EMS Floor Group, afaceri în creștere cu 20% în 2020 față de 2019

0

Grupul de companii European Multisolutions Systems Group SRL – EMS Floor Group, specializat în aplicarea de pardoseli pe bază de răşini, cu sediul central în România, anunță încheierea anului 2020 cu afaceri de peste 10 milioane de euro, în creștere cu 20% față de anul precedent.  

Claudiu Baciu, cofondator al EMS Floor Group: „În 2020 am depășit cifra de afaceri de 10 milioane de euro, obiectiv pe care ni l-am popus la începutul anului și pe care l-am atins. Este o creștere cu 20% față de 2019, ritm pe care vrem să îl păstrăm și în anii următori, pentru a atinge ținta de 20 de milioane de euro pe care o avem în vedere la orizontul anului 2023. În acest an, ne bazăm creșterea în special pe România și pe Ungaria, fiecare dintre cele două piețe urmând să înregistreze un avans de 20%”.

EMS FHP Systems (companie care activează în România și Ungaria) a avut afaceri de 4,5 milioane de euro; EMS Floor Belșgium și EMS Floor Lux (pe piețele din Belgia și Luxemburg). Au raportat afaceri de 5,5 milioane de euro. Pentru 2021, EMS Floor Group își propune să atace masiv piața din Ungaria și să asigure o creștere susținută a activității din România.

Contextul din 2020 a necesitat o repliere rapidă și o remodelare a businessului și a contractelor în derulare, în conformitate cu restricțiile impuse în fiecare țară în care grupul activează.

Claudiu Baciu: „Acum, activitatea s-a reluat în proporție de 100%, s-au deblocat căile de acces în toate țările din Europa în care lucrăm, însă în prima parte a anului ne-am confruntat și noi cu situații pe care nu le luasem în calcul inițial. Au apărut testările COVID, am avut colegi care s-au infectat, am fost nevoiți să ne informăm în permanență despre condițiile în care puteam să circulăm, prin ce țări puteam trece, dar și ce fel de cerințe erau la destinație, carantina, iar toate aceste variabile ne-au modelat activitatea. Nimic nu mai era valabil din strategia anterioară pandemiei. A trebuit să ne regândim planurile de execuție și să ne adaptăm șantierul în funcție de toți acești factori, ceea ce a extins termenele de livrare, dar fără ca acest lucru să afecteze vreo relație contractuală. Prima lecție pe care am învățat-o  în criză este aceea că online-ul poate fi o cale prin care ne putem gestiona businessul, astfel că ne vom concentra în continuare pe digitalizare la nivelul companiei și vom folosi toate instrumentele pe care le avem la dispoziție. Pandemia ne-a învățat, apoi, să ajustăm termenii de execuție introducând o marjă suplimentară, să adaugăm în contracte clauze specifice impuse de COVID -19, lucru care nu se întâmpla înainte. Am învățat că este extrem de importantă dinamica afacerii, am regândit sistemul de management și de performanță în interiorul echipei. S-a diversificat modul în care se face business, dar apelăm mai mult la digitalizare, ceea ce simplifică multe aspecte. În 2021 vom avea filială în Ungaria, unde vrem să avem o cifră de afaceri stabilă. Piața de pardoseli din Ungaria este la același nivel cu cea din România, dar distribuția proiectelor și marjele de profit sunt mai bune. Vom deschide filiala, cel mai probabil, undeva în a doua parte a anului”.

Referitor la digitalizare, Claudiu Baciu accentuează ”Continuăm digitalizarea, ne propunem să aducem softuri care să ne permită să gestionăm businessul de la distanță, astfel încât să avem un management integrat în toate țările în care activăm. Trebuie, de exemplu, să găsim o soluție integrată pentru zona de HR care să răspundă nevoii noastre de gestionare a angajaților și de adaptare la legislația din fiecare țară, dar care să ne ajute să simplificăm și să reducem timpii pentru a gestiona informații și activități”.

EMS Floor Group își reafirmă obiectivul de a deveni „cea mai mare companie de profil din Europa, de aceea în acest an și în anii următori focusul va fi pe dezvoltarea piețelor pe care activează deja, pentru ca după 2023 să targeteze Franța și Germania, care sunt cele mai mari piețe europene pentru pardoseli industriale și hidroizolații. Totodată, grupul îşi propune să devină cel mai dorit angajator din industria de profil în Uniunea Europeană”.

EMS Floor Group – European Multisolutions Systems Group SRL este caracterizată ca „o companie antreprenorială integral românească fondată în 2010, la Turda, de frații Claudiu și Marius Baciu. Compania, activă în domeniul prestărilor de servicii în construcții, implementează sisteme profesionale de pardoseli și hidroziolații, și lucrează cu cele mai performante materiale și tehnologii cunoscute și acreditate la nivel european. EMS Floor Group are 140 de angajați la nivel de grup și operează în România și pe piețele din Belgia, Luxemburg, Franța și Ungaria cu trei divizii specializate: EMS Floor Systems, EMS Hydro Systems și EMS Polishing.  EMS Floor Group aplică sisteme profesionale de pardoseli pe bază de răşini şi este, de asemenea, specializată în hidroizolaţii. Compania lucrează cu cei mai importanţi furnizori de răşini din Europa, iar echipele sale de aplicatori sunt pregătite să lucreze cu orice sistem de răşini profesionale şi să aplice orice tip de pardoseli pe bază de răşini epoxidice sau poliuretanice”.

Studiu Deloitte: jucătorii din sectorul imobiliar comercial din România vor căuta să încheie contracte pentru perioade mai scurte în viitor

Jucătorii din sectorul imobiliar comercial din România vor fi înclinați să încheie contracte pentru perioade mai scurte decât înainte de pandemie, aproximativ 80% dintre proprietarii, dezvoltatorii și investitorii din acest domeniu considerând că ajustările și flexibilitatea prevederilor contractuale sunt principalele aspecte care vor conta pentru chiriași și utilizatorii finali după terminarea crizei sanitare, potrivit studiului Deloitte Romania Commercial Real Estate 2021. Mai mult, studiul subliniază faptul că prevederile contractuale al căror scop este să securizeze plata chiriei vor fi elemente diferențiatoare după pandemie, 64% dintre respondenți menționând ajustarea chiriei și acordarea stimulentelor ca fiind al doilea cel mai important aspect pentru chiriași și utilizatorii finali.

Studiul mai arată că „următoarea normalitate” se va traduce cel mai probabil printr-o reconfigurare a spațiilor din sectorul de imobiliare comerciale, 71% din respondenți considerând că această abordare va fi mai frecventă în perioada următoare. În plus, aceștia anticipează o reconfigurare a modelelor de închiriere, 64% dintre respondenți subliniind faptul că este posibil să asistăm la apariția contractele de tip barter și a acordurilor de schimb în sectorul imobiliar după încheierea pandemiei.

Alexandra Smedoiu, Partener servicii fiscale, Deloitte Romania

„Pe lângă provocările legate de modul în care întregul ecosistem se va adapta la noile condiții de business, sectorul imobiliar comercial din România se va confrunta și cu fluctuații de prețuri și cu rate de ocupare care vor varia foarte mult în funcție de tipul de proprietate comercială. Prețurile vor avea cel mai probabil în continuare o tendință ascendentă pe nișa depozitelor și a parcurilor logistice, în timp ce, pentru alte tipuri de proprietăți, evoluția ar putea fi mixtă. În viitor, vom asista la accelerarea transformării digitale a proceselor de administrare a proprietăților, 80% dintre respondenții locali afirmând că tehnologia este cea mai importantă competență care trebuie dezvoltată într-un scenariu post-pandemic”, a spus Alexandra Smedoiu, Partener, Deloitte România, și lider al serviciilor de consultanță pentru sectorul imobiliar.

Pandemia de COVID-19 oferă și oportunități jucătorilor din acest sector, jumătate dintre respondenți estimând că actualul context este potrivit pentru apariția unor noi modele de afaceri, cum ar fi proptech-urile.

Tehnologia și lichiditatea sunt prioritățile acestui sector în etapa post-pandemie, subliniază studiul, 80% dintre respondenți spunând că se vor concentra pe resursele care vor acoperi nevoia de numerar chiar și atunci când criza de sănătate se va încheia.

„Comparativ cu criza financiară din 2008, perturbarea cauzată de pandemia de COVID-19 nu a generat un deficit semnificativ de lichiditate în sectorul imobiliar comercial Mai mult, pe parcursul crizei sanitare, instituțiile financiare au dat dovadă de deschidere și au continuat să finanțeze proiectele imobiliare comerciale aflate în derulare, aspect care se reflectă și în creșterea cu 10% a numărului de clădiri nerezidențiale în 2020 față de 2019, potrivit datelor Institutului Național de Statistică”, a declarat Marius Vasilescu, Director Consultanță Financiară, Deloitte România.

Marius Vasilescu, Director Consultanță Financiară, Deloitte România.

Studiul Deloitte Romania Commercial Real Estate 2021 analizează percepția jucătorilor din sectorul imobiliar comercial asupra efectelor pandemiei și planurile de business ale proprietarilor, dezvoltatorilor și investitorilor din acest sector. Raportul este efectuat pe baza răspunsurilor oferite de directori și membri ai consiliilor de administrație din domeniu.

_________________

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 330.000 de profesioniști ai săi.

Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a 2.000 de profesioniști.

Educație pentru independență financiară

0

Pornind de la confuzia dintre educația financiară și comportamentul moderat din punct de vedere financiar, Asociația CFA România și Asociația Administratorilor de Fonduri din România susțin creșterea nivelului de alfabetizare financiară. Constatarea celor două asociații este că 75% dintre participanții la un studiu Erste fac o astfel de confuzie, că doar 15% economisesc și investesc pentru vârsta pensionării, că pentru 95% dintre tineri, sursa educației financiare este familia și numai 9% își iau informațiile de la școală.

Alexandra Smedoiu, președinte al Asociației CFA România, subliniază declară:„Noi am lansat campania Generația I – generația independentă, pornind de la ideea că aceia dintre noi care nu luăm măsuri de economisire și investire în timpul anilor activi, riscăm să depindem de banii de la stat – sistemul public de pensii, sau devenim poveri pentru copiii noștri la bătrânețe. Conceptul Generației I sau generației independente s-a născut tocmai din faptul că nivelul de educație financiară în rândul românilor este foarte scăzut dar, printre noi, sunt și oameni care își doresc să obțina independența financiară. Prin intermediul informațiilor pe care le oferim ne dorim să aducem independența financiară mai aproape de oameni, să explicăm cum poate fi obținută, fără să pară copleșitor sau de neînțeles”

Horia Gustă, președintele AAF: „Procesul de alfabetizare financiară este unul de durată în care pe lângă beneficiari, noi, jucătorii din industria financiar-bancară avem un rol esențial. Prin proiectul Economisește inteligent, lansat anul trecut, și noi, Asociația Administratorilor de Fonduri din România ne-am asumat rolul de a fi parte din acest proces de învățare. Vrem să ajutăm cât mai mulți oameni să înțeleagă că educația financiară îți oferă șansa de a obține independența financiară și ne bucurăm să fim parteneri în acest demers cu Asociația CFA România. Chiar dacă sunt independente, proiectele noastre au același scop: un nivel mai bun de înțelegere a noțiunilor de economisire și investire”.

Asociația CFA România anunță că „oferă resurse pentru creșterea gradului de educație financiară a publicului larg, în vederea obținerii independenței financiare pe termen lung iar o serie de episoade ale podcast-ului educației financiare, episoade în care sunt abordate subiecte de bază, precum planul de economisire și investiții, bugetul lunar de cheltuieli sau riscul în investiții, pot fi ascultate pe website-ul www.generatiaindependenta.ro și pe platformele audio dedicate. Pe lângă podcast, cei interesați pot avea acces la materiale de educație financiară, semnate de către specialiștii certificați CFA®”.

La rândul ei, Asociația Administratorilor de Fonduri din România informează că „a lansat în 2020 proiectul ”Economisește inteligent!” cu scopul de a crește nivelul de informare a publicului larg cu privire la finanțe personale dar și concepte și instrumente specifice fondurilor de investiții. Pe parcursul mai multor luni, experți din piața de asset management au explicat în detaliu ce înseamnă calitatea de investitor în fondurile de investiții, ce instrumente și ce pași trebuie parcurși în acest scop, care sunt sumele minime de care are nevoie o persoană pentru a transforma economisirea în investiție, cât de importantă este disciplina și recurența dar și cum să-și seteze așteptările și obiectivele pe termen mediu și lung”.

Asociația CFA România este definită ca „organizația profesioniștilor în investiții din România, deținători ai titlului Chartered Financial Analyst (CFA®), calificare administrată de CFA Institute (USA). Asociația CFA România are peste 235 de membri și este una dintre cele peste 159 de societăți membre ale CFA Institute, asociația având misiunea de a promova interesele specialiștilor în investiții și de a menține standarde ridicate de integritate și excelență profesională. Profesioniștii care sunt membri ai asociației CFA România lucrează pentru instituții de reglementare, instituții supranaționale, instituții bancare, firme de asigurări, firme de intermediere de valori mobiliare, firme de asset management, fonduri de pensii, firme de consultanță, sectorul public, instituții de învățământ, companii care activează în diverse sectoare economice etc.”

Asociația Administratorilor de Fonduri (A.A.F.) se caracterizează ca „organizația profesională independentă neguvernamentală a operatorilor din industria Organismelor de plasament Colectiv (O.P.C) din România care reunește 19 societăți de administrare a investițiilor (S.A.I.), care administrează 83 de fonduri deschise de  investiții (O.P.C.V.M.) și 27 fonduri închise de investiții (A.O.P.C.), 4 Societăți de Investiții Financiare (S.I.F), Fondul Proprietatea și 4 bănci depozitare”.

Comisia propune un nou regulament pentru a se asigura că persoanele care călătoresc în UE continuă să beneficieze de roaming gratuit

0

Pentru a se asigura că cetățenii continuă să beneficieze de roaming fără costuri suplimentare atunci când călătoresc în UE, Comisia a propus astăzi un nou regulament privind roamingul. Într-un moment în care călătoriile neesențiale sunt descurajate, aceasta este o acțiune importantă pentru pregătirea unui viitor mai bun. Noul regulament va prelungi normele actuale, care urmează să expire în 2022, pentru încă 10 ani.

Acesta va asigura, de asemenea, servicii de roaming îmbunătățite pentru persoanele care călătoresc. De exemplu, consumatorii vor avea dreptul ca atunci când se află în străinătate să beneficieze de aceeași calitate și viteză a conexiunii la rețeaua mobilă ca și în țara lor, dacă sunt disponibile rețele echivalente. Noile norme vor asigura, de asemenea, un acces eficient la serviciile de urgență, inclusiv prin sporirea gradului de informare în legătură cu modalitățile alternative de acces pentru persoanele cu handicap, și vor îmbunătăți cunoștințele consumatorilor cu privire la posibilele costuri generate de utilizarea în roaming a serviciilor cu valoare adăugată.

Margrethe Vestager, vicepreședintă executivă pentru o Europă pregătită pentru era digitală, a declarat: „Oriunde ne aflăm în Europa, putem să păstrăm legătura cu cei dragi, să avem discuții de afaceri sau să facem schimb de experiențe atunci când călătorim, fără să ne îngrijorăm că vom plăti facturi exorbitante. Eliminarea tarifelor de roaming este un exemplu important al modului în care UE conectează milioane de cetățeni și le îmbunătățește viața. Noile norme nu numai că vor menține serviciile de roaming la prețurile naționale, dar le vor și îmbunătăți suplimentar.

Thierry Breton, comisarul pentru piața internă, a afirmat: „Milioane de europeni au beneficiat de avantajele oferite de serviciile de roaming fără costuri suplimentare în întreaga UE. Acestea reprezintă o inițiativă reușită, devenită o veritabilă piatră de temelie a pieței unice. În deceniul digital al Europei, fiecare dintre noi trebuie să dispună de o conectivitate excelentă peste tot în Europa, la fel ca în țara de domiciliu. Astăzi ne confirmăm angajamentul față de cetățeni. În paralel, depunem eforturi pentru a sprijini investițiile în infrastructuri adecvate.”

Roaming la prețurile de pe piața națională

Potrivit unui nou sondaj Eurobarometru, jumătate dintre europenii care dețin un telefon mobil au călătorit în altă țară din UE în ultimii doi ani. Datorită actualului Regulament privind roamingul, tarifele de roaming ale UE au fost eliminate la 15 iunie 2017 și, de atunci, aproape 170 de milioane de cetățeni beneficiază de roaming gratuit și pot rămâne conectați când călătoresc în cadrul pieței unice. Utilizarea serviciilor de date în roaming a crescut de 17 ori în vara anului 2019, comparativ cu vara dinaintea eliminării suprataxelor de roaming (vara anului 2016). Creșterea rapidă și masivă a traficului în roaming începând din iunie 2017 arată că eliminarea tarifelor de roaming a permis valorificarea cererii latente de servicii mobile a consumatorilor care călătoresc în cele 27 de state membre ale UE, precum și în Islanda, Liechtenstein și Norvegia. Normele actuale expiră la 30 iunie 2022, iar condițiile de pe piața telecomunicațiilor mobile nu sunt încă favorabile unor servicii sustenabile de roaming la prețurile de pe piața națională pentru toate întreprinderile și clienții care călătoresc în UE. Prin urmare, este important ca normele să fie prelungite.

Aceeași calitate a serviciilor în țara de origine și în străinătate

Conform celor mai recente date Eurobarometru, când au călătorit în altă țară din UE, 33 % dintre cetățeni declară că au avut o viteză mai scăzută a internetului mobil decât în țara lor de domiciliu, iar 28 % că standardul de rețea era mai redus decât în țara lor de origine (de exemplu 3G în loc de 4G). Noile norme propuse astăzi au scopul de a garanta că cetățenii și întreprinderile beneficiază de aceeași calitate a serviciilor ca în țara lor de origine. Aceasta înseamnă că, dacă abonamentul lor include viteze 4G și, din ce în ce mai frecvent, 5G, consumatorii nu ar trebui să aibă viteze mai scăzute în roaming, atunci când aceste rețele sunt disponibile. În ceea ce privește serviciile 5G, consumatorii vor trebui să fie informați că pot utiliza anumite aplicații și servicii în roaming. În plus, operatorii din țara vizitată ar trebui să ofere acces la toate tehnologiile și generațiile de rețea, în urma unei cereri rezonabile de acces cu ridicata pentru servicii de roaming.

Accesul efectiv la serviciile de urgență în străinătate

Propunerea de regulament urmărește să garanteze că atunci când clienții utilizează servicii de roaming, aceștia au acces la serviciile de urgență și beneficiază de transmiterea informației de localizare a apelantului în mod neîntrerupt și gratuit, inclusiv prin alte mijloace decât apelurile vocale, de exemplu SMS-uri sau aplicații pentru situații de urgență. În plus, persoanele care călătoresc ar trebui informate cu privire la modalitățile de contactare a serviciilor de urgență, inclusiv cele destinate persoanelor cu handicap, în țara UE pe care o vizitează.

Prevenirea costurilor și a facturilor neașteptat de ridicate

Pe durata roamingului, persoanele care călătoresc ar trebui să aibă posibilitatea de a apela cu încredere numerele de acces la servicii cu valoare adăugată, cum ar fi serviciile de asistență tehnică, serviciile de suport pentru clienți ale companiilor aeriene sau ale companiilor de asigurări sau chiar numerele de telefon gratuite, care pot genera tarife neașteptate în roaming. Noile norme privind roamingul impun ca operatorii să le furnizeze consumatorilor suficiente informații cu privire la eventualele costuri suplimentare generate de utilizarea în roaming a serviciilor cu valoare adăugată.

Sustenabilitatea pentru operatori a serviciilor de roaming

Noile norme vor asigura faptul că serviciile gratuite de roaming și avantajele sporite pentru consumatori sunt sustenabile din punctul de vedere al operatorilor. Normele prevăd reduceri suplimentare ale tarifelor de roaming cu ridicata, mai exact tarifele pe care operatorii le percep reciproc pentru utilizarea rețelei lor atunci când clienții călătoresc în străinătate. Plafoanele tarifare între operatori sunt stabilite la un nivel care să le permită operatorilor să recupereze costul furnizării serviciilor de roaming. În același timp, acestea mențin stimulentele pentru investiții în rețele și evită denaturarea concurenței pe piețele naționale ale țărilor vizitate.

Construirea unui viitor rezilient la schimbările climatice – O nouă strategie a UE privind adaptarea la schimbările climatice

0

Comisia Europeană a adoptat pe 24 februarie, o nouă strategie a UE privind adaptarea la schimbările climatice, care definește calea de urmat pentru a face față consecințelor inevitabile ale schimbărilor climatice. Chiar dacă UE face tot ce îi stă în putință pentru a atenua schimbările climatice, atât pe plan intern, cât și la nivel internațional, trebuie, de asemenea, să fim pregătiți să facem față consecințelor ineluctabile ale schimbărilor climatice. De la valuri de căldură mortale și secete devastatoare la distrugerea pădurilor și la eroziunea litoralului ca urmare a creșterii nivelului mării, schimbările climatice își fac deja simțite efectele în Europa și în întreaga lume. Pornind de la Strategia de adaptare la schimbările climatice din 2013, scopul propunerilor prezentate astăzi este să se concentreze mai degrabă pe elaborarea de soluții decât pe înțelegerea problemei și să se treacă de la planificare la punerea în aplicare.

Vicepreședintele executiv pentru Pactul verde european, Frans Timmermans, a declarat: „Pandemia de COVID-19 ne-a reamintit cu fermitate că un nivel de pregătire insuficient poate avea consecințe dezastruoase. Nu există niciun vaccin împotriva crizei climatice, dar putem totuși să o combatem și să ne pregătim pentru efectele sale ineluctabile. Impactul schimbărilor climatice se resimte deja atât în interiorul, cât și în afara Uniunii Europene. Noua strategie de adaptare la schimbările climatice ne permite să ne accelerăm și să ne aprofundăm pregătirile. Dacă ne pregătim încă de pe acum, putem să construim un viitor rezilient la schimbările climatice.”

Pierderile economice cauzate de multiplicarea fenomenelor meteorologice extreme sunt în creștere. În UE, luând în calcul numai aceste pierderi, constatăm că ele depășesc deja, în medie, 12 miliarde EUR pe an. Estimările prudente arată că expunerea economiei actuale a UE la o încălzire globală de 3°C peste nivelurile preindustriale ar antrena o pierdere anuală de cel puțin 170 de miliarde EUR. Schimbările climatice afectează nu numai economia, ci și sănătatea și bunăstarea europenilor, care suferă din ce în ce mai mult din cauza valurilor de căldură. La nivel mondial, catastrofa naturală cea mai letală din 2019 a fost valul de căldură din Europa, în urma căruia 2 500 de persoane și-au pierdut viața.

La acțiunile noastre de adaptare la schimbările climatice trebuie să participe toate componentele societății și toate nivelurile de guvernare, atât în interiorul, cât și în afara UE. Vom depune eforturi pentru a construi o societate rezilientă la schimbările climatice prin îmbunătățirea cunoștințelor referitoare la impactul schimbărilor climatice și a soluțiilor de adaptare, prin intensificarea planificării adaptării la schimbările climatice și prin multiplicarea evaluărilor riscurilor climatice, prin accelerarea măsurilor de adaptare și prin sprijinirea consolidării rezilienței la schimbările climatice la scară mondială.

O adaptare mai inteligentă, mai rapidă și mai sistemică

Măsurile de adaptare trebuie să se bazeze pe date solide și pe instrumente de evaluare a riscurilor care să fie puse la dispoziția tuturor: de la familiile care cumpără, construiesc și renovează o locuință la întreprinderile din regiunile de coastă sau la fermierii care își planifică culturile. Pentru a realiza acest lucru, strategia propune acțiuni menite să deplaseze limitele cunoștințelor referitoare la adaptare astfel încât să putem colecta mai multe date, de mai bună calitate, asupra riscurilor și a pierderilor legate de climă, punându-le la dispoziția tuturor. La Climate-ADAPT, platforma europeană pentru cunoștințe în materie de adaptare, care va fi consolidată și extinsă, se va adăuga un observator specific în domeniul sănătății pentru a se urmări, a se analiza și a se preveni cu mai multă acuratețe impactul schimbărilor climatice asupra sănătății.

Schimbările climatice au repercusiuni la toate nivelurile societății și în toate sectoarele economiei, ceea ce înseamnă că măsurile de adaptare trebuie să fie sistemice. Comisia va continua să includă considerații privind reziliența la schimbările climatice în toate domeniile de politică relevante. Aceasta va sprijini dezvoltarea și punerea în aplicare în continuare a strategiilor și a planurilor de adaptare, cu trei priorități transversale: integrarea adaptării în politica macrobugetară, găsirea unor soluții bazate pe natură în materie de adaptare și luarea unor măsuri de adaptare locale.

Intensificarea acțiunii internaționale

Politicile noastre de adaptare la schimbările climatice trebuie să fie în concordanță cu poziția noastră de lider mondial în materie de atenuare a schimbărilor climatice. Acordul de la Paris a fixat un obiectiv mondial în materie de adaptare și a subliniat faptul că adaptarea este un factor-cheie al dezvoltării durabile. UE va promova abordări subnaționale, naționale și regionale în materie de adaptare, axându-se în special pe adaptarea în Africa și în statele insulare mici în curs de dezvoltare. Vom spori sprijinul acordat rezilienței și pregătirii în materie de climă pe plan internațional, prin furnizarea de resurse, acordând prioritate luării de poziție și sporind eficacitatea, prin intensificarea finanțării internaționale și prin consolidarea implicării și a schimburilor la nivel mondial cu privire la adaptare. De asemenea, vom colabora cu partenerii noștri internaționali pentru a elimina decalajul în ceea ce privește finanțarea internațională a combaterii schimbărilor climatice.

Context

Schimbările climatice au loc chiar acum, de aceea trebuie să construim un viitor mai rezilient. Tocmai s-a încheiat cel mai cald deceniu din istorie, în care recordul pentru anul cel mai cald a fost bătut de opt ori. Suntem martorii unei intensificări a frecvenței și a gravității fenomenelor climatice și meteorologice extreme. Aceste extreme variază de la incendii forestiere și valuri de căldură fără precedent chiar deasupra Cercului Polar Arctic la perioade de secetă devastatoare în regiunea mediteraneeană și de la uragane care fac ravagii în regiunile ultraperiferice ale UE la păduri distruse de invaziile nemaiîntâlnite de gândaci de scoarță în Europa Centrală și de Est. Fenomenele cu o evoluție lentă, cum ar fi deșertificarea, pierderea biodiversității, degradarea solului și a ecosistemelor, acidificarea oceanelor sau creșterea nivelului mării, sunt la fel de distructive pe termen lung.

Comisia Europeană a anunțat această nouă strategie, mai ambițioasă, a UE privind adaptarea la schimbările climatice în Comunicarea privind Pactul verde european, în urma unei evaluări a Strategiei Europa 2013, evaluare efectuată în 2018, și a unei consultări publice deschise care s-a derulat în perioada mai-august 2020. Propunerea privind Legea europeană a climei constituie baza pentru stabilirea unor obiective mai ambițioase și pentru consolidarea coerenței politicilor în materie de adaptare. Această propunere integrează în legislația UE obiectivul global în materie de adaptare prevăzut la articolul 7 din Acordul de la Paris și acțiunea din cadrul Obiectivului nr. 13 de dezvoltare durabilă. Propunerea îndeamnă UE și statele membre să facă în continuare progrese pentru a stimula capacitatea de adaptare, pentru a consolida reziliența și a reduce vulnerabilitatea față de schimbările climatice. Noua strategie de adaptare va contribui la transpunerea în realitate a acestor progrese

Reveal Marketing Research: Doar 18% dintre români consideră că este important să investească în calitatea ridicată a produselor electronice

0

Doar 18% dintre români consideră că este important să investească în calitatea ridicată a produselor electronice și ar alege branduri mai scumpe potrivit unui studiu al Reveal Marketing Research despre obiceiurile de achiziție ale românilor privind produsele electronice.

  • 1 din 2 români declară că ar alege branduri cu prețuri de mijloc, deoarece raportul calitate-preț este cel mai important.
  • Consumatorii preferă să cumpere electronice din magazinele fizice de profil, în detrimentul comenzilor online.
  • 18% dintre români consideră că este important să investească în calitatea ridicată a produselor electronice și ar alege branduri mai scumpe.

Într-o lume din ce în ce mai digitalizată, în care importanța tehnologiei este în creștere și în care comunicăm tot mai mult în mediul online, electronicele au devenit produse esențiale în viața de zi cu zi. Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre obiceiurile de achiziție ale românilor privind produsele electronice: cum și în ce categorii de electronice investesc românii? Ce aspecte le influențează decizia și cât de loiali sunt brandurilor preferate? Rezultatele pe larg mai jos!

Românii declară că sunt dispuși să investească cel mai mult în telefoane, laptop-uri și calculatoare

18% dintre români consideră că este important să investească în calitatea ridicată a produselor electronice și ar alege branduri mai scumpe. Din această categorie, se observă tendința spre a investi în branduri cu prețuri mai ridicate pentru: telefoane (32% dintre români cu această opțiune), laptop-uri (30%) și calculatoare (22%). Observăm că pentru cei dispuși să cheltuie, criteriile emoționale precum loialitatea față de brand cântăresc puternic în decizia de alegere. 23% dintre oameni se declară loiali, spunând că achiziționează mereu același brand, indiferent de promoții. Cele mai loiale se arată persoanele cu vârste între 35-44 de ani (30% dintre aceștia).

Totuși, pentru majoritatea românilor, raportul avantajos calitate-preț este cel mai important. 1 din 2 respondenți declară că ar alege branduri cu prețuri de mijloc și țin foarte mult la un echilibru între calitatea produsului și costul acestuia. Similar, telefoanele (60%), laptop-urile (61%) și calculatoarele (53%) sunt produsele principale pentru care românii ar căuta branduri cu prețuri medii și raport calitate-preț bun. Tabletele (60%), smartwatch-urile (48%), căștile (49%) și sistemele audio (49%) sunt alte produse electronice pentru care un raport bun calitate-preț este important în achiziție.

În medie, doar 13% dintre români declară că ar alege branduri mai ieftine și nu consideră că merită să investești foarte mult în aceste produse. Brățările fitness (17%) și accesoriile pentru telefoane, tablete, laptop-uri (23%) sunt produse pentru care romanii nu ar fi dispuși să plătească foarte mult.

Consumatorii preferă să cumpere electronice din magazinele fizice de profil, în detrimentul comenzilor online

45% dintre români spun că merg în magazinele fizice de profil pentru a cumpăra produse electronice, comparativ cu 36% care preferă varianta comenzilor online de pe site-urile magazinelor. Diferența se poate explica prin faptul că oamenii își doresc să vadă produsul în realitate și să aibă posibilitatea de a-l testa înainte de achiziție. Pentru aceștia, poate fi important să înțeleagă mai bine produsul în care investesc banii. Totodată, observăm și o diferență între mediul urban și rural în ceea ce privește preferință pentru magazinele fizice, 53% dintre cei din rural preferă să meargă în magazin, comparativ cu 38% dintre cei din mediul urban cu aceeași preferință. 

La nivelul întregului eșantion, dintre toate produsele, telefonul este achiziționat din magazinele fizice în cea mai mare proporție de români (52%), în special de cei cu venituri mici, sub 2.000 lei (62% dintre aceștia). Fiind mijlocul esențial de comunicare, educație și divertisment în prezent, este de înțeles de ce oamenii resimt nevoia de a se asigura de calitatea produsului inaininte de a-l cumpăra. Mai mult, la finalul anului 2020, un studiu realizat la nivel internațional (Global Media Intelligence Report) a arătat că românii petrec aproximativ 3 ore și jumătate pe telefon și în medie 4 ore în fața calculatorului sau tabletei.

Deși în final cumpără din magazinele fizice, românii preferă să se informeze despre electronice din mediul online 

Principala sursă de informare despre produsele electronice este site-ul magazinelor de specialitatepeste jumătate dintre români (55%) declară că se informează de aici, potrivit Reveal Marketing Research. 48% dintre oameni spun că își culeg informații din reclamele sau anunțurile văzute în mediul online, în special tinerii cu vârsta între 25-34 de ani (59%). În schimb, 55 de ani (57%) afirmă că se informează direct din magazin. Din totalul eșantionului, 36% dintre români sunt de aceeași părere. Recomandările primite de la prieteni, familie sau cunoscuți în legătură cu produsele electronice sunt importante pentru 32% dintre români, cu precădere pentru cei cu vârste între 45-55 ani (35%). Acest lucru înseamnă că brandurile trebuie să continue să investigheze procesele de achiziție (prin studii de consumer decision journey) pentru a identifica touchpoint-urile cheie. Această abordare este importantă chiar și în perioada actuală, în care putem fi tentați să credem că promovarea online asigură succesul imediat.

Promoțiile se află în top 3 criterii care influențează decizia de cumpărare a românilor

Promoțiile au și rolul de a influența loialitatea consumatorilor față de brandurile de electronice – întrebați cât de loiali sunt atunci când cumpără din această categorie, 69% dintre români spun că alegerea brandului e ghidată în funcție de promoții. Astfel, din cei 69% – 50% obișnuiesc  să alterneze cam aceleași branduri de electronice, în funcție de promoții, iar 19% declară că nu cumpără aceleași branduri, ci se orientează doar în funcție de promoții. Doar 8% dintre respondenți variază mereu opțiunile de achiziție și nu sunt loiali, spunând că nu cumpără aceleași branduri și se uită la alte criterii față de oferte – reclame, aspectul atractiv al produsului.

***

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1004 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 18-22 februarie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

_________________

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa. 

Financial Intelligence organizează a doua ediție a BLACK SEA ONLINE FORUM: „Importanța geostrategică și economică a Mării Negre în actualul context european”

0

Financial Intelligence organizează mâine, 25 februarie, de la ora 11:00, evenimentul„BLACK SEA ONLINE FORUM – Importanța geostrategică și economică a Mării Negre în actualul context european”.

Evenimentul se va desfășura online și va fi transmis LIVE pe platforma www.financialintelligence.ro, pe pagina de Facebook Financial Intelligence, precum și pe canalul de YouTube Financial Intelligence.

Modificările la Legea offshore vor fi aprobate de Parlament până la sfârșitul acestei sesiuni parlamentare, a dat asigurări Virgil Popescu, ministrul Energiei.

Directorul general al OMV Petrom, Christina Verchere, afirma, recent, că este necesară o perioadă de 12 luni pentru a lua decizia de investiţii în proiectul de gaze din Marea Neagră, din momentul în care va fi modificată Legea offshore, urmând ca primele gaze să fie extrase peste patru ani.

În prezent, OMV Petrom şi ExxonMobil sunt parteneri egali în proiectul de explorare a zăcământului de mare adâncime Neptun din Marea Neagră, estimat la 42 – 84 de miliarde de metri cubi de gaze. Spre comparaţie, România produce în prezent circa 10-11 miliarde de metri cubi de gaze pe an.  În 2019, Exxon şi-a anunţat intenţia de a se retrage din România, iar ministrul Energiei, Virgil Popescu, a afirmat toamna trecută că Romgaz poate prelua participaţia Exxon.

Întrebat care ar fi profitul statului român din această exploatare, Virgil Popescu a spus: „Cred că cea mai buna variantă – dacă Exxon dorește să iasă din această afacere – este ca Romgaz, companie a statului roman să cumpere. În acest fel, va putea gestiona 50% din acel zăcământ. 50% înseamnă taxe și impozite către statul român, înseamnă impozit pe profit catre statul român și înseamnă că, prin Romgaz, statul deține 50% din acel zăcământ”.

România trebuie să ştie să profite de oportunităţile aduse de exploatarea gazelor din Marea Neagră, atât prin utilizarea acestor gaze pentru alimentarea populaţiei sau relansarea industriei din România, cat si prin exportul către țări vecine, care au mai puține resurse și se află sub presiunea Rusiei din punct de vedere energetic și politic.

Investițiile în sectorul hidrocarburilor din Marea Neagră pot genera venituri la bugetul de stat în valoare de 26 miliarde de dolari şi un plus de 71 miliarde de dolari la PIB-ul României, până în 2040, potrivit Deloitte.

Participanții înscriși la evenimentul BLACK SEA FORUM: „Importanța geostrategică și eonomică a Mării Negre în actualul context european” vor putea transmite întrebări speakerilor în timpul evenimentului, în comentarii la video, prin intermediul paginii de Facebook Financial Intelligence.

În cadrul evenimentului se vor discuta următoarele subiecte:

  • Abordarea geostrategică a Resurselor Mării Negre
  • Valoarea economică a resurselor Mării Negre
  • Investitii la Marea Neagră prin Programul Național de Redresare și Reziliență
  • Green Deal: implicații, efecte, abordare bugetară
  • Concluzii: Acțiuni politice necesare

Speakerii evenimentului sunt: Florin CÎȚU – Prim Ministrul României (tbc), Virgil POPESCU  – Ministrul Energiei, Cristina PRUNĂ – Vicepreşedintele Camerei Deputaţilor și Vicepreședintele Comisiei pentru industrii şi servicii din Camera Deputaților, Cristian BĂDESCU – Reprezentant cu însărcinări speciale pentru securitate energetică la Ministerul Afacerilor Externe, Bogdan CHIRIȚOIU – Președintele Consiliului Concurenței, Zoltan NAGY-BEGE – Vicepreședintele Autorității Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), László BORBÉLY – Consilier de Stat, Coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă la Guvernul României; Dan DUNGACIU – Director General al Institutului de Științe Politice și Relații Internaționale, Academia Română, Alina POPA – CFO al OMV Petrom, Răzvan NICOLESCU – Partener la Deloitte România, Cătălin NIȚĂ – Director Executiv al Federației Patronale Petrol și Gaze, Radu DUDĂU  – Co-Fondator și Director General al Energy Policy Group, Marian NĂSTASE – Președintele Asociației Marilor Consumatori de Energie din România, Hariram SUBRAMANIAN – CTO la  Huawei Fusion Solar Solutions Europe, Aristotel Marius JUDE  – Director General al Romgaz, Sorin ELISEI – Director Consultanță la Deloitte România, Septimiu STOICA  – Președinte AGA al Bursei Române de Mărfuri, Mihaela CROITORU  – Managing Partner la INNOVA Project Consulting, Petru RUȘEȚ– Managing Director al Siemens Energy România, Liviu MUREȘAN  – Președintele executiv al Fundației EURISC, Adriean PÂRLOG – Prof. Univ. și General în rezervă, Președinte ICSS,  Corneliu BODEA– Președintele Centrului Român al Energiei.

Evenimentul va fi moderat de Adina ARDELEANU, Membru Fondator Financial Intelligence.

Le mulțumim partenerilor pentru că au făcut posibilă desfășurarea evenimentului!

Parteneri: OMV Petrom, Romgaz, ALRO, Nuclearelectrica, SNTGN Transgaz, Restart Energy, Huawei, Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG), INNOVA Project Consulting, Bursa Română de Mărfuri, Conef Gaz.

Parteneri instituționali: Asociația Marilor Consumatori de Energie din România (ABIEC), Centrul de Analiză și Prognoză pentru Orientări Strategice (CAPOS), British Romanian Chamber of Commerce (BRCC), Centrul Român al Energiei, ICSS, Consiliul Mondial al Energiei – Comitetul Național Român (CNR-CME), Asociația Energia Inteligentă.

Parteneri media: News.ro, Agerpres, România Durabilă, Economistul, FinZoom.ro, Club Economic, The Diplomat, Focus Energetic, InvesTenergy, NewMoney, BiziLive TV,  Boof Media.

Mai multe detalii despre eveniment puteți găsi aici.

#BlackSeaForum #evenimenteleFinancialIntelligence

ARIR lansează Ghidul pentru implementarea politicii de remunerare, obligatorie pentru companiile listate din acest an

0

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR), împreună cu un grup de lucru format din avocați, consultanți și reprezentanți ai companiilor listate, anunță lansarea unui Ghid, set de recomandări de bune practici, pentru implementarea politicii de remunerare care poate fi descărcat aici. Venim în întâmpinarea companiilor listate pentru definirea celor mai importante elemente care să fie incluse într-o Politică de Remunerare clară, în conformitate cu Legea Emitenților și așteptările investitorilor. Totodată, ghidul poate fi folosit și de către companiile care nu sunt listate ca model de bune practici.

Politica de Remunerare ar trebui să includă într-o manieră clară și ușor de înțeles principiile care stau la baza remunerării Conducătorilor, totalitatea elementelor de remunerare la care Conducătorii sunt îndreptățiți, precum și justificarea acordării acestor remunerații în raport cu obiectivele pe termen lung ale Societății. Toate aceste elemente au fost abordate în ghidul de implementare care oferă recomandări și direcții, inclusiv privind procesul decizional.

Daniela Șerban – Președinte ARIR

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR:

„Prin acest demers, oferim un instrument inovator, util pentru companii, cu scopul formării unei practici de transparență unitare și armonizării tipurilor de informații puse la dispoziția publicului, investitorilor. Guvernanța corporativă este elementul esențial urmărit de aproape de investitori, politica de remunerare fiind un punct crucial. Apreciem efortul extins al grupului de lucru care a reunit cei mai buni experți din piața de capital, în avantajul companiilor listate.”

Ghidul de implementare oferă o îndrumare echilibrată și flexibilă, care recunoaște și respectă diversitatea sistemelor de guvernanță corporativă, strategiile unice de afaceri ale societăților și abordările în privința remunerării. Fiecare companie listată este încurajată să utilizeze aceste ghid în funcție de nevoile și de principiile sale. Acest ghid nu include recomandări privind structurarea sau elaborarea pachetelor de remunerare.

Documentul a fost elaborat de către un grup de lucru format din peste 15 specialiști din piață: avocați (Diana Ispas, Partener, Bondoc & Asociații; Vasile Soltan, Junior Associate, Bondoc & Asociații; Günay Duagi, Senior Managing Associate, KPMG Legal – Toncescu și Asociatii SPARL; Raul Andrei Dimitriu, Senior Associate, KPMG Legal – Toncescu și Asociatii SPARL; Narcisa Oprea, Partener, Schoenherr și Asociații; Silviu Lazăr, Attorney at Law, Schoenherr și Asociații), consultanți (Elena Doagă, Tax Manager, KPMG Romania, Manuela Pănescu, Sustainalytics), reprezentanți ai companiilor listate (Echipa ALRO coordonată de Ana-Maria Imbrea, Director Departament Relații Investitori și Relații Corporative; Ioan Șumandea, Consilier Juridic Expert Guvernanță Corporativă, Banca Transilvania; Ștefania Drăghici, Consultant Management, Departament Managementul Performanței și Recrutare, Electrica; Echipa OMV Petrom coordonată de Ana-Maria Ralea, Manager departament Legal Corporate).

ARIR a fost înființată la inițiativa Danielei Șerban în noiembrie 2018 împreună cu membrii fondatori: Bursa de Valori București (BVB), ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Cosmin Răduță și Tony Romani. Au aderat comunității: Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania, Transgaz, Biofarm și MedLife ca Membri Asociați. INNOVA Project Consulting, ENVISIA, RTPR, Intercapital Invest, eVote și  Mazars au devenit Membri Afiliați.

BestJobs: Peste o jumătate de milion de aplicări la joburi în luna februarie

0

Peste 90.000 de români au aplicat în ultima lună pentru locurile de muncă oferite prin intermediul platformei BestJobs, în total fiind înregistrate peste 511.000 de aplicări. Cele mai multe joburi oferite de angajatori sunt în domeniile IT&C, telecom, vânzări, financiar-contabilitate, inginerie, management și construcții.

O creștere semnificativă a locurilor de muncă disponibile s-a înregistrat în luna februarie și în marketing, transport, distribuție și medical&pharma. La polul opus, cele mai puține joburi sunt în securitate/armată, servicii de înfrumusețare, îngrijire vârstnici/copii sau personal de curățenie, agricultură, educație, precum și turism, unele dintre aceste domenii fiind grav afectate de pandemie.

Românii sunt implicați activ în căutarea unui loc de muncă, astfel că de la începutul anului și până la această dată au fost create peste 30.000 de CV-uri noi, în timp ce peste 110.000 de CV-uri au fost actualizate, semn că piața muncii este într-o continuă mișcare, iar angajații caută noi oportunități în carieră.

Conform unui sondaj derulat de BestJobs în rândul candidaților care nu au un loc de muncă în acest moment, aceștia caută să se angajeze mai ales în domenii precum retail & comerț (25%), BPO (24%), financiar-contabilitate (15.75%), medical&pharma (14%) și administrație publică (13%).

În ceea ce privește așteptările lor salariale – în funcție de experiența și rolul vizat – aproape trei din zece respondenți care nu au un job în acest moment afirmă că nivelul minim salarial așteptat este de 2.350 lei net pe lună. Cei mai mulți (53%) își doresc un venit lunar net cuprins între 2.350 lei și 4.650 lei. Alți 12,5% urmăresc un salariu lunar între 4.650 lei și 6.350 lei, în timp ce 4% vor un salariu cuprins între 6.350 lei și 8.650 lei.

Pe lângă pachetul salarial, candidații care nu au în acest moment un job caută o atmosferă de lucru plăcută și posibilitatea de a lucra mai mult de la birou în acest an, semn că lipsa interacțiunii umane directe a început să fie tot mai resimțită în contextul în care am intrat deja în al doilea an pandemic.

_________________

Despre BestJobs

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 20 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație și servicii conexe recrutării pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare, recrutare și de dezvoltare profesională și personală. În orice moment, pe Bestjobs sunt peste 4,5 milioane de profesioniști conectați la piața muncii, peste 25.000 de joburi și peste 150 de specialiști în dezvoltare profesională și personală (coachi, mentori, terapeuți, avocați și alte tipuri de specialiști).

Transformarea digitală în resurse umane și salarizare – beneficii și provocări

Material de opinie de Maria Butcu, Director, și Adina Marciu, Supervizor Salarizare, Soluții de Servicii Externalizate, Deloitte România (foto)

Transformările care au avut loc în ultimul an în activitatea economică, în contextul pandemiei de COVID-19, sunt, în cele mai multe cazuri, ireversibile, dar și benefice pentru mediul de afaceri. Incertitudinea generată de evoluția pandemiei și preocuparea angajatorilor față de sănătatea angajaților au făcut ca programul de lucru flexibil, inclusiv munca la distanță, să reprezinte o soluție viabilă pentru multe companii. Cu toate acestea, există încă numeroase aspecte neclare, cel puțin în zona de resurse umane și salarizare, care trebuie lămurite, ținând cont de faptul că munca la distanță tinde să devină obișnuință pe termen mediu și lung pentru multe companii.

Pentru a evita anumite riscuri care pot decurge din aplicarea necorespunzătoare a procedurilor în cazul activității la distanță, o organizație trebuie să se asigure că înțelege corect efectele juridice, fiscale, de salarizare și de resurse umane pe care o astfel de relaționare le implică. În plus, orice entitate trebuie să stabilească ce tipuri de procese trebuie definite pentru a gestiona provocările viitoare și să se asigure că strategia pe care o urmează este suficient de agilă pentru a valorifica oportunitățile apărute și pentru a își asigura revenirea și creșterea în viitor.

După declanșarea pandemiei, companiile au fost nevoite să își schimbe modul de organizare a proceselor și de gestionare a activității, în special prin implementarea unor soluții digitale și tehnologice care să permită funcționarea la parametri cât mai ridicați. Toate acestea au necesitat investiții neprevăzute în bani, timp, cunoștințe practice și alte resurse, dar transformările care au rezultat conduc, cu siguranță, la eficientizarea proceselor și permit, astfel, acordarea de răspunsuri în timp real la nevoile și solicitările din plan intern, din partea angajaților, dar și din extern, din partea clienților și a tuturor colaboratorilor și partenerilor de afaceri.

Tendința este valabilă și în domeniul resurselor umane, cu atât mai mult cu cât, odată cu trecerea tot mai mare la munca la distanță, crește nevoia de optimizare, de debirocratizare, prin digitalizare și tehnologizare, astfel încât să se poată înlocui operațiunile consumatoare de timp și resurse cu procese automatizate. Numeroase companii apelează la implementare de procese, aplicații și platforme integrate, ușor de accesat și utilizat, care să ajute la gestionarea eficientă a resurselor umane.

Impactul digitalizării în salarizare

În sfera salarizării, unul dintre principalele avantaje ale digitalizării este reprezentat de reducerea timpului de procesare a documentelor prin folosirea de aplicații automatizate, de tipul self-service. Astfel, prin câteva click-uri, un angajat poate să obțină sau să transmită informația sau documentul de care are nevoie. Printre alte avantaje se numără posibilitatea de a utiliza anumite sisteme IT sau roboți (RPA) pentru a reduce la minimum prelucrarea manuală a datelor și, implicit, riscul apariției unor erori în timpul procesării informației.

Totodată, prin digitalizare se pot elimina anumite activități redundante, repetitive, iar angajații implicați în astfel de operațiuni pot fi orientați către activități creative și inovatoare, pentru a aduce o valoare adăugată reală prin munca pe care o desfășoară. În plus, simplificările obținute prin digitalizare pot ajuta la echilibrarea balanței între carieră și viața personală.

Planul de beneficii salariale trebuie adaptat la munca în mediul virtual

Așadar, avantajele digitalizării sunt evidente, dar există și riscuri. Specialiștii din resurse umane, împreună cu conducerea companiei, trebuie să reproiecteze strategia, rolurile, activitățile și structura acestora, astfel încât angajații să nu resimtă absența unei interacțiuni directe și să se asigure un mediu de lucru și o cultură organizațională bazată pe valori și principii solide.

Angajatorii sunt nevoiți, de asemenea, să implementeze sisteme tehnice, proceduri și politici interne clar definite în ceea ce privește lucrul de la distanță pentru a preîntâmpina neconcordanțe din punct de vedere juridic sau organizatoric în programul de desfășurare a activității angajaților. În plus, trebuie să se țină cont de aspectele de conformitate legate de faptul că spațiul de lucru s-a mutat din perimetrul societății în spațiul personal al angajatului. Totodată, există riscul ca pontajele lunare să fie înregistrate incorect ori neconform cu realitatea sau să apară probleme de eficiență (perioade de inactivitate) ca urmare a unor dificultăți de accesare a sistemelor interne, dacă acestea sunt neperformante sau neadaptate cerințelor curente. Nu în ultimul rând, pot apărea neconcordanțe ce țin de fluxul de transmitere/primire a documentelor necesare în resurse umane și pentru calculul salarial (certificatele medicale, adeverințe solicitate de instituții bancare în original etc.), dar și dificultăți generate de mobilitatea angajaților și posibilitatea de a lucra la distanță din afara țării.

O altă provocare cu care se confruntă în prezent companiile, respectiv departamentele de resurse umane, este adaptarea planului și a politicii de beneficii la munca în mediul virtual. Până de curând, multe companii asigurau prin planul de beneficii decontarea transportului angajaților către și dinspre locul de muncă, însă, odată cu trecerea la lucrul de acasă, apare întrebarea dacă se mai poate acorda acest stimulent sub premisa aceluiași tratament fiscal. Mai mult, beneficiile introduse recent în legislație, precum facilitățile pentru educația timpurie a copiilor angajaților, decontarea a cel mult 400 de lei pe lună pentru angajații care lucrează în regim de telemuncăși altele similare, trebuie analizate și fundamentate din perspectivă fiscală înainte de a fi incluse în pachetul salarial.

În concluzie, este evident că viitorul activității de resurse umane va fi modelat pe transformarea digitală și, ținând cont de faptul că și structura forței de muncă se modifică, digitalizarea și automatizarea devin componente esențiale în gestionarea relațiilor de muncă. Dar, pentru a se asigura succesul deplin în această privință, este la fel de important ca specialiștii în resurse umane și salarizare să beneficieze de instruire și de sprijinul factorilor de decizie în implementarea schimbărilor necesare.