Carrefour raportează cele mai mari vânzări din ultimii douăzeci de ani

0

Carrefour, cel mai mare retailer european, a raportat în trimestrul trei cel mai solid avans al vânzărilor, datorită performanţelor mai bune de pe pieţele sale cheie din Franţa, Spania şi Brazilia, potrivit Economica.net.

De asemenea, grupul francez a anunţat miercuri că este în grafic cu realizarea planului de relansare pe cinci ani, anunţat în 2018, şi destinat reducerii costurilor şi dezvoltării ofertei online, pentru a contracara concurenţa din partea rivalilor online, cum ar fi Amazon.

Totodată, vânzările la hipermarketurile franceze ale Carrefour au urcat cu 2,5% în trimestrul trei, faţă de un declin de 3,6% în precedentele trei luni.
Sursa: https://www.economica.net/carrefour-raporteaza-cele-mai-mari-vanzari-din-ultimii-douazeci-de-ani_191788.html

OMV Petrom a avut pierderi de 41 milioane lei în trimestrul 3

0

OMV Petrom, cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, a avut pierderi de 41 milioane lei în trimestrul 3, de la un profit net de 785 milioane lei în trimestrul 3 din 2019, în timp ce veniturile din vânzări au scăzut cu 26%, la 5,05 miliarde lei, de la 6,86 miliarde lei în trimestrul 3 din 2019, potrivit datelor raportate joi de companie, scrie News.ro.

De asemenea, în perioada ianuarie-septembrie, veniturile din vânzări au scăzut cu 17%, la 15,12 miliarde lei.

Investiţiile au însumat 816 milioane lei în trimestrul 3 2020, cu 24% mai mici faţă de trimestrul 3 2019, din care 635 milioane lei pentru investiţii organice, în timp ce diferenţa se referă la achiziţia participaţiei în Han Asparuh offshore din Bulgaria, potrivit sursei citate.

Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut la 2,15%

0

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut joi la 2,15%, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). Miercuri, ROBOR la 3 luni a fost 2,16%. Indicele ROBOR la 6 luni a scăzut la 2,16% de la 2,18%, scrie Profit.ro.

De asemenea, pe 5 august, Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României (BNR) a decis reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,5% pe an, de la 1,75% pe an, începând cu 6 august, dar și de reducere a ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1% pe an, de la 1,25%. Măsura a fost luată pentru atenuarea impactului economic al pandemiei de coronavirus.

ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață.

AUTOMOTIVE FORUM AND INDUSTRY GALA AWARDS, EDITIA 2020

0

Forumul   AUTOMOTIVE FORUM AND INDUSTRY GALA AWARDS  2020   organizat ONLINE & ONSITE pe 24 noiembrie 2020 de catre The Diplomat-Bucharest si Automotive Today  are in vedere trecerea in revista a evolutiei peisajului industriei auto din Romania, principalii vectori de inovatie, exemple de rezilienta in contextul actual al economiei locale si globale, alaturi de perspectivele de dezvoltare cu focus pe e-mobilitate si oamenii care fac posibila dezvoltarea acestei industrii.

              MEMBRII comunitatii POT PARTICIPA ONLINE, ACCESAND LINKUL DE ÎNREGISTRARE:
https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_HOvWooa7RDW2pBW5wDoaYQ

AUTOMOTIVE INDUSTRY FORUM – CEO LEADERS DEBATE

Prima sesiune a evenimentului reuneste lideri din domeniu auro intr-o sesiune de discutii ce isi propune sa dezvolte principalele aspecte ce guverneaza industria auto din Romania in acest an complicat si sa ofere o perspectiva ampla asupra evolutiei acestei industrii strategice pentru econimia din Romania.

Sesiunea de discutii este moderata de ADRIAN SANDU, Secretary General – Member of the Board, ACAROM si se bucura de prezenta in panel a:

CHRISTOPHE DRIDI, MD Renault Group Romania, CEO Automobile Dacia

IAN PEARSON, President, Ford Romania (ONLINE)

Dr. CHRISTIAN VON ALBRICHSFELD, Head of Country Continental Romania

CRISTIAN CARSTOIUEY Romania Digital Enablement and Chief Innovation Officer, Partner

MIHAI BOLDIJAR, General Manager at ROBERT BOSCH  Romania and  Bulgaria

RADU PAVEL, Country Manager, NXP Semiconductors, Romania

CATALIN STRATULAT, Engineering Head Europe Industrial & Engineering Services, Wipro

ADRIAN SANDU, Secretary General – Member of the Board, ACAROM, Event Moderator

AUTOMOTIVE INDUSTRY GALA AWARDS 2020

Cea de-a doua parte a evenimentului are in vedere ceremonia de decernare a premiilor in industria auto pentru 11 CATEGORII, initiativa avand ca scop recunoasterea rezultatelor si performantei, atat ale companiilor si organizatiilor, cat si ale persoanelor care au contribuit decisiv la dezvoltarea proiectelor si a climatului de afaceri din domeniul auto in Romania.

Aceste premii reflecta entuziasmul pentru dezvoltare si inovatie în cadrul industriei, în timp ce dezvoltarea managerilor si tuturor resurselor umane este încurajata de creativitatea ideilor, adaptare si flexibilitate, planificare si noile modalitati de pionierat, gandurile si ideile noi. Ceremonia de premiere ofera oportunitatea de a conecta, a dezbate si a împartasi subiectele fierbinti din peisajul specific si, de a sublinia realizarile celor mai bune proiecte si rezultate.

AUTOMOTIVE FORUM AND INDUSTRY GALA AWARDS 2020 reuneste delegatii din sectorul auto din Romania si reprezentantii Guvernului, într-un eveniment de o jumatate de zi, cu sesiuni dedicate discutiilor interactive in care sunt invitati la dialog liderii din industrie, urmate de Ceremonia de Premiere si Dineul de Gala.

Sondajul si Indicatorul de Incredere Macroeconomica realizat de Asociatia CFA Romania, septembrie 2020

0

Indicatorul de Incredere Macroeconomica a crescut in luna septembrie 2020

In luna septembrie 2020, Indicatorul de Incredere Macroeconomica al Asociatiei CFA Romania a crescut fata de luna anterioara cu 1,0 puncte pana la valoarea de 34,3 puncte, (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul a scazut cu 13,2 puncte). Aceasta evolutie s-a datorat componentei de conditii curente a Indicatorului.

Astfel, Indicatorul conditiilor curente a crescut, fata de luna anterioatra cu 10,5 puncte, pana la valoarea de 33,0 puncte (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul conditiilor curente a scazut cu 32,3 puncte). Indicatorul anticipatiilor a crescut in luna august cu 3,8 puncte pana la valoarea de 35,0 puncte (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul anticipatiilor a scazut cu 3,7 puncte).

In ceea ce priveste cursul de schimb EUR/RON, 96% dintre participanti anticipeaza o depreciere a leului in urmatoarele 12 luni (comparativ cu valoarea actuala), neexistand nicio opinie de apreciere a leului. Astfel valoarea medie a anticipatiilor pentru orizontul de 6 luni este de 4,9284, in timp ce pentru orizontul de 12 luni valoarea medie a cursului anticipat este pactic 5 lei pentru un euro (4,9996) (in conditiile in care anticipatiile individuale au variat intre 4,8700 si 5,2500).  

Rata anticipata a inflatiei pentru orizontul de 12 luni (octobrie 2021/octombrie 2020) a inregistrat o valoare medie de 2,87%.

Este de remarcat ca 64% anticipeaza majorarea primei de risc (masurata prin CD) a Romaniei in urmatoarele 12 luni.

Din luna aprilie a acestui an, in cadrul sondajului au fost adaugate si intrebari suplimentare, referitoare la impactul crizei coronavirusului asupra economiei nationale, iar rezultatele pentru luna septembrie 2020 releva:

  • Durata impactului economic al cornavirusului: cea mai mare parte a respondentilor (52%) anticipeaza ca acesta se va resimti puternic pana in trimestrul III al anului 2021;
  • Deficitul bugetului de stat anticipat pentru anul 2020: valoarea medie a anticipatiilor este 7,9%;
  • Evolutia, in termeni reali a PIB in anul 2020: valoarea medie a anticipatiilor este -4,5%;
  • Rata somajului la finalul anului 2020: valoarea medie a anticipatiilor este 6,0%.
  • Adoptarea modalitatii de munca remote are un caracter permanent (considera 56% dintre participantii la sondaj).
  • Impactul utilizarii extensive a muncii remote asupra inchirierii de spatiu de tip « office » va fi de lunga durata (cativa ani), considerea 52% dintre participanti sau chiar permanent (considera 40% dintre participantii la sondaj).
  • Utilizarea extensiva a muncii remote are un impact de crestere a cererii de proprietati rezidentiale (considera 52% dintre participantii la sondaj).

Indicatorul de Incredere Macroeconomica, a fost lansat de Asociatia CFA Romania in luna mai 2011 si reprezinta un indicator prin intermediul caruia organizatia doreste sa cuantifice anticipatiile analistilor financiari cu privire la activitatea economica in Romania pentru un orizont de timp de un an. De asemenea, sondajul in baza caruia este calculat Indicatorul include si intrebari referitoare la evaluarea conditiilor curente macroecnomice.

Prin modul de realizare, acest sondaj cuprinde atat elemente specifice unui indicator de sentiment (incredere) care arata perceptia grupului de analisti din comunitatea CFA din Romania privind evolutia pietelor financiare, a mediului de afaceri, a randamentelor si riscurilor, cat si un indicator fundamental de prognoza privind evolutiile cursului de schimb, a ratelor dobanzilor si inflatiei.

Sondajul este realizat in ultima saptamana a fiecarei luni iar participantii sunt membri ai Asociatiei CFA Romania si candidatii pentru nivelurile II si III ale examenului CFA.

Indicatorul de Incredere Macroeconomica ia valori intre 0 (lipsa increderii) si 100 (incredere deplina in economia romaneasca) si este calculat pe baza a 6 intrebari cu privire la:

  • Conditiile curente – referitoare la mediul de afaceri si piata muncii;
  • Anticipatiile pentru un orizont de timp de un an pentru: mediul de afaceri, piata muncii, evolutia venitului personal la nivel de economie si evolutia averii personale la nivel de economie.

Pe langa intrebarile necesare pentru calculul Indicatorului de Incredere Macroeconomica, sondajul evalueaza si anticipatiile, tot pentru un orizont de timp de un an, pentru rata inflatiei, ratele de dobanda, cursul de schimb EUR/RON, indicele bursier BET si conditiile macroeconomice globale.

Titlul CFA® este unul dintre cele mai prestigioase din lume in randul profesionistilor din domeniul financiar. Administrat de catre CFA Institute, programul CFA este un program post-universitar, care pregateste si testeaza candidatii in domeniul eticii si standardelor profesionale, analizei situatiilor financiare, economiei, managementului de portofoliu, analizei si evaluarii diverselor instrumente financiare si de investitii.

Astazi, in lume exista peste 170.000 de detinatori ai acestui titlu, majoritatea fiind afiliati la cele 159 organizatii membre ale CFA Institute.

Candidatii pentru titlul CFA® trebuie sa promoveze o serie de trei examene cu frecventa anuala. Fiecare examen presupune cca. 250-300 de ore de studiu individual. In plus, sunt necesari 4 ani de experienta profesionala relevanta in domeniul financiar, precum si aderarea la un cod de standarde etice si profesionale stricte.

Asociatia CFA Romania este organizatia profesionistilor in investitii din Romania, detinatori ai titlului Chartered Financial Analyst (CFA®), calificare administrata de CFA Institute (USA). Asociatia CFA Romania este una dintre cele peste 159 de societati membre ale CFA Institute, si are  misiunea de a promova interesele specialistilor in investitii si de a mentine standarde ridicate de integritate si excelenta profesionala.

In prezent, Asociatia CFA Romania are 230 de membri, detinatori ai titlului de Chartered Financial Analyst (CFA®). Comunitatea CFA mai cuprinde si aproximativ 200 de candidati la unul din nivelurile de examinare. Profesionistii care sunt membri ai Asociatiei CFA Romania lucreaza pentru institutii de reglementare, institutii supranationale, institutii bancare, firme de asigurari, firme de intermediere de valori mobiliare, firme de asset management, fonduri de pensii, firme de consultanta, sectorul public, institutii de invatamant, companii care activeaza in diverse sectoare economice etc.

Raport Digital Auto 2020: Pandemia COVID-19 a schimbat preferințele de mobilitate, mașina personală redevine opțiunea principală

0

Restricțiile impuse de pandemia COVID-19 au schimbat opțiunile consumatorilor pentru mijloacele de mobilitate, majoritatea alegând să-și folosească propria mașină în locul transportului public sau al platformelor de mobilitate, arată raportul global Digital Auto Report 2020, realizat de Strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC.

Astfel, preferința pentru modalitățile alternative de mobilitate s-a redus cel mai mult în Germania, unde 77% dintre respondenți intenționează să le folosească mai puțin. Tendința este aceeași în SUA (56%) și în China (51%). În timp ce în China și în SUA, consumatorii utilizează în principal propriul vehicul, în Germania, recurg în aceeași măsură la mașina personală, bicicletă și mersul pe jos.

”La începutul acestui an, estimările indicau o creștere a preferinței consumatorilor pentru platformele de mobilitate și a modalităților de proprietate alternative în detrimentul propriilor automobile. Pandemia a inversat, cel puțin o vreme, această tendință. Oamenii sunt foarte preocupați de sănătate și, ca urmare, caută modalități de mobilitate care le oferă mai  multă siguranță. Din acest motiv, vor continua să folosească platformele de mobilitate în măsura în care acestea vor reuși să le câștige încrederea prin măsurile de igienă și protecție care sunt acum mai importante decât prețurile reduse”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru Industria Auto, PwC România.

Ce fel de mașini sunt căutate

Consumatorii apreciază tot mai mult confortul și tehnologiile cu care sunt echipate automobilele proprii, fapt care impulsionează dezvoltarea segmentului de automobile conectate, autonome și electrice, pe termen mediu și lung. Siguranța și navigația sunt cele mai importante, urmate îndeaproape de gestionarea vehiculelor și de funcțiile vehiculului ca serviciu.

Motoarele pe benzină continuă să fie cele mai căutate atât în Germania, cât și în SUA. În schimb, în China, 68% dintre consumatorii cu vârsta sub 40 de ani preferă motoarele electrice, comparativ cu doar 46% în Germania și 37% în SUA.

Astfel, vehiculele electrice cu baterii (BEV) vor reprezenta 17% din vânzările de vehicule noi din Uniunea Europeană și 19% din cele din China până în 2025. În SUA vor avea o pondere de doar 5% până în 2025, din cauza unui sprijin guvernamental redus.

Parcul auto din Europa este estimat să scadă cu 1,2% până în 2035. În SUA va crește cu 1,1%, și în China, cu 3,9%, în funcție de specificul fiecăreia: creșterea cererii de mobilitate (China), preferințele clienților privind mobilitatea comună (cea mai mică în SUA) și durata medie de viață a unui vehicul (cea mai mare în Europa).

Rezultatele complete ale primei părți a raportului „Digital Auto Report 2020” pot fi găsite aici. În a doua și a treia parte a „Digital Auto Report 2020” vor fi publicate evoluția și previziunile pieței. Sondajul privind preferințele de mobilitate inclus în raport a fost efectuat în rândul a 3.000 de consumatori din Germania, SUA și China.

Ce tactici fiscale adoptă statele europene în 2021? Ce ar trebui să facă România?

0

Autor: Mihaela Mitroi (foto), Partener, Asistență Fiscală și Juridică, EY România, lider al activității de consultanță fiscală și juridică în clusterul de Sud al regiunii EY Europa Centrală și de Sud-Est și Asia Centrală (CESA)

Dezbaterile ultimelor săptămâni s-au centrat în România pe deficitul bugetar, pe iminența creșterilor de taxe și pe apariția de noi tipuri de impozite. În plan european, însă, voci de diferite culori politice, aflate în poziții de conducere în mai multe instituții europene, atrag atenția asupra „greșelii” majore pe care o pot comite guvernele – „de a întări politica fiscală prea repede” – Laurence Boone, economistul-șef al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, cerând „menținerea sustenabilității fiscale pe tot timpul perioadei de recuperare” – Consiliul Bugetar European. Și, atunci, ce este de făcut? Cum să finanțezi un deficit bugetar în creștere, fără să tai oxigenul firmelor, ci, dimpotrivă, să le alimentezi arderea?   

„Unitate în diversitate”, motto-ul Uniunii Europene, pare să descrie mai actual și mai fidel decât și-a imaginat cineva politicile fiscale adoptate de statele membre pentru anul 2021. Germania a avut excedent bugetar din 2014, care se ridica în martie 2020 la 50 de miliarde de euro. România, în schimb, înregistra cel mai mare deficit din Europa, de 4,6-4,7%, în 2019, an în care doar se vorbea despre apropierea unei posibile crize. 

Anul 2021 se va dovedi, însă, unul crucial pentru toți, atât pentru Germania, care pare să renunțe, aproape cu regret, la ”fetișul austerității”, după cum declara Carsten Brzeski, economist șef ING Germania, cât și pentru România, care s-a împrumutat inclusiv în perioade de creștere economică, astfel încât acum 30 de lei din 100 vin din credite.

Ce ar fi de făcut? Să ne uităm în jur.

Polonia. Este statul cel mai aproape de noi ca distanță geografică, care a făcut parte, ca și România, din blocul estic. Dar, pe lângă măsurile de deducere a pierderii aferente anului 2020 din veniturile lui 2019 (cele de anul acesta sunt cu cel puțin 50% mai mici), Polonia se gândește la o nouă măsură menită să ajute capitalul local și să stimuleze crearea de locuri de muncă – așa numitul „impozit estonian”.

Concret, firmele sunt taxate doar pentru partea din venitul plătit acționarilor sub forma dividendelor. Companiile nu vor plăti impozitul pe profit, dacă aceste profituri vor fi reinvestite și nu distribuite către acționari. Cu alte cuvinte, plata impozitului pe profit se va amâna pentru momentul în care profiturile vor fi distribuite.

În Polonia, măsura este, desigur, implementată pentru a încuraja IMM-urile să se autosusțină prin folosirea profiturilor nedistribuite în operare. Astfel, noul tip de impozit se adresează IMM-urilor cu venituri mai mici sau egale cu 50 de milioane PLN (aprox. 11 milioane de euro), care îndeplinesc și următoarele criterii: nu dețin acțiuni în alte companii, angajează cel puțin trei persoane, cu excepția acționarului, venitul lor pasiv nu depășește venitul din exploatare și au costuri din investiții. Odată intrați în „program”, contribuabilii vor plăti vreme de patru ani noul impozit. Dacă la finele acestui interval continuă să îndeplinească criteriile de eligibilitate, firmele vor mai beneficia de încă patru ani de „impozit estonian”.

Până anul acesta, acest tip de impozit era utilizat de SUA, Estonia, Letonia și Macedonia. Recent a fost implementat și de Georgia și se intenționează implementarea lui și în Suedia și Germania.

Franța. Planul de 100 de miliarde de euro pentru „relansare și competitivitate”, anunțat  recent de guvernul francez, se bazează pe scăderea impozitelor percepute companiilor, în special a celor angajate în producție. Vorbim, în principal, despre o reducere a impozitului pe profit, a contribuțiilor întreprinderilor și a impozitelor datorate de acestea pe proprietate.

Astfel, în proiectul de buget pentru 2021 aprobat recent de Consiliul de Miniștri se vorbește despre o rată de impozitare de 28% a profitului, ajustată de la 33,3%, pentru companiile care au profituri de până la 500.000 de euro, în vreme ce întreprinderile ce depășesc această rată de profit vor plăti o taxă de 31%.

De această scădere ar beneficia, potrivit oficialilor francezi, 42% dintre întreprinderile de mărime medie și 26% dintre marile companii.

Teoretic, la preluarea mandatului, președintele Emmanuel Macron se angaja la o reducere drastică a ratei de impozit pe profit, de la 33 la 25% până în 2022, Franța situându-se cu mult peste media OECD la acest tip de impozit, de 23,6%. Reforma era cerută de multă vreme de mediul de afaceri francez, foarte nemulțumit de ultimul loc ocupat de Franța în Indicele internațional al competitivității fiscale care reflectă povara fiscală mare care apasă companiile locale.

Pentru omul de rând, guvernul francez vrea să reducă semnificativ nivelurile impozitelor pe veniturile personale, dar și să elimine complet, până în 2023, impozitele pe proprietate.

Germania.

Strategia fiscală a guvernului Merkel prevede oferirea de scutiri de 42,5 miliarde de euro până la finalul anului 2024. Scutirea de impozite va fi asigurată în câteva moduri diferite. Primul este prin creșterea indemnizației și a plafonului pentru care nu se plătesc impozite.

Astfel, guvernul federal intenționează să mărească pragul la 9.696 de euro în 2021 – ceea ce înseamnă că oricine câștigă sub acest nivel nu plătește impozit. Indemnizația este în prezent de 9.408 euro, prin urmare, contribuabilii se pot aștepta la o creștere de aproape 3,1 la sută. Guvernul federal intenționează, de asemenea, să abordeze așa-numita „progresie rece” – este ceea ce se întâmplă atunci când are loc o creștere a salariilor, care compensează doar inflația, și se aplică pentru statele care au implementat impunerea progresivă. Pentru a contrabalansa, în viitor, potrivit publicației Handelsblatt, guvernul dorește să ajusteze pragurile veniturilor pentru anumite rate de impozitare în conformitate cu inflația. Dacă adăugăm toate aceste reduceri fiscale planificate, milioane de oameni din Germania ar putea primi un venit net semnificativ mai mare în 2021 decât anul acesta. Cu toate acestea, merită menționat și faptul că se pare că se dorește creșterea ratelor de contribuție la securitatea socială pentru 2021, iar dacă acest lucru se va întâmpla, ar putea anula economiile realizate.

Italia. Menținerea cotelor reduse de TVA, prelungirea perioadei de plată a impozitului pe profit pentru anumiți contribuabili, dar și scutirea de la plata contribuțiilor pentru noii angajați, acestea ar fi, pe scurt, principalele măsuri fiscale adoptate de guvernul de la Roma.

Astfel, potrivit unui Decret intrat în vigoare la 15 august anul acesta, dar aplicabil și pentru anii următori, se oferă o opțiune pentru anumite întreprinderi afectate să își crească valoarea anumitor active și participări comerciale incluse în bilanțul perioadei în curs la 31 decembrie 2019, sub rezerva unei garanții (aceasta exclude proprietățile imobile deținute de companiile imobiliare). Se prelungește până la 30 aprilie 2021 plata impozitului pe profit de către contribuabilii care s-au confruntat cu o scădere de cel puțin 33% a cifrei de afaceri, comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

În plus, pentru cei cu afaceri în turism sau divertisment se oferă o scutire de la plata impozitului local (municipal) pe bunurile imobiliare. Exceptarea totală de la plata impozitelor pe proprietate se va aplica, îndeosebi, pentru teatre, cinematografe și săli de concert, și în 2021, și în 2022. Facilități la plata contribuțiilor pentru primele șase luni și credite fiscale pentru hoteluri și unități de angajare sunt alte măsuri luate de autoritățile italiene.

Astfel, așa cum se poate lesne vedea, statele nu au apelat la creșteri de taxe, mai ales în contextul în care în Parlamentul European se va dezbate planul comun de relansare economică, unde se vorbește despre apariția de noi impozite, în special în zona „verde – eco” – o taxă pe reziduurile din plastic, taxa pe carbon, extinderea sistemului de tranzacționare a emisiilor, eterna taxă digitală sau taxa pe tranzacțiile financiare.

Pentru a putea susține relansarea economică, și România are nevoie de contribuabili cât mai sănătoși economic în această perioadă dificilă, care se pare că se va prelungi – criza de sănătate este departe să se fi sfârșit. În plus, țara noastră are de redresat dezechilibre economice și de recuperat un deficit structural, în condițiile în care nu toate piețele externe sunt stabilizate, iar semnalele privind redresarea economică a statelor nu sunt încurajatoare.

Ne dorim ca guvernul să înțeleagă că nu este singur și că mediul de afaceri este gata să pună umărul – a se vedea câte companii și-au plătit impozitele, deși puteau fi amânate, dar și că statul trebuie să însoțească companiile în lupta lor pentru supraviețuire – prin ajutoare de stat, facilități fiscale. De succesul acestui parteneriat depindem toți.  

Locuri de muncă, practică și internship oferite de Nestlé

0

Nestlé și partenerii își anunță oferta de locuri de muncă, programe de internship și stagii de practică pentru tineri în condițiile pandemiei Covid-19. În ansamblu, inițiativele  Nestlé Needs YOUth și Alliance for YOUth vor crea 300.000 de oportunități pentru tineri din Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord până în 2025. Alliance for YOUth, lansată de Nestlé în 2014, „reunește companii care vor să ajute tinerii să pătrundă pe piața muncii și dorește să ofere tinerei generații abilitățille digitale și sustenabile adecvate pentru a modela societatea de mâine”.

Referitor la oportunitățile pentru țara noastră, Leszek Wacirz, Country Manager Nestlé România, subliniază: „Investiția în educația și formarea profesională a tinerei generații trebuie să fie o prioritate și este cea mai importantă investiție pentru o societate care vrea să evolueze. Suntem bucuroși că 604 de tineri și-au găsit un job și am reușit să creăm 228 poziții de internship și traineeship în România de la începutul acestui program. Indiferent de vremurile pe care le traversăm, vom continua și ne vom adapta, astfel încât programele noastre să ajungă la un număr cât mai mare de tineri“. S-au derulat 100 de evenimente dedicate dezvoltății abilităților și sprijinirii angajabilității tinerilor, cu peste 3.800 de participanți. În total, au fost implicați peste 18.000 de tineri la nivel național.

I

nițiativa Nestle Needs YOUth, lansată în 2013, a facilitat până acum peste 26.000 de stagii de ucenicie și programe de internship. În condițiile actuale, a organizat cursuri digitale, inițiative virtuale pentru formare profesională.

Pentru abilități digitale, Nestlé lansează YOUth eBusiness Academy, definită astfel: „Ucenicii și cursanții înscriși în program vor dobândi abilități digitale avansate (căutare, date, comerț electronic) și vor obține la final o certificare oficială. În 2019, Nestlé a lansat un parteneriat cu Microsoft pentru a permite ucenicilor din fabrici să obțină o certificare pentru competențe digitale. O atenție deosebită se va da acestui proiect în România și în întreaga regiune a Europei de Sud Est, unde Comisia Europeană atrage atenția asupra ratei scăzute de digitalizare în rândul tinerilor. Puțin peste 50% din tinerii români aveau la nivelul anului 2019 un nivel minim de cunoștințe și abilități în spațiul digital”.

Pentru pregătire profesională online, „Nestlé continuă să organizeze și să participe la târguri și workshop-uri de carieră digitale pentru a sprijini tinerii aflați în căutarea unui loc de muncă. Aceste activități sunt recurente în România, amintind dintre acestea proiectele de amploare ca scoala de vară, campaniile digitale de CV Clinic sau webinariile dedicate tinerilor. În contextul anului curent, România a transformat școala de vară într-un proiect virtual regional Summer’s Cool, prin care, timp de 3 săptămâni, studenți din România, Bulgaria, Serbia și Croația au participat la workshopuri interactive pe diverse teme: marketing, digital, e-commerce, trade marketing, financiar, resurse umane, lidership etc. De asemenea, Nestlé organizează pe durata Săptămânii Europene a Competențelor Profesionale workshop-uri de gestionare a timpului și de marketing, în care participanții află cum să facă mai ușoară tranziția către câmpul muncii. De asemenea, Nestlé va lansa și în acest an campania CV Clinic, prin care studenții sunt invitați să-și transmită CV-urile, iar recrutorii și specialiștii în resurse umane ai companiei le vor oferi sfaturi de optimizare și îmbunătățire pentru creșterea șanselor de a obține un loc de muncă. În cadrul programului, prin implicare și transfer de cunoștințe, punem la îndemâna tinerilor instrumentele potrivite pentru viitorul lor job. Următoarea ediție a evenimentului are loc în perioada 9-14 noiembrie și așteptăm un număr cât mai mare de participanți. În premieră pentru acest an, în noiembrie 2020, Nestlé va lansa un program internațional adresat tinerilor cu abilități culinare împreună cu divizia de out-of-home a companiei sub umbrela Young Culinary Talents”.

Pentru promovarea antreprenoriatului, „sub conducerea EY, Nestlé și Alliance for YOUth își unesc forțele cu Junior Achievement Europe – cel mai mare furnizor european de educație antreprenorială – pentru a ajuta tinerii europeni să dezvolte abilități antreprenoriale. Prin acest parteneriat, în ultimii trei ani peste 550 de studenți au obținut deja calificarea internațională pentru abilități antreprenoriale. Începând cu anul acesta este implementat un parteneriat și pe plan local, de care vor beneficia peste 400 de tineri de liceu, prin activități la clasă, webinarii și evenimente dedicate alături de voluntarii Nestlé România”.

Pentru susținerea antreprenoriatului în agricultură, „Nestlé lucrează cu tineri fermieri pentru a extinde practicile agricole durabile. Nestlé dorește să își consolideze programele cu fermierii pentru a accelera trecerea la lanțul de aprovizionare cu alimente cu amprentă de carbon zero. Acest lucru va ajuta Nestlé să realizeze zero emisii de gaze cu efect de seră până în 2050. Schimbările climatice și transformarea digitală sunt unele dintre numeroasele provocări cu care se confruntă societatea. Prin aceste acțiuni, Nestlé dorește să înzestreze tânăra generație cu abilitățile potrivite pentru a face față acestor provocări. Nestlé și Alliance for YOUth vor furniza periodic actualizări cu privire la angajamentele și activitățile lor”.

Monica Anisie, apel către mediul privat

0

Ministrul educației și cercetării, Monica Cristina Anisie, lansează un apel către mediul privat, organizații neguvernamentale, reprezentanți ai industriilor, stakeholderi, invitându-i să contribuie la „Școala SMART – Școală Modernă, Accesibilă, bazată pe Resurse și Tehnologii digitale, care să asigure accesul la o educație incluzivă și de calitate pentru toți copiii”. Apelul se înscrie în contextul lansării de către Ministerul Educației și Cercetării a consultării publice pe tema proiectului de Strategie privind digitalizarea educației din România:

Apel la o acțiune comună privind digitalizarea educației

Este momentul în care societatea românească, alături de Ministerul Educației și Cercetării, poate contribui la o școală SMART – Școală Modernă, Accesibilă, bazată pe Resurse și Tehnologii digitalecare să asigure accesul la o educație incluzivă și de calitate pentru toți copiii.

După cum cunoașteți, am lansat un proces de consultare publică pentru realizarea proiectului Strategiei privind digitalizarea educației din România.

Îmi doresc să realizăm împreună un document programatic, pe termen mediu și lung, cu adevărat inovator, care să poată fi pus în practică în cel mai scurt timp.

Modul în care companiile din mediul privat, organizațiile neguvernamentale, reprezentanții industriilor și ai companiilor, precum și stakeholderii au venit în întâmpinarea nevoii de formare/dezvoltare a competențelor digitale ale profesorilor încă de la debutul pandemiei de Covid-19 au reflectat, încă o dată, importanța unei cooperări publice-private pentru viitorul copiilor noștri, pentru integrarea acestora în dinamica pieței muncii dominate de utilizarea tehnologiei digitale.

Vă propun un dialog deschis pe următoarele teme relevante, incluse în designul acestei Strategii: competențe digitale pentru elevi și studenți, educația digitală pe întreg parcursul vieții, formarea inițială și continuă a cadrelor didactice pentru educație digitală, infrastructură și resurse tehnologice digitale, conectivitate, resurse educaționale deschise, curriculum școlar pentru meserii emergente, securitate cibernetică, protecția datelor, siguranța online și etica IT, cu posibilitatea includerii de noi teme subsecvente digitalizării educației.

Consultarea publică online, în desfășurare pe site-ul www.smart.edu.ro, reprezintă o componentă esențială care va constitui punctul de plecare pentru dezbaterile care vor avea în loc în următoarea perioadă.

Vă asigur de toată implicarea mea în acest proiect și vă invit, pe fiecare dintre dumneavoastră, să fiți parte la această acțiune comună privind digitalizarea educației pentru viitorul copiilor noștri!

                                                                            Monica Cristina Anisie, ministru

Deșeurile, date în urmărire

0

La 15 ianuarie 2021 pornește Sistemul Informatic de Urmărire a Trasabilității Deșeurilor din Ambalaje – SIADT. Vizați vor fi toți operatorii din piața de ambalaje, de la OIREP-uri la colectori și reciclatori. Secretarul de stat din Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet, precizează: „Așa cum piața lemnului avea nevoie de monitorizarea a tot ceea ce se întâmplă din pădure până în depozite, așa și piața deșeurilor avea nevoie de digitalizarea și urmărirea 24 de ore din 24 a oricărei operațiuni care implică deșeurile de ambalaje, iar acest lucru va fi posibil datorită SIADT. Practic, odată cu acest sistem, se va face trecerea de la o piață care astăzi (în anumite cazuri) se închide doar pe cifre, la una care se va închide pe cantități reale de deșeuri. Astfel, va duce la dispariția situațiilor în care colectarea sau reciclarea se realizau doar pe hârtie”.

Tema a fost dezbătută la conferința online „Circular Waste – SIATD, primii pași în asigurarea trasabilității deșeurilor de ambalaje”, organizată de Green Report.

 În privința funcționării, „actorii din piață vor fi obligați inclusiv la proba existenței deșeurilor care fac obiectul tranzacției: înainte de orice tranzacție, sistemul obligă la încărcarea în aplicație a două fotografii cu încărcătura de deșeuri și patru fotografii cu mijlocul de transport.Totodată, punctul de încărcare a deșeurilor va fi monitorizat prin GPS”.

Tranzacțiile ilegale vor putea fi blocate în timp real. Secretarul de stat oferă detalii: „În momentul în care datele din SIADT ne semnalează că datele între doi sau mai mulți actori implicați în același contract diferă – putem bloca pe loc această tranzacție și putem trimite echipe de control care să verifice suspiciunea care apare în sistem. Piața neagră a deșeurilor din țară trebuie să dispară. Și mai trebuie ceva: să încetăm să mimăm reciclarea și să o impulsionăm la maximum, chiar și în al 12-lea ceas. România are ținte asumate și drumul nu poate fi decât unul singur: să trecem de la țara depozitării la cea a reciclării”.