Am mai ratat o șansă! Nu contează, mergem înainte spre prăpastie

În inconștiența mea am crezut că acest șoc medical și economic prin care trecem ne va trezi la realitate. Că vom realiza nevoia urgentă a unei resetări, a renunțării la „lasă că merge și așa”.

Am crezut ca „elita” care ne conduce va realiza gravitatea momentului și, pe lângă lupta cu virusul, va gândi un adevărat plan de revenire a țării. Din toate punctele de vedere:sistem de sănătate, economie, politic, morală.
Am stat însăși m-am uitat puțin mai atent de la cine aveam așteptările legate de țară. Indiferent cât de sus au ajuns în ierarhie,indiferent de partid și doctrină, indiferent cum au ajuns să decidă destinele unei țări întregi, guvernanții și politicienii se comportă,ca întotdeauna, ca oamenii interesați prioritar să-și rezolve problemele și aranjamentele lor meschine. Nu contează gravitatea situației, important e interesul personal.

Cum altfel trebuie traduse câteva mici exemple:

  • ministrul economiei își angajează colegii (rețineți pluralul!) de liceu din Mehedinți ca directori de companii naționale. Nu tu concurs, nu tu expertiză, doar pile. Anunțați-ne dacă Mehedinți devine „noul Teleorman”. Altfel nimic nou.
  • ministrul mediului ne spune că trenurile de bușteni care ies din țară de fapt nu ies, ci intră. Mulțumim de informație și rugăm opriți importul de bușteni, curând nu o să-I mai putem depozita și o să trebuiască să mai defrișăm niște munți.
  • parlamentarii continuă netulburați alba-neagra cu Ardealul. Atâta incompetență, lipsă de profesionalism nu credeam că există. Există însă, la toate partidele, un patriotism fanfaronard și nimic altceva.
  • parlamentarii vin cu ideea umanitară ca pedepsele până în 7 ani să se facă la domiciliu.

Ce invitație mai bună la infracțiuni vreți? Să le spunem că se prevede oricum o creștere a fenomenului infracționalității ca urmare a efectelor crizei economice?

Cu astfel de oameni care să ne conducă, cu astfel de preocupări mărunte și meschine, mi-este greu să mai sper că ne facem bine. Credeam/speram că toți cei „de sus”, pătrunși măcar acum de importanța momentului prin care trece țara, vor da tot ce e de valoare din ei, vor munci din greu să ne scoată din criză. Vezi să nu, ei„muncesc” să-si rezolve aranjamentele.

Oameni buni, treziți-vă! Țara asta are nevoie în disperare de lideri care să o ghideze într-o directive, nu de nonvalori care să confuzioneze și să zăpăcească pe toți prin lipsa de decizie și incapacitate managerială.
Ne tot aruncați praf în ochi cu pomenile/măsurile pe care o să le luați; ar fi timpul să veniți cu fapte, cu planuri măcar pe termen mediu. Așteptăm să arătați că înțelegeți situația economică a țării, că lucrați la o strategie. Așteptăm un set de legi cu măsuri economice concrete, așteptăm programe vaste de dezvoltare a infrastructurii care să-și absoarbă șomerii și care să-și reducă decalajul de dezvoltare, așteptăm digitalizarea sectorului de stat și eficientizarea lui, așteptăm să tratați bugetarii la egalitate cu sectorul privat și să nu-i țineți în brațe în scopuri electorale.

Așteptăm ca la nivelul UE, dacă există solidaritate, să se manifeste acum și să cuprindă și estul Europei proporțional și nu doar pe principiul „pentru ei un miliard este enorm oricum”.

Peste toate astea așteptăm ca destoinicii noștri lideri să țină la țara asta și să tragă din toate puterile și competențele lor ca să ieșim din criză. Așteptăm să se dea startul pentru un nou „moment 0” în care prin brain storming, dezbatere publică și confruntări de idei să punem la punct un plan al revenirii naționale calibrat pe realitățile noastre.

Îmi pare rău pentru toate victimele virusului, dar cred că victimele crizei economice vor fi mult mai numeroase. Asta și pentru că, la felul cum o tratăm, criza economică va fi mult mai dură.

Marian Alecu, antreprenor în domeniul HoReCa

Game World, donație pentru achiziție de măști cu filtre anti-coronavirus

0

Game World, companie reprezentativă pe piața centrelor de divertisment, donează 15.000 de euro în beneficiul Fundației pentru Smurd în vederea achiziționării de măști cu filtre anti-coronavirus. Beneficiare sunt echipajele din Constanța, Brașov, Alba Iulia.

Game World București Mall, cea mai mare sală de jocuri din România, a donat 50.000 de euro în beneficiul Asociației „Dăruiește Viață”, susținere pentru construirea spitalului modular 1 Elias, destinat îngrijirii bolnavilor de Covid-19 și pentru sistemul medical în lupta împotriva coronavirusului.

Andrei Frimescu, director de marketing și PR al companiei Game World, subliniază: „Am alocat aceste sume pentru a susține lupta celor din linia întâi – medici, asistente și personal sanitar. Acum, mai mult ca niciodată, viitorul noastru ca societate depinde de succesul acestor eroi în bătălia împotriva pandemiei, ca și de modul în care noi ceilalți vom înțelege să fim solidari și să ne ajutăm unii pe alții într-un moment cu adevărat critic. Suntem o companie responsabilă și am ales să acordăm acest sprijin prin intermediul unor organizații neguvernamentale solide, cu experiență, care cunosc domeniul și care ne sunt astfel parteneri în demersurile noastre de responsabilitate socială. Suntem hotărîți să sprijinim în continuare comunitățile în care suntem prezenți, așa cum am făcut-o și pâna acum”.

În 2019, companiile Game World Group au donat aproximativ 1,7 milioane de lei pentru diferite inițiative de responsabilitate socială corporativă. Au fost susținuți 29 de beneficiari, precum Fundația Hospice Casa Speranței, Asociația „Dăruiește Viață”, Magicamp, Asociația Little People, Fundația Comunitară Brașov, Asociația Inima Copiilor.

Pe durata stării de urgență, toate unitățile Game World (7 săli de jocuri, în București, Constanța, Brașov, Alba Iulia) sunt închise și toți angajații (aproximativ 400) sunt păstrați.

Ministerul Educației și Cercetării achiziționează dispozitive electronice pentru elevi din medii defavorizate

0

La propunerea Ministerului Educației și Cercetării, Guvernul României a adoptat hotărârea „pentru alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020, pentru Ministerul Educației și Cercetării”. Bugetul ministerului va fi suplimentat cu 150 milioane lei. Suma va fi utilizată „pentru achiziția de dispozitive electronice cu conexiune la internet, necesare dotarii unităților de învățământ preuniversitar de stat în vederea facilitării activităților didactice la distanță pentru elevii din medii defavorizate, înmatriculați în unitățile de învățământ preuniversitar de stat”. Necesarul va fi fundamentat de inspectoratele școlare. Achiziția bunurilor va fi realizată de Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate, la solicitarea Ministerului Educației și Cercetării.

Criteriile de repartizare a dispozitivelor electronice cu conexiune la internet vor fi „stabilite prin ordin al ministrului educației și cercetării, în baza propunerilor unităților de învățământ preuniversitar de stat, centralizate de inspectoratele școlare”. În acest sens, ministrul educației și cercetării, Monica Anisie (foto), precizează: „Am solicitat inspectoratelor școlare să centralizeze situația elevilor care nu dispun de echipamentele necesare participării la cursurile online, în contextul pandemiei Covid-19. În acest moment, în România, numărul estimat de elevi care au nevoie de aceste dispozitive electronice este de 250.000. Odată cu achiziționarea acestora, va fi facilitată învățarea la distanță și pentru copiii din mediile defavorizate”.

Se lansează pașaportul medical

0

Compania SanoPass – cea mai mare platformă de optimizare a serviciilor medicale oferite angajaților – lansează Pașaportul Medical, definit ca „serviciu de prevenție sub formă de abonament care include teste serologice pentru detectarea anticorpilor SARS-CoV-2, consultații sau investigații în clinici, telemedicină nelimitată și acces la dosarul medical electronic direct din aplicație”.

Andrei Vasile, cofondator al SanoPass: „Pașaportul medical a luat naștere în urmă discuțiilor purtate în ultima luna cu peste 200 de angajatori din aproape toate industriile. Majoritatea se tem că odată cu relaxarea măsurilor și întoarcerea angajaților la muncă, aceștia vor avea un factor de stres în plus, reprezentat de un potențial risc de contaminare. Pentru a spori confortul angajaților le oferim un mix de servicii medicale de prevenție: analize, teste pentru anticorpi SARS-CoV-2, consultații, investigații în clinici, dosar medical și acces nelimitat la telemedicină, toate într-o singură aplicație”.

În condițiile reluării activității economice, SanoPass oferă o soluție pentru monitorizarea stării de sănătate a angajaților punând la dispoziție un număr limitat de 5000 de abonamente medicale la numai 20 lei pe lună. Pașaportul Medical poate fi oferit complementar asigurărilor de sănătate sau abonamentelor deja contractate. Detalii: https://sanopass.ro/pasaport-imunitate/.  Banii pentru serviciile din abonament neutilizate într-un an sunt dați înapoi. De asemenea, pentru clarifica aspectelor legate de imunitate, SanoPass oferă gratuit un ghidul „Imunitate cu de toate” (https://sanopass.ro/ebookimunitate/), produs 100% propriu, creat în colaborare cu medicii din clinicile partenere, cu răspunsuri la întrebările persoanelor din comunitatea SanoPass.

Aplicațiile de urmărire în contextul Covid-19

0

Raluca Pușcaș, partener și Cristina Radu, associate – Filip & Company prezintă o analiză asupra folosirii unor aplicații pe telefon referitoare la informații privind evoluția pandemiei actuale, autodiagnosticare, proximități etc.

Aplicațiile de urmărire (contact tracing apps) în contextul Covid-19: o perspectivă asupra protecției datelor cu caracter personal

După aproape două luni de izolare, tot mai multe state din Uniunea Europeană încep să relaxeze treptat măsurile restrictive luate în contextul pandemiei COVID-19. În acest context, preocuparea autorităților din diverse țări europene se îndreaptă din ce în ce mai mult spre utilizarea noilor tehnologii, pentru a sprijini măsurile adoptate în cadrul planurilor de relaxare și pentru a preveni reapariția unui nou val de îmbolnăviri în etapa ieșirii din izolare. În mod specific, avem în vedere dezvoltarea unor aplicații, cunoscute generic drept „contact tracing apps”, care pot fi instalate pe telefoanele mobile și care ar avea drept scop, în principal, informarea utilizatorilor asupra măsurilor luate de autorități, uneori în combinație cu un chestionar de autodiagnosticare și implementare a unor functionalități de alertă că utilizatorul s-a aflat recent în proximitatea unei persoane diagnosticate pozitiv cu COVID-19, care utilizează la rândul ei aceeași aplicație.

Prin urmare, este vorba despre aplicații de stabilire a proximității dintre persoane, bazate pe utilizarea tehnologiei Bluetooth pentru a determina apropierea dintre device-urile mobile care au instalată aplicația, fără a utiliza tehnologii de geolocalizare a persoanelor. Un alt aspect important subliniat de autoritățile care au exprimat recent opinii pe acest subiect este că instalarea și utilizarea aplicațiilor de către utilizatori trebuie să se facă exclusiv în mod voluntar din partea acestora (de exemplu, autoritățile de protecție a datelor din Marea Britanie – 17 aprilie 2020, link; Franta – 24 aprilie 2020, link, Belgia – 30 aprilie 2020, link, Italia – 29 aprilie 2020, link). 

În același timp, utilizarea noilor tehnologii și a modalităților inovatoare de prelucrare a datelor trebuie să respecte întotdeauna drepturile și libertățile fundamentale, în special drepturile la viață privată și la protecția datelor cu caracter personal.

Pentru a adresa aceste aspecte, în continuarea Recomandării (UE) 2020/518 (link) emise de Comisia Europeană pe 8 aprilie 2020, care a evidențiat necesitatea elaborării unei abordări comune în utilizarea tehnologiei în lupta împotriva coronavirusului la nivelul UE, la data de 15 aprilie 2020, Comisia (prin eHealth Network) a publicat un set de masuri (Toolbox) aplicabile la nivelul statelor member UE privind utilizarea aplicatiilor mobile pentru a sprijini urmărirea contactelor în contextul crizei COVID-19, însoțite la data de 17 aprilie 2020 de o comunicare privind Orientarile în domeniul protecției datelor privind aplicațiile care sprijină combaterea pandemiei de COVID-19. Totodată, în susținerea adoptării unor abordări comune în dezvoltarea acestor aplicații, la 21 aprilie 2020, Comitetul European pentru Protecția Datelor a emis Ghidul nr. 4/2020 privind utilizarea instrumentelor de urmărire a datelor de localizare și de contact în contextul izbucnirii COVID-19, subliniind principiile care trebuie avute în vedere în dezvoltarea acestor aplicații, astfel încât drepturile persoanelor vizate să fie respectate, iar prelucrarea să fie adecvată, necesară și proporțională.

Principalele cerințe care trebuie respectate în dezvoltarea aplicațiilor de urmărire

  1. Utilizarea voluntară: Setul de instrumente și orientari elaborate la nivel european se referă exclusiv la aplicațiile de urmărire care vor fi utilizate în mod voluntar în lupta împotriva coronavirusului, descărcarea, instalarea și utilizarea acestora fiind făcute în mod volutar de către cetățeni.
  2. Implicarea autoritatilor naționale de sănătate publică, care să aibă și responsabilitățile în calitate de operatori de date: O altă cerința esențială cuprinsă în recomandările la nivel european este ca aplicațiile să fie dezvoltate cu aprobarea autorităților naționale de sănătate publică. Totodată, recomandările stabilesc mai multe funcții și cerințe pe care aplicațiile trebuie să le îndeplinească, în special pentru a asigura respectarea Regulamentului general privind protecția datelor (EU) 2016/679 (GDPR) și a Directivei privind prelucrarea datelor personale și protejarea confidențialității în sectorul comunicațiilor publice (în România, transpusă prin Legea nr. 506/2004). Printre altele, aplicațiile ar trebui proiectate astfel încât autoritățile naționale de sănătate (sau entitățile care îndeplinesc sarcini în interesul public în domeniul sănătății) să fie operatorii de date, cu toate responsabilitățile care decurg din această calitate.
  3. Importanța implicării și consultării autorităților de protecție a datelor: Un alt element cheie este implicarea și consultarea autorităților de protecție a datelor, în timp ce Comisia atrage atenția și asupra prevederilor GDPR privind evaluarea impactului asupra protecției datelor, care ar trebui efectuată înainte de implementare, având în vedere că prelucrarea datelor prin intermediul aplicației este susceptibilă să genereze un risc ridicat pentru drepturile și libertățile persoanelor. Aceeași recomandare este reiterată și de alte autorități în domeniul protecției datelor, în opiniile mai sus menționate.
  4. Aplicarea unor măsuri de securitate adecvate și eficiente: Una dintre prioritățile dezvoltatorilor de aplicații trebuie să fie reprezentată de aplicarea unor măsuri și mecanisme de securitate adecvate, într-o manieră care să asigure toate garanțiile necesare respectării drepturilor si libertăților fundamentale. În acest sens, pentru a limita intruziunea funcționalităților aplicației și pentru a crea cadrul pentru o utilizare de încredere și responsabilă, aplicațiile ar trebui să asigure securitatea datelor prin utilizarea tehnicilor criptografice de ultimă generație, să limiteze dezvăluirea / accesul la date, să asigure exactitatea datelor pentru a minimiza riscul de a identifica în mod eronat contactele cu o persoană infectată (cu alte cuvinte, pentru a minimiza riscul rezultatelor fals pozitive) și să permită auditarea arhitecturii aplicației de către experți tehnici independenți.
  5. Din perspectiva utilizatorilor: Recomandările elaborate la nivel european conțin și o serie de măsuri pentru a asigura respectarea drepturilor și libertăților fundamentale și cerința ca aplicatiile să fie folosite doar pentru scopurile specific definite și în limitele stabilite de aceste recomandări, nefiind folosite în scopuri intruzive, precum supravegherea în masă. Acestea includ măsuri precum:
    1. Lipsa unor consecințe negative – Întrucât instalarea aplicației este voluntară, nu ar trebui să existe consecințe negative pentru persoana care decide să nu descarce sau să nu utilizeze aplicația.
    1. Consimțământ specific – Conform recomandărilor Comisiei, consimțământul ar trebui să fie acordat de utilizator în mod specific pentru fiecare funcționalitate diferită a aplicației, nu pentru toate „la pachet” (de exemplu, separat pentru primirea informărilor de la autorități, față de activarea funcionalităților privind avertizările de proximitate).
    1. Asigurarea efectivă a exercitării drepturilor persoanelor vizate reprezintă o altă măsură  esențială (în special cu privire la dreptul de acces, rectificare, ștergere, prevăzute de GDPR).
  6. Informarea în mod corespunzător a utilizatorilor cu privire la prelucrarea datelor, având drept scop asigurarea conformității cu prevederile GDPR. Recomandările la nivel european oferă, de asemenea, mai multe principii pentru strategiile de comunicare, menționând inclusiv posibilitatea statelor membre de a stabili un singur punct de comunicare la nivel național (cum ar fi autoritățile din domeniul sănătății) și de a prezenta informațiile cheie pentru public cu privire la dezvoltarea și funcționalitățile aplicațiilor, scopurile, mecanismele de control și garanții de securitate în vigoare, dar și avertismente cu privire la utilizarea unor aplicații mobile neautorizate. O astfel de comunicare ar trebui făcută regulat, din timp și cu o frecvență larg cunoscută publicului.
  7. Minimizarea datelor prelucrate și neutilizarea datelor de localizare: Scopul funcționalității aplicațiilor de urmărire a contactelor este de a notifica cât mai rapid persoanele care s-au aflat în imediata apropiere a unei persoane infectate, ca factor esențial pentru a întrerupe răspândirea COVID-19 și, de asemenea, pentru a preveni reapariția acestuia în faza de ieșire din criză. Pentru a obține acest lucru, Comisia observă că datele de proximitate ar putea fi necesare, considerând, de asemenea, comunicațiile Bluetooth Low Energy între dispozitive ca fiind mai precise pentru identificarea contactelor de proximitate și, prin urmare, mai adecvate decât utilizarea datelor de geolocalizare, care pot fi considerate prea intruzive în viața privată a utilizatorilor. Având în vedere că scopul aplicațiilor de urmărire nu este de a monitoriza mișcarea persoanelor ori de a monitoriza punerea în aplicare a măsurilor impuse de autorități, ci de a determina proximitatea cu persoanele infectate și de a îndruma persoanele să adopte o anumită conduită (spre exemplu autoizolarea), datele de localizare nu apar ca fiind necesare pentru scopul funcționalității acestor aplicații.
  8. Utilizarea doar pentru durata strict necesară: Aceste aplicații trebuie să fie utilizate numai pentru durata de timp necesară pentru a asigura prevenirea, combaterea și stoparea răspândirii coronavirusului, fiind dezinstalate și demontate de către dezvoltatorul aplicației imediat ce nu mai sunt necesare, iar datele cu caracter personal șterse în mod ireversibil.

Există în continuare o serie de aspecte privite cu rezervă sau care sunt subiect de dezbateri, în legatură cu implementarea acestor aplicații, legate în special de tehnologia folosită, modalitatea de stocare a datelor (descentralizat, pe dispozitivele individuale sau centralizat, pe un server administrat de autoritățile naționale de sănătate), utilizarea de date agregate și anonimizate versus complexitatea tehnicilor de anonimizare pentru ca acestea să fie eficiente, sau temeiul legal adecvat pentru prelucrarea datelor, în special dacă este vorba de date privind sănătatea. Prin urmare, acesta rămâne un subiect de abordat cu atenție și responsabilitate, pentru a atinge un echilibru real între beneficiile pe care le poate presupune utilizarea noilor tehnologii și protecția drepturilor și libertăților fundamentale ale persoanelor.

PIB-ul României în 2019 le-a depășit pe cele ale Cehiei sau Portugaliei

0

Produsul Intern Brut al Uniunii Europene a fost în 2019 de aproximativ 13.900 miliarde de euro la preţuri curente, iar în termeni reali PIB-ul UE a fost cu 17% mai mare în 2019 decât în 2009, arată datele publicate vineri de Eurostat, scrie Economica.net..

https://www.economica.net/pib-ul-romaniei-a-fost-mai-mare-in-2019-decat-cel-al-cehiei-sau-portugaliei-eurostat_184085.html


Aproximativ un sfert (24,7%) din PIB-ul UE a fost generat de Germania, urmată de Franţa (17,4%), Italia (12,8%), Spania (8,9%) şi Olanda (5,8%), potrivit sursei citate.

De asemenea, contribuţia României la PIB-ul total al Uniunii Europene a fost în 2019 de 1,6%, la egalitate cu cea a Cehiei dar mai mare decât cea a Portugaliei (1,5%) sau cea a Greciei (1,3%). Tot în 2019, statele din zona euro au avut un Produsul Intern Brut combinat de 11.900 miliarde de euro şi au fost responsabile pentru 85,5% din PIB-ul Uniunii Europene.


Preţul benzinei a atins cel mai mic nivel din ultimii 10 ani

0

Prăbuşirea preţului petrolului a făcut ca preţurile la benzină şi la motorină să coboare puternic şi să atingă minime ale ultimilor 10 ani, scrie Adevărul.ro.

Totodată, cea mai ieftină benzină din România poate fi cumpărată acum cu 4,13 lei litrul (Bacău), iar cea mai ieftină motorină cu 4,15 lei/litru (Adunaţii Copăceni, Giurgiu), arată datele Peco-online.ro, analizate de Digi24.

Comparativ cu luna trecută, preţul mediu al unui litru de benzină a scăzut cu 6,6%, ceea ce înseamnă că un plin (50 de litri) costă astăzi cu 15 lei mai puţin decât în urmă cu 30 de zile, potrivit sursei amintite. În acelașit timp, preţul motorinei a mai înregistrat valori minime în ianuarie 2016 (sub 4,29 lei/litru) şi 2010 (4,48 lei pe litru). În cazul motorinei, preţul mediu al unui litru s-a diminuat cu 5,7%, ceea ce înseamnă că un plin (50 de litri) costă astăzi cu 13,5 lei mai puţin decât în urmă cu 30 de zile.

Uber a raportat pierderi de 2,9 miliarde de dolari

0

Uber a raportat joi o pierdere de 2,9 miliarde de dolari în primul trimestru, cea mai mare din ultimele trei trimestre, dar acţiunile companiei au urcat cu peste 8%, după un declin iniţial, în urma optimismului directorului general Dara Khosrowshahi că volumul curselor îşi revine după un minim atins la jumătatea lunii aprilie, transmite CNBC.

Pierderea include costuri de 2,1 miliarde de dolari legate de deprecierea valorii unor companii la care deţine participaţii, scrie News.ro.

În timp ce rezervările brute ale diviziei principale a companiei, Rides, au scăzut cu 5%, rezervările brute ale diviziei de livrăre a mâncării Eats au urcat cu peste 50% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

De asemenea, miercuri, Uber a anunţat că va concedia 3.700 de angajaţi şi că Khosrowshahi va renunţa la salariul său de bază de circa 1 milion de dolari pentru restul anului 2020. Concedierile vor afecta mai ales angajaţi din domeniul relaţiilor cu clienţii şi al recrutării, reprezentând aproximativ 14% din cei 26.900 de angajaţi declaraţi de companie la sfârşitul anului 2019.

Garmin își consolidează poziția pe piața locală și deschide magazinul online pentru România

0

Garmin International anunță lansarea oficială a magazinului online pentru România și face un nou pas important în sedimentarea brandului pe piața locală. Odată cu webshop-ul a fost deschis și centrul de asistență și service.

În noul magazin online vor fi active aproximativ 400 de produse și accesorii Garmin, de la brățări de sport accesibile (339 de lei), până la cele mai exclusiviste produse, precum gama de lux Marq, cu ceasuri ce pot depăși 12.000 lei. Garmin estimează o valoare medie a comenzii de 200 de euro pentru primul an, anticipând că cele mai populare achiziții vor fi produsele produse din gama vivo, destinate mass-market, cu apetit incipient pentru activități sportive.

Deschiderea magazinului online era un pas normal în evoluția Garmin în România, fiind în plină dezvoltare zona de tech recreațional și având în continuare potențial de creștere. Încă din 2015, facem eforturi constante de a aduce piața autohtonă la nivelul celor internaționale, astfel că am lucrat în pași clari de dezvoltare. Am inclus limba română în toate manualele și materialele de prezentare, în aplicația Garmin Connect și în softul produselor lansate din 2019, în prezent. Centrul de service și asistență și deschiderea magazinului online au întregit gama de servicii dedicate clienților din România.”, spune Alexandru Moise, Sales & Marketing Manager Garmin România, Bulgaria, Ungaria și Moldova.

Prin intermediul magazinului online, clienții din România vor avea încă un canal, direct, de acces la produse odată cu lansarea lor oficială. Comenzile vor fi livrate din centrul logistic din Marea Britanie, în 1-2 zile lucrătoare. În plus, deschiderea shop-ului vine cu o campanie de transport gratuit până la finalul lunii mai și o serie de prețuri speciale. Ulterior, se vor desfășura și alte campanii promoționale, în linie cu calendarul internațional de evenimente.

Centrul de service și suport local a fost lansat la 1 aprilie și este deservit de la Cluj-Napoca și din Marea Britanie, de către 3 specialiști dedicați. De la deschidere și până în prezent, au fost înregistrate aproximativ 100 de apeluri și peste 250 de emailuri, solicitând informații despre produse sau funcționalități specifice.

Evoluția brandului Garmin pe piața din România a fost constantă, în 2019 fiind vândute peste 25.000 unități, dintre care 20.000 de ceasuri. Anul trecut a adus o creștere de peste 50% în segmentul ceasuri pentru Garmin.

DRAGOȘ CONSTANTIN, VENUS FIVE: MUTAREA ÎN ONLINE A SALVAT STUDIOUL ÎN PLINĂ PANDEMIE DE COVID-19

0
  • CUM AU GESTIONAT INDUSTRIILE CREATIVE IMPACTUL PANDEMIEI –

București, 06.05.2020. Fie că ne referim la companii multinaționale sau la afaceri private locale, majoritatea firmelor se luptă în aceste zile cu efectele produse de lockdown. Multe organizații și-au restructurat activitatea, în timp ce pentru alte afaceri singura opțiune a fost să înghețe activitatea și să solicite diverse măsuri de sprijin public.

Pentru industriile din domeniul creativ a fost însă un moment propice să își dovedească cu adevărat flexibilitatea și creativitatea.

Într-o perioada în care industria foto a fost semnificativ afectată, Venus Five, cel mai mare studio foto din centrul capitalei, a mizat pe online și a ținut porțile deschise.

Dragoș Constantin, fotograf și fondator al studioului Venus Five, declară “nevoia de online a salvat studioul în plină pandemie de Covid-19. Că să menținem ecosistemul nostru de business funcțional, inclusiv relația cu furnizorii pentru care suntem un client bun, am venit cu o soluție care pentru noi a fost o miza importantă. Am intuit nevoia multor antreprenori și liberi profesioniști de a-și muta rapid serviciile în online, printr-o prezență profesionist creată și o imagine de brand care să îi ajute să vândă mai ușor, dar și preocupările și limitările acestora legate de investiția pe care ar trebui să o facă. Am creat astfel pachete de content video și foto all-inclusive, la prețuri pe care ți le poți permite fără efort și am menținut criteriile de siguranță prin măsuri de igienă corespunzătoare. Astfel pentru clienții noștri a fost un ajutor, iar noi am putut merge mai departe cu studioul”.

Majoritatea clienților care au apelat la pachetul online creat de Venus Five au venit din domenii precum educație și training, medical, consultanță și servicii, beauty și din zona de entertainment.

Venus Five a pus la dispoziția clienților care au avut dificultăți de exprimare în fața camerei inclusiv scurte sesiuni de camera speaking.

“Am decis să ieșim din această perioadă prin recalibrarea echipei și cross-specializare, dar și prin investiția în echipamente video și în promovarea online și s-a dovedit a fi o decizie bună”, mai adaugă Dragoș Constantin, fondator Venus Five.

Venus Five este un concept foto-video integrat, StudioȘcoală de fotografieȘedințe foto externe (nuntă, evenimente corporate, concerte și portrete).

Studioul se diferențiază prin modelul de business cu o echipă internă specializată pe tipuri diferite de fotografie – fotografie umană, fotografie de eveniment, fotografie de produs și videografie.

Venus Five este un loc reper pentru artiști importanți din show biz, pentru sportivi care au adus faimă internațională României, pentru oameni din domeniul afacerilor și pentru oricine prețuiește valori cum ar fi curajul de a te dedica unei pasiuni și de a face din asta rațiunea profesiei tale.

Mai multe detalii: https://venusfive.ro/filmare-in-studio-si-editare-video/

***

ȘCOALA FOTO VENUS FIVE

Fondată în anul 2015, școala Foto Venus Five are o programă variată, atât pentru cursuri de 2 luni, dar și seminarii scurte pe teme diverse – posing, lumini, fotografia cu telefonul mobil, utilizarea unui DSLR.