Value of Europe’s Top 3 Exchanges Dropped 25% Amid Coronavirus Outbreak

0

Global stock markets have responded to the coronavirus outbreak with worrying volatility and sharp price drops, the worst in the last few decades. Despite central banks announcing coordinated efforts to ease the coronavirus effects, the last few months have witnessed the stock market’s losses counted in trillions of dollars.

The strong downsizing trend hit the European stock markets, as well, causing a substantial fall in their market capitalization value. According to data gathered by Finanso.se, the market cap of the three largest stock exchanges in Europe amounted to $8.1trn in March, or 25% less compared to the January figures.

Euronext Market Cap Fell to $3.6trn in March

At the beginning of this year, the three largest stock exchange markets in Europe hit $10.9trn value, revealed the Statista data. As the leading European exchange, Euronext accounted for 45% of that amount, with $4.8trn in market capitalization in January.

Euronext covers France, Belgium, The Netherlands, Ireland, Norway, Portugal, and the UK. Statistics show that by the end of 2019, the Euronext, Euronext Growth, and Euronext Access listed 1,220 companies, with a total of 40 initial public offerings that year. By value, IBM was the largest company listed on Euronext in 2019, with €244bn in market capitalization last year.

However, the coronavirus outbreak brought a sharp price fall on the leading European exchange, causing a market cap plunge of over $400bn in a month. Statistics indicate that between January and March, Euronext`s market cap fell around 25%.

London Stock Exchange Value Dropped for $1.1trn

The coronavirus outbreak followed after the slowest year for fundraising activity on the London stock market in more than a decade. As the second-largest stock exchange market in Europe and seventh globally, the London Stock Exchange ended the last year with $4.1trn value.

The 2019 data showed the number of companies listed in London decreased considerably over the years, falling from 2.429 in January 2015 to 2.024 in January 2020. Also, the number of IPOs plunged 60% in a year, dropping to only 36 in 2019. Although 2020 was expected to bring a new financial boost to London’s stock market with $27bn worth acquisition of financial data group Refinitiv, the coronavirus outbreak caused a new shock.

The total market value of all companies trading on the London Stock Exchange has suffered a massive hit during the first three months of 2020. Mostly due to a mass sell-off of shares caused by the fears surrounding the coronavirus. Statistics indicate that between December 2019 and March 2020, the market capitalization value plunged by $1.1bn.

As the third-largest stock exchange in Europe, Deutsche Börse also faced severe consequences of the coronavirus pandemic. In the last three months, the market capitalization of the German leading stock exchange fell from $2trn to $1.57trn value.

The full story can be read here: https://finanso.se/value-of-europes-top-3-exchanges-dropped-25-amid-coronavirus-outbreak/

Atenție la plecarea la muncă în străinătate

0

În contextul economic și social din această perioadă, Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane oferă o serie de îndrumări specializate, de urmat de către cei care manifestă interes pentru plecare la muncă în străinătate, atrăgând atenția că „persoanele care caută locuri și oportunități de muncă pentru a-și asigura veniturile necesare ar putea fi tentate să accepte aproape orice propunere pentru un loc de muncă, ceea ce îi poate face vulnerabili la capcanele traficanților. Aceștia vor profita întotdeauna de lipsa de informaţie, de nemulţumirea privind nivelul veniturilor și de credulitatea persoanelor, încercând să le transforme în victime, în scopul exploatării”.

Doriți să plecați la muncă în străinătate?

Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane vă reamintește:

Verificați temeinic, utilizând mai multe surse de informare (site-uri, Facebook – grupuri destinate locurilor de muncă, Registrul Comerțului etc.) firma la care urmează să vă angajați, precum și agenția de plasare a foței de muncă (dacă este cazul).

Înainte de părăsirea țării, semnați un contract de muncă în limba română sau într-o limbă pe care o cunoașteți foarte bine. Contractul trebuie să conțină clauze clare referitoare la activitățile pe care urmează să le desfășurați, programul de muncă, drepturile salariale, etc.

Refuzați orice angajament care ar putea duce ulterior la şantajarea dumneavoastră (plata unor servicii, a transportului, oferirea unor bani cu împrumut etc.).

Anunțați persoanele de încredere când, unde și cu cine urmează să plecați și stabiliți o parolă de urgență pe care să o folosiți în caz de pericol.

Notați coordonatele ambasadei sau ale misiunii diplomatice a României în țara de destinație sau datele de contact ale unei organizații anti-trafic din țara respectivă.

Dacă pe timpul călătoriei aveți suspiciuni, reţineți orice detalii privind traseul efectuat şi persoanele care vă însoțesc.

În cazul în care ajungeți din nefericire într-o împrejurare periculoasă, anunțați autoritățile (poliție, ambasadă) și informați orice persoană cu care intrați în contact despre situația în care vă aflați.

Mesajele campaniei online de prevenire a traficului de persoane „Jobul perfect – iluzie cu sens unic”

Campania urmărește creșterea gradului de informare și a capacității de autoprotecție a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, prin transmiterea unor informații și recomandări utile în procesul analizării diferitelor anunțuri. Mesajul campaniei este „Informează-te! Poți fi la un click distanță de a deveni o victimă a traficului de persoane.” și reprezintă o atenționare cu privire la importanța informării și verificării prealabile a unei oferte de muncă, pentru evitarea potențialelor pericole ce pot surveni din acceptarea acesteia. Mesajele anti-trafic ale campaniei sunt transmise prin intermediul platformei OLX și în mediul Facebook.

Există un tipar legat de astfel de anunțuri. Prin intermediul anunțurilor și al unui comportament specific, traficanții reușesc să atragă victimele în plasa exploatării:

  • Anunțul promite câștiguri substanțiale într-un timp scurt;
  • Nu solicită experiență în domeniu
  • Nu solicită anumite studii, cursuri sau cunoașterea limbii țării de destinație
  • Sarcinile de muncă nu sunt clar specificate
  • Compania/datele de contact ale angajatorului sunt vag prezentate sau nu pot fi clar regăsite în anunț
  • Plata transportului
  • Diferite oferte de lucru on-line si nu numai, de regulă însoțite de mențiuni precum: „open mind”, câștiguri rapide peste medie și activitate discretă – Videochat, asistentă personală
  • Căsătoria de conveniență
  • Plata unor servicii turistice în străinătate
  • Împrumutarea unor sume de bani.

Prin urmare, următorii indicatori de pericol pot semnaliza pregătirea unei situaţii de trafic de persoane:

  • plata transportului
  • sprijin pentru perfectarea documentelor
  • împrumutarea unor sume de bani pentru plata transportului, obţinerea documentelor, şedere etc.
  • propunerea de a pleca cu acte false
  • propunerea de a pleca cu viză turistică
  • perfectarea documentelor fără participarea ta şi într-un timp foarte scurt
  • ţinerea secretă a plecării faţă de rude, apropiaţi, prieteni etc.
  • sugestia de a nu spune adevărul la frontieră despre scopul plecării
  • lipsa unor condiţii pentru viitorul loc de muncă: experienţă, studii, cunoaşterea limbii ţării
  • intenţia de a fi deposedat de actele de identitate: acestea pot fi reţinute doar de oficialităţile de la frontieră, poliţie şi jandarmerie; nicio alta persoană nu are dreptul să le reţină
  • intenţia de a fi deposedat de telefonul mobil, tabletă, restricţionarea accesului la orice mijloc de legătură

Traficanţii vor profita întotdeauna de lipsa de informaţie, de disperarea pentru găsirea unui loc de muncă sau nemulţumirea privind nivelul veniturilor, de credulitatea, spiritul de aventură sau inconştienţa persoanelor pe care le vor transforma în victime.

Ți s-a facut o propunere pentru un loc de muncă? Ce ai de făcut?

  •  Verifică legalitatea firmei de intermediere a forței de muncă (certificatul de înregistrare eliberat de Registrul Comertului, statutul firmei, lista de firme acreditate de pe site-ul Inspectoratului Teritorial de Muncă al fiecărui județ etc.)
  • Verifică în detaliu firma angajatoare la care urmează să îți desfășori activitatea, atât pe site-urile de specialitate, cât și istoricul de pe rețelele de socializare (din grupurile destinate locurilor de muncă)
  • Pentru a lucra în străinătate ai nevoie de un contract de muncă sau de o invitație oficială de la un angajator din afara României. Începând cu 2009, cetățenii români pot munci pe teritoriul U.E fără invitație din partea unui angajator.
  • Nu părăsi niciodată țara fără un contract semnat cu firma angajatoare din străinătate! Contractul de munca trebuie intocmit in cel putin 2 exemplare si scris intr-o limba pe care o cunosti foarte bine (și în limba română).
  • Înainte de a semna contractul de muncă, pentru siguranță și dacă este posibil, consultă un jurist. Nu semna niciodată un document fără a-i cunoaște conținutul!
  • Angajatorul din afara României sau firma intermediară, de obicei, nu acoperă cheltuielile pentru obținerea pașaportului, vizei sau cheltuielile de transport, deci nu accepta aranjamente în contul firmei de intermediere sau plata altor comisioane! AGENTUL DE PLASARE nu are dreptul legal de a percepe tarif de mediere, comisioane sau alte taxe!
  • Viza turistică, de studii sau alt tip de viză nu iți dă dreptul să muncești legal. Angajarea având la bază o astfel de viză este ilegală și poți fi amendat/ă, arestat/ă, sau deportat/ă. În acest caz, angajatorul te poate manipula, impunându-ți să faci tot ceea ce dorește.
  • Interesează-te care este salariul mediu în țara în care ți se propune să lucrezi.
  • Verifică dacă salariul propus îți va permite să acoperi cheltuielile pe care le vei avea în țara respectivă (cazare, mâncare, haine).
  • Evită semnarea unui contract cu specificații evazive de genul: “și alte tipuri de activități” sau “toate activitățile la cererea angajatorului”.
  • Învață limba țării sau câteva cuvinte uzuale în limba țării de destinație pentru a cere ajutor dacă vei avea nevoie
  • Nu da nimănui actele tale de identitate sau alte documente importante
  • Nu accepta să perfectezi documentele și să ți se plătească drumul în credit sau cu împrumut.

Dacă pe timpul călătoriei ai suspiciuni…:

1. Reţine orice detalii privind traseul efectuat şi persoanele care te însoţesc

2. Reţine adresa şi numărul de telefon ale unei organizaţii anti-trafic, din ţara unde vei pleca

3. Reţine adresa şi numărul de telefon ale ambasadei sau consulatului din ţara de destinaţie.

Atentie!

Paşaportul sau alte documente privind identitatea pot fi reţinute doar de oficialităţile de la vamă sau poliţie. Nicio alta persoană nu are dreptul să le reţină.

În majoritatea cazurilor, victimele realizează pericolul doar în momentul în care sunt sechestrate şi/sau obligate să desfăşoare activităţi împotriva voinţei lor ori când nu primesc decât o mică parte din ce li s-a promis ca plată, invocându-se diferite motive.

Ieşirea din situaţia de trafic presupune:

  • 1. Să obţii şi să reţii orice informaţie privind locaţia în care te afli (adresă, telefon, nume etc.)
  • 2. Să informezi orice persoană cu care intri în contact că ești o victimă a traficului de persoane
  • 3. Să transmiţi un mesaj de ajutor către o rudă sau un prieten din ţară (prin telefon, e-mail etc.)
  • 4. Să încerci să pleci din locul în care te afli și să contactezi instituţiile sau persoanele care ți-ar putea oferi ajutor
  • 5. Să încerci să mergi la Poliţie, la Ambasada sau Consulatul Român din ţara în care te afli. Reprezentanţii acestor instituţii te pot ajuta să te întorci acasă
  • 6. Să apelezi gratuit linia telefonicăa ANITP.

În egală măsură, poate ca acum înțelegem că avem nevoie din ce în ce mai mare de coeziune. Poate că suntem foarte grăbiți când ieșim din casă ca să mergem la cumpărături și suntem preocupați mai mult de măsurile sanitare, grija zilei de mânie sau sărbătorile Pascale. Însă în aceste momente, oamenii cei mai vulnerabili, printre care și victimele traficului de persoane, sunt cei mai expuși și tratați cu cea mai mare lipsă de demnitate de către prădătorii cu chip de om. Este momentul să ne gândim și la aceștia și să anunțăm poliția, protecția copilului sau ONG-urile de specialitate dacă semnalați posibile cazuri de semeni traficați sau exploatați.

Cui te poti adresa pentru a ajuta o victima a traficului de persoane?

Politiei
– Misiunilor diplomatice ale României în străinătate
– Liniei Telverde a ANITP
– Organizațiilor neguvernamentale

În vederea preluării controlului total asupra victimelor şi parazitării extreme a acestora, în celelalte situații de recrutare decât cele prin intermediul anunțurilor, se poate observa următorul pattern în modul acestora de acţiune:

  • identificarea şi studierea vulnerabilităţilor, nevoilor şi dorinţelor viitoarei victime
  • câştigarea încrederii victimei şi a apropiaţilor (părinţilor, familiei, prietenilor), chiar îndrăgostirea
  • dovezi de prosperitate, generozitate, influenţă, succes social, putere
  • îndatorarea viitoarei victime, emoţional, financiar, moral etc.
  • accentuarea vulnerabilităţilor/breşelor (separării, certurilor sau neînţelegerilor cu apropiaţii)
  • apariţia unei oferte/oportunităţi cu necesitatea urgentării tuturor formalităţilor
  • pregătirea izolării: determinarea victimei să nu spună nimănui despre locul de destinaţie sau chiar să-şi mintă apropiaţii
  • determinarea victimei să nu aibă asupra ei mijloace care să-i asigure independenţa (bani, haine etc)
  • deposedarea de documentele de identitate şi de mijloacele de legătură cu apropiaţii sau autorităţile (telefon, internet etc.), ducerea acesteia într-un loc izolat
  • manipularea victimei folosindu-se de starea ei de dependenţă morală, financiară, emoţională (vulnerabilităţile existente + cele accentuate şi/sau nou create)
  • convingerea victimei că autorităţile nu ar interveni să o salveze
  • convingerea – constrângerea – compromiterea – îndatorarea – manipularea – ameninţarea (având acum la dispoziţie toate punctele sensibile ale victimei) în vederea exploatării
  • exploatarea efectivă (închirierea serviciilor) şi de multe ori revânzarea acesteia către alţi traficanţi.

Linde Gaz România: Mai multe spitale din țară trec acum printr-un proces accelerat de modernizarea instalațiilor de furnizare a oxigenului medicinal

0

București, 5 mai 2020 – Linde Gaz, unul dintre cei mai importanți furnizori de gaze industriale și medicinale din România, a montat, începând cu luna martie,un număr important de instalații de distribuție a oxigenului pentru tratarea pacienților cu afecțiuni respiratorii, în special cazuri Covid-19. Efortul personalului din producție și al echipelor de proiectare și montaj s-a intensificat pentru a putea asigura echipamentele și stocurile necesare de gaze medicinale lichefiate sau îmbuteliate pentru spitalele dințară.

„Am reușit să instalămîn timp recordrezervoare criogenice pentru oxigenmedicinal și instalații de distribuție la spitale desemnate centre de tratare COVID-19 . Secțiile ATIdin țară s-au pregătit și pentru o eventuală creștere bruscă a necesarului de oxigen pentru tratarea pacienților. Înțelegem preocuparea pentru asigurarea oxigenului medicinal pentru toți pacienții, reușind să oferim soluții adaptate nevoilor fiecărui spital care ne-a solicitat sprijinul”, a declarat Ciprian Islai, Director General Linde Gaz România.

„Am depus eforturi considerabile pentru asigurarea continuității în producția de oxigen medicinal lichefiat în stațiile de îmbuteliere. Procedurile de lucru și echipamentele de protecție au fost adaptate, punând pe primul loc siguranța personalului propriu, personalului medical și a pacienților. Pentru evitarea oricăror sincope în aprovizionarea continuă cu oxigen a spitalelor am pregătit un număr suplimentar de recipiente și am lansat o campanie de colectare a buteliilor de oxigen Linde de la clienții care nu au nevoie de stocuri în această perioadă”, a subliniatdirectorul general Linde Gaz România.

Linde Gaz România a oferit, în acest interval,servicii pentru extinderea rețelelor de distribuție a oxigenului pentru mai mult de zece centre medicale care tratează pacienți cu Covid-19, la care se adaugămontarea unor rezervoare suplimentare, dublarea capacităților de vaporizare sau suplimentarea numărului de butelii.

Compania a mai livrat peste 50 de ventilatoare mecanice simple către autorități, ONG-uri și firme implicate în susținerea eforturilor medicilor. Specialiștii Linde Gaz România au oferit în același timppersonalului medicalpregătirea necesară pentru utilizarea conformă a acestor echipamente.

Printre spitalele care au trecut printr-un proces de modernizare sau de suplimentare a instalațiilor de aprovizionare cu oxigen medical se numără: Institutul Național de Boli Infecțioase Prof. Dr. Matei Balș, Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta, Spitalul Clinic Colentina, Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Cluj-Napoca, Spitalul Clinic Județean de Urgențe Sf. Spiridon din Iași, Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș, Spitalul Județean de Urgență Slobozia, Secția de Boli Infecțioase a Spitalului Municipal Dr. Al. Simionescu Hunedoara sau Spitalul de Pneumoftiziologie din Bacău.

BestJobs: Ofertele pentru joburi de acasă au continuat să fie la mare căutare și în luna aprilie. Numărul de posturi remote disponibile a crescut cu 60%

0

București, 5 mai 2020. Pentru două luni la rând, cele mai multe căutări pe platforma bestjobs.ro au fost pentru joburi remote sau work from home, cu un volum total de peste 500.000 de căutări și în creștere cu aproximativ 40% față de luna martie a acestui an. În același timp, și numărul de joburi remote scoase la concurs de angajatori în luna aprilie a crescut cu 60% față de luna anterioară, în timp ce volumul de aplicări la acest tip de anunț a crescut și el considerabil, cu peste 75% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Job-ul vedetă al lunii aprilie, care a strâns cele mai multe aplicări (1.362), vine de la platforma de anunțuri Olx.ro care a căutat să recruteze prin BestJobs moderatori anunțuri, cu desfășurarea activității de acasă.
Angajații din transporturi, financiar și inginerie au continuat să fie activi în căutarea unui nou loc de muncă și în luna aprilie, cu un volum total de căutări pentru aceste domenii de aproape 60.000. În același timp, luna trecută, se observă o creștere a interesului pentru un job nou din partea candidaților din industriile retail și call center pe fondul creșterii cu circa 40% a numărului de poziții deschise în aceste domenii, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Enel, Genpact și Unifarm SA au atras cei mai mulți candidați în luna aprilie, cu aproape 8.000 de aplicanți
Și în luna aprilie candidații s-au uitat mai ales la companiile din zona de energie, BPO, farma și tehnologie. Printre companiile care au atras cei mai mulți candidați luna trecută se numără: Enel (3.124 candidați), Genpact (2.316 candidați), Unifarm SA (2.115 candidați), Olx Group (1.637 candidați), Vodafone (1.561 candidați) și Kaufland (1.330 candidați).

Romanian Software a lansat o aplicație care ajută firmele să facă scenarii de bugetare, în contextul crizei COVID-19

0

Romanian Software, unul dintre liderii pieței din România în dezvoltarea și implementarea de soluții software pentru departamentul de resurse umane, a lansat o aplicație care permite companiilor să facă diferite scenarii de bugetare și să gestioneze mai eficient fondurile de care dispun, în contextul crizei sanitare. Compania a investit peste 20.000 de euroîn dezvoltarea acestei noi funcționalități, banii provenind din fonduri proprii.

Aplicația îi ajută pe manageri să răspundă cu acuratețe la situații precum: „Ce economii faci în lunile în care angajații sunt în șomaj tehnic?”, „Cât din bugetul departamentului salvăm dacă înghețăm bonusurile?”, „Cum îți vor afecta bugetul eventualele reduceri de salarii sau concedierile colective?”, „Ce costuri implică reconfigurarea birourilor pentru a permite distanțarea fizică?”.

Victor Dragomirescu – CEO Romanian Software

„Ne-am gândit la provocările cărora companiile trebuie să le găsească rapid rezolvare și am creat o aplicație care să le ajute să facă toate scenariile de bugetare posibile și să ia decizii inteligente de business. Este un instrument complex, dar intuitiv, ușor de adaptat nevoilor diferitelor organizații din domeniile: bancar, construcții, energie, industrie alimentară, media, servicii, producție, distribuție sau din zona instituțiilor publice”, a declarat Victor Dragomirescu, directorul general al Romanian Software.

Prin aplicația de bugetare, companiile își pot construi bugetul în avans sau, în funcție de contextul economic curent, își pot recalcula bugetele în conformitate cu noile obiective de business. Odată ce utilizatorul s-a autentificat în aplicație, scenariile de tipul “what if” se fac simplu, prin introducerea datelor în sistem. Astfel, utilizatorii pot calcula cheltuielile cu măririle de salarii, acordarea de bonusuri, sporuri, beneficii sau pot vedea cum sunt impactate resursele companiei de angajările noi, introducerea șomajului tehnic sau de încetarea unor contracte de muncă. Aplicația lucrează cu datele actualizate ale companiilor și face scenarii de bugetare pe departamente și centre de costuri, pentru diferite perioade de timp.

„Calcularea bugetului este esențială în orice companie, indiferent dacă ne referim la alocarea resurselor, evaluarea performanțelor sau la dezvoltarea unor noi strategii de business. Pentru că este un proces de calcul complex, care consumă mult timp, companiile obișnuiesc să îl facă trimestrial sau anual. Cu aplicația dezvoltată de Romanian Software, proiecțiile pentru bugetarea costurilor salariale și operaționale se pot face mai des și punctual, pe departamente sau centre de costuri”, a explicat Victor Dragomirescu.

Aplicația de bugetare le oferă astfel un avantaj companiilor, mai ales în situații imprevizibile, așa cum este cazul pandemiei actuale. În prezent, managerii sunt obligați să ia rapid decizii pentru a gestiona criza și pentru a-și securiza business-urile și angajații. Aplicația dezvoltată de Romanian Software ajută companiile să facă toate scenariile de bugetare posibile și să își recalibreze afacerile pentru a nu bloca activitatea. „Am creat acest software ținând cont de măsurile luate în piața muncii pentru a proteja salariații, odată cu declanșarea stării de urgență, astfel că angajatorii pot face inclusiv scenarii legate de introducerea șomajului tehnic”, a adăugat directorul general al Romanian Software.

Aplicația de bugetare este integrată în platforma de HR colorful.hr și poate fi testată gratuit timp de 30 de zile. În prezent, platforma colorful.hr este folosită de mai bine de 600 de companii și de peste 3.000 de manageri și specialiști HR. Romanian Software procesează datele a peste 250.000 de angajați din România.

Chiar și în această perioada de criză, Romanian Software investește în tehnologie de ultimă generație și dezvoltă funcționalități și aplicații noi, capabile să preia cât mai multe activități de la specialiștii HR, pentru ca aceștia să își rezolve eficient sarcinile de serviciu, chiar și când lucrează de acasă. Compania va lansa în curând un asistent virtual care ajută salariații să solicite adeverințe și să depună cereri de concediu, oricând, de oriunde, nemaifiind necesară interacțiunea umană. Acest chatbot inteligent are ca principal scop facilitarea lucrului de la distanță pentru departamentele de resurse umane în relația cu angajații. Mai exact, prin intermediul său, departamentele de HR se degrevează de sarcinile mici, repetitive, care le consumă mult timp, cum ar fi eliberarea și înmânarea adeverințelor, aprobatul cererilor de concediu și ținerea evidenței angajaților aflați în proiecte versus cei aflați în concedii, iar salariații primesc mai rapid răspunsurile și documentele care le sunt necesare.

„Lucrăm la un asistent virtual pentru că vrem să venim în sprijinul companiilor interesate să le ofere angajaților experiențe mai bune chiar și acum, când lucrează de acasă, fără să fie nevoie să mai dea mailuri, telefoane sau să se deplaseze la birou. Soluțiile dezvoltate de noi până acum automatizează o bună parte din munca departamentelor de resurse umane, iar acest chatbot vine ca un ajutor în această perioadă, când majoritatea angajaților lucrează de acasă, iar interacțiunea umană trebuie redusă la minimum”, a mai spus Victor Dragomirescu.

DIGITAL TRANSFORMATION CONFERENCE in ENERGY & UTILITIES

0

Conferinta online 7 mai, 14.30-16.30 (ora Romaniei)

Publicatia The Diplomat-Bucharest va organiza in data de 7 Mai 2020, intre orele 14.30 -16.30 (Ora Romaniei) conferinta online  DIGITAL TRANSFORMATION CONFERENCE ENERGY & UTILITIES

Conferinta desfasurata in limba romana, este dedicata transformarii digitale si perspectivei noilor tehnologii cu aplicabilitate in zona de energie si utilitati:  analiza datelor, smart metering, IoT, omnichanneling, noul comportament al consumatorului in era digitala, aplicatii practice, studii de caz si impact ale transformarii digitale in cadrul companiilor din domeniu, reglementari ale preturilor in noul context in domeniul energetic.

Evenimentul a beneficiat de sprijnul Gold Partners Siemens, MET, Horwath & Partners, Kaspersky, SAS, Partenerilor Sea One si Wave, si institutiilor partenere ANRE, CIO Council, ANIS, Consiliul Concurentei, Asociatia Companiilor de Utilitati din Energie (ACUE), Asociatia Furnizorilor de Energie Electrica din Romania (AFEER), Asociatia Romana pentru Promovarea Eficientei Energetice (ARPEE), Consiliul International al Marilor Retele Electrice CNR-CIGRE, ClujIT si World Energy Council – Comitetul National Roman.

Conferinta online reuneste specialisti, reprezentanti ai autoritatilor si specialisti din domeniul energiei si al utilitatilor, dar si dezoltatori si furnizori de solutii si tehnologii cu aplicabilitate in domenul energetic.

Discutiile din cadrul evenimentului vor fi moderate de Valeriu Binig, Director, Regulatory and Antitrust, Enel, alaturi de un panel format din specialistii: Maria Manicuta, Director Tarife Retea ANRE, Cristian Secosan, CEO Siemens Romania and Moldova, Bogdan Cornigeanu, Chief Operating Officer, MET Romania Energy, Mircea-Toma Modran, Chief Information Officer, Electrica, Vlad Gheorghe, Senior Project Manager, Horváth & Partners Management Consultants, Bogdan Pismicenco, Territory Sales Manager – Romania, Bulgaria & Republic of Moldova, Kaspersky, Stefan Baciu, Country Sales Leader, Romania & Rep. Moldova SAS, Yugo Neumorni, President of CIO Council Romania, CyberSecurity Council Chairman at European CIO Association

Agenda evenimentului va aduce in discutie atat teme de actualitate cat si studii de caz, impactul si modul de aplicare a solutiilor de tehnologie in cadrul companiilor.

  • Reglementari si date actualizate de legislatie din domeniul energetic
  • Green Deal 2020
  • Solutiile de inovare si noile tehnologii utilizate in domeniu
  • Smart Grid
  • Protectia datelor si securitatea cibernetica
  • Noul comportament al consumatorului in Romania, tendinte si modalitatile in care companiile vin in intampinarea clientilor finali cu solutii actualizate.

Seria de evenimente The Diplomat-Bucharest e-conferences isi propune sa vina in spriiinul comunitatii de afaceri si a sectorului energetic cu un produs media actualizat, adaptat la nevole actuale de informare si care sa sprijine in aceasta perioada provocarile impuse de situatia globala.

Mai multe detalii aici

Parteneriat UNICEF-Poșta Română pentru prevenirea infecției cu Covid-19

0

Compania Poșta Română distribuie populației, odată cu trimiterile poștale și cu drepturile sociale (pensii, alocații, șomaj etc.), materiale de informare realizate de UNICEF privind prevenirea infecției cu Covid-19. Adresanți sunt copii, părinți, bunici, tutori, profesioniști care lucrează pentru copii. Scopul este de a-i ajuta să se protejeze mai bine pe ei înșiși și pe cei dragi, pentru a preveni răspândirea virusului. Sunt furnizate recomandări pentru părinți cu privire la modul de a discuta situația actuală cu copiii lor și idei pentru copii de petrecere a acestei vacanțe neprevăzute. Factorii poștali distribuie 540.000 de flyere, pentru început în județele Bacău și Brașov.

Horia Grigorescu, directorul general al Poștei Române: „Poșta Română se implică, cu titlu gratuit, în această campanie de informare. Compania are logistica și resursele umane necesare pentru distribuirea către populație a mesajelor de informare dezvoltate de UNICEF. Participând la această acțiune umanitară suntem «parte din viața oamenilor», așa cum spune și sloganul companiei”.

Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România: „Ne bucurăm că pornim acest parteneriat pentru că astfel mesajele noastre vor putea ajunge mai ales la categoriile cele mai vulnerabile, care nu au acces la internet și la dispozitive mobile de comunicare. Poșta Română este o companie cu acoperire națională, al cărei sprijin și implicare contează mult în aceste momente”.  

Facilități la plata chiriei

0

Ioana Roman – partener și Georgeta Gavriloiu – counsel la Filip & Company (foto) răspund printr-o analiză specializată unei întrebări de natură economico-juridică frecvente în această perioadă:

Ce facilități la plata chiriei au fost adoptate?

În contextul crizei provocate de pandemia de Covid-19, care are efecte puternice asupra economiei și care a provocat deja sistarea activității în multe domenii, au fost luate noi măsuri pentru a-i ajuta atât pe locatari cât și pe locatori.

Miercuri, 29 aprilie 2020, Parlamentul a adoptat Legea privind aplicarea unor facilități de la plata chiriei pentru perioada aferentă stării de urgență („Legea”). Legea a fost trimisă spre promulgare, urmând ca, după promulgare, aceasta să fie publicată în Monitorul Oficial. Legea va intra în vigoare în 3 zile de la publicarea în Monitorul Oficial.

Legea prevede că, în termen de 15 zile de la publicarea în Monitorul Oficial, ministerele de resort au obligația de a elabora norme de aplicare, însă textul nu menționează care sunt ministerele în cauză, lipsă de claritate care poate conduce la întârzierea adoptării unor astfel de norme. De asemenea, deși instituie o facilitate care reprezintă o formă de ajutor de stat, reglementarea nu conține elemente esențiale în astfel de cazuri, precum sursa de finanțare, bugetul preconizat, regulile de cumul cu alte forme de ajutor de stat de care beneficiarii legii au beneficiat anterior etc. Este de așteptat ca aplicarea acestei Legi să fie îngreunată, ca și în cazul altor măsuri adoptate în perioada stării de urgență, de lacunele de reglementare, precum și de necesitatea corelării cu normele în materie de fiscalitate, ajutor de stat și execuție bugetară.

Prezentam in cele ce urmează facilitățile adoptate prin aceasta noua Lege:

I. Care sunt facilitățile de care vor putea beneficia locatarii?

Legea prevede posibilitatea locatarilor de a obține amânarea la plata chiriei, fără dobânzi sau penalități, pentru folosința imobilelor înregistrate ca sedii, puncte de lucru sau locuință, urmând ca aceasta să fie plătită, într-un cuantum limitat, de către organul fiscal teritorial către locatori. Ulterior, după perioada în care plata a fost amânată, locatarii vor plăti eșalonat organului fiscal, în rate egale chiriile lunare amânate, până la 31 decembrie 2020. Neplata acestor sume de către locatari către organul fiscal va atrage executarea silită a acestora în condițiile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscală. Menționăm că Legea reglementează exclusiv situația chiriei. Prin urmare, celelalte sume datorate potrivit contractului, cum ar fi taxa pe servicii sau taxa aferentă utilităților, vor fi în continuare datorate.

Ce locatari și în ce condiții pot beneficia aceștia de amânarea chiriei?

De această amânare pot beneficia locatarii care sunt operatori economici, practicanți ai profesiilor liberale și entitățile juridice de drept privat, cu respectarea următoarelor condiții:

și-au întrerupt activitatea sau veniturile și încasările au scăzut cu cel puțin 15% în luna martie 2020 față de media ultimului an calendaristic în perioada de aplicare a stării de urgență; și

contractul de închiriere în legătură cu care se solicită suspendarea chiriei are ca obiect un imobil înregistrat ca sediu sau punct de lucru.

De asemenea, de aceasta facilitate pot beneficia și persoanele fizice afectate economic direct sau indirect în perioada de aplicare a stării de urgență. Legea nu oferă indicii cu privire la modalitatea de cuantificare a afectării locatarilor persoane fizice, acestea cel mai probabil urmând a fi prevăzute prin normele de aplicare care urmează a fi adoptate în 15 zile de la data publicării Legii în Monitorul Oficial.

Perioada pentru care se poate aplica facilitatea

Facilitatea acordată locatarilor se aplică în mod corespunzător pe toata durata stării de urgență și pentru luna următoare celei în care a încetat starea de urgență.

Ce condiții trebuie să îndeplinească locatorul pentru a solicita plata?

Pentru a putea solicita plata de către organul fiscal, locatorul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • chiria lunară specificată în actul adițional dintre locator și locatar este mai mică sau cel mult egală cu chiria din februarie 2020;

valoarea maximă a chiriei lunare din actul adițional este de maximum 10.000 RON (approx. 2.000 Euro) pentru operatorii economici per locație și maximum 2.000 RON (approx. 410 Euro) pentru persoane fizice per locație.

Care este procedura de amânare?

Pentru a beneficia de amânarea prevăzută de lege, locatarul trebuie să depună o cerere la organul fiscal teritorial competent, însoțită de următoarele documente:

  • contractul de locațiune încheiat între locator și locatar;

un act adițional încheiat între locator și locatar la contractul de locațiune, care trebuie să cuprindă: (i) acordul părților pentru amânarea plății chiriei, durata perioadei de amânare a plății chiriei, suma chiriei aferentă acestei perioade de amânare; (ii) datele de identificare ale locatorului și locatarului; (iii) datele contului bancar al locatorului în care urmează a se face plata de către organul fiscal teritorial competent; (iv) data și semnăturile ambelor părți;

orice fel de act justificativ al locatarului care să dovedească imposibilitatea plății chiriei în perioada specificată în actul adițional dintre locator și locatar. Este neclar la acest moment ce acte justificative ar depune locatarul pentru a dovedi imposibilitatea plății și mai ales corelarea acestei cerințe cu situația în care activitatea locatarului este doar redusă și nu suspendată. Ne așteptăm ca normele de aplicare să clarifice aceste aspecte.

Cererea va putea fi depusă și prin poștă electronică la o adresă de e-mail care va fi afișată pe pagina de internet a fiecărui organ fiscal teritorial.

II. Care sunt facilitățile de care pot beneficia locatorii?

În ceea ce-i privește pe locatori, Legea prevede ca facilitate scutirea de la impozitul pe venitul obținut din cedarea folosinței bunurilor în anumite condiții. Astfel, această facilitate se aplică contribuabililor care reduc pe perioada anului 2020 contravaloarea pentru cedarea folosinței bunului imobil cu cel puțin 30% față de luna februarie, pe perioada cât părțile au negociat reducerea chiriei, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020. De asemenea, această chirie diminuată nu va intra în calculul plafonului anual pentru stabilirea obligației de plată a contribuției de asigurări sociale de sănătate.

În cazul contribuabililor plătitori de impozit pe profit şi ai celor care datorează impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, veniturile din cedarea folosinței bunurilor imobile obținute în baza unor contracte de închiriere/subînchiriere sau uzufruct sunt impozabile doar în proporție de 80% din valoarea lor, cu condiția ca valoarea chiriei să fi fost redusă cu cel puțin 20% față de luna februarie.

Market Cap of the Five Largest European Banks Dropped 40% in Three Months

0

The coronavirus outbreak has hit the banking system hard, wiping out the profit of even the largest financial institutions in the world. The effects of the coronavirus pandemic are being felt in the European banking system, as well, causing a substantial fall in revenue and market cap of the leading financial institutions.

According to data gathered by Finanso.se, the market capitalization of the five largest banks in Europe dropped more than 40% in three months, falling from $407.44bn in December 2019 to $240bn in March.

Europe’s largest bank HSBC Lost $47.4bn in Market Cap

Europe’s largest bank, HSBC, has seen the value of market capitalization fall by $47.4bn between December 31st 2019, and March 31st 2020, revealed the Statista survey. At the end of 2019, one of the largest banking and financial services institutions in the world had $161.51bn in market capitalization. Statistics show this amount plunged to $114.08bn by the end of the first quarter of 2020.

The coronavirus outbreak first hit Asia, where the London-based lender derives almost 90% of its earnings. The official earnings report showed that, due to the coronavirus outbreak, HSBC’s pre-tax profit dropped to $3.2 billion in the first quarter of 2020, almost 50% plunge compared to a year earlier.

The French financial giant, PNB Paribas lost more than 40% of its market capitalization value in the last three months. In December 2019, the market cap of the second-largest bank in Europe amounted to $74.03bn. In the next two months, it plunged to $60.32bn. The negative trend continued in March with the market cap falling to $42.62bn.

Market Cap of the ING Group Plunged 57%

The third-largest bank in Europe, Banco Santander SA lost 44% of its market cap by the end of the first quarter of 2020. Statistics show the Spanish bank had $66.97bn in market capitalization in December 2019. In the next three months, this value dropped to $37.55bn.

Also, the Q1 2020 earnings report revealed that the bank’s profits declined sharply in preparing for the impact of the coronavirus pandemic, falling to €331 million. The Spanish financial giant booked €1.6 bn in provisions to insure potential losses caused by the pandemic, as well as €46 million in restructuring costs. The lower revenue and the higher provisions caused an 82% plunge in net profit in the first quarter of 2020.

Statistics show that Lloyds Banking and ING Group, as the fourth and the fifth-largest European banks, both lost more than 50% in their market cap by the end of March.

In December 2019, Lloyds Banking market capitalization hit $57.97bn value. However, in the next three months, it fell to $26.59bn, a 54% plunge compared to December’s figures.

The ING Group experienced the most significant drop in the total value of shares amid coronavirus outbreak. In December 2019, the market cap of the Dutch bank stood at $46.96bn. By the end of March, it plunged to $20.07bn.

The full story can be read here: https://finanso.se/market-cap-of-the-five-largest-european-banks-dropped-40-in-three-months/

EM360 Talk: Când se „redeschide” economia și ce măsuri de sprijin pregătește Guvernul

0

INVITAT: Tănase Stamule – consilier de stat pe probleme economice al premierului Conf. Univ. Dr. și decan al Facultății de Administrarea Afacerilor cu Predare în Limbi Străine, în cadrul Academiei de Studii Economice

Chiar dacă data de 15 mai va aduce o relaxare a măsurilor de protecție colectivă, nu pot fi redeschise acele activități economice care prezintă risc mare de răspândire a pandemiei, a declarat Tănase Stamule, consilier pe probleme economice al premierului Ludovic Orban. El sfătuiește angajații să continue să muncească de acasă chiar și după 15 mai.

EM360TALK este o co-producție între EM360 Studio și Revista Economistul, o componentă a colaborării dintre Adrian Măniuțiu și Daniel Apostol. EM360TALK poate fi urmărită și la PROFIT TV.