VIVE SYNC VERSIUNEA BETA GRATUITĂ DEVINE DISPONIBILĂ PENTRU COMPANII

0

Vive Sync, aplicația de colaborare a HTC VIVE, se lansează în versiunea beta, treptat pe tot parcursul anului 2020, cu scopul de a îmbunătăți productivitatea și colaborarea în rândul celor care lucrează de la distanță, din întreaga lume.

București, România30 Aprilie 2020 – HTC VIVE(R) a anunțat astăzi că VIVE Sync, aplicația de întâlniri și colaborare la distanță, este disponbilă în versiunea beta gratuită pentru companiile și angajații care lucrează de la distanță. Dezvoltată special pentru utilizarea în sectorul business pentru a îmbuntăți comunicarea și productivitatea, Sync este un instrument sigur și intuitiv de colaborare în VR, permițând echipelor interne și externe ale unei companii să se întâlnească în spațiul virtual.

Spre deosebire de orice alt mediu sau intrument, realitatea virtuală are capacitatea de a conecta și angrena echipe și angajați care lucrează de la distanță ca și cum s-ar afla împreună în același spațiu fizic,” a afirmat David Sapienza, AVP Content Development & Production, HTC VIVE. „Vive Sync dă posibilitatea colegilor și partenerilor aflați în diferite colțuri ale lumii să interacționeze într-un spațiu virtual comun, sporind productivitatea, colaborarea și chimia din cadrul echipei. În viitor, munca  se va transforma, din ce în ce mai mult și mai repede, într-o activitate globală și de la distanță, iar VR-ul este soluția de care este nevoie pentru a avea succes în această nouă realitate.

Potrivit celui mai recent raport[1] Gallup – “State of the American Workforce”, munca de la distanță devine rapid parte din noua normă. Acest raport arată că 43% dintre angajați lucrează la distanță de membrii echipei lor cel puțin o parte din timp, în timp ce 37% sunt dispuși să schimbe compania la care lucrează pentru beneficii ca flexibilitatea activității și munca de acasă. Cu toate acestea, studiul realizat de Future Workplace și Virgin Pulse – “The Work Connectivity Survey”[2], arată că în cazul celor care lucrează de la distanță există mai multe șanse ca aceștia să renunțe la un loc de muncă din cauza singurătății, iar 43% dintre angajați au declarat că mai mult timp față în față i-ar ajuta să construiască relații mai solide cu echipa lor. Cu Vive Sync echipele pot continua să ia parte la întâlnirile față în față cruciale, dintre manageri și colegii de muncă, care sporesc implicarea, colaborarea și productivitatea.

Caracteristici care conectează angajații la distanță 

Suportând până la 30 de participanți simultan, Vive Sync permite utilizatorilor să susțină întâlniri interne creative, discuții școlare în clase online, conferințe de presă virtuale sau chiar prezentări de vânzări la distanță. Integrându-se cu OneDrive, Vive Sync permite participanților să partajeze ușor, direct din serverul lor, documente precum fișiere video, prezentări PowerPoint și materiale 2D & 3D. Deciziile sau informațiile importante pot fi partajate în afara platformei Sync prin capturi de ecran sau prin notițe voice-to-text.

Folosind aplicația mobilă Sync Avatar Creator, disponibilă în App Store și Google Play, participanții își pot crea avataruri personalizate și dinamice, construite după chipul și asemănarea lor, pentru a servi drept reprezentarea lor digitală. Prin funcția de urmărire a întregului corp, avatarurile participanților comunică limbajul corpurilor lor din realitate, contribuind la transmiterea atenției lor complete către colegi. Vive Sync include de asemenea funcția de urmărire a ochilor dezvoltată de Tobii, pentru o interacțiune mai naturală cu colegii și clienții virtuali, surprinzând mișcările ochilor participanților pentru a da viață întâlnirilor. Headset-uri precum Vive Pro Eye oferă această tehnologie încorporată direct în dispozitiv.

Credem că aplicații precum Vive Sync vor spori colaborarea și productivitatea în cadrul echipelor dispersate, care lucrează de acasă în VR,” a afirmat David Weinstein, Director XR, NVIDIA. „Întâlnirile față în față în realitate virtuală în aplicația Vive Sync optimizată de NVIDIA VRS și cu headset-ul Vive Pro Eye, induc un sentiment de conexiune și prezență fizică angajaților care lucrează de la distanță, din întreaga lume.

În perioada versiunii open beta gratuită, companiile vor avea acces la toate caracteristicile disponibile în prezent în Vive Sync, inclusiv următoarele:

  • OneDrive Support – permite încărcarea și partajarea facilă și în siguranță, în și din aplicație, a fișierelor interne. Astfel se pot vizualiza prezentări PowerPoint, PDF-uri, video-uri și imagini pe ecranul mare al sălii de întâlniri.
  • 3D Model Review – permite încărcarea de modele 3D și mărirea sau micșorarea lor la scară, pentru a fi analizate intern în detaliu.
  • Custom Avatar Design – permite sporirea imersiunii prin avataruri personalizate, create după chipul și asemănarea utilizatorului.
  • Personal Notes – crearea de notițe speech-to-text și capturi de ecran care conțin informații importante, disponibile după părăsirea mediului virtual.
  • 3D Drawing – permite adnotarea de modele sau fișiere ori susținerea de sesiuni ad-hoc pe whiteboard.
  • Conference Tables and Auditorium Seating – permite selectarea fie a familiarei mese de conferință, fie amenajarea scaunelor sub formă de auditoriu, în funcție de numărul participanților la întâlnire.
  • Participare Non-VR PC – permite participanților fără un headset VR să participe la întâlnire prin intermediul unui PC viewer.
  • VIVE Ecosystem Support – Vive Sync este compatibil cu toate dispozitivele VIVE, inclusiv headset-urile de sine stătătoare sau cele pentru PC.

Vive Sync va primi constant noi caracteristici și servicii. Actualizările viitoare vor include:

  • Compatibilitate hardware extinsă – integrarea cu dispozitive din largul ecosistem VR precum Oculus Rift, Oculus Quest, Windows Mixed Reality și Valve Index.
  • Funcții de control pentru organizator – gazda va avea control total în întâlnirile mari sau în adunări și va putea diminua perturbările prin funcții precum închiderea microfonului participanților sau blocarea unor anumite opțiuni.
  • Funcție de înregistrare a sesiunilor – va permite înregistrarea integrală a întâlnirilor pentru a putea fi partajate cu cei care nu au putut participa.

În prezent, Vive Sync suportă toate headset-urile VIVE și este disponibil pentru descărcare la Sync.vive.com.

Mai multe informații despre NVIDIA RWWN: https://www.nvidia.com/en-in/remote-work/

[1] State of the American Workplace”. Gallup, 2017.

[2] “The Work Connectivity Study”. Future Workplace and Virgin Pulse, 2018.

Hotelurile și pensiunile din Deltă ar fi fost pline de 1 Mai. Peste 90% dintre turiști și-au reprogramat sejururile după 1 iunie

0

Majoritatea turiștilor care rezervaseră minivacanțe în Deltă de 1 Mai au preferat să și le reprogrameze, în general, după 1 iunie, și mai puțin de 10% dintre ei și-au anulat sejururile, potrivit unui studiu al Green Village, resort din Sfântu Gheorghe deținut de omul de afaceri Dragoș Anastasiu. Complexul ar fi avut toate cele 180 de locuri ocupate atât în perioada sărbătorilor pascale, cât și în minivacanța de 1 Mai.

În mod normal, turiștii ar fi început să sosească în Deltă de la începutul lunii aprilie, iar hotelurile și pensiunile ar fi fost pline atât de Paște, cât și de 1 Mai. Unele dintre hotelurile și pensiunile din Deltă s-au închis în luna noiembrie, iar altele imediat după Revelion, dar aproape toate urmau să fie redeschise începând cu luna aprilie. Rezervările pentru vacanțele de Paște și 1 Mai în Deltă începuseră din noiembrie anul trecut.

„Peste 90% dintre turiștii care își rezervaseră vacanțe la Green Village de 1 Mai, dar și de Paște, fie și le-au reprogramat pentru anul acesta sau anul viitor, fie au dorit vouchere de suma plătită, cu care să vină în Deltă în orice altă perioadă doresc, în limita locurilor disponibile, bineînțeles. Unii nu știu de acum când vor ajunge, dar vor să nu rateze vacanța în Deltă și de accea au preferat vouchere”, a declarat Liliana Șmira, directorul general al Green Village, adăugând că și în restul pensiunilor și hotelurilor din Deltă majoritatea turiștilor au decis să nu renunțe la vacanțe, ci doar să le amâne.

Ea a afirmat că mai puțin de 10% din totalul rezervărilor reprezintă anulări de vacanțe în Deltă.

Majoritatea celor care și-au reprogramat vacanțele vor să vină după 1 iunie, însă există turiști care au cerut să li se dea camere în a doua jumătate a lunii mai. „Nu știm încă ce reglementări vor fi imediat după 15 mai legat de restaurante și de distanțarea socială”, a mai spus Liliana Șmira.

Indiferent de data în care și-au reprogramat vacanțele, dacă turiștii nu vor putea veni în Deltă din cauza unor eventuale noi restricții, sejururile lor vor putea fi din nou amânate.

Green Village e un resort care se întinde pe aproape 30.000 de metri pătrați, spațiile de cazare fiind împărțite în trei zone, aflate la distanță apreciabilă unul de altul, astfel încât turiștii se pot simți în siguranță și pot petrece mult timp în aer liber.

Berarii României: campanie de susținere a sectorului HoReCa

0

Asociația Berarii României, exponent al industriei românești de bere, lansează campania #MancareDeSuflet #SOSHoReCa, prin care „își propune să atragă atenția consumatorilor asupra situației economice din sectorul ospitalității, puternic afectat de întreruperea activității pe perioada stării de urgență”, cu sublinierea că „spre deosebire de alte sectoare, vânzările pierdute de industria ospitalității în această perioadă nu pot fi recuperate în nici un fel, cele mai afectate fiind business-urile mici și de familie, multe dintre ele aflându-se deja la un pas de faliment”. Partener în campanie este HORA, organizația patronală a hotelurilor și restaurantelor din România.

Campania reprezintă în esență un apel la solidaritate din partea consumatorilor, inițiatorii reamintindu-le că ei „pot contribui la susținerea activității restaurantelor și localurilor preferate pe timp de criză, apelând la serviciile online de livrare la domiciliu sau de tip take away ale locațiilor HoReCa funcționale în acest moment, de altfel singurele activități permise în această perioadă”.

Julia Leferman, director general al Asociaței Berarii României: „Acum mai mult ca niciodată, mâncarea are rolul de a alina, bucura, încuraja sau aminti de momentele frumoase, petrecute în locurile preferate, alături de cei dragi. De aceea, ne propunem ca prin #MancareDeSuflet #SOSHoReCa să încurajăm un comportament de susținere față de oamenii care dau viață acestor localuri. Doresc să mulțumesc în numele Asociației tuturor partenerilor din HoReCa, care se alătură eroilor din prima linie, continuând să pună suflet în ceea ce fac zi de zi, chiar și în condiții vitrege. Implementarea unor măsuri guvernamentale excepționale – care să sprijine toate aceste afaceri să revină pe linia de plutire odată cu relaxarea restricțiilor, acoperind fie și parțial pierderile suferite  – poate contribui la reducerea semnificativă a impactului asupra HoReCa, dar și asupra celorlaltor sectoare direct afectate, printre care și producția de bere”.

Daniel Mischie, președintele organizației patronale HORA; „Mâncarea cu gust bun are darul de a aduna oamenii laolaltă. Pentru mine, viața în restaurant înseamnă pasiune, ca pentru mulți colegi de breaslă. Am văzut atâtea povești frumoase derulate în restaurante, încât e greu acum să privesc industria în liniște. Faptul că ne-am putut adapta, fie pentru a susține eroii din linia întâi, fie pentru a fi în continuare aproape de oaspeții noștri, prin programul de livrări, a fost alinare. A fost și perioada în care am simțit, mai mult ca oricând, cât de puternici suntem împreună. În numele organizației HORA, mulțumim Asociației Berarii României pentru implicare și pentru susținere, prin inițierea campaniei #MancareDeSuflet #SOSHoReCa. Cu fiecare umăr alăturat parcă e puțin mai ușor”.

Asociația Berarii României adresează o scrisoare prim-ministrului Ludovic Orban, ministrului finanțelor publice Florin Cîțu și ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri, Virgil-Daniel Popescu, avansând o serie de soluții aplicabile în domeniu:

„Asociația Berarii României își exprimă gândurile bune față de persoanele care suferă ca urmare a COVID-19 și față de toți cei care au grijă de cei bolnavi și vulnerabili sau pentru a menține funcționale serviciile vitale. Pentru a depăși această criză este necesară o forță extraordinară, acțiune și solidaritate din partea noastră, a tuturor. Înțelegem rațiunea care a stat la baza măsurilor excepționale luate de autorități pentru combaterea răspândirii virusului: închiderea tuturor locațiilor HoReCa, anularea sau amânarea concertelor, a festivalurilor și a tuturor evenimentelor sportive, pentru a preveni adunările publice. Cu toate acestea, solicităm autorităților să aibă în vedere cu prioritate impactul asupra sectorului ospitalității, în momentul în care analizează măsuri pentru atenuarea efectelor economice negative asupra întreprinderilor și angajaților acestora. Este esențial ca, în aceste condiții dificile, să fie compensate câștigurile pierdute și să fie sprijinite toate aceste afaceri, să fie ajutate să revină pe linia de plutire, odată ce restricțiile vor începe să fie relaxate.  

Există mai multe măsuri de susținere pe care le recomandăm în favoarea sectorului ospitalității și a întregului lanț valoric creat de industria berii: 

• Compensații salariale, pentru angajații care se confruntă cu șomajul tehnic;

• Granturi și împrumuturi, inclusiv prin redirecționarea fondurilor europene, punând sectorul ospitalității în centrul noului program de stimulare economică, alături de alte măsuri excepționale de ajutor de stat pentru a compensa câștigurile pierdute în acest sector;

• Despăgubiri de asigurare în cazul închiderii forțate sau pierderii stocului de produse neutilizate;

• Acordarea de împrumuturi cu acoperirea dobânzilor/comisioanelor, pentru a evita colapsul companiilor solide și condiții de rambursare flexibile pentru a permite companiilor să se redreseze, înainte de rambursări;

• Politici fiscale de sprijin, care includ înlesniri la plata taxelor și facilități fiscale pe termen scurt și mediu, pentru a stimula revenirea și păstrarea locurilor de muncă.

Sectorului ospitalității i se datorează în bună măsură impactul pozitiv al industriei berii înregistrat la nivelul economiei naționale. Astfel, contribuțiile la bugetul statului de 531 milioane de Euro, valoarea adăgată de 708 milioane de Euro, au fost realizate inclusiv prin aportul celor 16.524 de locuri de muncă generate de sectorul producției de bere în locațiile horeca. Acestea reprezintă o sursă importantă de locuri de muncă atât pentru tineri, adesea aflați la prima lor experiență pe piața muncii, cât și pentru șomeri, aflați în proces de reconversie profesională. De-a lungul anilor, locațiile horeca au funcționat ca niște rețele unice pentru comuniunea socială, au contribuit la modelarea comunităților locale, a culturii și a stilului de viață. Fără o intervenție rapidă și eficientă, multe dintre aceste afaceri vor dispărea cu totul de pe piața românească, schimbând dramatic societatea pentru totdeauna. 

De peste 15 ani, Asociația Berarii României reprezintă vocea comună a industriei locale de bere. Obiectivele sale sunt să sprijine dezvoltarea unui sector durabil, să promoveze un mediu competițional transparent, să asigure un tratament egal și corect în fața instituțiilor de reglementare și să educe consumatorii de bere cu privire la beneficiile și consumul responsabil de bere. Vă mulțumim pentru luarea în considerare a propunerilor noastre și rămânem la dispoziția dumneavoastră pentru a vă sprijini în efortul pe care-l faceți în combaterea acestei crize și pentru a asigura revigorarea economică a României atunci când activitatea normală va fi reluată”.

30% din operatorii de transport rutier români nu vor supraviețui crizei

0

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) prezintă o analiză asupra situației actuale în domeniu și a perspectivei economice pe care o generează prevederile la nivel european cuprinse în Pachetul Mobilitate 1:

„Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR este revoltată de faptul că Pachetul Mobilitate 1 avansează accelerat urmând procesul legislativ de adoptare la nivel european, sub presiunea politică a Statelor Vestice ale Alianței Rutiere, în ciuda crizei fără precedent cu care se confruntă transporturile rutiere din UE în plină pandemie Covid-19.

Deși recunoaștem necesitatea modernizării și aplicării armonizate a normelor sociale în domeniul transportului rutier din Uniunea Europeană (UE), am dori să semnalăm faptul că actualul acord privind Pachetul Mobilitate 1, finalizat de Președinția finlandeză în timpul negocierilor din trialogul cu Parlamentul European (PE) și Comisia Europeană (CE) la 11 decembrie 2019, contrazice obiectivul urmărit de CE în 2017 – „de a ajuta sectorul să rămână competitiv într-o tranziție socială corectă către energie curată și digitalizare”.

Pachetul Mobilitate 1 ar putea fi benefic pentru sectorul transporturilor rutiere europene numai dacă s-ar limita cu adevărat la aspecte sociale și nu ar interfera cu aspecte de piață – ceea ce setează un precedent periculos și ipocrit în UE, față de principiile generale enunțate.

În contextul în care sectorul transporturilor rutiere este puternic perturbat de criza Covid-19, adoptarea Pachetului Mobilitate va avea efecte dramatice asupra majorității companiilor românești care operează transporturi rutiere internaționale în UE. Pe baza sondajelor și consultãrilor realizate de UNTRR în ultima perioadă, estimăm că vom pierde 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supraviețui crizei coronavirus, iar jumătate din firmele rămase care operează transport rutier internațional vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare a prevederilor Pachetului Mobilitate 1.

Adoptarea Pachetului Mobilitate 1 în forma actuală aprobată deja de Consiliul UE afectează profund companiile de transport rutier din România, distorsionând piața europeană de transport rutier în mod real și ignorând aspectele de mediu, toate acestea cu o seninatate absolute – deghizate sub abordarea socială. Considerăm revoltătoare afirmația eurodeputatului Ismail Ertug, eurodeputat al grupului S&D și unul dintre raportorii TRAN pentru Pachetul Mobilitate 1, care consideră că actuala criză Covid-19 este „un motiv în plus pentru a accelera procesul adoptării Pachetului Mobilitate 1, decât un motiv pentru a-l opri”.

Comitetul de Transport și Turism al Parlamentului European (TRAN) a avut o reuniune extraordinară pe 28 aprilie 2020, în care au fost prezentate și dezbătute recomandările raportorilor TRAN pentru a doua lectură a celor 3 dosare ale Pachetului Mobilitate 1: lege specială privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier, revizuirea regulilor privind timpii de conducere și de odihnă și tahograf inteligent, modificarea regulilor de acces la piață și la profesie.

Raportorii TRAN au recomandat aprobarea Pachetului Mobilitate 1 în a doua lectură fără amendamente:
· Cerințe de control și norme speciale privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier
Raportoarea Kateøina Koneèná (GUE/NGL) consideră că s-a atins un compromis echilibrat. Întrucât poziția Consiliului este în conformitate cu acordul provizoriu încheiat în timpul negocierilor interinstituționale, raportorul recomandă aprobarea acestuia fără modificări.

· Modificarea Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la perioadele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor 
Raportoarea Henna Virkkunen (PPE) a arătat că, întrucât poziția în primã lectură a Consiliului este în conformitate cu acordul provizoriu încheiat în timpul negocierilor interinstituționale, raportorul recomandă aprobarea acesteia fără amendamente.

· Modificarea Regulamentului (CE) nr. 1071/2009 și a Regulamentului (CE) nr. 1072/2009 în vederea adaptării lor la evoluțiile din sector
Raportorul Ismail Ertug (S&D) consideră că poziția în primă lectură a Consiliului este în conformitate cu acordul provizoriu încheiat în timpul negocierilor interinstituționale; raportorul recomandă aprobarea acesteia fãrã amendamente.

Eurodeputații din România, Polonia, Bulgaria și Malta s-au exprimat împotriva Pachetului Mobilitate 1, spunând că afectează piața internă și libera circulație a serviciilor, Pactul ecologic, iar consumatorii din UE vor avea cel mai mult de suferit.

Președinta TRAN, Karima Delli, a precizat că ar trebui evitată depunerea a mii de amendamente, ca data trecută, iar ca ecologistă, consideră că întoarcerea camioanelor e considerată gresit ca fiind o măsură anti-ecologică.

Termenul de depunere a amendamentelor este 12 mai 2020, ora 12:00, urmând ca votul TRAN privind Pachetul Mobilitate 1 să aibă loc la sfârșitul lunii iunie 2020, iar votul în plenul Parlamentului European în luna iulie 2020.

Dacă în general prevederile sociale pot fi acceptate, nu pot fi acceptate prevederi care distorsionează piața de transport rutier. Eurodeputații care sunt în favoarea Pachetului Mobilitate 1 spun că nu vor exista efecte asupra mediului, pentru că înțeleg că din cele 60.000 de camioane românești aflate astăzi în UE, vor mai rămâne să opereze doar 10.000. Prin această reglementare, aparatul legislativ de la Bruxelles dă dovadă de o ipocrizie fără margini.

Amendamentele depuse de eurodeputații țărilor afectate de Pachetul Mobilitate 1 au șanse minime de trecere, în condițiile în care Președintele TRAN are drept de a nu accepta amendamentele spre dezbatere și vot.
Singura șansă de eliminare a prevederilor care conduc la distorsiunea pieței ar fi la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (cu amendamentul că justiția poate fi selectivă – !? – având în vedere că CJUE a stabilit că în sectorul transporturilor rutiere, conducătorii auto nu pot efectua la bordul vehiculului lor perioada de repaus săptămânal normală la care au dreptul, deși regulamentul 561/2006 nu a fost încă modificat).

***

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și personae”.

#fightwithCOVID-19, secțiune de cercetare și business pe platforma Măgurele Science Park

0

Asociația Măgurele Science Park (MSP) lansează pe platforma proprie secțiunea specială #fightwithCOVID-19. Noua secțiune cuprinde inițiativele, rezultatele și ideile de proiect ale partenerilor din cercetare de pe platforma Măgurele și nu numai, din mediul universitar și din mediul de afaceri, precum și finanțările oferite în contextul prevenirii și combaterii coronavirusului. Inițiatorii subliniază că scopul este de a facilita conexiuni între mediul de cercetare și mediul de business pentru a lupta împotriva Covid-19.

Concret, obiectivul Magurele Science Park este să dezvolte economia inovativă, prin sprijinirea comercializării rezultatelor C&D și ale sistemelor de spin-off din cadrul Universităților și al Institutelor de Cercetare și participarea la crearea culturii relevante în acest domeniu.

Măgurele Science Park reunește institute de cercetare, administrație publică locală, exponenți din economia de top, din educație academică din regiunea București-Ilfov, având ca rezultat un hub de cercetare și inovare, care să atragă proiecte locale și internaționale și astfel să contribuie la creșterea competitivității economice prin transfer tehnologic și inovare.

Asociația Măgurele Science Park are membri fondatori Consiliul Județean Ilfov, Primăria Măgurele și Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară Horia Hulubei. Din 2019, membri asociați sunt Universitatea Politehnica din București și Universitatea din București.

Sectorul nonguvernamental a dotat spitalele cu echipamente și aparatură în valoare de 14 milioane de euro și a sprijinit mii de persoane vulnerabile în toate județele

0

● Peste 140 de unități medicale au primit sprijinul organizațiilor nonguvernamentale

● Peste 80 de ONG-uri au cumpărat echipamente de protecție și aparatură medicală în valoare de peste 13,95 milioane de euro

Comunicat semnat de: Asociația Dăruiește Viață, Asociația pentru Relații Comunitare, Asociația Zi de Bine, Casa Share, Cetatea Voluntarilor Arad, Dăruiește Aripi, Federația Fundațiile Comunitare din România, Fundația Comunitară Alba, Fundația Comunitară Bacău, Fundația Comunitară Banatul Montan, Fundația Comunitară Brașov, Fundația Comunitară București, Fundația Comunitară Buzău, Fundația Comunitară Cluj, Fundația Comunitară Covasna, Fundația Comunitară Dâmbovița, Fundația Comunitară Galați, Fundaţia Comunitară Iaşi, Fundația Comunitară Mureș, Fundația Comunitară din Odorheiu Secuiesc, Fundația Comunitară Oradea, Fundația Comunitară Prahova, Fundația Comunitară Sibiu, Fundația Comunitară Timișoara, Fundația Comunitară Țara Făgărașului, Fundația Comunitară Vâlcea, Fundația Prețuiește Viața, MagiCAMP, Salvați Copiii România, VeDem Just – Voci pentru Democraţie şi Justiţie.

„Nu mai au măști mai deloc. Au început să le sterilizeze”.

„Arad ar putea fi Suceava, în câteva zile”.

„Avem o lampă cu ultraviolete pe toată secția pe care o mutăm pe rând”.

Așa arată cele mai multe mesaje pe care organizațiile nonguvernamentale le-au primit, de la începutul pandemiei COVID-19. În vreme ce autoritățile publice ne asigurau că unitățile medicale sunt pregătite, organizațiile pregăteau primele transporturi de donații către unitățile medicale. De la începutul pandemiei COVID-19, sectorul nonguvernamental s-a implicat în dotarea spitalelor și protejarea personalului medical.

Multe din ONG-uri au pornit noi campanii sau au modificat programele pe care le aveau în derulare, pentru a strânge fonduri pentru protejarea comunităților. Astfel, cele peste 80 organizații care au răspuns chestionarului realizat de Asociația pentru Relații Comunitare au reușit, în șapte săptămâni, să cumpere echipamente și aparatură medicală în valoare de peste 13,95 milioane euro.

Suma provine din calculul făcut de Asociația pentru Relații Comunitare și are la bază datele comunicate de respectivele organizații. Sunt alte zeci de organizații în România care au acționat în această criză, venind în ajutorul medicilor și al spitalelor, a căror contribuție nu se regăsește în aceste cifre, dar care au avut un impact important în nenumărate comunități afectate de pandemie.

De asemenea, merită menționat rolul esențial pe care o mulțime de alte organizații îl au în sprijinirea grupurilor vulnerabile și care fac tot ce e posibil pentru a-și îndeplini misiunea și pentru a sprijini în continuare beneficiarii, în ciuda contextului în care ne aflăm. Numerele ne arată impactul pe care sectorul îl are în cazul acestei crize, cât și dorința oamenilor de a se implica, prin donațiile pe care le-au făcut.

Donatorii au încredere în capacitatea noastră de a găsi soluții, iar companiile văd în noi un partener care poate produce schimbare la nivel local și național.

● Suma strânsă de organizații: 14 milioane euro

● Suma cheltuită pe aparatură și echipamente: 13,95 milioane euro

● Ventilatoare: 116

● Aparate de testare: 21

● Teste PCR: 30.793

● Monitoare: 72

● Peste 60.000 aparate medicale (injectomate, panouri, pulsoximetre, tuneluri decontaminare, lămpi sterilizare, defribilator etc.)

● Consumabile medicale: aprox 81.000

● Combinezoane: peste 41.500

● Măști chirurgicale: peste 1,5 milioane

● Măști cu filtru: 455.000

● Protecții ochi (viziere și ochelari): 66.000

● Mănuși: aprox. 875.000

● Dezinfectant: 137.000 litri

● 28 containere

● Alte echipamente de protecție: peste 60.000 (botoși, bonete, cearșafuri, costume de unică folosință etc.)

● Peste 10 tone de produse alimentare și de igienă pentru personalul medical, pacienți, persoane carantinate, izolate, vârstnici, persoane din centre sociale etc.

Sprijinul organizațiilor a ajuns în toate județele țării Cu ajutorul societății civile, a crescut capacitatea de testare în puncte vulnerabile ca Iași, Nădlac, Deva sau Timișoara; cu ajutorul organizațiilor, peste 30.000 teste PCR au ajuns în spitale (numărul este egal cu testele făcute de stat în toată luna martie).

De asemenea, crește capacitatea de tratare a pacienților cu COVID-19 prin ridicarea de spitale modulare. Ca eforturile tuturor să aibă un impact cât mai mare și să acoperim cât mai multe nevoi urgente, este nevoie de o colaborare profesionistă, de la egal la egal, între stat și societatea civilă. Societatea civilă, în baza relațiilor de încredere și a bunei cunoașteri a comunității, a reușit să se implice rapid, semnificativ și să ofere răgaz statului să intervină la nivel național.

De aceea, organizațiile semnatare cer autorităților să:

● Să coopereze cât mai transparent cu sectorul nonguvernamental;

● Să comunice nevoile spitalelor-suport și nevoile unităților medicale care au un risc ridicat de infectare (centrele psihiatrice, puncte de dializă, oncologice etc.) astfel încât ONG-urile și autoritățile statului să-și coordoneze eforturile, fără să le dubleze;

● Sprijin în procesul de achiziții (logistică, sprijin diplomatic). Împreună, putem comanda mai multe echipamente, la preț mai mic, de la un singur producător

● Să ușureze traversarea granițelor pentru comenzile medicale făcute de ONG-uri din spațiul UE și extra-comunitar

● Să recunoască impactul pe care societatea civilă l-a avut în această perioadă;

● Să adopte un pachet de măsuri care să sprijine organizațiile nonguvernamentale afectate de pandemie, pe modelul suportului oferit IMM-urilor „În ultimele săptămâni organizații neguvernamentale, grupuri civice și oameni de afaceri din întreaga țară au pornit inițiative pentru a da o mână de ajutor sistemului din dorința de a crește capacitatea acestuia de a face față la efectele de sănătate publică și sociale declanșate de epidemia de coronavirus.

Pentru a acoperi nevoile medicale și sociale în creștere, 17 fundații comunitare din România au îndemnat reprezentanți ai sectorului de afaceri local și persoane fizice, la solidaritate în aceste momente critice. Au mobilizat împreună cu aceștia aproximativ 1,5 milioane de euro, sumă din care pe de-o parte au fost achiziționate echipamente de protecție, aparatură medicală și dezinfectanți pentru spitalele din România, ISU, autorități de ordine publică, iar pe de altă parte a fost acordat sprijin în rândul categoriilor vulnerabile, consolidând legăturile sociale din comunități.” – Ciprian-Mihai Păiuș, Președinte executiv Federația Fundațiile Comunitare din România

***

Datele prezentate în comunicate se bazează pe răspunsurile și comunicările publice ale peste 80 de organizații: act for tomorrow, Asociatia 13 Cu Atitudine , Asociatia Act for Tomorrow, Asociatia Adventure Life, Asociatia Casa Share, Asociatia CERT-Transilvania, Asociatia Change for Change, Asociatia COpii pentru Viitor, ASOCIATIA DARUIESTE ARIPI, Asociatia Divers, Asociatia E-civis, Asociatia Educalise, Asociatia Happy Minds prin depreHUB, Asociatia Hercules, Asociatia Inima Copiilor, Asociatia Maini Intinse, Asociatia Manute Pricepute, Asociatia Nord, Asociatia One Source Timisoara, Asociatia Platforma Reset, Asociatia Rotary Club Castrum Deva, Asociatia Transilvania pentru promovarea bolnavilor psihici, Asociatia TRIADA, Asociatia Umanitara „Dreptul la viata” Huedin, Asociatia Umanitara Sabina, Asociatia VERDE URBAN, Asociatia Zi de BINE, Asociația ”Maria Holtzhauser”, Asociația ”Salvează o inimă”, Asociația Aradul Civic, Asociația Declic, Asociația Farmecul Vietii Asociația Județeană Babywearing Botoșani – Împreună pentru personalul medical din Botoșani, Asociația Nike de dezvoltare și ajutorare, Asociația pentru Relații Comunitare, ASOCIAȚIA ROMÂNĂ A TINERILOR CU INIȚIATIVĂ, Asociația SOLIDARIS, Asociația Unda Verde, Asociația Voci pentru Democrație și Justiție – VeDem Just, Beard Brothers, Cetatea Voluntarilor, Crucea rosie, Dăruiește Viață, Fundatia Comunitara Bacau, Fundatia Comunitara Banatul Montan, Fundatia Comunitara Brasov, Fundația Comunitară București, Fundatia Comunitara Buzau, Fundatia Comunitara Cluj, Fundatia Comunitara Galati, Fundatia Comunitara Mures, Fundatia Comunitara Oradea, Fundatia Comunitara Prahova, Fundatia Comunitara Sibiu, Fundatia Comunitara Valcea, Fundatia Conservation Carpathia, fundatia Light into Europe, Fundatia pentru Copii Ronald McDonald, Fundatia pentru Parteneriat, Fundatia Terre des hommes, Fundatia UBB, Fundația Comunitară Dâmbovița, Fundația Comunitară din Odorheiu Secuiesc, Fundaţia Comunitară Iaşi, Fundația Comunitară Timișoara, Fundația Comunitară Țara Făgărașului, Funky Citizens, Impreuna Ajutam Vatra Dornei, JCI Targu-Mures, MagiCAMP, Mixideashub SRL, Părinte Implicat-Grup de inițiativă, Politehnica Timisoara, Pretuieste Viața, Salvati Copiii Romania, Un Singur Cluj, ViitorPlus – asociatia pentru dezvoltare durabila, VIVID NEAMT.

Program de inițiere în antreprenoriat pentru tineri

0

Organizaţia Junior Achievement România, de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate, viaţă activă și dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă, lansează în țara noastră programul global HP Life oferit de HP Foundation, care pune la dispoziție cursuri online gratuite de formare a competențelor antreprenoriale și IT.

Mugur Pantaia, Managing Director HP Inc. România, subliniază: „Suntem foarte bucuroși că Junior Achievement a lansat și în România un program pentru tineri atât de special cum este HP LIFE. Așa cum tehnologia poate reduce inegalitățile sociale, prin cursurile de afaceri și IT pe care le oferă elevilor, studenților sau micilor antreprenori, programul HP LIFE poate ajuta la eliminarea «decalajului digital» și la dezvoltarea unor competențe esențiale pentru viitor. Așteptăm cu nerăbdare implementarea cu succes a cursurilor HP LIFE în circa 1.200 de licee și 200 de facultăți.“

Cursurile se desfășoară pe platforma Junior Achievement LMS, interactiv, în format blended learning, cu informații și exerciții practice cu diverse subiecte: cum se înființează o afacere, cum se identifică sursele de finanțare, marketing, planificare strategică. Studenții înscriși și la competițiile JA de antreprenoriat au ocazia de a lucra direct cu voluntarii HP, în cadrul unor sesiuni de mentorat online, primind feedback pentru planurile de afaceri și suport pentru pilotare reală. Cel mai bun pilot de afacere poate câștiga premiul Best Tech Idea în cadrul finalei naționale a competiției JA Company of the Year, care se va derula online în luna mai, pe o platformă de comunicare. Studenții pot participa și la sesiuni de training online via webinar, susținute de profesioniști din cadrul HP, pe diferite teme, cu exemple și studii de caz, unde pot afla răspunsuri și la întrebări legate de utilizarea abordării antreprenoriale și a abilităților digitale în rezolvarea problemelor și valorificarea oportunităților pentru o viitoare carieră în diferite domenii.

Continuă ajutorarea spitalelor din județul Suceava în cadrul campaniei „1 cm de fapte”, derulată de Ștefan Mandachi în parteneriat cu Crucea Roșie Suceava

0

În ultimele zile, au fost distribuite către spitalele din Suceava, Fălticeni și Rădăuți echipamente de protecție pentru personalul medical care luptă în prima linie împotriva Covid19. Astfel, au fost donate combinezoane sterilizabile (2.500 buc), măști chirurgicale (25.000 buc), mască FFP2 (6.000 buc), viziere (4.500 buc), mănuși, botoși și alte materiale atât de necesare în spitalele unde sunt tratați pacientii infectați cu Covid19.

Până în acest moment, în cele 35 de zile de când a fost demarată campania de strângere de fonduri, au intrat în conturile Crucii Roșii Suceava peste 1.200.000 Euro, bani care urmează a fi cheltuiți în totalitate pentru protejarea cadrelor medicale și sprijinirea pacienților infectați. Au fost distribuite până în acest moment, materiale și echipamente de peste 250.000 Euro, iar în acest moment avem în derulare achiziții de aproape 800.000 Euro pentru care au fost achitate avansuri de 350.000 euro.

Pentru cei care doresc să ne ajute în continuare, o pot face în cadrul campaniei „Cu Totii În Linia Întâi – 1 Centimetru De Fapte” a domnului Ștefan Mandachi, campanie prin care domnia sa donează metrul de autostrada construit în Suceava, pentru a fi vândută centimetru cu centimetru, banii urmând să ajungă la Crucea Roșie Suceava, pentru a fi achiziționate  ventilatoare și echipamente medicale necesare spitalului din Suceava sau altor spitale din județ. Puteți dona în continuare pe site-ul campaniei  1cm.ro , în următoarele conturi ale Crucii Roșii Suceava: 

RO76RNCB0244020411980004          EUR                  BCR

RO43RNCB0244020411980016          RON                 BCR

RO64RNCB0244020411980026          GBP                 BCR

CEC: Măsuri pentru pensionari

0
  • CEC Bank emite gratuit carduri pensionarilor din portofoliul Băncii și le trimite gratuit acasă, prin intermediul Poștei Române
  • În plus, Banca va permite încasarea pensiilor în numerar, la domiciliu, pentru clienții CEC Bank din comunele și orașele mici, unde nu există unități sau ATM-uri CEC Bank sau în cazul celor care nu se pot deplasa.

CEC Bank continuă să ia măsuri speciale pe durata stării de urgență pentru a veni în ajutorul clienților săi pensionari. Astfel,  Banca va emite în mod gratuit carduri de debit pentru clienții care își ridicau pensiile în numerar de la ghișeele băncii și va asigura trimiterea acestora, fără costuri, la adresa de domiciliu a clienților, ca excepție de la practica standard care prevede ridicarea cardurilor din unități. 

Cardurile vor fi trimise prin intermediul Poștei Române, în baza unui acord comercial încheiat între cele două entități și vor fi eliberate numai titularului, în baza documentului de identitate.

De asemenea, până la sfârșitul acestui an, banca nu va percepe comisioane de administrare lunare pentru aceste carduri. După expirarea acestei perioade, clienții pot opta pentru utilizarea în continuare a cardurilor pentru încasarea pensiilor, cu un comision de 1,5 lei lunar (redus cu 50% față de comisionul standard lunar de administrare a cardului), sau pot opta pentru închiderea cardului.

CEC Bank este unul dintre cei mai importanți plătitori de pensii la nivel național. Persoanele în vârstă sunt printre cele mai vulnerabile în fața noului coronavirus, de aceea am căutat soluții pentru a le oferi acces la disponibilități în numerar și, în același timp, pentru a-i proteja, limitând expunerea în spații publice. Prin parteneriatul cu Poșta Română, pe durata stării de urgență, vom emite carduri fără comisioane și le vom trimite gratuit acasă pensionarilor care își încasau pensiile la ghișeu. De asemenea, pentru cei din zonele nebancarizate, vom asigura, la cerere, distribuirea pensiilor în numerar, la adresa de domiciliu”, a declarat Bogdan Neacșu, președinte – director general al CEC Bank.

Încasarea pensiilor în numerar, la domiciliu

Clienții CEC Bank din comunele și orașele mici, unde nu există unități sau ATM-uri CEC Bank își pot primi pensiile în numerar acasă, pe durata stării de urgență. Și acest serviciu va fi asigurat de către CEC Bank în parteneriat cu Poșta Română, prin serviciul e-mandat. Clienții vor beneficia de încasarea pensiilor acasă, în mod gratuit, fără niciun fel de comisioane. Pentru a beneficia de acest serviciu, este necesară înregistrarea unei solicitări și verificarea identității prin linia TelVerde a Băncii (0800.800.848).

Despre încasarea pensiilor prin CEC Bank

CEC Bank este unul dintre cei mai importanți plătitori de pensii la nivel național, cu peste 400.000 de astfel de clienți, din care circa 10% își încasau pensiile în numerar. 

În perioada în care vor fi plătite pensiile pe luna mai, CEC Bank va asigura un nivel ridicat al disponibilității rețelei teritoriale CEC Bank. Banca este prezentă în 781 de localități, din care peste 60% în mediul rural. CEC Bank are cea mai extinsă rețea teritorială, cu 1.024 de unități precum și o retea extinsă pentru operațiuni cu cardul, formată din 1.222 de ATM-uri și 1.038 POS-uri instalate în unitățile băncii la sfârșitul lui 2019.

De asemenea, banca va asigura plata rapidă a pensiilor în conturile clienților, demarând transferurile imediat după încasarea sumelor aferente de la Casele Județene de Pensii.

Pentru protecția angajaților și a publicului în contextul noului coronavirus, la  nivelul unităților CEC Bank au fost implementate o serie de măsuri care includ: igienizarea zilnică a spațiilor de lucru, distribuirea de materiale sanitare și materiale de protecție pentru personalul care lucrează cu publicul și disponibilitatea dezinfectanților de mâini pentru clienți, la intrarea în orice unitate a băncii. În plus, numărul de persoane prezente simultan în cadrul unei unități a fost limitat, astfel încât să fie păstrată limita de siguranță de 1,5 metri.

În zilele de plată a pensiilor, la nivelul întregii rețele de unități teritoriale, clienții în vârstă de peste 60 de ani vor avea prioritate la realizarea operațiunilor bancare atât la ghișee, cât și la ATM-uri, de la începerea programului și până la ora 11:00 AM, conform prevederilor Ordonanței Militare 10/2020.

EM360 Talk: Cum evităm pericolul hiperinflației. Are România nevoie de un supra-guvern?

0

Invitat: Eugen Dijmărescu, economist, fost ambasador, fost ministru, fost viceguvernator BNR