Compania cu capital integral românesc
Delta Studio, lider pe piața internă de lifestyle, amenajări interioare și
desing, anunță că showroom-ul
principal – din București, Strada Progresului, nr. 1-3 (intersecția Răzoare),
sector 5 – este deschis și duminica, din 6 septembrie. Programul, pentru vizită
și informare, este între orele 10 și 14. Sâmbăta, publicul este așteptat între
orele 10 și 14 pentru consiliere și între orele 14 și 16, pentru vizită. În
celelalte zile, programul este 9-18.
Delta Studio se caracterizează prin
aceea că „reflectă pasiunea pentru arta locuirii printr-o ofertă amplă de
produse de înaltă calitate. Colaborarea cu furnizori de top din întreaga lume
asigură o permanentă aliniere la tendințele globale în amenajări interioare,
iar atenția față de spiritul românesc se manifestă prin parteneriate cu
profesioniști locali și dezvoltarea de noi capacități de producție. În cei
peste 20 de ani de la înființare, Delta Studio s-a implicat în mii de proiecte
de design interior, imprimându-și de fiecare dată entuziasmul pentru detalii și
execuții impecabile”. Top of Form
Foto: amenajare living Sleek Dining,
arhitect Echipa Delta Studio
Compania de
asigurări Signal Iduna România – lider în asigurări de sănătate aferente
activității de asigurări de viață – anunță că „a încheiat primele șase luni ale
anului 2020 cu o cifră de afaceri de peste 57,4 milioane de lei, ceea ce
reprezintă o creștere cu 44% față de aceeași perioadă a anului trecut. Numărul
de asigurați raportat la finalul primelor șase luni din 2020 se ridică la peste
180.000 de persoane, în creștere față de aceeași perioadă a anului trecut cu
64%, dintre care 88% sunt contracte corporate, restul fiind asignate
segmentului de retail. Rezultatele realizate în prima jumătate a acestui an se
bazează și pe parteneriatele solide cu brokerii, o relație care aduce
plus-valoare business-ului”.
Tiberiu Maier (foto), CEO al Signal Iduna România, subliniază: „Cu siguranță
contextul actual a modificat profilul clientului de asigurări, deoarece
apariția unei situații neprevăzute și conștientizarea acestui fapt este acum o
realitate pentru mulți dintre noi. Observăm o creștere a nivelului de interes
din partea clienților noi, dar și o dorință din partea celor existenți de a
solicita dezvoltarea pachetelor adăugând beneficii suplimentare, mai ales pe
zona de asigurări corporate. Am înțeles, astfel, că așteptările clienților de
la o asigurare de sănătate păstrează în continuare un trend ascendent pe zona
de servicii. De aceea, am pus accentul pe dezvoltarea soluțiilor digitale de
accesare a produselor noastre, continuând să oferim o experiență 100% digitală.
Aproape o treime din asigurații Signal Iduna folosesc în prezent serviciile
noastre prin intermediul aplicației de mobil Signal Care Assistant, iar numărul
este în creștere”.
Signal Iduna
accentuează că în contextul actual, „încă de la începutul lunii aprilie,
asigurații au avut posibilitatea de a beneficia de consultații de telemedicină.
În plus, gradul ridicat de digitalizare pentru majoritatea proceselor a permis
angajaților să se adapteze rapid la situația de lucru de acasă pentru
continuarea desfășurării activităților.În ceea ce privește operațiunile adresate clienților, a fost
simplificat procesul de rambursare pentru asigurați, fiind necesar un număr mai
redus de documente, iar actele corespunzătoare contractelor de asigurare au
fost distribuite integral în format electronic. Serviciul de consiliere
medicală la distanță, aplicația de mobil Signal Care Assistant și serviciul de
Call Center au asigurat un flux neîntrerupt pentru recepționarea și răspunsul
la solicitările clienților”.
Produselele Signal
Iduna includ: asigurări de sănătate private pentru familie și pentru companii,
asigurări de viață, asigurări de accident. Signal Iduna oferă soluții de
reasigurare, analiză și servicii de consultanță în ceea ce privește subscrierea
riscului pentru gestionarea optimă a asigurărilor de sănătate. Expertiza Signal
Iduna este susținută de acoperire la nivel național și de o experiență 100%
digitală pentru clienți. În plan european, este prezentă în Germania, Polonia,
Ungaria, Elveția și România.
Ministrul educației și cercetării, Monica
Anisie, a anunțat lansarea portalului educatiacontinua.edu.ro, instrument online de informare privind reluarea
activității în sistemul național de învățământ: „Așa cum am promis,
în această perioadă am elaborat ghidurile metodologice, ghiduri pentru
organizarea și desfășurarea activităților în cadrul unităților de învățământ.
Aceste materiale au fost concepute pentru fiecare nivel de învățământ, prin
raportare la particularitățile acestora. Astfel, Ministerul Educației și
Cercetării pune la dispoziție ghiduri pentru: educație timpurie, învățământ
preșcolar, învățământ primar, gimnazial și liceal, dar și pentru învățământ
vocațional, profesional și tehnic și, nu în ultimul rând, pentru învățământul
special. Toate aceste materiale-suport sunt publicate pe educatiacontinua.edu.ro”.
Portalul facilitează
accesul direct la informare pentru actorii din sistemul național de învățământ:
elevi, studenți, părinți, cadre didactice, precum și pentru alte categorii de
public. Acesta va cuprinde toate documentele emise de către Ministerul
Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății pe această temă: norme,
ghiduri, regulamente, metodologii, dar și alte documente din același spectru
tematic, grupate pe arii de interes, respectiv cicluri de învățământ.
Prime apariții de interes larg pe portal sunt ghidurile privind
organizarea și desfășurarea activităților în cadrul unităților de învățământpentru anul
școlar 2020-2021, în contextul epidemiei de Covid-19.
Sublinierea ministerială este că „ghidurile
au fost concepute pentru toate nivelurile de învățământ, prin raportare la
particularitățile fiecăruia în parte: învățământ preșcolar, învățământ primar,
gimnazial și liceal, învățământ vocațional, învățământul special, respectiv
învățământ profesional și tehnic. Prin intermediul acestor ghiduri,
Ministerul Educației și Cercetării vine însprijinul decidenților de la
nivel local/județean și al cadrelor didactice, în vederea planificării
deschiderii anului școlar 2020-2021 în condiții de siguranță pentru toți
preșcolarii, elevii și pentru întregul personal al unităților de învățământ. În
același timp, ghidurile propun repere pentru crearea, în unitățile de
învățământ preuniversitar, a unui mediu sigur și favorizant pentru
învățare relevantă și oferă modalități de colaborare la nivelul comunității
locale, pentru a găsi soluții dinamice de lucru în acord cu provocările
contextului pandemic. Materialele prevăd recomandări de selectare și organizare
a scenariilor, de aplicare a acestora, precum și de organizare a orarului. Fiecare
scenariu posibil este prezentat din perspectiva măsurilor necesare și a
impactului asupra curriculumului, a resurselor, a orarului, a evaluării, a
modului de colaborare în echipa pedagogică, a interacțiunii cu profesorii,
cu elevii și părinții și măsuri destinate siguranței sanitare”
Ghid pentru învățământ
preșcolar
Ghid pentru învățământul
primar
Ghid pentru învățământul
gimnazial și liceal
Ghid pentru învățământul
profesional și tehnic
Ghid pentru învățământul
special
Ghid pentru învățământul
vocațional
Ministerul Educației și Cercetării precizează
că „recomandările incluse în cuprinsul acestor documente de lucru vizează
modalități de abordare a activității cu preșcolarii și elevii, în
contextul epidemiei de Covid-19, respectând măsurile de siguranță specifice celor
trei scenarii. De asemenea, acestea au fost formulate în raport cu
particularitățile de vârstă ale elevilor, cu obiectivele activității
educaționale și elementele de curriculum specifice fiecărui nivel”.
Xiaomi a anunțat oficial că va începe de anul
viitor producția în serie a telefoanelor inteligente echipate cu a 3-a
generație de cameră under-display. Acest lucru marchează cel mai recent pas
strategic al Xiaomi către segmentul telefonelor inteligente de înaltă calitate,
susținut de inovația tehnologică continuă a companiei.
Xiaomi a prezentat recent raportul financiar pentru
prima jumătate a anului, care demonstrează performanța semnificativă a
companiei pe piața telefoanelor inteligente premium. În al doilea trimestru din
2020, prețul mediu de vânzare al telefoanelor inteligente Xiaomi a crescut cu
11.8% față de anul precedent. Noile flagship-uri, inclusiv seria Xiaomi Mi 10
și noul Mi 10 Ultra, au preluat conducerea și au consolidat poziția brandului
pe piața premium.
În al doilea trimestru din 2020, livrările de
telefoane premium Xiaomi pe piețele externe, respectiv telefoane cu preț mai
mare de 300 de euro, au crescut cu 99.2% față de anul trecut. Potrivit
raportului Canalys, livrările Xiaomi în Europa au crescut cu 64.9% în
comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, asigurând o cotă de piață
totală de 16.8% și clasând compania în top 3 jucători din piață, pentru prima
dată în istorie. În Europa de Vest, livrările de telefoane Xiaomi au
înregistrat o creștere anuală de 115.9%, asigurând o cotă de piață de 12.4%.
Strategia Xiaomi pentru produsele premium are la
bază investiția în tehnologie. La scurt timp după ce a început producția în
masă a bateriei de 120W cu grafen pentru telefonul Mi 10 Ultra, pe 28 august,
Xiaomi a introdus o altă tehnologie de ultimă generație cu potențial de producție
în serie, respectiv a 3-a generație de cameră under-display. Folosind o
tehnologie nouă, camera frontală se ascunde perfect sub ecranul telefonului și,
pentru că este practic invizibilă, utilizatorii se pot bucura de un ecran
edge-to edge perfect.
Începând cu prima generație de cameră
under-display care a rămas la nivel de proiect, și continuând cu a doua
generație, care a fost oficial introdusă publicului, Xiaomi a continuat să
caute soluții și mai eficiente. În a 3-a generație de cameră under-display, Xiaomi
a îmbunătățit semnificativ efectul full-screen prin aranjarea pixelilor și prin
optimizarea algoritmului camerei, ceea ce i-a permis acesteia să aibă aceeași performanță
ca o cameră frontală convențională. Aceste descoperiri au făcut posibilă
începerea producției în serie.
Modul de aranjare a pixelilor folosit în a 3-a
generație de cameră under-display, permite luminii să treacă prin ecran, prin
golurile dintre pixeli, în timp ce fiecare pixel reține culorile (RGB), fără ca
ecranul să piardă din densitate. În comparație cu alte soluții de pe piață,
Xiaomi a dublat numărul de pixeli orizontali și verticali și a reușit să obțină
aceeași densitate a pixelilor deasupra camerei, ca și în restul zonei de
afișare. Astfel, zona de deasupra camerei integrate are aceeași luminozitate,
gamă de culori și acuratețe a culorilor ca restul display-ului.
Pe baza noii soluții de aranjare a pixelilor, a
3-a generație de cameră under-display Xiaomi, adoptă un design special al
circuitelor pentru a ascunde și alte componente sub pixelii RGB, fapt ce permite
și mai mult luminii să ajungă la camera under-display. În combinație cu
algoritmul de optimizare dezvoltat de Xiaomi, noua cameră under-display oferă o
experiență de fotografie identică cu experiența camerelor frontale
convenționale.
Xiaomi își propune să introducă noua cameră
under-display începând cu anul viitor
„Nu te opri niciodată din a explora și a inova”
este primul dintre cele trei principii după care Xiaomi se ghidează. Xiaomi caută
permanent noi posibilități de a introduce tehnologii avansate. Investițiile în
Research & Development ale companiei au crescut semnificativ de la an la an,
iar rezultatele și-au dovedit impactul în piață. Noul Mi 10 Ultra prezintă
multe dintre tehnologiile de vârf: încărcare dublă ultra-rapidă de 120W prin
cablu + 50W wirless; super zoom de 120x AI și Iso-ul Dual care oferă o experiență fotografică excelentă și plasează
telefonul în topul ierarhiei DXOMARK. Astfel, camera under-display face
posibilă o experiență full-screen completă. În spatele acestor inovații nu se
află doar dorința Xiaomi de a atinge excelența în tehnologie, ci și dedicarea
companiei pentru cercetare și dezvoltare.
Piața telefoanelor mobile premium este locul
pentru tehnologiile de vârf și necesită o capacitate de inovare continuă,
astfel limitând numărul de jucători. Până acum, Xiaomi a dezvoltat avantaje
tehnologice unice în privința încărcării rapide, a calității imaginii, a
display-ului și nu numai, iar explorarea și dezvoltarea continuă a acestor
avantaje plasează telefoanele mobile Xiaomi în centrul pieței premium.
Corporațiile și IMM-urile vor avea la dispoziție 46 de spații dedicate, la prețuri cu discount;
Clienții Impact Hub vor beneficia de un nou tip de abonament, Flexi Pass, ce oferă o flexibilitate mai mare în a accesa spațiile de co-working;
La 100 de intrări folosite, membrii Impact Hub pot beneficia de locuri în birouri private.
Impact Hub Bucharest vine în întâmpinarea angajaților și angajatorilor din România a căror activitate a fost afectată de pandemie și lansează un nou pachet de servicii și tarife.
Pentru echipe din corporații, IMM-uri, startup-uri, pentru profesioniști, antreprenori, Impact Hub Bucharest oferă acces la o rețea de spații dedicate birourilor, situate în trei zone cheie ale Bucureștiului – Floreasca, Timpuri Noi și Universitate. Birourile private sunt dotate cu o infrastructură de lucru de ultimă generație, au acces la spații verzi și respectă toate normele Covid-19 pentru siguranța utilizatorilor.
“Ultimele luni au demonstrat că munca de acasă reprezintă un compromis contextual și nu o soluție viabilă pe termen lung pentru marea majoritate a angajaților și angajatorilor din România. Constrângerile impuse de noul coronavirus determină companiile să prelungească perioada de telemuncă, să reunească temporar la birou echipe restrânse de lucru. Impact Hub vine cu noi soluții pentru acestea, oferind spații dedicate, generoase ca suprafață și mai aproape de casele angajaților. În plus, noile pachete flexible generează economii de până la 15% în bugetele firmelor în comparație cu chiriile lunare pentru birouri”, a declarat Vlad Craioveanu, cofondator Impact Hub Bucharest.
Pentru spațiile comune de co-working, pe lângă ofertele Standard, membrii comunității Impact Hub și noii clienți pot beneficia acum de Abonamentul Flexi Pass care permite o libertatea mai mare în ceea ce privește accesul și tarife substanțial reduse. Noul pachet conține acces nelimitat pentru de o zi întreagă la prețul de 15 Euro, acest cost mergând până la 10 Euro/zi în cazul achiziționării a peste 20 de intrări zilnice/lună.
Abonamentul Flexi Pass nu este nominal, astfel încât el poate fi folosit de oricare din membrii unei echipe, oricând, în oricare locație Impact Hub din București. Pentru companii care achizitionează cel puțin 100 de accese zilnice, Impact Hub le poate pune la dispoziție birouri private, pentru mai mare securitate și confidențialitate.
“Cred cu tărie că, pe termen lung, conceptele precum Impact Hub, vor deveni o componentă mai mare în piața de birouri la nivel local și global. Comunitatea este, până la urmă, cea care ne definește și care ne inspiră. “Munca în echipă” la care s-a lucrat ani de zile e amenințată în lipsa unei interacțiuni fizice între angajați. Iar spațiile de co-working sunt locurile ideale pentru comunități, colaborare și inovare. Pe lângă flexibilitatea contractuală și un control mai bun al costurilor, clienții noștri au posibilitatea de a le oferi acces angajaților lor la spații de lucru și întâlniri cât mai aproape de casa lor”, a explicat Vlad Craioveanu.
Impact Hub pune la dispoziția clienților o suprafață totală de 6,500 metri pătrați în cele trei sedii din Capitală: Impact Hub Floreasca, Impact Hub Universitate și Impact Hub Timpuri Noi. Acestea dispun de peste 150 de birouri în spațiile comune de co-working, de 46 de spații dedicate, 12 săli de conferințe, 3 locuri de luat masa și de o terasă în aer liber (Timpuri Noi).
Încă de la relaxarea restricțiilor impuse de noul coronavirus, Impact Hub Bucharest a luat toate măsurile pentru ca întreaga comunitate să fie în siguranță. Spațiile sunt dezinfectate periodic, dotate cu termoscanere la intrare, există culoare speciale de acces, birourile sunt așezate la distanțe de 1,5 metri iar fiecare membru primește un kit cu produse de dezinfectare.
Ascendia anunță
începerea colaborării cu EY România pentru a identifica și selecta unul sau mai
mulți investitori strategici pentru a extinde internațional noua linie de
business a companiei – LIVRESQ (www.livresq.com).
LIVRESQ este o
platformă de creare de conținut educațional digital interactiv. Ea poate fi
folosită fără a avea cunoștințe de programare, iar pachetele rezultate sunt
conforme cu standardele eLearning internaționale. De la lansare, în mai puțin
de un an, s-a consacrat ca fiind o unealtă eficientă atât pentru zona
corporate, cât și pentru învățământul de masă. Are cea mai mare bibliotecă de
resurse educaționale create de profesori din România și Republica Moldova, cu
peste 2.400 de lecții digitale, din care 1.200 publice. Numărul acestora este
în continuă creștere.
Principalele profile de utilizatori ai editorului
LIVRESQ sunt:
Companiile medii și mari
ce caută să dezvolte cursuri eLearning
Companiile de training
ce doresc să mute cursurile clasice în online
Profesorii ce doresc să
dezvolte lecții interactive
Editurile de carte ce caută să digitalizeze manualele
școlare
De la începerea
pandemiei, peste 6.000 de cadre didactice au beneficiat de training pentru
folosirea LIVRESQ, compania organizând numeroase webinarii publice, gratuite,
dar și cursuri online cu plată.
„Credem că
Ascendia se află acum într-un moment foarte important. Educația digitală,
eLearning-ul, atât pentru marile companii, cât şi pentru educaţia de masă,
publică, a devenit de interes strategic la nivel global. Suntem încrezători că
într-un timp scurt vom găsi unul sau mai mulți investitori conform profilelor
dorite de către companie”, a declarat Florin Vasilică, Partener Strategii și
Tranzacții, EY România.
Valoarea
investiției dorite este de peste 1 milion de euro, Ascendia urmând a folosi
fondurile pentru promovarea LIVRESQ pe piețele externe.
„Companiile de
tip edTech se bucură de un interes mare din partea investitorilor, educația
fiind unul dintre cele mai importante domenii pentru viitor. Ascendia dezvoltă
software educațional de 13 ani, iar LIVRESQ este cea mai importantă unealtă
creată de companie, fiind adoptată în cele circa 5 luni de la începerea
pandemiei de profesori din peste 4.000 instituții educaționale din România și
Republica Moldova, piețele pe care le-am adresat pentru început. Având un
răspuns atât de bun, am decis să căutăm activ unul sau mai mulți investitori
pentru a promova LIVRESQ la nivel zonal, apoi internațional. EY România este în
măsură să ne ajute să identificăm rapid cele mai potrivite variante pentru
finanțarea acestui demers. Fondurile pe care le vom atrage vor fi direcționate
în mare parte către diviziile de Vânzări și de Marketing, pe care dorim să le
dezvoltăm, partea tehnică a produsului fiind suficient de matură pentru a
aborda piața internațională” a
declarat Cosmin Mălureanu, CEO Ascendia S.A.
Despre Departamentul de
Strategie şi Tranzacţii al EY România
Cu o echipă de 42 de specialiști, departamentul de strategie și
tranzacții oferă servicii integrate pentru creșterea și dezvoltarea companiilor,
pornind de la asistență în strategia de dezvoltare prin achiziții, asistență
pentru atragerea de capital și continuând cu integrarea post-achiziţie sau
vânzarea afacerii.
Răspunzând nevoilor din piață, prin serviciile EY de strategie și
tranzacții se acordă sprijin companiilor pentru dezvoltarea și convertirea
viziunii strategice ale acestora în planuri concrete, pe care echipele din
întreaga organizației EY le pot ajuta să le pună în practică. Combinația dintre
datele de ultimă oră, soluțiile tehnologice şi accesul la o bază largă de
investitori şi soluţii de finanţare, corelate cu informațiile strategice
furnizate de echipele EY, vor sprijini companiile să abordeze aspecte complexe,
ajutându-le să își redefinească ecosistemele, să își remodeleze portofoliile și
să se reinventeze pentru un viitor mai bun.
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la
nivel global, cu 284.000 de angajați în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi
venituri de aproximativ 36,4 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30
iunie 2019.
Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piaţa serviciilor
profesionale. Prin intermediul birourilor din Bucureşti, Cluj-Napoca,
Timişoara, Iaşi şi Chişinău si cu ajutorul celor peste 800 de angajaţi din România şi Republica
Moldova, EY furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală,
asistenţă în tranzacţii şi servicii de asistenţă în afaceri către companii
multinaţionale şi locale.
Contact EY: florin.vasilica@ro.ey.com
Despre Ascendia
Ascendia este prima companie de eLearning din România listată la Bursa
de Valori București (simbol de tranzacționare ASC), cu o experiență de peste 13
ani în crearea de conținut educațional interactiv. Este cunoscută pentru
platforma de invățare pentru companii CoffeeLMS și pentru editorul eLearning
LIVRESQ.
Despre LIVRESQ (www.livresq.com)
LIVRESQ este un editor de conținut educațional. Este folosit de către
profesori pentru a realiza lecții interactive și de către companii medii și
mari pentru a realiza cursuri eLearning. Planurile companiei sunt să continue
dezvoltarea editorului de software educațional LIVRESQ, oferind unelte noi
pentru creatorii de conținuturi. Una din dezvoltările importante aflate în
lucru este posibilitatea de a adăuga lecțiilor ghizi virtuali – avataruri
dotate cu abilitatea de a transforma textul în vorbire, precum și inteligență
artificială, pentru a putea interacționa contextual cu cursanții. Pe plan
extern compania discută posibilitatea utilizării LIVRESQ în mai multe proiecte
de anvergură, editorul fiind în acest moment funcțional în limbile română,
engleză, portugheză, chineză, arabă și coreeană.
Comisia a lansat o consultare publică referitoare la o nouă strategie a UE privind drepturile copilului, care va oferi un cadru de politică pentru toate acțiunile și politicile UE actuale și viitoare privind drepturile copiilor care trăiesc în același loc. Strategia va aborda, de asemenea, provocările existente sau noi în ceea ce privește drepturile copilului, pe care programul actual, care datează din 2011, nu le cuprinde, cum ar fi riscurile asociate utilizării noilor tehnologii și inteligenței artificiale.01/09/2020
Dubravka Šuica, vicepreședintă pentru democrație și demografie, a declarat: „Copiii au nevoie de protecția și de sprijinul nostru pentru a-și dezvolta întregul potențial, inclusiv în situații de urgență, după cum o demonstrează actuala pandemie. Prin noua noastră strategie cuprinzătoare a UE privind drepturile copilului, dorim să ne asigurăm că toți copiii din UE au aceleași drepturi de a primi protecție și acces la servicii, indiferent de originea sau de statutul lor social. De asemenea, prin acțiunea noastră externă, dorim să consolidăm sprijinul și protejarea copiilor din întreaga lume. Consultarea publică pe care o lansăm astăzi va fi un element central în elaborarea strategiei și va determina succesul acesteia”.
Didier Reynders, comisarul pentru justiție, a declarat: „Toți copiii au același drept la sănătate, educație, viață de familie, joacă și agrement; toți copiii au același drept la un nivel de viață îndestulător și la protecție împotriva abuzurilor și a prejudiciilor. Cu toate acestea, în practică nu toți copiii beneficiază de aceleași drepturi. Noua noastră strategie este menită să ofere o abordare coerentă și cuprinzătoare pentru ca drepturile copiilor să se aplice în mod egal în întreaga UE. Pentru a ne asigura că strategia noastră este adecvată scopului său, colaborăm îndeaproape cu organizațiile pentru drepturile copilului, astfel încât vocile și opiniile copiilor să devină parte integrantă a pregătirii acestui proiect important. Pentru a reuși, trebuie să cunoaștem și punctul de vedere al publicului larg, motiv pentru care îi încurajăm pe toți cetățenii să se exprime”.
Consultarea publică va fi deschisă până la 1 decembrie 2020.
În S1 2020, profitul net al băncii s-a ridicat la 184,4 mil lei, peste
nivelul bugetat, reprezentând aproximativ 49% din profitul înregistrat la
nivelul întregului an 2019
Activele totale ale băncii au crescut în primul semestru cu cca. 10% față
de finele anului 2019, la peste 36 de miliarde de lei
CEC Bank, instituția financiară cu cea mai lungă tradiție și cea mai extinsă rețea teritorială din România, rămâne o bancă solidă și profitabilă. CEC Bank a încheiat primul semestru din 2020 cu un profit net de 184,4 mil lei, conform rezultatelor preliminare, neauditate, peste nivelul bugetat. Profitul din primul semestru reprezintă 49% din profitul înregistrat la nivelul întregului an 2019.
”În primul semestru din
2020, am luat o serie de măsuri pentru a ne adapta la provocările legate de
pandemia COVID-19, dar în același timp, am continuat să implementăm strategia
de modernizare a băncii și de consolidare a poziției pe piață. Am luat toate
măsurile necesare pentru siguranța clienților și angajaților noștri și am fost
alături de clienții a căror situație financiară a fost afectată. În același
timp, am continuat să finanțăm economia României. Activele totale ale CEC Bank
au înregistrat o creștere susținută, de circa 10% în primul semestru, față de
sfârșitul lui 2019, atingând nivelul de 36,1 de miliarde de lei. Am accelerat
eforturile de digitalizare: am lansat CEC_IN, un flux care permite contractarea
serviciilor bancare de la distanță, CEC Bank fiind printre primele bănci din
România cu un astfel de sistem, am implementat sisteme de plată contactless de
pe telefon sau ceas, am adus multiple îmbunătățiri serviciului de mobile
banking și am demarat un amplu program de investiții pentru modernizarea
bancomatelor”, a declarat Bogdan Neacșu, director general al CEC Bank.
În primul semestru,
veniturile nete din dobânzi au fost stabile, ridicându-se la circa 555 milioane
lei, în timp ce veniturile nete din comisioane au înregistrat o creștere de
5,4% față de perioadă similară a anului trecut, ajungând la valoarea de 124
milioane lei, pe fondul creșterii numărului de clienți și de operațiuni.
Raportul cost – venit a continuat să se îmbunătățească, situându-se la
sfârșitul primului semestru în partea inferioară a intervalului 50%-55%, fiind
în continuare sub media înregistrată în sistemul bancar, cu toate că banca
operează cea mai extinsă rețea teritorială, de peste 1.000 de unități.
Sursele atrase de la
clienți au crescut cu 8% față de sfârșitul anului trecut, depășind nivelul de
30 de miliarde de lei, persoanele fizice având o pondere de 75%. Pe segmentul
persoanelor fizice, creșterea a fost de peste 5%, iar pe segmentul persoanelor
juridice, de peste 17%.
Portofoliul de credite, la
valoare brută, acordate clientelei a crescut cu circa 3% față de sfârșitul
anului trecut. În cazul persoanelor fizice, creșterea a depășit 4% la nivelul
întregului portofoliu, urcând la aproape 10% în cazul creditelor pentru
locuințe.
În cazul creditelor
acordate companiilor, banca a înregistrat o creștere de circa 3% a
portofoliului, creditele de investiții și cele pentru finanțarea activității
curente înregistrând ritmuri de creștere relativ egale. Cel mai mare volum al
finanțărilor a avut ca destinație domeniile agricultură, industrie și comerț.
În contextul în care, după declararea stării de urgență am asistat la o scădere
a cererii de credite, dar și la o nevoie crescută de finanțare a bugetului de
stat, banca și-a intensificat activitatea pe piața titlurilor de stat, soldul
activelor de această natură crescând la 12,7 miliarde lei, față de 7,7 miliarde
lei soldul în decembrie 2019.
În condițiile creșterii
activelor CEC Bank cu circa 10%, peste ritmul de creștere mediu la nivelul
sistemului bancar (4,7%), cota de piață a CEC Bank a crescut de la 6,64%, la
sfârșitul lui 2019, la 6,96%.
Rata creditelor
neperformante a crescut la 6,49%. Creșterea se datorează în principal modificării
reglementărilor privind modul de raportare, începând cu data de 30.06.2020, anumite
categorii de active (RMO, depozite la bănci) nemaifiind incluse în baza de
calcul, iar expunerile neperformante nemaifiind diminuate cu valoarea
provizionului pentru dobânda depreciată (unwinding).
Banca înregistrează o
acoperire confortabilă a creditelor neperformante cu provizioane și garanții, de
peste 210%.
În primul semestru, CEC
Bank a înregistrat cheltuieli cu ajustări pentru pierderi așteptate aferente
creditelor în valoare de circa 100 de milioane de lei, ținând cont de
perspectivele de deteriorare a indicatorilor macro-economici.
La sfârșitul semestrului 1
din 2020, rata fondurilor proprii totale se situa la un nivel de circa 25,65%, semnificativ
peste nivelul cerinței globale de capital (OCR) aplicabilă băncii. Rata de rentabilitate
a capitalurilor a fost de 9,02%.
Măsuri
luate de CEC Bank în contextul COVID-19
În luna martie, CEC Bank a lansat fluxul CEC_IN, care
permite contractarea serviciilor bancare online 100%, fără deplasări la bancă,
de către clienții din România și din diaspora. Pachetul oferit prin acest flux
include cont curent, card bancar și acces la Mobile Banking.
În contextul crizei COVID-19, banca a acordat amânări la
plată în cazul a peste 14.000 de clienți (persoane fizice și juridice), din
care peste 10.000 clienți au apelat la soluțiile proprii ale băncii, iar peste
4.000 de amânări la plată au fost acordate în baza OUG 37/2020.
Toți clienții băncii au beneficiat de acces GRATUIT la
aplicația de Mobile Banking, timp de 6 luni.
CEC Bank a emis în mod GRATUIT carduri de debit pentru
clienții care își ridicau pensiile în numerar de la ghișeele băncii și a
asigurat trimiterea acestora, fără costuri, la adresa de domiciliu. În plus,
Banca a facilitat încasarea pensiilor în numerar, la domiciliu, pentru clienții
CEC Bank din comunele și orașele mici, unde nu aveau acces la unități sau
ATM-uri CEC Bank sau în cazul celor care nu se puteau deplasa.
CEC Bank a lansat oferte promoționale pentru refinanțarea
creditelor de consum și pentru achiziția de locuințe dedicate salariaților din
spitalele COVID. În cazul creditelor pentru refinanțarea împrumuturilor de
consum, oferta a constat în: dobândă fixă de 5,5% pe an, cea mai mică de pe
piață, fără alte comisioane. La momentul respectiv, dobânda medie în sistemul
bancar la creditele din portofoliu era de circa 10,5%. În cazul creditelor
pentru locuințe, banca a venit cu o ofertă mai avantajoasă decât prin
„Prima Casa”: dobândă la lei de 4,19% anual (IRCC + marjă anuală de
doar 1,75 pp) și comision de administrare de 0,15% anual.
Programul IMM Invest a determinat revigorarea cererii de
credite pe acest segment. Banca a primit 4.300 de solicitări, din care aproape 900
au fost aprobate, iar alte circa 2.200 sunt în diverse etape de aprobare.
***
Despre CEC Bank
CEC Bank este instituția financiară cu cea mai
lungă tradiție. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea
națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și active de
peste 36 miliarde lei, la sfârșitul primului
semestru din 2020.
CEC Bank este o bancă universală de top pe piața
românească, care oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor
fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție:
unități bancare, rețele de ATM, internet banking (CEConline), mobile banking și
phone-banking (Tele CEC).
Statul român, prin Ministerul Finanțelor Publice,
este unicul acționar al CEC Bank, iar în luna noiembrie 2019, în urma acordului
Comisiei Europene, capitalul băncii a fost majorat cu 940 milioane lei.
Mai multe detalii despre produsele și serviciile
oferite de CEC Bank pot fi obținute în orice unitate a Băncii, apelând gratuit
Serviciul suport clienți la numărul de telefon 0.800.800.848 sau accesând
site-ul www.cec.ro.
Rolul pe care îl are sustenabilitatea în strategia de dezvoltare a companiilor începe să devină tot mai bine definit la nivelul managementului, fie că este vorba de gestionarea impactului general pe care îl are activitatea companiei, fie despre crearea de valoare pe termen lung pentru părțile interesate. Conform studiului[1] derulat de EY Romania „Sustenabilitate și investiții responsabile în contextul COVID-19”, 80% dintre respondenți afirmă că integrarea sustenabilității în procesul decizional are un impact pe termen lung asupra performanței operaționale.
În privința investițiilor responsabile, bazate pe criterii legate de
factorii de mediu, sociali sau de guvernanță corporativă (factorii ESG: environmental, social
and governance), reprezentanții mediului de afaceri nu prevăd însă o
schimbare substanțială pentru
piața din România:
aproape jumătate (49%) dintre respondenți se așteaptă la o creștere
minoră a investițiilor sustenabile, iar 18% afirmă că nu pot estima ce se va
întâmpla după epidemia COVID-19 cu acest tip de investiții.
Laura Ciobanu, Manager, Schimbări Climatice și Sustenabilitate, EY România: „Factorii ESG și valoarea pe termen lung pot fi considerați două fețe ale aceleiași monede, sunt interdependenți. Lumea se schimbă, iar aceste schimbări pot afecta rapid mediul de afaceri, așa cum am observat recent. Este important ca societățile să înțeleagă faptul că includerea principiilor de sustenabilitate în procesele decizionale poate contribui la crearea unui avantaj competitiv, răspunzând în același timp la presiunea părților interesate privind adoptarea practicilor de responsabilitate socială. Acceptarea acestei tendințe va presupune o serie de schimbări în cultura organizațională, în procesele și tehnologiile existente, însă, pe termen lung, aceste eforturi pot duce la crearea de noi oportunități, la îmbunătățirea performanțelor, dar și a reputației companiei.”
Laura Ciobanu, EY Romania
Sustenabilitatea în mediul de afaceri din România
Odată cu introducerea
legislației privind protejarea mediului, siguranța și protecția angajaților și a
comunităților, precum și obligativitatea raportării nefinanciare, conceptul de
sustenabilitate a devenit din ce în ce mai popular, în ton cu dialogul purtat
la nivel global pe tema dezvoltării sustenabile.
În România, raportarea aspectelor nefinanciare este reglementată prin Ordinul nr. 1802/2014, care include modificările
aduse prin Ordinul MFP nr. 1938/2016 și Ordinul MFP nr. 3456/2018, și prevede
obligativitatea companiilor cu peste 500 de angajați de a raporta informaţii
privind cel puţin aspectele de mediu, sociale şi de personal, respectarea
drepturilor omului, combaterea corupţiei şi a dării de mită.
Conform sondajului derulat de EY, aproape 74% dintre respondenți susțin că integrarea principiilor de
sustenabilitate în strategia de business și managementul operațiunilor este o prioritate pentru companiile
pe care le reprezintă.
Peste 43% dintre
companiile respondente cu mai puțin de 500 de angajați
raportează deja aspecte non-financiare. Din categoria întreprinderilor cu peste
500 de angajați, 85% dintre companiile respondente publică un raport de
sustenabilitate/ declarație nefinanciară, având în vedere că îndeplinesc
criteriul de obligativitate.
Aproximativ 80% dintre respondenți
consideră că factorii de mediu, sociali sau de guvernanță corporativă sunt
luați în considerare atunci când companiile lor iau decizii în ceea ce privește
managementul operațional și strategia de investiții. 10% afirmă că factorii ESG
nu reprezintă un element important pe agenda strategică a companiilor din care
provin.
În contextul noii pandemii, cel mai important factor ESG luat în
considerare de către respondenți este „sănătatea și siguranța la locul de muncă”,
fiind prioritar pentru aproape trei sferturi dintre profesioniștii cu putere de
decizie din cadrul companiilor.
Pe următoarele locuri ca importanță se situează „transparența decizională”
(40%), „eficiența energetică” (29%) și „impactul general al activității
companiilor asupra mediului” (27%).
Pe ultimele locuri se află „evaluarea furnizorilor pe criterii de mediu și
sociale”, „libertatea de asociere a angajaților” și „protejarea biodiversității”.
Cum va influența pandemia strategia de sustenabilitate a companiilor din România?
Peste jumătate din respondenți (52%) afirmă că epidemia COVID-19 a
determinat o regândire a strategiei de business pentru companiile pe care le
reprezintă, sustenabilitatea jucând un rol în redefinirea priorităților pe
termen lung.
Pentru 20% dintre respondenți, noua epidemie nu a determinat o schimbare a
strategiei de business, iar pe 28% criza COVID-19 i-a determinat să facă
schimbări strategice la nivelul companiilor lor, însă sustenabilitatea nu a
avut un rol în acest proces.
Proiectele de implicare în comunitate
reprezintă una dintre modalitățile prin care companiile pot integra
sustenabilitatea în activitatea lor, având astfel un impact pozitiv la nivel
social și generând valoare pe termen lung. Volumul activităților de implicare
în comunitate ale
companiilor private este, însă, în mare parte, determinat de bugetul anual alocat către proiecte CSR, direct
influențat, la rândul său, de profitul anual al fiecărei companii.
Investițiile sustenabile joacă și ele un rol în strategia de dezvoltare sustenabilă
a companiilor și pot varia ca volum în funcție de domeniul de activitate. În
această privință, epidemia COVID-19 a generat o creștere a bugetelor de
sustenabilitate, în special pentru companiile care direcționau peste 10% din
bugetul anual în activități de implicare în comunitate şi pentru investiții
responsabile.
Pentru companiile care alocau între 0% și 10%, se pot observa stagnări sau
reduceri ale bugetelor de sustenabilitate, ilustrând vulnerabilitatea
companiilor cu bugete anuale mai mici.
Cele mai populare investiții responsabile în rândul respondenților sunt
cele direcționate pentru eficiență energetică, tehnologii care reduc impactul
de mediu și achiziții responsabile. Peste 60% dintre profesioniștii cu putere
de decizie chestionați susțin alocarea de fonduri la nivelul companiilor lor
pentru aceste tipuri de investiții.
Reducerea amprentei de carbon, precum și dezvoltarea de produse și servicii destinate
incluziunii sociale și grupurilor dezavantajate ocupă locuri secundare, fiind considerate
mai puțin atractive de către respondenți și companiile pe care le reprezintă.
Ce rol va juca sustenabilitatea post-pandemie?
Este încă incert în ce măsură sustenabilitatea va juca un rol central în
revenirea economică post-pandemie și ce principii de sustenabilitate vor lua în
considerare companiile românești pentru investițiile viitoare. Însă, la nivel
operațional, sustenabilitatea pare să devină un element tot mai important.
Epidemia COVID-19 poate reprezenta un moment important pentru companiile românești, în care pot înțelege provocările atipice ale prezentului și se pot replia strategic pentru a se dezvolta sustenabil, creând valoare pentru toți stakeholderii.
Rezultatele complete ale studiului le regasiti aici
[1] Studiul este bazat pe răspunsurile a 66 de respondenți, membri în echipe de conducere, din diverse companii și sectoare de activitate, colectate în perioada 15 iunie – 1 august 2020. Studiul își propune să evidențieze tendințe ce pot fi ulterior validate prin cercetări de piață extinse, pe eșantioane reprezentative. Acest material este dezvoltat pe baza informațiilor deținute la momentul redactării. El are un caracter informativ și de aceea se recomandă apelarea la asistență specializată înainte de a întreprinde orice acțiune în baza lui.
***
Despre studiu
Studiul
își propune să evidențieze tendințe ce pot fi ulterior validate prin cercetări
de piață extinse, pe eșantioane reprezentative. Acest material este dezvoltat
pe baza informațiilor deținute la momentul redactării. El are un caracter
informativ și de aceea se recomandă apelarea la asistență specializată înainte
de a întreprinde orice acțiune în baza lui.
Studiul este bazat pe răspunsurile a 66
de respondenți, membri din echipe de conducere cu funcții relevante, parte din diverse
companii aparținând următoarelor sectoare: Divertisment (1.5%), Turism și industria hotelieră (1.5%), Telecomunicații (1.5%), Industria auto (3.08%), Industria chimică (1,5%), Industria grea (4.62%), Transport (4.62%), Energie (6%), Servicii financiare (4.62%), IT, software, internet (9.23%), Servicii
profesionale (cercetare, consultanță, comunicare – 9.23%), Imobiliare / Construcții (10.77%), Bunuri de larg
consum (12.31%), Comerț (12.31%), Alte sectoare (16.92%)
Datele au fost
colectate în perioada 15 iunie – 1
august prin intermediul unei platforme interne EY.
Material de opinie de Mihaela Popescu-Ichim, Director Taxe Directe, și Anca Ghizdavu, Manager Taxe Directe, Deloitte România (foto)
Data de 31 august 2020 este primul termen în
ceea ce privește raportarea în Uniunea Europeană (UE) în conformitate cu DAC6 –
Directiva europeană care impune contribuabililor sau intermediarilor să
raporteze, în scop fiscal, anumite tranzacții transfrontaliere. Deși acest
termen a fost amânat cu șase luni în majoritatea statelor europene în contextul
pandemiei de COVID-19, inclusiv în România, data limită de raportare a
tranzacțiilor „istorice”, încheiate în perioada 25 iunie 2018 – 30 iunie 2020,
a rămas 31 august 2020 în state precum Austria, Germania, Finlanda și, în
anumite cazuri, Polonia, jurisdicții în care se află parteneri comerciali
importanți ai multor societăți din România. Aceasta înseamnă, că începând din
31 august, inclusiv tranzacții care implică societăți comerciale din România
vor fi raportate către autoritățile fiscale din diverse state membre UE.
Pentru mediul de afaceri din România,
amânarea termenelor de raportare este binevenită, întrucât, în contextul incert
al anului 2020, puțini contribuabili au reușit să finalizeze analiza
tranzacțiilor prin prisma DAC6.
Impactul DAC6
asupra contribuabililor
Macroeconomic vorbind, este unanim acceptat
faptul că schimbul automat de informații în domeniul fiscal între statele
membre UE este esențial în atingerea obiectivului de a asigura o impozitare
echitabilă, mai exact impozitarea profiturilor în jurisdicțiile în care este
generată valoarea fiscală.
Însă, deși schimbul automat de informații
este deja în vigoare în mai multe arii de câțiva ani (raportările efectuate de
bănci pentru veniturile din dobânzi, raportările de tipul „Country-by-Country” pentru tranzacțiile intra-grup, raportarea soluțiilor
fiscale anticipate transfrontaliere etc.), extinderea schimbului de informații
asupra tranzacțiilor cu risc fiscal căpătă alte dimensiuni prin prisma
conținutului și modului de raportare. Practic, tranzacțiile cu risc fiscal
trebuie autoevaluate pe baza unor semne distinctive, însă acestea sunt
formulate de o manieră generală, astfel că, în anumite circumstanțe, poate fi
adusă în sfera de raportare orice tranzacție internațională.
Pentru contribuabilii români, implicațiile
pot fi multiple, în primul rând din cauza faptului că este de așteptat ca,
odată raportată o tranzacție internațională conform DAC6, profilul de risc al
respectivului contribuabil să crească, iar în cadrul unei inspecții fiscale,
tranzacția în cauză să fie verificată cu prioritate, chiar dacă aceasta este
una cât se poate de validă și fundamentată din punct de vedere economic și
comercial.
În acest context, una dintre marile provocări
în aplicarea DAC6 este aceea de a evita raportarea excesivă, din considerente
de prudență. Având în vedere caracterul general și, uneori, subiectiv în ceea
ce privește evaluarea semnelor distinctive, poate exista tentația ca, atunci
când există dubii cu privire la caracterul raportabil al unei tranzacții,
respectiva tranzacție să fie totuși raportată pentru a evita amenda pentru
neconformare. Însă, în acest caz, prudența poate avea efecte adverse pentru
contribuabil, pentru că va crea prezumția că tranzacția raportată chiar
prezintă risc fiscal, aspect dificil de invalidat ulterior, în cazul unei
inspecții fiscale, și care poate avea consecințe nedorite (refuzarea unor
beneficii fiscale, neaplicarea convențiilor de evitare a dublei impuneri,
imposibilitatea de a beneficia de neutralitate fiscală în cadrul
reorganizărilor, nedeductibilitatea unor cheltuieli etc.).
Așadar, este nevoie de precauție în
identificarea tranzacțiilor raportabile pentru că, pe de o parte, raportarea
excesivă poate expune contribuabilii unor riscuri de investigații și ajustări
fiscale din partea autorităților. Pe de altă parte, neidentificarea și
neraportarea acestora la timp poate atrage amenzi de până la 100.000 lei pe
tranzacție (una dintre cele mai mari amenzi prevăzute de Codul de Procedură
Fiscală).
Cui revine
obligația de raportare?
Raportarea în baza DAC6 trebuie realizată cu
precădere de către intermediarii din spațiul UE (consultanți fiscali, avocați,
bănci, societăți de servicii de investiții financiare etc.), însă, în lipsa
raportării de către intermediari, contribuabilul relevant preia această
obligație.
Totodată, este important de menționat că
intermediarul care, potrivit legii, este obligat să păstreze secretul
profesional (avocații, consultanții fiscali, băncile etc.), poate raporta un
aranjament transfrontalier pe care îl proiectează sau la care știe sau ar
trebui să știe că s-a angajat, prin acordarea de asistență sau consiliere în
implementarea oricărei etape din cadrul acestuia, doar dacă obține acordul
scris al contribuabilul relevant.
Astfel, chiar daca ne-am aștepta ca
intermediarii să fie cei mai afectați prin prisma raportărilor și a
procedurilor de implementare a DAC6 – colectare a informațiilor, obținerea de
aprobări, formarea personalului care este implicat în aranjamente
transfrontaliere – , obligația de raportare care revine contribuabililor
relevanți nu trebuie subestimată, aceștia având ei înșiși obligația de
raportare ori de cate ori nu există un intermediar sau acesta nu are obligația
de raportare. De altfel, este de așteptat ca intermediarii care, din prudență,
vor dori raportarea unor tranzacții, să încerce să obțină acordul
contribuabilului în acest scop, dar să nu îl obțină. În astfel de situații, obligația de raportare rămâne la contribuabil.
Care sunt dificultățile care pot apărea în stabilirea obligațiilor de conformare la DAC6?
Provocarea principală constă în efectuarea
autoevaluării unei tranzacții prin prisma celor cinci categorii de semne
distinctive prevăzute de directivă, care sunt generale și, uneori, dificil de
interpretat. În plus, anumite tranzacții trebuie să treacă și un test al
beneficiului principal (care să demonstreze dacă are ca scop principal evitarea
taxelor) pentru a se putea considera că semnul distinctiv este îndeplinit.
Acest test este unul abstract și subiectiv, dar de el depinde dacă aranjamentul
este raportat sau nu.
În anumite țări, precum Regatul Unit al Marii
Britanii și al Irlandei de Nord sau Germania, există clarificări cu privire la
interpretarea acestor semne distinctive, dar în România ghidul DAC6 încă se
lasă așteptat.
Astfel, în momentul de față, deși ne mai
despart doar câteva luni până la primul termen de raportare din România, sunt
încă multe aspecte neclare. Dintre acestea, menționăm interpretarea
„avantajului fiscal” din cadrul testului beneficiului principal, lista concretă
a jurisdicțiilor cu regim fiscal preferențial, neconcordanțe între legislația
națională și textul directivei în ceea ce privește anumite semne distinctive etc..
În acest context, contribuabilii fie trebuie să își însușească cunoștințe de
specialitate în materie de impozitare internațională, pentru a putea efectua
autoevaluarea, fie apelează la consultanți fiscali și juridici pentru a se
asigura că respectă regulile impuse de DAC6.
La toate acestea se adaugă și dimensiunea
analizei și presiunea timpului, întrucât DAC6 se aplică aranjamentelor
transfrontaliere „istorice” derulate între 25 iunie 2018 și 30 iunie 2020 (cu
termen de raportare 28 februarie 2021), urmând ca raportarea DAC6 să se alăture
raportărilor fiscale recurente ale agenților economici. Pentru tranzacțiile
desfășurate după 1 iulie 2020, raportarea se face în termen de 30 de zile, care
va curge de la 1 ianuarie 2021. Astfel, este oportună efectuarea analizelor și
implementarea procedurilor DAC6 până cel târziu la finalul anului 2020, prima
potențială raportare fiind la finalul lunii ianuarie 2021.
În concluzie, strategia UE de a se ajunge la un sistem de impozitare echitabilă continuă, poate și mai intens acum, în virtutea eforturilor de a asigura finanțarea necesară refacerii economiilor statelor membre afectate de pandemie. În acest context, efectuarea analizei și implementarea procedurii DAC6 ar trebui să devină o prioritate pentru orice societate care derulează tranzacții internaționale semnificative, întrucât procesul de analiză și conformare poate dura și câteva săptămâni.
Mai
multe informații și recomandări pentru
companii legate de modul în care se pot pregăti în contextul pandemiei de COVID-19 sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul Deloitte România.
Pentru
cele mai recente modificări legislative
adoptate în contextul coronavirus,
experții Reff & Asociații | Deloitte Legal actualizează în permanență o
secțiune dedicată, disponibilă aici.