Incertitudinea este resimțită din ce în ce mai puternic de români
STUDIU REVEAL MARKETING RESEARCH : Incertitudinea este resimțită din ce în ce mai puternic de români. Revenire la o stare de furie și panică similară celei din lockdown.
Mediul urban: În luna august are loc o creștere a teritoriului emoțional al furiei și fricii, mai ales din cauza fricii/ neliniștii oamenilor, ajungând la un procent de 61% (în mediul urban), similar cu cel din luna aprilie (60%) și semnificativ mai mare decat în luna iulie (50%).
Mediul rural: În luna august, procentul de oameni care se consideră mai degraba furiosi si speriati ajunge la 73% (mai ales din cauza îngrijorării, emoție din acest teritoriu care descrie starea a 23% dintre oameni). Procentul pentru furie/teamă era de doar 43% în luna iulie. În luna iulie, mediul rural era mult mai optimist (16% în iulie, fata de 3% în august).
Cea mai resimțită emoție este Îngrijorarea – 19% urban, 23% rural, mai ales relevantă pentru Tinerii carieriști (23%) în mediul urban și pentru Seniorii pensionari (36%) și Persoanele singure de vârstă mijlocie (29%), în mediul rural.
IMPORTANT DE ȘTIUT
Furia și îngrijorarea din mediul rural este în strânsă legătură cu satisfacția românilor în scădere față de nevoile de bază: a scăzut înmediul rural satisfacția față de venituri (de la 51% în iulie la 37% în august) și față de propria stare de sănătate (de la 69% îniuliela 53% în august).Acest aspect expliă și furia și teama persoanelor din mediul rural, apreciate ca fiind considerabil mai mari decat în rândul celor din mediul urban (73% față de 61%).
Deși satisfacția celor din mediul urban este constantă, iar criza este resimțită aparent mai puternic în mediul rural, ea este un semn al instabilității generale, ce dă stări emoționale negative oamenilor. În starea de panică și griji, oamenii se vor concentra mai mult pe prezervarea puținelor resurse pe care le au.Au nevoie, așadar, de stabilitate (mai ales în mediul rural) și de sprijin să depășească obstacolele.
Schimbarea și armonia, cele mai importante pentru tinerii români din mediul urban. Mediul rural se concentrează pe stabilitate
Schimbarea (38%) și armonia (30%) sunt în continuare prioritățile pentru românii din mediul urban.
Pentru cei din mediul rural, însă, prioritatea numărul 1 este stabilitatea/grija, care se menține cu un procent apropiat de cel din luna iulie (40% în august, față de 38% în iulie).
Tinerii singuri din mediul rural puneau mai mult preț pe Relatți sociale și iubire în luna iulie (55%) față de luna august (42%). De asemenea, ei sunt cel mai atipic segment din mediul rural, doar 5% considerând in august stabilitatea/grija ca o prioritate (față de media de 40%). În mediul urban a avut loc fenomenul opus pentru acest segment – în august a crescut importanta relațiilor sociale de la 14% la 20%.
Diferențe intre segmente:
Cel mai ambițios segment din mediul urban: Tinerii Singurii (49%).
Cel mai ambițios segment din mediul rural: Tinerii Profesionisti (67%).
IMPORTANT DE STIUT:
Pentru cei din mediul urban este acum cel mai important să depășească obstacolele, iar pentru cei din mediul rural este importantă stabilitatea. Cei din mediul urban caută schimbarea, cei din mediul rural rezistența la schimbare.
Vectorii schimbării sunt Single Millennials și Young Professionals. Asta înseamnă că ei este cel mai probabil să vrea săexploreze, să intre în contact cu ceea ce e nou, să își schimbe stilul de viață/ să se adapteze.
Schimbarea bruscă a stării românilor din mediul rural (de la mai optimiști decât cei din mediul urban, la o stare de neliniște mult mai accentuată) nu este de neglijat.
Romanii din mediul rural și cei mai afectați de criză au nevoie din partea brandurilor de stabilitate, pași mici, de lucruri bune făcute în timp. Produsele noi și campaniile motivaționale vor funcționa mai bine pentru cei din mediul urban, mai ales pentru tineri.
Schimbare: în luna august, o întoarcere către siguranță și nevoile de bază! Românii apreciază sume mai mari cheltuite pentru nevoile din partea de jos a piramidei: siguranță & supraviețuire.
Oamenii percep cheltuieli mai mari pentru nevoile din partea de jos a piramidei (51% în august față de 44% în iulie pentru a se simți „sănătos și în siguranță”).
În medie, coșul de cumpărături arată la fel ca în luna iulie, după o ușoară creștere a cheltuielilor pentru haine (au fost și reduceri) si pentru vacanțe, în luna iulie. Cele mai cheltuitoare segmente sunt Tinerii carieriști, Familiile moderne cu copii și Tinerii singuri. Tinerii singuri au preferat în luna august să cheltuie mai mult pe ieșiri în oraș și evenimente culturale, decât să plece în vacanță. Asta se explică si prin creșterea importanței relațiilor sociale. Familiile tradiționale apreciază cheltuieli minime, doar pentru strictul necesar, pentru majoritatea categoriilor.
Diferențe între segmente:
Familiile moderne au cheltuieli semnificativ mai mari decât media pentru Parfumuri/cosmetice, Calculatoare/laptopuri/jocuri video, Electrocasnice, Mobilier, Calatorii/vacante.
În mediul urban, tinerii carieriști sunt cei care percep cele mai mari sume cheltuite pentru cumpărături care nu reprezintă strictul necesar, ci ceva mai mult decat atât. Ei aproximează că cheltuiesc mult peste strictul necesar pentru: ceasuri, bijuterii, accesorii (43% față de 21%), produse legate de hobby-uri (73% față de 34%), călătorii/vacanțe (69%) față de 43%, Cărți, Evenimente. Ei sunt pe locul 2 cu economii Peste strictul necesar, după Seniorii pensionari.
IMPORTANT DE ȘTIUT:
Vacanțele și cheltuielile din ultima lună par să intre în conflict cu resimțirea instabilității economice și teama de viitor. Vacanțele și cheltuielile par să ii facă pe români să fie mai temători decât erau luna trecută.
Companiile îi pot ajuta pe români sa își planifice cheltuielile mai bine!
Despre barometrul Romanii AZI
Romanii AZI este un barometru dezvoltat de Reveal Marketing Research și funcționează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru clienții din portofoliul companiei. El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evolutia lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile învață cum trebuie sa comunice cu publicul țintă, pornind de la emoțiile si motivațiile dominante din societatea românească din această perioadă.
Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Studiul este reprezentativ național urban și rural, completat de 1018 respondenți (în luna august) și marjă de eroare este de +/-3%.
Mai multe detalii pe https://reveal.ro/ .
Asigurările, energia și comerțul, în topul celor mai expuse sectoare la riscul de fraudă
Experții în servicii de investigații private avertizează: Asigurările, energia și comerțul, în topul celor mai expuse sectoare la riscul de fraudă
Companiile din România ar putea fi nevoite să-și dezvolte în mod accelerat strategiile și capacitatea de apărare împotriva fraudelor, pe fondul schimbărilor generate de criza economică și sanitară provocată de virusul SARS-COV2, susțin experții români în investigații private pentru mediul corporate.
Dacă până acum, numărul industriilor expuse riscului de a înregistra pierderi din cauza fraudelor comise de persoane sau grupări infracționale specializate era relativ restrâns iar fraudele erau comise preponderent în mediul offline, noua realitate economică ar putea accelera transferul infracționalității în mediul online și, totodată, extinde sfera companiilor expuse riscului.
Dacă am face un top al celor mai expuse companii la fraudare, în România, primele locuri ar fi ocupate în prezent de companii care activează în sectoare precum asigurările, energia, comerțul și băncile, iar fraudele sunt realizate preponderent offline. În străinătate, principalele sectoare vizate de grupările infracționale sunt băncile, comerțul, asigurările și mai puțin energia. Într-un top al celor mai avansate state în ce privește utilizarea serviciilor specializate de investigații private se numără Marea Britanie, Germania, Franța, Italia și Spania, afirmă Marius Porceanu, fondator și CEO al SPIA – Secret Private Investigations Agency, companie aflată în topul furnizorilor de profil pentru piața corporate.
Industria asigurărilor este domeniul cel mai expus infracționalității transfrontaliere, fraudele fiind comise de rețele care acționează global, bine organizate, care dispun de un arsenal impresionant de resurse și know-how, care rafinează și inovează permanent metodele și, mai mult decât atât, personalizează cazurile astfel încât o soluție aplicată unui caz nu mai este utilă în altele. Dintre metodele care generează cele mai mari pierderi asigurătorilor care nu își iau măsuri de protecție la timp, se remarcă fraudele cu mașini ce au valori de piață considerabile și fraudele cu așa ziși moștenitori ai victimelor accidentelor de circulație, declară Antoaneta Ionescu, Managing Partner SPIA.
Chiar dacă legislația românească a reglementat exercitarea profesiei de investigator privat în 2003, odată cu adoptarea Legii nr. 329, serviciile dedicate companiilor au început să se dezvolte cu adevărat abia după 2010, odată cu intrarea în economie a investitorilor străini – multinaționale sau fonduri de investiții care au făcut achiziții în domenii strategice.
Practic, explică reprezentanții SPIA, în România, piața s-a format din nevoia companiilor multinaționale de a-și proteja investițiile, de a elimina sau limita riscurile de fraudare la care erau expuse. Dacă în Europa occidentală există o tradiție de zeci de ani iar domeniul este strict reglementat, cu organizații și asociații de breaslă bine închegate, România este încă la început de drum.
Considerată o piață tânără, a cărei cifră de afaceri cumulată s-a apropiat în 2019 de pragul de 10 milioane de euro, piața serviciilor de investigații private din România este dominată valoric de serviciile destinate companiilor, deși agențiile care oferă servicii persoanelor fizice reprezintă mai mult de 80%.
Conform statisticilor oficiale, 90% din cifra de afaceri de anul trecut a industriei a fost realizată de primele 10 agenții de investigații private din cele peste 650 licențiate în domeniu.
Experții SPIA consideră că, deși puternic afectată de pandemie, piața românească a serviciilor de investigații private în mediul corporate are capacitatea de a se adapta rapid schimbărilor impuse de noile modele de business și, implicit, de a face față transferului infracționalității din mediul offline în online.
Despre SPIA România
Liderul noii generații de investigatori privați din România, SPIA – Secret Private Investigations Agency,are o vastă experiență în investigații și supraveghere privată, atât în plan preventiv, prin identificarea imediată a factorilor generatori de risc, cât și în plan ofensiv, prin intervenția efectivă și destructurarea grupurilor ilicite identificate.
Peste 80 de membri ai echipei, angajați și colaboratori din toată țara, cu atestat și specializare în investigații informative și supravegheri operative, deservesc companii multinaționale din domenii variate, precum asigurări, energie, agricultură, imobiliare și investiții.
Profesionalismul, integritatea, încrederea și discreția totală cu care își desfășoară activitatea, au făcut ca SPIA să fie percepută drept un partener de nădejde ce oferă calitate de neegalat, conform auditului extern de marketing și percepție desfășurat în prima jumătate a anului 2020.
Fondată în 2012 cu capital integral românesc, compania a evoluat constant și s-a dezvoltat nu doar din punct de vedere al numărului de angajați sau al spețelor soluționate cu succes, ci și în ceea ce privește specializările și certificările obținute.
Metodele de lucru și echipamentele utilizate respectă cu strictețe standarde internaționale de calitate, compania având implementate norme privind managementul calității (ISO 9001), securitatea informațiilor (ISO 27001) și managementul sănătății și al securității în muncă (ISO 45001).
Aflată pe un trend ascendent încă de la înființare, SPIA a obținut locul I și II în Topul Național al Firmelor la categoria Servicii, Activități de Investigație, oferit de Topul Național al Firmelor în 2016 și 2019, și locul IIla în Topul Firmelor la categoria Servicii, Activități de Investigație, oferit de Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București.
EY România a finalizat documentul programatic pentru digitalizarea serviciilor publice
În 3 ani, România ar putea să își alinieze serviciile publice digitale la nivelul celor europene
EY România a finalizat proiectul ,,Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de e-guvernare”, al cărui beneficiar este Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), în parteneriat cu Secretariatul General al Guvernului (SGG). Proiectul guvernamental a avut ca obiectiv creșterea capacității instituțiilor și autorităților publice din România de a dezvolta și implementa soluții de e-guvernare pentru 36 de tipuri de servicii publice aferente unor evenimente importante din viața persoanelor fizice și juridice[i].
Documentul strategic de politică publică în domeniul e-guvernării dezvoltat de EY, ultima etapă din cadrul acestui proiect, propune pașii necesari prin care România poate să atingă un nivel de digitalizare a serviciilor publice care să răspundă nevoilor cetățenilor, în linie cu dezideratele generale ale comunității europene.
Carmen Adamescu (foto), Partener, Consultanță, EY România: „România are acum șansa de a progresa rapid în procesul de digitalizare a serviciilor publice, astfel încât să-și onoreze cetățenii cu promptitudine, respect și eficiență, prin mijloace digitale/electronice, fără obligativitatea de a se prezenta la ghișeul autorităților, atunci când nu este necesar.
Instituțiile publice trebuie să aibă în vedere necesitatea de a schimba date între ele, pentru a deveni interoperabile, astfel încât cetățeanul să nu mai fie obligat să furnizeze documente pe care instituțiile le au deja în bazele de date, iar implementarea acestor servicii să devină posibilă respectând principiile europene de guvernare digitală, în mod special cel care se referă la „o singură dată” (once-only). ”
În elaborarea Propunerii de politică publică, echipa EY România a identificat, analizat și optimizat, pentru a deveni digitale, toate procesele din toate instituțiile publice care susțin cele „36 de evenimente de viață”. Din analiza centrată pe aceste evenimente, a rezultat că fără un cadru legislativ, interoperabilitate funcțională și competențe digitale în instituțiile publice responsabile, automatizarea proceselor și/sau digitalizarea nu se poate implementa.
În prezent, instituțiile publice vizate au la dispoziție toate elementele necesare pentru a adopta măsurile recomandate și a demara proiectele prin care digitalizează serviciile publice pentru cetățeni aferente celor 36 de evenimente de viată, finanțate prin POC 2014 – 2020. Având în vedere că această axă de finanțare se va închide în 2023, timpul alocat implementării proiectelor devine critic, cu o fereastră de oportunitate de maximum 3 ani.
Pe mai departe, rămâne în sarcina autorităților orchestrarea tuturor măsurilor necesare, astfel încât foaia de parcurs propusă de consultanții EY să poată fi urmată coerent și sustenabil, în totalitatea ei, nu numai punctual, pentru intervenții singulare.
Pe termen lung, Propunerea de politică publică dezvoltată de EY România vine cu o arhitectură guvernamentală organizațională care să susțină dezvoltarea digitală sustenabilă, integrată și interoperabilă în următorii10 ani și cu trei seturi de opțiuni de soluționare a problemelor identificate cu măsuri specifice.
Autoritățile pot opta între adoptarea unui pachet complet de măsuri (cu măsuriminime, esențiale și complementare care contribuie la accelerarea evoluției domeniului e-guvernării), adoptarea și implementarea doar a măsurilor considerate strategice pentru dezvoltarea domeniului e-guvernării în România și menținerea status quo-ului, conform căruia serviciile publice electronice continuă să se dezvolte ad-hoc, fără să fie instituit un set complet de măsuri.
În cadrul propunerii au fost formulateșimăsuri post-adoptare concrete, care trebuie avute în vedere pentru perioada imediat următoare adoptării noului cadru de politică publică.
Propunerea de politică publică în domeniul e-guvernării este structurată în nouă capitole și șase anexe și poate fi deja accesată pe site-ul ADR.
Formularea propunerii s-a bazat pe o analiză în profunzime a întregului cadru legislativ, operațional, procedural, informațional (infrastructură IT) care susține serviciile publice electronice, în ansamblu, în identificarea necesităților de dezvoltare.
În același timp, a presupus un demers de clarificare a rolurilor, atribuțiilor și responsabilităților la nivelul administrației publice din domeniul sistemului informațional asociat evenimentelor de viață, din perspectiva eventualelor suprapuneri de roluri și atribuții între instituții; definirea în detaliu a cerințelor aferente adoptării noului cadru legislativ, organizațional, procedural, informațional (infrastructura IT necesară), în vederea implementării cu succes a inițiativelor existente în Domeniul de acțiune I, în Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România 2020; elaborarea unui cadru legislativ unitar pentru implementarea și gestionarea serviciilor de e-guvernare și dezvoltarea unui catalog național al soluțiilor IT pentru e-guvernare.
Toate
activitățile cuprinse în proiect s-au desfășurat în perioada februarie 2018 –
septembrie 2020, iar echipa de proiect a fost formată din 40 de experți,
analiști și formatori, condusă de Carmen Adamescu, Partener EY România.
[i] Servicii publice aferente celor 36 de evenimente de viață: Cum să începi o afacere; Vânzarea sau cumpărarea afacerii; Modificări în funcționarea afacerii; Obținerea de surse de finanțare; Obținerea de garanții pentru întreprinderi; Faliment; Lichidare; Transfer de proprietate; Obținerea permisului de conducere auto; Încheierea de contracte individuale de muncă; Votarea; Asigurarea viitorului personal; Înregistrarea pentru plata taxelor; Înregistrarea unui autovehicul; Cumpărarea / Închirierea / Construirea unei case; Înscrierea la bibliotecă; Căutarea unui loc de muncă; Pierderea locului de muncă; Accidente de muncă și incapacitate de muncă; Naștere; Căsătorie; Eliberarea actelor de identitate; Pensionare; Înregistrarea persoanelor cu dizabilități în vederea obținerii drepturilor sociale (indemnizației lunare/indemnizației de însoțitor, după caz) sau alte drepturi aferente; Programarea unui consult medical; Divorț; Deces; Obținerea indemnizației de creștere a copilului; Adopții; Înscrierea în clase primare/ liceu/ universități; Imigrare în România; Obținerea cetățeniei; Ghiduri și informații de călătorie; Obținerea unei vize (inclusiv e-visa); Obținerea unui pașaport; Denunțarea unei ilegalități.
68% dintre români preferă mașina personală ca mijloc de transport
68% dintre români preferă mașina personală ca mijloc de transport, în contextul COVID-19, dar România raportează cele mai multe decese cauzate de accidente rutiere din UE
În contextul generat de pandemia de COVID-19, cei mai mulți români cu vârste de peste 18 ani (68%) consideră că mașina personală este cel mai sigur mijloc de transport în momentul de față, arată Barometrul IRES-UNSAR privind Percepția riscului și cultura asigurărilor din România. Autoturismul personal este urmat, în preferințele românilor, de transportul public (11%) și de bicicletă (9%).
În cazul categoriei de vârstă 18-50 de ani, mașina personală este preferată de o proporție mai mare a populației (77%), însă bicicleta este al doilea cel mai preferat mijloc de transport (8%), urmat de transportul public (7%).
„Percepțiile asupra riscului sunt în continuă schimbare în contextul pandemiei, iar preocupările românilor sunt reflectate în consecință. Dacă, până acum câteva luni, asistam la o consolidare a transportului public ca alternativă pentru mobilitate și reducere a impactului asupra mediului înconjurător, suntem acum în punctul în care mașina personală pare a reveni în centrul atenției, datorită siguranței sporite pe care o oferă în fața virusului SARS-CoV-2. În același timp, România este, din păcate, statul european cu cele mai multe decese pe șosele în 2019 – un motiv în plus pentru a ne concentra toate eforturile, împreună cu factorii de decizie, în direcția reducerii frecvenței și severității accidentelor auto”, a declarat Adrian MARIN, Președintele UNSAR.
Conform datelor publicate de Comisia Europeană în iunie 2020, România înregistrează cele mai multe decese cauzate de accidentele rutiere, cu o rată de 96 de decese/milion de locuitori, aproape dublu față de media europeană, de 51 de decese/milion locuitori. În același timp, deși la nivelul Uniunii Europene se înregistrează progrese în ceea ce privește scăderea numărului de decese provocate de accidente rutiere, numărul victimelor în accidentele rutiere grave din România, în 2019, este comparabil cu cel din 2018, conform statisticilor publicate de Poliția Română.
Mai mult, parcul auto din țara noastră s-a situat, până în prima parte a anului 2020, pe un trend ascendent. Datele publicate de APIA – Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile arată că, numai anul trecut, au fost înmatriculate peste 606.000 autoturisme, ceea ce a condus la o creștere de 23,4% a înmatriculărilor față de 2018. Dintre autoturismele nou înmatriculate, aproape trei sferturi (73,3%) au fost autoturisme rulate.
„Analiza acestor tendințe ne confirmă importanța programelor de siguranță rutieră, care pot contribui la protejarea vieții oamenilor. Avem, pe de o parte, cea mai mare rată a deceselor din Uniunea Europeană cauzate de accidente rutiere, și, pe de altă parte, un parc auto învechit care, din păcate, poate prezenta riscuri suplimentare pentru siguranța în trafic. Tocmai de aceea ne dorim să amplificăm în continuare acțiunile noastre în zona de educație și prevenție rutieră”, a declarat Alexandru CIUNCAN, Director General al UNSAR.
UNSAR derulează anual o campanie dedicată creșterii gradului de conștientizare cu privire la decesele cauzate de accidentele auto în România. Anul trecut, campania #ATENTînTRAFIC a discutat despre CEI 40.000, având în vedere că aproape 40.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere în România în perioada 2001-2017.
UNSAR și industria de asigurări își continuă demersurile de consolidare a condusului preventiv, inclusiv printr-o nouă campanie dedicată ce va fi lansată la finalul acestui an.
Ministrul Mediului la Iași: „vom sprijini Exonia pentru a deveni unul dintre liderii europeni în fabricarea de sacoșe biodegradabile din hârtie”
Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Costel ALEXE, a precizat în cadrul vizitei sale oficiale, la fabrica de ambalaje EXONIA din Iași, că acestă investiție majoră este un exemplu de succes al colaborării mediului de afaceri cu organismele guvernamentale și europene și are potențialul să devină unul dintre jucătorii cheie care să își aducă aportul decisiv în lupta cu ambalajele dăunătoare mediului.
”Este o onoare pentru mine să mă aflu aici, alături de un investitor român cu multă experiență antreprenorială, pentru a evidenţia succesul unei companii românești remarcabile şi impactul acesteia în contextul luptei care se dă atât la nivel european cât și național cu materialele cu potențial de contaminare a mediului. Evoluția constantă a companiei Exonia în ultimii 15 ani, dar mai ales direcția din ultimii trei ani, o face să fie un exemplu pentru alți antreprenori români. Exonia a investit recent peste 3,5 milioane de euro în retehnologizarea vechii fabricii de ambalaje plastice cu echipamente performante care o transformă în cea mai modernă capacitate de producție la nivel european pentru fabricarea de sacoșe de hârtie prietenoase cu mediul. Astăzi, această fabrică asigură locuri de muncă bine plătite și condiții de lucru excelente pentru tehnicieni extraordinari, care trebuie să fie foarte mândri de rezultatul muncii lor”, a precizat ministrul Alexe în discursul susținut astăzi la fabrica Exonia de la Iași, unde a fost însoțit de o delegație guvernamentală.
Tiberiu STOIAN, fondatorul şi directorul general al companiei Exonia: “Aş dori să încep prin a-i mulţumi domnului ministru pentru vizita şi prezenţa domniei sale în Fabrica Exonia de la Iași. Suntem foarte mândri de echipa noastră şi de evoluția înregistrată de fabrica noastră în special în ultimele luni dificile ale acestui an. Suntem bucuroşi să anunțăm încă o rundă de angajări în vederea extinderii programului de lucru la trei schimburi ca urmare a semnării contractelor de furnizare cu trei mari conturi europene, printre care și compania Coca Cola. Am avut oportunitatea ca pe parcursul vizitei să am o discuţie cu domnul ministru, care a fost extrem de productivă, ocazie cu care am reafirmat faptul că suntem mulţumiţi de sprijinul pe care l-am primit din partea Guvernului României şi autorităţilor locale pentru punerea în funcțiune a fabricii în perioada stării de urgență. Sunt încântat și de prognoza domnului Alexa cu privire la alocarea de fonduri pe care Guvernul o pregătește pentru stimularea investițiilor în demeniul reciclării dar și a celor pentru dezvoltarea capacităților de producție a ambalajelor biodegradabile. Sper ca absolut toți membrii executivului de la București să reușească să conlucreze pentru punerea în aplicare a acestui tip de măsuri benefice pentru economie așa cum sper ca toți să își aplece mai des urechea la nevoile mediului de afaceri, indiferent de orientările politice pe care le au. Eu sunt exclusiv om de afaceri, fără nici un fel de apartenență politică, dar am înțeles de mult că mediul de afaceri nu se poate dezvolta fără susținere guvernamentală, sau se poate dezvolta extrem de greoi și necompetitiv. Încă o dată, vă mulţumesc”.
Boston Consulting Group, companie globală de consultanță, își ia angajamentul ca până în anul 2030 să aibă un impact zero asupra climei
- 400 de milioane de dolari vor fi investiți în următorul deceniu în sprijinul obiectivelor globale climatice și de mediu
- COVID-19 a evidențiat necesitatea abordării celor mai mari probleme ale lumii – protecția mediului fiind una dintre acestea
Rich Lesser, CEO al Boston Consulting Group (BCG), companie globală de consultanță în management, a anunțat noul angajament al companiei asupra climei, și anume că până în anul 2030 aceasta va avea un impact zero. În vederea atingerii acestui obiectiv, BCG va realiza acțiuni semnificative pentru a-și reduce amprenta de carbon și a neutraliza impactul asupra climei prin investiții în proiecte importante în acest domeniu.
„Pandemia COVID-19 a evidențiat nevoia unor eforturi globale de a veni cu soluții la cele mai mari probleme ale lumii,” a declarat CEO-ul Boston Consulting Group. “Suntem fideli valorilor și scopului nostru și ne luăm angajamentul de a prelua conducerea acestei noi realități. Cea mai mare influență pe care BCG o poate avea este în sprijinirea clienții noștri pentru a face față provocărilor climatice și pentru a-și accelera tranziția către o economie cu emisii reduse de carbon. Dar pentru a fi încrezători și mândri de munca noastră, trebuie să ne schimbăm în mod substanțial modul în care operăm și investim. Ca orice companie, trebuie să mergem înainte.”
Compania va reduce emisiile directe de energie și electricitate — față de anul de referință, 2018 — cu 90% pentru fiecare angajat cu normă întreagă până în 2025. În 2019, BCG a trecut la achiziționarea de energie electrică 100% regenerabilă și va continua eforturile de creștere a eficienței energetice în cadrul operațiunilor sale pentru a atinge restul acestui obiectiv.
BCG va reduce, de asemenea, impactul asupra climei, rezultat în urma călătoriilor de afaceri, ceea ce reprezintă mai mult de 80% din amprenta sa totală, cu cel puțin 30% pentru fiecare angajat cu normă întreagă până în 2025. Deși mobilitatea angajaților săi este importantă pentru furnizarea de servicii clienților, BCG a început să facă modificări pentru a reduce impactul climatic al călătoriilor de afaceri înainte de apariția COVID-19. Pe baza lecțiilor învățate în timpul pandemiei își va transforma în continuare abordarea.
Compania BCG este neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon din 2018, ceea ce înseamnă că, pe lângă reducerea emisiilor proprii, BCG compensează efectul emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) prin achiziționarea de credite de carbon, verificate independent, din proiecte menite în principal să împiedice pătrunderea carbonului suplimentar în atmosferă.
Pe lângă transformarea propriilor operațiuni și investiții în vederea eliminării carbonului, BCG anunță angajamentul în valoare de 400 de milioane de dolari, bani ce vor fi investiți pe perioada următorului deceniu, pentru a permite echipelor sale să conducă proiectul privind impactul asupra climei și mediului în guverne, industrii, ONG-uri și coaliții, pentru a avansa cu progresul global către un impact zero asupra climei.
Compania consideră că pentru a crea un viitor sustenabil este necesară o acțiune cuprinzătoare și colectivă, implementând deja peste 350 de proiecte climatice și de mediu, în parteneriat cu peste 250 de organizații, în fiecare an.
Echipele BCG sprijină realizarea agendei globale privind clima prin dezvoltarea de cercetări inovatoare, strategii climatice cu impact ridicat și noi proiecte. BCG aduce transformări care reduc în mod direct impactul asupra climei și modelează programele de mediu, sociale și de guvernanță corporativă, care influențează acțiunea asupra climei la nivel global. Compania lucrează la instrumente de analiză și digitale avansate care contribuie la găsirea soluțiilor.
Prin parteneriatele globale ale BCG cu World Economic Forum, WWF, TED Countdown și World Business Council for Sustainable Development, BCG ajută aceste organizații să își dezvolte capacitățile, să își îmbunătățească eficacitatea și să își ducă la îndeplinire misiunile climatice.
Pentru mai multe informații despre ambiția BCG de a avea un impact negativ asupra climei, vă rugăm să vizitați: https://www.bcg.com/about/about-bcg/net-zero.
Lucrările rectorului Universității Hyperion, în top all time IT ebooks
Rectorul Universității Hyperion, prof. univ. dr. Sever Spânulescu(foto), este prezent în acest moment în top all time IT ebooks prin lucrările sale de referință, inclusiv pe cea mai înaltă poziție la trei categorii. Universitatea Hyperion informează:
„De curând a fost lansată pe Amazon și Smashwords ediţia a doua a cărţii ESP32 Programming for the Internet of Things – HTML,JavaScript,MQTT and WebSockets Solutions, autor Sever Spânulescu, rectorul Universității Hyperion din București.
Noua ediţie cuprinde modificări şi actualizări importante ale unora dintre tehnologiile web, în conformitate cu progresul în domeniu din ultimii doi ani.
Prima ediție, lansată în decembrie 2018, în scurtul interval de la apariţie, a avansat continuu în topurile “all time” referitoare la principalele clase de probleme abordate, ajungând la sfârşitul lui august 2020 pe locul 1 la trei categorii:
- Lucrări referitoare la tehnologia MQTT, standardul pentru schimbul de mesaje în domeniul Internet of Things și Machine to Machine (https://bookauthority.org/books/best-mqtt-ebooks?t=12hl95&s=award&book=B07L7Q6WZX)
- Lucrări referitoare la tehnologia WebSockets, cea mai performantă soluţie de comunicaţii web (https://bookauthority.org/books/best-websocket-ebooks?t=j0gj5o&s=award&book=B07L7Q6WZX
- Lucrări referitoare lamicrocontrolerele Espressif, cele mai noi apariții în arena Internet of Things (https://bookauthority.org/books/best-esp32-ebooks
De asemenea, în august 2020, cartea avea deja clasări şi la alte categorii mai largi (abordate colateral):locul 19 în Wireless Networks şi locul 42 în Client-Server Systems.La o clasă şi mai largă, lucrarea ESP32 Programming for the Internet of Things – HTML,JavaScript,MQTT and WebSockets Solutions, autor Sever Spânulescu, ajunsese în august 2020 până pe locul 28 în topul BookAutority’s best Internet of Things ebooks of all time (https://bookauthority.org/award/ESP32-programming-for-the-Internet-of-Things/B07L7Q6WZX/best-internet-of-things-ebooks).
Și în 2019, lucrările publicate de Sever Spânulescu au ocupat locul 1 în Top 10 al celor mai bune cărți despre microcontrolere. http://bpuh.hyperion.ro/microcontrollers-best-books-in-the-world-2019/
Sperăm că şi noua ediţie a lucrării, cu îmbunătăţiri conforme cu progresul din ultimii ani, într-un domeniu cu o evoluţie extrem de rapidă, va fi la fel de apreciată şi va continua ascensiunea și în alte topuri de specialitate”.
Unilever va elimina materiile prime provenite din combustibili fosili, utilizate în produsele de curățenie, până în 2030
Compania Unilever va investi 1 miliard de euro în noul program Clean Future
- Investiția de un miliard de euro face parte din programul Unilever Clean Future, care va înlocui materiile prime derivate din combustibili fosili utilizate în produsele de curățenie Unilever până în 2030, prin adoptarea de soluții inovatoare de reducere a amprentei de carbon
- Investiția va acoperi proiecte globale de cercetare, dezvoltare și inovare în industria produselor de curățenie
Unilever, unul dintre cei mai mari producători globali de produse de curățenie, anunță planul de a înlocui în proporție de 100% materiile prime organice având la bază carbon provenit din combustibili fosili din formulele produselor de curățenie, cu materii prime organice care au la bază carbon obținut din surse regenerabile sau carbon provenit din materiale reciclate.
Noua ambiție este parte din inițiativa Unilever Clean Future, un program inovator dezvoltat de divizia Home Care a companiei, menit să aducă o schimbare fundamentală în modul de realizare a unora dintre cele mai cunoscute produse de curățenie din lume, atât în ceea ce privește procesul de producție a acestora, cât și procesul de ambalare. Clean Future își propune să includă principiile economiei circulare atât la nivel de ambalaj, cât și la nivelul formulelor produselor, astfel încât să reducă amprenta de carbon a brandurilor recunoscute la nivel global.
Cea mai mare parte dintre produsele de curățenie conțin ingrediente ce au la bază materii prime derivate din combustibili fosili, o sursă de carbon neregenerabilă.
Unilever își propune să facă tranziția către surse de carbon regenerabile sau reciclate pentru aceste substanțe. Clean Future este prima inițiativă de o asemenea amploare, dar și un pas înainte în realizarea promisiunii Unilever de a înregistra zero emisii ale produselor până în anul 2039.
Materiile prime organice utilizate în produsele de curățenie ale Unilever sunt cele care au cea mai mare pondere în amprenta de carbon (46%) pe parcursul ciclului lor de viață. Prin urmare, prin renunțarea la substanțe chimice derivate din combustibili fosili în formulele produselor, compania va introduce noi modalități de reducere a amprentei de carbon a unora dintre cele mai mari branduri de curățare din lume. Unilever se așteaptă ca această inițiativă să reducă amprenta de carbon a formulelor produselor cu până la 20%.
Peter ter Kulve, președintele diviziei Home Care a Unilever, explică: „Prin Clean Future ne regândim radical businessul. Ca industrie, trebuie să reducem dependența de combustibili fosili, inclusiv ca materie primă pentru produsele noastre. Trebuie să oprim extragerea carbonului de sub pământ atunci când există suficient carbon deasupra solului”.
„În ultimele luni am văzut o cerere fără precedent pentru produsele noastre de curățenie și suntem mândri că avem rolul de a ajuta la menținerea oamenilor în siguranță în lupta împotriva COVID-19. În același timp, nu putem uita de problemele de mediu cu care se confruntă planeta noastră – casa noastră. Poluare. Distrugerea habitatelor naturale. Urgența climatică. Planeta este casa pe care o împărțim cu toții și avem responsabilitatea de a o proteja”.
Clean Future a inspirat deja o serie de inovații în categoria produselor de curățenie.
În România, Unilever a introdus în 2019 portofoliul de produse Seventh Generation care cuprinde produse de curățare a hainelor și a vaselor, alături de detergenți universali și pentru baie, care se bazează pe un concept eco-friendly. Ambalajele sunt confecționate din materiale reciclate – 100% ambalaje reciclabile pentru a urma un traseu firesc al ciclicității în natură. Parfumurile produselor contin 100% uleiuri esențiale obținute din ingrediente naturale (pentru variantele care conțin parfum), produsele au până la 97% ingrediente derivate din plante, nu conțin nici un ingredient de origine animală, formulele sunt biodegradabile; nu conțin parfumuri și înălbitori sintetici, compuși organici volatili și coloranți și toate produsele au certificare ecologică (EU Ecolabel) și certificare cruelty-free Leaping Bunny (produse netestate pe animale).
Compania a lansat pe piața din România primul odorizant de toaletă sustenabil: Domestos Power 5 Eco. Ambalajul din plastic, carcasa și cartonul sunt fabricate din materiale reciclate și reciclabile 100%, în timp ce produsul livrează aceeași prospețime intensă pe care consumatorii o caută într-un odorizant de toaletă.
Nu în ultimul rând, anul trecut Unilever a lansat pe piața locală și prima gamă de sprayuri Cif cu produse care conțin ingrediente de curățare 100% derivate din surse naturale, ce asigură o curățare în profunzime a suprafețelor – Cif Nature’s Recipe. Gama este comercializată în recipiente obținute din materiale reciclate, reciclabile și prietenoase cu mediul înconjurător.
Unilever investește 1 miliard de euro în Clean Future, pentru a finanța cercetarea biotehnologică, utilizarea CO2, procesele chimice cu emisii reduse de carbon, formulele biodegradabile și sustenabile. De asemenea, compania va reduce la jumătate utilizarea plasticului virgin până în 2025.
Investiția Clean Future, care vine în continuarea angajamentelor asumate de brandurile Unilever de a investi 1 miliard de euro în Fondul pentru Climă și Natură în următorii 10 ani, se concentrează pe crearea de produse de curățenie accesibile, care oferă rezultate superioare de curățare cu un impact semnificativ mai mic asupra mediului.
Abordarea Carbon Rainbow
În centrul programului Clean Future stă „Carbon Rainbow”, o nouă abordare a Unilever pentru diversificarea carbonului utilizat în rețetele produselor. Sursele de carbon neregenerabile (identificate în Carbon Rainbow drept carbon negru) vor fi înlocuite cu dioxid de carbon recuperat (carbon purpuriu), carbon obținut din plante și alte surse biologice (carbon verde), carbon recuperat din oceane și mări (carbon albastru) și carbon recuperat din materiale reciclabile (carbon gri).
Peter ter Kulve, președintele diviziei Home Care a Unilever, concluzionează: „O nouă bioeconomie se ridică din cenușa combustibililor fosili. Am auzit tot mai des că oamenii doresc produse sustenabile mai accesibile, la fel de bune ca produsele convenționale. Evoluțiile rapide în știință și tehnologie ne permit să le oferim acest lucru, cu noi beneficii pentru consumatorii care folosesc produsele noastre, de la ingrediente de curățare cât mai puțin agresive, până la autocurățarea hainelor și a suprafețelor. Furnizorii și partenerii noștri în inovare au un rol esențial în această tranziție. Prin modelul Carbon Rainbow, propunem o transformare la nivelul întregii economii a modului în care carbonul va fi folosit de fiecare dintre noi”.
Deloitte România și Reff & Asociații au asistat Haier Tech în proiectul de construire a unei fabrici de electrocasnice în județul Prahova, în valoare de 53 de milioane de euro
Deloitte România și Reff & Asociații, societatea de avocați membră a rețelei globale Deloitte Legal, au oferit asistență Haier Tech, o societate românească deținută de Grupul Haier, în proiectul de construire în județul Prahova a primei fabrici de frigidere Haier din Uniunea Europeană. După ce a asistat Haier Tech în obținerea acordului de finanțare pentru ajutor de stat, în decembrie 2019, practica de consultanță în management a Deloitte România lucrează în prezent cu compania pentru implementarea proiectului, care presupune o investiție totală de peste 53 de milioane de euro și pentru care statul va oferi un ajutor în valoare de 25 de milioane de euro.
Echipa specializată în drept imobiliar a Reff & Asociații | Deloitte Legal a oferit asistență juridică pentru negocierea și semnarea contractului pentru construcția fabricii de frigidere și alte electrocasnice din localitatea Ariceștii Rahtivani, situată în județul Prahova. Fabrica va avea o suprafață desfășurată de 57.500 de metri pătrați și va fi construită de grupul Baupartner, în urma unei investiții de peste 21 de milioane de euro. Conform contractului, lucrările vor fi finalizate și proiectul va fi operațional în primăvara anului 2021.
De asemenea, Reff & Asociații| Deloitte Legal a asistat Haier Tech și în vederea achiziționării terenului de 100.000 de metri pătrați pe care urmează să fie construită fabrica, situat în Parcul Industrial Allianso, unul dintre cele mai mari parcuri industriale din țară.
„Apreciem eforturile partenerilor noștri și sprijinul lor valoros în acest proiect foarte ambițios. Cu toții am lucrat intens pentru a construi ceea ce va deveni un pilon strategic în demersurile Haier de a-si consolida poziția de lider la nivel mondial pe segmentul de refrigerare și în transformarea în realitate a viziunii Haier Europe de a deveni prima opțiune a clienților pe nișa caselor inteligente în Europa”, a spus Alessia Ianni, Cooling Technical Operation Director la Haier Europe și Managing Director la Haier Tech.
Echipa de consultanță a Deloitte România implicată în proiect a fost coordonată de Cristina Cojocaru, Senior Manager, iar din echipa Reff & Asociații | Deloitte Legal au făcut parte Larisa Popoviciu, Avocat Coordonator, și Maria Nițulescu, Avocat Senior.
Deloitte este unul dintre cei mai importanți furnizori din România de servicii de consultanță în finanțări alternative, precum ajutoare de stat și fonduri structurale.
De peste zece ani, Reff & Asociații | Deloitte Legal este recunoscută drept una dintre cele mai importante societăți de avocatură în domeniul imobiliar din România, fiind implicată în cele mai mari tranzacții imobiliare și proiecte de dezvoltare din țară, care au implicat deseori structuri corporative complexe și finanțare transfrontalieră. Practica de drept imobiliar este recunoscută și de clasamentele internaționale, precum Legal 500, care o poziționează în prima categorie din acest domeniu.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 312.000 de profesioniști ai săi.
Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.700 de profesioniști.
Pentru a afla mai multe despre rețeaua globală a firmelor membre, vă rugăm să accesați www.deloitte.com/ro/despre.
Reff & Asociații | Deloitte Legal, una dintre cele mai importante societăți de avocați din România, oferă servicii ce acoperă domeniile financiar-bancar, concurență, dreptul muncii, energie și mediu, insolvență, consultanță juridică de management, litigii, fuziuni și achiziții, sectorul public și drept imobiliar. Reff & Asociații reprezintă România în rețeaua globală Deloitte Legal, care are peste 2.500 de avocați în 85 de țări.
Pentru mai multe informații despre Reff & Asociații, accesați www.reff-associates.ro. Pentru mai multe informații despre rețeaua globală Deloitte Legal, accesați www.deloittelegal.com.