moderne și inovative de investigație, intervenție și tratament. Bugetul estimat alocat POS 2021-2027 este de 4,7 miliarde euro[4], reprezentând atât fonduri europene nerambursabile, fonduri structurale europene, cât și o contribuție națională de la bugetul de stat;
  5. Programul Operaţional Incluziune și Demnitate Socială (POIDS) va beneficia de un buget estimat la 2.960 miliarde euro fonduri europene + 703 milioane euro buget de la stat, un total de 3,663 miliarde euro[5] pentru intervalul 2021-2027. Măsurile prevăzute în POIDS urmăresc să răspundă nevoilor grupurilor vulnerabile din mediul rural, în principal, dar și din mediul urban, atât în ceea ce privește asigurarea accesului la servicii cât și prin implementarea unor măsuri care să sprijine în mod direct membrii grupurilor vulnerabile (vouchere, sprijin material, alimente, etc). Analiza datelor statistice a reliefat grupurile specifice aflate în situație de vulnerabilitate ridicată: copiii și tinerii, locuitorii din mediul rural, inclusiv romi, persoanele cu dizabilități, persoanele cu un nivel scăzut de școlaritate, familiile monoparentale care au copil/copii în întreținere, ifamiliile cu mai multi copii șî persoanele vârstnice. Strategia Programului Operațional Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027 vizează mai multe paliere de ajutor și finanțare, parte a strategiei Guvernului României de a îmbunătăți situația generală a familiilor din medii defavorizate;
  6. Programul Operațional Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare (POCIDIF) ar urma să beneficieze de un buget în valoare de 2,14 miliarde de euro[6], cu o contribuție națională de 30% și care va beneficia de mai multe axe prioritare, care vizează, în principal, stimularea accesului la finanțare al IMM pentru inovare prin digitalizare;
  7. Programul Operațional Tranziție Justă (POTJ) sprijină exclusiv activitățile care sunt direct legate de obiectivul specific de a permite regiunilor și cetățenilor să abordeze impactul social, economic și de mediu al tranziției către o economie neutră din punct de vedere climatic. POTJ 2021-2027 – are propusă o alocare indicativă totală de aprox. 1,766 mld. euro FEN, din care 0,766 mld JTF și 1 mld. NGEU la care se adaugă cofinanțare națională de 0,264 mld fiind disponibili în total 2,030 miliarde euro[7];
  8. Obiectivul Programului Operațional Asistență Tehnică (POAT) este de a asigura utilizarea şi administrarea eficientă şi eficace a fondurilor UE, sprijinind programarea, monitorizarea, controlul, auditul, evaluarea, comunicarea cu privire la priorităţile UE. Întrucât noul cadru financiar multi anual pentru perioada 2021-2027 propune modernizarea politicii de coeziune şi schimbarea ei într-o politică simplă și flexibilă, se are în vedere simplificarea și introducerea unor noi instrumente de flexibilitate care să faciliteze beneficiarii finali ai fondurilor. Bugetul POAT 2021-2027 este de 598,5 milioane euro[8], dublu față de intervalul anterior 2014-2020;
  9. Opt regiuni ale României vor beneficia de Programe Operaţionale Regionale (POR)[9] finanțate cu bani europeni și fonduri alocate de la bugetul local, sume ce se află pe lista de investiții prin care își propune să asigure continuitatea viziunii strategice privind dezvoltarea durabilă și echilibrată a regiunilor din perioada 2014-2020, având la bază direcțiile, acțiunile și prioritățile Planului de Dezvoltare Regională (PDR) 2021-2027 și cele ale Strategiei de Specializare Inteligentă 2021-2027 (RIS), inclusiv recomandările Comisiei Europene formulate în Raportul de țară din 2019 privind România;

Pe lângă cele 80 mld. euro fonduri nerambursabile disponibile României, propunerea Comisiei Europene pentru Cadrul Financiar Multianual din perioada 2021-2027 destinat Politicii Agricole Comune se ridică la circa 20,5 miliarde de euro. Din această sumă, 13.3 miliarde reprezintă plățile directe, în timp ce 6.7 miliarde de euro se vor acorda pentru Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR)[10]. Și alocările pentru FEADR se vor face în baza unor indicatori. În plus, rata de cofinanțare a statelor membre propusă de Comisia Europeanã este de 65-80% FEADR

Principalele propuneri legate de direcțiile de acțiune în exercițiul financiar 2021-2027 pentru FEADR vizează:

  • Investiții în exploatații agricole, pomicole, unități de procesare, servicii de bază în mediul rural și investiții non-agricole: 38%;
  • Sprijin pentru mediu și climă: 35%;
  • Sprijin pentru bunăstarea animalelor și instrumente de gestionare a riscurilor: 9%;
  • Instalarea tinerilor agricultori și înființarea de noi întreprinderi rurale: 8%;
  • Cooperare și inovare: 6%;
  • Schimb de cunoștințe și informare și asistență tehnică: 4%;

„Anul 2021 se anunță unul destul de incert, cu perspective nu tocmai favorabile la nivel global, cea mai mare parte a economiilor din întreaga lume resimțind pe deplin efectele pandemiei. O soluție pentru a lupta împotriva efectelor lăsate în urmă de COVID-19 pentru companiile românești ar fi de a analiza posibilitatea apelării la fonduri europene sau ajutoare de stat și de a depune proiecte pentru a solicita finanțare, pe cât posibil din surse nerambursabile. Pe termen scurt sunt disponibile fonduri prin HG 807/2014, OUG 224/2020, OUG 130, schemele pentru digitalizare și energie regenerabilă. Antreprenorii ar trebui să urmărească cu precădere toate noutățile din sectorul de finanțare nerambursabilă pe portalurile Ministerului Fondurilor Europene, Ministerului Agriculturii,  Agențiilor de Dezvoltare Regională și să pregătească proiectele împreună cu consultanți specializați care le garantează contractual depunerea de proiecte corecte și complete”, a mai precizat Roxana Mircea.

***

Despre REI Grup

REI FINANCE ADVISORS și REI INTERNATIONAL CONSULTING, parte a REI Grup (reigrup.ro), sunt companii specializate în elaborarea, implementarea și monitorizarea proiectelor de investiții atât prin fonduri europene nerambursabile (Programul Operational Regional, Programul Operational Infrastructura Mare), cât și pe scheme de ajutor de stat (HG 495/2014, HG 807/2014, HG 332/2014, OUG 81/2019, OUG 130/2020).

Cu o experiență de peste 10 ani în acest domeniu, specialiștii REI Grup se adaptează ușor cerințelor pieței, cunoscând foarte bine mecanismele fondurilor nerambursabile și identifica oportunitățile de obținere de finanțări din surse interne și externe. Aceștia gestionează eficient activitățile proiectelor, relația cu autoritățile publice și pe cea cu companiile private, atât companii multinaționale, cât și companii antreprenoriale, românești. Echipa REI Grup numără în prezent 50 de consultanți în cele opt birouri regionale, cu o vastă experiență în domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru companiile cu activitate pe plan local sau internațional.

REI a reușit cu succes atragerea finanțării pentru peste 800 de proiecte la nivel național, cu peste 300 de proiecte implementate și o rată de succes – lider în domeniu – de 99%. În 2020, REI Grup a înregistrat proiecte aprobate în cuantum de circa 100 milioane EUR, iar în acest an valoarea proiectelor aprobate va depăși pragul de 150 -200 mil. EUR. Mai multe detalii despre activitatea REI, aici.


[1] mfe.gov.ro/podd_2021-2027 – 95c37097aeb9a00bcb5c2d5ddde31f38.pdf (gov.ro)

[2] mfe.gov.ro/pot_2021-2027 – 7809a76648585e195992ef0239798351.pdf (gov.ro)

[3] mfe.gov.ro/poeo_2021-2027 – 75032ab1cb8ebef9174c65a9d36571c2.pdf (gov.ro)

[4] mfe.gov.ro/pos_2021-2027 – 415edc3e2fda8d7cfc437a332fd2c11f.pdf (gov.ro)

[5] mfe.gov.ro/poids_2021-2027 – b748aca7e03b142a9ce9f1a2feed2f29-1.pdf (gov.ro)

[6] mfe.gov.ro/pocidif_2021-2027 – 817ff190091f6ccfb46fbfd49fd8f220.pdf (gov.ro)

[7] mfe.gov.ro/potj_2021-2027 – 731f6d3014d0ae169bf874929b040562.pdf (gov.ro)

[8] mfe.gov.ro/poat_2021-2027 –  c45712fa85fb3c6d9e80884dc30cbefa.pdf (gov.ro)

[9] mfe.gov.ro – Perioada 2021-2027 (gov.ro)

[10] https://adrvest.ro/wp-content/uploads/2020/12/Rezumat-POR-Vest-2021-2027_PPT.pdf

Antreprenorii dezvoltă branduri. Peste 65% declară că investesc în activităţi de branding şi marketing online

0

Peste 65% dintre antreprenorii români aleg să lucreze la brandul lor, investesc în activităţi de branding şi marketing online şi sunt dispuşi să aloce un buget între 5000 – 50.000 de euro iar la nivel internațional până la 200.000 de euro, arată datele 2web, companie care furnizează Consultanță Branding și servicii digitale user centered pentru antreprenori și companii.

Anul trecut, majoritatea antreprenorilor au adoptat un nou look and feel al website-urilor, platformelor de e-commerce, identității vizuale care să ii diferențieze de concurenţă și să atragă noi categorii de clienți.

Cele mai solicitate servicii în zona de Brand de către antreprenori, pe parcursul anului 2020 au fost:

  1. Elaborarea strategiei;
  2. Market research pentru stabilirea contextului în care funcţionează brandul;
  3. Mesajele folosite de companie în comunicarea online;
  4. Design grafic pentru crearea identității vizuale a brandului (logo, materiale online, prezențe digitale: site, reviste, rețele sociale);
  5. Comunicare și promovarea brandului pe piețele externe.

Cum au perceput antreprenorii branding-ul într-un an pandemic

Pe parcursul anului 2020, 50% dintre antreprenori au fost conștienți de rolul de individualizare și autenticitate pe care îl aduce brandingul unei companii și de importanța strategică (ADN-ul companiei) în cadrul obiectivelor de business. Totodată, antreprenorii percep brandingul ca pe un instrument destinat pentru customer experience și loializare și în egală măsură asociază rolul acestuia cu creșterea organizației.

Conform datelor 2web, atunci când investesc în activităţi de branding şi marketing online, antreprenorii români vizează următoarele obiective în cadrul organizaţiei:

  • O mai bună vizibilitate şi diferenţiere a produselor;
  • Creşterea veniturilor şi notorietăţii brandului;
  • Definirea brandului şi transmiterea cât mai clară a mesajului către audienţele ce împărtăşesc aceleaşi valori;
  • Îmbunătăţirea elementelor vizuale existente (logo, website, content design);
  • Recunoaşterea şi diferenţierea pe piaţa internaţională;
  • Diminuarea efectelor economice ale pandemiei şi brandingul intern pentru coeziune în rândul echipei.

Detașat au câștigat campaniile de promovare din social media, evidențierea brandului prin conţinut și canale de Youtube, podcasturile nișate pe anumite teme și competențe dar și distribuirea de content pe reţele sociale cu profil de business de tip Linkedin.

„Toate schimbările trăite au dus la o profunzime mai mare a promisiunii mărcii şi pe proprietarii de business mult mai aproape de utilizatori. Anul trecut nu a fost vorba despre cel care „strigă”, ci despre cel care se face auzit mai bine: în social media și prin platformele proprii, regândite pentru adaptarea la noul stil de viaţă şi de afaceri. Mulți dintre antreprenori au optat pentru reinventarea businessului cu scopul de a diminua din efectele pandemiei, alții din domenii precum construcții au avut în continuare proiecte și posibilitatea de a alege clienții în funcție de criteriile proprii”, declară Andreea Avramescu, Co-Owner 2web Software & Services.

5 trenduri care se vor dezvolta accelerat în online pentru anul 2021

  • Oportunitățile în zona digitală și reașezări sau reinventări ale unor proiecte de perspectivă.
  • Parteneriatele și găsirea unor noi modele de colaborare.
  • Strategia de brand aliniată cu cea din zona de IT pentru a ajuta business-ul să beneficieze de vizibilitate și distribuție în plan internaţional.
  • Live Stream Shopping – Pandemia a scos cumpărătorii din magazine și i-a mutat în online. În acest context, retailerii sunt într-o continuă cursă de a adopta noi soluții pentru a menține vânzările crescute. Digitalizarea în acestă zonă aduce conceptul Live Stream Shopping nou introdus pe piața din România, asociat cu tradiționalele canale de video shopping (sau teleshopping), Live Stream Shopping-ul transformă procesul de cumpărare din e-commerce într-o experiență interactivă. Cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, pun întrebări și la momentul oportun cumpără printr-un simplu click, fără a opri sesiunea de prezentare.
  • Construirea de mesaje clare, structurate pentru a comunica ”de ce-ul” brandului, scopul pentru care există, audienței potrivite.

Toate aceste trenduri, împreună cu o strategie de conţinut se vor confirma a fi direcții de succes, pentru orice companie care face tranziția către online și care își dorește creștere pentru anul 2021.

„Consumatorii dezvoltă o experienţă de tip “the gut feeling” cu un anumit brand, de la elementele vizuale și până la customer journey experience, de aceea, este important ca antreprenorii să vadă avantajele care vin din definirea ADN-ului de Brand ce le permite o poziționare într-o piață globalizată, într-un mod diferențiat, adaugă Andreea Avramescu, Co-Owner 2web Software & Services.

Din dorinţa de a fi mai aproape de nevoile antreprenorilor, 2web a dezvoltat un ghid cu instrumentele necesare promovării identității companiei – Brand Workbook, destinat antreprenorilor care încă nu au o viziune asupra brandului personal sau de companie sau pentru cei care se pregătesc să îşi deschidă un business.

Îl poți descărca aici.

Proiect-pilot de educație financiară lansat de Școala de Bani

0

Banca Comercială Română lansează prin programul Școala de Bani un proiect pilot de educație financiară multidisciplinară în premieră, dedicat profesorilor. Noțiuni de educație financiară pot fi introduse în lecții la discipline tradiționale de învățământ: limba și literatura română, matematică, geografie, istorie, engleză, științe sociale.

Experți ai Școlii de Bani și 25 de cadre didactice din Iași au creat fișe de lucru pe discipline de învățământ:

educație socială

  • Exersarea construirii de argumente pro și contra și a comparării opiniilor, folosind ca studiu de caz o idee de afacere, care poate fi analizată din patru puncte de vedere: ideea, piața, banii, cunoștințele
  • Evidențierea elementelor identității culturale ale unui popor pornind de la povestea unor termeni financiari (ban, bancă, credit, dobândă)
  • Cunoașterea noțiunii de proprietate pornind de la o piesă de teatru clasică
  • Realizarea bugetului unui proiect

limba engleză

  • Îmbunătățirea vocabularului legat de cheltuieli și economire (save, spend, invest, donate, needs, wants) și învățarea diferitelor construcții din limba engleză folosind termeni financiari
  • Planificarea bugetului unei aniversări și introducerea unor termeni financiari, precum și a construcțiilor de tipul cauză-efect
  • Discuții despre troc și schimbul de produse și învățarea unor termeni în limba engleză care fac referire la produse, servicii, comerț
  • Discuții despre investiții si termeni specifici prin realizarea profilului unui investitor cunoscut
  • Îmbunătățirea vocabularului financiar prin introducerea conceptelor de credit, dobândă, perioadă de grație, datorie

limba și literatura română

  • Călătoria mea de vis – Planificarea financiară a unei călătorii cu scopul de a-i ajuta pe elevi să se informeze despre viața socială și economică a altor țări
  • Abordarea temei familiei și motivul banului, ambele prezente în romanul „Mara” de Ioan Slavici, prin încurajarea elevilor să întocmească bugetul familial al Marei și un plan financiar pentru utilizarea acestuia
  • Introducerea unor elemente despre bugetare personală, prin solicitarea elevilor să planifice bugetul naratorului  din „Vizita” de I.L. Caragiale pentru vizita pe care o face doamnei Popescu sau prin schițarea unui buget de care Popa Tanda ar avea nevoie pentru a dezvolta comunitatea satului Sărăceni
  • Planificarea bugetară a călătoriei pe care Harap-Alb trebuie să o facă până la împărăția unchiului său, ținând cont de eventualele obstacole ce pot apărea pe parcursul călătoriei

geografie

  • Organizarea unei excursii cu familia și bugetarea acesteia
  • Călătorii în străinătate și schimburi valutare
  • Hazarde climatice și protecție-asigurare locuință
  • Independență energetică și costurile instalării unei turbine eoliene și a unor panouri solare

istorie

  • Bugetul lui Pasion
  • O zi în Roma Antică în contexte practice ce presupun planificare bugetară, cheltuieli, economisire
  • Fii consilierul financiar al Regelui Soare
  • Istoria monedei în spațiul românesc – principalele etape ale apariției și evoluției banilor în spațiul românesc
  • Bugetul călătoriei lui Denis Diderot de la Paris la Sankt-Petersburg, ce va fi înaintat Ecaterinei a II-a

științe sociale (logică, psihologie, filosofie, sociologie)

  • Structura unui argument folosind teme financiare
  • Mini-chestionar pe tema „Bugetul personal”
  • Memoria ca proces psihic cognitiv – exerciții cu termeni financiari pe care elevii trebuie sa-i rețină și să-i reproducă
  • Comportamente prosociale: realizarea unui buget pentru organizarea sărbătoririi majoratului unui coleg de clasă
  • Psihologie: discuții despre nevoi
  • Logică: Elaborarea unor definiții corecte pentru concepte importante în educația financiară
  • Filosofie: Delimitarea conceptului de independență financiară în cadrul contextului mai larg implicat de conceptul de libertate

matematică

  • Descompunerea numerelor naturale; transformări; dobândă: elevii sunt invitați într-o călătorie în lumea banilor unde învață să convertească din RON în EUR și invers, să facă tranzacții financiare în limbaj matematic, să opereze cu termeni financiari
  • Procente ș­i probleme cu procente: elevii învață să-și facă un buget lunar
  • Mulțimi de numere: elevii învață despre impozite și dobândă
  • Operații cu numere reale: banii se câștigă prin muncă

Materialele pot fi descărcate gratuit de către cadrele didactice de pe platforma Școala de Bani: https://www.scoaladebani.ro/fise-educationale.

Universitatea din București și KPMG în România, parteneriat pentru Programul David Mitrany

0

Universitatea din București și KPMG în România lansează Programul David Mitrany, având ca obiectiv „recuperarea personalității intelectuale a lui David Mitrany pentru cultura românească, introducerea operei sale în circuitul cultural și academic românesc, precum și promovarea gândirii sale pe plan internațional”.

David Mitranyeste considerat „cel mai influent gânditor de origine română din științele sociale al secolului 20 și unul dintre părinții fondatori ai integrării europene”, cu sublinierea că, născut în 1888 la București și naturalizat în Marea Britanie în anii ‘20, s-a prezentat constant ca român. Inițiatorii programului subliniază că, „asociat cu cercurile intelectuale și politice de la LondonSchool of Economics și Oxford, coleg în anii ‘30 cu Albert Einstein la Institutul de Studii Avansate de la Princeton și influent sfătuitor politic al elitei anglo-americane, ideile lui Mitrany au definit mai multe curente contemporane în teoria relațiilor internaționale, în studiile de guvernanță economică și politică și în teoria socială”. Programul dezvoltat de Universitatea din București și KPMG în România „va iniția traducerea, pentru prima dată în limba română, a unor părți importante ale operei sale, va reedita și republica lucrările sale, va sprijini scrierea de studii academice precum și lucrări de popularizare bazate pe ideile sale și va organiza evenimente și conferințe academice pe aceste teme. Este anticipat că programul, coordonat de Dragoș Paul Aligică, profesor KPMG de științe administrative la Universitatea din București, va deschide calea spre un proiect de cercetare a arhivei Mitrany de la London School of Economics și o eventuală publicare a unor elemente ale acesteia și a unor studii bazate pe aceasta”.

Prof. univ. dr. Marian Preda, rector al Universității din București: „Universitatea din București și KPMG în România consideră ca acest program se va constitui nu doar într-un model de parteneriat public-privat între mediul corporativ și cel universitar dar, mai mult, se va afirma ca un proiect pilot al unui demers național mai vast de recuperare și relansare a studierii și promovării istoriei și tradiției gândirii sociale, politice și economice românești”.

Ramona Jurubiță, Country Managing Partner, KPMG în România: „Educația este un sector strategic cu impact pentru viitorul României, iar parteneriatul încheiat între KPMG în România și Universitatea din București va contribui nu numai la încurajarea performanței în educație, ci și la recâștigarea valorilor ascunse ale României. Contribuția lui David Mitrany în definirea relațiilor internaționale a creat contextul necesar existenței Uniunii Europene și a securității și prosperității de care ne bucurăm astăzi. Descoperirea personalității și rezultatelor sale subliniază importanța cunoașterii trecutului astfel încât să putem înțelege prezentul și să putem avea o viziune a viitorului”.

Inițiatorii accentuează că „programul va beneficia de susținerea unui consiliu academic consultativ alcătuit din cei mai importanți specialiști internaționali și are ambiția să devină cel mai semnificativ centru din lume în cercetări legate de David Mitrany și de moștenirea sa intelectuală. Programul inițiat de Universitatea din București și de KPMG în România va dedica o atenție specială studenților și promovării noii generații de specialiști români în științe sociale și ale guvernanței. KPMG anunță în acest context lansarea Burselor KPMG-David Mitrany, dedicate studenților de la Universitatea din București care se specializează în teme și domenii relevante pentru opera și gândirea lui Mitrany”.

Furnizorul Restart Energy vrea venituri mai mari cu 100 mil. lei și dublarea numărului de clienți casnici

0

Restart Energy, unul dintre cei mai mari furnizori independenți de energie electrică și gaze naturale de pe piața locală, targetează ca anul acesta să își dubleze numărul de clienți casnici la 65.000 și să își majoreze veniturile cu aproximativ 80%, până la 220 milioane de lei. Creșterea este determinată de liberalizarea pieței de energie și de adăugarea de noi linii de business cu valoare adăugată mai mare, precum cea de vânzare de echipamente.

Managementul Restart Energy, o companie înființată în 2015 la Timișoara, vrea ca până la finalul anului să ajungă la 65.000 de clienți persoane fizice, mai  mult cu 35.000 față de 2020. De asemenea, pe segmentul de business vizează să ajungă la 7.500 de clienți, în creștere cu 50% comparativ cu anul trecut.

Venituri mai mari cu 83% față de 2020

Avansul numărului de clienți, dar și adăugarea de noi linii de business – precum vânzarea de echipamente – vor duce la o majorare semnificativă a cifrei de afaceri. Astfel, Restart Energy mizează pe venituri de 220 milioane de lei în 2021, mai mult cu 100 de milioane de lei (+83%) față de anul trecut. Conducerea companiei are în plan ca la sfârșitul lui 2021 să atingă un profit net de 24, 2 milioane de lei, comparativ cu aproximativ 13 milioane de lei (estimat) anul trecut.

„De la începutul acestui an, odată cu liberalizarea pieței de energie, am înregistrat o creștere foarte mare atât în privința solicitărilor de oferte cât și a numărului de clienți noi. Astfel, observăm că primim zilnic aproximativ o mie de solicitări, iar în jur de 70% dintre cei care se informează despre ofertele noastre ne devin și clienți. Știm că este un efect temporar – de câteva săptămâni – datorat liberalizării pieței. Însă acest eveniment istoric pentru piața românească de energie va schimba felul în care arată întregul domeniu, iar pe noi ne va susține în îndeplinirea obiectivelor” spune Armand Domuța (foto), CEO și fondator Restart Energy.

O emisiune de obligațiuni verzi de 3-5 milioane de euro

Alături de liberalizarea pieței, un alt factor important pentru dezvoltarea Restart Energy în acest an, dar și în următorii cinci este lansarea unei emisiuni de obligațiuni verzi. Emisiunea de obligațiuni este de altfel și cel mai important plan al companiei la început de an. Prin această emisiune, Restart Energy targetează să obțină 3-5 milioane de euro pentru investiții. Dobânda va fi de

aproximativ 8-10%, iar listarea la Bursa de Valori București va avea loc în următoarele săptămâni. Plasamentul va fi intermediat de societatea de brokeraj GOLDRING.

“Emisiunea de obligațiuni este o primă etapă în executarea strategiei noastre privind numărul de clienți, integrarea de active de producție regenerabilă, extinderea regională și atingerea țintei de a furniza energie 100% din surse regenerabile. În următorii cinci ani vizăm atingerea unor ținte ambițioase, dar realizabile: capacități de producere  de energie regenerabilă de 500 MW, 300.000 de clienți retail și business, o cotă de piață de 2,5% la energie electrică și 1,5% pentru gaze naturale pe un model complet digital. Suma obținută prin această emisiune de obligațiuni ne va ajuta să ne atingem aceste obiective”, adaugă Armand Domuța.

Proiecte de 500 de milioane de dolari până în 2025

Restart Energy vrea să lanseze anul acesta un plan de achiziții și dezvoltare de proiecte de energie regenerabilă cu o capacitate de 500 MW. Proiectele urmează să fie finalizate până la sfârșitul 2025. Conducerea companiei își dorește ca în fiecare an, până în 2025, să achiziționeze și să dezvolte 100 MW de proiecte solare, eoliene, biogaz, biomasă și energie geotermală. Acest plan al Restart Energy va avea nevoie de investiții de aproximativ 100 de milioane de dolari pe an. În acest sens, de curând Restart Energy a intrat într-un joint venture cu compania de consultanță și administrare a fondurilor Interlink Capital Strategies (SUA). Acesta parteneriat va susține Restart Energy în executarea strategiei de dezvoltare de proiecte de energie verde în valoare de 500 de milioane de dolari în România și în țările vecine, concomitent cu extinderea pe piață americană.

Pe lângă achiziția și dezvoltarea de proiecte de 100 MW anul acesta, conducerea companiei vrea că în 2021 să dubleze volumele furnizate către consumatori atât pentru furnizarea de energie cât și pentru gaze naturale. 

Avocado, platforma integrată de dezvoltare profesională și personală, devine de astăzi accesibilă utilizatorilor BestJobs direct din contul de utilizator

0

Avocado, platforma integrată de dezvoltare profesională și personală, devine de astăzi accesibilă utilizatorilor BestJobs direct din contul de utilizator. Momentul este marcat de lansarea programului de mentorat profesional Avocado pentru antreprenorii și managerii care întâmpină dificultăți în luarea deciziilor și stabilirea obiectivelor

Avocado, serviciul de learning unu-la-unu din cadrul platformei BestJobs, care conectează utilizatorii cu terapeuți, avocați, coachi și alte tipuri de specialiști, lansează un program de mentorat dedicat antreprenorilor, managerilor, dar și la nivel individual. Mentori cu experiență vastă în diverse arii profesionale vor împărtăși experiența, cunoștințele, dar și modul de lucru și de gândire pentru a le facilita creșterea profesională și personală, reorientarea sau progresul profesional.

În prezent, prin Avocado sunt disponibili mentori din domeniile business și management, vânzări, marketing și resurse umane, urmând ca în perioada următoare platforma să-și lărgească aria de specializări.

De la lansarea din primăvara anului trecut, prin platforma integrată Avocado au fost desfășurate peste 700 de sesiuni online de consiliere individuală, în special pe zona de coaching și psihoterapie. Prin intermediul a peste 130 de specialiști din diverse arii, serviciul este creat să le ofere profesioniștilor, antreprenorilor și companiilor acces la terapeuți, coachi și alte tipuri de specialiști, sprijinindu-i să gestioneze mai ușor perioadele dificile și, în același timp, să se dezvolte emoțional și profesional.

„Mentoratul este un proces de dezvoltare ce implică un transfer de abilități și cunoștințe de la o persoană cu mai multă experiență către o alta cu mai puțină experiență, transferul făcându-se prin învățare, dialog și exemplu personal (conform EMCC). Mentorul a fost acolo unde discipolul își dorește să ajungă, știe ce înseamnă călătoria acestuia. Online-ul nu împiedică, ba chiar ajută în relațiile de mentorat deoarece câștigăm mai mult timp, iar în aceste vremuri, mentorul poate face mai ușor transferul, inclusiv de competențe digitale cu discipolii”, declară Florentina Soare, specialist Avocado, fondator Mentorissima4You și Vicepreședinte Cercetare și Mentorat EMCC România.

BestJobs a devenit prin Avocado partener în comunitatea EMCC România (European Mentoring and Coaching Council), organismul internațional care dezvoltă, promovează și setează standarde de bune practici în mentorat, coaching și supervizare, în beneficiul societății.

Serviciile de învățare și dezvoltare Avocado se adresează atât persoanelor care au nevoie de un specialist pentru dezvoltare personală și profesională, cât și companiilor care vor să ofere astfel de abonamente angajaților, ca beneficiu extra salarial. Avocado vine ca o soluție de suport și dezvoltare pe piața din România, însă are deja specialiști internaționali care pot fi accesați direct din platformă. În planurile de viitor intră și extinderea la nivel european.




Despre Avocado

Avocado este serviciul BestJobs de learning unu-la-unu online care facilitează interacțiuni valoroase cu profesioniști, prin care utilizatorii obțin claritate, soluții, încredere și dezvoltare. Dezvoltată cu expertiza de peste 18 ani a BestJobs, platforma oferă servicii de comunicare integrată cu specialiștii (apeluri video, mesagerie, calendar, schimb de documente, plată etc), precum și recomandări personalizate pentru fiecare utilizator. Serviciile disponibile sunt momentan: life & business coaching, psihoterapie și sănătate mentală, consultanță juridică, mentorat.

CEC Bank a lansat noul pachet de cont curent SMART – fără comisioane și cu dobândă 0,3%p.a. la disponibilul de pe card

0

Bank lansează pachetulde cont curent SMART – unul dintre cele mai avantajoase pachete de pe piață pentru operațiunile de zi cu ziale persoanelor fizice.

Clienții pot beneficia de dobânzi similare celor de la conturile de economii pentru sumele de pe card. În cadrul pachetului SMART, CEC Bank bonifică cu o dobândă la vedere de 0,3%p.a. sumele disponibile pe card.

De asemenea, nu se percep comisioane la încasările în lei, pentruplățileintrabancareîn lei și nici pentru retragerile de la ATM.

Comisionul lunar de administrare este ZERO pentru clienții care își încasează veniturile prin CEC Bank, iar în cazul în care rulajul creditor lunar este sub nivelul salariuluiminim net pe economie, valoarea comisionului de administrare este de 8,9 lei lunar.

Pentru că serviciile bancare sunt din ce în ce mai mult digitale, pachetul SMART oferă acces gratuit la Mobile Banking, Internet Banking, precum și alerte prin Info SMS pentru operațiunile cu cardul.

Pachetul SMART de la CEC Bank include acces la următoarele produse și servicii bancare pentru a putea realiza de oriunde operațiunile de zi cu zi:

  • Cont Curent in lei
  • Cont Curent în euro
  • Card de debit Mastercard/Visa.
  • Cont de economiiîn lei
  • Internet Banking
  • Mobile Banking
  • Alerte Info SMS cont de card

De asemenea, pentru plățile interbancare în lei realizate prin Internet Banking sau Mobile Banking, comisioanele sunt reduse cu 60%.

Cushman & Wakefield Echinox: Piața de investiții din România a fost deosebit de rezistentă în fața pandemiei în 2020

În 2020, volumul total investit în active imobiliare în România a ajuns la 914 milioane EUR, o creștere de 28% față de 2019, fapt ce demonstrează reziliența pieței de investiții din România în perioada pandemiei Covid-19, conform raportului Romania Investment Marketbeat, lansat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Cel mai activ segment a fost de departe cel de birouri, cu valori ale tranzacțiilor estimate la aproximativ 784 milioane EUR, reprezentând 86% din volumul total al investițiilor. Segmentul industrial si logistic a atras 9% din capital, în timp ce restul de 5% a fost împărțit între sectoarele de retail și cel hotelier. În total, au fost tranzacționate un număr de 24 de proprietăți generatoare de venituri în 2020, cu o medie de 38 milioane EUR per proprietate, aceasta fiind una dintre cele mai ridicate astfel de valori în piața imobiliară locală din ultimul deceniu.

Cele mai mari șase tranzacții au fost reprezentate de proiecte de birouri, inclusiv vânzarea portofoliului local de birouri al NEPI Rockcastle către AFI Europe. Tranzacția a implicat patru clădiri din București și Timișoara cu o suprafaţă totală de 118.000 mp închiriabili, ce au fost vândute pentru 307 milioane de euro, cea mai mare tranzaţie de birouri semnată vreodată în România.

Mai mult, pragul de 100 de milioane EUR a fost depășit şi de o serie de alte tranzacții de birouri, cea mai relevantă pentru piață fiind achiziția Floreasca Park, un proiect de birouri cu un GLA de 38.000 mp, de o asociere între Zeus Capital Management și Resolution Property (Fosun), marcând intrarea investitorilor chinezi pe piața de birouri din România.

Creșterea volumului investițional din Romania este chiar mai impresionantă în contextul CEE / SEE, deoarece piața românească a fost singura care a înregistrat o evoluţie pozitivă în 2020 față de 2019. Proprietăți imobiliare cu o valoare totală de 9,9 EUR miliarde au fost tranzacționate în regiune în 2020, o scădere de aproape 29% față de volumul din 2019. De exemplu, Polonia, care deţine cea mai mare pondere în volumul total (57%), a înregistrat o scădere de 27%, Ungaria de 35%, iar Cehia a resimţit cea mai dramatică scădere de 60%, piața investiţională din România evoluând astfel mult peste așteptări într-un an foarte complicat.

Tim Wilkinson (foto), Partner, Capital Markets, Cushman & Wakefield Echinox: „România a arătat în 2020 semne clare că a atins un nou nivel de lichiditate în piaţa imobiliară, volumul total al investițiilor fiind încă o dată aproape de 1 miliard de euro, într-un an marcat de provocările pandemiei. Acest trend constant a avut loc, în mod remarcabil, într-un context regional diferit al piețelor mai dezvoltate din Europa Centrală și de Est, unde am văzut reduceri semnificative ale volumelor investiționale din 2020, comparativ cu 2019. Deși România rămâne o piață mult mai mică decât Polonia, a reuşit să reducă diferența faţă de volumele totale din Ungaria și Cehia.

În 2021, ne putem aștepta să vedem în continuare o cerere consolidată din partea investitorilor din sectorul industrial și logistic, pe termen mediu existând previziunea că această clasă de active imobiliare va deveni unul dintre primele două cele mai active sectoare, împreună cu cel de birouri. Anticipăm atât o perioadă pozitivă în următoarele 12 luni pentru piața imobiliară în ansamblu, cât și anumite volume care, fără îndoială, vor atrage un interes crescut din partea unor noi investitori, având în vedere mai ales faptul că randamentele rămân semnificativ mai atractive decât cele ale piețelor mai dezvoltate din CEE.”

TRANZACŢII MAJORE ÎN 2020

VOLUMELE INVESTIŢIONALE ÎN CEE & SEE (MIL. €)

 




Cushman & Wakefield Echinox este o companie de consultanţă imobiliară de top pe piaţa locală şi afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și operat independent, cu o echipă de peste 60 de profesioniști și colaboratori ce oferă o gamă completă de servicii investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor și chiriașilor. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cwechinox.com

Cushman & Wakefield, unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 53.000 de angajați în peste 60 de țări, ajută chiriașii, proprietarii și investitorii în optimizarea valorii activelor. Cu venituri de 8,8 miliarde de euro, serviciile principale ale companiei sunt: consultanță în gestionarea activelor şi investițiilor, piețe de capital, închirieri, administrarea proprietăților, reprezentarea chiriașilor, servicii de proiect și evaluare. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cushmanwakefield.com

Autoritatea de Supraveghere Financiară a publicat Strategia 2021-2023

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară a lansat Strategia pentru perioada 2021-2023, document ce a fost elaborat în conformitate cu noul context generat de pandemia COVID-19.

Obiectivele strategice aferente intervalului menționat au fost reanalizate și actualizate, în strânsă corelare cu cele mai recente politici adoptate la nivel European: noul Plan de acțiune pentru Uniunea Piețelor de Capital și integrarea piețelor financiare, dezvoltarea durabilă, digitalizarea și inovația tehnologică în sectorul serviciilor financiare.

De asemenea, Programul de activități pentru anul 2021 cuprinde acțiuni punctuale menite să asigure promovarea stabilității financiare, asigurarea convergenței intersectoriale, armonizarea cadrului de reglementare și întărirea funcțiilor de supraveghere. Totodată, programul presupune și continuarea procesului de întărire a capacității instituționale, în acord cu măsurile, practicile și prioritățile strategice promovate la nivelul autorităților europene ESMA și EIOPA.

Incertitudinile şi riscurile sporite la adresa evoluţiei şi stabilităţii economiei globale generate de efectele pandemiei COVID-19, dar şi de măsurile restrictive, aplicate pe plan național și european, presupun adaptarea continuă și considerabilă a modului de funcționare a Autorității de Supraveghere Financiară, precum și ridicarea standardelor profesionale și a vitezei de reacție la nivel instituțional.

Criza COVID-19 a însemnat și intensificarea utilizării tehnologiei în toate procesele și activitățile Autorității, fapt care a condus la o reașezare și o regândire a priorităților și a obiectivelor instituționale, pentru a răspunde cât mai eficient provocărilor legate de riscurile emergente și pentru a dispune măsurile optime menite să asigure încredere în piețele financiare.

Așadar, atât obiectivele strategice, cât și programul de activități sunt adaptate noilor realități și provocărilor fără precedent aduse de pandemia COVID-19 și urmăresc îndeplinirea rolului strategic al instituției, prin asigurarea funcționării corecte a piețelor supravegheate, dar și prin corelarea prevederilor legislative naționale cu legislația europeană și cu cele mai bune practici în domeniu.

Strategia Autorității de Supraveghere Financiară 2021-2023 poate fi consultată AICI.