Berarii României: campanie de susținere a sectorului HoReCa

0

Asociația Berarii României, exponent al industriei românești de bere, lansează campania #MancareDeSuflet #SOSHoReCa, prin care „își propune să atragă atenția consumatorilor asupra situației economice din sectorul ospitalității, puternic afectat de întreruperea activității pe perioada stării de urgență”, cu sublinierea că „spre deosebire de alte sectoare, vânzările pierdute de industria ospitalității în această perioadă nu pot fi recuperate în nici un fel, cele mai afectate fiind business-urile mici și de familie, multe dintre ele aflându-se deja la un pas de faliment”. Partener în campanie este HORA, organizația patronală a hotelurilor și restaurantelor din România.

Campania reprezintă în esență un apel la solidaritate din partea consumatorilor, inițiatorii reamintindu-le că ei „pot contribui la susținerea activității restaurantelor și localurilor preferate pe timp de criză, apelând la serviciile online de livrare la domiciliu sau de tip take away ale locațiilor HoReCa funcționale în acest moment, de altfel singurele activități permise în această perioadă”.

Julia Leferman, director general al Asociaței Berarii României: „Acum mai mult ca niciodată, mâncarea are rolul de a alina, bucura, încuraja sau aminti de momentele frumoase, petrecute în locurile preferate, alături de cei dragi. De aceea, ne propunem ca prin #MancareDeSuflet #SOSHoReCa să încurajăm un comportament de susținere față de oamenii care dau viață acestor localuri. Doresc să mulțumesc în numele Asociației tuturor partenerilor din HoReCa, care se alătură eroilor din prima linie, continuând să pună suflet în ceea ce fac zi de zi, chiar și în condiții vitrege. Implementarea unor măsuri guvernamentale excepționale – care să sprijine toate aceste afaceri să revină pe linia de plutire odată cu relaxarea restricțiilor, acoperind fie și parțial pierderile suferite  – poate contribui la reducerea semnificativă a impactului asupra HoReCa, dar și asupra celorlaltor sectoare direct afectate, printre care și producția de bere”.

Daniel Mischie, președintele organizației patronale HORA; „Mâncarea cu gust bun are darul de a aduna oamenii laolaltă. Pentru mine, viața în restaurant înseamnă pasiune, ca pentru mulți colegi de breaslă. Am văzut atâtea povești frumoase derulate în restaurante, încât e greu acum să privesc industria în liniște. Faptul că ne-am putut adapta, fie pentru a susține eroii din linia întâi, fie pentru a fi în continuare aproape de oaspeții noștri, prin programul de livrări, a fost alinare. A fost și perioada în care am simțit, mai mult ca oricând, cât de puternici suntem împreună. În numele organizației HORA, mulțumim Asociației Berarii României pentru implicare și pentru susținere, prin inițierea campaniei #MancareDeSuflet #SOSHoReCa. Cu fiecare umăr alăturat parcă e puțin mai ușor”.

Asociația Berarii României adresează o scrisoare prim-ministrului Ludovic Orban, ministrului finanțelor publice Florin Cîțu și ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri, Virgil-Daniel Popescu, avansând o serie de soluții aplicabile în domeniu:

„Asociația Berarii României își exprimă gândurile bune față de persoanele care suferă ca urmare a COVID-19 și față de toți cei care au grijă de cei bolnavi și vulnerabili sau pentru a menține funcționale serviciile vitale. Pentru a depăși această criză este necesară o forță extraordinară, acțiune și solidaritate din partea noastră, a tuturor. Înțelegem rațiunea care a stat la baza măsurilor excepționale luate de autorități pentru combaterea răspândirii virusului: închiderea tuturor locațiilor HoReCa, anularea sau amânarea concertelor, a festivalurilor și a tuturor evenimentelor sportive, pentru a preveni adunările publice. Cu toate acestea, solicităm autorităților să aibă în vedere cu prioritate impactul asupra sectorului ospitalității, în momentul în care analizează măsuri pentru atenuarea efectelor economice negative asupra întreprinderilor și angajaților acestora. Este esențial ca, în aceste condiții dificile, să fie compensate câștigurile pierdute și să fie sprijinite toate aceste afaceri, să fie ajutate să revină pe linia de plutire, odată ce restricțiile vor începe să fie relaxate.  

Există mai multe măsuri de susținere pe care le recomandăm în favoarea sectorului ospitalității și a întregului lanț valoric creat de industria berii: 

• Compensații salariale, pentru angajații care se confruntă cu șomajul tehnic;

• Granturi și împrumuturi, inclusiv prin redirecționarea fondurilor europene, punând sectorul ospitalității în centrul noului program de stimulare economică, alături de alte măsuri excepționale de ajutor de stat pentru a compensa câștigurile pierdute în acest sector;

• Despăgubiri de asigurare în cazul închiderii forțate sau pierderii stocului de produse neutilizate;

• Acordarea de împrumuturi cu acoperirea dobânzilor/comisioanelor, pentru a evita colapsul companiilor solide și condiții de rambursare flexibile pentru a permite companiilor să se redreseze, înainte de rambursări;

• Politici fiscale de sprijin, care includ înlesniri la plata taxelor și facilități fiscale pe termen scurt și mediu, pentru a stimula revenirea și păstrarea locurilor de muncă.

Sectorului ospitalității i se datorează în bună măsură impactul pozitiv al industriei berii înregistrat la nivelul economiei naționale. Astfel, contribuțiile la bugetul statului de 531 milioane de Euro, valoarea adăgată de 708 milioane de Euro, au fost realizate inclusiv prin aportul celor 16.524 de locuri de muncă generate de sectorul producției de bere în locațiile horeca. Acestea reprezintă o sursă importantă de locuri de muncă atât pentru tineri, adesea aflați la prima lor experiență pe piața muncii, cât și pentru șomeri, aflați în proces de reconversie profesională. De-a lungul anilor, locațiile horeca au funcționat ca niște rețele unice pentru comuniunea socială, au contribuit la modelarea comunităților locale, a culturii și a stilului de viață. Fără o intervenție rapidă și eficientă, multe dintre aceste afaceri vor dispărea cu totul de pe piața românească, schimbând dramatic societatea pentru totdeauna. 

De peste 15 ani, Asociația Berarii României reprezintă vocea comună a industriei locale de bere. Obiectivele sale sunt să sprijine dezvoltarea unui sector durabil, să promoveze un mediu competițional transparent, să asigure un tratament egal și corect în fața instituțiilor de reglementare și să educe consumatorii de bere cu privire la beneficiile și consumul responsabil de bere. Vă mulțumim pentru luarea în considerare a propunerilor noastre și rămânem la dispoziția dumneavoastră pentru a vă sprijini în efortul pe care-l faceți în combaterea acestei crize și pentru a asigura revigorarea economică a României atunci când activitatea normală va fi reluată”.

30% din operatorii de transport rutier români nu vor supraviețui crizei

0

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) prezintă o analiză asupra situației actuale în domeniu și a perspectivei economice pe care o generează prevederile la nivel european cuprinse în Pachetul Mobilitate 1:

„Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR este revoltată de faptul că Pachetul Mobilitate 1 avansează accelerat urmând procesul legislativ de adoptare la nivel european, sub presiunea politică a Statelor Vestice ale Alianței Rutiere, în ciuda crizei fără precedent cu care se confruntă transporturile rutiere din UE în plină pandemie Covid-19.

Deși recunoaștem necesitatea modernizării și aplicării armonizate a normelor sociale în domeniul transportului rutier din Uniunea Europeană (UE), am dori să semnalăm faptul că actualul acord privind Pachetul Mobilitate 1, finalizat de Președinția finlandeză în timpul negocierilor din trialogul cu Parlamentul European (PE) și Comisia Europeană (CE) la 11 decembrie 2019, contrazice obiectivul urmărit de CE în 2017 – „de a ajuta sectorul să rămână competitiv într-o tranziție socială corectă către energie curată și digitalizare”.

Pachetul Mobilitate 1 ar putea fi benefic pentru sectorul transporturilor rutiere europene numai dacă s-ar limita cu adevărat la aspecte sociale și nu ar interfera cu aspecte de piață – ceea ce setează un precedent periculos și ipocrit în UE, față de principiile generale enunțate.

În contextul în care sectorul transporturilor rutiere este puternic perturbat de criza Covid-19, adoptarea Pachetului Mobilitate va avea efecte dramatice asupra majorității companiilor românești care operează transporturi rutiere internaționale în UE. Pe baza sondajelor și consultãrilor realizate de UNTRR în ultima perioadă, estimăm că vom pierde 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supraviețui crizei coronavirus, iar jumătate din firmele rămase care operează transport rutier internațional vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare a prevederilor Pachetului Mobilitate 1.

Adoptarea Pachetului Mobilitate 1 în forma actuală aprobată deja de Consiliul UE afectează profund companiile de transport rutier din România, distorsionând piața europeană de transport rutier în mod real și ignorând aspectele de mediu, toate acestea cu o seninatate absolute – deghizate sub abordarea socială. Considerăm revoltătoare afirmația eurodeputatului Ismail Ertug, eurodeputat al grupului S&D și unul dintre raportorii TRAN pentru Pachetul Mobilitate 1, care consideră că actuala criză Covid-19 este „un motiv în plus pentru a accelera procesul adoptării Pachetului Mobilitate 1, decât un motiv pentru a-l opri”.

Comitetul de Transport și Turism al Parlamentului European (TRAN) a avut o reuniune extraordinară pe 28 aprilie 2020, în care au fost prezentate și dezbătute recomandările raportorilor TRAN pentru a doua lectură a celor 3 dosare ale Pachetului Mobilitate 1: lege specială privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier, revizuirea regulilor privind timpii de conducere și de odihnă și tahograf inteligent, modificarea regulilor de acces la piață și la profesie.

Raportorii TRAN au recomandat aprobarea Pachetului Mobilitate 1 în a doua lectură fără amendamente:
· Cerințe de control și norme speciale privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier
Raportoarea Kateøina Koneèná (GUE/NGL) consideră că s-a atins un compromis echilibrat. Întrucât poziția Consiliului este în conformitate cu acordul provizoriu încheiat în timpul negocierilor interinstituționale, raportorul recomandă aprobarea acestuia fără modificări.

· Modificarea Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la perioadele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor 
Raportoarea Henna Virkkunen (PPE) a arătat că, întrucât poziția în primã lectură a Consiliului este în conformitate cu acordul provizoriu încheiat în timpul negocierilor interinstituționale, raportorul recomandă aprobarea acesteia fără amendamente.

· Modificarea Regulamentului (CE) nr. 1071/2009 și a Regulamentului (CE) nr. 1072/2009 în vederea adaptării lor la evoluțiile din sector
Raportorul Ismail Ertug (S&D) consideră că poziția în primă lectură a Consiliului este în conformitate cu acordul provizoriu încheiat în timpul negocierilor interinstituționale; raportorul recomandă aprobarea acesteia fãrã amendamente.

Eurodeputații din România, Polonia, Bulgaria și Malta s-au exprimat împotriva Pachetului Mobilitate 1, spunând că afectează piața internă și libera circulație a serviciilor, Pactul ecologic, iar consumatorii din UE vor avea cel mai mult de suferit.

Președinta TRAN, Karima Delli, a precizat că ar trebui evitată depunerea a mii de amendamente, ca data trecută, iar ca ecologistă, consideră că întoarcerea camioanelor e considerată gresit ca fiind o măsură anti-ecologică.

Termenul de depunere a amendamentelor este 12 mai 2020, ora 12:00, urmând ca votul TRAN privind Pachetul Mobilitate 1 să aibă loc la sfârșitul lunii iunie 2020, iar votul în plenul Parlamentului European în luna iulie 2020.

Dacă în general prevederile sociale pot fi acceptate, nu pot fi acceptate prevederi care distorsionează piața de transport rutier. Eurodeputații care sunt în favoarea Pachetului Mobilitate 1 spun că nu vor exista efecte asupra mediului, pentru că înțeleg că din cele 60.000 de camioane românești aflate astăzi în UE, vor mai rămâne să opereze doar 10.000. Prin această reglementare, aparatul legislativ de la Bruxelles dă dovadă de o ipocrizie fără margini.

Amendamentele depuse de eurodeputații țărilor afectate de Pachetul Mobilitate 1 au șanse minime de trecere, în condițiile în care Președintele TRAN are drept de a nu accepta amendamentele spre dezbatere și vot.
Singura șansă de eliminare a prevederilor care conduc la distorsiunea pieței ar fi la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (cu amendamentul că justiția poate fi selectivă – !? – având în vedere că CJUE a stabilit că în sectorul transporturilor rutiere, conducătorii auto nu pot efectua la bordul vehiculului lor perioada de repaus săptămânal normală la care au dreptul, deși regulamentul 561/2006 nu a fost încă modificat).

***

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și personae”.

#fightwithCOVID-19, secțiune de cercetare și business pe platforma Măgurele Science Park

0

Asociația Măgurele Science Park (MSP) lansează pe platforma proprie secțiunea specială #fightwithCOVID-19. Noua secțiune cuprinde inițiativele, rezultatele și ideile de proiect ale partenerilor din cercetare de pe platforma Măgurele și nu numai, din mediul universitar și din mediul de afaceri, precum și finanțările oferite în contextul prevenirii și combaterii coronavirusului. Inițiatorii subliniază că scopul este de a facilita conexiuni între mediul de cercetare și mediul de business pentru a lupta împotriva Covid-19.

Concret, obiectivul Magurele Science Park este să dezvolte economia inovativă, prin sprijinirea comercializării rezultatelor C&D și ale sistemelor de spin-off din cadrul Universităților și al Institutelor de Cercetare și participarea la crearea culturii relevante în acest domeniu.

Măgurele Science Park reunește institute de cercetare, administrație publică locală, exponenți din economia de top, din educație academică din regiunea București-Ilfov, având ca rezultat un hub de cercetare și inovare, care să atragă proiecte locale și internaționale și astfel să contribuie la creșterea competitivității economice prin transfer tehnologic și inovare.

Asociația Măgurele Science Park are membri fondatori Consiliul Județean Ilfov, Primăria Măgurele și Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară Horia Hulubei. Din 2019, membri asociați sunt Universitatea Politehnica din București și Universitatea din București.

Sectorul nonguvernamental a dotat spitalele cu echipamente și aparatură în valoare de 14 milioane de euro și a sprijinit mii de persoane vulnerabile în toate județele

0

● Peste 140 de unități medicale au primit sprijinul organizațiilor nonguvernamentale

● Peste 80 de ONG-uri au cumpărat echipamente de protecție și aparatură medicală în valoare de peste 13,95 milioane de euro

Comunicat semnat de: Asociația Dăruiește Viață, Asociația pentru Relații Comunitare, Asociația Zi de Bine, Casa Share, Cetatea Voluntarilor Arad, Dăruiește Aripi, Federația Fundațiile Comunitare din România, Fundația Comunitară Alba, Fundația Comunitară Bacău, Fundația Comunitară Banatul Montan, Fundația Comunitară Brașov, Fundația Comunitară București, Fundația Comunitară Buzău, Fundația Comunitară Cluj, Fundația Comunitară Covasna, Fundația Comunitară Dâmbovița, Fundația Comunitară Galați, Fundaţia Comunitară Iaşi, Fundația Comunitară Mureș, Fundația Comunitară din Odorheiu Secuiesc, Fundația Comunitară Oradea, Fundația Comunitară Prahova, Fundația Comunitară Sibiu, Fundația Comunitară Timișoara, Fundația Comunitară Țara Făgărașului, Fundația Comunitară Vâlcea, Fundația Prețuiește Viața, MagiCAMP, Salvați Copiii România, VeDem Just – Voci pentru Democraţie şi Justiţie.

„Nu mai au măști mai deloc. Au început să le sterilizeze”.

„Arad ar putea fi Suceava, în câteva zile”.

„Avem o lampă cu ultraviolete pe toată secția pe care o mutăm pe rând”.

Așa arată cele mai multe mesaje pe care organizațiile nonguvernamentale le-au primit, de la începutul pandemiei COVID-19. În vreme ce autoritățile publice ne asigurau că unitățile medicale sunt pregătite, organizațiile pregăteau primele transporturi de donații către unitățile medicale. De la începutul pandemiei COVID-19, sectorul nonguvernamental s-a implicat în dotarea spitalelor și protejarea personalului medical.

Multe din ONG-uri au pornit noi campanii sau au modificat programele pe care le aveau în derulare, pentru a strânge fonduri pentru protejarea comunităților. Astfel, cele peste 80 organizații care au răspuns chestionarului realizat de Asociația pentru Relații Comunitare au reușit, în șapte săptămâni, să cumpere echipamente și aparatură medicală în valoare de peste 13,95 milioane euro.

Suma provine din calculul făcut de Asociația pentru Relații Comunitare și are la bază datele comunicate de respectivele organizații. Sunt alte zeci de organizații în România care au acționat în această criză, venind în ajutorul medicilor și al spitalelor, a căror contribuție nu se regăsește în aceste cifre, dar care au avut un impact important în nenumărate comunități afectate de pandemie.

De asemenea, merită menționat rolul esențial pe care o mulțime de alte organizații îl au în sprijinirea grupurilor vulnerabile și care fac tot ce e posibil pentru a-și îndeplini misiunea și pentru a sprijini în continuare beneficiarii, în ciuda contextului în care ne aflăm. Numerele ne arată impactul pe care sectorul îl are în cazul acestei crize, cât și dorința oamenilor de a se implica, prin donațiile pe care le-au făcut.

Donatorii au încredere în capacitatea noastră de a găsi soluții, iar companiile văd în noi un partener care poate produce schimbare la nivel local și național.

● Suma strânsă de organizații: 14 milioane euro

● Suma cheltuită pe aparatură și echipamente: 13,95 milioane euro

● Ventilatoare: 116

● Aparate de testare: 21

● Teste PCR: 30.793

● Monitoare: 72

● Peste 60.000 aparate medicale (injectomate, panouri, pulsoximetre, tuneluri decontaminare, lămpi sterilizare, defribilator etc.)

● Consumabile medicale: aprox 81.000

● Combinezoane: peste 41.500

● Măști chirurgicale: peste 1,5 milioane

● Măști cu filtru: 455.000

● Protecții ochi (viziere și ochelari): 66.000

● Mănuși: aprox. 875.000

● Dezinfectant: 137.000 litri

● 28 containere

● Alte echipamente de protecție: peste 60.000 (botoși, bonete, cearșafuri, costume de unică folosință etc.)

● Peste 10 tone de produse alimentare și de igienă pentru personalul medical, pacienți, persoane carantinate, izolate, vârstnici, persoane din centre sociale etc.

Sprijinul organizațiilor a ajuns în toate județele țării Cu ajutorul societății civile, a crescut capacitatea de testare în puncte vulnerabile ca Iași, Nădlac, Deva sau Timișoara; cu ajutorul organizațiilor, peste 30.000 teste PCR au ajuns în spitale (numărul este egal cu testele făcute de stat în toată luna martie).

De asemenea, crește capacitatea de tratare a pacienților cu COVID-19 prin ridicarea de spitale modulare. Ca eforturile tuturor să aibă un impact cât mai mare și să acoperim cât mai multe nevoi urgente, este nevoie de o colaborare profesionistă, de la egal la egal, între stat și societatea civilă. Societatea civilă, în baza relațiilor de încredere și a bunei cunoașteri a comunității, a reușit să se implice rapid, semnificativ și să ofere răgaz statului să intervină la nivel național.

De aceea, organizațiile semnatare cer autorităților să:

● Să coopereze cât mai transparent cu sectorul nonguvernamental;

● Să comunice nevoile spitalelor-suport și nevoile unităților medicale care au un risc ridicat de infectare (centrele psihiatrice, puncte de dializă, oncologice etc.) astfel încât ONG-urile și autoritățile statului să-și coordoneze eforturile, fără să le dubleze;

● Sprijin în procesul de achiziții (logistică, sprijin diplomatic). Împreună, putem comanda mai multe echipamente, la preț mai mic, de la un singur producător

● Să ușureze traversarea granițelor pentru comenzile medicale făcute de ONG-uri din spațiul UE și extra-comunitar

● Să recunoască impactul pe care societatea civilă l-a avut în această perioadă;

● Să adopte un pachet de măsuri care să sprijine organizațiile nonguvernamentale afectate de pandemie, pe modelul suportului oferit IMM-urilor „În ultimele săptămâni organizații neguvernamentale, grupuri civice și oameni de afaceri din întreaga țară au pornit inițiative pentru a da o mână de ajutor sistemului din dorința de a crește capacitatea acestuia de a face față la efectele de sănătate publică și sociale declanșate de epidemia de coronavirus.

Pentru a acoperi nevoile medicale și sociale în creștere, 17 fundații comunitare din România au îndemnat reprezentanți ai sectorului de afaceri local și persoane fizice, la solidaritate în aceste momente critice. Au mobilizat împreună cu aceștia aproximativ 1,5 milioane de euro, sumă din care pe de-o parte au fost achiziționate echipamente de protecție, aparatură medicală și dezinfectanți pentru spitalele din România, ISU, autorități de ordine publică, iar pe de altă parte a fost acordat sprijin în rândul categoriilor vulnerabile, consolidând legăturile sociale din comunități.” – Ciprian-Mihai Păiuș, Președinte executiv Federația Fundațiile Comunitare din România

***

Datele prezentate în comunicate se bazează pe răspunsurile și comunicările publice ale peste 80 de organizații: act for tomorrow, Asociatia 13 Cu Atitudine , Asociatia Act for Tomorrow, Asociatia Adventure Life, Asociatia Casa Share, Asociatia CERT-Transilvania, Asociatia Change for Change, Asociatia COpii pentru Viitor, ASOCIATIA DARUIESTE ARIPI, Asociatia Divers, Asociatia E-civis, Asociatia Educalise, Asociatia Happy Minds prin depreHUB, Asociatia Hercules, Asociatia Inima Copiilor, Asociatia Maini Intinse, Asociatia Manute Pricepute, Asociatia Nord, Asociatia One Source Timisoara, Asociatia Platforma Reset, Asociatia Rotary Club Castrum Deva, Asociatia Transilvania pentru promovarea bolnavilor psihici, Asociatia TRIADA, Asociatia Umanitara „Dreptul la viata” Huedin, Asociatia Umanitara Sabina, Asociatia VERDE URBAN, Asociatia Zi de BINE, Asociația ”Maria Holtzhauser”, Asociația ”Salvează o inimă”, Asociația Aradul Civic, Asociația Declic, Asociația Farmecul Vietii Asociația Județeană Babywearing Botoșani – Împreună pentru personalul medical din Botoșani, Asociația Nike de dezvoltare și ajutorare, Asociația pentru Relații Comunitare, ASOCIAȚIA ROMÂNĂ A TINERILOR CU INIȚIATIVĂ, Asociația SOLIDARIS, Asociația Unda Verde, Asociația Voci pentru Democrație și Justiție – VeDem Just, Beard Brothers, Cetatea Voluntarilor, Crucea rosie, Dăruiește Viață, Fundatia Comunitara Bacau, Fundatia Comunitara Banatul Montan, Fundatia Comunitara Brasov, Fundația Comunitară București, Fundatia Comunitara Buzau, Fundatia Comunitara Cluj, Fundatia Comunitara Galati, Fundatia Comunitara Mures, Fundatia Comunitara Oradea, Fundatia Comunitara Prahova, Fundatia Comunitara Sibiu, Fundatia Comunitara Valcea, Fundatia Conservation Carpathia, fundatia Light into Europe, Fundatia pentru Copii Ronald McDonald, Fundatia pentru Parteneriat, Fundatia Terre des hommes, Fundatia UBB, Fundația Comunitară Dâmbovița, Fundația Comunitară din Odorheiu Secuiesc, Fundaţia Comunitară Iaşi, Fundația Comunitară Timișoara, Fundația Comunitară Țara Făgărașului, Funky Citizens, Impreuna Ajutam Vatra Dornei, JCI Targu-Mures, MagiCAMP, Mixideashub SRL, Părinte Implicat-Grup de inițiativă, Politehnica Timisoara, Pretuieste Viața, Salvati Copiii Romania, Un Singur Cluj, ViitorPlus – asociatia pentru dezvoltare durabila, VIVID NEAMT.

Program de inițiere în antreprenoriat pentru tineri

0

Organizaţia Junior Achievement România, de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate, viaţă activă și dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă, lansează în țara noastră programul global HP Life oferit de HP Foundation, care pune la dispoziție cursuri online gratuite de formare a competențelor antreprenoriale și IT.

Mugur Pantaia, Managing Director HP Inc. România, subliniază: „Suntem foarte bucuroși că Junior Achievement a lansat și în România un program pentru tineri atât de special cum este HP LIFE. Așa cum tehnologia poate reduce inegalitățile sociale, prin cursurile de afaceri și IT pe care le oferă elevilor, studenților sau micilor antreprenori, programul HP LIFE poate ajuta la eliminarea «decalajului digital» și la dezvoltarea unor competențe esențiale pentru viitor. Așteptăm cu nerăbdare implementarea cu succes a cursurilor HP LIFE în circa 1.200 de licee și 200 de facultăți.“

Cursurile se desfășoară pe platforma Junior Achievement LMS, interactiv, în format blended learning, cu informații și exerciții practice cu diverse subiecte: cum se înființează o afacere, cum se identifică sursele de finanțare, marketing, planificare strategică. Studenții înscriși și la competițiile JA de antreprenoriat au ocazia de a lucra direct cu voluntarii HP, în cadrul unor sesiuni de mentorat online, primind feedback pentru planurile de afaceri și suport pentru pilotare reală. Cel mai bun pilot de afacere poate câștiga premiul Best Tech Idea în cadrul finalei naționale a competiției JA Company of the Year, care se va derula online în luna mai, pe o platformă de comunicare. Studenții pot participa și la sesiuni de training online via webinar, susținute de profesioniști din cadrul HP, pe diferite teme, cu exemple și studii de caz, unde pot afla răspunsuri și la întrebări legate de utilizarea abordării antreprenoriale și a abilităților digitale în rezolvarea problemelor și valorificarea oportunităților pentru o viitoare carieră în diferite domenii.

Continuă ajutorarea spitalelor din județul Suceava în cadrul campaniei „1 cm de fapte”, derulată de Ștefan Mandachi în parteneriat cu Crucea Roșie Suceava

0

În ultimele zile, au fost distribuite către spitalele din Suceava, Fălticeni și Rădăuți echipamente de protecție pentru personalul medical care luptă în prima linie împotriva Covid19. Astfel, au fost donate combinezoane sterilizabile (2.500 buc), măști chirurgicale (25.000 buc), mască FFP2 (6.000 buc), viziere (4.500 buc), mănuși, botoși și alte materiale atât de necesare în spitalele unde sunt tratați pacientii infectați cu Covid19.

Până în acest moment, în cele 35 de zile de când a fost demarată campania de strângere de fonduri, au intrat în conturile Crucii Roșii Suceava peste 1.200.000 Euro, bani care urmează a fi cheltuiți în totalitate pentru protejarea cadrelor medicale și sprijinirea pacienților infectați. Au fost distribuite până în acest moment, materiale și echipamente de peste 250.000 Euro, iar în acest moment avem în derulare achiziții de aproape 800.000 Euro pentru care au fost achitate avansuri de 350.000 euro.

Pentru cei care doresc să ne ajute în continuare, o pot face în cadrul campaniei „Cu Totii În Linia Întâi – 1 Centimetru De Fapte” a domnului Ștefan Mandachi, campanie prin care domnia sa donează metrul de autostrada construit în Suceava, pentru a fi vândută centimetru cu centimetru, banii urmând să ajungă la Crucea Roșie Suceava, pentru a fi achiziționate  ventilatoare și echipamente medicale necesare spitalului din Suceava sau altor spitale din județ. Puteți dona în continuare pe site-ul campaniei  1cm.ro , în următoarele conturi ale Crucii Roșii Suceava: 

RO76RNCB0244020411980004          EUR                  BCR

RO43RNCB0244020411980016          RON                 BCR

RO64RNCB0244020411980026          GBP                 BCR

CEC: Măsuri pentru pensionari

0
  • CEC Bank emite gratuit carduri pensionarilor din portofoliul Băncii și le trimite gratuit acasă, prin intermediul Poștei Române
  • În plus, Banca va permite încasarea pensiilor în numerar, la domiciliu, pentru clienții CEC Bank din comunele și orașele mici, unde nu există unități sau ATM-uri CEC Bank sau în cazul celor care nu se pot deplasa.

CEC Bank continuă să ia măsuri speciale pe durata stării de urgență pentru a veni în ajutorul clienților săi pensionari. Astfel,  Banca va emite în mod gratuit carduri de debit pentru clienții care își ridicau pensiile în numerar de la ghișeele băncii și va asigura trimiterea acestora, fără costuri, la adresa de domiciliu a clienților, ca excepție de la practica standard care prevede ridicarea cardurilor din unități. 

Cardurile vor fi trimise prin intermediul Poștei Române, în baza unui acord comercial încheiat între cele două entități și vor fi eliberate numai titularului, în baza documentului de identitate.

De asemenea, până la sfârșitul acestui an, banca nu va percepe comisioane de administrare lunare pentru aceste carduri. După expirarea acestei perioade, clienții pot opta pentru utilizarea în continuare a cardurilor pentru încasarea pensiilor, cu un comision de 1,5 lei lunar (redus cu 50% față de comisionul standard lunar de administrare a cardului), sau pot opta pentru închiderea cardului.

CEC Bank este unul dintre cei mai importanți plătitori de pensii la nivel național. Persoanele în vârstă sunt printre cele mai vulnerabile în fața noului coronavirus, de aceea am căutat soluții pentru a le oferi acces la disponibilități în numerar și, în același timp, pentru a-i proteja, limitând expunerea în spații publice. Prin parteneriatul cu Poșta Română, pe durata stării de urgență, vom emite carduri fără comisioane și le vom trimite gratuit acasă pensionarilor care își încasau pensiile la ghișeu. De asemenea, pentru cei din zonele nebancarizate, vom asigura, la cerere, distribuirea pensiilor în numerar, la adresa de domiciliu”, a declarat Bogdan Neacșu, președinte – director general al CEC Bank.

Încasarea pensiilor în numerar, la domiciliu

Clienții CEC Bank din comunele și orașele mici, unde nu există unități sau ATM-uri CEC Bank își pot primi pensiile în numerar acasă, pe durata stării de urgență. Și acest serviciu va fi asigurat de către CEC Bank în parteneriat cu Poșta Română, prin serviciul e-mandat. Clienții vor beneficia de încasarea pensiilor acasă, în mod gratuit, fără niciun fel de comisioane. Pentru a beneficia de acest serviciu, este necesară înregistrarea unei solicitări și verificarea identității prin linia TelVerde a Băncii (0800.800.848).

Despre încasarea pensiilor prin CEC Bank

CEC Bank este unul dintre cei mai importanți plătitori de pensii la nivel național, cu peste 400.000 de astfel de clienți, din care circa 10% își încasau pensiile în numerar. 

În perioada în care vor fi plătite pensiile pe luna mai, CEC Bank va asigura un nivel ridicat al disponibilității rețelei teritoriale CEC Bank. Banca este prezentă în 781 de localități, din care peste 60% în mediul rural. CEC Bank are cea mai extinsă rețea teritorială, cu 1.024 de unități precum și o retea extinsă pentru operațiuni cu cardul, formată din 1.222 de ATM-uri și 1.038 POS-uri instalate în unitățile băncii la sfârșitul lui 2019.

De asemenea, banca va asigura plata rapidă a pensiilor în conturile clienților, demarând transferurile imediat după încasarea sumelor aferente de la Casele Județene de Pensii.

Pentru protecția angajaților și a publicului în contextul noului coronavirus, la  nivelul unităților CEC Bank au fost implementate o serie de măsuri care includ: igienizarea zilnică a spațiilor de lucru, distribuirea de materiale sanitare și materiale de protecție pentru personalul care lucrează cu publicul și disponibilitatea dezinfectanților de mâini pentru clienți, la intrarea în orice unitate a băncii. În plus, numărul de persoane prezente simultan în cadrul unei unități a fost limitat, astfel încât să fie păstrată limita de siguranță de 1,5 metri.

În zilele de plată a pensiilor, la nivelul întregii rețele de unități teritoriale, clienții în vârstă de peste 60 de ani vor avea prioritate la realizarea operațiunilor bancare atât la ghișee, cât și la ATM-uri, de la începerea programului și până la ora 11:00 AM, conform prevederilor Ordonanței Militare 10/2020.

EM360 Talk: Cum evităm pericolul hiperinflației. Are România nevoie de un supra-guvern?

0

Invitat: Eugen Dijmărescu, economist, fost ambasador, fost ministru, fost viceguvernator BNR

Cercetare Reveal Marketing Research: nervi și furie, starea de spirit dominantă în societate

0

Compania cu capital românesc Reveal Marketing Research (https://reveal.ro/) – specializată în cercetare de piață completă, strategie și consultanță în crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide și de încredere în România și Europa Centrală și de Est – a realizat un studiu care în esență reflectă valorile, starea emoțională și nevoile cotidiene ale cetățenilor de la noi pe niveluri, în contextul economico-social la zi. Stabilitatea și depășirea obstacolelor apar ca prioritare, asigurarea necesităților de bază determină comportamentul de consum, iar starea de spirit dominantă rezultă a fi de nervi și furie.   

Studiu Reveal Marketing Research – Stabilitatea și depășirea obstacolelor, cele mai importante pentru români

Românii astăzi este un instrument de cercetare dezvoltat de compania Reveal Marketing Research. Acesta se desfășoară continuu și funcționează ca un barometru al valorilor (al lucrurilor importante pentru români) în momentul respectiv. Rezultatele detaliate ale acestui studiu sunt integrate în rapoartele de cercetare comandate de clienții Reveal și oferă o viziune clară despre contextul emoțional în care se află românii în diferite perioade.

Acest studiu descrie și starea emoțională a societății noastre luând în calcul analiza pe mai multe profile socio-demografice și are și o componentă de măsurare a comportamentului de consum al românilor – măsoară și indicatori ce țin de rolul cumpărăturilor pentru ei în acest moment.

Nevoia de stabilitate este pe primul loc

În primul rând, observăm că cel mai apreciat teritoriu valoric este cel al siguranței și stabilității. O treime dintre români, mai ales familiile tradiționale și persoanele în vârstă se auto-definesc ca fiind grijulii și responsabili și declară că pentru ei este important să acționeze cu respect pentru cei din jur (în acest moment).

Pe locul doi, la polul opus, avem segmentul de persoane ale căror valori se concentrează pe schimbare. Depășirea obstacolelor, curiozitatea sunt lucruri ce definesc 30% dintre români, mai ales când vorbim de tineri, dar și de persoane mature singure sau fără copii.

Observăm, totuși, tot o treime (28%) – mai degrabă părinți – care pun accentul asupra relațiilor sociale și se poziționează în cadranul unității și al armoniei. Aceștia declară că joaca, iubirea și armonia le descriu cel mai bine prioritățile în acest moment.

Pe ultimul loc se află teritoriul puterii, unde doar 9% dintre români se poziționează. Acesta este preferat mai ales de cei mai tineri dintre respondenți, dar și de către persoanele mature, fără partener care descriu puterea și perfecționarea ca priorități din prezent.

Românii se concentrează pe depășirea obstacolelor

Întrebați despre lucrurile importante, observăm că România se împarte în două: aproape o jumătate dintre respondenți se focusează pe depășirea obstacolelor, manifestând o atitudine de luptător. Celalaltă jumătate, compusă în principal de familiști peste 35 de ani, este mai statică, declară că principala lor preocupare este să păstreze stabilitatea.

Românii traversează o perioadă în care menținerea stării de fapt (stabilitatea) și depășirea obstacolelor merg mână în mână, sunt interdependente. E nevoie să depășim obstacole și să traversăm cu grijă pericole, pentru a păstra ceea ce avem. Și este nevoie să ne conservăm energia și să ne concentrăm pe lucrurile cu adevărat importante, pentru a depăși aceste obstacole.” completează Beti Toma, analist Reveal Marketing Research.

85% fac cumpărături pentru a-și asigura nevoile de bază

Această atitudine de conservare a energiei și a bugetelor se observă și în comportamentele lor de cumpărare. 85% dintre români declară că achizițiile pe care le fac în această perioadă le acoperă nevoile de bază – îi ajută să supraviețuiască și îi ajută să se simtă în siguaranță și sănătoși.

6 din 10 români se simt furioși

Putem observa că acest comportament de cumpărare nu îi ajută în menținerea unei stări emoționale pozitive. Lipsa investițiilor în menținerea relațiilor sociale sau în dezvoltarea personală prin experiențe noi au un impact puternic asupra sentimentelor românilor. 60% declară că în perioada asta, emoțiile dominante sunt de nervi și furie, iar aceste stări seteaza dorința de a dezbate. Prin urmare, brandurile trebuie să câștige consumatori cu argumente, content-ul acestora nu are rol doar de entertainement. Este necesar ca brandurile să îi convingă pe consumatori prin dovezi raționale că ele sunt alegerea potrivită.

Pe locul 2 vedem tot un grup de stări negative – plictiseala și oboseala fiind principalele emoții pentru 26% dintre români. Aceștia nu au grad scăzut de energie și sunt pe mood-ul general de analiză, de examinare și mai puțin de explorare. Asta înseamnă că este puțin probabil ca românii să manifeste dorință de a încerca gusturi sau produse noi, deci nu este o perioadă benefică pentru procese de dezvoltare portofolii sau de proiecte de rebranding.

„Situația de instabilitate în care ne aflăm provoacă brandurile să se alinieze în comunicare cu așteptările consumatorilor. Principalul motiv pentru care am decis să livrăm partenerilor noștri insight-uri despre prioritățile și emoțiile românilor este să îi ajutăm să fie mereu conectați la nevoile publicului lor țintă, să vorbească pe aceeași limbă și să ia decizii potrivite și compatibile cu starea de spirit a românilor”, spune Marius Luican, director general Reveal Marketing Research.

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Chestionarul a fost completat de 1010 respondenți, 18+ ani. Studiul este reprezentativ național urban și marja de eroare este de +/-3%.

Reveal Marketing Research este o companie cu capital românesc înființată în 2007 ce oferă soluții de cercetare de piață complete (tradiționale și digitale), strategie și consultanță în crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide și de încredere în România și Europa Centrală și de Est. În portofoliul de clienți Reveal Marketing Research se regăsesc nume precum Nestle, Visa, CEZ Romania, OLX, Philips, Ytong, E.ON, Institutul Aspen, Coca Cola HBC, Fashion House, Meli Melo, Petrom, Biofarm sau Untold.

Cushman & Wakefield Echinox: Bucureştiul și marile centre universitare din ţară sunt bine poziționate să atragă business nou în sfera serviciilor

0

Bucureştiul și marile centre universitare din ţară, precum Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov sau Craiova, sunt bine poziționate pentru a atrage business nou în zona serviciilor, în ciuda pandemiei Covid-19 care a frânat activitatea tranzacțională și a determinat companiile să recurgă „în masă” la munca de acasă, consideră consultanții firmei Cushman & Wakefield Echinox.

Contextul actual a scos și mai mult în evidenţă flexibilitatea și ușurința de adaptare la situații noi a angajaților români, precum și infrastructura IT dezvoltată din marile orașe, elemente care au făcut tranziția de la biroul tradițional către cel de acasă mult mai ușoară, reducând astfel impactul asupra operațiunilor.

De altfel, un studiu realizat de platforma Broadband Deals din Marea Britanie plasează Bucurestiul pe prima poziție într-un clasament al celor mai bune 50 de orașe din lume pentru desfășurarea activității de acasă, ierarhie care a ținut cont de elemente precum viteza internetului, disponibilitatea job-urilor care pot fi realizate de acasă, costurile de locuire și existenţa platformelor de livrări la domiciliu. Pe următoarele trei poziții se află orașele Houston, Las Vegas și Atlanta din Statele Unite, în timp ce în clasamentul european Bucureştiul este urmat de Budapesta, Kiev și Varșovia.

Mădălina Cojocaru, Partner, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox (foto): „Continuitatea operațiunilor reprezintă un element esențial pentru companiile din toate domeniile. Am observat acest lucru de-a lungul timpului prin felul în care companiile își securizau accesul la electricitate, servere și Internet pentru a face faţă oricărei situații. Pandemia Covid-19 a pus aceste companii în faţa unui nou test, și anume de a deveni operaționale de acasă de pe o zi pe alta, iar felul în care au reușit să realizeze aceasta tranziție marea majoritate a companiilor reprezintă un argument suplimentar care recomandă România drept unul dintre cele mai atractive hub-uri de IT și servicii conexe din Europa și nu numai.”

Pe termen scurt, este preconizată o atitudine mai conservatoare a unor companii, care vor fi nevoite să analizeze impactul acestei situații asupra întregului portofoliu de clienți, dar pe termen mediu și lung piața locală va fi recompensată datorită capacității și flexibilității de a lucra de acasă, în caz de necesitate. Pe de altă parte, majoritatea companiilor analizează în prezent oportunitatea de a oferi angajaților o mai mare flexibilitate cu privire la locul de desfășurare a activității și după relaxarea măsurilor de distanțare socială, dar în același timp se lucrează la planuri pentru reducerea densității din spaţiile de birouri, ca măsură de siguranță sanitară.

În primul trimestru al anului, în București au fost livrate spaţii noi de birouri cu o suprafață de 81.000 de metri pătrați, cele mai importante livrări fiind Ana Tower și cea de-a treia clădire a proiectului Globalworth Campus din Pipera. Până la finalul anului, este preconizată livrarea unor spaţii noi cu o suprafață cumulată de circa 145.000 de metri pătrați. Astfel, volumul total de spaţii de birouri noi este preconizat la circa 226.000 de metri pătrați, în scădere cu circa 21% faţă de livrările din 2019.

În ceea ce privește cererea, în timp ce volumul tranzacționat în București a scăzut în primul trimestru cu 50% faţă de perioada similară a anului precedent, până la 52.000 de metri pătrați, în ţară nivelul a rămas stabil, la circa 21.000 de metri pătrați, activitate importantă fiind înregistrată în Timișoara, Cluj și Iași, dar și în Craiova, oraș care începe să atragă tot mai des ocupanți de birouri.

Stocul de birouri din București se ridică la aproape 3,2 milioane de metri pătrați, având o rată de neocupare de 9,8%, în ușoară creștere, în timp ce suprafața birourilor moderne din marile orașe regionale – Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Brașov – se apropie de pragul de 1 milion de metri pătrați.

Detalii aici.

***

Cushman & Wakefield Echinox este afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și operat independent, cu o echipă de peste 60 de profesioniști și colaboratori ce oferă o gamă completă de servicii investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor și chiriașilor. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cwechinox.com

Cushman & Wakefield, unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 53.000 de angajați în peste 60 de țări, ajută chiriașii, proprietarii și investitorii în optimizarea valorii activelor. Cu venituri de 8,8 miliarde de euro, serviciile principale ale companiei sunt: consultanță în gestionarea activelor şi investițiilor, piețe de capital, închirieri, administrarea proprietăților, reprezentarea chiriașilor, servicii de proiect și evaluare. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cushmanwakefield.com