City Point, primul ansamblu rezidențial din România certificat LEED Gold for Neighborhood Development

0

Point Development, subsidiara locală a grupului israelian Shikun & Binui, anunță că „a finalizat cu succes procesul de certificare LEED pentru cea de a doua etapă de construcție a ansamblului rezidențial City Point. La finalul anului trecut proiectul a primit, din partea US Green Building Council, distincția LEED for Neighborhood Development: Plan and Design (LEED-ND). City Point devine astfel cel de-al șaselea proiect din Europa certificat LEED-ND și al treilea atestat la nivel Gold. Procesul de certificare a fost coordonat de Colliers România”.

Favi Stelian, Managing Director Point Development, subliniază: „Deși atipic și dominat de incertitudini, 2020 a fost un an cu rezultate excelente pentru noi ca și companie, și mai ales pentru City Point. Obținerea certificării LEED reprezintă mult mai mult decât simpla implementare a unor practici sustenabile; este un angajament pe care ni l-am asumat încă de la lansarea proiectului și care, cred eu, ne-a transformat într-un exemplu de bune practici în industrie. Mai mult, segmentul rezidențial s-a dovedit extrem de rezilient, iar acest lucru s-a reflectat și în gradul mare de ocupare pe care l-am înregistrat în această nouă etapă de extindere – aproximativ 70% din totalul de apartamente aferente primului bloc al fazei II sunt deja contractate. De asemenea, avansăm în ritm alert cu lucrările de construcție și ne pregătim să finalizam anul acesta primele 107 unități”.

Favi Stelian

Tamara Dogariu, Associate Real Estate Management Services în cadrul Colliers: „Această certificare conferă recunoaștere dezvoltărilor urbane cu un impact pozitiv în comunitate, sustenabile, care modelează vieţile celor care lucrează sau locuiesc în ele, comunități menite să aibă un grad mai mare de conectare și integrare în peisajul urban. City Point se numără printre cele doar trei proiecte de pe continent care au primit certificarea LEED-ND la nivel Gold”.

Demarate în 2019, lucrările de extindere ale proiectului presupun o investiție de 100 milioane de euro și vor fi încheiate în 2023. Faza II va livra peste 400 de unități dispuse în trei imobile cu regim de înălțime P+12E, respectiv P+18E, cărora li se adaugă 500 de locuri de parcare, mai mult de 6.000 de metri pătrați de spații verzi cu alei pietonale și pistă de alergare, construcții multifuncționale care vor acomoda facilități de tip SPA, sală de fitness și spații comerciale chiar în incinta complexului, dar și un spațiu deschis de co-working (co-working outdoors).

City Point este cunoscut ca „unul dintre cele mai ample proiecte rezidențiale nou dezvoltate în zona Aviației – Pipera, fiind proiectat și construit sub egida conceptului smart neighbourhood. Accentul este pus pe ideea de comunitate unită, durabilă și tehnologizată, iar atribute precum calitatea construcției și finisajelor, eficiența și independența energetică a clădirilor sau facilitățile premium pentru rezidenți sunt conectate prin intermediul soluțiilor de tip IoT. Prin amplasamentul privilegiat, chiar în vecinătatea polului de birouri Barbu Văcărescu – Pipera și a centrului comercial Promenada, dezvoltatorul își propune descurajarea dependenței de șofat, în vreme ce standardul LEED-ND transpune conceptul de certificare Green dincolo de cladirea individuală, aplicându-l la scară urbană”.

Itemii cu rol principal în obținerea punctajului maxim pentru certificare au fost „facilitarea și încurajarea transportului alternativ, accesul la funcțiuni diverse complementare locuirii – inclusiv facilități recreative și sportive, existența străzilor umbrite destinate în totalitate circulației pietonale, eficienţa energetică și reducerea consumului de apă potabilă în cadrul clădirilor, sistemul centralizat de încălzire, dar și reducerea poluării luminoase și a efectului insulei de căldură”.

Compania Point Development, prezentă pe piața din România de aproximativ 15 ani, subsidiara locală a grupului israelian Shikun & Binui, este definită ca „specializată în proiectarea și dezvoltarea de ansambluri rezidențiale pe segmentele medium și premium și își concentrează atenția pe construcții durabile, care generează valoare adaugată pieței și mediului înconjurător, sporindu-și valoarea financiară în timp. În România, Point Development semnează proiectele City Point (Aviaței), New Point (Pipera) și Green Point (Zona Basarabia) și  are în prezent un portofoliu de constructii cu peste 3000 de proprietăți”.

Shikun & Binui este „una dintre cele mai proeminente companii din Israel din sectoarele infrastructură și imobiliare, o corporație globală cu multiple filiale în Israel și în întreaga lume. Prezentă deja în peste 20 de țări, pe toate cele patru continente, Shikun & Binui este prezentă în diverse sectoare industriale printre care amintim: infrastructură, dezvoltări imobiliară, energie verde și concesiuni”.

Colliers (NASDAQ: CIGI) (TSX: CIGI) este caracterizat ca „unul dintre liderii globali în servicii profesionale imobiliare diversificate și al managementului investițiilor. Cu operațiuni în 68 de țări, cei peste 15.000 de specialiști întreprinzători lucrează împreună pentru a oferi consultanță și servicii de specialitate pentru a maximiza valoarea proprietății pentru chiriași, proprietari și investitori. Timp de peste 25 de ani, echipa noastră experimentată de management, care deține aproximativ 40% din capitalul nostru, a oferit acționarilor profituri investiționale anuale de aproape 20%. În 2019, veniturile corporate au fost de peste 3 miliarde de dolari (3,5 miliarde de dolari inclusiv afiliații), cu active gestionate de 33 miliarde de dolari. Pentru mai multe detalii despre Colliers puteți accesa corporate.colliers.com, Twitter @Colliers sau LinkedIn”.

IMM-urile solicită ministrului economiei comunicarea acțiunilor pentru deblocarea Măsurii 3

0

Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România îi adresează ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului o scrisoare prin care solicită lămuriri privind acțiunile întreprinse pentru deblocarea Măsurii 3 – Granturi pentru investiții:

„Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, confederaţie patronală reprezentativă la nivel naţional ce are ca scop protejarea intereselor generale ale IMM-urilor, solicită public Ministrului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului să comunice care sunt acţiunile pe care ministerul le va întreprinde pentru deblocarea Măsurii 3,

având în vedere declaraţia publică a Prim-Ministrului, domnul Florin Cîţu, făcută în cadrul şedinţei Biroului Permanental CNIPMMR din data de 25.02.2021, cu privire la posibilitatea deblocării Măsurii 3 – Granturi pentru investiţii acordate IMM-urilor, conform căreia: «E posibil ca o soluție pe care să o avem pe termen scurt acum este să eliminăm acele proiecte din Măsura 3 care sunt legate de imobiliar și să putem să mergem mai departe. E o discuție pe care o să o am cu ministrul economiei. Ar fi păcat să nu mergem cu această măsură mai departe. Toată problema a apărut la modul de interpretare a ordonanței de urgență. Noi vorbeam de spații de producție, dar producția are un sens mai larg, depinde de cine și cum interpretează».

Subliniem că este de maximă necesitate adoptarea, în regim de urgenţă, de măsuri care să asigure accesul IMM-urilor la surse de finanţare şi solicităm prezentarea de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a unui calendar, cu acţiuni şi termene clare care să vizeze operaţionalizarea Măsurii 3”.

Scrisoarea este semnată de Florin Jianu, președintele CNIPMMR.

PwC: Companiile de producție preocupate de concurență, digitalizare, sănătatea angajaților și locurile de muncă

Concurența este cea mai mare preocupare pentru companiile de producție în următoarele șase luni, urmată de sănătatea angajaților, locurile de muncă și digitalizarea operațiunilor, potrivit sondajului global „Reinventing the future of manufacturing”, realizat de PwC în rândul directorilor operaționali (COO).

Astfel, 41% dintre producătorii intervievați au menționat ca principală preocupare în următoarele șase luni amenințările concurențiale, 35% îngrijorările privind sănătatea angajaților și locurile de muncă, 34% digitalizarea, 34% siguranța și sustenabilitatea, iar 29% presiunea crescută a reglementărilor.

„Producătorii au investit prea încet în fabrici inteligente, lanțuri de aprovizionare digitale și comerț electronic, iar pandemia COVID-19 le-a dezvăluit punctele slabe, punând presiune pe viteza și eficiența afacerii, dar cu păstrarea calității. Pentru a ajunge la un echilibru, companiile trebuie să acorde prioritate optimizării proceselor, controlului calității, monitorizării producției în timp real, îmbunătățirii lanțului de aprovizionare și dezvoltării angajaților”, a declarat Kenneth Spiteri, Partener și Lider al Practicii de Audit, PwC România.

Kenneth Spiteri, Partener și Lider al Practicii de Audit, PwC România.

În ceea ce privește digitalizarea, 70% dintre companii spun că IoT și cloud vor fi pilonii tehnologiei de fabricație, iar aproximativ jumătate vor acorda prioritate automatizării proceselor (RPA), în perioada menționată.

Sănătatea angajaților și tranziția către un nou mod de lucru vor fi de asemenea printre priorități. În ceea ce privește tranziția către un nou mod de lucru, aceasta se va axa pe trei aspecte: îmbunătățirea competențelor digitale, găsirea de talente și munca flexibilă (telemunca, ore flexibile etc.).

Criza sanitară afectează diferit producătorii

Sondajul relevă că firmele mai mici se confruntă cu provocări bugetare și amenințări competitive mai mari, în timp ce companiile mai mari se luptă mai mult cu distribuția și schimbările cererilor clienților.

Pe categorii, producătorii business to business au probleme mai mari de siguranță și sustenabilitate, presiuni de reglementare, riscuri de securitate cibernetică și lipsa competențelor pentru vânzarea unor produse complexe. În același timp, firmele business to consumer suferă din cauza întreruperii afacerii, a presiunilor asupra fluxului de numerar și a reducerii cheltuielilor clienților.

În următorii 1-2 ani, amenințările concurențiale vor rămâne o preocupare de top, alături de reglementare, siguranță și digitalizare. În același timp, îngrijorările legate de sănătatea și locurile de muncă ale angajaților, discontinuitatea afacerii, cheltuielile reduse ale clienților și recesiunea vor scădea.

Potrivit sondajului, aceste tendințe vor crea noi provocări pentru producători, care vor trebui să accelereze inovația, să digitalizeze produsele și serviciile, să îmbunătățească forța de muncă și să înlocuiască sistemele vechi inflexibile.

La nivel sectorial, concurența va reprezenta o provocare mai mare pentru producția industrială decât pentru sectorul farma, în timp ce producătorii din farma vor lupta mai mult cu cerințele de siguranță și sustenabilitate decât firmele de produse de larg consum. În mod similar, digitalizarea produselor și serviciilor va fi o problemă mai mare pentru firmele aerospațiale și de apărare decât pentru companiile din energie și utilități, care se vor confrunta însă cu schimbări bruște ale cererii.

Sondajul a inclus 585 de companii mari din opt industrii, din Japonia, Germania, SUA, China și Marea Britanie.

_________________

Despre PwC

Misiunea PwC este de a construi încredere în cadrul societății și de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Suntem o rețea de firme prezentă în 155 de țări cu mai mult de 284.000 de profesioniști ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri. Spuneți-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastră și descoperiți mai multe informații despre noi vizitând site-ul www.pwc.ro.

PwC se referă la rețeaua de firme PwC și/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică.

Jumătate dintre români și-ar dori să treacă la o mașină hibrid în viitor

Jumătate dintre români și-ar dori să treacă la o mașină hibrid în viitor, însă cred că România nu este pregătită cu infrastructura necesară arată un studiu Reveal Marketing Research despre percepția românilor față de utilizarea mașinilor electrice sau hibrid.

  • Jumătate dintre români (51%) declară că ar lua în considerare să achiziționeze o mașină hibrid, iar 28% își exprimă dorința de a trece la cea electrică.
  • 85% dintre români consideră că țara noastră nu este pregătită ca infrastructură pentru șoferii mașinilor electrice.
  • Doar 21% dintre oameni declară că vor rămâne mereu la mașina pe diesel sau benzină.

Context 

În 2019, datele la nivel internațional arătau faptul că mașinile particulare poluează cel mai mult prin emiterea de 60,7% din totalul de emisii de dioxid de carbon provenite din transportul rutier european (în 2019). În 2020, Europa avea 51 de milioane de mașini diesel, potrivit Federației Europene pentru Transport și Mediu. Deși directivele Uniunii Europene obligă la acțiuni în vederea combaterii schimbărilor climatice, reducerii poluării și promovării surselor alternative de energie, schimbările la nivel local par să fie lente sau inexistente. În acest context, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre percepția românilor față de utilizarea mașinilor electrice sau hibrid.

Deși românii cred că o mașină poate să funcționeze mai bine de 10 ani, 37% declară că o schimbă, în medie, o dată la 3-5 ani 

Un procent semnificativ afirmă că au schimbat 1-2 mașini de când sunt șoferi (43%). Deși majoritatea oamenilor (63%) sunt de părere că o mașină nouă poate avea o durată de viață optimă de (peste) 10 ani, un procent semnificativ (37%) este cel al șoferilor care au schimbat 3-5 mașini în decursul celor 15 ani de când conduc.

8 din 10 români și-ar dori să treacă la o mașină electrică sau hibrid în viitor, însă sunt de părere că Romania nu este pregătită cu infrastructura necesară

Este remarcabil procentul celor deschiși la ideea de a trece în viitor la o mașină electrică sau hibrid79% dintre români, având în vedere că la nivel european, deja există aproximativ 1,8 milioane de astfel de vehicule înmatriculate (la final de 2019, potrivit Comisiei Europene). Dintre cei 79% – 28% declară că ar lua în considerare să achiziționeze o mașină electrică, iar jumătate dintre români (51%) își exprimă dorința de a trece la varianta hibrid.

Principalul beneficiu al mașinilor electrice este diminuarea poluării, menționat de 73% dintre români, urmat de eficiența din punct de vedere al costurilor menționată de 17% dintre oameni. Caracterul modern și inovativ este mai puțin important pentru români, astfel că doar 9% dintre ei îl consideră drept un beneficiu. 

În ceea ce privește orizontul de timp, 58% dintre români cred că vor face tranziția la o mașină mai prietenoasă cu mediul în următorii 3 sau 5 ani

România nu este pregătită ca infrastructură pentru șoferii acestor mașini, consideră 85% dintre români, deși ei și-ar dori să conducă în viitorul apropiat o mașină electrică. Doar 5% dintre români sunt de părere că țara noastră este suficient de pregătită pentru acest tip de abordare sustenabilă. Este posibil că tocmai din acest motiv, unii șoferi să nu își dorească să renunțe la mașinile cu carburant convențional. 21% dintre români consideră chiar că vor rămâne mereu la mașina pe diesel sau benzină, în special cei cu venituri mici, sub 2.000 lei (28%) și nu se gândesc la tranziția către mașina electrică/hibrid. Într-un articol care explică lipsa de motivație a oamenilor de a proteja mediul, observăm că aceștia pot cădea în capcana percepției eronate că nu vor resimți curând consecințele poluării și schimbărilor climatice. Faptul că schimbările climatice nu par să aibă impact în viitorul imediat apropiat, îi determină pe unii oameni să minimizeze importanța amenințării.

Românii sunt pesimiști, deși își doresc mașini electrice. Aceasta este o oportunitate pentru branduri de a le oferi oamenilor soluții pentru transportul prietenos cu mediul

Datele ne arată că oamenii sunt pesimiști și în ceea ce privește capacitatea României de a lua măsuri în următorii 3 ani spre a îmbunătăți infrastructura pentru mașinile electrice – 79% dintre ei spun că țara noastră va fi în continuare nepregătită.  Aceasta este o oportunitate, însă, pentru brandurile care pot contribui la îmbunătățirea infrastructurii prin inițiative în sprijinul oamenilor dispuși să investească în mașini electrice. Este important, totodată, ca brandurile să comunice în acest sens. 

_________________

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa. 

***

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1004 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 18-22 februarie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

NN și Junior Achievement, susținere pentru antreprenoriat social

0

Compania internațională de asigurări de viaţă NN (www.nn.ro lider în pensii private, pe piaţa românească din 1997) și organizația Junior Achievement de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, susțin elevii de liceu în dezvoltarea cunoștințelor și abilităților practice conexe antreprenoriatului și inovării sociale: proiectul internațional Social Innovation Relay (SIR).

Inițiatorii subliniază că „în perioada 2014-2020, proiectul a implicat în activități practice peste 17.000 de elevi din 100 de localități din toată țara” și reamitesc că „antreprenoriatul social propune, în contextul actual, rezolvarea unei probleme din comunitate, împreună cu un model sustenabil de afacere, combinând nevoile financiare, sociale, culturale și de mediu”.

Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Marketing & Operations Officer la NN România: „Un viitor mai bun pentru generațiile viitoare se construiește astăzi și cred că este responsabilitatea fiecăruia dintre noi să contribuie solidar la rezolvarea problemelor care ne privesc pe toți, ca societate. Cu un fiu elev de liceu, am cu atât mai mult convingerea că tinerii pot face o diferență pentru viitorul lor și al comunităților din care fac parte. Susţinem ideile inovatoare ale elevilor care se vor înscrie în competiţie și le oferim cadrul în care își pot completa educația cu experiențe aplicate. Contribuim astfel la dezvoltarea culturii antreprenoriatului social în România şi la crearea de bune practici din care se pot inspira mult mai mulţi elevi”.

Pentru acest an, realizatorii informează că „proiectul SIR oferă profesorilor și liceenilor acces gratuit la resurse de învățare, studii de caz, modele de afaceri sociale, webinarii de pregătire și mentorat cu voluntarii NN România, sprijinindu-i să îmbunătățească planurile de afaceri sociale și să găsească cele mai bune soluții pentru o viitoare implementare sustenabilă. La finalul Incubatorului, în cadrul unei sesiuni online de pitching dedicat antreprenoriatului social, juriul va alege echipa de elevi care va reprezenta România la evenimentul internațional JA Social Innovation Relay 2021. Sunt invitați să participe și elevi care studiază în licee din zone dezavantajate din țară, localități din mediul rural și mic urban, pentru a asigura un acces echitabil la educație, tehnologie și oportunități noi de învățare prin antreprenoriat și a-i motiva să descopere mecanismele și instrumentele prin care se pot ajuta atât pe ei înșiși, cât și pe alții pentru depășirea dificultăților cu care se confruntă în prezent. Elevii participanți la Social Innovation Relayvor putea susține gratuit testarea europeană Entrepreneurial Skills Pass – ESP pentru a obține Certificatul de Competențe Antreprenoriale, certificare unică în Europa în domeniul antreprenoriatului”.

_________________

Despre NN România

Totodată, activitatea companiei pe plan local include și managementul investițiilor, iar NN s-a extins și pe piața asigurărilor de sănătate și, recent, pe piața asigurărilor generale, prin adăugarea în portofoliu a asigurărilor de locuințe.

Prin activitatea sa de business și investiţiile în societate, NN îşi propune să genereze schimbări pozitive în viețile oamenilor, sprijinindu-i să creeze premisele unui viitor mai bun pentru ei și cei dragi lor. NN identifică soluții care răspund problemelor actuale ale societății și contribuie la implementarea acestora ori de câte ori are ocazia împreună cu parteneri din sectorul non-profit. Concret, compania susține inițiative importante care au ca scop crearea de oportunități economice pentru tineri și pentru familii defavorizate, dar şi accesul la educaţie şi servicii medicale pentru cei mai vulnerabili dintre noi. 

Despre Junior Achievement România

Junior Achievement România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing” și „project based” sunt urmate anual de peste 230.000 de elevi și studenți din peste 1.700 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. Mai multe detalii sunt disponibile pe www.jaromania.org

Gebrüder Weiss România: creșteri record ale livrărilor la domiciliu

0

Livrările la domiciliu prin serviciul Home Delivery din portofoliul companiei Gebrüder Weiss România au înregistrat o creșterea cu 85% a cifrei de afaceri în 2020 față de anul precedent. S-au efectuat peste 130.000 de transporturi, creșterea numărului de expedieri fiind cu 123%. Sectoarele cu cele mai mari creșteri ale comenzilor au fost bricolaj, materiale de construcții, electrocasnice, mobilier.

Viorel Leca (foto), director general al Gebrüder Weiss România: „Am mizat pe livrările specializate la domiciliu încă de acum doi ani, fiind evidentă traiectoria ascendentă a comerțului online. Pandemia a fost un factor accelerator, dar care a propulsat un produs deja maturizat, cu rezultate foarte bune. Surpriza a fost procentul de creștere, care a reușit inclusiv să acopere în bună parte scăderile din primăvară de pe alte segmente de business ale companiei”.

În condițiile impuse de pandemie, Gebrüder Weiss România subliniază că „serviciul Home Delivery, nișat pe livrarea la domiciliu a comenzilor tip cargo (între 25 și 45 kg), a fost favorizat de această conjunctură și de reorientarea mai multor retaileri către vânzările online. La nivel de companie, creșterile cu două cifre pentru Home Delivery au contrabalansat scăderile transporturilor de marfă din perioada martie-aprilie 2020. Lansat în 2018, serviciul de livrări la domiciliu al Gebrüder Weiss România a fost gândit pentru a acoperi segmentul de comenzi voluminoase. Este un produs nișat, pe care holdingul Gebrüder Weiss îl oferă la nivel de grup în mai multe țări din Europa de Vest. Pentru a doua jumătate a anului 2021, planurile companiei includ optimizarea acestui serviciu pe piața locală prin introducerea unor opțiuni suplimentare, de care se bucură deja clienții din afară: servicii de asamblare și instalare ale mobilierului”.

Gebrüder Weiss, companie prezentă în România din 1994, se defineșteprintr-o „infrastructură națională cu 9 hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța, Oradea și Craiova. Compania oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim. Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo –Home Delivery, iar în 2020 a deschis un hub logistic dedicat acestui serviciu, de unde sunt gestionate operațiunile de cross-docking, terminalul deservind întreaga țară. Ca parte din strategia digitala, Gebrüder Weiss a lansat la începutul anului 2020 platforma ETA (en. Estimated Time of Arrival), prin care clienții companiei pot urmări procesul de expediere online, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. Gebrüder Weiss oferă acest serviciu digital pentru transportul de marfă în regim de grupaj în toate locurile unde compania efectuează livrarea finală”.

XTB: Big Tech intră în lupta geostrategică. Fărâmițarea Internetului în Splinternet a început

0

O analiză de piață de Claudiu Cazacu (foto), Consulting Strategist în cadrul XTB, casă de brokeraj listată pe Bursa de la Varșovia

Înfruntarea dintre Australia și Facebook (pe tema unor plăți către firmele din mass-media pentru a continua preluarea știrilor) nu este un aspect izolat, ci mai degrabă parte a unui larg fenomen nou. Bariere, ziduri, supape și repere de control au fost propuse sau sunt pe cale de a fi instituite deja. În spatele acestora, un corpus de preocupări din sfera autorităților guvernamentale: au anumite firme de tehnologie prea multă putere? Intră unele dintre ele în sfera mai largă a interacțiunilor de ordin geopolitic? Profită unele dintre ele de pe urma unei alocări imperfecte a beneficiilor economice în raport cu eforturile? Se ajunge astfel la o întrebare justificată: Se poate fărâmița Internetul? Termenul propus, splinternet, include o referință la ruperea unor ‘așchii’ din fibra presupus unitară a Internetului.

Realitatea arată deja o varietate mare de acces la servicii de Internet în funcție de jurisdicție: în China, accesul la Google, Facebook sau Whatsapp este limitat (deși în general posibil prin utilizarea unor rețele de tip VPN, accesibile mai degrabă cunoscătorilor decât publicului larg). Pe de altă parte, recent, SUA a avut în vedere interzicerea TikTok și WeChat. Iar India a operat deja blocarea TikTok și a unui număr important de alte aplicații dezvoltate în China.

Astfel, tendința de punere pe pauză a globalizării, dublată de unele mișcări de respingere poate fi un factor suplimentar în accelerarea divizării Internetului. Deși curentul general pare a fi în defavoarea companiilor gigant din IT (nici Alibaba nu stă foarte bine în raport cu autoritățile din China), acestea nu sunt lipsite de apărare: bazele imense de clienți, valoarea adusă de interconectivitate sau chiar un fenomen numit de psihologi „adicție” ar putea tempera pornirile de reglementare severă ale autorităților dornice de a evita măsuri nepopulare într-o perioadă dificilă. Mai mult, deși trenul reglementării a pornit deja, el nu este la fel de „motivat” în toate jurisdicțiile, permițând un „joc” de alocare diferențiată a resurselor, către acele regiuni văzute mai tolerante.

Vor ajunge companii precum Google sau Facebook să plătească sume importante pentru preluarea știrilor? Probabil că, în unele regiuni (de altfel aliate SUA, precum Europa sau Australia), da, cu integrarea costului în modul de operare a afacerii.

Vor avea succes demersurile de spargere a unor blocuri precum Facebook/Whatsapp sau Google/YouTube? Aici, un răspuns direct e net mai dificil de dat. Amprenta majoră a acestor servicii permite o monetizare în creștere, pe măsura unei concentrări (nedorite de unii utilizatori, dar tolerate, se pare, de majoritatea) a datelor și implicit a zonei de influență. Amenzile și separările unor fluxuri de date par a fi varianta mai probabilă, deși noua administrație americană se arată mai hotărâtă în a lua decizii dure (pe această temă) în raport cu cea anterioară, iar numeroase anchete sunt în derulare. Forma de reglementare a confidențialității datelor personale va fi probabil ajustată în China și în alte regiuni. Europa, cu reglementarea GDPR, a deschis drumul, oferind în același timp un set de reguli generale, o bază pentru discuții în alte jurisdicții. Este probabil loc pentru dialog la nivel global, în încercarea de a stabili un set minimal de bază agreat în mai multe regiuni geografice.

Indicele Nasdaq (format din cele mai mari companii nefinanciare cotate pe piaţa mai largă NASDAQ, cuprinde atât companii din Statele Unite, cât şi străine, reprezentând industrii precum inclusiv tehnologie, retail, sănătate, media şi biotehnologie) a atins pe 16 februarie un nou vârf istoric, și, cu toate ajustările de atunci (scăderile apropiindu-se de 2 cifre recent, înaintea unei reveniri luni), este cu 50% peste valoarea de acum 1 an.

Cu valori de piață fără precedent sau aproape de niveluri record (Tesla primeşte menţiune specială, cu scăderi de aproape o treime din maxime în ianuarie-februarie, recuperând pe 1 martie la ora 18.40 la 23%) sunt companiile de tehnologie din SUA mai vulnerabile la corecții? Atunci când modelele de evaluare bazate pe creştere pe termen lung se întâlnesc cu bariere ale realităţii, volatilitatea se apropie. Investitorii nu se vor grăbi, însă, să se retragă din acţionariat înaintea unui calendar restrictiv perceput drept inevitabil, iar fenomenul de spargere a Internetului se derulează, mai probabil, pe termen foarte lung.

Pentru orizontul apropiat, înainte de vară, pieţele vor trage mai degrabă cu ochiul la nivelul dobânzilor la titluri de stat şi la mersul redeschiderii economiei. De aici se pot infiltra cele două mari riscuri la adresa evaluărilor înalte din sectorul IT american.

Curtea de Conturi a transmis Parlamentului Raportul public pe 2019 și Raportul de activitate pe 2020

0

Curtea de Conturi a României informează că „a transmis Parlamentului României Raportul public pe anul 2019 și Raportul de activitate pe anul 2020, ulterior aprobării acestora de către Plenul instituției”.

Potrivit Curții de Conturi, „Raportul public reflectă concluziile misiunilor de audit financiar efectuate la autoritățile și instituțiile publice din administrația publică centrală și auditul public extern desfășurat la autoritățile administrativ-teritoriale. Sunt cuprinse, de asemenea, rezultatele acțiunilor de audit de conformitate realizate la autorități și instituții ale administrației publice centrale, la unități subordonate sau aflate sub coordonarea sau sub autoritatea acestora, la operatori economici din sectorul public și la alte entități.

O secțiune distinctă este dedicată misiunilor de audit al performanței realizate în domenii privind sănătatea, protecția consumatorilor, activitatea de cercetare-dezvoltare, comerțul exterior, patrimoniul sportiv, gestionarea resurselor acvatice. Documentul include și acțiunile de audit public extern derulate de Autoritatea de Audit, organism independent din punct de vedere operaţional față de Curte, având atribuții și proceduri de lucru proprii.

În anul 2020, Curtea de Conturi a efectuat 1.546 de misiuni de audit financiar, a abordat 17 teme de audit al performanței pe parcursul a 52 de misiuni desfășurate în domenii considerate prioritare, a realizat 1.425 de misiuni de audit de conformitate și a derulat 40 de acțiuni de documentare.

Un moment semnificativ pentru activitatea instituției a constat în mobilizarea excepțională de personal pentru verificarea modului de gestionare a resurselor publice în perioada stării de urgență. În aceste misiuni au fost angrenați 700 de auditori publici externi care au desfășurat 949 de misiuni la tot atâtea entități. Constatările și concluziile derivate din acestea au fost prezentate Parlamentului României într-un Raport special”.

Mihai Busuioc, președintele Curții de Conturi a României, subliniază: „Cu toate restricțiile aduse de pandemie, în anul 2020, Curtea a auditat 2.647 entități publice, cu 15% mai mult decât în anul anterior. Am reușit, printr-un efort comun, să oferim cetățeanului o fotografie în timp real a modului în care sunt gestionate fondurile publice în combaterea pandemiei cauzate de noul coronavirus. Ne-am propus să fim relevanți la nivelul societății și am făcut pași în această direcție”. 

Curtea de Conturi accentuează că „tot anul trecut, auditorii Curții au efectuat 4.652 de acțiuni de monitorizare a implementării măsurilor dispuse prin decizii (follow-up), 118 acțiuni de verificare a realității argumentelor invocate de conducerile entităților în susținerea solicitărilor de prelungire a termenelor stabilite în decizii și 115 acțiuni de verificare a modului de implementare a recomandărilor formulate în auditul performanței.

Pe parcursul acțiunilor desfășurate au fost identificate 17.666 de cazuri de abateri, nereguli sau erori, dintre care 3.985 de cazuri de abateri au determinat producerea de prejudicii, cu un impact financiar de 595,5 milioane lei. Numărul abaterilor constatate a fost în scădere față de anul anterior, atunci când s-au înregistrat 18.176 de astfel de situații.

În ceea ce privește sesizarea organelor de urmărire penală pentru prejudiciile identificate și consemnate în actele de audit aferente anului 2020, la cererea departamentelor și camerelor de conturi, Curtea a formulat 96 de sesizări, dintre acestea 80 fiind pentru nedispunerea și neurmărirea măsurilor dispuse și 16 pentru existența unor indicii de săvârșire a unor fapte de natură penală. Prejudiciul total estimat a fost în cuantum de aproximativ 947 milioane lei. În anul anterior au fost formulate 39 de sesizări penale.

În paralel cu activitatea de audit, pe parcursul anului trecut, Curtea a continuat să implementeze o serie de proiecte strategice care vizează dezvoltarea instituțională, comunicarea, resursele umane și tehnologia informației. Este de menționat implementarea unui sistem de identificare rapidă și păstrare a documentelor existente în Curtea de Conturi (SPID) care va fluidiza și standardiza procesul de audit, elaborarea unei strategii de diversificare a canalelor de comunicare internă și externă, dar și o nouă strategie a resurselor umane, ultimele două proiecte fiind dezvoltate în colaborare cu Banca Mondială și Comisia Europeană. Tot prin intermediul unui proiect cu finanțare europeană, CCR-SAI pentru cetățean, Curtea de Conturi a demarat un proces complex de diagnoză printr-o analiză funcțională realizată împreună cu reprezentanții instituției supreme de audit din Statele Unite ale Americii (GAO), precum și o analiză de tip peer-review privind calitatea rapoartelor de audit, alături de partenerii noștri din Olanda, Austria și Polonia”.

Acțiunile Agroland, listate la Bursa de Valori București

0

Acțiunile companiei Agroland – cel mai mare lanț de magazine din România specializate pe segmentele de grădinărit, îngrijirea animalelor de companie și hobby farming – au fost listate la Bursa de Valori București.

Agroland Business System SA anunță listarea pe Bursa de Valori București. De la 1 martie 2021, acțiunile companiei vor fi admise la tranzacționare pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT), Sectorul Titluri de Capital, Categoria Premium.

Cu acest prilej, Horia Cardoș (foto), fondatorul și directorul general al Agroland, adresează investitorilor următoarea scrisoare:
„Stimați investitori,

Îmi face mare bucurie să vă împărtășesc că am atins o mult-așteptată etapă finală în drumul Agroland Business System S.A. către listarea pe Bursa de Valori București: de luni, 1.03.2021, acțiunile companiei vor fi admise la tranzacționare pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT), Sectorul Titluri de Capital, Categoria Premium. 

Vă mulțumim pentru încrederea acordată până acum și pe care suntem hotărâți să v-o reconfirmăm în continuare, cu fiecare acțiune pe care o vom întreprinde în direcția dezvoltării business-ului nostru. Nu ne-am propus să fim doar prezenți pe piața de capital, ci să punem bazele unui parteneriat îndelungat cu investitorii, cărora să le aducem randamente cât mai bune, în schimbul capitalului financiar și de încredere pe care ni-l acordă. 

Din această perspectivă, a expansiunii companiei, drumul nostru împreună de-abia începe, căci ne dorim să aducem noul concept de magazin Agroland MEGA, cu produse de hobby farming, pet care și gardening în cât mai multe orașe mari ale țării. Extinderea rețelei se va reflecta și pe piața de capital, prin creșterea valorii companiei la bursă, pe măsură ce aria de acoperire a rețelei comerciale și vânzările noastre vor crește, iar noi ne dorim să finanțăm parțial această creștere prin emisiuni viitoare de acțiuni și/ sau obligațiuni.

De curând, am inaugurat primul magazin MEGA din 2021, situat la nord de București, în Afumați, în urma unei investiții greenfield de 500.000 de euro. Această unitate deschide o serie de opt pe care dorim să le avem funcționale în acest an, inclusiv una în sud-vestul Capitalei, la Bolintin-Vale. 

Suntem prezenți pe o piață cu potențial ridicat de creștere, care s-a dovedit ferită de perturbările activităților economice generate de criza de sănătate publică care ne afectează de aproape un an. Pentru a înțelege mai bine direcția în care mergem, cred că este suficient doar să vă exemplific prin faptul că vechiul magazin Agroland din Afumați, situat foarte aproape de cel actual, avea doar 70 de metri pătrați și câteva sute de produse, pe când noul Agroland MEGA are 600 de metri pătrați și peste 3.000 de produse.

Pe baza experienței noastre în retail, de peste două decenii, am înțeles încotro merge piața și am căutat cele mai bune soluții pentru a satisface nevoile oamenilor. Tot mai mulți locuitori din România, chiar din mediul urban, sunt interesați de o viață sănătoasă, își găsesc plăcerea în prepararea hranei din ingrediente cultivate de ei, sunt încântați de a crește flori, pe balcon sau la curte, și caută a le oferi cele mai sănătoase opțiuni de hrană animalelor de companie. 

Magazinele MEGA aduc aproape de tot mai mulți oameni aceste produse care le oferă posibilitatea să să bucure mai deplin de viață. Este o tendință deja clară în alte state europene, care a prins rădăcini și în România, s-a accentuat în ultimul an, grație generalizării practicii muncii la distanță, și care va crește în continuare. 

Trendul este bine conturat, Agroland Business System are o echipă bine sudată care poate valorifica această oportunitate, iar acum avem un nou partener – investitorii de la BVB. Câtă vreme avem parteneri de afaceri de 15-20 de ani, ne dorim să construim și cu acționarii noștri un parteneriat pe termen lung, bazat pe transparență, onestitate și motivare, care să contribuie la creșterea rapidă și sustenabilă a Agroland, în interesul comun al acționarilor săi. Sunt convins că vom face lucruri foarte frumoase împreună. 

Vă mulțumesc încă o dată pentru încrederea acordată și vă doresc investiții profitabile!

Horia Dan Cardoș,
Director General
Agroland Business System S.A.”

Colliers lansează Office 360°, o soluție unică pentru crearea birourilor viitorului

0

2020 este anul care a schimbat fundamental rolul biroului. Spațiile de birouri nu vor mai fi niciodată așa cum le știam până acum, ceea ce înseamnă că acum este cel mai bun moment să se transforme și să devină mai bune ca niciodată. Colliers inovează și răspunde provocărilor actuale și nevoilor viitoare pe piața de birouri cu Office 360°, o abordare completă a birourilor, din toate punctele de vedere, realizată printr-un proces unic și extrem de complex, adaptat până la ultimul detaliu pentru a se potrivi nevoilor și planurilor strategice ale companiilor. Serviciul începe prin crearea, alături de management, a unei viziuni pentru biroul viitorului, definind impactul Covid-19 și obiectivele organizaționale strategice.

Ca parte a Office 360​°, orice manager are posibilitatea să facă primii pași în conturarea strategiei pentru spațiul de lucru al viitorului folosind Workplace Expert, un instrument online inovator dezvoltat de Colliers pentru a ajuta companiile să determine mediul de lucru optim pentru organizație și pentru angajați. Cum birourile vor deveni mai ales medii sociale, în care oamenii să colaboreze și să interacționeze cu echipa, companiile vor trebui să regândească strategia pentru spațiul de lucru. Instrumentul Workplace Expert recomandă diferite medii și configurații pentru fiecare birou, pe baza răspunsurilor companiilor la întrebări despre obiective, modele de lucru și factori care stau la baza culturii organizaționale. Workplace Expert se bazează pe volume extinse de date în raport cu piața, pe informații din sondajele globale ale Colliers realizate în timpul pandemiei Covid-19 și pe tendințele din piață.

„Acum, mai mult ca oricând, biroul este recunoscut nu doar ca un centru de cost, ci mai degrabă ca un spațiu esențial în care oamenii se pot conecta și sunt susținuți să lucreze la capacitate maximă prin experiențe noi din perspectiva vieții la birou. De aceea, crearea unui mediu de lucru potrivit, care să răspundă provocărilor actuale și nevoilor viitoare, va fi crucială pentru atragerea și păstrarea talentelor, precum și pentru a încuraja angajații să performeze și să colaboreze”, spune Sebastian Dragomir, Partner and Head of Office 360° la Colliers.+

Sebastian Dragomir

Office 360​​° duce ideile pentru transformarea biroului propuse de Workplace Expert la nivelul următor. Cu expertiza aprofundată și abordarea multidisciplinară a echipei Colliers Office 360​​°, companiile pot defini mediul optim pentru sănătatea și productivitatea angajaților și pot reechilibra mixul de birouri, fie printr-o reconfigurare a spațiului existent, fie prin relocarea într-un spațiu nou. Oferind o soluție completă, într-un singur loc pentru mai multă eficiență, serviciul inovator Office 360​​° se bazează pe patru piloni, atingând toate aspectele esențiale ale pieței: Workplace Advisory & Change Management, Tenant Representation, Design & Build și Project Management & Move Management.

„Soluția Office 360​​° stă la baza expertizei Colliers pe piața de birouri și reprezintă cea mai relevantă reflexie a anilor de experiență, a know-how-ului aprofundat rezultat din nenumărate proiecte de succes și a înțelegerii complexe asupra pieței de birouri. Vom oferi soluții adaptate la dimensiunea și cerințele fiecărui proiect în parte, economisind timp și bani în acest proces. Abordarea noastră de control al costurilor în fiecare etapă a transformării biroului oferă economii suplimentare care depășesc de multe ori 10-15% comparativ cu valorile obținute de obicei de la contractori, în cadrul negocierilor din etapa de licitație”, explică Sebastian Dragomir.

Combinând cunoștințele acumulate despre piață cu expertiza tehnică și financiară, echipa de Office 360° a Colliers va crea o viziune a spațiului de birouri și va defini impactul provocărilor prezente și viitoare, va identifica oportunități de a genera un mediu de lucru care se potrivește cu noua normalitate și va oferi tuturor un sens, astfel încât noul mod de lucru să fie adoptat și integrat ușor în fluxurile de lucru viitoare. Cu alte cuvinte, scopul este de a face oamenii să-și dorească să lucreze de la birou și să găsească noi modalități de conectare și interacțiune cu colegii.

Totodată, echipa va găsi soluții și va defini cea mai eficientă strategie în ceea ce privește locația, scenariul de costuri și flexibilitatea contractului de închiriere, aducând experiență în managementul proiectelor și costurilor, managementul schimbării, logistică, tehnologia clădirilor și arhitectura interioară, asigurându-se că cerințele de timp și calitate sunt respectate. Echipa lucrează pentru a reduce costurile operaționale, dar și pentru a îmbunătăți reputația și sustenabilitatea unei clădiri prin servicii de administrare a proprietăților și certificări LEED, BREEAM și WELL.

Departamentul de Property Management al Colliers are o abordare multidisciplinară pentru fiecare proiect în parte, acoperind prin serviciile oferite o gamă largă de activități, de la grija pentru clădirile administrate din punct de vedere tehnic și operațional (Managementul Operațional al Clădirii) sau grija pentru nevoile și solicitările chiriașilor (Tenant Management) și până la servicii financiare (facturări, plăți, venituri și costuri, reconcilieri) sau raportarea către proprietar, asigurându-se că toți chiriașii respectă obligațiile contractuale pe care și le-au asumat.

Monitorizarea, analiza și controlul tarifelor pentru servicii sunt, de asemenea, o parte importantă a managementului profesional al proprietăților oferit de Colliers.

În următoarele două etape, echipa Colliers va reproiecta mediul de lucru cu servicii de proiectare profesionale, într-o abordare unică și cu o vizualizare la 360° pentru orice proiect de amenajare a biroului, și se va ocupa inclusiv de pregătirea documentației pentru toate autoritățile, depunerea și obținerea certificatelor de planificare și toate aprobările prealabile necesare. Echipa Colliers se va ocupa și de măsurarea suprafețelor închiriabile conform standardelor BOMA (Building Owners and Managers Association) sau IPMS (International Property Measurement Standard). Principalul beneficiu al acestor servicii de consultanță este că dezvoltatorii și proprietarii de clădiri de birouri pot afla eficiența și profitabilitatea proiectelor din perspectiva suprafețelor închiriabile atât pentru clădirea în ansamblu, cât și pentru fiecare etaj în parte. De cele mai multe ori, aceste măsurători cresc valoarea comercială a proiectelor.

Prin lansarea Office 360°, strategia Colliers este de să acționeze ca un punct de contact comun pentru toate părțile implicate în procesul de relocare a clientului, pentru a asigura comunicarea în timp util între reprezentanții clientului, managerii de proiect ai proprietarului, managerii de șantier, precum și consultanții de design și proiectare, personalul în ansamblu al contractorilor și echipa de administrare a proprietății.

Toate acestea sunt asigurate de către echipa de 14 specialiști Office 360° a Colliers, coordonată de Sebastian Dragomir, Sebastian Dragomir, Partner and Head of Office 360°, George Didoiu, Director Tenant Services, Lucian Opriș, Associate Director Tenant Services, Daniela Popescu, Associate Director Tenant Services & Workplace Advisory, Dominique Bogdănaș, Associate Workplace Advisory și Roxana Achim, Lead Architect & Senior Project Manager. În următoarele săptămâni, fiecare dintre ei își va împărtăși opiniile despre cum vor arăta birourile de mâine într-un podcast cu Răzvan Exarhu, disponibil pe office360bycolliers.ro și pe YouTube, începând cu primul episod cu Laurențiu Lazăr, Managing Partner la Colliers România, aici.

Despre Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI este unul dintre liderii globali în servicii de consultanță imobiliară și de management al investițiilor. Cu operațiuni în 67 de țări, cei peste 15.000 de specialiști lucrează împreună pentru a oferi consultanță de specialitate pentru chiriași, proprietari și investitori. Timp de peste 25 de ani, echipa noastră experimentată de management a oferit acționarilor profituri investiționale anuale de aproape 20%. Cu venituri anuale de 3 miliarde de dolari (3,3 miliarde de dolari inclusiv afiliații) și active gestionate de 40 miliarde de dolari, compania maximizează potențialul proprietăților și accelerează succesul clienților și al angajaților. Pentru mai multe detalii despre Colliers accesați corporate.colliers.com, Twitter @Colliers sau LinkedIn.