IMM-urile apreciază că noua formă a programului Start-up Nation dezavantajează marile centre economice

0
Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) avansează o serie de observaţii şi propuneri pe marginea proiectului ordonanţei de urgenţă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă nr. 10/2017 pentru stimularea înfiinţării de noi întreprinderi mici şi mijlocii, cu modificările și completările ulterioare in vederea pregătirii deschiderii apelului de proiecte pentru programul Start-up Nation 2018 de către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ și Antreprenoriat. Observaţiile vizează criteriile de eligibilitate a proiectelor. Criteriul refritor la domeniul de activitate este considerat generator de confuzie pentru că nu sunt clar definite „Servicii (exclusiv IT)” și „Comerț și alte activități”, semnalarea fiind că „în cazul în care sintagma Servicii (exclusiv IT) se referă la punctarea tuturor codurilor CAEN din domeniul IT, atunci sunt excluse de la finanțare celelalte categorii de servicii (turism, educație etc.)”. Totodată, „activitățile de servicii trebuie să fie punctate mai bine decât cele din comerț, având în vedere valoarea adăugată adusă de acestea comparativ cu activitățile de comerț”. În ansamblu, propunerea este ca programul „să fie în acord cu Strategia Națională pentru Competitivitate, nu să o contrazică, și să puncteze domeniile prioritare precum IT și industrii creative”. Criteriul potrivit căruia se punctează suplimentar faptul că „planul de afaceri conduce la crearea de noi locuri de muncă pe durată nedeterminată în cadrul întreprinderii” în condiţiile decalajului dintre cererea și oferta de forță de muncă: „Prin crearea de locuri de muncă suplimentare nu asigurăm o metodă de sprijin a mediului de afaceri. În plus, firmele finanțate vor întâmpina probleme în implementare, având ca principala cauză faptul că nu vor găsi persoane pe care să le angajeze”. CNIPMMR se opune punctării suplimentare „a firmelor care vor implementa proiectele în judetele în care media IMM-urilor la mia de locuitori este sub 40, deoarece pentru reducerea decalajului între zonele dezvoltate și zonele mai puțin dezvoltate există deja programe de finanțare din fonduri europene care sunt destinate exclusiv regiunilor mai puțin dezvoltate”. Preşedintele CNIPMMR, Florin Jianu, cu autoritatea de iniţiator al programului acum câţiva ani, atrage atenţia că o asemenea măsură va dezavantaja marile centre economice şi universitare: „Acest criteriu este discriminatoriu și va exclude de la finanțare județe importante, cu potențial antreprenorial ridicat – Cluj, Constanța, Timișoara, București-Ilfov etc. De asemnea, în aceste județe regăsim cele mai mari centre studentești, potențiali beneficiari ai programului”. Discriminatoriu este considerat şi criteriul aferent asociaților/ acționarilor, în sensul că „este acordat un punctaj excesiv acestui criteriu, transformându-l astfel într-un criteriu de eligibilitate. Totodată acest criteriu este discriminatoriu față de persoanele care nu au avut succes, iar acum doresc să se reprofileze. Poziția Comisiei Europene și inițiativele SUA sunt de a acorda o doua șansă, și nu de îngrădire a posibilităților de dezvoltare”. IMM-urile resping şi aplicarea principiului „primul venit – primul servit”, considerând că „nu este un principiu care să asigure calitatea planurilor de afaceri depuse”, competiţia dorită fiind una de idei, de planuri, nu de viteză în accesarea aplicaţiei. Referitor la acelaşi proiect, CNIPMMR apreciază că „introducerea posibilității de acordare a unui avans de până la 30% din suma totală aprobată este bine-venită pentru beneficiarii programului”.

Cursuri gratuite de programare şi incubatoare de afaceri pentru studenţi

0
La Facultatea de Matematică și Informatică a Universităţii din București s-a deschis Atelierul Digital: un hub, unde facultatea, în parteneriat cu Google România, oferă cursuri gratuite de programare şi noţiuni pentru iniţiere ca antreprenori în domeniul tehnologiei. Un curs durează 10 săptămâni. Oferta este pentru cursuri de Java, Android development pentru începători şi pentru avansaţi. Funcţia de incubator pentru start-up-uri se va concretize prin asigurarea gratuită de spaţiu de lucru studenţilor care lansează start-up-uri. Hub-uri similare vor funcţiona şi la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca şi la Facultatea de Management în Construcţii a Universităţii Politehnica Timişoara. În imagine: Prof. univ. dr. Mircea Dumitru, rectorul Universităţii din Bucureşti, se adresează participanţilor la inaugurarea Atelierului Digital de la Facultatea de Matematică și Informatică (Foto InfoUb)  

Cererea de electronice pentru vârstnici, creştere cu 20% față de 2017

0
Cererea de dispozitive electronice pentru vârstnici va înregistra anul acesta o creștere cu circa 20% față de 2017, estimează distribuitorul acestor produse pe piața românească, Fysic, cel mai important brand de profil din Olanda, marcă aparţinând companiei Hesdo B.V. Fysic informează că „valoarea totală a pieței locale de aparate electronice pentru vârstnici se ridică la aproximativ 1 milion euro”; în primul semestru al anului în curs, vânzările au crescut cu circa 30% comparativ de perioada similară a anului trecut. Mircea Matei, administrator al companiei HDM Distribution, care reprezintă Fysic în România, subliniază: „Cererea de produse pentru vârstnici este în creștere în România, iar această tendință prognozăm că se va menține și în 2019. Oamenii au început să identifice tot mai pregnant nevoia persoanelor în vârstă de a beneficia de aparatură electronică performantă și ușor de folosit, adaptată diferitelor afecțiuni care apar odată cu procesul de îmbătrânire. În țara noastră trăiesc circa 3 milioane de vârstnici, iar cele mai multe produse electronice dedicate lor sunt telefoanele fixe și mobile. Noutatea pe care o aduce marca Fysic în România este gruparea unei categorii extrem de largi de dispozitive de o calitate foarte bună sub un singur nume”. Oferta cuprinde telefoane fixe și mobile, organizatoare pentru medicamente, lămpi LED pentru orientare nocturnă, aparate pentru monitorizarea pulsului, biciclete electrice pentru picioare și mâini etc. Prin caracteristicile lor inovatoare se remarcă telefonul fix FX3930 pentru persoane cu deficiențe de văz și de auz, prevăzut cu șase taste unde pot fi inserate poze, prin apăsarea cărora este format automat numărul alocat persoanei respective, cu sublinierea că „volumul soneriei este ridicat, iar cel al vocii se poate regla la peste 85 decibeli”; organizatorul pentru medicamente FC 55 pentru persoane cu deficiențe de memorie, având încorporate trei tipuri de alarmă (acustică, luminoasă, prin vibrații), ușor de folosit, cu ecran mare şi alarmă proprie la fiecare din cele cinci compartimente pentru pastile şi cu modul de monitorizare a pulsului. Inițiatorul livrării produselor Fysic pe piața românească (2016) este Daniel Dărăban, directorul general al Superfood Company, unul dintre cei mai mari importatori și distribuitori de produse pentru copii mici. Argumentele sale pentru aducerea mărcii Fysic în România ţin de faptul că „vârstnicii reprezintă un segment important din populaţie, cu nevoi specifice care sunt insuficient acoperite. Este firesc ca și ei să beneficieze de avantajele tehnologiei și să aibă parte de produse utile, sigure, de o calitate ireproșabilă, care să le înlesnească viața. Produsele Fysic se concentrează pe nevoile principale ale seniorilor: comunicare mai ușoară, confort, siguranță, menținerea unei stări cât mai bune de sănătate și dorința de avea o viață activă”. Calitatea și durabilitatea produselor se îmbină cu o componentă umană care le conferă un atribut de empatie, apreciază Daniel Dărăban.

CSALB: Triplare a cererilor de conciliere ale românilor în relația cu finanțatorii

0
Numărul românilor care au apelat la CSALB a crescut cu 140% în primele nouă luni, față de perioada similară a anului trecut, până la 1.580. Dintre aceștia, 862 de consumatori au depus la CSALB cereri conforme. Numărul cererilor este de 3,2 ori mai mare față de perioada similară a anului trecut. Acest lucru arată că Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a devenit o opțiune pentru tot mai mulți români care își caută rezolvarea neînțelegerilor pe care le au cu instituțiile financiare.   Dosare rezolvate, de 10 ori mai multe decât la finalul T3 2017 În urma negocierilor purtate cu băncile, 252 de români au găsit o soluție în primele nouă luni ale anului pentru problemele pe care le aveau, prin intermediul CSALB, față de 25 în aceeași perioadă din 2017. „După primele nouă luni, am reușit să înregistrăm câteva rezultate notabile: am trecut de pragul de 400 de dosare constituite și 250 de dosare soluționate, ceea ce demonstrează o creștere certă a activității CSALB și, implicit, un grad de conștientizare și de interes tot mai mari, la nivelul cetățeanului, în ceea ce privește soluționarea pe cale amiabilă a conflictelor cu băncile”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.   În 90% din cazuri, consumatorii și băncile s-au împăcat Din totalul dosarelor soluționate în primele nouă luni, 90% au fost încheiate cu hotărâre, adică soluția propusă de conciliator a fost acceptată de ambele părți și doar 10% prin încheiere, adică cel puțin una dintre părți nu a acceptat soluția propusă. Restul dosarelor constituite se află în faza de analiză. Acest lucru arată și că instituţiile de credit încep să devină mai deschise, pe măsură ce încep să înţeleagă beneficiile concilierii. Spre exemplu, în luna iunie, un consumator din Dolj a cerut băncii micșorarea ratei lunare și a perioadei de rambursare. A obținut ștergerea integrală a datoriei de 20.000 Euro și închiderea creditului.

La Romexpo, TIB 2018 – Târgul Tehnic Internaţional Bucureşti

0
TIB 2018 – Târgul Tehnic Internaţional Bucureşti se desfăşoară în perioada 10-13 octombrie la Centrul Expoziţional Romexpo, continuând cu ediţia 44 tradiţia celei mai mari manifestări cu profil tehnic organizată anual în România. Evenimentul este conceput şi organizat de Romexpo, în parteneriat cu Camerele de Comerţ si Industrie din România. Participă companii româneşti, precum şi din Belgia, Bulgaria, Franţa, Germania, Italia, Ungaria, Slovacia. Sunt prezentate noutăţi şi tendinţe nivel mondial în robotică, inginerie mecanică, electrică şi auto, electronică şi comunicaţii, IT şi software, echipamente, tehnologii şi materii prime pentru producţia şi prelucrarea maselor plastice, metalurgie, echipamente hidraulice, transport şi depozitare. Noutăţile ediţiei din acest an vizează robotica şi integrarea sistemelor, planificarea şi controlul resurselor intreprinderii/ producţiei, materiale şi componente electrice, inginerie mecanică, prelucrarea metalelor (maşini-unelte, strunguri, maşini de frezat, de găurit, de filetat, de debitat, maşini de tăiere cu lase, unelte, metalurgie, sudură, transport auto, manipulare, echipamente pentru manipulare, tehnologii şi sisteme de depozitare. Concomitent, se desfăşoară Inventika – salonul de invenţii şi inovaţii adresat mediului economic şi celui academic.

Investitorul logistic P3, sponsor al echipei Invictus România

0
Investitorul și dezvoltatorul pan-european de proprietăți logistice P3 anunţă că a semnat un contract de sponsorizare cu echipa care reprezintă România la competiţia sportivă Invictus, Sydney, 20-27 octombrie 2018 (foto). Sponsorizarea este de 5000 de euro, sumă „folosită pentru cumpărarea echipamentelor necesare pentru pregătire și pentru concurs”. Competiția este definită ca „o stare de spirit”, „un proiect construit în jurul ideii de recuperare fizică și psihică prin sport”, cu „un pregnant rol educativ”. Sportivii români sunt militari răniți în teatrele de operaţiuni. Sînziana Pardhan, director general al P3 Logistic Parks România, le adresează încurajări pentru succes: „P3 crede în puterea echipei, în pasiunea din fiecare dintre noi, în dorința de a munci și de a lupta pentru un scop. Avem certitudinea că acest imbold din partea noastră îi va ajuta să se antreneze mai bine, să îşi atingă potenţialul și să se întoarcă victorioși acasă”. La ediţia precedentă a întrecerii, din Canada, echipa Invictus România a câștigat patru medalii.

COMUNICAT Camera Consultanţilor Fiscali organizează examen de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent în București, în data de 4 noiembrie 2018

0

Camera Consultanţilor Fiscali este organizaţia profesională de utilitate publică care coordonează activitatea de consultanță fiscală din România și are în evidenţă  peste 5.500 de membri la nivel naţional.

            Înscrierile la examen se fac în perioada 1 octombrie 2018 – 19 octombrie 2018   pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/, iar dosarele se depun – în aceeaşi perioadă –  direct sau se transmit, prin servicii poştale cu confirmare de primire, la adresa str. Alecu Russo nr.13-19, et.4, ap.9, sectorul 2, Bucureşti.

  • Confirmarea înscrierii, numărul de înregistrare şi modul de soluţionare a cererii de înscriere, se fac prin afişare pe site-ul CCF, numai după primirea dosarului, verificarea documentelor solicitate pentru înscriere şi înregistrarea acestuia.
  • Detalii pentru consultant fiscal (click aici) Detalii pentru consultant fiscal asistent (click aici)
    Potrivit art. 4 alin. (1) din OG nr.71/2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, candidaţii la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:    a) să fie licențiați ai unei facultăți cu profil economic;
  1. b) să aibă o experiență profesională de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani în una sau mai multe dintre următoarele activități:
b1) elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislației fiscale; b2) administrare fiscală; b3) elaborarea sau aplicarea reglementărilor contabile; b4) activitate financiar-contabilă; b5) activitate didactică universitară în domeniul finanțelor publice, fiscalitate, politici fiscale și bugetare, contabilitate financiară, finanțele instituțiilor publice; b6) activitate de consultant fiscal asistent;
  1. c) să nu aibă antecedente penale pentru săvârșirea unor infracțiuni sancționate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum și alte infracțiuni în legătură cu exercitarea activităților prevăzute la lit. b);
  2. d) să aibă capacitate deplină de exercițiu;
  3. e) să fie apți din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;
    Potrivit art. 4 alin. (2) din OG nr.71/2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, candidaţii la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal asistent trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
  1. a) sa aibă calitatea de licențiat al unei instituții acreditate de învățământ superior cu durata stabilită de lege;
  2. b) să aibă o experiență profesională de minimum 2 ani;
  3. c) să nu aibă antecedente penale pentru săvârșirea unor infracțiuni sancționate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum și alte infracțiuni în legătură cu exercitarea activităților prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) din OG nr.71/2001;
  4. d) să aibă capacitate deplină de exercițiu;
  5. e) să fie apți din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei.
     

România Durabilă – Soluții pentru finanțarea și dezvoltarea afacerii

0
unnamed (1) unnamedCEC Bank, FNGCIMM, CCF și BirișGoran – parteneri de încredere pentru IMM   Pentru proiectul România Durabilă, sezonul de toamnă de întâlniri organizate între reprezentanții IMM și consultanți și experți de business a început cu evenimentul organizat la 20 septembrie, care a adus în atenția publicului oportunități noi de dezvoltare și de finanțare a afacerilor. Sectoarele economice relevante sunt analizate atât prin prisma potențialului de dezvoltare, cât și a capacității de atragere a investițiilor, fiind scoase în evidentă sursele dezvoltării economice, prioritățile de dezvoltare, dar și problemele economice cu care se confruntă comunitatea de afaceri care activează în domeniile respective. Agenda evenimentului a cuprins câteva teme de interes pentru mediul de afaceri:
  • Noutăți de garantare a creditelor de la Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM, prezentate de către directorul de garantare Andra Vereș (în foto)
  • Exemple concrete de soluții de finanțare de la CEC Bank, prezentate de către directorul de proiect Liset Ivașcu.
  • Programe BERD pentru IMM – Finanțări nerambursabile, prezentate de către directorul de programe Daniela Marin
  • Impactul fiscal al principalelor măsuri – discutate împreună cu Dan Manolescu, președintele CCF
  • Perspective de modificare a regimului TVA – Lămuriri oferite de Sorin Biban, senior Tax Manager Biriș-Goran

O nouă hală livrată de CTP pentru Ursus Breweries

0
CTP – cel mai mare dezvoltator și administrator pe termen lung de parcuri de business high-tech personalizate – a livrat o nouă hală către Ursus Breweries, în CTPark Cluj II. Câteva date care definesc noua investiţie: suprafaţă 8000 mp, cele mai înalte standarde tehnice în reducerea costurilor operaționale și a impactului asupra mediului, situare la ieșirea din oraș spre Oradea, în localitatea Florești, cu acces direct din DN1 și E60. Daniel Paraschiv, Business Development Manager pentru Transilvania al CTP Romania, subliniază: „Suntem încântați de extinderea parteneriatului cu Ursus Breweries în zona de vest a țării. CTPark Cluj II va fi unul dintre cele mai moderne parcuri și oferă deja, în spațiile finalizate, facilități la cele mai înalte standarde ale pieței. Județul Cluj este una dintre zonele cele mai dezvoltate ale țării, din punct de vedere economic. Numeroasele cereri pe care le-am primit de la clienți din regiune ne-au determinat să demarăm construcția celui de-al doilea parc industrial și logistic pe care îl deținem aici, după cel din Apahida”. CTPark Cluj II se construieşte în trei etape, va avea în total 30.000 mp, pe care se pot executa compartimentare flexibilă în funcție de nevoile clienților (de la 2000 mp la 10.500 mp), hale cu deschidere de 145,4 m și înălțime utilă de 12 m. În România, CTP este dezvoltator și administrator de spații logistice și industriale de clasa A în Arad, București, Cluj-Napoca, Deva, Ineu, Pitești, Salonta, Sibiu, Timișoara, Turda.

Cercetări de ultimă oră în compatibilitate electromagnetică

Dezvoltarea conlucrării între mediul economic şi cel ştiinţific s-a regăsit în centrul Workshop-ului International de Compatibilitate Electromagnetică –  CEM 2018 (ediţia 11, foto ICPE-CA), organizat de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Electrică – INCDIE ICPE-CA, în parteneriat cu Universitatea „Valahia” din Târgovişte, Asociaţia pentru Compatibilitate Electromagnetică şi Academia de Ştiinţe Tehnice. Au fost abordate subiecte precum: „Compatibilitatea electromagnetică în domeniile electronică, sisteme de comunicaţie, sisteme industriale; calitatea energiei electrice şi eficientizarea consumului; biocompatibilitate; efectele expunerii umane la câmpurile electromagnetice; evaluarea electromagnetică nedistructivă; materiale pentru compatibilitate electromagnetică; probleme legate de standardizare”. De asemenea, o masă rotundă a avut ca subiect noile materiale folosite în protecţia electromagnetică. Evenimentul, apreciază organizatorii, „a fost un bun motiv pentru diseminarea şi promovarea cercetărilor ştiinţifice, cunoaşterea celor mai noi realizări în domeniul tematic abordat, menţinerea contactului direct în rândul specialiştilor, dezvoltarea de noi direcţii de cercetare şi identificarea posibilităţilor de creare a unor consorţii privind participări la programele europene de cercetare”.