Studiul Deloitte: companiile cheltuiesc mai puțin de 5% din venituri pe tehnologie

0

Companiile din întreaga lume cheltuiesc mai puțin de 5% din venituri pe tehnologie, inclusiv așa-numitele organizații avangardiste în domeniul tehnologiei, care au o viziune și o strategie bine definite și un departament de tehnologie dezvoltat, potrivit studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, efectuat în rândul a 1.300 de lideri din domeniul afacerilor și al tehnologiei din 69 de țări, inclusiv România. De asemenea, studiul arată că doar 11% dintre organizații sunt avangardiste în materie de tehnologie și că aproape o treime dintre liderii acestor companii (29%) pot juca un rol vizionar, de două ori mai mulți decât în cazul organizațiilor tradiționale (14%).

Asemănările dintre cele două tipuri de organizații sunt vizibile și atunci când vine vorba de bugetele alocate pentru inovație, deoarece 20% dintre companiile avangardiste în tehnologie investesc în această zonă, puțin peste procentul organizațiilor tradiționale (15%).

„Pandemia a accelerat planurile de adoptare a tehnologiei și digitalizării, oferind liderilor o oportunitate fără precedent pentru a-și transforma afacerile. Organizațiile au nevoie, mai mult ca oricând, de lideri care au cunoștințe în domeniul tehnologiei, întrucât companiile au devenit mai tehnice, iar studiul chiar subliniază faptul că directorii generali îi privesc pe liderii din domeniul tehnologiei drept parteneri strategici principali, mai mult decât pe liderii tuturor celorlalte funcții la un loc”, a spus Vladimir Aninoiu (foto), Director de Tehnologie în cadrul practicii de consultanță a Deloitte România.

Conform studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, principalul element care ajută companiile avangardiste în domeniul tehnologiei să depășească organizațiile tradiționale este capacitatea acestora de a utiliza tehnologia în vederea creșterii afacerii, susținută de cadența la nivel operațional și de prioritățile strategice, nu numai în interiorul departamentelor de tehnologie, dar și în întreaga organizație. Companiile avangardiste în tehnologie se concentrează pe inovație (66%) și pe clienți (60%), iar departamentele lor de tehnologie sunt mai implicate pe parcursul întregului proces de inovație, din faza de anticipare (52%), până la cea de realizare a prototipului (56%) și implementare (47%). De asemenea, departamentele de tehnologie ale acestor organizații au de 2,5 ori mai multe șanse să fie considerate extrem de eficiente sau foarte eficiente (66%) în definirea experiențelor clienților și a interacțiunilor cu aceștia, în comparație cu departamentele de tehnologie din organizațiile tradiționale (27%), de la care companiile se așteaptă să dezvolte astfel de abilități în timp. Două treimi dintre liderii de tehnologie (67%) din organizațiile avangardiste se așteaptă ca departamentele de tehnologie să contribuie la transformarea abordării față de clienți în viitorul apropiat, în sensul concentrării pe aceștia, comparativ cu doar 43% dintre organizațiile tradiționale.

Respondenții sondajului consideră că profilul liderului care pune organizația în mișcare – the kinetic leader este cel mai potrivit pentru un lider în tehnologie, un vizionar concentrat pe schimbări și pe evoluție. Pentru a descrie caracteristicile definitorii ale unor lideri de succes din domeniul tehnologiei în următorii trei ani, 69% dintre respondenți au folosit cuvinte precum schimbare, viziune, inovație și agilitate, în timp ce 46% au concluzionat că atribute precum abilități strategice și cunoștințe solide în domeniul tehnologiei sunt extrem de apreciate.

Studiul Deloitte Global Technology Leadership 2020, denumit anterior studiul Deloitte Global CIO, urmărește evoluția organizațiilor, a departamentelor de tehnologie și a rolului jucat de liderii din domeniul tehnologiei în cadrul companiilor. Ediția de anul acesta include răspunsuri din 22 de sectoare, companii care activează în America, Europa, regiunea Asia-Pacific, Orientul Mijlociu și Africa. Mai multe informații despre studiu sunt disponibile aici.

Sondaj BestJobs: Angajații români care au copii vor ca anul școlar să se desfășoare normal, cu ore doar în sălile de clasă, în ciuda Covid-19

0

Peste 45% dintre angajații care au copii își doresc ca noul an școlar să se desfășoare normal, în ciuda contextului epidemiologic actual, iar elevii să înceapă cursurile direct din băncile școlii, arată un sondaj efectuat de platforma de recrutare online BestJobs. Alți 29% preferă un sistem de învățământ hibrid, care să îmbine orele în sala de clasă cu cele online, de acasă, și numai 25% cred că școala ar trebui să se desfășoare deocamdată exclusiv online, pentru siguranța elevilor și a familiilor acestora.

Totuși, aproape jumătate dintre angajații care au răspuns sondajului BestJobs sunt îngrijorați de lipsa de claritate privind cum va arăta anul școlar, cu nici trei săptămâni înainte de începere, și se tem că acest an va fi unul de sacrificiu educațional pentru copii. Alți 47% speră ca școlile să nu se transforme în focare de Covid-19 și 40% sunt îngrijorați de o eventuală îmbolnăvire a celor mici, ceea ce ar pune în pericol și restul membrilor familiei. Sunt însă și părinți îngrijorați că nu vor putea merge la serviciu din cauză că unitățile de învățământ ar putea să nu se deschidă (14,8%).

În situația în care anul școlar va avea o componentă online, jumătate dintre părinții care au participat la sondajul BestJobs spun că au tot ce le trebuie pentru a putea asigura copilului cadrul optim pentru cursuri online. Puțin peste 31% afirmă însă că dispun doar parțial de instrumentele necesare școlii online – dispozitiv electronic, internet și spațiu dedicat de lucru -, în timp ce 19,3% spun că nu le pot asigura celor mici un cadru propice pentru școala de acasă.

Mai mult,  școala online ridică probleme pentru 31,1% dintre respondenți și pentru că nu au cu cine să lase copiii acasă, alți 30,5% spun că se văd nevoiți să lase copiii să-și ocupe singuri timpul cu activitățile școlare, iar 19,5% spun că vor cere ajutorul bunicilor. Astfel, dacă școala va continua online, cei mai mulți dintre angajații-părinți (46,5%) consideră că angajatorul ar trebui să-i lase să lucreze de acasă, în timp ce 25% ar prefera să li se reducă programul de lucru, astfel încât să se poată ocupa și de activitățile școlare ale copiilor.

Școala de acasă nemulțumește părinții

Cei mai mulți respondenți recunosc că, în România, școala online nu permite accesul egal la educație pentru toți copiii (52%), iar sistemul de educație din țară nu este adaptat pentru predarea materiilor școlare la distanță (45,6%). Aproape jumătate (48%) dintre salariații care au răspuns sondajului Bestjobs s-au declarat nemulțumiți de experiența orelor susținute online pe timpul stării de urgență și consideră că elevii au învățat mai puțin decât dacă ar fi continuat să meargă la scoală. În plus, o altă realitate adusă în discuție de părinți este că cei mici au nevoie de socializare și contact direct cu alți copii (44%).

Organizarea anului școlar, încă neclară părinților

Până una-alta, însă, cu nici trei săptămâni înainte de începerea noului an școlar, cei mai mulți dintre părinți, respectiv 60,27%, nu sunt siguri că au înțeles corect din informările oficiale și afirmă că nu le este clar în ce condiții se vor relua cursurile.

Din perspectiva lor, e nevoie totodată de măsuri solide din partea autorităților pentru siguranța elevilor în acest an școlar, dat fiind contextul epidemiologic actual. Astfel, 47,4% dintre respondenții la sondajul BestJobs consideră că toate instituțiile de învățământ trebuie dotate cu materialele sanitare și de igienă corespunzătoare, alți 42,4% menționează pregătirea cadrelor didactice pentru predare online, iar puțin peste 40% vorbesc despre investiții în extinderea spațiilor de învățământ, astfel încât să poată fi asigurată distanțarea necesară între copii.

Totodată, 33,7% dintre salariați punctează faptul că autoritățile locale ar trebui să asigure tablete sau laptopuri și acces la internet tuturor elevilor, astfel încât școala online să se desfășoare în condiții optime, în timp ce 21,8% vorbesc despre reglementarea sistemului de învățare de acasă (homeschooling). Doar 1,5% dintre angajații cu copii de școală care au răspuns sondajului Bestjobs consideră că autoritățile sunt îndeajuns de pregătite pentru începerea noului an școlar în actualul context.


Sondajul a fost efectuat în perioada 12-24 august 2020, pe un eșantion de 1.344 de utilizatori de internet din România.


Despre BestJobs

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare. Cu un număr de peste 2,5 milioane de profesioniști conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în țară, cât și în străinătate, BestJobs creează conexiuni între toți cei care vor să găsească un job mai bun și angajatorii care caută noi talente.

Nou parc de retail al grupului RC Europe la Oradea

0

La Oradea, pe Calea Borșului, se deschide pe 27 august un parc de retail cu o suprafață închiriabilă de circa 6.500 de mp. Aparține dezvoltatorului și administratorului imobiliar ceh RC Europe, specializat în administrare, dezvoltare și în consultanță pentru proiecte din segmentele de retail, spații de birouri și rezidențial. Este al treilea parc pe care grupul îl deține în România. Investiția se ridică la 9 milioane de euro și reprezintă un proiect de retail NEST, pentru care consultant în tranzacția de achiziție a terenului și în închirierea spațiilor a fost CEE Estate Management.

NEST Oradea găzduiește 13 magazine locale și internaționale (JYSK, Martes Sport, Sportisimo, CCC, Zoo Center, KIK, Pepco, dm-drogerie markt, Zoomania etc.), are în apropiere supermarketurile Lidl și Kaufland, are 200 de locuri parcare și beneficiază de vizibilitate excelentă și acces optim din centrul orașului. Este al doilea proiect de retail al RC Europe în România livrat în 2020, după NEST Miercurea Ciuc, deschis în luna. Primul parc de retail NEST deschis în România este la Dorohoi, din 2017.

Andrei Rati

Andrei Rati (foto), Country Manager al RC Europe în România, subliniază: „Suntem încântați să anunțăm inaugurarea NEST din Oradea, al doilea parc deschis în 2020 după cel din Miercurea Ciuc, la începutul acestui an. Credem în potențialul dezvoltării parcurilor de retail și deschiderea NEST Oradea confirmă încrederea constantă a acționarilor noștri în potențialul pieței românești. Parcul de retail NEST va oferi o mare diversitate prin mixul său de chiriași și va aduce astfel beneficii orădenilor. Le mulțumim autorităților locale pentru sprijinul acordat și chiriașilor noștri pentru încrederea pe care ne-au acordat-o în aceste momente dificile”.

În România, dezvoltatorul deține și cinci clădiri de birouri: două în Pitești, celelalte în Craiova, Drobeta-Turnu Severin și Slatina, de peste 18.000 mp suprafață totală închiriabilă. În plan are dezvoltarea unei clădiri de birouri de clasă A în București, Arc Office Building, cu o suprafață închiriabilă de 30.000 mp, precum și un nou parc de retail în Sighișoara.

Compania a mai dezvoltat și are în administrare două parcuri de retail NEST în Serbia, unde intenționează să dezvolte noi proiecte în 2020.

Mai multe informații: https://rceurope.com/, https://www.rcnest.com/.

Producător român de test rapid Covid-19

0

Compania DDS Diagnostic – susținătoare a economiei autohtone, specializată în soluții de încredere pentru laboratoare medicale prin comercializarea de kituri, reactivi și aparatură pentru diagnosticul in vitro – a primit avizul de producător român al testelor rapide pentru detecția anticorpilor IgM și IgG Covid-19 din partea Agenției Naționale a Medicamentului din România. Punerea în vânzare a fost hotărâtă pentru anul acesta, după 4 septembrie, la încheierea perioadei de evaluări, comparații și testări specifice, pentru a se obține calitatea dorită.

Dana Stan

Dr. Dana Stan (foto), CEO și fondator al DDS Diagnostic, subliniază: „Scopul nostru este să furnizăm truse cu performanțe înalte, ușor de utilizat, robuste, care să faciliteze actul medical atât pentru pacienți cât și pentru medici, la prețuri cât mai reduse. În prezent producem în România mai multe tipuri de truse de testare, de calitate excelentă, la costuri competitive și deja planificăm expansiunea internațională. Ne bucurăm că am reușit lansarea testului rapid Covid-19 performant”.

Realizatorii informează că „testele au marcaj CE și sunt produse în sistemul de management al calității dispozitivelor medicale de diagnostic, ISO 13485:2016. DDS Diagnostic este înregistrată în baza de date a Comisiei Europene a producătorilor agreați pentru dispozitive de diagnostic in vitro COVID-19. DDS este un IMM inovator cu capital integral românesc și activează ca producător de truse IVD începând cu anul 2002.

Testele rapide se realizează din sânge capilar (din deget), venos, ser sau plasmă, iar rezultatele se obțin în 10 minute. Specificitatea pentru IgG este 100,0%/98,0% iar pentru IgM  95,0%/97,1%, cu peste 99% repetabilitate. Acestea nu dau interferențe cu virusul gripal obișnuit, deci cu ajutorul testelor se poate pune diagnostic diferențial. Au fost verificate pe probe biologice ale pacienților din România.

Prețul estimat al testelor va fi între 21-23 lei plus TVA pe bucată, iar testarea poate fi făcută numai de către personal medical. Practic, se aplică o picătură de sânge, din deget, în locașul indicat pe casetă și se adaugă imediat 2 picături de soluție tampon (buffer). Se lasă caseta pe o suprafață plană 10 minute după care se citește vizual rezultatul. O linie colorată în roșu în zona IgM și/sau IgG indică un test pozitiv. Testul se poate efectua și în laborator medical din ser sau plasmă, procedura fiind similară. Testul rapid este pentru detecția anticorpilor și este complementar testului PCR. Este extrem de util în screeningul rapid al unui număr mare de persoane simptomatice sau asimptomatice, teste periodice pentru personal, diagnostic diferențial, inclusiv pentru persoanele care au ieșit din perioada de carantină, precum și pentru donatorii de plasmă care doresc să ajute pacienții cu forme grave ale SARS-CoV2.

Departamentul de Cercetare-Dezvoltare al companiei, coordonat de fondatoarea dr. Dana Stan, este format dintr-o echipă multidisciplinară fiind implicat în cei 18 ani de existență în peste 17 proiecte de cercetare în parteneriat cu instituții de cercetare și universități de prestigiu din România și din lume, scopul principal al proiectelor fiind dezvoltarea si punerea pe piață de noi metode si dispozitive de diagnostic. În prezent, echipa de cercetare-dezvoltare este implicată într-un proiect special, cofinanțat de Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI) România cu tema: Abordări inovative în tratamentul și controlul pacienților infectați cu virusului SARS-CoV-2”.

Detalii: https://ddsdiagnostic.com; office@ddsdiagnostic.ro.

Financial Intelligence organizează webinarul ROMÂNIA DIGITALĂ: Evoluția comunicațiilor în mediul rural în ultimii 20 de ani

0

Evoluția comunicațiilor în mediul rural în ultimii 20 de ani

 Aproape o cincime dinte români nu au utilizat niciodată Internetul, iar mai puţin de o treime au competenţe minime, elementare, despre digitalizare.

Cristin Popa, director executiv Monitorizare şi Control în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), a declarat, recent: “În Agenda Digitală avem stipulat foarte clar că toţi locuitorii europeni trebuie să dispună de o viteză de Internet de 30 Mbps, iar cel puţin 50% să aibă peste 100 Mpbs. Partea bună unde noi stăm foarte bine este că, la finalul anului 2019, trei sferturi dintre cele 5,3 milioane de conexiuni de Internet fix din România permiteau viteze foarte mari, de peste 100 Mbps, considerând să astfel targetul pe zona asta a fost atins şi chiar depăşit. Cu toate acestea, digitalizarea economiei a rămas în urmă, în condiţiile în care aproape o cincime dinte români nu au utilizat niciodată Internetul, nu mai spun de servicii digitale, iar mai puţin de o treime au competenţe minime, elementare, despre digitalizare”.

Reputați specialiști vor discuta, mâine, despre evoluția comunicațiilor în cadrul webinarului ROMÂNIA DIGITALĂ: Evoluția comunicațiilor în mediul rural în ultimii 20 de ani, organizat de Financial Intelligence, de la ora 11:00.

Evenimentul se va desfășura ONLINE și va fi transmis LIVE pe site-ul www.financialintelligence.ro, pe pagina de Facebook Financial Intelligence, precum și pe canalul de YouTube Financial Intelligence.

Participanții vor putea transmite întrebări speakerilor, LIVE, în comentarii la video, prin intermediul paginii de Facebook Financial Intelligence.

În cadrul webinarului se vor aborda următoarele subiecte:

  • Abordarea globală, europeană și națională a problemei securității cibernetice 5G.
  • Dezvoltarea comunicațiilor în zonele rurale, în ultimii 20 de ani
  • Agenda Digitală
  • Extinderea și dezvoltarea infrastructurii de comunicații în bandă largă de mare viteză
  • Finanțarea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii de comunicații
  • Educația online în mediul rural, în contextul pandemiei Covid – probleme și soluții
  • Ce țintă are România privind digitalizarea zonelor rurale?

Speakerii evenimentului sunt: Dragoș PREDA, Secretar de stat pentru Comunicații la Ministerul Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor, Marian MURGULEȚ,Secretar de stat pentru Tehnologia Informației la nivelul întregii Administrații Publice Centrale, CIO Guvernamental, Cristin POPA, Director Executiv Monitorizare și Control la ANCOM, Jean BADEA, Consilier, Ministerul Educației și Cercetării, Bogdan-Andrei GHINEA, Consilier evaluare-examinare, Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, Emil DRĂGHICI, Preşedintele Asociației Comunelor din România, Mihai CHIRICA, Primar al Municipiului Iași, Gabriela VLAD, Director executiv, Direcția Tehnologii Informaționale și Servicii Electronice Primăria Municipiului Brașov, Dan GEORGESCU, Președintele Asociației Operatorilor de Telecomunicații din România (AOTR) și Ioan-Cosmin MIHAI, Vicepreședinte, Asociația Română pentru Asigurarea Securității Informației (ARASEC).

Evenimentul va fi moderat de Adina ARDELEANU, Membru Fondator Financial Intelligence.

Partener istituțional al evenimentului: ICSS. Parteneri media: Agerpres, România Durabilă, Economistul, Club Economic, The Diplomat, New Money, BiziLive TV, Boof Media.

Orice companie cu profit de 70.000 euro poate solicita 200.000 euro fonduri europene

0

REI Finance Advisors: Orice companie cu profit de 70.000 euro poate solicita 200.000 euro fonduri europene prin Măsura 3 a Schemei de sprijin pentru IMM – „Granturi pentru investiții”

  • Aproximativ 65 companii pe fiecare județ din România ar putea beneficia de sprijin prin Măsura 3 – Granturi pentru investiții;
  • Noi activități eligibile finanțării prin Măsura 2 – Granturi pentru capital de lucru;
  • Proiectele trebuie depuse în prima zi/primele zile de la deschiderea sesiunii, având un punctaj de 100 puncte sau minim 90 puncte;

Orice companie cu profit de cel puțin 70.000 euro înregistrat în unul din ultimii doi ani poate solicita grantul maxim de 200.000 euro conform Măsurii 3 a Schemei de sprijin pentru IMM – „Granturi pentru investiții”. Totodată, activități noi au fost introduse de Guvernul României pentru Măsura 2, ce vizează sprijinirea companiilor afectate de pandemia de Coronavirus.

Ordonanța 130 a fost adoptată pe 31 iulie și publicată în Monitorul Oficial 705/06.08.2020 și reglementează cadrul de acordare al fondurilor europene pentru a ajuta companiile să depășească actuala perioadă în care sunt afectate economic de pandemia COVID-19, prin intermediul celor 3 scheme de sprijin: Microgranturi (2.000 euro), Granturi pentru capital de lucru (15% din cifra de afaceri înregistrată în 2019, dar nu mai mult de 150.000 euro/companie și 250.000 euro/grup) sau Granturi pentru investiții (între 50-200.000 euro, se punctează să solicite triplul profitului din 2019).

Măsura 3 – `Granturi pentru investiții` beneficiază de o alocare de 550 milioane euro și o grilă de punctaj potrivit căreia se punctează maxim să fie solicitat un grant egal cu triplul profitului înregistrat în 2019.

„Un aspect foarte important este acela că nu se solicită experiență în domeniul respectiv, astfel că orice companie cu profit în unul din ultimii 2 ani poate solicita finanțare nerambursabilă pentru o activitate eligibilă, prevăzută de Anexa 3, aferentă Măsurii 3 – Granturi pentru investiții. Astfel, orice companie cu profit operațional de 70.000 euro se califică să acceseze grantul de 200.000 euro dacă dorește să realizeze investiții într-o activitate eligibilă din Anexa 3[1]. Tot pentru punctaj maxim, activitatea respectivă ar trebui să aibă sold negativ în balanța comercială a României, iar beneficiarii să cofinanțeze cu 45,1% pe zona București – Ilfov și 35,1% în țară”, a declarat Roxana Mircea (foto), partener REI Finance Advisors, una dintre cele mai dinamice companii de consultanță specializate în atragerea de fonduri europene și ajutoare de stat pentru companii cu activitate pe piața din România.

Potrivit informațiilor publicate, din alocarea de 550 milioane euro, 82,5 milioane euro revin București-Ilfov, respectiv circa 412 companii finanțate, cu condiția să existe companii care solicita grantul maxim. La nivel de județe, reiese că vor fi finanțate circa 65 de companii/județ, cu un grant maxim de 200.000 euro.

Noi activități eligibile finanțării prin Măsura 2 –
Granturi pentru capital de lucru

Comparativ cu forma supusă consultării, Ordonanța 130 a introdus noi activități pentru a fi finanțate pe Măsura 2 – „Granturi pentru capital de lucru”: prelucrare carne, pește, fructe, lactate, activități de tipărire, comerțul cu amănuntul de cărți, ziare, aparate foto-video. Agențiile de publicitate, companiile care activează în creație și interpretare artistică, învățământ, telecomunicații și IT sunt de asemenea eligibile.

Pentru Măsura 2 – `Capital de lucru` nu există punctaj, motiv pentru care este recomandat ca aplicanții să fie pregătiți și să depună în prima zi documentația pentru a-și maximiza șansele de a câștiga proiectele. Având în vedere alocarea de 350 milioane euro, la o medie de 100.000 euro/companie, ne putem aștepta la un maximum de 3.500 de companii finanțate, respectiv circa 83/județ.

„Recomandăm companiilor să achiziționeze semnatura electronică și să demareze pregătirea documentației, bugetul, câte două oferte pentru fiecare echipament sau să urmărească ceea ce se comunică pe acest subiect și să depună proiectele în prima zi/primele zile de la deschiderea sesiunii având un punctaj de 100 de puncte sau minim 90 puncte, întrucât nu știm exact câte companii vor aplica și cu ce punctaj vor intra în alocarea financiară. Totodată, pentru o siguranță sporită în pregătirea documentelor necesare și șanse în plus ca proiectul să fie corect depus, recomandăm apelarea la serviciile unei companii de consultanță specializate. Tocmai de aceea am deschis birouri regionale și am mărit echipa de specialiști în țară pentru a veni în sprijinul companiilor care doresc finanțare pentru schemele de ajutor propuse de Guvernul României și finanțate prin fonduri europene”, a adăugat Roxana Mircea.


Despre REI Grup

REI FINANCE ADVISORS și REI INTERNATIONAL CONSULTING, parte a REI Grup (reigrup.ro), sunt companii specializate în elaborarea, implementarea și monitorizarea proiectelor de investiții atât prin fonduri europene nerambursabile (Programul Operational Regional, Programul Operational Infrastructura Mare), cât și pe scheme de ajutor de stat (HG 495/2014, HG 807/2014, HG 332/2014, OUG 810).

Cu o experiență de peste 10 ani în acest domeniu, specialiștii REI Grup se adaptează ușor cerințelor pieței, cunoscând foarte bine mecanismele fondurilor nerambursabile și identifica oportunitățile de obținere de finanțări din surse interne și externe. Aceștia gestionează eficient activitățile proiectelor, relația cu autoritățile publice și pe cea cu companiile private. Echipa REI Grup numără în prezent peste 30 de consultanți, cu o vastă experiență în domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru companiile cu activitate pe plan local sau internațional.

REI a reușit cu succes atragerea finanțării pentru peste 250 de proiecte la nivel național, cu peste 100 de proiecte implementate și o rată de succes – lider în domeniu – de 99%. În 2019, REI Grup a înregistrat proiecte aprobate în cuantum de 80 milioane EUR, iar în acest an valoarea proiectelor aprobate va depăși pragul de 200 mil. EUR. Mai multe detalii despre activitatea REI, aici.


[1] http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/228699

Lipsa educației

0

Oricât de internaționalizate sunt  astăzi experiențele de formare, educația a rămas în competența statelor naționale. Ca urmare, fiecare țară are educația pe care și-o dă.

Desigur, pandemia suplimentează pretutindeni dificultățile educării noilor generații. Regularizarea contactelor umane (prin evitarea aglomerărilor, distanțare fizică etc.) obligă la a regândi educația până la componentele ei ultime. O reorganizare, o altă pedagogie și metodică au devenit indispensabile.

În multe țări, pandemia a început pe fondul unei crize a educației. Așa stând lucrurile, reorganizarea impusă de pandemie dă rezultate numai dacă este parte a unei reforme. Nu se poate face față la ceea ce vine fără reformă. Este mai mult decât adevărată o zicere a acestor zile, conform căreia   se vor întoarce la normalitate doar cei care au grijă să normalizeze  din vreme lucrurile.

România este, de fapt, în această situație. O criză a educației se resimte acut de multă vreme. În cursul pandemiei s-au comis erori ce o reconfirmă, dar o și adâncesc. De aceea, dacă se vrea educație de calitate, atunci înțelept este să se meargă până la capăt – la o reformă cuprinzătoare a educației.

Înainte de orice, la reformă obligă stările de lucruri de azi. Cine le examinează lucid nu poate să nu constate scăderea nivelului de cunoștințe, deprofesionalizarea și înstrăinarea educației de valori. Acestea se acuză deja din toate direcțiile – dascăli, părinți, beneficiari, examinări externe.

Indicii negative se discută, desigur, și în alte țări. Dar în România actuală este vorba de fenomene cu repercusiuni majore. Persistenta rămânere la coada Europei, nepriceperea decidenților, disfuncțiile instituțiilor, cea mai mare pondere a săracilor, cea mai mare emigrație dintr-o țară în timp de pace, consumul de carte cel mai mic, comercializarea de ființe umane, obsesia izbitoare a lovirii celuilalt – toate spun mult despre educația ce se face acum în țară.

Și în România sunt oameni pregătiți și devotați interesului public. Dar lucrurile au ajuns acolo încât tocmai dintre cei slabi  („die Untersten”, cum ar spune Thomas Mann) – profesional, civic, moral – s-au recrutat decidenții de azi. Nici un vârf al vreunei generații nu este acum la decizii. Și, cum se vede, tot așa se vrea selecția celor de mâine.

Oricine poate constata că se fuge de dezbatere rațională, că se construiește anapoda, că nu se pot gândi programe, că se argumentează cu erori, că se măsluiesc fapte, că nu se înțelege lumea zilelor noastre. România de azi are zeci de mii de copii rămași acasă, cu părinții la lucru în afara țării, a căror educație este deja fisurată. Ea trăiește din nou cea mai gravă segregare socială în educație. S-a prăbușit frecventarea bibliotecilor. Românii vorbesc o a doua limbă în proporția cea mai mică din Europa. Se încalcă la tot pasul regulile de gramatică. Erorile de pragmatică covârșesc: se confundă fapte cu evaluări, la constatări se reacționează cu acuzații, la solicitări cu amenințări. Multe firme arată cu degetul spre “calitatea slabă a forței de muncă”, iar Comisia Europeană a remarcat, în 2019, o “persistentă lipsă de competențe” în România. După ce, în 2011, în clasamentul Shanghai se ajunsese să se candideze pentru primele 500 de universități din lume, acum abia se intră pe lista lungă!  Sporturi în care România conta s-au prăbușit, încât la Olimpiada din 2016 s-a ajuns la cea mai slabă performanță din ultimii cincizeci de ani. Atunci când se discută pregătirea, nu se distinge între amintire și înțelegerea de cunoștințe, apoi între înțelegere și abilitatea de a face ceva cu ele. Ca urmare, o ideologie a suficienței ocupă terenul. În vreme ce alte țări își integrează cu parcimonie forțele capable să producă, România  le distruge sau le vinde, într-o „originală” confuzie a valorilor.

În relația cu ceilalți s-a extins brutalitatea. Pe cât de  nechibzuit și abuziv se iau decizii, pe atât de grosolan se aplică. Frauda (raportarea de reușite inexistente, furtul banului public etc.) și minciuna se practică începând de sus. Integritatea și onoarea sunt înlocuite cu „lucrătura” cu noua Securitate și „justiția” injustă.

În învățământul din România și-au făcut loc fenomene grave. Scrierea de cărți de către alții a revenit, doctoratele s-au compromis prin plagiat. Nivelul profesurilor universitare scade ca urmare a selecției „ca la nimeni”, cum se temea Spiru Haret. În fruntea instituțiilor proliferează incultura și ținuta de vătaf. Prezența serviciilor secrete în universități a atins o amploare fără precedent. Corupția (nepotism, comercializare de posturi etc.) i-ar îngrozi pe Nicolae Iorga, pe Virgil Bărbat și pe mulți alții.

La rândul ei, pandemia a dezvăluit nemilos lipsa de educație din România actuală. Ascensiunea la decizii a nepregătiților, continua încălcare a Constituției, obsesia „guvernului meu”, în loc de guvernul țării, preocuparea de a desfigura democrația spre a perpetua clici păguboase, incapacitatea de soluții profunde și coerente sunt caracteristice.

Pandemia a dovedit, în același timp, nivelul modest al pregătirii de specialitate. Nici o universitate de referință din țară nu a avut răspunsuri la nevoile apărute. Niciuna nu a reacționat la erori. Nici măcar la cele din educație! În urma vastei emigrații a medicilor și a punerii sănătății  în mâna unor activiști de duzină, acum și asistența sanitară se clatină. Observăm zi de zi că nici azi decidenții nu pot stabili cu acuratețe starea sanitară din țară.

Rezultatul mulți l-am anticipat și nu miră. Cumulând nepriceperea și politizarea primitivă, actualii decidenți au umplut țara de coronavirus-19 și au irosit deja mii de vieți omenești. România a ajuns campioana europeană la ponderea infectărilor și deceselor, în condițiile în care nici nu a avut măcar beneficiile unei sugative turistice.

Am spus la timpul potrivit că nu trebuia oprit anul de învățământ prin starea de urgență militară („de demență”, cum au numit-o, pe bună dreptate, unii). Nu era cazul încheierii acestuia prin afectarea învățării, ci trebuia dus la capăt, „mușcând” din lunga vacanță de vară. Căci compromiterea unui an de învățământ – reducându-i durata, reducând disciplinele, reducând orele alocate – este o soluție comodă, dar foarte costisitoare, cea mai costisitoare. Ea lasă goluri în formare imposibil de umplut. Nici o altă țară nu a recurs la un asemenea expedient ieftin.

La guvern nu  se mai știe nici redacta juridic o ordonanță, încât, doar ca un exemplu, se scrie „învățământul este prioritate națională a Guvernului”, când este vorba de „prioritate națională” pur și simplu. Mai grav, însă, se adoptă decizii, pentru anul de învățământ 2020-2021, care măresc impasul.

Precum în alte locuri din lume, se face distincția între învățământ „față în față” și învățământ „online” și se vorbește de „modalități alternative de educație”, dar alternativele sunt după ureche. Se folosesc cuvinte sonore – „furnizori de educație”, „evaluare externă”, „calitatea educației”, „acreditare” – de fapt, vorbe fără acoperire, la noi, ce doar maschează degradarea.

Ca urmare a carențelor de reglementare, masteratul și doctoratul erau oricum slabe în universitățile din țară, dar acum, odată cu trecerea cursurilor și examenelor din „on campus”, cum se spune, pe „online”, ele devin și mai slabe.  Nu se înțelege că „online-erizarea” nu este educația întreagă și trebuie abia inserată printre modalități.

Se vorbește de „metode didactice alternative de învățământ”, dar nimeni dintre decidenți nu este capabil să le indice. Aceasta pentru că nu se lucrează la o analiză pedagogică și metodică corespunzătoare. Este clar, de pildă, că aplicarea învățământului de tip “rezolvare de probleme (problem solving)” și „interactivitatea”, ca să ne rezumăm doar la două condiții ale învățării performante, trebuie complet regândite în noile condiții.

Este de multă vreme clar că practica elevilor și studenților trebuie revizuită adânc. Lipsiți de idei, decidenții actuali o relaxează, pe când direcția ar trebui să fie cu totul alta decât sporirea comodității.

Se discută despre curriculumul școlar, dar optica guvernului este din capul locului eronată. Este tot mai evident că „planurile cadru”, numite astfel de la reforma din 1997-2000, dar care acum se înțeleg  tot mai greșit, nu ar trebui să fie nici în România la dispoziția ministrului. Ele țin de interesul public și ar trebui decise de cunoscători, nu de optica unui partid, pe deasupra și lipsit astăzi de calificați.

Atunci când s-a trecut la starea de urgență, am arătat (vezi A. Marga, Lecțiile pandemiei, Editura Tribuna, Cluj-Napoca, 2020) că este greșită soluția de oprire generală a activității, inclusiv în educație.  Am spus că trebuie o abordare descentralizată  și aplicate soluții adecvate de către autoritățile locale. Acum, declarativ, se ia în brațe un fel de „raionare”, dar simpla „raionare” nu rezolvă mare lucru câtă vreme tratarea educației este incompetentă.

În orice caz, educația ar trebui scoasă din abordarea diletantă a autorităților actuale din România, care nu fac decât să degradeze, de la o zi la alta, și ceea ce mai funcționează. Ea ar trebui ferită și de mâna altor amatori, care reacționează punctual („mai multe ore la…”, „să cultivăm disciplinele cutare și cutare”, „nu reduceți orele”, „să le reduceți doar pasager” etc.), dar nu stăpânesc întregul educației. Și unii și alții caută zadarnic limanul.

Educația nu are cum să-și revină în România fără a o trece într-o abordare nouă, pricepută și capabilă să o reorganizeze prin reformă propriu-zisă. După tribulațiile pe care ea le-a înregistrat de peste cincisprezece ani, sunt de îndeplinit cel puțin trei condiții.

Pentru a reforma educația din România este nevoie de oameni pricepuți să elaboreze concepția și strategia reformei. Nu poate da soluții în educație cineva care nu și-a luat nici măcar gradele didactice în învățământul preuniversitar – indiferent ce funcție are. Nici cineva care nu a fost niciodată ales șef de catedră sau decan  în învățământul universitar – funcții în care te confrunți efectiv cu problemele de organizare a educației, începând cu cele de concepere. Din simpli activiști pe tărâmul educației nu iese reformă, așa cum din simpli politruci nu au ieșit nici reforma politicii, nici cea juridică, nici reforma economică sau orice altă reformă.

Este nevoie de oameni care cunosc ansamblul curricular și, plecând de aici, educația ca sistem. Chestiunea nu este să cârpești curriculumul cu intervenții aplaudate de nepreveniți. Miza nu este să ceri ore în plus, oricât de importantă poate fi o disciplină sau alta. Miza mare este să faci atrăgătoare pentru elevi acele discipline – ceea ce nu este posibil fără efectiva dezvoltare a cercetărilor în respectivele discipline.

Este nevoie de oameni care cunosc la propriu istoria instituțională a învățământului. Ceri degeaba soluții de la inși care nu s-au ocupat vreodată de evoluția educației – în România, de la Spiru Haret încoace. Că cineva a trecut prin școală, fie și în afara țării, nu este destul pentru a înțelege educația. Faptul s-a văzut la cei desemnați miniștri în ultimele decade – unii dintre ei nu cunosc nici acum învățământul ca instituție! Că cineva a ajuns în funcții nu înseamnă că are ceva esențial de spus. Faptul a devenit clar încă o dată cu ultimele generații de rectori, care, așa cum se observă pe documente, nu au mai propus ceva în educație, nu au formulat decât solicitări de genul „dați-ne locuri finanțate  de la buget, la admitere!”.

Sunt mulți cei care vociferează cu privire la conceperea reformei educației. Prea puțini sunt însă propriu-zis pregătiți Din nefericire, printre cei care decid astăzi educația din țară nu este nici un cap în stare să conceapă educația ca întreg. Iar unde lipsesc educații, viitorul rămâne sumbru.

Mulți concetățeni mă întreabă: ce calificare presupune o participare  competentă la reforma educației? Experiențele izbutite ne spun că este vorba de a fi fost în sistem, de a fi parcurs etapele de experiență – gradele didactice la cei care vin din preuniversitar, șef de catedră și decan la cei din universitar, de a fi lucrat cândva la curriculum, de a cunoaște câtuși de puțin literatura internațională,  de a fi scris manuale preuniversitare sau universitare, de a cunoaște evoluția instituțională a educației și consecințele ei. Fără a întruni aceste premise, în România se bate pasul pe loc, când nu se ia la vale, în timp ce țări comparabile din jur știu ce au de făcut și fac de ani buni!

Cei care și-au asumat reforma 1997-2000, au întrunit aceste condiții. Documentele o atestă (vezi, între altele, A. Marga, Anii reformei 1997-2000, 2006, și buletinele informative ale Ministerului Educației Naționale de atunci, păstrate în arhive). Altfel nici nu se putea și, de aceea, au fost și rezultate. Că, ulterior, alții le-au afectat, ține de o istorie nefastă. Iar că astăzi ajung să dea tonul în educația din țară inși care ar trebui ei înșiși încă educați, ține doar de absurdul pe care  deja Urmuz și Eugen Ionescu l-au acuzat.

Cred că ar trebui să deschidem ochii lucid în fața absurdului situației! Cel puțin ca prim pas al ieșirii la liman. Nu se ajunge în societate la  educație de calitate, oricare ar fi eforturile instituțiilor – școli, licee, facultăți – fără meritocrație. Unde lucrurile se degradeză și iau calea mediocrației și, mai grav, a prostocrației, și educația cea mai bine gândită eșuează. Convingerea că meritul profesional contează în societate și în viață este din vremuri străvechi cea mai mare sursă motivatoare a educației. Din nefericire, România actuală nu dispune acum de o asemenea sursă.

România actuală riscă și mai mult luându-se după inși care, după atâția ani pierduți, așa cum se vede ușor, nu pricep la propriu nici politica, nici economia, nici justiția, nici educația. Ieșirea din mocirla ridicolului autoritarism de comună de azi, prin revenirea la Constituție și afirmarea unei democrații meritocratice, rămâne condiție a normalizării, ca și a unei educații sănătoase.

Andrei Marga

Înscrieri în programul Executive MBA Bucharest

0

Sunt deschise aplicațiile pentru programul Executive MBA Bucharest adresat managerilor şi antreprenorilor, livrat de WU Executive Academy, parte a Universității de Economie și Afaceri din Viena, cea mai mare universitate de business din Europa. Depunerea aplicațiilor până la 15 septembrie poate aduce o reducere de până la 12.000 de euro din valoarea de 35.000 de euro a școlarizării. Bursele se acordă în ordinea aplicaţiilor şi pe baza dosarului de înscriere în program, care trebuie să conţină un set de documente în limba engleză (cerere de aplicare online, curriculum vitae, 2 scrisori de recomandare, scrisoare de motivaţie, copia tradusă a diplomei de licenţă, foaia matricolă cu notele obţinute în timpul studiilor universitare, o fotografie digitală recentă, copie a paşaportului). 

Programul începe în noiembrie și durează 16 luni, prin cursuri în București, în regim part-time, în proporție de peste 80% prin practică, precum și pe bază de studii de caz internaționale de actualitate, sesiuni de eLearning, prelegeri, simulări și discuții interactive între studenți și cu alumni, prin organizarea de guest lectures. Sunt incluse trei module internaționale, două în Austria și unul în SUA, care oferă studenților posibilitatea de a aprofunda cunoștințele despre diferite contexte instituționale și de a interacționa cu manageri din diferite companii, aflate fie în perioade de tranziție, fie în faza de globalizare a business-ului. 

Executive MBA Bucharest se află în top trei cele mai bune programe de educație executivă din România și este singurul care beneficiază de tripla-acreditare internațională: EQUIS, AMBA și AACSB. Programul este recunoscut și apreciat pentru calitatea cursurilor, oportunitățile de networking și profesorii reputați, care predau la unele dintre cele mai prestigioase universități din lume, precum IE, Spania, Frankfurt School of Finance, Germania, Carlson School of Management, USA.

Prof. Phillip C. Nell, director academic al Executive MBA Bucharest: „Contextul actual este privit de către mulți profesioniști ca momentul oportun să studieze, pentru a se pregăti pentru noua normalitate și a putea aplica modificări de strategie de îndată ce va fi necesar, astfel încât să iasă din criză mai puternici. Această tendință este reflectată de numărul crescut al candidaților înscriși în programele WU Executive Academy până în prezent. Chiar dacă situația actuală ne-a îndreptat foarte mult spre învățarea online, analizăm toate opțiunile pentru a face din nou posibilă predarea față în față, în sala de curs, începând cu această toamnă. Calitatea programelor noastre de MBA și EMBA rămâne neschimbată, iar studenții se vor bucura, ca și în anii precedenți, de o experiență de învățare unică, pe care o vor ține minte întreaga viață”.

Adriana Codruța Georgescu, Program Manager, Executive MBA Bucharest: „Managerii și antreprenorii apreciază faptul că au posibilitatea de a urma un program de Executive MBA de înaltă calitate, chiar și într-o perioadă mai dificilă. În noul context, punem un accent crescut pe sprijinirea financiară a viitoriilor participanți la programul nostru, în orice mod posibil, și încercăm să găsim soluții financiare flexibile. Am crescut, de asemenea, fondurile dedicate burselor pentru femeile-lider, deoarece acestea se confruntă cu provocări speciale cauzate de pandemia de Covid-19”.

Detalii despre înscriere: https://executiveacademy.at/en/programs/mba/executive-mba/executive-mba-bucharest/.

Coronavirus: Comisia extinde discuțiile la un al cincilea producător de vaccinuri

0

Comisia Europeană a încheiat astăzi, 24 august, o serie de discuții preliminare cu societatea Moderna pentru achiziționarea unui potențial vaccin împotriva COVID-19. Moderna este cea de-a cincea societate cu care Comisia a încheiat discuții, după Sanofi-GSK la 31 iulie, Johnson & Johnson la 13 august, CureVac la 18 august și semnarea unui angajament prealabil de achiziție cu AstraZeneca la 14 august.24/08/2020

Contractul avut în vedere cu societatea Moderna ar prevedea posibilitatea ca toate statele membre ale UE să achiziționeze vaccinul, precum și să îl doneze țărilor cu venituri mici și medii sau să îl redirecționeze către țări europene. Se anticipează că Comisia va dispune de un cadru contractual pentru achiziționarea inițială a 80 de milioane de doze în numele tuturor statelor membre ale UE, cu o opțiune de a achiziționa până la 80 de milioane de doze suplimentare, care vor fi furnizate după ce un vaccin se va dovedi a fi sigur și eficace împotriva COVID-19. Comisia continuă discuțiile intensive cu alți producători de vaccinuri.

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat: „După negocieri intense, Comisia Europeană a încheiat azi discuțiile cu o a cincea companie farmaceutică pentru a le oferi cetățenilor europeni un acces rapid la un vaccin împotriva coronavirusului. Investim în societăți care utilizează tehnologii diverse, pentru a ne spori șansele de a dispune de vaccinuri sigure și eficace. Continuăm discuțiile cu alte societăți pentru a ne asigura că vaccinurile vor fi disponibile în mod rapid pe piață. Investițiile europene în vaccinurile împotriva coronavirusului vor fi în beneficiul întregii lumi și ne vor ajuta să învingem acest virus.”

Stella Kyriakides, comisarul pentru sănătate și siguranță alimentară, a declarat: „Rezultatele discuțiilor de astăzi cu societatea Moderna arată că ne respectăm angajamentul de a obține acces la un vaccin sigur și eficace. Mă bucur să constat că ne menținem eforturile în direcția obiectivului nostru de a dispune de un portofoliu diversificat de vaccinuri, necesar pentru a garanta succesul final și pentru a ne proteja cetățenii împotriva coronavirusului.”

Moderna este o societate cu sediul în SUA care desfășoară o activitate de pionierat în vederea dezvoltării unei clase noi de vaccinuri bazate pe ARN mesager (ARNm). ARNm joacă un rol fundamental în biologia umană, transferând instrucțiunile care direcționează celulele din organism în vederea producerii proteinelor, inclusiv a celor care pot preveni sau combate bolile.

Discuțiile preliminare încheiate astăzi sunt menite să ducă la un angajament prealabil de achiziție care urmează să fie finanțat prin Instrumentul pentru sprijin de urgențăCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN•••, care prevede fonduri dedicate creării unui portofoliu de potențiale vaccinuri cu profiluri diferite și produse de societăți diferite.

Accenture: 92% dintre directorii generali vor accelera investițiile în transformarea digitală și în tehnologii precum Cloud sau Inteligență Artificială

0

Pe măsură ce impactul COVID-19 se face tot mai resimțit, companiile se concentrează pe redresare, însă doar cele care accelerează transformarea digitală prin adoptarea unor tehnologii precum cloud, Inteligența Artificială, infrastructuri IT flexibile și operațiuni inteligente se vor afla în avangardă, arată cel mai recent studiu Accenture, Is it Time for a Course Correction?

Transformarea digitală este procesul de integrare a tehnologiilor digitale în toate ariile de business ceea ce duce la o schimbare fundamentală a modului de operare și livrare a produselor și serviciilor. Transformarea digitală atrage după sine și o schimbare culturală și determină ieșirea din confort a organizațiilor și a angajaților lor.

Dintre directorii generali care au răspuns la studiul Accenture, 92% au declarat că vor accelera investițiile în transformare digitală, iar 74% intenționează să-și regândească complet procesele și modelele de operare pentru a se adapta mai ușor la schimbări ce nu pot fi anticipate. În plus, 87% dintre respondenți au afirmat iau în calcul posibilitatea de a achiziționa companii insolvabile, proprietate intelectuală sau forță de muncă talentată.

Mai mult ca oricând, pe măsură ce companiile se redresează, succesul competitiv va fi determinat de capacitatea lor de a prezice, a se pregăti și de a răspunde.

Conform experților Accenture, companiile ar trebui să aibă în vedere trei principii:

  • Schimbarea procesului decizional strategic: Revizuiți periodic ipotezele pe care le-ați făcut cu privire la punctele critice, identificați lacunele de înțelegere de la momentul definirii ipotezelor. Stabiliți care dintre acțiuni trebuie atenuate, care accelerate și care să continue conform planului inițial. De asemenea, aveți în vedere dacă este nevoie să încetați anumite acțiuni și să porniți altele noi.
  • Redefinirea planurilor de investiții: Urmăriți și actualizați permanent impactul deciziilor asupra contului de profit și pierdere precum și a creditelor și lichidităților. În cazul în care sunt identificate zone de supracapacitate, actualizați structurile de costuri, creând capacități de investiții pentru zonele care au o probabilitate mai mare să crească în toate scenariile.
  • Automatizarea sistemelor de avertizare rapidă: Investiți în sisteme de date de avertizare timpurie care monitorizează atent modul în care incertitudinile critice evoluează în timp real, impactul lor asupra indicatorilor interni și modificările care se impun față de scenariul inițial.

Pe parcursul procesului de redresare, rămân prioritare pentru companii nevoile angajaților și cele ale clienților, ceea ce implică decizii responsabile, punând oamenii pe primul loc. Acest lucru va ajuta la consolidarea încrederii. Conform studiului Accenture, există o schimbare în ceea ce privește frecvența lucratului de acasă. Astfel, 36% dintre angajați intenționează să mărească timpul de muncă la distanță în viitor, în timp ce 53% dintre persoanele care nu au lucrat niciodată de acasă intenționează să lucreze de la domiciliu mai des în viitor.

Comportamentul clienților și al angajaților este probabil să se schimbe continuu pe măsură ce criza evoluează. Companiile trebuie să înțeleagă modul în care acest lucru le afectează activitatea în timp real și să dezvolte capacități și parteneriate pentru a explora mai eficient modalitățile de îmbunătățire a situației.

____________________

Despre Accenture

Accenture este lider mondial în domeniul serviciilor profesionale, oferind o gamă largă de servicii și soluții în strategie, consultanță, tehnologie, digital și operațiuni. Combinând o experiență de neegalat și competențele specializate din peste 40 de industrii și toate funcțiile de business – susținute de cea mai mare rețea de distribuție din lume – Accenture lucrează la intersecția dintre afaceri și tehnologie pentru a ajuta clienții să își îmbunătățească performanța și să creeze o valoare durabilă. Cu aproximativ 513.000 de angajați care deservesc clienți în peste 120 de țări, Accenture promovează inovația pentru a îmbunătăți modul în care funcționează și trăiește lumea. Vizitați-ne la https://www.accenture.com/ro-en